opony uniwersalne

Juliusz Szalek

Nie ma opon na "piątkę", ale są na "dwóję"

Nie ma opon na "piątkę", ale są na "dwóję"

Blisko czterdzieści opon zimowych w różnych rozmiarach i ani jedna nie nadaje się na "piątkę", za to cztery dostały "dwóję". Niemiecki ADAC przebadał najnowsze zimówki i przyznał im oceny. Oto kompletny raport z testu

Nokian - nowe opony na... lato

Nokian, jeśli Wam znany, to pewnie z opon zimowych, zaprezentował nowe modele opon letnich na kolejny sezon. Testowaliśmy je na torze Gotland Ring

Defender Winter Edition

Niektórzy nie znoszą zimy i z wytęsknieniem czekają na wiosnę, inni uwielbiają zabawy w śniegu. Tym drugim Kahn Design zadedykował specjalną wersję Defendera

Michelin nie do zdarcia

Michelin nie do zdarcia

uniwersalne. A do tego wszystkiego dochodzi jeszcze ekonomia, czyli zmniejszone opory toczenia no i żywotność. Dekra poddała testom na tym samym dystansie, na takich samych samochodach i w tym samym czasie sześć markowych "zielonych" opon oczywiście o tym samym rozmiarze (175/65 R 14 z indeksem T

Użytkowe nowości Volkswagena

Użytkowe nowości Volkswagena

koncepcyjną wersję Amaroka o nazwie Canyon. Teraz przyszła pora na model seryjny. Czym będzie Canyon w ofercie VW? Tym, czym Wildtrak dla Forda, najbogatszą opcją dostępną w salonie. Canyon ma więc całe bogactwo ozdobników w postaci szerokich kół z oponami uniwersalnymi, listwy ozdobne na błotnikach, drzwiach

Zmieniaj gumki!

dla opon letnich i zimowych mogą być opony uniwersalne, szczególnie kiedy mało jeździmy. Znam takich, którzy uważają, że w naszym klimacie opony uniwersalne w zupełności wystarczą. Twierdzą, że zawieje i zamiecie są na tyle rzadko, że po prostu nie warto się bawić w zmiany. Moim prywatnym zdaniem jest

Nowy Unimog - prawie jak Chuck Norris

Nowy Unimog - prawie jak Chuck Norris

Nowy Unimog jak Chuck NorrisOd ponad 60 lat Unimog dociera tam, gdzie nie dojedzie żaden inny samochód.Pierwszy Universal-Motor-Gerat (pojazd uniwersalny) powstał w 1945 roku. Skonstruował go niejaki Albert Friedrich, 42-letni inżynier pracujący dla firmy Daimler Benz. Dosyć szybko okazało się, że

Rajd Monte Carlo | Kościuszko gra w oponiarską ruletkę

Przewaga samochodów N-Grupowych nie zgłoszonych w cyklu widoczna była dzisiaj na dwóch pierwszych odcinkach specjalnych pokonywanych w deszczu i śniegu.Zawodnicy startujący w stawce PWRC musieli zgodnie z regulaminem użyć opon uniwersalnych, podczas gdy pozostali prywatni kierowcy mogli skorzystać

Technika jazdy | na śniegu i lodzie

Technika jazdy | na śniegu i lodzie

Zimą równie ważne jest odpowiednie przygotowanie samochodu, jak i prawidłowe zachowanie kierowcy na drodze. Nawet najlepsze opony bez umiejętności kierowcy nie wyratują nas z trudnej sytuacji na oblodzonej drodze, tak samo najlepszy kierowca może mieć problemy z opanowaniem samochodu niewłaściwie

Prosto w błoto - jak wybrać opony terenowe?

, wymagają opon o właściwościach HP (High Performance). Tutaj najlepszym możliwym rozwiązaniem są właśnie dwa komplety -gumy typowo letnie i zestaw zimowy. Ale nawet w tym segmencie można kupić uniwersalne. Trzeba tylko zwrócić uwagę na indeks prędkości. Ten musi być nie mniejszy niż Q - do 160 km/h. Jeśli

Ford Motorcraft Service | Tani serwis dla starszych Fordów

Ford Motorcraft Service | Tani serwis dla starszych Fordów

, przygotowanej specjalnie dla użytkowników Fordów czteroletnich lub starszych. Istotnym elementem programu Ford Motorcraft Service jest również możliwość kupowania i wymiany ogumienia w preferencyjnych cenach. Także opon tzw. klasy premium. Dzięki bezpośrednim umowom z producentami Ford może zaproponować bardzo

IAA Frankfurt - Wielkie premiery | lata 70-te

IAA Frankfurt - Wielkie premiery | lata 70-te

Volkswagen Passat został zaprezentowany na IAA Frankfurt w 1973 roku. Jego konstrukcję oparto na Audi 80 z 1972 roku. W wersji podstawowej pod maskę powędrował silnik 1.3 o mocy 60 KM. W ofercie dostępny był także silnik 1.6 oraz 1.7 diesel. Passat miał być uniwersalnym samochodem rodzinnym

Challenger Classic - klasyczny Dodge

Challenger Classic - klasyczny Dodge

standardowo uniwersalne opony całosezonowe.Podstawowa wersja SE napędzana jest silnikiem V6 3,5 litra i nigdy o niej nie pisaliśmy. Kolejny w ofercie jest R/T z silnikiem HEMI 5,7 l. V8, który można doposażyć w pakiet J. Na samym szczycie znajdziemy SRT8 z ogromnym silnikiem 6,1 l.Model R/T Classic nawiązuje

Nie zapominajcie oponach

Na rynku jest wielki wybór najróżniejszych opon dostosowanych do różnej pogody. Najczęściej jednak spotyka się na drogach opony letnie lub uniwersalne. O jakości ogumienia znanych firm zagranicznych nie trzeba nikogo przekonywać. Są jednak już w Polsce dobre opony produkcji krajowej.Odradzam

Z "GTI" w nazwie - cz. 1

Z "GTI" w nazwie - cz. 1

marek, ale miał wszystko co potrzebne kierowcy: reflektory z żarówkami halogenowymi, wycieraczkę tylnej szyby, szerokie opony, poprzeczne stabilizatory, poszerzone nadkola, sportową kierownicę, obrotomierz, wskaźnik ciśnienia oleju i fotele kubełkowe z charakterystyczną kratką. W 1982 roku jego

Skoda Fabia RS | Długi dystans - 13 585 km

Skoda Fabia RS | Długi dystans - 13 585 km

z gatunku APC - All Purpose Cleaner, czyli do uniwersalnych zastosowań). W usunięciu śladów asfaltu po raz kolejny zbawienna może okazać się glinka.Zapaleni miłośnicy pielęgnacji mogą zdjąć koła, wymyć je również od wewnątrz i nanieść wosk lub powłokę kwarcową, która ułatwi w przyszłości mycie felg

Volkswagen Passat Alltrack - test | Pierwsza jazda

Volkswagen Passat Alltrack - test | Pierwsza jazda

z tych rzeczy. Ich zdaniem, klienci, którzy szukają tego typu aut, nie lubią się afiszować. Auto ma być bardziej uniwersalne, a nie wyglądać na bardziej uniwersalne. Dlatego Alltrack jest czymś między SUV-em - dużym, głośnym, gorzej prowadzącym się i paliwożernym autem, a zwyczajnym kombi

BMW 1 M Coupe | Test i wideo

BMW 1 M Coupe | Test i wideo

). Największe wrażenie robią jednak 19-calowe obręcze, na które naciągnięto gumowe naleśniki (czytaj: opony) 245/35 z przodu i 265/35 z tyłu. Poszerzony o 71 mm z przodu i o 46 mm z tyłu rozstaw kół to efekt zastosowania zawieszenia wprost z M-trójki. Z większego modelu pochodzi też hydrauliczne wspomaganie i

Menedżer pojazdów - wielofunkcyjne narzędzie dla firmy

motogodziną. Ponadto program kontroluje terminy związane z pojazdami takie jak ważność ubezpieczenia OC/AC, terminy badań technicznych, ważności winiet, wymiany opon, badań lekarskich, czy terminy wymiany wyposażenia (np. gaśnic), ważności kart paliwowych i innych dokumentów. Śledzi i informuje Kontrola

Rodzinny pocisk - Mazdaspeed 5

Rodzinny pocisk - Mazdaspeed 5

. Samo przełożenie silnika zajęło 8 godzin, a asystowali przy nim studenci z pobliskiego college'u w ramach warsztatów z emerytowanym inżynierem z Chryslera. Nie obyło się oczywiście bez problemów. O ileprzełożenie układu wspomagania, klimatyzacji oraz zastąpienie fabrycznego intercoolera uniwersalnym

Nowy Nissan Qashqai | Prezentacja modelu

Nowy Nissan Qashqai | Prezentacja modelu

bardziej uniwersalne zagospodarowanie przestrzeni bagażowej. Dwa dwustronne panele podłogowe można ustawić na różnych poziomach, co daje 16 możliwych konfiguracji - maksymalizujących pojemność bagażnika lub pozwalających uzyskać całkowicie płaską podłogę po złożeniu tylnych siedzeń. Tylną półkę można

Range Rover Evoque - test | Za kierownicą

Range Rover Evoque - test | Za kierownicą

układ hamulcowy, zaopatrzony w 300-milimetrowe wentylowane tarcze przednie oraz 302-milimetrowe lite tarcze tylne. Reszta "zasług" leży po stronie opon Michelin Lattitude Sport, nie najlepiej zdających egzamin podczas ostrego zwalniania.Ile to kosztuje? Jeszcze przed polską premierą Evoque'a

Na liczniku już 8000 kilometrów

testy. Przeprowadzimy też badania w Polsce i podzielimy się wrażeniami.Nasz Forester oprócz ciemnosrebrnych zderzaków ma też inne ciemne strony. W przypadku opon uniwersalny charakter... nie jest już zaletą. Bridgestony Duelery H/T 205/70 R15 co prawda nie zaklejają się błotem w terenie, ale na mokrym

Mercedes i GOPR - bezpieczny duet

potrzeby poszkodowanego, co minutę kontroluj jego oddech, przykryj poszkodowanego. Jeśli musisz zostawić poszkodowanego ułóż go w "pozycji bezpiecznej".*Partnerem Mercedes-Benz w tej akcji jest firma Bridgestone, która zdecydowała się przekazać w ramach realizowanego przedsięwzięcia komplety opon

Peugeot 3008 HYbrid4 - test | Pierwsza jazda

37 KM i 200 Nm. Trzeci element to zestaw wysokonapięciowych akumulatorów niklowo-metalowo-worodowych, znajdujących się pod podłogą bagażnika.Dlaczego silnik elektryczny przy tylnej osi? Zdaniem konstruktorów to wyjątkowo uniwersalne rozwiązanie. Bez większych modyfikacji może być zastosowane w każdym

Opel Ampera - test | Pierwsza jazda

punktu B, nie zastanawiając się za każdym razem czy w ogóle dojadą do celu. Nie mówiąc już o tym, że - poza Nissanem Leafem - współczesne "elektryki" to z reguły typowe maluchy do miasta, a nie uniwersalne auta, którymi można pojechać z rodziną na wakacje. Nissan Leaf | Pierwsza jazdaOpel chce

Mycie samochodu | jak tego nie robić

- test wideo Samochody: Mitsubishi L200 - ogłoszenia Atomizer Carso Aura- do nabłyszczania opon Meguiars Ultimate Wash & Wash Monster Shine delikatny ręcznik dla samochodu Tenzi Shampo Neutro - szampon uniwersalny Sprawdź ceny > Sprawdź ceny

Czego nie uczą, a powinni | Część IV

wyżej: są różne auta, różne poślizgi. A więc nie może być uniwersalnego sposobu. Zacznijmy od samochodów. Ogromna większość tych, które jeżdżą po Polsce, ma przedni napęd. A więc - silnik z przodu i przytulona do niego skrzynia biegów. Efekt? Nierównomierny rozkład ciężaru na osie. Zwykle 60 proc

Mercedes R 350 CDI L 4Matic - test | Za kierownicą

chwycili koncepcji uniwersalnego MPV z gwiazdą.Jeśli głównym przewinieniem "erki" było osobliwe spojrzenie, nieprzystające do pozostałych Mercedesów, wersja po faceliftingu może liczyć na rychłe zbawienie. Styliści ostrym cięciem przeszczepili jej przedni pas z Vito, muskularnymi przetłoczeniami

F1 - GP Włoch

kwalifikacji wywalczył pole position (przy okazji zaliczył najszybsze okrążenie kwalifikacji w historii MŚ - ze średnią 260,395 km/h), jednak po czterech rundach musiał zjechać do boksu po opony na suchą nawierzchnię (wystartował na uniwersalnych). Na czele stawki pojawił się na chwilę Fernando Alonso, a przez

Volkswagen Polo - test | Pierwsza jazda

naprawdę przyjemnie. Zawieszenie jest komfortowo zestrojone. A gdy tylko przyjdzie nam ochota na szybsza jazdę, 17-calowe felgi i niskoprofilowe opony zadbają, by nie wypaść z czarnego. Oczywiście w granicach rozsądku. Polo to przecież nie auto wyścigowe. Przynajmniej nie w wersjach z cennika, gdzie

Audi A4 2.0 multitronic

Gdy odbierałem testowe Audi, pomyślałem, że wsiądę, zapnę pas i z piskiem opon ruszę przed siebie. Wystartowałem! Nie udało się z piskiem - mój zapał ostudziła skrzynia biegów, a pierwsze przejechane kilometry przekonały mnie, że A4 nie jest autem stworzonym do sportowej jazdy

Nissan Micra - test | Pierwsza jazda

uniwersalny i nie każdemu przypadnie do gustu. Jest po prostu za wysoko zamontowany i nie da się regulować. Wadą jest także brak regulacji wzdłużnej kierownicy, ale za to pionowa jest w standardzie.Micra debiutuje z najsłabszym silnikiem benzynowym, jaki będzie oferowany w modelu. Wyposażony w układ

Peugeot 308 CC - test | Za kierownicą

takim powodzeniem. A konkurencja jest spora. Przede wszystkim Renault Megane CC, VW Eos, Astra Twin Top i Ford Focus CC. Ale żaden nie jest tak uniwersalny. Zwykły Peugeot 308 jest autem całkiem zgrabnym, ale westchnień i zachwytów nie wzbudza. Ot, niezłe auto służbowe. We Francji postanowili nad tym

Kia Soul - test | Pierwsza jazda

obojętnie. W tym samochodzie znajdziemy wszystkiego po trochu, tak jakby Soul chciał każdemu zaimponować. Jednemu ceną, innemu wyglądem, a jeszcze innemu funkcjonalnością. Ale taki jest dziś trend w projektowaniu aut. Zrobić coś uniwersalnego, ale i oryginalnego. Coś, co wymykałoby się tradycyjnym podziałom

Unimog U4000 - potwór z bagien

ścianki opon, a kabina przechyla się przeraźliwie. To oczywiste, że precyzja pracy układu kierowniczego przywodzi na myśl bardziej jednostkę żeglugi rzecznej niż pojazd samochodowy, ale taka już uroda tego "uniwersalnego urządzenia silnikowego" (to dokładnie oznacza skrót Unimog - Universell

RENAULT KANGOO 4x4

większe tarcze o rozmiarze 280 mm, wentylowane na przedniej osi. Dodatkowo zamontowano ABS, EBV i system wspomagania nagłego hamowania. System ASR ma zapobiegać buksowaniu kół. Na 15-calowych obręczach zamontowano uniwersalne, terenowo-drogowe opony o rozmiarze 185/65 R 15.Kompaktowe rozmiary Kangoo

Sporty rodzinne

ciężar całości do 1800 kg). Wysoki komfort jazdy Alfą 159 wwersji ti jest tym bardziej zaskakujący, że ma ona koła z niskoprofilowymi oponami na 19-calowych obręczach. Na tłumienie nierówności ze strony ogumienia nie więc co liczyć. Można za to podziwiać efekt wizualny, bo duże felgi z lekkiego stopu

Konkurenci i ocena końcowa

+ Dystans parkingowy: 69 cm - Maksymalne szczeliny między blachami karoserii: 3,5 mm + * dane fabryczne, pomiary przeprowadzono z dwiema osobami na pokładzie i pełnym zbiornikiem paliwa, warunki: opony zimowe

Czego nie uczą, a powinni IV

wyżej: są różne auta, różne poślizgi. A więc nie może być uniwersalnego sposobu. Zacznijmy od samochodów. Ogromna większość tych, które jeżdżą po Polsce, ma przedni napęd. A więc - silnik z przodu i przytulona do niego skrzynia biegów. Efekt? Nierównomierny rozkład ciężaru na osie. Zwykle 60 proc

Yamaha FJR - EUROEXPRESS

ZZ-R 1200 i Suzuki GSX 1300R Hayabusa. W kategorii "sport" FJR przypadła co prawda dopiero czwarta lokata, ale w kategoriach "turystyka" i "codzienna eksploatacja" była najlepsza. Efektem było właśnie drugie miejsce, wywalczone głównie uniwersalnym charakterem, dynamiką

Volkswagen Tiguan - Czas osła

Ile za tego camela? - 15 tysięcy dirhamów, my friend - mówi Isham. - Sporo - mruczę pod nosem. - A osiołek? - Tylko 3 tys. Isham zapewnia, że to najlepszy wybór. Wielbłąd jest co prawda wygodniejszy, ale w mieście trudno nim manewrować. -A osioł to zwierz uniwersalny. Dobry na pagórki, pewny na

Smart ForTwo - test | Pierwsza jazda

uniwersalnym, typowo miejskim autem można uznać to za całkiem niezły wynik. Nic więc dziwnego, że firma próbuje wycisnąć ze Smarta nieco więcej soku. Producent szykuje się ponadto na podbój nowych rynków... Argentyny i Indonezji.Co nowego?Prawdę mówiąc, trudno zorientować się czy mamy do czynienia z wersją

Co zabrać ze sobą do auta na wakacje

większości państw Europy można się poruszać na oponach, których bieżnik ma minimum 1,6 mm. Jeśli jednak zależy nam na życiu, to nie wyjeżdżajmy w podróż na oponach, których bieżnik ma mniej niż 4-6 mm. Tylko taki gwarantuje odpowiednią przyczepność.Wybierając się w długie trasy po dobrych drogach (np

Przygoda z quadami: Wyquadnia wolności

dukty, które skutecznie unieruchamiały koła samochodów i motocykli. Sytuację tę postanowił zmienić Osamu Takeuchi, inżynier z koncernu Honda, który wpadł na dość proste rozwiązanie. Wystarczyło w miejsce tylnego koła motocyklu umieścić sztywną oś, a na niej dwa koła zaopatrzone w niskociśnieniowe opony

Volvo XC90 3.2 Sport - czerwona pasja

zgrabnej karoserii. Największa osobówka Volvo spodobała się też w Europie. I tutaj SUV-y zaczęły zdobywać coraz więcej zwolenników. Skąd ich popularność? Duże i przestronne wnętrze, możliwość przewożenia 7 osób (w Volvo XC90 Sport trzeci rząd siedzeń to dopłata uwaga 20 900 zł), uniwersalny charakter auta

Opel Antara

są ledwie ich cieniem. Dużo lepiej wyglądają 17-calówki z Edition, a najlepiej "18" z topowej wersji Cosmo z oponami 235/55 R 18. Prócz tego Cosmo wyróżniają skórzana tapicerka, tempomat, asystent parkowania, przednia szyba z filtrem podczerwieni i UV oraz czujnik deszczu. Komu wciąż mało

Tata Safari - Retrospekcja

materiałów wykończeniowych, skromne wyposażenie, kiepskie nagłośnienieSUMMA SUMMARUM Pobłyskujący chromami i imponujący rozmiarami Tata Safari niestety traci przy bliższym poznaniu. To auto może zaspokoić gusta mało wymagających nabywców, szukających czegoś uniwersalnego, albo tych, którzy głównie

Porsche Targa 4S - test | Za kierownicą

przyszła mi do głowy jeszcze jedna refleksja - kto może kupić sobie taki sportowy samochód? Czy tylko tacy, którzy mają już jedno-dwa nieco bardziej praktyczne auta? Otóż nie! Targa jest na tyle uniwersalna, że nie musi mieć w garażu towarzystwa.Dane techniczne

Nissan Terrano II (1993-2007) - opinie Moto.pl

. Samochód kołysze się i zbacza z toru jazdy, co niedoświadczonym kierowcom może sprawić sporo kłopotów. To samochód do spokojnej jazdy na szosie, dobrze radzący sobie z terenem, wygodny i funkcjonalny. Zapewne ze względu na tak uniwersalny charakter wciąż znajduje nabywców. Od 1993 r. nieprzerwanie

Audi TT

uniwersalne narty o gigantowym charakterze, ale bez dobrej techniki i siły w nogach z twardymi dechami trudno sobie poradzić. Ciekawe, czy Völkl i Audi dogadały się, co do oznaczenia "TT"?TTrzy plus TTrzyPrawdziwa frajda zaczęła się, gdy po kilkudziesięciu kilometrach wjechałem na Alpenweg (lub

Subaru Forester 2,0 X ('04) vs. 2,0 XL ('06)

tor jazdy drobnymi ruchami kierownicy. Całej akcji towarzyszy pojękiwanie opon o szosowo-terenowym bieżniku. Yokohamy Geolandar w rozmiarze 215/60R16 znoszą takie traktowanie zadziwiająco dobrze i zapewniają niezły kontakt z suchym podłożem. Samo zawieszenie to bodaj najlepsze rozwiązanie na polskie

BMW M3

wciąż ma tyle samo frajdy z zabawy samochodem. Skleroza to czy prawda? Chyba to drugie. Ale wróćmy do garażu BMW.Trudno było nie zwrócić uwagi na czerwone cabrio. Wybrzuszona maska nie pozostawia wątpliwości co do wielkości silnika; nadęte błotniki kryją szerokie opony, a czerwony lakier podkreśla

Yamaha TDM 900 na każdą okazję

+ Uniwersalny charakter + Mocny i oszczędny silnik + Znakomite hamulce + Stabilne podwozie, dobra

Smart fortwo II - tea for two

: auto jest nieco większe i przez to bardziej uniwersalne. Jak bardzo?Nowy smart z zewnątrz wygląda bardziej masywnie. Tylna szyba nie jest już pionowa, uwypuklono nadkola i powiększono przedni zwis. Całość liczy 269 cm (o 71 cm mniej od Toyoty Aygo). Te dodatkowe 19 cm czuje się we wnętrzu. Jest

Skoda Roomster - test | Za kierownicą

nawierzchni koło Parczewa tył w ciasnych zakrętach też ucieka. Podsterowność przechodząca w nadsterowność to cecha aut obdarzonych wysokim nadwoziem, wąskimi oponami i miękkim zawieszeniem. Pomimo znacznego rozstawu osi (261,7 cm, to o 3 cm więcej niż w Octavii II) i wadze 1150 kg auto nawet w wersji Sport do

Dlaczego Polacy nie lubią Skody?

do tego dorośniemy, ale na razie trzeba zacisnąć zęby i tyrać. Inaczej wymarzone A4 z 2003 roku pierwszy kupi chłopak Nowaków. I co wtedy? - pisze inny Użytkownik forum Gazety.Oczywiście Octavia RS nie jest tak dobra jak Golf GTI. Tak jak Golf, umiejętnie unika wpadek i przekonuje uniwersalnymi

Poduszkowiec VW Aqua

Yuhan Zhang, 21-letni student wzornictwa przemysłowego pochodzi z Chin. W wielu regionach tego kraju dominują podmokłe tereny, a siec dróg, zwłaszcza w Chinach centralnych, z dala od rozwiniętego wybrzeża wciąż pozostawia wiele do życzenia. W takich warunkach zdaniem Zhanga, w roli uniwersalnego

Konfrontacje: Toyota RAV4 vs. Suzuki Grand Vitara Grand 4

. Opony Run Flat pozwoliły zrezygnować z koła zapasowego. Jako jedno z nielicznych aut w klasie RAV-ka ma regulację kierownicy w dwóch płaszczyznach, prędkościomierz wyskalowany do 240 km/h, koła o iście sportowych rozmiarach 235/55R18. Nie można mieć też zastrzeżeń do jakości tworzyw i estetyki wnętrza

Mercedes klasy B

klasie) czy sporych rozmiarów uniwersalną dźwignię do kierunkowskazów, wycieraczek i spryskiwaczy (jak w każdej klasie), by poczuć się w tym aucie jak... w Mercedesie. Wszystko jest dokładnie spasowane, żadnych przypadkowych faktur lub kolorów - ciemno, miękko i klasycznie. Przytulnie. Rozsiadam się

Forester w terenie

na asfalcie odpłaciły się nam "uniwersalne" opony Bridgestone Dueler H/T 205/70 R15 skutecznie walcząc z błotem. Foresterem nie można sobie pozwolić na takie szaleństwa, jak osadzonym na ramie pikapem z resorami piórowymi z tyłu. Subaru jest SUV-em z delikatniejszym zawieszeniem. Dlatego

Opel Astra GTC

nadpobudliwy. Kolejne zakręty pokonuję coraz szybciej. Chyba opony się rozgrzały, bo słychać nieśmiałe popiskiwanie. Pora sprawdzić, jak Astra zachowuje się w podbramkowych sytuacjach. Wchodzę w długi zakręt, opony piszczą, samochód pozostaje stabilny, odejmuję gaz - tył lekko zarzuca, ale nic niepokojącego

BMW M5

(system kontroli trakcji).2. Sprawdzić, czy skrzynia jest w trybie sportowym.3. Wybrać najszybszy tryb zmiany biegów.4. Pchnąć lewarek do przodu i trzymać.5. Wcisnąć gaz do dechy i też trzymać. A, i pod żadnym pozorem nie dotykać hamulca!6. Puścić dźwignię.Ryk silnika, pisk opon. Mimo 1830 kg

Mercedes SLK 200 Kompressor

znacznie lepiej od górskiego znosi powietrze z dużą zawartością jodu. Nadmorskie bulwary idealnie eksponują jego zalety i tuszują ułomności.Za to zawieszenie jest znacznie bardziej uniwersalne. Sprawdza się zarówno na autostradach, zakrętach, jak i w mieście. SLK nie pochyla się zbytnio, nie nurkuje, a

Ford Focus ST

Opony: 225/40 R18 Prędkość maks. 241 km/h Przyspieszenie 0-100 km/h 6,8 s Średnie spalanie 9,3 l/100 km

Konfrontacje: Land Cruiser/Pathfinder

wolności bez wyciągarki.Jedziemy na wertepy. Mimo że wyglądają groźnie, nie wyczerpują możliwości aut. Zdziwiłbym się zresztą, gdyby było inaczej. Napęd 4x4, ramowa konstrukcja, spory prześwit i spotęgowana reduktorem elastyczność diesli - to musi dawać efekty. I daje. Nawet wsparte na szosowych oponach

Mitsubishi Pajero Dakar 3.2 DI-D

obniżenie środka ciężkości i poprawa prowadzenia przy większych prędkościach. Faktycznie, z zewnątrz Pajero w porównaniu na przykład z Patrolem lub Land Cruiserem wygląda, jakby miało obniżone zawieszenie. W czasie szybszej jazdy przeszkadza tylko kołysanie w koleinach. Opony Dunlop Grandtrek SJ5 w

Mercedes CLS 350 - test | Za kierownicą

. Samochód sunie po drodze, ignorując wszelkie nierówności. Nawet torowiska go nie wzruszają. Aż niewiarygodne, że mimo 18-calowych felg we wnętrzu nie czuć żadnych wibracji. No może poza tymi pozytywnymi, płynącymi z głośników harman/kardon.To limo-coupé jest szybkie, wygodne i uniwersalne. Możesz

Subaru Forester 2.5XT

skrzyżowań dalej dochodzę do wniosku, że obok musiałoby chyba stanąć Porsche, by odebrać mi pierwszeństwo. Chociaż i ono mogłoby nie podołać - właśnie zaczyna prószyć. Trzy godziny później jest już całkiem biało. W tych warunkach stały napęd na cztery koła i opony Pirelli Snow Sport powiększają przepaść

Toyota Aygo, Chevrolet Spark i Kia Picanto

dogodzić klientom i pogodzić sprzeczności: wyposażają maleńkie nadwozia w pięcioro drzwi, podwyższają karoserię, montują małe, ale coraz mocniejsze silniki. Przyjrzeliśmy się trzem mieszczuchom z jednolitrowymi silnikami - czy nadają się na samochód w miarę uniwersalny? Wybraliśmy Chevroleta Sparka, Kię

Chevrolet Corvette C6

handling. Jedzie tam, gdzie chce kierowca. Sprawia wrażenie lżejszej, niż jest. Na torze zostawia w tyle Lotusa Exige'a i 911GT3. - A komu ustępuje? - pytam jakże dociekliwie. - Lamborghini Gallardo i - Hermann uśmiecha się - Ascari KZ-1.No tak. Zjeżdżamy do boksu, bo z opon Goodyear Supercar niewiele już

Konfrontacje: Audi A6 Avant vs. Volvo V70

podkopać siłę stereotypu uniwersalnego Szweda. Tak już jest, gdy przesypia się najwłaściwszy moment, a potem próbuje odzyskać straconą pozycję. Volvo produkuje kombi już ponad 40 lat. W tym czasie ich kształt niewiele się zmienił, stając się niemal znakiem firmowym. Coś jak kształt butelki coca-coli

Ford F-150 King Ranch SuperCrew

. Racji, dla których Amera hołubi jakieś auto, nie musi podzielać Europa, w której taki Pontiac Aztec nie miałby racji bytu (to ponoć "najbardziej uniwersalne auto świata" wygląda, jakby ostateczny kształt nadała mu prasa hydrauliczna). W swej 50-letniej historii pikapy Forda, owszem, nie zawsze

Jaguar XJ8

przyznać, że XJ w tym kolorze wygląda rasowo i bardziej interesująco niż w smutnej czerni, poprawnym granacie czy w uniwersalnym srebrnym. Tym bardziej że tapicerka barwy kości słoniowej zestawiona z orzechowym drewnem pieści zmysły. Tak wybornego doboru tworzyw, faktur i barw ze świecą szukać. A przecież

Re: Co oni sadza na temat: "opony uniwersalne"?

Jeździłeś na oponach uniwersalnych? W naszych warunkach są o kant d rozbić. -- "Wake up! Time to die." Wiadomokto

Re: Co oni sadza na temat: "opony uniwersalne"?

Rodzaj opony jest charakteryzowany głębokością bieżnika (w Czechach nie mniej niż 4 mm) a nie tym, czy nazwie się je letnie, zimowe, czy też uniwersalne bądź całoroczne. -- Nie kłam sobie, a nikt ci nie skłamie. Jacek Kaczmarski

Opony całoroczne/uniwersalne

Czy ktoś ma doświadczenie z oponami uniwersalnymi-całorocznymi. Do tej pory używałem zamiennie opon letnich/zimowych. Czy na całorocznych naprawdę da się bezpiecznie jeździć zimą? Proszę o poradę czy warto.

Re: Opony całoroczne/uniwersalne

kwasniewski2 05.06.06, 08:32 .. noo ii ..-wsadziles kij w mrowisko,feljeton caloroczny. jezeli malo i spokojnie - kup opony uniwersalne,ja tez na takich jezdze-maja juz dziesiec lat i mimo ze bieznik OK musze wymienic na nowe gdyz boki opon sparcialy - moga "wybuchnac" lada kilometr

Re: Opony całoroczne/uniwersalne

Navigatory sa dosc glosne przy wiekszych predkosciach. W miescie roznica pomiedzy nimi, a przecietnymi letnimi jest niezauwazalna. Uniwersalne opony sa wlasnie najrozsadniejszym wyborem do jady miejskiej. -- Polska to chyba jedyny kraj posiadający kopię zapasową prezydenta i rząd sterowany

Re: Opony całoroczne/uniwersalne

Użytkowałem przez 4 lata uniwersalne opony Dębica Navigator i mogę je polecić. Jeśli nie jeździsz w ekstremalnych warunkach, większość zimą po mieście to myślę, że powinny wystarczyć. Myślę, że szczególnie dobre są wczesną wiosną i późną jesienią gdy nocą są przymrozki a w dzień temparatura >

Re: Opony całoroczne/uniwersalne

, a ja mala mazde z 90 KM i opony za 500 zl/kpl. Takie superzimowki to w ogole sa niezle, bo nie trzeba w ogole zadnej techniki jazdy i "pomyslunku" za kierownica. Gaz w podloge i... A uniwersalne dla emerytow.

Re: Opony całoroczne/uniwersalne

mi p > otrzebne. Do jazdy po miescie wystarczami uniwersalne opony, ale jak bede mial > w planach przeprowadzke w gory, zmienie opony na zimowki. Ale nie zapomne o tym > , ze nawet najlepsze opony nie sa pacaneum na kaca i w samochodzie bede mial la > ncuchy, linke holownicza i, na

Re: Opony całoroczne/uniwersalne

zimowe. Mi telefon potrzebny jest do dzwonienia, a znam ludzi, ktorzy nie kupia aparatu bez aparatu, kamery, organizera... Kwestia potrzeb. Ja z duzym trudem poddaje sie marketingowemu wciskaniu jeszcze bielszej bieli - kupuje to, co jest mi potrzebne. Do jazdy po miescie wystarczami uniwersalne opony

Re: opony caloroczne / uniwersalne

A ja mimo twojej prośby powiem jedno: opona całoroczna = opona letnia. Do zimowej ma sie jak piernik do wiatraka. Gdyby rzezcywiście ktoś wymyslił oponę uniwersalną,pewnie prześcignąłby w zyskach Billa Gatesa ;-)))

jakie opony uniwersalne?

Witam, Czy ktoś mógłby mi pomóc w wyborze opon - z racji dość małych przebiegów i braku chęci na zmiany letnie-zimowe na pewno kupię opony uniwersalne - mam do wyboru trzy: Dębica Navigator 2; Pirelli P2500 Euro; Pirelli P400 Touring www.netcar.pl/x_C_I__P_115523672-115510002.html www

Re: opony caloroczne / uniwersalne

Polecam Navigatory. Sprawdzone porządne opony za przyzwoitą cenę. A wogóle to dlaczego koledzy twierdzą że uniwersalna/wielosezonowa opona jest gorsza latem od letniej. Jeśli chodzi o przyczepność to dokładnie przeciwnie. Owszem są troszkę głośniejsze i mniej trwałe choć przy przebiegach do 15 tyś

Re: Czy istnieja opony " uniwersalne"

Nie czytałem innych postów, więc może ktoś już coś takiego napisał. Według mnie opony uniwersalne to takie które poprawnie sprawują się zarówno w warunkach zimowych jak i letnich. Miałem w swoim poprzednim aucie takie opony zamontowane fabrycznie. Były to Good Yeary GT4. Wywaliłem po tym jak w

Re: Czy istnieja opony " uniwersalne"

Oczywiście, że istnieją i doskonale nadają się na zimę... :P Ledwie parę dni temu "Gazeta Krakowska" donosiła, że 2 ciężarówki zsunęły się z drogi na Łysą Polanę i skutecznie zablokowały ruch do tego przejścia granicznego. Dla niewtajemniczonych wyjaśniam, że ciężarówki jeżdżą na oponach

Re: Czy istnieja opony " uniwersalne"

Istnieja takie opony. Jezdzilem na nich co najmniej piec lat. Przedtem jezdzilem na oponach - nikt nie zastastanawiam sie nad sezonowoscia. Istnieja opony uniwersalne i da sie na nich jezdzic. Mysle, ze w przecietnych zimowych warunkach sprawdzaja sie doskonale. Nikt nie namawia do jazdy na takich

Re: Czy istnieja opony " uniwersalne"

produkcji i zarobić trochę grosza (niech tylko pamięta o skromnym pomysłodawcy i rzuci mi parę groszy) :) Nawiasem mówiąc napisałem to, bo nudzą mnie ciągłe wątki na temat opon wiosennych, letnich, jesiennych, zimowych i uniwersalnych. Aaaaaaaaaaaa...i jeszcze jedno: takiej opony nie widziałeś, bo u nas

Re: Czy to rodzaj

"Francuza" z salonu miałem na uniwersalnych, dlatego przez kilka lat był spokój. Kupując "nasze"opony trzeba mieć odpowiednie na sezon A co do zimowych w lecie : przy temperaturze letniej opona zimowa zaczyna przy hamowaniu pływać,jest zbyt miękka i podatna. Twarda opona letnia

uniwersalna opona do trekkinga

Coś lekkiego, na asfalt, na szuterek i na lekki teren. Może SCHWALBE HURRICANE? A może coś innego ktoś poleci w podobnej cenie? cyklotur.com/x_C_Sz2.html?PT=53028343&PZTA=A&HNT=T

Re: Czy to rodzaj

zegor napisał: > "Francuza" z salonu miałem na uniwersalnych, > dlatego przez kilka lat był spokój. > Kupując "nasze"opony trzeba mieć odpowiednie na sezon > A co do zimowych w lecie : przy temperaturze letniej opona zimowa zaczyna przy > hamowaniu pływać

Re: uniwersalna opona do trekkinga

Jeżeli w 80% twoja jazda będzie poza asfaltem to taka opona będzie odpowiednia. Zapomnij o małych oporach toczenia przy takiej oponie. Poza tym małe opory to pojęcie względne. Na asfalt środek bieżnika powinien być gładki na całym obwodzie i mieć min 5mm szerokości. Spector

Re: Opony całoroczne/uniwersalne

Uniwersalne?? nie ma takiego czegoś!! Są albo zimowe albo letnie, a jeżeli były by uniwersalne to dla czego "frajerzy" kupowali by i zomowe i letnie???? Pomyslałeś o tym???

Re: Opony całoroczne/uniwersalne

Opony czloroczne to przewaznie opony zimowe z twardszego gatunku gumy niz zimowe lecz mieksze niz letnie = nie sa dobre ani w zimie ani w lecie , kupuja je przewaznie emeryci w krajach gdzie jazda na oponach zimowych w zimie jest prawem a jazda w lecie na takowyz niejest zabroniona - przewaznie

Re: Dobra

To jest tak: Pracowalem przy sporzadzaniu skladu mieszanek na opony w aktualnych zakladach Michelina w O.To od mieszanki stosowanej przy produkcji opon zalezy to jak sie takie opony beda zachowywac latem albo zima.I takie opony warto dobierac.Uniwersalne nie sa najlepsze mimo zeod biedy spelniaja

Re: Opony całoroczne/uniwersalne

teraz jesli ktoś nie ma telefonu to patrzą się na niego jak na wariata bo przecież telefon jest niezbedny , mozna wezwać pomoc . Nic z tego , jesli trzeba bedzie wezwać pomoc to właśnie padła Ci bateryjka.

Re: Opony całoroczne/uniwersalne

Racja! W ogole ciezkie czasy nastaly :-( Nie mozemy obejsc sie bez rzeczy, ktore nawet nie snily sie naszym ojcom :-P -- Polska to chyba jedyny kraj posiadający kopię zapasową prezydenta i rząd sterowany radiem.

Re: Opony całoroczne/uniwersalne

Jak z komfortem w różnych warunkach(czy są "miękkie" i ciche)? Dodam tylko że potrzebuję je do drugiego samochodu i przejazdach w 100% po mieście, przy przebiegu max 10tys rocznie.

Re: Opony całoroczne/uniwersalne

habudzik napisał: > teraz jesli ktoś nie ma telefonu to patrzą się na niego jak na wariata bo > przecież telefon jest niezbedny , mozna wezwać pomoc . Nic z tego , jesli trzeb > a > bedzie wezwać pomoc to właśnie padła Ci bateryjka. Następnym dodatkiem powinien być minialternator tele

Re: Opony całoroczne/uniwersalne

Spokojnie możesz kupić i jeździć. Miałem Navigatory, potem Navigatory 2 - i były lepsze w zimie niż "zimowe" Goodyeary eagle ultra grip, które postanowiłem zużyć teraz - wiosna, lato, bo na zimę się nie nadają.

Re: Opony całoroczne/uniwersalne

ksiazce od fizyki lub na googlach. -- 171Nm@2500, 90kW@5500 jane14: Zimowe opony to nieco wieksze zużycie paliwa, hałas, ale jednak zdecydowanie lepsza przyczepność praktycznie w każdych warunkach nawet przy +15.

Re: Opony całoroczne/uniwersalne

mobile5 napisał: > habudzik napisał: > > > teraz jesli ktoś nie ma telefonu to patrzą się na niego jak na wariata bo > > przecież telefon jest niezbedny , mozna wezwać pomoc . Nic z tego , jesli > trzeb > > a > > bedzie wezwać pomoc to właśnie padła Ci bateryj

Re: Opony całoroczne/uniwersalne

emes-nju napisał: > Racja! > > W ogole ciezkie czasy nastaly :-( Nie mozemy obejsc sie bez rzeczy, ktore nawet > nie snily sie naszym ojcom :-P > Niedawno wpadl mi w rece przedruk angielskiego artykulu z 1898 roku w ktorym autor udowadnia ze auto jako wynalazek sie nie przyjmi

Re: Opony całoroczne/uniwersalne

dodatkowy towar, ktorego w ogole nie bral pod uwage przy sporzadzaniu listy zakupow. Wracajac do zimowek - nie mozna podwazyc sensu ich istnienia. Mozna zas sie spierac czy przecietnemu i pokornemu kierowcy nie wystarcza aby po prostu opony. Bo jeszcze kilkanascie lat temu w Polsce do wyboru byly D-124

Re: Co to za belkot?

fuiio napisał: > kolcowane albo lancuchy . Tak czy siak najbardziej uniwersalne gumy na polska z > ime to opony caloroczne. Tu nie chodzi tylko o odprowadzanie wody przez bieżnik, ale o mieszankę, która w oponie zimowej jest bardziej miękka przy niskich temperaturach.

Czy opony tzw. uniwersalne sa gorsze od zimowek

Czy opony tzw. uniwersalne sa gorsze od zimowek w czasie jazdy po naszych drogach w zimie. Otoz moim zdaniem absolutnie nie. W latach 80 nie bylo zimowych opon i co? jezdzilo sie uwaznie po zasniezonych ulicach i nie mialem problemow. Natomiast teraz niektorzy "rajdowcy" zaloza

Re: a tam wyważanie

Sa dwa wyjscia albo jestesmy ru...i i wszyscy producenci sie zmowili, bo jakos nikt nie potrafi wypuscic tanich dobrych wielosezonowek co do 5 lat pojezdza i bezpieczenstwa nie narusza a kosztowac beda mniej/tyle samo co letnie... Albo jednak nie tak latwo zrobic opony uniwersalne o parametrach

taki mądry forumowicz a błądzi....

Lepsze zakłada się na oś napędzaną, a nie na tył. -------------- Intuicyjnie masz rację, niestety realnie się mylisz.. Lepsze na tył. Misiaczek - zaoszczędzasz 1000 zł na zimówkach Zapomniałeś jednak.... że CZEŚCIEJ musisz kupować opony uniwersalne, że uniwersalne opony są droższe niż zimówki, że i

Re: komentatory żałosne...

Na rowerowych oponach sie nie znam kompletnie ;) Ostatni raz jezdzilem daaawno temu. Natomiast do samochodu polecam jak najbardziej uniwersalne.

Serwis flotowy

Marzeniem osoby prowadzącej firmę jest by jego samochody się nie psuły i by jak najmniej jeździły na serwis. Póki mamy nowe auta to nie ma problemu. Co jednak gdy skończy się gwarancja. Mało jest firm uniwersalnych, naprawiających wszystko w samochodach różnych marek, do tego by ich serwisy były

Re: To ja zapytam inaczej

klemens1 napisał: > misiaczek1281 napisał: > > > > Poza tym - skoro ty i tak nie wymieniasz opon, bo je masz, to po ch > olerę dyskutujesz > > > o przewadze uniwersalnych nad 2 kompletami w kontekście wyboru "co > kupić"? > > Po to by cię

Re: Kross Trans czy Giant ...

). Opony można kupić inne, szersze, ale może lepszym wyborem jest bardziej uniwersalny Giant Roam 3. Osprzęt praktycznie ten sam (przyzwoity), ale od razu jest amortyzator i szersze opony. Tyle, że pewnie rower nieco cięższy (no bo ten amortyzator). www.giant-bicycles.com/pl-pl/bikes/model/roam.3

Re: Czy to rodzaj

anus-hka napisała: > Achaa to o to chodzi....ekhm Anusia, na tym sie nie chodzi... ;) na tym sie jezdzi... Jak sie ma letnie podeszwy na butkach, to tez mozna sie przewiezc po sniegu, o lodzie nie wspomne... I tak wolalabym miec uniwersalne opony i spokoj swiety... -- http

Re: Czy to rodzaj

Ja tam nie znam sie na tym - podobno na zimowych mozna przez caly rok - to dlaczego nie na letnich? Przez 29 lat mialam zawsze opony uniwersalne i takie sprzedawano nam na kolkach, nie musialam myslec co pol roku o zmianie... od czasu kupna ostatniego samochodu, sprzedali na letnich i zaczal sie

Re: opony caloroczne / uniwersalne

Gość portalu: Mamlas napisał(a): > A ja mimo twojej prośby powiem jedno: opona całoroczna = opona letnia. Mamlas - piszesz na podstawie doświadczenia czy "tak sobie myśle"? Bo ja po zamianie letnich na Navigatory widzę dużą różnice, nie jest to oczywiście jazda jak na zimowych

Re: opony caloroczne / uniwersalne

Kupiłem kiedys auto na Navigatorach i powiem jedno nie nadaja sie na deszcz ani na snieg, moze na lato do jakiegos UNO dla emeryta (bez obrazy}. Ale jakiez było moje zdziwienie kiedy dostałem służbówkę na w/w oponach tego juz nie zdzierzylem i pojechalem je wymienic jednak bezpieczenstwo na

opony caloroczne / uniwersalne

w zsadzie sa cztery na rynku: 1. Navigator Debicy 2. All Season Dunlopa 3. Pirelli P2500 4. Goodyear Vector 5 Czy macie jakies doswiadczenia (a jeszcze lepiej porownania) - szczegolnie interesuje mnie glosnosc tych opon w eksploatacji letniej przy predkosciach ponad 100 km/h. Na forum Opony

Re: opony caloroczne / uniwersalne

przednie opony bo zaczynaly bic na boki. Wulkanizatorzy mowili, ze za szybko jezdze po zakretach (fakt) - takie "wysokie" opony tego nie lubia. Moj brat, jezdzacy na nizszym profilu, nie mial tych problemow i pomykal na nich swoja mazda cos z 4-5 lat.

Re: opony caloroczne / uniwersalne

przyzwoite. Dla osoby która nie jezdzi bardzo szybko a zima nie wyjezdza w górskie bardzo zasypane rejony sa jak najbardziej ok. Moge je smialo wszystkim polecic. I trwalosc ich jest niezla, lepsza niz wielu zagranicznych opon które uzytkowalem.

Re: jakie macie opony w MB?

hota to chyba jakaś nazwa firmy produkującej opony.Opony uniwersalne, ale z oryginalnym bieżnikiem quinny, mura czy xlander można kupić na allegro i mają logo hiota właśnie. Dokupowałam opony do xa i do speedi i miały napis hota, siostra dokupowała do speedi ale nie jak ja na allegro tylko w

Re: komentatory żałosne...

w taką pogodę jak aż się prosi coś na rozgżewkę, koniaczek? jasio? Jeszcze klika dni takiej pogody i zmieniam opony na uniwersalne.

Opony całoroczne w USA i Kanadzie - kilka uwag.

Season) to każda opona z oznaczeniem M+S. U nas takie opony są sprzedawane jako letnie, całoroczne lub zimowe. W USA używane są tego typu opony przez cały rok, przy czym są dobierane do strefy klimatycznej. Opona całoroczna uniwersalna (All Season All Weather) to opona z oznaczeniem M+S i 3PMSF oraz

Re: opony caloroczne / uniwersalne

no dobra - to powiem wam co ustalilem: 1. Navigator Debicy - przyzwoite opony caloroczne, gorsze od zimowych w zimie i od letnich w lecie ale do kompaktowych samochodow z malym przebiegiem rocznym (np. dla kogos kto Corolla lub jakims Hyundaiem dojezdza w miescie do pracy) to wszystko czego

Re: opony caloroczne / uniwersalne

trabancie i spełniały tam swoją role. przebieg roczny miałem ~12 - 15 tys km teraz mam sc i dwa komplety kół - poprostu wygodniej i bezpieczniej (lato pirelli P2000, zima Dębica Frigo Directional) co do porównania to mam - lepsza dębica niż olsztyn (choć nie wiem czy jakiekolwiek opony caloroczne robi

Re: To ja zapytam inaczej

misiaczek1281 napisał: > > Poza tym - skoro ty i tak nie wymieniasz opon, bo je masz, to po cholerę dyskutujesz > > o przewadze uniwersalnych nad 2 kompletami w kontekście wyboru "co kupić"? > Po to by cię uświadomić jak być cwanym i oszczędzić Więc jak być cwanym i

Rozumiem

głosi, ze mózg nie ma takich receptorów. Otóż motylku, noworodek miał co najmniej pień mózgowy. Usiądź, nie szlochaj, nie rozcudniaj się a zwłaszcza nie egzaltuj, tylko zapoznaj z wiedzą medyczną. Na przykładzie migreny - mechanizm bólu jest uniwersalny, od właściwości osobniczych zależy postać bólu

Jakie sa najlepsze opony zimowe(uniwersalne)?

Witam! Interesuje mnie kwestia najlepszych opon zimowych najlepiej sprawujacych sie na drogach w okresie wiosenno-letnio-jesiennym :) Nie pytajcie dlaczego. Cena nie gra roli.

Re: Czy istnieja opony " uniwersalne"

Wnioskuje po wypowiedziach,ze te opony sa niewiele warte,trzeba miec komplet porzadnych letnich i zimowych ;)

Czy istnieja opony " uniwersalne"

Przy oponach letnich i zimowych,czy wogole cos takiego istnieje i po jakiego grzyba,jesli pewno nie nadaje sie do jazdy w trudnych warunkach ( rozgrzany asfalt,snieg i lód)

Re: Czy istnieja opony " uniwersalne"

jeśli jakiś koncern wulkanizacyjny mówi, że najlepiej jest mieć opony sezonowe to oznacza, że nie zna sie na produkcji opon np. Michelin w przeciwieństwie do Good Year - który przyjmuje do wiadomości istnienie takich opon

Re: Czy istnieja opony " uniwersalne"

Tyle razy jeździłem przez Łysą Polanę i jakoś nie zwróciłem uwagi, że trzeba minąć Suwałki... A góry to tam macie po zbóju, nie ?... ;)))

Re: Czy istnieja opony " uniwersalne"

No to nielicho ryzykowalem. Tez moglem sie zsunac z drogi na Lysa Polane. Jechalem bowiem pozyczonym autem na sylwestra w pod Suwalkami. W tej zacnej sniezycy. Nie wiedzialem, ze moge sie zsunac z drogi na Lysa Polane i jechalem sobie raczej szybko i calkiem sprawnie. Na nowych, uniwersalnych

Re: Czy istnieja opony " uniwersalne"

Lorneta.i.Meduza, Ten patent co opisujesz byl pierwszy raz wykonany bodajze w polowie lat 60- tych,akle nie zdal egzaminu.Opona dluzszy czas uzywana jako letnia,parciala i po napompowaniu gubila kolce jak stary kundel na wiosne.Byla wrecz niebezpieczna .Byl to chyba wynalazek niemiecki

Co to za belkot?

trzymac dobre letnie opony ktore dobrze odprowadzaja wode a najczesciej w zimie jezdzimy po mokrym .Jesli chcemy jezdzic po ubitym sniegu z lodem w samych gorach to nawet zimowki beda niewystarczajace tylko do smigania zaklada sie gumy kolcowane albo lancuchy . Tak czy siak najbardziej uniwersalne gumy na

Re: Czy istnieja opony " uniwersalne"

Przemysl to jeszcze raz. Nawet jezeli mamy do czynienia z ciezarowka trzyosiowa bez przyczepy, rozklad obciazen nie jest za rozowy. W ciagniku z naczepa jest jeszcze fajniej. -- Pisze to powoli bo wiem, ze powoli czytacie

Re: Czy istnieja opony " uniwersalne"

chyba tym razem cos pozmyslales. 40 ton to ona ma z ladunkiem, a jak ma ladunek to znaczy ze os napedowa dociskana jest bardzo dobrze ;) Bo ladujek znajduje sie bardziej z tylu niz z przodu. -- Nie ma podpisu. STRAJK!

Re: Czy istnieja opony " uniwersalne"

Dla wyjasnienia dodam, ze fenomen slizgajacych sie ciezarowek dosc latwo wyjasnic. Otoz ciezarowka o masie calkowitej np. 40 t. jest napedzana JEDNA osia. Nawet jezeli zalozymy rowny rozklad mas, naped jest dosc kiepsko dociskany i wystarcza nawet niewielkie oblodzenia do powstania duzych klopotow.

Re: Czy istnieja opony " uniwersalne"

śliskiej nawierzchni są jaja ale TIRy raczej puste nie jeżdżą bo to by się właścicielom firm transportowych nie kalkulowało... Tak więc przyczyna leży w oponach, a nie w rozkładzie obciążeń...

Re: Czy istnieja opony " uniwersalne"

Na moich samochodach mam zimowki. Chcialem napisac na moich parchach. W obu mam ABS i doceniam jego istnienie, podobnie, jak zimowki. Ale pomiedzy doceniam, a przeceniam jest przepasc. Na uniwersalnych pirelli nie szalalem, podobnie jak nie szaleje nigdy zimowkach. Dlatego, jak narazie (18 lat

Re: Czy istnieja opony " uniwersalne"

daj spokój.to są matoly i nic im nie wytłumaczysz.te ćwoki mają coś przeciwko zimówkom i zawszelką cenę chcę te swoje idiotyzmy udowodnić.jeżeli zimowka jest lepsza od uniwersalnej choć w europie jest tego niewiele,to to jest ważny argument,bo chodzi tu o ludzkie życie,ale taka tępa ku.. tego

Re: To ja zapytam inaczej

moje pytanie, co za różnica, gdybyś miał od razu 2 komplety na 8 lat. Jak sprzedasz po 4 latach, to nawet lepiej, bo będą mniej zużyte. Poza tym - skoro ty i tak nie wymieniasz opon, bo je masz, to po cholerę dyskutujesz o przewadze uniwersalnych nad 2 kompletami w kontekście wyboru "co kupić

Re: Czy istnieja opony " uniwersalne"

gniewko_syn_ryba napisał: > Nie masz racji, drogi emesie. Zgodnie z polskimi przepisami max. nacisk na oś > w ciężarówce wynosi 8 t No przeciez wlasnie o tym pisze :-) Os o max. nacisku 8 t. za chinskiego boga nie pociagnie na sliskim zestawu o masie 40 t (i to jeszcze zestawu, ktory moze

Re: Jakimi rowerami jeździcie?

unibike emotion - bardzo uniwersalny. mieciutko pod pupa. Tzw. MTB comfort, czyli rama i opony - z roweru MTB sprawiaja, ze spokojnie z dziecmi jezdze nim po bezdrozach, siodelko i wyzsz, regulowana kierownica - sprawia, ze bardzo wygodnie jezdze nim do pracy po asfalcie:)

opony uniwersalne - np. Goodyear Eagle Vector

zaloroczne, zakupilem takowe niedawno i jestem zadowolony, zobaczymy jak bedzie w zimie ale nie spodziewam sie tragedii w jezdzie miejskiej czy po nizinach.

Re: PGNIG do reformy, ale nafciarzy zwalniać nie

wyjeżdząjące z miasta ,na oponach uniwersalnych .....przy 10 dniach ze śniegiem i gololedzią to małe po prostu nie wyjeżdzą z garażu ,w pozostałe 355 dni w roku ŚWIETNIE daje radę na DOBRYCH MARKOWYCH oponach uniwersalnych .... o KONKRETNYCH sumach zaoszcędzonych choćby na wymianie 2 razy w roku po 100 pln za

Re: bezpieczeństwo

jeepwdyzlu napisał: > WSZYSCY muszą mieć zimówki? > Wątpię. Moim zdaniem - połowa aut zupełnie BEZPIECZNIE dawałaby radę na oponach > całorocznych. Ale te.... średnio się opłacają - fabrykom, wulkanizatorom, prze > chowalniom, sprzedawcom felg... > Pozdrawiam > jeep

Re: Obowiązkowe opony zimowe? Mais oui!

Większość swojego życia jeździłem na oponach uniwersalnych w swoim samochodzie (cały czas na Michelin'ach). Często jeździłem też samochodami pożyczonymi lub służbowymi, które miały opony zimowe i muszę z przykrością stwierdzić, że zimowe opony aby być lepsze od uniwersalnych muszą być po prostu

Obowiązkowe opony zimowe? Nie, dobre całoroczne...

Większość swojego życia jeździłem na oponach uniwersalnych w swoim samochodzie (cały czas na Michelin'ach). Często jeździłem też samochodami pożyczonymi lub służbowymi, które miały opony zimowe i muszę z przykrością stwierdzić, że zimowe opony aby być lepsze od uniwersalnych muszą być po prostu

Ścieżki na wałach można budować bez zmiany prze...

"Jest też jeszcze jedna sprawa: nadrzeczne wały nie zawsze da się pokonać na zwykłym szosowym rowerze." Rowery szosowe już od dawna nie są tymi najchętniej kupowanymi. To jest trochę tak jak z rynkiem samochodów... każdy chce mieć możliwie jak najbardziej uniwersalny środek transportu

Obowiażek powietrza zimowego w oponach uniwersal

W ramach poprawy bezpieczeństwa na drogach posłanka Bublewicz proponuje nałożyć na kierowców obowiązek wymiany opon na zimowe od m-ca listopada do marca. Dodatkowo jeden z posłów zgłosił poprawkę do ustawy aby wszyscy kierowcy w tym jeżdżący na na oponach uniwersalnych (zima

Re: Totalny mętlik w wyborze pierwszego wózka.

Tez tak mialam, maz byl gotowy za najdrozszy wozek zaplacic byleby wreszcie podjela decycje..... Wydaje mi sie ze wiekszosc wozkow na niepomopowanych kolach bedzie terkotac na bruku. Pewnie bedziesz musiala zdecydowac na czym Ci bardziej zalezy- uniknieciu przebitych opon czy dobrej amortyzacji

Miały odznaczenie M+S

humbak napisał: > A co mi badania ADAC, jak obecny samochód kupiłem z uniwersalnymi i po 1 sezoni > e podziękowałem. M+S = Mud + Snow. To całkiem inne opony, niż tzw całoroczne, czyli de facto opony letnie. Poza tym zastanawia mnie, że nic się nie mówi o wieku opony. 5 lat to max. I to

Założę się, że powstałyby zaraz opony uniwersalne

A policja brałaby próbki gumy do analizy? Powstał by instytut d/s badania i opiniowania jakie opony można uważać za zimowe a jakie za letnie. No i obowiązek chodzenia w butach zimowych dla ludzisków! Ile to płaci rząd na gips i rekonwalescencje tych delikwentów, którzy mają nieprzystosowane

Re: Czy opony tzw. uniwersalne sa gorsze od zimow

Wiadomo ze zuzyte opony sa gorsze od nowych. Glownie chodzi o nie przecenianie faktu posiadania na kolach zimowek i rajdowanie jak na oponach z kolcami

Re: Zmiany, zmiany, zmiany!!!

protestuja... bo im interes psuja... Same głąby w tej Kanadzie. Przecież na oponach uniwersalnych więcej zarobią, z reguły są znacznie droższe i szybciej się zużywają.

a po co zimowe?

wystarcza uniwersalne. Trzeba jeździć z głową. A zimowe opony to wymysł lobby oponiarskiego.

Re: Czy opony tzw. uniwersalne sa gorsze od zimow

Faktem jest dla mnie ,że przywiezione z NIemiec pięcioletnie zimówki z bieżnikiem 2,0 mm są gorsze niż nowe Uniwersalne w kazdych warunkach

Re: W ustalaniu dat wymiany opon idiotyzm jest ta

Obawiam się przyjacielu że będziesz musiał zmieniać opony na zimowe albo zapłacisz mandat 500 zł....i twoje wkurzanie się nic nie pomoże ---------------- jak zawsze - piszesz, żeby pisać NIE DOCZYTAŁEŚ, że mam i zmieniam Ty zapłacisz mandat, bo o uniwersalnych oponach w planowanych regulacjach nie

Re: To ja zapytam inaczej

nabijać kabzę koncernom skoro zima słaba?;-) Jak sprzedasz po 4 latach, to nawet lepiej, bo będą mniej zużyte. Poza tym - > skoro ty i tak nie wymieniasz opon, bo je masz, to po cholerę dyskutujesz o prz > ewadze uniwersalnych nad 2 kompletami w kontekście wyboru "co kupić"? Po to by cię

Re: Czy opony tzw. uniwersalne sa gorsze od zimow

Tak, tylko wtedy miałeś 27-konnego kaszla w którym 80 km/h było bliskie szczytu możliwości, a teraz 115-konne auto, które przy tej prędkości chce jeszcze.

Honda Pan European

i dobre właściwości jezdne uważany za jeden z najlepszych motocykli turystycznych swoich czasów. Producenci Hondy zmuszeni zostali przez odmienność rynku i potrzeb Europejczyków do zaprojektowania od podstaw turystycznego motocykla na Europę. Modele serii GL (Gold Wing) były za duże i mało uniwersalne

Opel Frontera

Opel Frontera powstał jako uniwersalne auto szosowo-terenowe. Produkowany w wersjach trzy- i pięciodrzwiowych. Samochód produkowany był w okresie od 1991 do 2003. Silniki Frontery miały pojemności od 2.0 do 3.2 litra i moce od 100 KM do 205 KM. Frontera była oferowana zarówno z silnikami

Wózek inwalidzki

jak największą stabilność siedzenia i możliwość asysty osoby drugiej kosztem zmniejszenia mobilności, Rowery z napędem ręcznym - są wyposażone w korbowy mechanizm napędowy, służą do rekreacji i nie nadają się do przemieszczania wewnątrz pomieszczeń. Wózki uniwersalne służą do doraźnego transportu wewnątrz

Lamborghini Murciélago

. "Nietoperz") Podstawowe dane techniczneOgólne: Lata produkcji: 2001 - 2010 Liczba wyprodukowanych egzemplarzy: 4099 sztuk Projekt: Luc Donckerwolcke Wymiary: Rozstaw kół przednich: 1635 mm Rozstaw kół tylnych: 1695 mm Opony: Przód: Pirelli P-Zero Rosso 245/35 ZR 18 Tył: Pirelli P-Zero Rosso 335/30 ZR 18

Pogromcy mitów

do przeprowadzanego eksperymentu. Czasami rezultaty mogą być mierzone przy zastosowaniu prostych liczbowych urządzeń pomiarowych, takich jak mierniki uniwersalne czy różne typy termometrów. Do mierzenia rezultatów testów, które nie dają wartości liczbowych zespoły korzystają z najróżniejszych rodzajów wyposażenia

Tekst udostępniany na licencji Creative Commons: uznanie autorstwa, na tych samych warunkach, z możliwością obowiązywania dodatkowych ograniczeń. Zobacz szczegółowe informacje o warunkach korzystania.
Zasady zachowania poufności. O Wikipedii. Korzystasz z Wikipedii tylko na własną odpowiedzialność. Materiał pochodzący z Wikipedii został zmodyfikowany poprzez ograniczenie liczby przypisów. Wikipedia® is a registered tradmark of the Wikimedia Foundation.