polskie prototypy samochodów

sprawdź też:

samochód

Marcin Lewandowski

Można wygrać Syrenę Sport

Można wygrać Syrenę Sport

Nie możesz kupić legendy. Możesz ją wygrać - to hasło konkursu, w którym główną nagrodą jest replika Syreny Sport. W tym celu powstanie jeszcze jeden egzemplarz inspirowany najpiękniejszym polskim prototypem samochodu

Syrena Sport - Niespełnione marzenia | Wideo

Syrena Sport to bodaj najpiękniejszy polski prototyp samochodu. Co o niej wiadomo? Niewiele, dlatego powstał ten film

Quant e-Sportlimousine coraz bliżej produkcji

Jeśli wejdzie do produkcji będzie jedną z najszybszych limuzyn na świecie. Ten elektryczny supersamochód z unikatową technologią ma na to coraz większą szansę

Syrena | Czas na prototyp!

Syrena | Czas na prototyp!

(więcej o tym aucie w linku pod tekstem). Celem badań było uzyskanie danych dotyczących eksploatacji i osiągów samochodów w porównaniu z konstrukcjami zagranicznymi. Warszawa w wersjach furgon i kombiBadania drogowe i eksploatacyjne prototypów wykazały średnią prędkość jazdy 50,6 km/h, a zużycie paliwa

Wnętrza przyszłości

Wnętrza przyszłości

. Wynikiem są prototypy, które często omijamy szerokim łukiem. To błąd, gdyż są one w stanie podpowiedzieć nam, choć nie dosłownie, jak będą wyglądały samochody przeszłości.Dobrym przykładem jest prototyp Volvo ACC z 2001 roku (zapowiedź XC90), którego wnętrze stało się drogowskazem dla stylistów szwedzkiej

FSO Polonez | Zobacz, czego o nim nie wiesz

FSO Polonez | Zobacz, czego o nim nie wiesz

opinii Zobacz inne oleje silnikowe w Polski FSO Polonez wiele lat temu był bohaterem słynnego programu Top Gear. Niestety komunistyczny samochód nie ujął Jeremiego Clarksona. Wyjący tylny most, niedoróbki jakościowe i tragiczne prowadzenie tak zniesmaczyły brytyjskiego dziennikarza

Najciekawsze prototypy Skody

Najciekawsze prototypy Skody

Na początku trzeba zaznaczyć, że ten prototyp nie został opracowany przez Skodę, tylko powstał w zakładach Praga. Jego twórcą był dr. Alex Taub, ale to Skoda testowała auto i miała podjąć produkcję seryjną. Prace nad autem przebiegały dwutorowo. Równolegle pracowano nad samochodem z klasycznym

BMW - elektryczne i z przednim napędem w sprzedaży już w 2013 roku

BMW - elektryczne i z przednim napędem w sprzedaży już w 2013 roku

znaczek BMW, ale stworzona zostanie dla nich dodatkowa submarka o nazwie "i". Ma to być samochód elektryczny "wymyślony na nowo", albo jeszcze dokładniej - auto od podstaw zbudowane jako elektryczne. Po zimowych testach w Szwecji prototypy trafiły już na ulice Monachium.Maskowanie aut

Warszawa i Syrena - 1951

Warszawa i Syrena - 1951

Z czasem naprawdę zmieniła się w polski samochód. Pojawił się nawet pomysł, by kontynuować  produkcji tego modelu i zastąpić go druga generacją Warszawy. Za karoserię, na prośbę  kierownictwa fabryki włoscy styliści ze Studia Ghia. Przygotowali dwa prototypy, tłoczniki i całą dokumentację

NYSA - tak znana, że aż zapomniana

NYSA - tak znana, że aż zapomniana

- doskonałe i logiczneW tym miejscu należy zwrócić uwagę na kilka istotnych spraw. Tak więc w przeciwieństwie do innych zagranicznych producentów samochodów użytkowych w ZBNS Nysa sytuacja była odwrotna. Najpierw pod koniec 1956 r. jako "model bazowy" powstał prototyp samochodu przeznaczonego do

Warszawa Ghia - zapomniana, bo "zbyt burżuazyjna"

Warszawa Ghia - zapomniana, bo "zbyt burżuazyjna"

Zapomniane, piękne koncepty. Oto polskie prototypy z okresu PRL Syrenę Sport możemy oglądać na kilkudziesięciu archiwalnych zdjęciach. Tymczasem prawdziwego wyglądu Warszaw Ghia mogliśmy się tylko domyślać. Żadne ich zdjęcie nigdy nie trafiło do prasy, w której przecież wcześniej rozgorzała żywa

IAA Frankfurt - Wielkie premiery | lata 90-te

IAA Frankfurt - Wielkie premiery | lata 90-te

nazwę 9-3. Na zdjęciu w najmocniejszej wersji ViggenPrace nad samochodem z nadwoziem ze stopów aluminium rozpoczęto w Audi na początku lat 80. Pierwsze sukcesy pojawiły się dopiero po paru latach. W 1993 roku we Frankfurcie pokazano prototyp ASF, co oznaczało Audi Space Frame. Samochód o lżejszym od

BMW i3 - w oczekiwaniu na przełom

BMW i3 - w oczekiwaniu na przełom

Przednionapędowy minivan i inne plany BMW Już zaczyna ruszać marketingowa maszyna BMW. I3 będzie nosiło znaczek BMW, ale stworzona zostanie m.in. dla dla niego dodatkowa submarką o nazwie "i". Ma to być według BMW samochód elektryczny wymyślony na nowo, albo jeszcze dokładniej auto od

Polska - kraj genialnych stylistów

Polska - kraj genialnych stylistów

zatem osobą pośrednio odpowiedzialną za kreowanie nadchodzącego designu samochodów bawarskiej marki.ZOBACZ TAKŻE:Polskie prototypy z okresu PRL 40 lat Małego Fiata Samochody - ogłoszeniaWśród polskich stylistów, którzy mają rzeczywisty wpływ na kształt motoryzacji nie mogło zabraknąć również tych panów

Syrena Sport | Finis coronat opus

Syrena Sport | Finis coronat opus

« Wartburg - klasyczna limuzyna w dobrej cenie « Polonez - ostatni polski samochód - za bezcen «<"Koniec wieńczy dzieło", ale rozpoczyna też nową historię. Samochód-ikona rozpocznie dopiero swoje życie. Dla tych, którzy go pamiętają, będzie realnym przypomnieniem minionych

Wypadki prototypów

Wypadki prototypów

prototypów.Martin ŚliwaZOBACZ TAKŻE: Wypadek czy kolizja? | PoradnikNIK: polskie drogi główną przyczyną wypadków Samochody - ogłoszenia

Salon Paryż 2012 | Mini Paceman

Salon Paryż 2012 | Mini Paceman

bardziej sportową odmiana nadwoziową dla Countrymana wiadomo od dawna. Potwierdzeniem tego było pokazanie prototypu Paceman w 2011 roku podczas salonu w Detroit. W lipcu Mini pokazało oficjalne zdjęcia "szpiegowskie" z zakamuflowanym tyłem nadwozia, a teraz dopuściło do przecieku zdjęć gotowego

Syrena Sport | Powstanie stylistyczna replika

Syrena Sport | Powstanie stylistyczna replika

stylistycznym w historii polskiej motoryzacji. W momencie prezentacji w 1960 roku zachwyciła nie tylko polskich miłośników motoryzacji, ale wzbudziła także podziw zagranicą.Syrena Sport - miłośnikom motoryzacji tego prototypu przedstawiać nie trzeba. Jego powstanie to idealny scenariusz na film. Niestety

BMW serii 8 | 25 lat auta, które wyprzedziło swoją epokę

BMW serii 8 | 25 lat auta, które wyprzedziło swoją epokę

tak niszowego samochodu byłaby zbyt kosztowna. Silnik prototypu BMW M8 BMW M8 (1990) Najpopularniejsze przenośne odtwarzacze dvd w Okazje.info - lipiec 2014 Ferguson Cute9 Wielkość wyświetlacza: 9 cali Port USB Czytnik kart pamięci MANTA PMP01 Odtwarzanie DivX

Automobilista nr 9/2011

Automobilista nr 9/2011

06 - AKTUALNOŚCI10 - POLSKI FIAT 508 - najliczniej produkowany samochód II Rzeczpospolitej20 - SOKÓŁ 125 - przedwojenna nazwa i pierwsza powojenna konstrukcja28 - FORD GT 40 ROADSTER - relacja z jazdy niezwykłym prototypem legendarnego auta38 - WARSZAWA 210 - koniec długiej drogi do własnego

Wznowienie produkcji w FSO coraz bliżej

Wznowienie produkcji w FSO coraz bliżej

Polskie prototypy z okresu PRL Niewymieniony z nazwy inwestor oczekuje jednak wsparcia finansowego w postaci m.in. redukcji podatków i włączenia części terenów FSO do Specjalnej Strefy Ekonomicznej. Produkcja w warszawskich zakładach zakończyła się w lutym 2011 roku. Od tej pory niewielki zespół

Lykan Hypersport - cena nie odstrasza

Lykan Hypersport - cena nie odstrasza

samochód Batmana. A wygląd nie jest jego jedynym atutem.» Wolisz supersportowe auta z historią? Oto używane Ferrari z polskich komisów «Auto napędzane jest bowiem centralnie umieszczonym, podwójnie turbodoładowanym silnikiem typu bokser, oddającym do dyspozycji kierowcy moc 760 koni

W Motors Lykan Hypersport

W Motors Lykan Hypersport

włókna węglowego. Wzrok przykuwa również ciekawe "przełamanie" w dolnej części nadwozia, dzięki któremu auto z profilu przypomina dzikie zwierze szykujące się do ataku.» Ferrari F430 z polskiego komisu «Bez dwóch zdań, samochód został zaprojektowany z dużą fantazją. Efekt? Nam się

"Fani czterech kółek" - głosuj na polskie!

zachęcał do namowy do głosowania właśnie na ten samochód. Po prostu promujemy to, co polskie, a ponadto urzekła nas historia samochodu. Właściciel streszcza ją tak:Długo zastanawiałem się, czy zgłosić naszego fiata do konkursu. Za namową rodziny i przyjaciół- zdecydowaliśmy wspólnie spróbować szczęścia

Magazyn "Automobilista" | Spis treści

"Automobilista" - 5 (133) Maj 2011Cena 12,00 złW numerze:Autobleu - francuska próba na Mille MigliaJawa typ 18 - eksportowy sukces PérákaSyrena R20 - historia i badania prototypów polskiej Królowej Szos w wersji rolniczejNSU - trójkołowiec NSU z chłodzonym wodą silnikiemJak

Replika sportowej Syreny | Prezentacja

się nie przejmować niedoskonałościami odbudowanego prototypu. W końcu wiele osób mówiło o odbudowie, ale jak dotąd tylko pan Mazur zrealizował swoje postanowienie i dzięki niemu możemy cieszyć się dziś jedyną na świecie repliką Syreny Sport. Najpiękniejszego polskiego prototypu i jednocześnie

Fiat 125p | 45 lat Dużego Fiata

  (np. pogotowia).Przy okazji różnych wariantów nadwoziowych warto wspomnieć o Jamnikach, czyli sześciodrzwiowych odmianach: zamkniętej i otwartej.ZOBACZ TAKŻE:Warszawa Pick-up - pierwszy powojenny polski samochód użytkowyFiat 125p - ogłoszeniaW czerwcu 1973 roku na podwrocławskim odcinku

To jednak koniec FSO?

: Wznowienie produkcji w FSO.Piotr Kozłowski, źródło: TVN CNBC BiznesZOBACZ TAKŻE: Prototypy, które miały zmienić polską motoryzację Polacy projektowali najpiękniejsze samochody świata. Jakie? Samochody - ogłoszenia

Najpiękniejsze koncepty - Część I

pierwsza połowa zestawienia.Otwiera je perełka polskiej motoryzacji, która została zaprezentowana 1 maja 1960 roku. Syrena Sport nie tylko genialnie wyglądała i przez Zachód była uznawana za najpiękniejszy samochód zza Żelaznej Kurtyny. Projekt opracowany przez inż. Cezarego Nawrota został zrealizowany

Motor Show Poznań 2013 | Mocne trio Mercedesa

marki Mercedes-Benz.Mercedes CLA - test | Za kierownicąCLA - NiepokornyPo raz pierwszy w Polsce pokazany zostanie model CLA. Auto daje początek zupełnie nowej klasie samochodów. Jego niedościgniona aerodynamika i awangardowy design czerpią z prototypu Concept Style Coupe, a linia coupé z drzwiami

Arrinera przechodzi testy na torze FSO

Najpiękniejsze prototypy w historii motoryzacjiA już ma się czym pochwalić. Pierwsza setka pojawia się na liczniku po upływie niecałych 4 sekund. 200 km/h to kwestia 10 sekund, a rozpędzenie Arrinery do 300 km/h zajmuje pół minuty. To zasługa 650-konnego V8, które umieszczono centralnie. Testy na

Reaktywacja FSO jeszcze nigdy nie była tak blisko?

Polskie prototypy z okresu PRLTo wyciągnięcie ręki do kanadyjskiego giganta - Magny. Firma chce ulokować wielki kapitał w naszej części Europy. Na jej celowniku znajdują się Polska i Węgry. Gdy wydawało się, że przez polityczne spory i podatkowe przeszkody inwestor wycofa się z biznesu w naszym

Renault 19 | 25 lat poprzednika Megane

Kamienie milowe RenaultOd początku lat 80. na rynkach zachodniej Europy odnotowano znaczny wzrost sprzedaży samochodów segmentu kompaktowego. W listopadzie 1984 roku, kilkanaście miesięcy po wprowadzeniu Renault 11, rozpoczęto prace nad jego następcą o fabrycznym oznaczeniu X53. Projekt nadwozia

Syrena Sport | La piu bella

, że informacje sprzed 52 lat nie były króciutką wzmianką na temat polskiego prototypu. Redakcja pokusiła się o dość obszerne porównanie Syreny Sport do Citroena 3CV, zobrazowanie tekstu dwoma zdjęciami i cytatem nie pozostawiającym złudzeń: "La piu bella vettura costruita oltre cortina" (z

Skoda Retromantic | Klasyczne spotkanie

doszło. Poirytowany Klement we współpracy z mechanikiem Vaclavem Laurinem zaprojektował i zbudował rowery, które cieszyły się bardzo dobrą opinią. Następnie poszerzyli ofertę o motocykle, a w 1905 roku światło dzienne ujrzał pierwszy samochód. W 1928 roku firmę Laurin & Klement przejął koncern

Toyota RAV4 ma już 20 lat

Wszystko zaczęło się w 1989 roku za sprawą konceptu RAV-FOUR. Auto zaprezentowane na salonie w Tokio wskazało kierunek, w jakim zamierzała pójść Toyota. Celem było stworzenie kompaktowego modelu z napędem 4WD. Prototyp został dobrze przyjęty przez publiczność i ostatecznie w marcu 1991 roku projekt

Między Giugiaro i Bertone - FSO 1300 coupé

.Patrząc na bryłę tego auta nie sposób nie porównywać go z niemal identyczną, stworzoną w 1972 r. przez Giorgietto Giugiaro. Projekt mistrza "odleżał" się nieco zanim w 1976 r. trafił do produkcji w Anglii, gdzie zaistniał pod nazwą Lotus Esprit. Jednak różnic między polskim prototypem, a

Memoriał Kuliga i Bublewicza | Bębenek o "prototypowym" starcie

Michał Bębenek:Nasz występ na Memoriale, jak wskazuje nazwa samochodu, którym wystartowaliśmy, miał charakter prototypowy. Tak jak odważni i nowatorscy w swoich poczynaniach byli zawodnicy, którym poświęcony jest Memoriał, także i my odważyliśmy się wypróbować zupełnie nowe auto zbudowane przez

FSO Polonez 2.0 DOHC | Test | Mikstura PRL-u

kierunkowskazami. W tylnej części nadwozia zamiast plastikowej listwy pojawiło się dodatkowe okienko, a tylna szyba została nieco przedłużona. Za sprawą wymienionych zmian Polonezy MR'87 otrzymały pseudonim akwarium. Polskie prototypy z okresu PRL Co prawda MR'87 nie występowały na rajdowych trasach, ale

Czerwcowy nr Classicauto

. Prezentujemy reaktywowany Polski Touring KlubSOLIDNY MATERIAŁ24     Porsche 944 - Temat numeru34     Mikrosamochody - Historia i tajemnica popularności mikrosamochodów42     40 lat BOSMAL-u. Z wizytą tam gdzie powstały najciekawsze prototypy Maluchów

Sierpniowy nr Classicauto

. Którą stroną drogi? A także pierwsze znaki drogowe RYNEK 66      Poradnik kupującego. Wartburg 311-31268      Oko na rynek. Polskie prototypy, Moto Weteran Bazar70      Cennik71      Nowości w cenniku72

Nowości Land Rovera do 2020 r.

Utility Defender zapatrzony w SkodęNajwiększą rewolucją będzie zastąpienie doskonale znanego i cenionego Defendera nowym, zwiastowanym przez prototypy DC100. Wygląd nowego modelu nie przypadł szerokiej publiczności do gustu i często porównywano go do Skody Yeti. Jak rynek zareaguje na to auto

Mikrus MR300 - mikrosamochód z Mielca

furgon i kombiWarszawa Pick-up - pierwszy powojenny polski samochód użytkowyFSO Polonez - ogłoszenia

Salon Genewa 2012 | Apollo Enraged

Mayera. Ich drogi jednak szybko się rozeszły. Gumpert wziął projekt pod swoje skrzydła i w 2004 roku pojawiły się pierwsze prototypy. Oficjalne rozpoczęcie produkcji rozpoczęło się 21 grudnia 2005 roku.TOP 10 | Najdroższe samochody świataAuto znakomicie wypadło w testach. W 2008 roku Apollo pobił w

Polskie prototypy z okresu PRL

patentu. Po jego wygaśnięciu w 1993 roku nastąpiła premiera Renault Twingo, którego bryła przypominała polską konstrukcję. Samochód szybko stał się hitem w Europie i w prawie niezmienionej formie był produkowany do 2007 roku.ZOBACZ TAKŻE: 40 lat Małego FiataPolskie Fiaty - 1967Samochody: ogłoszeniaOgar to

Toyota z emblematem Subaru

Toyota z emblematem SubaruSubaru Trezia to nieznacznie zmieniona wersja Toyoty Verso-SMinivan Subaru Trezia to nieznacznie zmieniona wersja Toyoty Verso-S. Silniki są identyczne jak w Toyocie. Trezia w polskich salonach Subaru pojawi się w 2011Pamiętacie Toyotę Verso-S? Jej nieznacznie zmienioną

Automobilista nr 4/2012

tyłu46     British Racing Motors - cz. 1. Odważne pomysły, pasja do walki i miłość do samochodów - mnóstwo zdjęć!72     Ogar - sportowiec mimo woliAndrzej Glajzer przedstawia kolejny prototyp z FSO, tym razem Ogar78     Bertone Fiat 125 ExecutiveCzym Bertone

40 lat Małego Fiata

W styczniu 1972 roku w Bielsko Białej powstała Fabryka Samochodów Małolitrażowych. To właśnie tam półtora roku później rozpocznie się produkcja licencyjna Fiata 126p, którego cena wyjściowa zaczyna się od 69 tysięcy złotych. (średni miesięczny zarobek w 1973 roku to 3,4 tyś zł). To nie był pierwszy

Miałeś wypadek? Będziesz mieć kolejny

sytuacja, kiedy całkowicie niewidoczny motocyklista wyjeżdża zza dużego pojazdu.Oprac. Juliusz SzalekZOBACZ TAKŻE: Wypadek czy kolizja? | PoradnikNIK: polskie drogi główną przyczyną wypadków Samochody - ogłoszenia

Top 14 | Papamobile

. Kosmiczno-boska limuzyna, nie ma co.ZOBACZ TAKŻE:Top 11 | Samochody niepotrzebne PolakomTop 10 | Bestsellery w IzraeluChcesz poczuć się jak kardynał? Kup takie autoJedynym autem wyprodukowanym w kraju bloku wschodniego, które zostało papamobilem, jest nasz polski Star, wykorzystywany w czasie pielgrzymi

Automobilista nr 2/2012

, automobilista, szpieg - szkic niezwykłej biografii 72  Dinozaury kontra myszy Lata 70. amerykańskiej motoryzacji, gdy projektowaniem samochodów zajął się rząd, a w roli konsultantów mimowolnie wystąpili Arabowie 78  Polskie drogi - historia Zygmunta Okołowa - konstruktora Sokoła 1000 Od wojny do

Arrinera - supersamochód z Polski

3 lata temu media obiegła informacja o supersportowym samochodzie z Polski. Firma Veno Automotive SA postanowiła dołączyć do elitarnego grona producentów najszybszych aut świata, dopuszczonych do ruchu ulicznego. Pierwsze informacje na temat "polskiego Lamborghini" pojawiły się ponad

Sportowa historia Toyoty

polskich kibiców ten samochód także stał się kultowy za sprawą zespołu Krzysztofa Hołowczyca i Macieja Wisławskiego, którzy w 1995 roku wywalczyli nią tytuł Mistrzów Polski i Vice-mistrzów Europy a 1996 ponownie Mistrzów Polski.Toyota Celica GT4 ST185 Toyota Celica GT4 ST185Celica GT4 w nowym wcieleniu

Kościuszko pierwszy sprawdzi R4

nowego konceptu japońskich producentów. Wcześniej prototyp "R-czwórki" testował jedynie Armindo Araujo. Michał posiada trzy niekwestionowane zalety, które są dla nas ogromnie ważne w rozwoju R4. Jest jednym z najszybszych kierowców w stawce PWRC, ma doświadczenie w prowadzeniu samochodów S2000

Warszawa w wersjach furgon i kombi

czechosłowackiej Karosy i samochodu ciężarowego A80 (Żubr), to zakłady te nie mogły podjąć się dodatkowych zadań produkcyjnych. Skończyło się więc na jednym egzemplarzu i nie wiadomo, czy były następne. Nie wiadomo też, co stało się z użytkowym prototypem, ale prawdopodobnie po "odbyciu swojej służby"

AK Syrena Meluzyna - polski towar eksportowy | Wywiad

jedynie zapewnić, że przedstawimy szczegółowy harmonogram działań w momencie, który będzie najbardziej korzystny dla powodzenia projektu.Ile miałby kosztować i jak dużą produkcję Pan przewiduje? Polskie prototypy z okresu PRL Syrenę Meluzynę charakteryzuje "modułowa stylistyka", która pozwala

Samochody z demoludów | Informacje bardzo ogólne

podejmowali próby stworzenia własnej, polskiej konstrukcji. Przykłady Syreny Sport, Syreny 110, Warszawy 210, Ogara, Beskida, czy Warsa - żeby wspomnieć jedynie te najważniejsze - pokazują determinację i talent naszych konstruktorów.Polskie prototypy z okresu PRLPlanujemy produkcję samochodów Decyzją władz

Polskie Fiaty - 1967

Mimo powstania udanych prototypów (Syrena 110 i Warszawa 210) w 1965 roku władze Polski zdecydowały, że przestarzałe technicznie i technologicznie modele należy zastąpić pojazdem licencyjnym. Podobnie jak przed wojną, tak i teraz zwrócono się z propozycją do Fiata. Tym bardziej, że włoski producent

Polskie pikapy

seria prototypów Analog z kabiną załogową, napędem 4x4 (niektóre 4x2) i solidną ramą nośną. Była nimi zainteresowana (krótko) polska armia. Wcześniej, bo w końcówce lat 80., testowano inny prototyp 4x4 z pojedynczą kabiną i elementami układu przeniesienia napędu zapożyczonymi z Łady Nivy. W 1981 roku

Ekstremalne lato

Los takich projektów jest z niestety z góry przesądzony. Historia Veritasa RS III (oznacza prawdę) rozpoczęła się jeszcze w XX wieku. Później nastała cisza. Samochód wyprodukowany przez niemiecką firmę Vermot AG po raz pierwszy pojawił się publicznie na Pętli Północnej wiosną 2008 roku i wzbudził

Najnowsze Hyundaie w Warszawie

Hyundai pokaże pięć samochodów. Zdecydowanie najciekawszym z nich jest model ix-onic - auto koncepcyjne, dzięki któremu możemy zobaczyć w jakim kierunku zmierza stylistyka samochodów marki. Na bazie tego prototypu powstanie następca obecnego Tucsona. Jeśli ktoś lubi być na bieżąco z nowościami

Suzuki Swift | To już 30 lat

) Suzuki Swift II sedan Suzuki Swift GTi Suzuki Swift kabriolet Suzuki Swift 4x4 (1992-1996) Suzuki Swift II (1996-2000) Suzuki Swift II (2000-2003) W 2002 roku Suzuki pokazało prototyp Concept-S, rok później Concept-S2 (cabrio-coupe), ale na wersję produkcyjną musieliśmy czekać do 2005 roku. Trzecia

Warszawa Pick-up - pierwszy powojenny polski samochód użytkowy

momentu uruchomienia produkcji w listopadzie 1958 r. powstało kilka następnych prototypów, które poza badaniami drogowymi używane były również w fabryce jako samochody gospodarcze wykorzystywane w transporcie wewnętrznym.Od momentu podjęcia produkcji aż do zakończenia jej w 1973 r., jako "model

Nowe Suzuki Alto

Nowe Suzuki AltoZadebiutuje podczas Salonu Samochodowego w ParyżuPodczas Salonu Samochodowego w Paryżu zadebiutuje najnowsza generacja legendarnego samochodu - Suzuki Alto.Podczas Salonu Samochodowego w Paryżu zadebiutuje najnowsza generacja legendarnego samochodu, produkowanego w różnych wersjach

Viper made in Poland?

polskiej spółki, ofertę złożyła jeszcze firma Devon Motorworks - chciała dać Chryslerowi 5,5 mln dolarów. Jednak głównym zamiarem Scotta Devona, założyciela firmy, nie była wcale produkcja i sprzedaż Viperów. Potrzebował po prostu silnika do swojego supersportowego prototypu Devon GTX. Natomiast dokładna

Sigma - konkurent Tesli

jeszcze zbyt wielu miejsc, gdzie publicznie możemy naładować baterie.Marcin Lewandowski,źródło: Sigma via AutoblogMotodziennik: Wtyczkowóz po polsku - WIDEOHyundai Nuvis: nowy crossover SUV z Korei - ZOBACZ TUTAJ Samochody: Ford Mustang - ogłoszenia

Za co kochamy francuską motoryzację | Renault

, niezależne firmy stworzyły zaś m.in. kabriolet Plain-Air. Produkcję zakończono dopiero w 1992 roku. W sumie powstało ok. 8 mln R4, a wiele z nich jest wciąż na chodzie. Ciekawostka: W latach 90. był najrzadziej kradzionym samochodem w Europie Zachodniej. Powodem był prawdopodobnie nietypowy układ zmiany

90 lat silnika umieszczonego centralnie

, ale nie zawsze tak było. Pierwszy samochód Porsche - prototyp 356/1 - miał silnik umieszczony centralnie. I był to silnik żałosny jak na obecne standardy Porsche - 4-cylindrowy, 1-litrowy, 40-konny. Od czegoś jednak trzeba było zacząć.» Porsche za niecałe 30 tys. złotych? Sprawdź to «W

Fabryka aut w stoczni? Intrall Rus chce wrócić do Polski

, do 2007 r. produkował samochody Lublin. W 2006 r. firma opracowała prototyp nowego samochodu dostawczego Lubo, który zaprezentowano na targach motoryzacyjnych w Hanowerze. Jak twierdzi firma, już w trakcie wystawy dostała zamówienie na ponad 24 tys. pojazdów. Ale w 2007 r. upadła. Intrall Polska miał

Samochody z zapomnianej bajki | Wartburg

historii polskiej motoryzacji. Powstanie replika Wartburg 311 | Elegancja z NRDKolejny fajny Wartburg to prototyp 355. Bazował na 353, miał nowoczesne nadwozie i nawet silnik z Renault (1,4 l 75 KM). Szkoda, że powstał tylko w ilości 6 sztuk i nigdy nie wyjechał na drogi. Mógłby zawojować świat, bez dwóch

30 lat Renault 5 Turbo

właśnie prototyp wyścigowego A500. Terramorsi sformułował wstępne założenie: centralnie silnik o mocy minimum 150 KM, znakomite własności jezdne oraz maksymalna masa 830 kg. Projekt 822 został zaakceptowany przez zarząd koncernu oraz szefa Renault Sport - Gerarda Larousse'a. Po śmierci Terramorsiego w

Frankfurt 2009 | Kia No3 zyskała imię: Venga

samochodowego we Frankfurcie. W polskich salonach Venga pojawi się pod koniec tego roku. Marcin Lewandowski Fiat 500 Cabrio - pierwsza jazda  Poznaj historię prototypu Kia No3 Poradnik: samochodem po Europie - ZOBACZ WIĘCEJ Samochody: Hyundai Matrix - ogłoszenia

35 lat Poloneza

Po kilku latach licencyjnej produkcji Fiata 125p, polscy konstruktorzy nabrali ochoty na nowe auto. Nie mieli jednak ani możliwości finansowych, ani odpowiedniego zaplecza technicznego, by w krótkim czasie opracować samochód godny naszego kraju, więc zwrócili się do Włochów. Ci pod dowództwem

Szalone lata 80. Część pierwsza

Cheetach miał zamontowany z tyłu pojazdu silnik V8 od Chryslera. Auto zostało zniszczone podczas testowania go przez US Army. Zmusiło to Lamborghini do zbudowania nowego samochodu. Tak powstał model LM001 (LM od Lamborghini Militari), bardzo podobny do prototypu Cheetah, lecz z silnikiem V8 od AMC. W tym

Nissan Note - test | Pierwsza jazda

Zapowiedzią drugiej generacji Nissana Note był prototyp Invitation. Ostre linie nadwozia konceptu dawały nadzieję na minivana o sportowym stylu. Wersja produkcyjna została znacząco złagodzona, zachowując jednak większość motywów stylistycznych zaprezentowanych w koncepcie, jak chociażby linię "

Nissan dla abstynentów

prototyp. Jeśli jednak pakiet DDPS stałby się wyposażeniem seryjnym każdego z Nissanów, z pewnością koncern poniósłby znaczne straty na polskim rynku. Bo jak wiemy, u nas część kierowców nadal żyje w przeświadczeniu, że po jednym "głębszym" prowadzi się lepiej.

Duża frajda i zysk

Potencjalne kultoweCzy o samochodzie, któremu poświęca się więcej czasu niż własnej rodzinie można powiedzieć, że jest kultowy? Dla swego właściciela tak, bo to, co jest kultowe, a co nie podlega czysto subiektywnej ocenie. Na taki status auto musi zapracować, kultowe są na pewno Mustang GT Shelby

Najciekawsze premiery 2011 r. | Polska

kabrioletów znów zabrakło sportowych zabawek. Dlatego bardzo ucieszyła nas polska premiera Genesisa Coupe. Warto dodać, że auto nie znalazłoby się tutaj, gdyby nie jeździło co najmniej dobrze. Hyundai Gensis Coupe | Za kierownicą Hyundai Gensis Coupe | Cennik Elektryczna hybrydaTwierdzenia koncernu GM, że

Gdańscy studenci pod okiem mistrza

Trójmiasta, by ze studentami gdańskiej ASP realizować projekt coupe z napędem elektrycznym.Tadeusz Jelec, jeden z głównych stylistów Jaguara, pojawia się w Gdańsku raz na kilka lat. Jego przyjazd jest prawdziwym wydarzeniem dla osób związanych ze sztuką projektowania aut. Żaden z polskich designerów nie

Nowa Ibiza się ceni

- filtr cząstek stałych.O najnowszej Ibizie pisaliśmy wielokrotnie od prezentacji prototypu Bocanegra. Teraz podajemy ceny samochodu, a w najbliższym czasie przedstawimy relację z pierwszej jazdy najnowsząIbizą.Samochód zaprezentowano w wersji pięciodrzwiowej. Na tle konkurencji wymiary są zbliżone, choć

FSO Polonez | Pożegnalna Runda

się o wiele wcześniej, bo w roku 1975. Do dziś dnia w warszawskim Muzeum Techniki i Motoryzacji można podziwiać najstarszego znanego Poloneza - rocznik '76, prototyp wykonany jeszcze we Włoszech. Co więcej, jest to wersja trzydrzwiowa o roboczej nazwie ,,Polski". Warto też wspomnieć o jeszcze

55 lat Syreny

do zapamiętania liczb nie będzie, słowo.ZOBACZ TAKŻE:Za ile można dziś kupić Syrenę? Sprawdzisz tutaj45 lat Dużego FiataTOP 10 | Auta, które nie chcą umrzećPomysł na Syrenę narodził się w 1953 roku, kiedy to nasi włodarze zadecydowali, że musimy produkować polski samochód. Inżynierowie byli

Polacy robią karierę za granicą

to ok. około 520 KM. Samochód otrzyma zupełnie nową skrzynię biegów, sterowaną manetkami przy kierownicy. Zrobimy wszystko, aby zorganizować pokaz nowego Ferrari dla polskich kibiców wiosną przyszłego roku. Chyba nie muszę dodawać, że z nowym samochodem wiążemy wielkie nadzieje na najbliższą

Veno - polski Reventon

inspirowany współczesnymi samolotami myśliwskimi. Drugie spojrzenie ujawnia detale, które odróżniają oba auta. Może więc jeden z prototypów, których zawsze przygotowuje się przynajmniej kilka? Nie, to polska podróbka!Biorę na siebie ciężar niepadania na kolana przed "polską konstrukcją", choćby

Świąteczna promocja u Taty

wsparcie w wysokości 10 milionów funtów na dokończenie rozwoju i uruchomienie produkcji modelu. Projekt łącznie wart jest 25 mln funtów. Cel? Stworzenie w najbliższych miesiącach elektrycznego samochodu 4-osobowego o zasięgu do 200 km. Pierwsze prototypy Tata Indica Vista EV pokazano w marcu tego roku na

Wartburg 311 | Elegancja z NRD

nigdy nie będzie miał klimatu auta zachowanego w stanie idealnym, z niewielką ilością szlachetnej patyny czasu. Zaprawki lakieru, niewielkie ubytki w tapicerce dodają uroku i stanowią część historii samochodu. Samochody z demoludów | Informacje bardzo ogólneTaki jest właśnie Wartburg 311-1000 z 1963

Mercedes A (1998-2004)

ogumienia. Niżej zawieszony i utwardzony samochód otrzymał również seryjnie montowany system stabilizacji toru jazdy ESP. Efektem było dużo pewniejsze zachowanie auta na zakrętach (ale i zauważalne obniżenie komfortu). Sprzedaż ruszyła ponownie, i to bez większych problemów. Zapotrzebowanie na małego

Allemano i Michelotti - co im zawdzięczamy?

Firma Allemano działała w latach 1928 - 1965 i bardzo często wytwarzała to, co zaprojektował projektant Giovanni Michelotti. Ot, i cała zależność. Obie firmy pracowały przede wszystkim dla włoskich producentów, choć w swoim portfolio mają również samochody mało lub w ogóle nieznanych firm, takich

Hyundai ix35 - test | Za kierownicą

Kiedy po raz pierwszy usłyszałem hasło reklamowe nowego SUV-a ucieszyłem się. Przecież godzenie z pozoru trudnych, żeby nie powiedzieć wykluczających się cech w samochodach udaje się od jakiegoś czasu. Problem w tym, że nie należą one do tanich. No dobrze, to może chodzi o przyjemność prowadzenia

Za co kochamy niemiecką motoryzację, cz. II - Volkswagen

Nową wersję Beetla zaprezentowano w październiku 1997 roku. Sprzedaż ruszyła w marcu 1998 roku i tym samym rozpoczęła się era samochodów o retro stylizacji. Volkswagen sprzedawał wspomnienia i wygląd, który połączył ze sprawdzonymi komponentami. Płyta podłogowa, zawieszenie, silniki i cały układ

Generalna próba przed Dakarem

), Giniel de Villiers i Dirk von Zitzewitz (ZA/D) oraz Mark Miller i Ralph Pitchford (USA/ZA) wystartują w Rosji poprzednim modelem - Race Touaregiem 2, a na Rajd Dakar w styczniu otrzymają także nową generację samochodu. "Rajd Jedwabnego Szlaku jest dla nas niezwykle ważny - wyjaśnił dyrektor

Mercedes klasy A (1997-2004) - opinie Moto.pl

ogumienia. Niżej zawieszony i utwardzony samochód otrzymał również seryjnie montowany system stabilizacji toru jazdy ESP. Efektem było dużo pewniejsze zachowanie auta na zakrętach (ale i zauważalne obniżenie komfortu). Sprzedaż ruszyła ponownie, i to bez większych problemów. Zapotrzebowanie na małego

40 lat minęło - historia Fiata 125p

W połowie lat sześćdziesiątych w Fabryce Samochodów Osobowych (FSO) w Warszawie produkowano samochody Syrena 103 oraz Warszawa 203/204. Trwały też badania nad prototypami pojazdów, które w przyszłości miały zastąpić powyższe modele. Były to Syrena 110 i Warszawa 210. Mimo znacznego zaawansowania

Retro-wizje

- jednego z najbardziej popularnych w pełni polskich samochodów. Stworzyli na komputerze wizualizację projektu, ale mimo ogromnych chęci nie udało się zainteresować nikogo nową Syrenką.  WARSZAWA Również w 2004 roku DesigForum i redakcja "Automobilisty" zorganizowały konkurs "Sen o

Mercedes i GOPR - bezpieczny duet

wynalazku, który tak znacząco podniósł funkcjonalność samochodu i bezpieczeństwo jego użytkowania. Pierwszy prototyp pojazdu z napędem na cztery koła wyszedł spod ręki Paula Daimlera, syna Gottlieba Daimlera. Paul pełnił wówczas funkcję kierownika technicznego austriackiej spółki Daimler-Motoren-Geselschaft

Historia kołem sie toczy - Renault

później Juvaquatre - pierwszy model z samonośnym nadwoziem i niezależnym przednim zawieszeniem. W 1925 i 1935 roku francuskie samochody triumfowały w rajdzie Monte Carlo. Renault 4CVJeszcze przed II wojną światową Louis Renault odwiedził Niemcy, gdzie obejrzał prototyp "auta dla ludu"

TOP 10 | Najdroższe samochody świata

wielu miesiącach prac nad prototypami, pierwszy produkcyjny egzemplarz własnego bolidu zaprezentował Hennessey. Wcześniej firma ta zajmowała się głównie tuningiem amerykańskich i europejskich samochodów, między innymi wzmacnianiem sportowych Chevroletów i Cadillaków. John Hennessey, prezes i

Skoda Citigo - test | Pierwsza jazda

II wojną światową, ogromny sukces sprzedażowy, zachęcił markę Skoda do poszerzenia gamy modelowej o mały samochód miejski. Prace konstrukcyjne zaowocowały wtedy aż siedmioma prototypami najmniejszego i w założeniu najtańszego modelu. Tak powstała m.in. Skoda Sagitta,  którą można uznać

Skoda 130 RS | Za kierownicą

naprawdę niezłym wynikiem. Nic dziwnego, że samochód zaczął być chętnie wykorzystywany przez kierowców rajdowych i wyścigowych, a fabryka już w 1972 roku opracowała model 120 Rally, przeznaczony właśnie do sportów motorowych. W 1974 roku na bazie coupe zbudowano dwa mocniejsze prototypy oznaczone jako 180

Muzeum motocykli pod Częstochową ?

. Byłem jednym z pierwszych Polaków, którzy obejrzeli te eksponaty. Zobaczyłem m.in. prototypy - nigdy niewdrożone do produkcji.Po likwidacji WSK w 1985 roku Włosi kupili prototyp sokoła 175: koła bezszprychowe, hamulce tarczowe przód i tył - ewenement. A legendę polskiej motoryzacji - junaka - kupili

prototyp nowego polskiego samochodu

moto.wp.pl/gid,15346291,galeriazdjecie.html szwampuch58 jesli nie wiesz to nie zabieraj glosu. -- Nie mamy kryzysu gospodarki światowej, mamy kryzys modelu europejskiego (Andrzej Sadowski z Centrum im. Adama Smitha - debata ekonomistów zorganizowana przez PiS)

Re: prototyp nowego polskiego samochodu

Akurat w okolicy Mielca powstaje już samochód... tylko raczej małoosiągalny i produkcja przypomina raczej manufakturę niż fabrykę. www.leopard-car.com/ -- "Wake up! Time to die." Wiadomokto

bzdury o nowych Warszawach, Meluzynach

Wiele lat temu jako ćwiczenie w projektowaniu aut z nadwoziem innym niż stalowe powstał prototyp usportowionej syrenki. Nikt tego nawet nie planował produkować, ale do dzisiaj kupa oszołomów i zwolenników teorii spiskowych plecie bzdury o niedoszłej potędze motoryzacyjnej. Ci sami ludzie jarają sie

Re: autobusy produkowane w Polsce nie mają polskic

Samochody produkowane w FSO też nie miały zaprojektowanych w FSO silników. Warszawa, Fiat 125p. (nie mylić z Fiatem 125) , Polonez to były konstrukcje na licencji. Tak, Polonez to też nie była polska konstrukcja - na stareńkim podwoziu Fiata 1500 posadzono nadwozie zaprojektowane przez włoskie

Shell Eco Maraton

zużyciem paliwa. Koncepcja miejska – pojazdy o niskim zużyciu paliwa przypominające budową konwencjonalne samochody Rekordy w powyższych kategoriach należą do : Prototyp: I. 4896.1 km/l (11,516.34 mpg) „The Polyjoule” z Polytech Nantes University, Francja, II. 2964.7km

obowiazujace w Polsce "prawo" w tym zakresie jest

niewykonanie cesarskiego cięcia to nie aborcja. pelna zgoda - bledne niewykonanie czegokolwiek to nie aborcja - podziwiam ten twój talento do tautologii !!! > Przejechanie kobiety samochodem to też nie aborcja lecz wypadek komunikacyjny. i tak było w tym cudownym projekcie ??? > Oczywiście

Re: Górnictwa Nie Dołujmy Ratujmy

Jakieś 15-20 lat temu pewien polski wynalazca-amator skonstruował spawarkę 220 volt, za pomocą której spawał nawet wiązką elektrod. Zademonstrował to nawet w telewizji. Spawarka miała formę i wielkość pudełka na buty, na wszelki wypadek (obawa przed szpiegostwem) całe jej wnętrze zalał żywicą

Re: Motodziennik: Arrinera, czyli ściema po polsk

Emitentowi jeżdżącej ramy, polski zespół Emitenta zainstaluje następnie na niej nadwozie oraz wnętrze wersji produkcyjnej supersamochodu Arrinera. 11. Dzięki przygotowaniu jeżdżącego prototypu supersamochodu Arrinera Emitent uzyskał możliwość weryfikacji dynamicznych parametrów supersamochodu. Prowadzona

Re: 40 lat Małego Fiata

Pamiętam ludzi, którzy narzekali, że nie dogadano się wtedy z Renault, bo piątka byłaby lepsza. Ale, realistycznie patrząc, byłaby droższa i trudniej byłoby zmotoryzować kraj. Co do polskich prototypów - to tylko prototypy. Fajnie pomysły, ale wymagające doinwestowania, zwłaszcza w zakresie

Re: Motodziennik: Arrinera, czyli ściema po polsk

marzenia i plany. Trzeba tylko pilnować jednego: samochód nie może dojść do etapu, na którym pierwszy egzemplarz trafia do prawdziwego klienta, bo wtedy zupa się wyleje. Genialnym pomysłem było robienie kilka lat pierwszego prototypu, który w końcu okazał się nie być prototypem, a ten będzie robiony od

FSO, czyli historia pisana modelami samochodów

wars akson.sgh.waw.pl/~tw23969/prototypy/p16/prot16d.jpg 1987 BESKID imho najwieksza porazka polskich rzadow i dowod sprzedajnosci politykow. w czaie gdy powstal takiej bryly niebylo nigdzie na swiecie. akson.sgh.waw.pl/~tw23969/prototypy/p17/prot17c.jpg akson.sgh.waw.pl/~tw23969/prototypy/p17/prot17e

Re: w innych miastach nie ma problemow

Rozumiem, że Ty jeździsz polskim samochodem, oglądasz filmy w polskim telewizorze, pierzesz w polskiej pralce polskimi proszkami wyłącznie polskie ubrania. Telefon komórkowy oczywiście też masz 'made in Poland", a na wakacje jeździsz nad polskie morze. Oczywiście brzydzisz się łososiem (bo

Re: Zeby byc bogatym trzeba produkowac

tymi światowymi ? W czym przejawiała sie potęga polskiego przemysłu zbrojeniowego ? Gdzież były te czołgi, armaty, te tysiące samolotów i samochodów pancernych ? Owszem, było kilka udanych prototypów, parę niezłych samolotów itp., ale były to znikome ilości. Ale przede wszystkim IIRP po zaborcach nie

To były dziwne czasy

Pamiętam jeszcze pod koniec produkcji Żuka, jak po drodze z Lublina do Warszawy spotykało się co najmniej kilka unieruchomionych, nowych, świeżo odebranych w Lublinie Żuków, które swoją pierwszą podróż zakończyły awarią. Niestety, to był samochód na miarę gospodarki socjalistycznej. Tylko dzięki

Re: Honker i Pasagon wyjadą z Lublina

To prawda że ten lift tak naprawdę nic nie wniósł, a robienie szumu że jest to nowy dostawczak tylko pogarsza sprawę. Nikt nie lubi jak mu się coś wmawia nieprawdę. Jeśli chodzi o sam samochód to konstrukcyjnie jest bardzo stary. Był gotowym prototypem na początku lat 80 tych. Miał być następcą

Nie można porównywać Skody z FSO, a VW z Daewoo

Czesi produkowali samochody w czasach, gdy u nas przemysł maszynowy dopiero raczkował. Przed II wojną światową Czechosłowacja była jednym z najbardziej uprzemysłowionych krajów świata. Gdyby Hitler w 1938r. nie przejął całego niezniszczonego czechosłowackiego przemysłu to musiałby Polskę, Francję i

Re: Motodziennik: Arrinera, czyli ściema po polsk

samochody z widoczną strukturą włókna węglowego, tak jak to jest w przypadku kilkunastu elementów prototypu supersamochodu Arrinera, kosztują przeważnie, co najmniej 4 mln PLN. Brak jest uzasadnienia technicznego i ekonomicznego dla wykorzystywania w prototypie supersamochodu włókien węglowych we wszystkich

Re: 40 lat Małego Fiata

Odbiegały od samochodów zachodnich tym, że zachodnie samochody jeździły po drogach, a polskie prototypy były wożone po krajowych wystawach. Wdrożenie do produkcji to bez porównania trudniejsze zadanie niż budowa prototypu. Poza tym na przełomie lat 60-tych i 70-tych mówiąc o polskich prototypach mamy nie

Re: FSO, czyli historia pisana modelami samochodó

ładunkową - Polonez Analog to prototyp, który nigdy nie wszedł do produkcji - Click - kolejny prototyp, który nigdy nie wszedł do produkcji Jeden tylko Honker był w miarę polski, choć trudno mówić o jego sukcesie, bo gdyby nie zamówienia wojskowe, to pewnie też nie trafiłby w ogóle do produkcji. @ptaq

Ryczące motocykle na krakowskich ulicach

A w poniedziałek, w Krakowie będzie Marotti - polski prototyp trójkołowca, który jest skrzyżowaniem motocykla i samochodu, a generalnie zalicza się go do tzw. pojazdów ekstremalnych. Marottiego będzie można zobaczyć przed budynkiem Mangghi, gdzie odbywać się będzie 2 Forum Polskiego Produktu.

Re: pudło. nieumny cieciu

> a polskie konstrukcje, takie jak ciężarówki Ursus i samochody osobowe CWS konst > rukcji Tańskiego. Gadaj zdrów naiwniaku. Ja bym się tak nie podniecał. Od jakiegoś szkicu, czy prototypu do masowej produkcji i światowego uznania jest jeszcze kilka kroków. Grecy mają jakiś problem, ale nasz

Re: Motodziennik: Arrinera, czyli ściema po polsk

się do zrobienia prototypu samochodu, że rozmawiali z wieloma ludźmi, mają zaproszenia na różne imprezy (każdy kto zapłaci ma takie zaproszenia), firma otrzymuje e-maile i tłumaczy swoją stronę na zagraniczny język, ma dostarczyć glinę modelarską komuś, kto z niej wyrzeźbi model samochodu w skali 1

Re: skodę octavie i toyotę auris

A ja bardzo chciałbym mieć Skodę. Najlepiej piękną zabytkową 1200 z lat 50-tych, albo kabriolet 1102 z tego samego okresu, ewentualnie przedwojennego Populara Roadster. Obejrzyj sobie w necie - polska motoryzacja NIGDY nie stworzyła równie pięknych samochodów, a przynajmniej żaden nie wyszedł poza

juz wznowili he,he,he

powiedział mi ostatnio że klatka jest zrobiona z kwadratowych, ciężkich profili a sam samochód zostawia tzw 4 ślady za sobą, tak pieknie jest złożony. Mam nadzieję że to tylko prototyp jest tak kiepski. A ja polecam zapoznanie się z blogiem venowatch blogspot com. Rzuca trochę inne światło na ten niby "polski

Koniec FSO. Co z ludźmi, którzy spędzili tu pół...

zastanawiam się kto ma tworzyć konstrukcje polskich samochodów, jak nasze uczelnie nie uczą studentów projektowania w 3D. nikt nie uczy projektantów samochodowych. Nie powstają żadne prototypy i nie ma komu wdrażać ich do produkcji. Czy ktoś słyszał o Polskim desingdzie motoryzacyjnym? Dlaczego

Re: Motodziennik: Arrinera, czyli ściema po polsk

, ani innych sceptyków nie przekonają już raczej obelgi pod adresem redaktora (większość nie na temat), straszenie prawnikami (musielibyśmy się totalnie mylić, żeby nam coś zrobili), dowodzenie, że tak się buduje prototypy (nieprawda), ani nawet argumenty bogoojczyźniane (plujecie, bo to polski samochód

Re: Polskie prototypy z okresu PRL

zazdrości nawet u posiadaczy innej socjalistycznej padliny. Skoda opracowała zresztą dużo więcej ciekawych prototypów, niż cały polski przemysł samochodowy, ale dowiodła tym (dla potrzeb naszej dyskusji), że od ciekawego prototypu do dobrego samochodu produkcyjnego droga jest baaaaaaaaaaaaaaaardzo długa.

Re: Pasagon ;)

no tak, Lublina wprowadzili do produkcji jakieś 15 lat temu, czyli w 15 lat po prototypie. Niemniej jednak nie zmienia to faktu, że przedstawianie Pasagona dziś jako "nowego polskiego samochodu" to śmiech na sali. -- Nie jestem ginekologiem, ale mogę zajrzeć...

Etam. Ksionszka Zenona Widlaka pt...

..."Dzieje motoryzacji naszych najeźdźców" podaje, że na pomorzu ukryto supertajny prototyp samochodu VW Phajwbeton, który powstał z inicjatywy inż. Gibsona, wcześniej nie związanego jednak z motoryzacją (dawniej odnosił duże sukcesy w branży broni palnej), który kierując grupą inżynierów

SYRENA 110 - PROTOTYP

W roku 1961 Biuro Konstrukcyjne Przemysłu Motoryzacyjnego (BKPMot) rozpoczęło prace nad stworzeniem nowego samochodu małolitrażowego mającego zastąpić Syrenę 104. Pod kierownictwem inżyniera Edwarda Lotha opracowano projekty czterech prototypów oznaczonych kolejnymi literami greckiego alfabetu

Re: To mógł być polski przebój, gdybye nie fanaty

Twingo jako kopia tego tu? Zabawne. O szansach na sukces samochodu, nie wychodzącego poza stadium prototypu nie ma sensu dyskutować. -- "Wake up! Time to die." Wiadomokto

Masz stary aparat? Może być wart miliony!

Złoto znów się kręci niby baba w dni. Pozostają obrazy które przyjmują astronomiczne sumy. Stare aparaty, czy samochody nie pozostają w wartości, tylko rosną w cenie. Niemniecka technika:- Jak daleko był by dziś rozwinięty świat technicznie, gdyby Niemcy nie przegrały wojny? Rozwój atomu pomógł

Re: Rosyjski GAZ prześcignął FSO w rywalizacji o

Beskid to dzieło FSM, a nie FSO. I, jak już napisano, opracowanie prototypu to pikuś. W każdej chwili polscy inżynierowie i konstruktorzy mogą opracować nowoczesny samochód. Tyle, że na to trzeba kasy. A jeszcze więcej kasy trzeba na wdrozemie produkcji, zorganizowanie sprzdaży itd. Dziś w

Re: Supersamochód z Polski

No i co z tego bydlaku. Prototypy to sobie może każdy głupi pokazywać. A jakie projekty mieli Niemcy, Francuzi, Amerykanie, Japończycy, Cz nawet Czesi którzy w kwestii samochodów byli, są i będą 50 lat do przodu przed nami. Czas zakończyć ten niczym nie poparty polski hurra optymizm z którego nic n

Klaster Green Cars

Dziś w Polsacie oglądałem reportaż o klastrze green cars: polski producent instalacji zamieniających samochód napędzany silnikiem spalinowym w auto z silnikiem elektrycznym. Celem projektu jest też powstanie prototypu samochodu napędzanego silnikiem elektrycznym: www.gc.greenpl.org/pl/home Tak

Re: Motodziennik: Arrinera, czyli ściema po polsk

emisji akcji jaką zrobiło Veno. Swoim materiałem wykazał Pan niestety ogromny brak rzetelności i wpisał się Pan świetnie w do tego grona, które od dłuższego czasu w ten czy inny sposób dyskredytuje projekt polskiego samochodu Dziwi mnie to, że pisze Pan o PROTOTYPIE zarzucając jego twórcom używanie już

Toyota projektuje auta na sprężone powietrze

Cytat: O konstrukcji aut na sprężone powietrze marzy wielu inżynierów. Prototypy takich samochodów przedstawiano w ostatnich latach m.in. w Meksyku i Francji, a w zeszłym roku do prac nad takimi autami nawiał w Polsce wicepremier Waldemar Pawlak. ------------------------------------ Namawiał Pawlak

Re: Chcą dyskusji o Gierku. Bydgoszcz zawdzięcza

konstruktorem był Andriej Lipgart, który poprzednio pracował przy projektowaniu aut w USA, stąd dosyć nowoczesna sylwetka nadwozia. Prototyp Rosjanie objeźdżali już w 1944, więc nie mogł to być samochód wg znalezionych w Niemczech planów. To o czym piszesz, to legenda o skopiowaniu Taunusa, czy Opla Kapitana

Re: Porozumienie ponad podziałami

. 2) Prestiż. Mam wrażenie, że ludzie bardzo tego nie doceniają. Czemu kupujemy niemieckie, albo japońskie samochody? Bo są najtańsze? Czy dlatego, że wydaje nam się, że są lepsze lepiej zrobione, że poziom technologiczny tych krajów jest wyższy? Czemu firmy decydują się na inwestycje w centra usług

Re: SpaceX w natarciu. Mały kubełek zimnej wody?

inwestorzy - jest kasa. Aby utrzymać i pozyskiwać inwestorów trzeba regularnie generować ściemy i wizje. Mamy na naszym rynku papierów wartościowych, na rynku alternatywnym NewConnect, spółkę, która obiecuje zbudowanie polskiego samochodu sportowego z klasy Ferrari, Mazeratti - cokolwiek. Mami inwestorów

Re: Polski design przyciąga tłumy. "Nie wystarcza

ceramicznych. A zdjęcie prototypu samochodu Syrena? To też było nic nie warte? Wystawę chcą zobaczyć w Holandii i we Włoszech - czyli krajach designu. Dla mnie to najlepsza recenzja i znak, że najwyższy czas promować polskie wzornictwo i urządzić w Warszawie jego muzeum.

Re: !!!!!!!Polacy a wy ciagle w tyle!!!!!!!!!!

produkcji, to średnio po 10 latach od debiutu :D P.S.: Jedynym polskim samochodem osobowym za komuny była Syrena. Cała reszta to bardziej lub (zwykle) mniej udane licencje. Ze wspaniałych prototypów żaden nie tarfił do produkcji w kraju.

Re: To mógł być polski przebój, gdybye nie fanaty

humbak napisał: > Twingo jako kopia tego tu? Zabawne. > O szansach na sukces samochodu, nie wychodzącego poza stadium prototypu nie ma > sensu dyskutować. A dlaczego tak się stało? Bo fanatyk neoliberalny Balcerowicz zabronił wspierania przez państwo rozwoju technologii.

Re: Myśleć inaczej, kształcić inaczej

czesc studentow wybiera kierunek studiow ktory powinien byz nosny czyli prowadzic do zatrudnienia.dzieje sie tak ze nie ma tego zatrudnienia poniewaz oferta pracodawcow jest bardzo mala. Firma 300 robotnikow na produkcji ktora polega na montazu samochodu ktorego prototyp powstal w NIemczech nie ma

Re: FSO, czyli historia pisana modelami samochodó

twierdzeniu, że Polska po 45 roku generlanie produkowała dziadowskie samochody. Nienowoczesne i kiepskiej jakości. Nieco lepiej szło w temacie samochodów ciężarowych i autobusów, ale Sany i Żubry były obiektywnie dość kiepskimi produktami. Dopiero licencje Skody i Leylanda przyczyniły się do rozwoju zakładów

Re: Mielec sie rozwija.......

1) wyprodukowanie nowego modelu samochodu (od podstaw) kosztuje 8 mld USD 2) na badania nad prototypem (bez kosztów infrastruktury produkcyjnej) F-22 amerykanie wydali ponad 40 mld UDS 3)budżet Polski to ok 80 mld USD (z dziurą budżetową włącznie) Pytanie? Ile lat trzeba na wyprodukowanie

Re: Patrząc na materiały promocyjne

Jeśli inwestor/producent jest mądry, to najlepszym kapitałem dla niego z takiej publikacji będą racjonalne uwagi krytyczne. Osobiście z grupą przyjaciół pomagamy w powstaniu drugiego polskiego samochodu specjalnego. Na pierwszym prototypie, jako użytkownicy analogicznych konstrukcji zagranicznych

Re: To mógł być polski przebój, gdybye nie fanaty

humbak napisał: > Twingo jako kopia tego tu? Zabawne. > O szansach na sukces samochodu, nie wychodzącego poza stadium prototypu nie ma > sensu dyskutować. Poza tym buda w samochodzie jest najmniej ważna. Podłoga, silnik, skrzynia biegów, dodatki i ich niezawodność. Dobra podłoga

_____100km 4 zł 40.000km za 1600zł? polskim autem?

Przy dzisiejszych cenach energii to koszt rzędu 4-5 złotych - uważa Wiesław Grzyb, prezes firmy Arkus & Romet Group z Podgrodzia. -- *Zaledwie 5 zł - tyle wynosi koszt przejazdu 100 km samochodem. Czy to realne? Wszystko wskazuje na to, że tak, i to za sprawą polskich konstruktorów firmy

Pierwsze Arrinery trafią do klientów w tym roku..

, któryś projekt nie wypali nie znaczy że możesz go krytykować. Dziwi mnie, że jeśli piszą o VW, toyocie, mercedesie, renaulcie czy jakiejkolwiek innej marce to jest ok. a jak napisano o polskim prototypie to od razu wszyscy wyskakują z zarzutami że to artykuł sponsorowany i pozytywne komentarze pod nim

Re: 53 TP - "fałszywka"

brak jest informacji o licencji zdjęć tak z pamięci, to ten profesor miał proponować wojsku plan modernizacji na lata 1940-1945 mając tylko ogólny rysunek prototypu, a nie zbudowany, przetestowany, poprawiony i przetestowany jeszcze raz protoptyp w książce Leonard Ratajczyk - "

Ci co potrafili wyjechali

tworzyć innowacyjność. W Polsce są nie wytwórnie samochodów ale montownie gdzie wyszkolimy pracowników do wykonywania perfekcyjnego pewnych czynności i gdzie innowacyjność. Czy w tych montowniach powstał chociaż jeden prototyp czy wykonano badania jakiegoś problemu - nie od tego są inni z regóły na

Re: Nie zachlysnijcie sie przypadkiem

politolog to ma więcej. Nie ma siana na badania próby i prototypy. Każdy prototyp musi chodzić produkcyjnie. Stawki godz. dla inżynierów to właściwie obraza boska, nawet przysłowiowy biedny nauczyciel ma więcej, a nie liczę korków. Polska nie produkuje polskiego samochodu, a lepsze roboty dostają swoi

musze sie pochwalic :-D

Wlasnie przed chwila jezdzilem prototypem, hmm ni to motoru ni to samochodu. Bedzie produkowany w Polsce. I nie jest co Click. :) Pozdrawiam Wobi PS. Mam nadzieje, ze tym razem polska mysl techniczna wypali. :)

Re: Motodziennik: Arrinera, czyli ściema po polsk

spyshotach, to z pewnościach nie nowy 300C, a było inaczej, więc widać jak to jest. Prototyp, to na prędko zbudowany pojazd (jak pisze Ecnelis) przez Bojar (bo kto by im w Polsce coś takiego zrobił, no kto?). Jak sam zarząd Arrinery podawał samochód się jeszcze zmieni i dużo tu będzie udziału klientów. Jak

!!!!!!!Polacy jak zawsze w tyle!!!!!!!!!!

swoboda_t napis > Jedynym polskim samochodem osobowym za komuny była Syrena. > Cała reszta to bardziej lub (zwykle) mniej udane licencje. Ze > wspaniałych prototypów żaden nie tarfił do produkcji w kraju. Z polskich byl jesazcze MIKRUS, odkurzacz produkowany w Mielcu! Byla tez

Kilka poprawek

1.) Opisując zasady działania bumarowskiej Tarczy Polski, Autor zapomniał o nader istotnym komponencie rakietowym pomiędzy pociskami średniego zasięgu Aster a zestawami obrony bezpośredniej. W koncepcji Bumaru segment ten zapełniać miałyby rakiety Mica, również produkcji francuskiej. 2.) Nie jest

Re: Samochody tez chcielismy kiedys budowac.....

popieram, uwazam ze PL nie stac na takie zabawki i sa rzeczy wazniejsze... co do rozwoju wlasnej technologii itp, to tak, ale nie takim kosztem - to juz bylo: polskie samochody, polskie samoloty... i nie wroci - jak kazdy ma np. TOYOTE i SONY w domu, i BOEINGi w LOTe... poprostu nie stac i

Kolego, ty nie wiesz co to była Warszawa 210

Kolego, ty nie wiesz co to była Warszawa 210, mylisz ją z M-20. Warszawa 210 to był polski projekt, wykonano dwa prototypy, poźniej projekt ukatrupiono. Więcej tutaj: pl.wikipedia.org/wiki/FSO_Warszawa#Warszawa_210 . Co do Skody - nie wiem czy wiesz, ale w koncernie VW Skoda zajmuje się

Re: Polska mysl techniczna nie zginie

produkcji jest stosunkowo proste - w podobny sposób sukces odniósł obecnie Solaris i inne polskie autobusy. Ponadto żeby sprzedać maszyny rolnicze czy autobusy, wystarczy wystawić się na targach lub salonach branżowych, choćby w Poznaniu lub Lipsku. Fachowcy zauważą i opiszą w prasie branżowej, można

Re: dwa argumenty za

Gdansku, gdy > wladze przejeli hitlerowcy. Faktem jest że z II RP usiłował się właśnie porozumieć Hitler, generalicja była przeciwna. Niechęć była przede wszystkim na szczeblu średnim i najniższym. Podobnie działo się w Gdańsku. Np sprawa wycięcia swastyk na torsie polskiego marynarza floty

Re: Motodziennik: Auto za 5 tys. zł

Lotus ostro pojechał. Wprawdzie trochę zajmie przyzwyczajenie się do rozróżniania tych samochodów, bo są dość podobne, ale pokazanie 5 całkiem ładnych prototypów na jednych targach... nieźle. Mam tylko nadzieję, że uda im się to wszystko wyprodukować i przy okazji nie zbankrutują ;) Swoją drogą

buahaha!! polski silnik? - toż to oksymoron

Poza silnikiem CWS T-1 konstrukcji Tadeusza Tańskiego (nawiasem mówiąć świetna konstrukcja, jednka wyprodukowana tylko w kilkuset egzemplarzach, bo Polacy i katolicy woleli licencję Fiata), prototypami silnika V8 do samochodu Lux-Sport Polacy przez te kilkadziesiąt lat NIE zaprojektowali

FSO, czyli historia pisana modelami samochodów

pozniej pojawil sie blizniaczo podobny aston martin db4 a zaraz potem alfa romeo spider, tez jakos dziwnie podobna do prototypu auta ktore nie weszlo do produkcji. polonez byl nowoczesnym nadwoziem, jak na swoje lata - a linia jego karoserii zostala wykorzystana w lotusie. inteligencja rzadow polskich

Re: 30 lat Poloneza na zdjęciach

Jaki on tam Polski..?? przecież konstrukcyjnie opierał się na dużym fiacie który był, jest, i zawsze będzie WŁOSKIM tworem motoryzacyjnym, my dostaliśmy jedynie licencje na produkcję tych samochodów co nie znaczy że są one Polskie! A tak wogóle kto zaprojektował Poloneza? Odpowiadam: Giorgetto

Krakowskie biletomaty nie chcą pieniędzy

jak to testowane ? jak kupujesz samochód to wsiadasz i jedziesz a nie sprawdzać czy auto ruszy i ile spali to ma zrobić wcześniej producent to za co zapłaciliście fachowcy z MPK te kilkadziesią milionów ? za prototyp? a miało być tak pięknie a Dziennik Polski codziennie tak chwali ten KKMsystem

Re: Wyrywasz informacje z kontekstu

modelu samochodu, żeby w ogóle móc wejśc na rynek i się na nim utrzymać. Tu nawet wielkie koncerny miewają poważne problemy. Ze swoją syreną 'sport', itp cudami polskiej myśli tech., możesz co najwyżej szturmować rynek kubański.

Re: Arrinera - supersamochód z Polski

Jako że polskie superauto było obiecywane od dawna to uwierzę dopiero jak zobaczę recenzje tego samochodu. Tyle pesymizmu. Co do reszty: - silnik z USA: kupowanie silników do aut małoseryjnych od innych producentów to całkowita norma: Pagani bierze silniki od Mercedesa, Wiessman od BMW, Lotus od

Re: Prawda

rozne rzeczy. W cenie samochodu odsetek zaplaty robotnikow w kosztach pojazdu jest wysoki, w sprzecie ciezkim - minimalny. > > Na rynku juz sa takie uniwersalne rodziny pojazdow jak ASCOD > > The ASCOD family includes the LT 105, a light tank equipped with a 105 mm > gun, > > a

No i mamy lublina ze Szczecina!

odbywać w Stawropolu na południu Rosji. Jednak polska część inwestycji będzie bardzo ważna dla projektu. W Polsce powstanie Ośrodek Badawczo-Rozwojowy, w którym będą opracowywane prototypy nowych samochodów oraz zakład produkcyjny, gdzie ma się odbywać montaż ograniczonej liczby modeli seryjnych - około 2

Re: No to żeś pojechał :-DDDDD

radiolokacyjny bliskiego zasięgu, ciężkie samochody wojskowe (nośniki rozmaitego sprzętu) i transportery opancerzone - acz te ostatnie powstały tylko w formie prototypów, bo produkować nie ma dla kogo i za co - no i to w zasadzie tyle... > To chyba każdy wie że wiekszośc przemysłu ciezkiego maszynowego

Re: Durnota rządzi

znajdują się na etapie prototypów bądź ciekawostek, więc masowa ich produkcja na pewno spowoduje, że jeszcze stanieją. Oczywiście to nie oznacza, że staną się tańsze od samochodów spalinowych. Tak nie będzie, niezależnie od kosztów technologii, koncerny motoryzacyjne nie będą miały interesu w takiej

Re: Fiat 137

są autorami teorii, że Renault zerżnęło Beskida projektując Twingo. Jedno i drugie to były wyłącznie ich prywatne przypuszczenia bez potwierdzeń. Już w 1975 roku Turyn przygotował nam prototyp nazwany "Polski": www.imcdb.org/vehicle_352826-FSO-Polski-125PN-1975.html Można go było oglądać w

Będą nowe wozy pancerne dla wojska

"Ponad 6 ton waży prototyp opancerzonego samochodu Tur z polskiej prywatnej firmy AMZ Kutno. W tej chwili maszyna przechodzi testy. AMZ Kutno już dostarczyło wojsku ponad 40 pojazdów opancerzonych Dzik. Dostarcza je też do Iraku - w sumie 600 sztuk. W AMZ Kutno powstaje co roku 1000

policzcie same kompy + komórki jakie se kupiliście

tylko "Franie" włąsne lodówki w Polarze - wcale nie gorsze od zachodnich a nawet trwalsze... ...nawet własne prototypy przepieknych samochodów... tyle, ze ci co teraz są biznesmenami albo ich towarzysze nie podpisywali w Komitecie zgody na wymianę linii produkcyjnych. Też oszczędzali i

Re: Nauczcie się w końcu rynkowi fundamentaliści

gospodarkę, już w latach 80ych zamiast Maluchem ludzie jeździliby Beskidami: c.wrzuta.pl/wi2704/9dd92fd1002c0c43452542e9/0/beskid%20106%20prototyp Podkreślam, ogłupiony propagandą ludku, w latach 80ych , żeby do pustego łba znów nie strzeliło porównywanie polskich konstrukcji z lat 70ych i 80ych z

Syrena Sport

Dla mnie skarpeta, czyli Syrena, była najpiękniejszym polskim samochodem. Chodzi mi jednak o prototyp Syreny, Syrenę Sport. 1 maja 1960 r. auto zostało wystawione na widok publiczny. W przeddzień prezentacji twórcy oblali (dosłownie i w przenośni) nowy samochód winem „Perlistym”, co

Re: Prawda

akurat polski niedopracowa > ny, niesprawdzony i maloseryjny wynalazek zamiast uniwersalnych CV-90, ASCODa c > zy rasowych BWP po typu M2 czy Warriora ? > Niedopracowany? Żadnego. Ale jeżeli sprzęt (nawet prototypy) sprawdzą się w Afganistanie, to może coś z tego być. Szczególnie, jeżeli

Re: To mógł być polski przebój, gdybye nie fanaty

humbak napisał: > O szansach na sukces samochodu, nie wychodzącego poza stadium prototypu nie ma > sensu dyskutować. Tym bardziej że słowa "Z Czerniakowa na Kępę to daleka wyprawa Ale jutro na wyraj pomknie cała Warszawa Autobusem, "Beskidem" lecz tramwajem już nie

Re: FSM Beskid a Reno Tłingo...

Witam, znacie ciągniki siodłowe Renault Magnum? otóz jakiś czas temu natrafiłem w necie (nie pamiętam niestety nazwy stronki...:( ) na stronę www o polskiej motoryzacji - jednym z pojazdów (prototyp) był ciągnik siodłowy Żuk AE - jego wyglad wypisz wymaluj dzisiejsze Renault Magnum - nawet

Re: Motodziennik

... :/ Renault Laguna Coupe to faktycznie może być świetna okazja. Wprawdzie przód tego samochodu nie wygląda tak rewelacyjnie jak w prototypie (drobne zmiany w zderzaku i lampach przez które niestety upodobniono ją do zwykłej = brzydkiej Laguny), ale dla samej linii bocznej i genialnego tyłu "prawie jak

Re: Odwalić się od socjalizmu realnego

to dobrej światowej jakości... A co do artykułu: To była pierwsza po II wojnie światowej i przez wiele dekad największa fabryka samochodów w Polsce. Jedyna, która miała ambicje konstruować własne samochody ??? - A w którejż to polskiej fabryce nie konstruowano wówczas własnych samochodów? Jednak

Re: Najlepsze silniki do aut są z Polski

może tylko komuś się tak wydaje. UE określa pochodzenie wyrobu (dla określenia stawek celnych) jako procentowy udział w wartości wyrobu. Więc jeśli polski, to 50% wartości (może być to etykietka) powstaje na terenie polskiego obszaru gospodarczego. Czy ten doktorski prototyp jest wyceniony? Wniosek

Re: Panowie, powtórnie mam dość...

Croma! Nie pisałem o norweskich, high-endowych, okrętach zawierających właściwości stealth, lecz - po prostu - o typowych, klasycznych pociskach przeciwokrętowych. O tubowym kształcie, vide Harpoon/Exocet. Obecnie polscy studenci bądz absolwenci politechnik projektują samochody napędzane bateriami

Re: Prawda

misza_kazak napisał: > > Nie porownaj przemysl samochodowy i wojenny, bo to sa zupelnie rozne rzeczy. > W cenie samochodu odsetek zaplaty robotnikow w kosztach pojazdu jest wysoki, w > sprzecie ciezkim - minimalny. > Ale jednak niższy. Tak samo u nas niższe są koszty

Ludzie nie narzekac - cieszyć się!

prototyp polskiego wozu luksusowego Lux-Sport (L-S), zbudowanego w roku 1935. Czy to był zbieg okoliczności, że później konstruowane niemieckie samochody miały tak bardzo podobne nadwozia, czy też wynik działalności wywiadu niemieckiego - nie wiadomo i sprawa ta prawdopodobnie nigdy nie zostanie

Re: Prawda

lepsze) od polskich PT-91. Tyle ze epioskie czolgisci maja doswiadczenie bojowe, a polskie - nie. > > Zartujesz czy na powaznie?? Jakie prototypy sprawdzali sie w Afganistanie > ?? Na > > czym "sprawdzali". Uczestniczyli w walkach z wrogimi czolgami i BWP, byli > atako

Re: przybliż temat w takim razie

Rozmawiamy na temat WSI. CASA to samolot transportowy(raczej pasażerski) w którym nie mieści się podstawowy samochód terenowy Polskiej Armi. Patria to KTO (kołowy transporter opancerzony). Posiada go tylko Polska i Fińska Armia. Około 85% KTO kupowanych po 95 r to jest Pandur (Pirania Austria

Re: Prawda

misza_kazak napisał: > W cenie calego systemu to sie malo liczy. Nie na tyle zeby wybierac niesprawdzo > nego producenta z niesprawdzonym pojazdem. Tutaj robi sie wybor nie na 3-5 lat > (jak w przypadku samochodu osobowego), a na 20-30. Roznica w cenie o 10-20% (a > nie sadze ze

Re: ok teraz na poważnie

wygaśnięcia polskiego patentu na jednobryłowe nadwozie) A Warszawa 210? (której dalekie echa widać w Wartburgu 353 i Wołdze - co się dziwić, skoro jeden z prototypów wylądował za Bugiem, "do celów badawczo-rozwojowych") A Wars? (którego prototyp angielska prasa skomentowała artykułem "Poles go

Deficyt? Tniemy kursy!

Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu. Pracował w banku WBK SA, Banku Poręczeń Kredytowych Polski Zachodniej, a ostatnio w spółce energetycznej ENEA. - Finanse MPK w rękach poznaniaka to nie jest złe rozwiązanie - mówi Marek Cieślak, wiceprezydent Łodzi. - MPK, która jest jedną z najważniejszych miejskich

Re: Socjalistyczna Polska produkowała własne

dr.krisk napisał: > tornson napisał: > > > komputery,RTV,samochody, > Własne komputery????? A jakie myszko, jakie? W 1984 zbudowano prototyp polskiego PCta, nazywał się Mazovia 1016, prowadzono też pracę nad odpowiednikiem 32 bitowego 386, Mazovia 2032. Było też wiele 8-mio

Re: Warszawa

Samochody, samochodami. Zwroccie uwage na napis nad wejsciem dworcowym" OLSZTYN GLOWNY ". Juz w 1910 r. kolejarze niemieccy wiedzie, ze ich dni sa policzone i dlatego umiescili nazwe polska. Jesli chodzi o "dume" polskiej motoryzacji lat 50-tych to przesylam jeszcze jeden

Re: Leopard: luksusowy samochód sportowy z Mielca

- Zbysław Szwaj. Historia Pierwsze próby stworzenia polskiego współczesnego samochodu sportowego miały miejsce na początku lat dziewięćdziesiątych. Powstał prototyp samochodu pod marką Gepard (1991 r.), który dziś przez firmę nazywany jest Leopard Roadster Series 1. Jego stylistyka była klasyczna

Re: Oisane zjawiska wystepuja bardzo wyraxnie.

ignorant11 napisał: > O ile wiem i dobrze pamietam to nie ma zakazu dla polskich firm. > Jednym z warunków jest wykazanie sie doswiadczeniem, a tego polskie > firmy nie spełniaja. Zadam pytanie czy ku7pujac samochód kupisz od > znanego producenta np Forda Toyody.., czy prototyp

Re: Którędy szybka kolej będzie biegła przez Łódz

jest dochodowy, to niech PR nie pobiera dopłat na te pociągi i niech jeździ tam własnym taborem, a nie taborem należącym do marszałka sfinansowanym za ciężkie miliony. > Fajna teoria. Do bólu logiczna. PR wozi na tej trasie prototypami niedającymi się połączyć w dłuższe zestawy o liczbie miejsc

Hhmm, może i jestem jak to rzekłeś

z najbardziej udanych konstrukcji w Europie, nie wspominąc chociażby o samochodzie CWS i działach przeciwlotniczych. Zbudowano COP i wprowadzono jedną z najsilniejszych walut w Europie. Polska "elektronika" lat komuny to była żałosna kpina. To że parunastu gości w biurach konstrukcyjnych

Re: Polskie prototypy z okresu PRL

Skasowano wszystko. Nowe pomysły na samochody, jak i na motocykle i skuter "Osa" o pojemności 200 ccm bez kanału. Motłoch przyzwala, no to ma!

Re: hmmm. .. A o TinyUrl.com słyszał?

polskiej motoryzacji niejednokrotnie dowodzi, że uwczesne prototypy często były nowatorskie w swojej konstrukcji.Stylizacja często szokowała i była potem powielana w konstrukcjach samochodów znanych zagranicznych koncernów. Tak było z Syreną 110, która była niejako pierwowzorem Renaulta 5.Również Beskid

Fabryka Samochodów Osobowych

Fabryka Samochodów Osobowych S.A. (FSO) – polskie przedsiębiorstwo branży motoryzacyjnej produkujące samochody osobowe zlokalizowane w Warszawie w dzielnicy Praga-Północ na Pelcowiźnie zbudowane od podstaw na przełomie lat 40. i 50. XX wieku. W latach 1986-2002 w skład FSO wchodził Zakład

Clic

roku były gotowe założenia i zbudowane zostały modele pojazdów w skali 1:1 i 1:5. W drugiej połowie 2002 roku firma nawiązała współpracę z Polską Fabryką Samochodów (PFS), przeniosła się do pomieszczeń po zlikwidowanym Zakładzie Samochodów Dostawczych w Nysie - tam przy pomocy miejscowych inżynierów i specjalistów

Cyklonetka

Cyklonetka to prototyp polskiego samochodu trójkołowego z 1939 roku, napędzany silnikiem motorowerowym o pojemności 98 cm?.

Iradam

Iradam – seria 3 prototypów polskich samochodów osobowych konstrukcji inż. Adama Glucka-Głochowskiego z lat 1924-1927.Inż. Gluck-Głochowski zbudował 3 prototypy mikrosamochodów swojej oryginalnej konstrukcji. Nazwa Iradam pochodziła z połączenia imienia żony konstruktora Ireny i jego imienia

Polonia (samochód)

Polonia - prototyp polskiego samochodu osobowego z 1924 roku konstrukcji inż. Mikołaja Karpowskiego. Opis modeluW 1924 został zbudowany prototyp pojazdu o 6-osobowym nadwoziu torpedo przez Wojskowe Warsztaty Okręgowe nr 1 w Warszawie. Samochód zbudowany był z wielu części importowanych, jednakże cał

Tekst udostępniany na licencji Creative Commons: uznanie autorstwa, na tych samych warunkach, z możliwością obowiązywania dodatkowych ograniczeń. Zobacz szczegółowe informacje o warunkach korzystania.
Zasady zachowania poufności. O Wikipedii. Korzystasz z Wikipedii tylko na własną odpowiedzialność. Materiał pochodzący z Wikipedii został zmodyfikowany poprzez ograniczenie liczby przypisów. Wikipedia® is a registered tradmark of the Wikimedia Foundation.