przy jakich obrotach zmieniać bieg

Roman Skąpski, Marcus Peters

Automatyczne skrzynie biegów | Ręce przy sobie!

Automatyczne skrzynie biegów | Ręce przy sobie!

Mieszanie biegami nie każdego bawi, więc coraz więcej aut wyposaża się wyrafinowane przekładnie automatyczne, które wykonują robotę za kierowcę. w pięciu parach samochodów sprawdziliśmy, gdzie lepiej sprawuje się "manual", a gdzie "automat"

Dlaczego autobus szarpie? Bo jest zbyt nowoczesny

Warszawskie autobusy szarpią tak, że się nimi nie jedzie, tylko w nich lata - napisał w piątkowej "Gazecie" Dariusz Bartoszewicz. Na naszym profilu na Facebooku odpowiedział mu Michał Małek.

Jeep Grand Cherokee SRT8 | Test | American Muscle

Chyba każdy ma w życiu takie chwile, w których dochodzi do wniosku, że musi zmienić swój pogląd na konkretną sprawę. Nie zdarza się to często, ale jednak czasem tak bywa. Jeep Grand Cherokee SRT8 zmienił mój pogląd w kwestii sportowych odmian aut typu SUV

Porsche Cayman S - Test | Żarty się skończyły

Porsche Cayman S - Test | Żarty się skończyły

on elementem pakietu Chrono Sport i zmienia charakterystykę pracy silnika oraz zawieszenia.Gdy czerwona dioda zapali się przy napisie Sport Plus, Cayman S dostaje dodatkową porcję energii. Wtedy i tak twarde zawieszenie robi się jeszcze twardsze. Obroty silnika od razu wskakują o kilkaset wyżej, a z

Mercedes GLA 200 CDI 4Matic | Test | Wysokie A

Mercedes GLA 200 CDI 4Matic | Test | Wysokie A

, co jest typowe dla volkswagenowskich skrzyń DSG. Podstawowy tryb jazdy Eco oznacza zmiany biegów przy niskich obrotach i "leniwą" reakcję na pedał gazu. Trzeba przywyknąć zwłaszcza, że tryb Sport nadmiernie ciągnie obroty w górę i nie nadaje się do codziennej jazdy. Pozostaje jeszcze tryb

Chevrolet Camaro Hot Wheels Edition | Test | Powrót do korzeni

Chevrolet Camaro Hot Wheels Edition | Test | Powrót do korzeni

zakończy się przy 250 km/h. Mimo imponujących wartości, za kierownicą ma się wrażenie, że samochód jest wolniejszy niż sugerują dane techniczne. Biegi są długie, a silnik w "dostojny" sposób nabiera obrotów. Jednak szybki rzut oka na prędkościomierz i uświadamiasz sobie jak bardzo to mylne

Nauka jazdy | Czego uczą a nie powinni Część V

Nauka jazdy | Czego uczą a nie powinni Część V

, muskaniem gazu i jazdą w upale bez klimatyzacji.Szybciej czyli oszczędniejPodstawą jest wcześniejsza zmiana biegów. Większość kierowców zmienia bieg na wyższy przy 3-3,5 tysiącach obrotów. Tłumaczą, że wtedy silnik ma najlepszą elastyczność, że oszczędzają panewki i że niemal wszyscy tak robią. I faktycznie

Subaru BRZ | Test | Nawrócenie

Subaru BRZ | Test | Nawrócenie

korki spowodowały, że trudno było mi dostrzec zalety auta. Dodatkowo twarde zawieszenie, dźwignia zmiany biegów stawiająca spory opór przy każdej próbie zmiany przełożenia i surowość wnętrza nie każdemu przypadnie do gustu. Ale to auto tak ma, jakość plastików we wnętrzu ma trzeciorzędne znaczenie, a

Skoda Rapid Spaceback Style Plus | Test | Stylowa Skoda

Skoda Rapid Spaceback Style Plus | Test | Stylowa Skoda

, dobrze wyprofilowane fotele ze zintegrowanymi zagłówkami. Rapid to kolejny model Skody pozycjonowany pomiędzy segmentami. Pod maską testowanego Rapida pracuje benzynowa jednostka 1.4 TSI, która seryjnie połączona jest z dwusprzęgłową skrzynią biegów. 7-stopniowe DSG błyskawicznie zmienia przełożenia, a

Suzuki SX4 S-Cross 1.6 DDiS 4WD Elegance | Test długodystansowy cz. V | Na stacji paliw

Suzuki SX4 S-Cross 1.6 DDiS 4WD Elegance | Test długodystansowy cz. V | Na stacji paliw

Suzuki pracuje silnik wysokoprężny 1.6 DDiS (Diesel Direct Injection by Suzuki) z bezpośrednim wtryskiem paliwa common-rail. Jednostka jest nastawiona na niskie obroty. Moc 120 KM uzyskiwana jest przy 3750 obr./min., a maksymalny moment obrotowy 320 Nm dostępny przy 1750 obr./min. W praktyce powinno się

Koniec z automatami

Koniec z automatami

obsługuje biegi parzyste, a drugie nieparzyste, co pozwala zmieniać biegi błyskawicznie i bez szarpnięć.W ślad za VW poszły Audi, BMW, Mitsubishi, Nissan, Porsche, a obecnie dwusprzęgłowe skrzynie spotykane są już bardzo często. Zalety DSG są wyraźne. Ekologia wymusza na producentach walkę o obniżenie

Krzepki Sven

Krzepki Sven

dynamiką nowego silnika. Mówi za to o dłuższych przełożeniach. Piąty bieg ma teraz identyczne przełożenie, jakie poprzednio miała szóstka. Obecnie szósty bieg służy jedynie do oszczędnej jazdy autostradowej. W skrzyni automatycznej zmieniono oprogramowanie, które teraz zmienia biegi przy niższych obrotach

Top 6 - najpierw w sporcie, potem u Kowalskiego

Top 6 - najpierw w sporcie, potem u Kowalskiego

rozwiązanie? W 1985 roku na łonie Porsche 962 C. Ta sama skrzynia testowana była również w Audi Quattro S1 Evolution 2 GpB w tym samym roku, ale choć szybko zmieniała biegi, była bardzo ciężka, a to grzech numer 1 w sporcie, więc zrezygnowano z takiego technologicznego ekstrasu. Z nadwagą uporano się niedawno

MINI JCW GP | Test | Pierwsza jazda |

MINI JCW GP | Test | Pierwsza jazda |

dobrą pracę tego ogumienia. Mini i Zuzanna Chyba W MINI JCW GP znajdziemy tą samą sześciobiegową manualną przekładnie pochodzącą z nieco słabszego brata. Jej praca absolutnie nie budzi żadnych zastrzeżeń. Wręcz przeciwnie, biegi w MINI chce się zmieniać cały czas. Krótki skok lewarka i precyzyjna praca

Opel Zafira Tourer 2.0 BiTurbo CDTI Cosmo | Test | Rodzinny tranSPORT

Opel Zafira Tourer 2.0 BiTurbo CDTI Cosmo | Test | Rodzinny tranSPORT

Touran | Nowe ceny W zależności od zapotrzebowania dwie turbosprężarki o różnych średnicach pracują osobno lub razem. Mniejsza uruchamia się przy niskich prędkościach obrotowych, w średnim zakresie obrotów obie współpracują jednocześnie, by od ok. 3 tys. obr./min. za doładowanie była odpowiedzialna tylko

Mazda 3 - test | Pierwsza jazda | Nic na siłę

Mazda 3 - test | Pierwsza jazda | Nic na siłę

. Zmiany przełożeń są szybkie, reakcja na kickdown natychmiastowa, a tryb ręczny działa równie szybko, co automatyczny. Wszystko m.in. dzięki blokadzie sprzęgła hydrokinetycznego. Do tego biegi lewarkiem (są też łopatki) zmienia się we właściwym kierunku, czyli redukcja do przodu, wyższy bieg do siebie

BMW X3 xDrive 35d - test | Za kierownicą

BMW X3 xDrive 35d - test | Za kierownicą

zadyszki, nie ma słabych momentów, on jest stworzony do zabawy i... bezpiecznej jazdy zarazem, bo wyprzedzanie kolumny TIR-ów to pestka. Maksymalna prędkość z jaką można podróżować to 240 km/h przy czym pierwsza setka "pęka" po 5,8 sekundy. Takich osiągów nie powstydziłby się mocny hot hatch, a

Infiniti FX 3.0d Black and White Edition | Test | Czarno na białym

Infiniti FX 3.0d Black and White Edition | Test | Czarno na białym

głośniejsze: lepiej przyspiesza, bo toleruje wysokie obroty (później zmienia bieg na wyższy) i szybciej reaguje na ruchy prawej stopy. Do czego zresztą zachęca silnik. Corvette nie ma szans Nie jestem fanem diesli, a zwłaszcza ich rakotwórczych spalin, ale gdyby wszystkie pracowały tak jak to 3-litrowe V6

Czego nie uczą, a powinni

, muskaniem gazu i jazdą w upale bez klimatyzacji.Podstawą jest wcześniejsza zmiana biegów. Większość kierowców zmienia bieg na wyższy przy 3-3,5 tysiącach obrotów. Tłumaczą, że wtedy silnik ma najlepszą elastyczność, że oszczędzają panewki i że niemal wszyscy tak robią. I faktycznie, 15 lat temu taki styl

Używany Volkswagen Golf IV (1997-2003) - opinie Moto.pl

Używany Volkswagen Golf IV (1997-2003) - opinie Moto.pl

Skoro o Golfie mowa... Oto lista aut, które najczęściej kupują NiemcyZ biegiem lat wartości, które prezentował Golf, właściwie się nie zmieniały, tworząc wizerunek pojazdu poprawnego od strony technicznej i funkcjonalnej. Przez 30 lat nie zmieniano jednak założeń stylizacyjnych i Golf zaczął być

Volkswagen Golf IV (1997-2003) - opinie Moto.pl

Volkswagen Golf IV (1997-2003) - opinie Moto.pl

Skoro o Golfie mowa... Oto lista aut, które najczęściej kupują NiemcyZ biegiem lat wartości, które prezentował Golf, właściwie się nie zmieniały, tworząc wizerunek pojazdu poprawnego od strony technicznej i funkcjonalnej. Przez 30 lat nie zmieniano jednak założeń stylizacyjnych i Golf zaczął być

Subaru Impreza WRX STI x 3 | Test | 20 lat ikony

Subaru Impreza WRX STI x 3 | Test | 20 lat ikony

specyfikacji WRX STI (od 2001 do 2005 roku) seryjnie osiąga moc 265 KM przy 6000 obrotów i 343 Nm już przy 4000 obrotów. I to właśnie w trakcie jazdy, moment gdy wskazówka na obrotomierzu zbliża się do czwórki jest najprzyjemniejszy. Następuje wtedy gwałtowny wzrost mocy i auto z dość spokojnego zmienia się w

Olej, czyli najważniejsza część w aucie | Poradnik

Olej, czyli najważniejsza część w aucie | Poradnik

płynięcia, tym lepiej, gdyż olej będzie szybciej napełniał układ smarowania i przy tzw. zimnym rozruchu szybciej będzie prawidłowo chronił silnik przed zużyciem. W skrajnie niskich temperaturach olej zmienia się w ciało stałe Zupełnie inna sytuacja występuje w wysilonych jednostkach napędowych, stosowanych

Honda CR-Z - test | Za kierownicą

niestety próżno szukać u następcy. Inżynierowie poszli tu w nieco innym kierunku. Jest to pomysł na sportowe emocje przy niewielkim apetycie na paliwo i niskiej emisji szkodliwych substancji. Pod maską nowej Hondy CR-Z zamontowano tandem złożony z silnika benzynowego 1,5-litra i elektrycznego. Moc

Hyundai Genesis Coupe - test | Za kierownicą

pojeździć. Dość ciasne, ale po zmianie biegu na wyższy trafiamy na takie obroty, które zapewniają dalej satysfakcjonujący ciąg z silnika, który - notabene - nie rzuca na kolana wartościami mocy i momentu obrotowego. W przyszłym roku trafi do Genesisa silnik w wersji z bezpośrednim wtryskiem, rozwijający 333

Mazda 6 (2002-2007) - opinie Moto.pl

szkołę - są elastyczne, mają dyskretny dźwięk, lubią obroty. Przy spokojnym traktowaniu potrafią odwdzięczyć się niewielkim zużyciem paliwa i są niemal niezniszczalne, podobnie jak ręczne skrzynie biegów. 2,3-litrowa jednostka dzięki wałkom wyrównoważającym odznacza się szczególnie wysoką kulturą pracy

Hybryda Infiniti w księdze Guinnessa

atutów - połączenia momentu obrotowego silnika elektrycznego już od 0 obr./min. i mocy silnika benzynowego V6 przy wysokich obrotach. Dzięki nim osiągnął imponujący rezultat - samochód mijał punkt komputerowego pomiaru czasu na końcu każdej rundy pędząc z prędkością powyżej 160 km/h.Infiniti FX dla

BMW M5 - test | Pierwsza jazda

irytację. Nowa skrzynka już w najwolniejszym ustawieniu pracuje znakomicie i zmienia biegi niemal bez utraty przyspieszenia. Najprzyjemniejszy jest pośredni tryb, wtedy przy spokojnej jeździe przekładnia pracuje bardzo płynnie, ale kiedy ostro przyspieszamy zaznacza każdą zmianę biegów szarpnięciem

BMW Z8 | Test | Żyje się tylko dwa razy

brzmienie, które ze wzrostem obrotów zmienia się w dźwięk przypominający ryk grizzly; ciarki przechodzą po plecach. Sprzęgło pracuje lekko i dokładnie, tak samo skrzynia biegów o 6 przełożeniach. Jazda tym samochodem to absolutna rozkosz. Mimo założonego windschotu (siatki chroniącej przed wiatrem) w

Mercedes S 250 CDI - test | Nauka o samym sobie

setki na pewno nikogo nie powalą, ale wstydu też nie ma.Zaskakuje za to zużycie paliwa tego kolosa. Automatyczna skrzynia biegów ma trzy programy jazdy. Tryb "E" wydaje się być dla 250 CDI idealny. Skrzynia wcześniej zmienia biegi na wyższe i w ten sposób oszczędzamy paliwo. I to w

Mercedes CLA 200 - Test | Piękno i emocje

zmiany biegów przy kolumnie kierownicy sprawia, że wizualnie miejsca z przodu jest jakby więcej. Do tego dużo schowków, półek i przydatnych, dobrze zagospodarowanych zakamarków. Sporo osób krytykuje wystający ekran nawigacji za to, że nie jest chowany. Mnie nie przeszkadza, ale to może dlatego, że nigdy

BMW 1 M Coupe | Test i wideo

uniwersalną twarz silnika i zawieszenia 1 M Coupe. Potężny zastrzyk momentu, dostępny już od niskich obrotów, pozwala jeździć benzyniakiem niczym turbodieslem i zmieniać biegi przy 2000 obr./min. Kierowcy o wyjątkowo silnej woli zdołają nawet otrzeć się o fabryczne dane dotyczące zużycia paliwa. Bez wycisku

Subaru Forester - test | Pierwsza jazda

osiągi i wyższą kulturę pracy. Jak udało się osiągnąć takie rezultaty?Zwiększono skok tłoka dzięki czemu poprawiono przebieg momentu obrotowego przy niskich i średnich obrotach. Nie było to łatwe ponieważ w bokserze horyzontalnie pracujące tłoki musza się zmieścić pomiędzy nadkolami. Silnik jest płaski

Rozrząd - po co jest i jak o niego dbać | Poradnik

, częstym powodem zerwania lub przeskoczenia paska napędu rozrządu jest próba rozruchu pojazdu na holu. Rozrusznik obraca wałem korbowym w sposób delikatny, zrównoważony a zupełnie inne siły działają  kiedy holowaniu przy prędkości 40 km/ h na drugim biegu towarzyszy gwałtowne puszczenie sprzęgła

Samochody Roku według Playboya

speców z M GmbH to ich zdaniem prawdziwy majstersztyk. Do tego fantastyczny układ kierowniczy, hamulce o potężnej mocy oraz świetna, siedmiostopniowa skrzynia, której biegami można żonglować za pośrednictwem łopatek przy kierownicy.Silnik: V8, 4,4 litra, twinturboMoc/Moment: 560 KM, 680 NmOsiągi: 0-100

Bezpieczna jazda | Na kursie o tym nie mam mowy

okupione ślamazarnym tempem, muskaniem gazu i jazdą w upale bez klimatyzacji. Jak być lepszym kierowcą? Przeczytaj wywiad z Mariuszem Stuszewskim, instruktorem doskonalenia jazdyPodstawą jest wcześniejsza zmiana biegów. Większość kierowców zmienia bieg na wyższy przy 3-3,5 tys. obrotów. 15 lat temu taki

BMW Z8 - test | Żyje się tylko dwa razy

jednostka jest jakby stworzona do "Z8", bo dopiero dzięki niej roadster nabiera życia. Gdy budzi się 8 cylindrów, karoseria "Z8" aż się kołysze, niczym w prawdziwym "muscle car". Z tyłu dochodzi donośne basowe brzmienie, które ze wzrostem obrotów zmienia się w dźwięk

Volvo V60 Plug-in Hybrid - Test | Za kierownicą

pedału gazu nie dotykałem już dawno. Oczywiście Volvo V60 Plug-in nie zmienia się w wyścigówkę, ale osiągi ma ponadprzeciętne. Komputer zmienia oprogramowanie skrzyni biegów, silnik inaczej reaguje na gaz, a co najważniejsze spalanie wcale drastycznie nie rośnie. I to przy mocy 285 KM i 640 Nm

Walka z drożyzną, czyli jak jeździć oszczędnie

zakres co najwyżej w 2/3. Kolejne biegi włączamy też odpowiednio wcześnie. Najlepiej znać zakres obrotów użytkowych samochodu i utrzymywać w nim silnik, korzystając ze wskazań obrotomierza. Najlepsze efekty osiąga się mniej więcej w połowie zakresu obrotów użytkowych. W wielu współczesnych autach

BMW Z4 sDrive 35is | Za kierownicą

przygody. W tym samochodzie jak najbardziej można poczuć jedno i drugie. Niemal każdy element przyprawia tu o szeroki uśmiech. Siedmiobiegowa skrzynia SMG - rewelacja. Zmienia biegi szybko, precyzyjnie i gdyby tylko łopatki miały inny kształt można by ją ustawić obok najlepszych przekładni z podwójnym

Twingo RS - test | Za kierownicą

samochodem. Na nim znajdziemy "Shift indicator" znany również z Abartha 500. Pozwala on zoptymalizować zmianę biegów. Przy dynamicznej jeździe uchroni nas przed odcięciem zapłonu, przy spokojnej pomoże oszczędzać paliwo. Z niewidocznych różnic można wymienić wyłącznik ESP, który skrzętnie schowano

Mazda 6 2.2 MZR-CD Sport - test | Za kierownicą

rzadziej zmieniać biegi w mieście, przyjemnie brzmi, a dzięki wysokiej pojemności ma przyzwoitą elastyczność już od niskich obrotów i umiarkowane pragnienie. Jazda po Warszawie to zużycie około 12 l/100 km. Jeśli jeździsz 15-20 tys. km rocznie w trybie mieszanym, na krótkich dystansach lub po prostu lubisz

Skoda Greenline II - test | Pierwsza jazda

zmiany biegu. Mam wrażenie, że w tym punkcie inżynierowie poszli o krok za daleko. Gdy zmieniam biegi "normalnie" wszystko jest w porządku, ale gdy tylko zmienię bieg jak każe komputer, obroty spadają do 1400 obr./min. Przy tej prędkości obrotowej silnik wpada w nieprzyjemnie wibracje i

Volkswagen Touareg V8 - test | Za kierownicą

mieszany): 17 l/100 km * Obroty silnika przy 100 km/h na najwyższym VI biegu: 2300 s Obroty kierownicy (od oporu do oporu): 3,0 ~ Średnica zawracania: 10,2 m s Prześwit, czyli minimalną odległość dzielącą podwozie od jezdni, mierzyliśmy dwojako: statycznie przy prędkości nieprzekraczającej 15 km

Ford Mondeo EcoBoost - test | Za kierownicą

oferowanym na Starym Kontynencie. Najmocniejsza wersja po face-liftingu otrzyma silnik EcoBoost podkręcony do 240 KM.Dwusprzęgłowa przekładnia od Getraga w klasycznym trybie zmienia biegi z prędkością pocisku, a na kick-down reaguje w tonie podobnym do dobrego, konwencjonalnego automatu. Niestety

BMW M3 vs. Lexus IS-F. Banzai!

. To pewnie zasługa długiego ósmego biegu, który pozwala na podróżowanie nawet z prędkością 240 km/h bez przekraczania czterech tysięcy obrotów. Dla porównania: BMW ma wtedy na ostatnim (siódmym) biegu 5600 obrotów. Takich różnic jest zresztą więcej. Kopnięcia M3 Nowością w BMW jest mechaniczna

Porsche 911 Turbo - test | Za kierownicą

kierowcy są często ignorowane, a to już irytujące. Wystarczy, że o ułamek sekundy za wcześnie naciśniemy redukcję o jeden bieg (ochrona silnika przed zbyt dużymi obrotami), a komputer nas po prostu zlekceważy. Wtedy naciskamy go ponownie i tak aż do skutku. Ostatecznie bieg się zmieni, ale dużo później niż

Triumph Rocket III Roadster - Potwory i spółka | Za kierownicą

majestatycznie zatoczymy się pod modną kafejkę, to poza kilkoma znawcami nikt nie będzie przypuszczał, że w wyścigu spod świateł ta góra żelaza jest bezkonkurencyjna. Ba! Kiedy przy rozproszonym świetle latarni muskając rolkę gazu będziemy zmieniać biegi w akompaniamencie niskiego gulgotu trzycylindrowca, sami z

Duża frajda i zysk

-ach, także w Polsce. Sercem auta jest 4-cylindrowy, 16-zaworowy silnik S14 o pojemności 2,3 lub 2,5 l i mocy od 195 do nawet 238 KM, w zależności od roku produkcji. Samochód opuszczał fabrykę do czerwca 1991 roku jako 2-drzwiowe coupé albo kabriolet.M3 nie jest tanim samochodem nawet dziś. Za

BMW 330d - test | Powrót syna marnotrawnego

do minimum typowy dla automatów efekt ślizgania (pogarszający dynamikę i zwiększający spalanie). 335i przyspiesza do setki w5,6 s, a przy tym można tym samochodem zejść z zużyciem paliwa do ok. 10 l na setkę.Ale to i tak nic przy 7 litrach, jakie spala najnowszy 330d, który z pomocą jednej sprężarki

Seat Ibiza SportCoupe - Ani to, ani to

tak krótko. Trzeba często zmieniać biegi. Na szczęście 5-biegowa skrzynia mechaniczna nie czyni z tego problemu. Spalanie w TDI jest tak niskie, że auto wystarczy tankować pipetą. Obiektywnie TDI oferuje podobne osiągi co benzynowe 1.6, jednak subiektywnie ma więcej ognia. Już chyba wiadomo, który

Konfrontacje: Mitsubishi Lancer Evo VIII/Subaru Impreza WRX STi Solberg Edition

- 14,0 l/100 km (-)Obroty silnika przy 100 km/h na V biegu - 2600 = Obroty kierownicy (od oporu do oporu) - 2,1 ++Średnica zawracania - 11,8 m (-)Prześwit statyczny - 14 cm ++Prześwit dynamiczny - 12,5 cm ++ Rozkład nacisku na osie (przód/tył) - 60/40% =Maksymalne szczeliny między blachami karoserii

Honda Civic Sedan 1.8 Executive - test | Pierwsza jazda

wspomnieć o przydatnym elemencie, wspomagającym oszczędną jazdę. To specjalne kontrolki przy prędkościomierzu, zmieniające swą barwę. Przy optymalnym spalaniu są zielone. Gdy zbyt śmiało poczynamy sobie z pedałem "gazu" zmieniają kolor na niebieski. Niby nic szczególnego, wskaźniki przydatne w eko

Mitsubishi Lancer Evo X - Kryzys czterdziestolatka

uświadczysz tu strzału ze sprzęgła, jaki towarzyszy ruszaniu BMW M6 z przekładnią SMG. Trudno też nadwerężyć sprzęgło przy zmianie biegów, bo automat niczym zbroja chroni tarcze. Skrzynia TC-SST podobnie jak DSG w WV używa dwóch naprzemiennie pracujących sprzęgieł. Dzięki temu zmiana biegów jest błyskawiczna

Mercedes E63 AMG

zawleczki. Jak widać, nie zawsze. Ktoś niewtajemniczony mógłby przejechać tą E klasą pół Polski, by na koniec zdziwić się, usłyszawszy, ileż to ma koni. Ulepszona przez AMG skrzynia 7G-Tronic Speedshift w trybie Comfort zmienia biegi już przy 1500-1800 obr./min, ESP pilnuje, by auto nie opuściło drogi, a

BMW M5

zderzak. Dwójka wskakuje przy 8000 obrotach. Zmiana biegu jest tak brutalna i szybka, że mam obawy, czy dyferencjał nie rozsypał się od mocnego uderzenia, ale wszystko jest w porządku. Wynik? 4,6 s do 100 km/h. O 0,1 s lepiej od danych fabrycznych!Moim poczynaniom od dłuższego czasu przygląda się

Toyota Corolla/Auris

silników 1.4D-4D i 1.6 można zamówić zautomatyzowaną skrzynię MultiMode, w której biegi można zmieniać manetkami przy kierownicy lub pozwolić, by zmieniały się same. Jako zdeklarowany amator skrzyń automatycznych czym prędzej dopadłem Corolli w wersji 1.6 MM.Najważniejsza i podstawowa uwaga: konstrukcyjnie

10 sposobów na oszczędną jazdę

Type R, Toyota Celica/Corolla TS), najpóźniej przy 3500 obr. Pozwoli to utrzymywać obroty w strefie niskiego zużycia paliwa. Co nas zdziwiło - na spalanie nie ma natomiast wpływu dynamika, z jaką wciskamy pedał gazu.7. Nie przekraczaj ekonomicznej prędkościPrócz parametrów silnika na zużycie paliwa

Mercedes SLS AMG | Za kierownicą + Wideo

sprawia wrażenie, mimo takiej samej mocy, jakby miał nadwagę.     A kiedy chcesz mocno przyspieszysz prędkość z jaką jedziesz nie ma znaczenia. SLS AMG dobija się do setki z 3,8 sekundy i rozpędza się do 317 km/h. Nieustannie dla zabawy przyciskam łopatki przy kierownicy (skrzynia

Ford Focus RS - test | Za kierownicą

. Najlepiej zmieniać biegi między 3000 a 4000 obrotów. Piorunującemu przyspieszeniu i przepinaniu kolejnych przełożeń towarzyszy wtedy miła dla ucha kanonada z wydechów. I o ile gardłowy bulgot silnika jest w dużej mierze dziełem elektroniki (fordowski patent czyli sound-symphoser), tak strzały są jak

Renault Megane CC & GT - test | Pierwsza jazda

przekładni. Coupe-Cabriolet to jeden z nielicznych samochodów, w których biegi można zmieniać, prowadząc dźwignię na ukos.Kompletny dach wraz z mnóstwem siłowników dostarcza do fabryki w Donai niemiecki Karmann. 21 sekund wystarczy, by francuski kabriolet przeistoczył się w coupe i na odwrót.Kilka

Honda CR-Z - test | Pierwsza jazda

obrotów. Sprawne przyspieszanie nie wymaga zapędzania wskazówki obrotomierza w kierunku czerwonego pola, zresztą odcięcie dopływu paliwa następuje już przy 6300 obr./min. Pikantny charakter podkreśla precyzyjna praca drążka biegów o krótkim skoku i basowy pomruk z wydechu, do tej pory obcy hybrydom

Wartburg 311 | Elegancja z NRD

maksymalnie do tyłu, mogą nie sięgać do kierownicy. Wielka szkoda, że pojęcie ergonomii w latach 50. w przypadku aut było nieznane. Bardzo krótka dźwignia zmiany biegów umieszczona przy kierownicy działa niczym przełącznik - wybieranie biegów jest bardzo precyzyjne, ale w operowaniu nią przeszkadza koło

Romet Z 125 - polski klon Chińczyka

10 koni mechanicznych, tak więc do w miarę dynamicznej jazdy trzeba utrzymywać go w wyższych zakresach obrotów. Biegi można zmieniać, używając lekko pracującego sprzęgła lub też bez niego. Jednak nie można być przy tym niedbałym, gdyż następne przełożenie może nie wskoczyć. Precyzję zmiany biegów z

Ferrari F430 - test | Za kierownicą

pierwszorzędny montaż, naturalne materiały i drobiazgowa kontrola jakości (nie mówiąc o silniku, gdzie cylindry sprawdza się wziernikiem).- Skrzynia sekwencyjna z F1. Biegi zmieniasz, naciskając łopatki przy kierownicy. Prawą - na wyższy, lewą - na niższy. Przyciągasz obie naraz - masz luz.Za łopatkami wielki

Suzuki Grand Vitara (1997-2005) - opinie Moto.pl

zewnątrz. Trzeba ratować się "boksem" dachowym. W terenie Grand Vitara zmienia się nie do poznania. Pokonuje nawet bardzo trudne przeszkody, a z ekstremalnych sytuacji wychodzi obronną ręką dzięki reduktorowi. Na bezdrożach prędkości są niższe, dlatego mało precyzyjne działanie układu

Wysokie Obroty na torze - 12 okrążeń prawdy w Kia Cee'd Cup

podczepić się za prawdziwym zawodnikiem. Tor "Poznań" mają objeżdżony do perfekcji. Można wtedy zobaczyć jakim torem jadą, kiedy zmieniają bieg i kiedy hamują.Kia Ceed Cup na Torze Poznań | wideoKubeł zimnej wody przychodzi, gdy na kolejnym zakręcie w lusterku widzę zbliżające się z olbrzymią

Volkswagen Jetta - test | Pierwsza jazda

wspólną szyną turbodiesel na niskich obrotach cicho mruczy, a użyteczny zastrzyk momentu pojawia się tu już przy 1,5 tys. obr./min. Dwusprzęgłowa przekładnia zmienia biegi z prędkością pocisku i jest warta inwestycji 7 tys. zł tym bardziej, że ma aż 7 przełożeń, podczas gdy ręczna skrzynia - tylko 5

Nissan 370Z - test | Wideo

;ekologia" to pusty slogan z plakatu w salonie.W wersji z 7-biegowym automatem przełożenia można zmieniać ręcznie na dwa sposoby - za pomocą lewarka albo manetek przy kierownicy. Działa wtedy system Synchro Rev Control, wspomagający redukcję biegu doborem obrotów, dostępny także w wersji z 6-biegowym

Alfa Romeo Mi.To się podoba! - test | Pierwsza jazda

wolny od turbodziury, dokuczliwej w wielu doładowanych jednostkach o sporej mocy i małej pojemności. Tu turbina wytwarza odpowiednie ciśnienie już przy 2000 obrotów. DNA pilnuje Jakość materiałów wnętrza stoi na zadowalającym poziomie i pomijając bardzo plastikowe aluminium, nie ma tu wpadek, jak

Infiniti FX 30d S | Za kierownicą

. Mimo ponad dwóch ton masy własnej, FX 30d przyspiesza energicznie nawet na autostradzie. Na wysokich obrotach do kabiny dociera tylko przyjemne, stłumione buczenie. Potężna fala momentu obrotowego (550 Nm przy 1750 obr./min, czyli o 50 Nm więcej niż w wersji V8) nadchodzi już przy 1,5 tys. obr./min i

Mercedes CLK 320 CDI

mechaniczne, jakie produkuje silnik Mercedesa, to sporo, z takiej pojemności da się wykrzesać więcej. Bardzo dobrze, choć także słabiej niż w BMW, wygląda w CLK maksymalny moment - osiąga 510 Nm już przy 1600 obrotów na minutę i trzyma tak do 2800. To jego zasługa, że nawet gdy jedzie się na trójce, ostre

BMW Z8

brzmienie, które ze wzrostem obrotów zmienia się w dźwięk przypominający ryk grizzly; ciarki przechodzą po plecach.Sprzęgło pracuje lekko i dokładnie, tak samo skrzynia biegów o 6 przełożeniach. Jazda tym samochodem to absolutna rozkosz. Mimo założonego windschotu (siatki chroniącej przed wiatrem) w kabinie

Suzuki Grand Vitara 1.9 DDIS - test | Im gorzej, tym lepiej

tapicerkę i podgrzewane fotele. Wnętrze też niczego sobie, choć trudno nazwać je dopieszczonym. Pozytywne wrażenie psują detale - brzydkie aluminiowe śrubki w osłonie kolumny kierownicy, kanciasta ramka przy dźwigni zmiany biegów, przeraźliwie plastikowe "drewienko" wokół niej i równie

Superb? Super. Tylko jaki?

wybrać skrzynię DSG. Sześciostopniowa przekładnia kosztuje wprawdzie 10 tys. zł, ale znacznie podnosi komfort jazdy. Zwłaszcza że biegi można zmieniać także łopatkami na kierownicy! I nie jest to zbędny gadżet dla chcących udawać Kubicę, tylko praktyczne, wygodne i naszym skromnym zdaniem najlepsze z

Land Rover Freelander 2 TD4.e - test | Za kierownicą

odzyskiwania energii przy hamowaniu i sufler, podpowiadający zmianę biegu, jeśli chcemy oszczędzać paliwo. Jako zwolennik teorii, że niedługo Ziemię znowu skuje lodowiec, doceniłem głównie inteligencję systemu. Zależnie od obciążenia nie zawsze gasił silnik, a i wskaźnik zmiany biegu nie pojawiał się, gdy

Renault Twingo - Magia nazwy

? Poniżej 10 metrów. Skrzynia biegów jest już typowo "męska", bo manualna. Choć zgrabnie współpracuje ze stukonnym silnikiem, chcąc wydusić całą moc na długich prostych, musimy często zmieniać biegi. Powód? Łatwość wchodzenia na obroty. Trzeba na to uważać, startując spod świateł, bo jeśli

Volvo XC90 V8

usłyszałem chrapliwy, drażniący dźwięk. Nie tego oczekiwałem.T6, turbodoładowana rzędowa sześciocylindrówka, sprawiała wrażenie cichszej, bardziej dynamicznej przy średnich obrotach i bardziej oszczędnej. Komputer V8 pokazywał 20 l/100 km. To Volvo raczej zniechęca, niż zachęca do wciskania gazu. Czyżby

Krótki kurs bezpiecznej jazdy

nie jest to okupione ślamazarnym tempem, muskaniem gazu i jazdą w upale bez klimatyzacji.Podstawą jest wcześniejsza zmiana biegów. Większość kierowców zmienia bieg na wyższy przy 3-3,5 tys. obrotów. 15 lat temu taki styl jazdy był polecany, ale dziś silniki lepiej znoszą obciążanie na niskich obrotach

Ford Fiesta 1.25 Ambiente

Obroty silnika przy 100 km/h na V biegu 3000 Obroty kierownicą 3,75 GazPrzestronne wnętrze, nowe żywe lakiery, poprawnie zestrojone zawieszenie, wysoka jakość wykończenia wnętrzaHamulecRadio jako

Weekend ze Sparkiem | Świętokrzyskie

. Warto dopłacić tylko do 1,2-litrowego motoru o mocy 81 koni, który sprawnie rozpędza Sparka za miastem i zużywa apteczne ilości benzyny. Dynamiczna jazda w cyklu mieszanym zaowocowała wynikiem 5,5 l/100 km. Wady? Lubi wysokie obroty, a skrzynia biegów o długich przełożeniach odbiera mu temperament. W

Jaguar X-Type 3.0 SE

. 230 km/h* + Średnie spalanie 12,7 l/100 km = Obroty silnika przy 100 km/h na V biegu 2200 + Obroty

Opel Insignia 2.0 Turbo - za kierownicą

iście po królewsku. Tablica przyrządów ma ciekawe wskaźniki, wysmakowane detale i płynnie łączy się z drzwiami. Panel sterujący na tunelu środkowym też wygląda dobrze, ale zmieniając biegi, łatwo trącić pokrętło i niechcący zmieniać nastawy klimatyzacji, radia lub nawigacji.Rewolucję widać też w

Poznań o trzech litrach

zaczyna doskwierać brak wyświetlacza biegów. Ten element mają zarówno Suzuki, jak i Yamaha. Ostry lewy po dużej patelni znany bywalcom poznańskiego toru powinienem wchodzić dwójką. Co z tego, kiedy tuż za patelnią pogubiłem się przy redukcji. Kiedyś już konstruktorzy Yamahy twierdzili, że po

Kawasaki Z 750R. W drodze do perfekcji | Za kierownicą

postawić pytanie, czemu koncern Kawasaki ten tak dobrze sprzedający się model modernizuje jedynie w niewielkim stopniu, krocząc raczej drogą ewolucji niż rewolucji. Odpowiedź jest dosyć prosta. Tak jak w czasie meczu nie zmienia się zwyciężającego składu drużyny, tak bez powodu nie wywala się do lamusa

Jaguar XJ6 D Sovereign

rozwiązania. Sześciobiegowy automat może pracować w trybie komfort lub sport. Subtelnie zmienia przełożenia, maskując tym samym charakterystykę diesla. W trybie sportowym silnik kręci się do 4200 obrotów, a przy 200 km/h skrzynia ordynuje redukcję z VI biegu na V, wyciskając z dwóch sprężarek resztki

Honda Accord Tourer - Co autor miał na myśli?

klekot jest słyszalny tylko przy rozruchu i wyższych obrotach, spalanie jest wręcz nieprzyzwoicie niskie, a elastyczność niemalże wyśmienita. Auto wyraźnie chętniej wchodzi na wysokie obroty. Krótko zestopniowane przełożenia wymagają częstego sięgania do lewarka sześciostopniowej skrzyni biegów, która

Konfrontacje: Seat Toledo 2.0 TDI DSG/Skoda Octavia 2.0 TDI

mieście oszczędniejsza jest wersja z DSG. Skrzynia zautomatyzowana zmienia biegi częściej od przeciętnego kierowcy, a dzięki temu precyzyjniej dostosowuje obroty silnika do potrzeb. DSG to bardzo wygodne i skuteczne urządzenie. Tylko czy warte ok. 8 tys. zł dopłaty?Obecne tempo życia wymusza często drogę

Saab 9-5 2.3 TS Aero

zaczyna się rozmywać dopiero od 4000 obrotów, ale Saabowi obce jest zjawisko turbodziury. Chcesz koniecznie sam zmieniać biegi? Proszę bardzo, możesz to robić przyciskami na kierownicy, skrzynia reaguje bardzo szybko. Polecam jednak wygodniejszy sposób - przycisk "sport" na dźwigni. Samochód

Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI - test | Pierwsza jazda

zaplanowano na 4 lata, a już w 2012 pojawi się następca. Nietrudno zatem obliczyć, że zaprezentowana latem 2007 r. "piątka" kombi na rynku byłaby jedynie kilkanaście miesięcy. Dlatego nie opłacało się rysować "szóstki" kombi od nowa. Nie zmienia to jednak faktu, że zarówno piąta, jak i

Mazda CX-7 - test | Za kierownicą

wśród widzów i szefowie zmieniają zdanie. Rok później w niemal niezmienionej formie Mazda CX-7 wyjeżdża na amerykańskie drogi. W 2007 r. dociera do Europy. Nawet projekt deski rozdzielczej przypomina ten z prototypu. Panowie z Subaru, Suzuki i kilku innych firm - teraz wasza kolej.Do niedawna Mazda CX-7

Renault Grand Scenic 2.0 dCi

. ruszyć z dwójki, nie mogę też zredukować przy bardziej dynamicznej jeździe z czwórki na dwójkę. Muszę poczekać, aż obroty spadną i komputer pozwoli na redukcję. Przez cały czas mam jednak wrażenie, że w trybie automatycznym skrzynia szybciej zmienia biegi niż w sekwencyjnym.W porównaniu z cztero- lub

Subaru Legacy i Outback - pierwsze wrażenia

optymalnych (czyt. wysokich) obrotach silnik robi dużo więcej hałasu niż byśmy oczekiwali. Sytuacji nie poprawia możliwość zmiany "wirtualnych" biegów za pomocą łopatek umieszczonych przy kierownicy. Kiedy w 2008 r. Subaru zdecydowało się wprowadzić boxera w wersji wysokoprężnej, część miłośników

Cena perfekcji - Jaguar XF SV8 vs. Lexus GS 460

wszystkim masa, a ściślej 150- -kilogramowa "nadwaga" Jaguara. Druga rzecz to skrzynia biegów. W"brytyjczyku" kolejne przełożenia zmienia sześciostopniowy automat. W"japończyku" do dyspozycji jest ich aż osiem. Przyznam, że kiedy tylko dowiedziałem się o pierwszym ośmiobiegowym

Audi A3 Cabrio vs. BMW 1 Cabrio - test porównawczy

to mocniejszy 2.0 TDI, który, dzięki systemowi common rail pracuje gładko, cicho i świetnie sobie radzi z cięższym nadwoziem kabrioletu. Najlepiej sparować go z mechaniczną zautomatyzowaną skrzynią DSG, która prócz tego, że szybko zmienia biegi, to i doskonale tuszuje niewielki zakres efektywnych

Audi A4 Cabriolet

, ale bez polotu i drapieżności. Ot, poprawna stylizacja niewywołująca nadmiernych emocji. Bardziej w pamięć zapadają wrażenia z jazdy. Już dwulitrowe turbo radzi sobie nieźle z ważącym ponad 1600 kg samochodem. Chętnie ciągnie od 2 tys. obrotów, nawet na wyższych biegach, nie porażając przy tym nagłym

Abarth 500 - Ukąszenie skorpiona

kontrolka. To tzw. Gear Shift Indicator na dodatkowym wskaźniku ciśnienia doładowania sugerujący zmianę biegu. Przyznam, że urządzenie żywcem przeszczepione z samochodów wyczynowych przy szybkiej torowej jeździe bardzo się przydaje i pomaga uniknąć jąkania się wpadającego na zbyt wysokie obroty silnika. A

Honda IMA

/h* t Średnie spalanie 6,4 l/100 km ss Obroty silnika przy 100 km/h na VI biegu 2200 ss Obroty kierownicy (od oporu do oporu) 2,7

Citroën C4 1.6 HDi

przy tym zaskakująco oszczędny. W mieście nawet podczas dynamicznej jazdy zużywa około 6,5 litra na setkę, na trasie, traktowany odpowiednio delikatnie - nawet o dwa litry mniej. Skrzyni biegów brakuje trochę szóstego przełożenia, które jeszcze obniżyłoby obroty przy większych prędkościach, ale to

Lexus GS - test | Za kierownicą

tym zasługa ośmiobiegowej automatycznej przekładni. Zmienia biegi bez najmniejszych szarpnięć i może pochwalić się najszerszą w klasie rozpiętością przełożeń. Gdyby jeszcze miała nieco wyższe IQ i lepiej przewidywała ruchy kierowcy, byłoby idealnie.Nerwów pasażerów nie nadweręża też zawieszenie

Lopatologiczne tlumaczenie

zwiazek z tym "To samo można > zrobić odpowiednio gazem ustawiając obroty. " i jaki W klasycznych skrzyniach biegow poszczegolne biegi sa zalaczane poprzez nasuwanie muf z wewnetrznym uzebieniem na kola zebate. Aby takie nasuniecie odbylo sie bez zgrzytow, predkosci obrotowe obu elementow

Re: jazda 130 km BEZ zatrzymywania - mała przygod

Czy ja mogę poprosić o przetłumaczenie niektórych pojęć i łopatologiczne wyjaśnienie, co było nie tak i jak powinno być? W szczególności: - co to międzygaz - co to wrzucanie jedynki bez synchronizacji - jak się zmienia biegi bez sprzęgła i czy to ma zwiazek z tym "To samo można zrobić

Re: To jest praca doktorska na ten temat.

ale jakie odnośniki? gość (akurat nie Mieciu) zmieniał mi mapę zapłonu ze 3 x w moim motocyklu. W zależnosci od tego czy jezdziłem na pustym wydechu. Czy zastanawialismy sie ile wyciągnie. Czy zależało mi na mocnym dole i środku. Hamowownia, komputer, i modyfikacje mapy w zależnosci od biegu i

Re: Przy jakich obrotach silnika zmieniacie biegi

Przy dosyć dużym silniku , przy 2000obr/min auto spala najmniej, ważne aby gwałtownie nie wciskać pedału gazu przy tychże obrotach.

Re: Przy jakich obrotach silnika zmieniacie biegi

3-4 tyś Peugeot 206 silnik z kosiarki: 1.1 Tydzień temu jechałem taksówką Polonez, sedan ,złotówkarz zmieniał biegi przy 1300 obr/min- nieprawdopodobne. Benzynę moze zaoszczędzi tylko w jakim stanie będzie silnik...

Przy jakich obrotach silnika zmieniacie biegi?

Jeżdze najwiecej po mieście , wiecie chcę troche dorobić na paliwie(takie czasy - niestety), jak jeździć najtaniej? Moje auto-nissan primera 2,0-16V(136Pcs)

przesadzacie

jeżdżę równolegle dwoma autami - jeden jest sporym dieslem - 3TDI, drugi żwawą benzyną lubiącą obroty - hondy 2,4 Każdy kierowca ma chyba słuch, czuje obroty i WIE, kiedy i w jakich okolicznościach zmieniać biegi. Nie ma prostych recept - można przy 60 jechać na 6 biegu, a przy 70 tece na drugim

Re: A o co z tym funem chodzi?

trypel napisał: > chodzi o silnik. OK - jechałem kiedyś amerykańcem ze starym small blockiem i 3 > biegowym automatem. Tam niczego nie brakowało bo silnik przyspieszal bez proble > mu od poniżej 1000 obrotów a krecił sie w razie potrzeby i ponad 5000. 3 biegi > załatwiały sprawę

Re: Downsizing ...

biegów. I teraz obal moje rozumowanie. No to chyba skrzynia I przlozenia to kiedy sie zmienia biegi ma dosc istotny wplyw na dynamike auta - nie silnika I to jak pracuje??? > > czy maly i wysilony przejedzie bez awarii > > Jaki ku... wysilony, skoro go nie ciśniesz a jedzie? A jak

Re: chcę jeździć na motocyklu!

wystarczyło przejechać się parę razy by zatrybić i później biegi zmieniać intuicyjnie polegając na odczuciach jakich dostarcza prędkość drgania i dźwięk. Nie świadczy to, że teraz po 30 latach jazdy nie przytrafi pomylić się w doborze biegów, ale zmiana na poprawny zajmuje sekundę może mniej i dalej do przodu :)

Re: Obniż zużycie paliwa o 20 proc.

"kontroluj obroty silnika: zmieniaj bieg na wyższy przy 2000 obr./min w silniku wysokoprężnym" Takie rzeczy to tylko wolnossącym dieslu z przed 20 lat. Dwumasa dostaje w tyłek przy jeździe na obrotach między 1000-2000 (pomijam już fakt gwałtownego przyspieszania przy niskich obrotach

Re: Kalibracja licznika prędkości

Czujnik "prędkości" jest umieszczony nie w silniku, ale w skrzyni biegów, konkretnie w mechanizmie różnicowym. Prędkość jest przeliczana z ilości obrotów wychodzących ze skrzyni biegów, niezależnych od obrotów silnika. Jeśli ogumienie jest takie jakie zaleca producent, to znaczy koło ma

Filtr DPF - kosztowna ekologia

znów do maksymalnego momentu. Najlepsze przyspieszenie jest wtedy, gdy silnik ma najwyższą moc. Przy danej prędkości samochodu i danym biegu masz konkretną liczbę obrotów na minutę, a dla konkretnej liczby obrotów masz konkretną moc maksymalną. Wybierając bieg wybierasz jakie obroty ma w danej chwili

Re: Ogolnie, bardzo ogolnie:

Ci, ze zachowujesz sie blednie i sprowadzasz na siebie i otoczenie niebezpieczenstwa wszelakie. BTW w jakim samochodzie osobowym na szostym biegu przy predkosci 20 km/h i puszczonym sprzegle silnik nie szarpie, bo obroty spadly mocno ponizej jalowych? -- MfG C. And a bit of augmentation is a

Re: Kolejnosc jest taka

jaki system? czy tempomat trzyma uparcie w czasie jazdy skrzynie na przedostatnim biegu? to cos sie zepsuło :) u mnie na tempomacie wrzuca na najwyzszy już przy 50 (1200 obrotów) a bez tempomatu przy 70 (tradycyjny automat 5biegowy). W poprzednim na tempomacie skrzynia starała się trzymać

Re: Obniż zużycie paliwa o 20 proc.

A ja mam właśnie silnik TDi, ale nie w VW, tylko w Volvo. Biegi zmieniam właśnie przy 2000 obrotów, bo jak odkręcę mocniej, to grozi mi wjazd w bagażnik poprzedzającego samochodu ;-) Czasami, gdy nikt przede mną nie jedzie, wciskam gaz głębiej - dla samej przyjemności posłuchania wywołującego

Re: Trzy cylindry w "trójce"

szybciej od obrotów. Gdy przyrost mocy jest wolniejszy od przyrostu obrotów, moment zaczyna spadać. Mocy nie zmieniamy przełożeniem, moment zmieniamy, stąd moment na wale silnika jest jako parametr samochodu w zasadzie nieistotny, w obliczeniach trakcyjnych liczy się moment na kołach. Maksimum momentu przy

Re: Volkswagen Touareg

niskich obrotach i w dol rowniez tak wiec auto jest stosunkowo malo dynamiczne ale nie czuje sie zmiany poniewaz skrzyniea (program) sama zmienia bieg kiedy silnik jest w zaprogramowanym zakresie obrotow. Drugi program (przy dzwigni ciagle na D) to tez normalna jazda ale kiedy kierowca ma troche

eee tam przy 60kmh to się nie ma czego bać...

czasem trzeba lekko dodać gazu przy zapinaniu biegu zmieniałem raz biegi w manualu bez dotykania sprzęgła tak tykając wajche i starając się utrzymać obroty takie żeby się mniej więcej z taką samą prędkością wał silnika kręcił i wał na skrzyni i wszystko się udawało aż raz za mocno "

Filtr DPF - kosztowna ekologia

)... Więc zamiast wyliczać siłę z pochodnej mocy bierz tę siłę bezpośrednio z momentu - taka jaka jest zmierzona i podana na charakterystyce danego silnika. Nie zmienia to faktu, że moc i moment są silnie ze sobą związane (geometrycznie). Dodatkowo - żeby przyspieszać muszą obroty wzrastać na silniku

Re: Kingway

odblokowane wszystko co było do odblokowania i zębatki na szybkość żeby lepiej biegi wykorzystać spalanie nadal ok 1l/100 km nie dymi a więc silnik szczelny nie bierze oleju wszędzie sucho kartery się nie pocą hample nadal brzytwy jeszcze dużo okładzin zostało nie zmieniane od nowości zespół napędowy już w

Re: To elementarne, Watsonie

Wszystko też zależy jak szybko wysprzęglasz, zmieniasz bieg, na jakich obrotach zmieniasz i jak szybko silnik schodzi z obrotów. Tak że szarpnięcie może być i hamujące i przyspieszające.

Dlaczego nie czytacie siebie nawzajem?

Przecież to proste ;) Samochód np. ma silnik, który moment maksymalny ma przy 4000 a moc maksymalna przy 6000 i skrzynię pięciobiegową. 1. Jedziemy na 4 biegu i go nie zmieniamy. Przy jakich obrotach będziemy mieli większe przyspieszenie? Przy 4000 czy przy 6000? Odpowiedź jest prosta - przy 4000

Re: Włączanie biegów.

Nie ma sztywnej zasady. Przyjmuje sie, ze biegi nalezy zmieniac jaknajwczesniej, tak aby silnik nie rozwinal duzej mocy, tj. nie spalal duzo benzyny. Im mniejsze obroty to mniej paliwa spalamy w jednostce czasu i pieniazki zostaja w porfelu. Ja np. zmieniam 20, 40, 60, 80 po plaskim. Jezeli auto

Jak tankować taniej i jeździć oszczędniej?

Zmieniaj bieg na wyższy tak szybko, jak to możliwe. W silnikach benzynowych zmień bieg, zanim silnik osiągnie 2500 obrotów na minutę, w dieslach - poniżej 1500 obrotów, oczywiście jeżeli względy bezpieczeństwa na to pozwalają. Tak, oczywiście a za rok jedź do mechanika z kapitalnym remontem

Re: CVT i inne... automaty

Domyslam sie, ze chodzi o zakres prędkosci obrotowej silnika w jakim następuje zmiana przelozenia skrzyni. Ale nadal nie rozumiem dlaczego piszesz, ze CVT to jedyna na swiecie skrzynia, która nie "spada z obrotów"? Dlatego sie dopytywują, czy to chodzi o to, ze przy stalej prędkości np

Re: Ford Fiesta ECOnetic: 3,3 l/100 km

@Pluto Nie bez kozery mowia na ta generacje Civica - autobus. Płaska podłoga, brak tunelu srodkowego, bagażnik o pojemności 370 litrów. Jest którys samochod - hatchback, który ma kufer wiekszy? chyba nie. Przyspieszenie 9,8 do setki. To fakt, nie krece wysoko, przy 3500 tys zmieniam bieg. Na 5

Opel Corsa B

Witam jakie obroty silnika są najlepsze i najekonomiczniejsze dla silnika 1.2 16V? lepiej ciągnąć na biegach poza 1 do 3tys. obrotów i zmieniac na wyższy, czy zmieniać szybciej na wyższe biegi ? jak szybciej to przy jakich mniej wiecej obrotach silnika?

Ekonomiczna corsa?

Witam. Chciałbym się zapytać jak jeździć ekonomiczne w mieście Oplem Corsa 1.2 16v. Jakie obroty silnika i kiedy najlepiej zmieniać biegi co i jak.

Re: Bzdura- a co Ty proponujesz ???

dla sielnika średnio około 1.3 12 zaworowego ?? przy jakich wartościach obrotów zmieniać biegi ???

Re: czy ja zamulam samochody?

To nie tyle jest kwestia jak zmieniasz biegi ale kiedy je zmieniasz, przy jakich obrotach silnika. Sterowniki wtrysku w samochodach mają programy adaptacyjne które dostosowują się do stylu jazdy kierowcy. Twój mąż lubi jeździć dynamicznie, mocno wciskać gaz i kręcić silnik do wysokich obrotów i

Opel Corsa B

Witam. Chciałbym się zapytać jak jeździć ekonomiczne w mieście Oplem Corsa 1.2 16v. Jakie obroty silnika i kiedy najlepiej zmieniać biegi co i jak.

przesiadłem się na diesla

Jeżdziłem do tej pory benzyniakiem i nie wiem jak prawidłowo zmieniać biegi tzn. przy jakich obrotach samochód renault kangoo 1.4 Dzięki za wszystkie podpowiedzi po czterech dniach załatwiłem już świecę żarową

Re: W 12,5 s. do 100 km/h czyli...

To takie uproszczenie było :) Dodałem sobie swoje autko i teraz będę testował. Już się dowiedziałem, przy jakich obrotach zmieniać biegi przy sprincie. A może ktoś mi wyjaśnić na czym polega różnica w sprzęgle DUMP/SLIP?

Silniki, moment, przyspieszenie, hamowanie...

obrotach, ale z wykresu jaki znalazlem w necie wynika cos raczej odwrotnego. Wiec dlaczego tak slabo ciagnie na nizszych obrotach ?? 2. Czy auto na nizszym biegu lepiej przyspiesza ? Niby z wyliczen na to wychodzi ale przeciez co prawda przelozenie biegu zwieksza moment obr. ale na wyzszym biegu mniejszy

Re: "Elka", czyli (nie)bezpieczna prędkość

Przejeżdżam po mieście dziennie (Warszawa) ok. 110-150 km, w godz. od 6 rano do ok. 10. Kalectwo i brak wyobraźni instruktorów (bo przecież nie kursantów) widać na każdym kroku. Jakim kierowcą będzie ten uczeń? Mój zięć po kursie powiedział mi, że bieg się zmienia jak na obrotomierzu jest 3100

Re: Pytanie o piąty bieg

Biegi zmienia się nie w zależności od prędkości, tylko obrotów. Chcesz mieć większe obroty - większy moment obrotowy - dajesz niższy bieg. Nie potrzebujesz wysokich obrotów - dajesz wyższy. Za niskie obroty = zgaśnie, albo będzie się dławił. Za wysokie - będzie wył. A prędkości, jakie przy tym

Re: Tylko automat

mamy jednostajne wycie silnika na tych samych obrotach. Raczej bym się do tego nie przyzwyczaił, bo po kilku latach jeżdżenia z tradycyjnym automatem byłoby to dla mnie nie do przejścia. No, mamy jeszcze tryb ręczny, ale nie po to się kupuje automat, żeby samemu biegi zmieniać. W Verso tradycyjny

Re: CVT i inne... automaty

górnym zakresie obrotów, a że skrzynia CVT - jako jedyna na świecie - ma taką możliwość, żeby z tych obrotów "nie spadać", to tak się zachowuje. I jest to ZALETA a nie wada. Sztuczność natomiast bierze się z braku szarpnięć, o czym pisałem wcześniej. Nadto - nigdzie nie napisałem, że "

Re: Citroen C4 | Pierwsza jazda

odczuwa bo sam zmienia te biegi, a MCP zmienia je troche "z zaskoczenia". DSG jest fajniejsze w pierwszym kontakcie bo zmenia biegi szybciej... ale jakie to ma znaczenie jak sie autem jezdzi na co dzien, spokojnie, w miejskich korkach... zadne - MCP zmienia biegi tak lagodnie, ze wrecz

Re: z cyklu rental cars: toyota rav4

automat zbyt czesto zmienia biegi. Musze korzystac z manulnego wybierania przelozenia - szczegolnie w durnym trybie "eco" chce jechac na zbyt wysokim wg mnie biegu. Trzyma obroty po 1500-1800. A silnik lubi sie krecic. Jak go depniesz do oporu to dochodzi do 7000 na pierwszych kilku biegach

Re: Nowy diesel w nowym Civiku

gęsto zmienianych biegach, pozbawia właścicieli tych czarnych kopciuchów zdrowego rozsądku

Re: Mondeo Diesel czy benzyna?

> Na pewno wiecej przyjemnosci z jazdy bedziesz mial przy dieslu. Taaaa... jako tako... szczególnie ciągłe zmienianie biegów przy jeździe miejskiej jest bardzo przyjemne... Diesel to sama radość ... przy obrotach między 1500 a 2000 obr/min

Re: Tekstylne opaski zamiast łańcuchów

@Do znawcow ...to moc auta zmienia się w zależności od biegu, na jakim jedzie? Popatrz pan... To po diabła te całe wykresy mocy i momentu obrotowego (w zależności od obrotów) z hamowni...? Miałeś może na myśli PRZEŁOŻENIE? Jak tak - to niekoniecznie. Ja np. Mam praktycznie to samo na 1 i na R

Re: Na jakich obrotach jezdzic?

Witam z tego co wiem...to w okolicy max momentu obrotowego nalezy trzymać obroty podczas jazdy w przypadku motocykla...biegi zmieniać przy jakich obrotach nie mam pojecia,ale jeżeli chodzi o zbijanie biegów to w przypadku skrzyń motocyklowych nalezy zwiększac obroty (przegazowywać

Re: Golf TDI vs Golf 1.4 TSI 170

> chcesz mieć dobre > przyspieszenia, mozliwosc pociagniecia do wysokich obrotów bez zmieniania > biegów - kupuj benzynę; Raczej: chcesz mieć dobre przyspieszenie TYLKO przy wysokich obrotach - kupuj benzynę. Zakres obrotów w jakim benzyniak dobrze przyspiesza jest bardzo wąski i

Re: Krótki test 'popółroczny' koreańskiej motoryz

dwiesciepompka napisał: > No właśnie skąd wytrzasnąć obroty przy róznych predkościach? Jak to skąd ? To serce Ci nie mówi, ja z zamkniętymi oczami wiem jakie mam obroty. Tylko mi nie mów, że zmieniasz biegi metodą wzrokową ?

Re: Samochodów sprzedaż..

Ponoć "kto sieje wiatr, zbiera burzę" Spodziewałem się odzewu Pań automobilistek i mam com chciał :-( Tymon, nie sprawdzę jakie mógłbym mieć obroty na drugim biegu, bo mi świnia sama zmienia biegi. Ale w normalnym(średniolitrażowym)aucie to już wtedy trochę wyje.. PS.Kolejny temat mi

moment obrotowy i moc maksymalna

czy mógłby mi ktoś jasno wytłumaczyć jak przyśpieszać optymalnie z następującą charakterystyką silnika (przy jakich obrotach zmieniać biegi na wyższe?) Moc maksymalna: 85 kW (116 KM) przy 4000 obr/min Maksymalny moment obrotowy: 250 Nm przy 1800-3000 obr/min Paliwo: olej napędowy czytałem że

Re: przesiadłem się na diesla

drugiszymki napisał: > Jeżdziłem do tej pory benzyniakiem i nie wiem jak prawidłowo > zmieniać biegi tzn. przy jakich obrotach samochód renault kangoo 1.4 > Dzięki za wszystkie podpowiedzi po czterech dniach załatwiłem już > świecę żarową udalo ci sie wkrecic swiece zarowa do

Re: co kupic chopera czy maxi skutera?

automatyczne sprzęgło i samemu decyduje się przy jakich obrotach zmienić bieg, to czy pełny automat zmienia biegi w odniesieni do odkręconej manetki? Silniki benzynowe są raczej wysokoobrotowe, niski bieg, wyprzedzanie, silnik wchodzi na obroty dojazd do pojazdu poprzedzającego, ujęcie odrobiny gazu tak żeby

Skrzynia bezstopniowa a obroty silnika

Zaobserwowalem jezdzac Nissanem Altima z CVT benzynowe 2,5 litra. W normalnym samochodzie jazda jest na konkretnym biegu z roznymi predkosciami i roznym zuzyciem paliwa. W przypadku CVT jazda jest tez z roznymi predkosciami ale skrzynia sobie ciagle zmienia przelozenie na odpowiadajace pracy

Re: Panie Marcinie-biegi a zużycie paliwa

Czyli mniej więcej przy jakich prędkościach zmieniać biegi w Punto, żeby nie szkodzić silnikowi? Ilość obrotów na minutę nic mi nie daje, bo nie mam takiego zegara.

Re: ruszanie, przyspieszanie, zmiana biegow

Faceta nie zmieniaj - po prostu z nim nie jezdzij :-) Zeby prawidlowo zmieniac biegi, trzeba wyczuc co lubi samochod. Jedne wola nizsze obroty, a inne z niskich nie chca jechac i trzeba "krecic" je wyzej. Sluchaj uwaznie silnika. Po nabraniu pewnego obycia z autem, sama bedziesz

Re: Golf V i przekładanie biegów.

A co to obrotomierza nie ma? A co to znaczy "czuć" kiedy zmieniać biegi? Słychać? To co maluchem jeździł? Na pewno jest w instrukcji przy jakich obrotach zmieniać biegi w zależności od charakteru jazdy (ekonomiczna, średnio dynamiczna, sportowa). -- My, ludzie, wcale nie jesteśmy

Re: Obroty boxa

Każdy silnik charakteryzują 2 parametry: max. moment i max. moc. Max. moment to największa siła jaką silnik może przekazać do ukł. napędowego, zaś max. moc to wielkość pracy jaką silnik może wykonać w jednostce czasu. Aby w pełni wykorzystać dynamikę auta należy tak zmieniać biegi w górę by obroty

Zmiana biegów i obroty

Właśnie zaczynam jeździć po odebraniu prawka stąd moje pytanie do doświadczonych kierowców Wszystko chrzani mi się ze zmianą biegów. Przy jakich obrotach (ok. 3000???) powinno się zmieniać biegi? Pamiętam, że instruktor mi mówił, że jak ruszam z jedynki to przy ok. 3000 a poźniej przy trochę

Re: Mondeo Diesel czy benzyna?

zyrafffa napisała > Taaaa... jako tako... > szczególnie ciągłe zmienianie biegów przy jeździe miejskiej jest bardzo > przyjemne... > Diesel to sama radość ... przy obrotach między 1500 a 2000 obr/min > Ja piszę o nowoczesnych dieslach, a Ty o takich sprzed kilkudziesięciu lat.

Re: dymamo dzis czy nie dymamo?

samego wiatraka jest raczej cieniutka. Ale i tak odpowiedz jest twierdzaca - obciazony wiatrak zmniejszy obroty. Nie obciazony bedzie mial obroty wieksze. Jesli byloby inaczej i stworzylbys dynamo, ktore nie zmienia oporow ruchu niezaleznie od obciazenia, znaczyloby, ze wynalazles pierwszy element "

Re: Golf TDI vs Golf 1.4 TSI 170

Zależy do jakiego benzyniaka porównujesz (i jakiego diesla). Ja mam na II do ok.80 a na III do 125 - i co z tego, jeżeli lepiej nie potrzeba? I tak zmieniam biegi dużo wcześniej. Ja wachluję żeby trzymać niższe obroty i mam dobre przyspieszenie a w benzyniaku trzeba wachlować żeby mieć wyższe

Re: artykuł dno...

spowodowana bardzo ospalym zmienianiem biegu. Porponuje taki test: Po zmianie swiatel wrzucamy jedynke i rozpedzamy auto zdecydowanie wciskajac pedal gazu(ale max miedzy 1/2 a 3/4 skoku) i zwawo zmienajac biegi przy obrotach 2-2,5tys (W przypadku benzyniakow). W 99% przypadkow w Plocku tylko tyle wystarczy

Opisujesz sytuacje niemozliwa

zdaniem na tych wyższych, ale kumpel twierdzi, że na niższych. Tu masz tez racje, dlugotrwala jazda na ZBYT niskim biegu tez jest szkodliwa. Sprobuj sie przejechac albo dac przewiezc takim samym samochodem tylko automatem i poobserwuj przy jakich obrotach automat zmienia biegi w gore i w dol.

Re: DIESEL - porównanie mocy z benzyniakiem

silnika w zakresie obrotów przy jakichzmieniane biegi?

sport vs. winter

kojo5 napisał: > Jaka jest różnica między "sport" - "winter"? > Czy jakoś inaczej zmienia biegi? Nastawa sport preferuje wyzsze obroty, pozniej zmienia biegi w gore, a wczesniej redukuje, silniej hamuje silnikiem. Ta nastawa zwieksza osiagi i zuzycie paliwa. Nastawa

Re: Ech, tirowcy...

zakład, że jechał na tempomacie. Dlaczego miałyby zmienić się obroty silnika, jeżeli wciąż jechał z tą samą prędkością? Jeżdżę dużo na tempomacie i zapewniam Cię, że jak długo prędkośc pozostaje ta sama to i obroty się nie zmieniają. Jeżeli pojazd przy danych obrotach na danym biegu nie jest w stanie

Re: Technika jazdy - przerzutki.

Na twardej nawierzchni jest prosta zasada - kręcisz korbą ze stałą prędkością. Nie ma sensu zmieniać przerzutek zbyt często, przy okazji zwalniania przed zakrętem redukujesz, rozpędzasz się i wrzucasz "bieg przelotowy". Jaki "bieg przelotowy" dobrać podpowiada pulsometr

Re: Zmiana biegów i obroty

oscaros napisał: > Właśnie zaczynam jeździć po odebraniu prawka stąd moje pytanie do > doświadczonych kierowców Wszystko chrzani mi się ze > zmianą biegów. Przy jakich obrotach (ok. 3000???) powinno się zmieniać biegi? > Pamiętam, że instruktor mi mówił, że jak ruszam z jedynki to przy

Re: Dwa palce lewej dłoni

jak sie powidzialo a to 3a powiedziec b. podczas redukowania biegow, na krotki ulamek sec gdy klamka prawie zamknieta podkrecam obroty do takich jakie powinny byc na biegu na ktory zmieniam i dopiero wtedy zrzucam bieg. generalnie chodzi o to, zeby biegi zmienialy sie jak najlzej. rozmawialem z

Re: Dlaczego nie czytacie siebie nawzajem?

> 1. Jedziemy na 4 biegu i go nie zmieniamy. Przy jakich obrotach będziemy mieli > większe przyspieszenie? Przy 4000 czy przy 6000? > Odpowiedź jest prosta - przy 4000 ale różne są prędkości liniowe samochodu. nie zawsze :> akutat skrzynie sekwencyjne psuja osiagi, ale sa dosc tanie i

Re: Racjonalne korzystanie z auta

na którym mamy przyśpieszenie takie jakie chcemy/potrzebujemy (tzn. jeśli przyśpiszamy za szybko, zmniejszmy bieg, chyba że już mamy poniżej ~1400RPM i zejście na wyższy spowoduje nierówną pracę silnika przy zbyt niskich obrotach), byle nie większe obroty niż obrotych maksymalnego momentu obrotowego

Re: przesiadłem się na diesla

drugiszymki napisał: > Jeżdziłem do tej pory benzyniakiem i nie wiem jak prawidłowo > zmieniać biegi tzn. przy jakich obrotach Takie pytanie w ogóle nie powinno paść ze strony osoby, która uważa siebie za kierowcę, bo się po prostu kompromituje. Ja silnikiem diesla przejechałem ponad 250

Re: zeby bylo tak jak chce devulot

ech .. sprobuje jeszcze raz ... to o czym mowisz ma wplyw na czas osiagania danej predkosci. byly by przydatne jakbys chcial kierowcy rozpisac po jakim czasie ma zmieniac bieg. Wieksze opory spowodowaly by wydluzenie czasu. Ale co z obrotami? Czy mogly by zaistniec przeslanki alby zmienic bieg przy

Re: Obroty silnika!!!!ważne

to wszystko zależy od samochodu jakim jezdzisz - ja jezdzę puntem 1.2 i biegi zmieniam różnie czasami przy 3.5 tys obrotów czasami wcześniej - nie ma jednej sprawdzonej metody np przy 3 tys obrotów zmieniaj bieg na wyższy. Słuchaj silnika jak czujesz że więcej nie wyciągnie to wrzuć mu wyższy bieg

Kiedy zmiana biegów

Przy jakich obrotach w moim wynalazku powinienem zmieniac biegi. Dokładnie żona bo ja zmieniam na słuch a Ona dopiero bedzie tym jezdziła i nie wiem przy jakich obrotach powinna wrzucic 1 kiedy 2,3,4 zeby silniczek jeszcze troche wytrzymał i nie za duzo autko paliło. Samochod tavria poj.1100

Jak III Renegade Remastered HD

biegli – poturlamy się. Teraz pora na kombinacje. L1, a potem X w trakcie biegu da nam daleki skok, trzymając L1 i stojąc w miejscu, a następnie wybierając X wyskoczymy wysoko, zaś X plus kółko równa się wysokowi z obrotem. X plus kwadrat to atak z powietrza, zaś kwadrat a następnie X – tak

Re: jak niskie obroty bezpieczne dla silnika

ja osobiście każdy bieg zmieniam przy innych obrotach. Czym niższy tym prędzej. Do czwórki, po przejściu na wyższy bieg mam nieco poniżej 2000 obr/min, po wbiciu piątki mam nieco powyżej 2000 obr/min . ale w moim aucie max moment obrotowy leży dość nisko tzn 2750 obr/min.(silnik 8V), w nissanie

Re: Propozycje

> >..przy jakich wartościach > > obrotów zmieniać biegi ??? dla normalnego: 2 od 1000 Domyslalem sie ,ale z tego co u gory - przy JAKICH obr. a nie DO jakich zejsc - raczej wynika ,ze 2 bieg wrzucac przy 1000 obr./min

Re: Blamaze,sukcesy,rozczarowania... 2012

być . Oto nowy porządek . I najtrudniejsze do przyjęcia tradycjonalisty . Tego nikt nie zatrzyma . W najbliższym dwudziestoleciu ludzkość zapomni o niedzieli jako święcie odpoczynku od pracy i poświęceniu go Bogu . Tak dla niektórych wierzących , trudno będzie zrozumieć i przyjąć taki obrót sprawy

Re: biegi???????????

Primo - kiedy zmieniać to dokładnie słychać i czuć pod nogą. Jak silnik robi się głośny, a nie musimy szybko przyspieszać - bieg w górę. Jak nie ciągnie - bieg albo dwa w dół. Secundo - trzeba być albo kompletnym idiotą, albo kompletnym ignorantem, żeby podawać prędkości bezwzględnie. Każdy

Re: DIESEL - porównanie mocy z benzyniakiem

który zaprezentował Tiges_wiz? Czy > raczej wykresu momentu silnika w zakresie obrotów przy jakichzmieniane bieg > i? Tiges zaprezentował 4 wykresy - dotyczy przedostatniego :)

Re: Włodku z Poznania i ze świata!

oddziela od zabudowy gruby pas wysokiej zieleni. > Czy słyszałeś już o samochodach z 6-stopniową skrzyni > ą biegów? > Że hałas powodują raczej obroty silnika, a nie prędkość jazdy? Jestem pasjonatem motoryzacji, członkiem AW, byłym zawodnikiem kartingowym, uprawiam czynnie jazdy po różnych

Re: spod świateł SC a RS

Gość portalu: maciejosss napisał(a): > mój przykład polegał na tym , że można ruszyć z II biegu nie tracąc (a może > zyskując -nie wiem ) na ogólnym przyśpieszeniu do końca II biegu a wszystko > zależy od tego w jakim czasie zmienia się biegi. Obroty biegu jałowego w dieslu+2bieg=ok.25

Re: Bardzo proste

>zmieniać przy najwyższym momencie obrotowym (oczywiście przy jeżdzie pod górę lub > przy ostrzejszym przyspieszaniu podciągam obroty a przy zjeździe zmieniam wcze > śniej. Szkopul w tym ze ten "najwyzszy moment obrotowy" moze byc w calkiem szerokim zakresie predkosci

Zmiana biegow i obroty

Właśnie zaczynam jeździć po odebraniu prawka i musze powiedziec, że początkowo stres jest podobny jak przy egzaminie. Jednak jazda samemu bez "podpowiadacza" z boku wymaga wprawy. Mi np. wszystko chrzani się ze zmianą biegów. Przy jakich obrotach (ok. 3000???) powinno się zmieniać

Re: Znowu "jestesmy sobie sami winni", wg zurnali

potrzebne... no to jeździ z nami całymi miesiącami... po co? 5. W wysokoobrotowym benzyniaku, takim jak mój X16XEL z Opla mogę sobie pozwolić na niekręcenie, bo silnik ten ma prawie płaski przebieg momentu obrotowego. Zmieniam więc bieg około 3.000 obrotów na minutę. W trochę starszym benzyniaku M43 z BMW

Re: Yaris 1.0 spala 9.5 litra - co się popsuło ?

> Mam od 2 miesięcy Yarisa 1.0 (2000 r.) Jeżdżę tym autkiem spokojnie > (dziewczyna)praktycznie tylko po Wrocławiu. Heh, to chyba nie ma nic do rzeczy. Właśnie to panie częściej piłują silnik zamiast wrzucić bieg w górę. Przy jakich obrotach zmieniasz biegi? Jeżeli masz obrotomierz (a na bank

Re: kazdy facet powinien kiedys sobie kupic taki

nuuuda. moze te sa rzeczywiscie duzo lepsze. wg mnie boy racer to civic si z rura zamiast wydechu sredni wiek kierowcy camaro jest znacznie wyzszy co nie zmienia faktu, ze ten woz nie kryje sie ze swoja funkcja - "kickin' ass". co nie zmienia faktu, ze przy 70mph na 6tym biegu mial obroty

Re: Na temat automatów.

Co Ty piszesz za herezje ? Przecież to przy jakich obrotach skrzynia zmienia bieg zależy od położenia pedału przyspieszenia. Jeśli ostro przyspieszasz to automat zmienia bieg dopiero przy maksymalnych obrotach, przed czerwonym polem na obrotomierzu. Wnioskuję że jeździsz delikatnie. Spróbuj

Re: moc, moment - wykresy

: ciezko przekrecic taki silnik , bo zwykle po 4000 obr przestaje jechac i odruchwo zmieniamy bieg. ogranicznika obrotów nie nalezy wiec traktowac jako wyznacznika momentu w którym mamy zmienic bieg(bo wtedy najlepiej bedziemy przyspieszac ) ,ale jako ochrone silnika przed zbyt wysokimi obrotami i

Co to za usterka ?

Witam wszystkich. Jako kobieta mam ograniczoną wiedzę na temat techniki motoryzacyjnej a mam kłopot z moim Escortem. Otóż gdy zmieniam bieg i dodaje gazu to samochód nie przyspiesza. Silnik zwiększa obroty (zaczyna bardziej wyć) ale auto jakby nie "łapie" i nie przyspiesza

Re: "Elastyczne" silniki

sherlock_holmes napisał: > Zdziwisz sie,ale w moim samochodzie na 5 biegu przy 140km/h silnik ma niecale > 3500obr/min. Teoretyczna predkosc max. (6000obr/min na V biegu) to kolo > 215km/h, Wg mnie 240. A przy jakich obrotach zmieniasz bieg na wyzszy? Daze do tego, ze jezdzac na

Styl jazdy to kwestia indywidualna

zachodzie przez miasta przechodza nawet autostrady). Zatem jest twoim wyborem kiedy zmieniasz biegi, przy jakich obrotach. Bedzie mialo to wplyw na szybkosc, zuzucie paliwa, i zuzycie samochodu. Zauwaz ze niektore samochody zuzywaja sie bardzo szybko, a niektore potrafia przezyc 20 lat.

Re: lampka akumulatora.....

ktosssss2007 napisała: > pozatym, jadac gdzies z dwa razy mignela mi , tzn zapalila sie na krotko > kontrolka akumulatora > > akumulator byl zmieniany niby dopiero 1.5 roku temu i w miedzy czasie > przejeclahelm 15-20k kilometrow, ale jako, ze wyjezdzam tym samochodem za >

Ekojazda dla środowiska i dla kieszeni

;na sucho" (zwłaszcza rozrząd) więc rada by tuż po starcie wrzucać bieg i ruszać "duynamicznie dodając gazu" co nieco kontrowersyjna. Podobnie jak pogląd, że chcąc zwolnić bądź wyhamować powinniśmy jechać na biegu, a nie na luzie. Hamulce to może oszczędza ale jakim cudem paliwo? Chyba że

Re: Japonczycy oszukuja na mocy silnikow

sherlock_holmes napisał: > Gdyby rzeczywiście oba miały takie same obroty przy 60km/h (na tym samym biegu) A czemu na tym samym biegu? A co mnie obchodzi nazwa biegu? Niech sie nazywa Hugo Egon i Otto, a nie trzeci, czwarty i piaty. Ja zmieniam biegi patrzac na obroty i obciazenie silnika, a

Re: PARTNER - źle zestopniowana skrzynia biegów?

Dlaczego źle zestopniowana? A przy jakich obrotach jeździsz na tej trójce? hdi to bardzo elastyczny silnik o to chodzi żeby jak najmniej zmieniać biegi ważne jest aby go nieżyłować.Tylko jedynka jest krótka reszta wg. mnie jest ok. Pzdr

zmiana biegów

mam nowego bandita i to jest moja pierwsza rzędówka czwórka i zastanawiam się przy jakich obrotach najlepiej jest zmianiać biegi czy kręcić na biegach do 8000 czy już przy 5000 zmieniać??/ bo jakoś przestawić się z twina nie mogę :( a zaznaczę że jeżdżę turystycznie a nie sportowo

Re: Moment a moc...

wykresu momentu obrotowego. Musiałbyś wziąć wykresy momentu obrotowego na kołach (moment na silniku modyfikowany przełożeniem) dla poszczególnych biegów i na tej podstawie stwierdzić, jakie są optymalne prędkości, przy których należy zmieniać biegi by uzyskać najlepsze przyspieszenie. Więc sprawa nie

Skalar (fizyka)

określonych problemów można zajmować się np. tylko wartością sił bez podania ich zwrotu i kierunku, ale tylko wówczas, gdy wcześniej stwierdzono, że wszystkie te cechy są zgodne dla wszystkich sił. PseudoskalarNa wzór podziału wektor, pseudowektor wyróżnia się skalary od pseudoskalarów. Skalary przy obrotach

Charakterystyka zewnętrzna silnika

on maksymalne wartości momentu i mocy jakimi dany silnik dysponuje i przy jakich obrotach ma to miejsce. Na wykres składają się krzywe momentu obrotowego M i mocy N oraz jednostkowego ge i godzinowego Ge zużycia paliwa, przy pełnym obciążeniu w funkcji prędkości kątowej wału korbowego silnika. Taki wykres

Zawór upustowy

Zawór upustowy różnicy ciśnienia (ang. blowoff) utrzymuje stałe ciśnienie w układzie dolotowym turbo doładowanym silnika spalinowego.Gdy przepustnica będzie zamknięta powietrze pompowane przez turbosprężarkę (która jest dalej na obrotach), wylatuje przez zawór upustowy. Zapobiega zwiększaniu

Short shifter

Short shifter – dźwignia zmiany biegów skonstruowana w taki sposób, aby zmieniać biegi szybciej i sprawniej.Od typowej dźwigni zmiany biegów jej konstrukcja różni się: Długością górnej części dźwigni (powyżej jabłka). W short shifterze ta część jest krótsza. Długością dolnej części dźwigni

VVTL-i

VVTL-i, (ang. Variable Valve Timing and Lift intelligent system) - inteligentny system zmiennych faz rozrządu stosowany w silnikach Toyoty. Jest ulepszoną wersją systemu VVT-i, który może zmieniać skok zaworu (czas otwarcia) oraz fazy rozrządu. Jest najbardziej złożonym systemem VVT, znacznie

Tekst udostępniany na licencji Creative Commons: uznanie autorstwa, na tych samych warunkach, z możliwością obowiązywania dodatkowych ograniczeń. Zobacz szczegółowe informacje o warunkach korzystania.
Zasady zachowania poufności. O Wikipedii. Korzystasz z Wikipedii tylko na własną odpowiedzialność. Materiał pochodzący z Wikipedii został zmodyfikowany poprzez ograniczenie liczby przypisów. Wikipedia® is a registered tradmark of the Wikimedia Foundation.