samochody z ogniwami paliwowymi wodorowymi

sprawdź też:

samochód

Piotr Kozłowski

Toyota na wodór za 100 tys. euro

Toyota na wodór za 100 tys. euro

Toyota planuje wprowadzenie na rynek samochodu o napędzie wodorowym. Auto będzie dostępne w Europie od 2015 roku, a jego cena wyniesie około 100 tys. euro. Czemu aż tyle? Głównie przez bardzo drogie ogniwa paliwowe

Toyota FCV | Ogniwa paliwowe trafiają do produkcji

Podczas pokazu w Tokio, Toyota zaprezentowała wersję produkcyjną pierwszego modelu koncernu, napędzanego ogniwami paliwowymi. Limuzyna o nazwie FCV zadebiutuje na rynku japońskim w kwietniu 2015 roku, a następnie w Stanach Zjednoczonych i Europie

Rekordowy przejazd seryjnego Hyundaia na wodór

Hyundai ix35 Fuel Cell, pierwszy seryjnie produkowany samochód zasilany ogniwami paliwowymi, przejechał na jednym zbiorniku wodoru rekordową trasę o długości 700 km

Toyota na wodór w 2015 roku

Toyota na wodór w 2015 roku

wysokości i 1 790 mm szerokości. Producent podaje, że maksymalny zasięg samochodu wynosi ponad 670 km. Auto na ogniwa paliwowe zasilane wodorem nie emituje CO2, NOx, ani innych gazów. Jedynym produktem wodorowego ogniwa paliwowego jest para wodna. Na salonie samochodowym we Frankfurcie Toyota będzie

Nagrody Best Global Green Brands 2013 przyznane

Nagrody Best Global Green Brands 2013 przyznane

napędzie hybrydowym przekroczyła liczbę 5,22 mln egzemplarzy, co pozwoliło obniżyć emisję CO2 o około 35 mln ton" - czytamy w komunikacie japońskiej marki. Toyota nie spoczywa jednak na laurach. Już w 2015 roku wprowadzi na rynek samochód napędzany wodorowymi ogniwami paliwowymi. To kolejny "

Kia Borrego, wielki eko-SUV

Kia Borrego, wielki eko-SUV

że jej ogniwa paliwowe będą działać w temperaturach nawet do -30st. C.Poza nowymi ogniwami wodorowymi w Borrego został zainstalowany tak zwany superkodensator o mocy 450W. Jest to urządzenie które wraz z ogniwami ma współpracować z silnikiem elektrycznym o mocy 148 KM. SUV rozpędza się do setki w

Frankfurt 2009 | Brakujące ogniwo Mercedesa

Frankfurt 2009 | Brakujące ogniwo Mercedesa

się jednocześnie pochwalić zerową emisją spalin.Bolączką wielu aut z napędem elektrycznym jest ich niewielki zasięg. Dzięki pakietowi akumulatorów o "pojemności" 1,4 kWh, wodorowy Mercedes może pomiędzy tankowaniami przejechać całkiem przyzwoity dystans 385 km. Do pełnego sukcesu

Salon Frankfurt 2011 | Mercedes F125!

Salon Frankfurt 2011 | Mercedes F125!

łącznej mocy 231 koni (chwilowo do 313 koni), zasilane energią z ogniw paliwowych (a ściślej, z pojemnych baterii litowo-siarkowych, zasilanych z kolei ogniwami wodorowymi). Luksusowe coupe osiąga "setkę" w ciągu zaledwie 4,9 s i rozpędza się do 220 km/h. Zapas wodoru wystarczy na pokonanie

Nowy rekord na Nurburgringu

Nowy rekord na Nurburgringu

, poruszający się niemal bezgłośnie. Samochód napędzany jest prądem elektrycznym, wytwarzanym przez zamontowaną w nim baterię wodorowych ogniw paliwowych. Elektryczność jest produktem reakcji elektrochemicznej, zachodzącej między wodorem (zmagazynowanym pod ciśnieniem 700 barów w specjalnie zaprojektowanym

FCX Clarity nagrodzona

FCX Clarity nagrodzona

badań Hondy nad technologią ogniw paliwowych i alternatywnych źródeł energii. Poprzez stworzenie pojazdu zasilanego wodorem i wdrożenie go do ograniczonej produkcji, Honda prezentuje swoje zaangażowanie jako największego producenta silników na świecie w rozwiązanie problemów połączonych z emisją spalin

Ekorewolucja? Tu i teraz

Ekorewolucja? Tu i teraz

, a stacji z wodorem jest na świecie tyle, co nic. Auta wodorowe to tak naprawdę auta elektryczne, tyle tylko, że do wytworzenia prądu potrzebują paliwa - wodoru. Tankuje się go na zwykłej stacji benzynowej i jest to niemalże tak szybkie i proste jak na obecnych stacjach. W ogniwach paliwowych

Honda FCX Clarity - test | Za kierownicą

-a. Nic dziwnego, skoro poprzednik kojarzył się z budką telefoniczną. Dzięki kompaktowym rozmiarom ogniw paliwowych (o 65 proc. mniejszych niż w poprzedniku) udało się zbudować samochód o przestronnym wnętrzu i dynamicznej sylwetce, ale czy Honda swoją linią nie obiecuje zbyt wiele?Rozpędzam się

Samochód na wodę

Samochód na wodę

spalania wodoru w silniku lub w ogniwie paliwowym - można by skroplić w baku i znów użyć.Ile? Za drogo!Proste? Tylko z pozoru - mówią krytycy, którzy wskazują na słąbe strony tego pomysłu.Po pierwsze, recykling aluminium to bardzo kosztowny proces, który zżera sporo prądu. I nie jest obojętny dla

Wodorowa bryczka na historycznej trasie

Wodorowa bryczka na historycznej trasie

, ale należy podkreślić, że napędzany jest ogniwami paliwowymi. Ze względu na ich ciężar, zdecydowano się na ekstremalnie lekką konstrukcję. Dodano "rowerowe" koła o wyjątkowo niskich oporach toczenia (takich używają m.in. konstruktorzy prototypów startujących w Eko-maratonie Shella).  F

Re: No to jak Scorpene czy U212A???

; > > wyjątkiem jądrowego - jest nieporównywalnie bardziej wydajny i spra > wniejs > > zy. A > > > w czasach gdy w takiej Kalifornii na co drugiej stacji benzynowej m > ozna j > > uż kup > > > ić wodór do zasilanych ogniwami paliwowymi samochodów, twierdzenie

Czym napedzac samochod?

zwiazanych. Te wady to mala autonomia samochodu (od 150 do 250 km) i koniecznosc ladowania akumulatora przez kilka godzin. Sa na rynku dostepne samochody osobowe o elektrycznym napedzie jak np. kalifornijska Tesla. Innym rozwiazaniem jest naped na wodor zasilajacy ogniwa paliwowe, ktore generuja prad

Kolejki po gaz, bo benzyna coraz droższa

"Czy gdy ceny benzyny spadną, to klienci, którzy teraz zdecydowali się na montaż instalacji gazowej, zdecydują się na kolejne przeróbki w samochodach?" Ale na co przeróbka? Na wodorowe ogniwa paliwowe ?

Re: Błędy w artykule

Gość portalu: Huba-Buba napisał(a): > Tematyka ogniw paliwowych nie jest nowa. W > Japonii od ponad 10 lat funkcjonują stacje wodorowe gdzie można > tankować samochody na wodór, W Niemczech minęło ładnych parę lat od > czasu otwarcia pierwszej takiej stacji. a nie mylisz czasem aut z

Błędy w artykule

Artykuł niechlujnie przetłumaczony. Roi sie od błędów i dziwnych sformułowań, które brzmią dosyć bełkotliwie. Przydałaby sie konsultacja naukowa. Tematyka ogniw paliwowych nie jest nowa. W Japonii od ponad 10 lat funkcjonują stacje wodorowe gdzie można tankować samochody na wodór, W Niemczech

Re: Audi wygrało rajd aut elektrycznych

, Think City i siedem Mercedesów oraz Smartów, głównie na ogniwa paliwowe. Pełnych wyników nie znalazłem, ale jak podaje Audi, Q5 z wodorowymi ogniwami było szóste i jednocześnie najlepsze z aut zasilanych ogniwami paliwowymi. Ciekawe, jak wypadły samochody na baterie, bo dziwnym trafem inni producenci

Re: Ekorewolucja? Tu i teraz

wiemy, że są ciężkie, drogie, niezbyt efektywne i kłopotliwe w "tankowaniu", o wodorowych ogniwach paliwowych w zastosowaniu do samochodów nie wiemy prawie nic oprócz tego, że działają i są technicznie dojrzałe, bo Honda niestety lubi pracować w medialnej ciszy, a inni są daleko z tyłu, więc

Re: Motodziennik: Odcinek pod prądem

, zobaczymy, w każdym razie Toyota może zostać pierwszym masowo produkowanym samochodem z ogniwami paliwowymi, bo nikt nie jeszcze nie ogłosił planów wcześniejszego uruchomienia masowej produkcji takich pojazdów. O potężnej flocie samochodów wodorowych MB i BMW nie słyszałem (mają koncepty i plany), natomiast

Student zbudował ekosamochód. To jeździ!

Świetnie. Tylko pogratulować. Teraz tylko sprzedać projekt Volkswagenowi. Niech zaczną robić samochody na napęd elektryczny albo na ogniwo wodorowe:), i zapomnieć o autach na ropę i 150, 160 dolarów za baryłkę ropy:), i koncerny paliwowe popadają złodzieje pieprzone:)

Re: IQ z czterema silnikami

no i super. marzą mi się elektryczne miejskie auta, bo o ile mniej hałasu, smrodu i gorąca od tego by było.. pozostaje tylko, IMO, kwestia zasilania. Duże nadzieje pokładam w ogniwach paliwowych, vide sprzedawana w kalifornii Honda FCX Clarity, napędzana przez ogniwa wodorowe. A co do silników na

Re: Motodziennik: Zielone dziwolągi z Francji

spalanie wodoru wprost w silniku też łatwe nie jest, no i znowu pozostaje sprawa tankowania. Mam wrażenie (bo nie wiedzę, niestety), że gwałtowny, wręcz owczy pęd do samochodów elektrycznych u wielu producentów jest wywołany chęcią prześcignięcia technologii ogniw paliwowych jeśli chodzi o budowę

Re: mówisz matematyka?

aglomeracji to jest świetne rozwiązanie. > A jeszcze jak masz możliwość zbudowania na dachu budynku siłowni wiatrowej to > masz jazdę za darmo i to jest piękne :) Tia... Ja co najwyżej mogę podłączyć turbinę do rury ściekowej ;-) Co do samochodów to mi się marzą samochody na wodorowe ogniwa paliwowe

Re: Mitsubishi i-MiEV kontra mały turbodiesel

technologia ogniw paliwowych jest stosunkowo nowa, więc tutaj można mieć uzasadnioną nadzieję na rychłe obniżenie kosztów. W dodatku takie samochody nie mają problemu z zasięgiem i ładowaniem, pozostaje "tylko" problem ceny

Honda rozpoczęła produkcję całkowicie "czystego...

"Honda Motor Co. rozpoczęła komercyjną produkcję samochodu napędzanego wodorowymi ogniwami paliwowymi, który nie emituje do atmosfery żadnych toksycznych spalin - poinformowali w poniedziałek przedstawiciele firmy. " won na drzewo i banany prostować. MUSI coś wydzielac, a że jedne są

Re: Nowa E-Klasa na wodór?

fantazja. Superlight jest odpowiedzią Mercedesa na zaawansowane ekologiczne konstrukcje Audi i BMW i ma być oparty o następną generację E-klasy, a nie ją zastępować. Napęd z użyciem ogniw paliwowych ma być uzupełniony dizlem i benzyną, oba w układzie hybrydowym z doładowywaniem akumulatorów z gniazdka

Re: Koniec ropy - co z czołgami,samolotami,okręta

Gość portalu: miki napisał(a): > Ogniwa paliwowe,superwydajne akumulatory a przedewszstkim ogniwa wodorowe. Czym sie rozni ogniwo paliwowe od ogniwa wodorowego? Ale zanim odpowiesz, zastanow sie najpierw, czym sie rozni zrodlo energii od jej nosnika. > Te stosuje sie juz dzisiaj w

Re: Student zbudował ekosamochód. To jeździ!

malkolmzg napisał: > Świetnie. Tylko pogratulować. Teraz tylko sprzedać projekt Volkswagenowi. > Niech zaczną robić samochody na napęd elektryczny albo na ogniwo wodorowe:), i > zapomnieć o autach na ropę i 150, 160 dolarów za baryłkę ropy:), i koncerny > paliwowe popadają złodzieje

Motodziennik: czym zastąpić benzynę?

I znów jestem miło zaskoczony podejściem Pana Jacka w obalaniu ekologicznych mitów. Oby tak dalej. Ja myślę, że przyszłością będzie tylko i wyłącznie napęd wodorowy. Najchętniej widziałbym go w postaci spalinowego silnika na wodór, a nie napędu elektrycznego z ogniwami paliwowymi na wodór

Re: Studenci zbudowali samochód na ciekły azot. N

jest konieczny. Silniki wodorowe (ogniwa paliwowe) maja te wadę że wodow nie nadaje się do magazynowania (przechodzi przez ścianki metalowych zbiorników) i dystrybucji (duże objętości więc i koszty transportu) oraz jest bardzo niebezpieczny (wybuchowy i trudny do zatrzymania w zbiornikach Należy zatem

Co ma rum z rumakiem?

robert888 napisał: > chciałbym zobaczyć laboratorium ENCAP podejmujące się krasztestów > bomby wodorowej he he. Primo wolny wodor na pokladzie samochodu (do spalenia w silniku spalinowym albo zasilenia ogniw paliwowych) ma tyle z bomba wodorowa, co kon z koniakiem, albo sledz ze sledziona

Re: Motodziennik: klapa BMW 5 GT

zdrowej podwoziowo Vectrze), ale to tylko Fiat. Za podobną cenę można kupić gorszy, ale markowy samochód. Z Toyotą też jest ciekawie, bo wygląda na to, że firma obstawia mocno wszystkie potencjalne kierunki rozwoju: hybrydy, hybrydy-wtyczkowozy, wtyczkowozy całkowicie elektryczne, a także wodorowe ogniwa

Wszystkich nie pokażę, bo do rana bym pisał

samochodach też się pali i jakoś z tym żyjemy. Samochody przerobione na gaz też jakoś jeżdżą. Wodór (jak gaz) raczej wybucha, jeśli ma odpowiednie stężenie. Pisząc o gó...rzach i niedopałkach pokazałeś, co wiesz o sprawie, albo jak bardzo szanujesz fakty. O sprawności ogniw: "Fantastycznie możemy

Re: to co, najlepsze silniki roku?

; statycznego zapasow ropy naftowej, ktora tez od dziesiecioleci > praktycznie sie nie zmienia) Mógłbyś to przybliżyć, bo nie rozumiem? > BTW na aktualnym poziomie rozwoju (samochodu i infrastruktury) samochod z > ogniwami paliwowymi jest pod wzgledem zuzycia energii dramatycznie gorszy od >

Re: Hybrydowa Szybka Kolej Miejska do Konstancina

, że jeśli się one upowszechnią, to raczej nie przez prosty powrót do zasilania akumulatorowego, ale raczej na jakichś podobnych zasadach jak obecnie wdrażane ekosamochody (ogniwa paliwowe? silnik wodorowy? silnik stirlinga?). Tyle że to jeszcze pieśń raczej odległej przyszłości... Pozdrawiam

USA: Nabili sobie kabzę rekordowymi cenami ropy

stworzenie samochodu napędzanego ogniwami paliwowymi, który by mógł wejść do produkcji seryjnej? Pytanie niejako nieaktualne, bo ... samochody w wersjach próbnych już są,najwiecej Hondy w USA i każda duża kompania samochodowa traktuje jako punkt honoru stworzenie własnego modelu o "zerowej emisji

Re: Koniec ropy - co z czołgami,samolotami,okręta

Ogniwa paliwowe,superwydajne akumulatory a przedewszstkim ogniwa wodorowe.Te stosuje sie juz dzisiaj w samochodach osobowych.W WP zawsze brakowalo paliwa.W mojej jednostce bylo tylko na dwa wyjazdy w roku dla liniowych.Jedynie kwatermistrz jezdzil ile potrzebowal.Kazda wyjazd konczyl sie paroma

Paliwo wodorowe za złotówkę? Monopole nie pozwolą!

niechlubnym udziale, bo chodziło im o ropę, a nie demokrację i prawa człowieka. Która z gigantycznych światowych grup finansowych i paliwowych pozwoli na wejście taniego i konkurencyjnego paliwa wodorowego na rynek? Prędzej zrzucą na naszą Politechnikę bombę wodorową, z "uzasadnionych politycznie i

Re: Samochod(ziki)y elektryczne

tygrys01 napisał: > publicystycznych ale co z tego lepiej smrodzić. Nie wiesz nawet, jak masz racje. Funkcjonujce samochody na ogniwa paliwowe istnieja wylacznie w programach pubicystycznych. I w materialach marketingowych o przyszlosci. > Obecnie Polska ma wszelkie > szanse stać się

Re: Honda rozpoczęła produkcję całkowicie "czyste

losiu4 napisał: > "Honda Motor Co. rozpoczęła komercyjną produkcję samochodu > napędzanego wodorowymi ogniwami paliwowymi, który nie emituje do > atmosfery żadnych toksycznych spalin - poinformowali w poniedziałek > przedstawiciele firmy. " > > won na drzewo i

Czy jestesmy blisko samochodow "ekologicznych"

Przechodzac przez otwierajacy sie Paryski Salon Samochodu 2006.Zanotowalem ze prawie kazdy konstruktor proponuje "ekologiczny concept car". A wiec mamy: Samochod wodorowy(5000 Psi do 10000Psi) Samochod na powietrze sprezone(4500Psi) Samochod elektryczny (Pb,Nicd,NIMH,Lithium-ion) Hybryd

Polecam film "Who killed an electric car"....

..."Kto usmiercil samochod na prad" - jest tam sporo interesujacych faktow na temat ogniw wodorowych. Faktow malo przyjemnych i wstydliwych dla fanow "ogniw paliwowych". Jedna technologia zawsze przegrywa z 2 bo koncerny chca zarobic wiecej kasy/ dostac subsydia od rzadow

Najtrwalsze sa prowizorki

greenblack napisał: > I na temat wątku. Hybrydy są tylko przejściowym stadium na drodze do > samochodów > wodorowych. Hybrydy są sporo droższe w porównaniu do benzynowych i są > problemy z żywotnością baterii. Nie widzę innej alternatywy niż wodór, Jesli masz na mysli ogniwo

... paru ludzi WIE - co się z czym wiąże... DANE !

się samochody z ogniwami paliwowymi. Tak się składa, że "mam >wtyki" tam, gdzie się je projektuje. I wiem, że ogniwa paliwowe w seryjnych sam >ochodach to pieśń przyszłości.I nie ma to nic wspólnego z jakimkolwiek spiskiem Niedouczeni "naukowcy" podniecają się ogniwami

Autobusy dla Białegostoku.

powstał pierwszy autobus MAN na wodorowych ogniwach paliwowych – znacznie wydajniejszych niż silniki spalinowe. Niemcy prognozują, że do roku 2020 w Europie Zachodniej 99% autobusów będzie napędzanych paliwem wodorowym. W tym samym roku, według fachowców z BMW, aż jedna czwarta wszystkich

Re: Nie ma się z czego śmiać, diesel już po 6 zł.

kończy a świat stoi na ropie. Porównaj ile kW twoje mieszkanie zużywa w ciągu dnia a ile kW zużywa twoje auto. Nie ma alternatywy dla ropy. Energia nuklearna gdy ropy zabraknie wymaga wybudowania 10.000 elektrowni które spalą zasoby uranu w 10 lat. Ludzie myślą ze silniki wodorowe i ogniwa paliwowe będą

Re: symulacja ruchu w przyszłości

tym forum zadał ktoś pytanie, ile musi kosztować paliwo, aby nie opłacało się korzystać z własneo środka transportu. co prawda technologia idzie naprzód i prawdopodobnie będa dostepne ogniwa wodorowe, jednak czy ceny tak wyposażonych samochodów będa dostepne na naszą kieszeń? pozd krzysztof

Pojedziemy autobusem na gaz ziemny

. odnawialnego, oparte o spalanie węgla, nie jest spalaniem czystym, ekologicznym. Jedyne rozwiązanie tego podstawowego problemu to jak na razie przejście na zasilanie wodorem spalanym w ogniwach paliwowych – de facto - samochód zasilany jest elektrycznie, lub w silnikach wodorowych. Oba procesy nie

Re: Motorniczy z "14", szarańcza aut, rowerzysta

napełnić go wodorem i w ogniwie paliwowym zamienić go na prąd. Ale to bardzo kosztowne i trudne logistycznie bo wodór nie nadaje się do magazynowania i przewożenia. Sprawność ogniw paliwowych jest na poziomie 35% czyli można uzyskać tylko 1/3 energii .Ogniwa palowowe są niezmiernie drogie i mogą dostarczać

Islandia przechodzi na nowe źródło energii

dla środowiska, bowiem nie powoduje żadnych zanieczyszczeń ani efektu cieplarnianego w atmosferze. Przyjęty przez parlament islandzki program przewiduje stosowanie w transporcie na szeroką skalę samochodów i autobusów napędzanych silnikami elektrycznymi, czerpiącymi energię z wodorowych ogniw

Re: Co ma rum z rumakiem?

crannmer napisał: > Primo wolny wodor na pokladzie samochodu (do spalenia w silniku spalinowym albo > zasilenia ogniw paliwowych) ma tyle z bomba wodorowa, co kon z koniakiem, albo > sledz ze sledziona. Jako uzupełnienie tej wzruszającej dyskusji (doprawdy, szkolnictwo wymaga reform

Z Hondą nie jest źle, wbrew pozorom

trafnie wielkie pieniądze na rozwój technologii następnej generacji. Jak wiadomo Honda olała elektrowozy, a obstawiła stosunkowo tanie hybrydy na jutro i wodorowe ogniwa paliwowe na pojutrze. Żadna inna duża firma nie idzie tą ścieżką. Jeśli paliwa gwałtownie zdrożeją, to ze swoimi hybrydami Honda będzie

Re: Islandia bez ropy?

prąd z atomu, czy Słońca, możemy tym prądem napędzać pojazdy takie jak tramwaj czy trolejbus. Chcąc napędzać samochód musimy mieć wydajny akumulator. "Zwyczajne" akumulatory są ciągle mało wydajne. "Niezwyczajnym" akumulatorem jest właśnie technologia wodorowa. Akumulujemy

Re: Auta coraz bliżej wodoru

spalinowym. ************************** "To pompa, która wtłacza powietrze do ogniwa paliwowego - tłumaczył mi kierowca wodorowego Nissana. Ogniwo paliwowe to najważniejszy element samochodu przyszłości. W nim właśnie wodór reaguje z tlenem, w wyniku czego powstaje prąd elektryczny, który wprawia w

Re: Benzyna z węgla i niszczenie górnictwa

wodorowe to zwykle bajdurzenie z tej samej grzedy co elektrownie > wiatrowe, sloneczne, biopaliwa i tak dalej. Wszystkie te twory nie maja > technologiczngo sensu a istnieja dzieki ekonomicznemu hokus pokus. Już dziś po świecie jeździ pół setki samochodów na wodór z ogniwami paliwowymi

Re: Auta na prąd nie są ekologiczne.

szansę na w 100% czyste podróżowanie :) samochody na wodór zasadniczo niczym się nie różnią od tych na baterie, gdyż same są napędzane silnikiem elektrycznym - ogniwa paliwowe wytwarzają prąd, potrzebny silnikowi, więc różnica polega wyłącznie na tym, czy prąd jest przechowywany w postaci wodoru, czy w

Re: powinni zapewnić parkingi - w granicach rozsą

wydajność.. > ogniwa paliwowe. To samo co z wodorem. Ogniwo paliwowe nie jest zródłem energii tylko jej magazyne jak akumulator. Ilosc energi pobranej ze źródła paliwowego jest mneijsza od energi dostarczonej do niego. To że > od kilkudziesięciu lat samochody napędzane są silnikami

Re: instalacja co

grzejnika c.o. (kaloryfera). Zastanawiam sie tylko jakiej firmy grzejnik wybrać i jaki musi mieć ,,amperaż'', bo mój rozrusznik ma spore zapotrzebowanie na energię niestety. Podobno (chodza słuchy) rozjania zapatrzeni w osiagniecia koncernu Daimler-Benz w dziedzinie wodorowych ,,ogniw'' paliwowych do

Produkcja paliw alternatywnych gwaltownie rosnie

: www.greenfuelonline.com/technology.html Wynalazki w zakresie energii slonecznej, wiatrowej i ogniw wodorowych mnoza sie obecnie superszybko. Dlatego potrzeba nam wrecz obecnie wysokich cen ropy, po to tylko zeby umozliwic tym bardzo obiecujacym nowym technologiom wejscie na rynek. Zatem nie

Pieniądze się Arabusom niedługo skończą!

ropę poważnie spadnie w ciągu najbliższych 10ciu lat, i to jeszcze przedf wprowadzeniem wodorowych ogniw paliwowych. Wtedy Arabusy będą siedziały, jak bawoły, w kałuży brudnej mazi, którą mało kto będzie chciał kupować.

A może wodór? Nie sądzę...

I jeszcze jedno. Zupełnie to samo dzieje się obecnie z tzw. ekonomią wodorową. Samochody na wodór (ogniwa paliwowe), wszystko na wodór. Nawet politycy wbrew głosowi naukowców dali się temu ponieść (za co wszyscy będą chorendalnie płacić w przyszłości). Choć trzeba przyznać, że ostatnio politycy

Re: a co myslicie o energii wodorowej?

) naklonienia ogniw paliwowych do pracy z metanolem lub gazem ziemnym. Aktualnie wiodace w wdrazaniu technologii ogniw paliwowych w technice grzewczej budynkow sa firmy Sulzer Hexis (Szwaicaria) i Vaillant (Remscheid, Niemcy). Ich ogniwa pracuja na gazie ziemnym. Od niedawna do tego grona dolaczyla firma

Re: Najtrwalsze sa prowizorki

Gość portalu: Kierowiec napisał(a): > greenblack napisał: > > > I na temat wątku. Hybrydy są tylko przejściowym stadium na drodze do > > samochodów > > wodorowych. Hybrydy są sporo droższe w porównaniu do benzynowych i są > > problemy z żywotnością baterii

Bomba wodorowa przeciwko OPEC?

ciągu dziesięciu lat większość Kalifornijczyków przesiadła się z samochodów spalinowych na elektryczne, zasilane ogniwami paliwowymi. Ojcem przedsięwzięcia jest Arnold Schwarzenegger, gubernator Kalifornii. Prezydent George W. Bush przeznaczył na wodorowy projekt z budżetu federalnego 1,7 mld USD

skad wezmiesz energie do produkcji wodoru ???

przyspieszysz upowszechnienie tego o czym piszę bedę Ci > wdzięczny z powodów opisanych wcześniej. ogniwa paliwowe znane sa od dawna. Od wielu lat sa wykorzystywane np. w statkach kosmicznych. Problem w tym, ze ogniwa paliwowe (np. wodorowe) NIE SA ZRODLEM ENERGII, tak jak nie jest nim bateria w latarce

Dalekowzroczny program energetyczny Busha!

samochodu napedzango wodorowymi ogniwami paliwowymi (fuel cells). Warto ddac, ze juz na samym poczatku swej pierwszj kandecji, prezydent Bush,. mimo silnego oporu Demokratow i-tak!- ekoterrorystow, przeforsowal przyznawanie ulgi podatkowej w wysokosci DWOCH TYSIECY DOLAROW (odpis) kazdemu obywatelowi USA

Dalekowzroczny program energetyczny Busha!II

kupno samochodu napedzango wodorowymi ogniwami paliwowymi (fuel cells). Warto dodac, ze juz na samym poczatku swej pierwszej kandecji, prezydent Bush, mimo silnego oporu Demokratow i-tak!- ekoterrorystow, przeforsowal przyznawanie ulgi podatkowej w wysokosci DWOCH TYSIECY DOLAROW (odpis) kazdemu

Re: Zwracam honor, USA jest absolutnym liderem!

Cos ostatnio czytałem o sukcesach w ogniwach paliwowych, tylko nie pamiętam, w jakim kraju. Niech ci przypomne: nazywa sie...Stany Zjednoczone! Piewsze samochody z napedem wodorowym (fuel cells) zejda z tasm mntazowych jeszcze przed koncem obecnej dekady. Naped hybyrdyczny jest niewypalem (Male

Dalekowzroczny program energetyczny Busha!

Prezydent nie tylko zapowiedzial budowe nowej sieci energetycznej w USA, ale i zaoferowal DWA i POL MILIARDA DOLAROW bodzcow finansowych dla obywateli (w ciagu 10 lat) ktorzy zdecyduja sie na kupno samochodu napedzango wodorowymi ogniwami paliwowymi (fuel cells). Warto dodac, ze juz na samym

Dalekowzroczny program energetyczny Busha!

samochodu napedzango wodorowymi ogniwami paliwowymi (fuel cells). Warto ddac, ze juz na samym poczatku swej pierwszj kandecji, prezydent Bush,. mimo silnego oporu Demokratow i-tak!- ekoterrorystow,przeforsowal przyznawanie ulgi podatkowej w wysokosci DWOCH TYSIECY DOLAROW (odpis) kazdemu obywatelowi USA

Sukces jest w naszych rękach część 2.

drugi kierunek, to cisza, śpiew ptaków, zieleń i uśmiech na twarzach mieszkańców naszego miasta. Ogniwa paliwowe. Małe skrzynki, które przetwarzając wodór i tlen z powietrza produkują energię elektryczną, generując odpad w postaci czystej wody, wydalany plastikowymi rurami wydechowymi. Długowieczność

Re: Kupa bzdur

perspektywie lat kilkudziesięciu rozwiązaniem pewnie będzie (choć, oczywiście, trudno wróżyć z fusów, ale pokuszę się o proroctwo) napęd czysto elektryczny z hybrydowym zasilaniem z akumulatorów i ogniw paliwowych na etanol.

Moje zdanie

Moim zdaniem na powszechnie uzycie ogniw paliwowych w samochodach jeszcze poczekamy. A mozliwe ze nigdy sie tego nie doczekamy. Dlaczego? Mam kilka powodow: a) Pomimo ze NASA interesowala sie ogniwami paliwowymi i wlozyla w ich rozwoj kupe pieniedzy, sa one nadal bardzo kaprysne - wymagaja albo

Re: uplynnimy wegiel, brykietki i CO2,pytanie za

samochody na ogniwa paliwowe byłyby znacznie tańsze w eksploatacji niż tradycyjne i proste w produkcji. Amerykanie z tego powodu chcą montować ogniwa paliwowe w lokomotywach i na statkach. Czyli jak Widzisz "ekonomia wodorowa" nie jest taką bzdurą. Oczywiście istnieje też "

Ogniwa paliwowe

jr jak i wiekszosci dyskutantow na tym forum. Richard Russell, BS, jest wystarczajacym ekspertem dla Busha jr w dziedzinie technologii (bachelor uzyskuje sie po 4 latach studiow przed-dyplomowych w USA). Nic dziwnego, ze wodorowe ogniwa paliwowe sa wytypowane jako alternatywa dla ropy naftowej

AUTOSTARDY TO SKANSEN - CZAS NA HI-TECH !!!

SAMOCHODY ELEKTRYCZNE - tj. NA WODOROWE OGNIWA PALIWOWE ("Shell" ostro w to INWESTUJE) - ostatnio na którychś tam targach MERCEDES oraz Z VW zaproponowały NIEZWYKLE WYGODNE modele na ten napęd - kierownica ma postać jakby JOYSTICKU, wygodnie przesuwana na lewą lub prawą stronę (w zależności od

Re: Bzdury pana Bonobo

> raz zainstalowane i zamortyzowane dają DARMOWĄ ENERGIĘ; > nadwyżki uzyskane w słoneczne dni można zmagazynować > np. w postaci paliwa dla wodorowych ogniw paliwowych > albo - podobnie jak dla atomówek - w elektrowniach pompowo-szczytowych< > > > Jedna bzdura podpierająca

Bzdury pana Bonobo

uzyskane w słoneczne dni można zmagazynować np. w postaci paliwa dla wodorowych ogniw paliwowych albo - podobnie jak dla atomówek - w elektrowniach pompowo-szczytowych< Jedna bzdura podpierająca drugą bzdurę. Tak można to podsumować. Przestaję już mieć do tej demagogii cierpliwosć. 1. Panele wraz

Re: Zatankuj sobie algi !!!!

reakcję utleniania w ogniwach paliwowych i DLATEGO wodór jest paliwem. Wyczerpuje wszystkie definicje nie mówiąc już o zdrowym rozsądku. Nie ma tu nic do rzeczy jak wytwarzać i za ile wytwarzać wodór ! Na zasadzie Twojego rozumowania nie są też oczywiście paliwami benzyna (bo to przetworzona ropa

Re: Przecież to dopiero początek!

... Nie rzekomo, a nieoficjalnie. A jesli zwrocisz sie oficjalnie, nie dostaniesz zadnej odpowiedzi, bo z jednej strony nie chca sklamac, a z drugiej oficjalne potepienie ogniwa paliwowego w samochodzie przez BMW nie bylo by korzystne dla wizerunku firmy. > wysoce nieprawdopodobne, iż uważa, że

Re: Europa już pracuje nad tłoczeniem CO2 pod zie

paliwowych o wysokiej sprawnosci. Zwykle spalanie wodoru w silniku cieplnym istotnie nie byloby korzystne ze wzgledu na sprawnosc energetyczna takiego cyklu. Dlatego technologia wodorowa jest tak kuszaca - poniewaz skuteczne jej wdrozenie rozwiazuje jednoczesnie kilka problemow. 1- wegiel zamiast ropy 2

Re: Kupa albo i nie

10 mil a na krotsze to nawet mozna sobie pieszo pozwolic. > > A w perspektywie lat kilkudziesięciu rozwiązaniem pewnie będzie (choć, > oczywiście, trudno wróżyć z fusów, ale pokuszę się o proroctwo) napęd czysto > elektryczny z hybrydowym zasilaniem z akumulatorów i ogniw paliwowych na

Re: Kupa bzdur - nie tak calkiem

przejściowy nie ma żadnych zalet, bo > nie ma potrzebnej technologii (ani przechowywania, ani ogniw paliwowych). Skoro juz jezdzi troche aut na ten nieszczesny wodor to chyba nie jest tak zle z tym wodorem ;-) > Dopracowanie tego, co istnieje, do stanu nadającego się do powszechnego > zastosowania

Przecież to dopiero początek!

Oczywiście, że przemysł samochodowy nie wyczerpuje możliwości masowego zastosowania ogniw paliwowych; jednak, co opinia, to inne zdanie (tak wynika z ankiet raportu), a w tym przypadku- chodzi o efekt skali, który właśnie poprzez ten przemysł, zdołałby najszybciej odwrócić tę blokującą proporcję

Re: "Infrastrukturą" nie da się przegonić "zachod

bardziej elektryczne a coraz mniej spalinowe, może kiedyś zamienimy silnik spalinowy na ogniwo paliwowe, itd.). Marzyłby Ci się postęp na zasadzie: jutro zamykamy wszystkie stacje beznzynowe i wszyscy jeżdżą na prąd. > Stronami negocjacji w sprawie ITER były między innymi China, Indie > i Korea

Tansza eksploatacja aut to teza falszywa.

infrastruktura wydobycia, przerobu, dystrybucji? Powstaly deficyt energii trzeba by tez uzupelnic - wiec budowac nowe elektrownie jadrowe, wodne itp I to wszystko bedzie kosztowac. Najgorzej jest jesli chodzi o wykorzystanie wodoru w silniku spalinowym lub w ogniwach paliwowych. Wodor podobnie jak prad

"Narazie" bardzo szybko przemija

emisji CO. Napęd wodorowy może być zrealizowany za pomocą ogniw paliwowych lub przez spalanie wodoru w silnikach. Obecnie faworyzowane są ogniwa, nad którymi pracują (przy dużych nakładach finansowych) prawie wszyscy znaczący producenci samochodów (wiodącym jest konsorcjum Daimler

lobby naftowe HAMUJE POSTĘP ! GOSPODARKĄ RABUNKOWĄ

wzrostem cen ropy) i WODOROWE OGNIWA PALIWOWE (których technologię rozwija obecnie do PERFEKCJI patrzący perspektywicznie Dutch Shell Royal!) JEDYNIE NIE MA WOLI POLITYCZNEJ - POSTĘP JEST SZUCZNIE i BEZCZELNIE HAMOWANY za sprawą takich koncernów jak Texxaco który WYPROMOWAŁ G.BUSZA! > Wiadomo, że

Re: Samochody sprzedawane w USA są bardziej paliw

nawet z wody, ktorej jest pod dostatkiem, ale potrzeba w to wlozyc sporo energii. A skad ja wziac ? Wodor nie jest pierwotnym zrodlem energii, wiec te samochody napedzane na wodor/ogniwa paliwowe w ogolnosci, niczym sie w zasadzie nie roznia (z punktu widzenia energii) od samochodow elektrycznych

Na Śląsku powstanie fabryka paliwa przyszłości?

- kilkanaście tysięcy. Wodór do nich - podkreślają autorzy tej analizy - może być dowożony cysternami nawet z dużych odległości. Na początek możemy więc sprzedawać to paliwo sąsiadom. Z czasem i u nas pojawią się samochody i stacje wodorowe. Ale wodór to coś więcej niż transport - ogniwa paliwowe mogą służyć do

Na Śląsku powstanie fabryka paliwa przyszłości?

- kilkanaście tysięcy. Wodór do nich - podkreślają autorzy tej analizy - może być dowożony cysternami nawet z dużych odległości. Na początek możemy więc sprzedawać to paliwo sąsiadom. Z czasem i u nas pojawią się samochody i stacje wodorowe. Ale wodór to coś więcej niż transport - ogniwa paliwowe mogą służyć do

paliwo wodorowe ze śląska?

analizy - może być dowożony cysternami nawet z dużych odległości. Na początek możemy więc sprzedawać to paliwo sąsiadom. Z czasem i u nas pojawią się samochody i stacje wodorowe. Ale wodór to coś więcej niż transport - ogniwa paliwowe mogą służyć do zasilania przenośnych urządzeń elektronicznych

Re: nowy cel - Arabia Saudyjska

amerykanie nie pojda. Za wazna. Co do innych technologii energetycznych poza ropa. Te wodorowe i inne ogniwa paliwowe. Wszystkie potrzebuja energii! Bez tego ani rusz. Tez aby miec wodor trzeba dostarczyc energii. A najlatwiej miec energie z ropy. Mozna z energetyki jadrowej. Ale jej jakos nie lubia

Cenzura na forum troche przegina--skromnie uwazam!

ekologiczne o napędzie elektrycznym (jak TH! NK city lub Ford e-Ka), ekologiczną wersję Forda Focus (zasilaną etanolem, oferowaną np. na rynku szwedzkim), samochody o napędzie hybrydowym oraz z silnikami spalinowymi zasilanymi wodorem, a także pojazdy napędzane ogniwami paliwowymi. Jednocześnie Ford

Na Śląsku powstanie fabryka paliwa przyszłości?

nich - podkreślają autorzy tej analizy - może być dowożony cysternami nawet z dużych odległości. Na początek możemy więc sprzedawać to paliwo sąsiadom. Z czasem i u nas pojawią się samochody i stacje wodorowe. Ale wodór to coś więcej niż transport - ogniwa paliwowe mogą służyć do zasilania

Na Śląsku powstanie fabryka paliwa przyszłości?

infrastruktura do magazynowania i dystrybucji paliwa wodorowego, a na nasze ulice wyjadą pojazdy z ogniwami paliwowymi. Trudno uwierzyć, że to się może ziścić. J.R.: My wierzymy. W Europie powinna jak najszybciej powstać doświadczalna fabryka, w której można by rozwijać nowoczesne technologie produkcji

Toja3003 - demagog 21 wieku

atmosfery niż pojazdy elektryczne. Pojazdy elektryczne jedynie przenoszą miejsce powstawania tych zanieczyszczeń z własnego silnika do elektrowni. Nawet wliczając w to pojazdy na wodorowe ogniwa paliwowe. Ich ogólna sprawność tzw. od szybu-do-kół jest znacznie niższa niż konwencjonalnych samochodów z

Re: alternatywne źródła energii

którą w ogóle nie wpływa żaden rząd (i odwrotnie), to chętnie podyskutuję na ten temat. Jeżeli ktoś mi pisze, że bariera wejścia z zupełnie nowym produktem na globalny rynek motoryzacyjny wynosi 1000 zł, to na dyskusję z nim szkoda mi czasu. 4. Ogniwa paliwowe. Przyznaję się do błędu, nie potrafię

Re: Witam...

ogniwo paliwowe bedzie nieemisyjne, ale nie ma na razie zbyt dobrych metod taniego pozyskiwania wodoru. Tym niemniej wielu zastanawia sie nad zintegrowanym systemem laczacym CCT z bateriami wodorowymi. Gazyfikacja wegla pozwala mimo wszystko na wytwarzanie wodoru (niejako naturalnie) oraz na

Lista firm, które zbudowały samochody studyjne

korzystające z wodorowych ogniw paliwowych: Audi, Chrysler, Daimler, Fiat, Ford (zarzuciła dalsze badania), General Motors, Honda (obecnie produkcja małoseryjna), Hyundai, Mazda, Morgan, Nissan (zarzucił dalsze badania), Peugeot, Renault (zarzucił dalsze badania), Riversimple (jacyś ekolodzy

Re: Przyszlosc napedu w samochodach

Gość portalu: Yatoya napisał(a): > Napęd hybrydowy do już rzeczywistość. > Moim zdaniem przyszłość należy do napędów takich jak np na ogniwa wodorowe > gdzie z rury wydechowej wydostaje się ...paa wodna i CO2. CO2 tylko w przypadku reformacji paliwa plynnego na pokladzie. BTW para

Napęd wodorowy

Gość portalu: nadzieja napisał(a): &#62....do upowszechnienia tzw. > ogniw paliwowych - napędzanych wodorem źródeł prądu, które są najlepszym jak > dotąd pomysłem na motoryzację "zero emission"! Ogniwa paliwowe rozwiązują problem emisji w miejscach zagęszczenia ruchu

Re: Domowe ogniwa wodorowe

napędzane ogniwami paliwowymi wejdą kiedyś do produkcji. Każda większa firma samochodowa prowadzi nad nimi badania a wiadomo że aby znaleźć się w samochodzie, cena musi być 10 razy niższa niż obecna. Na dobrą sprawę, sam samochód stać sie może "elektrownią domową". Kiedy wjeżdżasz do garażu

Zasilanie wodorowe - nieprędko? :-(

oddział Toyoty wykorzystał wszystkie niezbędne rozwiązania, które miały zaperwnić bezpieczeństwo dwóch pojazdów SUV (sport utility vehicle) napędzanych ogniwami paliwowymi. Auta te poddano badaniom na Uniwersytecie Kalifornia, jednak w maju zostały wycofane one z eksploatacji po wykryciu

Jak działa domowe ogniwo wodorowe

Cieszę sie bardzo, ale kogo w Polsce będzie stać na takie urządzenie? Chyba tylko tych których już teraz stać na samochody z napędem hybrydowym. Ogólnie nie ma się podniecać bo nam nie grozi szybko rewolucja paliwowa zwłaszcza gdy sternikami są nasi wspaniali specjaliści od ruskiego gazu. Póki

HS Papanikolis (S120)

HS Papanikolis (S120) – grecki okręt podwodny typu 214, wybudowany na zamówienie przez niemiecką stocznię HDW w Kilonii. „Papanikolis” jest pierwszą z czterech jednostek tego typu budowanych dla Grecji, pozostałe trzy zaś budowane są przez stocznię grecką. W służbie marynarki wojen

Okręty podwodne typu 214

w których zainstalowanych jest 9 modułów Siemensa BZM 34 o mocy 34 kW, w jednostkach typu 214 zainstalowane są dwa moduły PEM BZM 120 z 390 ogniwami paliwowymi, podłączone do systemu energetycznego okrętu za pośrednictwem przetwornicy DC-DC, umożliwiającej przystosowanie ogniw paliwowych do odpowiedniego dla baterii

U-31 (S181)

U-31 (S181) – niemiecki okręt podwodny, jednostka prototypowa typu 212A, zwodowany 20 marca 2002 roku i przyjęty do służby w Deutsche Marine 19 października 2005 roku. Jednostka wyposażona jest w napęd zapewniany przez jeden generator Diesla MTU 16V 396 oraz przez silnik elektryczny Permasyn (

Okręty podwodne typu 212A

Okręty podwodne typu 212A – niemieckie okręty podwodne o napędzie hybrydowym opartym na bateriach akumulatorowych oraz systemie ogniw paliwowych. Opracowane przez konsorcjum ARGE 212 jednostki, są pierwszymi okrętami podwodnymi w których jako układ rezerwowy zastosowano technologię AIP pod pos

Honda FCEV Concept

Honda FCEV Concept (ang. Fuel Cell Electric Vehicle - pol. elektryczny pojazd z ogniwami paliwowymi) - samochód koncepcyjny japońskiego koncernu Honda po raz pierwszy została zaprezentowany podczas targów motoryzacyjnych w Los Angeles w listopadzie 2013 roku.Koncept zapowiada język projektowania

Tekst udostępniany na licencji Creative Commons: uznanie autorstwa, na tych samych warunkach, z możliwością obowiązywania dodatkowych ograniczeń. Zobacz szczegółowe informacje o warunkach korzystania.
Zasady zachowania poufności. O Wikipedii. Korzystasz z Wikipedii tylko na własną odpowiedzialność. Materiał pochodzący z Wikipedii został zmodyfikowany poprzez ograniczenie liczby przypisów. Wikipedia® is a registered tradmark of the Wikimedia Foundation.