tuleje tylne wahaczy przednich

Moto.pl

Projekt Skoda Š935 | Autostradą w przyszłość

Projekt Skoda Š935 | Autostradą w przyszłość

Pierwsza połowa lat 30. XX wieku to jeden z najważniejszych okresów w historii marki Skoda. To czas niezwykle silnego kształtowania się jej odrębności oraz wzrostu znaczenia na arenie międzynarodowej

Nissan Primera (2001 - 2007) - opinie Moto.pl

Trzecia i zarazem ostatnia generacja Primery to samochód bliższy autom francuskim niż japońskim - ładnie wygląda ale potrafi być kapryśny

Podwozie | Jak dbać o układ jezdny

Układ jezdny pracuje bardzo ciężko i trzeba często go doglądać. Szczególnie w polskich realiach, ze względu na wyjątkowo dziurawe drogi

Suzuki Liana (2001-2007) - opinie Moto.pl

Suzuki Liana (2001-2007) - opinie Moto.pl

stosunkowo trwałe, szybszemu zużyciu ulegają tuleje przednich wahaczy i elementy stabilizatorów (łączniki i mocowania). Awaryjność Wszystkie Liany produkowane były w Japonii. To samo w sobie jeszcze nie jest gwarantem wysokiej jakości wykonania, ale w tym przypadku nie ma się czym martwić. Nie ma czegoś

Citroen C4 (2004 - 2011) - opinie Moto.pl

Citroen C4 (2004 - 2011) - opinie Moto.pl

silniku 1.6 HDI turbina nie grzeszy trwałością. Podczas typowo miejskiej ekploatacji szybko zapychają się filtry cząstek stałych, zmuszając właścicieli C4 do odwiedzenia warsztatu. Podwozie Szczególnie szybko zużywają się tuleje i łączniki stabilizatora, łatwo wybijają się też tuleje przednich wahaczy

Mercedes A W169 (2004 - 2012) - opinie Moto.pl

Mercedes A W169 (2004 - 2012) - opinie Moto.pl

napędowych.Podwozie Przednie zawieszenie nie wytrzymuje zbyt długo kontaktu z dziurawymi, polskimi drogami. Szybko zużywają się końcówki drążków kierowniczych oraz sworznie i tuleje metalowo-gumowe przednich wahaczy. Elementy wahaczy można jednak wymieniać, co upraszcza naprawy i obniża ich koszty. Czasami odmawia

Toyota Corolla e90 | Kosztorys napraw

Toyota Corolla e90 | Kosztorys napraw

, tuleje tylnych wahaczy popularnie zwanych silentblockami. Dla pełni szczęścia wymieniono także cztery sprężyny.Podczas długoletniej historii prezentowanej Toyoty wymieniana była przednia szyba. Niestety operacja ta nie była wykonana poprawnie i dlatego wstawiona została nowa uszczelka oczywiście również

Saab 9-3 (1998-2003) - opinie Moto.pl

Saab 9-3 (1998-2003) - opinie Moto.pl

tulei wahaczy oraz łączników stabilizatora co kilkadziesiąt tysięcy kilometrów Awaryjność Saab 9-3 to samochód dopracowany, o dobrym poziomie niezawodności, słynący z solidnego nadwozia i dbałości o bezpieczeństwo. Niewielki drobiazg w postaci odmy skrzyni korbowej zmusił jednak firmę do

Subaru WRX STI | Pierwsza jazda | Poprawiona ikona

Subaru WRX STI | Pierwsza jazda | Poprawiona ikona

podzespoły jak tuleje, stabilizatory, sprężyny, wahaczy i punktów ich mocowania. W sumie sztywność poprzeczna zawieszenia wzrosła o 14% z przodu 38% z tyłu. I o ile procenty są trudno wyczuwalne, to świetne prowadzenie czuć od razu. Summa Summarum Nowe wcielenie WRX STI to samochód na pewno nie idealny, ale

Opel Vectra C (2002-2008) - opinie Moto.pl

Opel Vectra C (2002-2008) - opinie Moto.pl

we tuleje przednich i tylnych wahaczy (silentbloki), końcówki drążków kierowniczych i łączniki stabilizatora. Trwałość tych elementów jest lepsza w egzemplarzach produkowanych po 2005 r. Wielowahaczowe zawieszenie tylne na dziurawych drogach łatwo traci prawidłową geometrię, czego efektem jest

Peugeot 206 (1998-2006)	- opinie Moto.pl

Peugeot 206 (1998-2006) - opinie Moto.pl

dróg prowadzi do szybkiego zużycia łączników przedniego stabilizatora i tulei przednich wahaczy. Naprawa obejmuje, niestety, wymianę kompletnych wahaczy, fachowcy przestrzegają przed próbami napraw samych tulei. Łożyska tylnej belki wytrzymują ok. 100 tys. km. Po tym przebiegu trzeba liczyć się z ich

Która generacja BMW serii 3 jest najlepsza

Która generacja BMW serii 3 jest najlepsza

wtrysk paliwa czy halogenowe reflektory. W 1979 r. przeprowadzono pierwszą modernizację modelu. Zmieniono wygląd przedniego pasa i kształt tylnych lamp. We wnętrzu przeprojektowano centralna konsolę. Wprowadzono także elektrycznie regulowane lusterka zewnętrzne. Druga modernizacja odbyła się w 1980 r

Ford Ka (1996-2008) - opinie Moto.pl

Ford Ka (1996-2008) - opinie Moto.pl

się silentbloki przednich wahaczy. Nie warto na nich oszczędzać, jeśli zareagujemy na ich zużycie nie będziemy musieli wmieniać kompletnych wahaczy. Tuleje metalowo-gumowe można bowiem wymienić w wyspecjalizowanym warsztacie przy pomocy prasy. Dopiero kilkakrotna wymiana silentbloków powoduje na tyle

Peugeot 106 (1991-2004) - opinie Moto.pl

Peugeot 106 (1991-2004) - opinie Moto.pl

ich stan.ZawieszeniePeugeot 106 nie lubi dziurawych dróg, dlatego w Polsce szybko wybijają się tuleje metalowo-gumowe przednich wahaczy, zwłaszcza w wersji z silnikiem Diesla (ciężki przód). Stałego dozoru wymagają łożyska wahaczy osadzone w belce tylnego zawieszenia. Wytrzymują ledwie kilkadziesiąt

Audi 80 (1986-1995) - opinie Moto.pl

Audi 80 (1986-1995) - opinie Moto.pl

tysięcy kilometrów. Jako pierwsze kończą swój żywot końcówki drążków kierowniczych i łączniki przedniego stabilizatora. Później wymienić trzeba także tuleje wahaczy. Naprawy są proste i niedrogie. W układzie hamulcowym kłopotów mogą przysporzyć nieszczelne przewody i zapiekające się zaciski przy tylnych

Opel Astra I (1991-2002) - opinie Moto.pl

Opel Astra I (1991-2002) - opinie Moto.pl

wahaczy przednich i łączniki przedniego stabilizatora. Warto zwrócić uwagę, czy nie ma wycieków i nadmiernych luzów w przekładni kierowniczej. Jej wymiana należy do bardziej kosztownych napraw. Trzeba liczyć się z awariami łożysk w piastach kół jezdnych. Instalacja elektrycznaTo słaby punkt Astry I

Alfa Romeo 156 (1997-2005) - opinie Moto.pl

Alfa Romeo 156 (1997-2005) - opinie Moto.pl

napinająca).UKŁAD HAMULCOWYSzwankują czujniki systemu przeciwpoślizgowego ABS. Przednie tarcze hamulcowe mogą się przegrzewać, ale ten problem pojawia się najczęściej przy nieoryginalnych klockach hamulcowych.ZAWIESZENIESzybko zużywają się tuleje metalowo-gumowe w wahaczach, i to nie tylko przedniego

Ford Mondeo (2007-2013) - opinie Moto.pl

Ford Mondeo (2007-2013) - opinie Moto.pl

tulei wahaczy, ale taka naprawa nie jest ani skomplikowana ani kosztowna. Większych wydatków związanych z obsługą i naprawami trzeba spodziewać się w wersjach z regulowaną siłą tłumienia i z elektrycznym hamulcem pomocniczym.SilnikiBenzynowe silniki Forda spisują się bardzo przyzwoicie. Czasami tylko

Peugeot Partner (1996-2006) - opinie Moto.pl

Peugeot Partner (1996-2006) - opinie Moto.pl

sprawdzić złącza. Usterka może być naprawdę drobna. W awariach konkretnych elementów instalacji przodują elektryczne sterowniki szyb w drzwiach. ZawieszenieElementy podwozia nie radzą sobie zbyt dobrze z dziurawymi polskimi drogami. Szybkiemu zużyciu ulegają tuleje wahaczy i końcówki drążków kierowniczych

Nowa Lancia Ypsilon - wszystko, co chcielibyście o niej wiedzieć

Nowa Lancia Ypsilon - wszystko, co chcielibyście o niej wiedzieć

bardziej elastyczne tuleje wahaczy przedniego zawieszenia.Mając na względzie komfort jazdy i lepsze wytłumienie hałasów przy zachowaniu dotychczasowych własności jezdnych - większe i bardziej elastyczne tuleje zastosowano także w belce skrętnej zawieszenia tylnego. Twardość tulei dobrano tak, aby polepszyć

Renault Laguna III (2007 - 2013) - opinie Moto.pl

Renault Laguna III (2007 - 2013) - opinie Moto.pl

trwałości niektórych elementów. Laguna III nie jest wyjątkiem. W przednim zawieszeniu szybko zużywają się łączniki stabilizatora i sworznie wahaczy. Wciąż trzeba się liczyć ze zużyciem tulei metalowo-gumowych belki tylnego zawieszenia, ale na szczęście ich trwałość jest sporo lepsza niż w Lagunie

BMW X5 (1999-2006) - opinie Moto.pl

BMW X5 (1999-2006) - opinie Moto.pl

trwałe są przeguby kulowe (zwane tulejami pływającymi), łączące wahacz dwuramienny (dolny) ze wspornikiem koła a także poduszki ramy pomocniczej tylnego zawieszenia (belka pomocnicza). Nieprzyjemne piszczenie może zwiastować konieczność wymiany wahaczy poprzecznych (górnych). Szczególnie kosztowne są

Mitsubishi Pajero (1999-2006) - opinie Moto.pl

przebiegach.ZAWIESZENIEPrzednie zawieszenie jest raczej trwałe, chociaż na polskich drogach trzeba się liczyć z szybszym zużyciem końcówek drążków kierowniczych. Więcej uwagi wymagają tylne wahacze, a zwłaszcza stan metalowo-gumowych tulei (mogą być zapieczone). Diagnoza autoryzowanego warsztatu jest tutaj bezcenna, podobnie jak

Land Rover Freelander (1997-2006) - opinie Moto.pl

napędowego, psuje się też siłownik w układzie hydraulicznego uruchamiania sprzęgła. Przy okazji wizyty w warsztacie można dokonać oceny również tych elementów. Ich stan trudno ocenić podczas jazdy próbnej.ZawieszenieNiespecjalnie trwałe są tuleje metalowo-gumowe tylnych wahaczy, sworznie przednich wahaczy

Nissan Qashqai (2006 - 2013) - opinie Moto.pl

, co obrazuje liczba przeprowadzonych nawrotowych akcji serwisowych. Pierwsza odbyła się już wiosną 2007 r. gdy stwierdzono możliwość odkręcania się sworzni przednich wahaczy od piast i utraty kontroli nad samochodem.Bestsellery polskiego rynkuWiosną 2008 r. przeprowadzono kolejną akcję w celu

Fiat Albea (2002 - 2007) - opinie Moto.pl

mankament. Przednie zawieszenie nie grzeszy trwałością, tuleje wahaczy i sworznie, a także łączniki stabilizatora mogą wymagać wymiany już po 30 000 km. Niezbędne do naprawy części są jednak tanie i można je łatwo wymienić w każdym warsztacie.SilnikiKażdy z silników Albei ma swoje przypadłości. W

Citroen Xsara Picasso (1999-2008) - opinie Moto.pl

eksploatację na dziurawych polskich drogach. Często trzeba wymieniać łączniki stabilizatora i sworznie przednich wahaczy (stanowią komplet z wahaczami, wymiana jest droga). Niewiele więcej wytrzymują metalowo-gumowe tuleje wahaczy tylnych. Małą trwałość mają oryginalne amortyzatory. Podczas jazdy próbnej

Citroen Berlingo (1996-2010) - opinie Moto.pl

drzwi przesuwne po prawej stronie), turbodiesel 2.0 HDI (90 KM)  2000 - nadwozie 5d (tylne drzwi przesuwne po obu stronach auta), silnik benzynowy 1.6 (109 KM)  2002 - modernizacja, nowy pas przedni, nowe wnętrze, silniki benzynowe 1.4 (75 KM) i 1.6 16V (109 KM), diesel wolnossący 1.9 D (70 KM

Volvo 850 (1991-1997) - opinie Moto.pl

naprawia uszkodzenia według własnych (niskich) standardów.PodwozieZawieszenia modelu 850 nie wymagają szczególnych napraw. Wymienia się głównie metalowo-gumowe tuleje przednich wahaczy. Poważniejszym problemem są hamulce. Są niedostatecznie zwymiarowane jak na samochód o masie ponad 1300 kg. Kierowcy z

Renault Clio (2005 - 2012) - test | Opinie Moto.pl

zestrojone i zapewniają bardzo dobry komfort jazdy. Nie są jednak trwałe. Szybko wybijają się górne łożyska kolumn przedniego zawieszenia, metalowo-gumowe tuleje przednich wahaczy i łączniki stabilizatora. Mało trwałe są też łożyska piast kół. Przednie można wymienić tanio, tylne są zespolone z tarczami i

Ford Mondeo (1996-2001) - opinie Moto.pl

mogą sprostać elementy przedniego zawieszenia. Szczególnie szybko wybijają się metalowo-gumowe tuleje wahaczy, łączniki stabilizatora, końcówki drążków kierowniczych i gniazda kolumn resorująco-tłumiących Układ kierowniczyTypową usterką są luzy w przekładni kierowniczej. NadwozieW starszych

BMW 3 (1990-1998) E36 - opinie Moto.pl

się newralgiczne elementy zawieszeń: metalowo-gumowe tuleje i sworznie wahaczy, przekładnia kierownicza (początkowo są tylko wycieki), amortyzatory (zwłaszcza tylne). Układ hamulcowyWersje z mocniejszymi silnika mi legitymują się bardzo dobrymi osiąga mi. Ich hamulce wystawiane są często na trudną

Audi A4 (1994-2004) - opinie Moto.pl

. Z kolei w dieslach słabym punktem są koła zamachowe.ZAWIESZENIEKłopoty z trwałością przedniego zawieszenia to domena egzemplarzy produkowanych do 2000 r. Najsłabszym punktem są metalowo-gumowe tuleje aluminiowych wahaczy, wymiana kompletnych elementów, niestety, sporo kosztuje. Po modernizacji w

Ford C-Max - test | Pierwsza jazda

inna stylizacja tylnej klapy, wzorowanej na S-Maxie. A propos tylnej klapy, ta kryje od 432 l do 1684 l. Grand C-Max przy 7 fotelach ma 56-litrowy bagażnik, przy 5 przestrzeń rośnie do 439 l, przy 2 - do 1706 l.Wsiadam do środka. Wnętrze C-Maxa jest takie samo w obu odmianach. Typowo fordowskie

Citroen Xsara Picasso (1998-2006) - opinie Moto.pl

Podwozie Xsary Picasso źle znosi eksploatację na dziurawych polskich drogach. Często trzeba wymieniać łączniki stabilizatora i sworznie przednich wahaczy (stanowią komplet z wahaczami, wymiana jest droga). Niewiele więcej wytrzymują metalowo-gumowe tuleje wahaczy tylnych. Małą trwałość mają oryginalne

Citroën Saxo (1996-2003) - opinie Moto.pl

kilkaset złotych.ZawieszenieUkład jezdny w Saxo nie lubi polskich dróg. Szybko wybijają się sworznie przednich wahaczy (można wymienić same sworznie) i tuleje metalowo-gumowe (tzw. silentblocki). Ten proces ma jeszcze szybszy przebieg w dieslach ze względu na większą masę silnika. Niezbyt trwałe są również

Mazda 6 F/L - test | Pierwsza jazda

klientów, którzy narzekali na zbyt twarde zawieszenie. Teraz jest bardziej komfortowe i trzyma stabilność auta w ryzach. W tym celu, poza nowymi amortyzatorami zastosowano m.in. nowe tuleje przedniego stabilizatora oraz ograniczniki skoku zawieszenia. Zmieniono kąt pochylenia tulei w tylnych wahaczach oraz

Mercedes klasy C W203 (2000-2007) - opinie Moto.pl

awaryjne niż turbodiesle CDI.ZawieszenieSzybko zużywają się tuleje metalowo-gumowe, zwłaszcza w wahaczach podłużnych ze stopu lekkiego. W wahaczach poprzecznych, stalowych, trzeba z kolei często wymieniać sworznie (połączenie z piastą koła). Niską trwałością mają łączniki stabilizatora przedniej osi

Renault Scenic II (2003-2010) - opinie Moto.pl

przedniego zawieszenia. Delikatne są również sworzenie wahaczy i silentbloki wahaczy. Jednak konstrukcja zawieszeń sprzyja tanim naprawom. Zarówno sworznie jak i tuleje metalowo-gumowe można wymieniać jako pojedyncze części.Instalacja elektrycznaPodobnie jak u poprzednika, może się tu zdarzyć niemal wszystko

Opel Astra III (2004-2011) - opinie Moto.pl

szczególnie kłopotliwe. Elementy podlegające najszybszemu zużyciu osiągają przyzwoite przebiegi a ich wymiana nie jest szczególnie kosztowna. Wystarczy zaopatrzyć się w typowe i niedrogie elementy (łączniki stabilizatora, końcówki drążków kierowniczych, sworznie oraz metalowo-gumowe tuleje przednich wahaczy

Honda CRX (1983 - 1998) - opinie Moto.pl

nadwozia. W przypadku zadbanych egzemplarzy bez rdzy cena będzie sporo wyższa. Właściciele wliczają w cenę sprzedaży koszt remontu blacharki.PodwozieMetalowo-gumowe tuleje zarówno przednich jak i tylnych wahaczy nie są szczególnie trwałe. Gdy zaczynają skrzypieć można spodziewać się, że wkrótce trzeba

Daewoo Nubira (1996-2002) - opinie Moto.pl

łączniki przedniego i tylnego stabilizatora oraz tuleje metalowo-gumowe w przednich wahaczach. Na szczęście nie trzeba już wymieniać kompletnych wahaczy jak dawniej. Z korzyścią dla portfela wymienia się jedynie tuleje. Podczas jazdy próbnej trzeba wychwycić luzy w zawieszeniu (samochód jest niestabilny

Fiat Siena/Palio Weekend (1996-2002) - opinie Moto.pl

. Poważniejsze koszty, na poziomie kilkuset złotych, pojawią się w razie konieczności wymiany całych wahaczy (zużycie fragmentu zwanego potocznie "główką"). Niezbyt trwałe są również gumowe elementy przedniego stabilizatora. Tylne wahacze są dużo bardziej trwałe od przednich, ale częsta jazda z pełnym

Fiat Seicento (1998-2007) - opinie Moto.pl

-metalowe tuleje tylnych wahaczy. Wymiana kompletu tulei może pochłonąć kilkaset złotych. Podczas próbnej jazdy trzeba sprawdzić, czy w okolicach tylnych kół nie słychać podejrzanych stuków.Układ hamulcowyLinka hamulca pomocniczego łatwo się zaciera. Zatarciu mogą również ulegać elementy rozpierające

Ford Fiesta (1995-2001) - opinie Moto.pl

tuleje przednich wahaczy. Jeśli nie zrobimy tego na czas, konieczna będzie kosztowna wymiana kompletnych wahaczy. Niezbyt trwałe są łączniki i gumowe elementy stabilizatora. Szybko zużywają się końcówki drążków kierowniczych, a w wersjach ze wspomaganiem układu kierowniczego często pojawiają się wycieki

Mercedes klasy C (1993-2000) - opinie Moto.pl

centralny zamek.ZawieszenieNiemiecka solidność na polskich drogach poddana jest srogiej próbie. Wyboje i nierówności nic sobie nie robią z prestiżu Mercedesa. Szybko zużywają się sworznie i metalowo-gumowe tuleje przednich wahaczy, końcówki drążków kierowniczych, tuleje zwrotnic w tylnym zawieszeniu. Luzy w

Alfa Romeo 145/146 (1994-2000) - opinie Moto.pl

przekroczeniu 4000 obr./min, prawdopodobnie uszkodzeniu uległ przepływomierz powietrza. Podobnie jak w boxerach dochodzi do rozszczelnień układu chłodzenia, zawodzą też pompy cieczy chłodzącej.ZawieszenieNajmniej trwałe są elementy przedniej osi, zwłaszcza tuleje wahaczy. Wybijają się szybko, a powstałe luzy

Chrysler Voyager (2000-2007) - opinie Moto.pl

CRD na test długodystansowy. Zimą przejechaliśmy nim 50 tys. km i poza obowiązkowymi przeglądami odwiedziliśmy serwis jedynie raz - z powodu przepalonej żarówki. Słychać było też stuki w zawieszeniu. W ramach gwarancji wymieniono dwie tuleje wahaczy, dwie gumy stabilizatora przedniego oraz końcówkę

Nissan Primera (1996-2001) - opinie Moto.pl

przedniej szyby.Układ hamulcowySzybko zużywają się przednie tarcze hamulcowe. Awaryjne są także czujniki ABS.ZawieszenieNa dziurawych polskich drogach szybko wybijają się tuleje wahaczy w przednim zawieszeniu, zwłaszcza górnych. Mało trwałe są również końcówki drążków kierowniczych i łączniki

Volvo S40/V40 (1995-2004) - opinie Moto.pl

zużywają się tuleje metalowo-gumowe przednich wahaczy, łączniki stabilizatora oraz elementy gumowe w punktach mocowania stabilizatora przedniej osi. Ciekawostkę stanowi to, że zmodernizowane w 1998 r. górne mocowania kolumn przedniego zawieszenia są mniej trwałe od stosowanych wcześniej. Wielowahaczowe

Renault Espace (1991-2002) - opinie Moto.pl

jego osprzętu może pochłonąć ponad 2 tys. zł.ZawieszenieSzczególnie delikatne są elementy przedniego zawieszenia w Espace II generacji. Na polskich drogach szybko wybijają się sworznie wahaczy, tuleje metalowo-gumowe, amortyzatory. W autach III generacji przednie zawieszenie ma znacząco wyższą trwałość

Toyota Avensis II (2002-2008) - opinie Moto.pl

metalowo-gumowe tuleje wahaczy poprzecznych tylnej osi. Podczas jazdy próbnej trzeba koniecznie sprawdzić, czy z tyłu nie ma podejrzanych stuków. Z przodu newralgicznym punktem jest przekładnia kierownicza. Co prawda szybkie wybicie przekładni było charakterystyczne dla pierwszych roczników Avensisa II

Mazda 3 (2003-2009) - opinie Moto.pl

stabilizatorów, tuleje wahaczy i tylne "krótkie" wahacze (wytrzymują ok. 80-100 tys. km). Przy wymianie amortyzatorów warto pamiętać o poduszkach, odbojach i łożyskach górnego mocowania amortyzatora. Huczą także łożyska (tylne występują jedynie razem z piastą), koszt części od 250 zł za do 650 zł

Nissan Terrano II (1993-2007) - opinie Moto.pl

asfaltowymi drogami w Terrano II nie brakuje. Nadwozie osadzono na ramie, przednie zawieszenie ma układ niezależny, a z tyłu zastosowano mocną i trwałą oś sztywną. Napęd trafia na koła tylne, w razie potrzeby można dołączyć napęd kół przednich, a nawet skorzystać z reduktora. Na bezdrożach, również za sprawą

Mitsubishi Space Star (1999-2005) - opinie Moto.pl

nowy. Nie ma zastrzeżeń co do trwałości pasków, można polegać na zaleceniach producenta.NadwoziePodczas oględzin koniecznie trzeba obejrzeć przednią krawędź pokrywy silnika oraz nadkola tylnych błotników. W tych miejscach najszybciej pojawia się korozja. Warto też sprawdzić stan fotela kierowcy, czy

Citroën Xsara (1997-2006) - opinie Moto.pl

trwałe są tuleje metalowo-gumowe przednich wahaczy. W tylnym zawieszeniu warto jak najczęściej kontrolować łożyska belki głównej. Wymiana łożysk w odpowiednim czasie pozwala zapobiegać poważnym i drogim naprawom belki tylnego zawieszenia.Dariusz Dobosz

Toyota RAV 4 (1994-2005) - opinie Moto.pl

hamulcowyTrzeba się liczyć z szybkim zużyciem przednich tarcz hamulcowych i współpracujących z nimi klocków hamulcowych.ZawieszenieNajmniej trwałymi elementami zawieszenia przedniegotuleje metalowo-gumowe. W tylnym zawieszeniu łatwo odkształcić dość delikatne wahacze poprzeczne. Dobrą opinią nie cieszy się

Citroen Saxo (1995-2004) - opinie Moto.pl

zakrętach) kosztującego kilkaset złotych.ZawieszenieUkład jezdny w Saxo nie lubi polskich dróg. Szybko wybijają się sworznie przednich wahaczy (można wymienić same sworznie) i tuleje metalowo-gumowe (tzw. silentblocki). Ten proces ma jeszcze szybszy przebieg w dieslach ze względu na większą masę silnika

Seat Toledo/Leon (1999-2006) - opinie Moto.pl

ważne, bo wiele wersji Toledo i Leona ma dynamiczne silniki. Wybojei nierówności zmniejszają jednak wyraźnie żywotność elementów podwozia, zwłaszcza końcówek drążków kierowniczych, tulei stabilizatora i gumowo-metalowych sworzni przednich wahaczy. Amortyzatory mogą wymagać wymiany po kilkudziesięciu

Opel Frontera (1991-2004) - opinie Moto.pl

kaprysić. Zaniki napięcia odpowiedzialne są za brak działania tylnych lamp i kierunkowskazów. Zawodzą przewody zapłonowe, elektryczna pompa paliwa, alternator, immobiliser.ZawieszenieNajsłabszymi elementami podwozia są z pewnością metalowo-gumowe tuleje przednich wahaczy. Szczególnie szybko wybijają się

Volkswagen Passat B5 (1996-2005) - opinie Moto.pl

turbodiesli są również turbosprężarki i alternatory. W doładowanych silnikach benzynowych 1.8 szwankuje system smarowania turbiny.ZawieszenieTrudów eksploatacji na polskich drogach nie wytrzymują wahacze przedniego zawieszenia. Szybko wybijają się w nich tuleje metalowo-gumowe. Nietrwałe są również końcówki

Volkswagen Golf III (1991-1999) - opinie Moto.pl

biegów.ZawieszenieNajszybciej zużywają się tuleje metalowo-gumowe oraz sworznie przednich wahaczy, ale koniecznie trzeba zbadać również kondycję łożysk przednich kolumn resorująco-tłumiących. W tylnym zawieszeniu warto przyjrzeć się sworzniom w punktach mocowania belki skrętnej do nadwozia.AwaryjnośćWedług najnowszego rankingu

Mitsubishi Pajero (1999-2006) - opinie Moto.pl

drążków kierowniczych. Więcej uwagi wymagają tylne wahacze, a zwłaszcza stan metalowo-gumowych tulei (mogą być zapieczone). Diagnoza autoryzowanego warsztatu jest tutaj bezcenna, podobnie jak przy ocenie stanu piast przednich kół. Zużycie łożysk może prowadzić do zniszczenia nie tylko samych piast, ale

Seat Ibiza (1993-2002) - opinie Moto.pl

podzespołach.Historia modelu1993, maj - premiera Ibizy podczas salonu w Barcelonie1994, zima - premiera Cordoby w wersji sedan (4 drzwi)1996, styczeń - Cordoba w wersji dwudrzwiowej (SX)1996, maj - modernizacja. Zmiana stylizacji przedniego i tylnego pasa, nowy kształt reflektorów, wlotów powietrza do chłodnicy

Audi A4 (1994-2004) - opinie Moto.pl

sterowniki szyb bocznych oraz alternatory. Początkowo awaryjne były również reflektory ksenonowe (1999 r.).ZawieszenieKłopoty z trwałością przedniego zawieszenia to domena egzemplarzy produkowanych do 2000 r. Najsłabszym punktem są metalowo-gumowe tuleje aluminiowych wahaczy, wymiana kompletnych elementów

Honda Civic (1995-2001) - opinie Moto.pl

; mają bardzo trwałe podwozia. Nawet na polskich drogach ich zawieszenia mogą wytrzymać ponad 150 tys. km. Mniej trwały jest produkowany na Wyspach Brytyjskich fastback. Znacznie wcześniej trzeba w nim wymieniać tuleje metalowo-gumowe wahaczy, końcówki drążków kierowniczych, elementy stabilizatora

Seat Toledo II/Leon l - 1999-2006

kierowniczych, tulei stabilizatora i gumowo-metalowych sworzni przednich wahaczy. Amortyzatory mogą wymagać wymiany po kilkudziesięciu tysiącach kilometrów.SilnikNajważniejszą sprawą wydaje się dbałość o pasek rozrządu w dieslach serii TDI. By zapobiec przykrym i kosztownym konsekwencjom pęknięcia paska, warto

Maybach Exelero

Napęd tylny Skrzynia biegów b.d. Zawieszenie przednie podwójne wahacze Zawieszenie tylne układ wielowahaczowy

Re: skrzypiące amortyzatory Octavia

Z przodu czy z tyłu? W moim byłym Golfie IV (to samo zawieszenie) skrzypienie z przozu było objawem wyrobionych tulei wahacza przedniego. U mnie była to akurat tuleja tylna wahacza przedniego.

Jak dobrze niepracować:))

Swoje samochody u kumpli naprawiam, Pajero wywiozłem w piątek do kumpla bo coś z kierunkowskazem prawym się stało a i gniazdo haka źle było podłączone i jutro mam odebrać gotowe a BM-ka pojedzie w poniedziałek do innego kumpla na zawieszenie przednie i tylne bo się coś dzieje podejrzewam z tulejami

Mechanik nie naprawił, a chce zapłaty !!!

Oddałem do warsztatu samochód w celu wymiany gum stabilizatora oraz tulei wahacza górnego tylnego , wszystkie części były nowe przeze mnie zakupione . Mechanik założył gumy w przodzie prawidłowo ale tuleje niestety nie. Po wyprowadzeniu auta z warsztatu podczas skrętu jedna tuleja opadła - moim

Re: Skoda Fabia kombi 1.4MPI 68kM

sprawdzić tylne gumy konsoli wahacza, jak popękane wymienić na 4-ramienne, koszt ok. 140zł z wymianą obu gum. Łączniki stabilizatora tylko markowe, np. TRW, inne padają po roku. Tarcze i klocki ok. 350zł z wymianą (TRW). Z tyłu często zaciera się silniczek wycieraczki, pada włącznik przednich lewych drzwi

Re: roney03 bredzisz stary... smutne

posypac szczegolnie mocowanie mostu , sam most tez lubi miec luzy i polosie tez.Ogolnie fajne auto ale slabo dopracowane wczesniej mialem e39 i jest to duzo lepsze auto pod kazdym" " Co do usterek to na 100% zawieszenie (tylne tuleje, sprężyny, przednie wahacze, drążki)" " 320d m47n 04

Re: a ja mam inne zdanie

już dzisiaj pojechałem na taką stację diagnostyczną. Amortyzatory są ok. Na trzepaku okazało się jednak, że obie, tylne tuleje metalowo-gumowe wahaczy przednich są do wymiany. To podobno może być przyczyna, choć diagnosta nie był do końca przekonany, że znaleźliśmy powód. Plan jest taki, że

Citroen Xsara Picasso (1999-2008)

, wymiana jest droga). Niewiele więcej wytrzymują metalowo-gumowe tuleje wahaczy tylnych. Małą trwałość mają oryginalne amortyzatory. " Układ hamulcowy: "Szybko zużywają się przednie klocki hamulcowe, zwłaszcza w wersjach z silnikami wysokoprężnymi. Wymiana może być konieczna już po 20 tys. km

Tuleje wahaczy

Jaki jest objaw kończenia się tulej wahaczy. U mnie czasem na nierównościach czuję "bicie" kół na kierownicę a przy hamowaniu czasem skręca mi na nierównościach auto lekko w lewo. Przypuszczam, że to tylne tuleje przednich wahaczy. Mam rację?

Re: japoniec do 9000zł???

Slusznie. W kazdym. W mojej 626 z 1995 roku przednie wahacze wymienilem po mniej wiecej 200 kkm, tylne tuleje byly ciut zmiekniete, ale zadnych luzow czy stukow nie bylo. Tylne wahacze (6 sztuk) nie wymagaja zadnej ingerencji. W tej chwili mam prawie 240 kkm i rozwazam wymiane amorkow. Wprawdzie

Re: Najtańszy V-Power 95 w Warszawie?

Kiedy napisales o wahaczach, bylem przekonany, ze to Punto. Tak wymienic tylko tuleje - nie wiem gdzie to robia, ale jeden wahacz z wymiana w ASO pamietam kosztuje 600 PLN. Przednie czy tylne stukaja? Na allegro mozna wahacze do Punciaka kupic juz za 150 PLN. Jak znasz jakiegos taniego mechanika

Taksówki z Londynu opanują wkrótce Warszawę?

to beznadzieja, dobrze ze parking w automacie jest. 5. Zawieszenie wybijanie tulei w gornym wahaczy przod, zrywanie tulei w tylnych wahaczach , pekanie sruby mocujacej drazek panharda, zacieranie sie tulei stabilizatora co powoduje stukanie przy skrecaniu, wycieki plynu wspomagania z walka

Re: niewielkie auto za unijną dotację c.d. :)

obudowa alternatora, pękają tylne sprężyny. Na polskich drogach regularnie wymienia się gumy w przednim zawieszeniu, szczególnie końcówki stabilizatora, tuleje wahaczy, tłucze to niemiłosiernie. Jeśli był przeładowywany, to też tylne wahacze wymagają obsługi i wymiany tulei, bo inaczej koła będą odstawały

Re: Londyńskie taksówki w Warszawie

beznadzieja, dobrze ze parking w automacie jest. 5. Zawieszenie wybijanie tulei w gornym wahaczy przod, zrywanie tulei w tylnych wahaczach , pekanie sruby mocujacej drazek panharda, zacieranie sie tulei stabilizatora co powoduje stukanie przy skrecaniu, wycieki plynu wspomagania z walka wejciowego do

Re: ile wam wytrzymuje zawieszenie?

Laguna 1 230 tys. km (160kkm Niemcy + 70 kkm Polska).Wymienione sworznie przednich wahaczy, górna poducha lewego mcpersona, końcówki drążków kierowniczych, poza tym w książce od poprzedniego właściciela widnieje wpis wymiany 1 łącznika. Tuleje wahaczy nieruszane od nowości aczkolwiek tylne

Re: co panowie z serwisu naprawili a co zepsuli

, nieoryginalne tuleje, po 30-50 kkm byli stawiani przed koniecznoscia wymiany tylnych wahaczy. Po 540 zl sztuka + bandyckie stawki w ASO.

Re: ile wam wytrzymuje zawieszenie?

Mazda 626 1995 rok 210 kkm. Cale zawieszenie jeszcze oryginalne. Do wymiany na dniach tylne amortyzatory. Do wymiany w przewidywalnym rozumem czasie tuleje wahaczy przednich i wszystkiem gumy lacznikow stabilizatorow. Laczniki nie stukaja, ale na oko widac, ze juz swoje przeszly. Wahacze tez nie

Re: Jakie enduro kupic?

Trzeba sprawdzić czy ma luzy na wahaczu (kiedy lozyska wachacza sa dobre nie ma żadnych luzów, wszystko jest sztywne). Stan lag - czy nie ciekna, zlapac za dol przodem do motocykla i uniesc przednie kolo, poruszać w tyl/przod, maly luz jest ok, ale jakis niepokojaco duzy świadczy o zuzyciu tulei w

Re: Jak często naprawiacie zawieszenie w swoich a

Mazda 626 1995 rok. Przebieg 210 kkm (w Polsce okolo 160 kkm i 8 lat). Amortyzatory oryginalne (przod okolo 70%, tyl okolo 60%), zawieszenie oryginalne (wymiany domagaja sie tylne tuleje wahaczy przednich - nie stukaja, sa nieco za miekkie - na dniach wymienie komplet oryginalow 540 zl + robota

Re: Piękna Alfa 156 z usterkami

zwalniających też to > słychać). Co mam zrobić? Przerabiałem temat ostatnio, dobry warsztat 15 minut diagnostyki i wszystko będziesz wiedział. Lepiej przygotować się na większy wydatek. Ja musiałem wymienić 4 przednie wahacze i łącznik stabilizatora + tuleje tylnych wahaczy poprzecznych + końcówkę drążka

Re: Kierowcy 145 i 146

na tyle, jeśli chodzi o awaryjność. Acha, byłbym zapomniał, wymieniłem dwie żarówki reflektorowe, jedną świateł pozycyjnych z przodu i jedną z tyłu. Z rzeczy eksloatacyjnych, tuleje przednich wahaczy, gumy łącznika stabilizatora, łożysko tylne prawe, hamulce z przodu (komplet) i klocki z tyłu

Re: zawieszenie nie na polskie drogi

,gumkami ,lozyskami > amortyzatorow itp. > Jakby liczyc same wahacze to koszty wychodza tak > Zestaw naprawczy wah. przedniego 45zl/x2 > robocizna - 50-60zl/x2 > Sworznie wah 40zl/2 > lacznik stabilizatpora 15zl/x2 +2 gumki ok 7.5szt. > Tuleja tylnej belki 75zlszt /x2 > koszt

Zawieszenie półzależne

nadwozia. Tuleje z korekcją zbieżności. www.polmozbyt.katowice.pl/fi-punto/punto.html Fiat Punto drugiej generacji ma zmienione tylne zawieszenie. Jest to układ kół połączonych osią skrętną (zawieszenie półzależne). www.polmozbyt.lublin.pl/lanos_wy.html zawieszenie Przednie kolumny Mc

Re: pare rad:)

punkt zawieszenia to tuleje tylnych wahaczy , raz już wymieniałem i niebawem znowu muszę wymienić . Reszta , o dziwo poza amortyzatorami trzynma sie nieżle. Popychacze zaworów klepią , ale tylko przy rozruchu zimnego silnika,Elektryka niestety zawodzi , to słaby punkt auta, da się z tym żyć choć nieco

Re: zawieszenie nie na polskie drogi

. Jakby liczyc same wahacze to koszty wychodza tak Zestaw naprawczy wah. przedniego 45zl/x2 robocizna - 50-60zl/x2 Sworznie wah 40zl/2 lacznik stabilizatpora 15zl/x2 +2 gumki ok 7.5szt. Tuleja tylnej belki 75zlszt /x2 koszt wymiany ww 150zl. Ok 500zl razem z robocizna wszystko co jest mozliwe w

Re: Odwiedźcie mnie od tego

,wszystkie rolki i napinacz ok.600zl,olej castrol sport 10-60 180 zł,filtr 25 zł,wymiana 15zł co 12000km,filtr p.pyłkowy 48zł raz do roku,filtr powietrza 30zł,napelnienie i przeglad klimy 50 zł,tylne amorki 120 zł,tuleje w przednich wahaczach 66zł,tylni tłumik 250zł,to tyle samochód faktycznie twardo

Re: Alfa Romeo 166

,tył 106 zł, klocki przód ATE 260 zł tył 168 żł, Klocki lukas przód 150 zł tył 120 zł.wahacze przednie górne 240 szt. dolne 350 szt. Kompletny rozrzad do 3.0 v6 600 zł + wymiana Wahacze tylne 600 zł szt. lub tuleje z włoch ale jeszcze nie znam cen. Ceny więc nie sa takie straszne, a auto daje dużo frajdy

Re: ile wam wytrzymuje zawieszenie?

tego auta, wybijaja sie po stronie, gdzie nie ma tulei met-gum i dostaja 0,5 milimetrowych luzow. Daje to raczej efekt w postaci cichutkiego pukania niz standardowego stukania z zawieszenia. Jeden kompletny dolny wahacz laguna 2 po 60 tys lewy i prawy wahacz przedni (bo sworzen byl zintegrowany a to

Re: Migacze w Mercedesie W124

tylnego zawieszenia i rzadzie przedniego.Sprawdz tez to sie nazywa sprzegla walu napedowego -gumowo-metalowe kolka na wale czesto sa juz zuzyte 2 szt. koszt ok.200zl/szt. Przy sioniku glownie sprzeglo wentylatora ,no i drazki kierownicze i swoznie wahaczy. Ogolnie czesci sa dosyc tanie tansze

Re: Rekord awaryjności "Salonowca"

alternatora 8. liczne wycieki z silnika 9. liczne wycieki ze skrzyni biegow 10. obie koncowki drazkow kierowniczych (2x) 11. oba wahacze przednie (2x) 12. tarcze hamulcowe (3x) 13. zepsuty zamek drzwi pp 14. zepsuta klamka drzwi lp 15. zacinajaca sie szyba lp 16. zatarty na debowo tloczek hamulca tylnego 17

Re: obiektywizm ??????????

dostepne li tylko i wylacznie w samochodzie z najwyzszej polki z najbogatszym wyposazeniem za super doplata: "1.nadmierny luz - stuki listwy maglownicy przekładni kierowniczej, 2.wyczuwalny luz tulei metalowo-gumowej wahacza koła przedniego lewego (str. wewnętrzna), 3.luzy w mocowaniu łącznika

Re: kawetia bezpieczenstwa czynnego

. wyciek oleju z wspomgania kierownicy po 100tys. tylny tlumik orginalny - mniej niz zero, krajowe lepsze. Moze byc za te pieniadze, szybkie po?cigowe auto, zawieszenie konstrukcyjnie bardzo dobre, tylko elemnty gumowe w wahaczach przednich to typowa niska kultura wykonania, brak kleju sprzęgajšcego

Re: Najbardziej awaryjne auto jakim jeździliście

Fiat Punto I.Po 40 tys poszło całe zawieszenie : tuleje wahaczy, same wahacze, tylna belka, drążki kierownicze, amortyzatory tylne po 30 tys., przednie są niby sprawne (na badaniach komputerowych)ale na dużym mrozie jeden się zacina.Akumalator, słabszy niż w maluchu, poszedłpo 3,5 roku choć nie

Re: Nubira 1

zadnych problemów ze skrzynią biegów. Oczywiście samochód był serwisowany co 10 tys. w ASO. Przy ok. 50 tys., a potem 100 tys. było robione przednie zawieszenie pierwszy raz wymiana wahaczy, drugi raz wymiana jakichś tulei w wahaczach (wg zaleceń producenta w ASO) -drogi mamy jakie mamy. Raz przy ok

Re: Fiat Stilo - kupić czy nie, oto jest pytanie

są uszkodzone tuleje tylnej belki; 2. Ściąganiu przy hamowaniu lub jeździe na wprost - spowodowane albo nierównym ciśnieniem w oponach albo źle ustawiona geometrią zawieszenia, albo zapieczonymi klocki hamulcowymi. Gdy pierwsze oględziny się zakończą sukcesem nie można zapominać o: 3. Skontrolowaniu

Re: Sciaganie samochodu

Nie wiem jaka jest konstrukcja zawieszenia w Nissanach, ale jeździłem Nubirą i tam miałem podobne zjawisko mimo robienia geometrii na najlepszym sprzęcie w Warszawie. Okazało się, że to wybite tuleje wahaczy przednich powodowały takie znoszenie.

Re: Fiat Cinquecento

wymiany to po 100 tys. przednie amorki i tylne tuleje jednego wahacza - i co łyso Ci?Od roku mam sportinga i przejechałem nim bezawaryjnie 30 tys. km i właśnie stuknęło 100 tys. - Leję paliwo i jadę.Mój brat ma 700 z 1993 i 140 tys. przebiegu - wymieniał elementy zawieszenia i po 100 tys. łańcuch

Re: użytkownicy mb 190

naraz:)): -tuleje tylnego "wózka" (około 300 pln za komplet oryginał) - sprzęgło gumowe wału (około 150) - środkowy drążek kierowniczy + amortyzator (około 200pln) - jeśli auto ma powyżej 300 tkm - końcówki wtrysków (400 pln z robotą) - z reguły sworznie wahacza (około 40-50 pln) - standartowo

Re: kawetia bezpieczenstwa czynnego

Nubira II CDX 2L 133KM, full wypas. Autko bardzo miłe do momentu gdy nie musisz korzystać z serwisu. Trzyletnia gwarancja to pic. Po 15000 km musiałem na własny koszt wymieniać wahacze przednie, tuleje gumowo-metalowe dršżków geometrii tylnego zawieszenia, łożyska amortyzatorów przednich (bo

Re: Kupiłem citroena zx 1,9D

za dwie sprzeglo 500 zl tuleje wahaczy przednich z konikami 250 zl za dwie strony zderzak podroba 150 zl Zx ma podla opinie dlatego jest tani jak barszcz w zakupie ale poza tylnymi hamulacmi to bezproblemowy wozik.

Re: Fiat Stilo

łączniki stabilizatora, może wahacz, jeżeli to MultiWagon to dość prawdopodobne są uszkodzone tuleje tylnej belki; 2. Ściąganiu przy hamowaniu lub jeździe na wprost - spowodowane albo nierównym ciśnieniem w oponach albo źle ustawiona geometrią zawieszenia, albo zapieczonymi klocki hamulcowymi. Gdy

Re: Fiat Stilo - warto??

wytężmy słuch i wzrok. Skupmy się szczególnie na: 1. Stukach przy przejeżdżaniu przez nierówności - mogą być uszkodzone łączniki stabilizatora, może wahacz, jeżeli to MultiWagon to dość prawdopodobne są uszkodzone tuleje tylnej belki; 2. Ściąganiu przy hamowaniu lub jeździe na wprost - spowodowane albo

Re: PUNTO 1.2 16V SPORTING 98r. - CZY TO DOBRY WÓ

1. Stan zawieszenia. Sprawdzić luzy w zawieszeniu ... Wahacze , kolumny McPhersona , amortyzatory , dokładnie tylną belkę - koniecznie czy poduszki pod belką nie są rozklepane , tylne wahacze czy nie mają luzów - skrajnie walnięte wahacze widać z 5 km, bo kola są tak / -- \ z tyłu , przekładnię

Re: Punto/Albea/Fabia.... Co wybrac?

tuleje wahaczy nie wytrzymują więcej jak 120 000). Kłopot z częściami, na wspomniane stabilizatory czekałem 1,5 miesiąca (!!!), na tylne bębny 3 tygodnie (poszedł samolegulator i zciachałem powierzchnię bębna). Wymiana stabilizatorów i łożysk po setce jest dla Fabii normą, spytaj w dowolnym serwisie

Dłuuuga odpowiedź ;-)

obejrzeć i z kabiny, i z kanału), punkty mocowań przednich wahaczy poprzecznych, tylnych wahaczy podłużnych, punkty mocowania przedniego stabilizatora, progi, zakamarki pod uszczelkami szyb, krawędzie błotników szczególnie tylnych (dbający właściciele montują nadkola, ale świeżo założone mogą ukrywać

Re: AUDI A8 4.2 98/99

-1000zł - klocki tył- zamiennik Lukasa 150-200, oryginał ostatnio 308zł i lecą mi co 30tys. - tarcze hamulcowe przednie wentylowane o srednicy prawie 40cm - oryginał ostatnio 560zł szt.- zamienników sporo PAGID itp. - tarcze hamulcowe tylne wentylowane, ale mniejsze - oryginał około 369zł

Tuleje wahacza wzdłużnego tył

Macie jakiś namiar na takie tuleje? Bo nigdzie nie mogę znaleźć... Jakie polecacie gumy stabilizatora (przedniego i tylnego)? Muszę zrobić zawieszenie i byłbym wdzięczny za wszelkie podpowiedzi.

Re: PorOwnanie BMW,Audi i Jaguara

- oryginał do A8 do 1998 1200-1400zł, A8 od 1999 - 850-1000zł - klocki tył- zamiennik Lukasa 150-200, oryginał ostatnio 308zł i lecą mi co 30tys. - tarcze hamulcowe przednie wentylowane o srednicy prawie 40cm - oryginał ostatnio 560zł szt.- zamienników sporo PAGID itp. - tarcze hamulcowe tylne

Re: Tuleje wahaczy

Rownie dobrze moga byc wybite buszningi trzymajace stabilizator jak przedni tak i tylni.Moga byc wyrobione amortyzatory , kolumny.Lub lozyska oporowe w kolumnach przednich. Pzdr.Sky. P.S Sadzac po jakosci Waszych drog to luzy sa napewno na najslabszej czesci zawieszenia, a wiec buszningi

Tylne zębatki rowerowe

Tylne zębatki rowerowe – część układu napędowego roweru montowana na piaście tylnego koła. Tylne zębatki umożliwiają zmianę biegów przy pomocy przerzutki i jednocześnie zapewniają przenoszenie na tylne koło roweru energii mechanicznej uzyskiwanej w wyniku obracania korb nogami rowerzysty

GAZ-24 Wołga

oraz bardzo miękkie piórowe zawieszenie tylne, które zapewniało znaczną wygodę jazdyInformacje uzyskane z Prywatnego Muzeum Motoryzacji i Techniki w Otrębusach..Bardziej luksusowe wersje (koniecznie w kolorze czarnym) były zarezerwowane dla dyrektorów fabryk i urzędników państwowych, a także tajnych oddziałów milicji

BMW 507

skrętnymi i stabilizatorem z przodu oraz sztywnego mostu, wahaczy wzdłużnych, poprzecznych wahaczy trójkątnych i drążków skrętnych z tyłu było w stanie upilnować moc silnika i utrzymać auto na właściwej drodze. Hamulce, początkowo bębnowe zastąpiono później na przednich kołach wydajniejszymi tarczowymi

Mitted

Mitted to kolor umaszczenia kotów charakterystyczny jedynie dla rasy ragdoll. Kot z takim rozłożeniem koloru ma: białą brodę (z lub bez białej kreski na masce) białe rękawiczki na przednich łapach biały pas na brzuchu (od brody, do nasady ogona) białe tylne łapy (minimum do pięty)

Apatozaury

Apatozaury – podrodzina dinozaurów z rodziny diplodoków, grupy zauropodów. PożywienieRoślinożerne. OpisPotężne, czworonożne. Mała głowa osadzona na końcu dość długiej szyi. Solidne konczyny, tylne większe od przednich. Długi ogon. Rodzaje Apatozaur Eobrontozaur

Tekst udostępniany na licencji Creative Commons: uznanie autorstwa, na tych samych warunkach, z możliwością obowiązywania dodatkowych ograniczeń. Zobacz szczegółowe informacje o warunkach korzystania.
Zasady zachowania poufności. O Wikipedii. Korzystasz z Wikipedii tylko na własną odpowiedzialność. Materiał pochodzący z Wikipedii został zmodyfikowany poprzez ograniczenie liczby przypisów. Wikipedia® is a registered tradmark of the Wikimedia Foundation.