koszt przełożenia układu kierowniczego

Dariusz Dobosz

Peugeot 207 (2006 - 2012) - opinie Moto.pl

Peugeot 207 (2006 - 2012) - opinie Moto.pl

Model 207, zgrabne auto miejskie, to większy i wygodniejszy następca popularnej kiedyś "dwieścieszóstki"

Nissan Qashqai (2006 - 2013) - opinie Moto.pl

Kompaktowy SUV Nissana od blisko sześciu lat jest rynkowym przebojem, także wśród aut używanych 

Mazda 3 - test | Pierwsza jazda | Nic na siłę

Mazda nie chce być postrzegana jako marka dla masowego odbiorcy. Nowa "trójka" wpisuje się w tę politykę doskonale. To auto albo pokochasz, albo uznasz, że to zupełnie nie twoja bajka. Oto nasze wrażenia z pierwszej jazdy tym modelem

Volkswagen Tiguan 2.0 TSI DSG - test | Za kierownicą

Volkswagen Tiguan 2.0 TSI DSG - test | Za kierownicą

ogranicza (niewielkie) przechyły nadwozia. Humor kierowcy psuje tylko nadmiernie wspomagany układ kierowniczy. Zdolne podwozie aż się prosi o mocniej naciągnięte lejce. Plus za wyśmienite, odporne na fading hamulce oraz sprawną pracę Haldexa czwartej generacji.Volkswagen Tiguan Sport & Style 4MOTION ze 180

Nowe auto za 50 tysięcy złotych

Nowe auto za 50 tysięcy złotych

katalogowa: 59 990 złCena po upuście: 52 490 złFiat Bravo nie gra wśród kompaktów pierwszoplanowej roli, co jednak nie znaczy, że nie jest wart zainteresowania. Ma przestronną kabinę, duży bagażnik (400 l), pewne właściwości jezdne (pomijając "sztuczny" charakter układu kierowniczego), no i

Cayenne Turbo S - mocy przybywaj

, aktywnego zawieszenia współpracującego z układem kierowniczym, mającym zapewnić jak najlepsze prowadzenie, oraz dwukolorową skórzaną tapicerkę.Patrząc na zdjęcia trzeba przyznać, że najmocniejsze Cayenne wygląda imponująco... na szosie. Natomiast ustawienie samochodu na kamyczkach jest może i malownicze

Mitsubishi Colt | Długi dystans - podsumowanie

Mitsubishi Colt | Długi dystans - podsumowanie

spalał niewiele ponad 5 litrów na setkę. To o ok. 0,5 litra więcej od ekologicznej wersji ClearTec, którą jeździliśmy kilka miesięcy temu. Różnica wynika z długości przełożeń. Z pewnością szósty bieg obniżyłby koszty eksploatacji, bez uszczerbku w komforcie jazdy.A co z przestronnością? W środku maluch

Ford Fiesta 1.6 TDCi vs. Honda Jazz 1.4 i-VTEC - test porównawczy

spontanicznie na każdym biegu, nie zmusza do częstej zmiany przełożeń. Benzynowiec Hondy od trzeciego biegu wzwyż reaguje na gaz ospale.Na koniec to, co najistotniejsze - koszty. Honda deklaruje, że nie wprowadzi do Jazza turbodiesla, bo sprawę załatwia bardzo oszczędny silnik benzynowy. Stukonny 1.4 i-VTEC

Toyota Avensis 2.0 Multidrive S - test | Za kierownicą

Toyota Avensis 2.0 Multidrive S - test | Za kierownicą

drużyny". Widocznie jednak znaleziono jakiś mankament, bo zmodyfikowano układ kierowniczy. Zawieszenia pozostały nietknięte. Podwozie wciąż stanowi mocny punkt i trudno mu cokolwiek zarzucić. Świetnie radzi sobie w każdych warunkach. Dwulitrowy benzyniak to kolejny atut. Zapewnia dobrą dynamikę

Renault Megane CC & GT  - test | Pierwsza jazda

Renault Megane CC & GT - test | Pierwsza jazda

pierwszych kilometrów nie pozostawia złudzeń co do natury Megane. Zawieszenie nie lubi nagłych manewrów, podobnie jak sztucznie wspomagany układ kierowniczy. Widocznie na nadmorskich bulwarach pośpiech zdaje się zbędny. Szybko doceniam za to subtelne resorowanie na dołkach oraz przyzwoitą sztywność nadwozia

Seat Exeo 1.8T - test | Za kierownicą

Seat Exeo 1.8T - test | Za kierownicą

warunki podróżowania i mimo 18-calowych kół nie dręczy uszu pasażerów podczas zmagań ze studzienkami. Zwinności nadaje Seatowi spontaniczny układ kierowniczy z hydraulicznym wspomaganiem.Ostatni model z silnikiem 1.8T to Octavia Tour I - wciąż do kupienia za 49 970 zł. Wersja z klimatyzacją, "

TOP 10 | Pierwszy samochód

TOP 10 | Pierwszy samochód

mieście ogromny atut. Szczególnie dla początkujących kierowców. Ale mikre rozmiary to tylko jedna z wielu zalet krągłego Nissana. Łatwe prowadzenie, zwrotność, przyjemny wystrój przedziału pasażerskiego, lekko pracująca dźwignia zmiany biegów, precyzyjny układ kierowniczy i świetna widoczność pomogły

Fiat Seicento 1.1 Actual

Kiedy w listopadzie rozpoczęliśmy test, licznik Fiata Seicento wskazywał 1200 km. Jeździliśmy autem w podstawowej wersji wyposażenia Actual, ale z licznymi dodatkami. Spodobały nam się szersze koła oraz ułatwiające jazdę elektryczne wspomaganie układu kierowniczego. Niestety, oponami Pirelli (165

Za co kochamy angielską motoryzację

Za co kochamy angielską motoryzację

został gruntownie zmodernizowany, ale nadal nie posiadał np. wspomagania układu kierowniczego. W 1996 roku w ofercie znalazł się 3,5 litrowy podwójnie turbodoładowany silnik V8 o mocy 354 KM. Tańszy i szybszy od Porsche Lotus nie sprzedawał jednak się najlepiej. Bardzo niska karoseria (112 cm) czy brak

Volkswagen Touareg V8 - test | Za kierownicą

Volkswagen Touareg V8 - test | Za kierownicą

tłumione. Jeśli tylko nie ma zakrętów, można podróżować niemal tak samo komfortowo jak po asfalcie. Ewentualne poślizgi koryguje EDS (elektroniczny układ stabilizujący tor jazdy). Napęd na cztery koła przekazywany jest przez przekładnię rozdzielczą wyposażoną w reduktor oraz trzy mechanizmy różnicowe

BMW M5

charyzmatyczny silnik, perfekcyjnie dostrojone zawieszenie, skrzynia biegów idealna do sportowego zastosowania, precyzyjny układ kierowniczy, skuteczne hamulce, poręczność na co dzieńhamulecWysokie koszty eksploatacji i spalanie, mały zbiornik paliwa, kiepska praca SMG w trybie automatycznym, stylizacja wnętrza

CITROEN C3 1.4 16V / FIAT PUNTO 1.2 16V / FORD FIESTA 1.3 / OPEL CORSA 1.2 16V / PEUGEOT 206 1.4 16V / ŠKODA FABIA 1.4 16V / TOYOTA YARIS 1.3 16V

zautomatyzowaną skrzynię biegów Easytronic, z możliwością ręcznej zmiany przełożeń. Do jazdy miejskiej to może i dobre rozwiązanie, ale kosztem osłabienia osiągów i dopłaty 3500 zł. A tyle to chyba nie jest warte. Te pieniądze lepiej zainwestować w bezpieczeństwo, montując np. dodatkowe poduszki powietrzne

Nissan Terrano II (1993-2007) - opinie Moto.pl

asfaltowymi drogami w Terrano II nie brakuje. Nadwozie osadzono na ramie, przednie zawieszenie ma układ niezależny, a z tyłu zastosowano mocną i trwałą oś sztywną. Napęd trafia na koła tylne, w razie potrzeby można dołączyć napęd kół przednich, a nawet skorzystać z reduktora. Na bezdrożach, również za sprawą

Kia Magentis

wrzucaniu kolejnych przełożeń. Fakt, że dzięki "klikowi" ma się pewność, że bieg wskoczył, ale to marne pocieszenie. O układzie kierowniczym nie da się powiedzieć niczego więcej poza tym, że jest gumowaty.Magentisa ratuje zawieszenie: z przodu poczciwy MacPherson, a z tyłu oś wielowahaczowa. O

Porsche Cayenne GTS vs. BMW X6 - test porównawczy

godnymi aut dwa razy niższych i trzy razy lżejszych. Jeśli to zasługa nowatorskiego układu Dynamic Performance Control, to trudno sobie wyobrazić lepszy debiut. W połączeniu z napędem xDrive (na cztery koła), układem Adaptive Driver (zawieszenie) i układem kierowniczym o zmiennym przełożeniu tworzy auto

Honda Civic 1.4 LS 3d

Honda Civic 1.4 LS 3d

wspomaganie układu kierowniczego. W przeciwieństwie do niektórych europejskich producentów twórcy Civica nie przesadzili z wielkością siły wspomagającej. W połączeniu z dobrze dobranym przełożeniem przekładni cały układ otrzymuje wysoką ocenę. Honda, która powraca do sportowych tradycji, nie może źle jeździć

Cadillac BLS

zawieszenie nie zafundowało żadnych przykrych niespodzianek. Zestrojono je gdzieś pomiędzy sztywną Vectrą a komfortowym 9-3. BLS jest podsterowny, ale w sytuacjach podbramkowych łatwo go opanować przez ujęcie gazu i drobną korektę, co z kolei ułatwia precyzyjny układ kierowniczy z hydraulicznym wspomaganiem

Konfrontacje: BMW 530i/Lexus GS 300/Volvo S80 T-6 Premium

przedniej szy-bie (7550 zł) oraz kilka rodzajów tapicerek skórzanych (od 10 700 zł). Samochód wyposażono fabrycznie w system Servotronic z aktywnym wspomaganiem kierownicy (komputerowo sterowane zmienne przełożenie układu kierowniczego). Volvo także nie powstydzi się swojego wyposażenia. W wersji testowanej

Honda Civic 1.4i LS High

Civic 1.4 LS High za 59 100 zł wyjechała z salonu, tak jak stała. Wyposażono ją w czołowe i boczne poduszki powietrzne, napinacze pasów bezpieczeństwa, dwa mocowania Isofix na tylnym siedzeniu, zapobiegający blokowaniu kół podczas hamowania układ ABS, wspomaganie układu kierowniczego, centralny zamek

Honda Civic Type R - diabelska siła

dość obszernego auta nadającego się do codziennej jazdy. Bardzo duży postęp widać również w układzie kierowniczym (elektrycznie wspomaganym). Choć nieco skąpi informacji o tym, co dzieje się z przednią osią (mimo bezpośredniego przełożenia - 2,3 obr. od oporu do oporu) nie pozwala, by układ napędowy

Suzuki Swift 1.3 GS

odruchu aż się chce powiedzieć, że to za dużo jak za samochód należący do segmentu B. Jednak po analizie wyposażenia okazuje się, że producent za tę kwotę oferuje naprawdę sporo, m.in.: czołowe i boczne poduszki powietrzne, kurtyny, wspomaganie układu kierowniczego, klimatyzację ręczną, elektrycznie

MINI COOPER S

dochodzi wspaniały i groźny syk sprężarki. O dziwo, mimo sporej mocy i 0;przedniego napędu Mini tylko chwilami traci przyczepność. Montowany seryjnie układ ASC+T (stabilizacji toru jazdy) przy szybkiej jeździe warto wyłączyć. Skrzynia biegów ma bardzo krótkie skoki dźwigni i aż 6 przełożeń. "Szóstka

Opel Antara V6 - mocarny SUV

mimo wszystko trochę poszaleć po zakrętach. Muszę też pochwalić układ kierowniczy - pod względem precyzji nie odbiegający od dobrych sedanów klasy średniej. Progresja siły wspomagania jest w pełni adekwatna do prędkości. W sumie nie jest źle. Prowadząc Antarę w szybkich łukach ponad 150 km/h, ani razu

Toyota Yaris II

osoby ze sportową żyłką powinny pomyśleć o czymś innym, przekonuje pozbawiony wyczucia układ kierowniczy oraz zawieszenie, które wprawdzie jest stabilne przy gwałtownych manewrach, ale kończy je spektakularną podsterownością. Sytuację poprawia stosunkowo niska masa auta. Zawieszenie nieobciążone

Lexus IS 250/220d

przedniej osi można znaleźć podwójne wahacze, z tyłu oś wielowahaczową. Nowy IS jest też znakomicie wyciszony i w wersji z silnikiem benzynowym nawet przy prędkości 200 km/h można rozmawiać półgłosem. Przyjemność z jazdy zakłócały tylko dwie rzeczy - układ kierowniczy i automatyczna skrzynia biegów. Ten

Hyundai Sonata 2.4 GLS Elegance

. Producentowi udało się zrealizować główne założenie - Sonata powinna być wygodną limuzyną. I taką jest. Nie mam zastrzeżeń do komfortu jazdy, ale auto traci punkty za niezbyt precyzyjny układ kierowniczy oraz miękko zestrojone zawieszenie. Nowy Hyundai znakomicie sobie radzi na ulicach obfitujących w 

Konfrontacje: Fiat Punto 1.4 16V Dynamic/Opel Corsa 1.4 16V Enjoy

silnika. Mimo zalet silnika auto na "piątce" słabo przyspiesza.Zawieszenie obu samochodów zestrojono racjonalnie. Fiat małe nierówności pokonuje bardziej komfortowo, ale mniej precyzyjnie niż Opel. Wrażenie to potęguje mocne elektryczne wspomaganie układu kierowniczego. Na torach czy przed

HONDA CIVIC 1.4

na silnik o niewielkiej pojemności, trzeba dosyć często korzystać ze skrzyni biegów. Dźwignię zmiany biegów poręcznie umieszczono na desce rozdzielczej (tak jak w wersji 5-drzwiowej). Lekka praca skrzyni biegów i precyzyjne przełączanie przełożeń są typowe dla Hondy. Jednostka z pojedynczym wałkiem

Konfrontacje: Opel Astra II 1.6 Comfort/Renault Megane II 1.6 Confort Privilege/Toyota Corolla 1.6 Sol

wypada w ocenie pracy układu kierowniczego. Przy delikatnych korektach toru jazdy przeszkadza funkcja przytrzymywania kierownicy w ustalonej pozycji, realizowana przez silnik elektryczny. Zmniejszenie siły wspomagania wraz ze wzrostem prędkości bywa czasami niewystarczające. Elektrohydrauliczne

Peugeot 307 HDi 110 KM XT

daje o sobie znać irytujący stukot tylnego zawieszenia. Także układ kierowniczy Peugeota 307 nie powinien sprawić kierowcy zawodu. Może nie jest tak precyzyjny jak w samochodach sportowych, ale dzięki progresywnemu wspomaganiu kierownicy auto prowadzi się pewnie zarówno w mieście, jak i po naszych niby

Konfrontacje: Hyundai Terracan 2.9 CRDi/Kia Sorento 2.5 CRDI

konkurenta i w połączeniu z rozstawem kół większym o 8 cm zapewnia lepszą stabilność na utwardzonej drodze. Układ kierowniczy ze wspomaganiem o sile zależnej od prędkości - nadspodziewanie precyzyjny - pozwala Kii na zwinność. Niestety, nierówności drogi są bardziej odczuwalne wewnątrz Sorento niż w

Skoda Fabia sedan 1.4 TDI Joy - test | Za kierownicą

się stabilnie bez względu na warunki atmosferyczne czy prędkość. Elektrohydrauliczny układ kierowniczy działa bez zarzutów, a samochód skręca posłusznie. Widać rękę doświadczonych inżynierów grupy Volkswagena. Auto nie wykaże się podsterownością nawet wtedy, gdy będziesz gwałtownie i nerwowo

Mitsubishi Colt CZT

? Naucz się płynnej jazdy. Po kolejnym okrążeniu już wiem, gdzie nie dodawać zbyt dużo gazu, a gdzie wcześniej hamować. Elektrycznie wspomagany układ kierowniczy jest średnio precyzyjny, a powinien być dokładniejszy, bo nawet większy o kilka stopni skręt kół może wywołać reakcję ESP. Po kilku okrążeniach

Konfrontacje: Opel Astra 2.2 DTi/Toyota Corolla 2.0 D-4D/VW Golf 1.9 TDI/Fiat Stilo 1.9 JTD/Renault Megane 1.9 dCi

znakomicie - praca zawieszenia, tapicerka, pozycja za kierownicą - nie mamy uwag. W Astrze kierowca siedzi nisko jak w sportowym samochodzie, zwłaszcza w dostępnych za dopłatą fotelach kubełkowych. Układ kierowniczy działa precyzyjnie, a dodatkowym atutem jest dobrze wyprofilowany wieniec kierownicy

Volkswagen Caddy Kombi

nie gwarantuje wysokiego komfortu i szczególnie dobrych własności jezdnych. Za to elektryczne wspomaganie układu kierowniczego to rozwiązanie oszczędne i skuteczne. Przy kołach są montowane hamulce tarczowe. Układy ABS i TC znajdziesz w wyposażeniu seryjnym, ESP to opcja.Caddy trafi do sprzedaży w

Konfrontacje: Opel Zafira 1.8 Elegance/Renault Grand Scenic 2.0 Luxe Privilege/Toyota Corolla Verso 1.8 Sol

(2200 zł).Toyota jest najdroższa, ale gdy Oplowi i Renault doliczymy koszty układu stabilizacji toru jazdy, sytuacja się odwraca. Zafira ma wprawdzie seryjny (z wyjątkiem wersji 1.6) układ kontroli trakcji, ale za bardziej zaawansowany system pomagający utrzymać się na drodze dopłata jest

Konfrontacje: Alfa Romeo 156 2.5 V6/Honda Accord 2.4 Type S

. Prowadzą się wyśmienicie. Mankamentem zawieszenia "156" są odgłosy - jakby stukania - podczas pokonywania większych nierówności. Jak na 13 tys. km przebiegu poziom zużycia elementów tej części pojazdu wydaje się zaawansowany. Zachwyca za to znakomita praca układu kierowniczego. Jego przełożenie

Smart cdi Pulse

klimatyzacją, zaś na szczycie zamontowano zegar i obrotomierz wystające niczym oczy żaby (dostępne za dopłatą).Smart dobrze daje sobie radę w ruchu ulicznym. Zwinność zapewniają mu małe wymiary i niewielki promień zawracania (4,35 m). Układ kierowniczy pracuje lekko, ale precyzyjnie. Ważną nowością jest

Konfrontacje: Fiat Multipla 1.9 JTD Active/Opel Zafira 2.0 DTi Club/VW Touran1.9 TDI Basis

prowadzi się precyzyjniej, lepiej trzyma się drogi i mimo komfortowego zestrojenia ma szerszy margines bezpieczeństwa, nawet przy przechyłach nadwozia na zakrętach. Tourana wyposażono również w elektrohydrauliczny system wspomagania układu kierowniczego, który pracuje bardzo precyzyjnie. Przygotowanie go

Citroën C1 1.0 Flirt

gwałtownym ujęciu gazu albo naciśnięciu hamulca. Układ kierowniczy z elektrycznym wspomaganiem nie jest porażająco precyzyjny, ale niewielkie gabaryty samochodu tuszują tę przypadłość. Bez zarzutu są natomiast hamulce - skuteczne i łatwo wyczuwalne. Żywiołem Citroëna jest oczywiście miasto, gdzie osiągi

Konfrontacje: Fiat Stilo 1.4 16V Active/Honda Civic 1.4 16V LS High/Peugeot 307 1.4 16V XS

, który wzmacnia wspomaganie układu kierowniczego - pożyteczne podczas manewrów na parkingu. Fotele są wygodne, ale nie opuszcza mnie wrażenie, że siedzi się jak na sofie - szkoda, że podparcie boczne nie jest lepsze. Ponadto pedały umieszczono zbyt blisko fotela, a siedzisko - za wysoko. W efekcie

Mercedes SLK 55 AMG

miejscu, bo wrażeń zza kierownicy nie przebije nic. Już wcześniej zauważyłem, że pod względem precyzji układu kierowniczego to auto przebija seryjne Merce. To jeszcze nie jest wzorzec z Sevres, ale jest wystarczająco szybki i czuły. Mój podziw rośnie z każdym zakrętem. Halo, Stuttgart! Czy to jest problem

FORD FOCUS/HONDA CIVIC/PEUGEOT 307

łatwiejszy do wyczucia. Bardzo szybko można mu zaufać, a on tego zaufania nie zawiedzie. Każdy pokonywany zakręt tylko umacnia nas w takim przekonaniu. Poza tym przyjemność z jazdy daje nie tylko zawieszenie. W kompaktowym Fordzie dosłownie każdy mechanizm działa tak, jak powinien. Układ kierowniczy jest

Mazda 3 1.6 DI Turbo

podstawowej wersji w samochodzie znajdziesz m.in.: ABS z EBD, sześć poduszek powietrznych (czołowe, boczne i kurtyny), centralny zamek, 15-calowe koła, wspomaganie układu kierowniczego, radioodtwarzacz CD z czterema głośnikami, światła przeciwmgielne i termometr zewnętrzny. Za dopłatą Mazdę 3 wzbogacisz

Seat Altea 1.9 TDI Stylance

;wyczuwalną progresją sprężyn i amortyzatorów. Równie dobrze oceniam układ kierowniczy. Przełożenie mieści się w optymalnym zakresie (2,75 obrotu między skrajnymi położeniami). Auto nie jest nerwowe - ruch kierownicą nie powoduje nadmiernego skrętu kół. Dobrze prowadzi się nawet w 

Alfa Romeo Brera

działaniu pedału hamulca też imponuje. Koniec z pompami hamulcowymi wymagającymi użycia różnej siły w zależności od egzemplarza, co zdarzało się w Alfie wcześniej. Przed pierwszym łukiem jeszcze raz mocne hamowanie i energiczny skręt. Krótkie przełożenie układu kierowniczego pozwala na trzymanie rąk na

Fiat Panda 4x4 Climbing

warszawskim Bemowie). Wiskoza sprawnie obdziela skromną mocą obie osie, zapewniając bardzo neutralne prowadzenie nawet na zaśnieżonych drogach. Elektrycznie wspomagany układ kierowniczy budzi mieszane uczucia. Na postoju wydaje się, że kierownica nie jest połączona z przednimi kołami. Na szczęście po

Renault Megane II 1.6 16V Luxe Privilege

, ABS z korektorem siły hamowania EBD, wspomaganie układu kierowniczego, elektrycznie sterowane szyby i lusterka, fotel kierowcy regulowany na wysokość, 16-calowe obręcze aluminiowe, radioodtwarzacz CD, światła przeciwmgielne, ręczna klimatyzacja oraz centralny zamek. Testowane auto zostało poza tym

Mercedes SLR

nawet te niewidoczne. Trzeba naprawdę mocno trzymać kierownicę. Ta już nie wydaje mi się za duża, tym bardziej że obraca się bardzo ciężko. Zębatkowy układ kierowniczy i bezpośrednie przełożenie (2,2 obrotu między skrajnościami) zapewniają w zamian precyzję prowadzenia niespotykaną w innych autach ze

Opel Vectra Caravan 3.0 CDTI Cosmo automat

to w ciasne uliczki lepiej się nie zapuszczać. Za to na autostradzie odpowiednie przełożenie układu kierowniczego i wyważone elektrohydrauliczne wspomaganie sprawiają, że Caravan prowadzi się pewnie. To uczucie potęguje mięsisty wieniec kierownicy, który przyjemnie leży w dłoniach.Jeśli wcześniej

Konfrontacje: Clio Sport/Ibiza FR 1,8 T

układ kierowniczy z elektrohydraulicznym wspomaganiem. Jego siła zależy od prędkości i trudno mu odmówić odpowiedniego skalibrowania.Róża biegówPrzy Ibizie zestrojenie zawieszenia Clio to prawdziwy majstersztyk. Nie sądziłem, że możliwy jest tak doskonały kompromis między sportem a komfortem. Tak

BMW 745i/MERCEDES-BENZ S 430

dopiero na krętych drogach. Idealne rozwiązanie znaleźli inżynierowie BMW. Zawieszenie jest o wiele sztywniejsze niż w Mercedesie, jednak tak samo komfortowe. W połączeniu z bardzo precyzyjnie działającym układem kierowniczym "745i" nadaje się świetnie dla kierowców o sportowych ambicjach

Toyota Aygo, Chevrolet Spark i Kia Picanto

Wybrane elementy wyposażenia seryjnego wersji testowanej: ABS, czołowe poduszki powietrzne, radioodtwarzacz z CD, klimatyzacja czołowe poduszki powietrzne, ABS, immobilizer, wspomaganie układu kierowniczego ABS, wspomaganie układu kierowniczego, czołowe

Konfrontacje: Skoda Fabia 1.2 12V HTP Run/Toyota Yaris 1.0 VVT-i Luna

nadsterowny. W zakręcie wyczuwa się przechył nadwozia. Nie wynika z tego jakieś szczególne zagrożenie, lecz umiem sobie wyobrazić sytuację, gdy na śliskiej drodze zimą trzeba będzie uważać na uślizg tylnych kół. Mała Toyota jest za to bardziej komfortowa. Układ kierowniczy Yarisa, wyposażony w elektryczne

TEST 30 000 km - CITROEN XSARA PICASSO 2.0 HDi

wyposażony samochód. W seryjnym wyposażeniu są: dwie poduszki powietrzne, ABS, automatyczna klimatyzacja, elektrycznie regulowane lusterka i szyby w przednich drzwiach, komputer pokładowy, centralny zamek, wspomaganie układu kierowniczego i radioodtwarzacz kasetowy z sześcioma głośnikami ze sterowaniem w

Konfrontacje: Alfa Sportwagon/Opel Vectra GTS

frajdę sprawia układ kierowniczy, który w porównaniu z poprzednią generacją Vectry sprawia wrażenie, jakby wreszcie został połączony z przednimi kołami. Skrócono też liczbę obrotów kierownicy - od oporu do oporu mamy ich 2,5. Alfa działa jeszcze bardziej bezpośrednio - tylko 2,2 obrotu dzieli skrajne

Toyota Supra Inter Cars

5,25 Układ kierowniczy 5,5 Stylizacja wnętrza 5,5 Skrzynia biegów 5,5 Wygląd zewnętrzny

Smart roadster-coupe

zawieszenie sprawiają, że każdy zakręt da się przejechać wyraźnie szybciej niż np. jakimkolwiek kompaktem. I jeśli coś wtedy zapiszczy, to prędzej pasażerka niż opony. Wielką frajdę sprawia układ kierowniczy. Pozbawiony wpływu napędzanych kół, odciążony brakiem silnika nad przednią osią z entuzjazmem reaguje

BMW 530d

przewidywalną. Przynajmniej jeśli chodzi o design. I nagle taki klops. ***Od strony technicznej też nie brak niespodzianek. Na szczęście łatwych do przełknięcia, jak np. opisywany już przy "szóstce" Active Steering (opcja). Przypomnę, że układ kierowniczy o zmiennym przełożeniu dostał u nas komplet

Lexus LS 600h - test | Za kierownicą

ingerencji) i wciśniemy klawisz Sport (redukuje przełożenie przekładni kierowniczej o 10 proc. i zwiększa moment obrotowy o 4 proc.), dalej zdaje się warować w kącie jak dobrze wychowany wilczur. W przeciwieństwie do tylnonapędowych konkurentów, nie ma aspiracji do roli w kolejnym odcinku przygód "

Za ciosem: Kia cee'd Sporty Wagon 1.6 CRDi

jego masie własnej, o 50 kg wyższej w porównaniu do hatchbacka. To z kolei wymusiło wzmocnienie amortyzatorów i sprężyn zawieszeń. Same zawieszenia pozostały bez zmian, podobnie jak układ hamulcowy i układ kierowniczy z elektrycznym, progresywnym wspomaganiem. Nic istotnego nie zmieniło się w

Re: Glos oburzenia...

jednocześnie nie popaść w jakieś ekstremalnie duże zużycie paliwa. W ramach osiagów oceniam też cechy konstrukcyjne układy kierowniczy hamulcowy zawieszenia iitp. 4. Koszty serwisowania - najlepsze aut zaniedbane to złom nie kupię auta gdzie żal by mi było wydać na np nowe tarcze hamulcowe itp. i takiego gdzie

Re: Nie wiem.

mocowania elementów układu kierowniczego, tak więc wymóg przełożenia kierownicy może, miast pozytywnie, negatywnie odbić się na bezpieczeństwie czynnym i biernym takich aut). > Ja osobiście nie chcia > łbym takiego auta do swojej dyspozycji bo źle mi się zmienia biegi, Dwa-trzy dni i nie zauważasz

Re: mam pytanie

aby to było legalne samochód musi być fabrycznie przystosowany do przełożenia kierownicy (odpowiednie punkty mocowania poszczególnych elementów układu kierowniczego i pedałów), a nie każdy jest tak w fabryce robiony. Dodaj do tego koszt adaptacji. Mało prawdopodobne, że się opłaci. A słynne zdjęcie

Re: Asystentka i kochanka

;Wybacz, ale stwierdzenie, że taki układ to "oszczędność kosztów" >zakrawa na ponury żart. To była ironia dotycząca ponurej rzeczywistości wśród takich palantów jak ten werbownik w poście założycielskim. Wybacz ale na żart, to zakrawają Twoje wnioski, które mnie zażółciły i REALNIE

Nieporozumienie?

poleceń przełożonych? We własnym domu organizuje sobie pracę sama. Nawet ten znikomy procent kobiet wolnych zawodów czy na kierowniczych stanowiskach jest zawsze pod presją chociażby wyniku finansowego, I tenże wynik właśnie nią zarządza. Cóż wznioślejszego czy wymagającego bardziej intelektualnie jest w

Re: Honda Civic Type R

, stabilizatory > elementy zwiększające sztywność karoserii i zawieszenia (rozpórki). A do tego > (żeby uzyskać charakterystykę prowadzenia Foki RS czy CTRa) trzeba jeszcze > zmodyfikować układ kierowniczy (inne przełożenia przekładni, inne wspomaganie) > przeniesienia napędu (układ różnicowy o

Re: Honda Civic Type R

karoserii i zawieszenia (rozpórki). A do tego (żeby uzyskać charakterystykę prowadzenia Foki RS czy CTRa) trzeba jeszcze zmodyfikować układ kierowniczy (inne przełożenia przekładni, inne wspomaganie), przeniesienia napędu (układ różnicowy o zwiększonym tarciu wewnętrznym), hamulce, inne układy ABS

Re: Każdego kto porzuca pracę powinni zamknąć ...

organizacyjnych, osobowości i kształtujących daną osobę systemów wartości i norm moralnych. Najgorszą rzeczą jest, jeżeli pracownik musi wybierać pomiędzy lojalnością wobec Firmy, a wobec swojego przełożonego. Poza tym trzeba wspomnieć o kompatybilności stylów zarządzania i wykonawstwa, bo to wpływa na

Re: Zamiast stadionu wybudujmy mieszkania komunal

jest o wiele niższy. Dziś studia robi pro forma wiele osób na kierowniczych stanowiskach bo takie są wymogi. We Wrocławiu studiuje prawie 150 000 osób ale jest niewielkie przełożenie tej wiedzy na naukę. Krotko mówiąc większości bym nie zatrudnił w swojej firmie bo zbyt dobrze znam ich kreatywność i

Re: Renault megane 97-98 proszę o opinię

średnica kół 13" (Golf 4 14") Z kolei masz tańsze opony :) W 1999 był lifting i powiększono koła. 9. stukający układ kierowniczy na wertepach, nic poważnego tylko takie odczucie estetyczne. Opisałem Ci rzetelnie to co wiem o tym aucie, znam wielu zadowolonych użytkowników znajdą się i

List od żołnierzy z Iraku.

reagują, żandarmeria odpowiada : `działamy tylko wewnątrz bazy ' Odjechał (palec zdjęty z języka spustowego broni) po kilkunastu minutach pojawiają się przełożeni z bardzo krótką wizytą. Nerwy napięte jak postronki i brak jakiegokolwiek wsparcia, na przełożonych nie można liczyć - boją się podjąć

Prawda z Iraku od naszych żołnierzy.

reagują, żandarmeria odpowiada : `działamy tylko wewnątrz bazy ' Odjechał (palec zdjęty z języka spustowego broni) po kilkunastu minutach pojawiają się przełożeni z bardzo krótką wizytą. Nerwy napięte jak postronki i brak jakiegokolwiek wsparcia, na przełożonych nie można liczyć - boją się podjąć

Czy chuligan ma mniejszy żołądek?

, które nas nie dotyczą (żadna osoba spośród nas nie należy i nigdy nie należała do żadnego ugrupowania politycznego). Walka, jaką toczy partia „Samoobrona” jest nadwyraz okrutna. Układy polityczne w pracy z młodzieżą nie powinny mieć miejsca! Partia „Samoobrona” wykorzystując

S A M 0 0 B R 0 N A i lesław cnotliwy bamkowy

, bedacy wlaścicielem BPH. Agata Kwaśniak - zona Wojciech Kwaśniaka, Generalnego Inspektora Nadzoru Bankowego, zatrudniona na jest na jednym z kluczowych, kierowniczych stanowisk w BPH Banku Hipotecznym. Jest Dyrektorem Finansowym tego Banku, Głównym Księgowym i faktycznie osobą nr 2 po Prezesie Zarządu

Uprzejmość Radia Plus_Kowalski Zdzisław

nowa Ustawa, która weszła pierwszego czerwca, ona mówi – już nie ma pożyczek – jest, są po prostu refundacja kosztów wyposażenia bądź doposażenia stanowiska pracy dla skierowanego bezrobotnego do pracodawcy. To są pieniądze na pracodawcę. One maksymalnie mogą być 300% średniego yyy

Re: Przekładka układu kierowniczego

tak tragicznie ponieważ całą instalację trzeba zdemontować i odwrócić "na drugą stronę" acz wiadomo, że gdzieś czegoś zabraknie ale będzie to wyglądało uczciwie - koszt przekładki - jak ktoś powie, że jest w stanie przełożyć układ za 3500 PLN to napluję mu w gębę - jak narazie części

Przewlekła obturacyjna choroba płuc

to wynika z choroby małych dróg oddechowych i zniszczenia miąższu płucnego (rozedmy) o różnym nasileniu i jest najczęściej związane z nieprawidłową odpowiedzią zapalną ze strony układu oddechowego na szkodliwe pyły i substancje, z jakimi chory ma do czynienia w ciągu swojego życia. Najczęstszą przyczyną

Stwardnienie guzowate

guzowatego).Następne lata przyniosły więcej opisów choroby, a kolejni lekarze dodawali objawy do obrazu klinicznego chorób: Bourneville'a i Pringle'a, ponieważ związek między tymi chorobami nie był jeszcze dostatecznie ustalony. W 1901 Giovanni Battista Pellizzi opisał dokładnie patologię układu nerwowego

Zwrotnica

„Zwrotnica” (czasopismo) Zwrotnica antenowa zwrotnica elektryczna zwrotnica głośnikowa (elektroakustyka) zwrotnica torowa (transport szynowy) zwrotnica (roślina) zwrotnica (element układu kierowniczego)

Raymond Sommer

. W Grand Prix Monako w 1950 roku zajął czwarte miejsce.Zginął na torze Cadours. Przyczyną wypadku była awaria układu kierowniczego.

Przekładnia kierownicza

Przekładnia kierownicza służy do zapewnienia odpowiedniego przełożenia kinematycznego i dynamicznego oraz odpowiedniej charakterystyki sprawności mechanizmu kierowniczego. Przekładnia ta musi odznaczać się niezawodnością, a jej konstrukcja musi umożliwić regulację luzów powstających wskutek

Tekst udostępniany na licencji Creative Commons: uznanie autorstwa, na tych samych warunkach, z możliwością obowiązywania dodatkowych ograniczeń. Zobacz szczegółowe informacje o warunkach korzystania.
Zasady zachowania poufności. O Wikipedii. Korzystasz z Wikipedii tylko na własną odpowiedzialność. Materiał pochodzący z Wikipedii został zmodyfikowany poprzez ograniczenie liczby przypisów. Wikipedia® is a registered tradmark of the Wikimedia Foundation.