przekroczenie obrotów silnika benzynowego

Marcin Lewandowski

Hyundai i10 1.0 Premium | Test | Skośnooki Europejczyk

Hyundai i10 1.0 Premium | Test | Skośnooki Europejczyk

Jest lekki, oszczędny, wygodny i bogato wyposażony, a także dobrze wygląda. Czy Hyundai i10 ma jakieś wady?

Toyota GT86 vs. Yamaha MT09 | Konfrontacja | Zaszalej na wiosnę

Kryzys wieku średniego, pozbycie się dzieci z domu, albo po prostu wiosna. Każdy pretekst jest dobry, by poprawić sobie humor nową zabawką. Albo dwoma...

Ford Ka 1.2 Trend+ | Test | Cena ma znaczenie

Pewnie wielu z was zapomniało już, że w sprzedaży nadal występuje model Ka. Nic w tym dziwnego, ponieważ znacznie częściej od miejskiego Forda na ulicach można spotkać spokrewnionego z nim Fiata 500. Teraz może się to całkowicie zmienić

Subaru BRZ | Test | Nawrócenie

Subaru BRZ | Test | Nawrócenie

elastycznością już od 4 tys. obrotów. Moc maksymalna generowana jest przy 7000 obr/min. Przy okazji ryku silnika współgrającego z wydechem BRZ dostarcza niesamowitych wrażeń. Układ kierowniczy jest ostry niczym zestaw nowych żyletek, a reakcja auta na polecenia wydawane przez kierowcę natychmiastowe. Sportowe

BMW X4 oraz X3 | Pierwsza jazda | SAV i SAC

BMW X4 oraz X3 | Pierwsza jazda | SAV i SAC

zakresie 1500-3000 obr.min. Dynamika auta jest doskonała, choć nie pozbawiona typowej dla obdarzonych potężnym momentem obrotowym Diesli zadyszki, wynikającej z niedużego zakresu użytecznych obrotów (a w każdym razie mniejszego, niż w silnikach benzynowych). Układ kierowniczy stawia większy opór, niż w X3

Coraz lepsze paliwo na polskich stacjach

Coraz lepsze paliwo na polskich stacjach

Samochody z fabryczną instalacją LPGCzym skutkuje niedotrzymanie parametrów paliwa? Może na przykład spowodować wzrost jego zużycia, pogorszyć stan techniczny silnika i w konsekwencji prowadzić do jego awarii. Dlatego Inspekcja Handlowa kontroluje niemal wszystkie rodzaje paliw dostępne na rynku

Silnik | Czy docierać nowy silnik?

Silnik | Czy docierać nowy silnik?

jest dopiero po przekroczeniu 30 tys. km lub po 2 latach. Taka informacja z pewnością ucieszy właścicieli samochodów, ale w nas zasiała dziennikarski niepokój. Czy to jednak nie za duży przebieg bez wymiany oleju? Nasz Renault na pod maską wolnossący silnik benzynowy o pojemności 2 litrów, który

Chevrolet Aveo - test | Pierwsza jazda

Chevrolet Aveo - test | Pierwsza jazda

czterema benzynowymi, wolnossącymi silnikami do wyboru: 1.2 w odmianie 70- i 86-konnej, 100-konnym 1.4 oraz 115-konnym 1.6. Silniki o pojemności 1,2 l współpracować będą z pięciobiegową skrzynią manualną. Mocniejsze będzie można zamówić z przekładnią automatyczną o sześciu przełożeniach. Jesienią gamę

Suzuki Splash 1.2 VVT | Długi dystans

Suzuki Splash 1.2 VVT | Długi dystans

Pearl Metalic.WyposażenieOsoby zdecydowane na kupno miejskiego minivana Suzuki mają do wyboru dwa silniki benzynowe: 3-cylindrowe 1.0 rozwijające moc 68 KM albo 94-konne, czterocylindrowe 1.2. Auto z takim właśnie silnikiem trafiło do naszej redakcji. Benzyniak współpracuje z pięciostopniową skrzynią

MINI JCW GP | Test | Pierwsza jazda |

MINI JCW GP | Test | Pierwsza jazda |

także najmocniejsze. Różnica między standardowym John Cooper Works jest nieduża, bo wynosi tylko 7 KM, ale na uwagę zasługuje fakt, że GP jest mocniejsze nawet od MINI Challenge. Benzynowy silnik o pojemności 1.6 wyposażony w układ turbo, generuje 218 KM przy 6000 obrotów na minutę, ale już 260 Nm od

Subaru Diesel - nowy styl imprezowania

./min. Na dodatek, choć turbosprężarka faktycznie rozkręca się szybko, to jednak nie działa skutecznie w najniższym zakresie obrotów. A to w przypadku silnika Diesla (który właśnie tam powinien mieć przewagę nad benzynowymi odpowiednikami) spora skucha.Tak więc inżynierowie z Fuji Heavy Industries

Skoda Fabia RS | Długi dystans - 5100 km

Skoda Fabia RS | Długi dystans - 5100 km

brzmi też jak znany mi już 3.2 FSI V6... To jednak musi być 2.0 T FSI. Ale gdzie sprężarka? Ani jej nie czuć, ani nie słychać. Gładko i jednostajnie wchodzi na obroty. Turbodziura? Nie ma. Tak kulturalnie zachowywały się dotąd tylko silniki o większej pojemności. To - jak nam późnej wyjaśniano - zasługa

Historia Mercedesa w obrazkach

Historia Mercedesa w obrazkach

| Pierwsza jazdaJest to pierwszy - zbudowany na bazie B-klasy - seryjny model Mercedesa zasilany ogniwami paliwowym. Koła napędzane są przez silnik elektryczny rozwijający moc 136KM. Maksymalny moment obrotowy wynoszący 290 Nm dostępny jest już od najniższych obrotów. Według zapewnień producenta, auto

Skoda Greenline II  - test | Pierwsza jazda

Skoda Greenline II - test | Pierwsza jazda

bycia eko. A to jak na nasz rynek trochę mało. Polski importer Skody jest więc realistą i sam przyznaje, że bez ulg podatkowych na takie auta roczna sprzedaż nie przekroczy... kilkunastu sztuk.A co tak naprawdę oznacza Greenline? Auta w tej wersji przede wszystkim napędzane są silnikami Diesla 1,2

Peugeot RCZ - test | Pierwsza jazda

Peugeot RCZ - test | Pierwsza jazda

lub odjęciu gazu wygina się w rytm obrotów silnika."Masz charakterek, a to jeszcze nie charakter" - cytatem Wolfa z "Pulp Fiction" można podsumować diesla po przesiadce do benzynowej wersji o mocy 200 KM. Silnik z bezpośrednim wtryskiem, zmiennymi fazami rozrządu i turbiną twin

Audi A4 2.0 TDI 170 KM - test | Za kierownicą

Audi A4 2.0 TDI 170 KM - test | Za kierownicą

dostępną opcją jest wydajny układ wentylacji/ ogrzewania postojowego, uruchamiany drogą radiową lub poprzez zaprogramowanie w systemie MMI.Wśród jednostek napędowych znalazły się dwie benzynowe i trzy wysokoprężne. Są to jednak silniki nieprzeciętne. Wszystkie są wyposażone we wtrysk bezpośredni - oba

Hyundai i30 CW - test | Za kierownicą

raczej z autami klasy średniej lub średniej wyższej renomowanych producentów. Uruchamiamy silnik i znowu jesteśmy pozytywnie zaskoczeni.Miarowe mruczenie benzynowego 1.6 jest ledwo słyszalne. Ruszam i odkrywam, że silnik pracuje przyjemnie i miękko, ma równomierną charakterystykę i świetnie radzi sobie z

Alfa Romeo 145/146 (1994-2000) - opinie Moto.pl

sprawdzać jego stan co 30 tys. km i dokonywać wymiany co 60 tys. km. Przy ostrej eksploatacji wymiana powinna odbywać się po 30 tys. km. Nie należą do rzadkości przypadki zabrudzenia przepustnicy, co objawia się falowaniem wolnych obrotów. Jeśli falują wolne obroty, a silnik wyraźnie słabnie po

BMW 335i xDrive - test | Za kierownicą

BMW 335i xDrive - test | Za kierownicą

już jedziemy reakcja na gaz jest w pełni adekwatna do oczekiwań. Auto chętnie przyspiesza z niemal każdych obrotów i w mgnieniu oka pozwala złamać wszelkie ograniczenia prędkości. To, że silnik o mocy 306 KM radzi sobie znakomicie z coupe średniej klasy jest do przewidzenia, ale to, jak niewiele

Lancia Delta 1.8 Di Turbo - test | Za kierownicą

Lancia Delta 1.8 Di Turbo - test | Za kierownicą

w niskim i średnim zakresie. Zapał Delty wyraźnie słabnie po przekroczeniu 5 tys. obrotów na minutę.Delta rzuca rękawicę kompaktom premium także pod względem wyposażenia. Na liście opcji znajdziemy m.in. aktywne zawieszenie, asystent parkowania czy system kontrolujący pas ruchu.Charakterystyka nie

Škoda Fabia Combi II - Żadnej konkurencji

uchwyt, zdjąć w bicyklach przednie koła i sprawa załatwiona. Nie trzeba wozić rowerów na dachu i martwić się, że pogorszą aerodynamikę albo ktoś je nam ukradnie.Brak czwartegoFabia Combi wyposażona może być w jeden z trzech silników benzynowych (1.2 HTP 51 KM i 63 KM; 1.4 16V) lub dwóch diesli (1.4 TDI

Audi A3 Cabrio vs. BMW 1 Cabrio - test porównawczy

motor 1.8 TFSI. Podejrzewam, że to optymalny silnik dla najnowszego Audi. I faktycznie. 250 Nm dostępnych już od 1500 obrotów żwawo rozpędzają auto w zamian zadowalając się 10 litrami paliwa. Jeśli ktoś nie liczy się z wydatkami, oczywiście może zdecydować się 2.0 TFSI -wrażenia podobne, tylko mocy ciut

Mitsubishi Outlander 2.0 Turbo

prędkości niekontrolowany zryw i trzy tysiące obrotów. W końcu setka na liczniku powinna pojawić się już po 7,7 s. Zaczyna być dobrze. Ale czekamy na największą wadę tego typu silników - turbodziurę. Przekroczyliśmy cztery tysiące. I nic. Jak w dużej, przynajmniej 3.5-litrowej amerykańskiej "benzynie

Skoda Fabia Greenline - test | Pierwsza jazda

) Zasady ekodrivingu Škody: 1. Jedź na najwyższym możliwym biegu 2. Włączaj wyższy bieg najpóźniej po osiągnięciu 2000 obr./min w silniku wysokoprężnym i 2500 obr./min w benzynowym

BMW M3 vs. Lexus IS-F. Banzai!

ze zderzaka BMW -choć mam wrażenie, że to dzieło komputera! Silnik jest niemal tak cichy jak w zwykłym Lexusie, ale kiedy przekroczymy magiczną wartość 3800 obrotów, w ułamku sekundy zmienia się w potwora rozrywającego w strzępy powietrze za samochodem. To nie jest naturalna cecha silnika, lecz

Ford Focus - Pół roku bez awarii

, przynajmniej na razie żadne zdjęcie do redakcji nie dotarło. Powodów pewnie było sporo. Mając do dyspozycji silnik 1.6 l DOHC Ti-VCT, dość łatwo w chwili zapomnienia przekroczyć dopuszczalną prędkość. Nowa wersja 100-konnej benzynówki znanej ze wcześniejszych modeli Forda dzięki zmiennym fazom rozrządu zyskała

Porsche Cayman - test | Za kierownicą

, rezonującego dźwięku silnika. Dla mnie najpiękniejsza muzyka przygrywa po przekroczeniu 5 tys. obrotów, choć niektórzy twierdzą, że to trudne do zniesienia rzężenie. Nie znają się. Przy ostrych zjazdach coraz przydają się czterotłoczkowe zaciski i nawiercane tarcze. Ich skuteczność jest imponująca - w końcu

Infiniti FX 30d S | Za kierownicą

Dotychczas apetyt na FX-a studziły benzynowe silniki, jednak na Stary Kontynent trafia właśnie bardziej "cywilizowana" odmiana. Choć jeżdżę nim od kilku dni, ta monumentalna sylwetka wciąż mnie intryguje. Poczucie bezsensu góruje nad zachwytem i odwrotnie. Atletyczne krągłości to bez

Konfrontacje: Ford Mondeo 2,2 TDCi Titanium X/Honda Accord 2,2 i-CTDi Sport

petardę na czterech kołach. Chodzi nie tyle o czasy przyspieszeń, co elastyczność. Mimo to nie da się nim jeździć po mieście na jednym tylko biegu. Mały zakres użytecznych obrotów i ciasno zestopniowana skrzynia sprawiają, że przez chwilę nie dzieje się nic, a po przekroczeniu 2000 obrotów przednie opony

Audi A3 Cabrio, Volvo C70, Mazda MX-5 - Lans na trzy sposoby

Mazda MX-5 2.0 Nadwozie kabriolet, 2-drz., 4-os. coupé-cabrio, 2-drz., 4-os. roadster, 2-drz., 2-os. Silnik benzynowy, turbo, 1984 cm3

Hopa na Mucharzu - Citroen C4 by Loeb

specjalnych. Dzisiaj miało się to zmienić.Niczego nie udajeNie bez powodu odwiedziliśmy właśnie Mucharz. Citroën C4 by Loeb to limitowana wersja seryjnego hatcha C4 wprowadzona na rynek z okazji zwycięstw francuskiej marki na trasach rajdowych. Dwulitrowy silnik benzynowy o mocy 180 koni (zdradzający

Konfrontacje: Fiat Punto 1.4 16V Dynamic/Opel Corsa 1.4 16V Enjoy

- skrzynia zachowuje się jak prawdziwy automat, po zwolnieniu hamulca samochód powoli się toczy. Można w pełni wykorzystać elastyczność silnika nawet przy niskich obrotach - wystarczy podczas przyspieszania nie przekroczyć punktu, w którym nastąpiłaby redukcja biegu (kick down). To pozwala na ekonomiczną

Peugeot 206 XS HDI

przyciągnąć wzrok obiektywów. Wydawałoby się, że w 206 wszystko już było, bardzo mocne motory benzynowe, limitowane serie... A jednak nie. Prawdziwym asem z rękawa jest nowy mały silnik Diesla.Po raz kolejny połączono symbole plemion, które od wieków były do siebie wrogo nastawione - na drzwiach bagażnika

Jaguar XKR

męczy i nie każe odpowiadać na pytania niewtajemniczonych pasażerów, "czy aby wszystko jest z tym samochodem w porządku?".Za to imponuje skutecznością już od niskich obrotów silnika. Napędzany paskiem kompresor kręci się tym szybciej, im bardziej wychyla się wskazówka obrotomierza. Przy 4000

Chevrolet Captiva 2.0 D AWD

nieprodukowanej już Fronterze. Także silniki benzynowe (2.4 R4 i 3.2 V6) znane są z innych samochodów koncernu. Nowością jest diesel 2.0 16V o mocy 150 KM, w opracowaniu której pomogli Włosi z firmy VM. A jak wygląda efekt tej szeroko zakrojonej współpracy? Wysiadając z samolotu na małym lotnisku w Popradzie, nie

BMW 335i coupé vs. Ford Mustang GT

doładowania. Dwie turbosprężarki (każda opiekuje się trzema cylindrami) są tu nie po to, by przysparzać koni, lecz niutonometrów przy niskich obrotach silnika. Stąd ich kompaktowe rozmiary. Tak, to tygrysy lubią najbardziej - kultura pracy motoru benzynowego plus zalety diesla. Nawet nie tak dużo pali. Nie

Citroën C1 1.0 Flirt

dziełem zegarmistrza - stawia lekki opór i zdarza jej się haczyć - ale przełożenia są dobrze dobrane do charakteru silnika. Ten wydaje się nieco ospały na niskich obrotach, ale już po przekroczeniu 3000 nabiera ochoty do ostrej pracy. Efekt? Już na II biegu można zamknąć "setkę", i to w czasie

Suzuki Grand Vitara 1.9 DDIS - test | Im gorzej, tym lepiej

aucie osobowym z pewnością by mnie irytował, tu nie. Więcej zastrzeżeń budzi charakterystyka silnika. Rusza bardzo ospale i ożywia się dopiero przy około 2 tys. obrotów. Choć wartość 300 Nm nie wygląda źle, czuć, że wykrzesano ją jedynie z 1870 cm sześc. To za mało, jak na auto obdarzone masą 1,6 tony

Land Rover Range Rover Sport V8 Supercharged. Pomarańczowa rewolucja.

charakterystyczne "przegazówki", które utrzymują wysokie obroty silnika niezbędne do dynamicznej jazdy. Ceną jest oczywiście spalanie, ale kto by się tym przejmował: potencjalnych właścicieli Range Sporta stać na coś więcej niż tylko ten pomarańczowy samochód.A jeśli już mowa o "czymś innym

Citroen C1 - test | Pierwsza jazda

dobrze spisujące się w mieście przy wyższych prędkościach okazuje się nieco za miękkie. Od razu zauważyliśmy bardzo długie biegi, co najmniej jak w kompakcie z silnikiem 1.6 l. Na jedynce przekroczyliśmy 50 km/h, na dwójce doszliśmy do setki, trójka, pełny gaz i po długiej chwili wskazówka na liczniku

CITROEN C3

niskich obrotach, a przy około 2 tys. następuje jego dość gwałtowny przyrost. A to denerwuje, bo ruszając ze skrzyżowania, czekamy, aż wskazówka obrotomierza przekroczy magiczne 2 tys. i samochód wreszcie zacznie przyspieszać. To niemiłe, tym bardziej że słabsza wersja tego samego silnika rozwija moc o

Citroën C4 1.6 HDi, 2.0 HDi, 2.0 VTS

nie przypadła mi lokalizacja wyświetlacza prędkościomierza, mimo że cyfry są potężne. A można było inaczej, obrotomierz bowiem ma swój wyświetlacz za kierownicą i jest widoczny pod jej wieńcem. Gdy obroty silnika osiągają maksimum, miodowy ekranik przyjmuje barwę czerwonopomarańczową.Druga

Citroën C4

przednią szybą. "Wielkie zero" to moja prędkość. Po lewej słupek ze stanem paliwa, po prawej - temperatura silnika. Jeszcze jeden obrót i na wyświetlaczu za kierownicą pojawiają się kreski robiące za obrotomierz. Jedynka i powoli wytaczam się z parkingu. Ktoś zażartował, że tym razem sprawdzać

Chrysler 300C Touring V8 5,7 AWD

prawdziwe amerykańskie V8. W czasie spokojnej jazdy silnik nie męczy głośną pracą. Pomrukuje z cicha, zmieniając barwę w zależności od głębokości wychylenia prawej stopy. Wszystko zmienia się przy przekroczeniu 4000 obrotów. Z podwójnego wydechu wydobywa się gardłowy ryk, który dobrze słychać na tylnych

Audi R8 - test | Pierwsza jazda

Silnik benzynowy, V8, 90°, z bezpośrednim wtryskiem paliwa (FSI) i suchą miską olejową Pojemność skokowa 4163 ccm Moc 420 KM przy 7800 obr./min

Mercedes ML 500

popiskujące na łukach opony zwiastują malejący limit przyczepności. Nawet lampka ESP nie wpada w panikę. Za to mój pasażer łapie za uchwyt w drzwiach, bo skórzanym siedzeniom bliżej do foteli w salonie niż kubłów w rajdówce. Dopiero po przekroczeniu 2000 obrotów słychać wyraźniejsze mruczenie widlastej ósemki

Fiat Panda 4x4 Climbing

napędem na jedną oś za nowoczesny silnik trzeba dopłacić 6300 zł w porównaniu z benzynową wersją 1.2. A to oznacza, że bazowa cena modelu 4x4 Climbing 1.3 Multijet przekroczy 50 tys. zł. O ile zostanie wprowadzona na nasz rynek.Muszę przyznać, że zmienione zawieszenie poprawiło zachowanie samochodu na

Range Rover Sport Supercharged LE

tyle dobrze, że nawet dźwięk sprężarki Eaton napędzanej paskiem nie wdziera się do środka tak jak w Cooperze S czy choćby Jagu S-Type R z tym samym silnikiem. Z zewnątrz - co innego. Ryk silnika wprawia w drżenie szyby okolicznych budynków, a spaliny wydobywające się przy najwyższych obrotach z

Peugeot 307 HDi 110 KM XT

Samaru, firmy badającej rynek, w ubiegłym roku Polacy na samochód kompaktowy wydawali ok. 50 tys. zł. Niestety, za taką kwotę możesz kupić tylko auto z benzynowym silnikiem i przeciętnym wyposażeniem. Płacąc ponad 20 tys. więcej, dostajesz "307" z mocnym turbodieslem pod maską i atrakcyjnym

Ford Mondeo 1.8 SCi Trend X100

silnik 1.8). Moment obrotowy o maksymalnej wartości 175 Nm narasta płynnie. Już po przekroczeniu 2000 obrotów samochód żwawo przyspiesza i chętnie reaguje na polecenia kierowcy. A przy 4000 obr/min odnosisz wrażenie, jakby silnik dostawał dodatkową porcję powietrza i budził się do drugiego

Lamborghini Murciélago - test | Za kierownicą

coraz bardziej kręto i mglisto. Z każdym zawijasem modlę się tylko, by z naprzeciwka nie wyjechało rozpędzone trzyosiowe Iveco. Skrzynia bardzo sprawnie przepina kolejne biegi, silnik demonstruje swoje możliwości wokalne na poszczególnych obrotach i nagle czuję, jakbym jechał znacznie mniejszym

Seat Leon II

tylko o 6,7 cm, to co na to bagażnik? Ano nic. Wzrósł o jeden litr, do 341 dm. Przekręcam kluczyk, by czym prędzej czmychnąć z rozpalonej słońcem płyty lotniska. 150-konny benzynowy silnik 2.0 FSI niczym nie zaskakuje: 8,8 do setki, 210 maksymalnej uznałbym za wystarczające, gdyby nie to, że nasza

Opel Vectra OPC

100, 120, 122, 150, 155, 175, 184, 230, 250. To nie wyniki jakiegoś międzygalaktycznego Lotka, ale moce silników najnowszego Opla Vectry. Cztery wysokoprężne, sześć benzynowych. Jakby tego było mało, właśnie pojawił się kolejny. Tym razem aluminiowy 2.8 ECOTEC uskrzydlony podwójną turbosprężarką

AUDI ALLROAD/SUBARU LEGACY OUTBACK/VOLVO 70 XC

lata świetlne za pozostałymi konkurentami (tylko 2 punkty).OSIĄGIPod maskami samochodów umieszczono mocne, jak przystało na auta luksusowe, benzynowe silniki. Jednostka napędowa Audi robi wrażenie nawet "na papierze": V-6 o pojemności 2,7 l i z dwiema turbosprężarkami rozwija moc 250 KM (184

Chevrolet Corvette Convertible

360 nie jest to takie oczywiste. A w Corvetcie - owszem. Wjeżdżam na rondo, dodaję gazu, a tył z łatwością zmienia pas ruchu. Wystarczy 3 tys. obrotów. Nie ma lepszego auta do zabawy na asfalcie jak wóz z mocnym silnikiem i napędem na tylne koła. Wróćmy jednak do przygody z najnowszym modelem C6

Dacia Logan 1.6 - test | Za kierownicą

czterodrzwiowa, 5-miejscowa Silnik benzynowy R4, 1598 ccm Skrzynia biegów 5-stopniowa ręczna Moc 90 KM przy 5500 obr./min

Alfa Romeo 159 3,2V6 Q4

. Tak oto z nieabsorbującej kierowcę nadmiarem funkcji 156 serii I przeszliśmy do auta najeżonego gadżetami.V6 jak R6Wciskam guzik Start/Stop przy kierownicy, aż nowa 3,2-litrówka chrząknięciem oznajmia gotowość do pracy. Wszystkie trzy silniki benzynowe mają bloki i głowice General Motors. Znaczek GM

FIAT PUNTO SPORTING

. obrotów silnik słychać wyraźniej, co może przeszkadzać pasażerom. Punto należy do najobszerniejszych aut w swojej klasie, zwłaszcza podróżujący z przodu mają sporo miejsca. Wyprofilowane sportowe fotele zapewniają bardzo dobre trzymanie boczne. Ich jedyną wadą wydaje się to, że boczne profile siedzisk

PEUGEOT 206 S16/SEAT IBIZA TDI/TOYOTA YARIS TSPORT

wrażenie jest kolosalne, po nadepnięciu pedału gazu i rozkręceniu się sprężarki, wciska nas w fotel, jeszcze zanim strzałka obrotomierza przekroczy 2 tys. obrotów. W czasie jazdy z większą prędkością Ibiza przyspiesza na każdym biegu i przy każdych obrotach. Jak na turbodiesla motor pracuje bardzo

Konfrontacje: Opel Astra 1.7 CDTI 100 KM Enjoy/VW Golf 1.9 TDI 105 KM Trendline

Golfem 1.9 TDI. Mniejsza o 200 cm3 pojemność silnika powoduje, że rozwija on swoje maksymalne parametry przy wyższych obrotach niż w Volkswagenie Golfie. Maksymalny moment obrotowy uzyskiwany jest aż o 400 obrotów później, podobnie jak moc. Sprawia to wrażenie, jakby jeździło się z silnikiem o

C6 i pół

Corvette C6 Silnik benzynowy V8, 6162 cm3 Skrzynia 6 manual Moc 437 KM przy 5900 obr./min Moment

FORD MONDEO 2.0, 2.0 DI

zrekompensować wpływ większej masy silnika wysokoprężnego na własności jezdne).Nowe motory pracują bardzo przyjemnie. Benzynowy Duratec HE o pojemności 2 l i mocy 145 KM wprawdzie wolno wkręca się na obroty, ale jest dość dynamiczny. Mimo że, moim zdaniem, konstruktorzy postawili tu bardziej na elastyczność i

Cos kumasz ;-)

agni3ska napisał(a): > każdy silnik inaczej pracuje, OOOO, wreszcie z sensem piszesz. Teraz dla jasnosci + prosta informacja, dasz rade. Silnik diesla jako posiadający generalnie większy moment obrowtowy w szerszym zakresie obrotow , niż podobnej pojemności silnik benzynowy "

Re: Ford wyciśnie 180 KM z 1.0 EcoBoost

egzemplarze ktore maja na licznikach po 200 tys. kilometrow bez potrzeby odbudowy silnika i nadal chodza jak w zegarku Dostrzegasz różnicę między 100KM/dm3, a 180KM/dm3? @Mati Każdy silnik benzynowy osiąga moc max. przy najwyższych obrotach, jakbyś widział kiedyś wykres z hamowni innego samochodu niż

Re: Diesel w AMG?

Jaki jest sens montowania do sportowego samochodu silnika który ma użyteczny zakres obrotów rzędu 1000 ? Nawet jeśli wzniosą się na wyżyny techniki to nie przekroczy on 6000 rpm. Sam jeżdżę samochodem z silnikiem ZS, bardzo sobie go chwalę, ale nie aspiruje on do miana sportowego. Poza tym to nie

Filtr DPF - kosztowna ekologia

profesjonalnego kowala, który ci go wyrwie i zostawi dziurę, czy do dentysty, który go wyleczy, albo w najgorszym razie wyrwie i zastąpi nowym? > niech któregoś na drodze spotkam swoim klekotem to zmasakruję. Moment obrotowy jest w dechę Przekroczysz 3 tysiące obrotów na minutę i się zdziwisz, bo benzyna

Re: Toyota Prius III | Za kierownicą

serii specjalnej Fabii nazwanej na cześć stulecia słynnego rajdu. Wprawdzie oba silniki mocno ciągną już od 2000 obrotów, ale benzynowiec wygrywa tym, że można go z powodzeniem kręcić aż do czerwonego pola obrotomierza, podczas gdy diesel słabnie już po przekroczeniu 3000 obrotów, co wiąże się z

Re: Toyota Prius III | Za kierownicą

serii specjalnej Fabii nazwanej na cześć stulecia słynnego rajdu. Wprawdzie oba silniki mocno ciągną już od 2000 obrotów, ale benzynowiec wygrywa tym, że można go z powodzeniem kręcić aż do czerwonego pola obrotomierza, podczas gdy diesel słabnie już po przekroczeniu 3000 obrotów, co wiąże się z

Re: Toyota Prius III | Za kierownicą

serii specjalnej Fabii nazwanej na cześć stulecia słynnego rajdu. Wprawdzie oba silniki mocno ciągną już od 2000 obrotów, ale benzynowiec wygrywa tym, że można go z powodzeniem kręcić aż do czerwonego pola obrotomierza, podczas gdy diesel słabnie już po przekroczeniu 3000 obrotów, co wiąże się z

Re: Fabia II. Dobry wybór czy raczej nie?

na benzynę następuję po przekroczeniu pewnej granicznej prędkości obrotowej." http://www.skoda-auto.pl/upload/1/File/system_lcs_lc.jpg "Instalacja OMEGAS przeznaczona jest do każdego 3, 4, 5, 6 i 8 cylindrowego silnika z wielopunktowym wtryskiem paliwa, niezależnie od zastosowanego w

Re: 5 cylindrów-co za nimi przemawia?

Fiat miał również silnik benzynowy 2.0 20V - 5 cylindrów - około 155KM. W "rodzinie" zrobiliśmy nim około 130 tys. km. - Fiat Marea Weekend HLX. Jak przekroczył 3 tys. obrotów to "wciskało" w fotel. Dużo przyjemniejszy dźwięk niż R4. Pozdrawiam,

Re: Z zupełnie innej beczki

tak nigdy nie przekroczy 3500 obr/min na biegu niższym niż ostatni). A wystarczy przecież przejechać się właściwie dowolnym autkiem klasy wyższej średniej z odpowiednim silnikiem benzynowym - przy obrotach rzędu 5000 1/min jest cichutko jak w babcinej kołysce... ;)

Re: HDI 2,o Peugeota

, ale do...traktora, a jakie wrażenia mam po rocznym użytkowaniu 2,0HDi ? Wrażenie mam takie, że...prawdopodobnie nie wrócę juz do silników benzynowych. To rewelacyjna konstrukcja bo bardzo oszczędna, cicha, i jak napisałeś "aksamitna". Do 2000 obrotów nic specjalnie sie nie dzieje, ot zwykłe

Re: Z zupełnie innej beczki

wygłuszających co do diesli, > byłyby od nich cichsze (tylko po co to robić, skoro kierownik i tak nigdy nie > przekroczy 3500 obr/min na biegu niższym niż ostatni). A wystarczy przecież > przejechać się właściwie dowolnym autkiem klasy wyższej średniej z odpowiednim > silnikiem benzynowym - przy

Re: myslę o zakupie 156

benzynowe konstrukcje wręcz > uwielbiają wkręcać się na wysokie obroty. To fakt nie uświadczysz w dieslu wysokich obrotów. Tak naprawdę to wcale nim nie trzeba wysoko kręcić bo moc po przekroczeniu 2000obr./min jest naprawdę imponująca. > w przypadku Diesli, zwlaszcza turbo (a takich jest

Re: Największe grzechy polskich kierowców

biegu (określenie: zdjąć nogę z gazu to złe uproszczenie, nie uwzględniające skrzyni biegów) i w efekcie silnik pracuje na wyższych obrotach, samochód spala więcej paliwa i emituje więcej spalin. Najgorsze są głupie przepisy, nie uwzględniające np. dwujezdniówek w obszarze "

ojej!

pomiary prędkości z podanych miejsc? 1. Odcinek ów ma 180 m jeśli nie uwzględnisz szerokiej ulicy 3 maja (4 pasy, ok. 18 m), a także odcinka startowego, czyli od krawędzi 3 maja do linii stopu przy przystanku tramwajowym (ok. 40 m). 2. Przeciętne o przeciętnej mocy samochody benzynowe, służące młodym

Nastepne auto i tak bedzie dieslem:-D

chce kupic szrota to niech kupi benzyne: mniej problemow, spalanie podobne. Jesli chodzi o nowe silniki to juz nie jest tak... Mondeo pali mi w okolicach 8, ale dostaje katung nieziemski (i na klimie wlaczonej non-stop). Podobnie 307HDI 1.6 110koni. Przekroczysz 8l w zasadzie wylacznie jak ciagniesz

Re: Cała prawda o Dieslu

iloczyn obrotów i momentu obrotowego w wybranym punkcie charakterystyki. Tylko w dwóch wypadkach silnik diesla i benzynowy ma taką samą (podobną) moc chwilową - gdy diesel jedzie na absurdalnie niskich obrotach lub gdy diesel i benzyna jadą na mocy maksymalnej (oczywiście zakładamy że jest ona

Re: Moc a moment obrotowy

- najpierw powolutku, a po przekroczeniu 3-4 krpm dość gwałtownie. Moc maksymalną silnik osiąga na obrotach dla których kombinacja liczby obrotów na minutę i momentu jest największa, zwykle gdzieś koło 3 krpm, czyli znacznie dalej od prędkości dla której jest max. moment. Generalnie jest tak, że moment

silnik 1.2htp nie jest taki zły(tekst z AutoŚwiat)

Silnik 1.2 HTP to mały szatan Czas, kiedy trzycylindrowe jednostki były popularne, już dawno minął. Jednak ta konstrukcja, charakteryzująca się kiedyś nierównomierną pracą, wróciła w ostatnich latach do łask inżynierów. Skoda oprócz trzycylindrowego silnika benzynowego ma także w swojej ofercie

Re: cena gazu

podejrzewam ,że jeśli cena przekroczy granice 2 zł, to niestety ale spadna obroty dystrybutorów gazu z tegoz powodu ze nie bedzie sie zbytnio oplacalo jezdzic na gazie jak spalanie przy normalnych instalacjach jest wyzsze o 20% od benzynowego , nie wspomne o dieslach i wtedy moze przemysla sprawe

Re: Bzdura

. silnik 1.8 125KM VW (bez turbo). Tylko, że po przekroczeniu tych 5000obr/min moment obrotowy silnika VW zaczyna spadać, i zaraz trzeba już wrzucic bieg III, który mimo 'słabszego' przełożenia zapewni w VW lepsze przyspieszenie niż na II, przy bardzo wysokich obrotach. Natomiast w Hondzie moment

Pytanie dotyczace przegrzewania sie silnika

Sluchajcie, wytlumaczcie mi na czym polega przegrzewanie sie silnika benzynowego, zwiazane z wydmuchaniem uszczelki pod glowica lub peknieciem glowicy. Od razu na wstepie zaznaczam, ze chodzi o zjawisko zachadzace w jezdzie po miescie, male obroty, chlodnica jest NOWA, pompa wody NOWA

Pytanie dotyczace przegrzewania sie silnika

Sluchajcie, wytlumaczcie mi na czym polega przegrzewanie sie silnika benzynowego, zwiazane z wydmuchaniem uszczelki pod glowica lub peknieciem glowicy. Od razu na wstepie zaznaczam, ze chodzi o zjawisko zachadzace w jezdzie po miescie, male obroty, chlodnica jest NOWA, pompa wody NOWA

Re: Prosze o opinie użytkowników Lanosów i Escort

oczywiście jeżdzisz intensywnie. Ogólnie silnik jest raczej niezawodny. Najpowazniejsza rzecz jak mi sie zepsuła to potencjometr przepustnicy gazu i obroty nie chciały spadac albo sobie same rosły. Zawieszenie jest bardzo głośne. Po przekroczeniu 140 km/h robiło sie mało przyjemnie, ale dało sie go

ależ proszę bardzo, co będę żałował :-)

;W Mustangu potęga motoru wynika z pojemności, w BMW z doładowania. Dwie >turbosprężarki (każda opiekuje się trzema cylindrami) są tu nie po to, by >przysparzać koni, lecz niutonometrów przy niskich obrotach silnika. Stąd ich >kompaktowe rozmiary. Tak, to tygrysy lubią najbardziej - kultura pracy

Re: Prosze o opinie użytkowników Lanosów i Escort

oczywiście jeżdzisz intensywnie. Ogólnie silnik jest raczej niezawodny. Najpowazniejsza rzecz jak mi sie zepsuła to potencjometr przepustnicy gazu i obroty nie chciały spadac albo sobie same rosły. Zawieszenie jest bardzo głośne. Po przekroczeniu 140 km/h robiło sie mało przyjemnie, ale dało sie go

Eco-Driving

obrotach silnika, (w przypadku aut osobowych, benzynowych do maksimum 2500 obr/min), a także na takim sposobie przyspieszania i hamowania z pomocą silnika, by zużywać jak najmniej gramów paliwa na każdą kilowatogodzinę wydatkowanej przez pojazd energii, i takiej taktyce jazdy, by zminimalizować liczbę

CHRZCZA W NAJLEPSZE--oszusci (z Zycia Warszawy)

na 30,7 proc. kontrolowanych punktów sprzedaży benzyn, teraz na niemal 23 proc. Najczęściej w chrzczonym paliwie przekroczona była dopuszczalna zawartość benzenu, co sprawiało szybsze zużywanie się silników w samochodach. Benzyny nie trzymały też liczby oktanowej, co z kolei powodowało poważną

Re: FORD MONDEO/RENAULT LAGUNA - kto jezdzi Monde

Gość portalu: A napisał(a): > Czy nie uważasz, że silnik 1.8 125KM jest nieco za głośny jak na tą klasę > samochodu? Przejechałem takim Mondeo tylko trochę ponad tysiąc kilometrów ale > jak dla mnie to po przekroczeniu 3000 obrotów robi się głośno(wyje). Nawet > pojechałem do forda

Re: Jaką najgłupszą rzecz zrobiliście jako kierow

czekałem na zmiłowanie. Wielkie dzięki kierowcy granatowej Laguny z gdańską rejestracją. Uruchomiłem silnik i trzymałem 1500 obrotów. Oczywiście oprócz silnika nic nie działało normalnie - kierunkowskazy nieczynne, światło STOP bardzo słabo widoczne. Żona musiała zdjąć kable, zamknąć maskę, schować

Wysilenie silnika

już od chwili jego powstania. Wzrost wysilenia sprawia, że przy tej samej mocy silnik ma mniejszą masę, i jest łatwiejszy do zabudowy. Metody wzrostu wysilenia silnika Wzrost obrotów silnika zwiększenie masy ładunkuŁadunkiem nazywamy masę powietrza i paliwa dostarczanego do silnika podczas cyklu pracy. poprzez

Charakterystyka zewnętrzna silnika

można uzyskać na m.in. z wykorzystaniem hamowni stacjonarnej czy podwoziowej - silnik zamontowany w pojeździe. Wykres przebiegu momentu obrotowego i mocy daje informacje o: zakresie tzw. obrotów użytecznych (tzn. pomiędzy obrotami maksymalnego momentu i maksymalnej mocy). elastyczności silnika. wysileniu

Układ rozrządu silnika spalinowego

obrotów.Poszukiwanie rozwiązań, w którym istniałaby możliwość wyeliminowania w układzie rozrządu elementów wykonujących ruch posuwisto-zwrotny, pozwoliło inżynierom NSU opracować tzw. rozrząd suwakowy. Na głowicy silnika znajdował się element napędzany wałkiem królewskim. W obracającym się elemencie wykonane

Układ doładowania silnika spalinowego

na wlocie do silnika poprzez sprężarkę. Za pomocą odpowiednich układów sterujących pracą silnika i sprężarki, można wpłynąć również na zależność momentu obrotowego od obrotów silnika.Układ doładowania składa się ze sprężarki, układu napędowego sprężarki, przewodów doprowadzających i odprowadzających

Zawór upustowy

Zawór upustowy różnicy ciśnienia (ang. blowoff) utrzymuje stałe ciśnienie w układzie dolotowym turbo doładowanym silnika spalinowego.Gdy przepustnica będzie zamknięta powietrze pompowane przez turbosprężarkę (która jest dalej na obrotach), wylatuje przez zawór upustowy. Zapobiega zwiększaniu

Tekst udostępniany na licencji Creative Commons: uznanie autorstwa, na tych samych warunkach, z możliwością obowiązywania dodatkowych ograniczeń. Zobacz szczegółowe informacje o warunkach korzystania.
Zasady zachowania poufności. O Wikipedii. Korzystasz z Wikipedii tylko na własną odpowiedzialność. Materiał pochodzący z Wikipedii został zmodyfikowany poprzez ograniczenie liczby przypisów. Wikipedia® is a registered tradmark of the Wikimedia Foundation.