stopień sprężania w dieslu

Robert Przybylski

Wojciech Halarewicz | Wywiad | Nie frustrujemy klientów

Wojciech Halarewicz | Wywiad | Nie frustrujemy klientów

Żaden Polak przed nim nie zajmował tak wysokiego stanowiska w Maździe. Wojciech Halarewicz obecnie wiceprezes ds. komunikacji Mazda Motor Europe, a wcześniej dyrektor zarządzający Mazdy we Włoszech i Mazdy w Polsce przecierał szlaki nie tylko u Japończyków. Był również pierwszym Polakiem, który został dyrektorem handlowym Fiata Auto Poland SA. Rozmawiamy z nim o przyszłości Mazdy, nowych modelach i oszczędnych silnikach

Mazda CX-5 - test | Pierwsza jazda | Przełomowy model

Mazda stworzyła zupełnie nowy samochód zgodnie z technologią Skyactive. Nowe jest nie tylko auto, ale też szereg systemów, które w CX-5 mają swój markowy debiut

Lancer z nowymi silnikami

W rok modelowy 2011 Mitsubishi Lancer wjedzie z dwiema nowymi jednostkami napędowymi - 1,8-litrowym turbodieslem o 150 koni oraz 1,6-litrowym benzyniakiem, rozwijającym moc 117 koni

SCR - nowa era czystych diesli

SCR - nowa era czystych diesli

katalizatorze. Dzięki połączeniu SCR z pokładową diagnostyką kierowca informowany jest o konieczności uzupełnienia środka AdBlue w zbiorniku.Podstawowymi elementami systemu są:- zmodyfikowany silnik (zmniejszony stopień sprężania, wtryskiwacze),- płyn AdBlue,- katalizator SCR,- jednostka sterująca.AdBlue to nie

Mazda 6 | Pierwsza jazda | Dobre wrażenie

Mazda 6 | Pierwsza jazda | Dobre wrażenie

Skyactiv-D 2.2, który z kolei ma wyjątkowo niski stopień sprężania (także 14:1) jak na jednostkę wysokoprężną, oferowany jest w dwóch wariantach mocy: 150 i 175 KM. Średnie zużycie paliwa w zależności od wersji waha się od 4,2 do 4,9 l/100 km. »> Mazda 6 - sportowa limuzyna z drugiej ręki «

Mercedes-Benz 220 SE | W stronę słońca

Mercedes-Benz 220 SE | W stronę słońca

. Już w sierpniu 1957 w rzędowych "szóstkach" Mercedesów 220 S zwiększono stopień sprężania z 7,6:1 do 8,7:1, przez co moc wzrosła do 106 KM. Dodanie wtrysku spowodowało natomiast, że w 220 SE moc wynosiła 115 KM. Tak jak poprzednio, ręczna skrzynka miała cztery przełożenia. Ostatnie było

Mitsubishi Concept-RA

sobie osobliwy. Poza tym przeciętny Amerykanin nie ufa silnikom doładowanym, a już na pewno wyposażonym w turbosprężarkę. Próby wprowadzenia silników diesla podjęło się GM na początku lat osiemdziesiątych. Niedopracowana konstrukcja, brak doświadczenia kierowców (prawie nikt nie czekał z uruchomieniem

Alfa Romeo 159 - Test | Kawał dobrej roboty

Alfa Romeo 159 - Test | Kawał dobrej roboty

prowokuje, diesel pochłania ponad 7 litrów na setkę. Nowy silnik 2,0 JTDM powstał na bazie 1,9 JTDm. Zmieniono średnicę cylindra z 82 do 83 mm, zmniejszono stopień sprężania z 17,5:1 do 16,5:1. Moc maksymalna silnika sięga 170 KM (przy 4000 obr./min), a moment obrotowy 360 Nm przy 1750 obr./min. Alfa

Peugeot 508 - test | Pierwsza jazda

Peugeot 508 - test | Pierwsza jazda

2,2 l HDi FAP ma komorę spalania ECCS (Extreme Conventional Combustion System) nowej generacji. Jej geometria pozwoliła uzyskać niższy stopień sprężania (16,0 w porównaniu do 16,5 w jednostce DW12B). Gwarantuje to lepsze osiągi i niższą emisję szkodliwych substancji (łącznie z NOx).To rozwinięcie

Subaru diesel - test | Za kierownicą

spowalniają odpowiedź motoru na gaz. Celem konstruktorów było dążenie do minimalizacji wibracji i hałasu, które bez względu na stopień wyrafinowania współczesnych 4-cylindrowych diesli wciąż jest ich piętą achillesową. Problem zanika dopiero w silnikach 6- i 8-cylindrowych, ale montuje się je zwykle w autach

Ecobrandy - moda czy biznes?

Ecobrandy - moda czy biznes?

zapłonu, - zwiększenie stopnia sprężania,- system Start-Stop (Auto Stop&Go),- opony o niskich oporach toczenia,- zmienione przełożenie przekładni głównej,- system odzysku energii hamowania (Electricity Generation Control),ASX ClearTec:- system Start-Stop (Auto Stop&Go),- system elektronicznego wspomagania

Mazda 3 FL - test | Pierwsza jazda

Mazda 3 FL - test | Pierwsza jazda

i systemem i-stop, automat połączono ze starszą wersją silnika o tej samej pojemności.Od debiutu w 2008 r. do końca czerwca 2011 r., "trójka" znalazła na świecie 731 tys. nabywców, w tym 123 tys. w Europie. W Polsce do końca września br. sprzedano 2570 egzemplarzy modelu.Na koniec dobra

Za co kochamy francuską motoryzację | Renault

Za co kochamy francuską motoryzację | Renault

stoisko Renault skupił nowy model 8 Gordini. Silnik 1.1 był zasilany dwoma gaźnikami i rozwijał moc 77,5 KM. Amadee Gordini i jego mechanicy podnieśli stopień sprężania i zastosowali m.in. półkuliste komory spalania oraz chłodnicę oleju. W układzie hamulcowym zastosowano podciśnieniowe wspomaganie

Toyota Avensis 2.2 D-4D. Serce z Jelcza

stopniem sprężania (16,8:1) i ciśnieniem wtrysku 1670 bar. Odmiana 177-konna ma odpowiednio aż 1800 bar i tylko 15,8:1. To najniższy, a więc najlepszy współczynnik sprężania wśród obecnie produkowanych diesli. Mniejsze obciążenie to większa trwałość silnika, a 1800 zamiast "zwykłych" 1650 bar to

Subaru Forester 2.0D - test | Za kierownicą

poruszają się w ustawionych pionowo cylindrach. Do zrównoważenia ich ruchu stosuje się specjalne wałki wyrównawcze i koła masowe - im silnik cięższy, tym większe. Prócz wyższego stopnia sprężania i mniejszych obrotów wysłużone silniki dieslowskie zawdzięczają złośliwą nazwę "klekot" właśnie

Toyota Avensis 2.2 D-4D

się o Corolli, Corolli Verso i RAV4. Nie wspominając o wspomnianym Lexusie.TECHNIKA PRZEDE WSZYSTKIMSatysfakcjonujące przyspieszenia i cicha praca nie biorą się z niczego. Japończycy nie od dziś znani są z zamiłowania do nowoczesnych technologii. Widać to w nowym dieslu.Silnik ma najniższy stopień

Jak zapalać auto na mrozie?

Jak zapalać auto na mrozie?

(wytrącająca się na mrozie parafina może go unieruchomić), a w dodatku wymagający dużo większej mocy podczas rozruchu (1,5-2 razy wyższy stopień sprężania niż w silnikach benzynowych). Dlatego chcąc być pewni, że zdołamy wyjechać nazajutrz o świcie na narty - warto wziąć akumulator na noc do domu. Już samo to

Jak zapalać auto na mrozie?

Jak zapalać auto na mrozie?

diesel, znacznie bardziej wrażliwy na jakość paliwa (wytrącająca się na mrozie parafina może go unieruchomić), a w dodatku wymagający dużo większej mocy podczas rozruchu (1,5-2 razy wyższy stopień sprężania niż w silnikach benzynowych). Dlatego chcąc być pewni, że zdołamy wyjechać nazajutrz o świcie na

Mercedes ML Bluetec - Graj w zielone

ważniejsze od ilości spalanej ropy jest jednak to, co można znaleźć w spalinach nowego ML-a, a raczej czego tam nie ma. Bluetec to technologia, która zmniejsza emisję m.in. dwutlenku węgla oraz tlenków azotu. Jak? To oczywiście tajemnica inżynierów Mercedesa, wiadomo jednak, że zmniejszono stopień sprężania

Zima a sprawa diesla / Dlaczego diesle nie lubią mrozu

proces spalania wtryśniętego paliwa, opiera się na sprężeniu powietrza nad tłokiem do takiego stopnia, aby wytworzyła się niezbędna do zapłonu temperatura. Inaczej mówiąc, silnik kolejno: zasysa powietrze, spręża powietrze (stopień sprężania wynosi tu 1:23 i wyżej, podczas, gdy w silnikach benzynowych od

Silniki benzynowe z bezpośrednim wtryskiem paliwa

konie mechaniczne.Żeby silnik zużywał mniej paliwa, a produkował tyle samo koni mechanicznych, należało przede wszystkim zrobić dwie rzeczy: przystosować go do bardziej ubogiej mieszanki i podnieść stopień sprężania. I tu zaczynają się problemy. Konwencjonalne silniki benzynowe pracują na mieszance, w

Opel Zafira II

/4200 280/2000-2700 Stopień sprężania 8,8:1 18:1 Napęd przedni przedni Skrzynia biegów 6

JEEP GRAND CHEROKEE 2.7 CRD/OVERLAND

i Limited.Następna nowość to mocna wersja silnika 4,7 l, High Output do nabycia w wersji Overland. Dzięki zwiększeniu stopnia sprężania, poddaniu modyfikacji głowicy, korbowodów i kolektora dolotowego uzyskano moc 258 KM (190 kW) przy 5200 obr./min. Maksymalny moment obrotowy nowej jednostki wynosi

Raport specjalny: Superdiesle

stopień sprężania i podniesione ciśnienie doładowania oraz 6-otworowe wtryskiwacze zamiast 5-strumieniowych. Charakterystyka techniczna . . pojemność skokowa: 1364 cm3

Konfrontacje: Land Cruiser/Pathfinder

, common-rail, turbo intercooler Liczba zaworów 16 16 Poj. (ccm) 2448 2982 Stopień sprężania 16,5:1

Audi RS4

pierwszą seryjną ośmiocylindrówką, gdzie benzyna wtryskiwana jest bezpośrednio do komór spalania. Wysoki stopień sprężania (12,5:1) i - co podkreślał Bach - tłoki poruszające się niemal tak szybko jak w bolidach F1. Morze niutonometrówPrzyciskiem uruchamiam ciepły jeszcze silnik. Donośny, chrapliwy dźwięk

BMW M5

Poj. 4999 ccm Stopień sprężania 12:1 Moc 507 KM/7750 obr. Moment 520Nm/6100

Subaru Forester 2.5XT

Stopień sprężania 8,2 Napęd 4x4, stały Skrzynia man. 5-bieg./auto. 4-bieg. Przysp. 0-100 km/h 6,0 s./6,4 s

Chrysler 300C 5.7 V8

* dane fabryczne[DLACZEGO HEMI]Od hemisferycznych, czyli półkolistych komór spalania. Choć to nie Chrysler wymyślił ten prosty sposób zwiększenia mocy bez podnoszenia stopnia sprężania, nikt inny nie wdrażał go na taką skalę. Zadebiutował w V16 - samolocie z okresu II wojny światowej, a pełnię świetności

Re: teza jest fałszywa

> Tak na prawdę to każdy silnik jest teraz mocno zaawansowany technicznie, > ale silnik bez turbo wytrzyma dużo większy przebieg niż ten z turbo Nie wiesz, ile wytrzyma silnik benzynowy mający stopień sprężania jak w dieslach (casus Mazdy). Dotychczas nie było takich silników.

Re: Nadjeżdża Mazda CX-5

Wg artykułu oba silniki (diesel i benzyniak) mają ten sam stopień sprężania... Ciekawe... Albo ta benzyna ciągle na stukowym by jeździła, albo ten diesel by w ogóle nie chodził...

Re: Nowy Ford Kuga

@Pan Tadeusz Mazda juz ma dwa różne silniki 2.2 diesel. W CX5 jest juz inna jednostka. Ma zmniejszony stopień sprężania do 14:1. W Polsce jeszcze niedostępny jest ten silnik, będzie koło lipca. Ale i drugi silnik 2.2 jest porządny.

Re: Nadjeżdża Mazda CX-5

"benzyniak o pojemności 2 litrów i 2,2-litrowy turbodiesel w dwóch wersjach mocy (obydwa typy silników będą miały stopień sprężania 14:1," tekst w nawiasie odnosi się do dwóch wersji mocy diesli, a nie do benzyniaka i diesla

Re: Szybki start

"Swoją drogą ciekawe czemu zrezygnowano z tych korbek przy silniku." Bo w silnikach podnieśli stopień sprężania i wzrosły obroty biegu jałowego. Nie wiem, czy dałoby się uruchomić przeciętny obecny samochód korbą. O dieslach (ze znacznie większym stopniem sprężania) nie wspominając...

Re: Silnik z zewnetrzna komora spalania.

Wasze tłumaczenia nie są niestety wiarygodne, w książce od fizyki nie znajdzie się wytłumaczenia, ani nawet w książkach o silnikach turbo doładowanych, problem jest bardziej skomplikowany . Silnik doładowany nie ma wyższego stopnia sprężania niż silnik wolnossący i dlatego wasze tłumaczenie jest do

Re: silnik Diesla na kursie - ku przestrodze ;//

Silnik diesla ma całkiem inną charakterystykę od silnika benzynowego. Ma dużo większy stopień sprężania i nieporównywalnie większy moment obrotowy na niskich obrotach. Dlatego diesel rusza bez gazu bez najmniejszego problemu. Jest też dużo oszczędniejszy od benzynowego i stąd pewnie ośrodek

Re: Gaz wciąż najtańszy?

tańszy niż olej. W małych dieslach też jest super, bo używa się najprostszej instalacji z parownikiem podającej gaz za filtr powietrza. Trochę problemów jest z regulacją pompy, bo trzeba zostawić diesla na wolnych obrotach a wszystko ponad na gazie pędzić. diesle mają znacznie większe stopnie sprężania

Re: Mazda ma zawsze ciekawe pomysły

Bo optymalny stopień sprężania to 16. I w silnikach diesla dąży ię do zmniejszenia do tej wartości (stare diesle z komora wstępną miały nawet 22-23!), z kolei silniki benzynowe nie mają tyle, bo im wyższy stopień sprężania, tym wyższa skłonność do spalania detonacyjnego. Wtrsyk bezpośedni

Re: Mazda CX-5 - test | Pierwsza jazda

kanapy, tylko do boków wnętrza bagażnika. "Nic z tych rzeczy, mimo wysokiego stopnia sprężania silnik zadowala się zwykłą benzyną Pb95 i spełnia normę Euro 6." No wlasnie, "nic z tych rzeczy"! Silnik benzynowy spelnia norme Euro 5, jedynie silnik diesla spelnia norme Euro 6. www

Re: panowie fizycy, a w termodynamice ciągle wiek

stopień sprężenia powietrza tak by temperatura jego była na tyle duża by wtryskiwane paliwo ulegało samozapłonowi, czyli uboga mieszanka duży stosunek masowy powietrza do paliwa to efekt uboczny, a nie świadomego działania. Sprężanie powietrza wymaga pracy, zwiększanie stopnia sprężania poprzez dodatkowe

Re: diesel LPG

Żeby to działało, to diesla trzeba by zamienić na wolnossący, zmienić osprzęt, obniżyć stopień sprężania. Totalna paranoja!

Re: Dlaczego DIESEL 'klekocze'?

Porównaj stopień sprężania (benzynki i diesla) a co za tym idzie siłę wybuchu mieszanki. Dodaj do tego zakres obrotów w/wym a odpowiedź sama się nasunie. pzdr

"Dziennik Gazeta Prawna": Run na autogaz

używać wyłącznie do zainicjowania zapłonu. Taki samochód dwupaliwowy spala mniej od diesla, zapala w zimie lepiej od benzyny, spaliny ma czystsze, bo dopalone dokładnie w cylindrze, i koszt eksploatacji niższy niż LPG w silniku benzynowym (wyższa sprawność, bo wyższy stopień sprężania). szaleństwo

Re: wlałem benzynę do diesla

jakieś inne. Dzięki temu obecnie można sprężyć mieszankę około 15 razy. Silniki diesla sprężają powietrze w dużo większym stopniu niż benzynowe, więc benzyna tam też wybuchnie samoczynnie, no chyba, że jakiś koncern wypuści na rynek benzynę np E160

Re: KAŻDY 4-CYLINDROWY DIESEL TO AUTO DLA D .. KA

diesle krecą się wolniej to fakt. Ale czy niższe spalanie nie jest konsekwencja wyższej sprawności silnika diesla? Przeciaż sprawnośc silnika rośnie wraz ze stopniem sprężania. -- Szczęśliwego Nowego Roku

Nowy silnik Merca 1.8T 238 KM ok.400 Nm i ... 6 l

na 100 km/h . Silnik benzynowy z bezpośrednim wtryskiem o zmiennym stopniu sprężania. Czyli coś jak benzynowy-diesel (tak to opisują w gazecie) . Co o tym myślicie ? Podobno premiera we Frankfurcie w tym roku .

Re: Dlaczego wszyscy tak wychwalają CDTi Hondy ??

Gość portalu: wezuwiusz napisał(a): > Co w tym silniku takiego nadzwyczajnego ?? Nie wiem. Diesle BMW mają jeszcze bardziej 'chętniewkręcająco się-sportową' charakterystykę. Fakt, że chodzi dość 'miękko' jak na diesla, bo ma stosunkowo niski stopień sprężania. Pzdr Niknejm

Re: Nadchodzi era "anglików"

tego po której mam kierę tak samo jak wara od wysokości siodełka w rowerze czy stopnia sprężania w silniku... Argumenty szczekających przeciwniów rozkąłdaja nałopatki: a czemu wy ludzie nie panikujecie że nie można jeździć autem poniżej100 KM, które jest mułem i niebezpiecznie się wyprzedza? O ile

Re: wlałem benzynę do diesla

tendencja do spalania stukowego wzrasta wraz ze wzrostem ciśnienia występującego przed momentem zapłonu w cylindrze, im w silniku występuje narzucony konstrukcyjnie wyższy stopień sprężania tym potrzebne jest wyżej oktanowe, a zatem zwykle droższe paliwo do jego napędzania pl.wikipedia.org/wiki/Liczba_oktanowa

Re: BMW wymieni się silnikami z Toyotą?

. niska emisja CO2, podobno nie ma większego znaczenia czy wtrysk oleju czy etyliny, bo jest doładowanie zdefiniowanego powietrza, a definiować je można stosownie do mieszanki (rodzaju paliwa) , stopień sprężania też nie za wysoki, aby uzyskać stabilny moment z cylindra (małe drgania i niski hałas

Przeróbka Diesel'a na GAZ

doprowadzany do kolektora powietrza, monowtrysk. Tak przerobiony silnik diesla miał większą moc niż nawet benzynowy, bo diesel ma ogromny stopień sprężania (2x większy niż benzynowiec). A gaz jest już naturalnie przystosowany do takiego sprężania bo jego liczba oktanowa to ok 130-140, więc nie ma spalania

Re: Wiesz, nie wiemy nic o wynalazku

po pierwsze : nad silnikiem o zmiennym stopniu sprężania pracowali już niemcy przed wojną. po drugie: silnik laboratoryjny do sprawdzania liczby oktanowej i centanowe też jest normalnym silnikiem po trzecie : turbina czy sprężarkanie zmienia stopnia sprężania w komorze spalania , a jedynie ma za

Re: Mazda ma zawsze ciekawe pomysły

ballbreaker napisał: > a dalej zaciekawil mnie fragment: > "Aby poprawić ogólne zużycie paliwa, silnik korzysta z innowacyjnych technologi > i > obejmujących wtryskiwacze pracujące pod ultrawysokim ciśnieniem oraz >niski > stopień sprężania<." > > dotychczas

Re: Mazda ma zawsze ciekawe pomysły

sherlock_holmes napisał: > Bo optymalny stopień sprężania to 16. Masz jakies zrodlo na to twierdzenie? > I w silnikach diesla dąży ię do zmniejsze > nia do tej wartości Jest to powodowane nie dieslowatoscia, ale doladowaniem. > (stare diesle z komora wstępną miały nawet 22

Re: jazda na luzie

różne rozwiązania to ma Diesel i Wankel. silniki o których mówię różnią się nieznacznie stopniem sprężania (bodaj 19:1 i 18:1) a konstrukcję mają w zasadzie identyczną. gdyby różnica w tarciu wewnętrznym była taka jak różnica w hamowaniu silnikiem, jeden paliłby 6.5 a drugi 9 l/100. ale na

Re: Gaz w Radziejowie???

jerryone1 napisał: >....A co do rozwiązania > o którym mówisz to stosuje się je w nowoczesnych dieslach (ropa wolniej się > zapala) dlatego te silniki mają moc zbliżoną do benzyniaków. ON ma wyższą temperaturę zapłonu to i stopień sprężania musi być inny i dlatego w silnikach o

Re: pierwszy w życiu diesel

. Po za > tym silnik jest ciezszy, wiec cale auto jest ciezsze, a to powoduje kolejne > pogorszenie osiagow. ???? > > Po drugie nisko polozony moment obrotowy to nie tylko cecha diesla .. powaznie. > To cecha silnikow ze sprezarka. Chyba z kompresorem...hint: stopień sprężania. >

Re: To jeszcze nam tylko wytłumacz

- bez subsydiów, i nie uszczuplił by zasobów żywieniowych świata! Uczcie się od pier... lewicy z zachodu - jak Nie należy prowadzić gospodarki. Duże amerykańskie samochody też obroniły by się same. Silniki V8, 2 zawory na cylinder, niski stopień sprężania - hmmmm, ideał do zasilania gazowego! Ale po co

Re: oktany i moc

upraszczając, jak moi przedmówcy P-) sprawność silnika cieplnego rośnie wraz ze wzrostem stopnia sprężania, czyli z tej samej ilości paliwa mamy więcej energii. Dlatego Diesle są ekonomiczne.

Re: cylindry...??

. Jeżeli x to liczba cylindrów, to twój pali na przynajmniej x-1 cylindrów. Czyli sytuacja niczym z zakładu pracy: "reszta pracuje, ja się poobijam". Coś nie teges z zapłonem (heh, chociaż w dieslu to oznacza większe kłopoty niż w benzyniaku- tzn. brak odpowiedniego stopnia sprężania

Re: sprezarki w dieslach

Owszem saab kilka lat temu pracowałnad silnikiem o zmiennym stopniu sprężania,ale był to benzyniak,a nie Diesel.Z 1,6l osiągał 225km przy 30 %-owym zmniejszonym zużyciu paliwa.

Re: co w dieslu klekoce?

dokto napisał: > Przepraszam za lamerskie pytanie tylko trochę związane z tematem. > Czy ktoś mógłby uprzejmie wyjaśnić od czego pochodzi charakterystyczny odgłos > silnika diesla? Głównie z dwóch przyczyn: - wyższy stopień sprężania - niższe obroty (w por. do benzyny) I choć diesel

Re: Opel Astra

. cylinder miał przeważnie za wysoką temperaturę) dawał efekty w postaci przynajmniej opornego odpalania na mrozie.Niektóre silniki z tego okresu co najwyżej przez 2 min. podskakiwały pod maską.Jeszcze bardzo znanym niechlubnym przykładem jest Opel 1.7D 1.7TD(ten bardziej leniwy przez mniejszy stopień

Re: sprezarki w dieslach

tak pomysł z regulowanymi łopatami nie jest nowy, pomysł ze zmiennym stopniem sprężania także... W benzynowych silnikach widziałem wynalazki włączane przez kierowcę (supercharger) ale w Dieslu nigdy... Ciekawe pytanie... -- ride to life... ...life to die

Re: Nie ma gdzie tankować CNG w Łodzi - wstyd

silniki diesla nie są dobrym użytkownikiem paliw gazowych, z racji swoich cech i sposobu działania (wymagają sporo zmian, w tym zmniejszenia stopnia sprężania, i mimo CNG trzeba podawać w nich małe dawki ON dla zainicjowania zapłonu; w ogóle nowoczesne diesle mają taką sprawność że szukanie dla nich

Tera na PO-ważnie moje ukochane jołopkiz 9 cm iq

ze względu na zbyt wysoki stopień sprężania. Woda pełni tu rolę jakby "wypełniacza", coś jakby połączyć silnik spalinowy i parowy - woda zmieniając swój stan na parę absorbowała energię oddając ją podczas suwu pracy, co pozwalało na zwiększenie stopnia sprężania bez wzrostu strat i bez

Re: czy możliwy jest Wankiel Diesel?

rotor - cylinder pozwala uzyskać stopień sprężania maksymalnie 18,0:1.

Re: przesiadka z diesla na benzyne

Oczywiście, każda instrukcja obsługi danej marki z silnikiem benzynowym i diesla przewiduję częstszą wymiane oleju dla tych drugich. W końcu olej w dieslu ze względu na wyższy stopień sprężania jest bardziej przepracowany po tym samym przebiegu niż w benzynowcu. Inne koszt? proszę bardzo zapytaj

Re: Roznica pomiedzy silnikami SDI a TDI

'boksery'. Silniki rzędowe 3-cylindrowe to pod tym względem porażka. 4-cyl są lepsze, ale nadal nie jest to optimum. Co do diesli - to każdy z nich jest (zwłaszcza na wolnych obrotach) bardziej hałaśliwy niż porównywalne benzyniaki. Diesle charakterystycznie 'klekoczą' (ze względu na wysoki stopień

opel rekord 2.3 diesel rocznik 83

eksplatacji. W silniku jeszcze nie grzebałem, 350 000 km, oleju bierze 2 litry na 12 000. Niedawno badałem stopień sprężania, jeszcze się mieści w normie. Ma kiepskie ogrzewanie, nie wiem czy jest na to jakaś rada... Przez 7 lat użytkowania wymieniłem amortyzatory, pompę wodną, tarcze z przodu i tylni

Re: kiedy spalanie jest najmniejsze

żarowe), w benzynie iskrowy (świece zapłonowe). Oprócz tego benzyna i diesel mają inne stopnie sprężania - pomylenie paliwa może się nawet skończyć rozerwaniem bloku silnika, a z całą pewnością rozwaleniem filtru, wtryskiwaczy (pompowtryskiwacz) i innych elementów. " to zmienilbym nicka, forum i

Napęd czysto pneumatyczny

milczeniem, czy też jest inżynieryjnym ignorantem? Całe ciepło sprężania (w silniku diesla zapala ono paliwo!), jest w wysokociśnieniowym napędzie pneumatycznym tracone prawie że dwa razy. Raz podczas sprężania (chłodzi się sprężane powietrze miedzy stopniami), a potem w silniku gdy trzeba go dostarczyć

Re: benzyna zatankowana do diesla - co robić?

instalację. Diesel i benzyna to dwa, całkowicie różne paliwa. Silnik benzynowy o zapłonie isikrowym nie pojedzie na dieslu i odwrotnie. To są zupełnie ine konstrukcje. W dieslu jest zapłon samoczynny (świce żarowe), w benzynie iskrowy (świece zapłonowe). Oprócz tego benzyna i diesel mają inne stopnie

Re: diesel źle zapala

ale w dieslu temperatura > zapłonu jest uzyskiwana w znaczącej i głównej mierze ze sprężania, a to że płyn > chłodzący ma 80 st C, czy 20-cia jest do pominięcia. wlasnie tak napisalem. Temperatura plynu o tyle nie jest do pominiecia, ze wynika z temperatury silnika (cylindrow, tlokow

diesle są technicznie doskonalsze

wraz z temperaturą spalania, a ta z kolei rośnie wraz ze stopniem sprężania. w silniku benzynowym przy zwiększaniu stopnia sprężania trzeba stosować paliwo o wyższej liczbie oktanowej, co prowadzi nas do następnej zalety diesla -diesel nie wymaga specjalnie wzbogacanego tak jak benzyna. dodatki

Re: Gdzie ?

Chyba w stopniu sprężania - wniosek na bazie porównania diesla z benzyną. A może w sposobie zasilania powietrzem ? Konstrukcja układu dolotowego wpływa na lepsze, bądź gorsze ładowanie powietrzem (silnika atmosferycznego). Zwiększyć moment można przez tuning silnika (przeróbki kolektora ssącego

Re: ciagly rekonwalescent !!!!

- 6,1 l/100 km ,400 Nm. Charakteryzuje się najniższym stopniem sprężania (15,8:1) wśród produkowanych na świecie seryjnie silników Diesla. Układ „common-rail”, w którym wykorzystano efekt piezoelektryczny. Elektrycznie uruchamiana turbosprężarka, bezwładność turbiny jest o 30% mniejsza

Re: Bzdury o momencie benzyny - odpowiedź.

wolnossące mają duuużo słabsze osiągi niz wolnossące benzyniaki (a maja dużo wyższy stopień sprężania), więc nie do końca się zgadza. Wiem, wiem, tu ON, tam benzyna :-) > Oszczędność na paliwie - co uznajesz za powód sukcesu Diesli - nie jestem w > stanie znać ani nawet zapytać wszystkich

Re: Czy przed wyłączeniem diesla trzeba odczekać?

temperatury dochodzą do kilkuset stopni celsjusza (wirnik jest napędzany przez wylatujące spaliny) natomiast po drugiej stronie tego samego wirnika są łopatki mające za zadanie sprężać i tłoczyć powietrze z filtra powietrza do np intercoolera (ok. 70 - 80 stopni celsjusza. Dlatego montuje się właśnie IC

Re: przesiadka z diesla na benzyne

Gość portalu: RF napisał(a): > Oczywiście, każda instrukcja obsługi danej marki z silnikiem benzynowym i > diesla przewiduję częstszą wymiane oleju dla tych drugich. W końcu olej w > dieslu ze względu na wyższy stopień sprężania jest bardziej przepracowany po > tym samym przebiegu

Hybrid, czyli pułapki jednostronności.

widziałem listę usprawnień mających zmniejszać zużycie paliwa w priusie 2010 (tak nazywają najnowszy model) i jest rzeczywiście imponująca, od silnika ze zmiennym stopniem sprężania i wydłużonym suwem pracy (tzw. obieg Atkinsona) po diody LED. Jest też jasne, że japoński patent na oszczędność ropy (hybryda

Re: Hamowanie silnikiem a diesel

hamowania w stosunku do np. hamowania zgaszonym > silnikiem benzybowym z gazem wcisnietym do oporu (przyklad hipotetyczny). A: Pojemność skokowa jest poza dyslusją. Silnik bez spalania - napędzany - stanowi kompresor. Stopień sprężania ma istotne zaczenie wtedy gdy stosowany jest hamulec silnikowy

Re: (Elastyczność diesli?) Czy benzyna ma przyszłość?

stopień sprężania (rozwiązanie wdrażane przez Saaba) - pozwala na lepsze dostosowanie parametrów jednostki napędowych do istniejących w danym momencie warunków (czyste spaliny, niskie spalanie, wysoka moc jednostkowa - jako najważniejsze zyski). Są i inne sztuczki 'w drodze' - ostatnio był o tym w TV

Re: moment obrotowy a przyspieszenie

obciążenie do uciągnięcia. Dlaczego diesel jest silniejszy? bo ma wyższy stopień sprężania więc to wyzwala większą energię. Również pojemność silnika ma wpływ na wielkość tej energii co za tym idzie osiągi. Moc jest funkcją momentu i prędkości obrotowej w związku z tym łatwo dostrzec, że w niskich zakresach

Re: Do specjalistów... :D

, "wspomagając" jakby sprężarkę. Dodam tylko, że aby zmniejszyć stopień sprężania w slniku wystarczy zastosować inne tłoki, zwiększające komorę spalania

Re: Do specjalistów... :D

cylindrze mogłoby być zbyt wysokie ciśnienie i silnik się szybko rozleci... Więc bezpieczniej byłoby zmniejszyć stopień sprężania np. poprzez montaż innych tłoków. A i być może i inne elementy należałoby wzmocnić lub zmienić (np. pompa paliwa lub układ chłodzenia mogłyby nie dawać rady). Ale dać się da

A mi się też podoba Smart.

wyliczysz zasięg. Ogólnie – musisz mieć podwójne zasilanie, chyba że jesteś firmą która ma stałe trasy. Niestety podwójne zasilanie zabija większość korzyści z jazdy na gazie ponieważ silnik musi mieć dużo niższy stopień sprężania by móc jechać też na benzynie. A to nie pozwala wykorzystać zalety

Re: ciagly rekonwalescent !!!!

w cyklu mieszanym średnio o 20% mniejsze, niż w silnikach o > podobnej mocy - 6,1 l/100 km ,400 Nm. > Charakteryzuje się najniższym stopniem sprężania (15,8:1) wśród produkowanych > na świecie seryjnie silników Diesla. > Układ „common-rail”, w którym wykorzystano efekt

Re: Vauxhall Vectra Bifuel - po co to komu?

sherlock_holmes napisał: > No własnie miałem spytac o ten fenomen silnika który chodzi i na benzynie, i na > ropie. Bo musiałby mieć silnik o zmiennym stopniu sprężania (co zresztą widzia > łem rozwiązane na dwa sposoby, ale akurat Kierowiec jest specjalistą od czołgów > , więc

Re: Silnik Pana Wankla

mniejsza o 10% w dzisiejszych czasach jest dużym problemem. 3. Ogromnie trudno osiągnąć wysoki stopień sprężania. Nie ze względu na uszczelnienie, choć i to też, ale ze zględu na geometrię "epitochroidy" cylindra. Przy pewnych stosunkach Rt/e cylinder ma wyraźne dwa siodła, a przechodzenie

Re: Kalkulacja...

, więc to jest całkiem pomijalny aspekt. Chodzi raczej o części silnikowe.A tu benzyniak, z racji mniejszych stopni sprężania jest tańszy. Całkiem nieuzasadnione jest wypisywanie bzdur o podatności benzynowca na wodę i wilgoć. Czasy problemów z zapłonem z tym związanych minęły. A jakoś diesle dalej

Re: Vauxhall Vectra Bifuel - po co to komu?

sherlock_holmes napisał: zmiennym stopniem sprężania. Jeden to konstrukcja SAABa z ..."wahliwie" osadzoną głowicą (chyba, nie pamiętam już, bo to był koncept chyba jeszcze sprzed wchłoniecia przez GM), drugi to projekt mojego kolegi na pracę dyplomową - tłok miał ruchome denko "

Re: Kolejna legenda...

silników > rajdowych, źle pracujący olej ? > Wysilenie jednostki, stopień sprężania, > PS A czemu to zawdzięczać wysoką trwałość diesli, wolniejszym obrotom na któryc > h > pracują, czy może okresowemu "przeganianiu" na autostradzie. Bajki. Już dostałeś odpowiedź że mało

Pierwszy diesel Hondy w Accordzie jesienią

techniczne silnika: cztery cylindry, rzędowy układ poprzeczny 16 zaworów DOHC system bezpośredniego wtrysku paliwa typu common rail drugiej generacji turbodoładowanie o zmiennej geometrii z systemem chłodzenia międzystopniowego pojemność: 2204 cm3 średnica cylindra x skok tłoka: 85 x 97.1 mm stopień

Re: opel rekord

marco7 napisał: > poszukuję danych regulacyjnych silnika do opla rekorda 2,1 diesel Średnica cylindra 88,0 mm. Skok tłoka 85,0 mm. Pojemność skokowa 2068 cm³. Stopień sprężania 22,0:1. Ciśnienie sprężania 1,15-1,35 MPa. Moc maksymalna 44 kw (60 KM) przy 4400 obr/min. Maksymalny moment

Re: sprezarki w dieslach

miec silnik o zmiennym stopniu sprezania, na > przyklad chocby przez odsuwanie glowicy wzgledem walu korbowego. Właśnie. Zmienny stopień sprężania to na razie mrzonki. Nikt chyba nad tym poważnie nie pracuje. Sprężarka zatem musi być cały czas w akcji, a nie na życzenie. Pozdrawiam

Nowa ceramiczna świeca żarowa dla VW

czasie pracy silnika, dotyczy to przede wszystkim pracy na wolnych obrotach. Nowa seria ceramicznych świec żarowych osiąga wysoką temperaturę wynoszącą ok. 1300 stopni C, która zapewnia znakomity start również silników o niskim stopniu sprężania. Posiadają one ponadto lepszą mechaniczną odporność na

Re: co oznacza volkswagen TDI a ci SDI ??

-cyl są lepsze, ale nadal nie jest to optimum. Co do diesli - to każdy z nich jest (zwłaszcza na wolnych obrotach) bardziej hałaśliwy niż porównywalne benzyniaki. Diesle charakterystycznie 'klekoczą' (ze względu na wysoki stopień sprężania i charakterystykę spalania). Nowsze, z rozwiązaniami

Re: Honda Accord 2,2 i-CTDi

: 85 x 97.1 mm stopień sprężania: 16.7 : 1, ciśnienie wtrysku: 1600 barów moc max: nie mniejsza niż 140 KM max. moment obrotowy: nie mniejszy niż 340 Nm poziom emisji spalin – odpowiadający normom Euro IV6" Źródło: moto.wp.pl/wiadomosc.html? wid=1054683&

Re: Inzynierze:

większosć czasu nie jeździli z silnikiem o stopniu sprężania np. 10:1, tylko 3:1 I tu jest cały pies pogrzebany. Tego problemu nie mają diesle. Diesel nie ma przepustnicy. Zawsze zasysa do cylindrów "ile się da". Diesel reguluje ilość produkowanej mocy poprzez zmianę ilości wtryskiwanego paliwa

Re: Motodziennik: Japonia pokochała Diesla?

Bardzo ciekawy, ale krótki wątek z Mazdą CX-5 - nowicjuszką na naszym rynku. Alternatywą silnika dieslowskiego jest w niej dwulitrowy silnik benzynowy 160 KM - nie turbodoładowany, ale o wysokim stopniu sprężania. Z technicznego punktu widzenia bardzo ciekawe auto. Model CX-5 Skyactiv-G z automatem

Re: konie mechaniczne-prosze o wyklad?

siła, przy tej samej ilości mieszanki oczywiście. Silniki o większym stopniu sprężania umożliwiają wybuch większej ilości paliwa na mniejszej przestrzeni - dają wiekszą siłę. Tu warto dodać, że diesle mają (muszą mieć) większy stopień sprężania od benzynowych, ale wiemy też, że potrzebują więcej

Re: konie mechaniczne-prosze o wyklad?

przecież większy skok tłoka (stopień sprężania). > A poza tym to sie zgadzam :) Miło mi Pozdrowienia alek

Re: Wybór 140 KM

ogranicznika elektronicznego to będę miał 180 KM. Bo moc oznacza ile pracy wykonasz w jednostce czasu jednostką pracy jest Dżul = W*s 1KM=1,36W. Chyba oczywiste że cylinder o większej pojemności ma więcej siły niż mniejszy w dieslu ta siła bierze się dodatkowo z wysokiego stopnia sprężenia mieszanki co daje

jeszcze laepsze Land Cruisery

g/km oraz 291 g/km. Najnowsza, druga generacja bezpośredniego wtrysku typu common-rail, niski stopień sprężania oraz precyzyjna regulacja spalania mieszanki sprawiają, że w rynkowym segmencie samochodów terenowych typu SUV jednostka napędowa 3.0 D- 4D to jeden z najbardziej elastycznych silników

Przykro mi, z tą sprawnością nie masz racji Stasi1

gazu - jak powiedziałem do 90-95%, a już sutuacja będzie odwrócona i wstrzykiwane będzie mniej paliwa niż teoretycznie potrzeba, więc paliwo spali się kompletnie a i rzeczywisty stopień sprężania będzie wciąż maksymalnie możliwy (opory ssania sąpraktycznie takie same przy 100% i przy 95% otwarcia

Re: Fiat Pumpo 1.3JTD vs Skoda Fobia 1.4TDi

nowościami. Zmieniony system spalania o zwiększonych przekrojach kanałów ssących i wydechowych, redukuje turbulencje w komorze spalania, zmieniając w konsekwencji jej geometrię i stopień sprężania z 18:1 do 17.6:1. System kontroli emisji przewiduje zawór EGR uaktywniany elektrycznie i sterowany

Artykuł - diesel kontra benzyna

to z punktu widzenia ekonomii eksploatacji wybór wydaje się łatwy: - ponieważ silniki o wyższym stopniu sprężania cechuje wyższa sprawność, więc silnik Diesla będzie potrzebował mniej paliwa, i to paliwa tańszego. Niestety, jednak silnik wysokoprężny jest droższy i nie wynika to ze złośliwości i

Re: Moc a moment obrotowy

obrotowy wraz z jego charakterystyką oraz osiągane prędkości obrotowe zależą przede wszystkim od budowy silnika (pojemności skokowej, stopnia sprężania, sposobu zasilania, rozrządu etc.), moc zaś jest pochodną tych dwóch pierwszych wielkości. Nieporozumieniem chyba jest odpowiedź Derwisza911 na pyt. 5

Re: Idealny (?) skład mieszanki

elektronicznym > i katalizatorem regulowanym, tzw. trojdroznym) Czyli jednak , mniej więcej tak jak napisałem w zapytaniu . Przy czym , ten "STOPIEŃ NAPEŁNIENIA CYLINDRA" : "napełnienie" cylindra tylko do np. 10% wyjściowej objętości oznaczałoby , że w kolektorze dolotowym panuje

Spytam jak Lepper: czy Neste to k...y i złodzieje?

dłuższych chwil spotkałem się z naczelnikiem, który poinformował mnie w asyście zastępcy, że tu w zasadzie oszustwa nie ma, bo mogą błędy być. Bo wie Pan, ja na gazie jeżdżę, a tam różne stopnie sprężania i takie tam. Nieścisłości, Pan rozumie. Ale ropniakiem nie jeździłem, więc w sumie nie wiem. No ale

Re: Mitsubishi Outlander z nowym dieslem

Mitsu ma absurdalne ceny części zamiennych co wyeliminowało samochody tej markiz obszaru moich zainteresowań. A co do silnika 1.8 D z ASXa to mimo niskiego stopnia sprężania krążą słuchy, żę na zimno terkocze jak traktor. A Outlander niby przyzwoity SUV, ale napęd tylko przez sprzęgło wiskotyczne

Nowoczesne silniki wysokoprężne - Ford Focus

) 82,5 / 82,0 Rodzaj paliwa Olej napędowy Moc maksymalna, wg ISO (kW/KM) 85 / 115 przy obr/min 3800 Maksymalny moment obrotowy, wg ISO (Nm) 250 Maksymalne średnie ciśnienie użyteczne, wg ISO (kPa) 1792 przy obr/min 1850 Stopień sprężania 18,5 : 1 Układ cylindrów 4 cylindry w układzie rzędowym

Re: turbosprezarka w nowoczesnych silnikach wysok

również stopień sprężania silnika rodem z Wielkiej Brytanii. - Skoda szybko odrabia straty. Maksymalne ciśnienie 1.0 bar uzyskane zostaje już przy 2000 rpm. Rover ma wówczas dopiero 0,8 - i co gorsza tempo narastania spada gdyż zawór waste-gate zaczął się już otwierać. Pomiędzy 1500 a 1600 rpm wygrywa

Wstep do krytycznej analizy

zuzyje 7,035 litra na 100 km. Roznica trudna do wykrycia nawet w warunkach laboratoryjnych. ) ale stawia to częściowo pod znakiem ) zapytania stosowanie bio-ON (w przypadku domieszki 4,5% EOR zużycie wzrośnie ) mniej więcej o 3% dla silnika o stopniu sprężania 20:1 i czasowym odmierzaniu ) dawki

Re: Poprawcie ten bubel!

zdolność do pracy w różnych warunkach eksploatacyjnych oraz zużycie paliwa, — liczba oktanowa (LO) określająca tzw. zdolność przeciwstukową benzyn i pozwalająca określić przydatność paliwa do silników ZI- niskoprężnych, w zależności od stopnia sprężania, — liczba cetanowa (LC) określająca

Biopaliwa

trochę większe zużycie paliwa. Niższa wartość cieplna alkoholu powoduje też, że musimy go spalić więcej by wyprodukować taką samą moc jak silnik benzynowy - nic za darmo. A więc pomimo możliwości zwiększenia stopnia sprężania, zużycie paliwa bardzo wzrasta, chyba o 25%. Potrzebujemy więc większego

Biodiesel

przekroczy procentowo zawartości EOR w BIO-ON ale stawia to częściowo pod znakiem zapytania stosowanie bio-ON (w przypadku domieszki 4,5% EOR zużycie wzrośnie mniej więcej o 3% dla silnika o stopniu sprężania 20:1 i czasowym odmierzaniu dawki. Moc silnika nieznacznie spadnie. - przy spalaniu BIO-ON w

UNIJET, czyli common-rail wedlug Fiat'a

zapewniającej optymalny proces spalania, oferuje zmniejszone zużycie paliwa. Kontrola emisji spalin odbywa się za pomocą utleniającego katalizatora oraz elektrycznego zaworu recyrkulacji spalin EGR (Exhaust Gas Recirculation). Dodatkowo obniżenie stopnia sprężania i zastosowanie dwufazowego wtrysku paliwa

Czy aby na pewno "bio (?) paliwa"?

przekroczy procentowo zawartości EOR w BIO-ON ale stawia to częściowo pod znakiem zapytania stosowanie bio-ON (w przypadku domieszki 4,5% EOR zużycie wzrośnie mniej więcej o 3% dla silnika o stopniu sprężania 20:1 i czasowym odmierzaniu dawki. Moc silnika nieznacznie spadnie. - przy spalaniu BIO-ON w

Re: czy możliwy jest Wankiel Diesel?

Gość portalu: 130rapid napisał(a): > Jest tylko jedno ograniczenie: geometria układu rotor - cylinder pozwala > uzyskać stopień sprężania maksymalnie 18,0:1. No to pod turbo idealnie pasuje :)))

Re: Honda Accord z pierwszym dieslem Hondy

Gość portalu: Niknejm napisał(a): > Napisali, że silnik ma trochę różnych takich bajerków, np. stosunkowo niski > stopień sprężania, a mocne turbo, lekko pokombinowany dolot itd.. W dodatku > inżynier zarzekał się, że mogli zrobić nawet i 8000, ale nie miało to sensu. :000 8000

Re: Nowoczesne silniki diesla - koncern VW a V10?

Dane techniczne 230 kW (313 KM) V10 TDI Silnik 10 - cylindrowy, wysokoprężny Pojemność l/cm3 5,0 / 4921 Średnica cylindra / skok tłoka, mm 81,0 / 95,5 Moc max. kW (KM) przy obr. / min. 230 (313) / 3750 Max. moment obr., Nm przy obr. / min 750 / 2000 Stopień sprężania 18,5 Przygotowanie mieszanki

Re: sprezarki w dieslach

greenblack napisał: (...) > Właśnie. Zmienny stopień sprężania to na razie mrzonki. Nikt chyba nad tym > poważnie nie pracuje. (...) Nie wiem ile w tym prawdy (jest to wiedza na zasadzie: "dzwoni, ale nie wiem w którym kościele"), ale jakiś czas temu SAAB coś kombinował w tym

Re: Honda Accord z pierwszym dieslem Hondy

greenblack napisał: > Gość portalu: Niknejm napisał(a): > > > zakres obrotów użytecznych do 5000obr/min. > > Wolne żarty. Napisali, że silnik ma trochę różnych takich bajerków, np. stosunkowo niski stopień sprężania, a mocne turbo, lekko pokombinowany dolot itd.. W

Re: Diesel kontra benzyna wreszcie prawdziwe wyni

. > I po drodze mieć farta i nie musieć go naprawiać, bo disle są dużo droższe w > naprawach? Znam prawie samych farciarzy, bo jak na razie tylko jeden mój znajomy naprawiał silnik w Sienie, pozostali (wliczając mnie) nie mają z silnikami żadnych problemów - niezależnie od stopnia sprężania

Re: sprezarki w dieslach

cisnienie doladowania od samego dolu), a po trzecie dziala rowniez wtedy, kiedy nie potrzeba (na przyklad zimny silnik). Wlaczanie i odlaczanie turbo byloby tu dobrym rozwiazaniem. > Właśnie. Zmienny stopień sprężania to na razie mrzonki. Nikt chyba nad tym > poważnie nie pracuje. Sprężarka Ja

Stopień sprężania

Stopień sprężania – to stosunek objętości powietrza w cylindrze silnika na końcu suwu ssania do objętości powietrza na końcu suwu sprężania.Ściślej to stosunek objętości cylindra silnika w dolnym martwym położeniu do objętości cylindra silnika w górnym martwym położeniu.Rozróżnienie stopnia

Stopień

Ochotniczej Straży Pożarnej Stopień wojskowy (np.: mat, marszałek, pułkownik) Stopnie wojskowe w Polsce Stopnie wojskowe w Marynarce Wojennej Rzeczypospolitej Polskiej Stopień pisma Stopień pokrewieństwa Stopień polimeryzacji Stopień przereagowania Stopień rakiety Stopień sprężania Stopień suchości pary

Stopień rozprężania

Stopień rozprężania – stosunek objętości zajętej przez rozprężony czynnik roboczy do objętości zajmowanej przed rozprężeniem. W silnikach tłokowych stopień rozprężania jest równy stopniowi sprężania. Wyjątkiem jest silnik pracujący według obiegu cieplnego Millera. Podczas ruchu tłoka od DMP

Spręż

Spręż (stosunek sprężania) - wielkość charakteryzująca pracę sprężarki wyrażająca się w stosunku ciśnienia tłocznego do ciśnienia ssawnego. Zobacz też stopień sprężania ciśnienie sprężania

Sprężarka wirowa

Sprężarka wirowa – rodzaj sprężarki przepływowej, w której szybko obracający się wirnik wywołuje określony wzrost ciśnienia oraz prędkości gazu, który to gaz przepływa w kierunku promieniowym albo osiowym. W sprężarce wirowej każdemu wirnikowi odpowiada jeden stopień sprężania.

Tekst udostępniany na licencji Creative Commons: uznanie autorstwa, na tych samych warunkach, z możliwością obowiązywania dodatkowych ograniczeń. Zobacz szczegółowe informacje o warunkach korzystania.
Zasady zachowania poufności. O Wikipedii. Korzystasz z Wikipedii tylko na własną odpowiedzialność. Materiał pochodzący z Wikipedii został zmodyfikowany poprzez ograniczenie liczby przypisów. Wikipedia® is a registered tradmark of the Wikimedia Foundation.