kolumny mcphersona

Bartosz Sińczuk

Dodge Dart z metką SRT4

Dodge Dart z metką SRT4

SRT to litery, które u miłośnika amerykańskiej motoryzacji wywołują szybsze bicie serca. Wystarczy wymienić takie konstrukcje jak Challenger SRT8 czy Viper SRT10. Najprawdopodobniej do grona aut noszących na klapie logo Street and Racing Technology dołączy w 2014 r. model Dart

Jak powstawała najszybsza Skoda w historii?

Jak pisaliśmy w zeszłym tygodniu, podczas tegorocznego, legendarnego Bonneville Speed Week specjalnie przygotowana Skoda Octavia vRS spróbuje przekroczyć barierę prędkości 200 mil/h. Producent udostępnił właśnie kilka zdjęć z budowy i testów niezwykłej maszyny

Nissan Qashqai | Test | Pierwsza jazda | Fenomen 2.0

Od chwili pojawienia się Nissana Qashqaia na rynku w 2007 r. jego sprzedaż rosła z roku na rok. Tylko po drogach Europy jeździ już 1,5 miliona egzemplarzy kompaktowego crossovera. Do salonów właśnie trafił Nissan Qashqai drugiej generacji. Znowu będzie sukces?

Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi 4WD | Test | Cena wygody

Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi 4WD | Test | Cena wygody

sportowy charakter, o czym mają świadczyć światła LED, czy podwójna rura wydechowa, to SUV Hyundaia jest zdecydowanie bardziej kanapowy. Klasyczne zawieszenie - z przodu kolumny McPhersona, z tyłu wielowahacz - zestrojono tak, by nierówności drogi były dla właściciela obcym tematem. W kwestii komfortu

Samochody z zapomnianej bajki - Trabant

Samochody z zapomnianej bajki - Trabant

marketingowa zagrywka. Tak naprawdę czterosuwowy serce tej wersji miało 1043 cm3 pojemności, na dodatek pochodziło z Volkswagena Polo i miało prawie 40 KM. Poza tym Trabant otrzymał nowe zawieszenie oparte na kolumnach McPhersona oraz hamulce tarczowe. Aby pokazać te rewolucyjne zmiany wewnątrz, odpicowano

Honda Civic Tourer - Test | Pierwsza jazda | Powrót w dobrym stylu

Honda Civic Tourer - Test | Pierwsza jazda | Powrót w dobrym stylu

jazdy niezależnie od obciążenia pojazdu. Do wyboru są trzy tryby: standardowy, komfortowy i sportowy. Różnice w pracy amortyzatorów może i są wyczuwalne, ale tylko nieznacznie. Przypominamy, że jeździliśmy samochodami bez zbyt dużego obciążenia. Zawieszenie Hondy (kolumny McPhersona z przodu i belka

Salon Frankfurt 2011 | Opel Astra GTC | Ceny

Salon Frankfurt 2011 | Opel Astra GTC | Ceny

przedniej HiPerStrut z kolumnami McPhersona oraz tylnej osi z drążkiem Watta. Ma to zapewnić autu wyjątkowo wysoką precyzję prowadzenia. Klienci będą mieli do wyboru sześć obręczy kół o średnicy od 17 do 20 cali.- Chcieliśmy, aby Astra GTC stanowiła jedyny w swoim rodzaju wyraz języka projektowego Opla

Skoda Fabia RS | Długi dystans 19 tys. km

Skoda Fabia RS | Długi dystans 19 tys. km

| Kompendium Nadwozie 5-drz., 5-os. Silnik R4 benz., kompresor i turbosprężarka, 1390 ccm Moc 180 KM przy 6200 obr./min Moment 250 Nm przy 2000 obr./min Napęd na koła przednie Skrzynia 7b, dwusprzęgłowa zautomatyzowana Zawieszenie przód kolumny McPhersona Zawieszenie tył belka skrętna

Skoda Fabia RS | Długi dystans - 15 tys. km

Skoda Fabia RS | Długi dystans - 15 tys. km

turbosprężarka, 1390 ccm Moc 180 KM przy 6200 obr./min Moment 250 Nm przy 2000 obr./min Napęd na koła przednie Skrzynia 7b, dwusprzęgłowa zautomatyzowana Zawieszenie przód kolumny McPhersona Zawieszenie tył belka skrętna Ogumienie 205/40 R17 Wymiary 399,2 x 164,2 x 149,8 cm Rozstaw osi 246,2

Ford Fiesta R5 | Test | Jak na Monte Carlo

Ford Fiesta R5 | Test | Jak na Monte Carlo

czterech kolumnach McPhersona, które wyposażono w amortyzatory renomowanej w świecie rajdów firmy Reiger z osobnymi zbiorniczkami oleju. Można je regulować w trzech płaszczyznach, a możliwości konfiguracji jest bardzo wiele. Oczywiście dostępne są również w wersji na rajdy szutrowe, gdzie skok zawieszenia

40 lat Małego Fiata

40 lat Małego Fiata

;Ryjek". Auto było 19 cm dłuższe, miało silnik zabudowany z przodu i przedni napęd. Za nowy wygląd przodu odpowiedzialna jest Akademia Sztuk Pięknych w Krakowie. Silnik umieszczony został wzdłużnie przed osią kół przednich. Przednie koła zawieszone były na kolumnach McPhersona. Długość "Ryjka

Mini Cooper S Bayswater - test | Liczy się uśmiech

Mini Cooper S Bayswater - test | Liczy się uśmiech

. 240 Nm przy 1600 - 5000 obr./min Skrzynia biegów ręczna, sześciobiegowa Napęd na koła przednie Wymiary 373 x 168,5 x 140,5 cm Rozstaw osi 303,5 cm Zawieszenie przód kolumny McPhersona Zawieszenie tył wielowahaczowe Masa wł./całk. 1065/1590 kg Ogumienie 195/55 R 16 Poj. zb. paliwa 50

Luksusowa Kia w zbliżeniu

Luksusowa Kia w zbliżeniu

/h. Kia podaje, że średnie zużycie paliwa topowej odmiany wynosi 9,4 l/100 km. Przednie zawieszenie to kolumny McPhersona, a tylne - układ wielowahaczowy. W aucie zastosowano hydrauliczne wspomaganie układu kierowniczego.Produkcja limuzyny Kii na rynek południowokoreański rozpocznie się w zakładzie

Szósta "piątka" od BMW

Szósta "piątka" od BMW

zdecydowali się zerwać z tradycją trwającą od 1965 roku. W nowym modelu nie znajdziemy już kolumn McPhersona. Zamiast nich zdecydowano się na montaż zawieszenia wielowahaczowego, podobnego do tego w nowej serii 7. Z tyłu zastosowano zmodernizowaną konstrukcję z poprzednika.Pod względem

Dane technicze

McPhersona, przód - kolumny McPhersona, przód - podwójne wahacze trójkątne, - tył - wielodrążkowe tył - wielodrążkowe tył - wahacz wzdłużny, podwójne wahacze poprzeczne, kolumny McPhersona

Fiat Punto (1999-2005) - opinie Moto.pl

Fiat Punto (1999-2005) - opinie Moto.pl

danychDługość 383,5 cm Szerokość 166 cm Wysokość 148 cm Rozstaw osi 246 cm Zbiornik paliwa 47 l Bagażnik 297 l (5 drzwi), 264 l (3 drzwi) Zawieszenie przednie: niezależne, kolumny McPhersona Zawieszenie tylne: belka skrętna, wahacze wzdłużne, sprężyny śruboweEuro NCAPW niezależnych testach zderzeniowych Fiat

Dane techniczne

zawieszenie: przód - kolumny McPhersona, przód - kolumny McPhersona, - tył - wielodrążkowe tył - belka skrętna hamulce: tarcze wentylowane

Hyundai Elantra - test | Za kierownicą

Hyundai Elantra - test | Za kierownicą

900 zł Na przyjemność z jazdy wpływa też dobrze zestrojone zawieszenie radzące sobie z wybieraniem nierówności polskich dróg, jak i z osiągami auta. Kolumny McPhersona z przodu i belka skrętna z tyłu są dość sztywno zestrojone, ale nie bez przesady. Całości dopełnia wystarczająco precyzyjny układ

Hyundai Elantra | Test | Nowoczesny... stylistycznie

Hyundai Elantra | Test | Nowoczesny... stylistycznie

przy 4850 obr/min.Nowy Hyundai i30 od 50 900 zł Na przyjemność z jazdy wpływa też dobrze zestrojone zawieszenie radzące sobie z wybieraniem nierówności polskich dróg, jak i z osiągami auta. Kolumny McPhersona z przodu i belka skrętna z tyłu są dość sztywno zestrojone, ale nie bez przesady. Całości

Dane techniczne, oceny

na koła przednie zawieszenie: przód - kolumny McPhersona, przód - kolumny McPhersona, przód - kolumny McPhersona, przód - kolumny McPhersona

Hyundai Genesis Coupe - test | Za kierownicą

Hyundai Genesis Coupe - test | Za kierownicą

przód kolumny McPhersona Zawieszenie tył wielowahaczowe Ogumienie przód 225/40 R19, tył 245/40 R19 Wymiary 463 x 186 x 138 cm Rozstaw osi 282 cm Masa 1538 kg Poj. bagażnika 332 l Poj. zbiornika paliwa 65 l Przyśp. 0-100 km/h 6,4 s Śr. spalanie (fabryczne) 10,3 l/100 km (dane fabryczne

Chevrolet Aveo 1.4 - test | Za kierownicą

Chevrolet Aveo 1.4 - test | Za kierownicą

kolumny McPhersona Zawieszenie tył belka skrętna Wymiary 403,9/173,5/151,7 cm Rozstaw osi 252,5 cm Masa własna/ładowność 1070/460 kg Poj. bagażnika 290/653 l Poj. zbiornika paliwa 46 l Przysp. 0-100 km/h 12,2 s Śr. spalanie (fabryczne) 5,9 l/100 km V maks. 177 km/h Cena 48 990 zł

Kia Soul - test | Za kierownicą

Kia Soul - test | Za kierownicą

, 1582 ccm Moc 128 KM przy 4000 obr./min Moment 260 Nm przy 1900 obr./min Napęd na koła przednie Skrzynia 5-ręczna Zawieszenie przód kolumny McPhersona Zawieszenie tył belka skrętna Ogumienie 225/45 R18 Wymiary 410,5 x 178,5 x 161 cm Rozstaw osi 255 cm Masa 1270 kg Poj. bagażnika

Kompendium

/ Zawieszenie przód: kolumny McPhersona Zawieszenie tył: belka skrętna Opony: 235/35 ZR 19

Saab 9-3 (2002-2011) - opinie Moto.pl

trzeszczenie elementów z tworzyw sztucznych.PodwozieTrwałość zawieszeń nie jest najlepsza, a ceny ich napraw dość wysokie. Drogie są przednie wahacze ze stopów lekkich, a trzeba je wymienić w całości jeśli nastąpi zużycie sworzni (konstrukcja nierozdzielna). Szybko wybijają się łożyska kolumn McPhersona, a też

Suzuki Vitara 3d 2.4 | Test | Frajda x2

odpowiedzialne za pewną niewielką niestabilność przy zmianach kierunku jazdy. Dynamicznej jeździe nie sprzyja też trochę ospały układ kierowniczy, ale generalnie prowadzenie terenowej bądź co bądź Vitary jest wyjątkowo pewne. Wielowahaczowe zawieszenie tylne i kolumny McPhersona z przodu robią naprawdę dobrą

Polskie prototypy z okresu PRL

było stworzenie luksusowego samochodu służącego dla administracji państwowej. Tak narodziła się Warszawa 210. Sylwetka auta miała przypominać ówczesnego Forda Falcona. Nadwozie samonośne zwieszono na kolumnach McPhersona (przód). Z tyłu zastosowano resory piórowe. Pod maską Warszawy 210 pracował

Skoda Fabia RS | Długi dystans - 18 tys. km

nas oferowany.Kompendium | Skoda Fabia RS Nadwozie 5-drz., 5-os. Silnik R4 benz., kompresor i turbosprężarka, 1390 ccm Moc 180 KM przy 6200 obr./min Moment 250 Nm przy 2000 obr./min Napęd na koła przednie Skrzynia 7b, dwusprzęgłowa zautomatyzowana Zawieszenie przód kolumny McPhersona

Dane techniczne

zawieszenie: przód - kolumny McPhersona, tył - wielodrążkowe hamulce: tarczowe, przód - wentylowane ogumienie: 215/55 R 16 nadwozie (dł

Dane techniczne

zawieszenie przód: kolumny McPhersona, tył: belka skrętna hamulce: tarczowe ogumienie: 205/50 R 17 nadwozie (dł./szer./wys

Skoda Fabia RS | Długi dystans - 11 395 km

przy 2000 obr./min Napęd na koła przednie Skrzynia 7b, dwusprzęgłowa zautomatyzowana Zawieszenie przód kolumny McPhersona Zawieszenie tył belka skrętna Ogumienie 205/40 R17 Wymiary 399,2 x 164,2 x 149,8 cm Rozstaw osi 246,2 cm Masa 1318 kg Poj. bagażnika 300/1163 l Poj. zbiornika

Subaru Impreza WRX STI x 3 | Test | 20 lat ikony

wszystkich czterech kół, opartego na kolumnach McPhersona. Całość została usztywniona przed stabilizatory. W tylnym układzie pojawiły się podwójne wahacze. Ciekawostką jest także zastosowanie odwróconej do klasycznego rozwiązania konstrukcji amortyzatora. Całość pozwala zachować stabilność Imprezy nawet na

Honda City - test | Za kierownicą

Masa własna/dop. 1096/1540 kg Poj. bagażnika 506 l Poj. zbiornika paliwa 70l Zawieszenie przód kolumny Mcphersona

Renault Scenic 1.4 tCe - test | Za kierownicą

KM przy 5500 obr./min Moment 190 Nm przy 2250 obr./min Napęd na przednie Skrzynia manualna, sześciobiegowa Wymiary 434,4 x 184,5 x 163,7 cm Rozstaw osi 270,2 cm Zawieszenie przód kolumny McPhersona Zawieszenie tył belka skrętna Opony 205/60 R16 Masa 1320/574 kg Poj. bagażnika 437

Mazda CX-7 - test | Za kierownicą

Moc 260 KM przy 5500 obr./min Moment 380 Nm przy 3000 obr./min Napęd na przednie/na cztery koła Skrzynia 6b, manualna Wymiary 470 x 187,5 x 164,5 cm Rozstaw osi 275 cm Zawieszenie przód kolumny McPhersona Zawieszenie tył wielowahaczowe Opony 235/60 R18 Masa 1770/500 kg Poj

Żegnaj, 147!

wiele przyjemności. Z przodu zastosowano kolumny McPhersona, a z tyłu zawieszenie wielowahaczowe. A gdzie kwintesencja cuore sportivo, czyli "sportowego serca"? Kilka miesięcy po premierze Alfa Romeo rzuci rękawicę Renault Megane RS, Maździe 3 MPS czy Volkswagenowi Golfowi GTI. W szranki z

Dane technicze

zawieszenie: przód - kolumny McPhersona tył - belka skrętna hamulce: przód - tarcze, tył - bębny ogumienie: 165/70 R 14 wymiary (dł./szer

Mitsubishi Colt 1.3 ClearTec - test | Za kierownicą

394 x 165 x 155 cm Rozstaw osi 250 cm Zawieszenie przód kolumny McPhersona Zawieszenie tył belka skrętna Opony 195/50 R15 Masa 1045 kg Poj. bagażnika 186-1032 l Przysp. 0-100 km/h 10,4 s Śr. spalanie 5 l/100 km V maks. 180 km/h Cena 44 990 zł Marcin

Dane techniczne

zawieszenie: przód - kolumny MacPhersona, tył - wielowahaczowe przód - podwójne wahacze poprzeczne, tył - wielowahaczowe przód - kolumny McPhersona, tył - podwójne wahacze poprzeczne przód - kolumny McPhersona, tył

Land Rover Freelander 2 TD4.e - test | Za kierownicą

kolumny McPhersona Zawieszenie tył wielowahaczowe Opony 235/65 R17 Masa 1845 kg Poj. bagażnika 405-1670 l Przysp. 0-100 km/h 11,7 s Śr. spalanie 8,4 l/100 km V maks. 181 km/h Cena 34 700 euro Marcin SobolewskiToyota RAV4 - TEST WIDEOSprawdź warunki panujące na drodze - ZOBACZ

Astra Sports Tourer - test | Pierwsza jazda

więc oparte na tej samej konstrukcji, czyli belki skrętnej z drążkami Watta. Zapobiegają one odkształceniom poprzecznym drążków wzdłużnych znacznie poprawiając prowadzenie się w szybko pokonywanych zakrętach. Z przodu wykorzystano kolumny McPhersona pochodzące z modeli Insignia i Astra hatchback

Mazda 3 MPS - test | Pierwsza jazda

Rozstaw osi 264 cm Zawieszenie przód kolumny McPhersona Zawieszenie tył wielowahaczowe Opony 225/40 R18 Masa 1385 kg Poj. bagażnika 340-1360 l Przysp. 0-100 km/h 6,1 s Śr. spalanie 9,6 l/100 km V maks. 250 km/h Cena 116 900 zł Marcin SobolewskiMazda 3

Dane techniczne

zawieszenie: przód - kolumny McPhersona, tył belka skrętna hamulce: przód - tarczowe wentylowane, tył - bębnowe ogumienie

Dane techniczne

zawieszenie: przód - kolumny McPhersona, tył - wahacze trójkątne hamulce: przód - tarcze, tył - bębny ogumienie: 145/70 R 13 nadwozie (dł

Chevrolet Spark

Pojemność bagażnika 170/845 170/845 Zawieszenie przednie Kolumny McPhersona Kolumny McPhersona Zawieszenie tylne Belka skrętna Belka

Dane techniczne, oceny, wynik testu

zawieszenie przód: kolumny McPhersona, wahacze trójkątne; tył: drążki skrętne, wahacze wleczone hamulce: przód - tarczowe, tył - bębnowe

Hyundai Getz 1.3 High - c.d.

, 5-biegowa napęd: na koła przednie zawieszenie: przód - kolumny McPhersona, tył - belka skrętna hamulce: przód - tarcze wentylowane

Citroen C1 - test | Pierwsza jazda

przednie kolumny McPhersona Zawieszenie tylne belka skrętna Ogumienie 155/65/R14 Citroen C1 HDi Silnik

Saab 9-3 Sportsedan 2.0 Aero - test | Za kierownicą

/ładowność 1530/450 kg Zawieszenie przód kolumny McPhersona Zawieszenie tył wielowahaczowe niezależne z drążkiem reakcyjnym Gwarancja 2 lata NASZE NOTYskala 0-8Wygląd zewnętrzny - 7Wykonanie - 6,5Parametry silnika - 6Komfort/ergonomia - 6Stylistyka wnętrza - 5,5Zawieszenie - 5,5Hamulce

DANE TECHNICZNE, POMIARY

/ładowność - 1495/475 kgStosunek moc/masa - 114 KM/tonaZawieszenie przód/tył - kolumny McPhersona/podwójne wahaczeOpony - 215/45 R17 Przeglądy - co 15 tys. km Gwarancja mech. - 3 lata/100 tys. km przebieguGwarancja perforacyjna

Lexus RX 400h

) Zawieszenie przednie kolumny McPhersona Zawieszenie tylne kolumny McPhersona Hamulce przód tarczowe/wentylowane Hamulce tył

Wyniki, dane techniczne

prędkość maksymalna: 191 km/h skrzynia biegów: ręczna, 5-stopniowa napęd: na koła przednie zawieszenie: przód - kolumny

Krok naprzód - Daewoo Nubira

Sportowe cechy Nubiry ujawniają się przede wszystkim w układzie jezdnym. Auto ma niezależne zawieszenie przedniej i tylnej osi oparte na kolumnach McPhersona, zestrojone z myślą o gustach europejskich klientów. I dlatego Nubira oferowana w Europie otrzymała - w porównaniu z koreańską wersją

Wyniki, oceny, dane techniczne

prędkość maksymalna: 181 km/h skrzynia biegów: ręczna, 5-biegowa napęd: na koła przednie zawieszenie: przód - kolumny

Stan bardzo dobry przedzawałowy

samochodach naprawianych szybko i tanio można odkryć pogięte amortyzatory, a nawet kolumny McPhersona. Handlarze często spawają wahacze i przesuwają punkty mocowania zawieszenia, aby zachowywało właściwą geometrię. Jeśli odkryjemy w oglądanym pojeździe grube wianki spawów, lepiej od razu odstąpić od

Renault Laguna FL

Współczynnik Cx 0,29-0,32 Masa własna (kg) 1320 Pojemność bagażnika (l) 430-1340 Zawieszenie przednie kolumny McPhersona

Jeep Compass

Zawieszenie przód kolumny McPhersona, tył,wielowahaczowe Wymiary (dł./szer./wys.) 440,5/176,1/163,2 cm Rozstaw osi 263 cm Opony

Dlaczego Polacy nie lubią Skody?

przednie Skrzynia 6b, dwusprzęgłowa (DSG) Wymiary 459,9 x 176,9 x 145,1 cm Rozstaw osi 257,8 cm Zawieszenie przód kolumny McPhersona Zawieszenie tył wielowahaczowe Opony 225/45 R17 Masa 1500 kg Poj. bagażnika 585/1655 l Przyśp. 0-100 km/h 7,3 s Średnie zużycie paliwa 7,7 l/100 km (dane

BMW 123d Coupe - test | Pierwsza jazda

poprzeczne, kolumny McPhersona zawieszenie tył układ wielowahaczowy nadwozie 2-drzwiowy, 4-miejscowy sedan rozmiary (dł./szer./wys.) 4360/1748/1432 mm rozstaw osi 2660 mm opony przód: 205/50 R17; tył: 225/45 R17 masa 1495 kg moc/masa 136 KM/t poj. bagażnika 370 L

Volkswagen Polo 1.4 TDI

Napęd na koła przednie Skrzynia biegów 5-biegowa manualna Zawieszenie przednie kolumny prowadzące McPhersona Zawieszenie tylne

Ford Mustang GT - swobodny jeździec

. Mustang aż się prosi, by spiąć go ostrogami. Zwłaszcza że jest zbudowany tak harmonijnie jak rywale ze Starego Kontynentu. Ma zresztą płytę podłogową Jaguara S-Type'a.Równocześnie projektowano wersję coupé i kabriolet. Zawieszenie złożone z kolumn McPhersona z przodu i sztywnej osi ustalonej

Chevrolet Aveo 3d

Masa własna (kg) 990~1045 (1060~1115) Pojemność bagażnika (l) 220-980 Zawieszenie przednie kolumny McPhersona Zawieszenie tylne

Renault Laguna - skok na podium

Zawieszenie kolumny McPhersona, układ wielodrążkowy ze sprężynami stabilizującymi Masa/ładowność 1536/550 kg Opony 215/50 R17 Poj. bagażnika

Suzuki Swift

Zawieszenie przednie kolumny McPhersona Zawieszenie tylne belka skrętna INNE WERSJE SILNIKOWE Wersja moc (kW) moment (Nm

Alfa Romeo Brera 3.2 V6 Q4. Bella Alfa

wahacze poprzeczne i kolumny McPhersona z przodu oraz wielowahaczowy układ Multilink z tyłu) oraz napęd na wszystkie koła pozwalały na wiele. Kiedy na przykład po wyjściu z szybkiego zakrętu jedno z tylnych kół znalazło się na poboczu, auto nie traciło stabilności. W 

Seat Altea XL 2,0 TDI - Minivan powiększony

Moment obrotowy 320 Nm / 1750-2500 Nm Zawieszenie przód kolumny McPhersona, Zawieszenie tył oś wielowahaczowa Prędkość maks

Kia Rio

Zawieszenie przednie kolumny McPhersona, Zawieszenie tylne belka skrętna Hamulce przednie tarcze wentylowane 256 x 22 mm Hamulce tylne

Fiat Punto Grande

przód tarcze wentylowane/ tarcze Dł./szer./wys. 403/158,7/149 cm Rozstaw osi 251 cm Zawieszenie przód kolumny McPhersona

Opel Vectra 1.8 Elegance

rozwiązaniem. Często kończy się to bezsensowną pomarańczową "dyskoteką". Jeśli pominąć przygody z kierunko-wskazami, jazda będzie przyjemnością. Podwozie należy do jednych z najlepszych zawieszeń w tej klasie aut. Z przodu zastosowano kolumny McPhersona, z tyłu rozwiązanie wielowahaczowe

VW Passat

56 proc. W przeciwieństwie do Passata piątego nic tu nie trzeszczało, nie bujało, nie kołysało. Nowe zawieszenie (przód kolumny McPhersona z wahaczami trójkątnymi, tył - wielowahaczowe) zestrojono na (dobry) wzór Golfa V. Jest teraz komfortowe, ale i precyzyjne. Gładko połykając nawet spore

Opel Astra OPC

przód: kolumny McPhersona, wahacz poprzeczny przód kolumny McPhersona, wahacz poprzeczny Zawieszenie tył: belka skrętna tył belka skrętna Układ kierowniczy

Ford Focus ST

Zawieszenie przód kolumny McPhersona, sprężyny śrubowe, wahacze trójkątne Zawieszenie tył wahacze wzdłużne, poprzeczne i płaskie ustalające Pojemność baku (l.) 55

Toyota Avensis Wagon 2.0 D4 High

napęd: na koła przednie zawieszenie: przód - kolumny McPhersona, tył - podwójne wahacze hamulce: tarczowe, przednie wentylowane

Elegancja pret-a-porter - Mazda 2 1.6 Core+

: 181 km/h skrzynia biegów: ręczna, 5-biegowa napęd: na koła przednie zawieszenie: przód - kolumny McPhersona, tył - belka skrętna

Smart cdi Pulse

prędkość maksymalna: 135 km/h skrzynia biegów: automatyczna, 6-biegowa napęd: na koła tylne zawieszenie: przód - kolumny

Seat Cordoba 1.9 TDI 130 KM Sport

napęd: na koła przednie zawieszenie: przód - kolumny McPhersona, tył - belka skrętna hamulce: tarczowe, przednie wentylowane ogumienie

Re: 10 rad mistrza ekonomicznej jazdy

@kwahoo Mój błąd, z przodu jest zawieszenie kolumnowe typu McPherson, z tyłu oś skrętna z kolumną McPhersona.

Re: Honda civic- problem

pg0763 napisał: Co można jeszcze sprawdzić? Łożyska kolumny McPhersona.

Re: Suzuki Ignis (2000-2007)

Wrażenia z eksploatacji: 1. Za duzo opla w tym wyprodukowanym na węgrzech samochodzie - wieje tandetą w środku - zwłaszcza włącznik świateł, kierunkowskazów/wycieraczek. 2. Beznadziejne zawieszenie - drążek panharda z tyłu - prowadzi sie jak furmanka. 3. Zamiast normalnych łożysk w kolumnach

Re: Nowa Honda Civic od 64 900 zł

. Aktualnie w sedanie jest wielowahaczowe zawieszenie, ale nieco inaczej sprawa wygląda. Cytując za jakąś stronką: " przednie zawieszenie hatchbacka to klasyczne kolumny McPhersona, to w sedanie zastosowano... zawieszenie wielowahaczowe. Oznacza ono lepsze prowadzenie, ale wyższe koszty serwisu

Re: Jaki samochod.

kolumny McPhersona, tył belka skrętna na pewno tańsze niż zawieszenie w Golfie V czy Focusie. Jak to w samochodzie z koncernu PSA w pełni ocynkowane nadwozie. A wszystkim tym którzy narzekają jakie te samochody są beznadziejne radzę spojrzeć u jakich producentów możemy znaleźć francuskie diesle

Re: mazda, jak z tak na prawde jest...

Nie narzekam. Ostatnio kupowalem lozyska kolumn mcphersona. Nie mieli, wiec zamowili. Za tydzien zadzwonii, ze moge odebrac. MOga tez przyslac kuryjerm za pobraniem.

Re: Pojedynek używanych | 307 vs Megane

(jazda do ASO na 3 cylindrach - chyba), po 72 tys kolejny raz awaria rozrządu - tym razem zerwany pasek, naprawa (po gwarancji 3500 zł poza ASO), do tego po 50 tys wymiania przednich amorów i łożysk kolumn McPhersona (gwaracncja). Ogółem tragedia, sprzedałem, zapomniałem o tej marec na zawsze. Mam teraz

Re: Yaris to beznadzieja jakich mało.

SOHC SOHC SOHC Pojemność (cm3) 796 796 796 995 995 Zawieszenie przednie Kolumny McPhersona Kolumny McPhersona Kolumny McPhersona Kolumny McPhersona Kolumny McPhersona Zawieszenie tylne Belka skrętna Belka skrętna Belka skrętna Belka skrętna Belka skrętna Systemy audio i

Re: Udo Trabanta

Kolumna McPhersona dotychczas była nazywana golenią. Czyżby genialni konstruktorzy z Sachsenringwerke wymyślili nowe zawieszenie?

Re: drgania kierownicy w Samarze :(

Albo są niewyważone koła, albo - co bardziej prawdopodobne - wyrobione końcówki drążków (na wąsach kolumny McPhersona, przy maglownicy).

Re: 20 lat Skody i Volkswagena

@milu100 - nie, Polonez nie nadawał się na dziurawe poslie drogi, bo przednie zawieszenie bardzo szybko się zużywało. Wystarczyłoby zrobić z przodu kolumny McPhersona i sprężyny zamiast resorów z tyłu i taki samochód nawet by miałby nawet sens. Silnik można było zmodernizować przez dodanie jakiegoś

Re: Doradźcie jaki kupić samochód.

", amor, stabilizator; zawieszenie tylne - kolumna McPhersona na trzech wahaczach dolnych, amortyzator, stabilizator

Re: Alfa 147 1.9JTD 150KM - warto dać 25000zł

> Należy także pamiętać o prawidłowej identyfikacji zawieszenia McPhersona tj.: > > * ma kolumnę amortyzatora od góry zamocowaną w nadkolu, a na dole połączona z > tylko jednym wahaczem. boszszsz, naprawdę już mi się nie chce. Amortyzator połączony z wahaczem???? A przypadkiem nie

Re: Doradźcie jaki kupić samochód.

głupi Jasio wyciąga z tego takie wnioski jak ty. Zapamiętaj sobie zatem kmiocie, że kolumna McPhersona po najechaniu na nierówność prowadzi koło po łuku, podczas gdy zawieszenie wielowahaczowe typu "double wishbone" albo złożone z większej liczby wahaczy prowadzi koło prostopadle do podłoża.

Re: Co do naszej klasy:

To jak to nie twój styl, to co Ty na tym forum robisz? :> Bo mi nie wmówisz, że dyskutujesz na tematy nowych wielopunktowych wtrysków, turbosprężarek czy kolumn McPhersona ;-D -- oryś _@/" szkockie wyspy zzakółka

Re: Jakie przebiegi robicie na komplecie amorów?

szt. KYB przejechały na razie 60 kkm i nadal są OK. A przednie OEMy dotwały do 200 kkm i do wymiany (jeden zaczął podciekać) razem ze sprężynami (trochę pękły u dołu) i łożyskami kolumn McPhersona (jedno sie wysypało). -- Pozdr@wiam TRUSKAVA

Re: gosc mial szczescie i nawet o tym nie wie

Czy juz doprales gacie? :) Smieje sie, bo mam prawo. A co. Mi tez strzelil przewod hamulcowy. O dziwo, tu rowniez mamy do czynienia z niefrasobliwym montazem. Przewod w pontiacu jest dosc dlugi i wymaga mocowania do kolumny McPhersona. No coz. Ktos, kiedys tam, nie przymocowal go - metalowa

Re: Zawieszenie i skrzynia.

wszystkich znanych mi opracowaniach nadal nazywa się go amortyzatorem, dokładniej amortyzatorem teleskopowym: www.auto-news.pl/technika/zawieszenie_kolumna_mcphersona_322.html Czytać każdy może, trochę lepiej, trochę gorzej. Ale trzeba jeszcze zrozumieć, co się czyta. Ty nic nie zrozumiałeś. Amortyzator

wątpie żeby ci się udało skrzywić cały samochód

na zwykłej dziurze. najwyżej jakiś wahacz czy coś podobnego w zawieszeniu. jedz do mechanika lub na stację kontroli pojazdów to sie dowiesz. myslę że nie przekroczysz kilkuset złotych. chyba że np wyrwałeś całą kolumnę mcphersona. jak otworzysz maskę to nad oboma kołami są mocowania amortyzatorów

Która kombinacja zawieszenia jest najlepsza ?

wielowahaczowe wahacze trójkątne drążki skrętne kolumny resorujące podwójne wahacze oś zespolona belka skrętna kolumny McPhersona sprężyny śrubowe wahacze wzdłużne oś skrętna oś sztywna oś paraboliczna wahacze poprzeczne wahacze wleczone podwójne wahacze trójkatne resory piórowe sprężyny śrubowe A

Re: Dlaczego gumy zdzierają mi sie od wewnątrz?

ke? raczej kat pochylenia kola .. sprawdz gumy na wahaczach i lozysku kolumny mcphersona -- jane14: Zimowe opony to nieco wieksze zużycie paliwa, hałas, ale jednak zdecydowanie lepsza przyczepność praktycznie w każdych warunkach nawet przy +15.

Re: Alfa 147 1.9JTD 150KM - warto dać 25000zł

spark1.8 napisała: > > Należy także pamiętać o prawidłowej identyfikacji zawieszenia > McPhersona tj.: > > > > * ma kolumnę amortyzatora od góry zamocowaną w nadkolu, a na dole > połączona z > > tylko jednym wahaczem. > > boszszsz, naprawdę już mi się nie

Re: mitsubishi space star w rankingach

Oj, chyba gdzieś to przeczytałeś, bo moje doswiadczenia z 4 letniej jazdy sa przeciwne co zreszta trzyma sie "kupy", bo w MSS jest zastosowana konstrukcja tylnego zawieszenia typu Multi-Link i sprawdzonych kolumn McPhersona z przodu.

Re: ***Dziwny odgłos*****

To lozysko miesci sie pod guma, ktora widzisz po otwarciu maski. Z reguly jest to lozysko cierne. Oczywiscie ulega ono zuzyciu i bywa, ze popukuje. Diagnoza niestety nie jest prosta, bo luz raczej nie jest wielki. Niestety wymiana wymaga rozebrania kolumny McPhersona (zapewne warsztat). Warto

Re: Jak ubezpieczyciele "naprawiaja" auta

, ze "do przodu" to on ma gorne mocowanie kolumny McPhersona.... -- Po ptokach. Beret sie sfilcowal... ZNOWU :)))) I niech tak juz zostanie.

Re: Nowy Passat - techniczny krok wstecz

np. wielowahaczowe wahacze trójkątne drążki skrętne kolumny resorujące podwójne wahacze oś zespolona belka skrętna kolumny McPhersona sprężyny śrubowe wahacze wzdłużne oś skrętna oś sztywna oś paraboliczna wahacze poprzeczne wahacze wleczone podwójne wahacze trójkatne resory piórowe sprężyny

Re: Alfa 147 1.9JTD 150KM - warto dać 25000zł

prawidłowej identyfikacji zawieszenia McPhersona tj.: * ma kolumnę amortyzatora od góry zamocowaną w nadkolu, a na dole połączona z tylko jednym wahaczem. * elementem prowadzącym koło może być tylko wahacz trójkątny, albo wahacz pojedynczy z drążkiem reakcyjnym, albo wahacz pojedynczy z stabilizatorem

cena robocizny...

do zrobienia: - wymiana sworzni wahaczy - wymiana koncowek drazkow kierowniczych - wymiana łozysk amortyzatorow przednich ( koniecznosc demontazu kolumn McPhersona) - dodatakowe male robotki- wymiana gumy laczacej tlumik srodkowy z koncowym, przyklejenie oslonki przy drazku skrzyni

Re: zawieszenie tył

powinieneś też zmienić drugi. Przez analogię do elektroniki: układ sprężyna-amortyzator jest jak układ cewka- kondensator. Wymienisz jeden element i zmienisz jego parametry i już nie dostroisz radia do żadnej stacji. Jak wymienisz np McPhersona, to najbezpieczniej jest kupic kompletną kolumnę i to

Re: mercedes A clasa.czego można się spodziewać

razy amortyzatory do wymiany (raz na gwarancji przy przebiegu 24 tyś.) Kolumny McPhersona. Regulator napięcia . Turbina również... Wyciek spod kolektora ssącego. Przełącznik wielofunkcyjny (to przy kierownicy do wszystkiego...), Skaczący wskaźnik paliwa, Pompa ABS/ESP,

Re: Opel Astra 1.9 CDTI ECOTEC

Podoba mi sie sformulowanie: "super nowoczesne zawieszenie". Nie ma to jak wciskanie kitow. To auto ma z przodu kolumny Mcphersona a z tylu oś zespoloną. Jest to naprostsze zawieszenie jakie tylko może byc (no moze poza polonezem). Bedace klase nizej peugeot 206 czy Renault Clio maja

Re: zawieszenie audi a4

marekglowacz napisał: > Wytrzymuje tyle co każde inne zawieszenie w przeciętnym samochodzie jeżdżącym > po polskich drogach. Przy tym jakie jest komfortowe.. . Myk jest taki, że jest > droższe w utrzymaniu niż w innych samochodach, które mają np. McPhersona z No troche przesadziłeś z

Re: Extras nowego Passata

kris_kelvin napisał: Stary mial z przodu os wielowahaczowa > > nowy ma kolumny Mcphersona - duzo gorsze rozwiazanie. To zalezy dla kogo,mysle ze na Polske to najlepsze rozwiazanie,poprzednie wielowachaczowe zawieszenie bylo bardzo krytykowane ze wzgledu na krotki zywot na naszych drogach

Re: MegaTEST: Golf V MTM 2.0 TDI

podnosił ZEWNĘTRZNE koło. 3)"Zawieszenie przód: kolumny McPhersona Zawieszenie tył: belka skrętna" Testowaliście Golfa IV czy V? Bo V ma z tyłu oś wielowahaczową.

Szanowni redaktorzy (o terminologii)!

(kolumna McPhersona, dwa wachacze poprzeczne, czy cos innego). "Zawieszenie tył - sztywna belka stabilizacyjna, sprężyny śrubowe, drążek Wattsa" live-axle, solid-axle, beam, dead-axle - to sa wszystko synonimy rozwiazania, ktore ma polska nazwe "os sztywna". Belka stabilizacyjna to

Re: Golf IV czy Merc A Klasse?

razy amortyzatory do wymiany (raz na gwarancji przy przebiegu 24 tyś.) Kolumny McPhersona. Regulator napięcia był do wymiany. Turbina również... Wyciek spod kolektora ssącego. Przełącznik wielofunkcyjny do wymiany (to przy kierownicy do wszystkiego...), Skaczący wskaźnik paliwa, Pompa ABS/ESP, Silnik

Re: czy warto kupić nowe volvo s60

? Przejechalem S60 150,000 km w 4 lata, bez wiekszych awarii. Przednie kolumny McPherson'a wymienione przy okolo 80,000, wymienione takze byly gorne lozyska stalowo-gumowe. To wszystko z napraw. Woz byl obsugiwany przez Volvo, olej tylko syntetyk, jeden kierowca. Woz nadal cicho chodzi, nie pali oleju, i nie

Zawieszenie półzależne

nadwozia. Tuleje z korekcją zbieżności. www.polmozbyt.katowice.pl/fi-punto/punto.html Fiat Punto drugiej generacji ma zmienione tylne zawieszenie. Jest to układ kół połączonych osią skrętną (zawieszenie półzależne). www.polmozbyt.lublin.pl/lanos_wy.html zawieszenie Przednie kolumny McPhersona

Re: Alfa Beereo :))

ja ;-) Hyundai Pony 93 r. Sprzedany przy ok. 140 tys. jako osmiolatek. Zawieszenie rozpierd... i potwornie drogie do naprawy, przy czym naprawy niewiele dawaly - np. gory kolumn McPhersona mialy wyczuwalne na kierownicy (!) luzy i stukaly zawsze (zaczynal stukac jakies 10 tys. po wymianie). Silnik

Re: Extras nowego Passata

stanie w miejcu. Stary mial z przodu os wielowahaczowa nowy ma kolumny Mcphersona - duzo gorsze rozwiazanie. Stary mial silnik wzdluznie co pozwala na zamontowanie prawdziwego napedu 4x4 nowy ma wpoprzek co jest technicznie gorszym rozwiazaniem. Owszem nowy ma tylnia os wielowahaczowa ale jak juz

Re: Alfa Romeo GTV / Fiat Coupe - cechy wspólne ?

/Brava/Marea.jak wiec widac wszystkie wymienione pojazdy cechuje ten sam rozstaw osi(2540 mm) i te same rozwiazania konstrukcyjne zawieszenia ( z przodu kolumna McPhersona z dolnym wahaczem trójkątnym i stabilizatorem,a ztyłu wahacze wzdłuzne łozyskowane na belce-nie mylic z lepsza w prowadzeniu belką skrętna

Re: Napęd na tył, czy na przód?

Przod latwiej wyprowadzic z poslizgu a tyl wprowadzic w poslizg. Przod to przewaznie kolumny McPhersona - tj jak dobrze przylozysz ze skreconymi kolami w przeszkode to se powyginasz za kilka ladnych groszy. Tyl z kolei jest "ciut" drozszy. pozdr marcin PS Jak jezdzisz po zima po sniegu

Szukam wygodnego, sporego samochodu

Laguna to już nie jest to samo. Stara Laguna, bardzo wygodna, nigdy mnie nie zawiodła w trasie. Wszelkie usterki zużyciowe, głównie zawieszenia (końcówki drążków, łączniki stabilizatora, łożyska kolumn McPhersona, łożyska kół) zwykle bezboleśnie dawały o sobie znać na tyle wcześnie, że bez pośpiechu

Bez sensu

kierowania..., bo to wlasnie kolumny McPhersona (z tylu!) wnikaja do bagaznika. To samo dotyczy zwiazku wielkosci tarcz hamulcowych, zaciskow, wielkosci obreczy i promienia skretu... Eeech, tak to jest, jak sie pisze byle co, byle tylko "wierszowke" wyrwac.... M.

Re: Która kombinacja zawieszenia jest najlepsza ?

lepiej od A8 dzieki lepszemu zestrojeniu. Wazne jest tez jak jest przenoszony naped czy na przod tyl czy 4x4. Najbardziej trwale u nas bedzie zawieszenie najprosztsze. Dzisaj to w praktyce kolumny Mcphersona z dolnymi wahaczami z przodu, z tylu zas os zespolona (pezo 307, Astra III). Jeszcze trwalsze

Re: co by tutaj wybrac ?

Wszystko wymienione. Automobil ma na zegarze 47 kkm. Jak go dokladnie obejrzalem, zaczynam sie zastanawiac czy aby to nie jest jego wlasciwy przebieg. Lakier wyglada na oryginalny, wahacze przod tez (zero korozji, swoznie jeszcze na nitach), golenie kolumn McPhersona bez korozji. Nie widac zadnych

Re: Powitanie z Afryką - nowe wcielenie trabanta

, volkswagenowską skrzynią biegów, kolumnami McPhersona i tarczowymi hamulcami. Świetny samochodzik. Tańszy od malucha. Trwały, oszczędny w eksploatacji, sporo miejsca na bagaż. Plastikowa karoseria - zero problemów z korozją mimo parkowania "pod chmurką". Przy wadze porównywalnej z maluchem - dwa

Re: Zastrzelić!!!

"mięsem" z nadkoli kolumnami McPhersona daleko się nie zajedzie. A takie będą skutki najazdu na porządny próg z prędkościami koło 80 kph a takiego delikwenta widziałem na osiedlu. Przed zakretem zwolnił - bo musiał. Fizycznie musiał. -- Napiliście się wina, odstawcie dzban na miejsce

Re: prosze o rade!!!

Witam! zawieszenie we wszystkich wersjach jest konstrukcyjnie identyczne: przód podwójne wahacze , drazek dstabilizujacy i ogromna zwrotnica łaczaca oba wahacze. z tyłu kolumna McPhersona z dzwigniami poprzecznymi o róznej długosci , drazkami reakcyjnymi i drazkiem stabilizujacym. najczesciej

Re: Kupno Alfy

Witam! dostepnosc czesci dobra: w zawieszeniu wiekszosc części pasuje z Fiata Bravo/brava/marea. zawieszenie jest proste i tanie w serwisowaniu(przód kolumna McPhersona z dolnym wahaczem trójkątnym, z tyłu wahacz wzdłuzny ,łożyskowany na belce),niestety dosc szybko trzeba tam ingerowac : np

Re: Passat czy volvo S40?

v40/s40 jest mniejsze ,ale porównywac je nalezy raczej z Audi A4 niz passatem.s40/v40 oparte jest na płycie podłogowej blizniaczej do mitsubishi carismy:przód kolumna McPhersona ,z tyłu wielowahaczowe no i twarde tak że wszystkie plomby czuć(silniki diesla sa zapozyczone od renault(1.9 w

Re: pytanie, zadanie dla znających się lepiej ode

Witam! volvo to zupełnie inna klasa pojazdu. to auto bardziej prestizowe niz passat czy mondeo. v40/s40 jest mniejsze ,ale porównywac je nalezy raczej z Audi A4 niz passatem.s40/v40 oparte jest na płycie podłogowej blizniaczej do mitsubishi carismy:przód kolumna McPhersona ,z tyłu wielowahaczowe

Pontiac TransAm jest mój.Zazdrościcie?:)

do doopy.Ale silnik (od GM) jakoś chodzi i jest to L69,czyli gaźnikowy V8 5.0 o mocy 190 KM (305HO) z ręczną 5. biegową skrzynią!!! I z mechanizmem różańcowym ze spsutą blokadą!!! (most jest na sprężynach śrubowych,przód- kolumny McPherson).A mogłem przecież trafić na V8 z monowtryskiem o mocy

Re: Stara Toyota Carina - czy warto kupowac?

Oplaca sie to, co mozna potem latwo znow wymienic (np. po dwoch latach (!)). Ja sie na tym przejechalem. Kupilem do swojej (Carina II, 91r.) nieoryginalne oslony tylnych kolumn McPhersona. Kosztowaly grosze, wytrzymaly niecale dwa lata. No i co to byla za oszczednosc - jak trzeba to teraz

Autem ego

otwartej masce: kolumny McPhersona ok, wahacze tez luzem nie lataly, w kanal nie wpelzlam (choc mam w garazu), bo juz po wojnie. Nie przypominalam sobie tez zadnego zdarzenia, ktore spoowodowalyby wygiecie przedniej osi, zreszta objawy bylyby inne. Po dzisiejszej zmianie opon i podyndaniu kólkami w

Re: Hondzia Prelude - WARTO ???

Zanim kupiłem moje obene auto brałem pod uwagę też taką Hondę. Dużo ich nie ma w sprzedaży, sprawdziłem kilka ogłoszeń z Wrocławia. Do kilku nie było sensy jechać po telefonie, a tam gdzie sprawdziłem osobiście auto było tak bitę, że aż wymieniane kolumny McPhersona. Choć oczywiście właściciel

Re: Alfa Crosswagon Q4

jej o ponad 6 cm nie dodalo jej uroku! Gdyby bylo mozliwosc obnizenia 156 CW o 9-10 cm, oferowana bylaby z silnikiem 2.5 V6 to bylby to naprawde drogowy skalpel we wprawnych rekach. Z tego co napisalas w innym watku wnosze ze dla Ciebie zaleta jest kolumna McPhersona. Znow sie z toba nie zgodze

Re: hamowanie awaryjne i cyrkowanie

,robilem to na asfalcie szlo pieknie ale chyba w szesciu autach zerwalem przednie zawieszenie,poprostu kolumny McPhersona wyszla jak z miesa kosc z karoseri.Samochod przerdzewialy itp.Pzdr.Michal

Re: Peugeot 407 vs Nowy Passat

mowie do ciebie? passat ma zawieszenie wielowahaczowe na tylniej osi z przodu ma kolumny mcphersona - najprosztsze rozwiazanie. Taki uklad byl nowoscia w modelu pezo 406 czy Mondeo I teraz stsouje sie dwie osie wielowahaczowe na tyl i na przod jak w 407, Accordzie czy audi A4 > Ten temat formum

Re: PUNTO 1.2 16V SPORTING 98r. - CZY TO DOBRY WÓ

1. Stan zawieszenia. Sprawdzić luzy w zawieszeniu ... Wahacze , kolumny McPhersona , amortyzatory , dokładnie tylną belkę - koniecznie czy poduszki pod belką nie są rozklepane , tylne wahacze czy nie mają luzów - skrajnie walnięte wahacze widać z 5 km, bo kola są tak / -- \ z tyłu , przekładnię

Re: AVENSIS czy PASSAT 1,8 rok 99/00 do Nikt

! poza miastem 6,8 l/100km. Silniki VW i Toyoty pozostaja daleko z tylu AVENSIS 1.8 POZA MIASTEM 6,0 l/100km. ZATEM TAKŻE LEPIEJ > Dalej. Super zawieszenie: przod - niezalezne podwojne wahacze poprzeczne a tyl wielodrazkowe. AVENSIS 1.8 Kombinacja kolumny McPhersona z układem drążkowym z przodu i

Roewe 350

zawieszenia wykorzystano belkę skrętną, na osi przedniej zaś kolumny McPhersona. Model produkowany jest Pukou, w byłej fabryce Nanjing AutomobileNanjing base sees 50,000th Roewe 350 SAIC Official Site, Dec 24, 2010.

Ford Fiesta R5

kolumny McPhersona z regulowanymi amortyzatorami Reiger, przedni i tylny stabilizator Zbiornik paliwa 80 litrów Koła 7”x15” (szuter), 8”x18” (asfalt) Hamulce AP Racing 300x28 szuter lub 355x32 asfalt; hydrauliczny hamulec ręczny

Lancia Gamma

we wtrysk paliwa.W samochodzie wykorzystano dwuobwodowy układ hamulcowy z hamulcami tarczowymi na obu osiach. Zawieszenie przednie stanowiły trójkątne wahacze poprzeczne, kolumny McPhersona oraz stabilizator, z tyłu wykorzystano zaś poprzeczne ramiona wahaczy, kolumny McPhersona i stabilizator. Dane

Volvo 480

zamontowano kolumny McPhersona, z tyłu belkę zespoloną z drążkami Watta i drążkiem Panharda. Silniki benzynowe auta zostały stworzone przy współpracy z Renault oraz podrasowane przez ekspertów z PorscheVolvo 480.Samochód jako jedyny model w historii marki Volvo miał oryginalne podnoszone przednie reflektory

Bitwa pod Rocky Face Ridge

Doliny Crow. Gdy Sherman zbliżył się do tej pozycji, pokazał konfederatom swe wojska w dwóch kolumnach marszowych, podczas gdy trzecią posłał ukradkiem ku przełęczy Snake Creek, na prawo, by zaatakować linię kolejową Western & Atlantic w Resaca. Dwie pierwsze kolumny zaatakowały pozycje południowców

Tekst udostępniany na licencji Creative Commons: uznanie autorstwa, na tych samych warunkach, z możliwością obowiązywania dodatkowych ograniczeń. Zobacz szczegółowe informacje o warunkach korzystania.
Zasady zachowania poufności. O Wikipedii. Korzystasz z Wikipedii tylko na własną odpowiedzialność. Materiał pochodzący z Wikipedii został zmodyfikowany poprzez ograniczenie liczby przypisów. Wikipedia® is a registered tradmark of the Wikimedia Foundation.