prędkość krytyczna samochodu na zakręcie

sprawdź też:

samochód

mkm

Automatyczny kierowca Volkswagena

Automatyczny kierowca Volkswagena

Prof. dr Jürgen Leohold, szef Działu Badań Koncernu VW pokazał system Temporary Auto Pilot (TAP), który stanowi pomost między dzisiejszymi systemami wspierającymi kierowcę, a w pełni automatyczną jazdą

Subaru WRX STI | Pierwsza jazda | Poprawiona ikona

W przypadku samochodów marki Subaru literki WRX STI zawsze oznaczają największe emocje. Teraz jednak WRX STI mimo tego, że bazuje na modelu Impreza nie jest już wersją a samodzielnym modelem

Za co kochamy francuską motoryzację | Renault

Są marki, które swoimi modelami zapisały się w naszych sercach złotymi literami. Renault jest jedną z nich. Za co kochamy tę francuską firmę?

Pagani Huayra kontra Ferrari F12 Berlinetta | Po tamtej stronie mocy

Pagani Huayra kontra Ferrari F12 Berlinetta | Po tamtej stronie mocy

urządzenia do pomiaru prędkości, liczby obrotów wału karbowego czy temperatury silnika. Pstryk, przerwa dla miłośników sztuki, teraz kolej na zapalonych sportowców. Wsiadam do Ferrari. Światło w boksie zmienia się na zielone. Panowie z muzeum marki z Maranello mogą nie być zadowoleni, bo 740-konny V12 w

Zima poradnik | Przygotuj samochód do zimy

Zima poradnik | Przygotuj samochód do zimy

ręcznego. Zamarzająca linka hamulca to zmora posiadaczy przede wszystkim starszych samochodów. Różny napęd, różne prowadzenie. Na sposób, w jaki będziemy prowadzić samochód zimą, duży wpływ ma rodzaj zastosowanego w nim napędu. Auto z napędem na tylną oś w zakręcie ma tendencję do zarzucania tyłem. Jest

Za co kochamy francuską motoryzację?

Za co kochamy francuską motoryzację?

sprężarki odśrodkowej typu Roots. Bugatti 57SC Atlantic napędzaną miał tylną oś i potrafił mknąć z prędkością 200 km na godzinę. Do setki rozpędzał się w 10,2 sekundy. W maju 2010 roku błękitny Bugatti 57SC Atlantic stał się najdroższym samochodem na świecie. Na aukcji Gooding & Company w Kaliforni

Volkswagen Passat - test | Pierwsza jazda

Volkswagen Passat - test | Pierwsza jazda

poradzi sobie już przy 50 cm wolnego miejsca.Kolejnym wspomagaczem jest Front Assist. Pomaga on uniknąć najechania na tył innego pojazdu. W tym celu przy prędkości od 30 km/h do 200 km/h radar przez cały czas monitoruje sytuację na drodze i zgłasza kierowcy krytyczne sytuacje. Wraz ze wzrostem ryzyka

Zdrowa obsesja

aż 36 metrów. Na takim odcinku może się zdarzyć wszystko. W ramach prewencji instaluje się także ograniczniki prędkości i biksenonowe reflektory doświetlające zakręty. Ten ostatni element jest o tyle ważny, że 40 proc. wypadków ma miejsce nocą, kiedy odbywa się 10 proc. ruchu drogowego. Wszystko

Trzy literki na wagę życia

odczuwalne na kierownicy -w sytuacji krytycznej kierowca otrzymuje od auta wskazówkę, w którą stronę skręcić koła, by łatwiej wybrnąć z kłopotów. Najczęściej ESP walczy ze skutkami nadmiernej podsterowności lub nadsterowności. Jeśli na zakręcie przyczepność traci przód (podsterowność), przyhamowywane jest

Toyota Avensis 2.0 - test | Za kierownicą

Toyota Avensis 2.0 - test | Za kierownicą

Sześć lat, które dzieli poprzednią generację "średniaka" Toyoty od obecnej z pewnością nie poszło na marne. Krytyczne uwagi zbierano chyba niezwykle skrupulatnie, bo poprawiono w nim większość irytujących elementów. Wnętrze jest bardziej przestronne, chociaż niektórzy konkurenci oferują

Porsche Panamera - test | Za kierownicą

Porsche Panamera - test | Za kierownicą

-em. Wreszcie trzymam kluczyki w dłoni. To chyba jedyny sportowy samochód, do którego najpierw wskoczyłem na tylne fotele. Bynajmniej nie dlatego, że większość takich maszyn ich nie ma. W Panamerze są i to niezależne, z możliwością regulacji. Można je też złożyć i tym samym powiększyć bagażnik z 445

Jazda to nie wszystko - Formuła 1 od kuchni

Startujący do Grand Prix Włoch z 6. pola Robert Kubica poradził sobie z atakującym na pierwszym zakręcie Heikkim Kovalainenem (Renault). Kiedy jednak Polak zjechał na swój pierwszy pit-stop, jego bolid spadł z podnośnika i mechanicy musieli podnieść pojazd, by wymienić przednie koła. Na domiar

Triumph Rocket III Roadster - Potwory i spółka | Za kierownicą

Triumph Rocket III Roadster - Potwory i spółka | Za kierownicą

nad podziw dobrze radzi sobie przy niewielkich prędkościach. Nie spodziewałem się tego po motocyklu toczącym się na tak szerokich walcach. Kolejnym zaskoczeniem było lawirowanie między samochodami. Roadster robi to z gracją, jakiej się po nim w ogóle nie spodziewałem. Oczywiście nie ma co porównywać

Audi S3

nowe Audi wykute jest z jednego kawałka. Nie wyczuwa się wibracji w zawieszeniu czy układzie kierowniczym. Wrażenia z pracy hamulców, sprzęgła i skrzyni biegów też mogą uchodzić za wzór. Wchodziłem w kolejne zakręty. Samochód pozostawał niezwykle stabilny i błyskawicznie reagował na polecenia kierowcy

Fiat Sedici

. Idąc za ciosem, Włosi pokazują właśnie na targach w Bolonii mały samochód z napędem 4x4 nazwany Sedici, czyli Szesnaście, bo taki wynik daje przemnożenie dwóch czwórek. Proste, ale czy wpadlibyście na to? Fiatowi z pomocą rozwinięcia pomysłu przyszły dwie firmy - Suzuki i Italdesign. Ta pierwsza

Toyota Yaris D-4D Sol

Toyota Yaris D-4D Sol

Kiedy miesiąc wcześniej testowaliśmy Fiata Punto z małym, produkowanym w Polsce turbodieslem o pojemności 1,3 l, myśleliśmy, że trudno będzie znaleźć bardziej ekonomiczny samochód. Okazało się jednak, że pod tym względem nowy Yaris bije na głowę wszystkie auta, z którymi do tej pory mieliśmy do

Land Rover Freelander

miejsce Land Rover wprowadza samochód, który pokazuje, z jaką pokorą Anglicy przyjęli krytyczne uwagi na temat poprzednika. Nowy model ma być większy, dzielniejszy w terenie, a zarazem bardziej luksusowy i - co najważniejsze - mniej zawodny. Ma być, ale czy jest? Jedno oko na MarokoFreelandera 2 mam

Konfrontacje: Subaru Impreza/Volvo V50

poślizgu, a nieco za dużą i nieregulowaną osiowo kierownicą korygujesz tor jazdy. Za tobą unoszą się kłęby białego puchu, a ty połykasz kolejne zakręty. W razie potrzeby tył samochodu może się oprzeć na śnieżnej bandzie, ale w najlepszym wypadku grozi to zmatowieniem lakieru. Nierówna droga? Subaru sprawia

Konfrontacje: BMW 530d automatic/Mercedes-Benz Klasa E 320 CDI Avantgarde automatic

. przekładnię planetarną (taką, jak w automatycznej skrzyni biegów), która bezstopniowo dopasowuje przełożenie układu kierowniczego zależnie od prędkości, z jaką jedziesz. Przekonałem się, że nowa "piątka" pod względem prowadzenia nie ma sobie równych. Samochód reaguje na najmniejszy ruch kierownicą

BMW 120i i 120d

trzydrzwiowy. To za mało, jak na auto do wszystkiego, a tylko takie może się spopularyzować (kompakty są zwykle jedynymi pojazdami w rodzinie). Pięcioosobowa i pięciodrzwiowa seria 1 ma być bardziej praktyczna. I nie tylko. Ma też rewelacyjnie jeździć.***Recepta na samochód funkcjonalny? Trzeba zadbać o

Mitsubishi Colt 1.3 Invite

końcowa. Z umiaremMitsubishi Colt to niewątpliwie ciekawy pojazd, przyciągający zarówno ciekawą stylizacją, jak i renomą japońskiego koncernu. Bardzo dobre wrażenie robi dynamiczny silnik. Samochód ma też swoje wady. Denerwuje przede wszystkim kiepskie prowadzenie auta na zakrętach. W codziennej

Bezpieczeństwo czynne w samochodzie

nadwozia na zakrętach czy przy szybkim wymijaniu przeszkód. Przód samochodu nie podnosi się do góry podczas przyspieszania i nie opada w dół, kiedy hamujemy. Jak bardzo jest to skomplikowany system, niech świadczy o tym to, że wprowadzenie ABC do seryjnej produkcji w 1999 roku zostało poprzedzone niemal 20

Subaru Legacy 3.OR spec. B

miękki, głuchy dźwięk, którego nie powstydziłby się najbardziej luksusowy samochód. Sięgnął po leżące na fotelu materiały informacyjne z napisem "Subaru Legacy 3.0R spec. B". Końcówka nazwy wydała się frapująca. Pierwsze skojarzenia? "Spec" to skrót od specyfikacja, a specyfikacja to

Mazda 3 (2003-2009) - opinie Moto.pl

prowadzenia i może pod tym względem bezwstydnie stawać w szranki z kompaktami z Niemiec. Spontanicznie reaguje na ruchy kierownicą i równie skutecznie hamuje. Tak jak w Focus, potrafi jednak w zakręcie zarzucić tyłem przy nagłej zmianie obciążenia i ma tendencję do ząbkowania tylnych opon. A co z komfortem

Konfrontacje: Land Cruiser/Pathfinder

Takie sceny zostają w pamięci. Linda Vista, Kalifornia, maj 1995 r. Słupy, hydranty i samochody - czołg Gwardii Narodowej niszczy, co się da. W końcu wjeżdża na Southbound Highway 163. Destructive joyride, jak to nazwą dziennikarze, wchodzi w fazę krytyczną. Shawn T. Nelson postanawia skradzionym

Konfrontacje: Clio Sport/Ibiza FR 1,8 T

faktycznie dało się jeździć na co dzień...Pokaż mi swoje wnętrzeMały Seat wcale nie jest tak ciasny, jak można by się spodziewać po samochodzie segmentu B. Spokojnie mieszczą się tu cztery osoby. Piątka to wariant awaryjny, na krótkie trasy. Materiały wykończeniowe to już inna bajka. Niby poprawne, ale nie

Konfrontacje: Opel Corsa 1.4 16V Enjoy/Chevrolet Aveo 1.4 SX

General Motors, wprowadzając na rynek Chevroleta Aveo, stawiało go obok witryn z Oplami. Czyżby hodowało jadowitego węża na własnej piersi? Sprawdzamy, który model wart jest zachodu. Czy dobrze wyposażony samochód z Korei (w najbogatszej wersji SX), czy znany już pojazd produkowany m.in. w

Konfrontacje: Audi A3 Sportback/BMW 120d

oferuje w cenie samochodu wynoszącej 103 tysiące złotych. Ale, ale... Tu z kolei dopłacić trzeba za kurtyny powietrzne, system ESP i alarm, dostępne w BMW za friko. Obaj producenci przygotowali za to bardzo długą listę wyposażenia dodatkowego. Na kilku zapisanych drobnym maczkiem kartkach znajduję np

Seat Cordoba 1.9 TDI 130 KM Sport

przeświadczenie o tym, co się dzieje w testowanym aucie po dodaniu gazu. Niewiarygodny - jak na tę pojemność - "ciąg" silnika zaczyna wciskać cię w fotel już od 1500 obr/min, a kończy przy ponad 4000 obr/min. Na każdym kolejnym biegu efekt jest podobny i nawet wysoka prędkość nie poskramia temperamentu

BMW M3 | Ostatni zakręt

samochód, który teraz zaczęli robić Japończycy. Taka Toyota GT86 ma mniej mocy, ale trochę z zadziorności pierwszej M3. BMW M3 wersja europejska 8.661 BMW M3 model na rynek USA 4.996 BMW M3 Evolution 505 BMW M3 Euro (195 KM) 1.519 BMW M3 Evolution II (220 PS) 500 BMW M3 Cabrio 786 BMW M3

Re: Zasadność ograniczeń w praktyce

agios_pneumatos napisał: > 0:50. Ograniczenie do 60 km/h. > Prędkość samochodu: 65 km/h > 1:12 - 45 km/h > > 2:46. Ograniczenie do 40 km/h. > Prędkość przejazdu: 50 km/h > > Oczywiście w najbardziej krytycznym punkcie. Po pierwsze, kierowca jadący na zawodach ma do

C. Gutowski o 335d xDrive - zgadzacie sie?

"ultimate" - ciężko to przełożyć na polski, ale najbliższy odpowiednik to "idealny". Wiem oczywiście, że różne są samochody, każdy ma swoje potrzeby i nie da się porównać Smarta fortwo do Toyoty Land Cruiser, ale jeśli umownie przyjmę uśredniony spis wymagań, jakie moim zdaniem

Re: Przestańcie ścinać zakręty!

-60 % prędkości krytycznej na łuku. Jedzie tak powolutku, że pasażerowie nawet nie poczują energii odśrodkowej, choćby nie wiem jak koślawo pojechał. A mimo tego ścina! Zauważam też zjawisko "lustrzane". Coraz częściej widuję samochody, które zakręty w prawo chybotliwie balansując przy osi jezdni

ZDM jest współwinien nie reagując na prędkości

naprawdę umie jeździć szybko mu wykazuje na jego własnych przykładach, że to jednak on błądzi. W miastach ze względu na nasilenie ruchu ludzi sytuacja jest podwójnie krytyczna. Dzisiaj człowiek cudem uniknął śmierci. Nie istnieje techniczna możliwość permanentnej inwigilacji kierowców samochodów i nie

Re: Światła mijania przez cały rok

Gość portalu: Barbara napisał(a): > Może to i ma poprawić bezpieczeństwo drogowe ale wypadki są z > innego powodu. Pijani kierowcy, nadmierna prędkość, wyprzedzanie na > trzeciego i na zakrętach, nie zatrzymywanie się na przejściu dla > pieszych choć samochód obok to zrobił. Nie

Re: Aha, jeszcze jedno

: nader często biorąc > zakręt 90 stopni (z umiarkowaną prędkością!) ludzi wynosi aż na > środek drogi. Dlaczego? Dlatego że nie nadążają z kręceniem > kierownicą. Mówię zupełnie powaznie. Miałem przyjemność ostatnio jeździć samochodem kumpla, który jest mniejszy prawie o pół głowy ode mnie i

Re: Wcale nie takie znow plynne

. cywilizowanych krajach "ciasne zakręty obstawione gęsto > samochodami" pokonuje sie z prekoscia okreslana > jako "Schrittgeschwindigkeit" a wiec ca. 4-krotnie nizsza od tej, > z jaka poruszales sie ty. Bez cienia watpliwosci po KAZDEJ drodze, przy ktorej stoja samochody nalezy sie

Re: Lexus SC odchodzi na emeryturę

. Zawieszenie takie sobie, podskakuje zdrowo na wybojach ale trakcja przy większej prędkości, tj >150 może być, samochód jest stabilny i dobrze trzyma się na zakrętach. Skóra i drewno w środku doskonałej klasy. Dach szybko się składa i rozkłada a zamknięty bardzo dobrze tłumi. Do tej pory, przez ładnych parę

Re: Krytykują remont Nowowiejskiej: rower to nie

tramwaju, i taki wjazd powinien być dostępny dla nas z normalnego ruchu okrężnego na tym rondzie. I ograniczenie prędkości aut do 20 km godzinę ( to i tak realna prędkość w tym miejscu). Dodatkowo uwaga: najszybszy ruch samochodów na Pl Politechniki możliwy jest po godzinach, najszybciej samochodem

Rowerem jest trudniej

toru jazdy na zakrętach. Przeważająca ilość błędów w sztuce prowadzenia pojazdem wychodzi bez konsekwencji. Można nawet przeginać z prędkością i beznadziejną techniką jazdy - nie wypadnie się z drogi. Czyli mimochodem furmani tracą umiejętności jazdy samochodem. Czego nie zrobią i tak przejadą bez

Zakręty

pokonując ostry zakręt (oczywiście "zgodnie z przepisami", bo obowiązuje tam 60 i z taką prędkością na oko jechała) w zagłębieniu terenu i z porośniętą drzewami i krzakami górką po jego wewnętrznej stronie - widoczność niemal zerowa, wyjechała 2/3 samochodu poza linię ciągłą (gdy się

Re: Niech ktos wylozy wykorzystanie przelozen

, gdy musimy wyminąć przeszkodę. Sporo osób uważa, że w krytycznej sytuacji zdąży zredukować bieg. Błąd: szansa na to, że w krytycznej sytuacji ocenimy prędkość i odpowiednio dobierzemy obroty oraz przełożenie, jest śmiesznie mała. Jeżeli posłużymy się wyobrażeniem samochodu jadącego po poziomej

Re: Jeśli chcesz pokazać głupie zachowania za kół

o to ci chodziło, > to napisz dokładnie co chciałeś przez to powiedzieć. Moje prędkości powyżej 100 km/godz. pojawiały się tylko pod koniec manewru wyprzedzania i trwały kilka sekund, więc wcale nie były powszechne. Na pewno nie wyskakiwałem z taką prędkością zza wzniesienia czy zakrętu. W

Re: do doswiadczonych kierowcow! dot. jazdy na lu

> instynktownie. Dodanie gazu w opisanej sytuacji odciąża przednią oś > i ułatwia odzyskanie kontroli nad autem. Tak ale na placu manewrowym masz dużo miejsca. Wyobrażasz sobie to samo na wąskiej drodze przed zakrętem przy prędkości 100 km/h? Skoro tak trenujesz to wyznacz sobie taką drogę

Re: Policja a ograniczenia szybkości ?

Streszczam wiadomość prasową. W czasie pokonywania jednego z odcinków specjalnych w Rajdzie Polskim Sobiesław Zasada, wyszedłszy z zakrętu z prędkością około 120 km/godz., wpadł na na jadący sobie w przeciwnym kierunku samochód organizatorów rajdu. Zasada i jego żona uszli z życiem

Re: jazda na 1biegu

razem ale przynajmniej dowiesz się, gdzie mniej więcej są granice możliwości Twojego samochodu. A to pomaga unikać krytycznych sytuacji. > zresztą przy ćwiczeniach odchodzi czynnik stresu, który sprawia, że w > trudnych sytuacjach człowiek po porstu glupieje Jak będziesz lecić bokiem w kierunku

Re: Prosto w latarnię

to znaczy tylko i wyłącznie tyle że nie dostosował prędkości do swoich umiejętności. Ograniczenia prędkości nakładane przez znaki drogowe w dużej mierze gwarantują przeciętnemu kierowcy zapanowanie nad samochodem w większosci krytycznych sytuacji. Tyle że nikt ich nie przestrzega a większosc

Kilka moich uwag

Nie wiem dlaczego tyle osób pisze, żeby pan-hiszpan skupił się na prowadzeniu, bo jeszcze nic nie umie i może gdzieś przywalić. Podejrzewam, że umie więcej od niejednego z Was, bo zadaje rozsądne pytania, czyli MYŚLI. Większość kierowców niestety tylko prowadzi samochód, a mózg zostawia w domu

Zasady bezpieczeństwa

skodamoher napisał: "szczególnie tym cienkocienko czy innym sztruclem którym tam jedziesz," W CC faktycznie nie dałoby sie łatwo utrzymać samochodu jedną ręką, ale to był akurat lanos ze wspomaganiem i nie było to trudne w tamtych warunkach. Różnica między nim a pandą, która jeżdżę na

Nie wie prawica, co mówi lewica

W tym wątku jakieś totalne niezrozumienie zapanowało. Żaden sensowny posiadacz samochodu z ESP nie będzie twierdził, że elektronika go wyciągnie z tarapatów, gdy przeholuje z prędkością. ESP ma mi pomagać tylko w krytycznych, wyjątkowych sytuacjach. Np. gdy dwoma kołami wjadę w taflę lodu

Re: ciekawy tebe

> Trzymanie kierownicy jedną ręką w czasie stabilnej sytuacji drogowej, przy niew > ielkiej prędkości, nie powodowała wg mnie żadnego zagrożenie bezpieczeństwa, a > to bezpieczeństwo jest dla mnie najważniejsze, a nie bolszewickie czy kaczyński > e przepisy. teraz to żeś pie

Re: Czy poleciłbys przyjacielowi Punto II ?

; - za wysoka buda > jak ktoś ma 170 cm wzrostu, to może mu się wydawać za wysoka... Mam 187 i nad głową sporo luzu. Im wyższa buda tym wyżej środek cięzkości, co przekłada się na wychyły budy na zakrętach. > > > - średnie zachowanie w ostrych zakrętach przy dużej prędkości > to nie

Re: Wszystkim zabitym na polskich drogach

. Samochód hamujący z prędkości początkowej 70 km/h uderza w przeszkodę (słupek), przed którym zdołał się zatrzymać wóz jadący z prędkością początkową 50 km/h. Co poraża najbardziej, uderza w ten słupek mając prędkość wynoszącą jeszcze około 45-50 km/h! I teraz najciekawsze... 90 % obserwatorów reaguje

Jedna z moich tras górskich:)

niesamowite. Pierwszy raz doświadczyłem czegoś takiego. Tak więc do dołu zrobiliśmy jeszcze dwie przerwy, żeby nie wykończyć hamulców. Chciałem na tym odcinku pobić swój rekord prędkości w dół, ale nic z tego. Częste zakręty i nierówny asfalt. Jak zauważyłem większość rowerzystów podjeżdża na Przełęcz

Re: jazda na 1biegu

ludzie tego nawet nie wiedzą... > Serio na piątce?? Ale co masz w tym momencie na myśli "odpowiednim > biegu"?? Tak, na piątce. Na autostradach też są zakręty;) I znowu pytanie z konkretnymi wartościami prędkości... Ogólnie: jeśli na wyjściu z zakrętu możesz bez problemów przyspieszać

Re: do czlowiek_za_kierownica

Bardzo piękne teorie! Bądźcie tak uprzejmi i opiszcie mi choć jedną kolizję rowerzysty z samochodem w której kierowca zginął, a rowerzysta wyszedł cało? Wypadek nie zdarza się dla tego, że ktoś chciał go spowodować (poza nielicznymi wyjątkami), ale mimo tego że każdy chciał go uniknąć. Ludzki

Re: jazda na 1biegu

;D > Jasne, że nie opanujesz tego za pierwszym razem ale przynajmniej dowiesz się, > gdzie mniej więcej są granice możliwości Twojego samochodu. A to pomaga unikać > krytycznych sytuacji. Okey - możliwości samochodu ot jedno, ale jest jescze czynnik drugi, śmiem twierdzić, że nawet

Re: Ford Fiesta 1.25 Ambiente

- pozazdrościć :-) Ja mam do Ciebie takie pytanie. Iloma samochodami wcześniej jeździłeś? Czy masz takie porównanie jak autor, bo on miał raczej okazję przejechać się przynajmniej kilkunastoma autkami. Jesteś typowym przykładem osoby, która uważa swój zakup za najlepszy i bardzo ubolewa gdy ktoś kwestionuje

Re: jazda na 1biegu

silnika?? >.... To trzeba wyczuć, z jaką prędkością chcesz ten zakręt pokonać i do niej dostosować bieg;) I ze skrzynią nic się nie daje, przy zbyt wysokim biegu w kość dostaje silnik;) Czyli co to znaczy dla silnika?? Bo teraz się zastanawiam komu mam dogodzić na tych zakrętach - skrzyni czy

Re: Coś o rowerzystach w prasie...

lusterko prawe - czy nie ścina tylną osią chodnika, w lusterko lewe - czy nie zahaczy o samochody na sąsiednim pasie, musi płynnie dobrać prędkość żeby mu się towar na pace nie poprzewracał, prawdopodobnie przełącza się właśnie pomiędzy zakresami skrzyni biegów... Do tego dodaj sobie to, że FIZYCZNIE z

Re: 10 prostych pytań, mały rachunek sumienia

kierowcę za swoje zachowanie? Tak. Nawet jeżeli nie wynikało to bezpośrednio z mojego błędu (!), np. w sytuacji, gdy wjeżdżam na drogę główną na "nieszczęśliwym" skrzyżowaniu tuż za zakrętem bez widoczności, a moment później z rzeczonego zakrętu wylatuje rozpędzony samochód i musi - wskutek

Re: jazda na 1biegu

biegu, obroty nie muszą być zbyt wysokie ale nie jest niemożliwe, żeby przekroczyć maksymalne. To mogłoby się jednak zdarzyć przy prędkościach w okolicach 80 km/h;) > Nie - ewentualnie jeden kurs uczący tego co teraz, a potem drugi > uczący techniki jazdy jak już mamy prawko i mamy samochód 0

Re: doswiadczenie w byciu nieśmiertelnym.

teoretycznie większego ryzyka i wady wzroku (skorygowanej, ale zawsze). Bo wtedy prawie mi nikt nie przeszkadza. Mogę nacieszyć się samochodem, szlifowaniem optymalnego toru jazdy na zakrętach, płynnością ruchu, niczym nie zakłóconą symbiozą „kierowca – samochód – (dobra) droga”, w

Re: technika jazdy w zakręcie a ... PODSTAWY FIZ

;wyciągamy" samochód z zakrętu czyż nie? Sila odsrodkowa to uproszczenie myslowe "fizykow-domoroslych amatorow" . Na samochod dziala tylko sila dosrodkowa WYWOLUJACA ruch ciala po okregu , sila dosrodkowa jest skierowana do srodka "okregu" (zakretu) i jest zwyczajnie sila tarcia statycznego

Re: Dwie uwagi krytyczne

> > Obawiam się, że mało Pan jeździ po Rondzie samochodem jako kierowca. Otóż nie j > est problemem zauważenie, że ktoś się zatrzymuje by przepuścić pieszego. Alez oni widza .Problemem jest ze omija się auta które stanęły. Dziś z piskiem opon takie autko zatrzymało się przede mną na

Re: Dylemat z szacowaniem prędkości dostosowanej

, ze jak sie nie obrocisz, d... zawsze z tylu :-/ > Odnoście wypadków losowych - kiedyś w deszczu wracałem zakopianką > do Krakowa, na odcinku najbardziej krętym i stromym są ograniczenia > do 60 czy 70, jechałem licznikowe 70km/h w bardzo ciasnym zakręcie > w lewo(barierki zasłaniają

Re: Rowerowa Masa Krytyczna

mają takie samo prawo do przyzwojtych dróg jak kierowcy samochodów czy piesi. Ciekaw jestem co zrobili by kierowcy jak by zaczęto jm budować drogi tak jak buduje się drogi dla rowerów. Na przykład - progi o wyskości 11cm, zakręty po kątem prostym o promieniu 1,5m, konieczność przepychania samochodu

Masa Krytyczna

także dla innych, mniej regularnych rowerowych przejazdów. Przykładem może być Budapeszt, w którym impreza odbywa się dwa razy w roku – na Europejski Dzień Bez Samochodu i Dzień Ziemi. W ostatnim przejeździe 20 kwietnia 2008 roku w budapeszteńskiej Masie brało udział ok. 80 tys. rowerzystów. Masa Krytyczna w Polsce

Prędkość graniczna

Prędkość graniczna (krytyczna) – maksymalna prędkość obiektu bezwładnie spadającego, w ośrodku niebędącym próżnią, przy której siła grawitacji (skierowana w dół) jest równoważona przez siłę oporu aerodynamicznego (skierowaną w górę). W wyniku równoważenia się sił obiekt porusza się (spada

Prędkość handlowa

handlowa tramwaju (2010) w Warszawie to 17,41 km/h, a autobusu 22,73 km/h.http://www.tuwroclaw.com/wiadomosci,wroclaw-najwolniejsze-autobusy-i-tramwaje-w-polsce,wia5-3266-3352.html Średnia prędkość samochodu na autostradzie A4 w 2013 roku wyniosła 90 km/h, natomiast na drogach krajowych - 65 km/h.http

Głębokość krytyczna (akwen)

Głębokość krytyczna - głębokość akwenu, na której prędkość fazowa fali wiatrowej równa jest prędkości orbitalnego ruchu jednostki objętości wody w warstwie przypowierzchniowej.

Formuła 1 - Grand Prix Monako 1996

tej najlepszy czas ustanowił Häkkinen, po czym rozbił się w zakręcie Tabac i podczas wyścigu był zmuszony skorzystać z zapasowego samochodu. Jean Alesi nieco uszkodził samochód przez uderzenie w ścianę w zakręcie Mirabeau, a Andrea Montermini zupełnie zniszczył swoje Forti po wyjeździe z tunelu

Tekst udostępniany na licencji Creative Commons: uznanie autorstwa, na tych samych warunkach, z możliwością obowiązywania dodatkowych ograniczeń. Zobacz szczegółowe informacje o warunkach korzystania.
Zasady zachowania poufności. O Wikipedii. Korzystasz z Wikipedii tylko na własną odpowiedzialność. Materiał pochodzący z Wikipedii został zmodyfikowany poprzez ograniczenie liczby przypisów. Wikipedia® is a registered tradmark of the Wikimedia Foundation.