przyznawanie gwiazdek w teście bezpieczeństwa

Piotr Kozłowski

Trudniej o gwiazdki w testach Euro NCAP

Trudniej o gwiazdki w testach Euro NCAP

Nowe manekiny, dodatkowe punkty za systemy poprawiające bezpieczeństwo i obowiązek montażu tzw. inteligentnych pasów bezpieczeństwa - to tylko część zmian, jakie szykuje Euro NCAP. O gwiazdki będzie trudniej już w tym roku

Jak kupić bezpieczny samochód? | Poradnik

Gwiazdki EuroNCAP, ilość poduszek powietrznych na pokładzie, czy najnowsze systemy bezpieczeństwa - zobacz od czego zależy nasze bezpieczeństwo, kto je bada i jak wybrać bezpieczny samochód

Dziesięć najbezpieczniejszych aut

Organizacja Euro NCAP opublikowała wyniki testów zderzeniowych dwunastu nowych aut. Dziesięć z nich otrzymało pięć gwiazdek. Może czas na szóstą?

Statystyka w służbie klientów

Statystyka w służbie klientów

prędkością 35 mil na godzinę (56 km/h) i boczne, w których inny pojazd (w formie specjalnego wózka) uderza w badany samochód z prędkością 38 mil na godzinę (60,8 km/h) pod różnymi kątami (kąt prosty i kąt odchylony od prostego o 27?). Ocena polega na przyznawaniu gwiazdek zarówno w teście czołowym jak i

Euro NCAP nagrodzi za system AEB

Euro NCAP nagrodzi za system AEB

punkty. Może się więc okazać, że za dwa lata bez AEB uzyskanie 5 gwiazdek w teście Euro NCAP będzie niemożliwe (tak jak obecnie bez układu ESP). Euro NCAP stawia na pieszychJak to działa?W zależności od producenta system AEB nosi inną nazwę i może działać nieco inaczej, ale podstawowa zasada jest

Euro NCAP - najnowsze wyniki testów

Euro NCAP - najnowsze wyniki testów

Od kiedy Euro NCAP wprowadziło nowe zasady przyznawania słynnych już gwiazdek, jednym z głównych kryteriów stało się to, czy podstawowe wersje samochodu są wyposażone w aktywne systemy bezpieczeństwa. Nie inaczej jest i tym razem. Citroen, któremu wytknięto, że dopiero w wyższych wersjach

Zapnij dziecko w foteliku

Zapnij dziecko w foteliku

uwagę przed zakupem. Właśnie dlatego, podobnie jak w przypadku samochodów, prowadzi się testy i badania fotelików. Co roku niemiecki ADAC publikują ich wyniki. Przyznawanie gwiazdek odbywa się na podobnych zasadach jak w przypadku testów zderzeniowych EuroNCAP.Pięć gwiazdek w  przypadku fotelików

Brylantowy chińczyk nie ma gwiazdek

dziedzinie bezpieczeństwa. Nie wiadomo jakich, ale trafiły ponoć do sedana Brilliance BS4.Zasady przyznawania gwiazdek w testach zderzeniowych niedawno się zmieniły - zmieniło się również pojęcie auta bezpiecznego. Po rozbiciu Brilliance BS4 niemieccy specjaliści nie przyznali mu żadnej gwiazdki.BS4

Najnowsze wyniki testów zderzeniowych EuroNCAP

tych gwiazdek jest więcej, tym auto jest bezpieczniejsze.W 1997 r. w pierwszej serii prób EuroNCAP na 13 aut tylko jedno otrzymało najwyższą wtedy notę czterech gwiazdek. W najnowszych testach z 17 pojazdów tylko trzy dostały trzy gwiazdki, pozostałe zaś - co najmniej cztery gwiazdki, co jest bardzo

Fotelik na pięć gwiazdek

organizacje motoryzacyjne i konsumenckie ADAC, ÖEAMTC, AA i ANWB (w Niemczech) publikujš ich wyniki. Przyznawanie gwiazdek odbywa się na podobnych zasadach jak w testach zderzeniowych EuroNCAP. Jednak pięć gwiazdek to dla fotelików od wielu lat wynik nieosišgalny. Czy to oznacza, że foteliki sš do

Fotelik samochodowy | Zapnij dziecko w foteliku

Fotelik samochodowy | Zapnij dziecko w foteliku

zwracać szczególną uwagę przed zakupem. Właśnie dlatego, podobnie jak w przypadku samochodów, prowadzi się testy i badania fotelików. Co roku niemiecki ADAC publikują ich wyniki. Przyznawanie gwiazdek odbywa się na podobnych zasadach jak w przypadku testów zderzeniowych EuroNCAP.Pięć gwiazdek w 

Nasz najdłuższy cmentarz Europy

poziom bezpieczeństwa kupowanych przez nas aut, wypadamy lepiej niż np. Duńczycy i Grecy (prawie 40 proc. kupowanych przez Polaków samochodów ma pięć gwiazdek w testach zderzeniowych). Tyle tylko że ETSC porównuje zakupy nowych samochodów. Z używanymi może być dużo gorzej - autorzy raportu uczciwie to

Volvo S80, Citroën C6 i Honda Legend

szaleństwie jest metoda - C6 dostał pięć gwiazdek (na pięć możliwych) w teście zderzeniowym NCAP i jako pierwsze auto w historii cztery gwiazdki w teście zderzeniowym z pieszym. M.in. dzięki inteligentnej pokrywie silnika.Volvo - odwieczny niemal symbol bezpieczeństwa - jeszcze nie było poddawane testowi NCAP

Ford Fusion 1.4 TDCi Trend

się zbyt mała. Oczywiście, kiedy wymuszasz większą dynamikę, zwiększa się zużycie paliwa. Być może dlatego uzyskany w teście wynik spalania (5,8 l/100 km) zdecydowanie przewyższa optymistyczne dane fabryczne (4,4 l/100 km). Miejski minivan Ford określa Fusion jako Multi Activity Vehicle, czyli

Saab 9-3 Sportsedan 2.0 Aero - test | Za kierownicą

Saab 9-3 Sportsedan 2.0 Aero - test | Za kierownicą

wrażenie. Jednak nie na każdym korzystne. - Zbyt smutny, ciemny i przekombinowany - mówili jedni. - Solidny, ciekawy, niebanalny - odpowiadali drudzy. Pierwszych przytłaczał, w drugich potęgował poczucie bezpieczeństwa. A byli też tacy, którym wydał się... przestarzały. Lecz gdyby usłyszeli wypowiedź

Euro NCAP: Już nie będzie tak łatwo

, Sekretarz Generalny Euro NCAP tak uzasadnia wprowadzenie nowych ocen: Jestem zachwycony, że coraz więcej samochodów otrzymuje ocenę pięciu gwiazdek w naszych crash testach. Tym niemniej, konieczne jest, aby Euro NCAP podwyższało standardy bezpieczeństwa, do których będą mogli dążyć producenci aut. Nasz nowy

Euro NCAP - pierwsze gwiazdki według nowego systemu

Euro NCAP - pierwsze gwiazdki według nowego systemu

, cztery osiągnęły najwyższą notę. Sposób oceniania Euro NCAP może dziwić, bo okazuje się, że aby dostać najwięcej gwiazdek nie trzeba w żadnej z kategorii przekraczać znacznie 80% punktów. Na przykład Mazda 6 w kategorii ochrony dorosłych pasażerów (częścią składową tej oceny jest także nota za ochronę

Konfrontacje: Peugeot 206 SW 2.0 HDi SX/Škoda Fabia Combi 1.9 TDI Comfort

boczne dostępne są tylko w opcji. Zapomnij o dokupieniu kurtyn. ESP można zamówić tylko w Škodzie. Środkowy pas bezwładnościowy z tyłu i zagłówek znajdziesz w "206", w Fabii za dopłatą. Za dbałość o bezpieczeństwo pasażerów przyznajemy rywalom po czwórce z minusem (przydałyby się kurtyny w

Subaru Forester 2.5XT

dlatego tak wąskie - podłokietniki. Z tyłu składana kanapa i pokaźny, choć nieco mniejszy niż np. w Hondzie CR-V bagażnik. Zapewniające świetną widoczność cienkie słupki dachowe nasuwają obawy o wyniki prób zderzeniowych, ale to kolejna "zmyłka" Forestera: wszystkie testy potwierdzają wysoki

Re: Fotelik 9-36 czy 15-36? Pomożcie!

kwap666 napisał: > czemu jeden jest prawidlowy a drugi nie? Metodologia przyznawania oceny za bezpieczeństwo jest taka: 3 gwiazdki w crash-test'cie czołowym i 3 gwiazdki w crash-test'cie bocznym = 3 gwiazdkowa nota za bezpieczeństwo; 3 gwiazdki w jednym z crash-test'ów i 4 gwiazdki w drugim

Re: Najmniej awaryjne,czyli raport DEKRA 2012

TUW czy jakiś inny też niemiecki opublikował to nawet Dacia była lepsza. Skąd aż takie róznice u samych Niemców. DEKRA jest najmniej wiarygodną listą. Tak samo jak EURO NCAP, który przyznaje punkty za gadżety a nie faktyczne bezpieczeństwo jakie zapewnia i wiele pojazdów dostaje w efekcie 5 gwiazdek

NCAP

Zacznijmy od tego, że testy Euro NCAP są dość specyficzne. Punkty za bezpieczeństwo są tam przyznawane według różnych dziwnych kryteriów (np. punkty za przypominanie o niezapiętych pasach bezpieczeństwa). Tak więc nie sugeruj się tym, że jakiś samochód ma 5 gwiazdek a inny 4, bo to nie musi

Re: jaki fotelik do Jedo Fyn 4 ???? proszę o radę

odpowiadają za przyznawanie atestów i to oni mają decydujący głos w sprawie tego czy coś jest na tyle bezpieczne czy nie żeby dopuścić produkt do sprzedaży na rynku/użytkowania, a nie ADAC który gwiazdki bezpieczeństwa przyznaje min. za komfort i wykończenie-próbowałaś zapytać niemowlaka jak mu się komfortowo

Re: drugi fotelik - jaki?

koniecznie z czołówki crash testów w których bada się rzeczywistą jakość fotelika. NP Adac przyznaje gwiazdki za bezpieczeństwo wsadzając manekin dziecka do fotelika i robią wielkie rzeczywiste buum. Niestety w Polsce dochodzi do paradoksów, że rodzice i tak kupują gorsze foteliki - mimo, że są

Re: zasady naliczania punktów w euroNCAP

Czy gdzieś napisałem że gwiazdkiprzyznawane za wyposażenie? Całkowicie się z Tobą zgadzam. Wyposażenie wpływa na wynik testu, bo działa. (Gdyby nie było zamontowane - nie mogłoby działać) Dokonałem pewnego uproszczenia. Muszę najwyraźniej wyjaśnić dokładniej. Elektrowóz poddany próbie

PRZEKRÓJ o NCAP (long) ciąg dalszy

testującymi: jest nią wysoka nota - nawet trzy punkty - przyznawana za sygnalizator zapięcia pasów bezpieczeństwa. - Jednemu z naszych konkurentów brakowało dwóch punktów do pięciu gwiazdek - mówi Friedbert Holz. - Zapytali ludzi z Euro NCAP, co mają zrobić. Tamci poradzili im instalację sygnalizatora

zabrakło kilku ważnych argumentów...

wyniku, przeliczonym na gwiazdki. 5)Wyniki badań bezpieczeństwa samochodów przeprowadzone przez FOLKSAM ( www.folksam.se ) a bazujące na konsekwencjach prawdziwych wypadków drogowych wykazały dużą zbieżność z wynikam testów EuroNCAP. 6)Testy zderzeniowe badające ochronę pasażerów obejmują zderzenie

Re: Aveo najmniej bezpiecznym samochodem swiata

jaki71 napisał: > Blisko, blisko. > Francuzi robia samochody pod testy. Pod testy które symulują najczęstsze sytuacje zderzeń jakie występują na drogach co nie znaczy wszystkie jak np. cios z góry. A o systemie przyznawania ilości gwiazdek przez Euro NCAP widać nie masz pojęcia więc swoje

PRZEDKRÓJ o NCAP (long)

Yaris uzyskała w teście identyczny wynik z Volvo S80 (29 punktów, cztery gwiazdki), w telewizji pojawiły się zabawne reklamy informujące o tym sukcesie. Oglądaliśmy kadry z życia typowej, ?zdrowej i ekologicznej" szwedzkiej rodziny, a gdy głos spoza kadru wypowiadał zdanie ?i jeździmy

Re: Poziom bezpieczeństwo w Lanosie

. Prawdopodobnie badacze cieszą się jak i przyznają fulla po teście > > zderzeniowym malucha (nie małego fiata ,tylko małego samochodu) gdy kierowca ma > > tylko wybite zęby i pokiereszowane żebra ,a w luksusowej limuzynie nie będzie > wypadało ,by kierowczy grzywka się przesunęła . >

Re: Roemer vs MC Priori XP - do Lgosi

przyznawaniu gwiazdek potrafią być czasem śmieszne, co ewidentnie widać na przykładzie samochodów. Czy wiecie, np. dlaczego Renault ma 5 gwiazdek? Bynajmniej nie dlatego, że crash-testach kierujący/pasażer ma większe szanse przeżycia po zderzeniu. Natomiast dlatego, że w samochodzie jest mnóstwo pośrednich

Re: pozwolę cos dodać.

ograniczony? Kombinacji przypadków są miliony - można jedynie ogólnie określić, że dany pojazd przy danym typie zderzenia i danej prędkości zapewni bezpieczeństwo na poziomie np. 60-75%. > Nie rozumiem , jakto inne gwiazdki ? Sam zacząłeś rozróżniać gwiazdki w zależności od tego za co są przyznawane, a

Re: Poziom bezpieczeństwo w Lanosie

Coś mi się wydaję ,że jednak gwiazdka gwiazdce nie równa . Prawdopodobnie są jednak inne standardy przyznawania gwiazdek w zależności od klasy samochodu ,bo są inne wymagania w stosunku do malucha ,a inne w stosunku do limuzyny. Prawdopodobnie badacze cieszą się jak i przyznają fulla po teście

Re: Wredny?

- przyznaje Adrian Hobbs z Euro NCAP. Podobnie można by pomyśleć, że mały miejski Renault Modus chroni lepiej (pięć gwiazdek) niż wspomniane Volvo S80. - Jeśli Volvo dostało tylko cztery gwiazdki, to znaczy, że nie spełnia wszystkich wymogów testu, nic poza tym - Agata Szczech z Renault Polska nie daje się

Re: Astra Classic &# 8211; Felicja &# 8211; Punto II ... d

Przypominam tylko, że porómnujemy TE samochody - o to chodziło autorowi wątku a Ty raz piszesz że to prawie ta sama klasa a później powołujesz się na różnicę segmentów dowądząc wyższości fiata nad czymkolwiek ! :-) więc gwiazdki przyznawane za bezpieczeństwo są nieporównywalne (moja Xantia ma

Re: Astra Classic &# 8211; Felicja &# 8211; Punto II ...

przegrywa w konfrontacji z nowoczesnym samochodem o KLASE MNIEJSZYM (o nowoczesnym samochodzie tej samej klasy nawet nie wspominając!) > więc > gwiazdki przyznawane za bezpieczeństwo są nieporównywalne (moja Xantia ma > półtorej więc w porównaniu z Punto to śmierć na kołach, tak ?!?). Poza tym

Re: Najnowsze wyniki testów Euro NCAP

Co warte są te gwiazdki skoro Mercedes C klasa miał ich najpierw 4 a po dodaniu sygnalizatora niezapietych pasów awansował o gwiazdke wyżej. O ile i dlaczego wzrosło bezpieczeństwo w C klasie po dodaniu czerwonego piktogramu przedstawiającego faceta bez zapietych pasów??? Rozpietość

Mitsubishi ASX

są na rynkach: europejskim, chińskim i australijskim.Podczas salonu motoryzacyjnego w Paryżu w 2012 roku zaprezentowano wersję ASX po lekkim liftingu. Zmodyfikowano m.in. pas przedni auta.W teście zderzeniowym Euro NCAP samochód zdobył 5 gwiazdek. ASX otrzymał 86% maksymalnej liczby punktów za ochronę dorosłych

Volvo V70

o pojemności 2.5 l i mocy 300 KM, oraz agresywny pakiet stylizacyjny. Oferowana była zarówno jako sedan S60 i kombi. Wersja sedan S60 zdobyła maksymalną notę 5 gwiazdek w teście Euro NCAP. Model ten otrzymał 10/16 punktów za zderzenie czołowe, 16/16 punktów za kolizję boczną oraz dodatkowe 2 punkty za obecność

Citroën C4

, kolory nadwozia i felgi. Samochód został wydłużony o 15 mm. Modernizacja objęła również paletę silników. BezpieczeństwoKompaktowy Citroën otrzymał w teście Euro NCAP pięć gwiazdek, co jest najwyższym możliwym wynikiem. Wyposażenie w zakresie bezpieczeństwa obejmuje system sprawdzający, czy kierowca

Renault Scénic

czyszczenia. Podobną wycieraczkę zamontowano w modelu Almera Tino. Później z tego rozwiązania skorzystał również Ford budując swojego pierwszego kompaktowego minivana (Focusa C-Max'a). Scenic II to lider sprzedaży w swojej klasie w Europie, a także lider bezpieczeństwa w tej klasie (5 gwiazdek w testach

Kaspersky Internet Security

ustawionym poziomem bezpieczeństwa.Wersja ta nie obsługuje już systemów Windows 98, 2000 i NT. Do Windows XP (z wyjątkiem Windows XP Professional x64 Edition) jest wymagany Service Pack 2. Windows Vista jest dobrze obsługiwana. Ilość potrzebnego RAM i CPU zależy od systemu operacyjnego. Potrzebne są 75MB

Tekst udostępniany na licencji Creative Commons: uznanie autorstwa, na tych samych warunkach, z możliwością obowiązywania dodatkowych ograniczeń. Zobacz szczegółowe informacje o warunkach korzystania.
Zasady zachowania poufności. O Wikipedii. Korzystasz z Wikipedii tylko na własną odpowiedzialność. Materiał pochodzący z Wikipedii został zmodyfikowany poprzez ograniczenie liczby przypisów. Wikipedia® is a registered tradmark of the Wikimedia Foundation.