tuleje tylnego zawieszenia

opracował Piotr Sielicki

Oto nowy Ford Mustang | Prezentacja w Barcelonie

Oto nowy Ford Mustang | Prezentacja w Barcelonie

Ford po raz pierwszy zaprezentował nowego Mustanga w Europie. Model oferuje elegancki i sportowy design, zaawansowane technologie i osiągi na światowym poziomie

Hyundai Genesis Coupe od 119 900 zł

Wiemy, ile trzeba w Polsce zapłacić za odświeżonego Genesisa Coupe. Ceny auta startują od 119 900 zł

Podwozie | Jak dbać o układ jezdny

Układ jezdny pracuje bardzo ciężko i trzeba często go doglądać. Szczególnie w polskich realiach, ze względu na wyjątkowo dziurawe drogi

Nissan Primera (2001 - 2007) - opinie Moto.pl

Nissan Primera (2001 - 2007) - opinie Moto.pl

i mało trwałe. Szybko wybijają się łączniki tylnego stabilizatora a także sworznie i tuleje przednich wahaczy. Tuleje wypełnione olejem trzeba wymieniać w komplecie z wahaczami, a to niestety sporo kosztuje. Wycieki z przekładni kierowniczej to z kolei sygnał do wymiany lub regeneracji tego

SEMA 2011 | Lexus GS 350 F Sport

SEMA 2011 | Lexus GS 350 F Sport

Lexus GS 350 F SportLexus pochwalił się usportowioną odmianą modelu GSLexus pokazał sportową wersję modelu GS - 350 F Sport. Auto wyposażono m.in. w twardsze, adaptacyjne zawieszenie z nowymi tulejami i grubszymi stabilizatoramiZ zewnątrz gorąca odmiana GS-a wyróżnia się dzięki agresywnie "

Citroen C4 (2004 - 2011) - opinie Moto.pl

Citroen C4 (2004 - 2011) - opinie Moto.pl

wprowadzone na rynek dwie wersje nadwoziowe dodatkowo różniły się między sobą w części tylnej. Pięciodrzwiowy hatchback wygląda stateczniej i bardziej elegancko, odmianę trzydrzwiową, przypominającą coupe, cechuje większa dynamika. Pięciodrzwiowy C4 jest bardziej funkcjonalny i lepiej sprawdzi się w roli auta

Subaru WRX STI | Pierwsza jazda | Poprawiona ikona

Subaru WRX STI | Pierwsza jazda | Poprawiona ikona

przodem. W ciasnych zakrętach nadal czuć charakterystyczne płużenie, ale napęd tylnej osi robi wszystko aby to redukować. Nowe STI jest zdecydowanie najbardziej stabilną ewolucją w swojej historii. Stało się tak za sprawą mocno zmodernizowanego zawieszenia z przodu i z tyłu, którego zmiany objęły takie

Opel Vectra C (2002-2008) - opinie Moto.pl

Opel Vectra C (2002-2008) - opinie Moto.pl

we tuleje przednich i tylnych wahaczy (silentbloki), końcówki drążków kierowniczych i łączniki stabilizatora. Trwałość tych elementów jest lepsza w egzemplarzach produkowanych po 2005 r. Wielowahaczowe zawieszenie tylne na dziurawych drogach łatwo traci prawidłową geometrię, czego efektem jest

Toyota MR2 | Kosztorys napraw

Toyota MR2 | Kosztorys napraw

samochodzie, a w szczególności w takim z mocno sportowym zacięciem jest zawieszenie decydujące o jakości prowadzenia i bezpieczeństwa. Mając na uwadze fakt, że Toyota MR2 to pojazd nieznoszący błędów kierowcy jego naprawa była konieczna. Wymienione zostały drążki kierownicze tylnej osi, których zdobycie było

330-konne Volvo S60

330-konne Volvo S60

ponadto obniżone zawieszenie z o 15 proc. sztywniejszymi sprężynami oraz o 20 proc. sztywniejszymi tulejami.Z zewnątrz ekipa z Heico ograniczyła się do 19-calowych obręczy z oponami Pirelli oraz dwóch podwójnych końcówek wydechu, wystających spod tylnego dyfuzora.Wszelkim zmianom oparła się kabina

Suzuki Liana (2001-2007) - opinie Moto.pl

Suzuki Liana (2001-2007) - opinie Moto.pl

;zegarami" ustąpiła miejsca klasycznej. Z zewnątrz ponownie zmieniono przedni pas, w hatchbacku zmodyfikowano też tylne lampy o przezroczystych kloszach. Skoda Octavia II ( 2004 - 2013 ) - opinie Moto.pl Nadwozie Wnętrze jest bardzo obszerne, miejsca z pewnością nie zabraknie. Po usadowieniu

Salon Genewa 2013 | Bentley Flying Spur

Salon Genewa 2013 | Bentley Flying Spur

) stosunek mocy do masy poprawił się o 14 proc. (w przypadku jednostki W12). Flying Spur otrzymał przeprojektowane zawieszenie z bardziej miękkimi sprężynami (o 10 proc. z przodu i o 13 proc. z tyłu), tulejami (o 25 proc.) i sztywniejszymi stabilizatorami (o 13 proc. z przodu i o 15 proc. z tyłu

Toyota Corolla e90 | Kosztorys napraw

Toyota Corolla e90 | Kosztorys napraw

zawieszenia przód        320 złSprężyny zawieszenia tył        290 zł            Tuleje tylnych wahaczy            80 złPompa cieczy chłodzącej  

"Sześćdziesiątki" na ostro

"Sześćdziesiątki" na ostro

. Inżynierowi obniżyli i utwardzili zawieszenie stosując o 15 mm krótsze i o 15 proc. sztywniejsze sprężyny oraz twardsze o 20 proc. tuleje. Z tyłu pojawiły się nowe, jednorurowe amortyzatory a pod maską rozpórka kielichów.Klienci będą mogli zamówić swoją "sześćdziesiątkę" w wersji R-Design

Saab 9-3 (1998-2003) - opinie Moto.pl

Saab 9-3 (1998-2003) - opinie Moto.pl

z wielowahaczowego zawieszenia tylnego na korzyść prostszej i mniej kłopotliwej w eksploatacji belki skrętnej. Mimo tej zmiany walory trakcyjne nie budzą zastrzeżeń, wysoki jest również komfort jazdy. Wygoda podróżowania to po części zasługa obszernych, dobrze zaprojektowanych foteli oraz

Salon Detroit 2012 | Odświeżony Genesis Coupe w całej okazałości

Salon Detroit 2012 | Odświeżony Genesis Coupe w całej okazałości

większy intercooler. Większy silnik oferuje teraz moc 350 koni mechanicznych i okrągłe 400 Nm maksymalnego momentu obrotowego, mniejszy - 275 KM oraz 375 Nm. Inżynierowie wzięli też na warsztat zawieszenie koreańskiego coupe. Zmieniono w nim tuleje, amortyzatory, sprężyny i zastosowano grubsze

Gwarancja na używane auta z grupy VW? To możliwe

Gwarancja na używane auta z grupy VW? To możliwe

Nowa turbosprężarka to co najmniej 2 tys. zł. Naprawa skrzyni biegów to lekko licząc 3 tysiące. Do tego pompa paliwa, układ zasilania i elementy zawieszenia. Używane auto to jak mawiają znawcy studnia bez dna. Obojętnie jak byśmy go nie sprawdzili, i tak zawsze może się coś wydarzyć. I właśnie

Audi 80 (1986-1995) - opinie Moto.pl

Audi 80 (1986-1995) - opinie Moto.pl

(wcześniej w kufrze po lewej stronie, zbiornik paliwa pod tylną kanapą (wcześniej za oparciem tylnej kanapy), składane oparcie tylnej kanapy, przekonstruowane zawieszenie tylne (belka skrętna w miejsce belki sztywnej), silniki benzynowe 2.0 (90 KM), 2.0 (115 KM), 2.3 (133 KM), 2.8 V6 (174 KM), turbodiesle

Mercedes A W169 (2004 - 2012) - opinie Moto.pl

Mercedes A W169 (2004 - 2012) - opinie Moto.pl

napędowych.Podwozie Przednie zawieszenie nie wytrzymuje zbyt długo kontaktu z dziurawymi, polskimi drogami. Szybko zużywają się końcówki drążków kierowniczych oraz sworznie i tuleje metalowo-gumowe przednich wahaczy. Elementy wahaczy można jednak wymieniać, co upraszcza naprawy i obniża ich koszty. Czasami odmawia

Samochód marzeń | BMW e30 - Modyfikacje

Samochód marzeń | BMW e30 - Modyfikacje

zaworów - 45złWymiana świat, kopułki, palca - 100złWymiana koła wentylatora - 50złWymiana sprężyn i amortyzatorów - 520złWymiana gum i łączników stabilizatora - 130złWymiana końcówki i osłon przekładni - 150złZdjęcie i montaż belki tylnej - 250złWymiana tulei belki - 130złWymiana dyferencjału

Fiat Stilo (2001-2008) - opinie Moto.pl

Fiat Stilo (2001-2008) - opinie Moto.pl

wysokoprężnych awaryjne są dwumasowe koła zamachowe. Można też spodziewać się uszkodzeń turbosprężarki.ZawieszenieEgzemplarze z pierwszych lat produkcji miały problemy z belką tylnego zawieszenia. Nadzwyczaj szybko wybijały się w niej nie wymienne tuleje metalowo-gumowe, wymuszając wymianę kompletnej belki. Tego

Peugeot 206 (1998-2006)	- opinie Moto.pl

Peugeot 206 (1998-2006) - opinie Moto.pl

dróg prowadzi do szybkiego zużycia łączników przedniego stabilizatora i tulei przednich wahaczy. Naprawa obejmuje, niestety, wymianę kompletnych wahaczy, fachowcy przestrzegają przed próbami napraw samych tulei. Łożyska tylnej belki wytrzymują ok. 100 tys. km. Po tym przebiegu trzeba liczyć się z ich

Honda Accord (1993-1998) - opinie Moto.pl

Honda Accord (1993-1998) - opinie Moto.pl

wentylacji. W deszczowe dni, w wersjach bez klimatyzacji, trudno usunąć parę wodną z szyb.PodwoziePrzednie zawieszenie jest mało kłopotliwe i zazwyczaj wymaga jedynie regularnej wymiany końcówek drążków kierowniczych. Gorzej z tylnym zawieszeniem wielowahaczowym. Górne wahacze przy tylnej osi często

Która generacja BMW serii 3 jest najlepsza

zużywają się przeguby wału napędowego, w podwoziu zaś metalowo-gumowe tuleje wahaczy. Z wymianą silentbloków nie wolno zwlekać, bowiem skutkuje to poważniejszymi i droższymi naprawami zawieszeń.»> Najpopularniejszy sedan wśród używanych z importu: BMW 320 już od... « Zrealizuj swoje marzenie

Nowa Lancia Ypsilon - wszystko, co chcielibyście o niej wiedzieć

bardziej elastyczne tuleje wahaczy przedniego zawieszenia.Mając na względzie komfort jazdy i lepsze wytłumienie hałasów przy zachowaniu dotychczasowych własności jezdnych - większe i bardziej elastyczne tuleje zastosowano także w belce skrętnej zawieszenia tylnego. Twardość tulei dobrano tak, aby polepszyć

Jeszcze więcej "M" w BMW M3

, ale prędkość maksymalna podkręconego M3 wynosi podobno 322 km/h.By ułatwić kierowcy okiełznanie dodatkowych koni mechanicznych, specjaliści Dinana zmodyfikowali zawieszenie. Auto otrzymało, m.in. twardsze sprężyny, wykonaną z włókna węglowego rozpórkę kielichów, nowy stabilizator poprzeczny z przodu

Alfa Romeo 156 (1997-2005) - opinie Moto.pl

zawieszenia. Na dodatek zużywaniu się tulei towarzyszą nieprzyjemne dźwięki - piski i skrzypienie. Niezbyt trwałe są również gumowe elementy przedniego stabilizatora. Zapraszamy do obejrzenia reklamyAWARYJNOŚĆAlfa Romeo 156 od początku swojej rynkowej kariery miała problemy z awaryjnością. Początkowo dawały o

Ford Mondeo (2007-2013) - opinie Moto.pl

się na wysokie koszty. Łożyska zintegrowano nie tylko z piastami, ale również z czujnikami ABS, tworząc drogie podzespoły. Tylne zawieszenie nie sprawia większych kłopotów, najczęściej wymaga jednie wymiany łączników stabilizatora. Przy większych przebiegach pojawia się konieczność wymiany wybitych

Citroen Berlingo (1996-2010) - opinie Moto.pl

2006 r. właściciele Berlingo musieli pojechać do warsztatów na sprawdzenie tylnego zawieszenia. Latem, a także pod koniec 2008 r. producent musiał jeszcze zareagować na wady elektronicznego sterownika, zarządzającego wycieraczkami, światłami i ładowaniem akumulatora.NadwozieZabezpieczenie antykorozyjne

Opel Astra I (1991-2002) - opinie Moto.pl

Opel Astra GTC | Nowa galeriaNastępca Kadetta wiele przejął od poprzednika. Miał podobne nadwozie i wnętrze, niemal identyczne zawieszenie tylne. Przede wszystkim jednak zachował niską cenę oraz prostotę konstrukcji, która w połączeniu z łatwością napraw zapewniła niskie koszty utrzymania. I w

Land Rover Freelander (1997-2006) - opinie Moto.pl

1.06.1998 r. Eliminowano wówczas wady zawieszenia przy lewym tylnym kole. Jesienią 2001 r. odbyły się aż trzy akcje nawrotowe dla ponad 23 tys. pojazdów. W egzemplarzach wyprodukowanych w okresie 1.10.1997-28.02.2001 poprawiano hamulec pomocniczy, w autach wyprodukowanych między 1.08.2000 a 31.01.2001 r

Ford Ka (1996-2008) - opinie Moto.pl

przednich błotnikach, progach drzwiowych, przy wlewie paliwa oraz w okolicy wycieraczki tylnej szyby. Przypadłością starszych egzemplarzy są również ciężka praca ręcznych podnośników szyb w drzwiach oraz zacinające się zamki.PodwozieDziurawe polskie drogi szybko niszczą zawieszenia Forda Ka. Szybko wybijają

Renault Laguna III (2007 - 2013) - opinie Moto.pl

trwałości niektórych elementów. Laguna III nie jest wyjątkiem. W przednim zawieszeniu szybko zużywają się łączniki stabilizatora i sworznie wahaczy. Wciąż trzeba się liczyć ze zużyciem tulei metalowo-gumowych belki tylnego zawieszenia, ale na szczęście ich trwałość jest sporo lepsza niż w Lagunie

BMW 3 (1990-1998) E36 - opinie Moto.pl

się newralgiczne elementy zawieszeń: metalowo-gumowe tuleje i sworznie wahaczy, przekładnia kierownicza (początkowo są tylko wycieki), amortyzatory (zwłaszcza tylne). Układ hamulcowyWersje z mocniejszymi silnika mi legitymują się bardzo dobrymi osiąga mi. Ich hamulce wystawiane są często na trudną

Fiat Albea (2002 - 2007) - opinie Moto.pl

i poprawiając w ten sposób fatalny wizerunek auta. Od strony technicznej konstrukcję oparto o Palio Weekend, dzięki czemu tylne zawieszenie zyskało w miejsce sztywnej pracujące niezależnie wzdłużne wahacze ze sprężynami (poprawa prowadzenia). Przy okazji poprawiono inny mankament. Zwiększony rozstaw

Peugeot Partner (1996-2006) - opinie Moto.pl

którym nie brak miejsca zarówno dla pasażerów, jak i bagażu. Na dodatek dostęp do przedziału pasażerskiego i bagażnika jest dużo łatwiejszy niż w klasycznych autach osobowych (od 1999 r. tylne drzwi przesuwne po obu stronach nadwozia - lewe za dopłatą). Partner to pojazd prosty od strony technicznej, ale

Peugeot 106 (1991-2004) - opinie Moto.pl

ich stan.ZawieszeniePeugeot 106 nie lubi dziurawych dróg, dlatego w Polsce szybko wybijają się tuleje metalowo-gumowe przednich wahaczy, zwłaszcza w wersji z silnikiem Diesla (ciężki przód). Stałego dozoru wymagają łożyska wahaczy osadzone w belce tylnego zawieszenia. Wytrzymują ledwie kilkadziesiąt

Ford C-Max - test | Pierwsza jazda

za 74 100 zł (klimatyzacja manualna, podgrzewane lusterko i dodatkowe gniazdko 12V dla pasażerów drugiego rzędu). Najdroższy C-Max Titanium to kolejne 10 tys. dopłaty.Gaz Dynamiczny silnik, przyjemne zawieszenie, obszerne wnętrze w wersji GrandHamulec Spore spalanie, mało miejsca na tylnej kanapie w

Mitsubishi Pajero (1999-2006) - opinie Moto.pl

przebiegach.ZAWIESZENIEPrzednie zawieszenie jest raczej trwałe, chociaż na polskich drogach trzeba się liczyć z szybszym zużyciem końcówek drążków kierowniczych. Więcej uwagi wymagają tylne wahacze, a zwłaszcza stan metalowo-gumowych tulei (mogą być zapieczone). Diagnoza autoryzowanego warsztatu jest tutaj bezcenna, podobnie jak

Jeep Grand Cherokee (1998-2009) - opinie Moto.pl

, najbardziej popularnych na polskim rynku wtórnym, znajdziemy systemy napędowe obu osi Selec-Trac (napęd kół tylnych lub 4x4) albo Quadra-Trac (stały napęd 4x4), reduktor, blokady dyferencjałów. Nie można jednak zapominać, że są wersje z napędem tylko tylnej osi. Mogą ją wybrać ci, którzy nie zamierzają

Ford Focus II (2004-2010) - opinie Moto.pl

, lepiej wyciszono przedział pasażerski. Wzbogacono również wyposażenie. W sprawach technicznych nie eksperymentowano.Z Focusa I przejęto wszystko, co najlepsze. Przede wszystkim znakomite podwozie z wielowahaczowym zawieszeniem tylnym i precyzyjnym układem kierowniczym. Dzięki temu kompakt Forda wciąż był

Nissan Qashqai (2006 - 2013) - opinie Moto.pl

skrzynie biegów są dość hałaśliwe a zmiana przełożeń nie zawsze jest w nich płynna.PodwozieNiska trwałość zawieszeń to domena głównie egzemplarzy sprzed modernizacji. Często pojawiają się wycieki z tylnych amortyzatorów a ich gumowe tuleje szybko się wybijają.Instalacja elektrycznaQashqai nie ma większych

Nissan Micra (2003-2010) - opinie Moto.pl

. Jeśli tylne zawieszenie hałasuje przy przejeżdżaniu przez nierówności to sygnał, że trzeba zainteresować się odbojnikami i tulejami belki.SilnikiBenzynowe jednostki napędowe, jak przystało na japońskie konstrukcje są trwałe i niezawodne. Ich słabym punktem są jednak łańcuchy rozrządu. Zdarza się, że

Volkswagen Polo (2001-2009) - opinie Moto.pl

nastawić się na dokupienie preparatu po drodze.PodwozieKonstrukcja zawieszeń jest prosta i sprzyja tanim naprawom. Do przebiegu 100 000 nie ma zresztą zbyt wiele roboty przy podwoziu. Potem można spodziewać się przede wszystkim wybicia tulei metalowo-gumowych przy przedniej i tylnej osi. Notuje się

Citroën Saxo (1996-2003) - opinie Moto.pl

łożyska belki tylnego zawieszenia i tylne amortyzatory.Znaki identyfikacyjneKod VIN umieszczono w centralnej części przegrody czołowej, od strony komory silnikowej. Nie można odczytać z niego roku produkcji oraz kodu modelu, zawierającego rok modelowy. Tabliczka znamionowa znajduje się na wzmocnieniu

Mazda 6 F/L - test | Pierwsza jazda

klientów, którzy narzekali na zbyt twarde zawieszenie. Teraz jest bardziej komfortowe i trzyma stabilność auta w ryzach. W tym celu, poza nowymi amortyzatorami zastosowano m.in. nowe tuleje przedniego stabilizatora oraz ograniczniki skoku zawieszenia. Zmieniono kąt pochylenia tulei w tylnych wahaczach oraz

Fiat Punto (1993-1999) - opinie Moto.pl

bagażnika.PodwozieTrwałość elementów przedniego zawieszenia w Punto nie odbiega od przeciętności. Przyśpieszonego zużycia można spodziewać się ze strony metalowo-gumowych tulei przy belce tylnego zawieszenia. Naprawy podwozia są jednak proste i tanie.SilnikiJednostki napędowe mają opinie trwałych i mało awaryjnych. Jeśli

Suzuki Grand Vitara (1997-2005) - opinie Moto.pl

Niektórzy nazywają ten model Suzuki terenowym SUV-em, bo obok zgrabnego nadwozia i wygodnego wnętrza Grand Vitara ma klasyczną ramę, sztywny most w tylnym zawieszeniu, dołączany dźwignią napęd przednich kół i reduktor. Na szosie spisuje się przeciętnie. Miękko zestrojone zawieszenie wyklucza szybką

Audi A4 (1994-2004) - opinie Moto.pl

. Z kolei w dieslach słabym punktem są koła zamachowe.ZAWIESZENIEKłopoty z trwałością przedniego zawieszenia to domena egzemplarzy produkowanych do 2000 r. Najsłabszym punktem są metalowo-gumowe tuleje aluminiowych wahaczy, wymiana kompletnych elementów, niestety, sporo kosztuje. Po modernizacji w

Volvo 850 (1991-1997) - opinie Moto.pl

, rezygnując na przykład ze sztywnego mostu w tylnym zawieszeniu na rzecz układu wahaczowego DeltaLink. Utrzymano tez bardzo wysoki poziom bezpieczeństwa z układem SIPS, chroniącym kabinę przed poważnymi deformacjami przy uderzeniach bocznych.Od strony użytkowej model 850 również nie różni się znacząco od 740

Ford Mondeo (1996-2001) - opinie Moto.pl

mogą sprostać elementy przedniego zawieszenia. Szczególnie szybko wybijają się metalowo-gumowe tuleje wahaczy, łączniki stabilizatora, końcówki drążków kierowniczych i gniazda kolumn resorująco-tłumiących Układ kierowniczyTypową usterką są luzy w przekładni kierowniczej. NadwozieW starszych

Chevrolet Lacetti (2003-2008) - opinie Moto.pl

zawieszenia. W razie potrzeby można łatwo i tanio wymienić same tuleje metalowo-gumowe i sworznie w przednich wahaczach.SilnikiJednostki napędowe to mocny punkt modelu Lacetti. Są trwałe i niezawodne, osiągają wysokie przebiegi bez większych problemów. Jeśli już pojawiają się problemy to najczęściej dotyczą

Renault Clio (2005 - 2012) - test | Opinie Moto.pl

zestrojone i zapewniają bardzo dobry komfort jazdy. Nie są jednak trwałe. Szybko wybijają się górne łożyska kolumn przedniego zawieszenia, metalowo-gumowe tuleje przednich wahaczy i łączniki stabilizatora. Mało trwałe są też łożyska piast kół. Przednie można wymienić tanio, tylne są zespolone z tarczami i

BMW X5 (1999-2006) - opinie Moto.pl

trwałe są przeguby kulowe (zwane tulejami pływającymi), łączące wahacz dwuramienny (dolny) ze wspornikiem koła a także poduszki ramy pomocniczej tylnego zawieszenia (belka pomocnicza). Nieprzyjemne piszczenie może zwiastować konieczność wymiany wahaczy poprzecznych (górnych). Szczególnie kosztowne są

Citroen C-Elysee - test | Pierwsza jazda

jest specjalnymi osłonami. Zawieszenie ma twardszą charakterystykę, niż chociażby C4 ale ważniejsze jest, że zastosowano w nim mocniejsze tuleje o większej trwałości. Daje to nadzieje na rzadsze wizyty w warsztacie.Okazuje się, że Francuzi wciąż potrafią zrobić zawieszenie, które nie czyni z auta barki

Toyota Camry (1991 - 2001) - opinie Moto.pl

egzemplarz wymaga więc wyjątkowej czujności od kupującego. Podwozie Zawieszenia Camry to konstrukcje, w których część elementów odznacza się wysoką trwałością, a część trzeba wymieniać dość często. Na szczęście słabych punktów jest mało. Należą do nich metalowo-gumowe tuleje wahaczy i gumowe elementy

Honda CRX (1983 - 1998) - opinie Moto.pl

nadwozia. W przypadku zadbanych egzemplarzy bez rdzy cena będzie sporo wyższa. Właściciele wliczają w cenę sprzedaży koszt remontu blacharki.PodwozieMetalowo-gumowe tuleje zarówno przednich jak i tylnych wahaczy nie są szczególnie trwałe. Gdy zaczynają skrzypieć można spodziewać się, że wkrótce trzeba

Renault Scenic II (2003-2010) - opinie Moto.pl

przedniego zawieszenia. Delikatne są również sworzenie wahaczy i silentbloki wahaczy. Jednak konstrukcja zawieszeń sprzyja tanim naprawom. Zarówno sworznie jak i tuleje metalowo-gumowe można wymieniać jako pojedyncze części.Instalacja elektrycznaPodobnie jak u poprzednika, może się tu zdarzyć niemal wszystko

Citroen Xsara Picasso (1999-2008) - opinie Moto.pl

eksploatację na dziurawych polskich drogach. Często trzeba wymieniać łączniki stabilizatora i sworznie przednich wahaczy (stanowią komplet z wahaczami, wymiana jest droga). Niewiele więcej wytrzymują metalowo-gumowe tuleje wahaczy tylnych. Małą trwałość mają oryginalne amortyzatory. Podczas jazdy próbnej

Opel Astra III (2004-2011) - opinie Moto.pl

kontrolować samochód i wymieniać to, co niezbędne. Poważne usterki to raczej wina zaniedbań, a nie samej konstrukcji. Astra III nie jest autem wyrafinowanym technicznie. Ma nieskomplikowane zawieszenia, nie jest przeładowana elektroniką. Zapewnia jednak przyjemną jazdę, komfort na przyzwoitym poziomie, dobre

Daewoo Nubira (1996-2002) - opinie Moto.pl

łączniki przedniego i tylnego stabilizatora oraz tuleje metalowo-gumowe w przednich wahaczach. Na szczęście nie trzeba już wymieniać kompletnych wahaczy jak dawniej. Z korzyścią dla portfela wymienia się jedynie tuleje. Podczas jazdy próbnej trzeba wychwycić luzy w zawieszeniu (samochód jest niestabilny

Używane - Suzuki Grand Vitara 1997-2005

Na szosie spisuje się przeciętnie. Miękko zestrojone zawieszenie wyklucza szybką jazdę w zakrętach (mocne przechyły), podobnie jak ospale reagujący układ kierowniczy i słabe hamulce. Trybu 4x4 nie można włączyć ze względu na brak międzyosiowego mechanizmu różnicowego. Chyba że jezdnię pokrywa lód

Fiat Seicento (1998-2007) - opinie Moto.pl

-metalowe tuleje tylnych wahaczy. Wymiana kompletu tulei może pochłonąć kilkaset złotych. Podczas próbnej jazdy trzeba sprawdzić, czy w okolicach tylnych kół nie słychać podejrzanych stuków.Układ hamulcowyLinka hamulca pomocniczego łatwo się zaciera. Zatarciu mogą również ulegać elementy rozpierające

Mercedes klasy C (1993-2000) - opinie Moto.pl

centralny zamek.ZawieszenieNiemiecka solidność na polskich drogach poddana jest srogiej próbie. Wyboje i nierówności nic sobie nie robią z prestiżu Mercedesa. Szybko zużywają się sworznie i metalowo-gumowe tuleje przednich wahaczy, końcówki drążków kierowniczych, tuleje zwrotnic w tylnym zawieszeniu. Luzy w

Citroen Xsara Picasso (1998-2006) - opinie Moto.pl

Podwozie Xsary Picasso źle znosi eksploatację na dziurawych polskich drogach. Często trzeba wymieniać łączniki stabilizatora i sworznie przednich wahaczy (stanowią komplet z wahaczami, wymiana jest droga). Niewiele więcej wytrzymują metalowo-gumowe tuleje wahaczy tylnych. Małą trwałość mają oryginalne

Toyota Avensis II (2002-2008) - opinie Moto.pl

zdarzają się w nim wyjątkowo rzadko. Jest to jednak samochód zaawansowany technologicznie, czego przykładem mogą być zmienne fazy rozrządu, bezpośredni wtrysk benzyny, wielowahaczowe zawieszenie tylne czy katalizator tlenków azotu w jednym z turbodiesli.Dla zachowania dobrej kondycji technicznej pojazdu

Chrysler Voyager (2000-2007) - opinie Moto.pl

metra sześciennego!Główną wadę Voyagera, oprócz awaryjności, stanowi podwozie zapewniające wysoki komfort jazdy, ale prowadzące samochód niezbyt pewnie. Po części wynika to z zacofanej konstrukcji tylnego zawieszenia (sztywny most, resory piórowe).Problemem są też silniki. Te słabsze, czterocylindrowe

Volvo S40/V40 (1995-2004) - opinie Moto.pl

japońskiego producenta, o tyle Volvo zdecydowanie odbiegało od tego, do czego przyzwyczaił nas szwedzki koncern. Stylizacja pozbawiona ostrych linii, wielowahaczowe zawieszenie tylne, silniki z czterema zaworami na cylinder, małe bagażniki (sedan 471/855 l, kombi 415/1420 l).Od standardu Volvo, przynajmniej w

SUPERBryka dla menedżera

. Czarna perła Czy poczekam? Jasna sprawa.GAZPrzestronne wnętrze, staranne wykonanie, dobrze zestrojone zawieszenie, funkcjonalny bagażnik z dwustopniowo otwieraną klapąHAMULECKultura pracy i osiągi silnika TDI, brak sześciocylindrowego diesla w ofercie, brak bocznych nawiewów na tylnej kanapieSUMMA

Citroën Xsara (1997-2006) - opinie Moto.pl

trwałe są tuleje metalowo-gumowe przednich wahaczy. W tylnym zawieszeniu warto jak najczęściej kontrolować łożyska belki głównej. Wymiana łożysk w odpowiednim czasie pozwala zapobiegać poważnym i drogim naprawom belki tylnego zawieszenia.Dariusz Dobosz

Nissan Primera (1996-2001) - opinie Moto.pl

technicznej. Drugi, z lat 1996-99, niewiele zmienił się pod względem stylizacji, za to zyskał wielowahaczowe zawieszenie tylne (z luksusowego Nissana Maxima) i bogatsze wyposażenie.Trzeci, z lat 1999-2001, otrzymał dodatkowo znacznie ładniejsze nadwozie i lepiej wykończone wnętrze. Wybór generacji zależy tak

Citroen Saxo (1995-2004) - opinie Moto.pl

. Niezbyt trwałe są również łożyska belki tylnego zawieszenia i tylne amortyzatory.Układ hamulcowyKorozja najbardziej daje się we znaki tylnym cylinderkom hamulcowym. Tłoczki zapiekają się, tylne hamulce przestają działać. Wskutek korozji przestaje również działać mechanizm samoregulacji hamulców i zaciera

Peugeot 306 (1993-2001) - opinie Moto.pl

samochodów, jednak wyciekom płynu hamulcowego przy tylnej osi trzeba było zaradzić już w prawie 1,6 tys. egzemplarzy modelu "306" (okres produkcji 9 - 23 lipiec 1998 r.), a poważne wady przedniego zawieszenia poprawiano w ponad 25 600 egzemplarzach (okres produkcji 4.11.1997 - 8.04.1998). Nieco

Mitsubishi Space Star (1999-2005) - opinie Moto.pl

, chociaż nie brakuje mu słabych punktów. Dobre prowadzenie nieobciążonego auta znacznie się pogarsza, gdy zasiądzie komplet pasażerów. Tylne zawieszenie wykazuje wówczas tendencję do dobijania, praca amortyzatorów pozostawia wiele do życzenia. Dłuższa wyprawa pięciu osób wymaga upychania bagaży pod sufit

Renault Espace (1991-2002) - opinie Moto.pl

jego osprzętu może pochłonąć ponad 2 tys. zł.ZawieszenieSzczególnie delikatne są elementy przedniego zawieszenia w Espace II generacji. Na polskich drogach szybko wybijają się sworznie wahaczy, tuleje metalowo-gumowe, amortyzatory. W autach III generacji przednie zawieszenie ma znacząco wyższą trwałość

Toyota RAV 4 (1994-2005) - opinie Moto.pl

hamulcowyTrzeba się liczyć z szybkim zużyciem przednich tarcz hamulcowych i współpracujących z nimi klocków hamulcowych.ZawieszenieNajmniej trwałymi elementami zawieszenia przedniego są tuleje metalowo-gumowe. W tylnym zawieszeniu łatwo odkształcić dość delikatne wahacze poprzeczne. Dobrą opinią nie cieszy się

Volkswagen Passat B5 (1996-2005) - opinie Moto.pl

przy ramie tylnego zawieszenia (możliwość przetarcia przewodów o ramę). W egzemplarzach z lat 1996-99 wykryto problemy z szybko zużywającym się przednim zawieszeniem. Dotyczyło to również samochodów Audio A4 i A6. W sumie w sierpniu 1999 r. i kwietniu 2004 r. wezwano do europejskich warsztatów prawie 1

Ford Fiesta (1995-2001) - opinie Moto.pl

w codziennej eksploatacji. Zawieszenie, które pewnie i precyzyjnie prowadzi Fiestę, niestety nie grzeszy trwałością.Sporo problemów wiąże się też z silnikami. Na pocieszenie pozostaje to, że większość awarii nie prowadzi do unieruchomienia auta, co potwierdzają raporty ADAC. Na uwagę zasługuje dość

Mazda 3 (2003-2009) - opinie Moto.pl

stabilizatorów, tuleje wahaczy i tylne "krótkie" wahacze (wytrzymują ok. 80-100 tys. km). Przy wymianie amortyzatorów warto pamiętać o poduszkach, odbojach i łożyskach górnego mocowania amortyzatora. Huczą także łożyska (tylne występują jedynie razem z piastą), koszt części od 250 zł za do 650 zł

Nissan Terrano II (1993-2007) - opinie Moto.pl

asfaltowymi drogami w Terrano II nie brakuje. Nadwozie osadzono na ramie, przednie zawieszenie ma układ niezależny, a z tyłu zastosowano mocną i trwałą oś sztywną. Napęd trafia na koła tylne, w razie potrzeby można dołączyć napęd kół przednich, a nawet skorzystać z reduktora. Na bezdrożach, również za sprawą

Ford Ka - test | Za kierownicą

przechyły boczne, zdecydowano się zastosować stabilizator w tylnej belce oraz wzmocnić mocowania tulei gumowo-metalowych zawieszenia. I trzeba przyznać, że Ka prowadzi się dobrze. Mieliśmy przyjemność męczyć małego Forda na krętych "górskich" drogach Ibizy i ani razu nie poczuliśmy objawów

Opel Frontera (1991-2004) - opinie Moto.pl

kaprysić. Zaniki napięcia odpowiedzialne są za brak działania tylnych lamp i kierunkowskazów. Zawodzą przewody zapłonowe, elektryczna pompa paliwa, alternator, immobiliser.ZawieszenieNajsłabszymi elementami podwozia są z pewnością metalowo-gumowe tuleje przednich wahaczy. Szczególnie szybko wybijają się

Alfa Romeo 145/146 (1994-2000) - opinie Moto.pl

każdym cylindrze). Sportowy charakter wyraża się też sztywnym zestrojeniem zawieszeń, zapewniającym znakomite prowadzenie, ale mocno ograniczającym komfort jazdy. Słabą stroną bliźniaczych modeli jest z pewnością awaryjność i przeciętna jakość wykonania. Zagorzałym "alfistom" to nie przeszkadza

Honda Civic (1995-2001) - opinie Moto.pl

; mają bardzo trwałe podwozia. Nawet na polskich drogach ich zawieszenia mogą wytrzymać ponad 150 tys. km. Mniej trwały jest produkowany na Wyspach Brytyjskich fastback. Znacznie wcześniej trzeba w nim wymieniać tuleje metalowo-gumowe wahaczy, końcówki drążków kierowniczych, elementy stabilizatora

Seat Toledo/Leon (1999-2006) - opinie Moto.pl

prezentuje wysoki poziom. Jest sztywne i precyzyjnie zmontowane. Bardzo dobrze zabezpieczono je przed korozją. Po większym przebiegu trzeba się liczyć z trzeszczeniem elementów wykończenia wnętrza. Za nieprzyjemne odgłosy odpowiedzialne jest często oparcie tylnej kanapy.Instalacja elektrycznaW osprzęcie

Seat Ibiza (1993-2002) - opinie Moto.pl

. Mała szerokość nadwozia, która nie razi w Ibizie, jest wręcz nienaturalna dla Cordoby. Przestronności wnętrza można sporo zarzucić tak jak jakości materiałów wykończeniowych. Twardo zestrojone zawieszenia co prawda pewnie prowadzą samochód, ale nie sprzyjają komfortowi. Na nierównych polskich drogach

Audi A4 (1994-2004) - opinie Moto.pl

sterowniki szyb bocznych oraz alternatory. Początkowo awaryjne były również reflektory ksenonowe (1999 r.).ZawieszenieKłopoty z trwałością przedniego zawieszenia to domena egzemplarzy produkowanych do 2000 r. Najsłabszym punktem są metalowo-gumowe tuleje aluminiowych wahaczy, wymiana kompletnych elementów

Seat Altea XL 2,0 TDI - Minivan powiększony

. Smukłość sylwetki uzyskano dzięki przedłużeniu tylnej części nadwozia o187 mm. Rozstaw osi pozostał bez zmian, co oznacza, że jest najmniejszy w klasie (257 cm). Miejsca na nogi z tyłu jest dokładnie tyle samo co w zwykłej Altei (czyli całkiem dużo). Wniosek nasuwa się sam - powiększono ten felerny kufer

Mitsubishi Pajero (1999-2006) - opinie Moto.pl

drążków kierowniczych. Więcej uwagi wymagają tylne wahacze, a zwłaszcza stan metalowo-gumowych tulei (mogą być zapieczone). Diagnoza autoryzowanego warsztatu jest tutaj bezcenna, podobnie jak przy ocenie stanu piast przednich kół. Zużycie łożysk może prowadzić do zniszczenia nie tylko samych piast, ale

Volkswagen Golf III (1991-1999) - opinie Moto.pl

biegów.ZawieszenieNajszybciej zużywają się tuleje metalowo-gumowe oraz sworznie przednich wahaczy, ale koniecznie trzeba zbadać również kondycję łożysk przednich kolumn resorująco-tłumiących. W tylnym zawieszeniu warto przyjrzeć się sworzniom w punktach mocowania belki skrętnej do nadwozia.AwaryjnośćWedług najnowszego rankingu

Maybach Exelero

Napęd tylny Skrzynia biegów b.d. Zawieszenie przednie podwójne wahacze Zawieszenie tylne układ wielowahaczowy

Seat Toledo II/Leon l - 1999-2006

trzeszczeniem elementów wykończenia wnętrza. Za nieprzyjemne odgłosy odpowiedzialne jest często oparcie tylnej kanapy.Instalacja elektrycznaW osprzęcie silników stosunkowo często zawodzą cewki zapłonowe. Awariom ulegają także elektryczne sterowniki szyb w drzwiach i centralny zamek.ZawieszenieSztywno zestrojone

TOYOTA COROLLA WAGON/VERSO

dobrano odpowiednie charakterystyki zawieszenia.Opracowując konstrukcję nadwozia, założono, że Corolla z dwoma poduszkami powietrznymi powinna otrzymać 4 gwiazdki (na 5 możliwych) w teście zderzeniowym Euro NCAP, a karoseria będzie dobrą, sztywną bazą dla zawieszenia. Na tym etapie poczyniono założenia co

Fiat Bravo

Multijet. Jego 150-konny wysokoprężny silnik uruchamiany jest nie jak w Stilo przyciskiem, ale tradycyjnym, choć ergonomicznym (składany sztyfcik) kluczykiem. Ożywają wskaźniki schowane w głębokich tulejach i ekran nawigacji na zwróconej w lewo konsoli. Trójramienna, obszyta skórą kierownica daje się

SEAT IBIZA

działa on przy tym zbyt lekko. Zastosowano specjalnie dobrane do Seata amortyzatory, sprężyny i tuleje mocujące kolumny MacPhersona z przodu i belkę skrętną z tyłu. Podczas przejazdu przez nierówności zawieszenie - nawet w wersji Sport z 15-calowymi kołami i oponami o profilu 55 - pochłania większość

Lexus RX 300

kształcie grilla, przednich świateł i nachyleniu tylnej szyby. W starszym najgrubszy jest słupek C, w nowszym - D. Wszystkie szyby za słupkiem B są teraz mocno przyciemnione. Ostro ścięty tył zwieńczony spoilerem i spadzista szyba podparta tylnymi lampami (osławione "Lexus-looki) sprawiają, że nowy RX

Tuleje w tylnym zawieszeniu

Polećcie jakiegos mechanika w Częstochowie lub okolicach, który niedrogo i bez kilkunastodniowych kolejek wymieniłby mi tuleje pływające wahacza w oplu vectrze. -- Omne trinum perfectum.

Re: skrzypiące amortyzatory Octavia

Z przodu czy z tyłu? W moim byłym Golfie IV (to samo zawieszenie) skrzypienie z przozu było objawem wyrobionych tulei wahacza przedniego. U mnie była to akurat tuleja tylna wahacza przedniego.

Jak dobrze niepracować:))

Swoje samochody u kumpli naprawiam, Pajero wywiozłem w piątek do kumpla bo coś z kierunkowskazem prawym się stało a i gniazdo haka źle było podłączone i jutro mam odebrać gotowe a BM-ka pojedzie w poniedziałek do innego kumpla na zawieszenie przednie i tylne bo się coś dzieje podejrzewam z tulejami

Re: Fiat Punto (1993-1999)

autko w tylnym zawieszeniu nie ma belki i w niej tulei metalowo gumowych kolejny artykuł kopiuj i wklej ma w pierwszej wersji nadwoziowej wahacz na łożyskach i jest to beznadziejne rozwiązanie tuleje są tańsze i wytrzymalsze na przeciążenia poprzeczne

Fiat Punto 1 - jak wymienić tuleje?

Czy mógłby mi ktoś podpowiedzieć jak wymienić tuleje metalowo-gumowe w tylnym zawieszeniu??

Re: roney03 bredzisz stary... smutne

polskich drogach często daje o sobie znać dodatkowymi efektami dzwiękowymi co momentalnie wiąże się z kosztami" "Zawieszenie w tym samochodzie jest dosc komfortowe ale nie na nasze dziury w drodze wachacze tuleje nie wytrzymuja tego co pol roku trzeba cos wymienic.Tylne zawieszenie tez lubi sie

Re: prośba

tinyurl.com/27t43h8 czyli pierwszy z brzegu www.fiat-lancia-alfa.pl/tuleja-belki-tylnego-zawieszenia-stilo-oryginalna.html

Re: Skoda Fabia kombi 1.4MPI 68kM

silnika? Mam taką, ale hatchback z tym samym silnikiem 1.4MPI 60KM na LPG. Co do silnika to przy 170 tys. km wymieniałem uszczelkę pod głowicą koszt 1076zł w ASO. Ten silnik jest z tzw. pływającymi tulejami i jak są opadnięte to trzeba wyciągać tłoki i podkładać podkładki pod tuleje, tak było u mnie. Co

Re: Nowe byle co vs uzywane ale znacznie wyzszej

; To co to jest remont zawieszenia? Sprężyny, wahacze, amortyzatory, stabilizatory, tuleje i miliard śrubek i nakrętek :) > A auta, ktorymi jezdzilem przed japonczykami mialy przbiegi tzw. niewiadome.... > I mimo to w zadnym nie remontowalem zaiweszenia wiec sie nie znam. > > >

Re: Przestrzegam przed motoricus Warszawa Światow

pierwotna usterka z jaką się pojawiłem- występuje nadal! Stuki z prawej strony - przód. Wracam. Przejechałem się z młodym "fachowym mechanikiem" a on, że nie wie co to. Za to wie, ze z tyłu należy zrobić "tuleje tylnej belki". Okej.... idę do biura dzisiaj i pytam czy mi to zrobią. Nie

Re: Nowe byle co vs uzywane ale znacznie wyzszej

zawieszenia - please... > > > > To co to jest remont zawieszenia? > > Sprężyny, wahacze, amortyzatory, stabilizatory, tuleje i miliard śrubek i nakrę > tek :) W Japonskim aucie???? Sorry - ale ja nie znam takiego japoncyzka ktory by takiego remontu zawieszenia wymagal - ever!!! A

Re: Renault Laguna I (1993-2000)

co do tylnego zawieszenia to nie wiem wiem jak jest w kombi ale u mnie wszystko opiera się na dwóch tulejach metalowo-gumowych a cala reszta to drążki których nie trzeba wymieniec. Roboty dużo ale warto koszt tulejek 200zl ja zawsze wychodziłem z założenia ze sam sobie zrobię sam sobie spier...e i

Tuleje wahacza wzdłużnego tył

Macie jakiś namiar na takie tuleje? Bo nigdzie nie mogę znaleźć... Jakie polecacie gumy stabilizatora (przedniego i tylnego)? Muszę zrobić zawieszenie i byłbym wdzięczny za wszelkie podpowiedzi.

Zawieszenie wielowahaczowe - dobry mechanik?

Witam. Mam do wymiany tuleje tylnego zawieszenia w focusie. W seriwsie forda raczej golą, także wolałbym to robić gdzie indziej. W związku z tym pytanie, czy w Tbg lub okolicy jest jakiś dobry mechanik, który zna się na zawieszeniach wielowahaczowych i potrafi ustawić ich geometrię? Ktoś może

Re: Saab wciąż ceniony

Mam Saaba który ma skończone 10 lat, 93, 2.2 tid. Do tej pory: - popsuł się serwo mechanizm sprzęgła przy 200 k km /kazałem wymienić całe sprzęgło aby nie wracać do tematu/ - wahacze - wymieniane raz, jakieś tuleje w tylnym zawieszeniu - turbo - regeneracja przy 185 k km - popsuła się 1

Re: Lexus IS200 - wahacze, dobry mechanik

czesc , zamontowanie wachaczy w lexusie is 200 to nie jest problem , jest to stosunkowo proste ale trzeba koniecznie ustawic potem zbierznosc . wachacze sa dostepne w salonach ale cena jest wysoka.Probowalem znalesc same tuleje metalowo gumowe , ale to to syzyfowa praca. w tylnym

Re: Saab 9-3 (2002-2011)

Posiadam saaba z 99tego, 9-3, podkrecony do 220 KM. Zależy kto jakie części kupuje. Z Scandixa są droższe,m ale z lepszych materiałów. WYmieniałęm zawieszenie - wahacz prosty scandixa 270, wahacz banan zamiennik 170 ( z tulejami wszystko w zestawie ). Tamte przejechały 230 tysięcy KM. Mam nadzieję

Re: a ja mam inne zdanie

już dzisiaj pojechałem na taką stację diagnostyczną. Amortyzatory są ok. Na trzepaku okazało się jednak, że obie, tylne tuleje metalowo-gumowe wahaczy przednich są do wymiany. To podobno może być przyczyna, choć diagnosta nie był do końca przekonany, że znaleźliśmy powód. Plan jest taki, że

Re: Problem - auto zjeżdża lekko do prawej strony

było ok - szarpaki, mierzenie, zbieżności, geometrie, nie wiem co jeszcze. "Najlepsi" ze znawców w W-wie i okolicy twierdzili, że jest ok - a auto dalej delikatnie ściągało. Jakiś czas temu wymieniałem tuleje metalowo gumowe w tylnym zawieszeniu + poduszkę pod silnikiem. Po wyjeździe z

Re: 156 zawieszenie tył

Witam! W bieżącym tygodniu naprawiałem całe tylne zawieszenie 156. Fachura na szarpakach stwierdził do wymiany wszystkie elementy zawieszenia. Po rozkręceniu wszystkiego okazało się, że do wymiany są dwa łączniki stabilizatora ( 75 zł jeden - przepłacony, są po 35 zł - oryginał jest plastikowy

Re: Volvo 850 (1991-1997)

potrafią zawieść. Zawieszenie trwałe, ale z przodu wymienia się całe wahacze a nie tylko tuleje (zależy to od rocznika), a to kosztuje. Silnik 2.0 nie jest wystarczający, jest wyraźnie za słaby i mówi to każdy kto taki miał. A dużo paliwa nie tylko turbo wciągają, mój w mieście poniżej 13 nie schodził

Taksówki z Londynu opanują wkrótce Warszawę?

to beznadzieja, dobrze ze parking w automacie jest. 5. Zawieszenie wybijanie tulei w gornym wahaczy przod, zrywanie tulei w tylnych wahaczach , pekanie sruby mocujacej drazek panharda, zacieranie sie tulei stabilizatora co powoduje stukanie przy skrecaniu, wycieki plynu wspomagania z walka

Re: Londyńskie taksówki w Warszawie

beznadzieja, dobrze ze parking w automacie jest. 5. Zawieszenie wybijanie tulei w gornym wahaczy przod, zrywanie tulei w tylnych wahaczach , pekanie sruby mocujacej drazek panharda, zacieranie sie tulei stabilizatora co powoduje stukanie przy skrecaniu, wycieki plynu wspomagania z walka wejciowego do

Re: Łożysko prawe tylnie AR146 TS 2.0

Widziano gdzieś zestawy naprawcze tylnego zawieszenia - kosztowały ostatnio od 60 do 120zł za stronę ( 2 łożyska , tuleja , osłonka i śruba ) Same łożyska są w ofercie FŁT za kilkanaście złotych. -- rafal.gtv Alfa Romeo Forum

Zawieszenie tył 190 D

Witam, mam pytanie ile może kosztować naprawa tylnego zawieszenia w 190. Na pewno do wymiany są tuleje pływające bo już słychać jak stukają, nie wiem natomiast czy trzeba wymieniać również wszystkie inne gumy? chciałbym też wiedzieć jakie amorki-jakie firmy najlepiej zakupić żeby były pewne

Re: Łożyska wahacza tył-- Alfa 145

Stukanie tylnego zawieszenia w 145 może mieć jeszcze źródło w zużytych tulejach guma-żelazo wprasowanych w tylną belkę. Poprzez te gumy tylna belka jest przykręcona do nadwozia. Niestety ich wymiana jest bardzo kłopotliwa, gdyż wymaga praktycznie wykręcenia całej belki i wprasowania nowych tulei

Stukanie w tylnym zawieszeniu

Witam, mam Cinquecento 700 95r. Od jakiegoś czasu mam stukanie w zawieszeniu tylnym, wymieniłem amortyzatory ale to nic nie pomogło. Co można jeszcze zrobić, oprócz zmiana samochodu, która i tak planuje. Może to tuleje wahacza, albo cały wahacz, może sprężyna. Ja sie na tym nie znam a chciałbym

Re: Nissan Micra - rozwulkanizowana tuleja?

sie, ze tylna tuleja jest jakby dwuczesciowa. Zasadnicza czesc tkwi w wahaczu, a za nia jest zalozona na srube wahacza taka sobie podkladka gumowa. I sie ona kreci, jak ktos nia pokreci. Warsztat twierdzil, ze jest to integralna czesc tylnej tulei i ze sie ukrecila. A to tylko kawalek gumy byl, ktory

Re: Ja moją mam od lipca 2005

miszasty napisał: > W sumie tak...:D > Przynajmniej do czasu jak cewka odmówi współpracy, tuleje w tylnym zawieszeniu > się zużyją, "silnik krokowy" nie padnie... - ale to inna sprawa;) Ale w tym czasie w wielu przypadkach konkurenci musza wymienic pol samochodu.

Re: Polonez "chodzi" po drodze ??? :(

W moim Polonezie wysiadła kiedyś jedna tuleja(na cztery) w tylnym resorze i samochód pływał.Sprawdź dobrze tylne zawieszenie,może pomoże choć tak "zdalnie " to pomagamy na czuja. A tak ogólnie to im szybciej zmienisz samochód na normalny tym krótsze Twoje męki.Naprawdę Polonez to

Re: niewielkie auto za unijną dotację c.d. :)

obudowa alternatora, pękają tylne sprężyny. Na polskich drogach regularnie wymienia się gumy w przednim zawieszeniu, szczególnie końcówki stabilizatora, tuleje wahaczy, tłucze to niemiłosiernie. Jeśli był przeładowywany, to też tylne wahacze wymagają obsługi i wymiany tulei, bo inaczej koła będą odstawały

Re: Renault Clio l (1990-98)

oraz jednego tylnego, amortyzatory - przód i tył, tuleje tylnej belki. O przednim zawieszeniu nie wspomnę, tam się wymienia różne elementy dość często. Przestał działać przełącznik świateł pod kierownicą oraz zaczęła się zacinać wycieraczka tylnej szyby. Co prawda wszystkie problemy wynikały z

Re: Ja moją mam od lipca 2005

koljax napisał: > miszasty napisał: > > W sumie tak...:D > > Przynajmniej do czasu jak cewka odmówi współpracy, tuleje w tylnym > zawieszeniu > > się zużyją, "silnik krokowy" nie padnie... - ale to inna sprawa;) > > Ale w tym czasie w wielu przypadkach

Re: Mercedes e klassa w210 okular rocznik 1996-98

Mercedes ma trwale skrzynie wiec nie ma z tym problemu ale obejrzyj dokladnie nadwozie te modele mialy klopoty z rdza zwlaszcza tylna klapa w sedanie ranty blotnikow tyl dzwi tylnie i przednia scianka. Sprawdzic tez trzeba na zawieszenie tylne zwlaszcza tuleje i poduszki calego tylu

Re: mercedes okular

Moj koles ma takiego z 96r i tylna klapa i tylny pas maja juz dosc wyrazne slady korozji sam widzialem wiec potwierdzam ,troche tez sa klopoty z tylnym zawieszeniem wybijaja sie poduszki i tuleje koszt czesci nie jest duzy ale naprawa troche kosztuje.Reszta ok samochod nie robi problemow

Citroen Xsara Picasso (1999-2008)

, wymiana jest droga). Niewiele więcej wytrzymują metalowo-gumowe tuleje wahaczy tylnych. Małą trwałość mają oryginalne amortyzatory. " Układ hamulcowy: "Szybko zużywają się przednie klocki hamulcowe, zwłaszcza w wersjach z silnikami wysokoprężnymi. Wymiana może być konieczna już po 20 tys. km

Re: Fiat punto II

To mogą być silentblocki, czyli tuleje metalowo-gumowe w wachaczach. Zależy ile masz przebiegu, ale zawieszenie w PII jest raczej trwałe. Być może stuka coś w środku, a wbrew pozorom niełatwo to zlokalizować. Zdarza się, że stuka gaśnica, oparcie tylnej kanapy, a u mnie... pukały zamki tylnych

Re: Stuki w tylnym zawieszeniu Mazda 626???

% sprawnosci - jego miejsce na zlomie , pozatem tylne zawieszenie moglo od wybitego amorka ucierpiec(lozysko tez) sprawdz tuleje na laczeni ramienia "Y" - z regoly te tuleje najszybciej dostaja w "dupe" gdy amorek zdechl .

czy warsztat chce mnie naciągnąć ?

narazie wymienili jakieś poduszki, tuleje. Same części - taniocha, gorzej z pozycją "robocizna" :( Jak się zrobi chłodniej (nie jestem w stanie zmusić się do pomykania autobusem w te @$*$ upały przez dwa dni) mam oddać teleportera na naprawę tylnego zawieszenia. Facet mamrotał coś o

Re: Opel Corsa czy Peugeot 206 ??

206 1.4 2001r 90tyś km mojej mamy jest prawie bezobsługowy. dzis odebrałem do od mechanika który wymienił jakąś tuleje w zawieszeniu z przodu i łozyska belki tylnej, łącznie 350zł. kiedys był bendiks i maortyzatory chyba przód. jak na ten przebieg to niewiele. w czasie gwarancji za to było

Re: Dopadło mnie:((

usterki w tylnym zawieszeniu wpadłem dzięki systemowi TRC, czasami się zaświecał tak jakbym wyłączył kontrolę czego nigdy nie robię, wówczas nie działa ani kontrola trakcji ani ABS, po sprawdzeniu układu elektroniki zacząłem szukać przyczyn mechanicznych i okazało się, że koło ma taki luz jakby było

Re: ile wam wytrzymuje zawieszenie?

Mazda 626 1995 rok 210 kkm. Cale zawieszenie jeszcze oryginalne. Do wymiany na dniach tylne amortyzatory. Do wymiany w przewidywalnym rozumem czasie tuleje wahaczy przednich i wszystkiem gumy lacznikow stabilizatorow. Laczniki nie stukaja, ale na oko widac, ze juz swoje przeszly. Wahacze tez nie

tylne zawieszenie sc

1 wymienilem przy 40kkm tulej z lewej strony, moje pytanie czy powinno sie to moze robic symetrycznie ? (powiedziano mi ze prawa jeszcze wytrzyma). 2 przy 50 kkm cos mi zaczelo chalasowac w prawej stronie pomyslalem pewnie tuleje, ale okazalo sie ze wylal sie amortyzator wymienilem oba tylne

Re: Czy warto kupic c-maxa? > kaszana

Tylne zawieszenie typ "belka" jest zawieszeniem bezproblemowym,szczegolnie polecanym na polskie drogi. "Nowe" zawieszenie C-Max`a typ multilink jest dobry gdy jest nowy-z czasem w szczeliny miedzy tulejami gumowo-metalowymi wejdzie brud/piasek ,przy normalnej jezdzie nic nie

Re: mercedes 190 2.5

wymieniać razem z amortyzatorem układu kierowniczego. Na 99 % trzeba będzie wymienić dwie przednie tuleje w wózku tylnego zawieszenia ( ok 70 pln za dwie). W tylnym moście trzeba sprawdzić odpowietrzenie. Jak się zatka wywala olej z mostu i już po nim (będzie wył). Resztę trzeba sprawdzić jak w innych

zawieszenie tył w pugu

,jak wygląda dokładnie to zawieszenie od środka,jest tam jakaś tuleja teflonowa,ale czy tylko to?Pomocy

Re: Jak często naprawiacie zawieszenie w swoich a

Mazda 626 1995 rok. Przebieg 210 kkm (w Polsce okolo 160 kkm i 8 lat). Amortyzatory oryginalne (przod okolo 70%, tyl okolo 60%), zawieszenie oryginalne (wymiany domagaja sie tylne tuleje wahaczy przednich - nie stukaja, sa nieco za miekkie - na dniach wymienie komplet oryginalow 540 zl + robota

Re: co panowie z serwisu naprawili a co zepsuli

Witam. Też jestem właścicielem Fiata, też dużo go serwisowałem w ASO. Ale nie przeginajcie w drugą stornę. W zeszłym roku (luty 2004) miałem stuki w tylnym zawieszeniu. W ASO wymienili mi wachacz tylny na nowy, do tego wymienili tuleje z przodu, bo były strasznie zrypane (sam sprawdzałem, jakby

Dane

przydalo, bo pod slonce hadko patrzec). W zestawie sa cztery kola zimowe (Goodyear UG7) na obreczach stalowych. Nadchodzace wydatki: - opony letnie (dociagna do zimy, ale nie dluzej) - amortyzatory (przynajmniej z tylu) - niewykluczone, ze jeszcze jakies tuleje lub laczniki w tylnym zawieszeniu Ogolnie

Re: stuki w tylnym zawieszeniu

dar0ski napisał: > Jeszcze jeden problem z moim nissanem , jak wjade w dziure to > z tylu auta slychac gluche puk puk . Amortyzatory mają jakieś > 75 % i nie bardzo wiem co to moze byc ? Tylne zawieszenie opiera się na jakiś gumach i tulejach. No i one się zużyły.

Re: zawieszenie nie na polskie drogi

Powinienes wybrac inna droge szukania samochodu pod wzgledem zawieszenia . Szukajac samochodu ktory ma trwale zawieszenie moze lepiej poszukac takiego gdzie koszty ewentualnych napraw i czesci sa niskie -a wiec takie do ktorego mozna kupic swozen czy tuleje wahacza a nie caly wahacz

Re: Tylne zawieszenie w Focusie I

karkus.mp 02.04.06, 21:45 Jak trwałe jest tylne zawieszenie w Focusach? Chodzi mi o przebiegi i co najczęściej się w nim psuje. ________________________________________________________ Hi dobrze trafiles,moj fack ... Focus jak wiele innych aut ma tzw. "multilink" zawieszenie z

Re: Honda czy Mazda?

rickky bardzo Ci dziękuję, o to mi chodziło! rickky napisał: >ale na plus zaliczyłbym: > - nieco lepsze wyposażenie standardowe (ale to też zależy od modelu) lepsze wyposażenie ma Mazda > - większy bagażnik oraz lepsze możliwości składania siedzeń tylnych bagażnik porównywalny, bo

Re: Tylko BMW:-)

. Niespodzianek należy doszukiwać się raczej w stylistyce, bo pod względem technicznym auto będzie bazowało na nowym Mondeo. Trochę szkoda tylnego zawieszenia obecnej "szóstki", które dzięki płaskiemu układowi wielowahaczowemu nie zabierało w ogóle miejsca we wnętrzu, ale cóż - koszty trzeba redukować

Re: CC 700 jaki przebieg ?

wymiane tulei w wachaczach tylnych. Zycz mi powodzenia hehe. Pozdrawiam. P.S bardziej by mi sie przydala instrukcja wymiany termostatu :)

Re: XR 600 - wady zalety, za i przeciw..

Witam ,osobiście nie spotkałem się jeszcze z przypadkiem pęknięcia ramy w xr600 (tylko ze opowieści) moim zdaniem wynika to z jazdy po torze crossowym z nie odpowiednio ustawionym zawieszeniem. Seryjnie XRka ma zawieszenie ustawione pod enduro i jest ono za miękkie na tor ,przy wysokich skokach po

Zawieszenie półzależne

nadwozia. Tuleje z korekcją zbieżności. www.polmozbyt.katowice.pl/fi-punto/punto.html Fiat Punto drugiej generacji ma zmienione tylne zawieszenie. Jest to układ kół połączonych osią skrętną (zawieszenie półzależne). www.polmozbyt.lublin.pl/lanos_wy.html zawieszenie Przednie kolumny Mc

Re: zawieszenie nie na polskie drogi

,gumkami ,lozyskami > amortyzatorow itp. > Jakby liczyc same wahacze to koszty wychodza tak > Zestaw naprawczy wah. przedniego 45zl/x2 > robocizna - 50-60zl/x2 > Sworznie wah 40zl/2 > lacznik stabilizatpora 15zl/x2 +2 gumki ok 7.5szt. > Tuleja tylnej belki 75zlszt /x2 > koszt

Re: Czy warto kupic c-maxa? > kaszana

Gość portalu: lupus2 napisał(a): > Tylne zawieszenie typ "belka" jest zawieszeniem bezproblemowym,szczegolnie > polecanym na polskie drogi. > "Nowe" zawieszenie C-Max`a typ multilink jest dobry gdy jest nowy-z czasem w > szczeliny miedzy tulejami gumowo

Re: Kupno Focusa z 2000r. - czy warto

: - stabilizatory - rdza 100% racji. To główne zarzuty odnośnie Focusów. I dotyczy to każdego rocznika i każdego modelu. A inne Twoje uwagi też mnie spotkały: jedno łożysko i tylny wydech (w przeciągu 4 lat ekspolatacji). Dorzuciłbym jeszcze gumowe tuleje tylnych wahaczy.... Ale uważam że KAŻDE 6-7 letnie auto

Re: zawieszenie nie na polskie drogi

. Jakby liczyc same wahacze to koszty wychodza tak Zestaw naprawczy wah. przedniego 45zl/x2 robocizna - 50-60zl/x2 Sworznie wah 40zl/2 lacznik stabilizatpora 15zl/x2 +2 gumki ok 7.5szt. Tuleja tylnej belki 75zlszt /x2 koszt wymiany ww 150zl. Ok 500zl razem z robocizna wszystko co jest mozliwe w

Re: Piękna Alfa 156 z usterkami

zwalniających też to > słychać). Co mam zrobić? Przerabiałem temat ostatnio, dobry warsztat 15 minut diagnostyki i wszystko będziesz wiedział. Lepiej przygotować się na większy wydatek. Ja musiałem wymienić 4 przednie wahacze i łącznik stabilizatora + tuleje tylnych wahaczy poprzecznych + końcówkę drążka

Re: Ja moją mam od lipca 2005

cewka odmówi współpracy, tuleje w tylnym zawieszeniu się zużyją, "silnik krokowy" nie padnie... - ale to inna sprawa;)

Re: czy ktos z Was jezdzi...

.5 gdy tylko w miescie sie jezdzi). Najgorsze jest to, ze auto ma potwornie dużo części. Samych tulei met-gum w tylnym zawieszeniu jest raczej 20 niz 4. Mase plasticzkow, galeczek, zaroweczek. Wszystko to ma swoj urok jak i swoja cene. No i w zwiazku z czystą statystyka i liczba czesci pojawia sie

......kontynuacja naprawy cd...

...a więc już wszystko jasne, do wymiany: - sworznie wahacza (lewa strona wybita ale wymieniam oba) - tuleje gumowo-mwtalowe zwrotnic - tarcze hamulcowe tylne - klocki hamulcowe tylne - sprężyna zawieszenia przód a teraz najciekawsze: - sworznie wahacza nie występują osobno choć są wprasowywane

Re: Nie wiem co wybrać .......

> Fenkju za piknego posta ( już Cię lubię) Aj,gdybym umiał zrobić emotikona wyrażającego miłe zawstydzenie/rumienienie się... Umię tylko takie-:),:(,;),;O,:O Co do Papużki-z tylnego zawieszenia nie mogą dochodzić dzwięki typu skrzypienie/stukanie ciągłe lub cukliczne/szuranie.Auto ma się

Re: A8/Jag/7-er

. Napęd rozrządu - czyli paski, rolki prowadzące i napinające. Poza tym tamto auto miało większy przebieg bo około 150k km. Dalej idąc niestety nie był to jedyny element nadający się do wymiany po tylu kilometrach w polsce. Było jeszcze zawieszenie przednie, tuleje z tyłu, amorki, wydech tylny, klocki

Re: Mercedes 93r 300 d

Ja mam do czynienia z takim samochodem ale z 1991 w wersji sedan roku.Oryginalny przebieg 670.000.Fura nie do zdarcia.Co do "noszenia" tylu to moga zuzyte tyleje metalowo gumowe tylnego zawieszenia.Wtedy moze brac tez i opony.Nie sa to jakies kosmiczne koszty,akurat w tym Mercu z

Re: zawieszenie nie na polskie drogi

wahacz jak mu sie wybija tuleje nie > > wymienia sie caly lecz tylko tuleje czy to oznacza ze jest gorszy od nowego? > Sam wahacz to kawal blachy tylko. > W kazdym samochodzie robocizne mozna zrobic samemu ale przeciez nie o to > chodzi. Nie kazdy ma czas miejsce czy umiejetnosci

Re: Honda czy Mazda?

się odnosił do silnika, bo tutaj chyba będzie różnica między 1,8 a 1,4 (140 v. 100KM), ale na plus zaliczyłbym: - nieco lepsze wyposażenie standardowe (ale to też zależy od modelu) - większy bagażnik oraz lepsze możliwości składania siedzeń tylnych - nieco bardziej ergonomiczna deska rozdzielcza

Re: pare rad:)

punkt zawieszenia to tuleje tylnych wahaczy , raz już wymieniałem i niebawem znowu muszę wymienić . Reszta , o dziwo poza amortyzatorami trzynma sie nieżle. Popychacze zaworów klepią , ale tylko przy rozruchu zimnego silnika,Elektryka niestety zawodzi , to słaby punkt auta, da się z tym żyć choć nieco

Re: Migacze w Mercedesie W124

najbardziej odpowiedni ma odpowiednie osiagi i rozsadne zuzycie paliwa i jest trwaly jak trzeba . Do takiego silnika lepiej nadaje sie zwykla skrzynia biegow. Jak bedziesz mial mozliwosc sprawdz czy nie cieknie tylny most i nie halasuje . A z takich rzeczy ktore czesto sa zuzyte to poduszki i tuleje

Re: Fiat Stilo - kupić czy nie, oto jest pytanie

są uszkodzone tuleje tylnej belki; 2. Ściąganiu przy hamowaniu lub jeździe na wprost - spowodowane albo nierównym ciśnieniem w oponach albo źle ustawiona geometrią zawieszenia, albo zapieczonymi klocki hamulcowymi. Gdy pierwsze oględziny się zakończą sukcesem nie można zapominać o: 3. Skontrolowaniu

Re: moje dziwne przypadki

a, przypomnialem sobie. jeszcze jedna kwestia to tuleje belki tylnego zawieszenia, nr 2 na tym rysunku www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DR41&mospid=47554&btnr=33_0525&hg=33&fg=30 ponoc jedna jest do dupy, a druga do poldupka. Pozostale dwie sa takie sobie. Niestety nei

rozumiem ,ze 2,2 150 KM?

ma sprawdzone i proste zawieszenie .wysoka trwałosc i niskie koszty napraw (oczywiscie poza aso) .co do trwałosci vw nie mozna sie wypowiedziec ,bo to auto stosunkowo nowe i nie ma aut z duzymi przebiegami(mozna jednak podejrzewac ,ze z uwagi na bardziej skomplikowana budowe zawieszenia tylnej

Re: Fiat Punto I

. Zwróć jednak uwagę koniecznie na stan zawieszenia ( wahacze wraz z tulejami, belka tylna, amorki ), sprzęgło, alternator, stan przegubów i układ wydechowy. Te elementy szybko popsuły się w moim punto 1.1 r96 XII obecnie 94 tyś km, i z tego co się zdążyłem zorientować to tego typu niedomagania ma

Re: parę pytanek do użytkowników mercedesów...

mercedesa a latwo kupic zamienniki tej samej firmy co oryginaly Febi i Lamforder{cos tak sie pisze podobnego} Najwazniejsze przy kupnie to sprawdzic tylne zawieszenie zwlaszcza tuleje wahaczy ,tylny most ,wsporniki i laczniki walu a w silniku czesto pada visco - ogolnie samochody bardzo trwale i

Laguna II

byłem już czterokrotnie, a to pękał tzw. zwijacz w układzie kierowniczym (dwukrotnie), a to tylne amortyzatory wymieniono etc. etc. Auto jak trzeszczało tak trzeszczy w tylnym zawieszeniu i nikt nie wie w serwisie jaka jest tego przyczyna. Po opadach deszczy, gdy jest mokro lub po myjni - nie

Re: Poradźcie proszę - chcę kupić Lagunę 2002-200

było wymienić samego zaworu, ale sam czujnik był sprawny). Obecnie do zrobienia mam: skrzypiący non-stop fotel kierowcy, TYLNE ZAWIESZENIE (WYMIANA TULEI=DEMONTAŻ CAŁEJ BELKI!!!), prawdopodobnie tarcze hamulcowe biją = wymiana. Pomimo wszystkich zalet (samochód naprawdę je ma) - raczej nie polecam.

Re: Warto kupic vectre b 1,8 1997r. wer. CD z Nie

( obroty beda wibrowac i bedzie gasł na wolnych obrotach)i tuleje zawieszenia tylnego. Ogólnie polecam bardzo ładny i wygodny samochód. Jesli chcesz wiecej sie dowiedziec o Vectrze zajrzyj na www.vectraklub.pl tam jest wszystko opisane co sie psuje najczesciej i w jaki sposób to naprawic. Pozdrawiam

Re: Zawieszenie Hondy Civic - dobre czy kiepskie?

miekkie. A dokladniej...samochod przechylal > sie na zakretach, a wcale nie byl jakos bardziej komfortowy na wybojach. Z belką skrętną mogłoby być tylko gorzej. > Mysle, ze o tej konstrukcji tylnego zawieszenia przyjdzie Ci sie przekonac > dopiero w serwisie, gdy co 40kkm bedzie trzeba lapac

Re: Fiat Stilo Mulit Vagon czy Citroen Xsara Pica

picasso znam z opini kolegi z serwisu citroena - podobno najmniej sie psuja (wraz z C4). stilo 1,9 JTD jezdza u mnie w pracy (chyba 8 sztuk, wszystkie kombi). i niestety maja kiepska opinie: tuleje w tylnym zawieszeniu padaja strasznie szybko, tarcze hamulcowe we wszystkich egzemplarzach

Re: Wasze chore 'teorie'...

albo vw :) moj pierwszy samochod byl 86 jetta gl drugi to 94 nissan altima glx a teraz z powrotem wrocilem do jetty vr6 ta altima cholernie sie psula.w 3 lata i 35k mil wymieniali alternator,akumulator,tylne teleskopy(wycieki),tuleje w przednim zawieszeniu,uklad wydechowy.co prawda byl

Re: kawetia bezpieczenstwa czynnego

. wyciek oleju z wspomgania kierownicy po 100tys. tylny tlumik orginalny - mniej niz zero, krajowe lepsze. Moze byc za te pieniadze, szybkie po?cigowe auto, zawieszenie konstrukcyjnie bardzo dobre, tylko elemnty gumowe w wahaczach przednich to typowa niska kultura wykonania, brak kleju sprzęgajšcego

Re: nasi pseudo-fachowcy

Ostatnio miałem przyjemność(wątpliwą jak się pózniej okazało)wymiany zbiornika paliwa i tulei gum-met. w tylnym zawieszeniu we fiaciku.Po obejrzeniu auta po robocie od spodu okazało się że: - Zbiornik paliwa jest przykręcony na dwie sruby zamiast na trzy. - Podczas wyjmowania wachaczy

Re: Rekord awaryjności "Salonowca"

Fijat siena w ciagu pierwszych 3 lat i 100 kkm. 1. fabrycznie niedokrecony wal kierownicy do przekladni 2. skrzypiacy fotel kierowcy 3. zapalajaca sie kontrolka awarii wtrysku 4. skrzypiace tylne zawieszenie 5. urwana linka sprzegla 6. zatarty elektromagnes rozrusznika 7. peknieta obudowa

Re: A czy tapicerka nie stuka i nie trzeszczy?

Nie, tapicerka jest OK. Niektórym stuka tylna półka, trzeba wtedy przykleić np. kawałek gąbki. Ja mam obniżone i utwardzone w stosunku do 1.4 zawieszenie (standard fabryczny w 1.8). Dlatego słyszę raczej jazdę po wybojach. ;-)) Nie są to stuki (jak zaczęło stukać, wymieniłem tuleje wahaczy), ale

Re: Stukanie w hondzie civic 1,4 (sedan)

. Zresztą byłoby to bezcelowe. Warto przejechać się do stacji diagnostycznej. Uniesienie tylnych kół bądź próba na stanowisku diagnostycznym (np. na szarpakach) powinna zdemaskować stukający element. Wygląda mi to jednak na którąś z tulei gumowo- metalowych. Zawieszenie koła (a może obu kół) ma luz.

Re: Audi- płyty podłogowe i zawieszenie

). Powiem od razu - nie pamiętam cen części zamiennych do żadnego samochodu. Nie tylko audi, ale kazda firma nie odżegnuje się od stosowania wcześniej wymyślonych rozwiązań tym bardziej jeśli są to rozwiązania dobre. Niemniej z tego co pamiętam, tylne zawieszenie a6 nie jest żywcem przeniesione z "

Re: Alfa Romeo 166

,tył 106 zł, klocki przód ATE 260 zł tył 168 żł, Klocki lukas przód 150 zł tył 120 zł.wahacze przednie górne 240 szt. dolne 350 szt. Kompletny rozrzad do 3.0 v6 600 zł + wymiana Wahacze tylne 600 zł szt. lub tuleje z włoch ale jeszcze nie znam cen. Ceny więc nie sa takie straszne, a auto daje dużo frajdy

drążek Panharda - krotki opis

samochodu a z drugiej do mostu (przy pomocy tulei). pracuje wraz z ugieciem zawieszenia. im dluzszy drazek (a wiec promien zakreslany przy ugieciu zawieszenia) tym mniejsze ruchy boczne. praktycznie ruchy boczne sa tak male ze az pomijalne. most jest utrzymywany w centralnej pozycji i nie sa juz wymagane

pare opinii o volvo;-)

duzy proplem ze wstecznym zamiast cofac,jedzie przed siebie jest to b.ucizliwe i denerwujace Autor: xavier Data: 24.04.2003 11:06 Opinia: zgadzam sie z opinia zenka tylne tuleje Autor: kzysiu@interia.pl Data: 19.04.2003 13:04 Opinia: Tuleje stabilizatora- niezły łomot jak sie

Re: Najbardziej awaryjne auto jakim jeździliście

Fiat Punto I.Po 40 tys poszło całe zawieszenie : tuleje wahaczy, same wahacze, tylna belka, drążki kierownicze, amortyzatory tylne po 30 tys., przednie są niby sprawne (na badaniach komputerowych)ale na dużym mrozie jeden się zacina.Akumalator, słabszy niż w maluchu, poszedłpo 3,5 roku choć nie

Re: Nubira 1

zadnych problemów ze skrzynią biegów. Oczywiście samochód był serwisowany co 10 tys. w ASO. Przy ok. 50 tys., a potem 100 tys. było robione przednie zawieszenie pierwszy raz wymiana wahaczy, drugi raz wymiana jakichś tulei w wahaczach (wg zaleceń producenta w ASO) -drogi mamy jakie mamy. Raz przy ok

Rover 200

tylnego zawieszenia, Koszt napraw ok. 5000PLN plus koszty normalnych przeglądów.

Re: Fiat Cinquecento

wymiany to po 100 tys. przednie amorki i tylne tuleje jednego wahacza - i co łyso Ci?Od roku mam sportinga i przejechałem nim bezawaryjnie 30 tys. km i właśnie stuknęło 100 tys. - Leję paliwo i jadę.Mój brat ma 700 z 1993 i 140 tys. przebiegu - wymieniał elementy zawieszenia i po 100 tys. łańcuch

Re: Fiat Stilo

łączniki stabilizatora, może wahacz, jeżeli to MultiWagon to dość prawdopodobne są uszkodzone tuleje tylnej belki; 2. Ściąganiu przy hamowaniu lub jeździe na wprost - spowodowane albo nierównym ciśnieniem w oponach albo źle ustawiona geometrią zawieszenia, albo zapieczonymi klocki hamulcowymi. Gdy

Re: Czy warto kupic c-maxa? > kaszana

Gość portalu: Do Lupusa 2 napisał(a): > Gość portalu: lupus2 napisał(a): > > > Tylne zawieszenie typ "belka" jest zawieszeniem bezproblemowym,szczegolni > e > > polecanym na polskie drogi. > > "Nowe" zawieszenie C-Max`a typ multilink jest dobry

Re: ile wam wytrzymuje zawieszenie?

tego auta, wybijaja sie po stronie, gdzie nie ma tulei met-gum i dostaja 0,5 milimetrowych luzow. Daje to raczej efekt w postaci cichutkiego pukania niz standardowego stukania z zawieszenia. Jeden kompletny dolny wahacz laguna 2 po 60 tys lewy i prawy wahacz przedni (bo sworzen byl zintegrowany a to

Oś Adamsa

Oś Adamsa (ang. Adams Axle) - rozwiązanie konstrukcyjne wózka tylnego parowozu opracowane w 1863 przez Wiliama Bridgesa Adamsa (ur. 1797; zm. 1872).W miarę wzrostu rozmiarów parowozów i zwiększania ilości osi pojawiły się problemy z wpisywaniem się parowozów w łuki torów. Powstawały różne

Honda CBR 600F

, wprowadzono pełną regulację tłumienia ugięcia i odbicia oraz napięcia wstępnego sprężyny. Średnica rur nośnych zwiększono do 43mm. Skok zawieszenia wynosi 120mm. Zmieniono mocowanie systemu Pro-Link tylnego zawieszenia. Zbiornik amortyzatora wraz z regulacją umieszczono po lewej stronie motocykla. Układ

BMW R 26

na rynku pojawił się ich następca. Podobnie jak pokazane rok wcześniej modele R 50 i R 69 wyposażony był w nowe wahaczowe zawieszenie obu osi zamiast dotychczas stosowanego widelca teleskopowego z przodu i zawieszenia suwakowego z tyłu. Wał napędowy został całkowicie schowany w prawej obudowie tylnego

Fiat 672 F101/Tallero-Milano

o łącznej wadze 1600 kg wpływały na znaczną wielkość masy i szybkie zużywanie się zawieszenia tylnego. Z tych też powodów Fiat-y Tallero zyskały niezbyt chlubny przydomek "Tallero-Cholero". Ciekawostkę stanowiło zastosowanie uchylnych stopni ułatwiających wsiadanie do pojazdu.

Full Suspension

-zawiasoweBędący rozwiązaniem najbliższym ideałowi, zwłaszcza dla entuzjastów Cross Country. Stosowanie blokady jest całkowicie zbędne, bowiem pedałowanie nie aktywuje pracy tylnego zawieszenia w żadnych okolicznościach. Jedno-zawiasoweNajprostszy mechanicznie, trwały i niezawodny, aczkolwiek niezbędnym

Tekst udostępniany na licencji Creative Commons: uznanie autorstwa, na tych samych warunkach, z możliwością obowiązywania dodatkowych ograniczeń. Zobacz szczegółowe informacje o warunkach korzystania.
Zasady zachowania poufności. O Wikipedii. Korzystasz z Wikipedii tylko na własną odpowiedzialność. Materiał pochodzący z Wikipedii został zmodyfikowany poprzez ograniczenie liczby przypisów. Wikipedia® is a registered tradmark of the Wikimedia Foundation.

Zdjęcia - tuleje tylnego zawieszenia