wymiana uszczelki pod głowicą diesel

Marcin Lewandowski

Omijaj je szerokim łukiem | Nieudane silniki

Omijaj je szerokim łukiem | Nieudane silniki

Słyszeliście opinie, że współczesne samochody są bezproblemowe i bezawaryjne? Oto siedemnaście przykładów na to, że to nieprawda. Te silniki sprawiają sporo problemów, a co gorsza często są (nieopłacalnie) drogie w naprawie

Awaryjne silniki | Uważaj przy zakupie tych aut [AKTUALIZACJA]

Sercem każdego samochodu jest silnik. To od niego zależy jak ekonomiczne, szybkie i przyjemne jest auto. Gdy zawodzi jednostka napędowa, dalsza podróż albo staje się bardzo trudna albo niemożliwa. Oto zestawienie najbardziej awaryjnych silników we współczesnych samochodach

Kupujemy samochód używany | Poradnik

Kupno samochodu używanego to wyzwanie pełne pułapek, których nie wolno bagatelizować. Ostrożność i rozwaga mogą uchronić przed oszustwem albo nieprzewidzianymi wydatkami. Na co należy zwrócić szczególną uwagę podczas oględzin? Oto najważniejsze zasady, o których powinien wiedzieć każdy, kto jest zainteresowany kupnem samochodu używanego

Silnik | Czy docierać nowy silnik?

Silnik | Czy docierać nowy silnik?

materiałach były większe, np. blok był żeliwny, a głowica aluminiowa. Nieumiejętne traktowanie podczas docierania, jak i w trakcie użytkowania, niosło za sobą ryzyko tzw. wydmuchania uszczelki pod głowicą. Dlaczego tak się dzieje? Blok żeliwny rozgrzewa się (rozszerza się) wolniej niż aluminiowa głowica

Opel Corsa A (1983-1993) - opinie Moto.pl

Opel Corsa A (1983-1993) - opinie Moto.pl

skorodowane i wymagają wymianySilnikiPrzede wszystkim zwróćmy uwagę na wycieki oleju spod pokrywy zaworów. Są one powszechne w silnikach Corsy A. Nierzadko do chodzi do wypalenia uszczelki pod głowicą. Czasami szwankuje osprzęt silników. Kłopoty z aparatem zapłonowym utrudniają uruchamianie samochodu

Volvo 740 (1985-1990) - opinie Moto.pl

Volvo 740 (1985-1990) - opinie Moto.pl

zużyciu niektórych elementów. Jeśli długotrwała jazda na LPG spowodowała nadpalenie zaworów i gniazd zaworowych to silnik będzie trudno się uruchamiał (także gdy jest ciepły) i gasł na wolnych obrotach. Wersje turbodoładowane mają skłonności do przegrzewania i wypalają uszczelkę pod głowicą. W osprzęcie

Toyota Land Cruiser 100 (1997-2007) - opinie Moto.pl

Toyota Land Cruiser 100 (1997-2007) - opinie Moto.pl

obsługi.SilnikZarówno ośmiocylindrowy benzynowiec, jak i sześciocylindrowy turbodiesel są mało awaryjne. Silnik V8 nie lubi forsownej eksploatacji i podczas ostrej jazdy może wypalić uszczelkę pod jedną z głowic. Słabymi punktami silnika wysoko prężnego są pompa wtryskowa i wałek rozrządu.Land Cruiser GX | Król jest

BMW 3 (1990-1998) E36 - opinie Moto.pl

BMW 3 (1990-1998) E36 - opinie Moto.pl

sześciocylindrowcach nierzadko wypalają się uszczelki pod głowicą, a nawet dochodzi do pęknięć głowicy. Może być to konsekwencją przegrzania silnika na skutek pęknięcia chłodnicy. Nieszczelności tworzą się za zwyczaj postronie zbiornika wyrównawczego i są praktycznie nie do naprawienia. Konieczna jest wymiana

Fiat Doblo (2001 - 2010) - opinie Moto.pl

Fiat Doblo (2001 - 2010) - opinie Moto.pl

Silniki Benzynowe silniki Doblo mają podobne przypadłości jak w innych modelach Fiata. Wersja 1.4 specjalizuje się w wypalaniu uszczelki pod głowicą. Z kolei 1.2 potrafi mieć bardzo duży rozrzut zużycia paliwa w zależności od sposobu jazdy. Najmocniejszy 1.6 ma kapryśny napęd rozrządu, w którym pasek

Volkswagen Jetta (1979-2010) - opinie Moto.pl

Volkswagen Jetta (1979-2010) - opinie Moto.pl

już po kilkudziesięciu tysiącach kilometrów. Z kolei w silnikach VR6, które zazwyczaj są eksploatowane bardzo ostro, często wypalają się uszczelki pod głowicą.Przeniesienie napędu Niska jest trwałość przegubów napędowych, zwłaszcza w mocnych wersjach silnikowych. Mogą wymagać wymiany nawet po

Fiat Uno (1983-2002) - opinie Moto.pl

Fiat Uno (1983-2002) - opinie Moto.pl

sprawiać w nich jedynie wycieki oleju i osprzęt. Mimo dobrej, ogólnej dostępności części zamiennych można spotkać się z trudnościami przy naprawach silników 1.0, montowanymi w brazylijskich wersjach Uno (wersja Clip). W wersji Turbo trzeba liczyć się z wypalaniem uszczelki pod głowicą i awariami

TOP 10 | Coupé za 20 tysięcy złotych

TOP 10 | Coupé za 20 tysięcy złotych

akcji serwisowej, ale dzięki wymianie uszczelki i zmianie momentu dokręcenia śrub głowicy o problemie można zapomnieć. Poza tym nowego właściciela może zaskoczyć tylko niska sztywność nadwozia i usterki wynikające z wieku auta - na przykład awaria sprężarki klimatyzacji lub turbiny. Pod tym względem

Renault Clio (1990-98) - opinie Moto.pl

wypaleniem uszczelki pod głowicą. Często odmawia posłuszeństwa sterownik wtrysku (silnik zamiera), alternator, rozrusznik, silnik wycieraczek, spryskiwacz szyb. Typowym problemem jest także korozja złączy elektrycznych, co prowadzi do braku zasilania. Zanim wymienimy jakikolwiek podzespół elektryczny, trzeba

Używane auto | Co sprawdzić kupując używany samochód

Używane auto | Co sprawdzić kupując używany samochód

oleju - biały osad oznacza wypaloną uszczelkę pod głowicą lub użytkowanie auta na krótkich dystansach, a czarny i lepki - rzadkie wymiany oleju;- data produkcji opon - w prawie nowym aucie z małym przebiegiem powinny być jeszcze fabryczne "gumy". Opony na jednej osi muszą być jednakowego typu

Peugeot Partner/Citroen Berlingo - opinie Moto.pl

przynajmniej 250 tys. km, oczywiście pod warunkiem, że samochód regularnie trafia na przegląd. Wolnossący diesel przy tym samym zastrzeżeniu zrobi nawet 700 tys. km bez remontu. W połowie tej drogi (ok. 350 tys. km) możemy spodziewać się remontu głowicy, a przynajmniej wymiany uszczelki. W zależności od

TOP 10 | Samochody za 3500 zł

TOP 10 | Samochody za 3500 zł

się na wymianę elementów metalowo-gumowych zawieszenia. Oryginalne części do Mazdy nie należą do tanich, chociaż z pomocą przychodzi szeroka oferta zamienników. Warto uważać na objawy awarii uszczelki pod głowicą i automatycznej skrzyni biegów.Szczegóły ogłoszenia i więcej zdjęć: Ford Probe 2.2 1991

Auto za 5 tys. zł

Auto za 5 tys. zł

obejrzeć także podłogę i przygotować się na wymianę elementów metalowo-gumowych zawieszenia. Oryginalne części do Mazdy nie należą do tanich, chociaż z pomocą przychodzi szeroka oferta zamienników. Warto uważać na objawy awarii uszczelki pod głowicą i automatycznej skrzyni biegów.Ford Probe - ogłoszenia

Auto za 10 tys. zł

Auto za 10 tys. zł

2,5-litrowego turbodiesla produkcji VM, a w wersji 2.3 TD przygotować się na defekty uszczelki pod głowicą. Czujności wymaga wszędobylska korozja, a także elementy przeniesienia napędu, układu paliwowego i zawieszenia zużyte w wyniku intensywnej eksploatacji.Co w zamian? Frontera oferuje praktyczne

Mitsubishi Carisma (1995-2004) - opinie Moto.pl

gazoweW silnikach 1.6 może wystąpić przedwczesne (ok. 150 000 km) wypalenie uszczelki pod głowicą. W silnikach GDI instalacji gazowej radzimy nie zakładać - podobno nie radzą sobie z tym nawet Holendrzy.Silnik 1.6 przed modernizacją (2000 r.)miał małe problemy z cewkami zapłonowymi, w dieslu często

Coupe za 20 tysięcy złotych

Coupe za 20 tysięcy złotych

-kanałowym ABS-em. Zadbany egzemplarz to w Niemczech wydatek około 4 tysięcy euro.Od początku produkcji Suprę trapiły problemy z uszczelkami pod głowicą, spowodowane błędem konstrukcyjnym Toyoty. Ta nigdy nie ogłosiła akcji serwisowej, ale dzięki wymianie uszczelki i zmianie momentu dokręcenia śrub głowicy o

Ford Scorpio (1994-1998) - opinie Moto.pl

Ford Scorpio (1994-1998) - opinie Moto.pl

remont może być kłopotliwy i drogi (m.in. kluczami torx), a po odkręceniu pokrywy okazuje się, że głowice są... cztery (po jednej na każdy cylinder). A więc cztery razy płacimy za obróbkę mechaniczną i kupujemy cztery uszczelki pod głowicę.Turbo(diesel)Nagle za naszym autem zaczną się pojawiać kłęby

Audi A3 (1996-2003) - opinie Moto.pl

producenta przebiegu (autoryzowane serwisy zalecają ich wymianę już po kilkudziesięciu tysiącach km). Słabym punktem wysokoprężnych jednostek napędowych TDI jest również przepływomierz powietrza. W silnikach benzynowych początkowo dość często zawodziły pompy paliwa i uszczelki pod głowicą. W późniejszych

Nissan Almera - opinie Moto.pl

bez remontu, co najwyżej trzeba będzie w tym czasie wymienić uszczelkę pod głowicą lub zawory.Bolączki:To auto niemal się nie psuje! Potwierdzają to zgodnym chórem mechanicy, właściciele i niemieckie raporty ADAC (wg statystyk tego ostatniego na tysiąc egzemplarzy tylko dziesięć ma usterki). Jednak

Skoda Fabia (1999-2007) - opinie Moto.pl

modelach S 100, a potem Favorit. Często pojawiają się w nich problemy z układem chłodzenia (wycieki) prowadzące do przegrzewania jednostki, a potem wypalenia uszczelki pod głowicą. Bardzo słabym punktem jest w nich również napęd wałka rozrządu umieszczonego w bloku silnika. Jeśli samochód dużo jeździ w

BMW 5 (1987-1995) E34 - opinie Moto.pl

(12 zaworów) oraz w dieslu są bardzo wrażliwe na przegrzanie - wystarczy niewielki ubytek płynu, niesprawny termostat bądź niewydajna chłodnica i zaczynają się kłopoty - przy odrobinie szczęścia będzie to tylko uszczelka pod głowicą (koszt naprawy - kilkaset złotych).Klapka wlewu paliwazamocowana jest

Audi A6 (1994-2004) - opinie Moto.pl

wentylator chłodnicy) i zacinające się termostaty (przegrzanie silnika). Mogą one prowadzić jednak do poważnych następstw - wypalenia uszczelki pod głowicą albo nawet do zatarcia silnika. Problem stanowią także zacinające się zawory regulacyjne wolnych obrotów (wymagają regularnego czyszczenia). Jazda próbna

Uszczelka pod głowicą

A więc byłam z Yariską na wymianie filtra paliwa w Toyocie Żerań i pan przy okazji odkrył nową chorobę nazywającą się uszczelka pod głowicą. Objawy to bulgotanie i lekkie wyrzucanie płynu chłodniczego przy odkręcaniu zbiornika oraz barwienie niebieskiego płynu na zielony przy takim teście, co ponoć

Drogie awarie...

. Przegrzana pęknie w każdym samochodzie. Problem więc z układem chłodzenia, a nie z głowicami. A tu, niestety, BMW dało ciała. Chłodnica jest nienaprawialna, uszkodzenie chłodnicy (przyłącze, okolice zbiorniczka wyrównawczego) oznacza konieczność wymiany całego elementu. Tani zamiennik to koszt około 300

Re: Wymiana uszczelki pod głowicą - Shuma'99

pod pokrywa klawiatury i miało być ok, niestety nie było dałem sobie z tym spokój i co jakis czas myłem silnik jak juz był mocno brudny. Po ok 5 latach od zakupu i przejechasniu ok 80000km poszła mi uszczelka pod głowicą po jej wymianie zniknął problem wycieku oleju z silnika.

Re: Ford escort-wymiana uszczelki pod głowicą.

Nie zawsze sie planuje glowice. Jak nie przegrzana i nie pokrzywiona to po co planowac? Nawet Ford wspomina o tej glowicy ze sie jej nie planuje. Jakiego masz tego forda? Bo ja juz to przerabialem w moim dieslu.

Re: BMW serii 3 (1990-2000) E36

,że pilnuje wszystkich wymian na czas, nie daje w gaz jeśli nie rozgrzany silnik itp... Kolega ma 318 IS 143KM, zrobił ponad 100tys na gazie, równie dba o auto itp. Wymienił po 240tys uszczelkę pod głowicą, bo od nowości miała już dość. Dla spokoju splanował głowicę, zero śladów zużycia jeśli chodzi o gaz! a

Re: Gaz w dieslu? Czemu nie!

ani przeglądach gazu. Na początku było 11 po mieście, potem 9. Po 22000 km wywaliło uszczelkę pod głowicą. Sprzedałem samochód za grosze. Potem był Ford Escort '82 1,6. Kupiony z gazem. Palił 9 po mieście. Gaz nie psuł się. Spróchniał i sprzedałem. Cinquecento '97 0,9 paliło 8 l gazu po mieście, a na

Re: wymiana uszczelki

wymiana uszczelki pod głowicą wymaga planowania tej głowicy. Planowania w domu nie zrobisz - trzeba oddać głowicę do warsztatu, koszt zależy od silnika. Uszczelkę dajesz po planowaniu, rozmiar zależy od tego jaką warstwę maszyna zdjęła. W silniku benzynowym zakładasz uszczelkę, przykręcasz głowicę

Re: Ford escort-wymiana uszczelki pod głowicą.

majdan79 napisał: > Nie zawsze sie planuje glowice. Jak nie przegrzana i nie pokrzywiona to po co p > lanowac? Nawet Ford wspomina o tej glowicy ze sie jej nie planuje. > > Jakiego masz tego forda? Bo ja juz to przerabialem w moim dieslu. Jedź też przerobić zwoje mózgowe, o jakieś

Re: Dokąd zmierza dzisiejsza motoryzacja?

już jest na wierzchu, szok: w 12-letnim aucie śruby pokryw (stalowe, wkręcane w aluminiową głowicę) po poluzowaniu o 45 stopni, odkręcają się palcami! Dodam jeszcze, że od razu sprawdziliśmy luz zaworów - stara poczciwa regulacja śrubkami). Czyli jednak się da... Dodam jeszcze na koniec, że wymiana

Re: wymiana uszczelki

basia961 napisała: > wymiana uszczelki pod głowicą wymaga planowania tej głowicy. Planowania w domu > nie zrobisz - trzeba oddać głowicę do warsztatu, koszt zależy od silnika. > Uszczelkę dajesz po planowaniu, rozmiar zależy od tego jaką warstwę maszyna > zdjęła. W silniku

Naprawa silnika diesla ,przebieg 65 tys.km!!!

Mam prośbę o poradę,bo mam wrażenie,że jestem mocno naciągany przez warsztat (autoryzowany) Auto to Hyundai Galloper,diesel,5 lat,65 tys.przebiegu,delikatnie eksploatowany.Podczas przeglądu stwierdzono nieszczelność uszczelki pod głowicą.Zleciłem wymianę w warsztacie autoryzowanym.Po tygodniu

Re: Czemu pompa wtryskowa zasysa powietrze?

wtryskiwacz do wymiany (najlepiej komplet na 4 gary), lub padnięta sekcja w pompie. Poza tym sprawdź ciśnienie sprężania może padła uszczelka pod głowicą? Opisz dokładnie objawy może coś jeszcze pomyślimy?:) pzdr

Re: Golf III 1.9,Opel Vectra B czy BMW 3.-Co kupi

przebieg jaki tylko chcesz. Co innego z E38 - tam są 3 kompy rejestrujące przebieg, które oszukać jest znacznie trudniej. Co do TDS - pada nie tylko pompa. Wtryskiwacze często padają (zalewane złym paliwem), pada turbina, uszczelka pod głowicą często przegrzana itd. Przednie zawieszenie w E36 do

Re: Remont silnika - konkrety

najlepiej poddac obróbce mechanicznej specjalnym frezem i dotrzeć pastą zaworową.Prowadzimy oględziny prowadnic zaworowych w razie potrzeby wymiana(nie we wszystkich głowicach są wymienne). Powinno się sprawdzić również siłę spręzyn zaworowych.Oczywiście głowica podlega obróbce mechanicznej na równość

Re: Sekwencyjna instalacja LPG -są fachowcy w b-s

. wypali ci się uszczelka pod głowicą - > mniej więcej co dwa lata, zawory - po 3 latach. A w te upały z niepokojem > będziesz patrzył na wskazówkę temp. silnika. Maski radzę nie otwierać bo będzie > > czuć wyłącznie smród spalenizny. A poza tym LPG jest OK. Dobre i tanie tylko > diesle

Re: Diesel - dym jasnoniebieski?

bagnecie jest go niemal zawsze tyle samo. I to jest właśnie powód do troski, bo może to znaczyć, że do oleju przechodzi płyn chłodniczy. Sprawdzałeś czy go nie brakuje? nie mam pojęcia nt. silników diesla, ale najczęstszą przyczyną są pierścienie. Ich wymiana powinna pomóc, przy okazji powinieneś też

Re: Toyota Corolla

mam 3 corolki starego diesla ,100 i 111 żadna nigdy mnie nie zawiodła co prawda dieselek ma już 300 tyś kilometrów i zaczyna sie rozpadać ze starości ale cóż -sentyment. 100 jest żony i ma 150 tyś nigdy nic sie z nią nie działo poza wymianą uszczelki pod głowicą (żona przegrzała silnik na

Re: Astra 1.7 D - bardzo dużo pali

wymieniałem uszczelkę pod głowica, regulowałem > pompę oraz ustawiałem wstryskiwacze. Czy to ma jakieś znaczenie? Prace > wykonywać wyspecjalizowany warsztat. A może znaczenie ma to, że mój silnik > bardzo długo się nagrzewa? Prawdopodobnie mam zapowietrzony układ chłodniczy > i termostat do

Re: Jaki wybrać silnik. TSI czy TDI?

kłopoty z wtryskami, pompą podającą paliwo na szynę. I ostatnia rzecz. Jest całkiem sporo przypadków z głowicami w silnikach TDI 16V (pojedyncze przypadki pękania głowic, przedmuchów uszczelki). Wyczytane na niemieckim forum motor-talk.de (j.w.) Tu opisywałem wyposażenie Tiguana w dyspozycji mojej

w obronie nissana

Tak chciałem sprostować parę rzeczy: Diesla trzeba szanować a szczególnie z turbiną. Jak się go skatuje kilka razy i zaraz zgasi to pad turbo gwarantowany. Poza tym wymiany oleju, filtrów paliwa i powietrza regularne spowoduje że auto się odwdzięczy bezawaryjnością. Co do wyposażenia to moja

Re: Królowie giełd i autokomisów - Ford Escort /

rozrządu łącznie z pompą wodną (pompa spełnia funkcję napinacza paska co jest wg. mnie kretyńskie), tarczy hamulcowych, klocków i amortyzatorów (120 tys) Przy 145 tys. poszła uszczelka pod głowicą, przy 170 poleciałą pompa wspomagania układu kierowniczego. Przy 200 tys. wymieniłem końcówki

Re: Królowie giełd i autokomisów - Ford Escort /

wymiane paska co 120 tysięcy,a po licznych przypadkach urywania sie tego elementu zaleca wymiane co 60 000 km.Tak więc masz się z czego cieszyć ;-) , tarczy hamulcowych, klocków i > amortyzatorów (120 tys) > Przy 145 tys. poszła uszczelka pod głowicą, przy 170 poleciałą > pompa wspomagania

Re: pare opinii o volvo;-)

. Pewnie od trzaskania. Autor: V40 Data: 10.04.2003 21:43 Opinia: V40 1,9 TD przejechane 103.000 km, W zasadzie brak zastrzeżeń, czasami tylko plastiki popiskują ale to chyba normalne, ma jedną wadę że silnik jest od Renaulta i widać oznaki kiepskiej uszczelki pod głowicą, zaczyna być brudna

szukam dobrego mechanika - diesel

Poszukuje dobrego warsztatu samochodowego - wymiana uszczelki pod głowicą w silniku citroen 2.0 hdi. :( ASO nie wchodzi w grę. Oczywiście znaczenie ma także cena. Macie jakieś doświadczenia w tym temacie? Czy 1000 zł wystarczy na taką naprawę (z częściami).

Re: sprowadzam auto z Niemiec-na co zwrócić uwagę

obluzowanie sprężynek amortyzujących tarczy, a w niedługiej perspektywie wymianę tarczy sprzęgła. Sprawdzasz silnik pod kątem wycieków oleju (pokrywa zaworów, miska olejowa, kolektory), diesla sprawdzasz na "dymienie", ruszając z dwójki i obserwując wydech (smugi dymu to prawdopodobnie zużyte

Tomek Wam sprawdzi

ruszania czuć szarpanie to zazwyczaj oznacza to obluzowanie sprężynek amortyzujących tarczy, a w niedługiej perspektywie wymianę tarczy sprzęgła. Sprawdzasz silnik pod kątem wycieków oleju (pokrywa zaworów, miska olejowa, kolektory), diesla sprawdzasz na "dymienie", ruszając z dwójki i

Re: wymiana głowicy skoda fabia 2004r.

Chyba 3,5 tys a nie 35tys chociaz 3.5 tys to i tak przesadzona wartosc. Nie piszesz o jaki silnik chodzi domyslam sie ze diesla. Poszukaj dobrego mechanika bo wcale to nie musi byc glowica a np zawory , uszczelka .Dopiero po demontarzu bedzie wiadomo . Tak czy inaczej w

Re: Czyk czyk czyk... z boxera jak z diesla!

;popychacze" po 30 zł, uszczelki głowicy,olej itp. Do tego trzeba doliczyć planowanie głowic (po 50 zł). Robocizna 400 zł bez wyjmowania silnika, ale w tej cenie mechanicy poprawili mi jeszcze kilka innych drobnych rzeczy ;) (cieknące wspomaganie,cięgna zmiany biegów) Po wymianie samochód zupełnie inaczej

1.000.000 km osobowym? Turbo dieslem?

Wczoraj na TMT w programie motoryzacyjnym pokazany został Seat Toledo 1.9 TD z 1992 roku którym własciciel przejechał bez remontu kapitalnego silnika 1.000.000 km. Poważniejsze naprawy to: wymiana uszczelki pod głowica i wymiana pompy wtryskowej. Wynik niezły. Oczywiście trzeba zapewne stosować

B-4 Czelabiński Komsomolec

B-4 – radziecki okręt podwodny dalekiego zasięgu z napędem diesel-elektrycznym, projektu 641 (NATO: Foxtrot). 1 października 1962 roku B-4, wraz z B-36, B-59 oraz B-130 tego samego typu, wypłynął z bazy na półwyspie Kolskim udając się w rejon Karaibów w misji wsparcia dostawy broni na Kubę

B-130

B-130 – radziecki okręt podwodny dalekiego zasięgu z napędem diesel-elektrycznym, projektu 641 (NATO: Foxtrot). 1 października 1962 roku B-130 wraz z B-4, B-36 oraz B-59 tego samego typu, wypłynął z bazy na półwyspie Kolskim udając się w rejon Karaibów w misji wsparcia dostawy broni na Kubę

B-59

B-59 – radziecki okręt podwodny dalekiego zasięgu z napędem diesel-elektrycznym, projektu 641 (NATO: Foxtrot). 1 października 1962 roku B-59 wraz z B-36, B-4 oraz B-130 tego samego typu, wypłynął z bazy na półwyspie Kolskim udając się w rejon Karaibów w misji wsparcia dostawy broni na Kubę

Głowica silnika

umieszczone są w głowicy komory spalania. Głowice przykręca się do bloku cylindra za pomocą klucza dynamometrycznego, dzięki czemu uzyskujemy równomierny docisk. Zbyt mocne lub zbyt lekkie przykręcenie śrub powoduje uszkodzenie głowicy. Pomiędzy głowicą, a blokiem cylindrowym umieszczona jest uszczelka

Silnik o zapłonie samoczynnym

, składającego się z nieco innych przemian. Sprężanie i rozprężanie nie są adiabatyczne, ponieważ występuje wymiana cieplna ze ściankami cylindra, głowicą, tłokiem i innymi elementami. Nawet, gdyby występujące procesy były adiabatyczne, nie byłyby odwracalne. Ogrzewanie czynnika nie jest izobaryczne, następuje

Tekst udostępniany na licencji Creative Commons: uznanie autorstwa, na tych samych warunkach, z możliwością obowiązywania dodatkowych ograniczeń. Zobacz szczegółowe informacje o warunkach korzystania.
Zasady zachowania poufności. O Wikipedii. Korzystasz z Wikipedii tylko na własną odpowiedzialność. Materiał pochodzący z Wikipedii został zmodyfikowany poprzez ograniczenie liczby przypisów. Wikipedia® is a registered tradmark of the Wikimedia Foundation.