silnik 1.8 tfsi

Piotr Sielicki

Salon Paryż 2014 | Nowe Audi A6 | Facelifting technologii

Salon Paryż 2014 | Nowe Audi A6 | Facelifting technologii

Dokładnie trzy lata temu na salonie samochodowym w Paryżu Audi zaprezentowało aktualną generację modelu A6. Tegoroczna edycja targów będzie miejscem prezentacji wersji po faceliftingu

0-100 km/h - Który kompakt jest najszybszy?

Sporządziliśmy listę 19 najszybszych usportowionych aut kompaktowych. Głównym parametrem, według którego  ocenialiśmy było przyspieszenie od 0 do 100 km/h. Wszyscy kandydaci osiągają pierwszą setkę w czasie poniżej siedmiu sekund. Wiecie który kompakt jest najszybszy?

Prześwietlamy ceny | Audi

Audi A3 w cenie Q3, A4 w cenie Q7. Do tego A5, które w najbogatszej wersji dorównuje A8. A na deser R8 Spyder, za które można kupić ponad 12 najtańszych "A-jedynek". W naszym nowym cyklu pod hasłem "prześwietlamy ceny" sprawdzamy, co i za ile można kupić u jednego dilera

W tym kraju Audi sprzedało ponad 50 tys. aut. W jeden miesiąc!

W tym kraju Audi sprzedało ponad 50 tys. aut. W jeden miesiąc!

naszego celu, którym jest dostarczenie w tym roku znacznie ponad pół miliona samochodów na rynek chiński" - powiedział Luca de Meo, Członek Zarządu ds. Sprzedaży AUDI AG. ZOBACZ TAKŻE: Audi A3 Cabriolet 1.8 TFSI | Test | Otwarcie sezonu Najpopularniejsze oleje silnikowe w Okazje.info - lipiec

Salon Paryż 2012 | Audi A3 Sportback

Salon Paryż 2012 | Audi A3 Sportback

już jesteśmy przy wersjach silnikowych, przyjrzyjmy się oferowanej palecie.Wszystkie silniki benzynowe to jednostki TFSI, czyli z doładowaniem i bezpośrednim wtryskiem paliwa. Najmniejsza 1.2 TFSI (105 KM), współpracując z dwusprzęgłową skrzynią S-Tronic, przyspiesza do setki w niecałe 11 sekund i

Nowe Audi A4 od 126 700 zł

Nowe Audi A4 od 126 700 zł

Nowe Audi A4 od 126 700 złOdświeżone nadwozie, dopieszczone wnętrze i bardziej ekonomiczne silnikiW marcu przyszłego roku do polskich salonów wjedzie nowe Audi A4. Najtańsza wersja z silnikiem benzynowym kosztuje 126 900 zł (1.8 TFSI 170 KM)Z zewnątrz, A4 po liftingu będzie można rozpoznać m.in. po

Skoda Octavia II (2004 - 2013) - opinie Moto.pl

Skoda Octavia II (2004 - 2013) - opinie Moto.pl

2006 - silnik benzynowy 1.4 (80 KM), sportowa wersja RS z turbodieslem 2.0 TDI (170 KM) 2007 - silniki benzynowe 1.8 TSI (160 KM) i 1.8 TFSI (160 KM), rekreacyjna wersja Scout 2008 - niewielka modernizacja nadwozia (nowy pas przedni, niewielkie modyfikacje wnętrza), silnik benzynowy 1.4 TSI (122

Audi A3 Cabriolet 1.8 TFSI | Test | Otwarcie sezonu

Audi A3 Cabriolet 1.8 TFSI | Test | Otwarcie sezonu

benzynową w aktualnej ofercie (300-konne S3 nie jest jeszcze dostępne). Turbodoładowany silnik 1.8 TFSI o mocy 180 KM idealnie pasuje do tego samochodu. Kabriolet nie służy do bardzo szybkiej jazdy. Osiągi na poziomie 7,8 s do "setki" w zupełności wystarczą. Zużycie paliwa nie jest wygórowane. W

Salon Nowy Jork | Audi A3 sedan i S3 sedan

Salon Nowy Jork | Audi A3 sedan i S3 sedan

mocniejszych wrażeń, Audi przygotowało 170-konne 1.8 TFSI (również 250 Nm) oraz 2-litrowe TFSI o nie doprecyzowanym jeszcze potencjale.W Stanach Zjednoczonych, zwolennicy silników wysokoprężnych wielkiego wyboru mieć nie będą. Na tamtejszym rynku, jedynym dostępnym dieslem będzie 2-litrowe TDI, rozwijające moc

Audi TT po liftingu

Audi TT po liftingu

;wyleciały" sześciocylindrowa jednostka FSI o pojemności 3,2 l oraz 2-litrowe, 200-konne TFSI. W ich miejsce pojawiło się 2-litrowe TFSI rozwijające moc 210 KM, znane chociażby z Golfa GTI szóstej generacji. Benzynowe, 160-konne 1.8 TFSI oraz 2-litrowy diesel pozostały nietknięte. Producent obiecuje

Najlepsze silniki 2010 roku

Najlepsze silniki 2010 roku

 silniki z doładowaniem. Ceremonia wręczenia nagród laureatom Ward's 10 Best Engines 2010 odbędzie się podczas styczniowego salonu samochodowego w Detroit.Lista Ward's 10 Best Engines 2010:- Audi A4 - turbodoładowany silnik benzynowy 2.0 TFSI DOHC R4 (turbo)- Audi S4 - doładowany silnik

Salon Genewa 2012| Nowe Audi A3

Salon Genewa 2012| Nowe Audi A3

Nowe Audi A3Niemcy zapewniają, że auto spełnia oczekiwania kierowców ceniących luksus i sportowe doznaniaAudi A3 dostępne jest z silnikiem 1.4 TSI (lub 1.8). Zużycie paliwa ograniczono o 12 proc. W ofercie są 3 warianty wyposażenia: Attraction, Ambition i AmbientePodczas targów samochodowych w

Mistrzowie oszczędności

Mistrzowie oszczędności

TSI BlueMotion Technology Trendline DSG 7-biegowa (27 750 euro; 122 KM; 7,1/5,1/5,8 l/100 km; 580 euro)2. Morgan 4/4 1.8 16V Sport (39 500; 111; 8,3/4,9/6,2; brak)3. BMW 318i (28 400; 143; 8,1/5,3/6,3; 606)    Skoda Octavia 1.4 TSI Ambiente (20 840; 122; 8,5/5,0/6,3; 504)5. Audi A4 2.0 TFSI

TOP FIVE | KLASA D PREMIUM

TOP FIVE | KLASA D PREMIUM

charakteru, po podsumowaniu punktów okazuje się, że żaden z konkurentów nie jest tak dobry. Ceny: od 110 100 zł - 1.8 TFSI 120 KM Najlepsza wersja:1.8 TFSI 160 KM - 121 100 zł2.0 TDI  170 KM quattro - 147 300 zł  2. BMW 3Trójka wciąż pozostaje nie tylko najlepiej prowadzącym się samochodem w

Silnik Roku znów dla Volkswagena

Silnik Roku znów dla Volkswagena

Ibiza ST) - 134 pkt."Zielony" Silnik Roku (Green Engine of the Year):- Toyota 1.8 Hybrid  (Toyota Prius, Auris) - 216 pkt.- Fiat 1.4 MutliAir Turbo (Alfa Romeo Giulietta, Alfa Romeo MiTo) - 106 pkt.- Volkswagen 1.4 TSI Twincharger (VW Golf, Scirocco, Jetta, Tiguan, Ibiza Cupra) - 104 pkt

Exeo ST wjeżdża do salonów

Exeo ST wjeżdża do salonów

ST to skrót od Sport Tourer. Auto występuje z silnikami znanymi z innych modeli koncernu VW. Najmniejsza benzyna o pojemności 1.6 rozwija 102 konie i przyspiesza do "setki" w 13,1 s. Do wyboru jest też 150-konny 1.8 turbo (9,6 s), 200-konny TFSI o pojemności 2 litrów (7,6 s) i diesel

Letnia kolekcja cabrio od ABT

Letnia kolekcja cabrio od ABT

to pod maską możemy zamówić jeden z czterech pakietów podnoszących moc małego, zgrabnego cabrio z Ingolstadt. Pierwszy z nich z 200-konnego silnika 2.0 TFSI wyczarowuje 240 KM. Stopień wyżej jest pakiet ABT Power S. Dzięki niemu mamy pod prawą nogą niebagatelną moc 270 KM. Dla silnika 1.8 TFSI

Które auta palą najmniej?

Które auta palą najmniej?

Niemiecki ADAC przygotował zestawienie modeli z silnikiem benzynowym, które w swojej klasie wyróżniają się najniższym zużyciem paliwa. W nawiasie podano kolejno:- cenę wersji podstawowej w EUR;- moc silnika w kW/KM;- zużycie paliwa podczas jazdy w mieście/poza miastem/średnie;- miesięczne koszty

Audi TT/TTS - test | Pierwsza jazda

Audi TT/TTS - test | Pierwsza jazda

Podstawowym modelem TT będzie nadal silnik 1.8 TFSI. Z nim auto rozpędza się do pierwszej setki w 7,2 s. Jest szybsze od mocniejszego diesla (7,5 s) i 1.8 T z pierwszej generacji (7,4 s). Chyba właśnie dlatego uznano, że nie należy go zmieniać. Nowością jest za to 2-litrowe TFSI o mocy 211 KM

Skoda Octavia RS i Scout z kratką

Skoda Octavia RS i Scout z kratką

. Kratka może być zamontowana w nadwoziu liftback lub kombi. Do wyboru są także obie dwulitrowe jednostki napędowe, 200-konny silnik benzynowy TFSI i 170-konny diesel TDI z systemem Common Rail, obie łączone z 6-biegową skrzynią ręczną , lub dwusprzęgłową DSG.Także uterenowiona Octavia Scout może służyć

Volkswagen Passat B6 (2005-2010) - opinie Moto.pl

Volkswagen Passat B6 (2005-2010) - opinie Moto.pl

), wersje z napędem 4x4 (4Motion), silniki benzynowe 1.6 (102 KM), 1.6 FSI (115 KM), 2.0 FSI (150 KM), 2.0 TFSI (200 KM) i 3.2 V6 FSI (250 KM), turbodiesle 1.9 TDI (105), 2.0 TDI (140 KM) i 2.0 TDI (170 KM).2007 - zasilanie common-rail w turbodieslu 2.0 TDI-CR (140 KM), silniki benzynowe 1.4 TSI (121 KM) i

BMW 328i - test | Za kierownicą

BMW 328i - test | Za kierownicą

spalanie Cena od Audi A4 2.0 TFSI 2.0 T bezstopniowa 211 KM 6,9 s 240 km h 7,1 l 100 km 147 800 zł BMW 328i 2.0 T 8-automat 245 KM 6,1 s 250 km h 6,3 l 100 km 163 170 zł Mercedes C250 1.8 T 7-automat 204 KM 7,2 s 240 km h 6,4 l 100 km 163 100 zł  Pora oddać testówkę do importera. Wygląda na to, że

Lancia Delta 1.8 Di Turbo - test | Za kierownicą

Lancia Delta 1.8 Di Turbo - test | Za kierownicą

naturalne piękno pełne jest niedoskonałości.Kompendium - Lancia Delta 1.8 Di Turbo Nadwozie pięciodrzwiowe, pięciomiejscowe Silnik turbobenzyna R4, 1742 cm3 Moc 200 KM przy 5000 obr./min Moment 320 Nm przy 1400-3750 obr./min Napęd na przednie koła Skrzynia 6-automat Wymiary 452 x 179,7 x

Audi A3 Cabrio vs. BMW 1 Cabrio - test porównawczy

motor 1.8 TFSI. Podejrzewam, że to optymalny silnik dla najnowszego Audi. I faktycznie. 250 Nm dostępnych już od 1500 obrotów żwawo rozpędzają auto w zamian zadowalając się 10 litrami paliwa. Jeśli ktoś nie liczy się z wydatkami, oczywiście może zdecydować się 2.0 TFSI -wrażenia podobne, tylko mocy ciut

Mercedes C 200 CGI - test | Za kierownicą

1.8 TFSI od Audi.A C-klasa? Przystojna z zewnątrz i schludna w środku, na drodze gra w lekkoatletycznych konkurencjach. Można się nią cieszyć w każdym wieku i to bez obawy, że ktoś posądzi nas o podkradanie auta ojcu czy o bycie własnym szoferem. BMW, czekamy na twój ruch!Mercedes C 200 CGI

Audi A4 Avant

wybór silników przyszli klienci nie mogą narzekać. Od benzynowych 1.8 TFSI 120 i 160 KM, przez 2.0 TFSI 180 i 211 KM, 3.2 FSI 265 KM, poprzez turbodiesle 2.0 TDI 120, 143 i 170 KM, na 2.7 TDI 190 KM kończąc. Jeśli komuś mało, może zawsze podobierać kilka dodatków z niemal nieskończonej listy wyposażenia

Alfa Romeo Giulietta - test | Pierwsza jazda

dość, że stylizacyjnie bije ją na głowę to na dodatek wielu konkurentów pozostawia w tyle. Przyspieszenie do 100 km/h zajmuje jej jedynie 7,8 s. To wynik lepszy od Golfa 1.4 TSI 160 KM (8,0 s.) i taki sam, jakim może pochwalić się Audi A3 1.8 TFSI 160 KM (7,8 s) i mocniejszy, bo 180-konne, Renault

Audi A4 2.0 TDI 170 KM - test | Za kierownicą

silniki benzynowe wykorzystują technologię FSI, trzy silniki TDI posiadają system Common Rail, wszystkie jednostki czterocylindrowe pracują z turbodoładowaniem. Silniki benzynowe to 1.8 TFSI o mocy 120 KM i 160 KM i rewelacyjna V6 3.2 FSI o mocy 265 KM. Ten ostatni przyspiesza A4 quattro z manualną

Peugeot RCZ - test | Pierwsza jazda

coupé w wersji 1.8 TFSI (160 KM) kosztuje 122,7 tys. zł, 2.0 TFSI (211 KM) - 136,3 tys. zł, a 2.0 TDI (170 KM) - 145,4 tys. zł. Fani włoskich wozów mają do wyboru jeszcze Alfę Romeo GT. Na wersję z 2-litrowym silnikiem benzynowym o mocy 165 KM trzeba wydać 99,9 tys. zł, a na 150-konnego diesel o

Cenowa schizofrenia

+ 27 % Audi A4 1.8 TFSI, 120KM 91 541 zł 105 500 zł + 13 % Toyota Corolla 1.4 Terra 55 200 zł 63 400zł + 13

Deszcz rabatów

Inform)- rabat 5 500 zł i kredyt balonowy 50/50- rabat 5 000 zł i kredyt 50/50 (24 miesiące)- rabat 3 000 zł i kredyt 3x33%- rabat 7 500 zł i homologacja ciężarowa gratis (dotyczy wersji z silnikiem 1.8)Lancer Sedan - rabat 8 000 zł (cena od 55 740 zł za Lancera 1.8 Inform i od 58 740 zł za Lancera 1.5

Czego w Polsce nie kupisz?

? Nie wiemy, ale ma cztery koła i daje mnóstwo frajdy z jazdy. 240-konny silnik 2.0 TFSI z Audi pozwala czterokołowemu pojazdowi o wadze 700 kg osiągnąć "setkę" w 3,9 s. Dla fanów ostrej jazdy przewidziano nawet wersję o mocy 300 koni. Cena podstawowej wersji też wgniata w fotel - 64 tys

A4 3.2 FSI Quattro - Waleczne nie tylko serce

będzie się sprzedawać ta z najmniejszym silnikiem, czyli 1.8 TFSI. To kompromis między ceną (125 tys. zł) a osiągami (160 KM, 8,6 s do setki). A może klienci częściej będą wybierać wersję 2.0 TDI? Silnik o mocy 143 KM spala około 7-8 litrów na 100 km. Producent zapewnia jednak, że można zejść do 5,5

Seat Altea XL

KM) oraz mocniejszym 2.0 FSI (150 KM). Ta druga wersja dostępna tylko z sześciostopniową przekładnią Tiptronic. Ale już wiadomo, że w przyszłym roku pojawi się bardzo ciekawa jednostka 1.8 TFSI z turbosprężarką o mocy 160 KM. Producent obiecuje dobre osiągi, wysoką kulturę pracy i stosunkowo niskie

Audi TT

kolor wykończenia wnętrza, silniki (2.0 TFSI i V6 3.2), skrzynie biegów (manualne i S tronic), po różne wersje napędu (tylko na przednią oś lub quattro). Bez wahania postawiłem na topową wersję 3,2 V6 quattro z manualną skrzynią, odpalaną w tradycyjny sposób. Z kluczyka, tak jak BMW Z4. Co tam automaty

Skoda Octavia RS Combi - test | Za kierownicą

1981 roku albo sukcesy w Rajdzie Monte Carlo.W najnowszej historii marki znaczek RS pojawił się ponownie w 2000 r., już pod matczynymi skrzydłami koncernu z Wolfsburga. Dumnie błyszczał na Octavii RS z silnikiem 1.8 20V Turbo o mocy 180 KM. Dwa lata później do sprzedaży weszła Octavia RS Combi, a w

Audi prezentuje nowy silnik 1.8 TFSI

O ile rzygam ekologicznymi bzdurami tak nie da się ukryć, że komunistyczne zapędy UE przyczyniają się do opracowywania coraz bardziej zaawansowanych i wydajnych układów.

Audi prezentuje nowy silnik 1.8 TFSI

Ciekawe, ze mimo zwiekszenia cisnienia doladowania, wprowadzono 2 stopniowa regulacje wzniosu zaworow ssacych. Prawdopodobnie chodzilo nie tylko o zwiekszenie momentu w dolnym zakresie obrotow, ale tez o lepsze ukierunkowanie strugi wtrysku posredniego po ugieciu na klapie "Tumble" i kontr

Re: Audi prezentuje nowy silnik 1.8 TFSI

1.8 Napisz jaki masz silnik, chce wiedziec z ciekawosci... bo widze ,ze wychwalasz.

Re: Audi prezentuje nowy silnik 1.8 TFSI

poszukalem w necie i poprawka - w 1.8 TFSI zawory wydechowe maja regulacje wzniosu i katow. Moja teoria upada.

Re: Audi prezentuje nowy silnik 1.8 TFSI

Niedługo niymcy puszczą ścieme że ich silniki wołchają paliwo i jadą a rzeczywiście palą standard 8 liter hehe

Re: Audi prezentuje nowy silnik 1.8 TFSI

Niedługo niymcy puszczą ścieme że ich silniki wołchają paliwo i jadą a rzeczywiście palą standard 8 liter hehe

Re: Audi prezentuje nowy silnik 1.8 TFSI

@kwahoo - widziałeś kiedyś silnik Hondy Jazz? założę się, że nie, więc nie pisz bzdur...

Re: Audi prezentuje nowy silnik 1.8 TFSI

Dekiel plastiku na głowicy sugeruje że ten silnik ma być montowany wzdłużnie. Ok, rozumiem dla wersji quattro a dla FWD?

Re: Audi prezentuje nowy silnik 1.8 TFSI

@ kwahoo - nie raczyłeś odpowiedzieć na moje pytanie... tym samym potwierdzasz, że pleciesz bzdury...

Re: Audi prezentuje nowy silnik 1.8 TFSI

Piotrusiu, pracowniku szeregowy salonu firmowego VW. Prawda jest taka, że te volvo przeżyje tą jednorazówkę audi.

Re: Audi prezentuje nowy silnik 1.8 TFSI

...gdyby nie te niemieckie bzdury , to byscie dalej jezdzili konno lub rowerem (znalezionym u Niemca na strychu)

Re: Audi prezentuje nowy silnik 1.8 TFSI

1.8 Audi montuje silniki wzdluznie od zawsze. pomijajac Golfa A3 i TT. zreszta one z racji "poprzecznosci" silnika maja nie quattro tylko polsrodek - FWD z haldexem. dobrym bo dobrym, ale to dalej FWD z dolaczanym tylem a nie fixed AWD

Re: Audi prezentuje nowy silnik 1.8 TFSI

@1.8 Dekiel plastiku na głowicy sugeruje że ten silnik ma być montowany wzdłużnie. Ok, rozumiem dla wersji quattro a dla FWD? Zawsze jest montowany wzdłużnie (przynajmniej od A4 i wyższych modeli). Dla przedniego napędu nie ma to zbyt dużo sensu, ale i tak więcej, niż różne ustawianie silnika dla

Re: Audi prezentuje nowy silnik 1.8 TFSI

nie mam pewności, czy zintegrowany był już w City/Jazz, ale na pewno był już w Civicu myautoworld.com/honda/cars/honda-civic-06/2006_Civic_Sedan_36.jpg

Re: Audi prezentuje nowy silnik 1.8 TFSI

@1,8 jeżeli chodzi o samo Audi (a nie VAG) to nie robią oni silników turbo+kompresor ale samo turbo albo sam kompresor... VW oczywiście ma turbo+kompresor, ale takie wynalazki z logo Audi nie były oferowane...

Re: Audi prezentuje nowy silnik 1.8 TFSI

Bzdety. Audi klamie nie od dzis. Q5 dwulitrowy tfsi, wg manuala mial spalac 8 na 100, w realu spala 9 w trasie i... 15 w miescie. Plus litr oleju na 1000 km. Serwis nie widzi problemu. Audi i oszednosc? Zapomnij raz na zawsze.

Re: Audi prezentuje nowy silnik 1.8 TFSI

5,7 l/100 km, a świstak siedzi i zawija... 3.0 TFSI też miał spalać poniżej 10 - w A5 potrafił wciągnąć w mieście 25 litrów na setkę, a dycha była nieosiągalna nawet na trasie. -- parada karzełków

Re: Audi prezentuje nowy silnik 1.8 TFSI

A co to już rozpadły się poprzednie silniczki roku z kompresorem i turbinką? Nie wierze tej firmie za grosz. Mam 1.8 o identycznej mocy, bez żadnej turbiny jedzie miodzio, zawsze jechało i jechać będzie. Przyspiesza tak samo a spala realnie pewnie też mniej bo o jakiś 5 litrach w A5 1,5 tony

Re: Audi prezentuje nowy silnik 1.8 TFSI

litr na 1000 km? 2 litry od wymiany do wymiany? Masakra! o czym w ogóle piszecie? U siebie w starym gracie nie dolewam oleju - nie ma takiej potrzeby - zawsze mieści się w normie. A konstrukcja silnika to stare dobre lata 80:)

Re: Audi prezentuje nowy silnik 1.8 TFSI

"Z resztą liczby nie dają nam kompletnej wiedzy o silniku. A ten nie ma 170KM od 3800 do 5000 tylko od 3800 moc zapewne spada" Moc maksymalna utrzymuje się w zakresie 3800-6200. Amen.

Re: Audi prezentuje nowy silnik 1.8 TFSI

A jeśli chodzi o spalanie, 6,5l w trasie i 10l w mieście. Silnik, a konkretniej jego blok pochodzi od renault, reszte części dodało volvo i porshe. Jego symbol to b18ft, jak ktoś ciekawy może poczytać.

Re: Audi prezentuje nowy silnik 1.8 TFSI

xyz* gada o jakimś "nieudolnym tuningu". Tylko co to ma do silnika, który został na nowo _zaprojektowany_. Do którego zostały określone założenia konstrukcyjne i współczynniki bezpieczeństwa. Gdzie zastosowano odpowiednie przekroje i materiały.

Re: Audi prezentuje nowy silnik 1.8 TFSI

Trzeba by zapytać właścicieli którzy przejechali ponad 60 tys km, to ostatnio granica w VW 1.4 TSI po której robią się dziury w tłokach. Notabene silnik roku 2010 albo 2009 pamiętam. W ogóle to mnie ciekawi jak podobne ustrojstwo fiata się sprawuje. 1.4 multicoś

Re: Audi prezentuje nowy silnik 1.8 TFSI

o wiele bardziej wolałbym jeżdzić jakims 3,5 lub 4.0 litry benzyniakiem niz tą turbo skarbonką. ciekawe dlaczego tak szybko weszła nowa werwsja tego silnika?/ czyzby było coś nie tak??

Re: Audi prezentuje nowy silnik 1.8 TFSI

@tomi ten NISSAN PRIMERKA VVL 2.0 ponad 200 koni to majstersztyk technologiczny genialne auto ,dawniej Japończycy wypuszczali na rynek pokazówki swojej zaawansowanej technologi ,teraz stwierdzili że po co jak masoni blokują takie posunięcia z obawy o swoje złomy amerykańsko unijne zasłoniając się C

Re: Audi prezentuje nowy silnik 1.8 TFSI

@tomi ten NISSAN PRIMERKA VVL 2.0 ponad 200 koni to majstersztyk technologiczny genialne auto ,dawniej Japończycy wypuszczali na rynek pokazówki swojej zaawansowanej technologi ,teraz stwierdzili że po co jak masoni blokują takie posunięcia z obawy o swoje złomy amerykańsko unijne zasłoniając się C

Re: Audi prezentuje nowy silnik 1.8 TFSI

@tomi ten NISSAN PRIMERKA VVL 2.0 ponad 200 koni to majstersztyk technologiczny genialne auto ,dawniej Japończycy wypuszczali na rynek pokazówki swojej zaawansowanej technologi ,teraz stwierdzili że po co jak masoni blokują takie posunięcia z obawy o swoje złomy amerykańsko unijne zasłoniając się C

Re: Audi prezentuje nowy silnik 1.8 TFSI

@tomi ten NISSAN PRIMERKA VVL 2.0 ponad 200 koni to majstersztyk technologiczny genialne auto ,dawniej Japończycy wypuszczali na rynek pokazówki swojej zaawansowanej technologi ,teraz stwierdzili że po co jak masoni blokują takie posunięcia z obawy o swoje złomy amerykańsko unijne zasłoniając się C

Re: Audi prezentuje nowy silnik 1.8 TFSI

@tomi ten NISSAN PRIMERKA VVL 2.0 ponad 200 koni to majstersztyk technologiczny genialne auto ,dawniej Japończycy wypuszczali na rynek pokazówki swojej zaawansowanej technologi ,teraz stwierdzili że po co jak masoni blokują takie posunięcia z obawy o swoje złomy amerykańsko unijne zasłoniając się C

Re: Audi prezentuje nowy silnik 1.8 TFSI

ta, ale takie x6 3.5 to jest szóstka. generalnie szóstki rzędowe czy V to pijaki i tak mają mieć. ale zwykłe turbo? jak nic wrócę do hondowskiej 2.4 tam jest 1 litr oleju na 10 tys KM...... a koni 190 (ostatnio nawet ze 200)....

Re: Audi prezentuje nowy silnik 1.8 TFSI

Dodam jeszcze, że motor SR20VE sprowadzony z Japonii za 3000 PLN, o obniżonym poziomie zanieczyszczeń i zerowym zużyciu oleju pozwala ciężkiej Primerze osiągać jak na razie 14,3 na 1/4 mili.

Re: Audi prezentuje nowy silnik 1.8 TFSI

"The exhaust manifold is cast directly into the alloy cylinder head to reduce weight and allows the optimum positioning of the primary close-coupled catalytic converter" - Materiały prasowe Hondy o Jazzie (tym razem antyspam przepuści?:)

Re: Audi prezentuje nowy silnik 1.8 TFSI

czy zachowano też marginesy bezpieczeństwa w nowo zaprojektowanym "silniku roku" w 2009 czyi 1.4 TSI? Kto przyznał tą nagrodę dla tego silnika który nie jest w stanie zrobić przebiegu 50 tyś kilometrów? ile kosztowała ta nagroda? dlaczego VW / Audi nie ogłosiło akcji nawrotowej dla

Re: Audi prezentuje nowy silnik 1.8 TFSI

@ccc Pierdolisz. Esp, abs, poduszki, krotsza droga hamowania, wieksze bezpieczenstwo pasywne i aktywne to nie bzdety. Bzdety to sa tylko dla ludzi, ktorych na nowoczesny samochod niestety nie stac. Porownywanie Audi A5 i Volvo 440 to absurd.

Re: Audi prezentuje nowy silnik 1.8 TFSI

o co chodzi z tym połączeniem kolektora z głowicą? kolektor wydechowy jest z aluminium, czy głowica żeliwna? a może pismak Sobolewski znowu palnął jakąś bzdurę? to najbardziej prawdopodobne, bo na zdjęciu wygląda jakby kolektor był połączony nie z głowica, a z turbiną... coś takiego zresztą Opel ju

Re: Audi prezentuje nowy silnik 1.8 TFSI

@gostek_gostek A rower jeszcze dluzej przezyje niz takie Volvo. @volvo440turbo Kazdy ma jakies wymagania, ty masz akurat bardzo niskie, a do tego twoja noga lepiej reguluje sile hamowania niz najnowszy abs. Pewnie katalizatora tez nie masz i trujesz ludzi.

Re: Audi prezentuje nowy silnik 1.8 TFSI

dmuchanie 1.3 bara w samochodzie uzywanym przez ludzi z ktorych wiekszosc nawet nie wie co to za jednostka. nie chcialbym byc pesymista, ale swojej rodzinie bym odradzał zakup tego cuda.

Re: Audi prezentuje nowy silnik 1.8 TFSI

""nowatrostwo" VW - kolektor wydechowy połaczyli z głowicą" Wcześniej wprowadziła o Honda w silniku 1.3 z City/Jazz. "Mam 1.8 o identycznej mocy, bez żadnej turbiny jedzie miodzio, zawsze jechało i jechać będzie." Taaa te 170 koni masz tylko w postaci wąskiej

Re: Audi prezentuje nowy silnik 1.8 TFSI

@1.8 O sekundę szybciej. Na pewno. Nawet (dużo lżejsza!) Corolla 1.8 192 KM osiąga setkę po 8,4 s. Zresztą zauważ orle, że nigdzie nie napisałem o wartości momentu. Napisałem o dostępności mocy. Co z tego, że przy tych 7000 masz 170 KM, jak przy 6000 lub 7500 masz np. tylko 150 KM. A taki silnik

Re: Audi prezentuje nowy silnik 1.8 TFSI

postanowiłem kupić Accorda z "silnikiem roku" F18B2 1.8 136KM VTEC rocznik 1999, wczesniej jeździłem Corollami E10. Na codzien pracujé z samochodami nowymi i jest to smutny temat. Ale pieniądz musi krążyć...

Re: Audi prezentuje nowy silnik 1.8 TFSI

@kwahoo, > Czyli PRZEZ CAŁY CZAS przyspieszania ma dostępną pełną moc, a nie jak u ciebie ochłapy. Nie znasz dokładnej charakterystyki tego silnika TSI, więc nie wiesz czy ma stałą moc 170 KM pomiędzy 3800 a 5000 obrotów. Może tak być, a może tak nie być. Wiadomo tylko co się dzieje pomiędzy

Re: Audi prezentuje nowy silnik 1.8 TFSI

Współczynniki bezpieczeństwa może i na styk zachowano, ale trwałość będzie mizerna. Z resztą liczby nie dają nam kompletnej wiedzy o silniku. A ten nie ma 170KM od 3800 do 5000 tylko od 3800 moc zapewne spada. Jasno napisano że max przy 3800. Inaczej rosłą by do co najmniej 5500RPM i była dużo

Re: Audi prezentuje nowy silnik 1.8 TFSI

aby dolewać litr oleju na 1tys. km to trzeba na prawdę dusić cały czas, raczej jest to nierealne... przy dość dynamicznej jeździe litr oleju będzie trzeba dolewać co 5 tys. km... spalanie 2.0 tfsi można uzyskać taki jak podane w tabelce ale trzeba wtedy jechać zgodnie z przepisami :-) jadąc w

Re: Audi prezentuje nowy silnik 1.8 TFSI

2.0TFSi - tak więc można spokojnie doliczyć do kosztów przemierzania drogi kolejny 1 litr benzyny Pb 98 za 5,4 PLN Liczby nie kłamią: jeśli na 1000 km dolewam 1 litr oleju powiedzmy jakiś tam wg wymagan Audi syntetyk 5W30 za 50 PLN / 1 litr, to na kazde 100 km pokonanych po drodze, olej w ilości 0

Re: Audi prezentuje nowy silnik 1.8 TFSI

2 litry oleju???? W benzynowym , podobno nowym i nowoczesnym 2.0 TFSI - to jest żenada. Nie wyobrażam sobie wożenia w bagażniku dwóch 1-litrowych baniek i po przejażdżce Śląsk - Wybrzeże i z powrotem wlewam cały 1 litr !!! hahahah ruina i wszystko w temacie. R-U-I-N-A I jeszcze to spalanie

Re: Audi prezentuje nowy silnik 1.8 TFSI

W temacie Jazza: "The exhaust manifold is cast directly into the alloy cylinder head to reduce weight and allows the optimum positioning of the primary close-coupled catalytic converter" www.hondauk-media.co.uk/uploads/presspacks/a5764e0b3a09b7af392f92fcd8637cfc4c5c04f5/PRESS_PACK_FINAL_W

Re: Audi prezentuje nowy silnik 1.8 TFSI

Może do Volvo 440 nie ma co porównywać ale np. do S40 t4 już można smiało 1855cm3 i 200KM 7,2 do setki tłoki kute, idzie jak pocisk szczególnie od 100km/h w góre. Jak ten śmieszny silniczek od audi padnie to ten od s40 będzie dalej smigał , taka to teraz motoryzacja a nie daj boże żeby sie w nim

Re: Audi prezentuje nowy silnik 1.8 TFSI

Mnie to jednak smieszy gadanie ze 'jestem dorbym kierowca, po co mi abs?'. abs to nie jest uklad wspomagajacy hamulce, tylko uklad ktory pomaga kierowac autem przy hamowaniu (bo nie wpada w poslizg). 20letnie volvo to raczej nie ma wszystkiego superprostego wiec przy ostrym hamowaniu prawdopodobnie

Re: Audi prezentuje nowy silnik 1.8 TFSI

@440turbo Porownaj sobie mase Audi A5 i Volvo 440. A twoj smiech to Ci minie chocby przy porownaniu systemow bezpieczenstwa twojego grata i Audi A5. Masz ty chociaz ESP w tym staruszku? Masz chociaz jeden airbag? Nawet jak masz, to juz ze starosci nie dziala. Jaka jest droga hamowania tego Volvo? I

Re: Audi prezentuje nowy silnik 1.8 TFSI

@kwahoo: tak, był zintegrowany w R18A czyli dosyć popularnym silniku w civicu 8 gen. efekt jest taki, że w euro civicu nie da się tego łatwo ztuningować. natomiast co do trwalości VAT, to same negatywy. sam sobie zrobiłem kuku q5 z 2 litrową benzyną 180 KM. przejechałem jakies 15 tys i silnik jest

Re: Audi prezentuje nowy silnik 1.8 TFSI

440 to czasem nie jest wypust z Holandii? Czepiacie się, a nie dostrzegacie, że staruszek jeździ, jeździ i dalej jeździ mimo wynalazku dziwki i szatana czyli turbo - magicznego agregatu co czyni iż silnik rzekomo rozpada się po wyjechaniu z salonu... Jakiś xyz* nie może zrozumieć jaka to fizyka

Re: Audi prezentuje nowy silnik 1.8 TFSI

@ Piotrek No moje jest o wiele lżejsze, nie musieli wkładać wtedy miliona gadżetów żeby auto było dobre. Poduszek nie mam, po co mi? Czuję się w nim bardzo bezpiecznie, mam łamaną kolumnę kierownicy, strefy zgniotu, silnik osuwa się pod podłogę... W końcu to volvo. ESP również jest mi niepotrzebne

Re: Audi prezentuje nowy silnik 1.8 TFSI

cyt: "Bzdety. Audi klamie nie od dzis. Q5 dwulitrowy tfsi, wg manuala mial spalac 8 na 100, w realu spala 9 w trasie i... 15 w miescie. Plus litr oleju na 1000 km. Serwis nie widzi problemu. Audi i oszednosc? Zapomnij raz na zawsze." mam ten samochod i dokladnie ten silnik, potrafi

Re: Audi prezentuje nowy silnik 1.8 TFSI

moj pali odwrotnie 9 w miscie ( ale to wtedy jak nie spiesze sie do pracy ) w trasie zawsze sie spiesze i pali w granicach 12-13 litrow :) co do oleju to tak jak pisalem wyzej ok 2 - 3 litrow od wymiany do wymiany. Moja zona jezdzi x6 3.5 spalanie ( w zasadzie tylko miasto ) ok 16 olej 3- 5 litrow o

Re: Audi prezentuje nowy silnik 1.8 TFSI

Masz rację Piotrek, ludzi nie stać aby serwisować auto VAG. Nie ma obecnie droższego a utrzymaniu auta. Znajomi marzyli i porządnym audi i jak na razie pracują tylko na nieustanne awarie tego auta. Myśleli, że wszystko będzie jak dawniej, jak za audi 80. A tu taki klops. Przykra sprawa. Ciebie też n

Re: Audi prezentuje nowy silnik 1.8 TFSI

@Piotrek Moje wymagania są niskie? O nie, ja po prostu nie lubię jak elektronika myśli i działa za mnie. Moje auto po prostu musi być trwałe, niezawodne i pewne a takie właśnie jest volvo w przeciwieństwie do nowych audi i vw, o cenach nie wspominając. ABS mam swoją drogą ale rzadko się włącza przy

Re: Audi prezentuje nowy silnik 1.8 TFSI

Nie wiem czym tu się podniecać. Posiadam volvo 440 turbo, jest to konstrukcja typowa dla końca lat 80, 1.7 pojemność, 122km i moment 175nm od 2000 do 5000. Do setki przyśpiesza w 9s albo i nawet mniej. V-max to 210 km/h. Jak widzę ile tu oni elektroniki musieli dodać i jakie kosmiczne technologie wd

Re: Audi prezentuje nowy silnik 1.8 TFSI

"nowatrostwo" VW - kolektor wydechowy połaczyli z głowicą. Brawo, pęknie kolektor to będzie z głowica do wymiany i w ASO śpiewną pewni 18 tysięcy PLN. Czemu od razy całego bloku nie wsadzić jako jednego kawałka,odpadnie porblem uszczelkipod głowica :) VW rządzi - wielowypust pompy oleju w

Re: Audi prezentuje nowy silnik 1.8 TFSI

@kwahoo no widzisz pie...sz farmazony bo siedzisz przy klawiaturze i myślisz że teoria i cyferki wszystko wyjaśnia. Setkę robię sekunde szybciej niż to Audi i idę z nim w wyścigi w każdych warunkach i dostanie baty.Idąc twoim tokiem ysłenia diesle też sa MEGA-dynamiczne bo tak się wydaje cyferkom ic

Re: Audi prezentuje nowy silnik 1.8 TFSI

.7 turbinę i tylko 122 KM..... no ale grunt że lubisz swe auto i przyznam ci rację że na pewno ma więcej ducha i prawdziwej jakosci w sobie niż jakies bzdety Audi 1.8 TFSI 170 KM

Re: Audi prezentuje nowy silnik 1.8 TFSI

Brawo VAG! Wycisnęli 170KM przy 3800RPM (joke???) i 320Nm przy 1400RPM! Tylko ile to pojeździ w 1.8??? Nawet pomijając to że to parametry dla diesla, zastanawia mnie pionowo rosnący moment obrotowy i jego wpływ na korbowody?! Przecież to się fizycznie musi posypać! Ile już było dziur w blokach z

Re: Audi prezentuje nowy silnik 1.8 TFSI

Najsmutniejsze jest to, że klient który zakupi takie nowe autko VAG z salonu za kwotę ponad dwustu kilku bądź kilkunastu tyś.zł będzie oczekiwał od takiego auta bezawaryjności i trwałości silnika, skrzyni biegów czy układu zawieszenia. Takie oczekiwania powinny być tym wyższe im więcej za auto

Re: Audi prezentuje nowy silnik 1.8 TFSI

przypie...ć VW jakąs sutę karę parunastu milionów Ojro kary że wciskają potencjalnym klientom, że "Srednio" - 2 x mniej Poza tym silnik odchudzony ..... hmm ..... u VW oznacza to powtarzanie błędów z przeszłosci i obecności - Głowice o ściankach cieńkich jak papier które się sypią, pękające

Re: TOP FIVE | kompakty

Witam, Skody Octavii z silnikiem 1.8 TFSI za 68.000 PLN nie dostaniecie...

Re: Nowe szaty Audi A4

Silniki: Diesle 2,0 TDI 120, 136 (tzw. zielony), 143, 163 i 177 KM oraz 3,0 TDI 204 i 245 KM. Benzyny 1,8 TFSI 120 i 170 KM, 2,0 TFSI 211 KM oraz 3,0 TFSI 272 KM, a także wspomniane S4.

Re: Downsizing ...

klemens1 napisał: > Czy 1.8T (150 KM) i 1.8 (125 KM) to właśnie nie jest taki przypadek w benzyniak > ach? I jakoś nikt nie panikował. A zmienila sie pojenosc tego silnika? A tu sie okazuje, ze 1.4 TFSI potrafi miec od 90 do 177KM mocy (en.wikipedia

Re: i jak długo czekacie?

obrotach Kiedyś to monitorowałem w Superbie 1.8. Przy 130km/h temp oleju w okolicach 100 st C , przy 180 km/h okolo 115 st C. Wartości zupełnie nieistotne dla turbospreżarki . Dopiero dość ostre wygłupy na takim placu w pasie drogi który awaryjnie robi za lotnisko spowodowalo wzrost temp

Re: Seat Exeo 1.8T | Za kierownicą

Nie jest zły, ten 1.8 TFSI. Buda nowa fabrycznie a genetycznie jeszcze świeża po Audi, wnętrze lepsze niż było,silnik nówka. Ja bym kupił

Re: Audi A5/S5 Cabrio - więcej pokazać już się ni

w silniku 1.8TFSI jest 170 koni a nie 160. W A3 1.18TFSI jest 160 koni. Poprawcie błąd

Re: Downsizing ...

porzadku dziennym. Tyle, ze turbo z dielsa z 1995 roku czy starego Paska 1.8T I to co obecnie sie montuje w TFSI to nie takcalkiem to samo. To nowe trubo to nie tylko turbinka ale caly uklad wspolpracujacy z eklektornika silnika I sprezarka mechaniczna - nie wiem czy naprawa tego jest tak samo rposta I

Re: Skoda Fabia RS | Długi dystans - 11 395 km

@Piotrek: oczywiście możesz zaryzykować. powiem tylko, że podobne kwestie usterek dotyczą także VAG-owskiego 2.0 TFSI. pozostaje stare i sprawdzone 1.8T i 1.9 tdi jeśli znajdziesz. ciekawe jak te małe silniki turbo fiata się sprawują. nie słyszałem też nic o tych turbo stosowanych w cytrynach i

Mercedes C 200 CGI | Za kierownicą

Silnik mecrca 184 konie co był w testach,jest o niebo lepszy od 160konnego TFSI VW AUDI i spółka miałem porównanie audi a4 1.8T (160koni) i opisany wyżej merola 1.8 (184) silnik mercedesa sprawia wrażenie praktycznie v6 pod maską i to diesla ciągnie jak zwariowany i mało pali ten ze stajni audi też

Re: Lancer Evolution RS wraca nad Wisłę

heh :D no coz... mam nowego pasata 1.8 tfsi 160KM z DSG i srednie spalanie jest na poziomie wlasnie 10 litrow wiec jakim cudem wiekszy i mocniejszy o 110 KM silnik mialby brac 10 l ? Co wiecej - znajomy ma 2.0 TFSI - 200KM i srednie spalanie u niego jest w okolicy 13 litrow...i co 1000km wielka

Najbardziej niezawodne modele 2011 r.

Kompletna bzdura z tymi statystykami ADAC! Nie odzwierciedlają one kompletnie rzeczywistości. Audi i BMW maja swój DARMOWY "mobil service"jeżeli robisz przeglądy u nich. Wiec siłą rzeczy nie są one ujęte w statystykach. Audi: Benzyna 1,8/2.0tfsi norma zużycia oleju 0,5L na tysiąc

Re: Nadjeżdża nowy Passat

juhuhuh Już walę kupę z radości. Zaczynam odkłądać cięzko zarobione pinieądze by kupić nudny jak flaki z olejem, awaryjny, wieśniacki wóz germański z genów Skody Oktawii najlepiej z klekoczącym na zimno jak diesel silnikiem 1.4 TFSI czy tam 1.8 TFSI. Porażka, VW to wstyd i wiocha chyba ze jest się

Re: Skoda Octavia Scout - Šyberiada

tekst faktycznie z wysokich obrotów :) wiem - bo mam wszystkie numery WO i taki mały błąd - w tekście piszecie że auta miały silnik 2.0 FSI , a opisany jest 1.8 TFSI

Re: Salon Frankfurt 2011 | Nowe "eski" w gamie Au

haha znowu te pierdoły o spalaniu. Wszystkie trzy modele wazą po minimum 1,8 tony i mają 4.0 biturbo. Audi wszak wie swoje i wciska frajerom, że to coś pali "średnio" (czyli metodą średnio-ściemnioną) 9,7 litra buahaha Nowe S4 3.0 TFSI pali w mieście 16 litrów jechane bardzo średnio. Nie

Re: Czytanie ze zrozumieniem!!!!!

No i? Juz teraz wiele podzespolow aut pochodzi z Chin, w grupie VAG np kompletne silniki 1.8 TFSI, a generalnie to wiele odlewow, opony itp Co z tego? Gdzie to sie wyklucza z tym co napisalem?

Audi A4 Avant, jaki silnik?

Zamierzam kupic Audi A4 Avant,z automatem/multitronic rocznik 06/07.Jaki wybrac silnik, 2,0 czy 1,8TFSI albo 2,0TFSI?

Re: kup civica sedana 1,8

> 1,4 122 koni nie daje sie porównywać... > za słabe jeździłeś czymś z tym silnikiem (skoda, golf etc.)? wg mnie do skodziany to wystarcza - osiągi i spalanie ma naprawdę przyzwoite. Oczywiście - lepsze jest 1,8tsi, ale z drugiej strony ktoś moze powiedzieć: 1,8? eeeee...tam, słabizna, liczy

Re: Motodziennik: Testowa rewolucja

Te silniki - graty rzucają się cieniem na producentów to czy mają w ogólepojęcieo technologii.Poczekajmy,zobaczmy jakie cuda będa wywijały obecne silniki TFSI VW za kilka lat.Konkretnie osprżet oraz kompresor i turbina.1.2,1.4,1,8,2.0 - zobaczycie co z nimi będzie. Ja mam japonski napęd 2

Re: Octavia wciąż niepokonana

2.0 TDI do dziś ma prblemy z wałkami wyrównoważającymi i pompą oleju - jedyne co zrobili to zmienili napęd pompy oleju z łańcucha na zębatki ale właściwego problemu nie rozwiązano. Co nie zmienia faktu, że octa w silniku 1.8 TFSI 160 KM jest bardzo dobrym wyborem i mi też się podoba. Ale Hondy

Re: Audi A4 Avant, jaki silnik?

pindoll napisał: > 2.0 TFSI. a 1.8 nie ma wtrysku bezpośredniego, więc jest to 1.8 T - po prostu > Jest nowy silnik 1.8TFSI ale o iel wiem o wsedl dopiero niedawno i chyba w 2006 jeszcze nie byl montowany . -- - prawdziwy-polak.matka-kurka.net/

Re: Zbyt drogo wyposazone

faktycznie, jedyny problem to ustawienie przetargu pod Skodę. Pakiet skórzany to jedynie kierownica i dźwignia zmiany biegów. Równo 160KM, ma silnik 1,8 TFSI.

Re: Seat Exeo już od 69 900 zł

świetnym, niezawodnym silnikiem, ale teraz jest czas 1.8 TFSI. Superb w takiej wersji od 86, Passat niecałe 89 tysi.

Re: Octavia II 1,8 TSI

Trochę opisu autofoto.pl/blogs/blog_silnika/archive/2009/02/16/vw-1-8-tfsi-i-1-4-tsi.aspx Nie będę się powtarzać za innmi. Niezła opcja. Do tego z DSG to już komfort podróżowania jaki w tej klasie ciężko szukać.

Re: Nowa Suberb II

- powiększają zużycie paliwa i pogarszają osiągi, ale tylko trochę. -Silnik 1.8 TFSI pracuje równomiernie (dwa wałki wyrównoważające) i jest bardzo elastyczny (ma najwyższy wskaźnik elastyczności w moim prywatnym rankingu - 5,68). Dodatkowo rozrząd jest tam napędzany łańcuchem zębatym, więc możesz zapomnieć o

duży sukces mameja

W kategorii silników o 1,8 do 2- litrów wygrał silnik, który pracuje w aucie użytkowanym przeze mnie - 2,0 TFSI. ------------------- no brawo! brałeś udział w projektowaniu tego silnika? serdecznie pozdrawiam al

Silnik Ford 1.8 TD

, wolnossąca jednostka z rozrządem na łańcuchu bezawaryjnie przekraczała przebiegi 500 tys. km). W pierwszych wersjach escorta pojawiał się sporadycznie silnik 1.6 diesel, również wolnossący, lecz najczęściej stosowanym silnikiem diesla w samochodach osobowych był silnik 1.8(T)D. Wersję nieuturbioną

Sony DT 50mm f/1.8

Sony DT 50mm f/1.8 zaprojektowany i zaprezentowany przez Sony w marcu 2009 r. obiektyw stałoogniskowy przeznaczony do zastosowań amatorskich. Posiada wbudowany silnik do ustawiania ostrości SAM (ang. Smooth Autofocus Motor). Obiektyw ten cechuje się światłem o wartości 1,8. Współpracuje

V6 (silnik)

do uzyskania z większych jednostek V8, emitując przy tym mniej zanieczyszczeń i zużywając mniej paliwa. Przykładem może być silnik TFSI 3.0 Volkswagena, doładowany mechanicznie z bezpośrednim wtryskiem paliwa lub EcoBoost 3.5 Forda, oba silniki porównywane są do wolnossącego V8 4.2 FSI Volkswagena. Pierwszym

Silnik widlasty

wieku. Stosowali je też inni producenci samochodów m.in. V4 produkowane w kolońskiej fabryce Ford, stosowane w samochodach Ford Granada, Ford Taunus. Konstrukcja Forda zastosowana została również w Saabie 95. Silnik znalazł również zastosowanie w samochodach młodszych - Pontiac 1.8. Obecnie konstrukcja

Megatron (silnik)

. Był to najbardziej udany sezon w historii Arrowsa, a brytyjski konstruktor zajął piąte miejsce w klasyfikacji. Pod koniec roku zabronione zostało stosowanie silników turbodoładowanych i w roku 1989 Arrows używał silników Coswortha. Wyniki w Formule 1 Sezon Zespół Samochód Silnik Kierowcy Wyniki w poszczególnych

Tekst udostępniany na licencji Creative Commons: uznanie autorstwa, na tych samych warunkach, z możliwością obowiązywania dodatkowych ograniczeń. Zobacz szczegółowe informacje o warunkach korzystania.
Zasady zachowania poufności. O Wikipedii. Korzystasz z Wikipedii tylko na własną odpowiedzialność. Materiał pochodzący z Wikipedii został zmodyfikowany poprzez ograniczenie liczby przypisów. Wikipedia® is a registered tradmark of the Wikimedia Foundation.

Zdjęcia - silnik 1.8 tfsi