ranking wahaczy

Dariusz Dobosz

Peugeot 206 (1998-2006)	- opinie Moto.pl

Peugeot 206 (1998-2006) - opinie Moto.pl

Ogromna popularność modelu 206 nie jest dziełem przypadku. Atrakcyjna, ponadczasowa stylizacja, udana konstrukcja, wysoki jak na tę klasę pojazdów komfort jazdy, dobre prowadzenie i zwrotność oraz spory wybór silników (w tym również oszczędnych diesli) - oto, co może zaproponować "dwieścieszóstka"

Alfa Romeo 147 (2000-2004) - opinie Moto.pl

Alfy Romeo są jak piękne kobiety - pociągające, ale kapryśne. Model 147 nie odbiega od tej reguły

Mitsubishi Pajero (1999-2006) - opinie Moto.pl

Pajero to prawdziwa legenda wśród aut terenowych. Prestiż tego modelu zbudowały liczne zwycięstwa w najtrudniejszych rajdach świata

Ford Mondeo (1996-2001) - opinie Moto.pl

Ford Mondeo (1996-2001) - opinie Moto.pl

nieszczelności w układzie chłodzenia. Zdarzają się także wycieki oleju z uszczelniaczy wału korbowego, zwłaszcza w silnikach 2.5 V6. Instalacja elektrycznaDrobne awarie instalacji elektrycznej (osprzęt wnętrza, dmuchawa) są często odpowiedzialne za słabe pozycje Mondeo w rankingach niezawodności samochodów

Renault Scenic II (2003-2010) - opinie Moto.pl

Renault Scenic II (2003-2010) - opinie Moto.pl

2008 - nowy silnik 1.5 dCi Eco (103 KM) 2009 - prezentacja Scenica IIIAwaryjnośćScenic II zajmuje odległe miejsca w rankingach niezawodności i wcale nie wypada w nich lepiej niż poprzednik. Wręcz przeciwnie. Zmorą użytkowników tego modelu są liczne, drobne awarie (zwłaszcza układu elektrycznego i

Volkswagen Jetta (1979-2010) - opinie Moto.pl

Volkswagen Jetta (1979-2010) - opinie Moto.pl

KM), turbodiesel 1.9 TDI BlueMotion (105 KM)2008 - silnik benzynowy 1.4 TSI (160 KM)2009 - turbodiesel 1.6 TDI (105 KM)AwaryjnośćVento, Bora i Jetta nie są uwzględniane jako oddzielne modele w rankingach awaryjności samochodów TÜV. W przypadku modelu Vento przeprowadzono dwie serwisowe akcje

Volvo S60 (2000-2009) - opinie Moto.pl

Volvo S60 (2000-2009) - opinie Moto.pl

mocniejsza o 10 KM (260 KM)2005 - turbodiesle 2.4D (163 KM), 2.4D5 (185 KM)2006 - niewielka modernizacja (modyfikacje przedniego i tylnego pasa, bogatsze wyposażenie)2009 - zakończenie produkcji2010 - premiera drugiej generacji S60AwaryjnośćVolvo S60 nie jest klasyfikowany w rankingu niezawodności samochodów

Top 10 | Kombi do 20 tys. zł

Top 10 | Kombi do 20 tys. zł

Tworząc te ranking, braliśmy pod uwagę kilka czynników. Samochód nie może być zbyt stary, by jeszcze bardziej nie zaniżać średniego krajowego wieku aut w Polsce. Ba, jeden z nich właściwie jeszcze pachnie nowością i tylko przez zbieg okoliczności trafił do zestawienia. Kluczowy jest duży bagażnik

Peugeot Partner (1996-2006) - opinie Moto.pl

Peugeot Partner (1996-2006) - opinie Moto.pl

sprawdzić złącza. Usterka może być naprawdę drobna. W awariach konkretnych elementów instalacji przodują elektryczne sterowniki szyb w drzwiach. ZawieszenieElementy podwozia nie radzą sobie zbyt dobrze z dziurawymi polskimi drogami. Szybkiemu zużyciu ulegają tuleje wahaczy i końcówki drążków kierowniczych

Renault Laguna I (1993-2000) - opinie Moto.pl

Renault Laguna I (1993-2000) - opinie Moto.pl

100 tys. km trzeba się liczyć z koniecznością poważnego remontu "automatu".ZawieszenieJeśli z okolic przednich kół dochodzą wyraźne i dźwięczne stuki, mogą świadczyć o wybitych tulejach metalowo-gumowych w wahaczach lub uszkodzeniu łączników przedniego stabilizatora. Jeśli są mocne, ale

Alfa Romeo 156 (1997-2005) - opinie Moto.pl

Alfa Romeo 156 (1997-2005) - opinie Moto.pl

napinająca).UKŁAD HAMULCOWYSzwankują czujniki systemu przeciwpoślizgowego ABS. Przednie tarcze hamulcowe mogą się przegrzewać, ale ten problem pojawia się najczęściej przy nieoryginalnych klockach hamulcowych.ZAWIESZENIESzybko zużywają się tuleje metalowo-gumowe w wahaczach, i to nie tylko przedniego

Toyota Camry (1991 - 2001) - opinie Moto.pl

Toyota Camry (1991 - 2001) - opinie Moto.pl

- czwarta generacja modelu, nadwozie sedan 4d, silniki benzynowe 2.2 (131 KM) i 3.0 V6 (190 KM) 2000 - silniki benzynowe 2.2 (126 KM) i 3.0 V6 (184 KM) 2001 - piąta generacja modelu Awaryjność Najnowsze rankingi niezawodności nie obejmują modelu Camry z lat 1991-2001. Nie ma informacji o serwisowych

Mercedes klasy C W203 (2000-2007) - opinie Moto.pl

Mercedes klasy C W203 (2000-2007) - opinie Moto.pl

awaryjne niż turbodiesle CDI.ZawieszenieSzybko zużywają się tuleje metalowo-gumowe, zwłaszcza w wahaczach podłużnych ze stopu lekkiego. W wahaczach poprzecznych, stalowych, trzeba z kolei często wymieniać sworznie (połączenie z piastą koła). Niską trwałością mają łączniki stabilizatora przedniej osi

Volvo 850 (1991-1997) - opinie Moto.pl

Volvo 850 (1991-1997) - opinie Moto.pl

850AwaryjnośćNajnowszy ranking awaryjności samochodów TÜV nie obejmuje Volvo 850 ze względu na wiek tego modelu. Pogląd na poziom awaryjności szwedzkiego auta daje zestawienie z 2006 r. Kategoria wiekowa Lokata Liczba aut w zestawieniu 8 - 9 lat 38 78 10 - 11 lat 26 59 Serwisową akcję przywoławczą dla

Pontiac Star Chief | Dla mnie bomba

Pontiac Star Chief | Dla mnie bomba

. W kierowcach wytworzyło się przekonanie, że Pontiaki warte są swojej ceny, choć niektórzy traktowali je jak "duże Chevrolety". W dobrych latach marka była w czołówce rankingu sprzedaży i wyprzedzała tańsze auta.W sezonie 1954 samochodowym światkiem władały widlaste ósemki. Nie takie, jak

Audi 80 (1986-1995) - opinie Moto.pl

Audi 80 (1986-1995) - opinie Moto.pl

- debiut Audi A4 w wersji Avant 1996 - zakończenie produkcji wersji CoupeAwaryjnośćWspółczesne rankingi niezawodności samochodów TÜV nie obejmują Audi 80 ze względu na zbyt zaawansowany wiek tego modelu.NadwozieW pełni ocynkowana karoseria jest bardzo odporna na korozję, jednak wiele egzemplarzy ze

Volvo S80 (1998-2006) - opinie Moto.pl

Volvo S80 (1998-2006) - opinie Moto.pl

serwisu. Gdy zaczyna generować drgania, może wymagać wymiany wahaczy i stabilizatora.Układ kierowniczyDrgania kierownicy w S80 zdarzają się często. Mogą pochodzić od luzujących się elementów przedniego zawieszenia, od układu hamulcowego albo od wybitych sworzni układu kierowniczego.Instalacja

Fiat Punto (1999-2005) - opinie Moto.pl

Fiat Punto (1999-2005) - opinie Moto.pl

poprawkom pracują znacznie ciszej niż u poprzednika.AwaryjnośćFiat Punto zajmuje w rankingach niezawodności dalekie pozycje. W raporcie niemieckiego TUV jest na 85. miejscu w kategorii pojazdów w wieku od czterech do pięciu lat i na 58. w kategorii od sześciu do siedmiu lat. Na liście DEKRY zajmuje

Kawasaki Z 750R. W drodze do perfekcji | Za kierownicą

Kawasaki Z 750R. W drodze do perfekcji | Za kierownicą

klasie pojemnościowej. W pierwszym roku bytności na rynku wygrał w rankingach sprzedaży z takimi sławami jak Honda Hornet 600 (także i 900), czy Suzuki Bandit 600. Przez lata konstrukcja Z 750 nie bardzo się zmieniła, ale cały czas ulegała drobnym modyfikacjom. W 2005 przekonstruowano owiewkę, przez co

Fiat Uno (1983-2002) - opinie Moto.pl

Fiat Uno (1983-2002) - opinie Moto.pl

, Ameryce Południowej i Afryce 1998 - nowy silnik 1.0 (45 KM), wersja Clip 1999 - nowy silnik 0.9 (40 KM) 2002 - zakończenie produkcji Fiata Uno w Polsce, dalsza produkcja w Brazylii (Fiat Mille), również w wersji zasilanej metanolemAwaryjnośćFiat Uno nie jest notowany w najnowszych, niemieckich rankingach

Citroën Saxo (1996-2003) - opinie Moto.pl

Citroën Saxo (1996-2003) - opinie Moto.pl

KM), podwyższenie mocy silnika 1.6i (98 zamiast 88 KM)2003 - zakończenie produkcjiAwaryjnośćRaporty awaryjności potwierdzają, że Saxo psuje się stosunkowo często. Ranking Niemieckiego Urzędu Dozoru Technicznego w kategorii wiekowej 6-7 lat stawia ten model na 83. pozycji. Znacznie lepszą lokatę (46

Ssang Yong Kyron - Zimna kalkulacja

zł i 93 tys. Kyron 99 300 zł. Cóż, ciężki, ospały, przeciętnie wykończony i mało oryginalny SsangYong nie wytrzymuje porównania z lekkimi, dynamicznymi i nietuzinkowymi rywalami. I dlatego nie ma go w czołówce rankingu sprzedaży. Zimna kalkulacja nabywców robi swoje. GAZ Konstrukcja ramowa, dobre

Mazda 6 (2002-2007) - opinie Moto.pl

Mazda 6 (2002-2007) - opinie Moto.pl

nieco bardziej sprężyście i wyposażona w równie bezpośredni układ kierowniczy. Szusowanie nią po polskich drogach jest przyjemnością nawet na 17-calowych kołach z oponami o niskim profilu.Eksploatacja i bolączkiMazda 6 (GG/GY) plasuje się w rankingach bezawaryjności jedynie nieznacznie powyżej średniej

Chrysler Voyager (2000-2007) - opinie Moto.pl

sprawdzić.ZawieszeniePodwozie nieźle znosi stan polskich dróg. Tuleje wahaczy wytrzymują zazwyczaj ponad 100 tys. km. Jeśli Voyager dużo jeździ po mieście, mogą one wymagać wymiany sporo wcześniej. Najkrótszą żywotność mają gumowe elementy stabilizatora (40-50 tys. km). Prawdziwy problem stanowi za to przekładnia kierownicza

Fiat Bravo/Brava (1995-2001) - opinie Moto.pl

kategorii 8-9 lat plasują się na 52. pozycji. W rankingach DEKRA wygląda to podobnie: w kategorii wiekowej 4-5 lat Bravo/Brava zajmuje dopiero 91. miejsce, a w kategorii 6-7 lat przypada im 68. lokata. Nieliczne akcje nawrotowe świadczą o dobrym dopracowaniu konstrukcji. Egzemplarze modelu Bravo

BMW 3 E46 (1998-2005) - opinie Moto.pl

318d), 2.0 16V (turbodiesel, wtrysk bezpośredni, 150 KM - wersja 320d), 2.9 24V (turbodiesel, common rail, 184 KM - wersja 330d)2004/05 - zima, nowy model serii 3 z nadwoziem sedan (kombi od wiosny 2005 r.)BMW M3 / M4 AwaryjnośćBMW serii 3, oznaczony fabrycznym kodem E 46, w rankingach niezawodności

Fiat Panda (2003-2011) - opinie Moto.pl

gazem ziemnym)AwaryjnośćFiat Panda nie jest notowany w rankingach niezawodności TÜV i DEKRA. Serwisowe akcje nawrotowe dla Pandy ogłaszano trzykrotnie, po raz pierwszy wiosną 2007 r. Najpierw wymieniano wadliwe koła pasowe wału korbowego, nieco później likwidowano możliwość wycieku paliwa do filtra

Ford Fiesta (1995-2001) - opinie Moto.pl

tuleje przednich wahaczy. Jeśli nie zrobimy tego na czas, konieczna będzie kosztowna wymiana kompletnych wahaczy. Niezbyt trwałe są łączniki i gumowe elementy stabilizatora. Szybko zużywają się końcówki drążków kierowniczych, a w wersjach ze wspomaganiem układu kierowniczego często pojawiają się wycieki

Renault Scenic I (1996-2003) - opinie Moto.pl

rynku wtórnym.AwaryjnośćRenault Scenic nie jest szczególnie pozytywnym bohaterem rankingów niezawodności, przynajmniej tych w kategorii wiekowej 4-5 lat. Niemiecki Automobilklub DEKRA stawia ten model na 75. pozycji, a Niemiecki Urząd Dozoru Technicznego jeszcze dalej - na 90. pozycji. Jednak Scenic im

BMW S 1000RR - Wunderwaffe RR

sportowy motocykl bez względu na szerokość i długość geograficzną jest zawsze identyczna. Z przodu mamy klasyczny układ przedniego widelca USD, rzędową czwórkę w aluminiowej ramie pośrodku i potężny wahacz na końcu. Konstruktorzy BMW nie kryją, że w odróżnieniu od innych swoich projektów nie chcieli

Audi A6 (1994-2004) - opinie Moto.pl

kierownicą, najlepiej podczas jazdy próbnej.PodwozieNajwięcej uwagi trzeba poświęcić metalowo-gumowym tulejom przednich wahaczy i końcówkom drążków kierowniczych. Te elementy najszybciej ulegają zużyciu.AwaryjnośćMimo ekskluzywnego charakteru Audi A6 bardzo odstaje od najlepszych aut rankingów niezawodności

Audi A3 (1996-2003) - opinie Moto.pl

, ale w polskich warunkach szybkiemu zużyciu ulegają sworznie wahaczy oraz elementy mocujące stabilizator. Przy zakupie warto sprawdzić również odboje tylnego zawieszenia, nie są bowiem zbyt trwałeAwaryjnośćW rankingach niezawodności A3 wypada całkiem nieźle. Co prawda zestawienie DEKRA stawia je na 46

TOP 10 | Auto dla studenta

. Podstawowe kryterium przy jego wyborze to bezawaryjna eksploatacja. Trudno ze studenckiego kieszonkowego lub zarobków z dorywczej pracy pokryć koszty poważnej awarii. Do rankingu wybraliśmy przeważnie auta miejskie i kompakty - ich ewentualne naprawy okazują się najmniej bolesne dla kieszeni. Lepiej

Nissan Primera (1996-2001) - opinie Moto.pl

przedniej szyby.Układ hamulcowySzybko zużywają się przednie tarcze hamulcowe. Awaryjne są także czujniki ABS.ZawieszenieNa dziurawych polskich drogach szybko wybijają się tuleje wahaczy w przednim zawieszeniu, zwłaszcza górnych. Mało trwałe są również końcówki drążków kierowniczych i łączniki

Fiat Seicento (1998-2007) - opinie Moto.pl

-metalowe tuleje tylnych wahaczy. Wymiana kompletu tulei może pochłonąć kilkaset złotych. Podczas próbnej jazdy trzeba sprawdzić, czy w okolicach tylnych kół nie słychać podejrzanych stuków.Układ hamulcowyLinka hamulca pomocniczego łatwo się zaciera. Zatarciu mogą również ulegać elementy rozpierające

Nissan Micra (1992-2002) - opinie Moto.pl

, przez które musi czasem trafić do warsztatu. To ostatnie potwierdzają rankingi niezawodności. Jednak mimo nie najlepszych lokat Micra drugiej generacji uchodzi za pojazd mało kłopotliwy, tani w eksploatacji i łatwy w odsprzedaży. Trzeba jedynie przestrzegać zaleceń obsługowych i nie zaniedbywać

Toyota RAV 4 (1994-2005) - opinie Moto.pl

hamulcowyTrzeba się liczyć z szybkim zużyciem przednich tarcz hamulcowych i współpracujących z nimi klocków hamulcowych.ZawieszenieNajmniej trwałymi elementami zawieszenia przedniego są tuleje metalowo-gumowe. W tylnym zawieszeniu łatwo odkształcić dość delikatne wahacze poprzeczne. Dobrą opinią nie cieszy się

Mitsubishi Pajero (1999-2006) - opinie Moto.pl

rankingach niezawodności na dobrych pozycjach. Najgorszą, 77. lokatę, uzyskał w zestawieniu DEKRA 2004 w kategorii wiekowej sześć-siedem lat. W innych przedziałach uzyskał jednak znacznie lepsze noty. W kategorii cztery-pięć lat zajął 48. miejsce, a w kategorii do trzech lat 35. miejsce. Jeszcze wyższe

Seat Toledo/Leon (1999-2006) - opinie Moto.pl

ważne, bo wiele wersji Toledo i Leona ma dynamiczne silniki. Wybojei nierówności zmniejszają jednak wyraźnie żywotność elementów podwozia, zwłaszcza końcówek drążków kierowniczych, tulei stabilizatora i gumowo-metalowych sworzni przednich wahaczy. Amortyzatory mogą wymagać wymiany po kilkudziesięciu

Nissan Terrano II (1993-2007) - opinie Moto.pl

elementów zawieszeń nie budzi zastrzeżeń. Częste wypady w teren powodują szybkie zużycie końcówek drążków kierowniczych oraz metalowo-gumowych tulei i sworzni wahaczy. W terenie szybko kończą swój żywot także ograniczniki skrętu. Jazda próbna pozwoli wychwycić ewentualne stuki świadczące o zużyciu elementów

Skoda Fabia (1999-2007) - opinie Moto.pl

konstrukcyjnych.AwaryjnośćMimo pewnych typowych przypadłości Škoda Fabia plasuje się stosunkowo wysoko w rankingach niezawodności. Według raportu niemieckiego TÜV w kategorii wiekowej 2-3 lata zajmuje ona 29. miejsce, a w kategorii 4-5 lat 37. lokatę. Raporty niemieckiego DEKRA stawiają Fabię odpowiednio na 75. i 95

Honda Civic (1995-2001) - opinie Moto.pl

; mają bardzo trwałe podwozia. Nawet na polskich drogach ich zawieszenia mogą wytrzymać ponad 150 tys. km. Mniej trwały jest produkowany na Wyspach Brytyjskich fastback. Znacznie wcześniej trzeba w nim wymieniać tuleje metalowo-gumowe wahaczy, końcówki drążków kierowniczych, elementy stabilizatora

Opel Frontera (1991-2004) - opinie Moto.pl

kaprysić. Zaniki napięcia odpowiedzialne są za brak działania tylnych lamp i kierunkowskazów. Zawodzą przewody zapłonowe, elektryczna pompa paliwa, alternator, immobiliser.ZawieszenieNajsłabszymi elementami podwozia są z pewnością metalowo-gumowe tuleje przednich wahaczy. Szczególnie szybko wybijają się

Renault Kangoo (1998-2003) - opinie Moto.pl

diesli serii dCi zgłaszają problem ze zbyt słabym ogrzewaniem, zwłaszcza w wersji 1.5.ZawieszenieNietrwałe są sworznie przednich wahaczy, ale są wymienialne, co skutecznie łagodzi koszty naprawy. Szybko zużywają się także końcówki drążków kierowniczych, ale i w tym przypadku koszty wymiany są

Citroen Saxo (1995-2004) - opinie Moto.pl

KM), podwyższenie mocy silnika 1.6i (98 zamiast 88 KM)2003 - zakończenie produkcjiAwaryjnośćRaporty awaryjności potwierdzają, że Saxo psuje się stosunkowo często. Ranking Niemieckiego Urzędu Dozoru Technicznego w kategorii wiekowej 6-7 lat stawia ten model na 83. pozycji. Znacznie lepszą lokatę (46

Renault Laguna I (1993-2000) - opinie Moto.pl

rankingach niezawodności Laguna pierwszej generacji plasuje się na końcowych pozycjach. W najnowszym raporcie niemieckiego TÜV, wśród samochodów w wieku ośmiu-dziewięciu lat zajęła 57. lokatę (ponad 25 proc. aut z poważnymi usterkami na przeglądach technicznych), a wśród aut w wieku 10 lat miejsce 54

Volkswagen Golf III (1991-1999) - opinie Moto.pl

biegów.ZawieszenieNajszybciej zużywają się tuleje metalowo-gumowe oraz sworznie przednich wahaczy, ale koniecznie trzeba zbadać również kondycję łożysk przednich kolumn resorująco-tłumiących. W tylnym zawieszeniu warto przyjrzeć się sworzniom w punktach mocowania belki skrętnej do nadwozia.AwaryjnośćWedług najnowszego rankingu

Seat Toledo II/Leon l - 1999-2006

kierowniczych, tulei stabilizatora i gumowo-metalowych sworzni przednich wahaczy. Amortyzatory mogą wymagać wymiany po kilkudziesięciu tysiącach kilometrów.SilnikNajważniejszą sprawą wydaje się dbałość o pasek rozrządu w dieslach serii TDI. By zapobiec przykrym i kosztownym konsekwencjom pęknięcia paska, warto

Mercedes klasy E (1995-2003) - opinie Moto.pl

sto klasyfikowanych aut). Miejsce w środku stawki świadczy o tym, że E-klasa ma sporo przypadłości i co jakiś czas musi pojawić się w warsztacie. Starsze roczniki na tle konkurencji wypadają nieco lepiej. W rankingu TÜV wśród samochodów w wieku ośmiu-dziewięciu lat Mercedes E zajmuje 23. lokatę

Citroën Xsara (1997-2006) - opinie Moto.pl

do samochodów przeciętnych. Raporty niemieckiego TUV stawiają ten model Citroëna na 65. miejscu w kategorii wiekowej 4-5 lat, a wśród aut w wieku od 6 do 7 lat na 57. miejscu. W rankingu niemieckiego stowarzyszenia rzeczoznawców DEKRA są to odpowiednio lokaty 69. i 16. Akcje nawrotowe objęły

Volkswagen Passat B5 (1996-2005) - opinie Moto.pl

78. pozycja, a w kategorii osiem-dziewięć lat - 48. pozycja. Z kolei w rankingu DEKRA w kategorii wiekowej cztery-pięć lat Passat lokuje się na 70. miejscu, a w kategorii sześć-siedem lat na 72. miejscu. We wszystkich wymienionych przypadkach są to znacznie niższe notowania niż dla przedstawiciela

Fiat Punto II (1999-2010) - opinie Moto.pl

poprzednika.AwaryjnośćFiat Punto zajmuje w rankingach niezawodności dalekie pozycje. W raporcie niemieckiego TUV jest na 85. miejscu w kategorii pojazdów w wieku od czterech do pięciu lat i na 58. w kategorii od sześciu do siedmiu lat. Na liście DEKRY zajmuje odpowiednio lokaty 93. i 78.Ten model Fiata miał szczególnie dużo

Kymco XCiting 500 - XXL za rozsądną cenę

europejskich testach porównawczych często plasują się w pierwszej trójce.Takie wysokie notowania są wynikiem bezawaryjności i trwałości pojazdów. Wystarczy spojrzeć do rankingów w Niemczech czy Włoszech. Mając taką wiedzę i znając opinie o mniejszych "kimkusiach", z zainteresowaniem zabrałem się do

BMW serii 3 (1998-2005) - opinie Moto.pl

318d), 2.0 16V (turbodiesel, wtrysk bezpośredni, 150 KM - wersja 320d), 2.9 24V (turbodiesel, common rail, 184 KM - wersja 330d)2004/05, zima - nowy model serii 3 (E90) z nadwoziem sedan (kombi od wiosny 2005 r.)AwaryjnośćBMW serii 3, oznaczony fabrycznym kodem E 46, w rankingach niezawodności wypada

Re: Motodziennik: Już niedługo w Polsce

za rankingiem AŚ outlander nie wypada zbyt dobrze TYPOWE USTERKI - Korozja nadwozia (różne modele), głośna praca zawieszenia (Colt VI, Lancer VII), nietrwałe tarcze hamulcowe (Outlander II, L200), brudzi się przepustnica (Lancer VII), usterki łożysk skrzyni biegów (Galant VIII), problemy z

Re: Fiat Punto (1999-2005)

regenerowany spokój od 80 tys km) - przy 110 tys wymiana sprzęgła Pozostałe awarie typu wycieki czy luzy to kompletne pierdoły. Raz wymieniliśmy jeden amortyzator bo wyciekł i po 150 tys km wahacz, który miał luzy. Poza tym jest to zawsze samochód, na który można liczyć. Mamy silnik 1,2 i ten mogę polecać

Re: Golf 5 czy honda civic

wahacz napisał: > Golf wbrew obiegowym opiniom taksowkarzy jest > awaryjnym i drogim w eksploatacji samochodem. mowisz o golfie v ? czy sa juz jakies rankingi awaryjnosci z golfem 5 ?

Re: Bez bata nie da rady !

emes-nju napisał: > Mylisz skutek z przyczyna :-P Mylisz swoich znajomych z krajem. Przy takim PKB i pozycji w rankingu mamy drogi mniej wiecej odpowiadające tej pozycji. > Ja i wielu moich znajomych .... No właśnie nawet jeśli stać kogoś na nowe auto to już braknie na utrzymanie. Wiem

Re: Co lepsze ? ----===A4 vs A6===----

no ja jezdzilem. wymienilem:pompe paliwa(8k pln), regeneracja skrzyni biegow 3k pln, wahacze wymieniane po 2 razy. i naprawde do tego przyznaje sie tez audi ze sa problemy z tymi autami a znajduje to takze potwierdzenie w rankingach adac. A czemu wahacze sie psuja? bo do 2002 roku montowali jest

Re: citroen Xsara Picasso czy Skoda Octavia

wahacz napisał: > Dokładnie w rankingach bezawaryjnosci Dekry Picasso zajmuje chlubne pierwsze > miejsce jako najmniej awaryjny z vanów. Octawia wypada poniżej przeciętnej. > Może ktoś ma link do tych danych bo ja mam tylko na papierze. > Czyli jeśli chodzi o trawałość i solidność to

buehehehehe wojtku wstydu oszczedz

niestety avensis to jest znacznie delikatniejsze auto niz passat. nie jest to japoniec, tylko francusko-angielskie. toyota znacznie gorzej sie prowadzi i ma mniej trwale zawieszenie. zalecane wymiany tarcz po 100tys km. wahacze kaza wymieniac po 125tys km. to mowi wszystko o plastikowosci tego

Re: Co lepsze ? ----===A4 vs A6===----

na ten temat. , regeneracja skrzyni biegow 3k > pln, wahacze wymieniane po 2 razy. Wahacze sa znacznie trwalsze niz np w A4 i wytrzymuja bez problemu przebiegi ok 100-150tys a koszt kompletu nowych dobrej firmy z wymiana miesci sie w cenie ok 1.8tys zl i nie problem

Re: Mit japońskiej jakości?!

edek40 napisał: We wszystkich moich mazdach z kolei zawieszenie wraz z amortyzatora > mi wymagalo ingerencji po przebiegu 150-200 kkm. Ktory europejczyk moze poszczy > cic sie takimi przebiegami? Fakt, wahacz do mojego auta kosztuje ponad 1200 zl, > ale juz tuleje, ktore w

Re: Daewoo mniej awaryjne od niemieckich złomów.

wahacz napisał: > Kolejne rankingi pokazuja coraz gorsza jakosc produktow niemieckich - VW to juz > > teraz legendarna awaryjnosc na interie w raportach "co sie psuje w" wsrod zdaje > > sie 12 badanych marek byl przedostatni. > Generalnie potwierdza sie z

Re: wbrew pozorom

, rozrządy, naprawić klimę w Carinie i dziesiątki podobnych rzeczy, których już nawet nie pamiętam a przy których traciłem tylko czas i nerwy. Aha, sprzedając Camry już się prosiła o wymianę tylnych wahaczy (droga impreza). Każdy ci powie, że to koszty eksploatacyjne, ale co z tego, jak przez to ta

Re: Mit japońskiej jakości?!

wraz z amortyzatorami wymagalo ingerencji po przebiegu 150-200 kkm. Ktory europejczyk moze poszczycic sie takimi przebiegami? Fakt, wahacz do mojego auta kosztuje ponad 1200 zl, ale juz tuleje, ktore w odroznieniu od np. przodujacej w rankingach marki - fijata, mozna wymieniac i oryginaly kosztuja

Re: "golwa" , "bardzeij" :)))))))

pomajsterkowac przy autach by zobaczyć doświadczalnie że istnieje jeszcze punkt c) i stanowi on moim zdaniem przyczynę 70 % przyczyn awarii. Tą przyczną jest błędne zaprojektowanie. I nic tu nie pomoże dobre wykonanie ani porządny montaż. Podam Ci parę przykładów: 1. fiat punto I wahacze z przodu są ażurowe

Re: Czy ktoś kupował auto od brokera samochodoweg

była już słaba i niedługo do wymiany,wahacze po > 60000.Najnowszy Grand Cherokee to bardzo ładny samochód,nieźle się prowadzi > (minimalnie gorzej od volvo),ma świetny silnik(niestety paliwożerny i > niewiadomo jak z awaryjnością),ale jest ciasny(tylna kanapa i bagażnik) i słaba > >

autem roku jest clio

auto bild napisal cytuje "nierowne szczeliny na kokpicie passata" - chyba tego nie wymyslili. > toyota znacznie gorzej sie prowadzi i ma mniej trwale zawieszenie. zalecane > wymiany tarcz po 100tys km. wahacze kaza wymieniac po 125tys km. to mowi > wszystko o plastikowosci

Re: sprawa prosta

wahacz napisał: > Dla mnie to ze oba rankingi sie nie pokrywaja to nic dziwnego. Niemcy sa > szalenie patriotyczni gospodarczo i wiedza ze kupujac swoje daja sobie sami > prace. Stad wlasnie wysoka sprzedaz vw mimo braku wielkiego uznania do marki. Tak i kazdy w patriotycznym

Re: Pytanie -do hondziazy

wahacz napisał: > chyba nie ma tu zadnego kultu lecz rzeczowa dyskusja i to mi sie tu podoba. tu > nie jest jak na polskiej wsi gdzie vw to najlepsze i najbardziej bezawaryjne > auto na swiecie ale nie wiadomo dlaczego. hondy po prostu maja wiele zalet i > ich posiadacze umieja

Re: Do PINIK

. duzo wozkow, ktorych w PL wogole nie ma, lub sa b. malo popularne (wszystkie Teutonie, Hartany itd). Byloby tego za duzo. Uwazam, ze kazdy wozek lepszy na inna okazje. Nie ma najlepszego i najgorszego (sa tylko w danych kategoriach). Zrobilam ranking, tam gdzie uwazalam, ze to ma sens (np

Re: Peugeot 307 kombi - doradźcie laikowi!!!!!

Mercedesa z dieslem podczas gwałtownego przyspieszania. Wnioski wyciągnąć nie problem. Zawieszenie we frnacuzach wcale nie jest najgorsze - mój szef jeżdżący bardzo agresywnie (zerojedynkowo) na 406 zrobił ok. 200 000 km - żadnyc problemów z zawieszeniem. Widziałem natomiast zawieszenie (wahacze tylne

Re: Pytanie -do hondziazy

waskes29 napisał: > wahacz napisał: > > > chyba nie ma tu zadnego kultu lecz rzeczowa dyskusja i to mi sie tu podob > a. > tu > > nie jest jak na polskiej wsi gdzie vw to najlepsze i najbardziej bezawary > jne > > auto na swiecie ale nie wiadomo dlaczego

Re: Kolejna nagonka, tym razem na Toyote

. W mazdzie do czasu sprzedazy przy 210.000 km wymienilem jeden swozen wahacza (po rozerwaniu drutem gumowej oslony), a w sienie do 100.000 km wymienialem oba jeden raz, a samochod sprzedalem informujac, ze dla wlasnego zdrowia lepiej jest je wymienic ponownie. Poza tym mialem 11 letniego pasata - to

Fiat Punto - tragedia!!!

silentbloki. A później posypało się wszystko: 1 60 tyś przebiegu i 4 lata - padł akumulator. Niby nie jest to awaria ale w punciaku zastosowano akumulator 32Ah a więc słabszy niż w maluchu! I to maleństwo wsadzono do wzbogaconej niby wersji. 2. 80 tyś km, wymiana: tył wahacze, kolejny raz silentbloki

Re: ej

- orawie nówka. Mitsubishi Colt. Zasadniczo bezawaryjne, ale nie daj Bóg, jak klęknie zawieszenie. Trzeba cały wahacz wymienić (taka konstrukcja, ze nie jest dzielone na mniejsze podzespoły) i rozmowa zaczyna się wtedy od 1500 peelenów (za nową część z robocizną). Choć zasadniczo jest to samochód

Re: corolla czy civic

), to podadzą Ci info z pierwszej ręki. Awaryjność Toyoty i Hondy jest raczej zbliżona, dla różnych modeli wypadało to różnie, zależy też, na jakie rankingi patrzysz, choć na ogół Toyota wypada minimalnie lepiej. Ja i Ojciec jeździmy Hondami (Ojciec od 8 lat) i nic nigdy się nie zepsuło. Silniki

Re: czemu ludzie pragmatyzmem psują sobieŻycie(Co

miec darmowe dywaniki, pakiet ubezpieczen i serwis ASO do ktorego jezdza z placzem jak do mamy, bo nie ma plynu w spryskiwaczach. A ranking usterkowosci jest dla nich kryterium wyboru, a model pozytywnie opisany w a Auto Świecie wzrasta w ich mniemaniu do rangii sacrum. I nie wazne, czy auto ma 500KM

Re: Zaskakujące wyniki rankingu jakości

@ MIX Ja przez pięć lat miałem Francuza, który teoretycznie powinien tracić zawieszenie dwa razy w tygodniu (tak mnie ostrzegali posiadacze aut niemieckich). Cytryna przejechała na oryginalnych wahaczach, amortyzatorach, łącznikach stabilizatorów i belce skrętnej ponad 120 tys. km. I jeździ dalej

Ranking jakość życia w miastach świata

Nie dziwię się, że w czołówce są miasta szwajcarskie - są to relatywnie małe miasta, którymi łatwiej zarządzać, które mają dobrze rozwiniętą infrastrukturę, które są bardzo przyjazne dla mieszkańców i co dziwne - w których w zasadzie nie ma problemów komunikacyjnych, nawet nie widać korków ulicz

Re: Ranking miejskich dróg

Dzis prawie urwalem kolo w dziurze... Na cala szerokosc jezdni byla wielka kaluza, oczywiscie zwolnilem do 20 km/h, i nagle lup jakby samochod pol samochodu zapadlo sie pod ziemie, amortyzator i wahacz wydaly przerazliwy jek, ciekawe co byloby, gdybym jechal z 40 km/h... Ale i tak najlepsza jest

sprawa prosta

Dla mnie to ze oba rankingi sie nie pokrywaja to nic dziwnego. Niemcy sa szalenie patriotyczni gospodarczo i wiedza ze kupujac swoje daja sobie sami prace. Stad wlasnie wysoka sprzedaz vw mimo braku wielkiego uznania do marki.

Ranking najlepszych funduszy emerytalnych

Nic mnie tak nie wkurza jak teksty w stylu "nie ma się czego obawiać - OFE to inwestycje długoterminowe". Co z tego, że długoterminowe? Ja chcę mieć PEWNOŚĆ, że jak będę przechodził na emeryturę to dostanę odpowiednio wysoką kwotę, a nie pocieszenie, że 20 lat później będzie może lepsz

Re: citroen Xsara Picasso czy Skoda Octavia

Dokładnie w rankingach bezawaryjnosci Dekry Picasso zajmuje chlubne pierwsze miejsce jako najmniej awaryjny z vanów. Octawia wypada poniżej przeciętnej. Może ktoś ma link do tych danych bo ja mam tylko na papierze. Czyli jeśli chodzi o trawałość i solidność to według obiektywnych danych citroen

Re: Ranking najlepszych funduszy emerytalnych

Oczywiście na siebie też liczę i coś tam na później odkładam, czytam też artykuły o wysokości przewidywanej emerytury. Natomiast uważam, że Państwo powinno brać odpowiedzialność za skutki systemu, do którego ludzi ZMUSIŁO. To nie był mój wybór, że trafiłem do tego systemu emerytalnego, ani nie j

Re: Fiat Stilo Mulit Vagon czy Citroen Xsara Pica

W rankingu Dekry Picasso okazalo sie najmniej awaryjnym vanem bijac pod tym wzgleden na glowe zachwalana zafire. Auto ladne ale trzeba brac pod uwage ze ma swoje lata. Poprawili ostatnio wykonczenie ale nadal te klamki wewnetrzne szpeca bardzo. Dobre prowadzenie, dosc ladna stylistyka. Jak

Re: Daewoo mniej awaryjne od niemieckich złomów.

Kolejne rankingi pokazuja coraz gorsza jakosc produktow niemieckich - VW to juz teraz legendarna awaryjnosc na interie w raportach "co sie psuje w" wsrod zdaje sie 12 badanych marek byl przedostatni. Generalnie potwierdza sie z roznych badan ze japonce sa najlepsze a potem dlugo dlugo

Re: Daewoo mniej awaryjne od niemieckich złomów.

dark13 napisał: > zobacz post - najgorsze samochody swiata tam jest ranking usterkowosci zobacz > na to bo troche sie rozni od twojego zdania wiesz co ranking to inne oceny, mi sie wydaje ze trzeba patrzec troche na tendencje dziejace sie w rankingach i na skargi uzytkownikow opisujacych

Re: Ranking "Forbesa": Inwestorzy omijają Lublin

zdaniem syfiastych miast biznes lgnie jak pszczoły do miodu a nasze miasto omija szerokim łukiem. Cóż się dziwić, jeśli już jakiś biznesmen zawita do nas (czasami odnoszę wrażenie, że przypadkiem bo akurat tutaj urwał mu się wahacz w aucie) to nasi włodarze zanim się doliczą ile mogą na tym zarobić to

jak porownywac prywaciarza z panstwowym

rowniez skutek spadku jakosci produktow vw. Wystarczy zauwazyc ze w nie niemieckich rankingach vw wypada na poziomie fiata.

Re: Peugeot 407

średniej w Europie (bez aut premium). Stad gnojenie 407 ma na celu pokonanie go w rankingach sprzedazy. Na marginesie zauwazyc nalezy ze od strony technicznej 407 jest znacznie bardziej zaawansowny niz np. passat, mondeo czyvectra wystaczy porownac konstrukcje zawieszenie pezo ma dwie osie

Re: Citroën Xantia czy Renault Safrane

jest 2,1 TD 109 KM, najtrwalsze i bezusterkowe sa wolnossace diesle. Xantia jest najmniej awaryjnym autem francuskim i potwierdzaja to wszystkie rankingi. Safrane to auto o klase wieksze i mniej popularne ale w zakupie dosc tanie. Nieslyszalem niestety dobrych opinii o dieslach tam wystepujacych

Ranking niezawodności "What car?"

wymiana łozysk kół przednich (rekord to ostatnio 32 tys.km w Fabii 1.4 i 40 tys. km w Ibizie SDI), łączników stabilizatora, wahaczy i ...pomp wspomagania :( -- Moralnośc upada gdy ceny idą w górę /A. Mleczko/ Forum Automobil Automobil site

Re: Peugeot 407 vs Nowy Passat

sprawa, w wielu amerykanskij rankingach VW plasuje sie na samym dnie ponizej hundaja. w raportach na interii VW zajal przedostanie miejsce ledwo przed fiatem w raportach "co sie psuje w" > 5. A gdzie napisałem, że Passat nie ma wielowachaczowego zawieszenia???? a gdzie ja pisalem ze