wykres mocy i momentu obrotowego

mkm

Renault Fluence | Długi dystans - 15 000 km

Renault Fluence | Długi dystans - 15 000 km

Nasz sprawdzany w długodystansowym teście Renault Fluence tym razem odwiedził hamownię. Zweryfikowaliśmy, czy silnik produkuje obiecywaną przez producenta moc

Downsizing

Zaczęło się kilka lat temu, dziś ogarnęło cały świat samochodów. Silniki pomniejszają wszyscy: 8 cylindrów jest zastępowanych przez 6, 6 przez 4, a 4 - przez 2. Oto downsizing - na przykładzie pięciu aut i pięciu silników

Jeep Grand Cherokee SRT8 | Test | American Muscle

Chyba każdy ma w życiu takie chwile, w których dochodzi do wniosku, że musi zmienić swój pogląd na konkretną sprawę. Nie zdarza się to często, ale jednak czasem tak bywa. Jeep Grand Cherokee SRT8 zmienił mój pogląd w kwestii sportowych odmian aut typu SUV

Focus RS jeszcze mocniejszy

Focus RS jeszcze mocniejszy

. Wskazówka prędkościomierza kończy swój bieg na 263 km/h.Brytyjski tuner Graham Goode Racing za 435 funtów oferuje pakiet RS340, modyfikujący oprogramowanie jednostki centralnej Focusa RS. Tyle wystarczy, by z silnika wycisnąć dodatkowe 40 koni mocy i 98 Nm momentu obrotowego. Imponujące 538

Skoda Fabia RS | długi dystans 20 200 km

Skoda Fabia RS | długi dystans 20 200 km

obecność kompresora zdradza jedynie spory moment obrotowy dostępny już od najniższych obrotów. Musimy się mocno wsłuchać w silnik, by usłyszeć charakterystyczne miałczenie mechanicznej sprężarki. Inna sprawa to żywotność mocno wysilonych silników. Generalnie im większa moc z litra pojemności tym żywotność

Mazda 6 2.2 MZR-CD - test | Za kierownicą

Mazda 6 2.2 MZR-CD - test | Za kierownicą

przypadku wersji sprzed faceliftingu. W sam raz, żeby od czasu do czasu skorzystać z gorącego temperamentu turbodiesla.Wykres mocy i momentu obrotowego Mazdy 6 2.2 MZR-CD (180 KM) po faceliftingu: Wykres mocy i momentu obrotowego Mazdy 6 2.2 MZR-CD (180 KM) przed faceliftingiem:Ale i jego natura doznała

Poznań o trzech litrach

Poznań o trzech litrach

linki. W obecnym wcieleniu jedynki system ten posunięto o krok dalej. Wybierając jeden z trybów, kierowca decyduje, w jaki sposób ma pracować przepustnica. Wykres mocy i momentu w każdym trybie pracy jest dokładnie taki sam. Najłagodniejszy tryb -B odzwierciedla bezpośrednie połączenie roll-gazu z

Nissan Juke 1.6 DIG-T - test | Pierwsza jazda

Nissan Juke 1.6 DIG-T - test | Pierwsza jazda

pokładowego komputera, a także wykres przeciążenia, momentu obrotowego oraz ciśnienia doładowania. Jak na gadżety inspirowane GT-R'em, Japończycy mogli się jednak trochę bardziej postarać - pozbawione skali diagramy zapewniają rozrywkę ledwie na kilka minut jazdy.Właśnie, a co z jazdą? Żuczka (bo tak

Mazda 5 1.6 MZ-CD - test | Pierwsza jazda

Mazda 5 1.6 MZ-CD - test | Pierwsza jazda

na pokładzie. Już od najniższych obrotów kierowca ma pod prawą stopą sporą porcję momentu obrotowego (zobacz wykres), a w sprincie wskazówka obrotomierza nie boi się zahaczyć o "czwórkę". Auto nabiera prędkości w sposób stonowany, ale subiektywnie zdaje się żwawsze niż sugerują to fabryczne

Subaru Forester 2.0D - test | Za kierownicą

starszego brata, który przeszedł mutację i mówi młodzieńczym barytonem.Szkoda, że pod względem mocy diesel tak bardzo odstaje od STI. Choć 147 koni wstydu mu nie przynosi, niektórzy konkurenci potrafią z dwóch litrów pojemności wycisnąć nieco więcej.Forester to jednak nie Impreza, to samochód wakacyjno

Subaru diesel - test | Za kierownicą

temat osiągów, daty wprowadzenia na rynek oraz tego, które modele najpierw go otrzymają. Dziś wszystko już wiadomo. Wiemy też, jak silnik się sprawuje i czy zadowoli nie tylko miłośników Subaru.Przełomowy, ale niespektakularnyZacznijmy od danych: moc 150 KM, moment 350 Nm. Nieźle, ale nienadzwyczajnie

Audi RS6 - test | Pierwsza jazda

bezpośredni wtrysk pożeniono z turbosprężarkami. Już po jazdach Golfem GTI wiem, że to wyjątkowo udane połączenie. Ale to, co potrafi V10 w RS6, przekracza ludzkie wyobrażenie. Krzywa wykresu momentu obrotowego dobija do 650 Nm i ma całkowicie płaski przebieg między 1500 a 6250 obr./min. Bez

Suzuki Bandit 1250S - Bandit? To widać, słychać i czuć

wahacz z korzyścią dla prowadzenia motocykla.Nominalna moc pozostała na tym samym poziomie 98 KM, jednak osiągana jest już przy obrotach niższych o 1000 (7500 obr/min) obrotach. W przypadku Bandita ważniejszy jest jednak moment obrotowy, a ten wzrósł z 91 do 108 Nm. Jakby było tego mało, wartość 100 Nm

BMW M3: Doda wysiada

, a po drugie, ma aż osiem cylindrów. W porównaniu z poprzednikiem wszystkiego tu zresztą więcej - centymetrów sześciennych (o 753 cm3), tłoków (o dwa), mocy (o 77 KM) i momentu obrotowego (o 35 Nm). Przy tym waży tylko 202 kg, a zatem jest o 15 kg lżejszy od sześciocylindrowego poprzednika.Pierwsze

Forester w terenie

góry by pełzać z niewielką prędkością.Reduktor przydaje się również, kiedy ciągniemy przyczepę. Króciutka jedynka pomaga oszczędzić sprzęgło podczas ruszania, a gęsto upakowane biegi ułatwiają sprawne rozpędzanie i tuszują niezbyt wysoki moment obrotowy. Silniki diesla lepiej nadają się do holowania

Re: jak jezdzić nowym autem z silnikiem benzynowy

A Ty piszac o wykresie mocy o ktorym przelozeniu piszesz? ;) Tak samo sensowne pytanie... Bo biorac pod uwage przelozenia nie wystarczy prosty wykres mocy, bo przyspieszenie badasz uwzgledniajac stopniowanie przelozen... Ale podsumowujac, zebys wiedzial ze w wiekszosci sie zgadzamy... moment na

Re: Remapping motocykli - nierzetelność dziennika

ciekawy, nawet taki motodebil jak ja, zna się na wykresach przyrostu mocy i momentu obrotowego więc nie wciskaj tu romantycznego kitu tylko dawaj szkiełko mędrca i oko! :-D

Re: Renault Clio czy Peugeot 208? Pomóżcie!

Problem w tym, że dla większości użytkowników takie pojęcia jak "wtrysk bezpośredni" i "tradycyjny wtrysk pośredni" to czysta abstrakcja. Normalne, że jak pytam sprzedawców w salonach o wykres mocy i momentu obrotowego to wybałuszają oczy i nie wiedzą o co chodzi. Natomiast

Re: Turbo-benzyna na krótkie dystanse.

się wyjaśniła. Jakim małym, podłym człowieczkiem trzeba być by fałszować wykresy podpisując wykres maksymalnej mocy jako "maks. mom." a wykres przebiegu maksymalnego momentu obrotowego podpisać "maks. moc". Później wkleić do portalu vlep. I po co to wszystko? Po to by "

chyba tak

wróć jak się nauczysz czytać tak proste wykresy. Zacznij od odróżniania momentu obrotowego od mocy -bo już tu masz jak widać ogromne problemy . 200 Nm w tym silniku jest przy ok 800obr/min ekspercie Za to jakie wyszczekany jestes. -- oko za oko, ząb za ząb - to czemu dupa za

Re: chyba tak

dy > > skusję. > > Chyba tak będzi najlepiej , jeśli już musisz wróć jak się nauczysz czytać tak > proste wykresy. > Zacznij od odróżniania momentu obrotowego od mocy -bo już tu masz jak wi > dać ogromne problemy . > 200 Nm w tym silniku jest przy ok 800obr

Re: Diesel czy benzyna

>Także wolę jazdę dieslem. W dodatku frajda > z tego momentu obrotowego. szkoda ze taka krotka frajde to masz tu: web.pertus.com.pl/~waldek/wykres.jpg gdzie 2 masz do 90 km/h i 3 do 145 i na 5 biegu można jechać i 40 km/h i 190. a 80-120 bylo w okolo 6 sekund na 3 biegu. niestety typowy

Re: Co decyduje o dynamice auta

bo kazde 150 kW da taka same sile na kolach. tu bylo 4500 obr i 335 Nm ale jak zauwazysz -> moc=moment obrotowy * obroty jezeli podniesiesz obroty x2, to moment spadnie x2 ale zeby uzyskac ta sama predkosc to trzeba zalozyc przekladnie 1:2... NIC SIE NA WYŚCIU NIE ZMIENI! Jezeli obroty beda

Re: dlatego, że ludzie w wiekszości są...

zdziwieni ze przyspieszenie nie jest takie jak w ksiazce. tiges.blox.pl/2009/04/Moc-i-moment-czesc-2.html tu dla milosnikow momentu obrotowego powinno byc jasne dlaczego patrzymy na moc i dlaczego sila (i moment obrotowy) na kolach dla danej predkosci jest najwieksza wtedy gdy silnik ma obroty mocy

Re: I znowu bzdury i lobbing...

Sprawdź sobie jak wygląda wykres momentu obrotowego i mocy od ilości obrotów, wówas odpowiedź wyda Ci się oczywista. :-)

Re: Co decyduje o dynamice auta

>>bo... moment wiekszy.. :) widziales wykres diesla? www.technikajazdy.info/wp-content/uploads/2008/07/diesel_hamownia.jpg ja tu widze ze moment obrotowy wlasnie maleje. co i tak da wieksza sile na kolach dla zadanej predkosci... jak? popatrzmy .... 2000 obr. hmmm 400 Nm... na kolach 400 Nm

Re: Prędkość ekonomiczna

Chyba zły wykres dałeś, linie stałej mocy nie mogą być prostymi, muszą być hiperbolami. Na y masz moment, na x prędkość obrotową, a niebieska linia to stała moc. Czyli funkcja y=1/x (moment=moc/obroty) Nieprawdaż?

Re: Peugeot 3008 Hybrid4

momentu obrotowego. Po przemnozeniu momentu przez obroty wychodzi nam moc czyli wychodzi wykres mocy. Czysta fizyka i prosty wzor/funkcja momentu obrotowego. Jak ktos moze zauwazyl przy zalozeniu ze moment nie zmienia sie radykalnie (warto popatrzec na charkterystyki silnikow) to przy predkosci

Potrzebne wykresy

Potrzebuje wykresy mocy, momentu obrotowego i zużycia jednostkowego paliwa do silnika 1.4 boxer-145.

fiat 1.2 8V 72KM - wykresy

gdzie można zdobyć wykresy charakterystyk silnika? moc, moment obrotowy, zużycie paliwa w funkcji obrotów?? mam wykres mocy i momentu obrotowego, ale głównie zależy mi na zdobyciu wykresu zuzycia paliwa l=f(obr) jezeli ktoś zna jakąś stronke www z takowymi informacjami bede wdzięczny za

renault 1.9 dci 120 KM -wykres silnika

Czy ktoś dysponuje wykresem przebiegu mocy i momentu obrotowego silnika renault 1.9 dci 120 KM. Będe wdzięczny za jakiś link Pozdrawiam

Re: Proste!

hamownia, jaki wplyw na > przebieg momentu ma slizgajace sie sprzeglo i czy to wyjdzie na wykresie z hamo > wni ? - krzywa mocy to jednoznaczna konsekwencja krzywej momentu. - masz chyba na myśli sprzegło hydrokinetyczne? Ono wykres momentu na kołach nieco odkształca i przesuwa. Oczywiście

Re: Wyzwanie dla imidż dizajnerów-niesamowite BMW

danych obrotach to nie wie o czym mówi, bo akurat moment nie ma żadnego wpływu na to jak samochód jeździ. Ważna jest moc, a właściwie jej zależność od obrotów a tak naprawdę, mówiąc najprościej, to jak blisko "wolnych obrotów" uzyskiwana jest moc maksymalna i jak płaski jest wykres. Podałem w

Re: jak malemu kaziowi

silnika. Widac to zreszta na wykresach Kolegi, gdzie max wartosc momentu nie odpowiada maksymalnej wartosci mocy jak rowniez maksymalnym obrotom. Linia paraboliczna odpowiada prypadkowi gdzie: silnik ma stale obroty, moc rozwijana przez silnik jest stala jak rowniez staly jest moment obrotowy

Re: Golf R tańszy niż myślisz

Przyspieszenie, nie jest wartością stałą. Sposób w jaki zmienia się przyspieszenie można określić parametrem: przyspieszenie drugiego stopnia albo potocznie szarpnięciem (ang. jerk). Żeby ocenić jaki motor jest lepszy to trzeba by mieć wykres momentu obrotowego i mocy w zależności od obrotów, a

I tu masz czesciowo racje... czesciowo

Natomiast musisz wiedziec ze dla uelastycznienia diesla dodaje mu sie turbo sprezarke. Robi sie to nie dla samego wzrostu mocy, ale poszerzenia pasma momentu obrotowego... czyli zwiekszenia elastycznosci silnika. Nieststy wielu ludzi (glownie mlodych) wciaxz mysli ze funkcja turbo to zabawa

Re: 0-220 w 29s.

Do tego dochodzą charakterystyki silników. Wykres mocy w funkcji obrotów jest nieliniowy, przybór mocy powyżej ca 80% robi się wolniejszy, moment obrotowy zaczyna spadać.

Re: Tekstylne opaski zamiast łańcuchów

@Do znawcow ...to moc auta zmienia się w zależności od biegu, na jakim jedzie? Popatrz pan... To po diabła te całe wykresy mocy i momentu obrotowego (w zależności od obrotów) z hamowni...? Miałeś może na myśli PRZEŁOŻENIE? Jak tak - to niekoniecznie. Ja np. Mam praktycznie to samo na 1 i na R

Re: Dynamika startu

proponuję przejrzeć ten artykuł: www.motofakty.pl/artykul/moment_obrotowy.html i ten: moto.wp.pl/kat,45754,wid,8826910,wiadomosc.html?ticaid=15400 a tu masz wykresy: www.forum.alfaholicy.net/topics5/wykres-przebiegu-momentu-i-mocy-vt3995.htm

Re: Śmieszą mnie miłośnicy diesli.

trodat42 napisał: > Jeżeli porównać dwa silniki, Diesla i benzynowy przy podobnej > pojemności to przebieg momentu obrotowego i mocy w Dieslu będzie > nieporównywalnie korzystniejszy no nie żartuj, maksymalny moment jest dostępny w dieslu w bardzo wąskim zakresie obrotów. To jest

dyno

wszystkie modele motocykli z tej strony mają wykresy z chamowni pokazujące moc na kole a także wartość momentu obrotowego. Tutaj jest zbiorowy pokaz wykresów tysiąców: sportrider.com/features/146_0406_comp_dyno/

Re: Proste!

których hamujący moment osiaga max. Gdybologia... Ciezko na wyczucie stwierdzic czy np auto lepiej hamuje przy 6000 czy przy 5500 obr, no i mamy dostep do znikomej liczby silnikow. > No i wyobrażanie sobie, że moment pompowania jest zwyczajnie > lustrzanym odbiciem krzywej momentu obrotowego netto

Re: Uczciwe porównanie silnik diesla kontra benzy

tiges_wiz napisał: > a co ci mowi moment na silniku? > nic nie mowi. > (...) > wazny jest przebieg momentu obrotowego i moc maksymalna Więcej powiem - ważna jest moc maksymalna i jej przebieg, od obrotów biegu jałowego lub niewiele wyższych aż do maksymalnych. Bez chomika. ..tfu

Re: jak malemu kaziowi

no bo tu dochodzimy do sedna sprawy .. skonczona ilosc przelozen. jezeli zastosujesz przekladnie CVT, to wykres sily na kolach bedzie hiperbola, ktora nie ma nic wspolnego, z wykresem momentu obrotowego. Faktycznie moze sie zdarzyc tak, ze na danym biegu sila na kole bedzie wieksza niz w punkcie

Re: Ford Taurus SHO

wykresu.l Prawdopodobnie 3000-konny samochod startujac z miejsca ma ok. 100 koni... tylko! To co ma naprawde do przyspieszania to jest moment obrotowy bo to naprawde przyspiesza pojazd. Moc to iloczyn momenty i predkosci obrotowej. Warto by sie nad tym zastanowic. Pisze to jako kierowca autokrosowy z

Re: Motodziennik: Ranking niezawodnych

niewiedzy, jaka rozpowszechniła się wśród ludzi. Ktoś sobie przeczytał, że max moment jest dostępny od np. 7000 rpm i już wyje, że silnik trzeba kręcić, bo nie jedzie... Szkoda, że żaden pseudo znawca nigdy nie widział na oczy wykresu przebiegu mocy i momentu silnika K20A (2.0L 200KM), jak również nigdy

Re: moment obrotowy i moc maksymalna

> czy mógłby mi ktoś jasno wytłumaczyć jak przyśpieszać optymalnie Tak żeby powierzchnia wykresu mocy przy jeździe na poszczególnych biegach była jak największa. > czytałem że najlepiej przyśpiesza się w zakresie obrotów maksymalnego momentu > obrotowego, ale przecież największą moc

Re: Pan sprobuje jeszcze raz...

kierowiec1 napisał: > Moc = predkosc obrotowa * moment obrotowy a może mi ktoś spróbuje wytłumaczyć jak powyższe równanie ma się do publikowanych wykresów mocy i momentu??? bo jakoś tej zależności w praktycę objąć nie mogę ;-)

Re: fiat 1.2 8V 72KM - wykresy

z_pobocza napisał: > mam wykres mocy i momentu obrotowego, ale głównie zależy mi na zdobyciu > wykresu zuzycia paliwa l=f(obr) Takiego wykresu nie ma, bo zuzycie paliwa nie jest funkcja samych tylko obrotow. Sa wykresy wlasciwego zuzycia paliwa (g/kWh) jako funkcja obciazenia i obrotow. Sa

Re: I uwaga końcowa

ty chyba czytasz cos innego, cytuje: "Czyli do przyspieszania najlepiej miec duzy moment obrotowy przy wysokich obrotach (czyli wlasnie duza moc ;) )" Czy ja napisalem wiec cos innego? Po za tym plaski wykres mocy nie jest dobra wiadomoscia, bo oznacza, ze moment obrotowy spada w dol

Re: Hanower 2010 | Ceny elektrycznego Kangoo

zużyciu, bo nie jest on własnością użytkownika tylko koncernu). Jeśli ten abonament będzie niższy niż koszty paliwa, a samo auto bez akumulatora w cenie nie droższe od spalinowego odpowiednika, to takie rozwiązanie ma sens :) @withoutnick "Silnik elektryczny nie ma maksymalnego momentu obrotowego

Re: Bardzo proste

; mialby sily ciagnac w ogole. Jezeli predkosc przy ktorej wrzuca sie > nastepny bieg ma juz taka zostac i nie wzrastac, czesto przypadek > kiedy sie wrzuca piaty, to obroty moga byc na tym biegu grubo > ponizej obrotow momentu max. Nie sądzę. Widziałem kilka wykresów krzywych mocy i momentu

Re: Rozważania nt. silników vw.

Niestety, nie dysponuję takimi danymi o których piszesz. Natomiast analizowałem sporo różnego rodzaju wykresików i z mojego punktu widzenia, 1.2 TSI będzie o wiele bardziej "elastyczny" właściwie pod każdym względem. Szczególnie daltego, że jego wykres momentu obrotowego jest w pewnej

Re: Jakie znaczenie ma moment obrotowy?

wlasnie sobie uswiadomilem, ze moc jest bezposrednio zwiazana z momentem. Wydaje mi sie ze moment jest moc(v) = moment(v) * v gdzie v = predkosc obrotowa silnika. Zatem majac wykres momentu od predkosci obrotowej, mozna DOKLADNIE odtworzyc wykres mocy od predkosci obrotowej. dla chcacych

Re: blad, po raz n-ty zreszta ...

klemens1 napisał: > > crannmer kiedys napisal "pole pod krzywa mocy" i wywolal tym salwe > > smiechu podworkowych inzynierow, ale to jest wlasnie to o czym ty > > wspominasz > > A nie chodzi raczej o pole pod krzywą momentu obrotowego? A co to za różnica

Re: Przyspieszenie przy Pmax

=(9550*100kw)/6000obr czyli na kolach 30,088 Nm jestes w stanie wyjasnic ten fenomen? ta sama moc dala ten sam moment obrotowy (przysieszenie, sile) na kolach. mozesz probowac tez obalic fizyke i matematyke przy innych predkosciach: km/h - Nm 5 - 601,764 10 - 300,882 15 - 200,588 20 - 150,441 25 - 120

Re: Wybór 140 KM

Właśnie tak przeanalizuj parę wykresów charakterystyki mocy i momentu to zauważysz a może nie jak jesteś tępy że wartość mocy odpowiada iloczynowi mocy i prędkości obrotowej co oczywiście przekłada się na wykonanie określonej pracy w jednostce czasu siłacz przeniesie beczkę z punktu A do B raz a

Dzięki Niegraczowi poznam troche nowości

dotknięciem podłoża przez tą samą stopę. Składa się on z podparcia (gdy stopa dotyka podłoża), oraz wymachu (gdy ta sama stopa nie dotyka podłoża)." "Pronacja wiąże się z budową stawu skokowego. Opisuje obrotowy ruch stopy do wewnątrz w momencie, gdy styka się ona z ziemią. Moment ten zwąny jest

Re: Diesel 55 km/112 nm - ile to koni w benzynie?

co chodzilo by, w takim kontekscie, w Twoim stwierdzeniu: "znając charakterystykę zewnętrzną, możesz z pewnym przybliżeniem zinterpolować sobie wartość zapasu mocy jaką dysponujesz dla każdej prędkości obrotowej". Jezeli przez ta charakterystyke rozumiesz wykres mocy/momentu od obrotow

Re: Nie czepiajmy się słów, ważna jest meritum

> Powiem tak: z dwóch silników o podobnych parametrach ten będzie przyspieszał > lepiej, którego pole pod wykresem momentu obrotowego będzie większe. Dokładnie tak. I najlepiej, jak wykres momentu nie jest płaski, tylko mocno opadający - wtedy moc maksymalna jest taka sama, a pole pod

poszukaj i poanalizuj wykresy momentu i mocy

07pavel napisał: > w jakim zakresie zmieniac biegi i jak gleboko wciskac gaz > krecenie do czerwonego tutaj sie nie sprawdza > a moment przypada na niecale 2000 obr/min Poszukaj wykresu momentu obrotowego i mocy dla tego silnika (sam szukałem, ale bez skutku, może zapytaj na jakimś

drobna errata i uzupelnienie

sorry za pusty post napisalem: > gdy chcesz w takiej samej sytuacji obliczyc moment z mocy to dzielisz przez 0 > wiec rownanie to nie ma rozwiazania powinno byc - nie da sie rozwiazac uzupelniajac stwierdzenie: moment obrotowy decyduje o przyspieszeniu a moc nie ma nic

Re: 10 rad mistrza ekonomicznej jazdy

momentu obrotowego. W dieslach jest to ok.1900- 2400. Średnio - 2000 rpm. Projektanci samochodów doskonale znają te zależności i na podstawie charakterystyki starają się dobrać silnik i przełożenia skrzyni biegów do masy samochodu oraz przewidywanego sposobu jego użytkowania. Zgodnie z powszechnie

Silniki, moment, przyspieszenie, hamowanie...

Moze tu mi ktos wyjasni KILKA KWESTII... Mialem okazje jezdzic 2 samochodami o podobnej mocy i masie. Ale dlaczego Dacia Logan 1.6 jest bardziej elastyczna od Forda Escorta 1.6 za to ma mniejsza predkosc maksymalna ? 1. Escort ma chyba silnik 16V wiec myslalem, ze osiaga max. moment przy wyzszych

Re: Czym sie przyspiesz moc czy moment

Gdzies ci swita, bo wnioski jak najbardziej sluszne, tylko przyczyna zla. Nie moc! Liczy sie zakres uzytecznego momentu obrotowego. Do niego dostosowuje sie skrzynie biegow. Diesel ma co prawda spory moment, ale zakres maksymalnego momentu kiepski, wiec musi miec wieksze przelozenia, a to powoduje

Re: pierwszy w życiu diesel

kompresor 1. zob. sprężarka. ciekawe, prawda? to ze slownika technicznego :) free.of.pl/t/tiges/mm/nakolach1.jpg a tu wykres sily na kolach. Jak widac auto ma nisko moment obrotowy. Popatrzmy na 3 bieg. 50 km/h i mamy akurat max moment na silniku. Tylko szkoda, ze oplaca sie zredukowac nawet na

Re: Wybór 140 KM

chris62 napisał: > Przy jakiej prędkości obrotowej Civic 1,8 ma 140 KM? Na pewno powyżej 6 tys. > a moja dwulitrówka przy 5700 jak ją podkręcę na te obroty co ma 1,8 Civika np > przez zdjęcie ogranicznika elektronicznego to będę miał 180 KM. ...przy założeniu, że wykres momentu

Re: Moment obrotowy ??

moc silnika wylicza się z momentu obr i ilości obrotów, może ten wzór troche cię oświeci moment obrotowy (Nm) x obroty(w 1000obr/min)/ 9549 = moc w KW x 1.36 = moc w KM 1. 153x4400/9549=70,5KWx1.36= 95,87 koni mechanicznych 2 148x3800/9549=58,9KWx1.36= 80,10 koni mechanicznych teraz pytanie

moc vs. moment obrotowy

czy moze ktos w prosty sposob wyjasnic na co zwracac uwage przy ocenie napedu samochodu - na moc czy na moment obrotowy i dlaczego. Chodzi o proste wyjasnienie a nie o wywody naukowe. Wiem co to moc silnika z fizyki z podstawowki i wiem co to moment obrotowy ale jakos jak ogladam wykresy

Re: Ale elestyczny!!

www.gm.com/automotive/gmpowertrain/engines/gmpow/images/l67curve.jpg Wykres mocy i momentu obrotowego silnika w jednym z moich pojazdow. Jak widac sa na swiecie elastyczne silniki.... -- -- 480 KM w 2 kawalkach. Szkoda ze nie w jednym...

Re: jak malemu kaziowi

Jeszcze jedno pytanie. Jesli wszystkie linie reprezentuja wartosc sily/lub momentu oraz oporow sa narysowane w tej samej skali to czy jest mozliwe by na 5 biegu, tak jak jest narysowane, samochod mogl rozwinac predkosc +- 230 km/h, gdy wartosc oporow przerasta sile poruszajaca samochod? Wykres

Szukam wykresu silnika Renault 2,0 115KM

Szukam wykresu charakterystyki zewnętrznej (moc, moment obrotowy, czasem jest też jednostkowe zużycie paliwa) silnika Renault 2,0 115KM poj. 1998 cm3, 8 zaworowy. Może ktos się z tym spotkał i podrzuci jakis link ? Pozdrawiam , els

Re: Diesel NIE jest elastyczny ?

N – rozpiętość prędkości obrotowej; > Momax – maksymalny moment obrotowy silnika; > Mn – moment obrotowy odpowiadający mocy znamionowej; > nMomax – prędkość obrotowa maksymalnego momentu obrotowego; > nN – znamionowa prędkość obrotowa. > > Pozdrawiam >

Re: Nm to pic na wode !! Test 530i i 530d BMW !!

prawie płaski, a powierzchnia pod wykresem momentu maksymalna - czyli przy danej mocy maks. miałby najlepsze przyspieszenie. > A chodzi o przebieg momentu obrotowego na kołach przy założeniu > zmian biegów w najkorzystniejszych momentach. Okupione jest to (w benzynowcach) koniecznością

Re: Poradźcie - co wazniejsze: moc silnika czy ma

znać wykres :-) > > Pzdr > Niknejm Najprościej to popatrzeć na wykres mocy max i nie mieszać do tego momentu. Tam jak na dłoni widać gdzie silnik najlepiej przyspiesza.

Re: filozofia Hondy

zbliża się przyspieszeniem do Civica TypeR. Golf GTI ma co prawda węższy niż w CTR zakres obrotów w którym moment obrotowy jest bliski maksymalnemu, ale jest to zrównoważone większym momentem na silniku (uzyskanym dzięki turbo). Przestańcie myśleć kategoriami wykresu momentu przypominającego parabolę

Re: I uwaga końcowa

", ignorując przy tym fakt że wyścig ten wygrywają auta doładowane. > Po za tym plaski wykres mocy nie jest dobra wiadomoscia, bo oznacza, ze moment > obrotowy spada w dol. Energia kinetyczna rosnie z kwadratem predkosci, wiec > aby utrzymac przyspieszanie mocy musi byc coraz wiecej. Ale dla

zawsze albo/albo - a grunt to wlasciwa kompozycja

Czesc Najpierw przejechalem 20 000 km niskoobrotowymi dwojkami (V i boxer) Doceniajac szybko (nisko) dostepny moment obrotowy przez chwile zastanawialem sie powaznie nad MT-01, do czasu ... ... az nie zafundowalem sobie przejazdzki (~400 km) K 1200 R. Przez nastepne 2 tygodnie adrenalina mi

Re: Wybór 140 KM

Z tego co piszesz wynikałoby że im wieksza predkość obrotowa tym wieksza moc, a tak nie jest. Przeanalizowalem wykres: www.zastec.pl/alfa156-JTD-19-MJ.html moc maksymalna 139 KM jest osiągana przy 3800 obrotach a moment przy tych obrotach to 250 Nm. A więc jak pisaleś mnożę obroty razy moment i

Re: Wybór 140 KM

Z tego co piszesz wynikałoby że im wieksza predkość obrotowa tym wieksza moc, a tak nie jest. Przeanalizowalem wykres: www.zastec.pl/alfa156-JTD-19-MJ.html moc maksymalna 139 KM jest osiągana przy 3800 obrotach a moment przy tych obrotach to 250 Nm. A więc jak pisaleś mnożę obroty razy moment i

Re: Cała prawda o Dieslu

moment równy 415nm (w TDI odpowiednio 450nm). A więc o 10% mocniejszy silnik benzynowy ma wciąż wyraźnie mniejszt moment obrotowy (po uwzględnieniu zakresu obrotów). Teraz, jeśli na charakterystyce tego V6 24v odszukamy moc 204hp (czyli moc TDI z mojego przykładu), to będzie ona w pobliżu 5400rpm. Po

Re: Smieszy mnie podniecanie sie liczba koni z li

sie mierzy na dynamie i potem przelicza na moc (ale o tym znowu ignoranci nie wiedza ale beda pyskowac). Moc = Moment * Predkosc Obrotowa Proste. Jednak o przyspieszeniu decyduje takie cos jak calka z wykresu momentu wzgledem predkosci obrotowej (czyli powierzchnia pod wykresem). Chodzi by ta calka

Cytat dość długi - na potwierdzenie tezy

Wzięte stąd: 1_2_2003_11_1.arch2.triger.com.pl/2_2_1161561.html "Wiec doszlismy do wniosku, ze najlepiej doprowadzic moc stala zatem: P = idem Jak wiemy moc to moment razy obroty i otrzymujemy: P = idem = M n Wyjawszy ze wzoru najbardziej interesujaca nas wielkosc - moment obrotowy

Re: Pytanie o piąty bieg

Odpowiedź na Twoje pytanie jest prosta! Skrzynia biegów istnieje po to, żeby można było było jechać z różnymi prędkościami w zakresie użytkowych prędkości obrotowych silnika, Silnik ma dwa charakterystyczne parametry: obroty maksymalnego momentu i obroty maksymalnej mocy. Wykresy tych parametrów

Re: Cała prawda o Dieslu

mobile5 napisał: > notmyself napisał: > > Jednak tempo rozwijania mocy, co istotnie wpływa na to jak silnik sie > > zbiera, > > jest na kożyść diesla. > Co to jest to tempo rozwijania mocy, bo na wykresie widzę że od 100 do 200KM, > diesel musi zwiększyć obroty o 90

Re: Gdzie ten szok?

. 6000rpm jesli otwarcie przepustnicy jest czesciowe (powiedzmy 25%). wiec skoro pewien zakres predkosci obrotowych jest nieosiagalny, spodziewam sie ze wykres moment/moc przebiega inaczej. prosilbym kolege kierowiec1 o pomoc. dzieki pzdr.

Re: Cała prawda o Dieslu

mobile5 napisał: > notmyself napisał: > > Ale poniżej mocy maksymalnej moment na kołach > > bynajmniej nie będzie równy, co (jak już wielokrotnie pisałem) > > demonstruje fakt iż np. wysoko obrotowa Honda ma o 98% większy > > zakres obrotów od TDI lecz TDI ma o 147

Re: Absolut - Audi Q7

większej mocy maksymalnej. Oba silniki zrobione pod kątem wysokiego momentu obrotowego. W tym roku wyszedł V10 TDI o mocy 250kw (do Touarega). Czyli moc taka jak tej benzyny. Nie znalazłem jego wykresu. A szkoda bo było by ciekawie.

Re: Cała prawda o Dieslu

wykresów dyno silników > Hondy (Civica 1.8 VTi i NSXa). Generalnie od 2500obr/min aż do niemal redlinu > (czyli do około 7500-8000obr/min), moment obrotowy był bliski maksymalnego. Co > oznacza bardzo płaski jego przebieg, uzyskany dzięki zmiennemu skokowi > zaworów, zmiennym fazom rozrządu

Re: Moc a moment obrotowy

jest charakterystyka momentu obrotowego, czyli jego zależność od prędkości obrotowej silnika. W silnikach benzynowych wykresy mocy i momentu mają podobny kształt odwróconej paraboli i w większości z nich silnik rozwija moc max. przy prędkości obrotowej ciut większej od prędkości obrotowej dla której

Re: Uki, jeszcze raz.....

uki145 napisał: > Witam! nie pamietam dokładnego przebiegu krzywych momentu i mocy tych 2 > silników . to był teoretyczny przykład , Ja tym bardziej nie znam na pamięć tych wykresów ;) Bo i nie o to chodzi.... Bazuję na Twoich danych: Silnik wysokoobrotowy moc/ moment -> 8000

Re: Diesel 55 km/112 nm - ile to koni w benzynie?

, wynikających po części z braku znajomości nazewnictwa: - Charakterystyka zewnętrzna silnika: jest to wykres mocy i momentu obrotowego silnika w funkcji obrotów, przy pełnym otwarciu przepustnicy. - Interpolacja: jest to prosta czynność polegająca na rozsądnym i bliskim prawdy obiektywnej domyśleniu się

Re: Racjonalne korzystanie z auta

na którym mamy przyśpieszenie takie jakie chcemy/potrzebujemy (tzn. jeśli przyśpiszamy za szybko, zmniejszmy bieg, chyba że już mamy poniżej ~1400RPM i zejście na wyższy spowoduje nierówną pracę silnika przy zbyt niskich obrotach), byle nie większe obroty niż obrotych maksymalnego momentu obrotowego

Re: Charakterystyki silnika

* prędkość obrotowa. Moc narasta od "wolnych" obrotów do maksymalnej wartości i później spada - przy maksymalnej prędkości silnika jest już niższa od maksymalnej. Teoretycznie silnik powinien pracować w zakresie obrotów pomiędzy maksymalnym momentem a maksymalną mocą. W uproszczeniu: - od wartości

Re: Moc a moment obrotowy

silnika jest ROZKLAD momentu obrotowego wzgledem ilosci obrotow. Wykres mocy jest juz wtorny. Maksymalna moc tak naprawde ma przelozenie wylacznie na Vmax. Moment decyduje o dynamice. Dlaczego klasyczne diesle maja mala moc i slabiusienkie Vmax - bo nie maja zdolnosci utrzymania wysokiego momentu

Re: moc vs. moment obrotowy

Oglądałem mase wykresów moment/moc, ta reguła choć pozornie oczywista nie musi być prawdziwa i nie jest. Przy maksymalnej mocy momnet obrotowy spada. Dlatego zresztą podaje się obroty maksymalnego momentu i maksymalnej mocy. Jedyną prawdziwą odpowiedź dostaje się stawiając swoje autko na hamowni

Re: Bzdura jest Twoje twierdzenie. Tu jest dalcze

> Otoz po to by uzyskac jakakolwiek moc musisz uzyc najpierw momentu obrotowego. F=m*a moment=F*r moc=F*s/t=F*v sa 2 wyrazenia: momet - iloczyn sily i promienia wodzacego i moc - iloczyn sily i predkosci by uzyskac moc podstawiam do wzoru i uzywam glowy lub kalkulatora, a nie momentu

Re: I uwaga końcowa

mieć charakterystykę - prawidłowo oznaczone obroty, moment obrotowy i moc silnika. Wszystko to z informacją o jednostkach. W przeciwnym razie są to tylko zabawy w grafikę koputerową. Nie tyle kształt się liczy co _wartości liczbowe_ - trzeba jedną charakterystykę nanieść na drugą i dopiero wtedy

Re: Powrót bezołowiówki

wrzucałem wykresy momentu obrotowego silników z tych aut. Obecnie część producentów robi jak Honda w w/w modelach, a część stosuje niskociśnieniowe turbodoładowanie (a nawet doładowanie kompresor + turbo jak w 1.4 TSI VW). Efekt: moment płaski jak powierzchnia zamarzniętego jeziora w bardzo szerokim

Szukam wykresu silnika Renault 2,0 115KM

Szukam wykresu charakterystyki zewnętrznej (moc, moment obrotowy, czasem jest też jednostkowe zużycie paliwa) silnika Renault 2,0 115KM poj. 1998 cm3, 8 zaworowy. Może ktos się z tym spotkał i podrzuci jakis link ? Pozdrawiam , els -- " Są dwie rzeczy nieskończone: Wszechświat i ludzka

Re: Przyspieszenie zalezy od momentu a nie od moc

nachyleniu zero. A tak nigdy nie jest. Wtedy moc maksymalna (bylaba tez stala) naprawde by wystraczyla. Dlatego nalezy niestety rozpatrywac silnie nieliniowa charakterystyke momentu obrotowego i w ramach optymalizacji naliczyc sie calek pod wykresem miedzy punktami wyznaczonymi przez zmiany biegow. Wtedy

Re: przeważnie najlepsze przypieszenie na biegu

definicja jest wyżej. Aby dopełnić dzieła patrzysz, jak jest związany mocą (poprzez obroty - liniowo) - poprawka na to, że moment też jest funkcją zależną od prędkości obrotowej. Potem możesz oglądnąć wykres przebiegu momentu (dwuwymiarowy - wartość prędkości obrotowej silnika i wartość momentu(obr)) i

Re: Cała prawda o Dieslu

rozumieja podstaw fizyki. Postawiłeś tezę, że przełożenia silnika diesla muszą niwelować jego wysoki moment obrotowy, w porównaniu z silnikem benzynowym o podobnej mocy.Poprosiłeś mnie o wykazanie że to nie prawda. Najpierw podałem Ci dwie liczby które to demonstrowały. Potem zarządałeś wykresów. Dostałeś

Re: Bzdura jest Twoje twierdzenie. Tu jest dlacze

osiagana w takim punkcie, w ktorym moment obrotowy zaczyna spadac szybciej niz wzrastaja obroty idac od lewej do prawej wykresu mocy i momentu od obrotow - obroty stale rosna moment najpierw wzrasta wraz z obrotami, az osiagnie wartosc maksymalna - wowczas iloczyn momentu i obrotow, czyli moc rowniez

Nieprawda

glupoty sa w takowym stwierdzeniu. Najlepszy dowod ze moment obrotowy silnika zaczyna spadac.. przed moca maksymalna... wiec nigdy nie jest maksymalny w tym punkcie. Jest rowniez powod dlaczego mamy punkt mocy maksymalnej. Moze by tak skonczyc z tym pieprzeniem i wreszcie wziac wykres fabryczny lub

Re: Nm to pic na wode !! Test 530i i 530d BMW !!

klemens1 napisał: > > Cóż, poniekąd, ale nie do końca - większa moc jest skutkiem tego samego, > > czyli > > zdolności do pracy na wysokich obrotach, z momentem obrotowym bliskim > > maksymalnemu. > > Niekoniecznie - superekastyczny silnik powinien mieć mocno

Re: Diesel 55 km/112 nm - ile to koni w benzynie?

, bo znając charakterystykę zewnętrzną, możesz z pewnym > przybliżeniem zinterpolować sobie wartość zapasu mocy jaką dysponujesz dla > każdej prędkości obrotowej. Na stwierdzenie, iz wykres momentu/moc od obrotow jest konieczny, a samo rownanie "moc=moment*obroty" nie wystarcza, pada

Re: Krzysiek, drążę dalej.

Jezeli krzywa momentu bedzie "spadac" to jednoczesnie spowoduje zmnieszanie wartosci wskaznika elastcznosci predkosci obrotowej. Tak jak pisalem ksztalt wykresu momentu obrotowego ma wplyw na obydwa wskazniki. Jezeli jest zachowany wysoki moment obrotowy przy wysokich obrotach to

Spiesze

fazi_ze_sztazi napisała: > nie jestem fachowcem, ale tak sobie mysle ze nie da sie osiagnac np. 6000rpm > jesli otwarcie przepustnicy jest czesciowe (powiedzmy 25%). wiec skoro pewien > zakres predkosci obrotowych jest nieosiagalny, spodziewam sie ze wykres > moment/moc przebiega

Re: Cała prawda o Dieslu

notmyself napisał: > > > Jednak tempo rozwijania mocy, co istotnie wpływa na to jak silnik s > ie > > > zbiera, > > > jest na kożyść diesla.notmyself napisał: > mobile5 napisał: > > Co to jest to tempo rozwijania mocy, bo na wykresie widzę że od 100 do 20

Re: Znow nie masz racji

dewulot1 napisał: > Napisales: > > Hamownia mierzy moment. Moc się dopiero z niego wylicza. Dla potrzeb > klienta :) > > Od lat istnieja hamownie bezwladnosciowe ktore od razu produkuja wykres > > mocy w funkcji obrotow. Tak, dla potrzeb klienta, ktorym jest najczesciej

Re: Nie czepiajmy się słów, ważna jest meritum

będzie miał więcej mocy przez więszość używanych obrotów. Dlatego dyskusja jest tak zaciekła i trudna bo i moc i moment sa zależne w przypadku samochodu. Powiem tak: z dwóch silników o podobnych parametrach ten będzie przyspieszał lepiej, którego pole pod wykresem momentu obrotowego będzie większe

Re: Honda Accord 2003

za przeproszeniem mam w dupie jakies wykresy momentu obrotowego i mocy. jezdzilem 4 cylindrowymi i 6 cylindrowymi autami i moge powiedziec ze kazdy 6 cylindrowiec jest lepszy od czworki. oczywiscie nie chodzi mi o wyscigi samochodowe tylko normalne uzytkowanie auta. a jeszcze jak dojdzie automat

Re: następny komik ;-)))))))

Gość: Stanley napisał: >> Lepszy dla mnie oznacza lepsze przyspieszenia, wyższą prędkość maksymalną, szybsze nabieranie mocy. Szybse nabieanie mocy? weź sobie dwa dowolne wykresy/krzywe przebiegu mocy w benzynie i dizlu. >> Elastyczność i moment obrotowy. Słowo klucz i pojęcie

To chyba ciekawe?

We wczorajszym Auto Świecie na str. 25 jest wykres mocy i momentu Clio 1.2. Jeden z najtańszych samochodów, prosty silniczek benzynowy. Ok. 80% momentu obrotowego jest dostępne w zakresie 1.500 - 6.200 obr. min. Czy któryś diesel może pochwalić się podobnymi parametrami? Nie wymagam nawet

Charakterystyka zewnętrzna silnika

Charakterystyka zewnętrzna silnika - to wykres przebiegu momentu obrotowego i mocy efektywnej silnika spalinowego przy pełnym otwarciu przepustnicy (w funkcji prędkości obrotowej), który opisują maksymalne możliwości silnika, stanowiąc ograniczenie pola podaży (obwiednia osiągów). Obrazuje

Przekładnia boczna

Przekładnie boczna - mechanizm wchodzący w skład UPM (układu przeniesienia mocy) czołgu lub innego pojazdu gąsienicowego. Znajduje się pomiędzy mechanizmem skrętu (PMS), a kołem napędowym czołgu. Zadaniem przekładni bocznej jest zwiększanie momentu obrotowego na kołach napędowych. Przekładnia

Hamulec pomiarowy

Hamulec pomiarowy – urządzenie obciążające (hamujące) badaną maszynę, umożliwiające też mierzenie momentu obrotowego wału maszyny (zwykle silnika).

Chiptuning

silników spalinowych pozostawiają pewna rezerwę mocy i momentu obrotowego w seryjnym oprogramowaniu sterownika silnikowego. Ma ona na celu zapewnić bezpieczeństwo jednostki napędowej w przypadkach bardzo wysilonej pracy, lub bardzo złych warunków pracy dla silnika. Bezpieczne przyrosty dla silników

Rozrusznik oporowy

Rozrusznik oporowy - rodzaj regulowanego opornika dużej mocy włączanego w obwód silnika celem regulacji jego prędkości obrotowej lub rozruchu.Liczba faz rozrusznika odpowiada liczbie faz silnika. Pozwala to na rozruch poprzez regulację prędkości obrotowej, a głównie momentu obrotowego. Im większa

Tekst udostępniany na licencji Creative Commons: uznanie autorstwa, na tych samych warunkach, z możliwością obowiązywania dodatkowych ograniczeń. Zobacz szczegółowe informacje o warunkach korzystania.
Zasady zachowania poufności. O Wikipedii. Korzystasz z Wikipedii tylko na własną odpowiedzialność. Materiał pochodzący z Wikipedii został zmodyfikowany poprzez ograniczenie liczby przypisów. Wikipedia® is a registered tradmark of the Wikimedia Foundation.

Zdjęcia - wykres mocy i momentu obrotowego