statystyka niemcy wypadki drogowe

sprawdź też:

statystyk

pap, mag

A4 jest najniebezpieczniejszą autostradą w Polsce

A4 jest najniebezpieczniejszą autostradą w Polsce

Z pięciu odcinków autostradowych w kraju najwięcej wypadków było na A4 - wynika ze statystyk policji za 2013 r. Na trasie zginęło 18 osób, 211 zostało rannych

Motocyklem bez kursu

Sejm uchwalił nowelizację ustawy o kierujących pojazdami, dającą możliwość jazdy motocyklem bez żadnego przygotowania. To krok wstecz w kwestii bezpieczeństwa na drogach. Jednak nie wszyscy są tego zdania

W tych krajach ginie najwięcej ludzi na drogach. Na którym miejscu Polska?

Polskie drogi są niebezpieczne? Owszem, ale są kraje w których ginie trzykrotnie więcej ludzi w stosunku do liczby mieszkańców

Polscy kierowcy jeżdżą fatalnie

Polscy kierowcy jeżdżą fatalnie

największą liczbę śmiertelnych wypadków drogowych w Czechach powodują Niemcy i Ukraińcy. Wynika z nich również, że choć Polaków jeździ w Czechach trzy razy mniej niż Niemców, na podstawie liczby wypadków ocenia się, że możliwość zderzenia z ich samochodem jest 10 razy większa niż z niemieckim. Dziennik

Pijani kierowcy plagą włoskich dróg

Wojnę z tym procederem toczą tamtejsi karabinierzy. Włoskie MSW ogłosiło, że w tym roku trzykrotnie zwiększono liczbę kontroli drogowych. Nie zahamowało to jednak budzących grozę statystyk. Od początku roku we Włoszech zanotowano 68 tys. wypadków drogowych, w których zginęło 1375 osób. Szacuje się

Dla piratów drogowych - reedukacja

Dla piratów drogowych - reedukacja

raz pierwszy uzyskali prawo jazdy kat. B, będą przez 2 lata podlegać szczególnemu nadzorowi. Według statystyk ponad 2/5 wypadków powodują kierowcy w wieku 18-24 lat. Okres próbny ma być przedłużany w razie popełnienia przez nadzorowanych kierowców wykroczeń drogowych. W razie popełnienia 2 wykroczeń

Ubezpieczenie tańsze o 25 proc.

Ubezpieczenie tańsze o 25 proc.

niedoświadczonych kierowców do doskonalenia techniki jazdy, a w konsekwencji zwiększyć bezpieczeństwo na polskich drogach. Statystyki nie pozostawiają złudzeń. Choć liczba wypadków w Polsce nie jest najwyższa w porównaniu do innych krajów UE (w 2008 r. zajmowaliśmy 6 miejsce), to od wielu lat odnotowujemy

Czy 140 km/h nas zabije?

Czy 140 km/h nas zabije?

Włosi 1 stycznia 2003 r. wprowadzili 150 km/h na odcinkach trzypasmowych, a Francuzi poszli w drugą stronę wprowadzając surowe respektowanie istniejących ograniczeń.Jednak najlepszym przykładem są Niemcy. Na wielu odcinkach niemieckich autostrad nie obowiązuje ograniczenie prędkości, chociaż zaleca się

Noga z gazu na niemieckich autostradach?

niszczą środowisko - mówi. Zamiast stawiać na autostradach ograniczenia prędkości, chce usprawniać niemiecki system drogowy i projektować bardziej ekologiczne silniki.Przeciw planom SPD są przedstawiciele niemieckiego automobilklubu i przemysłu samochodowego. Przedstawiają własne statystyki, z których

Kierowco, przygotuj się na zmiany

Kierowco, przygotuj się na zmiany

statystykami, najliczniejsza grupa kierowców uczestniczących w wypadkach to osoby w wieku 18-24 lat, posiadające prawo jazdy krócej niż 2 lata. Na dodatek w ciągu ostatnich 10 lat zaobserwowano tendencję wzrostową (10%) udziału tych osób jako sprawców wypadków.Uwaga! Zgodnie z prawem, za łamanie przepisów

Ja, wyśmienity kierowca

Ja, wyśmienity kierowca

wyśmienitymi kierowcami, a źle jeżdżą wyłącznie ONI, kimkolwiek ci ONI by nie byli. My jesteśmy wybitni. Ja jestem wybitnym kierowcą. Otóż nie jesteśmy. Ja też nie jestem. Kilka miesięcy temu czeski dziennik "Mlada fronta Dnes", powołując się na policyjne statystyki i doświadczenia czeskich kierowców

Fotoradary to nagonka? Krzyczą ci, co łamią przepisy

Fotoradary to nagonka? Krzyczą ci, co łamią przepisy

niezgodnych z przepisami i zdrowym rozsądkiem. Ewentualnym adwersarzom od razu odpowiadam: znam przepisy lepiej niż niejeden kierowca.Zanim zostałam rzecznikiem, przez osiem lat jako dziennikarka relacjonowałam wypadki drogowe. Widziałam ciała ofiar, widziałam ich bliskich. To może się zdarzyć nawet tym

Wyciąć drzewa, bo kierowcy giną w wypadkach?

Wyciąć drzewa, bo kierowcy giną w wypadkach?

wystawiają sobie świadectwo. W sprawie drzew będę interweniował w lubuskim oddziale GDDKiA - zapowiada.Ekolodzy są oburzeni pomysłem przydrożnej siekierezady. - Niemcy dosadzają nowe aleje, a liczba wypadków kończących się uderzeniem w drzewo spadła u nich o 30 proc. - mówi Adam Wajrak, przyrodnik i

Polskie drogi straszą w Unii

Polskie drogi straszą w Unii

Z prawie pięcioma tysiącami śmiertelnych ofiar w ostatnim roku Polska przewodzi w niechlubnej statystyce wypadków drogowych w Unii Europejskiej. - To wina waszej złej infrastruktury drogowej - mówi "Gazecie" Jacques Barrot, unijny komisarz ds. transportuOpublikowane przez Komisję

Kierowcy na "podwójnym gazie"

Kierowcy na "podwójnym gazie"

kolegami czy po prostu był pijany? Tym razem się udało, z naprzeciwka nie jechał żaden samochód.Kolejne długie weekendy i policyjne akcje to kolejne wstrząsające statystyki. W ubiegłym roku zatrzymano 173 tys. nietrzeźwych kierowców, o 5 tys. więcej niż w 2008 roku. Pijani kierowcy spowodowali 3 007

Fotoradary | Cała prawda o nich

Fotoradary | Cała prawda o nich

prędkości jazdy na dystansie od 500 do 1000 metrów. Choć fotoradar nie daje gwarancji, że kierowca będzie jechał wolniej na całym odcinku obowiązywania ograniczenia, to - jak pokazują statystyki - i tak przyczynia się do poprawy bezpieczeństwa. W pobliżu fotoradarów liczba wypadków drogowych spada średnio o

Część II. Zielona karta i ubezpieczenia dobrowolne

pojazdów mechanicznych (krajowe OC) terytorialnie obejmuje więc także: Austrię, Belgię, Chorwację, Cypr, Czechy, Danię, Estonię, Finlandię, Francję, Grecję, Hiszpanię, Holandię, Irlandię, Islandię, Litwę, Maltę, Niemcy, Norwegię, Portugalię, Słowację, Słowenię, Szwajcarię, Węgry, Wielką Brytanię i

Re: Nosił wilk razy kilka, ponieśli i wilka.

przypada na miesiąc zimowy, nie l > etni. A najmniej w styczniu lutym i marcu. I nie wziąłeś pod uwagę lub celowo podałeś dane z 2011 roku grudniowej pogody. Ogólnie grudzień nie był śnieżny. Widać to też w statystykach ogólnopolskich. Nawet Niemcy tłumaczyli tym wzrost ofiar u nich.

Re: Śmies

? Cóżeś sobie ubzdurał? Kolejny, co dyskutuje ze swoimi > > wyobrażeniami, a nie z tym, co napisałem. > > Twierdzisz, że nie ma zagrożenia. Statystyki mówią co innego. Przedstaw mi statystyki z procentowym udziałem kierowców z 0.2-0.5 promila i procentowym udziałem spowodowanych przez nich

Re: hmmmmmmmm

wyższa, niż wykazują statystyki - bo prawo w tym względzie jak widać, jest niezwykle łagodne - a pijaczyna za kółkiem, mający od 0,5 do 1,09 promila - popełnia jedynie wykroczenie. A ci, co u nas są uznani za nietrzeźwych, u Was jeżdżą z błogosławieństwem kodeksu drogowego - to na czym kurde opierasz

Re: Cyklista wpada pod koła. Kierowca nie ustąpił

takich ulic powinien być dla bezpieczeństwa (i sprawności ruchu MPK) całkowicie wyeliminowany i przeniesiony na ddr lub ddrip. > głównym powodem jest lekceważenie przepisów przez wszystkich uczestników ruchu > drogowego. Statystyki zaś pokazują, kto bardziej je lekceważy i czyje lekceważe >

Re: Lis: po co radar na Puławskiej? Bo jest bezpi

No chyba jest. A najpewniejszym "srodkiem" zapobiegajacym wypadkom jest ROZUM, kochani kierowcy. ROZUM, wyciagajacy logiczne wnioski chociazby ze statystyk. Wypadki smiertelne rocznie: Niemcy - ca. 4000 Polska - ca. 4000 www.eurorap.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=84

Re: Dwa kółka i 3 promile. Masa pijanych rowerzys

. Holandia, Niemcy) jazda po kilku piwach jest codziennością i nie stanowi problemu. Przeciwnie, jeśli ktoś chce się napić alkoholu, nie jedzie samochodem, jak ma to często miejsce w Polsce, i jedzie rowerem, bo to bezpieczniejsze dla każdego. Proste! Przeczytaj tekst z I bike Kraków jeszcze raz - ze

kolejne pytania

Czy ktokolwiek zastanowił się nad tym jak powstają policyjne statystyki? Czy ktokolwiek je weryfikuje? Być może jest tak że jako przyczynę wypadku wpisuje się nadmierną prędkość z automatu jeśli prędkość ta była wyższa od dozwolonej bo tak jest łatwiej? A to nie zawsze jest prawda. W takiej

Lis: Po co radar na Puławskiej? "Bo prujący 140...

Najpewniejszym "srodkiem" zapobiegajacym wypadkom jest ROZUM, kochani kierowcy. ROZUM, wyciagajacy logiczne wnioski chociazby ze statystyk. Wypadki smiertelne rocznie: Niemcy - ca. 4000 Polska - ca. 4000 www.eurorap.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=84%3Astatystyki-wypadkow-drogowych

Re: Tomasz Lis: po co ten radar na Puławskiej? Sp

A najpewniejszym "srodkiem" zapobiegajacym wypadkom jest ROZUM, kochani kierowcy. ROZUM, wyciagajacy logiczne wnioski chociazby ze statystyk. Wypadki smiertelne rocznie: Niemcy - ca. 4000 Polska - ca. 4000 www.eurorap.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=84%3Astatystyki-wypadkow-drogowych

Polska - wzrost wypadków 7%, Szwecja 18%

statystyki jest Estonia, w której w ubiegłym roku aż o 29 proc. wzrosła liczba śmiertelnych ofiar wypadków. Następne są: Cypr i Szwecja (18-procentowy wzrost w obu krajach), Malta i Luksemburg (po 13 proc.) oraz Niemcy (10 proc.). wyborcza.pl/1,75248,11445851,KE__Na_europejskich_drogach_ginie_85_osob_dziennie.html

Re: Policjanci zatrzymali sprawcę wypadku przy 19

wypadków jakby mniej? Przecież nawet BR podawało statystyki, w których prędkość jako przyczyna wypadków w mieście to margines, a już z udziałem pieszych to promil. Więc może gdzie indziej leży problem i priorytet dyscyplinowania kierowców co do prędkości to raczej nie ten kierunek? Nikt, z gorących

Re: Rowniez: tepic idiotow, tepic

nazimno napisał: > Idiotow przybywa. Sadzac ze statystyk, ubywa. To po pierwsze. A po drugie. Jezeli kazdy wypadek rozpatrywac w kategorii czyjegos debilizmu (byc moze i slusznie), to porownujac dwa sasiednie kraje o nieporownywalnej infrestrukturze drogowej, wychodzi na to, ze Polska medrcami

Re: ile

Statystyki przerażają. W Niemczech co 47 minut ktoś popełnia samobójstwo, a próba samobójcza ma miejsce co każde 4 sekundy. Coraz częściej samobójcami nie są dorośli, ale młodzież i dzieci. www.dw-world.de/dw/article/0,,5254308,00.html Niemcy przeżywają kryzys nie tylko gospodarczy. Przyczyną

Zdecydowanie nie masz racji

, wystarczy poczytać statystyki wypadków drogowych w PL. Że o korzyściach ekonomicznych i możliwościach szybkiego rozwoju nie wspomnę.

Re: Hiszpania a Polska

miejsc w statystyce wypadków. No i oczywiście każdy bez zająknięcia wypali, że życie jest święte. Tylko bardzo tanie.

Re: Fiat potrącił mężczyznę na ulicy Grabiszyński

? Liczba gangów w Polsce wzrosła do 500 to i polscy mordercy wolą mordować w Niemczech. Niedługo w niemieckich statystykach policyjnych z wypadków drogowych będzie specjalna kategoria czyli potrącenia przez kierowców w tym przez Polaków

Re: A mogę linka na statystyki lub publikację?

brak oświetlenia, alkohol to czynniki bardzo poboczne. Widzisz to na statystykach i dalej nic nie rozumiesz. Brawura i nieznajomość(ignorowanie) przepisów ? Pewnie tak, ale to dotyczy też kierowców samochodów. Nie da się z tych statystyk powiedziec jaki % wypadków wynika z nieznajomości przepisów

Re: Cyklista wpada pod koła. Kierowca nie ustąpił

rowerowa nawet na niedawno przebudowanych odcinkach ma sporo wad, ze względu na nadmierne preferowanie komunikacji samochodowej -, np Lotnicza > Statystyki pokazują, że, w długim okresie, jest pozytywny trend malejącej liczb > y wypadków i ofiar na drogach. Nadal jesteśmy w ogonie Europy ale tam też

Re: tylko jacy kierowcy.?

wez ty folksdojczu malowaniem krasnali sie zajmij i nie pieprz tu gupot o cienzarowkach chyba, ze sfojom cienzarnom helge cienzarufkom chcesz nazywac, hehe nawiasem mowiac helmuty tez jak bydlo jezdzom "Ze statystyk wynika, że największą liczbę śmiertelnych wypadków drogowych w Czechach

Re: żyjemy w najbezpieczniejszym mieście w RP 3,9

Ja trochę z inne beczki zapytam: czy są już znane statystyki dotyczące wypadków drogowych w 2007 roku w Polsce ? Przed kilkoma dniami opublikowano takie statystyki dla Niemiec i aż usiadłem z wrażenia. Chętnie je porównałbym ze statystykami z Polski - na zdrowy rozum statystyki z Polski powinny

Re: hmmmm

stwierdzeniem że ogromna większość wypadków jest spowodowana brakiem przestrzegania przepisów. Jest spowodowana złym stanem infrastruktury drogowej. Mam pełne przekonanie że jeśli od jutra mielibyśmy taką sieć dróg jaką mają Niemcy to i liczba wypadków byłaby odpowiednio mniejsza (nawet przy przekraczaniu

Re: Jak widzę nie potrafisz przyznać sie do poraż

fizjologia widzenia, jest sens jazdy na światlach poza obszarem zabudowanym, tak jak onegdaj, późną jesienią i zimą. Dlatego Austria, po szerokich badaniach (a nie tylko po bzdurnych statystykach policyjnych) zrezygnowała z tego obowiązku. W Szwecji jeszcze się nad tym zastanawiają. Niemcy tego nie

Polacy! Jesteście fatalnymi kierowcami!

jest żaden argument. Bo tam wprowadzają coraz więcej ograniczeń prędkości, mandaty są wysokie a kierowcy jeżdżą zgodnie z kodeksem ruchu drogowego. Ale przecież nie jesteśmy takimi frajerami, jak Niemcy, Szwedzi czy Holendrzy. Od 31.grudnia będziemy królowali w europejskich statystykach drogowych

Re: 140 km/h na autostradzie

W całej Europie wprowadzane są drakońskie kary za przekroczenia drogowe a statystyki śmiertelnych wypadków w takich krajach, jak Holandia, Belgia, Francja czy Szwajcaria pokazują, że jest to właściwa droga. W PL natomiast Nasz rząd postanowił uszczęśliwić Nas na siłę, podwyższając dozwoloną

Re: Kawa na lawe:

" i jest bardzo dużo miejsca na interpretację. Myślę, że to właśnie jest przyczyną, dlaczego Niemcy to grupa narodowościowa która powoduje najwięcej wypadków na "gościnnych występach" w UK - czytałem kiedyś statystyki, że Niemcy powodują kilkukrotnie mniej wypadków niż Polacy, przy czym

Listy. Prawdziwe przyczyny wypadków drogowych

nie jezdził. Oczywiscie, ze maja lepsze drogi od nas, ale statystyka wypadków jest tylko nieznacznie lepsza niz w takim gigancie motoryzacji i szybkiej jazdy jak Niemcy! A do tego, to wlaśnie Szwedzi powoduja w Niemczech gro wypadkow wg statystyk policyjnych. Dodam, ze w Szwecji najwieksza ilosc

Re: Masz stare auto? Rząd cię zmusi do zakupu now

boblebowsky napisał: > No właśnie. A my co dajemy? Kijem po grzbiecie. Bogatsi tez nie daja i sa u nich juz od dawna tego typu tax dla starych autek. Niemcy boja sie o swoj przemysl i dlatego daja. Inni tez. > Może to sposób na polepszenie statystyk wypadków drogowych, będzie >

Re: Bardzo zwiększa.

tak jest dobrze i mimo tego statystyki wypadków idą w dół, a w Polsce mimo obowiązku statystyki pną się do góry. Na czym to polega i od czego zależny? Zależy to od mentalności jak i kultury społeczeństwa. Cytat: "... Nie widział w swoim postępowaniu nic nadzwyczajnego... - Nie ma przepisu, który

Re: Niemcy- 30 km/h w terenie zabudowanym

wypadków w przełożeniu na narodowość - Polacy w UK w którymśtam roku spowodowali jakieś 3800 wypadków a Niemcy, drudzy w kolejce 2600... Przy czym nie jest to wielkość "na głowę" tylko wartości rzeczywiste - czyli porównując ilu w UK jest Niemców a ilu Polaków wychodzi na to, że na gruncie

Re: Ach, to Cię porusza?

Jak już jesteśmy przy statystykach, to nie wynika z nich, żeby w Niemczech, gdzie szcególnie na wschodzie zachowano piękne drogi-aleje obsadzane drzewami, nie ma więcej wypadków niż w Polsce, gdzie takich dróg zostało niewiele, a teraz grozi barbarzyńskie wycinanie drzew przy pozostałych. Niemcy

Brednie!!!!!

– w końcu gdyby stał w miejscu wypadek na pewno by się nie zdarzył. Wystarczy jednak wnikliwie spojrzeć na statystykę by zauważyć pewien szczegół który nie pasuje do tej układanki: najmniej wypadków ma miejsce na nowoczesnych (nie zaliczam tu A4) autostradach i drogach ekspresowych, a przecież

Jeszcze raz o radarowych zbójcach

końcu gdyby stał w miejscu wypadek na pewno by się nie zdarzył. Wystarczy jednak wnikliwie spojrzeć na statystykę by zauważyć pewien szczegół który nie pasuje do tej układanki: najmniej wypadków ma miejsce na nowoczesnych (nie zaliczam tu A4) autostradach i drogach ekspresowych, a przecież skoro

Najwięcej rowerzystów ginie w Polsce

wypadków z udziałem rowerzystów. A w ogóle tylko 12 procent tego typu wypadków zdarza się w nocy (dane tylko z Warszawy; brak statystyk krajowych)). Najczęstszy wypadek w mieście to zderzenie boczne (72 proc. w Warszawie) spowodowane przez nieudzielenie pierwszeństwa przejazdu, nieco częściej przez

Re: Przykro mi, ale jestes w bledzie...

edukacji, przestępczość, poziom zaufania ludzi do siebie nawzajem, ilośc wypadków drogowych czy nawet stopień recyklingu odpadów. Jeśli bym chciał to na Francję czy Niemcy czy Holandię tez bym ci znalazł selektywnie wybrane artykuły ukazujące różne patologie społeczne, tylko - tak jak pisałem wcześniej

Moje trzy grosze.

, nie jest żadnym argumentem, bo Polska to nie Niemcy. Na przykład oni grają w piłkę nożną lepiej niż mieszkańcy Czukotki Dolnej, a my nie. Wyprzedzanie tirów na drogach dwukierunkowych to polski, nie niemiecki narodowy sport ekstremalny. 5. Co do statystyk, to ja znam tylko takie, które mówią, że

zaraz, ta statystyka mówi COŚ jeszcze

>w statystyce śmiertelnych ofiar na 100 wypadków: Polska - 11,2 ; >Francja - 5,9; Holandia - 3; Niemcy - 1,6; Wielka Brytania 1,7. Jeśli dane są prawdziwe i nienaciągane poprzez inną klasyfikację wypadku, wówczas wynikałoby, że w Polsce jest średnio 5 RAZY mniej wypadków na mieszkańca niż w

Re: Totolotek?

zaobserwowałeś. emes-nju napisał: > > OFIAR!!! Zanim zaczniesz pieprzyc glupoty, zapoznaj sie ze statystykami! Lerpiej sam się z nimi zapoznaj, bo każdy kto bierze udział w wypadku to ofiara, jeśli ktos zginie , jest wtedy ofiarą śmiertelną. a ja mówiac wypadki miałem na myśli zdarzenia drogowe

Chrzanisz Haszu niemożebnie

statystyk wypadków drogowych a przekonasz się, że Polska w nich prowadzi - w liczbach bezwzględnych, na 100 000 pojazdów, na 100 000 przejechanych kilometrów. 2. Głupota francuska. Skoro na drodze dochodziło do tragicznych wypadków autobusów, skoro autobusy, mimo zakazów i ostrzeżeń ciągle się na

Re: Totolotek?

, zeby w tym wypadku ofiarom post factum postawiono zarzut za szybkiej jazdy). > Nie mozna pisac że przewaga dróg jednojezdniowych to przyczyna > ogromnej ilości wypadków. OFIAR!!! Zanim zaczniesz pieprzyc glupoty, zapoznaj sie ze statystykami! W wynoszonych pod niebiosa Niemczech w roku 2006

Re: Szkoda, że nie przerżnął wyborów. Byłby trupe

. > 14.Nastapil bardzo duzy spadek przestepczosci (napady i rozboje -20,7% , kradzi > eze samochodów -40% w okresie kwiecien 2007-kwiecien 2006. Najpierw przyjrzyj się metodyce statystyk kryminologicznych, a odkryjesz, że za czasów PiSu po prostu inaczej to liczono. Przestępczość w Polsce spada

WŁODEK z poznania chyba bajki opowiadał

problemy z wymienionymi wskaźnikami są: Polska, Portugalia, Grecja, Estonia, Łotwa, Litwa, Węgry, Cypr i Czechy" www.zmpd.pl/ Gość portalu: Włodek z Poznania napisał(a): > się przepisy i ograniczenia drogowe, a śmiertelność w wypadkach drogowych jest > NAJNIŻSZA w Europie? Niższa niż w

Re: No i w koncu dopadlo jureeka...

studzienke kanalizacyjna, to Ty jestes winien, bo "nie dostosowales"! A kierowcy? Ostatnio zniesiono nawet domniemanie niewinnosci i praktycznie prawo do obrony - o tym jest ten watek. Pomijam juz porownanie naszych i niemickich statystyk. W zamoznych i jezdzacych nowszymi, lepiej utrzymanymi

TnT - bardzo głupie hasło!

. Skoro Niemcy, Austriacy, Holendrzy i Francuzi reprezentują „starą Unię” to ciekawe, które to inne państwa tak psują statystyki? Najwyraźniej, ludzie stojący za akcją TnT nie stronią od nieuprawnionych uogólnień. 2 Prawda jest taka, że poza trzema wyjątkami właściwie nigdzie w Europie kolej

Re: Ludzie, wroccie na kurs prowadzenia samochodo

ciekawostka, nie pamiętam czy już wspominałem: wiadomo, że trudno porównywać Polaka, który jest we Francji w gościach z Francuzem który jest u siebie i vice versa. Za to ciekawe porównanie byłoby na jakimś neutralnym gruncie. I bodaj w 2008 roku taka okazja była, wyszły statystyki wypadków powodowanych

FAKTY, _____czepianie jest bezpodstawne.____

Wypadki drogowe w Polsce 2007: www.policja.pl/portal/pol/8/21830/Wypadki_drogowe_w_Polsce_w_2007_r.html Raport 2007r.: To jest liczna wypadków spowodowanych przez odpowiednio: 29445 - samochód osobowy 2299 - rower 815 - motorower,(czyli sutery itp.) 953 - motocykl ______________ Liczba

Fakty IV

wypadków drogowych niż kierowcy ich nie używający. Według statystyk, na które powołują się zwolennicy tego nakazu, przed jego wprowadzeniem aż 75% kierowców jeździło w dzień z włączonymi światłami mijania, a 27% kierowców uważało, że poprawia to bezpieczeństwo. Co w takim razie myślało 48% kierowców

Re: To zaledwie 1000 mniej niz w Polsce

warunki > drogowe, jakimi dysponuja" Budzik juz mi to wyjasnil. Znaczy sie wyjasnil mi dlaczego we Francji ginie trzykrotnie wiecej obywateli niz w Niemczech. Wynika to z "architektury" autostrad w tych krajach. Po prostu dla wielu przeszkoda nie do pokonania sa korki na bramkach

!!!

nasze statystyki sa > tragiczne, ale jezdzac duzo po Polsce dziwie sie, ze tylko tyle > ginie ludzi, bo jakosc drog zarowno starych jak i nowych(!), w tym > organizacja ruchu jest wg mnie horrendalna. Tłumaczę: W ogóle wszyscy inni są winni, że drzewa nie są z gumy. > Takze na A4

Re: Zmiana czasu na letni

służącego do produkcji energii elektrycznej. W Polsce pierwsza zmiana czasu została wprowadzona w okresie międzywojennym." A czy to naprawdę oszczędność??? Te przestoje pociągów? A w Kanadzie statystyka pokazuje , ze w pierwszym tygodniu po zmianie czasu jest dwukrotnie więcej wypadków drogowych

Re: A ja dołoże swoje

predkosci na autostradach. Wprawdzie plota cos o ekologii. Mysle jednak, ze chodzi o liczne i nie ujawnione w statystyce wypadki, na tych drogach smierci. A moze, podobnie jak swiatly umysl spod Czestochowy, ktory zwezil droge twierdzac, ze jak sie jedzie wolniej, to bezpieczniej, Niemcy powinni stopniowo

Dzika Polska

zawsze wyżej ceni lakier samochodu jakiegoś pirata drogowego niż zdrowie swoich pasażerów. Ciekaw jestem czy jest to oficjalna polityka władz miasta i przedsiębiorstw autobusowych? Ciekawi mnie, czy ktoś policzył w Polsce, jakie są statystyki różnego rodzaju przestępczości. Który rodzaj przestępczości

Re: Dlaczego?

życie, jest wrogiem i kłamcą. ZSRR był krajem opartm na kłamstwie - od oficjalnej propagandy poczynając na fałszowaniu bądż ukrywaniu statystyk alkoholików i wypadków drogowych kończąc. a największym kłamstwem była oficjalna historia tego kraju - i Rosja dzisiaj powtarza te kłamstwa...

Sygnatariusze #2

-1961 szanowany niemiecki historyk Theodor Schieder wydawał bogatą dokumentację gromadzącą relacje dotyczące zbrodni popełnianych na Niemcach, listy ofiar, statystyki, analizy planów i organizacji wysiedleń . Miał doświadczenie nie tylko teoretyka i zawodowego historyka, ale także eksperta i praktyka. Schieder

Morderca jest kim innym niż to opisują media

dlaczego liczba wypadków rośnie. Przecież mądre głowy i statystyki wyraźnie mówią, że powinno być bezpieczniej. Jakieś 20 lat temu, byłem młodym, początkującym kierowcą bez doświadczenia - kierowcą-piratem, szalonym i szybkim, który ograniczenia prędkości przemnażał przez 2 i zgodnie z oficjalnie

Re: Jazda z włączonymi światłami.

wprowadzeniem zakazu używania świateł mijania w dzień podczas dobrej widoczności. Władze austriackie tłumaczą to względami bezpieczeństwa, gdyż przeprowadzone badania oraz statystyka wypadków w tym kraju potwierdziły negatywny wpływ nadużywania świateł mijania na bezpieczeństwo ruchu drogowego. Nakaz

Konkrety cz. 1

, zdarza się więcej wypadków śmiertelnych na głowę mieszkańca niż na autostradach Francji. Z kolei Francuzi giną częściej niż Niemcy, którzy na swoich autostradach (na ogół) mogą jeździć tak szybko, jak im się tylko podoba. A jeśli powiążemy te dane z gęstością sieci drogowej, wyniki okażą się jeszcze

Sygnatariusze #2

gromadzącą relacje dotyczące zbrodni popełnianych na Niemcach, listy ofiar, statystyki, analizy planów i organizacji wysiedleń . Miał doświadczenie nie tylko teoretyka i zawodowego historyka, ale także eksperta i praktyka. Schieder będąc od 1937 roku członkiem NSDAP stał się „bojowym naukowcem

Re: ciemnogród funduje

.polskie statystyki i przelicz to na pieniądze z budżetu wydawane na leczenie i pogrzeby, renty i zasiłki na osierocone dzieci itp). Potem skalkuluj uczciwie (a nie wg PKP) rzeczywiste koszty transportu kolejowego, łącznie z jego infrastrukturą utrzymywaną z budżetów krajowych a - nie tylko przewoźników

Re: Od dzis caly rok na swiatlach ??

Masz rację - wydaje Ci się. ;P Gdyby to było takie proste - pstryk i mamy 30% wypadków mniej, tak jak to wmawiają posłowie, to dlaczego cały świat tak nie jeździ? Weźmy chociażby naszego sąsiada - Niemcy, o którym nie da się powiedzieć, że nie dbają o bezpieczeństwo w ruchu drogowym. Ale tam

ARGUMENTACJA ZA POMNIKIEM

ostatnich 10 lat zginęło na polskich drogach blisko 60 000 ludzi, a blisko 700 000 odniosło obrażenia ciała? d) bo świat w działaniach na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego wyprzedza nas o dziesięciolecia, np.: Szwecja- tzw. opcja zero, Niemcy – nieuchronność kary za wykroczenia drogowe

Re: zlikwidować nakaz jazdy na światłach

? W cywilizowanych krajach, które szczególnie dbają o bezpieczeństwo ruchu drogowego, takich jak Niemcy, Holandia, Szwajcaria, Francja, Belgia i wiele innych, nie ma nakazu jazdy z włączonymi światłami mijania w dzień, a czasem wręcz funkcjonuje zakaz używania świateł mijania bez wyraźnej potrzeby

Sygnatariusze #2

-1961 szanowany niemiecki historyk Theodor Schieder wydawał bogatą dokumentację gromadzącą relacje dotyczące zbrodni popełnianych na Niemcach, listy ofiar, statystyki, analizy planów i organizacji wysiedleń . Miał doświadczenie nie tylko teoretyka i zawodowego historyka, ale także eksperta i praktyka. Schieder

Re: Będziecie jeździć na światłach w dzień?

; tępie z roku na rok. Za wrost liczby wypadków nie można więc > > obwiniać wzrostu liczby pojazdów (proponuję przeglądnąć > > statystyki).Nie pojawił się jakikolwiek inny czynnik oprócz > > obowiązkowych świateł który mógłby spowodować wzrost liczby wypadków > > (pamiętajmy, że w

Re: Niemieckie dno

Gość portalu: Jozek napisał(a): > Ktos mi moze wytlumaczyc,dlaczego w USA ginie wiecej osob /tys.mieszkancow w wy > padkach drogowych niz w RFN mimo wiekszych i bezpieczniejszych aut i maxymalnej > predkosci na autostradach 120 km/gopdz. Moze podaj najpierw statystyki dotyczace tych

Re: CZY POLSCY KIEROWCY MUSZĄ BYĆ BYDLAKAMI

!! :-) Jest jeszcze np. Grecja! > W Polsce w wypadkach drogowych ginie ok. 5000 ludzi rocznie, głównie z powodu > nadmiernej prędkości Statystyki mówią inaczej! > i bezmyślności kierowców. Tu się zgadzam. > Proponuję aby na podstawie zmiany przepisów, wszystkie należności za mandaty >

4 tysiące tirów = sto pociągów

EURO, HOLANDIA 953 MLN EURO, NIEMCY 838 MLN EURO, SZWECJA 463 MLN EURO, DANIA 349,2 MLN EURO, AUSTRIA 199,5 MLN EURO, POLSKA 44,4 MLN EURO, Kolej to dużo niższe niż w przypadku innych środków transportu koszty zewnętrzne (związane z wypadkami, zanieczyszczeniem środowiska, zatłoczeniem systemów

Mili ludzie ze Związku Wypędzonych #2

relacje dotyczące zbrodni popełnianych na Niemcach, listy ofiar, statystyki, analizy planów i organizacji wysiedleń . Miał doświadczenie nie tylko teoretyka i zawodowego historyka, ale także eksperta i praktyka. Schieder będąc od 1937 roku członkiem NSDAP stał się „bojowym naukowcem”, który

4 tysiące tirów = sto pociągów (informacja za rze

EURO, HOLANDIA 953 MLN EURO, NIEMCY 838 MLN EURO, SZWECJA 463 MLN EURO, DANIA 349,2 MLN EURO, AUSTRIA 199,5 MLN EURO, POLSKA 44,4 MLN EURO, Kolej to dużo niższe niż w przypadku innych środków transportu koszty zewnętrzne (związane z wypadkami, zanieczyszczeniem środowiska, zatłoczeniem systemów

Re: O szybkości na drodze-pełen tekst artykułu

bazy danych o ruchu drogowym prowadzonej przez OECD). Wynika z nich, że na autostradach amerykańskich, gdzie obowiązują drakońskie ograniczenia prędkości, zdarza się więcej wypadków śmiertelnych na głowę mieszkańca niż na autostradach Francji. Z kolei Francuzi giną częściej niż Niemcy, którzy na

4 tysiące tirów = sto pociągów (informacja za rze

EURO, HOLANDIA 953 MLN EURO, NIEMCY 838 MLN EURO, SZWECJA 463 MLN EURO, DANIA 349,2 MLN EURO, AUSTRIA 199,5 MLN EURO, POLSKA 44,4 MLN EURO, Kolej to dużo niższe niż w przypadku innych środków transportu koszty zewnętrzne (związane z wypadkami, zanieczyszczeniem środowiska, zatłoczeniem systemów

4 tysiące tirów = sto pociągów

towarowych tzw. wagonów kieszeniowych, które przewożą kontenery, bądź naczepy tirów. Co dziesiąta ofiara wypadków drogowych ginie w wypadku spowodowanym przez kierowców samochodów ciężarowych. Po drogach naszego kraju porusza się 2 miliony samochodów ciężarowych - przez ostatnie dziesięć lat liczba tzw

Re: do vojager

wprowadzono ograniczenia prędkości na autostradach? by zrobić na złość prującym 220? dlaczego Niemcy są jedynym krajem w Europie, w którym tych ograniczeń nie ma? Są aby napewno krajem z najmniejszą ilośćią wypadków? Proszę o statystykę, źródło, a nie "byłem widziałem słyszałem" Po cholerę

Mit o tym, że w Polsce dużo dokłada się do kolei:

: Przegląd komunikacyjny grudzień 2005, Karol Trammer: „Kolej dla Ludzi” w magazyn Obywatel nr 2 (22), Centrum Statystyki Kolejowej (na podstawie: Kowalski B. „Funkjonowanie przewozów regionalnych w województwie mazowieckim” referat konferencyjny, Warszawa 2003 r.) Równie

- JKM miał rację ! Pasy bezpieczeństwa i ...

...ograniczenia prędkości niosą śmierć ! " Badania i statystyki pokazują, że ograniczenia prędkości na autostradach mają odwrotny skutek im bardziej się ślimaczymy, tym większe mamy szanse na wypadek. Rządy różnych państw zdają się tego nie zauważać. Od 1 czerwca we Włoszech kierowcy będą

Re: Niemcy chwalą udaną polską tranformację ustro

są też Polacy. www.stat.gov.pl/warsz/index_PLK_HTML.htm dlakierowcow.policja.pl/portal/dk/807/47493/Wypadki_drogowe__raporty_roczne.html - Wypadki drogowe - raporty roczne bezszans.pl/go.live.php/PL-H10/aktualnosci/1048/2011-czarne-statystyki-wypadkow-drogowych.html - - Zmiany ustrojowe w 1989 r. nie

Eco-Driving

udziałem kierowców przeszkolonych. Tak na przykład w jednym z kantonów szwajcarskich liczba wypadków i kolizji z udziałem przeszkolonych znacząco spadła. Wprawdzie z punktu widzenia statystyki ograniczenie liczby wypadków jest jeszcze trudno zauważalne, (bo przeszkoleni stanowią wciąż nikły ułamek

Re: Nieco statystyki, czyli dlaczego prędkość zab

prędkości - i wcale nie ma tam więce > j wypadków. Takie miejsca w Europie występują tylko na niemieckich autostradach, na tych nielicznych odcinkach, gdzie jeszcze nie wprowadzono ograniczeń znakami, a tych jest coraz mniej, bo Niemcy systematycznie likwidują odcinki bez ograniczeń i widocznie mają w

Re: A mogę linka na statystyki lub publikację?

Nic w wypadkach nie ma głównej przyczyny, są czynniki. A jednym z czynników jest brak oświetlenia. Do tego brawura, alkohol, itp. co dotyczy wszystkich uczestników ruchu. Gdyby wszyscy zaczęli jeździć z przepisową prędkoscią to nie spadłoby drastycznie liczba wypadków. Np. Niemcy mają liberalne

Re: tylko do "ziemi"

swoim zachowaniem chca byc przykladem dla dzieci. ) Nie tak. Ekstrapolacja nie ma granic – można ja doprowadzic do takiej ska ) li, która sprawia, ze badanie ma wartosc naukowa taka jak bajka Andersena. I dlatego wszelkie statystyki dotyczace ruchu drogowego nie maja sensu, poniewaz nie

Re: Co to znaczy „tańszy prąd“? Wszys

cieszy się dobrymi statystykami zdrowotności obywateli. > Do tego należy dodać wycieki radioaktywne z innych > ogniw łancucha obiegu paliwa jądrowego, bez którego elektrownia działać nie > może. są to tak śladowe ilosci, ze w porównaniu z owymi "wyciekami" tudzież ww. parowaniem

Re: Fotoradary na A4!

- nie podawajcie za przykład Włochów... ze zrozumiałych przyczyn... > > Z wieloletnich statystyk brytyjskich wynika, że głównymi sprawcami wypadków > na ichnich motorways są pojazdy jeżdżące raczej niezbyt szybko - samochody > małolitrażowe i ciężarówki. i znowu temat różnicy prędkości

Fotoradary na A4!

ma ograniczeń prędkości. Włosi poważnie rozpatrywali niedawno możliwość podniesienia limitu prędkości na wybranych autosradach do 150 km/h, gdyż przy dotychczasowych 130 km/h dosć częste są przypadki zasypiania za kierownicą. Z wieloletnich statystyk brytyjskich wynika, że głównymi sprawcami

Re: Polska-Zachód, piekło-niebo

;rzekomo" "ociakajace krwia drogi" to okreslenie tego jako "chlopski sarkazm" wydaje mi sie na miejscu. > W terenie zabudowanym dochodzi do większości wypadków z udziałem pieszych, > czyli najmniej chronionych uczestników ruchu. Polecam Ci zapoznanie się ze > statystykami

Re: Polska-Zachód, piekło-niebo? NIE

> 1998 18,4 7080 ofiar/38,5 mln > Czyli na szczęście liczba ofiar w Polsce systematycznie maleje. A tymczasem: "W ciągu ostatnich 10 lat w krajach Unii rejestrowano co prawda spadek poważnych i śmiertelnych wypadków drogowych, ale w ostatnich latach tendencje te

Re: do vojager

, w którym tych ograniczeń nie ma? odp. pewnie dlatego, ze jeszcze nie narodzil sie polityk, ktory to przeprowadzi z obawy o swoja polityczna kariere > Są aby napewno krajem z najmniejszą ilośćią wypadków? Proszę o statystykę, > źródło, a nie "byłem widziałem słyszałem" odp. tego

do 01boryny

wiedzieli, że takie eldorado długo nie potrwa), co z kolei pogorszyło średni stan techniczny poruszających się w polsce pojazdów i doprowadziło do wzrostu ilości wypadków (na to statystyki akurat nie wskazują, opieram się tu na danych opublikowanych niedawno w raporcie branżowym auto-moto gazety, chyba

Re: BTW

statystyk dotyczacych > wypadkow w Niemczech, ciekawi mnie natomiast stosunek liczby wypadkow do liczby > zarejestrowanych samochodow. Ilosc zarejestrowanych samochodow NA GLOWE na wschodzie Niemiec jest juz zblizona do tej na Zachodzie, choc ciagle jeszcze nizsza. To chyba jeszcze bardziej

Re: Rowerem przez Kraków

; dopuszczalne. Nieprawda. Pojedź sobie do tych krajów i poczytaj przepisy o ruchu drogowym. Albo zapytaj policjanta w "cywilizowanym kraju". Ja spędziłem ponad 12 lat w Niemczech, Holandii i Belgii, i wiem z autopsji, a Ty tam chyba nigdy nie byłeś. > > > Jak nauczyć rowerzystę np

PRZEDKRÓJ o NCAP (long)

cięższy samochód, tym większe szanse przeżycia. Oczywiście człowiek musi być przynajmniej zapięty pasami. Tę opinię potwierdza Anders Kullgren, szef badań bezpieczeństwa ruchu drogowego ze szwedzkiego towarzystwa ubezpieczeniowego Folksam, które publikuje własne statystyki bezpieczeństwa oparte na

Hamas zdobywa głosy na Zachodnim Brzegu

tych krajach ale z lichwy uiszczanej skorumpowanym rzadzacym klikom i dyktatorom tj. jako partner kryminalow rabujacych swoje narody. Wedlug oficjalnych statystyk, w pierwszej polowie 1980-tych lat Trzeci Swiat wyplacil uprzemyslowionym krajom w postaci odsetek od pozyczek $325 miliardow

Jak płacić zagraniczne mandaty drogowe?

. Niemcy i Austriacy ścigają i karzą za to od jakiś dwóch lat - nie bez powodu. Według ich statystyk około 60% wypadków na autostradach nie zdarzyłoby się, gdyby zachowany był bezpieczny odstęp.

Re: Raport o wypadkach drogowych w Polsce

marek.dumle napisał: > Możliwe wnioski jakie mi się nasuwają: > -niemcy jeżdżą bezpieczniejszymi samochodami i częściej przeżywają w > wypadkach > -większość wypadków polskich to potrącenia pieszych, bo one głównie > kończą się śmiercią (nie mam precyzyjnych danych z Niemiec o

Re: Polska-Zachód, piekło-niebo? Zgadza sie.

pewnie kazdy kraj europejski na leb. :o) Sprawa wyglada nieco inaczej, jesli porowna sie ilosc zabitych w odniesieni do ilosci ZMOTORYZOWANYCH mieszkancow, bo tylko ci poslugujacy sie samochodem moga spowodowac wypadek drogowy. I juz jestesmy - o dziwo - przy "kilkukrotnej" roznicy. Tylko w

Re: rozumiem, choć nie akceptuję

. Zadziwiające. > > hip: To, że tam większość jedzie 115 o niczym nie świadczy. > Świadczy o tym że można spokojnie, bezpiecznie tyle tam jechać. hip: Ci pod krzyżami przydrożnymi już wiedzą, że do czasu. A statystyka wypadkowości w Polsce jest aż nadto wymowna. I nie jest to kwestia jakości dróg

Re: Niemcy, pierwszy raz ilosc ofiar ponizej 5 ty

opelotka napisał: > Moze i mam.Tyle tylko że statystyki puchną...nieuropejsko. Tak w temacie krzyzy na prostych (nie na zakretach, jak napisales) zacytuje zdanie z policyjnego raportu: "Koncentracja większości wypadków na prostych odcinkach dróg jedno jezdniowych - dwukierunkowych oraz

Re: Wypadki smiertelne Niemcy: 1950-1970-2010

, czarną statystykę, napędzają od lat nieoświetleni rowerzyści, pijani pi > eszy i zdecydowanie karygodne przekraczanie dozwolonej prędkości w terenach zab > udowanych. Zgodnie z publikacją "Wypadki drogowe w Polsce 2009" Komendy Głównej Policji, jest to nieprawda. Nietrzeźwi uczestnicy

Re: Niemcy testują "szybkich ale bezpiecznych"

wiekiem tylko mi się ten stan pogłębia... No ale jeśli robi tak "większość" kierowców, to przestają dziwić fatalne statystyki wypadków drogowych w Polsce. Chociaz nie, źle piszę: dopiero teraz zaczynają mnie dziwić - że jest tych zdarzeń tak mało, zważywszy, że "większość" ludzi

Wypadki

Właśnie wróciłem z parudniowego wypadu do Niemiec i chcę przekazać na gorąco parę kojących (?) wieści. 1.) Już wcześniej mi się tak zdawało, a teraz się w tym zupełnie utwierdziłem, że bajką jest jakoby Niemcy jeździli pedantycznie z taką prędkością, jaka wynika z przepisów. Z reguły dodają

Wypadki komunikacyjne

Wypadek komunikacyjny (drogowy) – zdarzenie (wypadek) w ruchu lądowym, morskim lub powietrznym, w którym uczestniczy co najmniej jeden pojazd (z napędem silnikowym lub bez takiego napędu) oraz którego skutkiem są szkody w majątku lub szkody na osobach w nim uczestniczących. Wypadki drogowe

Przejście graniczne Gubin-Guben (drogowe)

Stempel niemieckiej kontroli granicznej w drogowym przejściu granicznym Gubin - Guben Przejście graniczne Gubin - Guben – polsko - niemieckie kolejowe i małego ruchu granicznego przejście graniczne, położone w województwie lubuskim, powiecie krośnieńskim, w gminie Gubin, w miejscowości Gubin.D

Statystyka samobójstw według państw

22.9 2005 Ukraina 40.9 7.0 22.6 2005 Korea Południowa 29.6 14.1 21.9 2006 Sri LankaDostępne są jedynie dane łącznie dla obydwu płci za rok 1996. Pełna statystyka istnieje dla roku 1991 : mężczyźni: 44.6, kobiety: 16.8 brak danych brak danych 21.6 1996 Belgia 31.2 11.4 21.1 1997

Gubin (Niemcy)

, polską – Gubin i część zachodnią – Guben, obecnie samodzielne miasto. Do 21 grudnia 2007 r. zlokalizowane były tutaj drogowe i kolejowe przejścia graniczne z Polską. HistoriaPo raz pierwszy wzmiankowane w pocz. XIII w. (1211) w dokumencie Henryka Brodatego zwalniającym z opłat celnych sól

Autostrada A65 (Niemcy)

do Karlsruhe poprzez drogę krajową B 10. Kwestią sporną jest połączenie drogowe między Kandel/Wörth, a Lauterbourg we Francji, jako że przebiega przez rezerwat przyrody Bienwald. Z tego też powodu nie jest możliwa dalsza rozbudowa autostrady w kierunku Strasburga.Połączenia z drogami krajowymi: B 9 B 10 B 38

Tekst udostępniany na licencji Creative Commons: uznanie autorstwa, na tych samych warunkach, z możliwością obowiązywania dodatkowych ograniczeń. Zobacz szczegółowe informacje o warunkach korzystania.
Zasady zachowania poufności. O Wikipedii. Korzystasz z Wikipedii tylko na własną odpowiedzialność. Materiał pochodzący z Wikipedii został zmodyfikowany poprzez ograniczenie liczby przypisów. Wikipedia® is a registered tradmark of the Wikimedia Foundation.