układ smarowania turbosprężarki

Dariusz Dobosz

Peugeot 207 (2006 - 2012) - opinie Moto.pl

Peugeot 207 (2006 - 2012) - opinie Moto.pl

Model 207, zgrabne auto miejskie, to większy i wygodniejszy następca popularnej kiedyś "dwieścieszóstki"

Olej, czyli najważniejsza część w aucie | Poradnik

Silnik rozgrzewa się w ok. 15 minut. W tym czasie zużywa się najbardziej. Olej ma to zużycie zminimalizować i dlatego powinniśmy stosować konkretne oleje do konkretnych technologii. Czy to nie czasem marketingowe bujdy?

Saab 9-3 (1998-2003) - opinie Moto.pl

Stanowił kontynuację modelu 900 i nie różnił się od niego w istotny sposób. Jednak 9-3 zyskał na jakości, wyposażeniu i komforcie

Omijaj je szerokim łukiem | Nieudane silniki

Omijaj je szerokim łukiem | Nieudane silniki

należy się liczyć z możliwością obrócenia się panewek korbowodowych, awarią układu wtryskowego, czy turbosprężarką wymagającą regeneracji lub wymiany. Pocieszeniem jest fakt, że koszty napraw nie są zabójcze. Okres produkcji: 1999 - 2008. Modele w których montowany był silnik 1.9 dCi: Renault: Clio

Awaryjne silniki | Uważaj przy zakupie tych aut [AKTUALIZACJA]

Awaryjne silniki | Uważaj przy zakupie tych aut [AKTUALIZACJA]

możliwością obrócenia się panewek korbowodowych, awarią układu wtryskowego, czy turbosprężarką wymagającą regeneracji lub wymiany. Pocieszeniem jest fakt, że koszty napraw nie są zabójcze. Okres produkcji: 1999 - 2008. Modele w których montowany był silnik 1.9 dCi: Renault: Clio, Megane, Laguna, Espace Nissan

Skoda Superb (2001 - 2008) - opinie Moto.pl

Skoda Superb (2001 - 2008) - opinie Moto.pl

powietrza lub turbosprężarki. Trzeba też stale dozorować pasek w napędzie rozrządu. W 2.0 TDI zawodzi zawór w układzie recyrkulacji spalin.Co wybrać?Najbardziej godne uwagi wersje benzynowe to 2.0 i 1.8 Turbo. Sześciocylindrowy 2.8 jest paliwożerny i drogi w serwisowaniu. Podobnie jak turbodiesel 2.5 TDI

Skoda Superb (2001-2008) - opinie Moto.pl

Skoda Superb (2001-2008) - opinie Moto.pl

problemy to raczej z osprzętem. W wersji 1.8 Turbo występują kłopoty z systemem smarowania turbiny. Więcej uwagi wymagają turbodiesle. W 1.9 TDI można spodziewać się awarii przepływomierza powietrza lub turbosprężarki. Trzeba też stale dozorować pasek w napędzie rozrządu. W 2.0 TDI zawodzi zawór w układzie

30 lat Renault 5 Turbo

30 lat Renault 5 Turbo

prototypach testowano kilka typów silnika m.in. V-6 Alpine. Najbardziej perspektywiczny okazał się silnik 1397 cm/93 KM z serii Cleon i znany z seryjnego 5 Alpine. Zmodyfikowano głowicę, zawory, wał korbowy oraz układ smarowania, a amerykańska firma Garrett dostarczyła turbosprężarkę T03 wytwarzającą

Saab 900 (1978 - 1993) - opinie Moto.pl

- ostra jazda i nagłe zgaszenie rozgrzanego silnika powodują, że obieg oleju w układzie smarowania zostaje zatrzymany, a łopatki turbiny kręcą się dalej - tym razem na sucho. Koszt regeneracji - 800-1300 zł.Autopilot - na szczęście niewiele Saabów 900 zostało przywiezionych do Polski na lawecie po mocnych

Jaguar XKR

Jaguara Simon Miller. Poza tym wirnik kompresora kręci się do nieco ponad 10 000 obrotów na minutę, podczas gdy turbosprężarki osiągają dziesięciokrotnie większe prędkości i wymagają smarowania olejem silnikowym, co ma wpływ na ich trwałość. Podwójny układ dolotowy i zmodyfikowany wydech pozwoliły uzyskać

Toyota Land Cruiser - test | Za kierownicą

, choć większy od dotychczasowego V6, jest od niego lżejszy, ma też układ smarowania zapewniający dopływ oleju do turbosprężarek przy dużych przechyłach bocznych. Kierowca ma tu do dyspozycji 286 koni i aż 620 niutonometrów, w dodatku dostępnych już przy 1600 obrotach. W przekazywaniu ich na koła

Audi RS6 - test | Pierwsza jazda

wyciszone, amortyzatory można rozmiękczyć (lub utwardzić) jednym przyciskiem, a automat bez najmniejszych szarpnięć precyzyjnie dobiera biegi. Choć ledwie muskam pedał gazu, co chwila doganiam kolejne samochody.Gdy przyspieszam energiczniej, rasowy dźwięk V10 raz po raz przerywają strzały z układu

Volkswagen Passat B5 (1996-2005) - opinie Moto.pl

turbodiesli są również turbosprężarki i alternatory. W doładowanych silnikach benzynowych 1.8 szwankuje system smarowania turbiny.ZawieszenieTrudów eksploatacji na polskich drogach nie wytrzymują wahacze przedniego zawieszenia. Szybko wybijają się w nich tuleje metalowo-gumowe. Nietrwałe są również końcówki

Jeep Grand Cherokee WK - test | Pierwsza jazda

przedniego zawieszenia,100 proc. napędu może trafiać na pojedyńcze koło.42 proc. spadła masa maski (skutek zastosowania aluminium)9,5 litra - aż tyle oleju wymaga układ smarowania silnika 3.0 CRDKtóry silnik wybrać?Naszym faworytem jest 3.0 CRD Następca pięciocylindrowego 2.7 CRD ma od niego o jedna trzecią

Re: Turbosprężarka

Proste. Wymieniaj często olej (z filtrem), po uruchomieniu silnika nie zwiększaj obrotów tylko odczekaj chwilę, sprawdzaj też ciśnienie w układzie smarowania, powinno być stałe. Zawsze o to dbałem i wszystko było ok dopóki nie oddałem samochodu w użytkowanie córce, która nie dbała o to. Doszło do

Bo takie nowe czasy mamy

tanie w obsłudze jest nasze auto”. Niestety, olej szybciej traci pierwotne właściwości. I mamy łańcuszek – turbosprężarka nie jest właściwie smarowana, więc pracuje z mniejszą wydajnością, co z kolei zwiększa obciążenie silnika, który szybciej się zużywa i jest narażony na uszkodzenia

Re: Turbosprężarka - gdzie naprawić?

Uszkodzona turbosprężarka to kłopotliwa kwestia. Dość często zdarza się w autach używanych o bliżej nieokreślonym przebiegu, ale znane są przypadki awarii turbosprężarek również w prawie nowych autach jeszcze na gwarancji. Duży wpływ na żywotność turbosprężarki ma sposób obchodzenia się z autem i

Re: Subaru: elektryczna turbina

Uszkodzona turbosprężarka to kłopotliwa kwestia. Dość często zdarza się w autach używanych o bliżej nieokreślonym przebiegu, ale znane są przypadki awarii turbosprężarek również w prawie nowych autach jeszcze na gwarancji. Duży wpływ na żywotność turbosprężarki ma sposób obchodzenia się z autem i

Re: Nowe BMW M3 Triturbo

Uszkodzona turbosprężarka to kłopotliwa kwestia. Dość często zdarza się w autach używanych o bliżej nieokreślonym przebiegu, ale znane są przypadki awarii turbosprężarek również w prawie nowych autach jeszcze na gwarancji. Duży wpływ na żywotność turbosprężarki ma sposób obchodzenia się z autem i

Re: Co pomoże kurs na duży silnik z turbo i autom

Uszkodzona turbosprężarka to kłopotliwa kwestia. Dość często zdarza się w autach używanych o bliżej nieokreślonym przebiegu, ale znane są przypadki awarii turbosprężarek również w prawie nowych autach jeszcze na gwarancji. Duży wpływ na żywotność turbosprężarki ma sposób obchodzenia się z autem i

Old vs New - kolejna runda 2

podzespołów: prędkości auta, położenia pedałów, smarowania turbosprężarki, ustawienia klimatyzacji, wału korbowego, temperatury na zewnątrz itp. Wszystko po to, by - jak się okazuje - zaoszczędzić... 3 proc. paliwa. Zapewnienia producentów o dwucyfrowych oszczędnościach można włożyć między bajki. Zdaniem

Re: jak sie traktuje nowego Diesla!!!

silnika a zarazem turbiny, której wirnik osiaga temperatury rzędu kilkuset stopni przy wyłączeniu silnika po pierwsze primo dochodzi do braku smarowania, a po drugie primo do ZAPIEKANIA się oleju silnikowego na elementach turbosprężarki oraz do naprężeń pomiędzy strefą tzw. ciepłą (kolektor wydechowy), a

Re: Do ulubionego - znawcy renault

dużych obrotów),smarowanie wtedy jest niewystraczające,bo oczywiście nowoczesny olej dalej przywiera do jej części,ale jest go mało i pod zerowym ciśnieniem,ponadto nie przemieszcza się(nie ma obiegu),więc film olejowy się traci.Po drugie turbosprężarka smarzy w sobie te resztki oleju,przez to olej

Re: Czy przed wyłączeniem diesla trzeba odczekać?

smarowanie (mówiąc krótko - spalony > olej nie służy turbinie). Prawda > odpowiednia eksploatacja gwarantuje duże przebiegi. Turbiny w większych > silnikach są chłodzone wodą, w mniejszych montuje się chłodnicę oleju i układ > smarujący pełni też rolę chłodzącą. Chyba okrętowych :) Co do

Dla kobiety

kałużach! Rozgrzany do tysiąca stopni katalizator oraz do kilkuset układ wydechowy i silnik po oblaniu zimną wodą poddawane są ogromnym naprężeniom, co może spowodować pęknięcia - jak rozgrzane szkło żarówki oblane wodą... 10. Stop and go Turbosprężarka włącza się przy wyższych obrotach silnika i długo

Porady

ma luzu. Jeżeli nie ma to dobrze i można jeszcze swobodnie jeździć. 2. Warto spojrzeć, jeżeli będzie taka możliwość do kolektora, który przyjmuje powietrze ze sprężarki. Znajdujący się na ściankach olej, oznacza słabe uszczelnienie układu smarowania turbosprężarki, a więc w jakimś stopniu jej

Re: chłodzenie turbosprężarki

robiłem żadnego płukania układu paliwowego, tylko "wyssałem" do czysta paliwo z filtra razem z pojedynczymi opiłkami i oczyściłem starannie dno filtra. Założyłem nowy, markowy wkład filtra (BOSCH) i czynię to co pół roku (filmik z 8-letnim Kubą w roli głównej), mimo, że zalecane jest daleeeeeko

Nowoczesne silniki wysokoprężne - olej silnikowy

ważne. Większość turbin ma "pływające" panewki łożysk, tzn. panewki z brązu mogą obracać się zarówno wokół wału jak i w obudowie, z prędkością niewiele niższą od połowy prędkości obrotów wału turbiny. Aby zapobiec przegrzewaniu się oleju w obudowie, łożyska turbosprężarki silników

Re: nagły brak smarowania Turbo (Peugeot 306)

Turbosprężarka, wbrew powszechnemu mniemaniu, się nie "załącza", a tylko powyżej pewnego ciśnienia gazów wylotowych (powyżej pewnego poziomu obrotów) jej obroty osiągają wartość, przy której zachodzi zauważalne sprężanie powietrza w układzie dolotowym. Przy okazji, znajomemu "

Układ smarowania

Układ smarowania ma za zadanie zmniejszenie oporu tarcia, odprowadzanie ciepła wytworzonego podczas tarcia, oczyszczanie trących powierzchni i odprowadzanie zanieczyszczeń do filtra, zabezpieczenie powierzchni przed korozją, uszczelnienie współpracujących powierzchni.Układ smarowania ma na celu

Układ smarowania silnika spalinowego

Układ smarowania silnika spalinowego - układ dostarczający czynnik zmniejszający tarcie do wszystkich ruchomych elementów silnika.Elementy silnika spalinowego: wał korbowy, korbowody, tłoki, wszystkie łożyska oraz elementy układu rozrządu pracują w ekstremalnych warunkach i wymagają intensywnego

Układ

nadążny układ regulacji ekstremalnej układ regulacji adaptacyjnej układ łańcuchowy układ grawitacyjny układ wtryskowy układ zapłonowy układ wylotowy układ smarowania układ dolotowy układ doładowania układ inercjalny układ nieinercjalny układ środka masy układ hamulcowy układ hydrauliczny układ korbowy

Układ doładowania silnika spalinowego

jest mniejsza, a ich temperatura wyższa. Utrudnia to konstrukcję turbosprężarki i układu regulującego. Układ doładowania w dużo mniejszym stopniu wpływa tu na ogólną sprawność termodynamiczną silnika i tym samym ma mniejszy wpływ na ograniczenie zużycia paliwa. Z tego względu układy doładowania silnika

Układ chłodzenia silnika spalinowego

z gładzi cylindrowych, co jest bardzo szkodliwe dla warunków smarowania.Układy chłodzenia silników spalinowych generalnie można podzielić na dwa zasadnicze typy – bezpośrednie i pośrednie. Układ chłodzenia nazywamy bezpośrednim, gdy do chłodzenia wykorzystywane jest powietrze bezpośrednio owiewające

Tekst udostępniany na licencji Creative Commons: uznanie autorstwa, na tych samych warunkach, z możliwością obowiązywania dodatkowych ograniczeń. Zobacz szczegółowe informacje o warunkach korzystania.
Zasady zachowania poufności. O Wikipedii. Korzystasz z Wikipedii tylko na własną odpowiedzialność. Materiał pochodzący z Wikipedii został zmodyfikowany poprzez ograniczenie liczby przypisów. Wikipedia® is a registered tradmark of the Wikimedia Foundation.