zawieszenie przednie: wielowahaczowe

Krzysztof Słomski

Skoda Octavia | Test długodystansowy cz. IV | Bratobójczy pojedynek z VW Golfem

Skoda Octavia | Test długodystansowy cz. IV | Bratobójczy pojedynek z VW Golfem

Tym razem wystawiamy naszą testową Octavię na poważną próbę, sprawdzamy jak wypada na tle Volkswagena Golfa. Czy uczeń przerósł mistrza?

Volkswagen Touareg (2002 - 2010) - opinie Moto.pl

Touareg, który stanowi udane połączenie ekskluzywnej limuzyny i dużej terenówki, świetnie sprawdza się w roli prestiżowego auta rekreacyjnego. Prestiżowego? Tak, w końcu to brat bliźniak Porsche Cayenne

Nissan Qashqai | Test | Pierwsza jazda | Fenomen 2.0

Od chwili pojawienia się Nissana Qashqaia na rynku w 2007 r. jego sprzedaż rosła z roku na rok. Tylko po drogach Europy jeździ już 1,5 miliona egzemplarzy kompaktowego crossovera. Do salonów właśnie trafił Nissan Qashqai drugiej generacji. Znowu będzie sukces?

Toyota Corolla E 11 (1997-2001) - opinie Moto.pl

Toyota Corolla E 11 (1997-2001) - opinie Moto.pl

stylizacją, ani pełnym szarego plastiku wnętrzem, ani paletą silników, ani własnościami jezdnymi, ani pojemnością bagażnika (hatchback 3d - 280 l, hatchback 5d - 372 l, sedan - 390 l, kombi 308 l).Benzynowe silniki były jednak ciche i oszczędne, wielowahaczowe zawieszenie tylne zapewniało wysoki komfort

Skoda Octavia vRS - Pierwsza jazda | RS6 dla Kowalskiego

Skoda Octavia vRS - Pierwsza jazda | RS6 dla Kowalskiego

350 Nm / 1500-4400 obr/min 380 Nm / 1750-3000 obr/min Skrzynia 6-ręczna (6-DSG) 6-ręczna (6-DSG) Napęd na koła przednie Wymiary 4685 x 1814 x 1449 mm Rozstaw osi 2680 mm Zawieszenie przód McPherson Zawieszenie tył wielowahaczowe Masa własna 1350 (1370) kg 1395 (1415) kg Poj. bag. 590

GMC Terrain 2.4 SLT | Test | Znak czasu

GMC Terrain 2.4 SLT | Test | Znak czasu

niezależne wielowahaczowe zawieszenie. W parze z poprawnym prowadzeniem idzie też bardzo sztywno jak na samochód tej klasy zestrojone zawieszenie. W Polsce mogłoby być uznane za sztywne, ale na stosunkowo prostych drogach Florydy było wręcz odpowiednie. Pewnie wydaje się Wam, że silnik o pojemności 2,4 l

Volkswagen Passat Alltrack - test | Pierwsza jazda

Volkswagen Passat Alltrack - test | Pierwsza jazda

cm 477,1 x 182 x 155 cm 477,1 x 182 x 155 cm Rozstaw osi 271 cm 271 cm 271 cm 271 cm Zawieszenie przód kolumny MacPhersona kolumny MacPhersona kolumny MacPhersona kolumny MacPhersona Zawieszenie tył wielowahaczowe wielowahaczowe wielowahaczowe wielowahaczowe Masa 1590 kg 1707 kg 1609 kg 1725

Opel Vectra C (2002-2008) - opinie Moto.pl

Opel Vectra C (2002-2008) - opinie Moto.pl

we tuleje przednich i tylnych wahaczy (silentbloki), końcówki drążków kierowniczych i łączniki stabilizatora. Trwałość tych elementów jest lepsza w egzemplarzach produkowanych po 2005 r. Wielowahaczowe zawieszenie tylne na dziurawych drogach łatwo traci prawidłową geometrię, czego efektem jest

Mazda 3 FL - test | Pierwsza jazda

Mazda 3 FL - test | Pierwsza jazda

koła Zawieszenie przednie kolumny MacPhersona kolumny MacPhersona kolumny MacPhersona Zawieszenie tylne wielowahaczowe wielowahaczowe wielowahaczowe Wymiary 446 x 175,5 x 147 cm 446 x 175,5 x 147 cm 450,5 x 177 x 146 cm Rozstaw osi 264 cm 264 cm 264 cm Opony 195/65 R15 (Comfort) 205/55 R16

Seat Leon ST | Pierwsza jazda | Kombi na sportowo

Seat Leon ST | Pierwsza jazda | Kombi na sportowo

(z silnikami do 150 KM). W najmocniejszych wersjach z tyłu stosowane jest zawieszenie wielowahaczowe, poprawiające prowadzenie. Trzeba przyznać, że nawet w podstawowej wersji auto prowadzi się bardzo przyzwoicie. Inżynierowie mocno popracowali też nad uzyskaniem niewygórowanej masy samochodu. W

Volkswagen Touran (2002 - 2010) - opinie Moto.pl

Volkswagen Touran (2002 - 2010) - opinie Moto.pl

, choćby ze względu na rozbieralne sworznie wahaczy przednich. Kłopotliwe jest jedynie wielowahaczowe zawieszenie tylne. W trosce o dobre własności jezdne i trwałość ogumienia trzeba często kontrolować jego zbieżność. Sprawdzając, czy auto nie miało w przeszłości poważnego wypadku warto zajrzeć w okolice

Mazda CX-5 - test | Pierwsza jazda | Przełomowy model

Mazda CX-5 - test | Pierwsza jazda | Przełomowy model

x 167 cm 455,5 x 184 x 167 cm 455,5 x 184 x 167 cm 455,5 x 184 x 167 cm 455,5 x 184 x 167 cm Rozstaw osi 270 cm 270 cm 270 cm 270 cm 270 cm Zawieszenie przód kolumny MacPhersona kolumny MacPhersona kolumny MacPhersona kolumny MacPhersona kolumny MacPhersona Zawieszenie tył wielowahaczowe

Kia Optima 2.0 XL - test | Made in Korea

Kia Optima 2.0 XL - test | Made in Korea

przednie Wymiary 484,5 x 183,0 x 145,5 cm Rozstaw osi 279,5 cm Zawieszenie przód kolumny MacPhersona Zawieszenie tył wielowahaczowe Masa własna 1421 kg Poj. bagażnika 505 l 0-100 km/h 9,5 s Śr. zużycie paliwa 8,9 l/100 km* V maks 210 km/h Cena od 107 900 zł * zużycie w teście

Mazda 3 - test | Pierwsza jazda | Nic na siłę

Mazda 3 - test | Pierwsza jazda | Nic na siłę

Moment 150 Nm / 4000 obr/min 210 Nm / 4000 obr/min 210 Nm / 4000 obr/min Skrzynia 6-ręczna 6-ręczna (6-automat) 6-ręczna Napęd na koła przednie Wymiary 4465 x 1795 x 1450 mm Rozstaw osi 2700 mm Zawieszenie przód McPherson Zawieszenie tył wielowahaczowe Masa własna 1190 kg 1205 (1240) kg

Citroen C5 1.6 THP - test | Za kierownicą

Citroen C5 1.6 THP - test | Za kierownicą

Nm przy 1400 obr./min Napęd na koła przednie Skrzynia 6-biegowa, manualna Wymiary 478 x 186 x 146 cm Rozstaw osi 282 cm Opony 225/55 R17 Zawieszenie przód wielowahaczowe, hydropneumatyczne Zawieszenie tył wielowahaczowe, hydropneumatyczne Masa 1546 kg Poj. bagażnika 439 l Przysp

Alfa Romeo 156 (1997-2005) - opinie Moto.pl

Alfa Romeo 156 (1997-2005) - opinie Moto.pl

Alfy Romeo 156 są z pewnością, poza niebanalną stylizacją nadwozia i wnętrza, żwawe silniki i zawieszenia precyzyjnie prowadzące samochód (wielowahaczowe układy z przodu i z tyłu). W wersji GTA podwozie zestrojone jest jednak bardzo twardo, co na dziurawych polskich drogach odbiera całkowicie

VW Golf Cabrio GTI - test | Pierwsza jazda

VW Golf Cabrio GTI - test | Pierwsza jazda

koła przednie Wymiary 424,6 x 178,2 x 142,3 cm Rozstaw osi 257,8 cm Zawieszenie przód kolumny MacPhersona Zawieszenie tył wielowahaczowe Masa 1533 (1555) kg Poj. bagażnika 250 l Poj. zb. paliwa 55 l 0-100 km/h 7,3 s Średnie spalanie 7,6 (7,7) l/100 km V maks 237 (235) km/h Cena

Jeep Grand Cherokee SRT8 | Test | American Muscle

Jeep Grand Cherokee SRT8 | Test | American Muscle

Napęd stały na cztery koła Wymiary 484,6 x 194,3 x 174,9 cm Rozstaw osi 291,4 cm Zawieszenie przód niezależne, wahacze poprzeczne Zawieszenie tył niezależne, wielowahaczowe Masa własna 2360 kg Poj. bagażnika 782/1554 l Poj. zbiornika paliwa 93 l

Ford S-Max 2.0 EcoBoost PowerShift - test | Za kierownicą

Ford S-Max 2.0 EcoBoost PowerShift - test | Za kierownicą

-os. Silnik benz., R4, 1999 cm3, turbo Moc 203 KM przy 6000 obr./min. Moment obr. 300 Nm przy 1750-4500 obr./min. Skrzynia biegów 6-dwusprzęgłowa Napęd na koła przednie Wymiary 477 x 188,5 x 166 cm Rozstaw osi 285 cm Zawieszenie przód

Seat Leon 1.8 TSI FR | Test | Lepiej późno niż wcale

Seat Leon 1.8 TSI FR | Test | Lepiej późno niż wcale

słabszych wersjach modelu (do 150 KM) z tyłu montowana jest belka skrętna. W mocniejszych i droższych wariantach stosowane jest zawieszenie wielowahaczowe. Tę praktykę znamy już z Octavii i Golfa. Myśląc analogicznie można oczekiwać, że w ofercie za dopłatą będzie dostępna adaptacyjna regulacja

Toyota Auris Touring Sports | Pierwsza jazda | Udany powrót

Toyota Auris Touring Sports | Pierwsza jazda | Udany powrót

CVT Napęd na koła przednie Wymiary 4560 x 1760 x 1460 mm Rozstaw osi 2600 mm Zawieszenie przód McPherson Zawieszenie tył wielowahaczowe Masa własna 1345 (1505) kg 1335 (1465) kg Poj. bag. 530-1658 l Poj. zb. pal. 50 l 45 l Śr

Saab 9-3 (2002-2011) - opinie Moto.pl

Saab 9-3 (2002-2011) - opinie Moto.pl

rozwiązania techniczne. Postawiły one Saaba wyżej w hierarchii samochodów zaawansowanych technologicznie. Korzystali na tym użytkownicy 9-3, opatrzonego dodatkowym przydomkiem SportSedan (pokazane później kombi nazwano SportCombi), zyskując auto z doskonałym podwoziem (tylne zawieszenie wielowahaczowe

Ford B-Max 1,6 TDCi - test | Wszystko kiedyś już było

Ford B-Max 1,6 TDCi - test | Wszystko kiedyś już było

biegów ręczna, 6-biegowa Napęd na koła przednie Wymiary 407,7 x 175,1 x 157,8 cm Rozstaw osi 248,9 cm Zawieszenie przód sprężyny, wahacze poprzeczne Zawieszenie tył stabiliz. poprzeczne, wielowahaczowe Masa własna 1235 kg Poj. bagażnika 318/1386 l Poj. zbiornika paliwa 47 l Średnie

Mini Cooper S Coupe - test | Za kierownicą

obr./min Skrzynia biegów ręczna, sześciobiegowa Napęd na koła przednie Wymiary 373,4 x 168,3 x 138,4 cm Rozstaw osi 246,7 cm Zawieszenie przód kolumny MacPhersona Zawieszenie tył wielowahaczowe Masa 1165 kg Poj. bagażnika 280 l Poj. zbiornika paliwa 50 l 0-100 km/h 6,9 s Średnie

Peugeot 508 - test | Pierwsza jazda

Moment 450 Nm przy 2000-2750 obr./min 270 Nm przy 1750-2000 obr./min Skrzynia 6-automat 6-zautomatyzowana Napęd na przednie koła na przednie koła Wymiary 479,2 x 185,3 x 145,6 cm 481,3 x 185,3 x 147,6 cm Rozstaw osi 281,7 cm 281,7 cm Zawieszenie przód podwójny

Mazda 6 | Pierwsza jazda | Dobre wrażenie

6-ręczna (6-automat) 6-ręczna (6-automat) Napęd na przednie koła Wymiary 487 x 184 x 145 [480,5 x 184 x 147,5] cm Rozstaw osi 283 [275] cm Zawieszenie przód kolumny MacPhersona Zawieszenie tył wielowahaczowe Masa własna 1405 [1420] kg 1420 [1430

Salon Frankfurt 2011 | Nowości Alfy Romeo

. Pomaga jej w tym umieszczony centralnie, 1,75-litrowy turbobenzyniak o mocy 200 koni, dwusprzęgłowa skrzynia, tylny napęd, przednie zawieszenie wielowahaczowe i tylne oparte na kolumnach MacPhersona oraz niewielka masa własna - zaledwie 850 kg, rozłożone w proporcji 40:60. Ten wynik Alfa Romeo 4C Coupe

Chevrolet Malibu LTZ 2.0D | Pierwsza jazda

146,5 cm 486,5 x 185,5 x 146,5 cm Rozstaw osi 273,7,5 cm 273,7,5 cm Zawieszenie przód kolumny MacPhersona kolumny MacPhersona Zawieszenie tył wielowahaczowe wielowahaczowe Masa 1635 kg (1595) 1699 kg (1675) Poj. bagażnika 545 l 545 l 0-100 km/h 9,7 s 10,1 s (9,5) Śr. zużycie paliwa 6,3 l

Toyota Auris | Pierwsza jazda | Prawie od nowa

(1.6 135 KM - 79 490 zł.). Zbliżony cenowo do Aurisa, ale słabszy o 15 KM jest Ford Focus (1.6 125 KM -  70 450 zł.) Gaz Niżej zamontowane fotele, niższy środek ciężkości, wielowahaczowe zawieszeni w słabszych wersjach, bogata lista opcji Hamulec nisko zamontowany wyświetlacz nawigacji

BMW 328i - test | Za kierownicą

poprzeczny Zawieszenie tył wielowahaczowe Masa wł. całk. 1505 1980 1530 2005 kg Poj. zb. paliwa 60 l Poj. bagażnika 480 l Śr. zużycie paliwa 6,4 6,3 l 100 km 0-100 km h 5,9 6,1 s V maks 250 km h Cena od 153 300 163 170 zł ZOBACZ TAKŻE:BMW Z4 sDrive28i vs. Porsche Boxster S | Test

Ford Focus 1.6 EcoBoost - test | Za kierownicą

1900-3500 obr./min Skrzynia biegów ręczna, sześciobiegowa Napęd na koła przednie Wymiary 455,6 x 182,3 x 150,5 cm Rozstaw osi 264,8 cm Zawieszenie przód kolumna MacPhersona Zawieszenie tył wielowahaczowe Masa wł./całk. 1282/1900 kg Poj. bagażnika 490/1516 l Poj. zb. paliwa 55 l 0

Ford Kuga vs. Toyota Rav4 - test | Konfrontacja

452,4 x 183,8 x 174,4 cm 457 x 184,5 x 166 cm Rozstaw osi 269 cm 266 cm Zawieszenie przód kolumny MacPhersona kolumny MacPhersona Zawieszenie tył wielowahaczowe podwójny wahacz Masa własna 1631 kg 1605 kg Poj. bag. 483/1653 l 547/1746 l Poj. zb. pal. 60 l 60 l Śr. spalanie 6,2 l/100 km 6,6

BMW 3 GT - test | Pierwsza jazda

obr./min Skrzynia 6-ręczna (8-automatyczna) 6-ręczna (8-automatyczna) Napęd na tylne koła Wymiary 482,4 x 182,8 x 150,8 cm Rozstaw osi 292 cm Zawieszenie przód wahacze poprzeczne Zawieszenie tył wielowahaczowe Masa własna* 1640 (1650) kg 1640 (1650) kg Poj. bag. 520/1600 l Poj. zb

Fiat Freemont - test | Pierwsza jazda

350 Nm przy 1750-2500 obr./min 350 Nm przy 1750-2500 obr./min Napęd na przednie koła na przednie koła Skrzynia 6-manualna 6-manualna Wymiary 488,8 x 187,8 x 174,5 cm 488,8 x 187,8 x 174,5 cm Rozstaw osi 289 cm 289 cm Zawieszenie przód kolumny MacPhersona kolumny MacPhersona Zawieszenie tył

Mercedes C 63 AMG Coupe Black Series - test | Za kierownicą

, 6208 cm3 Moc 517 KM przy 6800 obr./min Moment obrotowy 620 Nm przy 5200 obr./min Skrzynia biegów 7-biegowa, AMG Speedshift MCT Napęd na tylne koła Wymiary 461,5 x 181 x 136,6 cm Rozstaw osi 276 cm Zawieszenie przód wahacz poprzeczny, zaw. gwintowane Zawieszenie tył wielowahaczowe, zaw

Volkswagen Jetta (1979-2010) - opinie Moto.pl

skrzypieniem stelaży foteli przednich. Zawodne są są podnośniki szyb.Podwozie Borę różni od Golfa IV wielowahaczowe zawieszenie tylne. Zapewnia ono lepsze własności jezdne, ale wymaga częstej ingerencji warsztatu. Trzeba przede wszystkim pilnować zbieżności, która łatwo ulega przestawieniu. Rozregulowanie

Honda Accord (1993-2004) - opinie Moto.pl

dzisiaj. Zmienne fazy rozrządu w połączeniu z kolektorem ssącym o zmiennej długości i zaawansowaną elektroniką sterującą wtryskiem paliwa zapewniały bardzo dobrą dynamikę przy stosunkowo niskim zużyciu paliwa. Zawieszenie przednie z podwójnymi wahaczami i wielowahaczowe zawieszenie tylne zapewniały

Fabryczni tunerzy | Honda Type R

materiałów wygłuszeniowych, o 10% cieńsze szyby, lżejsze koła). Poza tym były lepsze hamulce oraz obniżone i utwardzone zawieszenie. Efekt? Według wielu to najlepiej prowadzący się samochód z przednim napędem lat 90. Co ciekawe, Honda traciła na każdym egzemplarzu sporo pieniędzy ze względu na mnóstwo

Citroen C4 1.6 HDi - test | Za kierownicą

1750 obr./min Napęd na koła przednie Skrzynia 6-biegowa, manualna Wymiary 433/178,9/148,9 cm Rozstaw osi 260,8 cm Opony 205/55 R16 Zawieszenie przód kolumny MacPhersona Zawieszenie tył belka skrętna Masa 1275 kg Poj. bagażnika 380 l Przysp. 0-100 km/h 11,3 s Śr. spalanie

Peugeot 407 SW - test | Za kierownicą

Skrzynia biegów 5-ręczna Napęd na koła przednie Zawieszenie przednie wielowahaczowe Zawieszenie tylne wielowahaczowe

Ford Focus ST - test | Pierwsza jazda | Trudno się oprzeć pokusie

5500 obr./min Moment obr. 360 Nm przy 1750-4000 obr./min Skrzynia biegów ręczna, sześciobiegowa Napęd na koła przednie Wymiary 436,2 x 182,3 x 148,4 cm Rozstaw osi 264,8 cm Zawieszenie przód kolumna MacPhersona Zawieszenie tył wielowahaczowe Masa 1437 kg Poj. bagażnika 363 l Poj

Mini Cooper S Bayswater - test | Liczy się uśmiech

. 240 Nm przy 1600 - 5000 obr./min Skrzynia biegów ręczna, sześciobiegowa Napęd na koła przednie Wymiary 373 x 168,5 x 140,5 cm Rozstaw osi 303,5 cm Zawieszenie przód kolumny McPhersona Zawieszenie tył wielowahaczowe Masa wł./całk. 1065/1590 kg Ogumienie 195/55 R 16 Poj. zb. paliwa 50

Chevrolet Lacetti (2003-2008) - opinie Moto.pl

. Za liczne rysy na bocznych szybach odpowiedzialne są z kolei uszczelki montowane między szybami a ramą drzwi. By uniknąć zarysowań trzeba je często wymieniać.PodwozieLacetti ma z tyłu zawieszenie wielowahaczowe, które w teorii powinno zapewnić nienaganne prowadzenie auta. Praktyka nie wygląda tak

Honda Civic Sedan 1.8 Executive - test | Pierwsza jazda

obr/min Skrzynia 6-stopniowa Napęd na przednie koła Wymiary 454,5/175,5/143,5 cm Rozstaw osi 267,5 cm Zawieszenie przód kolumny MacPhersona Zawieszenie tył wielowahaczowe Masa własna/ładowność 1210-1245/435-470 kg Poj. bagażnika 440 l Poj. zbiornika paliwa 50 l Przysp. 0-100 km/h

Mazda 3 MPS - test | Za kierownicą

, manualna Wymiary 451 x 177 x 146 cm Rozstaw osi 264 cm Zawieszenie przód kolumny MacPhersona Zawieszenie tył wielowahaczowe Opony 225/40 R18 Masa 1270 kg Poj. bagażnika 340 l Poj. zbiornika paliwa 55 l Przysp. 0-100 km/h 6,1 s Śr. spalanie 9,6 l/100 km V maks. 250 km/h Cena 120 800

Mercedes W124 | Auto dekady

jednym z najbardziej komfortowych. Skomplikowane tylne zawieszenie (wielowahaczowe, opracowane w 1983 roku dla modelu W201, było jednak tak dobre że zaadoptowano je do większego modelu W124, a potem do modelu W210) nastawione było raczej miękko co skutecznie tłumiło wszelkie niedostatki nawierzchni

Samochody z innej bajki - BYD

Toyota Camry? Oj tam, oj tam. F6 to jeden z najpopularniejszych modeli za Wielkim Murem, który jest bardzo dobrze wyposażony (ma choćby fotel kierowcy regulowany elektrycznie, dwustrefową klimatyzację czy wielowahaczowe zawieszenie). To już coś jak na chińskie standardy.» Jakie auta można kupić za

Infiniti FX 30d S - test | Pierwsza jazda

Zawieszenie przód niezależne, dwuwahaczoweze sprężynami śrubowymi Zawieszenie tył niezależne, wielowahaczowe Masa 2175 kg Poj. bagażnika 410 l Poj. zbiornika paliwa 90 l 0-100 km/h 8,3 s Średnie spalanie 9,0 l/100 km V maks 212 km/h Cena od 270 000 zł Bartosz SińczukZOBACZ TAKŻE:Infiniti

Mitsubishi ASX - test | Pierwsza jazda

Zawieszenie tył wielowahaczowe wielowahaczowe wielowahaczowe Koła 215/65R16 lub 215/60R17 215/65R16 lub 215/60R17 215/65R16 lub 215/60R17 Cena zł 114 990 (120 990) 76 700 (87 990) 67 700   Marcin Lewandowski Marcin Sobolewski, źródło: Mitsubishi

Saab 9-5 (1997-2010) - opinie Moto.pl

Saaba. Od strony eksploatacyjnej trzeba zwrócić uwagę na wielowahaczowe zawieszenie tylne. Warto kontrolować regularnie zbieżność kół, by skomplikowany układ jezdny działał bez zarzutu i nie niszczył opon.Historia modelu1997, czerwiec - premiera modelu (sedan 4d), silniki 2.0 16V (150 KM), 2.3 16V Turbo

39. urodziny Hondy Civic | Wideo

pierwszy pojawiła się także wersja z napędem na 4 koła oraz bazujący na Civicu model CRX. Honda Civic IV 1988-1991Kolejna odsłona japońskiego kompaktu pojawiła się w 1988 roku. Japończycy wyposażyli ją w wielowahaczowe zawieszenie, a do topowej wersji zapakowali 1,6-litrowy silnik o mocy 150-158 koni

Ford Galaxy 2.0T Ecoboost - test | Za kierownicą

Zawieszenie przód kolumny MacPhersona Zawieszenie tył wielowahaczowe Ogumienie 235/45 R18 Masa 1652 kg Poj. bagażnika 308/2325 l Przysp. 0-100 km/h 8,8 s Śr. spalanie (fabryczne) 8,1 l/100 km V maks. 217 km/h Cena od 133 000 zł Marek SworowskiZOBACZ TAKŻE:Ford S-Max od 95 tys. złUżywany

Volkswagen Golf V (2003-2008) - opinie Moto.pl

nadwozia na skręcanie wzrosła o 15 %, a na zginanie aż o 35 %. Po raz pierwszy w Golfie zastosowano drzwi o budowie modułowej, pozwalającej wymieniać oddzielnie samo poszycie zewnętrzne (obniżenie kosztów napraw). Dla poprawy własności jezdnych zastosowano z tyłu wielowahaczowe zawieszenie (przednie

50 lat Porsche 911 Carrera

poprzednika. A czym się zasłużył? Jako pierwszy z rodu 911 miał mechaniczną, sześciobiegową skrzynię biegów (oprócz modelu 959, ale on miał niewiele wspólnego ze "zwykłymi" wersjami) oraz wielowahaczowe zawieszenie tylnej osi. Szczególnie ten drugi element przysłużył się poprawie właściwości

Hyundai ix35 - test | Za kierownicą

dop. całk. (kg) 1980 (2030) 2090 (2140) Zawieszenie przód kolumny McPherson kolumny McPherson Zawieszenie tył wielowahaczowe wielowahaczowe Koła 215/70 R16 225/60 R17 Cena zł od 79 900 (86 900) od 94 900 (101 900) Gwarancja na cały samochód: 5 lat Marcin Lewandowski ZOBACZ

Dane techniczne

napęd: na koła przednie na koła przednie zawieszenie: wielowahaczowe wielowahaczowe hamulce: tarczowe przód - wentylowane tarczowe

Skoda Yeti 2.0 TDI (170 KM) 4x4 - test | Za kierownicą

-2500 obr./min Skrzynia 6-manualna Napęd na cztery koła Wymiary 422 x 179 x 168 cm Rozstaw osi 257,8 cm Zawieszenie przód kolumny MacPhersona Zawieszenie tył wielowahaczowe Opony 225/50 R17 Masa/ładowność 1550/620 kg Poj. bagażnika 405/1760 l Poj. zbiornika paliwa 60 l Przyśp. 0

Hyundai Genesis Coupe - test | Za kierownicą

przód kolumny McPhersona Zawieszenie tył wielowahaczowe Ogumienie przód 225/40 R19, tył 245/40 R19 Wymiary 463 x 186 x 138 cm Rozstaw osi 282 cm Masa 1538 kg Poj. bagażnika 332 l Poj. zbiornika paliwa 65 l Przyśp. 0-100 km/h 6,4 s Śr. spalanie (fabryczne) 10,3 l/100 km (dane fabryczne

Land Rover Freelander (1997-2006) - opinie Moto.pl

(są samodzielnymi elementami, wymiana jest tania), łączniki stabilizatora, końcówki drążków kierowniczych oraz przekładnia kierownicza. W warunkach terenowych może dojść do wygięcia stabilizatora albo wyrwania śrub mocujących ramę pomocniczą tylnego zawieszenia. Wielowahaczowe zawieszenie tylne łatwo

SsangYong Korando | Za kierownicą

pierwszego biegu, denerwujące w mieście. Poza tym jednak Korando dość dobrze sprawdza się na twardym. Wielowahaczowe zawieszenie robi swoje i całkiem sprawnie nadaje się do pokonywania zakrętów, gorzej, gdy przyjdzie nam z większą prędkością jeździć po dziurach. Wtedy auto zaczyna podskakiwać w stylu znanym

Opel Zafira Tourer - test | Za kierownicą

Moc 165 KM przy 4000 obr/min Moment obr. 350 Nm przy 1750-2500 obr/min Skrzynia biegów Manualna, 6-stopniowa Napęd na przedniekoła Wymiary 465,8/188,4/168,5 cm Rozstaw osi 276 cm Zawieszenie przód kolumny MacPhersona Zawieszenie tył wielowahaczowe Masa 1878 kg Poj. bagażnika 152/710

Fiat Doblo 1.6 Multijet - test | Za kierownicą

na przednie koła Wymiary 439 x 184 x 183 cm Rozstaw osi 275,5 cm Zawieszenie przód kolumny MacPhersona Zawieszenie tył wielowahaczowe Opony 195/60 R16 Masa 1410 kg Poj. bagażnika 790-3200 l Poj. zbiornika paliwa 60 l Przyśp. 0-100 km/h 13,4 s Śr. spalanie 5,2 l/100 km V maks

Grizzly 700FI - lider quadów przeprawowych.

klinowy, podwójny zakres, bieg wsteczny Rozruch: Elektryczny Zawieszenie przód: zawieszenie wielowahaczowe Zawieszenie tył: Niezależne

Kia Cee'd 1.4 - test | Za kierownicą

| Kompendium Nadwozie 5-drz., 5-os. Silnik benzynowy R4, 1396 ccm Moc 90 KM przy 6200 obr/min Moment 137 Nm przy 5000 obr/min Skrzynia 5-biegowa, ręczna Napęd na przednie koła Wymiary 426/179/148 cm Rozstaw osi 265 cm Zawieszenie przód kolumny MacPhersona Zawieszenie tył wielowahaczowe

Mitsubishi Lancer - Z paszczą rekina

Zawieszenie przednie kolumny MacPherson kolumny MacPherson kolumny MacPherson Zawieszenie tylne wielowahaczowe Multi-link wielowahaczowe Multi-link wielowahaczowe Multi-link

Dane techniczne: Škoda Octavia Combi 1.9 TDI Adventure 4x4/Alfa Romeo 156 Crosswagon Q4 1.9 JTD Progression

skrzynia biegów ręczna, 6-biegowa ręczna, 6-biegowa napęd na cztery koła na cztery koła zawieszenie przód - wielowahaczowe, tył - wielowahaczowe

BYD e6 - test | Za kierownicą

Zawieszenie przód podwójny wahacz poprzeczny Zawieszenie tył wielowahaczowe Masa własna 2360 kg Poj. bagażnika b.d. 0-100 km/h 10 s Czas ładowania 40 min (100 kW) - 20 h (sieć domowa) Zasięg 250 - 300 km V maks 140 km/h Cena - ZOBACZ TAKŻE:Toyota Prius III - test | Za kierownicąMitsubishi i

Dane techniczne

napęd: na tylne koła na przednie koła na tylne koła zawieszenie: wielowahaczowe wielowahaczowe wielowahaczowe hamulce

Która generacja Hondy Civic podoba Ci się najbardziej?

japońskiego kompaktu pojawiła się w 1988 roku. Japończycy wyposażyli ją w wielowahaczowe zawieszenie, a do topowej wersji zapakowali 1,6-litrowy silnik o mocy 150-158 koni.Honda Civic V 1992-1995Piątą generację produkowano w latach 1992-1995. Civic zyskał obłe kształty i dostępny był jako 3-drzwiowy hatchback

Alfa Romeo Giulietta - test | Pierwsza jazda

Nm), układ kierowniczy stanie się bardziej bezpośredni, a reakcja na gaz bardziej nerwowa. Co ważne, z usportowieniem auta dobrze poradzi sobie zawieszenie - MacPherson z przodu oraz wielowahacz z tyłu. Jest też niespodzianka, trakcję w trybie D wspomoże szpera w przednim zawieszeniu - znany patent

Mini Countryman Cooper S - test | Za kierownicą

obr./min (260 z overboostem) Skrzynia biegów 6-automat Napęd na cztery koła Zawieszenie przednie niezależne MacPherson Zawieszenie tylne wielowahaczowe Opony 205/55 R 17 Wymiary 411 x 179 x 156 cm Rozstaw osi 259,5 cm Poj. zb. paliwa 47 l Poj. bagażnika 350-450/1170 l Masa

Wybierz najlepszą generację Porsche 911

prototypie czterodrzwiowego hatchbacka 989 (ojciec obecnej Panamery, zdj.).993, jako pierwszy model z rodu 911, miał mechaniczną, sześciobiegową skrzynię biegów (oprócz modelu 959, ale on miał niewiele wspólnego ze "zwykłymi" wersjami) oraz wielowahaczowe zawieszenie tylnej osi. Szczególnie ten

Skoda Octavia RS - test | Pierwsza jazda

Zawieszenie tył wielowahaczowe Opony 225/45 R17 * dane producenta

Volvo V60 Plug-in Hybrid - Test | Za kierownicą

. Jakie są nasze wrażenia? Gdyby nie oznaczenia, dodatkowy wlew paliwa na przednim błotniku i bardziej aerodynamiczne felgi (otwory przykryte częściowo czarnymi zaślepkami) nie pomyślałbym nawet , że do czynienia mam z hybrydą. Jeśli ktoś chce się afiszować ze swoją proekologiczną naturą, to nie w tym

Mazda 3 - test | Za kierownicą

Zawieszenie przednie kolumny MacPhersona Zawieszenie tylne wielowahaczowe Rozstaw osi 264 cm Wymiary 458 x 175,5 x 147 cm

Nissan Juke 1.6 DIG-T - test | Pierwsza jazda

aucie, a na dodatek najlżejsze na świecie. Mechanizm waży tylko 29 kg. Żuczek w wersji 4x4 ma ponadto wielowahaczowe tylne zawieszenie zamiast belki skrętnej, montowanej w wersjach przednionapędowych.A co z wersją przednionapędową o tej samej mocy? Nissan goni konkurencję i 1,6-litrowy silnik

Żegnaj, 147!

wiele przyjemności. Z przodu zastosowano kolumny McPhersona, a z tyłu zawieszenie wielowahaczowe. A gdzie kwintesencja cuore sportivo, czyli "sportowego serca"? Kilka miesięcy po premierze Alfa Romeo rzuci rękawicę Renault Megane RS, Maździe 3 MPS czy Volkswagenowi Golfowi GTI. W szranki z

Chrysler Sebring 2.0 CRD - test | Za kierownicą

się podczas jazdy w korku, gdy wciąż trzeba ruszać i zatrzymywać się. Zadziwiająco głośno pracuje na nierównościach tylne zawieszenie, przednie wytłumiono bez zarzutu. Generalnie podwozie spisuje się dobrze. Zapewnia wysoki komfort jazdy i dobrą, choć nie rewelacyjną stabilność ruchu. Sportowa jazda

Hyundai Sonata 2.0 CRDI vs. Kia Magentis 2.0 CRDi

Rozstaw osi (cm) 273 272 Zawieszenie przód MacPherson MacPherson Tył wielowahaczowe wielowahaczowe

Infiniti FX 30d S | Za kierownicą

., 5-os. Silnik turbodiesel V6, 2993 cm3 Moc 238 KM przy 3750 obr./min Moment 550 Nm przy 1750 obr./min Skrzynia 7b, automat Napęd 4x4 Wymiary 487 x 193 x 168 cm Rozstaw osi 289 cm Zawieszenie przód wielowahaczowe Zawieszenie tył wielowahaczowe Opony 265/50 R20 Masa własna

Kia Ceed 1.6 CRDi SW - test | Za kierownicą

-100 km/h s 11,5 Średnie spalanie l/100km 4,7 Emisja CO2 g/km 122 Rozstaw osi cm 265 Wymiary cm 449x179x153 Masa kg 1419/1920 Poj. bagażnika l 534/1664 Poj. zbiornika paliwa l 53 Zawieszenie przód kolumny MacPherson Zawieszenie tył wielowahaczowe Opony 205/55 R16 Cena od 58

Nissan Qashqai+2 - test | Za kierownicą

pięciodrzwiowe, siedmiomiejscowe Silnik R4, 1995 cm3, turbodoładowany Moc 150 KM przy 4000 obr./min Moment 320 Nm przy 2000 obr./min Napęd na przednie/na cztery koła Skrzynia automatyczna, sześciobiegowa Wymiary 452,5x178x164,5 cm Rozstaw osi 276,5 cm Zawieszenie przód kolumny MacPhersona

Hyundai i40 1.7 CRDi - test | Za kierownicą

Moment 325 Nm przy 2000-2500 obr./min Skrzynia 6-biegowa, ręczna Napęd na przednie koła Zawieszenie przód kolumny

Mitsubishi Lancer 1.8 Sportback - test | Za kierownicą

obr./min Moment 176 Nm przy 4250 obr./min Napęd na przednie koła Skrzynia 5-manualna Wymiary 458,5 x 176 x 149 cm Rozstaw osi 263,5 cm Zawieszenie przód kolumny MacPhersona Zawieszenie tył wielowahaczowe Masa 1394 kg Poj. bagażnika 344/1394 l Przyśp. 0-100 km/h 10,6 s Śr

Legacy STI - auto dla wybranych

KM) od europejskiej wersji (3D), poza tym ma szperę i teoretycznie lepsze zawieszenie - wielowahaczowe zamiast belki skrętnej. Aż przykro się robi, że Japończycy nie sprzedają wszystkich swoich aut u nas. Jan Kopacz

Mercedes E-Klasa (2002-2009) - opinie Moto.pl

przodu i z tyłu pracują wielowahaczowe zawieszenia, samochód znakomicie się prowadzi i zapewnia wysoki komfort. Bogatsze wersje mają nawet pneumatyczne zawieszenia adaptacyjne, których charakterystyka płynnie zmienia się w zależności od warunków jakie panują na drodze. Niezliczone systemy elektroniczne

BMW Z4 sDrive28i vs. Porsche Boxster S | Test porównawczy

, automatyczna 7-stopniowa, PDK Napęd na koła tylne na koła tylne Wymiary 424 x 179 x 129 cm 437 x 180 x 128 cm Rozstaw osi 250 cm 248 cm Zawieszenie przód wahacze podwójne wahacze podwójne Zawieszenie tył wielowahaczowe wahacze podwójne Masa 1420 kg 1535 kg Poj. bagażnika 310/180 l 280 l Poj

Volkswagen Touran 2.0 TDI - test | Pierwsza jazda

140 KM przy 4200 obr./min Moment 320 Nm przy 1750-2500 obr./min Skrzynia 6-manualna Napęd na koła przednie Wymiary 439,7 x 179,4 x 163,4 cm Rozstaw osi 267,8 cm Zawieszenie przód kolumny MacPhersona Zawieszenie tył wielowahaczowe Opony 205/55 R16 Masa/ładowność 1557/718 kg Poj

Dane techniczne

zawieszenie: przód - kolumny MacPhersona, - tył - wielowahaczowe hamulce: tarczowe, przednie wentylowane ogumienie: 205/55 R 16 wymiary (dł

Honda Civic 1.8 i-VTEC 4d

. Rozstaw osi powiększył się o 8 cm (270 cm), a masa wzrosła o blisko 60 kg. Największym zaskoczeniem jest jednak wielowahaczowe zawieszenie z tyłu. Po wprowadzeniu belki skrętnej w hatchbacku - co często wytykano Hondzie jako technologiczny krok w tył - w bardziej statecznym sedanie znalazła się

Fiat Doblo Panorama - test | Za kierownicą

przednie koła Skrzynia 6b, manualna Wymiary 439 x 184 x 183 cm Rozstaw osi 275,5 cm Zawieszenie przód kolumny MacPhersona Zawieszenie tył wielowahaczowe Opony 195/60 R16 Masa 1410 kg Poj. bagażnika 790-3200 l Przysp. 0-100 km/h 13,4 s Śr. spalanie 5,2 l/100 km V maks. 164 km/h Cena

Jeep Cherokee - test | Za kierownicą

Poj. bagażnika 420/1405 l Poj. zbiornika paliwa 74 l Zawieszenie przódniezależne z wahaczami trójkątnymi Zawieszenie tył wielowahaczowe, sprężyny śrubowe Opony 235/65R17 Cena168 277 zł Dziękujemy pracownikom Dworku Ignacego Jana Paderewskiego w Kąśnej Dolnej za umożliwienie wykonania

Hyundai i30 CW - test | Za kierownicą

Napęd na koła przednie Rozmiary 447,5/177,5/152 cm Rozstaw osi 270 cm Zawieszenie przód MacPherson

Mazda CX-7 - test | Za kierownicą

Moc 260 KM przy 5500 obr./min Moment 380 Nm przy 3000 obr./min Napęd na przednie/na cztery koła Skrzynia 6b, manualna Wymiary 470 x 187,5 x 164,5 cm Rozstaw osi 275 cm Zawieszenie przód kolumny McPhersona Zawieszenie tył wielowahaczowe Opony 235/60 R18 Masa 1770/500 kg Poj

Fiat Croma - test | Za kierownicą

osi 2700 mm Zawieszenie przód kolumny MacPhersona Zawieszenie tył wielowahaczowe Masa własna 1530 kg Masa całkowita 2050 kg Poj. bagażnika 500/1610 l Przyśp. 0-100 km/h 9,6 s Śr. spalanie 6,0 l/100 km V maks. 210 km/h Cena 104 990 zł (Dynamic) Grzegorz LepakPolski Fiat wznawia

Chevrolet Captiva vs. Volkswagen Tiguan

Zawieszenie tył Wielowahaczowe Wielowahaczowe Opony 215/65 R16 235/60 R17 Masa 1604 kg 1835 kg

Volkswagen Jetta - test | Pierwsza jazda

4400 obr./min) Moment 175 Nm przy 1500-4000 obr./min(250 Nm przy 1500-2500 obr./min) Skrzynia biegów 6b, ręczna(5b, ręczna lub 7b, DSG) Napęd na przednie koła Wymiary 4644 x 1778 x 1482 mm Rozstaw osi 2651 mm Zawieszenie przód kolumny MacPhersona Zawieszenie tył wielowahaczowe Opony 205

Kompendium

Zawieszenie wielowahaczowe z ramą pomocniczą i stabilizatorami (przód i tył) Opony 225/45 R18 Przeglądy co 30 - 50 tys km (w zależności od wskazań komputera

Unikatowy Nissan 300ZX Spyder

razy gorszy wynik od poprzedniej generacji 300ZX (Z31).300-tka szczyciła się nie tylko mocnymi silnikami i przysadzistą sylwetką. Na drodze pomagało jej wielowahaczowe zawieszenie, seryjna "szpera" i system czterech kół skrętnych, a w niektórych wersjach - regulacja siły tłumienia. Na rynku

Debiut Supersportowego Nissana GT-R

20/9,5" / 20/10,5" Opony przód / tył 255/40R20 / 285/35R20 Hamulce przód / tył Tarczowe, 6-tłoczkowe / 4-tłoczkowe Zawieszenie przednie

Audi A4 B5 Efekty Wyrobionych Wachaczy

Wahaczy Kpl 12 Elementowy Audi A4/A6/Passat B5/Skoda kierowniczy Wahacze Deckermann Zestaw Wahaczy Kpl 12 Elementowy Audi A4/A6/Passat. 1 Audi A4 B5. 1.1 Szczegolowe dane techniczne 2 Audi A4 B6. Zawieszenie przednie: wielowahaczowe (4 wahacze poprzeczne), amortyzator teleskopowy, stabilizator. Wahacze

Re: Nowa Honda Civic od 64 900 zł

. Aktualnie w sedanie jest wielowahaczowe zawieszenie, ale nieco inaczej sprawa wygląda. Cytując za jakąś stronką: " przednie zawieszenie hatchbacka to klasyczne kolumny McPhersona, to w sedanie zastosowano... zawieszenie wielowahaczowe. Oznacza ono lepsze prowadzenie, ale wyższe koszty serwisu

Re: BMW serii 3 kontra Mercedes C-klasa | Konfron

BMW3 ma tylne zawieszenie wielowahaczowe,od dawna!!! Redaktorowi polecam sprawdzić na bmw.pl www.bmw.pl/pl/pl/newvehicles/3series/sedan/2011/showroom/dynamics/chassis.html#t=l cytat "W dużej mierze jest do zasługą zaawansowanego układu jezdnego z osią przednią z dwuprzegubowymi amortyzatorami

Re: AUDI A4-czy warto

Auta ladne i niezle jakosciowo ale zbyt delikatne jak na nasze drogi. Przednie zawieszenie wielowahaczowe wymaga czestyh napraw. Poza tym popularne wsrod zlodzieji.

Re: o przyjemnosci z jazdy

warunkiem, że samochód daje się zmusić do takiej współpracy. A nie każdy się da, ze względu na zawieszenie (wskazane rozwiązania wielowahaczowe i dość twarde zawieszenie) lub też przeładowanie (bo właśnie jedziemy z rodziną na wakacje na przykład). A gokart to rzeczywiście przednia frajda za niewielkie

Re: Mitsubishi Lancer 1.8 Sportback | Za kierowni

dynamiczny co mogłaby sugerować pojemność i moc. Mogliby chociaż dać 6-cio biegową skrzynię jak w hondzie. Co do regulacji kierownicy to rzeczywiście jest niezrozumiałe ale mnie się w lancerze siedziało bardzo wygodnie. Zaletą lancera jest niewątpliwie zawieszenie. Z tyłu wielowahaczowe i to czuć. W golfie

Re: Kilka pytań o Alfe 156

Mam od 2006 roku model AR 156 1,9 jtd 105 km SW. Kupiłem z przebiegiem udokumentowanym 120 tyś. Teraz mam 160 tyś. przebiegu. Musiałem zrobić zawieszenie przednie i tylnie. Wymieniłem przepływomierz i porobiłem kilka pomniejszych rzeczy. Włożyłem coś ok 2 tyś pln. Blachy są dobre i nie rdzewieją

Re: Kompakty- sprzedaz w Niemczech

szymi_zalogowany napisał: > Laguna ma wspólną płytę z Vel Satisem i Espace a nikt ich razem nie liczy. laguna i vel satis maja rozne plyty podlogowe. wspolne jest zdaje sie przednie zawieszenie, przedni wozek reszta jest inna. najprosciesj poznac to po: 1. roznym rozstawie osi 2. roznym

norweskie przednie zawieszenie passata

znajomy leśnik poinformował mnie ze lesnicy norwescy jezdzą po lesie passatami ( w moim permanentnie sypie sie wielowahaczowe zawieszenie przodu, znakomite, ale nie na polskie dziury ) passaty te mają wzmocnione i przystosowane do trudnych warunków przednie zawieszenia podobno ktos to montuje

Re: Zaweszenie i silnik 1,9 Tdi w audi A4

Zawieszenie tragedia ale coz za zaawansowanie sie placi. Przednie zawieszenie jest wielowahaczowe i psuje sie bardzo czesto. Jak poleci sworzen to jest ryzyko ze kolo odjedzie. Co do silniki to jak maly przebieg to silnik niemal bezobslugowy tylko ze lubi spalic duzo oleju a z wiekszym

Re: Seat Exeo ST 2.0 TDI | Za kierownicą

drozszy niz octavia, astra, focus i tansze niz mondeo, vectra.... co zyskujemy? - zawieszenie wielowahaczowe aluminiowe (zamiast mcpersonowego) stosowane w Audi od A4 w gore, merolach i bmw od 5tki w gore (konkurcencja: mcperson) - klimatyzacje 2 strefowa "defaultowo" - dostep do taniochowatych

Re: Jakie auto do 23 tyś zł. Passat, Audi A4 czy

no własnie słyszałam, że passat B5 otrzymał płytę podłogową oraz silniki od Audi A4, oraz wielowahaczowe przednie zawieszenie z aluminiowymi komponentami. Czy ewentualnie polecacie jakieś inne auto? ale w dalszym ciągu proszę o opinie na temat tych trzech pozdrawiam

jak reno sie psuje to tandeta jak vw to wine drogi

Jak francuskie się psułu na naszych drogach to winna była tandeta francuzów a jak się niemic psuje to winne są drogi a auto OK. To jest hipokryzja. Jakoś w starych civikach które miały przednie zawieszenie wielowahaczowe nie było problemów. Mówmy prawde jaką jestpo prostu to awaryjny delikatny

Re: Zawieszenie - Laguna

chris62 napisał: > Jak walniesz tym wyrafinowanym kilka razy w dzire to zmienisz zdanie. wlasnie dlatego jestem zwolennikiem prostych zawieszen. Wtedy mozna jezdzic "normalnie" tzn nie slalomem miedzy dziurami. Wielowahaczowe zawieszenie powoduje ze super sie prowadzi auto ale

Re: Peugeot 407 vs Nowy Passat

dark13 napisał: > co ty wypisujesz tak sie sklada ze passat rowniez ma zawiszenie wielowahaczowe stawiam skrzynke piwa jak mi udowodnisz ze nowy passat ma przednie i tylnie zawieszenie wielowahaczowe. Tylnie owszem ma wielowahaczowe lecz przod to prymitywne kolumny maphersona takie jak w

Mi sie podoba

malego silnika za plus bo nie trzeba bedzie ciagnac go na obroty. Tyle ze to kloci sie z tradycja hondy. Co do zawieszenia tylniego to blad. Kolejne civiki maja coraz prosztsze. Civic okolo 3 generacje wstecz mial zdaje sie przednie i tylnie zawieszenie wielowahaczowe, potem kolejne tylko tylnie

Re: zawieszenie nie na polskie drogi

MB 124 ma z tylu zawieszenie wielowahaczowe ktory z samego zalozenia (duzo elementow) bedzie bardziej sie psulo niz prosta os zespolona. Choc faktem jest ze jest ono dosc trawale. Tu tez jest wazna inna rzecz mianowicie niekotre zawieszenia sa tak skonstruowane ze nawet wywalone daja sie jezdzic

Re: Pierwsza Jazda Alfa 159 3,2V6 Q4

Z czysto technicznego punktu widzenia to wzor auta. W zawieszeniu przednim i tylnim osie wielowahaczowe - nie ma nic lepszego. Naped na 4 kola i do tego Torsen - nie ma nic lepszego Bezposredni wtrysk - najnowsza technologia brakuje tylko zeby silnik byl nie V6 a R6 i nie poprzecznie a wzdluznie i

Re: wszyscy odradzają Hondę?

> zawiasu . Nastawy zawieszenia ,rozkład masy ,a nawet róznica kilku procent w > sile hamowania miedzy tylna ,a przednia osia juz moze zadecydowac o tym jak > bedzie sie nam zachowywac tył pojazdu . Dla przykładu(co testowałaem > osobiscie ) ,tylne ,wielowahaczowe zawieszenie Forda

Re: wszyscy odradzają Hondę?

róznica kilku procent w sile hamowania miedzy tylna ,a przednia osia juz moze zadecydowac o tym jak bedzie sie nam zachowywac tył pojazdu . Dla przykładu(co testowałaem osobiscie ) ,tylne ,wielowahaczowe zawieszenie Forda Focusa I ma nadsterowna charakterystyke, belka skretna golfa Iv jest bardziej

Re: 10 rad mistrza ekonomicznej jazdy

zbierze bieżnik środkiem. W ogólnym rozrachunku nieopłacalne i niebezpieczne. Mam także VW Golfa IV 1,4 80KM. Silnik bardziej dynamiczny, ale pali sporo więcej. Przełożenie układu kierowniczego i skrzynia to porażka w VW. Natomiast wielowahaczowe zawieszenie jest świetne, auto pewnie pokonuje zakręty

Re: Pierwsze zdjęcia nowego Passata!

Totalnie zaskoczyło mnie to, że nowy Passat ma całkowicie zmienione zawieszenie -z przodu ...wróciły kolumny MacPhersona, z tyłu w końcu pojawiło się zawieszenie wielowahaczowe. Niestety, przy przednim napędzie ważniejsze jest paradoksalnie tylne zawieszenie. A belka skrętna w tak dużym

Re: Peugeot 407 vs Nowy Passat

Technicznie duzo bardziej zaawansowany jest peugeot i w generaliach np. przednie i tylnie zawieszenie wielowahaczowe i w szczegolach np. amortyzatorki w klapie bagaznika wobec przestarzalych pałakow w passacie. Ja lubie auta zaawansowane technicznie wobec czego wybralbym 407 ktory duzo nowego

Re: Zabierają dowody rejestracyjne, komu dziękowa

"przegladzie" (tydzien pozniej byly juz nowe). Na stanowisku diagnostycznym, Uprawniony Diagnosta, nie umial sprawdzic luzow gornych wahaczy. A moze nawet nie wiedzial, ze AR 156 ma wielowahaczowe zawieszenie... Z kanalu tego za bardzo nie widac (gorne wahacze sa bardzo wysoko - prawie

Re: Taki sobie test, CLS 350 CGI contra Passat CC

BMW. Masa podawana przez producenta jest o 100 kg wyższa niż w teście zmierzono, może to jest przyczyną, bo zawieszenia są technicznie podobne, wielowahaczowe, w obydwu autach, co sugerowałoby podobną skuteczność w przyleganiu opony do jezdni na zakrętach. Cechy jak lepszy rozkład mas, lepszy rozkład

Re: Najlepsze zawieszenie na polskie drogi ???

japonce. Wytrzymalosc srednio od okolo 60 tys km np renault megane I do ponad 100 tys km corolla. Jesli przednie zawieszenie jest wielowahaczowe jego wytrzymalosc jest mniejsza np. passat B5 srednio 40 tys km (choc sypia sie juz po 20 tys). Tylnie zawieszenie wielowahaczowe choc pusje sie bardziej od

Re: Astra II

Witam! z korozja w Astrze II nie ma problemów. bardzo tanie w serwisowaniu i trwałe zawieszenie(sworznie wahaczy przednich mozna wymieniac oddzielnie ,tylna belka skreatna jest bezobsługowa).focus bedzie miał wyzsze koszty eksploatacji ,bo ma z tyłu zawieszenie wielowahaczowe ktore niestety

Re: Jak często naprawiacie zawieszenie w swoich a

) inne mniej trwale od sredniej (VW np. passat przednie zawieszenie wielowahaczowe wytrzymuje okolo 30 tys km)

Re: BMW seria 1(116 lub 118)VW Passat 2006 czy Au

Witam! Otóz zawieszenie przednie w tych akurat modelach audi i passata trochę się różni: a4 ma podwójny wahacz poprzeczny, aluminiowy. Nowy passat ma z przodu poczciwe MacPhersony, z ramą pomocniczą, wahaczem dolnym trójkątnym i zwrotnicą - wszystko z aluminium. Ta opcja uchodzi wśród fachowców za

Re: a czy auta niemieckie nie są najmniej awaryjn

eksploatacji zblizone sa do kosztów alfy 156 ,wiec nie wiem czym sie tu zachwycac. w a4 szwankuje przednie wielowahaczowe zawieszenie przednie (wada konstrukcyjna) i silniki 1.8 z wadami konstrukcyjnymi . ostatnie dobre audi to modele 80 (b3 i b4). podobnie mercedes:ostatnie bardzo trwałe to w124(popularny

Re: A6 300KM albo S6 340KM

Gość portalu: gosc napisał(a): > Cos mozesz powiedziec zlego o tym samochodzie? W modelach przed liftingiem były problemy z hamulcami. Wielowahaczowe zawieszenie podobno nie wytrzumuje na dziurawych drogach. Belka skrętna z tyłu w przednionapędowych wersjach to prehistoria. Multitronic z

Re: Koniec kolejnego dziwoląga.

. Podkreslam fakt ze jako zdaje sie jedyny renault vel satis ma wielowahaczowe tylnie zawieszenie. Reasumujac fakt przedniego przedniego zawieszenia nie przesadza o tym ze plyty sa identyczne gdyz wielu markach poszczegolne elementy zaiweszenia pasuja do kilku klas aut mimo ze maja inne pluyty podlogowe np

Re: opel rekord 2.3 diesel rocznik 83

pierwszego cykniecia bez problemu palil dynamika silnika byla naprawde dobra (w danych 13 s do 100) problem stanowilo zawieszenie - i to nie hydraulika bo ta byla bez zarzutu problemem bylo wielowahaczowe przednie zawieszenie ktore nie wytrzymywalo polskich drog. generalnie wspominam bardzo milo prowadzilo

Re: Peugeot 407 vs Nowy Passat

wahacz napisał: > dark13 napisał: > > co ty wypisujesz tak sie sklada ze passat rowniez ma zawiszenie wielowaha > czowe > > stawiam skrzynke piwa jak mi udowodnisz ze nowy passat ma przednie i tylnie > zawieszenie wielowahaczowe. Tylnie owszem ma wielowahaczowe lecz

Re: Passat czy volvo S40?

dostępnosc części zamiennych i ich niskie ceny. Dobrze wytłumione wnętrze - lepsze o niebo niż w Mondeo, choc gorsze niż w Avensis II. Minusy: relatywnie wysoka cena zakupu wielowahaczowe skomplikowane zawieszenie dość szybko ulegające zużyciu na polskich drogach, zwłaszcza w modelach z tych roczników

Re: Peugeot 407 vs Nowy Passat

tylnim zawieszeniem wielowahaczowym tak jak obecnie 407 jestjednym z pierwszych aut ktore ma osie wielowahaczowe z tylu i z przodu > 2. Robić zawieszenie po 20tys. Gratuluje! popytaj uzytkownikow passatow jak czesto remontuja przednie zdaje sie czesciowow aluminiowe zawieszenie. To prawda siada

Re: Peugeot 407 vs Nowy Passat

najlepsze nikt z mojej rodziny nie ma salonu peugeota i nie mam zamiaru go nigdzie sprzedawac. Cenie sobie po prostu prawde i obiektywizm i nie lubie jak ktos klamie wciskacjac kity w stylu ze nowy passat ma przednie zawieszenie wielowahaczowe. Jesli dla ciebie najprosztsze jest najlepsze to kup sobie

Re: Poradzcie !!!!!!!!!!!!!!!

bagaznika. wazne aby sprawdzic stan przedniego zawieszenia(wielowahaczowe ,dosyc szybko sie zuzywało). z silnikiem ,jesli miał wymieniany olej co 15 tys km(albo czesciej) ,nie powinno byc problemów. rozrzad napedzany jest łancuchem (teoretycznie bezobsługowy) w praktyce zdarzała sie jego głosna praca

Re: focus combi czy golf kombi?

mało wrazliwy na jakosc paliwa. tylne zawieszenie to prosta,bezobsługowa belka skretna,nie zapewnia idealnego prowadzenia ,ale za to obniza koszty eksploatacji. focus to troche inny swiat. silnik z układem common rail wrazliwy na złe paliwo ,tylne zawieszenie wielowahaczowe i ogólne zestrojenie

Re: Peugeot 407 vs Nowy Passat

wahacz napisał: > Technicznie duzo bardziej zaawansowany jest peugeot i w generaliach np. > przednie i tylnie zawieszenie wielowahaczowe i w szczegolach np. amortyzatorki > w klapie bagaznika wobec przestarzalych pałakow w passacie. Ja lubie auta > zaawansowane technicznie wobec

Re: wedlug tej opini najlepsze sa francuzy

jak mowilem moj znajomy znakomicie zyje dzieki temu modelowi. Uwazaj jednak bo do znajomego warszatu przywiezli juz kilka passatow ktorym z powodu wybicia sworznia kolo odjechalo. Coz za zaawansowan technike sie placi - przednie wielowahaczowe zawieszenie w zadnym aucie nie wytrzyma naszych drog.

Re: A6 300KM albo S6 340KM

> W modelach przed liftingiem były problemy z hamulcami. Wielowahaczowe > zawieszenie podobno nie wytrzumuje na dziurawych drogach. Belka skrętna z tyłu > w przednionapędowych wersjach to prehistoria. Multitronic z początków produkcji > > był trochę awaryjny. > > I dla

Re: Amortyzatory a choroba lokomocyjna?

przednich, a z przodu mam wielowahaczowe zawieszenie. Co ma swoje plusy: nie ma lozyskowania kolumny wiec sie nie psuje, nic nie bije w kierownice na dolach i takie rozne. A skoro mi sie nie psuje i amorki sa w normie to nie wymieniam, choc chcialbym miec wszystko nowe i extra sprawne. jest jeszcze

Re: Koniec kolejnego dziwoląga.

razie w Europie skutkiem... > C6 mial poza tym co ma czyli wielowahaczowe przednie i tylnie zawieszenia i > hydropneumatka oraz dwoam niezlymi V6 gdyby mial dodatkowo naped 4x4 w > standacie i lepsze wykonczenie bez taniego panelu z pezo 407 i gdyby dodatkowo > nie wprowadzono silnikow

Re: helmut kaszanka slaski krol rajdowy

;dupki", jest plytki niczym w Polonezie. Ok - rozumiem, wielowahaczowe zawieszenie wymaga miejsca, itd.. Ale niech mi ktos wytlumaczy, czemu kolo zapasowe jest w kretynski sposob umieszczone w bagazniku wypukloscia felgi do gory, zatem nic sie w kolo nie wsadzi, za to POD kolo wsadzony jest styropian? To

Re: focus combi czy golf kombi?

paliwo ,tylne zawieszenie wielowahaczowe i ogólne zestrojenie > zawieszenia daje własciwosci o których golf moze tylko snic. daje to jednak > popalic finansowo ( w zaleznosci od rodzaju eksploatacji co jakies 50-100 tys > km trzeba tam jednak dorzucic około 1000-1500 zł).przednie

Re: Alfa Romeo 166

,konstrukcja zawieszenia w 166 jest praktycznie identyczna jak w 147/156 .drogie w produkcji ,bardzo skomplikowane,wielowahaczowe zawieszenie tylne i przednie kosztuje sporo na naszych drogach .w 166 z uwagi na gabarytu poszczególne elementy sa duzo bardzjej masywne i niestety drozsze niz w tanszych

Re: proszę o opinię A 4 z 96-98r 1.9 disel

ponad 2000zł),silnik ma pracowac równo ,nie moze nadmiernie dymic(moga byc tez zuzyte wtryskiwacze) .rowniez trzeba szczególnie zwrócic uwage na przednie zawieszenie wielowahaczowe,bo jest dosyc drogie w serwisowaniu(jesli do wymiany beda wszystkie wahacze),najmniej trwałe sa dolne (duze

Re: benzyna,8.9sek.do setki,205km/h aSpalanie6,4?

; > A co do zawieszenia to ja wole wielowahaczowe... ale jak juz sie zacznie > psuc... np w Audi czy Passacie to juz porazka. W Focusie poki co nie jest az > tak zle. Po 100k przebiegu polecialy jedynie wahacze poziome koszt z wymiana > 1000zl. Belka bedzie trwalsza. W fokusach zawiecha

Re: Audi A6 2.5TDi czy może BMW ' 5 ' 330d ??

os, coby ze skrzyni biego dalo sie jeszcze wyprowadzic naped na przod. Dlatego tez m.in Audi nie moze sobie pozwolic na dlugie silniki rzedowe (pomijajac 4 cylindry). Poza tym BMW ma tylne zawieszenie wielowahaczowe, natomiast Audi (nie liczac Quatro), ma z tylu prosta belke skretna, niczym Skoda

Re: Koniec kolejnego dziwoląga.

tam miec i nie licza na sukces. czy mogli by go odniesc? teoretycznie tak gdyby przykladowo wezmy cytryne gdyby C6 mial poza tym co ma czyli wielowahaczowe przednie i tylnie zawieszenia i hydropneumatka oraz dwoam niezlymi V6 gdyby mial dodatkowo naped 4x4 w standacie i lepsze wykonczenie bez

Re: Witam.Pytanie o Passata 98-00

niebo niż w Mondeo, choc gorsze niż w Avensis II. Minusy: relatywnie wysoka cena zakupu wielowahaczowe skomplikowane zawieszenie dość szybko ulegające zużyciu na polskich drogach, zwłaszcza w modelach z tych roczników, choć obecnie tanie w naprawie (da się również b. tanio regenerować) padający

Re: wedlug tej opini najlepsze sa francuzy

zawieszen i najbardziej lubi passata B5 - przednie zawieszenie wielowahaczowe wymaga napraw co 20 tys a on ich kroi ostro > samochod peugeot 405 i 406,beznadzieja > potwierdzeniem moich slow niech beda statyustyki adac i dekr-y caly dol to > francja ale akurat 406 generalnie uwazany jest za

sam nie masz pojęcia fanie francuzkich padak

belka skrętna to zabytek, i Ty się koleś nie znasz jak o tym nie wiesz, nie będę Cię obrażał i się nad Tobą pastwił ale prawda jest taka (obiektywna, nie polemizuj z tym bo wychodzi się wtedy na głąba), że zawieszenie niezależne tylnych kół (tzw. wielowahaczowe) stosowane m.in. w Mondeo, Focusie

Re: peugeot 407 czy hodna civic

po długotrwałym 'ataku' prasowym, kiedy VW nie mógł już 'udawać, że deszcz pada'). > Dziwi mnie też że w czasie kiedy porzedni model Hondy miał wielowahaczowe > zawieszenie krytykowaliście np. Megane za belkę teraz kiedy Civic ma również > belkę to już nie wada wręcz zaleta - strasznie

Re: W samochodzie osobowym, obecnie miejsce nr. 1

taka ze w modelach do 2000 r przednie zawieszenie sypalo sie jak cholera, naprawy co 15 tys to nie powod do chluby. Przednie zawieszenie wielowahaczowe ma tez nissan primera poprzedniej generacji (ten obecny chyba tez) i jakos jemu nie trzeba bylo naprawiac zawieszenia co 15 tys lecz co 80- 100 tys

inny punkt widzenia

trwalsze zawieszenie (równiez wielowahaczowe z tyłu i przodu ) ,koniecznosc ingerencji w nie pojawia sie dopiero po około 80-120 tys km ( w alfie czesto juz po 30-40 tys).naped rozrzadu (2 paski w accordzie ,wymieniamy spokojnie po 4 latach / 90 tys km (w alfie niestety juz po 50-60 tys/3) . koszt

Re: co kupic : Passat 1.9tdi czy Mondeo Tdci?

ma zawieszenie, które go wyrzuca przy 60km/h, albo przy 70(i przy 50km/h który ma większy margines bezpieczeństwa, np konieczności gwałtownego hamowania?), albo komunikatywny i bezpośredni układ kierowniczy, albo ciasto przy którym choćbyś był mistrzem nie wiesz co się dzieje z przednimi kołami

Re: W samochodzie osobowym, obecnie miejsce nr. 1

. Obawiam się że nie przejechałaś tym samochodem wbyt wielu kilometrów (jeśli w ogóle) skoro podajesz liczby typu 15tyś a zarazem nie orientujesz się co do dostępnych na rynku wahaczy do A4B5 i ich wytrzymałości. > Przednie zawieszenie wielowahaczowe ma tez nissan primera poprzedniej > generacji

Re: próby pod Platformę masy-3.01.06 19.00

), z przodu zawieszenie wielowahaczowe, z tyłu nie pamiętam :-) -oba człony napędowe robi Kross w oparciu o części wyłącznie rowerowe (wg nas nie ma potrzeby wykorzystywać części motocyklowych/samochodowych). Jedynie hak do przyczepy byłby częścią nierowerową. -Moduły napędowe są wyposażone w hamulce

Re: Zawieszenie wielowahaczowe zaleta czy wada?

generacji to w zasadzie tylko przyzwoity hatchback z przednim napędem, tyle że wyróżniający się jazdą na tle wielu jemu podobnych.

Zawieszenie Christiego

Zawieszenie Christiego (ang. Christie suspension) - konstrukcja zawieszenia czołgowego opracowana przez Waltera Christiego, która stała się podstawą opracowania szybkich czołgów posiadających bardzo dobre właściwości terenowe. Główną ideą zawieszenia Christiego było skonstruowanie czołgu

Ford Focus ST

biegów: 6-biegowa manualna Hamulce Przód: 320 mm Tył: 280 mm Układ kierowniczy Przednie zawieszenie: Zawieszenie niezależne, z kolumnami MacPhersona, sprężyny śrubowe z przesuniętą osią i amortyzatory gazowe; wahacze trójkątne z przodu mają tuleję mocującą o zoptymalizowanej charakterystyce tłumienia

Opel Calibra

były, za dopłatą z napędem 4x4. Jedynie wersja Turbo dysponowała takim napędem seryjnie. Przednie zawieszenie Calibry to wahacze poprzeczne i kolumny MacPherson'a, zawieszenie tylne to wahacze skośne i sprężyny śrubowe, jednakże w odmianach z napędem na cztery koła, stosowano zmienione zawieszenie wielowahaczowe

Jeep Cherokee

i kanciaste linie, które sprawiają wrażenie masywności. Koło zapasowe nie jest umieszczane na tylnych drzwiach tylko pod podłogą, natomiast tylne drzwi otwierają się do góry. Po raz pierwszy w tym modelu oferowany jest także dach panoramiczny Sky Slider. Zawieszenie z przodu niezależne, z tylu wielowahaczowe

Perkun 98

? Stopień sprężania: 5:1. Moc maksymalna: 3 KM przy 3000 obr. / min. Sprzęgło: mokre, jednotarczowe. Skrzynia biegów: o trzech przełożeniach, sterowana ręcznie. Rama: rurowa, pojedyncza, zamknięta. Zawieszenie przednie: widelec trapezowy. Zawieszenie tylne: sztywne. Hamulce: szczękowe mechaniczne

Tekst udostępniany na licencji Creative Commons: uznanie autorstwa, na tych samych warunkach, z możliwością obowiązywania dodatkowych ograniczeń. Zobacz szczegółowe informacje o warunkach korzystania.
Zasady zachowania poufności. O Wikipedii. Korzystasz z Wikipedii tylko na własną odpowiedzialność. Materiał pochodzący z Wikipedii został zmodyfikowany poprzez ograniczenie liczby przypisów. Wikipedia® is a registered tradmark of the Wikimedia Foundation.