nawigacja do golfa 5

Piotr Kozłowski

Volkswagen Golf | Historia klasyka

Volkswagen Golf | Historia klasyka

Volkswagen Golf to auto, którego nikomu nie trzeba przedstawiać - jeden z najlepiej sprzedających się samochodów w historii motoryzacji, prawie 30 mln wyprodukowanych egzemplarzy, od zawsze w czołówce swojej klasy. Po 38 latach od momentu rozpoczęcia produkcji pierwszej generacji modelu, Volkswagen zaprezentował Golfa VII. Z tej okazji prezentujemy historię kompaktu z Wolfsburga

Czas ucieka, rocznik 2009 czeka

W salonach trwają wyprzedaże samochodów z rocznika 2009. Za Volkswagena Golfa w wersji Variant zapłacimy o 4 tys. zł mniej, a Nissana Quashqaia przeceniono o 6 tys. zł

Wiosenne rabaty

W salonach trwają wyprzedaże samochodów z rocznika 2009, ale taniej kupimy też samochody wyprodukowane w roku 2010. Zaoszczędzić można też na wyposażeniu dodatkowym

Seat Leon - test | Pierwsza jazda

Seat Leon - test | Pierwsza jazda

jedno ale - w Golfie można zamówić pakiet adaptacyjny. Wtedy kierowca ma do wyboru pięć trybów jazdy: Comfort, Normal, Eco, Sport i Individual, w którym może łączyć odrębne ustawienia zawieszenia, silnika, skrzyni biegów (DSG), układu kierowniczego i klimatyzacji. W Leonie nie znajdziemy trybu Comfort

Siedem gorących hatchbacków

Siedem gorących hatchbacków

dostaniecie najpewniej ostatniego Golfa z silnikiem V6 (3,2 l 250 KM plus napęd 4x4 plus manualna skrzynia). Wyposażenie (auta, nie domu) nie daje powodów do narzekań, a osiągi są aż za dobre na zwykłe drogi (6,5 s do setki, maks. 250 km/h).Ogłoszenie znajdziecie tutaj: Volkswagen Golf R32I oto kolejny

VW Golf Cabrio - test | Pierwsza jazda

VW Golf Cabrio - test | Pierwsza jazda

konstrukcji (plus 80 kg). Mocne wciskanie pedału gazu, przyjemny gang z wydechu zmienia spokojnego leniucha w drapieżnego potwora.Prezentacja Golfa Cabrio była także okazją do pochwalenia się nawigacją, która we wszystkich Volkswagenach produkowanych w Europie od czerwca będzie wyposażona w polską wersję

Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI - test | Pierwsza jazda

Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI - test | Pierwsza jazda

dyskusyjne. W ciągu dwóch lat zdążyliśmy się już do nich przyzwyczaić. Styliści chyba na to liczyli, bo Variant 6. generacji ma stonowany i pozbawiony emocji design. Nie można odmówić mu jednak elegancji.W dziedzinie stylizacji Golfy nigdy nie próbowały się szczególnie wyróżniać. Swoje najlepsze cechy

Honda Civic 1.6 i-DTEC - test | Pierwsza jazda

Honda Civic 1.6 i-DTEC - test | Pierwsza jazda

wysokoprężną.Po pierwsze, mnóstwo nowinek technicznychNa prezentację Civika z nowym silnikiem Honda zabrała nas do Nicei - miejsce doskonałe doprzetestowania japońskiego kompaktu. I nie chodzi o malownicze krajobrazy i wiosenną aurę, na którą w Polsce musimy jeszcze trochę poczekać, ale o warunki drogowe - po

Top 10 | Najfajniejsze serie limitowane, cz. 2

Top 10 | Najfajniejsze serie limitowane, cz. 2

KM.ZOBACZ TAKŻE:Nie stać Cię na nowy samochód? Sprawdź oferty używanych TOP 10 | Najfajniejsze serie limitowane, cz. ITop 5 | Tych aut należy unikaćPal licho, że ta wersja specjalna Golfa ma radio, przyciemnione szyby, fotel kierowcy regulowany na wysokość i sportową kierownicę. Nie są te elementy, dzięki

Toyota Auris | Pierwsza jazda | Prawie od nowa

Toyota Auris | Pierwsza jazda | Prawie od nowa

rozwiązanie. No może z małymi wyjątkami, do których należy m.in. Ford Focus, VW Golf i Set Leon (z wyjątkami). Nowa czy używana? Sprawdź tysiące ogłoszeń Skoro Auris ma konkurować z niemal trzydziestoma innymi hatchbackami, to takie zawieszenie jest z pewności jego mocną stroną. Nie za twarde, komfortowe i

Promocje tygodnia

Promocje tygodnia

ubezpieczeń gratis.Volkswagen- Polo - promocyjne pakiet wyposażenia Cool&Sound I i II pozwalają zaoszczędzić od 2,5 do 4,8 tys. zł- Golf, Golf Plus i Golf Variant - promocyjny pakiet wyposażenia 990 (oszczędność 4 530 zł)- Jetta - rabat 5 tys. zł, promocyjny pakiet wyposażenia 990 (oszczędność 10,6 tys

Volkswagen Golf R - test | Za kierownicą

Volkswagen Golf R - test | Za kierownicą

najbardziej sportowy z Golfów jest doskonałym kompanem na dłuższe wycieczki, a opcjonalny system DCC pozwala dostosować pracę amortyzatorów do indywidualnych preferencji kierowcy.Wybrać można jeden z trzech trybów: Comfort, Normal albo Sport. Od razu mała sugestia: pierwszego, paradoksalnie, radzimy używać

Golf VI - najsłynniejszy kompakt świata w nowej odsłonie

Golf VI - najsłynniejszy kompakt świata w nowej odsłonie

czarne skały potrafią być ostre jak monstrualne otwieracze do konserw. Brr! Na szczęście Golf dobrze trzyma się drogi. Dodaje gazu i słyszę świst powietrza z okolic słupka A. Dziwne, producent zapewnia, że to najcichsze auto w klasie. Przeprofilowane uszczelki i dźwiękochłonna folia na przedniej szybie

Gwiazdy mijającego roku

Gwiazdy mijającego roku

niemiecki rysownik Daniel Stolle.Na listę finalistów trafili reprezentanci różnych segmentów: kompaktowy VW Golf GTI, rodzinna Honda Odyssey, luksusowy Jaguar XJ i sportowe Porsche Boxster. Które auta Waszym zdaniem powinny trafić do czołówki premier mijającego roku? Zwycięska dziesiątka według Automobile

Mazda 3 w Londynie | Prezentacja

Mazda 3 w Londynie | Prezentacja

multimedialny podłączony do sieci, obejmujący nawigację, skrzynkę mailową, możliwość czytania wiadomości SMS i odbierania MMS. Jeśli aktualny wybór radiostacji akurat nam nie odpowiada, można skorzystać z serwisu Aha, dającego możliwość wyboru spośród ponad 30 tys. kanałów. Wszystko obsługiwane jest za pomocą

Ceny w salonach na wstecznym

Ceny w salonach na wstecznym

zaoszczędzić od 2,5 do 4,8 tys. zł- Golf, Golf Plus i Golf Variant - promocyjny pakiet wyposażenia 990 (oszczędność 4 530 zł)- Jetta - rabat 5 tys. zł, promocyjny pakiet wyposażenia 990 (oszczędność 10,6 tys. zł)- Touran - promocyjne pakiety wyposażenia: 490 (oszczędność 7,6 tys. zł) i 5090 (oszczędność 6 730

Top 10 | Cacuszka na gaz

Top 10 | Cacuszka na gaz

zdjęcie).W tym zestawieniu miały być tylko i wyłącznie auta drogie, ekstrawaganckie, luksusowe i szybkie. Dlaczego więc piszemy o Volkswagenie Golfie IV? Bo to wersja z silnikiem 2,8 l V6 204 KM (wyciąga 235 km/h, a do setki rozpędza się w 7,1 s, tylko model R32 był szybszy), napędem 4x4 i z takimi

Samochód sam wzywa pomoc

Samochód sam wzywa pomoc

znajdujące się na terenie USA i kontaktuje się z centralą w przypadku kolizji lub kradzieży. Roczny abonament wynosi 199 dolarów, a system ma już ponad 5 milionów subskrybentów. Niedawno taką usługę wprowadziła w USA Toyota. Poza systemem Safety Connect modele Lexusa z nawigacją można

Mazda 3 - test | Pierwsza jazda | Nic na siłę

Mazda 3 - test | Pierwsza jazda | Nic na siłę

dostać także z sześciobiegowym automatem Skyactive - skonstruowanym i produkowanym przez Mazdę.Wzorem pod względem prowadzenia do którego dąży każdy model Mazdy jest MX-5. Pod tym względem nowa trójka nie zawodzi. Droga prowadzenia drążka skrzyni biegów jest krótka, a każdy bieg wchodzi z wyraźnym choć

VW Golf GTI - test | Za kierownicą

Lądujemy w Nicei, skąd Golfami GTI mamy pojechać do Saint-Tropez. W tej części Europy wszystko jest wyjątkowe. Wyjątkowo ładne wybrzeże, wyjątkowo zadbane miasteczka, wyjątkowo ładne dziewczyny. Bez wyjątkowego samochodu nie tylko nie zrobisz na południu Francji wrażenia, ale nawet możesz zostać

Top 5 - używane zamienniki, cz. 2

Top 5 - używane zamienniki, cz. 2

), rozumie, co do niego mówimy (wybranymi funkcjami można sterować głosem, bardzo high-tech), ma wybitnie nowoczesny silnik (1,0 l R3 Turbo 125 KM) i w podstawowej wersji kosztuje nieco ponad 44 tys. zł, choć akurat w tym przypadku ma wybitnie niewyróżniający się niczym silnik (1,25 l 60 KM, 16,9 s do setki

Volkswagen Touran 2.0 TDI - test | Pierwsza jazda

Volkswagen Touran 2.0 TDI - test | Pierwsza jazda

oraz nawigacji i zestawu wskaźników z kolorowym ekranem komputera pokładowego - takim samym jak w Touaregu i Phaetonie.Kokpit odziedziczony po wersji sprzed liftingu, wzbogacony o najnowsze gadżety z półek koncernu, jest książkowo ergonomiczny. W porównaniu do Golfa więcej tutaj twardych okładzin

Hyundai i30 - test | Pierwsza jazda

Hyundai i30 - test | Pierwsza jazda

środku Zgodnie z panującą na motoryzacyjnym rynku tendencją, i30 nieco urósł w stosunku do poprzednika. Delikatnie, ale zawsze. Długość zwiększyła się o 2 cm (do 430 cm), szerokość o zaledwie 5 mm (do 178 cm). O centymetr (147 cm) obniżono także całe nadwozie, tak aby zmniejszyć opory powietrza

Seat Ibiza Cupra - Test | Hiszpańskie Cafe Italiano

do za małej regulacji fotela w płaszczyźnie góra-dół. Osoby powyżej 190 cm będą miały wrażenie, że siedzą po prostu za wysoko. Kierownica również ma swoja wady i zalety. Wygląda bardzo dobrze (jest przypłaszczona na dole i ozdobiona logo Cupra), ale gdy łapiemy ją w punktach za piętnaście trzecia

Za kierownicą: Volkswagen Scirocco 2.0 FSI

Historia lubi się powtarzać. Tak jak przodek sprzed 35 lat, tak i nowy Scirocco ma bardzo wiele z Golfa. A ściślej z Golfa GTI. I choć w 1974 roku* nie byłem jeszcze nawet w planach, śmiem twierdzić, że różnice w prowadzeniu obu aut były wtedy tak samo wyraźne jak dziś. Teraz, wsiadając do

Kabriolety dają wolność

najnowsze kabriolety. Zacznijmy od modeli?(Prawie) na każdą kieszeńOstatni raz widziano go, jak opuszczał fabrykę w 2002 roku. Miał nadwozie trzeciej generacji ze światłami pożyczonymi od czwartej, a do tego charakterystyczny, ale szpetny pałąk bezpieczeństwa. O czym mowa? O Golfie Cabrio, który po 11

Dla każdego coś, czyli jakie wybrać nadwozie?

podpatrzonym u Lexusa ? kabina Hyundaia i30 ma charakterystyczne ozdobniki; to właśnie nadwozie typu kombi oferuje największą porcję cech praktycznych ? z bagażnikiem o pojemności od 528 do aż 1642 litrówZ nieco ponad 20 cm większej długości kombi w porównaniu z długością hatchbacka, tylko 5 cm przypada na

Volkswagen Scirocco - powiało emocjami

auto Volkswagena o tej samej nazwie jest teraz jeszcze bardziej gorący. Jego pierwszą generację zaprojektował w 1974 roku sam Giorgio Giugiaro. Usportowiony wóz z napędem na przednie koła technicznie bazował na Golfie, więc z powodzeniem nadawał się do codziennych dojazdów do pracy, a przy tym nie był

Za co kochamy niemiecką motoryzację | cz. I - BMW

to uzyskać stosunkowo niską masę własną i sztywną konstrukcję karoserii. Zderzaki wykonane są z poliuretanu. W nich schowano antenę do radia, nawigacji i telefonu. W BMW Z8 nie istniała lista opcji. Wszystko montowane było seryjnie. Zaczynając od skórzanej tapicerki, poprzez elektrycznie otwierany

Dziś tanie, jutro warte fortunę, cz. II

celu Włosi przedłużyli nadwozie do 4620 mm. Wewnątrz w komfortowych warunkach mogą podróżować cztery osoby, a ich bagaże spokojnie zmieszczą się w 390-litrowym kufrze. Szkoda tylko, że kokpit niczym nie różni się od tego, zastosowanego w sedanie. Pod maskę 406 Coupe trafiło pięć silników w tym jeden

Renault Fluence 1.5 dCi - test | Za kierownicą

dodamy do tego reflektory ksenonowe (statyczne), skórzaną tapicerkę, nawigację, podgrzewane fotele, audio Arkamys, lakier perłowy i 17-stki, cena rośnie 88 940 zł. W pierwszej chwili kwota może wywoływać duszności, ale gdy rozważymy zakup Fluence'a 1.6 16V Privilege w promocji - cena 59 700 zł

Seat Leon/Altea - test | Za kierownicą

jest także Hill Hold Control - opcjonalny (w każdej wersji wyposażeniowej) układ ułatwiający ruszanie pod górkę. Teoretycznie ulepszono także nawigację, jednak jej obsługa bez instrukcji w ręku sprawia mnóstwo kłopotów, o czym miałem okazję przekonać się na własnej skórze, próbując znaleźć drogę do

Ford Focus 2.0 TDCi - test | Pierwsza jazda

tym tle wypada najpoważniejszy konkurent Focusa - Golf? Podobnie wyposażona wersja niemieckiego kompaktu ze 140-konnym dieslem oraz dwusprzęgłową skrzynią DSG kosztuje o 5 tys. złotych więcej. Bardziej zamożni klienci Volkswagena mają jednak do wyboru opcje niedostępne dla Focusa, jak na przykład

Mazda 3 2.0 i-stop - test | Za kierownicą

" nie do końca przekładają się na przestronność na tylnej kanapie i przeciętny, 300-litrowy bagażnik (340 l bez systemu audio Bose). Golf i Astra oferują więcej, bo - odpowiednio - 350 i 370 litrów, Megane mieści już 405 l, a Civic zabierze na pokład aż 465 l bagażu. Na dłuższych trasach wysokim

4x4 | Królestwo Toyoty

za 8400 zł), a dla Hiluxa nawigacja Q-Multimedia za 4500 zł.Toyota - Kompendium Hilux 3.0 D-4D SR5-X Lanc Cruiser 150 Prestige Land cruiser V8 X KZJ 79 Pick up Nadwozie 5-os, 4-dr. 5-os, 5-dr. 5-os, 5-dr. 2-os, 2-dr. Silnik 2982 ccm, R4, turbo, D-4D 3956 ccm, V6 Dual VVT-i 4461 ccm, V8, D-4D

Honda Civic - test | Pierwsza Jazda

oczach, niestety, traci już na starcie. Stojąc przed autem, zdaję sobie sprawę, że na miłość od pierwszego wejrzenia nie ma najmniejszych szans.Nic na to nie poradzę, że nie potrafię przekonać się do wyglądu nowego Civica. Doskonale pamiętam chwilę, kiedy po raz pierwszy zobaczyłem na ulicy "ósemkę

Ford Mondeo 2.2 TDCi i 2.0 EcoBoost - test | Pierwsza jazda

powietrza maleje o 6%.Śladem Volkswagena, Ford stawia na technologiczne fajerwerki. Mondeo co prawda nie kręci kierownicą podczas parkowania, ale w wersji z nawigacją dysponuje teraz kamerą cofania, znacznie ułatwiającej manewrowanie 4,8-metrowym nadwoziem. Podczas jazdy światła drogowe mogą uruchamiać się

Mazda 3 - test | Pierwsza jazda

: od 54 tys. złVW Golf - świetnie wykonany i bardzo komfortowy, ale za wyposażenie dodatkowe trzeba w VW słono płacićCena: od 54 tys. złKompednium - Mazda 3 CD 2,2 High Power Nadwozie hatchback, 5-dr., 5-os

Seat Ibiza - Pocztówka z Ibizy

taniej? A może taniej i lepiej? Odpowiedź nie jest łatwa, ale wiadomo, że jak prezes pyta, to musi się dać. Pod jego przewodem Hiszpanie ostro wzięli się do roboty: od rozpoczęcia do wdrożenia nowej Ibizy upłynęły 23 miesiące. Z jakim skutkiem? Szczypta Lambo Na pokaz nowej Ibizy wybrano - rzecz jasna

Volkswagen Tiguan - Czas osła

kompresor i turbosprężarka. Wierzę, że Tiguan może przyspieszać do setki w 9,3 s. Maksymalnej prędkości (192 km/h) jeszcze nie sprawdziłem. Z tak małej pojemności można wykręcić znacznie więcej. Jeszcze w tym roku do Tiguanów trafi silnik 1.4 o mocy 170 KM - ten sam, który już znaleźć można w Golfie GT!Choć

Fiat Bravo

bogatszy o odkrycie, że nawigacja w Bravo (bardzo podobną ma Brera) ani trochę nie jest intuicyjna.Do czego jeszcze mogę się przyczepić? W zasadzie tylko do schowka przed pasażerem. Byłby większy, gdyby nie wybrzuszenie na wewnętrznej stronie wieczka. Jeśli w przyszłości wypełni je zamek na kluczyk, bo być

Toyota Prius - test | Za kierownicą

nowych. Pod koniec lat 90. Yaris z elektrycznym wspomagaczem i bateriami w plecaku uchodził za pojazd egzotyczny. Dziś na rynku do wyboru jest około 30 aut z hybrydowym napędem, ich liczba stale rośnie, nadal jednak na dźwięk słowa "hybryda" odruchowo myślimy Prius.Względem poprzednika, masa

Audi A4

jednostek turbodoładowanych. Mam nadzieję, że w Golfie GTI okaże się równie dobry, ale bardziej krnąbrny. Może chociaż wydechem postraszy przechodniów.Coś z A6, coś z S4Zmiany w wyglądzie upodobniły A4 do pozostałych modeli tej marki. Nowe Audi, mimo że chodzi dopiero do czwartej klasy i nie jest zbyt duże

Cena perfekcji - Jaguar XF SV8 vs. Lexus GS 460

rozłożone na całej desce rozdzielczej. Zastanawiam się tylko, po co w dobie MP3 i twardych dysków kaseciak? Może po to, bym wygrzebał swoje stare nagrania?O ile odtwarzacz kasetowy jestem wstanie zrozumieć, podejścia Lexusa do nawigacji chyba nigdy nie pojmę. No, bo po co komu nawigacja, której podczas

Škoda Fabia II

nawiązującemu do Golfa V, a pochodzącemu bezpośrednio z Roomstera. Materiały Fabii II niewiele ustępują tym z Golfa czy Octavii II. To nie koniec. Kierowca i pasażer przedniego rzędu siedzeń, nawet ważący sporo ponad 100 kg, nie wpadają na siebie podczas pokonywania zakrętów, a pomiędzy zagłówkiem a dachem

Deszcz rabatów

. Importerzy chcą pozbyć się tegorocznych egzemplarzy, ale i modeli niespełniających normy emisji spalin Euro 5 (np. volkswagenowski silnik 1.9 TDI 105 KM). Tych ostatnich nie zostało jednak na placach zbyt wiele.Kolejnym bodźcem dla klientów są "kratki", czyli auta z homologacją ciężarową, które do

Seat Toledo

? Seat kategorycznie zaprzecza.W tym Golfie mu do twarzyNieczęsto się zdarza, by dziennikarzy sadzano za kierownicę nowych modeli tak od razu, bez słowa wstępnego. Testy poprzedza zazwyczaj konferencja. Tym razem nie. Ledwie wylądowaliśmy w Barcelonie, a już trzymaliśmy składane kluczyki. Wylosowałem

Temperatura wzrasta, ceny maleją

. Zapewnia też promocyjne ceny amortyzatorów, klocków hamulcowych i przeglądu klimatyzacji. Aktualne promocje dla poszczególnych modeli: Linea, Panda, Grande Punto, Doblo -- upust gotówkowy do 3 tys. zł, Bravo - do 4 tys. zł, Sedici - do 5 tys. zł, Croma - do 12 tys. zł. Dla tych modeli przewidziano w zamian

Kia cee'd

. Wybieram dłuższą z proponowanych tras i po kilkudziesięciu kilometrach zjeżdżam w boczną drogę nad jezioro Bracciano.Inżynierowie Kia dostali wyraźne polecenie - sprawić, by Cee'd jeździł co najmniej tak dobrze jak Golf i Focus. Na pierwszy rzut oka, to tak jakby Zyta Gilowska miała doprowadzić do

Nowy Seat Toledo 2.0 FSI

koncernu Volkswagena, m.in. w Golfie V, Škodzie Octavii i Seacie Altei. I to właśnie z Alteą nowe Toledo jest najmocniej związane. Studium 5-drzwiowego... sedana nie wyprze się podobieństwa z tym hatchbackiem. Zachowano wszystkie najważniejsze elementy stylu Altei - dynamiczny przód, mocne przetłoczenia

Citroën C4 Picasso 1.6 HDi

Jajeczna" sylwetka Xsary Picasso nie wszystkim wydaje się strawna. Tymczasem następca Xsary - C4 Picasso - wygląda na przemyślany i funkcjonalny projekt. Do tego jest ładny. Ma właściwe proporcje, duże powierzchnie szyb, krótkie zwisy. Bliżej mu linią do sportowego S-Maksa niż pudełkowatego

Abarth 500 - Ukąszenie skorpiona

niespodziewanie szybko i w czymś tak małym robią spore wrażenie. Jednak ani na chwilę wozik nie okazuje nerwowości. Zakręty pokonuje z lekką podsterownością, a utwardzone zawieszenie dba, by wysoka karoseria nie przechylała się zbyt mocno. O podejściu firmy Abarth do pięćsetki świadczy to, że na ekranie nawigacji

Lancia Delta - Extravaganza

samochód, który albo się pokocha, albo... nie. Idealny dla chcących wyróżnić się ekstrawaganckim wyglądem, którzy jednakowoż nie przykładają wagi do osiągów. Lancia Delta Nadwozie 5-drzwiowe, 5

Nissan Tiida - test | Pierwsza jazda

do Niemiec, Francji i Hiszpanii.Wrażenia? O ile obecnie większość nowych modeli czymś jednak przyciąga wzrok, o tyle Tiida (z japońskiego fala, w USA i Japonii znana z kolei jako Versa) ginie w morzu innych aut. Jest zaskakująco spokojna, klasyczna, wręcz anonimowa. By rozwiać wątpliwości, czy to

Top 5 | Auto dla singla za 40 tys. zł

-calowe aluminiowe felgi, klimatyzację, nawigację, elektryczne szyby, zestaw poduszek powietrznych i reflektory ksenonowe. Za to wszystko obecny właściciel chce 32,9 tys. zł.Ogłoszenie: Volkswagen Golf V 2005 r.Singiel, ze względu na niewiele zobowiązań rodzinnych, ma sporo czasu w weekendy. Bardzo

Opel Astra III

nasza (czarna, na 16, prawie bez chromu) wyglądała jak zakonnica przy Violetcie Villas. Powiecie: nic w tym dziwnego, samochód popularny, to i pytających sporo. Tak? To dlaczego Golf V, którym jeździliśmy zimą wzbudzał dziesięć razy mniejsze zaciekawienie? Zresztą nowa Astra nie tylko u nas zbiera

Świat bez VAT

W styczniu ubiegłego roku zapadł bezprecedensowy wyrok. Europejski Trybunał Sprawiedliwości nakazał wtedy polskim władzom zwrócenie części podatku akcyzowego wszystkim prywatnym importerom, którzy po naszym wstąpieniu do Unii Europejskiej sprowadzili z Zachodu samochody z drugiej ręki. Rzecz

Volkswagen Passsat CC - Comfortowe Coupé

możemy wjechać w kufer poprzedzającego nas auta.Jeśli zdecydujemy się na Passata CC z silnikiem V6 (a według VW zrobi to około 5 proc. klientów), to - jak wspomniałem - otrzymamy standardowo napęd na cztery koła nowej generacji. Jest tak szybki, że w zasadzie nie dopuszcza do jakiegokolwiek poślizgu kół

BMW 120i i 120d

wyłącznik systemu kontroli trakcji, przycisk start/stop widziany ostatnio w roadsterze Z8 i w końcu konsola zwrócona w stronę kierowcy (chwalebny powrót do korzeni). Na górze zwieńcza ją 6,5-calowy kolorowy ekran nawigacji, na dole - znany z większych modeli iDrive (jedno i drugie w opcji). Poza tym

Skoda Octavia Adventure 4x4 - test | Za kierownicą

plusie. Śnieg na drogach zdążył stopnieć, a pokrywy lodowe na jeziorach robią się coraz cieńsze. To ostatnia okazja, by trochę się jeszcze poślizgać. Wiadomości są dwie i obie pomyślne: mamy do dyspozycji Skody Octavie 4x4 i we wszystkich samochodach ESP jest w pełni odłączalne. Nie ma na co czekać!Słaby

Muflon obłaskawiony: Dodge Avenger

silniki do wyboru. Brzmi interesująco? A teraz zimny prysznic. Największy to V6 o pojemności 2,7 litra i umiarkowanej mocy 188 koni. Najbardziej ekonomiczny to 2-litrowy turbodiesel Volkswagena (140 KM) znany z dziesiątek innych aut, z nowym Mitsubishi Outlanderem włącznie. Do tego jeszcze przedni napęd

Mercedes klasy B

bezpiecznego". Zbudowano je na wydłużonym podwoziu nowej klasy A.Déja-vuKluczyki do testówek dostajemy od razu po wyjściu z samolotu. Chwilę później oglądamy kilka nowiutkich Mercedesów B. Wystarcza rzut oka na zegary (jak w A klasie), radio z wyświetlaczem LCD i nawigacją satelitarną (jak w E

MAZDA 323 F 1.9/NISSAN ALMERA 1.8/TOYOTA COROLLA 1.6

. Pomarańczowe wskaźniki są mniej czytelne niż tradycyjne białe na czarnym tle. Również ekran radia, który służy także jako wyświetlacz dostępnego w opcji systemu nawigacji, jest zbyt mały, a przy ostrym słońcu nie do odczytania. Zastosowany we wnętrzu plastik - twardy i łatwy do porysowania - nie imponuje

Honda Civic VIII - test | Pierwsza jazda

obrotomierza nawet do 5 tys. obr/min. Na dodatek jest przyjemnie cichy. Tu zahaczamy o inny temat. Honda chce być luksusowym kompaktem i jest. Kiedy prowadzisz ten samochód, masz wrażenie, że siedzisz w samochodzie wyższej klasy. To zasługa niebanalniego i przestronnego wnętrza, starannego montażu i wysokiej

Konfrontacja: Audi A6 3.0 TDI, BMW 530d, Mercedes E320 CDI

w tym (anty)szaleństwie jest metoda. Mercedes - i chwała mu za to - nawiązuje do czasów, gdy jeden model produkowano właściwie bez zmian przez kilkanaście lat; dotyczyło to zwłaszcza samochodów wyższej klasy. Dziś jesteśmy przyzwyczajeni przez producentów do ciągłych face liftingów - Golf został

Twoim samochodem po Europie

i malowniczo wije się w dolinie Prahovy. Po czym przeistacza się w dwa pasy w obie strony z równą nawierzchnią aż do Ploesti, szybko więc nadrobiłem kilka/naście minut. W Ploesti przy centrum handlowym (m.in. Carrefour?) znaki prowadzą E60 w kierunku Urziceni. Zaufałem nawigacji i trochę pokręciłem

Twoim samochodem po Europie

i malowniczo wije się w dolinie Prahovy. Po czym przeistacza się w dwa pasy w obie strony z równą nawierzchnią aż do Ploesti, szybko więc nadrobiłem kilka/naście minut. W Ploesti przy centrum handlowym (m.in. Carrefour?) znaki prowadzą E60 w kierunku Urziceni. Zaufałem nawigacji i trochę pokręciłem

Konfrontacje: Clio Sport/Ibiza FR 1,8 T

: Sportowe zawieszenie, listwa aerodynamiczna pod przednim zderzakiem, ogrzewane przednie fotele. boczne i kurtynowe poduszki powietrzne, ESP, klimatyzacja Climatronic, reflektory ksenonowe, tempomat, system nawigacji satelitarnej, nadwozie 5-drzwiowe. Dane

BMW X5 4,4i

z błota, nie napawała mnie optymizmem. W zamian pojechaliśmy zagrać w golfa. Do Rajszewa, bodaj najbardziej ekskluzywnego miejsca w kraju. Droga dojazdowa okazała się doskonała do sprawdzenia własności przełajowych BMW. Na nierównej szutrówce zawodnik z plecakiem pełnym sprzętu fotograficznego

Re: pomaranczowy z białym dachem Renault Captur?

spokojnie da się w cyklu mieszanym osiągnąć 5,3-5,5 litra na 100km. (katalogowo 4,9). Na płaskiej drodze jadąc 80-85 można mieć katalogowe 4,3;) Fajny jest też wbudowany r-link. Dobry dźwięk + porządna i aktualna nawigacja (tom-tom). No i wymiary auta są w dużym mieście zaletą. -- Wędrówką jedną życie jest

Old vs New - kolejna runda 2

elektrycznie w ośmiu płaszczyznach, jonizator powietrza, tempomat itp. To wszystko można dziś mieć w Kii C'eed - koreańskim odpowiedniku VW Golfa. + Wszechobecna elektronika . Auta są nią przesycone. Praca silnika, napędów, hamulców, klimatyzacji, nawigacji, tempomatu, wycieraczek, świateł... tym wszystkim

Re: małe ekonomiczne auto do jazdy po mieście????

VW gOLF 5, 1,9 tdi, 2005r.Doskonale utrzymany, wyposażony bogato, oczywiście klima, nawigacja itp. Co do ceny, kwestia dogadania dla zdecydowanych

Re: Fiat Stilo (2001-2008)

, w miarę ekonomiczne autko. Żałuję, że nie mam pakietu z Connect Nav+, bo brakuje mi trochę fabrycznej nawigacji (wcześniej jeździłem innymi wozami wyposażonymi). Znajomy <fan golfa> był zaskoczony jakością wnętrza i komfortem prowadzenia w porównaniu do golfa III/IV.

Po prośbie do forumek z Niemiec (LWW)

Prośba moja gruba... Potrzebna mi cena katalogowa z 1999 (czyli nowego) samochodu VW Golf IV Diesel (90hp), 5-drzwiowy, wersja podstawowa (tj. bez wodotrysków), ale z fabrycznie zamontowaną nawigacją radiową VW (tzw. VW MFD Navigation System). Innymi słowy chciałabym wiedzieć ile kosztował

Re: To możliwe tylko w Śkodzie !

, miniaturowy ekran nawigacji, przy konstrukcji zapomniano najwyrazniej o dzwigni hamulca recznego i go jakos potem dobudowano. Automat 5-biegowy, nie dostepny w kombinacji z dieslem, brak skrzyn dwusprzeglowych, brak dobrych silnikow turbo, o wiele gorsze wysiszenie kabiny niz w Golfie. Ale z zewnatrz nawet

Re: Nie uwierzysz, że to JETTA

Artykuł przekompilowany z innych wypowiedzi w Necie. Przykład: "Odwieczny problem Volkswagenów - brak języka polskiego w komputerze pokładowym i nawigacji - nareszcie rozwiązano - w Jetcie pojawi się od lipca." Panie redaktorze mamy już sierpień :) Nie chce mi się szukać art. w necie

Re: Amerykanin vs. Europejczyk

jako Rabbit chociaz nastepny model, ktory ma sie pojawic w drugiej polowie roku - VI generacji bedacej juz w sprzedazy w Europie od pewnego casu, wraca do nazwy Golf) to najmniejszy i najtanszy model VW na rynku amerykanskim do tego dostepny z dwoma tylko silnikami pieciocylindrowym 2.5L o mocy 170

Re: Nowy Type R

i widzisz ja o tej 0,5 sekundy lepszego przyspieszenia cenie sobie bardziej lepszy komfort jazdy , lepsze wykonczenie nawigacje i zeby mnie glowa nie bolala po 100 km jazdy dlatego do dynamicznej jazdy wystarczylby mi golf gti w zypelnosci, a ze ty bedziesz wchodzil w zakret 5 km, szybciej to

Re: Całkiem zwyczajny Nissan Tiida

I bardzo dobrze, że zwyczajny. Osiągi w każdej wersji silnikowej poprawne. To samochód kompaktowy, a nie bolid F1. Jak ktoś chce oszczędnie, to bierze 1.6 jak jeszcze oszczędniej, to 1.5 dCi. Jak komuś potrzeba szybciej, to kupuje 1.8. Te 126 KM i 173 nm momentu obrotowego w zupełności wystarczą

kup. Audi A3 jest pozbawione jakiegokolwiek sensu

mamy nadwozia 5d, 1.4 TSI 125 KM, 6 biegów ręcznie, 6 poduch, 3x eletronika do jazdy (ale bez ESP), elektryka lusterek, lamp, szybx4, centralny, immobilizer, termometr, isofix, składane oparcia, regulacja fotela na wys. i kierownicyx2. Żadnych: ESP, klimy, radia, nawigacji, skór, obręczy lekkich

Re: Dzieńdoberki jak Idy marcowe???

, potrzeby i doswiadczenia. Gaji i Jej p.Malzonka sa zapewne rozne niz moje. Podziele sie wiec wlasnymi doswiadczeniami. VW (Volkswagen) - mialem (dawno!) golfa, zona - passata (sic!). Doswiadczenia: marka: "nie do zabicia": jezdzisz, jezdzisz i.... jezdzisz :) Zalety: j/w i tanie czesci

Golf 1.9 TDI 105 KM vs. Stilo 1.9 JTD 115 KM pełne

opcje. Najtańszy Golf 2.0 TDI 5d kosztuje 79 tys. Nie ma jeszcze Stilo 140 KM, dlatego porównam słabsze wersje 5d. Na Stilo są 3000 zł rabatu. Za to można kupić ksenony, niedostępne w Golfie. Czyli albo masz Stilo 115 KM za 108000 bez ksenonów albo za 111000 z ksenonami i Golfa 105 KM za 132000

za 16 tys. euro focus 1.6 ?!?! to gdzie ta okazja?

? albo Golf V z 2004 (jest ponoc tanszy o 8 tysiecy - tylko nie daj sie oglupic i nie kup z silnikiem 75 konnym - to jest przeznaczone dla niemieckich emerytow (wypedzonych?), ktorzy jezdza statecznie (czyli pojazd przeznaczony dla dziadow). Widzialem tez ladna promocje Citroena C5 z 2004 za 60

To nie Twój folwark

najdroższa wersja TT 1.8T quattro, z pełnym dostępnym wyposażeniem kosztuje PLN 200994.36. Oto wyposażenie: 1.8T 225 KM (165 kW), quattro, 6 biegów PLN 173950.47 Steppengras Perleffekt PLN 2751.15 soul / soul / soul/soul / soul PLN 0 Obręcze ze stopów lekkich 7,5Jx17, 6-ramienne, z oponami 225/45 ZR

Nagrody Darwina

." 4) Facet z Alabamy zmarł od ukąszenia grzechotnika. Prawdopodobnie on i jego przyjaciel rozgrywali zawody w chwytaniu, używając grzechotnika jako piłki. Przyjaciel, bez wątpienia w przyszłości kandydat do Nagrody Darwina, został hospitalizowany. 5) Pracownik średniej wielkości hurtowni w

gps, male lotnictwo, prawdziwe latanie

mialem wczoraj "problem z gps-em". lecialem po raz pierwszy z toronto do buffalo, ny, w kamizelce ratunkowej bo nad jeziorem ontario po prostej (caly lot 0.5 godz). ok, przyznam, zrezygnowalem z tej rewii mody w drodze powrotnej. uzywalem oczywiscie, jak wszyscy dzisiaj, gps'a a nie

Re: Kobieta wjechała golfem do dentysty na Wyżyna

Pewnie nawigacja GPS wskazywała drogę S5. A tu dentysta. Co za niespodzianka. -- "Co cię nie zabije, to cię nieźle powygina" NIGDY WIĘCEJ KACZYZMU!

RADius (nawigacja)

operatora, umożliwiającej sterowanie systemem oraz przesyłanie informacji do systemu dynamicznego pozycjonowania. Dokładność pomiaru wynosi 0,5 m dla odległości i 0,5 stopnia dla pomiarów kąta. Chociaż zasięg sygnału wynosi ok 1 km, precyzję potrzebną do operacji DP system zachowuje do odległości 550

Charakterystyka światła nawigacyjnego

trwającymi krócej niż 2 sekundy, równe sobie, lecz wyraźnie krótsze niż czas trwania ciemności; okres równy lub dłuższy od 1,5 sekundy Błyskowe grupowe Group flashing Bl(3) Fl(3) Światło, gdzie (tu: trzy) blaski występują w grupie przedzielonej dłuższą fazą ciemności. Błyskowe złożone Composite group

Oznakowanie kardynalne

w grupie co 5 sek. lub trzy mignięcia w grupie co 10 sek. (MV(3) lub M(3)).Międzynarodowe oznaczenie charakterystyki: VQ(3) lub Q(3). Znak południowyKolor żółty nad czarnym, znak szczytowy dwa czarne stożki skierowane wierzchołkami w dół.Światło białe, sześć szybkich mignięć + błysk co 10 sek. lub sześć

Rumb

east by north północny wschód ku północy 33°45' 4 NE north east północny wschód 45° 5 NEbE north east by east północny wschód ku wschodowi 56°15' 6 ENE east north east wschodni północny wschód 67°30' 7 EbN east by north wschód ku północy 78°45' 8 E east wschód 90° 9 EbS east

Spis radiostacji nautycznych

w paśmie 283,5-325 kHz zgodnie z rekomendacją ITU-R M.823-2 zalecającą wykorzystanie dotychczasowego pasma używanego przez radiolatarnie morskie do przekazywania poprawek DGPS - obecnie nie zawiera informacji o radiolatarniach radiostacjach brzegowych służących do łączności ze statkami, prowadzących

Tekst udostępniany na licencji Creative Commons: uznanie autorstwa, na tych samych warunkach, z możliwością obowiązywania dodatkowych ograniczeń. Zobacz szczegółowe informacje o warunkach korzystania.
Zasady zachowania poufności. O Wikipedii. Korzystasz z Wikipedii tylko na własną odpowiedzialność. Materiał pochodzący z Wikipedii został zmodyfikowany poprzez ograniczenie liczby przypisów. Wikipedia® is a registered tradmark of the Wikimedia Foundation.