silniki dojcza niemiecki

Aestus

Aestus – niemiecki silnik rakietowy używany w górnym członie rakiet Ariane 5. Współczynnik powierzchni, 84. Rozwijany w latach 1988-1995 przez Ottobrunn. Nie posiada możliwości wyłączenia i powtórnego włączenia. Dziewiczy lot 30 października 1997.

Benz Bz.III

Benz Bz.III - niemiecki silnik sześciocylindrowy, chłodzony wodą, o mocy 150 KM (112 kW) przy 1400 obrotach na minutę. Skonstruowany został w 1914 do wykorzystania w przemyśle lotniczym. Silnik ten używany był do napędzania wielu niemieckich samolotów z wczesnego okresu I wojny światowej

NK-12

oryginalnie rozwijany po zakończeniu II wojny światowej przez niemiecki zespół Junkers Ferdynanda Brendera, wywodzący się z późniejszych niemieckich koncepcji silników turbośmigłowych. Konstrukcja wywodziła się od niemieckiego silnika turbośmigłowego Jumo 022 opracowanego w 1944 roku, oferującego moc 6000 KM

Silnik czterosuwowy

spalinowych silników tłokowych pracuje w obiegu czterosuwowym - wyjątkiem są silniki najmniejsze (silniki modelarskie, do motorowerów, najmniejszych skuterów, jak i silniki największe (np. wodzikowe do napędu statków, do napędu niektórych spalinowozów) - gdzie dominuje obieg dwusuwowy. o zapłonie iskrowym

Miedź w energooszczędnych silnikach elektrycznych

Wysoka przewodność elektryczna miedzi jest istotnym czynnikiem projektowym, który umożliwia zwiększenie sprawności energetycznej silników elektrycznych. Jej znaczenie wynika stąd, że silniki elektryczne i napędzane nimi układy są znaczącymi odbiornikami energii elektrycznej pobierającymi 43%-46

Tekst udostępniany na licencji Creative Commons: uznanie autorstwa, na tych samych warunkach, z możliwością obowiązywania dodatkowych ograniczeń. Zobacz szczegółowe informacje o warunkach korzystania.
Zasady zachowania poufności. O Wikipedii. Korzystasz z Wikipedii tylko na własną odpowiedzialność. Materiał pochodzący z Wikipedii został zmodyfikowany poprzez ograniczenie liczby przypisów. Wikipedia® is a registered tradmark of the Wikimedia Foundation.