test hamowania samochód bez abs

sprawdź też:

samochód

Michał Dek

Porsche Driving Experience | Snow & Ice | Sztuka ślizgania

Porsche Driving Experience | Snow & Ice | Sztuka ślizgania

Porsche od kilku lat organizuje szkolenia mające na celu poprawę bezpieczeństwa oraz zaprezentowanie możliwości produktów z Zuffenhausen. Niedawno mieliśmy okazję uczestniczyć w jednej z takich imprez

Euro NCAP nagrodzi za system AEB

Od 2014 roku Euro NCAP będzie przyznawać dodatkowe punkty za posiadanie systemy awaryjnego hamowania

Subaru Impreza WRX STI x 3 | Test | 20 lat ikony

Subaru Impreza WRX STI - samochód znany i kultowy dla każdego miłośnika motoryzacji i rajdów. Wielkimi krokami zbliża się okrągła 20. rocznica rozpoczęcia (w styczniu 1994 roku) produkcji tej najbardziej pożądanej wersji samochodu, który rozsławił markę spod znaku Plejad na całym świecie. Postanowiliśmy nieco przyspieszyć obchody tego wyjątkowego święta i zabrać Was na odcinek specjalny w trzech różnych generacjach Subaru Impreza WRX STI

Chevrolet Aveo 1.4 - test | Za kierownicą

Chevrolet Aveo 1.4 - test | Za kierownicą

drzwi i wejdźmy do środka. Na chwilę wstrzymujemy oddech. Ileż to ładnych samochodów ma banalne do nieprzyzwoitości wnętrza? Aveo nie powinno jednak nikogo rozczarować. Postęp jest ogromny, projekt przedziału pasażerskiego wykonano z polotem i bez nacisków na oszczędności. Widać, że priorytetem była

Za co kochamy angielską motoryzację

Za co kochamy angielską motoryzację

Peter Sellers czy komik Rowan Atkinson.Za co go kochamy: Bez niego miejskie samochody i Jaś Fasola wyglądałyby inaczej. Pierwszy Mini został zaprezentowany w kwietniu 1959 roku Poprzeczny silnik, maksymalny rozstaw pozwoliło wygospodarować miejsce dla pasażerów i bagaż Poznajecie tego pana po prawej

Dacia Sandero - prosta i praktyczna

Dacia Sandero - prosta i praktyczna

są równie ospałe i niechętnie zabierają się do pracy. Niewiele pomagają wysokie obroty czy częste redukcje biegów. Dobrze, że chociaż przekładnia pracuje lekko i bez protestów. O dynamicznej jeździe można zapomnieć także ze względu na paliwożerność jednostek napędowych. Jak deklaruje producent

Zdrowa obsesja

Francuski koncern zatrudnia 600 specjalistów, którzy rocznie wydają ponad sto milionów euro na poprawę bezpieczeństwa. Na co dokładnie? Na przykład na rozbijanie aut. Statystycznie Renault przeprowadza 1,1 prawdziwego crash testu dziennie i 11 wirtualnych zderzeń. I są efekty. Druga generacja

Używane auto | Co sprawdzić kupując używany samochód

Używane auto | Co sprawdzić kupując używany samochód

przejażdżce i nie zapędza silnika w górne rejestry obrotomierza, zanim ten nie osiągnie temperatury pracy;- układ ABS - gwałtownie wciśnij pedał hamulca - auto powinno zahamować bez zblokowania kół, a pedał hamulca zapulsuje;- pedał hamulca nie powinien być miękki, ani się zapadać i pozwalać na blokowanie kół

Nie system jest winny, ale "dziadostwo"

Nie system jest winny, ale "dziadostwo"

(np. co 10 lat) powinni obowiązkowo przechodzić krótkie szkolenie na temat zmian w przepisach i  nowoczesnych systemów, które pomagają nam prowadzić samochody. Obserwuję gigantyczny problem - wielu kierujących nie posiada podstawowych informacji na temat np. jak hamować autem wyposażonym w ABS

Volkswagen Fox Basis 1.4 TDI. Brazylijski desant

i napinacze przednich pasów bezpieczeństwa, natomiast za ABS, ESP i boczne poduszki trzeba dopłacać. O ile układ stabilizacji toru jazdy i boczne poduszki możemy sobie darować, to warto zastanowić się nad zakupem ABS-u - bez niego auto kiepsko hamuje: podczas naszych prób na

Miałem jedno marzenie - być w "Top Gear" jak najdłużej

Miałem jedno marzenie - być w "Top Gear" jak najdłużej

. BC: Spory kawał czasu. A jak pytasz skąd pomysł na książkę, to zawsze chciałem ją napisać. Poczuć się jak dziennikarz, zrobić coś więcej niż tylko jeżdżenie samochodem bez tożsamości. Spojrzeć wstecz, przypomnieć sobie na spokojnie wszystkie te zabawne i nie tylko chwile w "Top Gear" i

WYNIK, DANE TECHNICZNE, OCENA

CITROËN XSARA PICASSO TEST 30 000 km Stan licznika na początku testu: 30 km Przebieg: 29 630 km

Volkswagen Passat Variant 2.0 TDI Highline

wyprzedzania. W teście przejechałem ponad 1000 km, wiem, co mówię. Pompowtryskiwacze trochę hałasują, ale osiągi są bez zarzutu.Ten motor ma dwie dusze - oszczędną i rozrzutną. Wszystko zależy od sposobu operowania gazem. Kręcenie silnika do końca na każdym biegu, hamowanie w ostatniej chwili przed światłami

Nissan Micra 1.4 Tekna

hamowania (Brake Assist), które są odpowiedzialne za bezpieczeństwo aktywne. Działanie tych wszystkich elektronicznych układów doceniłem w trakcie naszego testu, który odbywał się na śliskich zimowych drogach. Przebój wiosny Nowa Micra to oryginalny i dobrze zaprojektowany samochód. Kosztuje

Wciąż na szczycie - Mercedes klasy E

odtwarzać muzyki bez bycia nawigacją, kinem domowym i szwajcarskim scyzorykiem jednocześnie? To samo mam z autami. Oczekuję, by jechały tam, gdzie chcę, i tak, jak chcę. Owszem, niech mają radio, ABS, klimatyzację i elektryczne szyby, ale nie życzę sobie, by samodzielnie hamowały, przyspieszały i myślały za

Siła spokoju - Mercedes CL 600

próba: sprint, a potem hamowanie na bardzo nierównym zakręcie. I co? I nic. Czegoś takiego jeszcze nie widziałem - auto po prostu znieruchomiało. Bez zbędnych przechyłów, bez wibracji, bez hałasu. Sił, jakie temu towarzyszyły, mogłem domyślić się po reakcji ABS-u, fotela, który błyskawicznie napompował

Dacia Logan MCV - test | Pierwsza jazda

MCV jest drugie, a firma potwierdziła już produkcję hatchbacka. Wszystkie wersje mają być przede wszystkim tanie, więc wersja coupé-cabrio jest raczej bez szans. Chociaż, kto wie Zanim do sprzedaży trafią kolejne mutacje Logana, przyjrzyjmy się bliżej wersji kombi. Dwa dni testów we Włoszech

Chevrolet Aveo 1.4 SE sedan

można także dokupić (950 zł), podobnie jak układ ABS (1900 zł).Na ocenę poziomu bezpieczeństwa auta negatywnie wpływa bardzo długa droga hamowania (47 m). Do takiego wyniku na pewno przyczyniły się opony o nienajlepszej przyczepności. EuroNCAP nie poddało jeszcze Chevroleta Aveo testom zderzeniowym

Opel Astra III 1.6 Twinport Enjoy

napędowej jest jej dźwięk - raczej mdły i bez charakteru. Ogólny poziom głośności nieco powyżej średniej w tej klasie samochodów. Niestety, układ wybierania biegów nie działa zbyt precyzyjnie. Szybka zmiana przełożenia? Konstruktorom Opla przydałoby się szkolenie u jakiegoś japońskiego

Skoda Superb 1.8 T Elegance

Skoda Superb 1.8 T Elegance

odmianie o mocy 150 KM. Mimo to moment obrotowy, który wynosi maksymalnie 210 Nm, jest dostępny w szerokim zakresie obrotów - od 1750 do 4600 obr/min. Dla kierowcy oznacza to, że samochodem może sprawnie podróżować bez częstego sięgania do dźwigni zmiany biegów. Pięciobiegowa skrzynia jest więc zupełnie

Toyota Yaris D-4D Sol

Toyota Yaris D-4D Sol

. Wynik uzyskany w testach zderzeniowych EuroNCAP (cztery na pięć możliwych do zdobycia gwiazdek) stawia ten samochód na czołowej pozycji w klasie. Tak dobry rezultat to efekt zastosowania sztywnej konstrukcji przedziału pasażerskiego, która zabezpiecza podróżujących przed skutkami kolizji. Niestety

Test długodystansowy 30 000 KM - Seat Ibiza 1.4 16V 100 KM Sport

KM) oraz trzy diesle (1.9 SDI 64 KM, 1.9 TDI 100 KM i 130 KM). Do testu wybraliśmy 5-drzwiową, stukonną odmianę Ibiza 1.4 16V Sport. To udane połączenie karoserii w modnym sportowym stylu i mocnego silnika. Nadwozie w kształcie klina z wysoko podniesionym tyłem i równie wysoko poprowadzoną linią

Peugeot 307 HDi 110 KM XT

. Pamiętaj: ABS nie skraca drogi hamowania, ale i tak przeciętny kierowca bez pomocy tego układu potrzebowałby jeszcze kilku metrów więcej, by zatrzymać auto. Peugeot 307 jest komfortowy, dynamiczny i doskonały w prowadzeniu. Szkoda tylko, że trudno się nim manewruje - podczas jazdy w mieście to istotny

Chevrolet Aveo

były koła o rozmiarze 14" oraz opony np. 175/65, jestem przekonany, że wrażenia z jazdy, a także wyniki testu hamowania byłyby lepsze. Tradycyjne, hydrauliczne wspomaganie układu kierowniczego działa z odpowiednią siłą, a przy tym zapewnia kierowcy dobre wyczucie położenia kół. Niecałe trzy obroty

Skoda Octavia 1.9 TDI Elegance - test | Za kierownicą

jest wysoki próg bagażnika. (42/60 pkt)Bez zastrzeżeńOctavia w testach zderzeniowych radzi sobie całkiem nieźle. Niezależna instytucja EuroNCAP przyznała jej cztery gwiazdki na pięć możliwych. Model sprawdził się nawet w próbach uderzeń bocznych, mimo że badany egzemplarz miał tylko czołowe poduszki

Skoda Octavia II 1.6 Ambiente - test | Za kierownicą

kierowcy nadal jest wąski, ale teraz ma dłuższe siedzisko - dobrze trzymające na boki i podpierające uda. Tylko regulacja podparcia lędźwiowego mogłaby działać lepiej. Sięgniesz do niej bez trudu, ale nawet po wykorzystaniu całego zakresu niewiele zmienisz w kształcie oparcia.Przyjęcie wygodnej pozycji za

Porsche 911 Carrera - test | Za kierownicą

leśne drogi, podjazdy i zjazdy to środowisko naturalne tego samochodu, choć 911-ka czuje się dobrze niemal wszędzie. Trzeba przyznać, że to jedno z niewielu sportowych aut, które bez problemów poradzi sobie nawet w polskich warunkach. Wciskam przycisk "sport", którego nie było w poprzednich

Konfrontacje: Skoda Fabia 1.2 12V HTP Run/Toyota Yaris 1.0 VVT-i Luna

ukształtowanie) oraz mechanizmów sterowania. Natomiast mankamentem czeskiego samochodu jest zbyt małe prawe lusterko. Do Toyoty wygodniej się wsiada (drzwi są wyjątkowo duże) i łatwiej się usadowić na wyżej umieszczonym siedzisku. Ma także poręczniejszą kierownicę, choć bez możliwości regulacji wzdłużnej, co

Audi A3 2.0 TDI Ambiente

przestrzeni na wysokości ramion. Nie można mieć zastrzeżeń do ergonomii. Mimo usportowionego charakteru (nadwozie jest niższe o 10 mm), samochód nie traci na funkcjonalności. Wprost rewelacyjne są możliwości regulacji fotela i kierownicy. Zarówno wysocy, jak i niscy kierowcy bez najmniejszych problemów

Toyota Avensis Wagon 2.0 D4 High

silnikaProwadzenie Avensisa Wagon sprawia przyjemność. Zawieszenie zapewnia komfort, bardzo skutecznie tłumi nierówności nawierzchni i nie hałasuje. Jednocześnie jest sztywne i samochodem można bez obaw jechać szybko krętymi drogami, co nieczęsto się zdarza w autach typu kombi. Rozłożenie nacisku na koła niewiele

Chevrolet Aveo 1.4 SE

także dokupić (950 zł), podobnie jak układ ABS (1900 zł).Na ocenę poziomu bezpieczeństwa auta negatywnie wpływa bardzo długa droga hamowania (47 m). Do takiego wyniku na pewno przyczyniły się opony o nienajlepszej przyczepności. EuroNCAP nie poddało jeszcze Chevroleta Aveo testom zderzeniowym

FIAT ALBEA/RENAULT THALIA/SKODA FABIA

wnętrza, a Fabia sprawia wrażenie najlepiej wykonanego, dlatego też otrzymuje 4 punkty, natomiast konkurenci po 3.UKŁAD NAPĘDOWYDo testu wybraliśmy modele ze 100-konnymi jednostkami napędowymi. Renault i Fiat "wyciskają" tę moc z pojemności 1,6 l, natomiast Skoda - z 1,4 l. Bardzo wysilona

Mitsubishi Grandis 2.4 Intense

użytkowej.Koszty i wyposażenie - Bez opcjiZakup Grandisa wiąże się z wydatkiem nie mniejszym niż 120 tys. zł. Za tę cenę otrzymasz sześciomiejscowe nadwozie z bogatym wyposażeniem standardowym. Na liście opcji znajdziesz jedynie nawigację, tapicerkę skórzaną, okna dachowe i automatyczną skrzynię biegów. To

Volvo S80

- chociaż ręcznie. Wnętrze ciche i przyjemne, bez zbędnych wodotrysków. Hasło "skandynawski luksus" dobrze odzwierciedla charakter samochodu. No i ten płaski panel sterowania z dyskretnym schowkiem za jego ścianką. Mmmm, można się rozmarzyć. Potwierdzają się słowa głównego stylisty S80 Stefana

Nissan Tiida - test | Pierwsza jazda

poduszki powietrzne, ABS z EBD oraz asystentem hamowania oraz minimum cztery gwiazdki w teście NCAP (takie ma oczekiwania). Za dodatkową opłatą dostaniemy jeszcze kurtyny powietrzne i system stabilizacji pojazdu.Całe auto sprawia wrażenie przemyślanego i kompletnego. Czy na tyle, by potencjalni nabywcy

Mitsubishi Colt CZT

wskazówce w zestawie zegarów. To tak, jakby tytanowego TAG Heuera nosić bez żadnego paska ani bransolety. Tyle że zegarek się nie zatrze, a silnik w CZT bliski był temu stanowi. Przed wyjazdem z Warszawy sprawdziłem olej. Był pod kreską oznaczającą minimum, więc niezbędna była litrowa dolewka. Po 200

Volkswagen Tiguan - Czas osła

działo na piaszczystej Saharze!Wreszcie docieramy do przełęczy Tizi-n-Test. 2092 m.n.p.m. Nasz przewodnik obwieszcza, że w drodze powrotnej będziemy jeszcze wyżej, na 2220 m. - Tydzień temu leżał tam śnieg - mówi.Stąd trasa prowadzi ostro w dół. Aby oszczędzić hamulce, lepiej hamować silnikiem. Teraz

Konfrontacje: Citroen C3 1.4 HDi X/Opel Corsa 1.7 DI Start/Renault Clio 1.5 dCi Free/Volkswagen Polo 1.4 TDI Basis

kreowaniu deski rozdzielczej. Jest ergonomiczna, ale zaprojektowana bez polotu. Bagażnik mieści tylko 260 l, lecz po złożeniu kanapy daje się powiększyć do 1060 l. Citroen C3 jest najobszerniejszy, za to Volkswagen Polo wyraźnie lepiej wykończony - oba samochody dostały po 3,5 punktu. Ze względu na mniej

Wybór z rozsądku

. Hamulce także nie dają powodów do pochwał. Bez ABS-u nie sposób wyhamować ze 100 km/h na dystansie krótszym niż 50 m.Zaledwie o 3 KM słabszy silnik ma Chevrolet Aveo 1.2. Tu również wybrano rozwiązania z dwoma zaworami na cylinder i wbrew danym publikowanym przez firmę auto nie jest

Seat Toledo 2.0 TDI DSG Stylance

przekładni informuje wskazówka obrotomierza, a nie nagłe szarpnięcie. (90/100 pkt)Funkcjonalność i jakość. Bez zastrzeżeńToledo jest dłuższe od Altei o 21 cm. Przy wymiarach 446 x 177 x 157 cm (dł./szer./wys.) auto zapewnia komfort dla pięciu podróżnych oraz sporo miejsca na ich pakunki - bagażnik o

Konfrontacje: Hyundai Terracan 2.9 CRDi/Kia Sorento 2.5 CRDI

najuboższej wersji Basic wcale nie jest samochodem słabo wyposażonym. Układ napędowy ma seryjną blokadę tylnego mostu - to rzadkość w tej klasie cenowej. W standardzie znajdziesz m.in. ABS z korektorem siły hamowania EBD, czołowe poduszki powietrzne kierowcy i pasażera oraz automatyczną klimatyzację z

Jeep Wrangler 4.0 Sport

skrętów". Test łosia? Może trochę później. Układ kierowniczy jest mało precyzyjny, co przy większych prędkościach może być zabójcze. Samochód przy maksymalnych 170 km/h nie jest łatwo prowadzić dokładnie na wprost. A gdy koła napotkają spotykane u nas "gdzieniegdzie" koleiny, zaczyna się

Ford Mondeo 1.8 SCi Trend X100

kontrolowane działanie - w zależności od impetu zderzenia wypełniają się częściowo lub całkowicie. W testach skuteczne okazały się dostępne w opcji kurtyny powietrzne, które chronią również pasażerów siedzących na tylnej kanapie.Mondeo zasłużyło na wysokie noty także za bezpieczeństwo czynne. Droga hamowania

Hyundai Sonata 2.4 GLS Elegance

będą narzekały, nawet spędzając wiele godzin w drodze. Po złożeniu szerokiego podłokietnika zyskamy jeszcze jedno miejsce - nieco już węższe. Ustawny bagażnik ma sporą pojemność, a dzięki odpowiedniej szerokości jego otworu bez wysiłku załadujesz nawet większe walizy.Tablica przyrządów

HONDA CIVIC 4d 1.4

, trzeba silnik "rozkręcać" do co najmniej 5000 obr./min, a wtedy jednostka pracuje głośno. Lepszym wyborem będzie motor o pojemności 1,6 l. Polecam go szczególnie tym, którzy mają zwyczaj wyprzedzać ciężarówkę bez redukcji biegu, jadąc z prędkością 90 km/h. Niezależnie od obrotów i obciążenia

Audi A4

;FSI, 3.2 FSI oraz 3.0 TDI układ kierowniczy wyposażono we wspomaganie o zmiennej sile (stałej - w wersjach słabszych).Przed testamiWyścig po gwiazdki w testach zderzeniowych EuroNCAP nabiera coraz większego tempa. Każda marka chce mieć jak najwięcej samochodów, które uzyskały

Konfrontacje: BMW 120i, 120d/Alfa Romeo 147 2.0 TS Selespeed Distinctive/Audi A3 2.0 FSI, 2.0 TDI Ambiente

rodzinnym kompaktem. W miarę komfortowo pojedzie nim czworo dorosłych, a pasażerowie z tyłu zajmą miejsca bez problemu, korzystając z funkcji easy-entry ułatwiającej dostęp do drugiego rzędu siedzeń.Audi kupuje się jednak dla codziennych przyjemności za kierownicą, a nie dla wygody pasażerów. Samochód

Konfrontacje: Peugeot 206 SW 2.0 HDi SX/Škoda Fabia Combi 1.9 TDI Comfort

) napędzane jednym z podstawowych silników benzynowych.W standardzie oba auta otrzymały po dwie poduszki powietrzne, ABS, centralny zamek, elektrycznie sterowane szyby z przodu, komputer pokładowy oraz regulowany na wysokość fotel kierowcy. To niewiele. W Fabii Comfort bez dopłaty dostaniesz jeszcze tylko

Land Rover Discovery 3 2,7 V6 HSE

brakowało.*Samochód bez muzyki jest jak kino bez obrazu. Czego tu słuchać w dobrze wytłumionym turbodieslu podczas długiej podróży? Zestaw płyt CD ląduje w zmieniarce i od razu kilometry szybciej nawijają się na koła. Sprzęt grający? Trudno nie docenić możliwości ośmiu głośników i pasywnego subwoofera

Konfrontacje: Fiat Punto 1.4 16V Dynamic/Opel Corsa 1.4 16V Enjoy

generacji.Corsa po zabiegu nabrała blasku. Linię nadwozia pozostawiono bez zmian - nadal jest lekka i dynamiczna. Wdzięku samochodowi dodaje natomiast chromowana poprzeczka wlotu powietrza.Niestety, styl wnętrza w obu autach odbiega od tego, co dziś uznaje się za modne.Punto dla oszczędnychNowe Punto w ubiegłym

Konfrontacje: Ford Fusion 1.4 Trend X100/Mazda 2 1.4 Core+

Ford Fusion 1.4 Trend X100 48 950 zł Mazda 2 1.4 Core+ 50 490 zł Nie bez powodu Ford Fusion i Mazda 2 - miejskie, lecz powiększone auta trochę przypominające kombi, trochę mikrovany - jednocześnie znalazły się na rynku. Oba bazują na tym samym modelu - Fordzie Fiesta. Japońska marka (samochody

Skoda Octavia Adventure 4x4 - test | Za kierownicą

wiskotycznego, system precyzyjnie dozuje podział mocy przód/tył, a ponadto współpracuje z ABS oraz ESP i wyłącza się podczas gwałtownego hamowania, by nie destabilizować samochodu. Antidotum na śliskie nawierzchnie? Nie do końca. Jak pokazały testy, kierowca wciąż ma wiele do powiedzenia. I dobrze!Turbodiesel

Konfrontacje: Fiat Panda 1.2 Dynamic/Kia Picanto 1.1 EX

 KM - zaczynają się już od 31 990 zł.Panda z większym silnikiem 1.2 jest dostępna w dwóch wersjach wyposażenia, przy czym my testo-wa-liśmy tańszą Dynamic, która w standardzie ma dwie poduszki czo-łowe, ABS, wspomaganie kierownicy, elektrycznie sterowane szyby oraz immobilizer

Volkswagen Tiguan - wszechstronny VW

. Kontroluje zjazdy (auto samo hamuje), wspomaga podjazdy (nie dopuszcza do zsuwania się samochodu po zdjęciu nogi z hamulca i trzyma go, aż do chwili wciśnięcia gazu). Ponadto dawkowanie gazu pedałem staje się bardziej precyzyjne, układ EDS działa czulej, a ABS nie daje się tak łatwo ogłupić (silniej blokuje

Mazda 2 1.6 Core+

uzasadnienia, zwłaszcza że do Fusion te pierwsze już da się zamówić, a układ stabilizacji toru jazdy będzie można dokupić do wersji z silnikiem benzynowym 1.6 i turbodieslem w drugiej połowie roku. Za to wspomaganie awaryjnego hamowania jest w wyposażeniu "dwójki" nawet w odmianach bez ABS. Seryjnie

Konfrontacje: Opel Astra 2.2 DTi/Toyota Corolla 2.0 D-4D/VW Golf 1.9 TDI/Fiat Stilo 1.9 JTD/Renault Megane 1.9 dCi

szokuje - szczególnie widziana z daleka. Z bliska dziwne proporcje i formy nie rzucają się tak bardzo w oczy. Kiedy patrzy się na samochód z przodu, widać, że tu obyło się bez francuskiej rewolucji. No cóż, trzeba to powiedzieć wyraźnie: Renault od frontu wygląda pospolicie. Nie podobają nam się także

TOYOTA COROLLA/HONDA CIVIC/VW GOLF

porównywanych aut jednostkę o pojemności 1,4 l i mocy 90 KM. Od marca br. w ofercie jest także 110-konna, o pojemności 1,6 l. Tylko silnik zachował sportowy charakter marki. Bez protestu znosi wysokie obroty, a wręcz wymaga ich, jeżeli samochód ma być prowadzony szybko. Nawet "kręcenie" do 6000 obr

Konfrontacje: Opel Astra II 1.6 Comfort/Renault Megane II 1.6 Confort Privilege/Toyota Corolla 1.6 Sol

Corolla (62/80 pkt)Opel Astra II (66,1/80 pkt)Nikt nie jest bez winyW testowanych samochodach zastrzeżenia mam do zakresu regulacji zarówno oparcia, jak i kierownicy, co w praktyce oznacza jedno - uciążliwość w przyjęciu odpowiedniej pozycji za kierownicą. W Megane II oparcie fotela, mimo że ustawi się je

Volvo XC90 T6

przyjemnośćNa rynku są trzy wersje silnikowe Vol-vo XC90: wysokoprężna D5 (163 KM) i dwie benzynowe - ze słabszą jednostką 2.5T (210 KM) oraz najmocniejsza T6 (272 KM). Do testu wybraliśmy samochód z 6-cylindrowym, podwójnie doładowanym silnikiem T6. Auto kosztuje aż 278 800 zł, a warto wiedzieć, że to dopiero

JEEP CHEROKEE 3.7 LIMITED

we wszystko, co przydaje się w takim aucie - ABS z systemem rozdziału siły hamowania EBD (specjalnie skalibrowany do jazdy w terenie), dwie poduszki powietrzne, radiomagnetofon z CD i nagłośnieniem Infinity, sterowanie radiem w kierownicy, klimatyzację manualną, tempomat, skórzaną tapicerkę

Elegancja pret-a-porter - Mazda 2 1.6 Core+

stabilizacji toru jazdy będzie można dokupić do wersji z silnikiem benzynowym 1.6 i turbodieslem w drugiej połowie roku. Za to wspomaganie awaryjnego hamowania jest w wyposażeniu "dwójki" nawet w odmianach bez ABS. Seryjnie montowane są mocowania fotelików Isofix i środkowy tylny zagłówek. Na korzyść

Opel Vectra Caravan 3.0 CDTI Cosmo automat

wyższej. Vectra kombi - limuzyną?!Elegancka prostotaVectra - bez względu na typ nadwozia - i Signum do środkowego słupka są identyczne. Trapezowe reflektory z przodu, boki jakby ociosane, linie surowe. Niemieckie w każdym calu. Solidne. Próżno oczekiwać emocji, ale w tej prostocie odnalazłem błysk

VW POLO

to, że jest wyższe, nowe Polo coraz bardziej przypomina samochód jednobryłowy. Stylistyka nie szokuje, linie nadwozia są spokojne, wygładzone, bez ostrych krawędzi. Najbardziej zaskoczył mnie wygląd przodu, chociaż od dawna krążyły plotki, że nowe Polo będzie miało podwójne okrągłe reflektory. To

Peugeot 407 2.0 HDi ST Komfort

zł.Francuski koncern wyposażył bogato wszystkie wersje nowego modelu. Znajdziesz aż siedem seryjnych poduszek powietrznych, w tym jedną chroniącą kolana kierowcy. W standardzie - także niewyłączalny układ ESP oraz ABS z korektorem siły hamowania. Producent zadbał również o komfort pasażerów. Elektrycznie

Toyota Prius II

możliwe, ale czy konieczne? Prius potrafi jednak coś, czego inne samochody jeszcze się nie nauczyły. Potrafi robić coś z prawie niczego: odzyskiwać energię podczas hamowania lub toczenia bez wciśniętego pedału przyspieszenia (zamienia energię kinetyczną w elektryczną). Małe symbole w kształcie zielonego

Seat Cordoba 1.9 TDI 130 KM Sport

wyposażone w poduszki powietrzne kierowcy i pasażera oraz ABS - co Seat podkreśla jako istotną innowację w tej klasie aut, jednak w samochodzie wartym ponad 70 tys. zł wydaje się to czymś zupełnie normalnym. W wersji Sport producent montuje także system kontroli trakcji TCS i... w zasadzie to wszystko

Konfrontacje: Opel Astra 1.7 CDTI 100 KM Enjoy/VW Golf 1.9 TDI 105 KM Trendline

Enjoy będzie kosztować około 67 000 zł. Na rynku niemieckim samochód seryjnie jest wyposażony w pakiet IDS, który ma m. in. ESP, układ kontroli trakcji TC oraz korektor hamowania CBC. Należy przypuszczać, że nad Wisłą podstawowe wersje Astry III będzie można zamówić bez ESP po to, by obniżyć cenę

Konfrontacje: Ford Mondeo 2.0 Trend X/Nissan Primera 1.8 Acenta/Opel Vectra 1.8 Comfort/Peugeot 407 2.0 SV Executive/Toyota Avensis 2.0 Prestige

wśród porównywanych - brak systemów ESP i TC, a droga hamowania wynosi 44 m. W teście zderzeniowym przeprowadzonym przez EuroNCAP samochód otrzymał cztery gwiazdki na pięć możliwych.Taki sam wynik uzyskał Ford, jednak Mondeo ma zdecydowanie lepsze hamulce. Auto chwalimy w 

Fiat Punto 1.3 16V Multijet Dynamic

oszczędniejsze, rzadziej wymagają przeglądów, ale bez wątpienia zmuszają nas do sporej inwestycji na początku. Czy warto kupować diesla? Jeśli sporo podróżujesz, na pewno tak. Biorąc pod uwagę prostą kalkulację: cena samochodu a koszty paliwa, okazuje się, że różnica cen aut o podobnych osiągach i wyposażeniu

Chevrolet Corvette Convertible

dziedziny Nawierzchnie Asfaltowe. Błyszczący asfalt, białe pasy na jezdni, koleiny, nie mówiąc już o piasku - to wszystko znaki, że trzeba zachować sporą ostrożność. Na szczęście pogoda nam sprzyjała. Podczas całego testu nie spadła ani jedna kropla deszczu! Mam wrażenie, że na mokrym bez wiedzy profesora

Seat Ibiza SC - test | Za kierownicą

zmienia się, bowiem zawieszenie, więc troska o plomby jest zbyteczna.Wszystkie modyfikacje to wydatek 6 500 zł. i to bez utraty gwarancji. Okazuje się, że za 61 200 zł można mieć samochód o niebanalnym wyglądzie i osiągach porównywalnych z tanimi autami typowo sportowymi. Seat po tuningu może nie jest

Konfrontacje: Fiat Multipla 1.9 JTD Active/Opel Zafira 2.0 DTi Club/VW Touran1.9 TDI Basis

trakcji (TC). Jeśli wybierzesz wyższy poziom wyposażenia, to pojawi się także możliwość zamówienia ESP. We włoskim minivanie to niemożliwe. Również przy dobieraniu układów hamulcowych konkurencja powinna wzorować się na Volkswagenie, który hamuje najlepiej. Zafira przeszła test zderzeniowy z wynikiem

Honda SW-T400 ABS - test

niedokładność montażu elementów nadwozia - była to krzywo włożona uszczelka. Resztę zmontowano jak to u Hondy, czyli bez zastrzeżeń. Skuterzysta ma przed sobą bardzo czytelny zestaw zegarów podobny do tych spotykanych w samochodach. W moim mniemaniu nie stanowi to ujmy, przecież skuter wymyślono jako namiastkę

BMW 3

wtryskiem common-rail drugiej generacji zaskakuje bez chwili zwłoki. Szkoda, że zrezygnowano z tradycyjnego kluczyka. Dochodzę do wniosku, że pokonywanie nim oporu stacyjki jest przyjemnością, z którą żal mi się rozstawać. Zamiast tego mam pilota, który w droższej wersji bez wyjmowania z kieszeni odrygluje

Mazda CX-5 - test | Pierwsza jazda | Przełomowy model

benzynowym silnikiem oznaczonym Skyactive-G. Ma on dwa litry pojemności, bezpośredni wtrysk paliwa i obchodzi się bez doładowania. Ale nie jest to silnik taki całkiem zwyczajny. Cechą szczególną jest wyjątkowo wysoki, jak na jednostki z zapłonem iskrowym stopień sprężania. Wynosi on aż 14:1. W normalnych

Volkswagen Passat - test | Pierwsza jazda

pod takim kątem, że bez względu na pogodę odbija się w nim światło z zewnątrz. To jest jednak jeden z nielicznych detali, który projektantom się nie do końca udał. Można więc powiedzieć, że będzie co poprawiać w kolejnej generacji. Niczego innego wewnątrz przyczepić się nie można. Zwłaszcza jakość

Fiat Scudo vs. Hyundai H1 - test porównawczy

183 km/h Cena Od 105 300 zł Od 137 900 zł Wyposażenie seryjne ABS, elektroniczny rozdział siły hamowania, czołowe poduszki powietrzne, klimatyzacja manualna, centralny

Seat Altea 1.6 CNG - test | Za kierownicą

od 67 990 zł (bez instalacji) Cena instalacji CNG 8500zł Ważniejsze elementy wyposażenia seryjnego: ABS z systemem wspomagania siły hamowania, układ optymalizacji przyczepności podczas hamowania silnikiem, system

FIAT PUNTO SPORTING

lekkich i opony o rozmiarze 185/60 R 14, koło kierownicy i gałka dźwigni skrzyni biegów pokryte skórą, deska rozdzielcza w kolorze aluminium, kolumna kierownicy i siedzisko kierowcy z regulacją wysokości oraz system antypoślizgowy ABS z EBV (elektronicznym systemem dystrybucji siły hamowania). Tak

Dacia Logan - test | Pierwsza jazda

kg lub nawet 1100 kg (hamowaną). Nie bez znaczenia jest ładowność auta (425 kg), 50-litrowy zbiornik paliwa i prostokątne kształty bagażnika. Szkoda tylko, że zawiasy wnikają do środka. Wygodny jest dostęp do kabiny, zarówno przednimi, jak i tylnymi drzwiami. Z tyłu mogłem postawić na podłodze plecak

Acura RL - test

samochodzie jest więcej takich niespodzianek: choćby termometr wyskalowany w stopniach Fahrenheita.Auto sunie po równej nawierzchni jak przyklejone. Automatyczna 5-stopniowa skrzynia biegów niezauważalnie przerzuca kolejne biegi, bez względu na to, czy przyspieszam spokojnie, czy zdecydowanie. Jedynie w

Re: Systemy bezpieczeństwa - ABS | wideo

STARY I TAKI GŁUPI. Ludzie, studiuje na politechnice i przeprowadzalismy badania próby hamowania samochodem wyposażonym w abs i bez. LUDZIE ABS WYDŁUZA DROGE HAMOWANIA. Nie wierzcie temu kolesiowi. Abs pomaga tylko utrzymac wyznaczony przez kierowce tor jazdy. Badania to potwierdziły. Pytam sie

Re: To jakieś kółko AA?

ra > ptem 20-30m przede mna... zima, sliska gminna droga... Honda Civic 1996 bez sys > temow (nawet ABS nie miala)... udalo mi sie go ominac klasycznym "testem Łosia" > i utrzymać auto w drodze (a nawet w pasie, bo juz jechali z naprzeciwka) mimo > ze zaliczylem wtedy drift

Re: Mial racje?

kół opóxnienie nie jest o połowe mniejsze, tylko - bez wiedzy o pojeżdzie i bez okreslenia - które to koła - zupełnie nie do okreslenia. Jeden jakiś samochód hamowany - dajmy na to - przednimi kołami - bedzie miał opóźnienia duże, inny- na przykład cięzarówka - żadne prawie. Ten sam samochód

Re: Przestańcie ścinać zakręty!

redaktorów motoryzacyjnych ścinających zakręty w normalnym ruchu - co jest potem bez żenady pokazywane w TV - to już nic mnie zdziwi. Nie zdziwi od czasu kiedy ładnych parę lat temu w programie "Auto" (tym z dziadkiem Iwaszkiewiczem i drugim młodszym) zobaczyłem test Mercedesa CS, w którym

Re: Czy warto kupic bez ABSu?

tiaaa, a ja ładnych pare lat temu, w czasie kursu jazdy ekstremalnej uczestniczyłem w innym teście na płycie poslizgowej na Bemowie. Samochody miały odłączany ABS i porównywano drogę hamowania z i bez ABS. Nikomu z 20 uczestników nie udało się nawet zbliżyć do dystansu osiąganego przez auto z

Re: Zimowki zmniejszaja bezpieczenstwo na drodze

Nieźle, prawie się zgadzam. Niefortunne jest tylko określenie głeboki śnieg. Wydaje się że: 1. przy niezbyt głebokim mokrym śniegu (jeszcze nie topnieje) lub sypkim piasku auto z abs hamuje na dłuższej drodze bo koła szybko się blokują i abs "puszcza" samochód bez hamuje szybciej bo

Re: Jazda po płocku. Grzechy nasze (kierowców)

po 25 m od 100km/h (zakładając że motor ma taką możliwośc). Siła ciążenia go wywali do przodu po prostu. > Jeśli starczy Ci odwagi poproszę o info z testu hamowania Twojego auta na suchy > m i mokrym; a swoją drogą dziwę się bardzo że tego nie sptrawdziłeś - jest to k > luczowa sprawa przy

Re: ABS w zimie

vwdoka napisał: > W przypadku lodu mamy inne zjawisko, hamulce z ABS > praktycznie nie hamują koła, bez ABS dochodzi do zablokowania kół i wtedy > ujawnia się inna siła hamująca - tarcie cierne. I ono wyhamowuje samochód > skuteczniej niż układ z ABS. Zaraz, jak dla mnie 'tarcie

Re: motocykle z ABSem

najpierw jednak zaczniesz rozpaczliwie hamować - bez ABS - duże szanse na zblokowanie przedniego koła i idealne wpasowanie się pod samochód - a jeśli się nie przewrócisz i wyhamujesz idealnie, to może zabraknąć Ci właśnie tych 2 metrów. Oczywiście - może - hipotezy, podparte jednak baczną obserwacją

Niebezpieczne dojazdówki

programu: hamowanie od 80km/h (prędkość graniczna dla dojazdówek). Droga hamowania: - dla wszystkich kół standardowych: 26m - dojazdówka z tyłu: 29m - dojazdówka z przodu: 39m! 50% więcej niż na zwykłych kołach! Dodam tylko, że samochód testowy miał ABS, bez niego pewnie samochód obróciłby sie kilka razy

Re: ograniczenie i karanie

(wychodząc z założenia że jak sie straci panowanie to lepiej walnąć strefą zgniotu niż drzwiami), nikt nie miał ABS ani systemów kontroli trakcji (trzeba było sobie radzić bez). Nikt nie czuł się bezpiecznie bo jechał samochodem mającym 5 gwiazdek w testach zderzeniowych (gdzie notabene zderzenia są

Prawa fizyki po przekroczeniu granicy (panstwowej)

sie od mozliwie zdecydowanego i brutalnego kopniecia w pedal, najlepiej przy jednoczesnym wysprzegleniu. Po czym na pedale hamulca i sprzegla pozostaje sie az do zatrzymania, nawet bez ABS, a hamowanie pulsacyjne robi sie tylko w celu uniemozliwienia obrotu samochodu. A zamiast tracic czas na redukcje

Re: Niebezpieczne poślizgi na Traugutta na zakręc

potwierdzam. Zrobiłem tam przed chwilą test przy 50km/h (spokojnie, bylo pusto, specjalnie czekalem) Lanosem, który nie jest bynajmniej super samochodem jeśli chodzi o zachowanie się na drodze. Padał deszcz od pół godziny i generalnie dziś wszystko w moim mieście moknie. Owszem przy zablokowaniu

nieudany test nowego autka

stukal ABS. Jeszczejedna proba - ten same efekt. Sprawne hamowanie bez abs. Gwaltowne ruchy kierownica - nic, samochod trzyma sie toru jazdy, nie kombinuje. Po minucie zaprzestalem prob, bo zaczely sie zblizac samochody... Ale mi test wyszedl, nie ma co... :) niki -- Dla Francuzów, samochód to

Czy przeszkadza Wam elektronika w "nowoczesnych".

..samochodach? Jestem dość świeżo po zmianie samochodu. Jako purysta poprzednio miałem maszynę praktycznie bez wyposażenia dodatkowego, za wyjątkiem wspomagania i poduszki. Niedawno kupiłem nową maszyną, która ma już trochę elektorniki, z której nie można było zrezygnować. W sumie była to

Re: Odlaczanie ABS ma sens

zdążyłbym odłączyć ABS i dzięki temu skrócił drogę hamowania. Tylko niestety nie spotkałem samochodu, który by to umożliwiał w jakiś bezpieczny sposób (czyli z miejsca kierowcy w łatwy i szybki sposób - np przycisk na kierownicy). Dodam, że jeżdżę równie często z ABSem jak i bez i nie zdarzyło się żebym

Re: jeszcze o teorii tyl-lepsze opony

logis_on_line napisał: > Zrób sobie test. Zaciągnij (przy małej szybkośći ok. 20 km/h) ręczny hamulec > najlepiej na mokrej drodze i spróbuj opanować samochód, życzę Ci powodzenia. > Jeżeli auto zdołasz zatrzymać (bez pomocy hamulca zasadniczego) w prostej linii > > przodem

Re: ABS w zimie

kombinuja na boki : Jeżeli samochód jedzie prosto -)tylko pełne,stałe hamowanie z nogą w podłodze. Bez cudowania z pulsacjami ,przerywaniami i kombinowaniem ,czy jak naduszę tak, to będzie lepiej . Żadnych kombinacji . Jeżeli jesteś na tak sliskiej nawierzchni ,ze ABS nie pomaga ( stary ,dwukanałowy

Kierowca+elektronika w samochodzie a rowerzysta

lub za wcześnie zmniejsza nacisk pedału. Test pokazał, że droga hamowania -w zależności od kierującego- różniła się aż o 15 metrów.'' A to każdy z nas powinien zapisac sobie na twardym dysku w swojej głowie: ''Czas reakcji człowieka wynosi minimum 0,6 sekundy, a proces hamowania składa się zawsze

Re: Odlaczanie ABS ma sens

, które ma w danej chwili najgorszą > przyczepność. > > Dla niedowiarków proponuję klasyczny test: jedne koła na asfalcie drugie na > lodzie. I hamujemy ostro. Jeśli auto ma ABS to co prawda nie będzie nas chciało > > obrócić, ale efektywnośc hamowania będzie jak na lodzie. Jeśli

Re: ABS w zimie

, Polak zna sie na wszystkim , na ukladaniu > plytek w lazience, na inwestowaniu pieniedzy, na samochodach, na........i > zawsze jest najmadrzejszy!!!!! Twoje doświadczenie przeciw mojemu . Twoje testy przeciw moim : ))))))). Może po prostu wyjmij bezpiecznik ABS i porównaj jak jest bez ,jak

Re: bezpieczeństwo w mcv - 3*

bębnowych z tyłu. Wersje wyposażone w ABS posiadają najnowszej generacji system Bosch 8.0 z elektronicznym korektorem siły hamowania EBV, oferowanym również w Megane II. System ten pozwala w pełni wykorzystać potencjał hamowania tylnej osi. W kwestiach bezpieczeństwa biernego, Logan MCV jest zgodny z

Re: ABS w zimie

Gość portalu: atomski napisał(a): > > „powiedz na jakiej podstawie podważasz fakty, jest przecież faktem że dro > ga > hamowanie z abs na śliskiej drodze jest dłuższa niz bez!!!! > Następny samochodziasz(erotoman)-gawędziarz” > >

Re: ABS - co to daje?

najdluzej sie da jadac po prostej a w momencie omijania przeszkody &#62nie hamowac nawet pulsacyjnie. Caly czas mowa o samochodach bez ABS'u. Moze &#62jestes taki spec, ktory potrafi pulsacyjnie hamowac i w tym samym czasie &#62slalom zrobic, ale wiekszosc kierowcow nie. Jeszcze raz

Re: Prawa fizyki po przekroczeniu granicy (panstw

- ma ono, tak samo jak ABS, przede wszystkim zapewnić kierowalność podczas hamowania. Stabilność jest tu drugorzędna, a najlepszym dowodem są ćwiczenia jakie przechodzili kandydaci w konkursie VESD (Volvo European Safe Driver). przy "teście łosia" auto bez ABSu i na zablokowanych kołach sunie

Re: Kierowca+elektronika w samochodzie a rowerzys

> e > Laboratorium Badań nad Wypadkami i Biomechaniką stwierdziło, że ponad 70% > kierowców nie wykorzystuje w pełni układu hamulców, naciskając na pedał > szybko ale słabo lub za wcześnie zmniejsza nacisk pedału. Test pokazał, że > droga hamowania -w zależności od kierującego

Re: polonez i ergonomia???!!!

gospodyń wiejskich (może miejskich) produkcji niemieckiej, jakich pełno w kioskach. Bez dalszego komentarza. > Wszystkie uszkodzenia były takie, że trzeba było samochody sholować. To albo masz pechowych znajomych, albo nie umieją jeździć ;-) Tak poważnie to przejechałem volvo juz ok 330kkm i raz

Re: grupa moralnego niepokoju wzywa!!!! @ niet- c

> > pojazdu, aby mogło > > > tam wjechać inne auto. > > > 7. Hamować należy w ostatniej chwili i tak mocno, aby > > bezwzględnie zadziałał > > > ABS, powodując odprężający masaż stopy. W przypadku aut bez > > ABS'u ćwiczymy > > > rozciąganie nogi

Nadal sie nie zgadzam.

zdobyli mistrzostwo swiata TYM autem. Do tego doszły pokazy jak to bezpieczne są auta bo abs skraca drogę o połowę - czyli jak masz abs możesz jechac szybciej bo auto bez absu ma dluższą droge hamowania czyli jak jedziesz szybciej to z absem i tak zatrzymasz się na krotszej drodze niż jakaś tam ruina

Re: Opony zimowe - owczy ped

, sprawnie omijam przeszkodę nie zatrzymując się....... Czyli WNIOSKI nasówają się same, F dużo lepiej kierunkowo, znacznie lepiej trzyma przy hamowaniach ale wszystko na zniegu ,lodzie; na bez sniegowym terenie podobnie gdy jest poniżej 0C, wkrótce test opon zimowych powyżej 0C!!. Uwagi: Brak warunków

Re: sprowadzam auto z Niemiec-na co zwrócić uwagę

, test amortyzatorów dobrze przeprowadza się na nierównościach podłużnych i poprzecznych, sprawne amortyzatory utrzymują kierunek jazdy, a zużyte zarzucają tył lub przód (oczywiście przy odpowiedniej szybkości); badasz trzymanie kierunku jazdy na wprost puszczając koło kierownicy i obserwując czy nie

Re: Jak prowadzić samochód w trudnych warunkach?

Na lodzie to nawet drewniane klocki zatrzymają koło. A chodzi o to żeby się cały czas kręciło. Dlatego właśnie wolę hamować silnikiem. Zresztą sprawdźcie sobie testy. Na śniegu i lodzie dobry kierowca zatrzyma się szybciej autem bez abs niż wyposażonym w ten system, Przykład, ciekawe dlaczego Loeb

Re: Daily/Ducato/Sprinter.... Co wybrac??

Tego ABS`u troche ci zazdroszcze ;-) U mnie przy silnym hamowaniu zwłaszcza na śliskiej nawierzchni tył wyprzedza przód.Poza tym samochód prowadzi sie lepiej niz osobówki. Ostatnie wiadomości wzgledem zużycia paliwa są takie dla silnika 2.8 idTD: - nie więcej niz 10 litrów na 100 km po mieście

Tomek Wam sprawdzi

rozdzielczej i innych elementów tapicerki, test amortyzatorów dobrze przeprowadza się na nierównościach podłużnych i poprzecznych, sprawne amortyzatory utrzymują kierunek jazdy, a zużyte zarzucają tył lub przód (oczywiście przy odpowiedniej szybkości); badasz trzymanie kierunku jazdy na wprost puszczając

Re: Czy dzisiejsze samochody są nietrwałe?

plastiku, bo to tanie, tanie i jeszcze raz tanie. Nie opłaca mi się robić mechanicznych podzespołów, które były drogi w wytworzeniu. Instaluję więc masę systemów elektronicznych. Przykładem jest korektor hamowania. Mechaniczny, w samochodach sprzed kilku lat działal zawsze nigdy nie słyszałem o jego

Re: ABS pomoc czy przekleństwo ?

stefan4: > Jakbyś zrobił opony z lanej gumy bez powietrza, to masę całego auta > zwiekszyłbyś tylko trochę a rozpędzałbyś się i hamował jak w smole. Bo tak by > Ci wzrosła masa wirująca. etom: > Tez tak myslalem ,do czasu az zrobilem symulacje w CarTest w ktorym mozna > (m

Re: a może test rozwiążecie?

poprzedzającego pojazdu, aby mogło tam wjechać inne auto. Nawet jeżeli uważasz ze ten odstęp jest zbyt mały by ktokolwiek mógł się tam wcisnąć, zmniejsz go o połowę. 8.. Hamować należy w ostatniej chwili i tak mocno, aby bezwzględnie zadziałał ABS, powodując odprężający masaż stopy. W przypadku aut bez ABSu

ABS (motoryzacja)

1995 2,6 24 5.7 1998 2,5 32 8.0 2001 1,6 128 Korzyści ze stosowania ABSKierowca prowadzący samochód wyposażony w system ABS w przypadku hamowania awaryjnego może bez obawy wpadnięcia w poślizg silnie nacisnąć na pedał hamulca. Układ ABS ograniczy siłę hamowania tak by nie doszło

Samochód Dostawczy Roku

Samochód Dostawczy Roku (ang. Van of the Year (VoY), zwany też czasem International Van of the Year (IVoY)) – to europejski konkurs na lekki samochód użytkowy (samochód dostawczy z nadwoziem typu furgon) roku, organizowany od 1991 roku. Czasem biorą w nim również udział samochody

Test Drive

, Dodge RAM, Jeep Wrangler czy Ford Explorer oraz wiele tras na terenie Maroka, Szwajcarii, Walii czy Hawajów. Za każdy wygrany wyścig gracz otrzymywał punkty, za które następnie mógł ulepszać swój samochód. Test Drive Overdrive (2002)Pierwsza część serii z zawartymi elementami fabularnymi. Gra wraca

Volkswagen Golf III

w samochodach instalowano dwuobwodowy system hamulca hydraulicznego. Obwód hydrauliczny stanowi koło przednie i koło tylne położone względem niego po przekątnej. Obwody hydrauliczne przednich kół są zasilane bezpośrednio przez pompę hamulcową, tylne za pośrednictwem korektora siły hamowania.Układ ABS

Fiat Bravo

). Dwuobwodowy układ hydrauliczny uruchamiał hamulce diagonalnie. Wyposażeniem wspomagającym układ hamulcowy był system zapobiegający zablokowaniu kół - ABS, z elektronicznym rozdziałem siły hamowania pomiędzy koła przednie i tylne - EBD oraz ESP, system stabilizujący tor jazdy. Ponadto ESP zawierał dodatkowe

Tekst udostępniany na licencji Creative Commons: uznanie autorstwa, na tych samych warunkach, z możliwością obowiązywania dodatkowych ograniczeń. Zobacz szczegółowe informacje o warunkach korzystania.
Zasady zachowania poufności. O Wikipedii. Korzystasz z Wikipedii tylko na własną odpowiedzialność. Materiał pochodzący z Wikipedii został zmodyfikowany poprzez ograniczenie liczby przypisów. Wikipedia® is a registered tradmark of the Wikimedia Foundation.