rozrząd porsche

sprawdź też:

porsche

Marcin Lewandowski

Salon Frankfurt 2013 | Mocny Diesel w Panamerze

Salon Frankfurt 2013 | Mocny Diesel w Panamerze

Porsche stawia na kurację wzmacniającą. Wysokoprężna Panamera będzie mieć o 20% mocniejszy silnik. Premiera już we Frankfurcie

Salon Genewa 2013 | Prezent na 50. urodziny 911 - nowe GT3

Nieco przedwcześnie Porsche obchodzi 50. urodziny modelu 911. Z tego powodu przygotowano specjalny prezent - nowe GT3

Omijaj je szerokim łukiem | Nieudane silniki

Słyszeliście opinie, że współczesne samochody są bezproblemowe i bezawaryjne? Oto siedemnaście przykładów na to, że to nieprawda. Te silniki sprawiają sporo problemów, a co gorsza często są (nieopłacalnie) drogie w naprawie

Awaryjne silniki | Uważaj przy zakupie tych aut [AKTUALIZACJA]

Awaryjne silniki | Uważaj przy zakupie tych aut [AKTUALIZACJA]

korbowego. Jego następca (N47) w okresie marzec 2007 - styczeń 2009 miał koło zębate zintegrowane na stałe z wałem korbowym. Wymiana szybko zużywającego się rozrządu może więc oznaczać spore wydatki. Okres występowania problemów: 1998 - 2005. Modele w których montowany był silnik 2.0 d: BMW: 320d, 520d

Porsche Cayman S - Test | Żarty się skończyły

Porsche Cayman S - Test | Żarty się skończyły

Porsche 911 Turbo | Jak rodziła się legenda Po pierwszym moim spotkaniu z nowym modelem Boxster, który na rynku pojawił się wcześniej od Caymana i stanowi jego konstrukcyjną bazę, nie mogłem doczekać się momentu premiery małego coupe. Jazda Boxsterem zrobiła na mnie bardzo dobre wrażenie, a z

Nowe Porsche GT3 - zawodowy street fighter

Nowe Porsche GT3 - zawodowy street fighter

Historia modelu GT3 rozpoczęła się w 1996 roku. Zbudowany z myślą o wyścigach stał się najmocniejszą i najbardziej wyrafinowaną wersją Porsche 911 bez doładowania. W 2006 roku Porsche zaprezentowało kolejną generację, tym razem opartą na 911-ce o oznaczeniu 997. Z pojemności 3,6 l. uzyskiwał 415

Tajemnicze skrótowce cz. II

Tajemnicze skrótowce cz. II

Timing Control System) - system zmiennych rozrządu (Nissan)O-QOBD (On Board Diagnostic lub Off Board Diagnostic) - układ diagnostyki pokładowej pojazdu OHC (Over Head Camshaft) - układ rozrządu z wałkiem w głowicy. Krzywki umieszczone na wałku mogą bezpośrednio sterować otwarciem zaworów OHV (Over Head

IAA Frankfurt - Wielkie premiery | lata 80-te

IAA Frankfurt - Wielkie premiery | lata 80-te

wielu nowinkom technicznym, w owych czasach model ten uznawany był za przełomowy. W chwili rynkowego debiutu w 1984 roku, Audi Sport quattro było najdroższym niemieckim samochodem produkowanym seryjnie - kosztowało 195 tys. marek, czyli dwukrotnie więcej niż Porsche Carrera Turbo. Pojazd na trwałe

Wybrano najlepsze silniki roku

Wybrano najlepsze silniki roku

Freelander 2, Range Rover Evoque, Peugeot 508, Ford S-Max, Galaxy, Citroën C5) 142 pkt Za ile można kupić używane Audi TT?W tej kategorii BMW ma wyjątkowo silną reprezentację. Na sześć miejsc, aż cztery okupują jednostki bawarskiej marki. Jednak to Porsche, a nie BMW, może cieszyć się z ostatecznego

Acura NSX przejechała 658 tys. km

Acura NSX przejechała 658 tys. km

przebiegiem zaledwie 46 tys. mil wyceniono na 27,5 tys. dolarów.Produkowana w latach 1990-2005 Honda NSX to japońska konkurencja dla Ferrari i Porsche. Sercem auta był 3-litrowy silnik V6 ze zmiennymi fazami rozrządu o mocy 274 koni.Marcin Sobolewski          

Kalosz, czyli NSU 501 TS

Kalosz, czyli NSU 501 TS

bynajmniej nie ciśnieniowy. Ot po prostu, mgła olejowa ze skrzyni korbowej przez wydrążone kanały docierała do zestyku z popychaczem. Ta sama mgła poprzez atrakcyjnie wyglądającą rurkową odmę, łączącą jak pomostem obudowę rozrządu z osłoną zębatki zdawczej, smarowała łańcuch napędowy. Natomiast smarowanie

Tajemnicze skrótowce cz. I

Tajemnicze skrótowce cz. I

, Toyota) CVTC (Continuous Variable Timing Control) - system bezstopniowej zmiany faz rozrządu (Nissan)D-ED-4D - Diesel z bezpośrednim wtryskiem paliwa (Toyota) D5 - pięciocylindrowy silnik wysokoprężny z bezpośrednim wtryskiem paliwa i systemem common rail (Volvo) DAC (Downhill Assist Control

Nowa Toyota Verso

Nowa Toyota Verso

przestrzeni za przednimi fotelami. Ciekawe, prawda?W Verso wysłużoną już w silnikach benzynowych technologię VVT-i zastąpi Valvematic. W obu przypadkach wykorzystuje się zmienne fazy rozrządu, ale w nowszych jednostkach Valvematic moc wzrosła o ok. 20 proc. a jednocześnie spalanie i emisja CO2 spadły o 12

Wybierz najlepszą generację Nissana GT-R

Wybierz najlepszą generację Nissana GT-R

jednego w głowicy pracowały dwa wałki rozrządu, a imponująca wówczas moc 160 KM osiągana była aż przy 7000 obr/min. Dla porównania Porsche 911S napędzane dwulitrowym motorem B6 dysponowało taką samą mocą dopiero od 1966 roku.W marcu 1971 roku do czterodrzwiowej limuzyny GT-R dołączyło dwudrzwiowe coupe

CZERWIEC 2001 - PORSCHE CARRERA GT

cylinder i zmienne fazy rozrządu. Trzeba pamiętać, że silnik Porsche uzyskuje swoje 558 KM bez pomocy turbosprężarki. Napęd na koła tylne jest przekazywany za pośrednictwem ręcznej sześciostopniowej przekładni.Nad zestrojeniem skomplikowanego zawieszenia (podwójne trójkątne wahacze z amortyzatorami

Dane techniczne

Dane techniczneWYNIKIplusy + sylwetka+ wspaniały silnik+ bardzo dobre wykończenie minusy- ręczne domykanie dachu- brak rakiet samonaprowadzających dane techniczne Silnik: V-8 , 32-zaworowy, regulowane fazy rozrządu (VANOS), o pojemności 4941 cm3 Moc maksymalna: 400 KM (294

Porsche Cayman S - test | Za kierownicą

Słońce w pięknej Toskanii chyli się ku zachodowi, intensywnie żółty lakier Caymana przyciąga wzrok, a znaczek Porsche na masce nie pozwala stać obojętnie. Na parkingu przed włoską willą kilkanaście Caymanów wybałusza światła. Nic dziwnego, spoglądają na świat pierwszy raz. Spojrzenie znane z

Za co kochamy japońską motoryzację

Za co kochamy japońską motoryzację

coupe. Konkurencją dla tego modelu było Porsche 924. Nissan wygrywał swoją ceną W 1981 roku pojawiła się wersja Turbo z silnikiem o mocy 145 KM Model 280 ZX powstał w cztery lata. Jego opracowanie pochłonęło tylko 15 mln euro Pamiętacie model 300 ZX... miał coś w sobie i do dzisiaj prezentuje się

Nissan 370Z - test | Wideo

Nissan 370Z - test | Wideo

wzrosła dwukrotnie. Pokaźne stadko 331 koni generuje sześciocylindrowa V-ka - znana z poprzednika, ale poważnie zmodyfikowana. Rozwiercony silnik otrzymał 35 proc. nowych części i układ zmiennych faz rozrządu. Ma wyśmienitą kulturę pracy i jednocześnie brutalny charakter. Brzmi nierealnie? A jednak. A na

Fabryczni tunerzy | AMG

Fabryczni tunerzy | AMG

wzmacniająca, czyli od roadstera SL z 1971 roku. Potem AMG wstrzykiwało sportowy charakter silnikom (m.in. więcej mocy, nowy blok czy układ rozrządu), montowało inne koła (pięcioramienne Pentas są kultowe) i fundowało dodatki stylizacyjne kolejnym modelom z gwiazdą na masce. Teraz, mówiąc wprost, AMG przerabia

C6 i pół

kursy należą jednak do rzadkości. Dominują klienci z USA. Chętnych nie brakuje, choć to wydatek kilku tysięcy dolarów. Na drugim okrążeniu mam już kierownicę w dłoniach. Miejsca dla kierowcy tyle samo co u poprzedniczki. Jest tu nieco luźniej niż w Porsche i mniej więcej tak jak w Audi R8. Przeszkadza

Porsche bardzo!

, czy lotniska nie mogą być dłuższe?Nowa Carrera S ma w seryjnym wyposażeniu aktywne zawieszenie PASM (Porsche Active Suspension Management) sterowane ze środkowej konsoli. Ustawienie "normal" to... normalne Porsche - ot, komfortowa podróż po autostradzie z nieziemskim

DAEWOO TACUMA

uderzenia z tyłu.Zawieszenie to, typowe dla tej klasy pojazdów, kolumny MacPhersona, współpracujące z wahaczami poprzecznymi z przodu i belką skrętną z tyłu. Jak chwali się Daewoo, zawieszenie dopracowali specjaliści Porsche, ale nie znaczy to, że jest ono bardzo twarde. Przeciwnie, ostatnie Daewoo okazało

Lexus GS - test | Za kierownicą

. Ze specyfikacji technicznej dowiedziałem się, że wałki rozrządu mają elektryczny napęd (VVTiE). Dzięki niemu można jeszcze precyzyjniej sterować pracą zaworów. Silnik ma bezpośredni wtrysk benzyny, ale to już żadna nowość. Za to informacja o dwóch wtryskiwaczach na jeden cylinder może

Citroën C1 1.0 Flirt

- PSA).Opracowaniem silnika i skrzyni biegów zajęła się Toyota, co już na starcie sporo obiecuje. Litrowa jednostka z łańcuchem rozrządu to tylko trzy cylindry, ale każdy z nich ma cztery zawory, którymi zarządza mechanizm zmiennych faz rozrządu. Stąd aż 68 koni mocy i przyzwoity moment na poziomie 93

Audi RS4 Cabriolet

Na początku był Avant. RS2 Avant. Samochód, który dzięki szalonemu pomysłowi i współpracy z Porsche przeobraził potulne Audi 80 kombi w niebieską rakietę z napędem quattro i mocą 315 KM z zaledwie 2.2 litra turbodoładowanej pojemności. Jak na połowę ubiegłej dekady - czysty obłęd. Ale samochód

Peugeot 407

prostym - sugeruje, że styliści Peugeota 407 zapatrzyli się na rozwiązania stosowane w Oplu Vectrze.Do wyboru będą cztery jednostki benzynowe oraz dwa turbodiesle. Najmniejsza z nich, o pojemności 1,8 l, rozwija moc 117 KM, a topowa 3.0 V6 ze zmiennymi fazami rozrządu - 211 KM. Silniki benzynowe 2.0, 2.2

Chevrolet Corvette C6

wspólnego z pikapem niż np. BMW. Zadziwiające jest to, że ze swoim pojedynczym wałkiem rozrządu i dwoma zaworami na cylinder pali nawet mniej (średnio 11,7 l/100 km) od Porsche Boxtera S i Audi TT.Silnik zamknięto w zgrabnym i sztywnym nadwoziu (wreszcie nic nie trzeszczy), a całość trochę zmniejszono

Cadillac Escalade

Ciekawe, że takie skojarzenia wcale nie szkodzą Escalade. Przeciwnie. Odkąd zaczął być najczęściej pokazywanym autem wMTV, znajduje 60 tys. klientów rocznie. Więcej niż wszyscy konkurenci razem wzięci. Mówimy o Stanach, bo w Europie nie ma godnego odpowiednika. Mercedes GL i Porsche Cayenne, do

Wiesmann MF 30, MF 3, GT MF 4 - test | Za kierownicą

zmiany faz rozrządu Doppel VANOS. Mocniejsza porusza też najszybsze seryjne BMW 3 oznaczone literą "M". Do wyboru są dwa programy pracy przepustnicy: Sport i Komfort - to ostatnie należy traktować jako życzenie. Różnica dotyczy głównie reakcji silnika na dodanie gazu. Ręczne skrzynie mają po

Wielki mecz Japonia - Niemcy

apetyt na paliwo zawdzięcza systemowi zmiany faz rozrządu VVT-i. Możliwościom jednostki napędowej nie do końca odpowiada podwozie - zawieszenie jest trochę za miękkie, a układ kierowniczy z elektrycznym wspomaganiem (niedostępnym w odmianie podstawowej Base) - niezbyt precyzyjny. ABS to element

Ferrari 360 GT Evo - test | Za kierownicą

;. Nie da się po prostu wejść do dilera, wyjąć kartę, zapłacić i wyjechać nowym Ferrari. Na te auta trzeba czekać rok, a może dłużej. To towar deficytowy i takie jest założenie firmy. Właściciele samochodów z Maranello śmieją się z kierowców Porsche, że oni jeżdżą autami dla ludu, których produkuje się

Ferrari F430 - test | Za kierownicą

litra większe, też ma osiem cylindrów, ale zaworów o osiem mniej. 112 KM z litra - tyle samo tu i tam, ale tu większy moment. Blok silnika identyczny jak w Maserati V8. Całość jest jednak bardziej niezawodna i mniej kłopotliwa. Pasek rozrządu zastąpiono łańcuchem.Dwutarczowe sprzęgło nie musi być tak

Niezawodne samochody

, Porsche, Mercedesa-Benza, Subaru, Nissana. Pośrodku stawki plasuje się wielu producentów niemieckich - Ford, Volkswagen czy Audi. Listę zamykają często pojazdy francuskie (Renault) czy włoskie - jak Fiat. Nie można jednak nie zauważyć, że nawet firmy zajmujące ostatnie pozycje systematycznie podnoszą

Konfrontacje: BMW Z4 3.0i/Honda S2000

NG4, NG6 i NG8 też doczekają się turbosprężarek. Przyznam, że dziwi mnie ta uporczywa negacja doładowania. Wyjąwszy podtlenek azotu - nic do niego nie mam.Nie tylko ja. Listę stu najlepszych aut miesięcznika "Car" otwiera co? Porsche 911 Turbo. A niech ktoś powie, że źle jeździ! Pomiędzy nim

Audi RS4

(19-calowe) felgi, opony P Zero Corsa Asimmetrico i o niebo lepsze, kubełkowe fotele. Siedząc bliżej ziemi, mam więcej miejsca nad głową i kierownicę na wysokości brody. Jak w 911. A propos, kiedyś mówiło się o RS-ach, że to pożeracze Porsche. I faktycznie. Ten przebija wszystkie Boxtery, Caymana S, a

BMW M6

''"Szóstka" szybko odzyskuje przyczepność. Wręcz za szybko. Pamiętam, była jesień... Też było ciepło i sucho, ale "Vetta" dłużej utrzymywała się w slajdzie. Czy dlatego, że "amerykańskie Porsche" ma idealny (50:50), a BMW prawie idealny (54:46) rozkład masy na osie? Czy ze

Re: Żadnej nie polecamy.

; ańcuch rozrządu i ten łańcuch nadal się rozciąga, demolując potem silnik. To ty > lko jedna z niezliczonych wad tych silników, które miały być oszczędne i bezawa > ryjne, a okazały się szmelcem palącym 3-4 litry więcej niż podano w katalogach. > Podobno niemieccy kierowcy szykują zbiorowy pozew

Re: Żadnej nie polecamy.

. Nawet ten JEDEN najmniej udany silnik z całej gamy silników Subaru jest w sumie mniej awaryjny niż dowolnie wzięty downsizingowy silnik VAG, czyli Skodawki, VW czy Audi. Tam już po raz trzeci czy czwarty poprawiają łańcuch rozrządu i ten łańcuch nadal się rozciąga, demolując potem silnik. To tylko jedna

Re: Lexus IS-F

Jakbym wiedział co chcę, to bym nie przynudzał na forum, tylko kupił... Trochę się zastanawiam nad Bentley'em Continental GT - egzemplarze z 2005 roku są w cenie nowego IS-F'a. Ferrari nadal odpada - 360 się boję (pasek rozrządu), a 430 (łańcuszek) jest niestety za drogie (miałem nadzieję że ceny

Re: Motodziennik: Lexus liderem w USA

łada samara 1.5 ('silnik na licencji porsche') - kupiłem sobie takie autko zaraz po zdaniu egzaminu na prawko. Jeździło się nią bajecznie i praktycznie nie miałem żadnych problemów (nawet jak pasek rozrządu strzelił to naprawa kosztowała może 300 złotych). P.s. koleżanko 'olo' biorąc pod uwagę

Errata:)

300SL miał podwójny napęd rozrządu a nie dwa wałki. Pierwszy silnik DOHC z czterema zaworami na cylinder miał sportowy Peugeot z 1913 roku. A rzeczywiście wśród pierwszych samochodów seryjnych z podwójnym wałkiem rozrządu (ale tylko dwoma zaworami na cylinder:) były Alfy z 1928 a nie 1967 roku

Auta specjalnie postarzane? - artykul 1

jako jeden z pierwszych wpadł na to Ferdynand Porsche. Stwierdził, że stan aut najlepiej oceniać na złomowiskach. Sprawdzać, które części są najmniej zużyte, by potem robić je z gorszych materiałów, co pozwala zaoszczędzić na produkcji i zarobić na serwisie. Jak stwierdził właściciel komisu w USA, pod

Re: Samochody z demoludów | Informacje bardzo ogó

"W latach 60. zdecydowano się na umowę z Włochami. Podobnie jak my, Rosjanie kupili licencję od Fiata, ale zamiast modyfikować wygląd poszli w innym kierunku. Budę 124-ki pozostawili bez większych zmian, za to firmie Porsche zlecili prace nad przestarzałymi silnikami. Efekt to rodzina silników

Re: Motodziennik: Eco-nowości

optymalna, choć wymyślono ją wcześniej. Tak było z chłodzonym powietrzem silnikiem umieszczonym z tyłu, tak też było z przednim napędem, rozrządem w głowicy itp. O ile pamiętam, Porsche wynalazł po raz wtóry (o czym nie wiedział) drążki skrętne, które dobrych kilkadziesiąt lat wcześniej opatentowano w

Re: Lotus wchodzi do Polski

Tak, Elise to nawet nie porownanie z Boxterem, a co dopiero z Caymanem. Lotus to lekkie wozy o MALEJ pojemnosci silnika i z "dotykiem jezdni" jak u gokarta, a Porsche to luksusowa "wyscigowka do pracy i na nordschleife". Lotus Elise SC vs. Porsche Boxster S R4 sprężarka

Re: Salon Genewa 2012 | Peugeot 4008 - galeria

. Tutaj koligacje z Porsche czy Audi. Ale wiadomo, że prawie robi różnicę i Cayenne to nie jest. Tam jednak jest nacisk na wysoką jakość wykonania samochodu i jakość wykończenia. W końcu wyższy segment. Ale Tiguan? W obecnej generacji Tiguana tak nie jest. moto.pl/MotoPL/1,88389,10516001,Volkswagen

Zawodne, niezawodne wg ADAC

Czym TY się przejmujesz człowieku... ?? ADAC (niemiecki automobilklub) to nie Auto Świat !, żeby jakieś herezje wywalać. Niemieckie auta górują głównie jako nowe i kilkuletnie (do 3 lat), japońce królują w okresie awaryjności mierzonym od 3-4 lat wzwyż (z wyj. Porsche) Poza tym, nie zawsze

Re: ALFA 156 Boxer 3.8 !!???

Prawdopodobnie ten mechanik był na bani i nawet nie spostrzegł jak wymienił rozrząd w bagażniku Porsche 911 ;))))) O ile mi wiadomo taki boxer siedzi w 911-tce (na dodatek z tyłu ;)))) Pozdro, rav145 PS. W Alfie skala poj. kończy się na 3,2 V6 o ile mi wiadomo?

Re: Lexus IS-F

> Trochę się zastanawiam nad Bentley'em Continental GT > (...) Ferrari nadal odpada - 360 się boję (pasek rozrządu) > Porsche odpada z u wagi na beznadziejny dźwięk silnika wycofuje sie ze wszystkiego co napisalem w drugim watku. ja chce na emigracje!!! > Ja k widzisz wcale nie jestem

Re: Ekstrawagancja na prąd

1200 dolców za rozrząd??? To u nas tyle się płaci za volvo S80 T6. Silnik v-g z 2 sprężarkami jest tak upakowany, że trzeba go wyciągnąć :) Japończycy tną po kosztach, ale u nas ich auta dalej są bezawaryjne - a komfortem i trakcją zawsze ustępowali europejskim producentom, chociaż... i tu Nissan

Re: Przeglądy

W porsche nie musisz wymieniac lancucha nigdy. W nowych modelach nie musisz tez zmieniac zadnych plynow oprocz oleju (co 2 lata i filtr co 4). W toyoty nowych silnikach (przechodzą na łaćuchy) także interwały są większe. Paski rozrządu w autach się co 100 000 wymienia zwykle. Ale łańcuchy z

Re: Silniki bez przepustnicy

greenblack napisał: > Gość portalu: Niknejm napisał(a): > > > Reszta dalej tego nie ma :-) A silnik w > > Civicu TypeR (2L 200KM) i nowej Integrze TypeR (2L 220KM) ma dwustopniową > > regulację faz rozrządu i skoku zaworów > > Ale skok zaworów jest już

Re: Octavia II

), Przeciętnie 7,2 w trasie czasem więcej czasem mniej jakby Cię to interesowało w mieście 9-11 i nigdy więcej się nie zdarzyło. Gdyby Cię to interesowało to wytłumaczę Ci co ma na to wpływ. 1. zmienne fazy rozrządu - tat tak są pomimo że na aucie nie dopatrzysz się reklamowych dopisków typu VVTi lub VTEC. 2

Re: Rozrząd i spalanie.

To o czym piszesz, to zmienne fazy rozrządu. Nic tam się nie reguluje, tylko dodatkowy wałek, bądź elektronika w pewnym momencie zmienia charakterystykę. Oczywiście istnieją rozwiązania z wyższej półki jak vario-cam porsche (chyba od 1997), gdie zmiana faz odbywa się płynnie a nie jak np. w

Re: Silniki bez przepustnicy

Gość portalu: Niknejm napisał(a): > Łącznie z regulacją skoku zaworów, że pozwolę sobie zapytać?? Nie:P > No to proszę - jaka inna marka aut niż Honda robi silnik z: dwustopniową (co > najmniej) regulacją skoku zaworów ORAZ bezstopniową regulacją faz rozrządu ORAZ > >

Motorbike Trip from Warsaw to London

kultura i porządek, naród niemiecki jest jednym z brzydszych w europie, policaje śmigają m.in.Porsche... wszystko w Dojczlandzie jest robione "przy linijce", skąpiradała okropne, ale mili raczej Francja - bajka, zakochałem się i w tym roku tam najprawdopodobniej wracam Holandia i Belgia - coś

Re: Ciekawe rozumowanie!

> To co powiesz na to, że Hondy są w czołówkach statystyk niezawodności, hę? > Porsche zresztą też, a ich silniki też są dość skomplikowane, mają zmienne fazy rozrządu itd. Statystyki niezawodności dotyczą usterek i awarii, które nie pozwalają dopuścić samochodu do ruchu. Takimi

Re: Silniki bez przepustnicy

ostatnio doszlusowała Toyota (VVTLi w Corolli TS, 1.8 192KM) i... Porsche (seria 911). Reszta dalej tego nie ma :-) A silnik w Civicu TypeR (2L 200KM) i nowej Integrze TypeR (2L 220KM) ma dwustopniową regulację faz rozrządu i skoku zaworów PLUS bezstopniową regulację faz rozrządu PLUS dwustopniową

Re: Nie wolą

Gość portalu: bolo napisał(a): > nie dopowiadaj sobie:-) po pierwsze system ten opracował niejaki F. Porsche, > a po raz pierwszy zastosowano go w silnikach samolotowych w latach 40... Zmienny skok zaworów, czy zmienne fazy rozrządu? To po pierwsze. Po drugie - dopiero u Hondy system ten

Re: Honda Civic typ R

Porsche :-)) mechanizmu płynnej zmiany faz rozrządu, co pozwala > jeszcze lepiej dostosować ustawienia rozrządu do obciążenia silnika. > Cena w Polsce będzie niestety mocno zaporowa, około 100000 zł i wyższa niż np. > na > rynku niemieckim (o około 15-20%). Jest już sporo informacji na

A ja sobie tak idę dalej tym trybem rozumowania.

według florydzian, ale autko zrobiło 10000 mil praktycznie za darmo a i dalej na nie nie mam prawa narzekać, a moja zasada mówi "jak coś dobre, to nie kombinować" Z tym że, jak leksus powiedział, nie dotyczy rozrządu, więc to będzie to, co zrobię przy najbliższej wizycie ;-) Bo poza tym

Re: Ciekawe rozumowanie!

;właśnie komputer zasygnalizował > nieprawidłowości w systemie sterowania zmiennymi fazami rozrządu i przełączył > się wtryb awaryjny ograniczając prędkość do 50 km/h". To co powiesz na to, że Hondy są w czołówkach statystyk niezawodności, hę? Porsche zresztą też, a ich silniki też są dość

Re: Dawca organów ;)

nadwozia i silnikiem z tyłu. Napędzik był sobie całkie zacny. Rozrząd OHC, 1997 ccm, standardowo 163 KM. "Latało" do 220 km/h. Dla Czechów 200 RS to jest Święty Graal. Z trzech sztuk do dziś ostał się jeden. Ha! Moje czeskie Porsche ;) też jest poniekąd rarytasem wśród Skód. Erko S-110 R

Re: Jaki byl najlepszy samochod z demoludow?

takimi głupstwami jak spryskiwacz do szyb. Świetny bezproblemowy silnik solidne nadwozie i zawieszenie. Wady: zawieszanie rozrusznika, wzorowany na Porsche design wnętrza nie wyszedł najlepiej no ale też nie tragicznie, no i te fiatowskie hamulce - co rok dwa konieczna wymiana zapieczonych cylinderków w

Re: Paskudne zagadki Rapidka ;)

! :) To był najszybszy (mało)seryjny samochodzik 2- > cylindrowy. Standardowy latał 160 km/h (!), podrasowany do rajdów nawet 180 > km/h (!!!!) Kurczę, drzwi jak w Porsche wyglądają :) > > No.2 > img458.imageshack.us/img458/2609/rapid108gl.jpg > Tu chyba nie będziecie mieć wielkich

Re: Honda Civic typ R

okularow do czytania moga byc bledy..Pzdr MIchal Jak dla mnie - fantastyczne auto, więcej niż godny następca starszych Civiców VTi. Co do nowej techniki zaworowej - to jest to tylko dołożenie do znanego i cenionego DOHC VTEC (to dopiero była rewolucja w końcu lat 80-tych; teraz skopiowało to Porsche

Re: Skoda Octavia

smiesznych silniczków 1,4 i 1,6 ładowanych do pojazdów, które wazą po 1200 kilogramów. tymczasem na kazdym kroku jakies mecyje mnie tu o BMW, Porsche, ostatecznie o Avensisach :)) tak się składa,ze prasa motoryzacyjna pisze ( nie tylko Auto Świat) ,ze podstawowe jednostki benzynowe są głośne w Avensisie

Re: Ciekawe rozumowanie!

> Chyba masz problemy z rozumieniem słowa pisanego. Wałki rozrządu, skrzynia > biegów i kolektor dolotowy oraz wylotowy są w każdym aucie (nawet w gównianym 8 > - > zaworowcu VW, jeśli uzyć Twojego stylu wypowiedzi :-)). Pisałem o tym, na jakie > > kompromisy trzeba pójść

Re: Ciekawe rozumowanie!

skutkuje nie najlepszymi efektami. Dobre silniki nie > potrzebują "bajerów" w stylu Hondy. Chyba masz problemy z rozumieniem słowa pisanego. Wałki rozrządu, skrzynia biegów i kolektor dolotowy oraz wylotowy są w każdym aucie (nawet w gównianym 8- zaworowcu VW, jeśli uzyć Twojego stylu

Re: Mój Merc osiągnął 500.000 km przebiegu

osiągi przy niskiej masie własnej, z silnikiem V8 4L z Lexa, bo jego podstawowym zadaniem jest wysoka kultura pracy i ciche mruczenie na niskich obrotach ;-) Gdyby ten sam silnik 4L wyposażyć w turbo, inne wałki rozrządu itp. to spokojnie osiągnąłby 400KM, ale straciłby na kulturze pracy, która w

Re: Honda Accord czy Subaru Legacy

sobie . Nie, panie kolego. Jedyną "wadą" boxerów, jeśli można tak to nazwać, są wyższe koszty budowy związane z koniecznością zastosowania dwóch głowic i bardziej skomplikowanego rozrządu. Poza tym masz już same zalety. Nie ma żadnych technicznych przeszkód żeby boxera zestroić tak, że

Re: Honda Civic typ R

; cenionego DOHC VTEC (to dopiero była rewolucja w końcu lat 80-tych; teraz > skopiowało to Porsche :-)) mechanizmu płynnej zmiany faz rozrządu, co pozwala > jeszcze lepiej dostosować ustawienia rozrządu do obciążenia silnika. > Cena w Polsce będzie niestety mocno zaporowa, około 100000 zł i wyższa

Re: W SPRAWIE AWARII NOWEJ LAGUNY - OD NINY

denka tłoka natryskiem oleju itd. itp. System podobny do VTEC (zmienne fazy rozrządu + zmienny skok zaworów) Porsche zaczęło wprowadzać dopiero niedawno, Honda zaczęła wprowadzać tę technologię już w 1989r. Zauważcie, że wartości zbliżone do 100KM z 1L pojemności (bez turbo) marki takie jak Porsche

Porsche Cayman S - wrażenia z jazdy

chcę podziękować fest wesołej i sympatycznej ekipie WO za świetną zabawę - dzień na Bemowie i ulicach Warszawy był bardzo ekscytujący i ciekawy. Pozdrawiam serdecznie! A teraz do rzeczy – Porsche Cayman S i moje spostrzeżenia (profi artykuł pióra naczelnego będzie oczywiście w WO). Opinię nt

Re: parametry

Nm, w 2.0 184Nm. Dopiero w 2.2 jest to więcej niż w VW 1.8 > T, > 215Nm. Nic zatem dziwnego, że Accord 1.8 i 2.0 trochę gorzej przyspiesza. > Natomiast i Accord i Passat mają stosunkowo płaski przebieg momentu - dzięki > temu, że VW ma turbo, a Accord zmienne fazy rozrządu i zmienny

Re: parametry

. Natomiast i Accord i Passat mają stosunkowo płaski przebieg momentu - dzięki temu, że VW ma turbo, a Accord zmienne fazy rozrządu i zmienny skok zaworów. Trzeba natomiast pamiętać o jednym - turbina jest elementem o żywotności mocno ograniczonej ze względu na temperatury i prędkości obrotowe wirnika. Po

Re: Humor w nauce: historia samochodu , post 1400

Peugeot wystawiła do wyścigu w "Indianapolis 500" auto wyposażone w silnik o czterech zaworach na cylinder, sterowanych dwoma wałkami rozrządu, umieszczonymi w głowicy. * 1922 - powstaje pierwszy na świecie samochód z nadwoziem samonośnym a jest to Lancia Lambda, * 1922 - pojawia się

Re: Ciekawe rozumowanie!

sprzedawany w USA) osiąga na II prędkość maksymalną powyżej 100km/h. Ciekawe dlaczego? ;-) Dodatkowo, można dobrać profil krzywek wałków rozrządu tak, by cylinder był najbardziej optymalnie wypełniony w pewnym zakresie obrotów (co oznacza - w tym zakresie obrotów moment obrotowy bliski jest maksymalnemu

Re: Rety...

zatrzymanego). > > Zatem Ferrari, Porsche, BMW jeżdżą tylko dresy. Ciekawe założenie. > > Dodam, że np. technika VTEC pozwala na uzyskanie nie tylko wysokiej mocy > > jednostkowej, ale także bardzo płaskiego przebiegu momentu obrotowego w > > szerokim zakresie obrotów (a więc również

Re: Megane to Horror!!!

bardzo rzadka sprzedawana w Szwajcarii, Austrii a może i w Polsce chociaz wątpię. Ewidentnie w serwisie natknąłeś się na amatorów. CO to za idiota nie spisuje typu silnika? > Zrozumiałe, samochód miał 4 wersje silnikowe, ale panowie w renault o tym > nei wiedzą. Ostatecznie wymieniono rozrząd

Re: Megane to Horror!!!

; > Zrozumiałe, samochód miał 4 wersje silnikowe, ale panowie w renault o tym > > nei wiedzą. Ostatecznie wymieniono rozrząd. Za cenę której nie przytoczę. > > > > 3. Ciekawe: Jak oddałem samochód to poprosiłem o telefon, gdy będzie gotow > y. > > Zamówiłem taxi i do

Re: Honda Accord 2003

szeroko i na stosunkowo długo - nawiasem mówiąc zmienny skok zaworów, to dość rzadko stosowana rzecz, ma to np. VTEC Hondy, VVTL-i Toyoty - nie mylić z VVTi!, nowy system Porsche - a daje to dużo lepsze rezultaty niż same zmienne fazy rozrządu). Co do 'znoszenia piłowania' silniki Hondy są do tego

Re: Do Niknejma

sie toczyła. Wyniki testów na torze świadczą, że w jeździe torowej usportowione Hondy spisują się bardzo dobrze. Pamiętaj, że mają krótko zestopniowane skrzynie i inne krzywki rozrządu dla niskich i wysokich obrotów. Oto aktualne wyniki Tracktestu (do obejrzenia w niemieckim DSF) - robione są tam

Re: LICZY SIE TYLKO BMW

Wątek jest złośliwą prowokacją, ale nie w tym rzecz. BMW to najlepsze, lub jedne z najlepszych, samochody i marka. 1. Zawsze w czołówce najnowoczesniejszych rozwiązań technicznych (diesel sterowany elektronicznie, zmienne sterowanie rozrządu, instalacja multipleksowa, tzw. komputer itd.). Faktem

Re: Zmienne fazy rozrządu - w zmienności siła

uznanie dla firm japonskich.Bo one przy duzym przebiegu sa najmniej klopotliwe.Skoro jakas mala Toyotka,czy Honda ktora kiedys na starcie koszt.10-15tys euro po 5-10-15latch ma usterkowosc Porsche za 70-150tys euro to o czyms to swiadczy! Ech temat rzeka:))

Re: Do Niknejma

w jeździe torowej usportowione Hondy > spisują się bardzo dobrze. Pamiętaj, że mają krótko zestopniowane skrzynie i > inne krzywki rozrządu dla niskich i wysokich obrotów. Oto aktualne wyniki > Tracktestu (do obejrzenia w niemieckim DSF) - robione są tam przez kierowców > wyścigowych

Re: Do Niknejma

w jeździe torowej usportowione Hondy > spisują się bardzo dobrze. Pamiętaj, że mają krótko zestopniowane skrzynie i > inne krzywki rozrządu dla niskich i wysokich obrotów. Oto aktualne wyniki > Tracktestu (do obejrzenia w niemieckim DSF) - robione są tam przez kierowców > wyścigowych

Re: Do Niknejma

- nawiasem mówiąc zmienny skok > zaworów, to dość rzadko stosowana rzecz, ma to np. VTEC Hondy, VVTL-i Toyoty - > nie mylić z VVTi!, nowy system Porsche - a daje to dużo lepsze rezultaty niż > same zmienne fazy rozrządu). > Co do 'znoszenia piłowania' silniki Hondy są do tego odpowiednio

Re: LICZY SIE TYLKO BMW

złośliwą prowokacją, ale nie w tym rzecz. BMW to najlepsze, lub > jedne z najlepszych, samochody i marka. > 1. Zawsze w czołówce najnowoczesniejszych rozwiązań technicznych (diesel > sterowany elektronicznie, zmienne sterowanie rozrządu, instalacja > multipleksowa, tzw. komputer itd

Silnik o przeciwległych cylindrach

jak rozrząd (podobnie jak w układach V), przez co jest droga i stosunkowo rzadko stosowana.Dodatkowymi zaletami są znacznie mniejsza długość i wysokość takiego silnika, zwarta konstrukcja pozwalająca na zastosowanie do budowy jego kadłuba lekkiego materiału (aluminium) oraz sposób zamontowania w komorze

Ferrari F50 GT

został także odchudzony i zmodyfikowany do walki z bolidami takimi jak Mercedes CLK-GTR, McLaren F1 GTR czy Porsche 911 GT1. Dane techniczneOgólne: Lata produkcji: 1996 Liczba wyprodukowanych egzemplarzy: 3 (2 trafiły do prywatnych odbiorców) Projekt pojazdu: Pininfarina Osiągi: Prędkość maksymalna: 376 km/h Moc

Lamborghini Aventador

, został oznaczony przez brytyjski program jako 3 najszybszy samochód na świecie, uzyskując wynik 1:16.5, tym samym pobił rekord czasu przejazdu takich super aut jak wartego 2 000 000 $ Bugatti Veyrona Super Sport, Ferrari Enzo czy Porsche 911 GT3. W pierwszym odcinku 18 serii współprowadzący Jeremy Clarkson

Tekst udostępniany na licencji Creative Commons: uznanie autorstwa, na tych samych warunkach, z możliwością obowiązywania dodatkowych ograniczeń. Zobacz szczegółowe informacje o warunkach korzystania.
Zasady zachowania poufności. O Wikipedii. Korzystasz z Wikipedii tylko na własną odpowiedzialność. Materiał pochodzący z Wikipedii został zmodyfikowany poprzez ograniczenie liczby przypisów. Wikipedia® is a registered tradmark of the Wikimedia Foundation.