jakie obroty na jakim biegu

Roman Skąpski, Marcus Peters

Automatyczne skrzynie biegów | Ręce przy sobie!

Automatyczne skrzynie biegów | Ręce przy sobie!

Mieszanie biegami nie każdego bawi, więc coraz więcej aut wyposaża się wyrafinowane przekładnie automatyczne, które wykonują robotę za kierowcę. w pięciu parach samochodów sprawdziliśmy, gdzie lepiej sprawuje się "manual", a gdzie "automat"

Dlaczego autobus szarpie? Bo jest zbyt nowoczesny

Warszawskie autobusy szarpią tak, że się nimi nie jedzie, tylko w nich lata - napisał w piątkowej "Gazecie" Dariusz Bartoszewicz. Na naszym profilu na Facebooku odpowiedział mu Michał Małek.

Skoda Superb Combi 2.0 TDI | Test | Nowy wizerunek, stare zalety

Skoda Suberb to samochód tak samo lubiany jak i lekceważony przez klientów. Osobiście znam wiele osób, które zdecydowały się na jego zakup i takich, którzy poszukując samochodu tej klasy nawet nie wybrały się do salonu, żeby poznać Superba. Zdanie jednych i drugich było mi obce aż do teraz

Porsche Cayman S - Test | Żarty się skończyły

Porsche Cayman S - Test | Żarty się skończyły

. Pełna moc dostępna jest dość wysoko, bo dopiero powyżej 7000 obr., ale maksymalny moment osiągany jest w przedziale 4500 - 5800 obrotów. W połączeniu z manualną skrzynią biegów, pierwsza setka na żółtym cyferblacie pojawia się już po 5 sekundach. Szybko? Dla informacji wspomnę tylko, że z PDK - 100 km/h

Nowe modele Audi A4, A5 i A6 Ultra

Nowe modele Audi A4, A5 i A6 Ultra

oczyszcza spaliny z tlenków azotu. Zużycie paliwa w trybie mieszanym wynosi od 3,9 do 4,6 l/100 km, co przekłada się na emisję dwutlenku węgla od 104 do 119 g/km. Modele Ultra wyposażane są seryjnie w manualną skrzynię biegów, w której górne przełożenia nieco wydłużono. Opcjonalnie, w Audi A6 dostępna jest

Automat fajna sprawa, tylko jaki wybrać? | Poradnik

Automat fajna sprawa, tylko jaki wybrać? | Poradnik

następuje w tym samym czasie. Dzięki temu szybkość działania jest na bardzo wysokim poziomie. Koniec z automatami - co je zastąpi? Jako pierwszy w samochodach seryjnych skrzynię dwusprzęgłową pokazał Volkswagen w 2003 roku. Skrzynia nazwana DSG (Direct-Shift Gearbox) miała sześć biegów. Z czasem dołączyły

Salon Paryż 2014 | Honda Civic Type R | Na ulicach w przyszłym roku

Salon Paryż 2014 | Honda Civic Type R | Na ulicach w przyszłym roku

kolei przy wyższych obrotach doskonałą dynamikę zapewnia układ zmiennych faz rozrządu i-VTEC - od lat doceniany przez właścicieli modeli Type R. W nowej Hondzie Civic Type R zadebiutuje nowy przycisk "+R" zlokalizowany na kole kierownicy. Po jego naciśnięciu zostanie aktywowany tryb "+R

Mercedes GLA 200 CDI 4Matic | Test | Wysokie A

Mercedes GLA 200 CDI 4Matic | Test | Wysokie A

, co jest typowe dla volkswagenowskich skrzyń DSG. Podstawowy tryb jazdy Eco oznacza zmiany biegów przy niskich obrotach i "leniwą" reakcję na pedał gazu. Trzeba przywyknąć zwłaszcza, że tryb Sport nadmiernie ciągnie obroty w górę i nie nadaje się do codziennej jazdy. Pozostaje jeszcze tryb

Jeep Grand Cherokee SRT8 | Test | American Muscle

Jeep Grand Cherokee SRT8 | Test | American Muscle

-biegowy automat firmy ZF (znany z BMW czy Range Rovera). Tempo zmiany biegów nie odbiega specjalnie od dwusprzęgłowych przekładni, a 8 bieg pozwala przy prędkości 100 km/h na utrzymywanie obrotów silnika w granicach 1200 na minutę. To znacząco wpływa na zużycie paliwa. Świetny ruch ze strony Jeepa, że

Nauka jazdy | Czego uczą a nie powinni Część V

Nauka jazdy | Czego uczą a nie powinni Część V

, muskaniem gazu i jazdą w upale bez klimatyzacji.Szybciej czyli oszczędniejPodstawą jest wcześniejsza zmiana biegów. Większość kierowców zmienia bieg na wyższy przy 3-3,5 tysiącach obrotów. Tłumaczą, że wtedy silnik ma najlepszą elastyczność, że oszczędzają panewki i że niemal wszyscy tak robią. I faktycznie

Chevrolet Camaro Hot Wheels Edition | Test | Powrót do korzeni

Chevrolet Camaro Hot Wheels Edition | Test | Powrót do korzeni

zakończy się przy 250 km/h. Mimo imponujących wartości, za kierownicą ma się wrażenie, że samochód jest wolniejszy niż sugerują dane techniczne. Biegi są długie, a silnik w "dostojny" sposób nabiera obrotów. Jednak szybki rzut oka na prędkościomierz i uświadamiasz sobie jak bardzo to mylne

Toyota GT86 vs. Yamaha MT09 | Konfrontacja | Zaszalej na wiosnę

Toyota GT86 vs. Yamaha MT09 | Konfrontacja | Zaszalej na wiosnę

Akrapovic), towarzyszące rozruchowi to pierwsze ostrzeżenie. Już wiadomo, że ze 115-konnym stadem trzeba uważać. Manetka gazu to najbardziej precyzyjna część, z jaką mamy bezpośrednio do czynienia. Nawet niewielkie jej muśnięcie momentalnie przekłada się na wzrost obrotów, których silnik potrafi wygenerować

Skoda Citigo Elegance | Test | Mały, ale...

Skoda Citigo Elegance | Test | Mały, ale...

Świeć przykładem, czyli jak używać świateł Skoda poszerzyła swoją ofertę o małe auto miejskie. Aut, wprowadzone na rynek w 2011 roku, jest bliźniaczą konstrukcją Volkswagena up! i Seata Mii. Trojaczki różnią się jedynie detalami. Citigo sprawdzi się jako drugie auto w domu. Ze względu na niską cenę

Sprzęgło | Trudny żywot

Sprzęgło | Trudny żywot

korbowego na przekładnię. Łatwo więc zauważyć, że sprzęgło jest bardzo mocno obciążonym podzespołem, mającym do czynienia zarówno w dużymi naciskami jak i wysokimi obrotami. Służy przede wszystkim do rozłączania układu napędowego przed skrzynią biegów, niezbędnego przy ruszaniu i zatrzymywaniu się a także

Salon Genewa 2013 | Prezent na 50. urodziny 911 - nowe GT3

Salon Genewa 2013 | Prezent na 50. urodziny 911 - nowe GT3

zupełnie od nowa na bazie aktualnego modelu 991. Jest sporo nowości. Jako pierwsze Porsche model GT3 otrzymał układu aktywnego sterowania tylnymi kołami. Wszystko po to żeby osiągnąć jeszcze większą precyzję i dynamikę. Zależnie od prędkości, system skręca koła w tym samym lub przeciwnym kierunku do

Citroen Grand C4 Picasso | Test | Hi-tech po francusku

Citroen Grand C4 Picasso | Test | Hi-tech po francusku

100 km. Średnie zużycie w warunkach miejskich to 6,8. W trasie jest jeszcze lepiej. Wynik poniżej 5 l/100 km to żaden wyczyn, a zejście do średniej wartości podawanej przez producenta (4,0) także jest możliwe. Cieniem na tej jednostce kładzie się praca w niskich rejestrach obrotów. O ile silnik nie ma

Subaru BRZ | Test | Nawrócenie

Subaru BRZ | Test | Nawrócenie

skomplikowana. Na pokładzie znajdziemy proste radio/CD, klimę i przełączniki obok drążka zmiany biegów (ESP off i VSC Sport), których na początku nie odważyłem się ruszać. Wolna jazda nie męczy, co więcej, jest nawet przyjemna. Przy spokojnej jeździe dwulitrowy silnik z bezpośrednim wtryskiem paliwa pokazuje

Skoda Rapid Spaceback Style Plus | Test | Stylowa Skoda

Skoda Rapid Spaceback Style Plus | Test | Stylowa Skoda

za żadną Skodą, jaką do tej pory jeździliśmy, nie obejrzało się aż tyle osób, więc coś w tym jest. Sprawdź oferty specjalne na nowe Skody Niestety czar nieco pryska we wnętrzu, które nie jest już tak ekstrawaganckie. Panuje to wszechobecna czerń i typowy dla Skody design. Ma to jednak swoje zalety

Koniec z automatami

Koniec z automatami

obsługuje biegi parzyste, a drugie nieparzyste, co pozwala zmieniać biegi błyskawicznie i bez szarpnięć.W ślad za VW poszły Audi, BMW, Mitsubishi, Nissan, Porsche, a obecnie dwusprzęgłowe skrzynie spotykane są już bardzo często. Zalety DSG są wyraźne. Ekologia wymusza na producentach walkę o obniżenie

Toyota Corolla 1.4 D-4D - test | Pierwsza jazda

Toyota Corolla 1.4 D-4D - test | Pierwsza jazda

Toyota Harrier, czyli nowy Lexus RX?Corolla to najbardziej znana Toyota i zarazem najczęściej kupowany nowy samochód w 2012 roku na świecie (warto pamiętać, że do globalnych wyników sprzedażowych Corolli doliczany jest również Auris, na niektórych rynkach sprzedawany właśnie jako Corolla). W tym

Lexus na ósemkę

widać jest to wyśrubowana jednostka napędowa, zestrojona pod kątem mocy. Jako, że auto jest dedykowane również na rynek amerykański, do baku śmiało można nalać benzynę "Normal" (91-oktanową) i to mimo, że stopień sprężania jest dość duży i wynosi 11.8:1.Skąd 8 biegów?Czasy, kiedy automaty

Porsche Carrera Cup | Tor Oschersleben | Relacja: Dobry występ polskiego zespołu

Porsche Carrera Cup | Tor Oschersleben | Relacja: Dobry występ polskiego zespołu

Deutschland na torze Oschersleben najlepszy czas (1:29.334) uzyskał Michael Ammermüller. Zgodnie z przepisami dzięki temu wynikowi reprezentant ekipy QPOD Walter Lechner Racing zdobył pole position do niedzielnego wyścigu. Do sobotniego biegu z pierwszego pola startował Holender Pieter Schothorst (Mc

Downsizing

Downsizing

". Osiągi są bardzo dobre, a jedyna różnica jest taka, że przy mocniejszym gazie czterocylindrowa jednostka jest częściej zapędzana na wyższe obroty - bo nie ma takiej rezerwy osiągów, jaką dysponuje V6. Natomiast spora różnica pojawia się przy kasie, kiedy okazuje się, że czterocylindrowiec zużywa

Kupujemy samochód używany | Poradnik

;nierównomierna praca silnika na wolnych obrotach i przy wchodzeniu na wysokie obroty, dławienie się,-    niepokojące dźwięki, "cykanie" lub dzwonienie i stuki spod pokrywy zaworów,Wjedź autem na kanał i sprawdź stan osłon pod silnikiem-    wycieki z silnika, skrzyni biegów

Krzepki Sven

dynamiką nowego silnika. Mówi za to o dłuższych przełożeniach. Piąty bieg ma teraz identyczne przełożenie, jakie poprzednio miała szóstka. Obecnie szósty bieg służy jedynie do oszczędnej jazdy autostradowej. W skrzyni automatycznej zmieniono oprogramowanie, które teraz zmienia biegi przy niższych obrotach

Mitsubishi Outlander z nowym dieslem

Mitsubishi podkreśla fakt, że produkuje diesle od 1931 roku i jako pierwsza japońska marka wprowadziła silnik wysokoprężny do samochodów. Diesel o pojemności 2.2 litra i mocy 177 KM podobnie jak 1.8 DID MIVEC znany z modeli ASX i Lancer, należy do rodziny nowych, w pełni aluminiowych, ekologicznych

MINI Hatch Cooper S | Pierwsza jazda | Nadal oryginalny

, przyspiesza od 0 do 100 km/h w czasie 6,8 sekundy. Dynamika silnika w pełnym zakresie obrotów jest jeszcze lepsza, niż w poprzedniej generacji. W sportowej jeździe pomaga również tryb Sport, który uruchamia m.in. opcję międzygazu przy redukcji biegów. W trakcie spokojnej jazdy możemy skorzystać z trybu

Honda Civic 1.6 i-DTEC - test | Pierwsza jazda

zmodyfikowano w taki sposób, by idealnie współgrała z nową jednostką. I trudno jej cokolwiek zarzucić. Biegi wchodzą gładko, a przełożenia są krótkie, co podczas pokonywania slalomu, jaki fundują górskie drogi wzdłuż Lazurowego Wybrzeża, bardzo szybko doceniłem. Silnika nie ma sensu wkręcać na wysokie obroty z

Suzuki SX4 S-Cross 1.6 DDiS 4WD Elegance | Test długodystansowy cz. V | Na stacji paliw

, w jakich producenci mierzą zużycie paliwa. Te, jak wiadomo, często znacznie odbiegają od tego, z czym kierowcy mają do czynienia. Zwłaszcza w Polsce, gdzie trudniej o płynność jazdy, a cierpliwość innych nie pozwala na bezstresowe praktykowanie ekodirivingu. Suzuki SX4 S-Cross 1.6 DDiS 4WD

MINI JCW GP | Test | Pierwsza jazda |

także najmocniejsze. Różnica między standardowym John Cooper Works jest nieduża, bo wynosi tylko 7 KM, ale na uwagę zasługuje fakt, że GP jest mocniejsze nawet od MINI Challenge. Benzynowy silnik o pojemności 1.6 wyposażony w układ turbo, generuje 218 KM przy 6000 obrotów na minutę, ale już 260 Nm od

BMW X3 xDrive 35d - test | Za kierownicą

niemiłosiernie wachlować przełożeniami. Nic z tego, a nawet jeśli czasem tak jest, zmiany trudno wyłapać bez zerkania na obrotomierz. Wszystko pracuje jak w szwajcarskim zegarku, a biegi wskakują w mgnieniu oka. Szybkość pracy przekładni łatwo skontrolować używając łopatek umieszczonych przy kierownicy. Ocena

Salon Detroit 2013 | Jeep Grand Cherokee SRT

najwyższe obroty silnik.Pod maskę SRT trafiła znana z przedliftingowej odmiany modelu jednostka V8 HEMI o pojemności 6.4 l i mocy 477 KM, osiąganej przy 6 tys. obr./min. Maksymalny moment obrotowy dostępny jest przy 4,3 tys. obr./min. i wynosi 630 Nm. Nowością jest jednak skrzynia biegów. Automat o pięciu

Seat Ibiza Cupra - Test | Hiszpańskie Cafe Italiano

już dosyć często). Niestety mała pojemność powoduje, że rasowego dźwięku na wolnych obrotach nie można oczekiwać. Ibiza w wersji Cupra wyposażona jest w dwusprzegłową, 7-biegową skrzynie biegów DSG. Rozwiązanie to w miejskiej jeździe sprawdza się bardzo dobrze, bo do jazdy w korkach nie ma chyba nic

Mazda 3 - test | Pierwsza jazda | Nic na siłę

powierzchnię - dziś już rzadkość w segmencie C.We wnętrzu Mazda zastosowała ten sam czysty i lekki styl, jaki pokazała w szóstce. "Trójka" wypada nawet lepiej, deska rozdzielcza jest minimalistyczna. Może nawet za bardzo. Odniosłem wrażenie, że brakuje na niej kilku przycisków. Obsługa klimatyzacji

Czego nie uczą, a powinni

, muskaniem gazu i jazdą w upale bez klimatyzacji.Podstawą jest wcześniejsza zmiana biegów. Większość kierowców zmienia bieg na wyższy przy 3-3,5 tysiącach obrotów. Tłumaczą, że wtedy silnik ma najlepszą elastyczność, że oszczędzają panewki i że niemal wszyscy tak robią. I faktycznie, 15 lat temu taki styl

Audi S3 Limousine - Test | Pierwsza jazda | Prosty charakter

zagłówkami, pokryte przeszywaną skórzaną tapicerką, spłaszczoną od dołu kierownicę i gałkę zmiany biegów oznaczone nazwą wersji, czy chromowane nakładki na pedały. Poza tym dominuje czysta linia deski rozdzielczej znanej z A3.Kompaktowy sedan Audi w intensywnym czerwonym kolorze nie wygląda groźnie. Mimo

Mercedes-Benz 240 D 3.0 | Najmocniejszy i najszybszy diesel swoich czasów

Mercedes-Benz udowodnił swoje zaawansowanie w dziedzinie układów napędowych. Samochód z nową, wysokoprężną jednostką napędową przyspieszał od 0 do 100 km/h w czasie 19,9 sekundy i mógł się rozpędzić do 148 km/h. Z automatyczną skrzynią biegów przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosiło 20,8 sekundy, a

Magazyn V12 | Już w kioskach

. Spotkany zaledwie moment wcześniej facet prowadzi samochód, który on i jego ojciec Michael tworzyli nader starannie, z pomocą Pininfariny i sporej, lecz dotąd jeszcze nieujawnionej, dozy gotówki. Przez czystego farta, jako pierwszy dziennikarz na świecie mam okazję poprowadzić Lancię Stratos HF 2011. 56

Opel Zafira Tourer 2.0 BiTurbo CDTI Cosmo | Test | Rodzinny tranSPORT

przedziale 1750-2500 obr./min. W praktyce już od 1500 obrotów samochód nabiera wigoru i zaczyna sprawnie przyspieszać. Dzieje się tak dlatego, że już od 1250 obrotów do dyspozycji kierowcy jest aż 320 Nm. Mimo ręcznej skrzyni biegów, w trasie za kierownicą testowanej Zafiry można poczuć się jak w aucie z

Infiniti FX 3.0d Black and White Edition | Test | Czarno na białym

głośniejsze: lepiej przyspiesza, bo toleruje wysokie obroty (później zmienia bieg na wyższy) i szybciej reaguje na ruchy prawej stopy. Do czego zresztą zachęca silnik. Corvette nie ma szans Nie jestem fanem diesli, a zwłaszcza ich rakotwórczych spalin, ale gdyby wszystkie pracowały tak jak to 3-litrowe V6

Mercedes Vito/Viano 2.2 CDI Blue Efficiency - test | Za kierownicą

, układ zarządzający energią elektryczną i system start-stop, wyłączający silnik na postoju. Manualna skrzynia biegów z przydomkiem Eco ma optymalnie dobrane przełożenia i również sprzyja oszczędzaniu paliwa. Podobnie jak wskaźnik sugerujący zmianę przełożenia na wyższe, umieszczony na tablicy przyrządów

Audi z dopiskiem RS | To już 20 lat

zarządzaniu spalaniem. Moment obrotowy 410 Nm był wytwarzany przy 3000 obr./min. Ogranicznik zaczynał działać dopiero przy 7200 obrotach. Wyposażone w taką jednostkę Audi RS2 przyspieszało od 0 do 100 km/h w 5,4 sekundy, a jego prędkość maksymalna wynosiła 262 km/h. Sześciostopniowa manualna skrzynia biegów

Nowy McLaren MP4-12C

przypatrzymy się technologii, jakiej użyto do produkcji samochodu, cena wydaje się uzasadniona. Wystarczy spojrzeć na główną część konstrukcji - element nazwany przez McLarena "Carbon Monocell". Waży jedynie 80 kg (!) i został w pełni wykonany z włókna węglowego, podobnie jak pozostałe elementy

Mazda 6 (2002-2007) - opinie Moto.pl

regulatorami faz rozrządu borykają się także jednostki L3-VDT. Objawem usterki są nieprzyjemne, metaliczne dźwięki, dobiegające spod maski na biegu jałowym i niskich obrotach; cena części w ASO wynosi ok. 1400 zł, zaś ściągniętej z USA - 800. Niedokręcone lub urwane śruby w tylnym moście mogą doprowadzić do

Volkswagen Passat Alltrack - test | Pierwsza jazda

centymetrów nie czuć ani przez chwilę. W kabinie jest chicho i przytulnie na swój, volkswagenowski sposób. Skrzyni DSG wystarcza sześć biegów. Maksymalny moment obrotowy dostępny jest przy 1750 obrotów. To w końcu znana i sprawdzona konstrukcja TDI. Wystarczy jednak, że na sekundę zdejmę nogę z gazu, by

Mini Cooper S Bayswater - test | Liczy się uśmiech

obrotach. Możesz wyjść z zakrętu na drugim biegu, ale równie dobrze przejechać go na czwartym.Czego Mini nie potrafi? Zabrać na pokład wygodnie cztery dorosłe osoby, zużyć poniżej 7 litrów paliwa na 100 km, zmieścić w bagażniku porządne zakupy (160 litrów pojemności). Jednak tak naprawdę te wady w praktyce

Top 6 - najpierw w sporcie, potem u Kowalskiego

rozwiązanie? W 1985 roku na łonie Porsche 962 C. Ta sama skrzynia testowana była również w Audi Quattro S1 Evolution 2 GpB w tym samym roku, ale choć szybko zmieniała biegi, była bardzo ciężka, a to grzech numer 1 w sporcie, więc zrezygnowano z takiego technologicznego ekstrasu. Z nadwagą uporano się niedawno

10 sposobów na ekonomiczną jazdę samochodem

silnika jest nieuzasadniona - możliwe jest kilkadziesiąt tysięcy uruchomień silnika.4. Unikaj jazdy na wysokich obrotach. Im niższa prędkość obrotowa silnika, tym niższe zużycie paliwa. Zaraz po uruchomieniu silnika, szybko zmień przełożenia na wyższe, aż do osiągnięcia pożądanej prędkości. Jazda na

Fiat 500L 105HP - test | Pierwsza jazda

silnik trochę terkocze, ale nie jest to dźwięk zapamiętany z malucha. Dwa cylindry dają o sobie znać dopiero na wolnych obrotach. Gdy parkowałem testową L-kę do zdjęć obroty silnika spadały poniżej biegu jałowego, a TwinAir wpadł w drgawki. W czasie jazdy niespodzianek nie ma. Skrzynia biegów mogłaby być

Jeep Grand Cherokee SRT8 - najszybszy Jeep w historii

obrotowego. To o 45 KM i o 61 Nm więcej niż w przypadku poprzednika z 6,1-litrowym motorem. Osiągi? Na osiągnięcie setki Grand Cherokee SRT8 potrzebuje 4,8 s, a wskazówka jego prędkościomierza kończy bieg na 250 km/h.Oczywiście nie mogło obyć się bez deklaracji o niższym apetycie na paliwo. Dzięki szerszemu

Skoda Roomster - test | Dwa w jednym

silnik jest głośny, a wnętrze nie zostało należycie wyciszone. Na szczęście radio Swing z czterema głośnikami wydaje przyjemne dla ucha dźwięki, zagłuszające pracę benzyniaka. O dziwo, motor dość ochoczo wkręca się na wyższe obroty, a jego - relatywną! - dynamikę podkręca precyzyjna skrzynia biegów

Używane auto | Co sprawdzić kupując używany samochód

wchodzeniu na wysokie obroty, dławienie się;- niepokojące dźwięki, "cykanie" lub dzwonienie i stuki spod pokrywy zaworów; - wycieki z silnika, skrzyni biegów i okolic - warto wjechać autem na kanał i obejrzeć stan uszczelek oraz osłon pod silnikiem;- dymienie przez otwór bagnetu oleju przy

Hyundai Genesis Coupe - test | Za kierownicą

pojeździć. Dość ciasne, ale po zmianie biegu na wyższy trafiamy na takie obroty, które zapewniają dalej satysfakcjonujący ciąg z silnika, który - notabene - nie rzuca na kolana wartościami mocy i momentu obrotowego. W przyszłym roku trafi do Genesisa silnik w wersji z bezpośrednim wtryskiem, rozwijający 333

Hyundai Genesis Coupe - test | Za kierownicą

rozpędzają auto do setki w 6,4 sekundy i pozwalają podróżować z prędkościami dochodzącymi do 240 km/h. Nie trzeba się też specjalnie starać, by zerwać przyczepność tylnych kół. Nawet przy niskich obrotach, na dwóch pierwszych biegach, po mocniejszym wciśnięciu gazu auto natychmiast ustawiało się bokiem.O tak

Jeep Grand Cherokee SRT8 - test | Za kierownicą

tyle adrenaliny do krwi, co SRT8 czyni już jednym kopnięciem w pedał gazu. Ryk jego silnika jest jak spotkanie z T.Rexem. W człowieku budzi się chęć życia i przeżywania go na wysokich obrotach. Tak, dźwięk silnika i odczucia jakie powoduje, to największa zaleta tego auta. Może i jedyna. Jest też

BMW M5 - test | Pierwsza jazda

Nie łatwo zmierzyć się z legendą jaką jest BMW M5. Od 1984 roku (kiedy pokazano pierwsze wcielenie tego samochodu) wyznaczało kierunek rozwoju sportowych samochodów luksusowych. To właśnie BMW wskazywało innym drogę. Jesteśmy w Hiszpanii na prezentacji BMW M5 i z niecierpliwością czekamy na

Ferrari 599XX już w Genewie

organizował specjalne imprezy na torach wyścigowych, adresowane tylko i wyłącznie do właścicieli tego modelu.Co pod maską? Na razie ujawniono tylko tyle, że znajdzie się tam silnik V12 o mocy 700KM. Motor będzie się kręcić do kosmicznej wartości ponad 9000 obrotów na minutę! Inżynierowie zastosowali także

Suzuki SX4 1.6 4WD - test | Za kierownicą

przebrnięcia breję. Niezależnie po jakiej drodze jedziemy 120-konny silnik 1.6 Suzuki będzie naszym sprzymierzeńcem. Łatwo wchodzi na obroty i na prostej drodze bez zadyszki radzi sobie z SX4-ką. Musimy jedynie przyjąć do wiadomości, że to typowy "japończyk", lubi wysokie obroty i wręcz ich

Porsche 918 Spyder | Test | Pierwsza jazda | Ekologiczna brutalność

kamienie milowe i ikony motoryzacji.Ekologia zaczyna być seksy. Porsche 918 Spyder jest zaprzeczeniem dotychczasowego trendu, nudy jaka panowała w tym segmencie. Niemcy wprowadzają na rynek najbardziej fascynujący samochód made in Germany. 887 KM, prędkość maksymalna 345 km/h i pokonanie Pętli Północnej

BMW 1 M Coupe | Test i wideo

50 Nm więcej niż generuje widlasta ósemka pod maską M3. BMW przyspiesza jak wystrzelone z bazooki, i to mimo stosunkowo długich przełożeń skrzyni. Silnik ochoczo kręci się do 7000 obr./min, ale nie protestuje, gdy kierowca ma ochotę pojechać na 6. biegu z prędkością 60 km/h. I cóż za nieprzyzwoitość

Hybryda Infiniti w księdze Guinnessa

rynku europejskim, czyli M35h trafił właśnie do Księgi Rekordów Guinessa rekordów jako najszybciej przyspieszające w pełni hybrydowe auto na świecie. Próbę bicia rekordu nadzorował przedstawiciel Guinness World Records, zaś za kierownicą M35h zasiadał Tim Pollard, dziennikarz brytyjskiego czasopisma

Chevrolet Malibu LTZ 2.0D | Pierwsza jazda

do mniejszego Cruze. Jeśli jednak dopatrujecie się wspólnego języka z małymi Aveo czy Sparkiem, szkoda czasu. Pierwsza generacja Chevroleta Malibu pojawiła się w USA w 1964 roku. Także jako wersja cabrio.Czas na DieslaCzy uzupełniający ofertę Chevroleta, silnik Diesla zmieni postrzeganie tego modelu

"Parszywa trzynastka", czyli najmocniejsze auta w polskich salonach

ma więcej niż poprzednik. Na tylne koła trafia 560 KM i 680 Nm dostępnych w zakresie od 1500 do 5750 obrotów na minutę. To maszyna stworzona do zwijania asfaltu. Do setki rozpędza się w 4,4 sekundy, a po zdjęciu elektronicznego kagańca może gnać z prędkością 305 km/h. A wszystko to przy średnim

Subaru Forester - test | Pierwsza jazda

, kształt układu dolotowego (oraz materiał z jakiego jest zbudowany na tworzywo sztuczne), poprawiono chłodzenie, wprowadzono poduszki pod silnikiem wypełnione płynem. Jak wszystko to działa?Różnica jest zauważalna i wyczułem ją już po uruchomieniu silnika. Wibracje są nieco mniejsze i silnik chętniej

Renault Fluence 2.0 16V | Długi dystans - 4100 km

zakresie wyższych obrotów, piąty bieg można z czystym sumieniem omijać, a skrzyżowania przejeżdżać na "trójce". Silnik ma dobre maniery, więc w kabinie jest cicho, ale gdyby wydłużyć ostatnie biegi, Fluence przełamałby barierę 200 km/h i mniej palił.Ten przytulny obraz z kilkoma plamami

Ford Mustang | Auto dekady

dosłownie, bo to Mustang był jednym z pierwszych aut, w których klient decydował nie tylko o wyposażeniu, wzorach tapicerek czy kolorze nadwozia. Ford pozwalał nie tylko na wybór silnika lub skrzyni biegów, ale także oferował wiele rodzajów odbiorników radiowych, wzorów felg i innych dodatków. Jakich

Subaru Impreza WRX STI x 3 | Test | 20 lat ikony

) kierunkowskazy. Fotele, które przez wielu uznane są za najlepsze cywilne "kubełki" w historii wzbogacone są czerwonymi i szarymi wstawkami materiału. Centralne miejsce zegarów zajmuje obrotomierz wyskalowany do 9 tyś. obrotów. Na nim również nie zabrakło trzyliterowego logo wersji. Czerwone szwy

Mercedes S 250 CDI - test | Nauka o samym sobie

niską cenę zakupu? Jestem więcej niż pewien, że cztery cylindry i te niewielkie stadko koni popsują mi jakąkolwiek przyjemność z jazdy tym autem.Na czarnej testowej S-klasie jedynie literki przyczepione na klapie bagażnika zdradzają jaka to wersja silnikowa. Lepiej, gdyby ich nie było. Model W221

Mazda CX-5 - test | Pierwsza jazda | Przełomowy model

przycisków, które są krzywe, lub sprawiają wrażenie, jakby miały zaraz wypaść. Tuż za lewarkiem zmiany biegów jest panel klimatyzacji, szeroki, trochę kojarzący się z BMW. Materiały użyte do wykończenia wnętrza są całkiem przyzwoite, takie, jakich się spodziewamy - na górze miękkie, na dole twarde. Do tego

Używany Volkswagen Golf IV (1997-2003) - opinie Moto.pl

postrzegany jako samochód dla konserwatystów. Czwarta generacja tego modelu weszła na rynek z nowymi standardami jakościowymi, zwłaszcza we wnętrzu, i jeszcze szerszą paletą udanych silników. Były wśród nich niezwykle nowoczesne jednostki napędowe znane z Audi (pięć zaworów na cylinder) oraz bardzo mocne

Volkswagen Golf IV (1997-2003) - opinie Moto.pl

postrzegany jako samochód dla konserwatystów. Czwarta generacja tego modelu weszła na rynek z nowymi standardami jakościowymi, zwłaszcza we wnętrzu, i jeszcze szerszą paletą udanych silników. Były wśród nich niezwykle nowoczesne jednostki napędowe znane z Audi (pięć zaworów na cylinder) oraz bardzo mocne

Citroen DS3 vs. Peugeot RCZ vs. Renault Clio RS Gordini - test porównawczy | Za kierownicą

na trafianiu w poszczególne biegi. Co istotne, równie dobrze spisuje się znany silnik 1.6 THP. Do tego stopnia, że właściwie dopiero po zerknięciu na prędkościomierz uświadamiam sobie, że jadę sporo za szybko. Turbodoładowana, 200-konna jednostka błyskawicznie wchodzi na obroty a przy tym jest na

Mercedes CLA 200 - Test | Piękno i emocje

sprzedawała się przez ostatnie 15 lat całkiem nieźle. Wystarczyło tu i ówdzie coś poprawić, zmodernizować, dopieścić i wrzucić na rynek jako zupełnie nową generację. Tak jak zrobiło Audi z modelem A3. Jednak tu chłopaki z Mercedesa mi zaimponowali i rozpoczęli historię modelu A zupełnie od nowa. Bez tego

Olej, czyli najważniejsza część w aucie | Poradnik

prędkość obrotowa Jaki olej wybrać? | Poradnik Choć brzmi to paradoksalnie, dla większości elementów silnika wyższa prędkość obrotowa jest korzystniejsza, ze względu na tworzenie się trwalszego klina smarnego. Okazuje się, że jednostkowe zużycie podczas jednego obrotu wału korbowego silnika jest mniejsze

Skoda Octavia 1.2 TSI DSG - test | Za kierownicą

kierownicą, praktyczna kabina i bagażnik, szybka zmiana biegów, silnik żwawy na niskich i średnich obrotach, poprawne prowadzenie HAMULEC Kokpit pozbawiony finezji, przeciętna kultura pracy silnika, hałasy spod kół podczas jazdy po dziurawych drogach SUMMA SUMMARUM Czy przy rocznych przebiegach rzędu 20

Suzuki Splash 1.2 VVT | Długi dystans

włączonej klimatyzacji, średnie spalanie w trasie oscylowało wokół 5 l/100 km. To całkiem niezły wynik, biorąc pod uwagę, że niewielki silnik od czasu do czasu trzeba było pogonić w górne rejony obrotów. Na pochwałę zasługuje też praca skrzyni biegów oraz kompromisowo zestrojone zawieszenie - twarde na tyle

Samochody Roku według Playboya

pięciu osób i wygląda naprawdę apetycznie. Pod maską drzemie bardzo dynamiczny silnik, z którego łatwo wykrzesać ogień za sprawą świetnie działającej skrzyni biegów. Jeśli ktoś chciałby zagłuszyć wkręcający się na obroty silnik, z łatwości zrobi to dzięki doskonale brzmiącemu systemowi audio od

Continental Supersports - ekologiczne monstrum

moment, czyli wspomniane 800 Nm, dostępny jest już od 1700 obrotów na minutę.Co poza tym? Względem GT usztywniono zawieszenie, wykorzystano elementy obniżające masę (o 10kg), nową, jeszcze szybszą, automatyczną skrzynię biegów oraz dodano ceramiczne hamulce (standardowo). Ten sam za to będzie system

Najciekawsze koncepty Mercedesa

prędkościach jakiego rzędu mówimy? Anglosasi śrubowali swoje wyniki, w 1938 ich drogowe monstra zbliżały się sukcesywnie do 600 km/h. Thunderbolt pobił 555 km/h, parę miesięcy później John Cobb w Railtonie podniósł poprzeczkę na 563 km/h, tylko po to, żeby za chwilę osiągnąć 574 km/h. Jednak rozgrywka o prymat

Samochody, które odeszły w 2011 r.

, niestraszni konkurenci. Symbol minionej epoki Detroit - Ford Crown Victora, znany również jako Vic - odjechał w tym roku na emeryturę. W ciągu 30 lat rynkowej kariery niewiele się zmienił. Jak przystało na prawdziwy amerykański krążownik, jego głównym atutem jest wygoda i nieabsorbujące prowadzenie. "

Mercedes ML 63 AMG - test | Za kierownicą | Ogień i woda

co 100 km z baku ubędzie dobre 25 litrów paliwa. Myślę, że nikogo z was to nie dziwi, a żadnego z właścicieli nie boli. Trzeb przyznać, że jest szybki. Bardzo szybki. Przyspiesza z każdej prędkości, nieważne na którym biegu pracuje akurat 7 biegowy automat czy jakie obroty ma silnik. Sprint do setki

Skoda Fabia RS - test | Pierwsza jazda

Czesi po siedmiu latach przekonali się że Fabia RS z Dieslem pod maską to nie najlepszy pomysł. Może i miała 130 koni, ale terkot silnika na ropę nijak pasował do małego hothatcha. Dlatego do najnowszego "ereski" postanowili wsadzać wyłącznie silniki benzynowe. I to nie byle jakie

Honda CR-Z - test | Za kierownicą

akumulatorów. Czy możemy mówić o zabiciu ducha sportowca? Zamiast sportu Niezupełnie, Honda na tle konkurencji jest i tak dość lekka. Charakteru nie można również odmówić jednostce napędowej, która jak przystało na japońską konstrukcję uwielbia wysokie obroty (6300 obr./min). Dodatkowy silnik elektryczny

Twingo RS - test | Za kierownicą

samochodem. Na nim znajdziemy "Shift indicator" znany również z Abartha 500. Pozwala on zoptymalizować zmianę biegów. Przy dynamicznej jeździe uchroni nas przed odcięciem zapłonu, przy spokojnej pomoże oszczędzać paliwo. Z niewidocznych różnic można wymienić wyłącznik ESP, który skrzętnie schowano

Ford Focus ECOnetic - Pierwsza jazda

jak w Hondzie Insight. Naszym zadaniem było uzbieranie jak największej ilości płatków. Ruszamy. Kiedy spojrzałem na deskę rozdzielczą, gdzie wyświetlane są trzy kategorie (płynna jazda, efektywna jazda autostradą, technika zmiany biegów) w jakich można punktować poczułem się jak w grze komputerowej

Walka z drożyzną, czyli jak jeździć oszczędnie

silniku i skrzyni biegów. W każdym przypadku trzeba trzymać się instrukcji obsługi i nie decydować samemu o tego typu modyfikacjach. Nie zezwalajmy na to również mechanikom obsługującym nasz samochód. Sportowy sznyt nie sprzyja oszczędzaniu Oszczędnej eksploatacji nie sprzyja też tuning. Poszerzone opony

Wywiad | Derek Bell | Brytyjski mistrz Le Mans

ojciec powiedział, żebym to zrobił i poleciałem ustalić szczegóły i złożyć podpis. Tak stałem się częścią słynnego Ferrari. P.S.: Pierwszym Pana oficjalny wyścig w barwach Ferrari miał miejsce na holenderskim torze Zandvoort. Pamięta Pan to wydarzenie? D.B.: W pierwszym biegu zdobyłem pole position

Ford Focus 1.6 EcoBoost - test | Za kierownicą

. Zdziwi się jednak ten, kto oczekuje turbodziury i dużego zapotrzebowania na paliwo. Charakterystyka pracy przypomina Diesla. Silnik lubi niskie obroty i utrzymywanie ich na poziomie 1200 obr/min nie powoduje nieprzyjemnych wibracji. Taki styl jazdy jest zresztą polecany przez producenta, o czym świadczy

Rozrząd - po co jest i jak o niego dbać | Poradnik

, częstym powodem zerwania lub przeskoczenia paska napędu rozrządu jest próba rozruchu pojazdu na holu. Rozrusznik obraca wałem korbowym w sposób delikatny, zrównoważony a zupełnie inne siły działają  kiedy holowaniu przy prędkości 40 km/ h na drugim biegu towarzyszy gwałtowne puszczenie sprzęgła

Bezpieczna jazda | Na kursie o tym nie mam mowy

okupione ślamazarnym tempem, muskaniem gazu i jazdą w upale bez klimatyzacji. Jak być lepszym kierowcą? Przeczytaj wywiad z Mariuszem Stuszewskim, instruktorem doskonalenia jazdyPodstawą jest wcześniejsza zmiana biegów. Większość kierowców zmienia bieg na wyższy przy 3-3,5 tys. obrotów. 15 lat temu taki

Mercedes CLS 350 AMG | Test

obowiązywać na niej zakaz wstępu dla osób powyżej 170 cm wzrostu. Trzeba się z tym jednak pogodzić. To w końcu nie jest sedan.Bagażnik za to może rozpieścić obszernością. Pamiętam, jakie wrażenie wywarł na mnie kufer pierwsze CLS-a. Zmieścił się tam nie tylko duży wózek dziecięcy z gondolą, torby dla

Chevrolet Aveo - test | Pierwsza jazda

obrotach (tam gdzie uśpiona jest maksymalna moc silnika) pojawiają się dodatkowo nieprzyjemne wibracje. Zużycie paliwa również na napawa optymizmem. Według oficjalnych danych na przejechanie 100 km auto potrzebuje średnio 7,2 litra. To i tak sporo, ale nam nie udało się zejść poniżej 8,7 l. Niezbyt dobry

Audi Q5 - Emocje czy rozsądek

. Możliwości V6 kończą się na 225 km/h. To nieźle jak na SUV-a z "klekotem" pod maską. 500 Nm dostępnych już od 1500 obr./min sprawia, że auto chętnie przyspiesza z każdych obrotów. A siedem automatycznie przełączających się biegów pozwala zamaskować typowy dla diesli niewielki zakres efektywnych

Skoda Fabia Greenline - test | Pierwsza jazda

nie możemy pozwolić sobie na taką rozpustę.Zaczynamy walkę z wzniesieniem, samochód wyraźnie zwalnia. Szymon naciska: - Zostaw ten gaz, damy radę! Piąty bieg, obroty spada ją do 1000, trzycylindrowy silniczek zaczyna protestować, nadwoziem wstrząsają dreszcze.A jednak wjeżdżamy. Uff!!! A teraz, czy ze

Volvo V40 Cross Country T5 AWD - test | Pierwsza jazda

Volvo? Przedstawiciele firmy nie do końca potrafili odpowiedzieć na to pytanie.A to jeszcze nie koniec historii. Klienci wybierający odmianę z napędem na obie osie, nie mogą również marudzić w kwestii skrzyni biegów. Podobnie jak w przypadku silnika, producent postanowił wybrać za nich. Jednostka

Suzuki Splash | Długi dystans

. Ma być możliwe tani i możliwie wszechstronny. Mały Splash, którego można kupić już za nieco ponad 40 tys. zł, pierwszy warunek spełnia. Czy oprócz niezaprzeczalnych walorów miejskich, dobrze sprawdza się także jako auto na dłuższe wypady? Postanowiliśmy to sprawdzić.W pogoni za CelsjuszamiJest późny

Skoda Fabia RS | Długi dystans 19 tys. km

obrotów, omijamy wzniesienia lub zjazdy. Przyspieszamy co 10 kilometrów, finalnie osiągając 240 km/h. Jakie uzyskaliśmy wyniki?Optymalna prędkość dla Skody Fabii RS naszym zdaniem to 160-170 kilometrów na godzinę. Spalanie oscyluje wtedy w okolicy 10 litrów na setkę. Oszczędnym proponujemy trzymać się

Porsche On Track | Istanbul Park | Produkcja kierowców

sekundy i na liczniku mam 100 km/h. Pełne hamowanie z wykorzystaniem ceramicznych tarcz i odczułem kolejne przeciążenia, jakich w swoim życiu jeszcze nie miałem okazji poznać w seryjnym aucie. Ten samochód, i przy starcie, i przy hamowaniu po prostu wgryza się w twardy asfalt. Wszystko trwało jakieś 30

Brytyjski mistrz Le Mans | Derek Bell | Wywiad

szczegóły i złożyć podpis. Tak stałem się częścią słynnego Ferrari.P.S.: Pierwszym Pana oficjalny wyścig w barwach Ferrari miał miejsce na holenderskim torze Zandvoort. Pamięta Pan to wydarzenie?D.B.: W pierwszym biegu zdobyłem pole position, prowadziłem cały wyścig i wygrałem go. W drugim etapie

BMW Z8 | Test | Żyje się tylko dwa razy

brzmienie, które ze wzrostem obrotów zmienia się w dźwięk przypominający ryk grizzly; ciarki przechodzą po plecach. Sprzęgło pracuje lekko i dokładnie, tak samo skrzynia biegów o 6 przełożeniach. Jazda tym samochodem to absolutna rozkosz. Mimo założonego windschotu (siatki chroniącej przed wiatrem) w

Jakie obroty na biegu jałowym????

Poproszę o informację jakie powinny być obroty na biegu jałowym-BMW 318 i 2001 rok-benzyna. Jestem świeżo po myciu silnika krokowego i przepustnicy, miałem problem z falującymi obrotami na biegu jałowym. Teraz mam obroty ok 900 na rozgrzanym silniku, i nie wiem czy to jest ok. Bardzo dziękuję za

Przy jakich obrotach wrzucić wyższy bieg?

Tak jak w temacie, może ktoś mi, niewiedzącej, powiedzieć przy jakich obrotach silnika wrzucać wyższy bieg w Octavii?

Re: automat

moj automat utrzymuje obroty 1500 - 1800 zalezy na jakim biegu jade i czy sobie po miescie niespieszno podazam czy troszke szybciej niz przepisowo

Re: A o co z tym funem chodzi?

trypel napisał: > w jaki sposob krótsza przekładnia zwiększy zakres prędkosci na poszczegó > lnych biegach? Skoro benzyniaki mają większy zakres obrotów ale krótszą przekładnię i w związku z tym podobne vmax na poszczególnych biegach, to chyba logiczne że krótsza przekładnia niweluje

Re: Turbo-benzyna na krótkie dystanse.

> zmiana biegów przy 3500 obrotów A przy jakich obrotach zalecasz zmianę biegów w benzyniaku?

Re: Chłodzenie turbiny - prosty test

Nie będzie konkretów z bardzo prostego powodu. Ilość obrotów turbiny zależy od: jej konstrukcji, silnika do jakiego jest zamontowana, przełożenia w skrzyni biegów, przełożenia głównego i obciążenia silnika (otwarcia przepustnicy). Pomijam tutaj takie sprawy jak np. stopień zapchania katalizatora i

facet ma rację

Zbyt wysoki wpięty bieg powoduje że aby utrzymać się w strumieniu ruchu musimy dawać więcej gazu niż na niższym biegu. Chwilowe zużycie paliwa jest wtedy zauważalnie większe. generalnie dobrze jest popatrzeć sobie w przebieg momentu i rozkład mocy i możemy sie zorientować w jakim zakresie obrotów

Lopatologiczne tlumaczenie

zwiazek z tym "To samo można > zrobić odpowiednio gazem ustawiając obroty. " i jaki W klasycznych skrzyniach biegow poszczegolne biegi sa zalaczane poprzez nasuwanie muf z wewnetrznym uzebieniem na kola zebate. Aby takie nasuniecie odbylo sie bez zgrzytow, predkosci obrotowe obu elementow

Morskie opowiesci

1realista napisał: > Zbyt wysoki wpięty bieg powoduje że aby utrzymać się w strumieniu ruchu musimy > dawać więcej gazu niż na niższym biegu. Wieksze obciazenie (otwarcie przepustnicy) przy nizszych obrotach to wlasnie wieksza sprawnosci silnika i mniejsze zuzycie paliwa. > Chwilowe

Re: Jakie obroty na biegu jałowym????

Dziękuję za informację, a jak je zmniejszyć-czy jest możliwe manualnie, czy komputer sam to ustawia i co może być przyczyną tak wysokich obrotów???

Re: Morskie opowiesci

; Przy stanie ustalonym jakim jest ekonomiczna jazda ze stałą predkością niewyklu > czone jest że bieg niższy i wyższe obroty są korzystniejsze niż bieg wyższy i n > iższe obroty. Bo niewielkie zmniejszenie prędkości powoduje że wpadamy z zakres > zaduszenia silnika. I jak ma wystarczający

Re: Jakie obroty na biegu jałowym????

nie trwa dlugo to moze byc to ze komputer BMW "nauczyl sie" jaki prad wysylac do slinika krokowego i teraz po wyczyszczeniu - si8lnik obraca sie luzniej wiec otwierz przepustnica ciut za duzo. Zwykle po drastychnych zmianach potrzeba troche czasu aby sie program dostosowal. Wylaczenie

Re: Morskie opowiesci

stanie ustalonym jakim jest ekonomiczna jazda ze stałą predkością niewykluczone jest że bieg niższy i wyższe obroty są korzystniejsze niż bieg wyższy i niższe obroty. Bo niewielkie zmniejszenie prędkości powoduje że wpadamy z zakres zaduszenia silnika. I jak ma wystarczający moment to nie zgaśnie

Re: Przy jakich obrotach wrzucić wyższy bieg?

a jak cie uczyli jezdzic w szkole? czy za maslo dostalas prawko. im nizsze obroty silnika tym mniejsze spalanie i dluzsza zywotnosc silnika. wiec jak najszybciej zmieniac biegi. pozdr. tm

Re: Przy jakich obrotach wrzucić wyższy bieg?

Nikt nie wie? Czy w 1.9 TDI przy 2 tys. obrotów jeśli wrzucam wyższy bieg to dobrze, czy może za wcześnie/za późno?

Re: Przy jakich obrotach wrzucić wyższy bieg?

> Czy w 1.9 TDI przy 2 tys. obrotów jeśli wrzucam wyższy > bieg to dobrze, czy może za wcześnie/za późno? Jeśli majestatycznie toczysz sie po mieście i nie chcesz za dużo spalac to dobrze. Jęśli to robisz wyprzedzając TIRa na krajowej drodze przy średniej widocznośći (zakręt, górka) to

Re: Przy jakich obrotach wrzucić wyższy bieg?

> Dziękuję za > odpowiedzi, więc jednak pozostanę przy 2 tys:) I zapewne za jakiś czas zapytasz na tym forym, gdzie jest dobry serwis naprawiający zapieczone kierownice turbosprężarek :-)

Re: Przy jakich obrotach wrzucić wyższy bieg?

Nie robię sobie jaj, po prostu autko mam od tygodnia i nie chciałabym od razu spalić sprzęgła czy czegokolwiek. Instrukcja obsługi niestety nie po polsku więc nie mogę doczytać:) Dziękuję za odpowiedzi, więc jednak pozostanę przy 2 tys:) Pozdrawiam:)

W poszukiwaniu utraconych koni mechanicznych

,ruszanie ze świateł lekko pod górkę. A na jakim biegu chcesz w miescie, lekko pod gorke, osiagnac obroty mocy maksymalnej? Na drugim (przy predkosci blisko 100 km/h? Na trzecim (przy predkosci ponad 130 km/h)? Sprobuj na pierwszym (do niecalych 50 km/h). Jesli na Zakopiance, na wystarczajaco dlugim

Re: Jakie macie obroty biegu jałowego?

Nie jest to normalne. Obniż obroty na rozgrzanym ma być ok 1100 a na zimnym może przygasać od tego jest ssanie.

Wizyta u doktora Hayda

Przychodzi kobita i mowi ze stracila sluch. A doktor: Jak u Pani z wyproznieniem bo moze to od niestrawnosci. > Piszesz, że te niepokojące podskakiwanie występuje w przedziale prędkości 35- 5 > 0 km/h. A jakie obroty silnika masz wtedy? Doktorku, to zalezy od biegu, akurat ten przedzial

Re: Jakie macie obroty biegu jałowego?

Ok, a czy normalne jest że nawet po krótkiej jeździe, po zatrzymaniu np. na światłach mam obroty ok. 3000-3500 ? I za nic nie spadają poniżej tej granicy. 1100-1200 mam tylko podczas rozgrzewania przed jazdą. No i dotyczy to bandziora 600. Jakoś ostatnio po małym crashu zacząłem szukać wszelkich

Re: Najpierw trzeba miec te dane...

na II biegach - II i V. W dieslu to nie przejdzie. Sam jezdzę dieslem i wiem ze miło jest miec te 350 Nm przy 2000 obr (a wczesniej 500 Nm przy tych samych obrotach) ale jestem w stanie w miarę obiektywnie przyznać że żony citroen ma bardziej elastyczny silnik (przy oczywiscie osiągach mierzonych

Odpowiadam tu zanim i ten post skasujesz

Napisales: ponieważ moc=moment obrotowy * obroty to stromy wykres mocy oznacza, ze na dole nie ma za dużo tego momentu obrotowego. auta z dużą elastycznością (i nie mowie tu o dynamice od 80 do 120 na jakimś biegu) mają stosunkowo płaski wykres mocy. Po prostu mają więcej mocy na niskich obrotach

trybologia to wiedza tajemna nie dla plebsu

Gość portalu: prawdziwy tebe napisał(a): > > > Jedź na możliwie najwyższym biegu z możliwie najniższymi,ale nie > > szkodzącymi silnikowi obrotami. > > tzn. jakimi? jakie one konkretnie sa? Gdyby chciwy i zdemoralizowany motoprzemysł zrobił rzeczywiście takie badania dla

Re: Czy diesel nadal "lubi" niskie obroty?

galtomone napisał: > Sie mnie nasunelo pytanie przy okazji watku o DPF. > Swego czasu pamietam, ze tak zalecano jezdzic dieslami.Szybko (przy niskich obr > otach 1500-2000) zmieniac bieg i raczej (nawet w trasie) nie zylowac silnika po > wyzej 3,5. ------------------------------- Jakim

Cos kumasz ;-)

rodzaj wtrysku, inne wyciszenie kabiny, inne przelozenia. To wszystko sprawia, ze nie da się jednoznacznie powiedzieć kiedy zmieniac bieg, przy jakiej predkosci. To zależy od skrzyni, silnika, i obciążenia. Inaczej zmienisz z gorki inaczej pod gorke. Moja rada. Zagladnij do instrukcji obslugi swojego

Re: jazda 130 km BEZ zatrzymywania - mała przygod

odpowiednio gazem ustawiając obroty. " i jaki - co to jest wysprzęglanie - i w ogóle. A, i czy te w szczególności mają zastosowanie ogólne, czy tylko w ściśle określonych modelach, bo ja ciapkiem jeżdżę (seicento czyli) -- Siedział uczepiony brzucha czarnego, który swoją ponurą urodą przypomina

Re: Przydałaby sie lista nie awaryjnych silników

gzesiolek napisał: > Jak masz maksymalna moc przy 3500rpm to przy 4500rpm masz mniejsza moc, niz prz > y 3500rpm tak czy nie... > (...) > W benzynie przy obrotach ponizej 3500rpm nie dzieje sie prawie nic... Jeszcze raz - a kogo to kuźwa obchodzi, jakieobroty? Przecież

Re: To jest praca doktorska na ten temat.

ale jakie odnośniki? gość (akurat nie Mieciu) zmieniał mi mapę zapłonu ze 3 x w moim motocyklu. W zależnosci od tego czy jezdziłem na pustym wydechu. Czy zastanawialismy sie ile wyciągnie. Czy zależało mi na mocnym dole i środku. Hamowownia, komputer, i modyfikacje mapy w zależnosci od biegu i

Siadaj, dwa.

Avensis I, 1.8 VVTi, benzyna) do najnizszego zuzycia paliwa przy predkosciach 50-60 km/h sluzyl bieg 5 (czyli najwyzszy) i obroty rzedu 1500...1800. Gdyby w tym samochodzie byl jeszcze wyzszy bieg, z pewnoscia zuzycie jeszcze by spadlo. A tak przy stalej predkosci 50..60 km/h lezalo w okolicach 4

brak mocy na gorącym

nawet na drugim biegu zwalnia. Problem jest taki, że jadąc na drugim biegu z prędkością obrotową 10 000 i wrzucając trzeci bieg mam właśnie około 6000, i tutaj jest problem bo na trójce jest za słaby a na dwójce za wysokie obroty na dłuższy podjazd. Kiedy jest normalna temperatura problem jest

Re: Downsizing ...

> A co maja obroty do tego wszystkiego i twoje odczucia na oko... Jakie odczucia na oko? Auto przyspiesza bardzo dobrze już przy połowie wciśniętego gazu, przy full nieporównywalnie lepiej. Czyli ma rezerwy "wysiłku". A obroty mają to do tego, że silnik się bardziej zużywa przy

Re: Przy jakich obrotach silnika zmieniacie biegi

Przy dosyć dużym silniku , przy 2000obr/min auto spala najmniej, ważne aby gwałtownie nie wciskać pedału gazu przy tychże obrotach.

Przy jakich obrotach silnika zmieniacie biegi?

Jeżdze najwiecej po mieście , wiecie chcę troche dorobić na paliwie(takie czasy - niestety), jak jeździć najtaniej? Moje auto-nissan primera 2,0-16V(136Pcs)

Re: Przy jakich obrotach silnika zmieniacie biegi

3-4 tyś Peugeot 206 silnik z kosiarki: 1.1 Tydzień temu jechałem taksówką Polonez, sedan ,złotówkarz zmieniał biegi przy 1300 obr/min- nieprawdopodobne. Benzynę moze zaoszczędzi tylko w jakim stanie będzie silnik...

przesadzacie

jeżdżę równolegle dwoma autami - jeden jest sporym dieslem - 3TDI, drugi żwawą benzyną lubiącą obroty - hondy 2,4 Każdy kierowca ma chyba słuch, czuje obroty i WIE, kiedy i w jakich okolicznościach zmieniać biegi. Nie ma prostych recept - można przy 60 jechać na 6 biegu, a przy 70 tece na drugim

Re: A o co z tym funem chodzi?

trypel napisał: > chodzi o silnik. OK - jechałem kiedyś amerykańcem ze starym small blockiem i 3 > biegowym automatem. Tam niczego nie brakowało bo silnik przyspieszal bez proble > mu od poniżej 1000 obrotów a krecił sie w razie potrzeby i ponad 5000. 3 biegi > załatwiały sprawę

Re: Przyczyna gaśnięcia silnika. O co chodzi?

W jakich warunkach gaśnie? Na biegu jałowym, jakie obroty? Przyczyn może być wiele, świece, przepływomierz, itp. Więcej szczegółów by się przydało.

Re: nie pisz bzdur

wytłumacz mi z tego dlaczego skracanie skrzyni biegów poprawia przyspieszenie? Ja wiem :> skracając skrzynię biegów podnosi się moc średnią w zakresie obrotów użytecznych, a większa moc to większe przyspieszenie. czyli skraca się czas kiedy silnik nie generuje mocy maksymalnej. I idealnym wypadku

Re: Biegi na wzniesieniu

nie wiem :-) w ogóle nie myślę na jakich biegach jeżdżę odruchowo wszystko nawet specjalnie nie patrzę na obrotomierz wiem na jakich jadę obrotach - może to kwestia wibracji... i słuchu w jakiejś mierze j. -- YCDSOYA

Re: A jak jest "nieumiejętnie"?

gazu obroty spadna i najwyzej same wroca do obrotow biegu jalowego. To moze byc (i czesto jest) za malo, tak samo jak moze byc za malo podlaczajac kable na niepracujacym silniku dawcy. A szanowny Pan Ekspert zaklada do tej roboty rekawiczki, okulary ochronne i buty dla elektrykow?

Re: Metoda maksymalizacji zuzycia paliwa

zapewne koledze z "metoda maksymalizacji zuz > ycia paliwa" Przecież chyba nikt nie wciska biedronia gazu przy "spokojnym toczeniu się". Tak więc stopień przełożenia i wysokość obrotów będą tylko decydowały w jakim tempie auto będzie zwalniało. Niektórzy, by spokojnie toczyć się po

Re: nie pomyslalam o tym

Jaki samochod , rocznik? Jak odpalisz to na biegu jalowym mozna zwiekszyc obroty silnika czy bez wzgledu na to ile wcisniesz pedal gazu nie rosna? - linka gazu - pedal gazu/sterownik -? inne przyczyne ale w tym ukladzie -- Mężczyzna odkrył kobietę, wynalazł seks. Kobieta odkryła seks

Re: Downsizing ...

klemens1 napisał: > > A co maja obroty do tego wszystkiego i twoje odczucia na oko... > > Jakie odczucia na oko? Auto przyspiesza bardzo dobrze już przy połowie wciśnięt > ego gazu, przy full nieporównywalnie lepiej. Ano na oko... Mnie sie tez wydawalo, ze Avesnis 2.0 z

pytanie laika tym razem o skrzynię

Szanowni Panowie! Pytanie dość durne, ale temat powoduje ciągle nieporozumienia... Wielokrotnie trafiam w dyskusjach i testach aut na opinię: szkoda, że skrzynia nie jest 6 biegowa... przydałby się 6 bieg na autostradzie... (?) Jako użytkownik takiej skrzyni w wersji i manualnej i automatycznej

I padło na chip tuning

. Pod sporą górę jaka jest między wisłą a szczyrkiem gdzie byłem ostatnio to jakieś 50-60 km/h z tym że waha się na granicy 2 biegów 2, 3 i przy 60 trzeba dawać duże obroty by wrzucić na 3 a potem gwałtownie słabnie. Więc by go nie męczyć odpuściłem mu na 45-50. Ale wydaje mi się że na tamtą górę bez

Re: chcę jeździć na motocyklu!

czy obrotach silnika powinno się zapinać poszczególne biegi i takie tam rzeczy. Oczywiście to nastręczyło mu pewnych kłopotów bo to robił machinalnie nie myśląc czy już ma taką czy inną prędkość odpowiadającą danemu biegowi. Jak później się okazało mnie również ta teoria w niczym nie pomogła bo

Re: Przydałaby sie lista nie awaryjnych silników

pasazera... ja jako nastepny mialem sie przejechac wiec wsiadlem za kierownice i pokazalem mu, ze wrzucanie wyzszego biegu w takim aucie przy 3k rpm to nie najlepszy pomysl przy wyprzedzaniu... Jak mu pokazelm jazde przy 7-8k rpm zmienil zdanie co do zasadnosci zakupu... Ale jak juz wspominalem... kwestia

Re: Czołgi potwory a przepływ informacji w czasi

> bzdura > piszesz o przypadkach czołgów w stanie awaryjnym > normalnie czołg miał sprawne 4 biegi Normalnie tet miał jeden bieg do wykorzytsania, wrzucało się dwójkę (wcześniej mechanik ściągał ogranicznik obrotów silnika) i cały czas jechał na jednym biegu. Zmiana biegu wymagała dwóch

Re: Przydałaby sie lista nie awaryjnych silników

kolach wprost wynika z tych obrotow silnika i przelozenia)... Stad w porownaniach przyspieszenia takich aut zwykle roznic duzych nie ma... roznice sa jedynie w tzw. "elastycznosci" gdy narzuca sie na jakim biegu mozesz sie rozpedzac... Wtedy oczywistym jest ze na wyzszych biegach

Co mogło paść?

W grudniu miałem 3 razy podobne objawy w odstępie co kilka dni w mroźniejsze dni czyli: Ok. 2-3 minuty po odpaleniu zimnego silnika (Peugeot 306 1.4) w trakcie jazdy silnik dostaje zadyszki - można jechać w zasadzie przy obrotach ok 800-1200/min na 1, 2 lub maksymalnie 3 biegu (na wyższych biegach

napinając zaczepy - dziadkiem kończąc

nim coś chrupie i chrzęści, bieg hamując... Zapętlona tak następna guma bagażowa traci tym sposobem swą przydatność. W warsztaciku wisi ich u nas kolekcja. Czasem udaje się w niej wymienić zaczep na ten z poprzednio zdemolowanej gumy. Ostatnio nabyłem byłem gumy z nie hakami na końcach, a z

Re: Jaki nowy samochód do 70 tys.?

> więc jakie Skody jakie Koreańce???? Tylko że w skodach/koreańcach mam mocy o 50% więcej + turbina, czyli przy 2tys.obrotów wciska w fotel, podczas gdy w lancerze muszę redukować 2 biegi w dół. Jeżeli jednak kwestie komfortowo-przestrzenne będą dużo lepsze, to oczywiście warto się zastanowić

Re: Mieszkańcy centrum Poznania "za" strefą tempo

Nie wiem jaką masz praktykę w jeździe samochodem, ale zazwyczaj przeciętny kierowca tak dobiera bieg by jechać na niskich obrotach. Wtedy bieg na jakim jedziesz nie ma znaczenia, obroty są tak czy inaczej niskie. -- www.facebook.com/wlodek.nowak i www.my-poznaniacy.org

Re: NIE !

Jest tu mowa o dojechaniu do swiateł wiec spokojnie nie napinaj sie tak koleżanko bo szkoda zrowia. Tu nie chodzi o te bzdurne 5 kropli benzyny ale o SILNIK który kosztuje 50 % ceny auta jadac na luzie silnik jest na tysiacu obrotów czyli tyle co nic na biegu ma 3 tysiace nie dostajac benzyny wiec

Re: moje ulubione pytanie do sprzedawcy

1. Jak się wymienia żarówkę od świateł mijania. 2. Jakie obroty ma silnik przy 100 km/h na najwyższym biegu (tu każdy wymięka). -- Habudzik napisał: 27.07.2007r. - "Jestem zasranym głupkiem i co z tego ???" www.youtube.com/results?search_query=fotoradar+straż+miejska&aq=0

Re: Obniż zużycie paliwa o 20 proc.

"kontroluj obroty silnika: zmieniaj bieg na wyższy przy 2000 obr./min w silniku wysokoprężnym" Takie rzeczy to tylko wolnossącym dieslu z przed 20 lat. Dwumasa dostaje w tyłek przy jeździe na obrotach między 1000-2000 (pomijam już fakt gwałtownego przyspieszania przy niskich obrotach

Wyniki pomiarów prądu w domu !

Jak obiecałam podaję mnóstwo wyników pomiarów jakie porobiłam ostatnio w domu. Niektóre mocno mnie zdziwiły (wspomniałam już o odkurzaczu na jałowym biegu czy pralce, która nie pierze, ale wtyczka jest w gniazdku). Okazało się, że drukarka laserowa na czuwaniu zużywa rocznie 6 kWh, ale wyłączona

Re: Kalibracja licznika prędkości

Czujnik "prędkości" jest umieszczony nie w silniku, ale w skrzyni biegów, konkretnie w mechanizmie różnicowym. Prędkość jest przeliczana z ilości obrotów wychodzących ze skrzyni biegów, niezależnych od obrotów silnika. Jeśli ogumienie jest takie jakie zaleca producent, to znaczy koło ma

Filtr DPF - kosztowna ekologia

znów do maksymalnego momentu. Najlepsze przyspieszenie jest wtedy, gdy silnik ma najwyższą moc. Przy danej prędkości samochodu i danym biegu masz konkretną liczbę obrotów na minutę, a dla konkretnej liczby obrotów masz konkretną moc maksymalną. Wybierając bieg wybierasz jakie obroty ma w danej chwili

Re: Turbo-benzyna na krótkie dystanse.

, silnik się niszczy. Myślę, że każdy, kto choć trochę pojeździł hondą wyrobił sobie w takiej sytuacji odruch - najpierw redukcja biegu, potem gaz. Silnik Hondy kocha wyższe obroty i wtedy dopiero pokazuje co potrafi, a potrafi wiele. Tak więc gdy trzeba nabrać wybranej prędkości autostradowej czy szosowej

Re: Może to głupie pytanie ale naprawdę nie wiem.

Na razie jeszcze trawie ten tekst:), ale pytania już mam:) Przy jakich obrotach zapinasz 2. bieg najczęściej? Co to za Megane dokładnie? Czy cyrki są tylko i wyłącznie na 2. biegu? Pozdr

Re: Biegi na wzniesieniu

pejotpe4 napisał: > Mnie tam uczyli, by z góry jechać na tym samym biegu, co pod taką samą górę (cz > yli niższym niż zwykle po poziomej drodze). Primo jadac z nieznanej gory nie wiesz, jaki bieg potrzebowalbys, zeby na nia wjechac. I na odwrot. A bedac poczatkujacym kierowca (jak autor

Re: technika jazdy i nadchodząca zima

. Zakładając że średnio maksymalny moment obrotowy, nie myl z max mocą, to jakieś 2.5-3tyś obrotów, jedź ok. 500 obrotów poniżej. Sprawdzisz w instrukcji samochodu, jeśli nie jesteś sama określić, możesz jeszcze nie umieć sama. Co to daje dodatkowo ? Silnik grzeje się dużo szybciej, jako wysilony. Jak piszesz

Re: Renault Megane 1.9 dci - czy wejść w taki zak

skrzynię biegów. Oba auta kupione od nowości prosto z salonu. Ostatnio po dłuższej przerwie od Renault i jeżdżeniu służbowymi Astrami II i Toyotami Corollami w których tylko lało się paliwo przez setki tysięcy kilometrów postanowiłem prywatnie zrobić sobie prezent i kupić od znajomego zadbaną Grand Vitarę

Jaki przegub?

półosie, zawieszone na trzech wahaczach każda. Wszystko to zaś elementy (od skrzynki biegów po półosie) obliczone do montowania w samochodach z silnikami o 2 razy takiej mocy maksymalnej (192KM) i 2x takim maksymalnym momencie obrotowym (290Nm), jaki jest w stanie wypierdzieć z siebie to coś, co BMW

Re: Ogolnie, bardzo ogolnie:

Ci, ze zachowujesz sie blednie i sprowadzasz na siebie i otoczenie niebezpieczenstwa wszelakie. BTW w jakim samochodzie osobowym na szostym biegu przy predkosci 20 km/h i puszczonym sprzegle silnik nie szarpie, bo obroty spadly mocno ponizej jalowych? -- MfG C. And a bit of augmentation is a

Re: Turbo-benzyna na krótkie dystanse.

pojemności i braku doładowania. Jedyny wówczas wyjściem z sytuacji jest podkręcenie obrotów do horrndalnych wartości wiertarki i jeżdżeniem z pedałem w podłodze, zeby auto chciało jako tako jechać. Teoretycznie więc nieistotne czy na krókie czy duższe dystanse silnik z lepszym momentem jeździ lepiej. Nic za

Re: Kolejnosc jest taka

jaki system? czy tempomat trzyma uparcie w czasie jazdy skrzynie na przedostatnim biegu? to cos sie zepsuło :) u mnie na tempomacie wrzuca na najwyzszy już przy 50 (1200 obrotów) a bez tempomatu przy 70 (tradycyjny automat 5biegowy). W poprzednim na tempomacie skrzynia starała się trzymać

Re: Na korki zwężenia!

z widzenia wychodzisz z blędnego założenia, że jadąc wolno generujesz mniejszy hałas. Otóż nie. Jadąc 30 km/h na pierwszym biegu przy 5 tysiącach obrotów/min, zrobię znacznie większy hałas, spalę więcej paliwa i wygeneruje więcej spalin niż podczas jazdy 70 km/h na 6 biegu przy 1,5 obrotów.. Jaguar

Re: Patologią...

. nie wolno na "jedynce" przekraczać 1.500-1.600 obrotów silnika na minutę, bo na jedynce (a nie na innych biegach) "najbardziej zużywa się układ napędowy". 2. spod świateł ruszamy powoli, bardzo powoli, zmieniając biegi poniżej 2.000 obrotów, bo tak jest oszczędniej (nawet jeżeli

Skrzynia biegów oznaczenia opel zafira 1.8

Mam opla zafirę 1.8 benzynka. Jest w niej skrzynia biegów i nie jestem w stanie odczytać jaki to typ. W skrzyniach F16 i F18 są oznaczenia jak byk i nie trudno je zobaczyć natomiast u mnie tego nie ma. Gdzie ewentualnie te symbole są umieszczone? Dodam tylko, że mój mechanik zadał mi kłopot gdyż

Re: 2161,5 km na jednym baku

Jestem ciekaw przy jakich obrotach na ostatnim biegu to Mondeo ma optymalne spalanie. Fura przecież swoje waży, a skoro średnie wyszło 3,2, to minimalne przy ciągłej, jednostajnej jeździe na płaskim (załóżmy bez wiatru) musi mieć poniżej 3,0l/100km. Ktoś mnie oświeci ?

Re: DSG - trwałość , awaryjność itp.

użytkowników aut z DSG. Tak, mam tourana z DSG. Jeżdzi się zajebiscie. Biegi przełączane są bardzo płynnie, nie czuje tego. Auto nie szarpie przy zmianie biegów, tylko widzę,ze spada ilość obrotów i słyszę po silniku. Znam opinie osób jezdzących z DSG - nigdy więcej manuala. -- http://img685.imageshack

Re: Eko jazda

spalasz mniej, ale nie zawsze jest to dobre dla silnika. Warto wiedzieć przy jakich obrotach przypada najwyższy moment obrotowy. Zależy to od rodzaju silnika. Benzynowe lubią wyższe obroty, ale turbodiesle mają tę zaletę, że wysoki moment obrotowy przypada już przy ok. 2000 rpm i z takim wskazaniem na

Re: Co decyduje o dynamice auta

@tiges_wiz przyspieszenie=moc/(masa*predkosc) Tak jest, moc i masa są najważniejsze, wzór ten zapisałbym jako: przyspieszenie = (moc / masa) * (1 / prędkość) żeby wyodrębnić kluczowy współczynnik mocy do masy. Jest oczywiście mnóstwo innych czynników (zestopniowanie i szybkość zmiany przełożeń

Re: BMW 123d Cabrio | Last Minute

świetne autko, tylko powinno tam być benzynowe 2.0 245KM jakie ma BMW w swoje ofercie... z tym dieslem to porażka, maksymalne 400nm w zakresie 250 obrotów? i całe 3 sekundy przyspieszania przy max. możliwościach silnika? i kolejny bieg? co to ma być? silnik Opla czy BMW?

Re: Co decyduje o dynamice auta

przekladnia zrobi ci dowolna sile z tego co jest na silniku jaka chcesz. pytanie tylko czy masz odpowiednie dlugie ramie (obroty) Masz wiec zadanie :> te dwa silniki ktore dalem ci nizej (100 Nm i 2000 obr, 50 Nm i 4000 obr, zeby bylo latwo wykres momentu jest plaski). Zrob wykres sił na

Re: Nasza policja ma nowe radiowozy. Koreańskie h

/godz. na piątym biegu). Tak czy inaczej, żadne to "cudeńka", tylko zwykłe przeciętne fury, jakich miliony jeżdżą po polskich drogach - w sam raz do wożenia dup na rutynowych patrolach.:) -- Gdy milczą politycy, zaczynają rozmawiać narody...

Re: Obniż zużycie paliwa o 20 proc.

A ja mam właśnie silnik TDi, ale nie w VW, tylko w Volvo. Biegi zmieniam właśnie przy 2000 obrotów, bo jak odkręcę mocniej, to grozi mi wjazd w bagażnik poprzedzającego samochodu ;-) Czasami, gdy nikt przede mną nie jedzie, wciskam gaz głębiej - dla samej przyjemności posłuchania wywołującego

problem ze zdaniem na kat. A w Tarnobrzegu

A na jakim motocyklu zdaje sie kategorie A w Tarnobrzegu? Jesli masz problemy z osemka, nie rob jej na drugim biegu, naucz sie na pierwszym. Moze motocykle maja za niskie obroty i dlatego masz problem? To by wiele wyjasnialo.

Re: Subaru Forester 2.0 D | Za kierownicą

@cub Jeździłem :) Brat ma Forestera z 2006 roku benzynę. Nie jeździłem dieslem. Piszesz że "przy dużej mocy spodziewasz się Bóg wie jakiej dynamiki ... a tu zonk, wolnossący boxer zaczyna ciągnąć dopiero od 3-3,5 tyś obrotów. Potem rzecz jasna już zapyla ale o szybkim starcie ze świateł

Re: Zepsuty audi allroad,znikad pomocy!

Spróbuj manualnie zmieniac biegi zobacz na którym biegu i przy jakiej predosci, obrotach pojawiaja sie wibracje. Moim zdaniem skrzynia. W Olsztynie jest paru fachowcow od tiptronika. (ew. kup na allegro i wymien - koszt ok. 1000-2000 zł, warto zaryzykowac)

Re: pływanie i brak kondycji:(

spokojny bieg, nie zadne wyscigi); po takich 6 tygodniach Twoje serce bedzie przyzwyczajone do ciaglej pracy na nieco wyzszych obrotach (wyzszych tez niz przy plywaniu) i zadyszka nie bedzie Ci przeszkadzala w nauce plywania; najbardziej chyba popularny plan: bieganie.pl/?show=1&cat=19&id=547 najpierw

Re: Wczoraj wieczorem...

co ty nie powiesz? czleku na niższym biegu nawet przy za duzych obrotach do tego biegu ,i hamowanie biegami przedewszystkim potem hamulec, i nie pieprz głupot i sam najpierw pomysl .dzisiaj mało kto wyjechał z mojego parkingu gdzie nawet nie widac było krawęzników i to jakimi brykami? volvo 80

Re: Tu już łapią

. Wystarczy ludzi popytać. I może jeszcze zajrzeć do statystyk wypadków i statystyk Straży Miejskiej jaką mają średnią prędkość na mandatach. Pod górę to ograniczenie jest jeszcze bardziej fajne :lol: Silnik trza piłować na wysokich obrotach i walić spalinami aż miło :D Zdrowia dzieciom życzę w pobliskiej

Pressure Engine Management

produkcję silników sterowanych tym układem pod koniec 1995 roku na rzecz układu HFM o większych możliwościach. Opis sterownikaW odróżnieniu od typowych sterowników, moduły PEM są wyposażone w czujnik podciśnienia. Na jego podstawie rozpoznają w jakim stopniu obciążony jest silnik. Ponadto do tworzenia

Biegnij Warszawo

Biegnij Warszawo – coroczny warszawski bieg na dystansie 10 km (w 2007 roku 5 i 10 km). Biec mogą osoby, które do dnia biegu ukończyły 13 lat. Ideą biegu jest wspólne bieganie. Każdy, kto dobiegnie do mety, dostaje pamiątkowy medal. Na bieg trzeba przyjść w specjalnej koszulce otrzymanej

Wał odbioru mocy

mocy (wał przegubowo-teleskopowy) – element łączący, zwany także wałkiem lub wałem odbioru mocy, wał przyjęcia mocy (WPM) w maszynie. Standardem jest WOM niezależny od prędkości jazdy zapewniający 540 obrotów na minutę, niezależnie od biegu, na którym porusza się ciągnik. Stosuje

Śruba nastawna

temu statki wyposażone w śrubę nastawną nie muszą mieć kosztownej przekładni redukcyjno-nawrotowej dla biegu wstecz lub (w przypadku braku przekładni) silnika nawrotnego przystosowanego do uruchomienia go w przeciwnym niż podczas jazdy naprzód kierunku.Dzięki zastosowaniu tego typu śruby, na niektórych

Turbosprężarka

strony, na niebiesko), których wirniki są sztywno połączone wspólnym wałem. Turbina, napędzana gazami wylotowymi z silnika, napędza wirnik sprężarki sprężającej powietrze przed dostarczeniem go do silnika (element generujący doładowanie). Zasada działaniaObroty sprężarki, a tym samym i jej stopień

Tekst udostępniany na licencji Creative Commons: uznanie autorstwa, na tych samych warunkach, z możliwością obowiązywania dodatkowych ograniczeń. Zobacz szczegółowe informacje o warunkach korzystania.
Zasady zachowania poufności. O Wikipedii. Korzystasz z Wikipedii tylko na własną odpowiedzialność. Materiał pochodzący z Wikipedii został zmodyfikowany poprzez ograniczenie liczby przypisów. Wikipedia® is a registered tradmark of the Wikimedia Foundation.