sprzęgło sekwencyjne

Piotr Sielicki

BMW M4 DTM | Po raz pierwszy

BMW M4 DTM | Po raz pierwszy

Już niedługo na drogach pojawi się nowe BMW M4 Coupe. Następcy słynnego M3 nie mogło więc zabraknąć w najbardziej prestiżowej dla bawarskiego producenta serii wyścigów DTM

Automatyczne skrzynie biegów | Ręce przy sobie!

Mieszanie biegami nie każdego bawi, więc coraz więcej aut wyposaża się wyrafinowane przekładnie automatyczne, które wykonują robotę za kierowcę. w pięciu parach samochodów sprawdziliśmy, gdzie lepiej sprawuje się "manual", a gdzie "automat"

Toyota Małysza gotowa na Dakar

Tuż przed startem do Rajdu Dakar 2013, Adam Małysz i Rafał Marton zmieniają samochód. Z Mitsubishi L200, którym ścigali się do niedawna, przesiadają się do Toyoty Hilux. Nowym autem chcą nawiązać walkę z najlepszymi kierowcami świata

Adam Małysz przed Dakarem 2014

Adam Małysz przed Dakarem 2014

następujące parametry:- 8-cylindrowy silnik TOYOTA o pojemności 5.0l- Moc 370 KM- Moment obrotowy 650 Nm- Sekwencyjna 6-stopniowa skrzynia biegów- Sprzęgło AP Racing Sinter metalik- Felgi Evo Corse- Opony BF Goodrich- 2 koła zapasowe Evo Corse / BF Goodrich- Amortyzatory Reiger- Wymiary (dł. / szer. / wys

Saab 9-3 (1998-2003) - opinie Moto.pl

Saab 9-3 (1998-2003) - opinie Moto.pl

turbodiesla. Nie grzeszą trwałością, a są kosztowne. Przeniesienie napędu W modelu 9-3 wyeliminowano linkę sprzęgła na korzyść systemu hydraulicznego. Nie ma więc problemów z zacieraniem się układu włączania i wyłączania, tak jak w modelu 900. Sprzęgło nie jest jednak zbyt trwałe i przy

Toyota Corolla E 11 (1997-2001) - opinie Moto.pl

Toyota Corolla E 11 (1997-2001) - opinie Moto.pl

opłaca się wymieniać w ASO, inne zaś są dostępne w formie zamienników. Silnik Benzynowe jednostki napędowe są trwałe i niezawodne. Awarie zdarzają się sporadycznie, może to być wypalona uszczelka pod głowicą albo wyciek oleju spod uszczelniacza wału korbowego od strony sprzęgła. Trzeba zajrzeć pod

Volkswagen Polo (1999-2005) - opinie Moto.pl

Volkswagen Polo (1999-2005) - opinie Moto.pl

jest droga i polega na wymianie uszczelniacza. Twardy pedał sprzęgła zwiastuje problemy z linką sprzęgła lub sprężyną dociskową.UKŁAD WYDECHOWYNiezbyt trwały jest tłumik końcowy. Dobre rozwiązanie stanowi tłumik z oferty firm akcesoryjnych. Wytrzyma niewiele mniej albo tyle samo, a jest tańszy. W

Ford Fiesta R5 | Test | Jak na Monte Carlo

Ford Fiesta R5 | Test | Jak na Monte Carlo

startowej znajdujący się na kierownicy i Fiesta jest gotowa do walki. Sprzęgło, jedynka, której wbicie słyszalne jest nawet z zewnątrz i towarzyszy mu przyjemne szarpnięcie, gaz w podłogę i... nagle pojawiają się przeciążenia, których w zwykłym aucie nie doświadczymy. Nogami opieram się o podstopnice dla

Touareg po raz trzeci

Touareg po raz trzeci

w których zastosowano diody LED.Napęd stanowi silnik wysokoprężny 2.5 TDI osiągający dzięki dwóm turbosprężarkom 300 KM mocy i 600 Nm momentu obrotowego. Te wartości przenoszone są na koła za pomocą trzytarczowego sprzęgła ceramicznego i ulepszoną pięciobiegową sekwencyjną skrzynię biegów. Pozwala

Peugeot Polska Rally Team 2010

NAPĘDU Typ napęd na cztery koła Sprzęgło dwutarczowe Skrzynia biegów sekwencyjna 6-biegowa Mechanizm różnicowy dwa mechanizmy różnicowe samoblokujące KONSTRUKCJA Struktura i materiały nadwozie plus klatka bezpieczeństwa rurowa Zawieszenie przednie Pseudo Mc Pherson, amortyzatory Peugeot

Hołowczyc przesiada się do MINI

turbodoładowania6 cylindrów w układzie liniowym, 24-zawory, DOHCŚrednica tłoków x skok    84.0 mm x 88.0 mmPojemność 3000 ccSystem paliwowy Bosch Common Rail, 2000 barMoc maksymalna  kW/ bhp 236/315 przy 4000 obr/minMaksymalny moment obrotowy 700 Nm/2100 obr/min Właściwości jezdne Sprzęgło

Audi R8 V10 - zaryczy głośniej

Audi R8 V10 - zaryczy głośniej

manualną skrzynią biegów. Jako opcja dostępna będzie także sekwencyjna przekładnia R-tronic. Niezależnie jednak od wybranego typu skrzyni w efektywnym katapultowaniu się spod świateł pomoże system Launch Control oraz napęd na cztery koła quattro (sprzęgło wiskotyczne). W samym prowadzeniu auta pomoże

Fiat Punto (1999-2005) - opinie Moto.pl

Fiat Punto (1999-2005) - opinie Moto.pl

specjalistom. Czasem można to stwierdzić już na pierwszy rzut oka, bo w alternatorach po prostu pękają obudowy. W Punto nie należy też zbytnio ufać sterownikowi wtrysku.Układ napędowyNajdelikatniejszym elementem układu przeniesienia napędu w Punto jest sprzęgło. Docisk nader często nadaje się do wymiany już

Mercedes klasy A (1997-2004) - opinie Moto.pl

Mercedes klasy A (1997-2004) - opinie Moto.pl

podczas uderzeń bocznych (większość energii przejmują solidne szerokie progi i podłoga, a nie stosunkowo wąskie drzwi). Podczas zderzeń czołowych cały zespół napędowy (silnik, sprzęgło i skrzynia biegów) wsuwają się pod podłogę, nie wyrządzając szkód w przedziale pasażerskim. To ważne, bo strefa

Mercedes A (1998-2004)

Mercedes A (1998-2004)

przejmują solidne szerokie progi i podłoga, a nie stosunkowo wąskie drzwi). Podczas zderzeń czołowych cały zespół napędowy (silnik, sprzęgło i skrzynia biegów) wsuwają się pod podłogę, nie wyrządzając szkód w przedziale pasażerskim. To ważne, bo strefa zgniotu w przedniej części Mercedesa A jest

Radical SR3 RS | Za kierownicą

Radical SR3 RS | Za kierownicą

ruszajcie jej - tłumaczy instruktor. Biegi zmieniamy łopatkami przy kierownicy - dodaje. Skrzynia jest sekwencyjna i bardzo szybka. A co ze sprzęgłem? - pada pytanie. - Sprzęgła używamy w dwóch przypadkach, jak zjedziemy do depo i jeśli wykręcimy na torze bąka. Jeśli tego nie zrobimy, przy obrocie auta

Lewa stopa wolna

samochodach. Kierowca ma wtedy do wyboru tryb pracy ręcznej, z sekwencyjną zmianą przełożeń lub w pełni automatycznej. Choć konstrukcję przekładni oparto na budowie tradycyjnej skrzyni manualnej, w pojeździe nie znajdziesz pedału sprzęgła. Zmiana biegów oraz wysprzęglanie realizowane są poprzez specjalne

Rajd Barbórka | Abarth 500 R3T w Warszawie

Rajd Barbórka | Abarth 500 R3T w Warszawie

Automobilklubu Zamkowy.Jednostka napędowa Abartha 500 ma pojemność 1368 cm3. Jest wyposażona w turbosprężarkę Garret GT 1446 o stałej geometrii. Generuje ona moc ponad 180 KM przy 5500 obrotów/minutę. Skrzynia biegów to kłowy mechanizm sekwencyjny z 6 przełożeniami i z samoblokującym się płytkowym mechanizmem

Kupujemy samochód używany | Poradnik

Kupujemy samochód używany | Poradnik

sprawdzać skrzynię podczas redukcji z trzeciego na drugi bieg,-    "ślizganie" się sprzęgła (zwiększanie obrotów podczas wysprzęglania i zmiany biegów, straty dynamiki, problemy z ruszeniem z miejsca),-    szarpanie przy ruszaniu i stuki w układzie napędowym przy

Unikalne systemy Alfa Romeo

Unikalne systemy Alfa Romeo

stonowane, a kontrola momentu wzrasta podczas przyśpieszenia. Tryb sprawia, że samochód jest łatwiejszy w sterowaniu nawet na nawierzchniach o niskiej przyczepności Alfa TCT Twin Clutch Transmission to nowatorski, automatyczny układ przeniesienia napędu z dwoma suchymi sprzęgłami, składający się z dwóch

BMW X5 (1999-2006) - opinie Moto.pl

BMW X5 (1999-2006) - opinie Moto.pl

powierzono międzyosiowemu mechanizmowi różnicowemu. W drugiej wersji (od jesieni 2003 r.) tylna oś przyjmuje 100 % momentu obrotowego, a w razie potrzeby dowolna jego część trafia na oś przednią. Rozdziałem napędu zajmuje się w tym przypadku sprzęgło wielopłytkowe. Nie ma tutaj blokad mostów napędowych czy

Volvo S80 (1998-2006) - opinie Moto.pl

Volvo S80 (1998-2006) - opinie Moto.pl

wykazuje się sprzęgło. Dynamiczna jazda, szczególnie najmocniejszymi wersjami, wyjątkowo szybko "pożera" ogumienie przedniej osi. Volvo 850 (1991-1997)ZawieszenieSerwisowe akcje nawrotowe świadczą o tym, że przednie zawieszenie S80 to delikatna materia, która wymaga częstego zaangażowania

Tajemnicze skrótowce cz. II

Tajemnicze skrótowce cz. II

, EFi (Multiport Fuel Injection) - wielopunktowy wtrysk paliwa MMMT (Multi-mode manual transmission) - mechaniczna skrzynia biegów z elektrycznym sterowaniem sprzęgła i wybierania przełożeń (Toyota) MPV (Multi Purpose Vehicle) - pojazd z wszechstronnym nadwoziem, np. typu van MSR (Motor-Schleppmoment

Volkswagen w Rajdzie Dakar 2011

blokadamiSprzęgło     hydrauliczne, trzytarczowe sprzęgło ceramiczne ZF Sachs ZawieszeniePrzednia/ tylna oś    podwójne trójkątne wahacze poprzeczne, dwa zespoły     sprężyn/amortyzatorów ZF Sachs przy każdym koleUgięcie sprężyny     250 mm, zgodnie z

Rajdowa Fiesta gotowa

-konnym, dwulitrowym silnikiem Duratec, rozwijającym 260 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Moc trafia na wszystkie cztery koła za pośrednictwem sześciostopniowej, sekwencyjnej skrzyni biegów M-Sport/Xtrac współpracującej ze sprzęgłem AP Racing. Do tego dochodzi w pełni regulowane zawieszenie oraz układ

Volkswagen Polo (1994-2009) - opinie Moto.pl

w silnikach Diesla (wadliwa śruba). W 2004 r. serwisy zapobiegały również pękaniu pedałów sprzęgła w Polo, wzmacniając wadliwe spawy, a w odmianach Classic i Variant poprawiono w 2004 r. system wspomagania hamulców. W sumie interwencji producenta było niewiele, dopracowana konstrukcja nie miała

Mercdes klasy A (1997-2004)

progi i podłoga, a nie stosunkowo wąskie drzwi). Podczas zderzeń czołowych cały zespół napędowy (silnik, sprzęgło i skrzynia biegów) wsuwają się pod podłogę, nie wyrządzając szkód w przedziale pasażerskim. To ważne, bo strefa zgniotu w przedniej części Mercedesa A jest krótka.Historia modelu1996

Używane auto | Co sprawdzić kupując używany samochód

podczas redukcji z trzeciego na drugi bieg;- "ślizganie" się sprzęgła (zwiększanie obrotów podczas wysprzęglania i zmiany biegów, straty dynamiki, problemy z ruszeniem z miejsca);- szarpanie przy ruszaniu i stuki w układzie napędowym przy zmianie biegów;- drżenie silnika lub dźwigni biegów przy

Nissan Qashqai - Oryginał

więcej. Kaszkaj nie ma litości dla portfela. Sam układ napędowy wypada zupełnie nieźle. W wersji czteronapędowej (bo jest też 4x2) steruje się nim za pomocą pokrętła na tunelu środkowym. Kierowca może wybrać tryb 2WD, Auto (wówczas głos ma sprzęgło wielopłytkowe) oraz Lock (rozdział 50:50 między przód i

Skoda Fabia S2000 - test | Z piekła rodem

. 180 km/h Elektronika Magneti Marelli Skrzynia biegów Xtrac, sekwencyjna, 6-biegowa Sprzęgło AP Racing -184 mm

Pierwszy Nissan GT-R już w Polsce!

ręcznie silnik V6, sekwencyjną 6-cio biegową skrzynię biegów z podwójnym sprzęgłem, układ napędu 4x4 i zawieszenie.Do 8 czerwca wszyscy chętni będą mogli zobaczyć Nissana GT-R, w salonie Nissana przy ul. Puławskiej 276 w Warszawie.Auto, pomimo faktu, iż pierwsze egzemplarze wyjadą z europejskich salonów

Volkswagen Golf GTI

bezpośredniego FSI i turbosprężarki. Do tego DSG - najszybsza zautomatyzowana skrzynia na rynku. Dzięki dwóm sprzęgłom każdy wyższy bieg czeka w pogotowiu. Zmiana trwa 8 ms - 10 razy szybciej niż SMG II BMW. Ale - jak wszystko - i DSG ma swoje mankamenty. Poznaliśmy je dobrze, jeżdżąc naszą długodystansową

Fiat Seicento (1998-2007) - opinie Moto.pl

podczas przyśpieszania na zakrętach wskazują na konieczność wymiany). W wersji Citymatic często zawodzi automatycznie sterowane sprzęgło. W tym wypadku również niezbędna jest próbna jazda potwierdzająca prawidłowe działanie automatyki.ZawieszenieNajbardziej podatnymi na zużycie elementami są gumowo

Fiat Punto II (1999-2010) - opinie Moto.pl

przeniesienia napędu w Punto jest sprzęgło. Docisk nader często nadaje się do wymiany już po przebiegu 30 tys. km. Podczas oględzin trzeba koniecznie odbyć jazdę próbną. Ślizganie się sprzęgła albo trudności z włączaniem biegów to zapowiedź sporych wydatków.ZawieszenieTuleje metalowo-gumowe w zawieszeniu nie

Opel Corsa C (2000-2006) - opinie Moto.pl

funkcjonalnym i przestronnym wnętrzem czy solidnością wykonania, ale również wysokim poziomem technicznym. W Corsie C znajdziemy elektryczne wspomaganie kierownicy, zautomatyzowaną skrzynię biegów (działa jak automat, nie trzeba używać sprzęgła), silniki benzynowe Twinport z kanałem dolotowym o zmiennej

Ferrari F430 - test | Za kierownicą

się bać, że skończy się nam paliwo, gdy Enrico pozwala przejść od słów do czynów. Wrzucam jedynkę. Nie ma pedału sprzęgła, więc by ruszyć, muszę mocniej wcisnąć gaz. Ni to warcząc, ni to mrucząc, Ferrari wytacza się na tor. Czekam na ruch chorągiewki. Jest! Ogłuszony rykiem silnika i przygwożdżony

C6 i pół

skalibrowali układ kierowniczy. A może też usztywnili nadwozie? Po toporności C4 nie ma nawet śladu. Zmiana biegów też nie przypomina już przestawiania zwrotnicy. Dźwignia chodzi wyraźnie lżej, a puszczenie sprzęgła podczas ostrej jazdy nie wywołuje szarpania.Frajda zaczyna się na dobre, gdy na wyświetlaczu

Toyota Supra Inter Cars

fabryka Toyoty, a właściwie jej dział Toyota Racing Department. Tylko sprzęgło zawiodło już po pierwszych próbach podniesienia mocy do niemal 500 koni. Miejsce fabrycznego zajęło trzytarczowe Exedy. Wszystko dostępne jest na naszym rynku. Wystarczy "jedynie" odpowiednia sumka...Żona ogarniaChoć

Volkswagen Golf GTI

(np. Tiptronic) i jak ona nie wymaga pedału sprzęgła. Biegi można zmieniać albo drążkiem, albo dźwigienkami przy kierownicy, w trybie sekwencyjnym. Mniej wymagającym pozostaje całkowicie samoczynny program. Silnik to nie wszystkoJuż zawieszenie "zwykłego" Golfa V nie

Renault Kangoo (1998-2003) - opinie Moto.pl

wału korbowego od strony sprzęgła oraz awarie pompy paliwa, a w silnikach szesnastozaworowych także uszkodzenia cewek zapłonowych. W turbodieslach łatwo pękają elementy gumowe układu dolotowego. Manualnie regulowany luz zaworowy wymaga kontroli co 60 tys. km, ale w przypadku zasilania LPG musi być

Alfa Romeo 147 FL

pod kierownicą mamy tu pokaźną dźwignię między fotelami, zasłaniającą trochę panel sterowania klimatyzacją. Dźwignię można ustawić w położeniu R (bieg wsteczny), N (bieg jałowy) lub przesunąć w lewo (z wciśniętym hamulcem), by wybrać "jedynkę". Zautomatyzowane sprzęgło samo wykona pracę

Seat Ibiza (1993-2002) - opinie Moto.pl

. nagminnie zrywa się linka sprzęgła. Słabe, aluminiowe końcówki zastąpiono stalowymi. Częstej kontroli wymagają gumowe osłony przegubów napędowych. Pęknięcie tego drobnego elementu powoduje niemal natychmiastową awarię kosztownego podzespołu. Nietrwałe są łożyska w piastach kół, a sportową eksploatację nie

Mazda 3 (2003-2009) - opinie Moto.pl

Reflektor halogenowy 850 zł 390 zł Sprzęgło kpl. 1000 zł 750-920 zł Źródło: Carspeed.plInternetforum.mazdaspeed.pl - przylądek wszystkich Maździarzy; największe polskie forum dyskusyjne o Maździe i bogata w informacje platforma wymiany doświadczeń eksploatacyjnychdavidgowenlock.co.uk/mazda3

Smart roadster-coupe

umiejętności na miarę Wojtka Cołoszyńskiego (patrz ramka). Co ciekawe, wyłączone ESP nie pozostaje w całkowitym uśpieniu. Jeśli komuś marzy się nawrotka w miejscu - może się zawieść. Owszem, smart nawet zacznie obracać się wokół własnej osi, ale już po chwili ESP rozłącza automatyczne sprzęgło i stoisz na

BMW M5

cztery skrzynki Paulanera. Siedmiobiegowe SMG to przekładnia mechaniczna z możliwością sekwencyjnej zmiany przełożeń manetkami za kierownicą bądź drążkiem między fotelami. Sprzęgło sterowane jest elektronicznie za pośrednictwem hydraulicznych siłowników, które potrafią działać płynniej i szybciej niż

Saleen S7 Twin Turbo

niego.Umieszczony za fotelem kierowcy silnik w wozie Stańcy miał aluminiową głowicę, tłoki i korbowody kute z tytanu, a cylindry i gniazda zaworów wykonane ze stopu magnezu i aluminium.Sekwencyjna skrzynia biegów S7 ma sześć przełożeń i przekazuje moment obrotowy na tylne koła poprzez podwójne sprzęgło stalowo

Opel Antara V6 - mocarny SUV

, automatycznie dołączany napęd tylnej osi (elektryczno-hydrauliczne sprzęgło międzyosiowe przekazujące do 50 proc. momentu obrotowego) pozwalają już na pewną dozę szaleństwa. Dokładnie do tego są stworzone współczesne SUV-y i crossovery. Jedziemy więc do schroniska na Jamnej (530 m n.p.m., Pogórze Ciężkowicko

Po prostu GTO XX | Za kierownicą

się prawą stopą, aby osoba, która znajdzie się w pobliżu poczuła dreszcz na plecach. Przełącznik manettino w pozycji Race i jedziemy na pierwsze okrążenie. Silnik V12 wzmaga obroty z robiącą wrażenie łatwością. Sekwencyjna skrzynia biegów wystrzeliwuje biegi z prędkością światła, wzbudzając emocje

Honda IMA

widzę, że wszystko jest "po staremu". Tradycyjna skrzynia biegów, sprzęgło, hamulec i gaz. Przekręcam tradycyjny kluczyk w tradycyjnej stacyjce. Dopiero podświetlone na niebiesko wskaźniki sugerują odmienność Hondy. Co prawda mamy tradycyjny obrotomierz i prędkościomierz, ale futurystycznie

Volvo XC90 V8

Napęd cztery koła (sprzęgło wielopłytkowe sterowane elektronicznie) Skrzynia biegów automatyczna/6-stopniowa Zawieszenie przednie kolumnowe ze sprężynami śrubowymi, dolnym

Volvo S80

! Maksymalna moc dostępna jest przy 5950 obr/min, a potężny moment 440 Nm przy niespełna czterech tysiącach obrotów. Trochę brak mu mocy od dołu ale i tak do setki auto przyspiesza w 6,5 sekundy. Na mokrej nawierzchni z ruszaniem nie mam kłopotu. W końcu to All Wheel Drive. Elektronicznie sterowane sprzęgło

Opel Corsa - opinie Moto.pl

silnikiem Diesla 1.3 (70 KM, wspólna konstrukcja GM i Fiata), jednak do największej rzadkości należą benzyniaki 1.4 (90 KM) i gwarantujący sportowe emocje 1.8 (125 KM). Warto zainteresować się autem z automatyczno-sekwencyjną skrzynią biegów Tiptronic. Co ciekawe, sama skrzynia nie różni się niczym od

Konfrontacje: BMW 645/Jaguar XKR

szeroki próg, a potem wyprostować, by zmieściły się w wąskim tunelu. Miejsca w nim akurat na gaz i hamulec. Aaa, to już wiemy, dlaczego w serii XK jest tylko automat. Pedał sprzęgła po prostu nie zmieściłby się obok dwóch pozostałych. Z lewej strony, w szczelinie między fotelem a progiem, zmieścił się

Seat Toledo/Leon (1999-2006) - opinie Moto.pl

koncernu (silniki z pięcioma zaworami na cylinder, napęd obu osi ze sprzęgłem Haldex).Klasą samą dla siebie są sportowe odmiany Cupra. Mało w nich komfortu, za to klimatu sportowych bolidów aż nadto. Ich osiągi potrafią skutecznie podnieść adrenalinę, a cena wcale nie jest szokująca. Niełatwo jednak

AUDI A6 3.0/BMW 540i/JAGUAR S-TYPE 3.0/VW PASSAT W8

też aksamitny dźwięk 6-cylindrowego silnika. Szkoda, że nie poprawiono nieprecyzyjnej pracy skrzyni biegów, trudnego do wyczucia skoku pedału sprzęgła. Jeśli S-Type 3.0, to tylko z automatem.Za jazdę i komfort dla Passata niemal piątka.KOSZTYCena Passata z 8-cylindrowym silnikiem wypada nieźle - 40

Maserati Quattroporte Automatica - test | Za kierownicą

sekwencyjnych, a nie domowych konsoli do gier, to cud. Przy wciśniętym do oporu pedale gazu zmiany biegów odbywają się tak szybko, że widać owe chwile wyłącznie na obrotomierzu, a - co warto pamiętać - przy skrzyni automatycznej napęd nie jest przerywany w chwili zmiany biegu. Porządny automat to obecnie w

Konfrontacje: Lancia Ypsilon 1.4 16V Platino/ Citroën C2 VTR Sensodrive/Suzuki Ignis 1.5 GS

. Samochód podczas testu osiągał 100 km/h w czasie 10,1 s. Z tradycyjną skrzynią wynik byłby prawdopodobnie o sekundę lepszy. Jednak przekładnia zautomatyzowana też ma swoje zalety, szczególnie podczas jazdy w miejskich korkach. Brak pedału sprzęgła i opcja automatycznej zmiany biegów uprzyjemniają jazdę, a

Konfrontacje: Citroen C2 VTR Sensodrive/Suzuki Ignis 1.5 GS/Lancia Ypsilon 1.4 16V Platino

100 km/h w czasie 10,1 s. Z tradycyjną skrzynią wynik byłby prawdopodobnie sekundę lepszy. Jednak przekładnia zautomatyzowana też ma swoje zalety, szczególnie podczas jazdy w miejskich korkach. Brak pedału sprzęgła i opcja automatycznej zmiany biegów uprzyjemniają jazdę, a obsługa przycisków Paddle

Seat Toledo II/Leon l - 1999-2006

koncernu (silniki z pięcioma zaworami na cylinder, napęd obu osi ze sprzęgłem Haldex). Klasą samą dla siebie są sportowe odmiany Cupra. Mało w nich komfortu, za to klimatu sportowych bolidów aż nadto. Ich osiągi potrafią skutecznie podnieść adrenalinę, a cena wcale nie jest szokująca. Niełatwo jednak

BMW M5

samoblokujący mechanizm różnicowy ze sprzęgłem wielopłytkowym zapewniają bezpieczne wykorzystanie tych parametrów, a wysoki poziom komfortu podróżowania łatwo uzyskać, wybierając odpowiedni zakres zmiennego tłumienia amortyzatorów. Siła, z jaką funkcjonuje hydrauliczne wspomaganie układu kierowniczego

Volkswagen Passat B5 (1996-2005) - opinie Moto.pl

wybrać Passata Syncro nazywanego od 1999 r. 4 Motion, z napędem obu osi. Także w tym przypadku sięgnięto po rozwiązania techniczne stosowane przez Audi (rozdział momentu obrotowego sprzęgłem Torsen).AwaryjnośćNiemiecka solidność przypisywana Passatowi nie znajduje potwierdzenia w praktyce. Użytkownicy na

Konfrontacje: BMW Z4 3.0i/Honda S2000

, puścić sprzęgło i dodać gazu, by to auto zamienić w cyrkiel. O proszę! W Hondzie ta sztuczka nie uda się tak łatwo, bo nim tylne koła stracą przyczepność, przód zostanie wypchnięty o ładnych parę metrów.Dodatkowe 100 Nm wyczuwa się w Z4 od pierwszego wciśnięcia gazu - tym bardziej że cały ich komplet

Acura RL - test

, ale też - poprzez parę sprzęgieł - między dwoma tylnymi kołami. Honda podkreśla, że działanie systemu najlepiej sprawdzić na mokrej nawierzchni. Układ w odpowiednim momencie przyspiesza, a w innym przyhamowuje tylne zewnętrzne koło. Ma to ułatwić szybkie pokonywanie zakrętów.Na mokrej nawierzchni

Re:

> Ależ najczęściej mechaniczne skrzynie sekwencyjne mają sprzęgła lub sprzęgło. Ależ w samochodzie jest zawsze sprzęgło! > Tyle, że sterowane siłownikami. Kierowca nie dotyka pedału sprzęgła w czasie > zmiany biegów (o ile taki pedał jest). Hehe... A jak ruszy bez pedału sprzęgła? >

Re: Jak sadze - obecnie sa one porownywalne.

) : (430zł +200) * 5 = 3150 zł 2. Tzw. "pakiet startowy" w przypadku używanego auta (w moim wypadku: wymiana rozrządu,sprzęgła, płynów, elementów układu hamulcowego, zawieszenia, wymiana reduktora w inst. gazowej itd) - 5 000 zł 3. Lakierowanie zderzaków + odświeżenie lakieru na całym

Re:

Ależ najczęściej mechaniczne skrzynie sekwencyjne mają sprzęgła lub sprzęgło. Tyle, że sterowane siłownikami. Kierowca nie dotyka pedału sprzęgła w czasie zmiany biegów (o ile taki pedał jest). Naciska tylko przycisk lub robi krótki ruch wajchą do zmiany biegów - siłowniki załatwiają resztę

Re:

bk44 napisał: > > Ależ najczęściej mechaniczne skrzynie sekwencyjne mają sprzęgła lub sprzę > > gło. > Ależ w samochodzie jest zawsze sprzęgło! No jest. Nie znam przykładów przeczących tej tezie. :-) > > Tyle, że sterowane siłownikami. Kierowca nie dotyka pedału sprzęgła w

Czy nowa BMW M5 będzie tylko z automatem ??

Czyli z sekwencyjną skrzynią bez sprzęgła ?? Czyżby producenci nie wierzyli w możliwości użytkowników takich aut ??

Re:

> OK. Jesteś pewien, że rajdowe skrzynie sekwencyjne mają proste zęby (tak jak > skrzynie kłowe)? Jestem. > W rozwiązaniach z 'cywilnymi' skrzyniami sekwencyjnymi na ogół nie ma pedału > sprzęgła. Puszczenie hamulca lub dodanie gazu aktywuje siłowniki operujące > sprzęgłem 'w

Re: Wrocław: winda w wieżowcu znów spadła. Z 3 os

O hazardzie mówi się przy układach kombinacyjnych, a o wyścigach przy sekwencyjnych (automatach) asynchronicznych. Hazard, to pojawianie się na wyjściu rzeczywistego układu kombinacyjnego niepożądanego 0 (1) wskutek niejednakowych opóźnień w funktorach. Wyścig, to zjawisko przechodzenia automatu

Re: LEWA NOGA NA HAMULCU?!

W rajdówkach WRC są skrzynie sekwencyjne, czyli nie naciska się pedału sprzęgła. -- www.dajeszprace.pl/cele.php

Re: półautomat?

;Przy hamowaniu nie gaśnie" - tak mi mówiła koleżanka jeżdżąca Twingo z automatycznym sprzęgłem. Znalazłem na stronach dwóch OSK coś takiego: Według ostatniej nowelizacji przepisów o możliwości prowadzenia konkretnego pojazdu przy kodzie "78" decyduje brak pedału sprzęgła, zatem może to być

Re: TIPTRONIC

Na prostszy język: Tiptronic-skrzynia automatyczna ze skrzynią "manualną"(sekwencyjną)z tym,że nie ma sprzęgła(niektórzy mogą sobie tak pomyśleć,że jest). Automat-poprost sam zmienia biegi(nie ma trybu sekwencyjnego),zazwyczaj 4 lub 5 biegów.

Re: zmiana biegów w ręce

bartekexc napisał: > jak może być z tyłu jak masz "sekwencyjną"(dobre słowo?) skrzynie Normalnie "z tyłu" - widziałeś kiedyś taki układ zmiany biegów w komarze? Polega to na tym, ze wciskasz sprzęgło i w tym momencie manetką zmieniasz bieg (tak jakbyś dodawał gazu

Re:

> Ależ najczęściej mechaniczne skrzynie sekwencyjne mają sprzęgła lub sprzęgło Chyba kazdy wspolczesny samochod, ma sprzeglo (lub mechanizmy spelniajace jego funkcje) :-> > Kierowca nie dotyka pedału sprzęgła w czasie > zmiany biegów (o ile taki pedał jest). Naciska tylko przycisk

Re: Jak jeździć automatem?

, połączona z silnikiem za pomocą sprzęgła). Ta pierwsza jest rozwiązaniem klasycznym, natomiast ta druga jest rozwiązaniem nowym, usuwającym znaczną część wad orginału (tak, wszsytkie "automaty" dwusprzęgłowe mają mechanizm identyczny jak skrzynie ręczne). CVT natomiast to zupełnie inna historia

Re: Z niecierpliwoscia czekam na czesc 3

A obudowę filtra powietrza ma całą? Moje volvo jak mechanior popsuł mi obudowę filtra powietrza przy wymianie sprzęgła zachowywało się podobnie. Tyle że nie miało sekwencyjnego gazu, ale miało holenderską instalację Vialle. -- Ręce opadają do kostek jak mawia Szymuś Prostaczek

Re: Gaz wciąż najtańszy?

A ja teraz obiektywnie (mam nadzieje) Nigdy nie lubiłem gazu. Mam passata z 2002r oczywiście TDI. Wszystko super - spalanie rzędu 7-8 litrów, w trasie 6. No ale samochód swoje przejechał i się zaczęło - wymienione 2 pompowtryski, turbina, koło dwumasowe i sprzęgło - razem kosztowało pewnie z 5

Re: złącze {akson - elektroniczny układ scalony}

mnie,intensywność badań natychmiast (w ciągu kilku lat:)) doprowadzi do rozpracowania kodowania ładunkowego, co otworzy drogę do tworzenia takich sprzężeń. Na pewno nie będzie to teoria 0-1 -kowa. Owe "stany" będą miały strukturę ciągłą i przestrzenną, bo inaczej nie mogłyby odzwierciedlać

Re: Skrzynie automatyczne vs przyspieszenie

Co nie zmienia faktu, że "sekwencyjnej" skrzyni czy DSG bliżej do klasycznego automatu niż do mieszania drągiem i wciskania pedału sprzęgła. W F1 są skrzynie automatyczne.

Re: seat toledo - gaz

sekwencyjnym wtryskiem gazu w fazie lotnej; jazdę ZAWSZE rozpoczyna się na benzynie i po uzyskaniu np 30st temperatury cieczy chłodzącej, która płynie przez reduktor powinno nastąpić przełączenie na gaz - bez jakichkolwiek zjawisk. Może sprzęgło się kłania - nie gaz?

Re: Konkurencja?? :-)))

tym, osobiście mam problemy z przyzwyczajeniem się do takiej sekwencyjnej skrzyni (do automatu zresztą też). Żona ma coś takiego w Yarisie, ciągle szukam nogą sprzęgła i naciskam na hamulec ;-)) Pzdr Niknejm

Typy automatów - podsumowanie

W związku z nagminnym myleniem typów automatycznych skrzyń biegów wypisałem poniżej skrótowy ich podział. 1. Klasyczne. Budowa: Przekładnia planetarna + sprzęgło hydrokinetyczne. Pogarszają osiągi i zwiększają zużycie paliwa. Odmiany: a) bez możliwości zmiany sekwencyjnej (najstarszy i

Re: Suzuki GSX600F zmniana biegow bez sprzegla?

A co chcesz uszkodzić w NIESYNCHRONIZOWANEJ sekwencyjnej skrzyni? Wbrew pozorom UMIEJĘTNA zmiana bez sprzęgła daje mniejsze obciążenia udarowe skrzyni niż zmiana ze sprzęgłem. Jeśli po prostu wciśniesz sprzęgło i zmienisz bieg to wałki i tak wyrównają prędkości obrotowe udarowo /w odróżnieniu od

Re: Skrzynie automatyczne vs przyspieszenie

greenblack napisał: > Co nie zmienia faktu, że "sekwencyjnej" skrzyni czy DSG bliżej do klasycznego > automatu niż do mieszania drągiem i wciskania pedału sprzęgła. > > W F1 są skrzynie automatyczne. skrzynia sekwencyjna to w założeniu zwykła skrzynia + pneumatyka do

Re: Skrzynie automatyczne vs przyspieszenie

> działanie skrzyni. Niekoniecznie. Skrzynia z Punto II (sekwencyjna) to skrzynia CVT :-) GB, chyba powinieneś doszkolić się ze skrzyń i sprzęgieł (pamiętam Twoją niedawną tezę, że silnikiem hamuje się przez poślizg sprzęgła). Wiem, złośliwy jestem :-)) Pzdr Niknejm

Re: seat toledo - gaz

jazdy np ze skrzyżowania) muszę nieproporcjonalnie mocno dodawać gazu (sory za język ale nie jestem fachowcem) bo samochód po prostu nie ma mocy i jak lekko nie wysprzęglę to gaśnie. Na bęzynce nie ma takich problemów a przy rozgrzanym silniku objawy się jakby zmniejszają. Sprzęgło chyba dobre NO I CO Z

Re: Skrzynie dsg, cvt i inne automaty

było/jest wrażenie, że samochód permanentnie się ślizga na sprzęgle (niewykluczone zresztą, że często tak jest - mokre sprzęgło i te sprawy). Jedziesz powiedzmy 60 km/h i chcesz przyśpieszyć - nie jakoś bardzo ostro, ale dość zdecydowanie. Dodajesz gazu i co się dzieje? Natychmiast wzrastają ci obroty

Re: niewielki samochód z automatem

Polecam Toyote Yaris MMT. MMT to skrzynia manualna, w ktorej sprzęgło i mechanizm wybierania biegów obsługują silniki elektryczne. Dla użytkownika praca skrzyni jest w pełni automatyczna, istnieje też możliwość sekwencyjnej zmiany przełożeń. Plusy są takie, że skrzynia nie zjada dynamiki

Re: Dzieki!

. Podgrzewanie siedzeń jest dwustopniowe i działa bardzo dobrze: u nas to opcja obowiązkowa (patrz wyżej :) DSG ma wszystkie funkcje normalnego automatu: zmianę automatyczną, ręczną (oczywiście bez sprzęgła, którego nie ma), kickdown, tryb sportowy, pełzanie (tj. po puszczeniu hamulca samochód zaczyna powoli

Re: Co robić żeby nie gasł?

Powoli puszczać sprzęgło ;p To nie jest takie łatwe, kiedy się denerwujesz... więc fakt: uspokój się. Poza tym należy skoordynować ruchy nóg - lewej, która puszcza sprzęgło i prawej, która naciska gaz... Można zacząć od tego, żeby delikatnie nacisnąwszy gaz (ok 1600 - 1700 obr/min, silnik nie

Re: Skrzynie automatyczne vs przyspieszenie

, chyba powinieneś doszkolić się ze skrzyń i sprzęgieł (pamiętam Twoją > niedawną tezę, że silnikiem hamuje się przez poślizg sprzęgła). Pierwsze słyszę, udowodnij.

Re: Automat vs. Sekwencyjny Automat vs. Manual

To nie jest skrzynia sekwencyjna, lecz pseudosekwencyjna. "Wnętrzności" są takie same, jak w zwykłym manualu, lecz ruch ręki kierowcy i nogi na pedale sprzęgła jest zastąpiony siłownikami elektrycznymi/pneumatycznymi/hydraulicznymi. Ten typ skrzyń jest tylko jedną z dróg rozwoju

Re: skrzynia półautomat

sprzęgło jest ale pedału nie ma. skrzynie typu easytronic czy softouch ze smarta forfoura to tradycyjne sześciobiegowe skrzynie działające jak każdy automat, z możliwością przejścia w tryb sekwencyjny, czyli podwyższanie lub obniżanie biegu o jeden za każdym ruchem lewarka. praktycznie tryb ręczny

Re: Dwusprzęgłowy automat BMW - taki sobie test

niższej prędkości obrotowej wału na wejściu do skrzyni biegów (po zapięciu i zsynchronizowaniu kolejnego przełożenia). Na kręcącym się szybciej wyjściu z silnika/kole zamachowym/tarczy sprzęgła od strony silnika są wtedy dosyć duże momenty pędu. Dawniej skrzynie sekwencyjne szarpały przy zmianie biegu po

Re: Dlaczego manuale sprawiają Wam taką frajdę ??

Gość portalu: EdekBezPrawejRęki napisał(a): > No tak ,ale są tacy których stać na automaty a jednak biorą manuale ,bo mówią > że muszą panować nad samochodem . Czy to jest fakt że lepiej panuje się nad > samochodem z manualem ?? Dla mnie osobiście obecność sprzęgła dodaje wartości w

Re: Skrzynie automatyczne vs przyspieszenie

;prawdziwwa " skrzynia sekwencyjna do automatycznej zmiany biegów? Ano to, że jest ona wdzięcznym elementem automatycznego systemu sterowania układem przeniesienia napędu, począwszy od zmiany biegów całkowicie zależnej od kierowcy, z eliminacją conajwyżej pedału sprzęgła (zwykłe sprzęgło suche

Re: Skoda Superb na wypasie

połączeniu z 6-biegowa przekładnią automatyczną Sportronic, daje płynną, dynamiczna jazdę. Wyjątkowa płynność pracy i łagodne zmiany przełożeń wynikają z faktu, iż w odróżnieniu od większości skrzyń z sekwencyjnym sterowaniem (dzwigienkami przy kole kierownicy), rozwiązanie firmy Aisin bazuje na klasycznej

Re: Citroen Xantia

na 1,5 max 2 tys PLN (własnie zamki, cieknąca pompa, urwane lusterko i chyba sprzęgło do wymiany). Czyli na gotowo 3,5 max 4 tys. Więc 6 tys za '95 i też pewnie kilka "rzeczy" do poprawy to moim zdaniem za dużo

Re: Golf VI - najsłynniejszy kompakt świata w now

jak w stosunku do sekwencyjnych przekładni ze zautomatyzowanym pojedynczym sprzęgłem. W rozważaniach należy wziąć pod uwagę takie aspekty jak - koszty produkcji (szczególnie w stosunku do jednotarczowych sekwencyjnych): skomplikowane współosiowe sprzęgła, z których każde musi przenieść zadany moment

Re: mam pecha chyba sprzedam alfe i kupie inną

Więc tak: awaryjność niska (u mnie: pompa sprzęgła- 320 PLN i po uderzeniu w glebę skrzynia giegów 1500 PLN; poza tym tylko eksploatacja) Komfort jazdy bardzo wysoki, trzasków plastików prawie nie ma (u mnie) prowadzenie bajka. Absolutne minimum do tego samochodu to 1,8 (1,6 to muł- za mało jak

Re: niewielki samochód z automatem

accordeon napisał: > Polecam Toyote Yaris MMT. MMT to skrzynia manualna, w ktorej sprzęgło i > mechanizm wybierania biegów obsługują silniki elektryczne. Dla użytkownika > praca skrzyni jest w pełni automatyczna, istnieje też możliwość sekwencyjnej > zmiany przełożeń. > Plusy

Re: OMEGA B MV6 - czy warto podjąć ryzyko?

tys. km Jeżeli chodzi o koszty i awaryjność - ogólnie nie jest raczje źle. Aczkolwiek np. wymiana sprzęgła była stosunkowo sporym wydatkiem, który lekko mnie zszokował, a miałem porównanie do nie taniego w te klocki XM 2.0. Inna rzecz, która dotknęła moją mv6 to jakieś wyrobienie się panewek na

Re: +y i -y

biegów,a auto jeździ bardzo efektywnie,właściwie tylko taka różnica,że samo biegi zmienia-Aisin się spisał:)),w końcu auto z automatem też jest autem i jeździ.A że nie ma sprzęgła...:) Aha... Uwielbiam jeździć po Paryżu (w ogóle po Francji,Włoszech .Tam czuję,że żyję.A nie to co u nas- irytacja

Re: No tak, ale:

pochwalić VW AG. ;-) Kiedy skrzynia jednak się 'pomyli' (bo np. wymyślisz sobie wrzucić od razu 3 i naciskasz szybko na łopatkę dwa razy), wtedy mechanizm dwóch sprzęgieł nie jest w stanie przyspieszyć zmiany biegu - odłączana jest 1, wrzucana jest 3 i sprzęgło dopiero się załącza (jak w klasycznych

Coupe - oszczędne i/lub sportowe.

sportowym wózku może być koncepcja którą aktualnie realizujemy czyli sekwencyjna zmiana biegów działająca na zasadzie czysto mechanicznej + elektroniczna synchronizacja + eliminacja sprzęgła. Docelowo przewiduję zastosowanie silnika 25 kW elektrycznego (Komel) , który przy masie własnej całkowitej poj

Re: Ćwiećśzarzut

simr1979 napisał: > > Akurat w przypadku DSG jest - cały pomysł na szybkość działania tej skrzyni > polega na tym, że jednocześnie włączone są 2 biegi na 2 wałkach obsługiwanych > przez 2 sprzęgła, dzięki czemu zmiana biegów ogranicza się do wy/zasprzęglenia > odpowiednich wałków

Re: automatyczna skrzynia biegow a MMT

4 biegi, no i sprzęgło hydrokinetyczne (straty dynamiki). Ponadto 1.3 automat sporo więcej spala niż 1.0 MMT, no i jest dużo droższy. Dlatego IMHO zakup 1.0MMT ma więcej sensu. Z codziennej eksploatacji znam 1.0 MMT (żona kupiła). Jest OK. Jedyne sytuacje, w których manual jest lepszy, to

Re: Automat vs. Sekwencyjny Automat vs. Manual

greenblack napisał: > To nie jest skrzynia sekwencyjna, lecz pseudosekwencyjna. "Wnętrzności" są > takie same, jak w zwykłym manualu, lecz ruch ręki kierowcy i nogi na pedale > sprzęgła jest zastąpiony siłownikami > elektrycznymi/pneumatycznymi/hydraulicznymi. Ten typ

Re: Czyżby 'trzecia droga ?

obrotomierzu)oraz istnienie sprzęgła (nie do zmiany biegów), > bo czasem jednak trzeba go w sportowej jeździe uzyc. Sportowe skrzynie > sekwencyjne dają taką swobodę. Budowa automatycznej skrzyni niestety to > wyklucza. Jednak technika idzie naprzód i z pewnoscią rozwiazania ze sportu > znjada

W Mondeo jest.....

... klasyczny automat z możliwością sekwencyjnej zmiany biegów, ale do DSG i tym podobnych bardzo wiele mu brakuje. Lancia stosuje od niedawna skrzynię DFN (Dolce Far Niente), zdaje się z jednym sprzęgłem, ale ponoć bardzo sprawnie działajacą i zmniejszającą zużycie paliwa w stosunku do manuali.

Re: Jaka skrzynia porównywalna do DSG?

ręcznych, np. Lexus IS, Mercedes G-Tronic (swoją drogą żeby za nimi "w manualu" nadążyć trzeba machać łapami i kopać sprzęgło jak psychopata). 3. Jeśli chodzi o zużycia paliwa, to auta z 6-biegowymi DSG nigdy w cyklach nie miały niższego spalania niż ich ekwiwalenty ręczne, dopiero 7-biegowe

Re: Laguna 2.0T 170 KM czy Laguna 2.0dCi 170 KM

w alejach, wreszcie w korku coś zaczęło się dziać. Inaczej mówiąc - objawy tylko przy skrzyni rozgrzanej. Wyciągnąłem "mistrza" z serwisu i zrobiliśmy parę rundek w pobliżu reduty. Pierwsza diagnoza - "sprzęgło któregoś tam biegu, albo przekładnia hydro-kinetyczna". Mówi, że

zabije was kosztami luksusu.

niekorzystych założeniach spalania 14,3L/100km i lpg-1,85zł, Pb-4,20)= 0,28zł/km kalkulacja na 100.000km w 4lata z uwzględnieniem wymiany hamulcy, rozrzadu, oleju, sprzęgła, opon, spryskiwacza itd itp -na nieorginalnych dobrych częściach w tanim warsztacie w warszawie + 4000zł na nieprzewidziane naprawy

Re: Czyżby 'trzecia droga ?

obroty nie miesciłyby się w obrotomierzu)oraz istnienie sprzęgła (nie do zmiany biegów), bo czasem jednak trzeba go w sportowej jeździe uzyc. Sportowe skrzynie sekwencyjne dają taką swobodę. Budowa automatycznej skrzyni niestety to wyklucza. Jednak technika idzie naprzód i z pewnoscią rozwiazania ze

Re: Racjonalność absolutna

koincydencji. Ponadto, konieczne jest wzmacnianie intensywnie wykorzystywanych połączeń czyli utrwalanie szlaków pobudzeń, sprzężenia zwrotne i równoległe między obszarami i cały szereg specyficznych połączeń asocjacyjnych, które współdziałając prowadzą do skutecznego wykonywania tej funkcji porównywania

Re: Pomieszanie pojec

Taka skrzynia jest w Yarisie. Ma tez tryb zautomatyzowany. Od klasycznego automatu różni sie tym, że jest to de facto zwykły manual, tyle, że z automatycznym sterowaniem sprzęgłem (w trybie sekwencyjnym) oraz całą zmianą biegów (w trybie Easy, czyli full auto). Tak jest w Yarisie, choć sa

Gaz- jak spadają obroty, czasami gaśnie

Witam wszystkich, znowu mam problem z moją laguną 2.0 16V Sekwencyjny wtrysk gazu, tym razem klopot polega na tym ze jak jadę stałą predkością, na gazie i powiedzmy dojeżdzam do skrzyżowania, wciskam sprzęgło, to wiadomo obroty spadają, tylko u mnie czasami tak bardzo że aż silnik zgaśnie

Re: Ford Focus

Tylko fakty: jezdżę takim samym, choć nieco starszym (kombi, wersja Trend, 2001, klima, cztery poduchy, ABS, wzmocnione zawieszenie) od lipca 2004. Kupiłem z przebiegiem 67 tys.km. Do tej pory kolejno robiłem: złamane cięgno sprzęgła przy pedale (siłowniku hydraulicznym - robiłem sam, musiałem

Re: A co na to powiecie?

; zapytaniem "wysprzęglać, czy nie" A kto to jest Doskocz? Co on wygrał? Mistrzostwo Świata, Europy, Polski, powiatu, podwórka? Poza tym należy zauważyć, że w WRC jest zupełnie INNA konstrukcyjnie, sekwencyjna skrzynia biegów i nie wymaga ona używania sprzęgła podczas zmiany biegów. > A

Re: Czyżby 'trzecia droga ?

greenblack napisał: > Zeby było jasne - Tiptronic to nazwa zastrzeżona przez Audi i Porsche dla > określenia automatycznej skrzyni biegów(ze sprzęgłem hydrokinetycznym) z > funkcją ręcznego wpływania na wybrane przełożenie. Wiem, ale ja tak mówię potocznie na sekwencyjne funkcje

Re: szukam auta z automatyczna skrzynia biegow

Gość portalu: Kruger napisał(a): > Czyżbyś twierdził,że mają automaty.. bueehhhhheeewwuuuuuhhhhhhhhheeeeeee... Może nie są to automaty ze sprzęgłem hydrokinetycznym, ale sąto skrzynie sterowane autmatycznie - bez pedału sprzęgła. Nie ma teżczegoś takiego jak dzźwignia w układzie "

Re: LEWA NOGA NA HAMULCU?!

Z tego co się znam na historii motoryzacji to podwójne wysprzęglanie było używane w skrzyniach bez synchronizatorów. Dziś tego nikt nie stosuje. Wyczynowe skrzynie nie mają synchronizatorów, ale mają za to proste zęby i można w nich zmieniać biegi wogóle nie używając sprzęgła. Tak jak w

Re: To przecież głupie....

Gość portalu: alek napisał(a): > Przykład z wiatrakiem mnie nie przekonuje. > > To o czym piszesz stało się możliwe tylko dlatego, że ktoś wpadł na pomysł > zdjęcia wiatraka z pompy wodnej (w dużym fiacie), gdzie był napędzany od wału > za pośrednictwem tajemniczego sprzęgła i

Re: Micra czy Yaris z automatem co wybrać ?

o dużych pojemnościach z nisko położonym momentem obrotowym - przy takim silniku strata mocy na sprzęgle hydrokinetycznym nie jest zbyt dotkliwa. BTW: niektóre klasyczne automaty też mają możliwość ręcznej sekwencyjnej zmiany biegów.

Sniper, się trochę nie zgadzam.

sniperslaststand napisał: > W przypadku współczesnych automatów ze zmostkowaną przekładnią hydrokinetyczną > nie byłbym taki pewien, podobnie jak w stosunku do sekwencyjnych przekładni ze > zautomatyzowanym pojedynczym sprzęgłem. W rozważaniach należy wziąć pod uwagę t > akie

Re: Skrzynie automatyczne vs przyspieszenie

Gość portalu: andrzejmat napisał(a): Prywatnie jestem konserwatystą - co innego > techniczna dysklusja, wtedy mogę bronić rozwiązań BMW. > tak czy siak nadal twierdzę, że prawdziwie sportowe rozwiązania mogą być oparte tylko o skrzynię sekwencyjną(i tu bmw broni się samo przygotowując

Automaty - reaktywacja, czyli "Blokada głowy"

wyższej, a sekwencyjna skrzynia biegów znalazła zastosowanie w samochodach segmentu A. Rozwiązanie takie zastosowali m.in. producenci najnowszej toyoty yaris. Automatyczna skrzynia biegów montowana jest już w autach o pojemności 1,3 litra. Sprzęgło do muzeum Niektórzy producenci doszli do wniosku

Do Jabłecznika

Gość portalu: Jablecznik napisał(a): > Czy w automacie (a wszystkie sekwencyjne skrzynie dla smiertelnikow na tym sie > opieraja) sa synchronizatory? Tzw. "sekwencyjne" skrzynie np. w Alfie Romeo Selespeed, Ferrari, BMW SMG, Mercedesie Sequentronic to NORMALNE skrzynie z

Re: LEWA NOGA NA HAMULCU?!

rajdzie. Strata czasu na przekładanie nogi przy zmianie biegu jeżeli ma się sekwencyjną skrzynię doliczyłaby się do zwolnienia wywoływanego przez sekwencję i byłoby wolniej niż ze sprzęgłem

Yaris MMT a jazda próbna

Witam Chcę kupić Toyotę Yaris 1.0 MMT, jestem już w zasadzie zdecydowany, ale pomyślałem, żę dobrzy by było przejechać się najpierw tym samochodem, tym bardozej, że interesuje mnie wersja ze skrzynią sekwencyjną (bez pedału sprzęgła) z trybem automatycznym (czyli właśnie MMT). Otóż okazało się

Re: Toyota Corolla 1.4 D-4D

sterowanym sprzęgłem, z automatyczną lub sekwencyjną (manualną) zmianą biegów). Ten tekst o wspaniałych osiągach to lekka przesada, ale do codziennej eksploatacji wystarczy, nawet w kombi. Maksymalna moc już przy 3800 obrotów - to coś dla mnie. -- www.racjonalista.pl

Re: Sniper, się trochę nie zgadzam.

sniperslaststand napisał: > W przypadku współczesnych automatów ze zmostkowaną przekładnią hydrokinetyczną > nie byłbym taki pewien, podobnie jak w stosunku do sekwencyjnych przekładni ze > zautomatyzowanym pojedynczym sprzęgłem. W rozważaniach należy wziąć pod uwagę t > akie

Re: Bugatti Veyron na torze Top Gear - ile osiągn

ceramiczne i dodatkowy hamulec aerodynamiczny. To widać w czasie 0-160-0 km/h. Opóźnienia są niesamowite. Zakręty? Veyron ma napęd na cztery koła (chociaż bez centralnego dyfra a ze sprzęgłem), więc powinien być w stanie szybciej wejść na moc przy wyjściu z zakrętu. Owszem, auto waży 2 tony ale popatrz na

Re: Ćwiećśzarzut

;inteligentnie", musiałaby mieć tyle wałków i sprzęgieł, ile jest biegów. Inteligencja dzialania skrzyni nie jest zwiazana z iloscia walkow. > Tylko > wówczas miałaby możliwość wyboru w każdej chwili i w sposób natychmiastowy > dowolnego biegu - tak jak ma to miejsce w skrzyni ręcznej. Koniecznosc zmiany

automaty i pseudoautomaty

opinia że automaty są awaryjne. Gdyby mnie było stać to bym się nie > zastanawiał tylko brał automata. Niestety ostatnio zamiast automatów ze sprzęgłem hydrokinetycznym i przekładnią hydrokinetyczną stosuje się "automaty elektyroniczne" czyli rozmaite Tiptronic, easytronic, selespeed

Re: technika jazdy w zakręcie a ham. silnikiem

jazdy z wykozystaniem wszystkich mozliwości autka (np rajdowa jazda po szuterkach ) nie ma to jak ręczna (najlepiej sekwencyjna na sprzęgłach kłowych ) skrzyneczka... w innym wypadku wszystkie WRC miały by skrzynie automatyczne czyż nie? PZDR!

Re: Technika jazdy - mniejsze spalanie

Nigdy się nie zastanawiałem nad zmniejszaniem spalania, na codzień jeżdżę ciezarówką i mam parę nawyków ktore obniżają zuzycie. 1 Nigdy nie hamuję ze wciśniętym sprzęgłem( podstawowy błąd wielu nowicjuszy) - idzie wtedy 0 paliwa(jeżeli wtrysk sterowany kompem benzyna diesel sekwencyjny gaz

Re: Abarth Punto Evo - 200 KM i dwa sprzęgła

Ale na przykład na torze Circuit de Nevers Magny-Cours, France (2530 m) zostawił za sobą: Mazda 3 MPS Opel Astra OPC '05 Renault Megane RS Sport Ford Focus ST Honda Civic Type-R (FN2) Renault Clio III Sport Więc jest całkiem nieźle nowy Abarth ma mieć więcej mocy i sekwencyjną skrzynie więc będzie

Nic mnie nie poniosło

odporna. Wiele bram wejściowych nie ma lamp tak ze trafienie kluczem do zamka jest kłopotliwe. Można sekwencyjnie oświetlać skrzyżowanie.Po co świecić na przejścia na których jest czerwone dla pieszych.Wystarczy sprzęgnąć latarnie nad sygnalizatorem pod nią i już jest 50% oszczędności a nawet 80% bo czas

Re: technika jazdy w zakręcie a ham. silnikiem

automat jest dobry > > do spokojnej (nie znaczy niedynamicznej) jazdy a do jazdy z wykozystaniem > wszystkich mozliwości autka (np rajdowa jazda po szuterkach ) nie ma to jak > ręczna (najlepiej sekwencyjna na sprzęgłach kłowych ) skrzyneczka... > w innym wypadku wszystkie WRC miały by

Re: Zmieniać ze sprzęgłem czy bez?

motocykle maja skrzynie sekwencyjne tak jak w WRC tam tez nie uzywaja sprzegla podczas zmiany biegow chociaz panuje opinia ze bieg wyzej bez sprzegla ale bieg nizej ze sprzeglem