koszty podatku drogowego w niemczech

sprawdź też:

podatki

Mateusz Trzmiel

Ekoauta, czyli o CO2 tu chodzi

Ekoauta, czyli o CO2 tu chodzi

Producenci aut chcą rzucić do walki o rynek całe dy wizje "zielonych" modeli. Powody? Takie ekoauta spalają mniej paliwa, nie zatruwają tak środowiska i obłożone są niższymi podatkami. Niestety, nie w Polsce.

Wielka Brytania

Zjednoczone Królestwo Wielkiej Brytanii jest krajem typowo wyspiarskim niezwykle zróżnicowanym krajobrazowo, od uprawnych nizin i łagodnych pagórków rozciągających się na południu i zachodzie kraju po wyżyny i góry znajdujące się na wschodzie i północy. W jego skład wchodzą cztery wielkie regiony: Anglia, Szkocja, Walia i Irlandia Północna

Za co kochamy angielską motoryzację

Angielska motoryzacja jest inna, specyficzna i wyjątkowa. To specjaliści od luksusu, ręcznej budowy i małych firm. Na pewno coś pominęliśmy, a przy niektórych markach nie dane nam było zdecydować się an jeden model, nie mówiąc o wersji. Kochamy Wielką Brytanię i królową oczywiście też. 

Seat Altea 1.6 CNG - test | Za kierownicą

rodzinny minivan. Tu jednak pojawia się pytanie: jak ją użytkować przy tak mizernej infrastrukturze stacji CNG? W Polsce jest ich raptem 24. Program drogowej "gazyfikacji" ciągnie się od lat w tempie gorszym niż autostrady. Jeśli ktoś zamierza jeździć głównie po mieście, w którym jest odpowiedni

Dlaczego Polska nie ma dróg?

prędkość do warunków. W Niemczech, jeśli pada deszcz, a pan jedzie ponad 130 km/godz. i rozbije auto, to firma ubezpieczeniowa nie pokryje kosztów naprawy. To działa i nikt nie ma kłopotów z interpretacją.Tu wychodzi kwestia wzajemnych relacji. Często można odnieść wrażenie, że głównym zadaniem drogówki i

Świadectwo oryginalności - nowe zasady przy przerejestrowywaniu auta

kupione legalnie. Proponowane rozwiązanie jest wzorowane na systemach obowiązujących w Niemczech, Szwajcarii i na Węgrzech. W tym ostatnim kraju od 1999 roku, kiedy wprowadzono tam podobne uregulowania, liczba skradzionych pojazdów spadła o ponad połowę.Przepisy wprowadzające świadectwa oryginalności są

Re: Auto....nieudacznicy.A kto wziął łapówę..

podatek drogowy w cenie paliwa. I jeszcze jedno obesralku - w Holandi zbudowano ponad 2x wiecej km drog o parametrach autostrad i ekspresowek niz w Polsce i dalej sie buduje i nie laduj sie ze kosztowalo to 50mln E za jeden km bo to nieprawda. www.dutchnews.nl/news/archives/2013/05/the

Re: oszczędny diesel na dojazdy do pracy

Nie, nie. Nie przekonasz mnie, mimo że u nas to znaczy w Niemczech koszty utrzymania (mam tu na myśli ubezpieczenie jak i podatek drogowy) przy dieslach są wyższe to mimo tego przy takiej trasie jak tu założyciel tematu pisze bardziej opłaci się diesel. Cena litra diesla jest niższa jak i przepał

w Niemczech jest podatek drogowy

> Polska to jednak kraj zlodziejski cale Niemcy przejade darmowymi 3 > wiecej pasmowymi autostradami W Niemczech kierowcy placa podatek drogowy nie w cenie paliwa (ktore i tak jest drozsze niz u nas) ale jako abonament. Srednio podatek drogowy w Niemczech to koszt okolo 1500 euro rocznie

Re: oszczędny diesel na dojazdy do pracy

nie-tak napisała: > Nie, nie. > Nie przekonasz mnie, mimo że u nas to znaczy w Niemczech koszty utrzymania (mam > tu na myśli ubezpieczenie jak i podatek drogowy) przy dieslach są wyższe to mi > mo tego przy takiej trasie jak tu założyciel tematu pisze bardziej opłaci się d >

Jak pomagać bezrobotnym?

płacić ani w jednym, ani w drugim miejscu podatków ? Mamy np. biurokrację, która dotyka głównie małe firmy, ale spójrz na to jak działa ktokolwiek z przewagą np. nie zapłaci pensji, nie na czas, nie w całości, z drugiej strony dostaniesz sól drogową - to też wina państwa ? A podrabianą szynka z Włoch, a

Re: Będzie lepiej, jak w Niemczech i Holandii

wprowadzą opłaty a nie CZY, bo de facto Niemcy już płacą za autostrady w kosmicznie wysokiej opłacie drogowej zawartej w paliwie + podatek. Podobnie Holendrzy. Tylko jak ty sobie polskim samochodem śmigasz na zakupy do Berlina to nic nie płacisz za autobanę. Ale tylko jeszcze jakiś czas :) Już niedługo w

Brak obwodnicy to kolosalny błąd

Wyrzucenie obwodnicy Olsztyna to nieporozumienie i bardzo duży błąd, który przełoży się na nieodwracalne straty dla rządzącej koalicji. Wszystko jest już przygotowane -nasza administracja sprawnie wykonała dobrą robotę przygotowując dokumenty pod drogę - zgodnie z wcześniejszymi planami drogowymi

Prezydent o obwodnicy: współczuję parlamentarzy...

Wyrzucenie obwodnicy Olsztyna to nieporozumienie i bardzo duży błąd, który przełoży się na nieodwracalne straty dla rządzącej koalicji. Wszystko jest już przygotowane -nasza administracja sprawnie wykonała dobrą robotę przygotowując dokumenty pod drogę - zgodnie z wcześniejszymi planami drogowymi

Re: Autostrada A4 będzie płatna najwcześniej od m

opowiadasz, bo autostrad nie buduje się z wpływów winietowych. Słyszałeś o czymś takim jak podatek drogowy? Poza jaki związek ma długość autostrady z systemem poboru opłat? Według twojego toku rozumowania najwięcej bramek powinni mieć Niemcy, a u nich jeździ się przecież za darmo...

Re: Dlaczego Polskę ciągle na tym forum

Frankfurcie nad Menem czy Monachium), że komunikacja miejska jest też 4x droższa, ubezpieczenie samochodu, podatek drogowy itp. Fakt ciuchy i żywność jest relatywnie tańsza , fakt ogólnie Niemcom żyje się lepiej, ale to nie raj na ziemi. Jeżeli koledze się wydaje, że dostałby 4 razy większą pensję, a koszty

Re: Jeżdżenie samochodem należy penalizować.

alanta1 napisała: > Oszczędności są na tyle duże, że opłaca się nawet od czasu do czasu większe zak > upy zrobić wykorzystując taksówkę, kiedyś to przeliczaliśmy... Nawet w Polsce? No bo w Polsce nie ma przecież podatku drogowego, a ubezpieczenia są kilkukrotnie tańsze, czy stałe koszty

Po czesci mozna sie zgodzic

Francji. W Hiszpanii kosztuje to juz 8 eurocntow. Bezplatne autostrady w Niemczech sa tylko pozornie (raczej dla cudzoziemcow). Pomijam oplaty dla ciezarowek, ale wlasciciele samochodow osobowych placa dodatkowo podatek drogowy, do tego cena paliwa jest wyraznie wyzsza niz w Polsce.

Re: Tir-y uciekły z autostrad na drogi lokalne

Dokładnie Wszyscy piszą że podatek drogowy to na nowe drogi. A stare i zniszczone to co??? Same się wyremontują. A za utrzymanie dróg w czasie zimy to niby kto płaci - św Mikołaj. Inna sprawa to trwałość tych nawierzchni, które po kilku latach wymagają ponownego remontu i co za tym idzie kosztów

Pod ekranami przy ul. Pio giną ptaki. Grzywacze...

WRACA JAKO LA=PO=WKI DO URZEDNKÓW DLATEGO CIAGLE COS BUDUJA REMONTUJA NEWAZNE ZE BEZSENSU WAZNE BY JAK NAJDROZEJ I NAJDLUZEJ I ZE KRYZYS s=PO=dowalo bezsensowne zadluzanie i zbyt wysokie PO=datki KAZDY REMONT PRZETARG BUDOWA TO OKAZJA DO PRZEKRETÓW ZAWYZANIA KOSZTÓW ŁA=PO=WEK PO CO ROBIC RAZ I DOBRZE

Cenę za km mamy w top światowych cen

polega na braku środków (mamy ich tyle samo co Niemcy, ceny paliwa i podatku drogowego zbliżone, a koszty pracy zaniżone), ale w egzekucji. Firma O wygrywa przetarg. Albo wybuduje drogę na miarę naszych potrzeb, albo dostanie 0 zł za bubla. -- Polska Scena Polityczna :)

Re: Cena :)

wypożyczalni). Zakupy nadal robię w supermarkecie (rowerem z dużymi sakwami - da się), za to rocznie oszczędzam tylko na ubezpieczeniu i podatku drogowym (w Niemczech trzeba taki płacić osobno) prawie 2000 euro (w porównaniu z tym polskie opłaty stałe to pikuś, może dlatego też na 1000 mieszkańców w Opolu jest

Re: >>> "skrótu myślowego":

są darmowe / jeszcze/ dla pojazdów z poza Niemiec. Gdybyś powiedział posiadaczowi pojazdu zarejstrowanego w Niemczech to usłyszysz, ile on musi. zapłacić każdego roku podatku drogowego.W zależności od pojazdu, podatek kosztuje kilkaset Euro. A i tak straszą ich że, podobnie jak to ma miejsce w

nie mylić potencjału z faktycznym rozwojem!

kompletnie się nie wykorzystuje. On jest zwyczajnie marnotrawiony przez kierowanie środków na głupie inwestycje. Trzeba też się zastanowić jakim kosztem tworzy się te warunki dla firm, co miasta z tego mają (BO NIC - ŻADNYCH PODATKÓW) i jakie to przynosi korzyści mieszkańcom.

Kierowcy o podwyżce cen na A4: "To wyrób autost...

zdejmiemy tyle i zapłacisz tyle,nie ja chcę dostać jak oni konkretny, kwitek i konkretną kasę po tym będe płacil(domyślnie,bo ja i tak nie pojadę taka dróżką).Państwo zrzuca z siebie problem drogowy tylko naszym kosztem,a jest ono jak dupa od srania aby za nasze podatki sprawnie działać a nie migać się od

Zmierzamy w złą stronę. Szef białostockiej PO o...

Zielonogórskiej i Wrocławskiej przejazd tego samego odcinka zajmuje ok. 5 minut dłużej niż przed "modernizacją" ze względu na sygnalizację drogową. Tymczasem kosztem budowy 1-5 km drogi rocznie można uruchomić kursy szynobusu na trasie kolei miejskiej np. – Białystok Stadion (Kleosin, Politechnika

Re: Częstochowa ma miliard

zatrudnić w urzędzie jakiegos dobrego planistę by rozplanował rzwój infratruktury drogowej, trmawajowej, autobusowej, rowerowej, gdzie budować osiedla, centra handlowe, parki, boiska itp. najlepiej takiego który ma doswiadczenie w krajach bardziej rozwiniętych, np. niemcy, dania (piękna kopenhaga) lub

Windy przy giełdzie na Andersa. Będą, ale w 201...

=dczas kryzysu raczej trzeba obniżać po=datki i wydatki "jak kraść to miliony" dlatego urzędasy zajmują się większymi drogami, planami spalarni itp. na takich małych inwestycjach zbyt łatwo wykryć ich szwindle przekręty i zawyżanie kosztów? DLATEGO ZAMIAST ZROBIC COS Z SENSEM PO=STANOWIONO WYCIAGNAC

Re: Białystok. Budżet na rok 2013. Inwestycje i..

czy Zielonogórskiej i Wrocławskiej przejazd tego samego odcinka zajmuje ok. 5 minut dłużej niż przed "modernizacją" ze względu na sygnalizację drogową. Tymczasem kosztem budowy 1-5 km drogi rocznie można uruchomić kursy szynobusu na trasie kolei miejskiej np. – Białystok Stadion

Re: Białystok AD... Nie do końca prawdziwe podsum

, wydłużenie czasu dojazdu, większą emisje hałasu i zanieczyszczeń. Przykładowo po przebudowie ul. Mazowieckiej i Legionowej czy Zielonogórskiej i Wrocławskiej przejazd tego samego odcinka zajmuje ok. 5 minut dłużej niż przed "modernizacją" ze względu na sygnalizację drogową. Tymczasem kosztem budowy

Re: koNiEc darmowych autostrad do 2025 wD,NL,UK,S

kolejny pokazuje nam, że nie opłaca się pracować i nie opłaca się być mobilnym. Czy w Niemczech, Czechach, Szwecji, W.Brytanii czy Austrii koszty utrzymania dróg są mniejsze? Nie zamierzam niczego czytać, żadnych wypocin europejskiego urzędasa. Co z tego, że ktoś wymyślił sobie jakąś głupotę. Ja

Z tym bym się akurat nie zgodził.

. Inna sprawa, że wpływy do budżetu wzrosną minimalnie, ale żeby nie wiem jak rząd manipulował podatkami, to wpływy nie wzrosną dramatycznie. Piszę już o tym do znudzenia, ale dziura budżetowa ma swoje korzenie w strukturze polskiej gospodarki. Oparliśmy konkurencyjność o niskie koszty pracy, czyli po

Zatrzymano mężczyznę, który groził, że zabije p...

czy Zielonogórskiej i Wrocławskiej przejazd tego samego odcinka zajmuje ok. 5 minut dłużej niż przed "modernizacją" ze względu na sygnalizację drogową. Tymczasem kosztem budowy 1-5 km drogi rocznie można uruchomić kursy szynobusu na trasie kolei miejskiej np. – Białystok Stadion

Re: Niemcy ścigają Polaków

. Mniemam, ze bedziesz buraka po sadach scigal bo mieszkasz w Niemczech i masz ubezbieczenie prawne bo przeciez nie na wlasny koszt, skoro sknerzysz na oplate podatku drogowego. A skoro uzywasz auta tylko do jednomiesiecznego przejazdu do domu to nie potrafisz liczyc - taniej wyniesie Cie oplata za

samochod w mieście to problem

trend spotęgowany także przez kryzys rozpoczęty w 87 roku. > Ja nie zamierzam godzić się z faktem, że rocznie polscy kierowcy oddają do budż > etu 60-70 mld złotych w postaci podatku drogowego i akcyzy i jeszcze ktoś mówi > im że trzeba wprowadzić opłaty bo nie może być tak, że jeździmy za

Re: rower 7-8 miesiecy w roku, i co dalej ?

opłatę drogową zawartą w paliwie płacą np. koleje i przewoźnicy lotniczy, którzy potem bezpośrednio płacą za dostęp do infrastruktury (i to najwięcej w Europie). Transport samochodowy nie pokrywa nawet połowy kosztów, które powoduje. > c) powodują znaczacy wzrost zagrożenia na jezdniach To nie

Autostrada A2 zostanie rozebrana i wybudowana j..

pobudować państwo (łatwo policzyć ile zarabowało kasy przy dystrybutorach od roku 1990 i podzielić przez adekwatny koszt budowy km). Wszędzie na świecie, gdzie istnieje rozwinięta infrastruktura drogowa, to państwo najszybciej budowało autostrady (Niemcy lata 30., USA lata 60.) i to państwo jest ich

Re: Emigracja - pytania

Polsce, miasta są też przyjazne dla rowerów, a na tych parę wyjazdów w roku do Polski taniej wziąć samochód z wypożyczalni. Polskie zniżki na ogół są uwzględniane przez niemieckich ubezpieczycieli, ale i tak ubezpieczenie jest 3-4 razy droższe niż w Polsce. Do tego dochodzi podatek drogowy, którego w

Re: tylko w pierwszym zdaniu miałeś rację:

miejskimi, to z Twojej karty kredytowe > Rozumiem, że trochę poniosło Cię w argumentacji, bo nie wierzę byś nie słyszał > o akcyzie na benzynę i opłacie paliwowej w cenie benzyny. W Polsce tak jak np. w Niemczech podatki płacone przez kierowców to jakieś 50% kosztów systemu drogowego. Inwestycje

Re: "Mgła" wprowadziła zamieszanie w PO.

tragiczne wydarzenia dotyczące obywateli Polski, i dwie różne reakcje rządu, wydarzenia związane z wypadkami drogowymi i reakcja rządu na nie. Pierwszą był wypadek polskiego autobusu na autostradzie w Niemczech 13 ofiar śmiertelnych kilkanaście ofiar rannych, szybka reakcja kukiełki Tuska, pokazówka w TV

Stanowisko magistratu o cięciach drogowych

KOSZTÓW ŁA=PO=WEK PO CO ROBIC RAZ I DOBRZE LEPIEJ JAK NAJDROZEJ NAJGORZEJ I NAJDLUZEJ NIEWAŻNE ŻE BEZ SENSU I ZE PO=DCZAS KRYZYSU RACZEJ TRZEBA OBNIZAC PO=DATKI I WYDATKI "JAK KRASC TO MILIONY" DLATEGO URZEDASY ZAJMUJA SIE WIEKSZYMI DROGAMI, PLANAMI SPALARNI ITP. NA TAKICH MALYCH INWESTYCJACH

Re: Czytajcie rolnicy z Sanik i Raczek

TIRY NA TORY+ LEPSZA SIEĆ PUBLICZNYCH DRÓG EKSPRESOWYCH NIŻ KILKA PŁATNYCH AUTO=STRA(d)T „PRYWATNYCH” A ZBUDOWANYCH ZA NASZE PODATKI DOŚĆ PRZEKRĘTÓW PRZY BUDOWIE DRÓG ZAWYŻANIA KOSZTÓW PRZEZ URZĘDNIKÓW I FIRMY DROGOWE CHCESZ JAK NA "AUTOSTRADZIE" WIELKOPOLSKIEJ PLACIC PO 11

Re: Niemcy ściągają podatek drogowy od Polaków. N

Kto mieszka w Niemczech ma obowiązek zarejestrować samochód w Niemczech. Polacy nie tylko przy granicy rejestrują swoje samochody w Polsce. W całych Niemczech jest to dość powszechna praktyka. Oszczędzają w ten sposób na podatku i na kosztach ubezpieczenia (w Polsce jest taniej). Buractwo i tyle.

Re: Wrocławskie Badania Ruchu. Jak się jeździ po

? > samochod wymyslil czlowiek i czlowiekowi ma sluzyc. I służy. Koncerny naftowe zarabiaj i od 100 lat torpedują prace nad akumulatorami do aut elektrycznych. Lobby drogowe buduje w Polsce drogi w cenach światowych mimo że koszty materiałów i pracy są u nas kilkukrotnie niższe. Urzędnicy biorą pod

Bo podatek z paliwa nie pokrywa kosztów

Koszty transportu drogowego nie są pokrywane przez ten żałosny podatek. Cała "opłacalność" tirów opiera się na eksternalizowaniu kosztów - zatruwanie środowiska, choroby, wypadki, degeneracja miast itd. Gdyby do ceny benzyny doliczyć rzeczywiste koszty używania samochodów to byłaby

Re: Bieda, biedzie nie równa

quant34 napisał: >Z artykułu wynika, że za "biedę" autorzy atlasu uważają 764 Euro >na głowę (..) >porównanie skwitować stwierdzeniem, że koszty utrzymania są w >Niemczech wyższe niż w Polsce. Sęk w tym, że to nieprawda. Jeżeli >się wie jak i gdzie kupować, to takie dobra

Kolejny bubel na Trasie Kopernikańskiej

=PO=WKI DO URZEDNKÓW DLATEGO CIAGLE COS BUDUJA REMONTUJA NEWAZNE ZE BEZSENSU WAZNE BY JAK NAJDROZEJ I NAJDLUZEJ I ZE KRYZYS s=PO=dowalo bezsensowne zadluzanie i zbyt wysokie PO=datki KAZDY REMONT PRZETARG BUDOWA TO OKAZJA DO PRZEKRETÓW ZAWYZANIA KOSZTÓW ŁA=PO=WEK PO CO ROBIC RAZ I DOBRZE LEPIEJ JAK

Auto z Niemiec, rejestrowane w PL, wraca do BRD

co teraz dalej... Moge jezdzic na polskich tablicach, placac mniejsze ubezpieczenie ( czy to prawda, bo kiedys moje CC w polsce bylo drozsze niz mercedes w niemczech) i unikac podatku drogowego. Ale gdy trafie na kontrole policji ( mieszkam w duzym miescie i takie kontrole mam srednio co miesiac

Re: Centra polskich miast zamykane dla aut.

Bydgoszczy – 345." "Choć kierowcy buntują się przeciw wysokim podatkom w paliwie, opłatom za autostrady, parkowanie czy coraz powszechniejszym opłatom za wjazd do centrów miast, statystyki pokazują, że wpływy nie pokrywają wszystkich kosztów. Zdaniem niemieckiego Federalnego Urzędu

Urbanizacja? Nie!

wsiami? Nonsens. Mieszkając na wsi można prowadzić zupełnie miejską pracę. Do tego potrzebny jest dobry dojazd do miast - czyli infrastruktura drogowa. A także - szybki internet na wsiach. Również mieszkając na wsi można prowadzić działalność usługową na skalę lokalną. W Niemczech we wsiach na każdym

Re: Niemieckie prawo jazdy - polski samochod

(np. ponad pol roku), to musisz tez miec samochod zameldowany w Niemczech. Inaczej dochodzenie wymagan stawianych samochodom w Niemczech (stan techniczny i emisyjny, podatki drogowe), a takze egzekucja ewentualnych mandatow i punktow bylaby praktycznie niemozliwa. To, do kogo nalezy rzeczony

Re: A słupki runą, runą, runą...

pokrywane tylko z podatku drogowego, to ten podatek > musiałby być niesamowicie duży. A nie jest? > Ale nawet jeśli istotnie tak by było, to kto pokrywa straty wywołane ruchem > samochodów? Kto pokrywa koszty leczenia i utrzymania ofiar wypadków? Kto A kto pokrywa zyski? Czy twoja zgrzewka

PS: sprawa składowania żużli i popiołów

gandharwa napisał: > Gość portalu: Gutek napisał(a): Tona odpadów na składowisko to w perspektywie 400 zł > samego podatku śmieciowego (taka informacja jest na stronie Ministerstwa Środowiska) Ministerstwo Środowiska, nie pierwszy raz zresztą, ma nieaktualne informacje na swojej

Re: Kierowcy doradzają urzędnikom

"Miejsce jest. Rowniez na zjazdy" Stwierdzenie, że jest miejsce, to o wiele za mało, żeby zbudować węzęł drogowy. Wiesz, że w mieście przeznaczanie gruntów pod rozdmuchane skrzyżowania to zwykłe marnotrawstwo pieniędzy? Taki grunt zagospodarowany w inny sposób pracuje na siebie, a

żaden idiotyzm, problem baaardzo serio

zamożnych mieszkańców rozciągających się miast i ich podatki, a także miejsca pracy w przenoszącym się pod miasta przemyśle i siedziby firm, partycypują proporcjonalnie albo ponad proporcjonalnie w kosztach utrzymania i rozwoju infrastruktury komunikacyjnej. W Polsce nie mamy w tym względzie wolnego rynku

Re: VAT

Gość portalu: andrut napisał(a): > > gdzieś czytałem, że w momencie sprzedaży tam się samochód zawsze > wyrejestrowuje. TAK bo tak dlugo jak auto jest na mnie zarejestrowane musze placic podatek drogowy, ubezpeczenie, mandaty czyli jestem odpowiedzialna za wszystko zwiazane z

Re: Mam dość Pis-u:)))

były one własnością Policji i kasa (podatek miejscowego społeczeństwa) szła do budżetu centralnego i kierowana na ogólne cele policji ? To znaczy byłoby w porządku ? A większa liczba radarów to przecież większe bezpieczeństwo ruchu drogowego i mniej ofiar wypadków drogowych. Dla mnie jest obojętne kto

cd: tresc nieopublikowanych sprostowan

Białymstoku, ze względu na bliskość miasta uciążliwego, niebezpiecznego, bez możliwości dalszej rozbudowy, służącego tylko dla bezpłatnych (kosztem naszych podatków) przelotów urzędników, posłów, senatorów, eurodeputowanych, zamiast np., modernizacji połączeń kolejowego do Warszawy gdzie zawsze będzie

Tiry na Tory

- Austria, akcyza - Niemcy) finansuje sie właśnie kolej. A u nas nawet prywatne firmy kolejowe towarowe (a takich jest coraz więcej) muszą płacić astronomiczne ceny za dostęp do infrastruktury (bo państwo dotuje tylko drogową a nie koljową) oraz nawet one płacą w paliwie i oleju napędowym płacą opłatę

Re: Czy ktoś może mi wytłumaczyć...

juz nie kierowcow wina. Gdyby wszystkie placone przez kierowcow pieniadze (akcyza i vat w paliwie, podatek drogowy,, oplata paliwowa, akcyza od nowego pojazdu, vat od nowego, pcc2 od sprzedazy i in) przeznaczyc na drogi mielibysmy dzis najnowoczesniejsza (moze po niemczech) siec drogowa w europie

troche prawdy...cz.1

ponad 2,5 razy większy deficyt niż w poprzednim, co oznacza destabilizację finansów państwa. Niektórzy eksperci twierdzą jednak, że dziurę budżetową powiększają wypchnięty do Krajowego Funduszu Drogowego dług, który tylko w tym roku ma wynieść 18,8 mld zł (7,8 mld zł obligacji i 11 mld zł z pożyczki

troche prawdy nie ustami pseudoprofesora

ponad 2,5 razy większy deficyt niż w poprzednim, co oznacza destabilizację finansów państwa. Niektórzy eksperci twierdzą jednak, że dziurę budżetową powiększają wypchnięty do Krajowego Funduszu Drogowego dług, który tylko w tym roku ma wynieść 18,8 mld zł (7,8 mld zł obligacji i 11 mld zł z pożyczki

troche prawdy...cz.1

ponad 2,5 razy większy deficyt niż w poprzednim, co oznacza destabilizację finansów państwa. Niektórzy eksperci twierdzą jednak, że dziurę budżetową powiększają wypchnięty do Krajowego Funduszu Drogowego dług, który tylko w tym roku ma wynieść 18,8 mld zł (7,8 mld zł obligacji i 11 mld zł z pożyczki

Model niemiecki

Pisalem juz na tym formu wielokrotnie jakie sa przecietne zarobki i koszty w Niemczech, ale jak czytam posty wyzej to widze, ze nie ma sensu, bo kazdy wie jak "dobrze" wiedzie sie Niemcom, jak dobrze "zarabiaja" jak "malo" placa i "bogato" zyja itd.... Oj

Re: Cięcia budżetowe grożą katastrofą drogom kraj

samo dotyczy tego bałaganu co do akcyzy/opłat za autostrady - przecież od początku można było spojrzeć na rozwiązania we Francji z jednej (płatne drogi) i w Niemczech/Austrii z drugiej (podatki drogowe/ akcyza) i wprowadzić odpowiedni. A myśmy wybrali misz-masz- trochę tego i trochę

Re: Czy ktoś może mi wytłumaczyć...

, > podatek drogowy,, oplata paliwowa, akcyza od nowego pojazdu, vat od nowego, > pcc2 od sprzedazy i in) przeznaczyc na drogi mielibysmy dzis ajnowoczesniejsza > (moze po niemczech) siec drogowa w europie. I nikle problemy komunikacyjne - > w warszawie rowniez. Ale trzeba dodać do tego

Re: PO planuje kolejną rewolucję drogową

rządzi, wszystkie drogi publiczne powinno budować państwo, na które pracimy rekorodowe w Europie podatki, a nie prywaciarze w zamian za dodatkową opłatę za przejazd. To przecież mają być drogi publiczne ! Winieta to jedynie forma partycypacji w kosztach budowy i eksploatacji dróg dla tych, co korzystają

Re: Jestes stary, mozg ci sie zużył i bredzisz em

uprawnienia stron. Nie gryziesz sie faktem,że facet mieszka z facetem,ksiądz z gosposią czy klerykiem,a martwi cię to co jest głównie usankcjonowaniem praw tych ludzi,praw do miłości,praw majatkowych,praw do wspólnej starości.Przemyśl to. Co do oddawania ziemi Niemcom to gdybyś wczytał się uważnie w te

Re: A słupki runą, runą, runą...

utrzymanie autostrad, choć nimi nie jeździ. Niech za korzystanie z jakiegoś dobra płaci tylko ten, kto z niego korzysta. Rozwiązanie odmienne to rozwiązanie komunistyczne. > A nie jest? Nie wiem, jaki podatek drogowy jest w Niemczech, ale skoro do sieci dróg dopłącają _wszyscy_ podatnicy (nie tylko

Socjalizm w Junii Jewropiejeskoj ma się dobrze

. Powstaje jednak wątpliwość, czy ktokolwiek zechce za bilet zapłacić więcej. Podatek chce na pewno wprowadzić pięć lub sześć krajów Unii. Są to głównie zamożni członkowie Wspólnoty, jak Francja i Niemcy. Przeciwko temu pomysłowi są Austria, Finlandia, Szwecja, Włochy i kilka nowych państw członkowskich

Re: Wnosek o dymisje Pola oto dowody

Gość portalu: Janusz napisał(a): > Argumenty Pola: > 1. Konieczność rozbudowy dróg. Przy braku środków w budżecie winietki są > praktycznie jedyną metodą na uzyskanie wpływów finansowych. Braki środków budżetowych...sam min. Pol przyznał, że zaledwie 30% z podatku drogowego idzie na

SYLWESTER 2007 Praga Paryż Amsterdam

łazienką i TV, opieka pilota, zwiedzanie europejskich stolic z licencjonowanym przewodnikiem lub pilotem (Amsterdam), wycieczka objazdowa po Paryżu, bilety na przejazd środkami transportu miejskiego; metro w Pradze i Paryżu, oraz opłaty drogowe i parkingowe, podatek Vat. Cena nie zawiera: wyżywienia

SYLWESTER 2007 Praga Paryż Amsterdam

łazienką i TV, opieka pilota, zwiedzanie europejskich stolic z licencjonowanym przewodnikiem lub pilotem (Amsterdam), wycieczka objazdowa po Paryżu, bilety na przejazd środkami transportu miejskiego; metro w Pradze i Paryżu, oraz opłaty drogowe i parkingowe, podatek Vat. Cena nie zawiera: wyżywienia

Re: Emigrować czy zostać

zwiększać produkcję by mogli zaspokoić potrzeby konsumentów, co z kolei powoduje, że zatrudniają oni nowych pracowników itd. Niskie koszty prowadzenia działalności gospodarczej spowodują również, opłacalność prowadzenia legalnej, jawnej działalności gospodarczej (i płacenia tego niskiego podatku) zamiast

Dlaczego nie podpisaliśmy Ekokarty? Ponieważ nie b

lotniska regionalnego na Krywlanach w Białymstoku, ze względu na bliskość miasta uciążliwego, niebezpiecznego, bez możliwości dalszej rozbudowy, służącego tylko dla bezpłatnych (kosztem naszych podatków) przelotów urzędników, posłów, senatorów, eurodeputowanych, zamiast np., modernizacji połączeń

Re: Po co nam filar "ekologiczny" w Strategii Liz

drogowy na niekorzyść transportu kolejowego? Dlaczego obecnie w Niemczech następuje niebywały rozwój transportu wodnego, który, przez organizacje pozarządowe wiązany jest z „betonowaniem” rzek? Czy gdybyśmy całkowicie zatrzymali rozwój systemu dróg czy to poprawiłoby sytuację w naszym kraju

W Ameryce juz dawno stanely...

wzrostem zużycia energii. Problem ten rozwiązano w Niemczech, wprowadzając podatek od nośników energii (Ekosteuer), który wyeliminował te negatywne i bezsensowne tendencje długofalowe. Polegają one na tym, że ze składowych procesu ekonomicznego (inputs), takich jak praca i energia, czynnik pracy jest

Re: Londyn sparaliżowany. Loty z Warszawy odwołan

Accord 2.0 benzyna, 97 rok. Z uwagi na krotki staz kierowcy, miesieczna skladka OC wyniosla mnie 1000 funtow, podatek drogowy 250 funtow rocznie, spalanie w granicach 10l/100 km, parking pod domem za darmo. Czego mnie nauczyl pierwszy zakup? Ze od tej pory nie jestem uzalezniony od publicznego

Niemcy ściągają podatek drogowy od Polaków. Naw...

życie i Polactwo pani Monika zapewne zarejestrowałaby samochód na rodzinę, ale wtedy nie mogłaby "wrzucać w koszty" eksploatacji dot. samochodu. Wybrała więc mniejsze zło a może raczej: większe dobro :). Swoje oczywiście. Pani Monika jest więc niestety - par excellance - cwaniarą. Zresztą któs

Re: auta i nie tylko

Co zdrożeje, a co potanieje w roku 2004? Co w przyszłym roku zdrożeje na pewno? * paliwo: 1 stycznia wzrasta akcyza na paliwa silnikowe - zdrożeją one z tego powodu o 1-1,5 gr na litrze. Dodatkowo od 1 stycznia będzie również obowiązywała specjalna opłata paliwowa na inwestycje drogowe. Będzie

Re: Czy wracac do Polski z Kanady?

szkole, no i jakos > przebiedowalem. Teraz z jej pensja da sie w miare spokojnie zyc. --------------------------------------------------------------------- U nas (w Niemczech) osoba na kierowniczym stanowisku ma te 4tys Euro (netto) na reke. Koszty utrzymania wiadomo zaleza od prowadzonego standartu

Re: co o tym sądzicie?

prywatnego o cesje wierzytelnosci (koszty naprawy, albo rekompensata kasacji samochodu) i co sie dzieje? Wszyscy powiedza, ze jestes krwiopijca, czlowiekiem bez serca i inne takie, ze chcesz chlopa z rodzina pozbawic majatku a _nikt_ nie powie, ze chlop byl ostatnim cymbalem, nieodpowiedzialnym matolem

K.... mać!

dodatku brali olbrzymie łapówy! Więc panowie celnicy: ZAMKNĄĆ MORDY!!! - "Jednak w Europie Zachodniej eksploatacja pojazdów, które mają ponad dziesięć lat, zwykle nie jest opłacalna ze względu na wysokie podatki dla aut niespełniających obecnych norm emisji oraz wysokie koszty użytkowania

MYTO MA URATOWAC NIEMCY

wybiera sposób, w jaki zbiera opłaty. Jednak od 1 września system opłat w Niemczech ma się zmienić. Władze w Berlinie chcą wprowadzić płatności uzależnione od "ekologiczności" pojazdu. I znacznie wyższe, bo wynoszące 12,5 eurocenta za km (czyli w wypadku dłuższej trasy np. 100 euro

Cenzura na forum troche przegina--skromnie uwazam!

obniżają akcyzę na autogaz oraz stosują wiele ulg: preferencyjne stawki podatku akcyzowego dla paliwa LPG, obniżenie podatku drogowego dla samochodów z napędem gazowym, ulgi w podatku VAT lub bezpośrednią refundację kosztów montażu instalacji gazowej, brak ograniczeń w ruchu samochodów z instalacją

Re: Finał walki o inwestycję Hyundaia

; > -o dziwo koszty pracy sa niższe w Polsce o 4% > > - Podatek od dochodu firm jest na Słowacji niższy o 2% (stan danych na rok 2003 > ), > - VAT jest na Słowacji niższy o 2%, > - lokalne podatki na Słowacji nie istnieją, > (www.kpmg.pl/dbfetch/52616e646f6d4956d5ceed32e1fd6eb48f

Re: co na to Francja i Niemcy?

W jaki sposob rzady Francji i Niemiec wspieraja carpooling? Doplacaja do kosztow paliwa? czy zwracaja podatek drogowy wlascicielowi takie amatorskiej taksowki? Czy moze taki samochod z przygodnymi pasazerami moze sie poruszac po sciezce dla autobusow? Czy moze samorzad placi ubezpieczenie

Roeben inwestuje 38 mln EUR w Środzie Śl.

wschodnie (Rosja, Ukraina, Białoruś, republiki nadbałtyckie), do Czech, na Węgry i Słowację. - Z naszego punktu widzenia bardziej zależy nam na ekspansji na Wschód niż na Zachód. Nie możemy przecież konkurować w Niemczech z naszą firmą - matką. Poza tym eksport do zbyt odległych krajów jest niemożliwy

Re: Winiety drogowe

w polsce brakuje, lekko liczac, jakies 1.000 km autostrad. wybudowanie 1 km takiej drogi kosztuje obecnie ok. EUR 3,5 mio. (dla porownania w niemczech ok. EUR 7 mio.). do tego dochodza koszty zwiazane z planowaniem , wywlaszczeniem itd. w sumie na oko jakies EUR 5 - 7 mrd (polski budzet na rok

Re: Woj.łódzkie niszczy Piotrków!!!!!!!!!

;Rz" Sebastian Mikosz, wiceprezes PAIiIZ. W wielu prestiżowych potyczkach o inwestorów przegraliśmy z naszymi południowymi sąsiadami. Porażki to efekt wysokich podatków, braku infrastruktury drogowej, dobrej sieci dostawców półproduktów oraz niewłaściwego podejścia do inwestorów. Przez ostatnie lata na

Re: skąd wrocław weżmie pieniądze???

przychody: podatki dzieki imprezie wzrosly o 2.8 mld DM. Przychody panstwa okazaly sie wiec wyzsze od kosztow o 0.5 mld DM! A wiec panstwo po pokryciu kosztow spolki zanotowalo zysk! I to jest odpowiedz na Twoje obawy: w skrajnym przypadku koszty ponosi panstwo, ale mimo to, nawet w najbardziej

Wypadki

Właśnie wróciłem z parudniowego wypadu do Niemiec i chcę przekazać na gorąco parę kojących (?) wieści. 1.) Już wcześniej mi się tak zdawało, a teraz się w tym zupełnie utwierdziłem, że bajką jest jakoby Niemcy jeździli pedantycznie z taką prędkością, jaka wynika z przepisów. Z reguły dodają

O autostradach w Polsce

”, wyklucza „realistyczną” możliwość, iż wyniosą one „1,2 mld zł.”) warto przestrzec rząd, że grubo przeszacowuje przyszłe korzyści (podobnie jak Marek Belka przychody z podatku od oszczędności). Po pierwsze, koszty transakcyjne winiet będą strasznie wysokie i spokojnie osiągną 20

Proba reanimacji politycznego trupa - Mumii Wolnosci

argumentujac, ze budzet tego nie wytrzyma. Teraz juz wiadomo, ze koszty tych reform okazaly sie wyzsze niz pierwotnie szacowano, a rezultaty - na odwrot. Nie znam szczegolow, ale podejrzewam, ze Balcerowicz (i cala UW) chcial czy nie chcial, pewne podatki (posrednie jak mowisz) musial podniesc. W koncu

Re: Podatek drogowy

typson napisał: > czyli dwa lub 5 bakow paliwa. To nie podatek jest tani, ale paliwo drogie ;-) A do kosztow odpowiednika paliwa za 5000 km dochodza jeszcze wyzsze koszty za krotsze przebiegi miedzyserwisowe i wyzsze oplaty ubezpieczeniowe. I czasem wyzsza cena nowego, a zawsze wyzsza cena

Re: Rzeczywisty koszt transportu samochodowego

Problem w tym, że nie jest to prawda. Na gov znajdziesz statystyki wpływów do budżetu i zobaczysz że lwia część pochodzi z podatków drogowych i powiązanych z nimi. Jeśli by to przeznaczyć na budowę dróg ekspresowych czy autostrad to na pewno w tym roku powstało by więcej niż 6km :) W transporcie

Koszty zewnętrzne

, to po dodaniu skutków jakie oba wywierają na środowisko, zdrowie ludzi, czy infrastrukturę opłacaną przez państwo, różnica znacząco rośnie na niekorzyść transportu drogowego.Aby uwzględnić koszty wywierane na środowisko państwa wprowadzają podatki ekologiczne, lub inaczej "opłaty za gospodarcze korzystanie

Koszty transportu

organizacyjnych, i stworzenie dobrej jakości dróg. Obecne niskie koszty transportu drogowego są wynikiem wyśrubowanej produktywności przedsiębiorstw, czego wyrazem są wysokie roczne przebiegi pojazdów (ponad 100 tys. km), wysokie wykorzystanie ładowności, niskie wskaźniki pustych przebiegów powrotnych itd.W

Alternatywne koncepcje podatku dochodowego

, spadków lub darowizn) zostałyby odliczone koszty ich uzyskania i kwoty wydatków na inwestycje, natomiast doliczono by zmniejszenie stanu oszczędności podatnika i kwoty zaciągniętych pożyczekGOMUŁOWICZ A., MAŁECKI J.:Podatki i prawo podatkowe.Warszawa: Lexis Nexis, 2008,s. 616.Koncepcja podatku dochodowego

Systemy S-Bahn w Niemczech

: elektryczny tabor samobieżny o dużym przyspieszeniu i prędkości szlak niezależny od pozostałego ruchu kolejowego i drogowego poziome wejście z peronu do wagonu (wysokie perony) duża częstotliwość ruchu (takt w szczycie co 10 minut) Dalsze sieci S-Bahn zaczęto uruchamiać od lat 60. XX wieku, przy czym nowszym

I Kongres Polaków w Niemczech

Polaków w hitlerowskich Niemczech. Mimo utrudnień - odwołano kilka pociągów - stawiło się około 5 tysięcy delegatów. Koszty podróży nie były zwracane. Celem kongresu było zwrócenie uwagi świata na półtoramilionową społeczność polską w Niemczech. Przebieg kongresu6 marca 1938 w kilku berlińskich kościołach

Tekst udostępniany na licencji Creative Commons: uznanie autorstwa, na tych samych warunkach, z możliwością obowiązywania dodatkowych ograniczeń. Zobacz szczegółowe informacje o warunkach korzystania.
Zasady zachowania poufności. O Wikipedii. Korzystasz z Wikipedii tylko na własną odpowiedzialność. Materiał pochodzący z Wikipedii został zmodyfikowany poprzez ograniczenie liczby przypisów. Wikipedia® is a registered tradmark of the Wikimedia Foundation.