przełożenia skrzyni biegów renault

Roman Skąpski, Marcus Peters

Automatyczne skrzynie biegów | Ręce przy sobie!

Automatyczne skrzynie biegów | Ręce przy sobie!

Mieszanie biegami nie każdego bawi, więc coraz więcej aut wyposaża się wyrafinowane przekładnie automatyczne, które wykonują robotę za kierowcę. w pięciu parach samochodów sprawdziliśmy, gdzie lepiej sprawuje się "manual", a gdzie "automat"

Za co kochamy francuską motoryzację | Renault

Są marki, które swoimi modelami zapisały się w naszych sercach złotymi literami. Renault jest jedną z nich. Za co kochamy tę francuską firmę?

Renault Koleos od 120 700 zł

W polskich salonach Renault można już zamawiać Koleosa po faceliftingu. Najtańsza odmiana francuskiego SUV-a kosztuje 120 700 zł

Nissan X-Trail | Pierwsza jazda | Większy Qashqai

Nissan X-Trail | Pierwsza jazda | Większy Qashqai

oferty sprzedaży Początkowo pod maską X-Traila będzie mógł pracować tylko jeden silnik Diesla 1.6 dCi, znany z modeli Renault. Turbodoładowany silnik benzynowy 1.6 DIG-T o mocy 163 KM trafi do oferty dopiero w przyszłym roku. Turbodiesla można wybrać z ręczną lub bezstopniową skrzynią biegów

Renault Clio GT i RS wycenione

Renault Clio GT i RS wycenione

nadwozia Malte (w opcji).Clio RS 200 EDC - od 89 900 złW aucie zastosowano skrzynię biegów z podwójnym sprzęgłem EDC i nowy, turbodoładowany silnik o pojemności 1.6 i mocy 200 KM, skonstruowany przez Renault Sport, co oznacza przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 6,7 sekundy; 1000 m ze startu zatrzymanego auto

Seat Leon Cupra | Pierwsza jazda | Istota hot-hatcha

Seat Leon Cupra | Pierwsza jazda | Istota hot-hatcha

większej mocy, moment ma identyczny jak obydwie wersje Golfa GTI (220 i 230 KM). Mimo to oferuje wyraźnie lepsze osiągi, niż Volkswagen. Klient może zamówić skrzynię ręczną albo DSG - obie o sześciu przełożeniach. To, co znajduje się pomiędzy skrzynią a kołami jest najciekawsze z punktu widzenia

Limitowany RCZ | Ceny

Limitowany RCZ | Ceny

, połączony z manualną skrzynią biegów o 6 przełożeniach. Cena modelu RCZ Brownstone w Polsce to 135 100 zł. Pierwsze auta będą dostępne na początku lipca.W zeszłym roku 87 klientów w Polsce zdecydowało się na model RCZ. Tegoroczny cel to 150 sztuk. Czy wersja Brownestone pomoże go zrealizować?ZOBACZ

Ford Tourneo Connect - Test | Pierwsza jazda | Praktyczny i delikatny

Ford Tourneo Connect - Test | Pierwsza jazda | Praktyczny i delikatny

nieosiągalnej granicy, do której nigdy się nie zbliżamy, to warto zapomnieć o najsłabszym Dieslu. Dopłata ok. 2 tys. zł skróci czas przyspieszenia 0-100 km/h o ok. 3 sekundy. Czym kusi najmocniejsza wersja TDCi? Niższym o 0,1 l/100 km średnim spalaniem, co jest spowodowane zastosowaniem skrzyni biegów o sześciu

Samochody z "GT" w nazwie - cz.2

Samochody z "GT" w nazwie - cz.2

Series (Dywizji 2) w amerykańskim cyklu IMSA GT. Co wyróżniało wersję GT? Poprawiony układ smarowania silnika, dzięki któremu moc silnika 3.0 (S50 B30) mogła wzrosnąć do 295 KM. Skrócono także przełożenie główne skrzyni biegów. Z zewnątrz GT można było poznać po znacznie większym tylnym spoilerze i

Samochody, których nie znasz | Cz. III

Samochody, których nie znasz | Cz. III

nadwozie modelu Cherry (N12), Alfa Romeo zaś swoje silniki, skrzynie biegów, przednie zawieszenie i układ elektryczny. Efekt? Samochód miał fatalna reputację, nigdy nie był postrzegany jako prawdziwa Alfa Romeo, a na dodatek jej sprzedaż była podgryzana przez niemal identycznych rozmiarów model 33

30 lat Renault 5 Turbo

30 lat Renault 5 Turbo

przełożeń skrzyni biegów prędkość maksymalna wynosiła 170-225 km/h. Już pierwsza impreza z udziałem 5 Turbo należała do udanych. W listopadzie 1980 roku załoga Jean Ragnotti/Jean-Marc Andrie zajęła drugie miejsce w górskim rajdzie Criterium de Cevennes. Później było już tylko lepiej. W styczniu 1981 roku

Ford Tourneo Courier | Pierwsza jazda | Najmniejszy w rodzinie

Ford Tourneo Courier | Pierwsza jazda | Najmniejszy w rodzinie

nieduże auto z pojemną kabiną Courier wpisuje się w ogólną opinię o dobrym prowadzeniu Fordów. Samochód ma niezły układ kierowniczy, ręczną skrzynię biegów, której przełożenia zmienia się pewnie i precyzyjnie, oraz zawieszenie skutecznie tłumiące nierówności, ale nie wytrącające pojazdu z równowagi w

Renault Fluence 2.0 16V | Długi dystans - 4100 km

Renault Fluence 2.0 16V | Długi dystans - 4100 km

oszczędnością, lecz już po kilku tysiącach udało się nam zbić zużycie paliwa w mieście z 12 do 11 l/100 km. Zobaczymy, co będzie dalej. Antytalent Francuzi wykazali natomiast przy zestopniowaniu 6-biegowej skrzyni. Krótkie, niefortunnie dobrane przełożenia sprawiają, że wskazówka obrotomierza często hasa w

Toyota Corolla 1.6 Premium | Test | Komfort przede wszystkim

Toyota Corolla 1.6 Premium | Test | Komfort przede wszystkim

redukowanie przełożeń. Nie jest to jednak dokuczliwe, ponieważ drążkiem zmiany biegów operuje się precyzyjnie, a jego drogi prowadzenia są krótkie.Nie oczekujmy jednak spektakularnych osiągów przy korzystaniu nawet z górnego zakresu obrotów. 10 sekund od 0 do 100km/h to maksimum, co potrafi Corolla, a

Skoda Roomster - test | Dwa w jednym

Skoda Roomster - test | Dwa w jednym

silnik jest głośny, a wnętrze nie zostało należycie wyciszone. Na szczęście radio Swing z czterema głośnikami wydaje przyjemne dla ucha dźwięki, zagłuszające pracę benzyniaka. O dziwo, motor dość ochoczo wkręca się na wyższe obroty, a jego - relatywną! - dynamikę podkręca precyzyjna skrzynia biegów

Omijaj je szerokim łukiem | Nieudane silniki

Omijaj je szerokim łukiem | Nieudane silniki

zachodnią granicą naprawę wykonywano w ramach gwarancji. Problem został rozwiązany, gdy skrzynię pięciostopniową zastąpiono nową o sześciu przełożeniach. To nie wszystko. Do odwiedzenia serwisu może nas zmusić łomoczące koło dwumasowe, awaria zaworu EGR (sterującego przepływem gazów wylotowych), czy luz

Infiniti FX Vettel Edition - test | Za kierownicą

Infiniti FX Vettel Edition - test | Za kierownicą

pięciolitrowy V8 osiąga 420 KM. Nie modyfikowano jednak elektroniki tylko zamontowano nowy układ wydechowy, który przy okazji ma nadać autu brutalny dźwięk. Żeby mistrz świata mógł zbliżyć się do prędkości osiąganych w F1, wydłużono przełożenia 7-biegowej, automatycznej skrzyni. Teraz ten SUV rozpędza się do

Awaryjne silniki | Uważaj przy zakupie tych aut [AKTUALIZACJA]

Awaryjne silniki | Uważaj przy zakupie tych aut [AKTUALIZACJA]

zależności od marki miał on różne oznaczenia: 3.0 CDTI (Y30DT) - Opel 3.0 TiD (D308L) - Saab 3.0 dCi (P9X701) - Renault Po przebiegu ok. 150-200 tys. km wskutek przegrzania opadają tuleje cylindrowe. Powoduje to przedmuchy do układu chłodzenia. Może to doprowadzić do utraty skuteczności odprowadzania ciepła

Citroen DS3 vs. Peugeot RCZ vs. Renault Clio RS Gordini - test porównawczy | Za kierownicą

Citroen DS3 vs. Peugeot RCZ vs. Renault Clio RS Gordini - test porównawczy | Za kierownicą

biegów z logiem Gordini i bez oznaczonych przełożeń. Do tego wygodne, ale nieco za słabo podtrzymujące i za wysoko umieszczone, sportowe fotele. Środek Clio nie udaje wymuskanego elegancika z aspiracjami. Jest trochę grubiański. Może nie wali pięścią w twarz, ale sprzedaje solidnego "liścia" w

Renault Megane CC & GT  - test | Pierwsza jazda

Renault Megane CC & GT - test | Pierwsza jazda

górę. Niestety, taki silnik w Polsce będzie niedostępny.Wolnossącą, 2-litrowa benzyna o mocy 140 koni jako jedyna dostępna będzie w połączeniu z bezstopniową skrzynią CVT znaną z Nissanów. Z doświadczenia wolimy tradycyjne automaty, a do Renault apelujemy - zróbcie coś z precyzją swoich ręcznych

Chevrolet Malibu LTZ 2.0D | Pierwsza jazda

Chevrolet Malibu LTZ 2.0D | Pierwsza jazda

się przy 3000 i skrzynia musi się nieźle napracować, żeby przełączać kolejne przełożenia. Szybkie wyprzedzania i redukcje, to raczej nie jest domena Malibu. Tym bardziej, że ręczna zmiana biegów wymaga nie lada celności. Zamiast łopatek przy kierownicy, kierowca ma do dyspozycji przełączniki "

Ecobrandy - moda czy biznes?

Ecobrandy - moda czy biznes?

naprawdę nieźli. Zasada sprowadza się jednak zawsze do tych samych elementów: opon o niższych oporach toczenia, zmian w aerodynamice, dłuższych przełożeniach skrzyni biegów, systemów Start-Stop i zmianie oprogramowani silnika. Zebrane razem potrafią dać oszczędności od 0,5 do 1,5 litra na setkę ale i

Suzuki Swift Sport - test | Pierwsza jazda

Suzuki Swift Sport - test | Pierwsza jazda

wystarczająco precyzyjnie, kwitując kolejne przełożenia charakterystycznym kliknięciem. W porównaniu do poprzednika wzbogaciła się o szósty bieg, co znacznie zmniejsza hałas podczas jazdy z większymi prędkościami.W zawieszeniu Swifta Sport zastosowano m.in. grubsze stabilizatory, wzmocnioną tylną belkę i nowe

Renault Grand Scenic 2.0 dCi

. Wcale nie z uwagi na ilość miejsca na tylnych siedzeniach. Moją ciekawość budzi przede wszystkim silnik i skrzynia biegów - dwulitrowy diesel to pierwszy taki silnik opracowany w ramach aliansu Renault i Nissana. Pieszczotliwie nazwany M9R pojawi się z pewnością w Qashqaiu i wielu innych samochodach obu

Ford Mondeo EcoBoost - test | Za kierownicą

, podobnie jak w innych konstrukcjach tego producenta, tryb manualny (i jednocześnie sportowy) nie dodaje Mondeo skrzydeł. Niby wskazówka obrotomierza chętniej mknie w zakazane rewiry, niby skrzynia dłużej utrzymuje w gotowości niższe przełożenie, ale redukcja wcale nie trwa krócej. Na pocieszenie

Ford Fiesta 1.6 TDCi Econetic - test | Za kierownicą

kół z oponami o mniejszych oporach toczenia. We wnętrzu znajdziemy jeszcze wskaźnik sugerujący zmianę biegu na wyższy, a podczas jazdy korzystamy ze skrzyni biegów o innych przełożeniach i zmienionego oprogramowania jednostki sterującej silnikiem. Ale tego przecież nie widać. Nad stylizacją nadwozia

Nowe auto za 50 tysięcy złotych

skrzynią mechaniczną. Nowy Yaris wyrzekł się pękatego nadwozia, wnętrza pełnego schowków i nieco urósł (czytaj: upodobnił się do konwencjonalnej konkurencji), wciąż stanowi jednak atrakcyjny kąsek w segmencie miejskich aut. Plusy? Ergonomia kokpitu, niezła dynamika, precyzyjna skrzynia biegów, wysoki

Elektryczny Romet 4E - test | Pierwsza jazda

, masa pojazdu, jakość montażu i tworzyw, mała prędkośćRomet 4E | Kompendium Nadwozie hatchback, 5-drz, 2-os Silnik elektryczny, bezszczotkowy, prądu zmiennego Moc ok. 7 KM Napięcie 72 V Skrzynia biegów przełożenie stałe Napęd na koła tylne Wymiary 309 x 142 x

Opel Astra OPC - test | Pierwsza jazda

wyciszone wnętrze nie wyklucza go jako środka transportu na dłuższe wypady. GAZ: Bardzo mocny silnik, mechaniczna szpera, doskonałe osiągi, system FlexRide, atrakcyjny wyglądHAMULEC: Długie przełożenia skrzyni biegów, nieco "sztuczny" układ wspomagania kierownicy Kompendium | Opel Astra OPC

Renault Clio Sport F1 Team - test | Za kierownicą

przy dynamicznej jeździe bez problemu można zejść do 9 l na setkę.Szkoda tylko, że skrzynia o sześciu przełożeniach nie najlepiej znosi brutalne traktowanie i wnętrze, choć nieźle wykonane, niewiele różni się od zwykłych wersji.Zalecana rehabilitacjaSłabe strony Renault Clio F1? Podczas ofensywnej

Skoda Fabia RS | Długi dystans - 11 395 km

wyprzedzać ciężarówki nawet przy niskich prędkościach obrotowych. Kierowca nie dziwi się, gdy dwusprzęgłowa skrzynia wbija siódmy bieg już w okolicy 60 km/h. Wie, że za jednym kliknięciem lewej łopatki lub ruchem prawej stopy Fabia rozrywa na strzępy ten wygładzony fartuszek i z rasowym pomrukiem mknie przed

Toyota Verso 1.8 Multitronic S - test | Za kierownicą

ręcznie zmieniać 7 wirtualnych biegów łopatkami przy kierownicy. W praktyce jednak dynamiczne przyspieszanie sprawia, że silnik niemiłosiernie hałasuje, a oszczędne zestrojenie skrzyni nie pozwala mu wejść ponad 5 tys. obr./min. Dopiero uruchomienie przycisku Sport sprawia, że silnik kręci wyżej, ale dla

Volkswagen Jetta - test | Pierwsza jazda

wspólną szyną turbodiesel na niskich obrotach cicho mruczy, a użyteczny zastrzyk momentu pojawia się tu już przy 1,5 tys. obr./min. Dwusprzęgłowa przekładnia zmienia biegi z prędkością pocisku i jest warta inwestycji 7 tys. zł tym bardziej, że ma aż 7 przełożeń, podczas gdy ręczna skrzynia - tylko 5

50 lat Lamborghini - kompletna historia firmy

Flying Star to bezpośredni następca 350 GTV. Został zaprojektowany i zaprezentowany równolegle z Lamborghini Miurą na genewskich targach w roku 1966. To sportowe, 4-osobowe coupe powstało poprzez połączenie poprzednika (rama, nadwozie i wnętrze) ze świetną skrzynią biegów i silnikiem prosto z Miury

Opel Antara 2.0 CDTi - test | Za kierownicą

Jakiś czas testowaliśmy Renault Lagunę GT z silnikiem diesla i manualną skrzynią biegów. Niestety przy dynamicznej jeździe prawa dłoń nie mogła oderwać się od drążka zmiany biegów. Silnik wybciej wchodził na wyższe obroty, niż zmiana przełożeń w skrzyni, co znacznie odbierało przyjemność

Nissan Juke 1.6 DIG-T - test | Pierwsza jazda

ponad klasę B, ale rozstawem osi blisko mu do Note'a (2,57 m wobec 2,6 m tego ostatniego). Obydwa modele wykorzystują zresztą tę samą platformę B, używaną przez Nissana i Renault (Clio, Cube, Note, Micra). Mimo ekscentrycznej stylizacji, kabina okazuje się całkiem przestronna i z powodzeniem może służyć

Wywiad z Piotrem Krotoszyńskim, liderem klasy N3

pechowy (dwie awarie i 3 minuty w rowie) i tylko dzięki Superrally udało nam się zdobyć kilka cennych punktów. Honda po tym rajdzie wymagała dużej naprawy i wymiany skrzyni biegów, przez co nie zdążyliśmy na Rajd Polski. Pomimo absencji dalej prowadzimy, ale konkurenci są bardzo blisko. Piotr Rudzki ma do

Kia Carnival 2.9 CRDI - karnawał obietnic

. Chęć przyśpieszenia i mocniejsze wciśnięcie pedału gazu nie robią na zespole napędowym większego wrażenia. Skrzynia biegów "myśli", po czym łaskawie włącza niższe przełożenia. Wszystko to sprawia, że Carnival porusza się po szosie z wdziękiem lokomotywy. Wyprzedzanie lepiej zaplanować dużo

Rajd Karkonoski | Zawodnicy Klasy N3 przed startem

skrzynię biegów z seryjnej, na krótką. Ponadto Piotr Rudzki będzie się zajmował dalszym zbieraniem funduszy dla rodziny tragicznie zmarłego Sylwestra Olszewskiego.Przede wszystkim chciałbym powiedzieć, że będę miał ze sobą zdjęcie Sylwka w postaci naklejki w ramach podziękowań dla zawodników, którzy już

Citroen DS3 Racing - test | Pierwsza jazda

zbyt "mięsiście" pracująca skrzynia biegów. Kolejne przełożenia wskakują posłusznie i bez przeszkód, krótszy i bardziej zdecydowany mógłby być natomiast sam skok dźwigni.Ostatnia uwaga tyczy się układu kierowniczego. Zdajemy sobie sprawę, że trudno jest zrobić naprawdę komunikatywny system

Nissan 370Z - test | Wideo

;ekologia" to pusty slogan z plakatu w salonie.W wersji z 7-biegowym automatem przełożenia można zmieniać ręcznie na dwa sposoby - za pomocą lewarka albo manetek przy kierownicy. Działa wtedy system Synchro Rev Control, wspomagający redukcję biegu doborem obrotów, dostępny także w wersji z 6-biegowym

Twingo RS - wiemy więcej

wyścigówkę osiągającą 100 km/h w ok.7,5 sekundy. Aby było to możliwe, do auta specjalnie dobrano także przełożenia pięciobiegowej skrzyni biegów. Wszystkie te ulepszenia brzmią całkiem zachęcająco, więc wydaje się, że nowe Twingo RS może być strzałem w dziesiątkę. Szkoda co prawda, że Renault zrezygnowało z

Citroen C-Elysee - test | Pierwsza jazda

obr./min Moment obr. 110 Nm przy 3000 obr./min 150 Nm przy4000 obr./min 230 Nm przy1750-4100 obr./min Skrzynia biegów 5-ręczna 5-ręczna 5-ręczna Napęd na koła przednie Wymiary 442,7 x 174,8 x 146,6 cm Rozstaw osi 265,2 cm Zawieszenie przód kolumna MacPhersona Zawieszenie tył belka

Czysto i biało - "Wysokie Obroty" na salonie we Frankfurcie 2007

toczenia i wydłużono przełożenia skrzyni biegów. Efekt? 99 g CO2/km i średnie spalanie na poziomie 3,8 litra. Jeszcze nigdy żaden Seat nie był tak oszczędny. Renault Laguna Coupé Concept Ma w sobie coś z Aston Martina i Nissana 350Z. Drzwi a la Lamborghini nie trafią do produkcji, ale cała reszta

Hyundai ix35 - test | Za kierownicą

tłumi nierówności naszych dróg. Do tego obrazu doskonale pasuje dwulitrowy diesel osiągający nie dające zbyt wielu nadziei 136 KM. Chociaż kultura pracy pozostawia trochę do życzenia odstając nieco od konkurencji, to dynamika jest bez zarzutu. Pomaga w tym ręczna skrzynia o sześciu przełożeniach. Auto

Renault Clio (1990-98) - opinie Moto.pl

sprawdzić jego kondycję. Być może wcale nie uległ uszkodzeniu.Przeniesienie napęduW skrzyniach biegów Clio często pojawiają się wycieki. Trzeba też sprawdzić, czy dźwignia zmiany biegów nie stawia dużego oporu. Jeśli tak, konieczne będzie przesmarowanie elementów zewnętrznego mechanizmu zmiany przełożeń

Seat Exeo 1.8T - test | Za kierownicą

. Ręcznej skrzyni o 6 przełożeniach nie niestety można zastąpić automatem, ale każda zmiana biegu jest krótka i soczysta.Poczciwe 1.8T trzyma się dzielnie, ale niedawno wypadło z oferty silnikowej Seata. Na szczęście znalazł się godny następcy - 160-konny silnik 1.8 TSI z bezpośrednim wtryskiem paliwa

Infiniti FX 30d S | Za kierownicą

nie odpuszcza aż do 4,5 tys.Swój udział ma w tym zestrojenie skrzyni, która wbrew ekologicznemu ogłupieniu nie wrzuca od razu najwyższego biegu i utrzymuje wskazówkę obrotomierza najniżej w okolicach 1,4 tys. obr./min. Automat szybko załącza poszczególne przełożenia i poprawnie reaguje na kick-down

Megane zmienną jest - pierwsza jazda

przełożyć się na wyższą sprzedaż. Odrębność stylistyczna obu wersji ułatwi z kolei wybór w pełni odpowiadającej opcji. Cieszy coraz lepsza jakość wykończenia i efektywne silniki. Megane ewidentnie podniosła porzeczkę konkurentom, a cena podstawowych wersji może przekonać do Renault niejednego sceptyka.

Mazda 5 1.6 MZ-CD - test | Pierwsza jazda

przez producenta. Według Mazdy, auto ma zużywać w cyklu mieszanym 5,2 l/100 km. Budżet domowy ocalony, ale jest i coś dla ducha. Ręczna skrzynia ma sensownie dobrane przełożenia, a do tego geny typowe dla MX-5, z ciasnym wsadem i krótkimi ścieżkami prowadzenia.Polowania na klientów nowa Mazda 5 nie

Peugeot 407 Coupe - test | Za kierownicą

Tiptronica. W ostateczności można zawsze wybrać tryb manualny, pozwalający zmieniać biegi jak w skrzyni sekwencyjnej.W wersjach wyposażonych w silniki V6, w tunelu środkowym można znaleźć przycisk Sport. Po jego wciśnięciu silnik bardziej zdecydowanie reaguje na zmiany położenia pedału przyspieszacza, a

Skoda 130 RS | Za kierownicą

. Czterocylindrowa jednostka OHV o pojemności 1289 cm3, zasilana przez dwa gaźniki Webera, w zależności od potrzeb miała stopień sprężania od 10,5 po 11,7:1 i moc maksymalną od 100 nawet do 145 KM. W zależności od przełożeń skrzyni biegów Skoda 130 RS osiągała prędkość maksymalną od 145 po (teoretycznie) 210 km/h, a

Konfrontacje: Clio Sport/Ibiza FR 1,8 T

kulturalny i nie zaskakuje nagłym włączeniem sprężarki. Miłe wrażenie robi skrzynia biegów. Poszczególne przełożenia wchodzą pewnie i są dobrze dobrane. Szkoda, że jest ich tylko pięć. Na szczęście turbo pozwala w większości sytuacji zapomnieć o braku szóstki. Reasumując - świetny samochód do jazdy po

Fiat Croma 2.2 16V. Fiat z górnej półki

skrzyniami biegów o pięciu (benzynowe) lub sześciu przełożeniach (diesle). Podczas pierwszych jazd testowych miałem okazję sprawdzić wersję z benzynowym silnikiem 2.2 16V. Po naciśnięciu pedału gazu pojazd chętnie przyspiesza, a w kabinie - nawet przy większych obrotach silnika - panuje wzorowa cisza

Ford Focus RS - test | Za kierownicą

. Najlepiej zmieniać biegi między 3000 a 4000 obrotów. Piorunującemu przyspieszeniu i przepinaniu kolejnych przełożeń towarzyszy wtedy miła dla ucha kanonada z wydechów. I o ile gardłowy bulgot silnika jest w dużej mierze dziełem elektroniki (fordowski patent czyli sound-symphoser), tak strzały są jak

Chevrolet Aveo 1.4 SE sedan

obręcze - 1400 zł, radioodtwarzacz CD - 250 zł. Czyli wciąż taniej niż w większości pojazdów tego segmentu. Jednak prawdziwym hitem w Aveo jest automatyczna skrzynia biegów (4900 zł), której nie oferuje żaden konkurent. Ani Renault, ani Škoda nie dają także trzyletniej gwarancji.73/80 pktZ

Volkswagen Tiguan - Czas osła

działać przy najmniejszym poślizgu), zmienia czułość ABS, a także uruchamia funkcję wspomagania ruszania i w połączeniu z automatyczną skrzynią biegów aktywuje wstępny wybór przełożenia. Do tego dołożyć należy wskaźnik ciśnienia w oponach, czarny reling dachowy, osłonę mechanizmu napędowego, kompas i

Volvo S40/V40 (1995-2004) - opinie Moto.pl

przez firmę Renault (pierścień na dźwigni zmiany biegów do włączania przełożenia wstecznego). Często pojawiają się w nich wycieki oleju i nadmierne luzy w mechanizmie zewnętrznym. Zdarza się w nich "wypadanie" piątego biegu, co stanowi sygnał do natychmiastowej wizyty w warsztacie

Kia Magentis

dźwięk benzynowego silnika - ten jest ledwo słyszalny. Niestety, przy pierwszej próbie sprintu - rozczarowanie. Moc 144 KM jest zmarnowana przez fatalne zestopniowanie skrzyni biegów. Dwójka kończy się przy 80 km/h. Jazda krętymi drogami w górę oznacza niezliczone zmiany z dwójki na trójkę, bo silnik

Fiat Linea - test | Pierwsza jazda

przyjemnie brzmi, ale jest na tyle dobrze wyciszony, że dochodzi do głosu dopiero przy naprawdę wysokich obrotach. Sprzęgło, trójka, gaz. Już wiem, że skrzynia biegów to nie jest mocny punkt Linei. Podczas zmiany przełożeń brakuje pewności, precyzji, lekkości i tego przyjemnego "klikania" po

Seat Leon 1.6 MPI

w Ibizie, okazuje się zbyt słabe dla ważącego ponad 1200 kg Leona. Sytuację starano się ratować, dobierając dość krótkie przełożenia skrzyni biegów, ale i tak auto rozpędza się dość leniwie. Podobne wrażenie sprawia nowy Focus 1.6 w wersji ze słabszym silnikiem. Chyba więc dla dzisiejszych kompaktów

Chevrolet Aveo 1.4 SE

jest automatyczna skrzynia biegów (4900 zł), której nie oferuje żaden konkurent. Ani Renault, ani Škoda nie dają także trzyletniej gwarancji.73/80 pktZ oporamiChevrolet Aveo to środek transportu do przemieszczania się z punku A do punku B. Nic więcej, żadnej przyjemności z jazdy

Volkswagen Eos

pedałem przyspieszenia auto porusza się bardziej niż swobodnie. Dynamiczne zmiany przełożeń 6--biegowej skrzyni, dobrze znanej z Golfa, pozwalają na żwawe manewry na jezdni.Przed motocyklistami trudno uciec, ale z większością Greków na szosie mogłem śmigać łeb w łeb. Jeżdżą dwukrotnie szybciej, niż

Mitsubishi Space Star (1999-2005) - opinie Moto.pl

stacje obsługi proponują tanie i dobre jakościowo zamienniki, więc problem nie jest dokuczliwy.Przeniesienie napęduUszkodzone elementy z tworzywa sztucznego w zewnętrznym mechanizmie zmiany biegów mogą utrudniać zmianę przełożeń (pojawia się znaczny luz). By stwierdzić sprawność mechanizmu, trzeba

Nissan Primera

. Stary, dobry znajomy z Renault. Ta sama moc (120 KM) i ten sam moment obrotowy (270 Nm), ale inaczej zestopniowana skrzynia biegów. Od czwórki wzwyż możemy mówić o nadbiegach. A przełożeń jest sześć. Poranne uruchomienie przy temperaturach poniżej 10 st. C to bociani klekot i trzęsawka. Wystarczy jednak

Renault Espace 3.5 V6 Privilege

. Co ciekawe, nawet w tym trybie poczynania kierowcy są kontrolowane przez automat i np. przy spadku obrotów na wysokim biegu następuje automatyczna redukcja, a powrót do żądanego przełożenia - zaraz po ponownym osiągnię- ciu obrotów minimalnych dla wybranego biegu. Szybka jazda po krętych drogach nie

Mitsubishi Colt CZT

lampki. Duży plus za precyzyjną skrzynię biegów. Pięciostopniowy GETRAG dobrze współpracuje z silnikiem i, co najważniejsze, nawet na torze ułatwia szybką zmianę przełożeń. Paradoksalnie, dopiero na ciasnym torze kartingowym zauważam, jak szerokie są przednie słupki. Karoseria Colta zbliżona nieco do

Cadillac SRX - Wielozadaniowóz

, jakoby jego aluminiowe V6 o mocy 258 KM mogło nie sprostać niemal dwutonowej masie, okazały się płonne. 8,1 s do setki w praktyce pozwalało mi wyprzedzić, kogo chciałem. Inteligentny automat z pięcioma przełożeniami (mocniejsza o 67 KM wersja 4.6 V8 ma sześć biegów) tak szybko dostosował się do mojego

MERCEDES-BENZ E 320/RENAULT VEL SATIS 3.5

spalanie wynosi ok. 11 l/100 km. Pięciostopniowa przekładnia automatyczna działa z opóźnieniem i dopiero chwilę po wciśnięciu pedału gazu zaczyna przekazywać moment na tylne koła. Tej wady nie ma skrzynia montowana w Vel Satisie, a przy tym równie elegancko i bez szarpnięć zmienia przełożenia. Obie

Pagani Zonda

. Motor płonie żywym ogniem. Sześciobiegowa manualna skrzynia została wzmocniona - skuteczniej reaguje na zmianę przełożeń. Ulepszono synchronizatory, wzmocniono tryby. Układ napędowy stał się bardziej wytrzymały i lżejszy. Kokpit wykonano z karbonu, a hamulce ze spieków węglowo-ceramicznych.Z pojemności

Jeep Wrangler 4.0 Sport

. Po kilometrach wzniesień i spadków wiem już, że na pewno nie jest gorsza. Zawdzięcza to dwóm biegom terenowym, na których auto jedzie bądź wyłącznie na jedynce, bądź z wykorzystaniem dwóch biegów. Nie ma więc obawy, że podczas podjazdu skrzynia nagle zmieni bieg na jeszcze wyższy i pozbawi samochód

Skoda Fabia Sedan 1.4 16V - test | Za kierownicą

(74 kW). Podczas jazd testowych miałem okazję poznać auto z silnikiem 1.4 16V o mocy 101 KM. Silnik ten wydaje się wystarczająco mocny, ale troszkę denerwuje jego mała elastyczność. Podczas jazdy po krętych, górskich drogach Grecji trzeba było często sięgać do lewarka skrzyni biegów i redukować

Ford Focus ST

startera ruszam na pierwszą pętle. Auto jest tak szybkie, że nawet zrobienie dobrego zdjęcia podczas jazd na torze to sztuka. Skrzynia biegów o nieco skróconych przełożeniach działa precyzyjnie, choć lewarek mogłaby mieć nieco krótszy skok. Przełożenie przekładni kierowniczej dobrano (2,4 obrotu między

Ford Mondeo 1.8 SCi Trend X100

, intensywniejszego życia. Zaletą jednostki - w połączeniu z 6-stopniową skrzynią biegów o krótkich przełożeniach - jest również dobra elastyczność. Zauważysz to na przykład w trasie, wykonując bez problemu manewr wyprzedzania na piątym biegu.Dla zainteresowanych współczesnymi silnikami warto dodać, że w odróżnieniu

BMW M6

przełożenie wciąż to samo. To nie Lexus, gdzie nawet w trybie manualnym biegi zmieniały się same. Wrzucam trójkę i błyskawicznie wracam na swój pas. "Szóstka" prowokuje do szaleństw. Tak to przynajmniej wygląda z zewnątrz. Za kierownicą nie czujesz, że ryzykujesz. Wszystko wydaje się proste

Nissan 350Z - test | Za kierownicą

, już dawno nie jechałem autem, w którym sprzęgło pracowałoby tak ciężko. Gdyby miało większy skok mogłoby robić za atlas na siłowni. Podobnie jest ze skrzynią biegów - też trzeba się przyłożyć. Tym bardziej że pozycja za kierownicą idealnie nadaje się do treningu siłowego. Ktoś, kto ćwiczy tylko

Mitsubishi Grandis 2.4 Intense

odpowiednio dobranym przełożeniom skrzyni biegów jazda nawet na bardzo długim dystansie nie powinna nikogo znużyć. Auto jest bardzo elastyczne, a duży zapas mocy pozwala na bezpieczne wyprzedzanie, nawet kiedy jest w pełni obciążone. Gorzej wypada ekonomika jazdy - zużycie paliwa w cyklu mieszanym w trakcie

Konfrontacje: Opel Astra 2.2 DTi/Toyota Corolla 2.0 D-4D/VW Golf 1.9 TDI/Fiat Stilo 1.9 JTD/Renault Megane 1.9 dCi

dobrane przełożenia skrzyni biegów sprawiają, że auto wydaje się powolne. Kto lubi dynamiczną jazdę, będzie musiał często sięgać do drążka skrzyni biegów. Również głośność, kultura pracy i zużycie paliwa (najgorszy wynik w teście - 7,4 l/100 km) pozostawiają wiele do życzenia. Za to z hamowaniem nie ma

Volkswagen Touran 1.9 TDI 100 KM Trendline

nienagannie działa sześciostopniowa ręczna skrzynia biegów. Przełożenia dobrane są prawidłowo, a biegi wybiera się precyzyjnie i pewnie. "Szóstka" poprawia komfort podróżowania przy wyższych prędkościach i pozwala skuteczniej korzystać z momentu dostępnego już przy niskich obrotach. Zużycie paliwa

Citroën C4

koloru elektronicznego obrotomierza na czerwony. Szkoda, że następuje to dokładnie w chwili odcięcia dawki paliwa, czyli odrobinę za późno. W skrzyni biegów pracującej z umiarkowaną precyzją irytuje brak szóstki, którą obdarzono jedynie najmocniejszą wersję wysokoprężną 2,0 Hdi. Przy 130 km/h na piątce

Opel Astra GTC

gazu. Nie jest za głośny, ale wystarczająco rasowy, by często sięgać do sześciostopniowej mięsiście pracującej przekładni. Szybka zmiana biegów sygnalizowana jest strzałem z układu wydechowego. W tej kategorii jednak Astra nie pobije głównego rywala Golfa GTI, który ze skrzynią DSG strzela z wydechu

Volkswagen Caddy Kombi

ładunkową. Bagażnik wyposażono w roletę, zaczepy do mocowania przewożonych przedmiotów oraz miękką siatkę oddzielającą go od kabiny. Czekając na TDIVolkswagen Caddy będzie oferowany z dwoma silnikami benzynowymi i dwoma wysokoprężnymi. Wszystkie współpracują z mechanicznymi skrzyniami biegów o pięciu

RENAULT LAGUNA GRANDTOUR 1.9 dCi/VW PASSAT VARIANT 1.9 TDI

rozpędzał się lepiej niż Laguna na piątym. Na dodatek silnik VW zużywał ok. 8,1 l/100 km. W obu samochodach zastosowano 6-stopniowe skrzynie. Są one przyjemne w użytkowaniu z precyzyjnie działającym mechanizmem wybierania przełożenia. Przy szybkiej jeździe autostradą i włączonym szóstym biegu jednostki

Opel Corsa 1.2

80 KM przy 5600 obr/min Maks. moment obrot. 110 Nm przy 4000 obr/min Skrzynia biegów 5-stopniowa, ręczna Prędkość maks. 168 km/h

VW Passat

. Wynalazek, za który koncernowi należy się motoryzacyjny Nobel. DSG ma dwa sprzęgła. Gdy jedno ustaliło przełożenie, drugie już szykuje się do jego zmiany. Efekt? Błyskawiczne przerzucanie biegów i po raz pierwszy w historii motoryzacji szybszy sprint do 100 km/h automatu od wersji ze skrzynią manualną

Peugeot 407 2.0 HDi ST Komfort

skrzynia ma odpowiednio dobrane przełożenia, a układ przełączania biegów działa precyzyjnie. Mały mankament to konieczność wychylenia się przy wybieraniu "piątki" i "szóstki", ale można się do tego przyzwyczaić.82/100 pktWłasną drogąStylizacja i wykonanie wnętrza Peu-geota 407 są równie

FORD EXPLORER/JEEP WRANGLER/NISSAN PICKUP/RENAULT SCENIC RX4

mocy 177 KM oraz 3-stopniową automatyczną skrzynię biegów. W czasach, kiedy standardem jest 5-biegowy automat, taka przekładnia to pewien ewenement. W trakcie intensywnego przyspieszania silnik wydawał z siebie piekielne dźwięki, m.in. dlatego, że automat zmieniał przełożenia niechętnie i przy bardzo

Konfrontacje: Opel Astra 1.7 CDTI 100 KM Enjoy/VW Golf 1.9 TDI 105 KM Trendline

l/100 km. Oczywiście przy bardzo dynamicznej jeździe szosowej wymaga nawet 8 l/100 km, ale pamiętajmy, że Golf V waży ponad 1200 kg. Średnie zużycie testowe wyniosło 6,0 l/100 km. Przeciętną kulturą pracy odznacza się skrzynia biegów. Nie sam dobór przełożeń jest tu jednak problemem, lecz mało

ARO 24/32

;32. ARO 243 ma trzydrzwiowe nadwozie, podczas gdy model 244 - pięciodrzwiowe. Seria 32 to pikap, 330 - trzydrzwiowy, 324 - czterodrzwiowy, zaś 328 to cztero-drzwiowy przeszklony furgon. W samochodach nie brakuje polskich podzespołów. Ręczna skrzynia biegów o pięciu przełożeniach Eaton

Konfrontacje: Fiat Multipla 1.9 JTD Active/Opel Zafira 2.0 DTi Club/VW Touran1.9 TDI Basis

) jest zarazem najszybszy, przynajmniej w sprincie do 100 km/h. Po upływie 12,6 s Multipla osiąga setkę. Rywale potrzebują odrobinę więcej czasu: Opel 13,4 s, a VW 13,7 s. Przy pomiarze elastyczności karta się odwraca. Przełożenia 6-biegowej skrzyni Tourana okazują się lepiej zestopniowane do jazdy z

Re: 'Brak słów aby opisać dokonania Kubicy w elim

Red Bull przyśpiesza w tym samym tempie co Renault. Ewentualne różnice wynikają z różnych przełożeń skrzyni biegów, bo z silników korzystają tych samych

Re: Renault Fluence I Długi dystans - 15 000 km

wysokoobrotowe będą palić więcej. W zależności od przełożeń skrzyni biegów i masy własnej auta mogą jednak przyspieszać do setki w różnym tempie. Mówi się, że benzyna dłużej ciągnie na jednym biegu, ponieważ większy jest zakres obrotów w których auto przyspiesza, tymczasem w Turboklekocie moment jest duży, ale

Re: V50 2.0 D czy Golf Variant 1.6 TDI

Hej W Golfie VI z 1.6 TDI pod maską przy prędkości 100 km/h i na 5. biegu obrotek pokazuje ok. 1900 obr./min.Przy 130 zaś obroty rosną do ok. 2400;) Wniosek z tego taki,że ostani bieg jest dobry na autostrady (a w Bluemotion przełożenia jeszcze wydłużono:)).Raczej nie ma co narzekać,że silnik

Re: Renault niezawodne - to mówią Niemcy

samochodach bo trzeba wziąć pod uwagę przełożenia skrzyni biegów i masę auta. Jak dla mnie w popularnych autach wszystkie silniki sa po jednych pieniądzach choć pewne jednostki mają swoje specyficzne rozwiązania, które mają swoje zalety. Niemniej aby wyrażać opinię co jest lepsze trzeba znać szczegóły

Re: LAGUNA II kupno uzywanej

uruchomieniu silnika i wyjechaniu z garażu na wstecznym biegu po przełożeniu na " D " samochód nie chciał ruszyć, również przy próbie przejścia na ręczne sterowanie skrzynią biegów wrażenie było takie jakby bieg " wyskakiwał ". W drugim przypadku w trakcie jazdy " zniknęło "

Do Druidka

niedawnych wypowiedziach o Renault 5 o unikalnej konstrukcji skrzyni (ze zmiennym przełożeniem poszczególnych biegów, w zależności od nachylenia drogi) to już dałeś czadu ;-)) Pzdr Niknejm

Re: Co wybrać??

) nie jechałem. Dynamika i elastyczność jest ok, choć moment obrotowy mógłby być wyższy (tzn. dostępny niżej :-) Manual pracuje bardzo precyzyjnie, jest to nowa skrzynia 6-biegowa, trochę się tylko trzeba w mieście namachać, bo przełożenia sa krótkie, przy spokojnej jeździe już przy 80 km/h wskaźnik

Przykłady odnośnie zestopniowania skrzyni

jest skrzynia krótka. A to wszystko w tym samym samochodzie z tym samym silnikiem!!! Jedyną przewagą skrzyni długiej jest możliwość nieco dłuższego ciągnięcia na kolejnych biegach. Ale to chyba mało praktyczna na co dzień konkurencja? Jak widzisz nawet przełożenia mogą spowodować kompletnie inne

Re: Honda Civic Sport 140km

,0 w zbliżonej konstrukcj głowicy i pytanie który z nich przy jeździe powiedzmy na 2,5 tys. obrotów dysponuje większym momentem? To na wypadek gdybyś chciał się posiłkować przełożeniami skrzyni biegów itp choćto durny argument bo równie dobrze ten 2,0 może mieć krótsze przełożenia. Zresztą wystarczy

Do Fanfana

turbodoładowany benzynowiec też) za to 'na górze' traci parę. Musi więc z natury rzeczy mieć długie przełożenia skrzyni biegów (żeby prędkość max na poszczególnych biegach nie była zbyt niska; a to, jak wiadomo, zmniejsza moment na kołach, a więc i dynamikę). Tymczasem benzyniaki z turbo ciągną dobrze zarówno

Re: Skoda 105 Lux

zwaliście. - Cztery biegi, przy tej mocy i przełożeniu przekładni, to jakieś qui- pro-quo. Nawet jeżeli naśladujemy cruising. (Ten punkt zniwelowała dyskretna skrzynia 5-biegowa z Caro). - Ten egzemplarz generuje sporo mechanicznego hałasu. W kabinie nie jest cicho. Zapewne 1500 Lux były lepiej wygłuszone

Re: Honda Civic Sport 140km

; To na wypadek gdybyś chciał się posiłkować przełożeniami skrzyni biegów itp > choćto durny argument bo równie dobrze ten 2,0 może mieć krótsze przełożenia. Może. Tyle, że skracanie przełożeń ma sens tylko przy odpowiednio dużym zakresie użytecznych obrotów (obrotów przy których moment jest

Re: Duster za 40 tys. (4x4-50 tys.)

margines przewagi nad konkurencją w którym zmieści się motor. > > -auto w wersjach 4x4 ma sześciobiegową skrzynie, > > ale jej przełożenia wykorzystane są "na dole". > > 6-ty bieg jest bardzo krótki i w benzynie daje > > zaledwie 32km/h na 1000 obr, a zatem jazda powyżej

Re: Automaty-wpływ na bepieczeństwo aktywne

rozbudowanymi > ukladami synchronizatorow i "automatycznym sprzeglem". Wszystkie te cuda nie > zdejmuja z kierowcy tego stresu o ktorym piszesz - decyzji o zmianie biegu. Parametry skrzyni biegów, momenty zmian, a nawet przełożenia są ustawiane przed startem na konkretny odcinek drogi

Re: najlepsze silniki - Honda / BMW

zasadzie w ten sposób nie da się z tego rozstrzygnąć bo wchodząw to takie aspekty jak stosunek mocy do masy czyli ile kg przypada na 1 KM + przełożenia skrzyni biegów i rózne warunki pomiarów (inne warunki, kierowcy, opony itd. Musielibyście wkładać rózne silniki do tego samego auta żeby móc w

Zawodowcy już wybrali

. Skrzynia biegów: Eurotronic II ZF16AS-2601DD, 16 przełożeń plus 2 wsteczne. Silnik: diesel 4-suwowy, 6 cylindrów w układzie rzędowym, turbosprężarka o zmiennej geometrii z chłodnicą międzystopniową, system wtrysku EDC, układ ułatwiający rozruch na zimno. 10.3 (400 KM), 10.3 (430 KM), 12.9 (480 KM), 12

Laysmann wygrał polski

(?) zepsuła się turbosprężarka i Szwed skapitulował po stracie 2 minut na Szczepankach 2. Maciej Lubiak także musiał się poddać - pękła obudowa skrzyni biegów, zostało tylko jedno przełożenie. Grzegorz Grzyb dachował na Faszczach 2, ale Ignis stanął na kołach i skończyło się na 1,5-minutowej stracie

Re: Renault Fluence I Długi dystans - 15 000 km

dopiero otrzymujemy rzeczywisty moment obrotowy na który my kierowcy możemy wpływać stosując różne biegi . Duży moment obrotowy pozwala wydłużyć przełożenie skrzyni biegów bez straty osiagów dzięi temu silnik turbodoładowany tą samą prędkość osiągnie przy niższych obrotach dzięi czemu zwiększa sie kofort

Re: vw czy renault

Pani piszesz o motorze diesla, w wątku gość chce koniecznie benzynę. Porównywanie 2.0 Pb z 2.0 TDI nie ma najmniejszego sensu, z góry wiadomo, że TDI będzie oszczędniejsze. To co lud nazywa klasycznym automatem to połączenie zrobotyzowanej skrzyni biegów o niskiej liczbie przełożeń (3 a najczęściej

Re: powróćmy do meritum ale niezupełnie

. Ale szczerze Ci powiem, że tzw. elastyczność mierzona jako 60-100 na IV i 80-120 na V to miara mało mówiąca o dynamice samochodu, bo pomija charakterystykę pracy silnika i przełożeń skrzyni. Przypuszczam, że jakbyś w Lamborghini wrzucił V przy 80 i depnął w podłogę, to usłyszałbyś pewnie

Re: należy się troche sprostowań

> Stopnie skrzyni biegów raczej wzrastają, więc bieg 3 ma niższe przełożenie od > biegu 4. Nie słyszałem o skrzyniach stopniowanych odwrotnie:-))) pewnie masz racje, moze jednak wplyw ma turbina ale nie mam wystarczajacej wiedzy na ten temat zeby "filozofowac" > > porsche

Re: O Clio - niepochlebnie, o Renault Polska - też

skrzynia biegów w Clio - teraz mu > wierzę. Też niedopatrzenie Twoje po częsci trzeba było zażądać diagnostyki przed odbiorem na dowód, że wszystko jest OK. > Clio jest teoretycznia najlepszym wyborem (wielokrotnie było o tym na forum), > ale praktyka temu przeczy. Abstrahując od sposobu

Renault Espace z rocznika 97-03

Czym się różnią wersje z automatyczną skrzynią biegów z tego modelu. Część ma lewarek zmiany przełożeń przy kolumnie kierownicy a inne w podłodze. Czy w tym modelu były montowane 2 rodzaje skrzyń i chodzi o wyróżnienie konkretnych modeli po dźwigni? Dzięki za info

Renault Clio III mnie zaskoczyło

(rozmiar felgi zwiększył się o 2 cale) i można odnieść ogólne wrażenie, że dokonał się krok o jedną klasę w zwyż. Wiadomo, auta puchną, ale sypnięto też dodatkami do standardu. Jednocześnie pali mniej i waży o 130kg... więcej. I tu ciekawa innowacja. Żeby to nadal jeździło skrócono przełożenia skrzyni

198 procent adrenaliny

pocą się nawet najstarszym wyjadaczom testowym. 75 KM, przedni napęd, brak ESP czy ASR - czy jeszcze trzeba wyjaśniać, skąd na asfalcie ślady przednich opon ryte podczas ruszania aż do 1. biegu 5- stopniowej skrzyni przekładniowej? Z elektroniki - poza sterownikiem jednostki napędowej - znalazł się

Re: Renault Laguna 1.8 1996-1998

Istotna jest skrzynia biegów. Są dwie: krótka i długa. Różnice to inne przełożenia I, II i III oraz przede wszystkim inne przełożenie przekładni głównej. Różnice czuć przede wszystkim na V biegu, te z krótką skrzynią są dużo bardziej elastyczne. Jeżeli auto nie jest mocno obciążone to całkiem

Re: Renault Megane

.0 16V 137KM bardzo sprawnie śmiga po drodze,przy tym wcale nie pali dużo,bo silnik jest efektywny i elastyczny,a przełożenia skrzyni są super dobrane.Najmniejsze możliwe spalanie w tym silniku to ok. 6.5L.Realnie wychodzi ok. 7,7L.No i jest jeszcze 2.0T 165KM-wsio super,tylko,ze prawie nie

Nowoczesne silniki diesla - Renault Megane II

osobiście przypadła mi najbardziej do gustu. Podobnie jak w modelu 2,0 tak i tu napęd przenoszony jest na przednie koła za pośrednictwem sześciostopniowej manualnej skrzyni biegów. W odróżnieniu od wersji benzynowej ta ma jednak dłuższe przełożenia, znacznie lepiej pasujące do charakteru silnika. Jedyny

Skrzynia biegów

wyjściowym. Zmiana przełożenia jest wprost proporcjonalna do zmiany przekazywanego momentu obrotowego. Skrzynia biegów łączona jest z silnikiem za pomocą sprzęgła. Biegiem w skrzyni biegów nazywa się realizowanie konkretnego przełożenia. Rodzaje skrzyń biegów mechaniczne - zmianę przełożeń uzyskuje

Automatyczna skrzynia biegów

z najbardziej krytycznych parametrów pracy skrzyni, i podlegają kontroli i wymianie. Najpowszechniejszą przyczyną uszkodzeń automatycznych skrzyń biegów są przyczyny związane z olejem, np. za niski poziom, utrata własności (z powodu starzenia, przegrzania itp) czy użycie niewłaściwego dla danej skrzyni oleju

Półautomatyczna skrzynia biegów

Półautomatyczna skrzynia biegów (inaczej zautomatyzowana manualna skrzynia biegów) – rodzaj skrzyni biegów, w której zmiany biegów dokonuje się poprzez zmienienie pozycji drążka zmiany biegów (tak jak w skrzyni manualnej) lub naciśnięcie odpowiednich łopatek przy kierownicy, bez konieczności

Renault

, ale karoseria pochodziła od znanego projektanta Michelotti. Powstała pierwsza skrzynia biegów Renault zaopatrzona w hydrauliczne przeniesienie momentu obrotowego.W 1957 Dauphine Gordini (sportowa odmiana Renault Dauphine) została zaprezentowana na paryskim MotorShow. W tym samym roku rozpoczęto wiele nowych

Dźwignia zmiany biegów

Dźwignia zmiany biegów - element służący do włączania i wyłączania odpowiednich przełożeń skrzyni biegów pojazdu. W samochodach najczęściej umieszczona jest w podłodze pomiędzy siedzeniem kierowcy i pasażera, rzadziej w kolumnie kierownicy; w motocyklach dźwignia zmiany biegów znajduje

Tekst udostępniany na licencji Creative Commons: uznanie autorstwa, na tych samych warunkach, z możliwością obowiązywania dodatkowych ograniczeń. Zobacz szczegółowe informacje o warunkach korzystania.
Zasady zachowania poufności. O Wikipedii. Korzystasz z Wikipedii tylko na własną odpowiedzialność. Materiał pochodzący z Wikipedii został zmodyfikowany poprzez ograniczenie liczby przypisów. Wikipedia® is a registered tradmark of the Wikimedia Foundation.