prototyp nowej warszawa auto

sprawdź też:

samochód

Sławomir Drążkiewicz

Syrena | Czas na prototyp!

Syrena | Czas na prototyp!

Gdy jeszcze badano pierwsze przedprototypy, konstruktorzy Syreny pracowali już nad prototypami auta popularnego. W okresie czerwiec - lipiec 1954 r. inż. inż. S. Łukaszewicz, W. Kolasa i H. Siemiński zrobili gipsową makietę w skali 1:1 z ostatecznie ustalonym kształtem nadwozia Syreny

Będzie drugi salon Ferrari w Polsce

Do otwartego w 2010 roku w Warszawie salonu Ferrari już niebawem dołączy kolejny. Wkrótce włoskie supersamochody będzie można kupić w Katowicach

Syrena Sport | Powstanie stylistyczna replika

Syrena Sport narodzi się na nowo. Możliwe że aż w czterech różnych miejscach. Dziś przedstawiamy szczegóły jednego z tych projektów - rekonstrukcji stylistycznej. Wynik prac mamy ujrzeć późną jesienią

Replika sportowej Syreny | Prezentacja

Replika sportowej Syreny | Prezentacja

dla prac nad repliką. Pan Mazur zakupił Syrenę 105, by na niej zbudować Sporta. Zauważycie zapewne, że 105-ka miała konstrukcję ramową, a prototyp z 1960 roku miał konstrukcję samonośną. Po rozebraniu auta do rosołu rozpoczęły się prace nad nową strukturą nośną. Powstał tunel środkowy, progi, a

Syrena Sport | Finis coronat opus

Syrena Sport | Finis coronat opus

Warszawie 1 maja 2012 roku. Data nie jest przypadkowa, ponieważ nawiązuje do pierwszego przejazdu prototypu podczas defilady pierwszomajowej w 1960 r.Tekst pochodzi z miesięcznika Automobilista. ZOBACZ TAKŻE:Nysa - tak znana, że aż zapomnianamMikrus MR300 - mikrosamochód z Mielca Autotrader - ogłoszenia

55 lat Syreny

55 lat Syreny

, które nie chcą umrzećDwa lata później zadebiutowała wersja 102, która miała skróconą pokrywę bagażnika, progową listwę ozdobną i nową listwę boczną. Pojawiły się inne tylne lampy (poprzednie pożyczano od Warszawy) i dwubarwne nadwozie (dach i felgi w kolorze beżowym, reszta nadwozia w innej tonacji). W

Fiat 125p | 45 lat Dużego Fiata

Fiat 125p | 45 lat Dużego Fiata

;kapitalistom" za pożądane nie tylko przez Kowalskiego dewizy. Drugą zaletą było zdobycie wielu nowych technologii, które przy okazji produkcji części zamiennych do Fiata przydały się także w innych gałęziach przemysłu.ZOBACZ TAKŻE:TOP 10 | Auta, które nie chcą umrzećFiat 125p - ogłoszeniaFiat 125p był

Syrena Sport | La piu bella

Syrena Sport | La piu bella

również na wschodzie, na terenach komunistycznych, motoryzacja budzi się w sposób obiecujący. Przykładowo fabryka polska FSO Żerań - która produkuje na licencji radzieckiej przestarzałe Pobieda Warszawa - zakończyła opracowanie prototypu nowego auta. To Syrena Sport 750 ccm reprezentująca najbardziej

Polska - kraj genialnych stylistów

Polska - kraj genialnych stylistów

studiował na Politechnice Śląskiej, to swojej szansy upatrywał w konkursach stylistycznych. W naszym kraju jego talent został odkryty w 2004 roku, kiedy to przedstawił nową wizję FSO Warszawy. Jednak prawdziwa kariera rozpoczęła się w tym samym roku dzięki Alfa Romeo, która zwróciła na niego uwagę po

Warszawa w wersjach furgon i kombi

Warszawa w wersjach furgon i kombi

- oparta była na wykorzystaniu nadwozia Warszawy pick-up. Zasadnicza różnica między "zabudowanym pick-upem" a nowym furgonem polegała na wyposażeniu auta w dodatkowe drzwi boczne po prawej stronie oraz zastąpieniu dwudzielnych drzwi tylnych podnoszonych do góry i opuszczanych na dół, przez jedne

Warszawa Pick-up - pierwszy powojenny polski samochód użytkowy

Warszawa Pick-up - pierwszy powojenny polski samochód użytkowy

początku 1955 r., w Dziale Głównego Konstruktora postanowiono jedną z doświadczalnych Warszaw przystosować do nowej roli "systemem gospodarczym". "Przystosowanie" rozpoczęto od pozbawienia osobowej Warszawy tylnej części nadwozia i zastąpienia jej skrzynią ładunkową. Rozważano kilka

Polskie prototypy z okresu PRL

Polskie prototypy z okresu PRL

Warszawie na wystawie Polska Motoryzacja.Niestety nawet pozytywne opinie o aucie nie pozwoliły na rozpoczęcie jego seryjnej produkcji. Z powodu braku środków przerwano prace nad projektem. Wyprodukowane prototypy napędzały dwa silniki o mocy 54 i 61 KM. Pod maskę wersji produkcyjnej miał trafić 1.6-litrowy

Samochody z demoludów | Informacje bardzo ogólne

Samochody z demoludów | Informacje bardzo ogólne

zachodu, choć oferował zaledwie niezbędne minimum wyposażenia. Jego następca, model 353 otrzymał nadwozie oparte ponoć na naszym prototypie Warszawy 210, jednak spore różnice w rozmiarach obu aut nieco te plotki podważają. Faktem jest za to, że konstrukcja 353 nie była w żadnej mierze nowoczesna

35 lat Poloneza

35 lat Poloneza

Po kilku latach licencyjnej produkcji Fiata 125p, polscy konstruktorzy nabrali ochoty na nowe auto. Nie mieli jednak ani możliwości finansowych, ani odpowiedniego zaplecza technicznego, by w krótkim czasie opracować samochód godny naszego kraju, więc zwrócili się do Włochów. Ci pod dowództwem

FSO Polonez | Pożegnalna Runda

FSO Polonez | Pożegnalna Runda

pierwszych dyrektorskich decyzji jego ojca było zakończenie produkcji FSO 125p. Dziś dla Pawła Polonez jest swoistą pamiątką po ojcu, ma do tego auta ogromny sentyment. Choć oficjalna premiera Poloneza miała miejsce w Teatrze Narodowym w Warszawie 1 maja 1978 roku, to przygotowania do produkcji rozpoczęły

Ford Ranger - test | Chuck Norris approved

Ford Ranger - test | Chuck Norris approved

Pickupy klasy jednej tony są popularne na całym świecie. Liderem (globalnym) tego rynku jest bezsprzecznie Toyota Hilux, ale Ford nie był by sobą, gdyby nie miał nic do powiedzenia w tej materii. W końcu to Henry Ford stworzył pierwszego pickupa, model TT.Zanim Ford stworzył prototyp pierwszego

Wartburg 311 | Elegancja z NRD

Wartburg 311 | Elegancja z NRD

konkretnego egzemplarza rozpoczęła się w 2003 roku, kiedy Piotr Sidorowicz trafił na ogłoszenie o sprzedaży Wartburga w prasie lokalnej. Na miejscu okazało się, że auto jest od nowości w jednej rodzinie. W 1963 roku kupił je jako nowe pracownik Huty Warszawa i użytkował je do końca swojego życia. To rzadko

Polskie Fiaty - 1967

Polskie Fiaty - 1967

Mimo powstania udanych prototypów (Syrena 110 i Warszawa 210) w 1965 roku władze Polski zdecydowały, że przestarzałe technicznie i technologicznie modele należy zastąpić pojazdem licencyjnym. Podobnie jak przed wojną, tak i teraz zwrócono się z propozycją do Fiata. Tym bardziej, że włoski producent

30 lat Renault 5 Turbo

30 lat Renault 5 Turbo

pojazd numer 822/03 przeszedł chrzest bojowy podczas Giro d'Italia, gdzie wystartował poza konkursem w klasie prototypów. W maju 1980 roku taśmę montażową Renault Sport w Dieppe opuściło pięć egzemplarzy Renault 5 Turbo. Aby spełnić warunek niezbędny do homologacji auta przez FIA - minimum 500 seryjnych

Seat ma już 60 lat

Seat ma już 60 lat

roku Seat zaprezentował piękny prototyp o nazwie Salsa. Był ona dziełem Waltera de'Silvy. Najwyraźniej awangardowa stylistyka nie spodobała się Niemcom przyzwyczajonym, że "das auto" zawsze wygląda tak samo i trzecia odsłona Ibizy z 2002 roku była mocno zachowawcza. Dopiero w 2004 roku duch

Retro-wizje

Retro-wizje

- jednego z najbardziej popularnych w pełni polskich samochodów. Stworzyli na komputerze wizualizację projektu, ale mimo ogromnych chęci nie udało się zainteresować nikogo nową Syrenką.  WARSZAWA Również w 2004 roku DesigForum i redakcja "Automobilisty" zorganizowały konkurs "Sen o

Wywiad | Derek Bell | Brytyjski mistrz Le Mans

Wywiad | Derek Bell | Brytyjski mistrz Le Mans

Klikając tutaj możesz przeczytać wywiad w formie samego tekstu Piotr Sielicki: Bardzo miło jest Pana widzieć w Warszawie. Podoba się Panu w Polsce? Derek Bell: Jestem tu dopiero pół dnia, ale nie ukrywam, że jestem bardzo mile zaskoczony tym co tutaj zastałem. Jest dużo, dużo, dużo ładniej niż to

Brytyjski mistrz Le Mans | Derek Bell | Wywiad

Brytyjski mistrz Le Mans | Derek Bell | Wywiad

Piotr Sielicki: Bardzo miło jest Pana widzieć w Warszawie. Podoba się Panu w Polsce?Derek Bell: Jestem tu dopiero pół dnia, ale nie ukrywam, że jestem bardzo mile zaskoczony tym co tutaj zastałem. Jest dużo, dużo, dużo ładniej niż to sobie wyobrażałem.P.S.: Miło słyszeć taką opinię od kogoś kto

Porsche Panamera Turbo vs. Aston Martin Rapide - test porównawczy

błękitną koszulę nad Lazurowym Wybrzeżem będziesz wyglądał normalnie. Wyjdź tak ubrany w Warszawie a od razu każdy będzie cię miał za... no właśnie. Z samochodami jest podobnie. Pomijając południe Europy znam jedno takie miejsce gdzie wszystkie auta z sportowymi genami prezentują się na miejscu. Punkt, do

40 lat minęło - historia Fiata 125p

W połowie lat sześćdziesiątych w Fabryce Samochodów Osobowych (FSO) w Warszawie produkowano samochody Syrena 103 oraz Warszawa 203/204. Trwały też badania nad prototypami pojazdów, które w przyszłości miały zastąpić powyższe modele. Były to Syrena 110 i Warszawa 210. Mimo znacznego zaawansowania

Celebryci, znane osobistości i nowa gwiazda BMW | Wideo

Po raz pierwszy prototyp BMW Gran Coupe mogliśmy oglądać dwa lata temu, podczas targów w Pekinie. Od niedawna, auto w wersji produkcyjnej można już spotkać na europejskich ulicach. Nowy konkurent Mercedesa CLS, Audi A7 Sportback i Porsche Panamery zawitał właśnie do polskich salonów.»> BMW

Historia kołem się toczy - Citroën

nie brakuje upadków. Niektóre modele wspomina się z uśmiechem, inne z trudem, a o niektórych lepiej w ogóle zapomnieć. Są wreszcie i takie auta, które poległy jeszcze na deskach projektantów lub prosto z wzorcowni trafiły do muzeum. To prototypy, które nigdy nie dostały szansy, żeby wyjechać na

Ferrari F612 Scaglietti - test | Za kierownicą

Pinifariny właśnie za nadmierne złagodzenie linii Ferrari. Gdyby nie znaczek, można by pomyśleć, że to jakaś nowa inkarnacja supersnobistycznego Bristola Blenheima 3G, który jednakowoż jest autem na wskroś brytyjskim. A kiedy już ktoś przełknie wygląd i cenę, będzie mógł cieszyć się jazdą w liczniejszym

Volkswagen Golf GTI

szczególnie dobrze nagłośnionych.Dojeżdżam do Warszawy z przekonaniem, że to auto warte jest 105 tys. (cena wyjściowa 99 640 zł). W tej cenie trudno znaleźć coś, co stanowi równie udane połączenie image'u, komfortu i osiągów. Chociaż... Mimo że sympatycy VW i Opli stanowią dwie nieprzenikające się grupy

Junak ponownie produkowany

. Pierwsze junaki ujrzały światło dzienne na wystawie z okazji dziesięciolecia PRL zorganizowanej w Hali Ludowej we Wrocławiu. Prototypy wzbudziły wielki entuzjazm. Przy okazji prezentacji prototypów zdecydowano jednak, że będzie w nich montowany słabszy silnik, o pojemności 350 cm sześc. Cztery lata później

BMW i3 - oficjalne zdjęcia

sekundy.Ile trzeba będzie w Polsce zapłacić za BMW i3? Ceny startują od 140 900 złotych. By stać się posiadaczem "zielonego" BMW, trzeba będzie wybrać się do stolicy. Inchcape Motor Warszawa to jedyny salon, który będzie przyjmować zamówienia na auto oraz usługi z nim związane. Tak wygląda zupełnie

Subaru Forester 2.5XT

poziom bezpieczeństwa. To ważne w aucie, które ma spory prześwit i maksymalną prędkość ograniczoną do... 230 km/h (licznik wskazuje wówczas 238 km/h).Nie wiedzieć kiedy dojeżdżam do celu: rozległe, pokryte darnią lotnisko 150 km od Warszawy. Proszę obsługę o pół godziny i wyrozumiałość. Mam zgodę. Kołuję

Alfa GT 2.0 JTS

do przetestowania nowej "włoszczyzny". Włodarski bez wahania wypisał mi delegację do... Bielska-Białej.Cel: siedziba Fiat Auto Poland. Prośba Fiata: dbajcie o samochód, bo za wami długa kolejka dziennikarzy. Mieliśmy odebrać fabrycznie nowe auto i tym samym rozpocząć jego żywot w parku

Re: O nowych Warszawach, Meluzynach i innym bajka

Mnie po prostu zastanawia ten mega optymizm ludzi odpowiedzialnych za nową Warszawę czy Meluzynę. Sukcesem dla nich jest przedstawienie koncepcyjnej grafiki pokazującej wygląd auta czy przedstawienie parametrów technicznych (będących pójściem na łatwiznę, m.in. przez zapożyczenie silnika z innego

Re: Syrena Meluzyna/Sport

> A dlaczego nikt nie kupi? Oprócz tego co napisałem tu: forum.gazeta.pl/forum/w,20,148731990,148731990,O_nowych_Warszawach_Meluzynach_i_innym_bajkach.html tj. że takie auto w ogóle nie powstanie, mam jeszcze garść argumentów czemu tego nikt nie kupi: - brak szerokiej sieci dystrybucyjnej

Re: Chcą dyskusji o Gierku. Bydgoszcz zawdzięcza

konstruktorem był Andriej Lipgart, który poprzednio pracował przy projektowaniu aut w USA, stąd dosyć nowoczesna sylwetka nadwozia. Prototyp Rosjanie objeźdżali już w 1944, więc nie mogł to być samochód wg znalezionych w Niemczech planów. To o czym piszesz, to legenda o skopiowaniu Taunusa, czy Opla Kapitana

Stare motocykle i auta zamiast wojska w koszarach

kopii Papamobile stoi niemiecki Tygrys. Dalej przy różowej Syrenie cabrio stoi Czajka a za nią taxi z Nowego Jorku. Auta poupychane tak, że nie ma szans się dostać do każdego, stoją w obok siebie na odległość kilku centumetrów. Niektóre pod gołym niebem, inne pod jaką dyktą. A na końcu zbiór aut z

Gdzie Rzym gdzie Krym dociek?

-askaderskim. A co do herezji... Wiesz chociaż jak wygląda Beskid? Pędzę wyjaśnić: Beskid nie był zmodyfikowaną Syreną. Beskid był zupełnie nową konstrukcją zaprojektowaną w BOSMAL-u już po zakończeniu produkcji Syren. Z Syreną miał tyle wspólnego co piernik z wiatrakiem. Podwozie czwartego prototypu miało co

sprostowanie

Prototyp samochodu został stworzony w 1975 roku we włoskiej firmie ItalDesign, przez uznanego najlepszym designerem wszech czasów Giorgetto Giugiaro (twórcy Golfa i wielu znanych modeli: Lotusa, Maserati, BMW, SAABa i innych). Samochód projektowano z przyłożeniem dużej wagi do bezpieczeństwa, stąd

bzdury o nowych Warszawach, Meluzynach

Wiele lat temu jako ćwiczenie w projektowaniu aut z nadwoziem innym niż stalowe powstał prototyp usportowionej syrenki. Nikt tego nawet nie planował produkować, ale do dzisiaj kupa oszołomów i zwolenników teorii spiskowych plecie bzdury o niedoszłej potędze motoryzacyjnej. Ci sami ludzie jarają sie

Do 2050 roku z europejskich miast znikną samoch...

,Koniec-swiata-jaki-znamy-odslona-pierwsza,wid,11095928,wiadomosc.html?ticaid=1829f władze Norwegii od 2015 r. wprowadzą całkowity zakaz sprzedaży samochodów spalinowych napędzanych benzyną, dieslem oraz gazem zastąpią je auta elektryczne Czy można objechać świat nie wydając nic na paliwo? prototyp o nazwie solartaxi czerpię energię ze słońca

Moczarku! 100 zł?...o przyczynach jak w Jedwabnem

niegłębokotłocznej. Z Kielc wrócił do Warszawy w 1951 roku, i na życzenie S. Panczakiewicza rozpoczął pracę w kierowanym przez niego Biurze Konstrukcyjnym Przem. Motoryzacyjnego. Dużo konstruował - zaprojektował kabinę do STARA 6 x 6, do nowej ciężarówki ŻUBR (późniejszy JELCZ), robił nadwozia do samochodów

Kierowca bez stresu, pasażer z uśmiechem

. Nowe tramwaje mają być niskopodłogowe, wyposażone w monitoring i klimatyzację. Na przełomie grudnia i stycznia powinniśmy poznać oferty cenowe. Według prezesa Tramwajów Warszawskich Krzysztofa Karosa, pierwsze z pojazdów powinny dojechać do Warszawy w 2010 roku. Xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx MIEJSKA

Re: FSM Beskid a Reno Tłingo...

ze w latach 60tych powstal jakis prototyp a w 70tych inny, tez nic tu nie zmienia. Ile takich prototypow niewprowadzonych do produkcji powstaje w innych krajach? Ile nowych rozwiazan technicznych wprowadza sie corocznie w nowych autach. Pewnie trudno to policzyc. A tu sie placze bo w latach 60

Dwa zera Peugeota

w Paryżu prototypie Sésame. Był to concept car małego, miejskiego auta z segmentu B, z wygodnym i przestronnym wnętrzem. Nowe nazewnictwo było już ... testowane. Stali Czytelnicy pamiętają zapewne opisywanego na stronach naszego serwisu, futurystycznego peugeota 4002. Samochód ten był

Re: Bezpieczny zderzak - Nobel dla wynalazcy !!!!

wymiarach. Wtedy zrobiono coś, czego do tej pory nie zrobił nikt na świecie: zamontowano dwa prototypy zderzaków na przodzie używanej skody i rozpoczęto próby. Po raz pierwszy taki mechanizm można było przetestować w aucie (a nie w ścianie, czy w małym modelu). Mało tego: po raz pierwszy AGH postanowiła

Artykuł TP - "Pospieszny do Warszawy"

- skim. - Traktujemy to jako formę regionalnego ekspresu, który za- trzymuje się tylko na najważniej- szych stacjach. Wszystko to po to, zęby cz.as dojazdu koleją z Płocka do Warszawy był konkurencyjny wo- bec transportu samochodowego. Nowe pociągi mają rozwijać szybkość do 160 km/h. W nowo- czesnym

Re: Powiesc dla wszystkich

.Pare osob bylo w Warszawie prototypami.Wzbudzaly sensacje ze wzgledu na cichy motor.Kiedys byl numer opowiadal Darrek; w Warszawie zatrzymal jego milicjant i mowi 100zl sie nalezy za glosno pracuje.Darrek mowi ze pomylka,milicjant ze sie nie myli i za wmowienie 200zl.Darrek odpowiedzial ze moze

Re: Mitsubishi Carisma

kolach, bo cos obcieralo (serwis bez problemow usowal ta usterka, jakas linka czegos dotykala czy cos takiego), poza tym nie slyszalem o jakis usterkach. Co do nowego modelu to chodza sluchy ze ma byc, ale jak na razie nawet rysunkow prototypu nie przedstawiono, wiec mysle ze nie wczesniej niz za rok

CB4P kO str.achy na lachy

ub niegasi 'nic nie umie'? kto dur.cok ?/ brzęk kluczyki 'stacyjki' 'fur.gonetki 'lipy w warszawie'/spojrzenie pedałko trepoida/jakby autysty głos w taxi/ para w środku hipermarketu 'tesame opisy'/'to ty?'/para w kasie'dużo pieniędzy'/tam gdzie był 'robaczkoid' był 10 lat temu meblowy bezludzie

drE ny.razem**** mk@ultra luDDziki robotyki .

proste ścieżki .......brodaczowi glass sz.kole gablote 81 zapchałem gazetą 'na przełaj'z free motywem o upierzonym nie leonardo da winci którego projekt lotni sprzed 500 lat lata dopiero dziś pewnie dobrze bo może ludożercy mieli by imprezkę ..nie ikar jak auto.rus co mknie już od 197x po

Sisu Auto

Sisu Auto – fiński producent pojazdów ciężarowych, wojskowych i specjalistycznych, mający siedzibę w mieście Raasepori w Finlandii. HistoriaFirma została założona w 1931 r. przez Tora Nesslinga. Historia firmy Sisu w armii zaczęła się pod koniec lat 30. Prototyp pierwszego opancerzonego

Warszawa

Warszawa; miasto stołeczne WarszawaUstawa z dnia 15 marca 2002 r. o ustroju miasta stołecznego Warszawy (). (skrót: m.st. Warszawa) – stolica i największe miasto Polski, położone w środkowo-wschodniej części kraju, na Nizinie Środkowomazowieckiej, na Mazowszu, nad Wisłą. Od 2002 r. miasto

FSO Warszawa

motoryzacyjnym. W krótkim czasie opracowano projekt samochodu dostawczego, w pracy posłużono się podzespołami samochodu osobowego Warszawa M-20. Prototyp o nazwie Żuk A 03 został ukończony w roku 1957. W 1959 roku samochód trafił do produkcji seryjnej. Początkowo źródło napędu stanowił silnik M-20, w późniejszym

Prototyp 1,2

Prototyp 1,2 - przedprototyp polskiego samochodu osobowego zbudowany na początku lat 80. XX wieku zbudowany w PIMOT-cie. Auto miało zastąpić Polskiego Fiata 125p. HistoriaNa przełomie lat 70. i 80. XX wieku wśród opinii publicznej zaczęły pojawiać się sygnały, że Polski Fiat 125p się starzeje

BYD Auto

BYD Auto (chiń. upr.: ?????, pinyin: B?y?dí Q?ch?) – chińskie przedsiębiorstwo branży motoryzacyjnej zajmujące się produkcją samochodów osobowych i autobusów, w tym z napędem elektrycznym i hybrydowym, należące do koncernu BYD Company, wytwarzającego akumulatory elektryczne. Siedziba

Tekst udostępniany na licencji Creative Commons: uznanie autorstwa, na tych samych warunkach, z możliwością obowiązywania dodatkowych ograniczeń. Zobacz szczegółowe informacje o warunkach korzystania.
Zasady zachowania poufności. O Wikipedii. Korzystasz z Wikipedii tylko na własną odpowiedzialność. Materiał pochodzący z Wikipedii został zmodyfikowany poprzez ograniczenie liczby przypisów. Wikipedia® is a registered tradmark of the Wikimedia Foundation.