mechanizm haldex

Marcin Lewandowski

Skoda 4x4 | Pierwsza jazda | Łapy, łapy, cztery łapy

Skoda 4x4 | Pierwsza jazda | Łapy, łapy, cztery łapy

Tylko 8% - tyle sprzedawanych w Polsce modeli Yeti wyposażonych jest w napęd obu osi. W całej Europie ten odsetek wynosi już ok. 40%. Jednak Skoda ma nadzieję, że uda się jej przekonać większą ilość klientów do tego napędu prezentując jego zalety

Skoda Octavia z napędem na obie osie

Ze wszystkich Octavii Combi sprzedanych w ubiegłym roku w Europie, 20 proc. stanowiły auta z napędem na obie osie. Skoda przedstawiła właśnie nowe wcielenie czteronapędowego modelu

Skoda Octavia Scout | Pierwsza jazda | Na rodzinne wyprawy

Większość samochodów marki Skoda powstaje z myślą o rodzinie. Typowym przedstawicielem tego segmentu jest Octavia Kombi. Właśnie nadwozie tego popularnego modelu posłużyło do powstania ciekawej wersja czeskiego auta z przeznaczenie dla rodzin lubiących przygodę. Oto Skoda Octavia Scout

Rockton, terenowy VW Transporter

Rockton, terenowy VW Transporter

progów.Do napędu przewidziano turbodiesla 2.0 TDI CR o mocy 140 lub 180 KM. Przekazuje on moc na wszystkie cztery koła (Haldex). Oś tylna wyposażona jest w blokadę mechanizmu różnicowego.Ceny w Niemczech zaczynają się od 34 545 euro (ok. 135 tys. zł) netto. Wersja Expedition to wydatek 42 490 euro (ok. 170

4x4 bez tajemnic

4x4 bez tajemnic

podzielić na trzy kategorie. Punktem wyjścia jest obecność lub nie centralnego mechanizmu różnicowego, który pozwala autu z czterema napędzanymi kołami skręcać. Na zakręcie każde z kół przedniej i tylnej osi pokonuje inną drogę, a więc kręci się z różną prędkością. Ponieważ koła dostają napęd z jednego

Skoda Yeti po liftingu - test | Pierwsza jazda | Kosmetyka

Skoda Yeti po liftingu - test | Pierwsza jazda | Kosmetyka

, oczywiście z 4x4, powinny sprostać wymaganiom większości użytkowników co do jazdy offroadowej. Dobrym przykładem jest właśnie Yeti. Oczywiście nie jest to przeprawówka, ale dzięki elektronicznie sterowanemu napędowi na cztery koła (sprzęgło Haldex piątej generacji), elektronicznej blokadzie mechanizmu

30 lat Audi Quattro - galeria

30 lat Audi Quattro - galeria

, wykorzystującego technologię napędu quattro. Do 1986 roku wykorzystywała ona centralny mechanizm różnicowy z przekładnią stożkową, a później centralny mechanizm różnicowy typu Torsen (nazwa pochodzi od słów "torque sensing"), który samoczynnie steruje rozkładem momentu na kołach, a także sprzęgło Haldex

Volkswagen Passat Alltrack - test | Pierwsza jazda

Volkswagen Passat Alltrack - test | Pierwsza jazda

;żeglowania" sprawdza się nieco lepiej.Czas zjechać Passatem z asfaltu. Na początek szutry. W normalnych warunkach 90 proc. momentu wędruje na przednią oś, 10 proc. na tylną. Wystarczy jednak uślizg jednego z kół, by Haldex IV generacji włączył się do akcji. I tu uwaga dla wszystkich amatorów jazdy po

Na zimę, ośka czy cztery kółka? | TOP 8

Na zimę, ośka czy cztery kółka? | TOP 8

40:60 i wykorzystuje trzy otwarte dyferencjały oraz elektronikę, która przejmuje funkcję blokady mechanizmów różnicowych poprzez impulsowe przyhamowywanie koła tracącego przyczepność (więcej: 25 lat napędu 4Matic).Zobacz: Mercedes C-Klasa lub Mercedes C-Klasa 4MATICW eleganckim Audi A4 S-Line z 2007

Volkswagen Tiguan - Czas osła

wszystkim skrócono mu jedynkę. Przydaje się w terenie, na asfalcie może irytować. W sypkim piasku sprawdza się jednak unowocześniony Haldex. Dołączono mu zbiornik wyrównujący, który cały czas utrzymuje wysokie ciśnienie 30 barów. W chwili gdy przednie koła tracą przyczepność, napęd na tył dołączany jest

AUDI S3/VW GOLF V6 4Motion

całej serii S ma Haldex. S4, S6 i S8 dysponują tradycyjnym stałym napęd na cztery koła z mechanizmem różnicowym tylnej osi. Haldex jest tańszy i niemal równie skuteczny.Jazda sportowymi kompaktami to duża przyjemność. Krótkie, zwrotne (10,9 m średnica zawracania), szybkie i bardzo neutralne. Może aż za

VOLVO XC90

).Niezależnie od jednostki napędowej moment obrotowy jest przekazywany na wszystkie koła w ten sam sposób - za pomocą sprzęgła nowej generacji (które w istocie jest elektronicznie sterowaną pompą hydrauliczną) opracowanego przez firmę Haldex. Na tylną oś może trafić od 5 do 65% momentu obrotowego.NIE NA KAŻDĄ

Audi A4

przyzwyczaić, bo już po stu kilometrach przesiedliśmy się do mocniejszej sześciocylindrowej wersji 3.2 FSI. Auto prowadziło się jeszcze pewniej, a to za sprawą napędu Quattro. W A4 rozdziałem momentu obrotowego zajmuje się centralny mechanizm różnicowy Thorsena, a nie jak w mniejszym A3 Haldex. Oznacza to, że

BMW 330 XI / SUBARU IMPREZA WRX / VOLVO S60 AWD / VW BORA V6 4MOTION

stwierdziliśmy, że samochód zachowuje się znakomicie i neutralnie na śliskiej nawierzchni. To efekt dobrego zawieszenia i rozkładu mas w połączeniu z najnowszej generacji napędem na cztery koła. O właściwy rozdział momentu obrotowego na osie dba mechanizm szwedzkiej firmy Haldex. Składa się on z mokrego

Alfa Crosswagon (Sportwagon) Q4

cechująca Haldex wystarczy, by wyposażone weń auta zaczęły płużyć przodem, doprowadzając do nieprzyjemnej i niebezpiecznej podsterowności podczas gwałtownych manewrów na śliskim.Prócz trzech mechanizmów różnicowych terenowe walory Q4 poprawia zwiększony o 6,5 cm prześwit, specjalnie wzmocnione wielosezonowe

AUDI ALLROAD/SUBARU LEGACY OUTBACK/VOLVO 70 XC

kierownicy (Tiptronic). Stały napęd na 4 koła z centralnym mechanizmem różnicowym (Torsen) sprawia, że Allroad sprawnie przyspiesza na każdej nawierzchni.Źródłem napędu Volvo Cross Country jest 5-cylindrowy silnik z pojedynczą turbosprężarką. Rozwija najmniejszą moc z porównywanych aut, ale za to od 1800 do

Volvo XC70 D5 AWD

Napęd na wszystkie koła, Haldex (na "tył" trafia do 50% napędu) Nadwozie 473/186/156 cm Rozstaw osi 276 cm Poj. bagażnika

Subaru Legacy 3.OR spec. B

, trzeba wykazać się sporym doświadczeniem. Nie wystarczy tak jak w przednionapędówkach dodać gazu, by wyciągnąć auto z poślizgu. Dopiero w takich warunkach Mikołaj mógł się przekonać, ile radości z jazdy daje solidne 4x4. Brak podsterowności występującej przy układzie haldex czy nieporadności rozwiązań

VW Phaeton W12

. Tym razem pod skrótem 4Motion w nazwie kryje się nie Haldex, ale droższy i bardziej wyrafinowany Torsen (od TORque SENsing) z samoblokującym mechanizmem różnicowym (wypróbowanym w Passacie W8). Ciekawe, że mimo napędu także na przednią oś (trafia na nią od 50 do 67 proc. mocy) Phaeton nie jest ani

Re: THX, mam... ale...

centralnym mechanizmem róznicowym zostanie tylko w prawdziwych terenówkach :) to oczywiscie tylko moja opinia. ---------------------------------------- I tu masz rację oczywiście zwłaszcza, że jak piszą koledzy - haldex najnowszy zawsze te co najmniej 10% na przód czy tył podaje ... jeep -- YCDSOYA

Re: THX, mam... ale...

volvo ma ch*jozę. Coś bardziej jak haldex I czyli lepkosciowe sprzegło dajace 100% na przód i na tył dopiero w momencie uślizgu. Nie wiem czy to sie zmieniło w osttanich latach ale 1 lat temu to dołączenie tyłu w trudnych warunkach było dość gwałtowne i nie miłe. Subaru w niektórych modelach też

Re: Odmłodzony Land Cruiser V8

@gość Wszystkie Land Cruisery, V8 też, mają prawdziwy centralny mechanizm różnicowy, nie żadne półśrodki typu Haldex.

Re: Frankfurt 2009 | Golf R jednak z napędem quat

Quattro Audi jest na mechanizmie TorSen to inny mechanizm niż Haldex. Takie Quattro dla ubogich.

Re: Volkswagen Passat Alltrack - test | Pierwsza

"Przecież Audi już zrezygnowało z Torsena w najnowszej generacji quattro. Oczywiście zrezygnowało na rzecz mechanizmu sterowanego elektronicznie." W której niby generacji Quattro? Haldex był w TT i A3 od zawsze. Reszta ma torsena. Nawet najnowsze S7.

Thorsen vs "Quattro"

jedyną zaletą Haldexa jest niższe spalanie) są auta z elektromagnetyczną blokadą napędu, który to mechanizm emuluje 3 typy napędu: napęd FWD, napęd AWD typu Haldex i pernamentny napęd 4x4 typu Torsen. I takie oto cudowne właściwości posiada Mitsubishi Outlander II i III + jego klony, czyli Peugeot 4007

Re: Jak nie Subaru Impreza to co?

>jak chcesz samochód diesla z równie dobrym napedem to pozostaje audi ROTFL - dawno się tak nie uśmiałem. Z równie dobrym napędem... :-D Porównujesz Torsena lub haldex (w zależności od modelu ałdi) do stałego napędu na 4 koła z mechanizmami różnicowymi, włącznie z międzyosiowym. Pozdrawiam

Re: Volkswagen Passat Alltrack - test | Pierwsza

@pat W której niby generacji Quattro? Haldex był w TT i A3 od zawsze. Od 6 generacji quattro dla silników umieszczonych wzdłużnie, dostępnej od RS5. S7 też nie ma torsena. @pat Reszta ma torsena. Nawet najnowsze S7. Jak zwykle wykazujesz się ignorancją i upierasz się przy swoich nieprawdziwych

4x4 stałe/dołączane a ekonomia

Tak sobie myslałem, słuchając kiedyś marketingowego pieprzenia sprzedawcy w salonie nt. wyższości ekonomicznej dołączanego 4x4 (Haldex) nad stałym. Otóż Haldex daje wymierne korzyści ekonomiczne, bo koła drugiej osi nie są stale napędzane. Fajnie, tylko nikt nie mówi o tym, że w piastach nie ma

Re: Thorsen vs "Quattro"

mechanizm emuluje 3 typy napędu: napęd FWD, > napęd AWD typu Haldex i pernamentny napęd 4x4 typu Torsen. > > I takie oto cudowne właściwości posiada Mitsubishi Outlander II i III + jego > klony, czyli Peugeot 4007 i Citroen C-Crosser. POLECAM TE 3 AUTA, bo sam u > żywam Outka II i jestem

Re: Frankfurt 2009 | Golf R jednak z napędem quat

fakt juri, nie wiedziałem, że Audi pod marką Quattro montowało ten dołączany napęd na tył (haldex). Moim zdaniem ten oparty na mechanizmie Torsen, jest bardziej przewidywalny i naprawdę zasługuje na miano napędu na cztery koła.

Re: dolaczany naped 4x4

adrian_ktostam napisał: > Dołączany napęd kojarzy mi się z wynalazkami typu Haldex czy sprzęgło wielopłyt > kowe. To, co tak obrazowo opisałeś nazywa się mechaniczna blokada osi. Pierwsze slysze. Sa mechaniczne blokady mechanizmow roznicowych (ale nie o nich autor watku pisal) oraz

Re: 4x4 bez tajemnic

Mechanizm Thorsena, silniki boxera.... A skoro ze Szwecji to może jednak mechanizm Thorssona :)))) Haldex. ... Zaleta? Dobra relacja między sprawnością działania, ceną i masą. a w podsumowaniu: Wady: koszty produkcji, ciężar, nieco większe zużycie paliwa. nic się nie trzyma kupy w tym artykule, ale

Re: o SUVach

montując napęd 4x4, he he he. A czy są to układy przeniesienia napędu takie jak na przykład w Skodzie Yeti (Haldex), czy też zblokowane na stałe? > A tak w ramach edukacji: > - wszystkie subaru z silnikiem turbo mają z tyłu szperę Tego akurat nie wiedziałem. Dziękuję. > - wszystkie subaru z

Re: Haldex

Nowy Haldex działa lepiej - paradoksalnie, dzięki temu, że upodobnił się funkcjonalnie do rzekomo prymitywnej wiskozy... Ale w żadnym stopniu nie zbliżył się przez to Torsena, czy nawet do subarowskiego limited slip central diff - nadal nie jest mechanizmem różnicowym i nie przekazuje napędu w

Re: W którą stronę idzie Volvo?

@ pat, 14.11.11, 11:50 Mimo wszystko mechanizm różnicowy z definicji rozdziela moment równo (albo w ustalonej proporcji), za to Haldex i podobne szpery (występujące również w Subaru, nie wszystkie mają centralny dyfer) zabierają się za to (porządnie, nie na 5%) dopiero po stwierdzeniu poślizgu

Re: pytanie kompletnego dyletanta

mechanizmu różnicowego nie mozna nazwać stałym: forum.gazeta.pl/forum/72,2.html?f=20&w=92980321&wv.x=2&a=93097990 Haldex jest - zawsze był - napędem samoczynnie dołączanym. Czy te 10% to lepiej niż wszystko na jedna oś ? Nie, nie lepiej. W Haldex'ie 4 te 10% wprowadzono z konieczności, ponieważ

torsen

przekazuje WIECEJ momentu tam, gdzie ma wiecej oporu - nie po rowno jak klasyczny mechanizm roznicowy. jak to wszystko ma sie do haldexa? tak dla szpanu dla niedizlenych kierowcow to lepszy haldex. dlaczego? auto czesciej jest FWD. ale ja nie kupilbym sobie auta z haldexem. ale uwazam, ze dla osoby, nie

Re: Volkswagen Passat Alltrack - test | Pierwsza

"jednak fakt, któremu konsekwentnie próbujesz zaprzeczać jest taki, że Audi odchodzi od Torsena na rzecz mechanizmu sterowanemu elektronicznie." Ochodzi czy nie odchodzi - jakieś 90% wyjeżdzających obecnie z salonu modeli z Quattro nadal ma Torsena, albo ew. Haldex. Zresztą dyskusja była

Re: O haldeksie 4, quattro i x-drive.

takiego układu do systemu stałego napędu z centralnym mechanizmem różnicowym są właśnie totalną bzdurą. A już SZCZEGÓLNĄ bzdurą jest w tym kontekście wspominanie o Haldex'ie, którego historia jest przykładem szczególnej kompromitacji technicznej i bezrozumnego uporu decydentów tej szwedzkiej firmy

Re: Swietny 'maluch'

Gość portalu: Dennis napisał(a): > Nawet w wersji z silnikiem 3,2 V6??? Nawet. > A przy okazji jak o tym mowa to jak jest w VW? > We wszystkich jest Haldex? W Phaetonie i Passacie W8 jest Torsen. W Touaregu jest mechanizm różnicowy ze sprzęgłem wielotarczowym - trochę gorszy od

Re: Czym rozni sie naped 4WD w autach ponizej.

Subaru: stały symetryczny napęd obu osi przez centralny mechanizm różnicowy ze sprzęgłem wiskotycznym, normalnie 50:50. Audi: stały napęd obu osi przez centralny mechanizm różnicowy Torsen + elektroniczne blokady dyferencjały przednią i tylną (zakres dystrybucji momentu, normalnie jest 50:50, może

Re: O haldeksie 4, quattro i x-drive.

simr1979 napisał: > > P.S. I proszę nie pisać o tych 4 albo 10% mocy przekazywanej Haldex'ie IV (i w > większości innych rozwiązań, z poczciwą wiskozą na czele) stale na oś dopędzaną > . > Z punktu widzenia stabilności ruchu tak małe wartości nie mają praktycznego > znaczenia

Re: Osobowe z napędem 4WD - jaki sens?

kubagr napisał: > hmmmmmmm > haldex: slyszalem juz te wypowiedz > moze cos wiecej na temat haldex? > a merc i bmw to maja niby jakie 4x4????? Merc używa rozwiązania o nazwie 4MATIC. Rozdział napędu pada jak mucha. Zapytaj kogokolwiek kto tym jeździ - same problemy. Najlepiej gości

Re: Haldex

mechanizmem > różnicowym i nie przekazuje napędu w sposób ciągły. Z katalogu dilera VW fragment opisu Tiguana Układ wyposażono w wielopłytkowe sprzęgło Haldex trzeciej generacji. Dzięki dodatkowej pompie utrzymującej wstępne napięcie w układzie, wystarczy jedynie minimalny poślizg kół tylnej osi

Re: Touareg 3.2 vs XC90 2.5T

redukcyjna oraz elektroniczne blokady przedniego i centralnego mechanizmu roznicowego oraz tylnego opcjonalnie dla silnikow V6 i standardowo dla wiekszych silnikow.Haldex w Volvo nie ma tu najmniejszych szans ale Volvo odrazu zrezygnowalo z wyrafinowanego ukladu 4x4 . Haldex jest tani i prosty

Re: Osobowe z napędem 4WD - jaki sens?

jest na jedną oś. > > Haldex jest w VW, skodzie, hondzie, fiacie.... > > Uściślijmy jeszcze jedną rzecz. Mówimy tu o samochodach osobowych. Bo jest wiel > e > aut terenowych z bardzo dobrym napędem na 4 koła i blokadą mechanizmów różnicow > ych. >

Re: Swietny 'maluch'

jest mechanizm różnicowy ze > sprzęgłem wielotarczowym - trochę gorszy od Torsena. W reszcie Haldex. W > Skodach i Seatach też Haldex. > > > Pozdrawiam Wszystkie wersje Passat maja Torsena........

Re: Audi R8 V10 | Test wideo

Kiepski sposób celebrowania 30 lecia "quattro" za pomocą R8 V10. Ten model ma najbardziej prymitywny system napędu na cztery koła jakie Audi ma w ofercie (Haldex). Na dobrą sprawę twórcy quattro nigdy by nie powiedzieli, że to jest prawdziwe 4x4. Poza tym inżynierowie wcale nie "

Re: VW Passat 2,5TDi & Audi A6 2,5TDi v Superb 2,

wojtek_blankietowy napisał: > mameja21 napisał: > > Przecież w tym poprzednim Passacie jest stały napęd na 4 koła ( jak w Aud > i ). Dopiero w aktualnym modelu jest haldex. > > Dokładnie w poprzednim passacie jest stały 4x4 z mechanizmem różnicowym > Torsen. Nazwali

Re: Touareg 3.2 vs XC90 2.5T

podobnie działające rozwiązania (z najbardziej wyrafinowanym Xdrivem BMW) nie sa dobre ANI w terenie, ANI na szosie. W terenie lepszy od Haldex'u byłby zwykły mechaniczny sprzęg włączany przez kierowcę, lączący " na sztywno" przód z tyłem. Oczywiście taki mechanizm wymaga minimum myślenia od

Re: Torsen vs Haldex

,bo nie ma srodkowego mechanizmu róznicowego, a tylko sprzegło wiskotyczne przy tylnym mechanizmie . NIE PISZE GŁUPOT,BO PASSAT ,W WERSJI SYNCRO MA SPRZEGŁO WISKOTYCZNE (HALDEX) I TO POMIMO WZDŁUZNEGO UŁOZENIA NAPEDU. SYSTEM (SYNCRO ) ZOSTAŁ ZMODERNIZOWANY I POWSTAŁ SYSTEM 4 MOTION

Re: 4x4 bez tajemnic

Co do podziału napędów wydaje mi się, że trzeba by to zrobić tak: 1. ?Na sztywno? (najprostszy). Brak jakiegokolwiek mechanizmu rozdzielającego momen obrotowy na osie, ta sama prędkość obrotowa podawana na osie. Z takiego napędu da się korzystać tylko w terenie, przy jeździe na wprost. Skręt jest

Re: VW Passat 2,5TDi & Audi A6 2,5TDi v Superb 2,

mameja21 napisał: > Przecież w tym poprzednim Passacie jest stały napęd na 4 koła ( jak w Audi ). > Dopiero w aktualnym modelu jest haldex. Dokładnie w poprzednim passacie jest stały 4x4 z mechanizmem różnicowym Torsen. Nazwali go handlowo 4motion zeby nawiazywal do wczesniejszych

Re: O haldeksie 4, quattro i x-drive.

przypadku haldexu 4 czy sprzęgła wielopłytkowego z systemu x-drive, sama tylko możliwość wystąpienia takiej różnicy. Naprawdę nie wiesz, że sprzęgło międzyosiowe zastępuje centralny dyfer? > Gorszy funkcjonalnie od pierwszych generacji Haldex'a był tylko napęd > Hondy CRV/HRV. Tu pełna zgoda. >

Re: Torsen vs Haldex

,KTÓRE JEST PONADTO STEROWANE ELEKTRONICZNIE) JEDNAK ANI > SYNCRO,ANI 4 MOTION NIE SA STAŁYMI NAPEDAMI NA 4 KOŁA I RÓZNIA SIE TYM > ZNACZNIE OD SYSTEMU TORSENA ,JAKO CENTALNEGO MECHANIZMU RÓZNICOWEGO. MYlisz sie owszem synchro to zawsze haldex ale juz 4motion niekoniecznie . W

Re: Audi Q7 - opinie ?

non_plus_ultra napisał: > no i co ze ma torsena??? Nie chodzi nawet o cechę TorqueSensing, rzecz w tym, że w Q7 jest centralny mechanizm różnicowy, a w X-drivie go nie ma. Oznacza to, że na zakrętach - o czym wspomniałeś - X-drive ma napęd przodu albo odłączony, albo (dużo rzadziej, bo

Re: AWD w bmw 330xd

franek-b napisał: > no ale co to jest ten xdrive - łopatologicznie poproszę:-) To jest układ ze sprzęgłem płytkowym (jak np. Haldex) BEZ centralnego dyfra. Brak centralnego mechanizmu różnicowego oznacza brak ciągłości przekazywania napędu na przednie koła: Włączeniem/wyłączeniem sprzęgła

stałe 4x4 w audi

Witam! subaru stosuje stały naped we wszystkich swoich modelach ( 3 mechanizmy róznicowe) audi stosuje ten rodzaj napedu do dzisiaj w niektórych modelach z silnikiem ułozonym wzdłuznie z przodu . jest to tzw sytem Quattro ,opierajacy sie na 3 mechanizmach róznicowych( po jednym na kazda os i

Re: Najlepsze jest AWD + domyślność

syncro - na obu osiach są takie same opony. A wystarczyło dać minimalnie różne opony (choćby nierównomiernie zużyte) żeby zagotować czynnik. Po czymś takim on jest do wymiany. Między innymi z takich powodów weszły mechanizmy typu haldex, gdzie nie ma spięcia i generalnie sprzęgło jest trwałe. Co do

Re: Osobowe z napędem 4WD - jaki sens?

> k > w wielkim uproszczeniu) i dzięki temu masz doskonałe własciwości jezdne w > każdych warunkach.. w pozostałych wymienionych napęd na dodatkowe dwa koła jest > dołączany przez sprzegło wiskotyczne wtedy gdy pierwsze dwa zaczynają się > ślizgać ponadto masz tam zwykłe mechanizmy

Mocny silnik+napęd na tył

:) ). Przynam się, że to jes to! Nieźle wyważony, silnik o b. dobrej charakterystyce, automat fajnie zapina kolejne biegi, co dało mi parę bardzo przyjemnych, kontrolowanych uslizgów tyłu. Pierwszy mnie mocno zaskoczył, bo nawet - okłamywany na codzień prednim napedem we wszystkim czym jeżdżę (+czasem Haldex

Re: Napęd na 4. Pytanie laika.

jacekzet napisał: > Co daje napęd na 4 koła w Subaru Legacy. Istotnie zwiększa bezpieczeństwo jazdy. Moment obrotowy jest w przypadku jazdy bez poślizgu rozkładany przez centralny mechanizm różnicowy równo na obie osie (stąd symmetric all wheel drive), tym samym opony danej osi, musząc

Re: Skoda Octavia 4x4 jest super zima .

Gość portalu: Lamehr napisał(a): > - czy mechanizm który przenosi na tylną oś zabiera miejsce bagażnika, ew. > pełnego koła zapasowego? 100 litrów bagażnika mniej. > - jak się z tym jezdzi - chodzi o błoto, teren, śnieg (nie myślę ruszac tym na > offrad - mam na myśli

Re: Haldex

zapobiegliwości, załączyli również blokady centralnych mechanizmów różnicowych, w których dołączyli napęd na przód (domyślam się, że chodzi o SUVy i pick-up'y). Jazda z załączoną blokadą (szczególnie mechaniczną, blokującą na sztywno, nie dopuszczającą do żadnych różnic w prędkościach obrotowych osi) na

Re: Torsen vs Haldex

stwierdzenie o podziale mocy równo 50/50. pytanie rozchodzi sie tylko o to ,które wersje 4 motion wykorzystuja system torsena( v6 tdi, czy moze W8 ?)w B5 przed faceliftingiem , w wersji 2.8 v6 syncro na pewno był Haldex.zródło: instrukcja obsługi dopuszcz mozliwosc holowania passata syncro na wózku z

Re: Najlepsze napędy 4X4.

napędu Audi quattro z mechanizmem róznicowym Torsena. Panie "frankowski", ja to sprawdzałem. Torsen dzisiaj, jest tylko w W8. Owszem, jak powiedziałem był też w V6 do 1998, ale potem zastąpił go Haldex. Kidyś nawet było porównanie A6 2.8 quattro Tiptronic i Passata 2.8 V6 4Motion i tych

Re: etam - haldex to ersatz

mechanizmów różnicowych. Wiem że to tylko elektronika + hamulce ale przy napędzie na jedną oś świetnie się sprawdzają na sniegu, zwłaszcza w górach. Zamiast jedno koło, ciągną zawsze dwa. -- Kobieto! Nigdy nie stawaj pomiędzy twoim mężczyzną, a jego kolegami. Pamiętaj, że on nie zastąpi swoich kolegów

tylko torsen

marek to proste rozwiniecie tylniego napedu poprzez elektronike a wiec z zalozenia duzo gorsze rozwiaznie niz mechaniczne ukklady alfy i audi. Co do haldexa to nic innego jak sprzglo wiskotyczne bo haldex to zdaje sie po prostu nazwa firmy ktora sprzedaje to rozwiazanie. To tak jak na mercedesa

Re: Najlepsze jest AWD + domyślność

wiskotyczne stosowane jako blokada mechanizmu różnicowego > (np. Subaru) to inny zupełnie temat (choć także dotyczy 4x4). Rzecz w tym, ze klasyczna wiskoza jako bezposrednie sprzeganie osi to juz przeszlosc. Teraz stosowane sa glownie rozwiazania typu haldex (vw), sprzegla tarczowe (bmw) wydumki (impreza

Re: Volkswagen Touareg

johndoe napisał: > faktycznie, powinny sie znalezc idealnie za xc90 a przed cr-v :) Co to jest XC90? Oto jest pytanie! 7-osobowe kombi z Haldexem, bez reduktora, blokad mechanizmów różnicowych i poprzecznie umieszczonym silnikiem zbudowane na płycie S60/V70/S80. Dla przypomnienia - Haldex

Re: Torsen vs Haldex

zwieksza to > wiarygodnosc słów.oczywiscie błedem było stwierdzenie o podziale mocy równo > 50/50. pytanie rozchodzi sie tylko o to ,które wersje 4 motion wykorzystuja > system torsena( v6 tdi, czy moze W8 ?)w B5 przed faceliftingiem , w wersji 2.8 > v6 syncro na pewno był Haldex

Re: Najlepsze napędy 4X4.

Chyba trochę tu się pojawiło niejasności. Marketingowe nazwy rodzajów napędu to jedno, a prawda techniczna - drugie. W obecnym Passacie B5 napęd nazywany 4Motion to najprawdziwszy system przeniesienia napędu Audi quattro z mechanizmem róznicowym Torsena. W innych samochodach VW (oprócz Phaetona

Re: X-Drive

torsena będzie podzielony w proporcji 80:20 (bo taka jest dopuszczalna) i jedno z kół na tylnej osi się śliźnie. Zauważ że poślizg tylnego koła będzie przy podziale momentu 80:20. Od momentu poślizgu wykrytego przez ABS mechanizm oparty o torsena i xdrive działają już bardzo podobnie - zaczyna się

Re: tylko torsen

merc ale z tego co pisze prasa uklady 4x4 > tych dwoch ostatnich marek to proste rozwiniecie tylniego napedu poprzez > elektronike a wiec z zalozenia duzo gorsze rozwiaznie niz mechaniczne ukklady > alfy i audi. > Co do haldexa to nic innego jak sprzglo wiskotyczne bo haldex to zdaje

Re: 4x4 - wyjasnienie

oszczędzania paliwa, ale najlepsze SUVy mają permanentny- Granad Cherokee, Land Rover, M-klasa, X5... Generalnie chodzi o mozliwosci p > oruszania sie po nierownym terenie, > a naped jest przekazywany zdaje sie przez jeden mechanizm roznicowy. Nawet w systemach z dołączanym napędem stosuje się 3

Haldex

Haldex – rodzaj samoblokującego się sprzęgła opatentowanego i produkowanego przez szwedzką firmę o tej samej nazwie. Stosowane jako centralny mechanizm różnicowy dla optymalnego rozdzielenia momentu obrotowego pomiędzy przednią i tylną oś napędzaną. BudowaHaldex łączy 2 wały prowadzące

Szpera

Szpera (potocznie, z niemieckiego Sperrdifferenzial) - mechanizm różnicowy o zwiększonym tarciu wewnętrznym, pozwalający na równiejsze przekazywanie mocy na oba koła lub osie.Mechanizmy dzielimy na: działające na różnice momentów obrotowych np: TorSen, mechanizm cierny płytkowy, mechanizm cierny

Opel Insignia

i wzmocnienia ochronne. Auto posiada napęd AWD bazujący na sprzęgle Haldex i mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu i adaptacyjne zawieszenie Opel FlexRide. Podobnie jak wersja po liftingu auto zadebiutuje we Frankfurcie. Samochód napędzany jest wyłącznie turbodoładowanymi silnikami z bezpośrednim

SEAT León

na FR (Formula Racing). Słabsze diesle oferowały moc 90, 110 oraz 130 KM. Na niektórych rynkach León oferowany był z napędem na cztery koła, wyposażony w samoblokujące się sprzęgło Haldex pochodzące z VW Golfa 4Motion. Wszystkie silniki o mocy ponad 130 KM wyposażone były standardowo w manualną, 6

Tekst udostępniany na licencji Creative Commons: uznanie autorstwa, na tych samych warunkach, z możliwością obowiązywania dodatkowych ograniczeń. Zobacz szczegółowe informacje o warunkach korzystania.
Zasady zachowania poufności. O Wikipedii. Korzystasz z Wikipedii tylko na własną odpowiedzialność. Materiał pochodzący z Wikipedii został zmodyfikowany poprzez ograniczenie liczby przypisów. Wikipedia® is a registered tradmark of the Wikimedia Foundation.