jak wygląda typowy układ rozrządu

Dariusz Dobosz

Saab 9-3 (1998-2003) - opinie Moto.pl

Saab 9-3 (1998-2003) - opinie Moto.pl

Stanowił kontynuację modelu 900 i nie różnił się od niego w istotny sposób. Jednak 9-3 zyskał na jakości, wyposażeniu i komforcie

Citroen C4 (2004 - 2011) - opinie Moto.pl

Niecodzienny w kształtach kompakt Citroena to samochód, w którym przede wszystkim liczy się oryginalność. A ta nie zawsze idzie w parze z funkcjonalnością

Fiat Stilo (2001-2008) - opinie Moto.pl

Stilo nie sprawdził się w roli rynkowego pogromcy Golfa, lecz mimo to jest autem godnym zainteresowania

Mazda 6 (2002-2007) - opinie Moto.pl

Mazda 6 (2002-2007) - opinie Moto.pl

Mondeo ST220 jednostka ma przyjemny, metaliczny dźwięk i współpracuje z 5-biegową przekładnią ręczną lub 5- albo 6-stopniowym automatem. Uwaga! Ten ostatni wprowadzono w USA w 2005 roku, jeszcze przed faceliftingiem całego samochodu, stąd egzemplarze z roku modelowego 2005, mimo że wyglądają jak starsze

Ford Ka (1996-2008) - opinie Moto.pl

Ford Ka (1996-2008) - opinie Moto.pl

wycieki z pompy wspomagania układu kierowniczego. Zdarzają się one wyjątkowo często. Warto sprawdzać też stan tarcz klocków i tarcz hamulcowych, bo nie są one szczególnie trwałe. Podobnie jak łozyska w piastach kółSilnikUtrapieniem w silnikach starszej generacji (sprzed 2003 r.) są wycieki oleju i płynu

35 lat "eMek" - Moc, siła i doskonałość

35 lat "eMek" - Moc, siła i doskonałość

, płynną regulacją faz rozrządu po stronie zaworów ssących. Ten opatentowany układ M pozwolił przede wszystkim zwiększyć moment obrotowy w dolnym i środkowym zakresie obrotów. Równocześnie wyjątkowym rozwiązaniem w przypadku tego samochodu było pierwsze zastosowanie sterownika silnika

Subaru Impreza WRX STI x 3 | Test | 20 lat ikony

Subaru Impreza WRX STI x 3 | Test | 20 lat ikony

funkcjonalność to typowy przykład japońskiej motoryzacji lat 90.fot. Michał Dek Przejdźmy jednak do tego co w Imprezie WRX STI najważniejsze, czyli jak się nią jeździ. Siadając do środka od razu czujemy rajdowy klimat. Fotel obejmuje nas z każdej strony. Zapinamy pasy, wrzucamy pierwszy bieg (skrzynia jest

Toyota Camry (1991 - 2001) - opinie Moto.pl

Toyota Camry (1991 - 2001) - opinie Moto.pl

stabilizatora. Przy siłowniku wspomagania układu kierowniczego pojawiają się wycieki płynu hydraulicznego. Silniki Typowa przypadłość silników Camry to wycieki oleju spod uszczelniaczy wałków rozrządu i uszczelniacza wału korbowego. Wycieki pojawiają się również przy skrzyni biegów. Silnik 2.2 znany jest z

TOP 10 | Coupé za 20 tysięcy złotych

TOP 10 | Coupé za 20 tysięcy złotych

trapią awarie układu chłodzenia, turbiny, w ekstremalnych sytuacjach zacierają się panewki i pękają tłoki. Troski wymaga także układ rozrządu oraz poziom oleju. Jeśli jednak poszukamy egzemplarza z pewnych rąk, możemy liczyć na bezawaryjną eksploatację. Zawodzą drobiazgi w osprzęcie elektrycznym i

VW Transporter T4 (1990-2003) - opinie Moto.pl

VW Transporter T4 (1990-2003) - opinie Moto.pl

wygląda ono nieźle, w tańszych wersjach raczej przeciętnie. Ale nie razi to tak bardzo jak w klasycznych minivanach, od których oczekuje się jednak czegoś więcej. W każdym T4 można jednak liczyć na dobry komfort jazdy ze strony podwozia. Własności jezdne są jednak gorsze niż w autach typowo osobowych i

Auto za 10 tys. zł | Część II

Auto za 10 tys. zł | Część II

paska rozrządu i wymieniać go razem z pompą wody, a przy zakupie zwrócić uwagę na samopowracanie układu kierowniczego i pracę sprzęgła. Ponadto szybko zużywa się wydech i elementy zawieszenia, niektóre egzemplarze rdzewieją, skrzypią elementy wykończenia wnętrza, strajkuje centralny zamek. Wciąż jednak

Chevrolet Captiva - test | Pierwsza jazda

Chevrolet Captiva - test | Pierwsza jazda

się diesle, dlatego właśnie takie auto trafiło w nasze ręce. Nowy silnik o pojemności 2,2 litra dostępny będzie w wersjach o mocy 163 lub 184 KM. Posiada wszystko, czego można wymagać od nowoczesnego diesla. Dwa wałki rozrządu głowicy (DOHC), układ common rail i turbosprężarka o zmiennej geometrii

TOP 10 | Samochody za 3500 zł

TOP 10 | Samochody za 3500 zł

żyłką ucieszy dopracowany układ jezdny. Na dodatek benzynowe silniki o pojemności 2 lub 2,2 litra oferują zadowalające osiągi i dobrze współpracują z instalacją LPG II generacji. Mimo wysokiego przebiegu, we wnętrzu Accorda plastiki nie trzeszczą, a elektrycznie sterowane szyby czy lusterka działają jak

Volkswagen Jetta (1979-2010) - opinie Moto.pl

Volkswagen Jetta (1979-2010) - opinie Moto.pl

550-litrową przestrzenią na pakunki. Bagażnik Golfa IV ma pojemność 330 l (kombi 460 l) a w przypadku sedana Bora kufer mieści 455 l bagażu (wersja kombi 460 l). Przestrzeń we wnętrzu we wszystkich przypadkach jest porównywalna z Golfem. Podobnie jak poziom wykończenia i wyposażenia. W praktyce nie ma

Mercedes klasy C W203 (2000-2007) - opinie Moto.pl

Mercedes klasy C W203 (2000-2007) - opinie Moto.pl

silnika. Podwoziu trudno jednak stawiać jakiekolwiek zarzuty. Prowadzi samochód świetnie, z dużą rezerwą bezpieczeństwa. Bardzo dobrze zachowują się też układ kierowniczy i hamulce. Mniej przyjemnie wygląda strona eksploatacyjna. Samochód jest zaawansowany technologicznie, ma sporo elektroniki. Nie

Coupe za 20 tysięcy złotych

Coupe za 20 tysięcy złotych

ekstremalnych sytuacjach zacierają się panewki i pękają tłoki. Troski wymaga także układ rozrządu oraz poziom oleju. Jeśli jednak poszukamy egzemplarza z pewnych rąk, możemy liczyć na bezawaryjną eksploatację. Zawodzą drobiazgi w osprzęcie elektrycznym i wykończeniu. Alfa Gtv kusi także rasowo brzmiącą V

Honda Civic Type R - diabelska siła

precyzję godną karabinka snajperskiego. Mistrzostwo świata. Idealnie pasuje do typowo wyścigowego silnika, który reaguje na ruchy stojącego pedału gazu jak na ukłucie szpilką. Zaawansowany technicznie, wysokoobrotowy, dwulitrowy motor z elektronicznie sterowanymi czasami otwarcia i wzniosu zaworów (VTEC

Renault Megane II (2002-2008) - opinie Moto.pl

Renault Megane II (2002-2008) - opinie Moto.pl

mocniejszych odmianach silników dCi. Pasek rozrządu może nie wytrzymać zalecanego przez producenta przebiegu 120 tys. km - serwisy zalecają wymianę co 90 tys. km. Podczas oględzin auta trudno zlokalizować wady typowe dla silników. Pozostaje tylko próbna jazda i sprawdzenie, czy silnik ma odpowiednią dynamikę

Skoda Fabia (1999-2007) - opinie Moto.pl

modelach S 100, a potem Favorit. Często pojawiają się w nich problemy z układem chłodzenia (wycieki) prowadzące do przegrzewania jednostki, a potem wypalenia uszczelki pod głowicą. Bardzo słabym punktem jest w nich również napęd wałka rozrządu umieszczonego w bloku silnika. Jeśli samochód dużo jeździ w

Peugeot 406 (1995-2004) - opinie Moto.pl

francuskiego "średniaka".Auto wygląda atrakcyjnie, a do tego ma obszerne i dobrze wyciszone wnętrze. W parze z wysmakowanym nadwoziem nie idzie co prawda wygląd deski rozdzielczej, ale przynajmniej ergonomia jest tu bez zarzutu. Może się podobać zestrojenie podwozia, odpowiednio sztywne, a mimo to

Opel Frontera (1991-2004) - opinie Moto.pl

pięciodrzwiowej, wyglądała całkiem off-roadowo, to jednak prócz dołączanego napędu 4x4 i reduktora nie miała zbyt wiele wspólnego z typowymi terenówkami. Prześwit był nieszczególny, głębokość brodzenia mała, możliwość krzyżowania osi niewielka, a kąty natarcia i zejścia przeciętne. Za to jazda po szosie mimo

Daewoo Matiz (1998-2008) - opinie Moto.pl

Paradoks polegał na tym, że najpopularniejszy samochód Fiata mógł wyglądać właśnie tak jak Matiz. Koncern Daewoo kupił projekt od studia Ital Design, które przygotowało koncepcyjny model Lucciola zmyślą o firmie z Turynu. Nowy samochód z Korei okazał się bardzo konkurencyjny, bowiem oprócz

Lancia Kappa (1994-2001) - opinie Moto.pl

Lancia Kappa (1994-2001) - opinie Moto.pl

Lancię Kappa powszechnie nazywa się "rządową limuzyną", tak jak poprzedniczkę (Thema). Przydomek, który przylgnął do tego modelu, wciąż podnosi prestiż włoskiego średniaka i gwarantuje, że jego właściciel będzie cieszył się wyjątkowym poważaniem. Wynika ono nie tylko z faktu, że samochód

Fiat Bravo/Brava (1995-2001) - opinie Moto.pl

sprzedawały się bardzo dobrze, ich cena w zestawieniu z walorami użytkowymi wyglądała bowiem atrakcyjnie. Po latach okazało się, że mocną stroną modeli Bravo i Brava jest odporność na korozję. To dzięki nim Fiat przestał być postrzegany jako producent szybko rdzewiejących pojazdów.Chętni na używane

Citroën C1 1.0 Flirt

sympatycznie. Ponieważ 14-calowe koła są rozstawione w samych rogach karoserii, auto wygląda - jak to żaba - na skoczne, szybkie i sprytne. Technicznie trojaczki są identyczne, różnią się jedynie urodą przedniej i tylnej części nadwozia (i logo na kierownicy, rzecz jasna). Kto lubi łamigłówki, dla tego frajdą

Król golasów: Suzuki B-King

tłoków. Nawet wałki rozrządu są takie same, jak w nowej Hayabusie. Z zewnątrz zastosowano odmienne układy wydechowe i zasilania dostosowane do odmiennych konfiguracji obu motocykli. Wydłużony skok tłoka zaowocował powiększoną do 1340 ccm pojemnością skokową. Suzuki zwleka z oficjalnym podaniem mocy

Honda Civic (2001-2005) - opinie Moto.pl

kontrowersyjną mieszankę, która z pewnością zrywa ze sportowym charakterem Hondy. Ważne jednak, że we wnętrzu ma się poczucie wygody i przestronności. Jak na pojazd klasy kompaktowej spory jest bagażnik (370 l). Zaskakuje również drążek zmiany biegów mocowany na centralnej konsoli. Wygląda dziwacznie, ale

Toyota Yaris II

, jaki model zastępuje. Nadal jest ładny, ale wciąż niepiękny. I podobnie jak poprzednik ma nietypową kabinę. Twórcy Yarisa chwalą się, że osiągnęli konkurencyjną ilość miejsca we wnętrzu, pomimo że auto jest o wiele krótsze od rywali. I coś w tym jest. Yaris II nie jest tak przestronny jak najwięksi

TVR Sagaris

. Ma typową dla wyścigówek suchą miskę olejową i chłodnicę oleju. Spaliny odprowadza stalowy układ wydechowy. Moc maksymalna to 406 KM przy 7-7,5 tys. obr/min. Maksymalny moment obrotowy 473 Nm silnik osiąga przy 5 tys. obrotów. Obniżone zawieszenie opracowali eksperci Bilsteina. Auto zaprojektowano do

Lexus LS 460 - kraina łagodności

wszystkie typowe systemy bezpieczeństwa, czyli osiem rozbudowanych poduszek powietrznych plus kurtyny, układ stabilizujący tor jazdy VSC (który można wyłączyć, przytrzymując przycisk na postoju przez kilka sekund). Zresztą znów długo by wymieniać.Zręczna robotaLexus wygląda nowocześnie, ale powinien

Civic Type R, Leon Cupra i Megane Sport F1 w teście

jakość materiałów i wykończenie. Dźwignia zmiany biegów, zegary, wyświetlacze wyglądają jak zabawki dla dzieci. Tymczasem najmłodsi ponoć nie czują się w tym aucie dobrze - małe okna są zbyt klaustrofobiczne. Na szczęście jedno nieprzyjemne doznanie można wyprzeć innym, silniejszym: wystarczy dodać gazu

Suzuki Bandit 1250S - Bandit? To widać, słychać i czuć

;. Testowany egzemplarz wyposażony był w ABS. Układ ten działa w sposób subtelny i ledwie wyczuwalny. Sama pulsacja po wystąpieniu poślizgu któregokolwiek z kół jest praktycznie niewyczuwalna, do uszu kierowcy dociera jedynie postukiwanie zaworów regulacyjnych. To jak działa i jeździ nowy Bandit to jedno.Warto

Jeep Compass

na przednią oś! Takie auta nieźle sprzedają się w USA. Na szczęście Europa jest pod tym względem bardziej wymagająca. Do polskich salonów trafi więc wyłącznie wersja 4x4, która ma ponoć kosztować do 100 tys. zł. A to nawet jak na kompaktowego SUV-a uznanej marki całkiem znośnie. Z drugiej strony za

Ojciec Kotleta - rasowy cafe racer w nowoczesnym stylu

Termignoni i produkowanego przez PJP tłumika JetPack. Umieszczona pod motocyklem puszka tłumika o czterech wylotach spalin nie tylko świetnie wygląda, ale też doskonale brzmi.Firma Lucas TRW specjalizuje się w układach hamulcowych i materiałach ciernych. Aby wyjść naprzeciwko oczekiwaniom niemieckiej firmy

Honda CB 600F Hornet vs. Suzuki GSR 600 - wściekłe bliźniaki

nie jest to taki ABS jak w Suzuki, lecz charakterystyczny dla Hondy zintegrowany układ CBS-ABS. Różni się od "zwykłego" zastosowaniem trzycylinderkowych zacisków hamulcowych, z których po jednym z tłoczków połączonych jest z obwodem hamulca nożnego. Tak więc depcząc dźwignię hamulca nożnego

MERCEDES-BENZ E 320/RENAULT VEL SATIS 3.5

samochodów ekskluzywnych. Ale czy awangardowy "van" ma szansę na sukces w klasie wyższej średniej, rywalizując z klasyczną limuzyną? WYGLĄDFrancuzi nie próbują pobić Mercedesa jego własną bronią. Zamiast auta o typowej linii karoserii oferują samochód o przestronnym nadwoziu, przypominający

Volvo S80, Citroën C6 i Honda Legend

rozdziela moment pomiędzy przednie i tylne koła. Najnowsza wersja układu ma jeszcze funkcję Instant Traction - błyskawicznego przełączania napędu z przodu na tył. W efekcie trudno stwierdzić, kiedy mam napęd na cztery, a kiedy tylko na dwa koła. Dobrze, bo ruszanie na śliskim i nierównym nie wygląda jak

Niedźwiedź o gołębim sercu - Moto Guzzi Griso 1100

oczywiście może brzmieć banalnie, bo silnik jest jednym z istotniejszych elementów każdego niemal motocykla. Tylko, że Griso bez silnika wyglądałby jak cienki, francuski naleśnik rozsmarowany na kilku rurkach podwozia.Wielkie cylindry zawadiacko wyglądają poza obrys zbiornika paliwa. W każdej z głowic

Wielki mecz Japonia - Niemcy

apetyt na paliwo zawdzięcza systemowi zmiany faz rozrządu VVT-i. Możliwościom jednostki napędowej nie do końca odpowiada podwozie - zawieszenie jest trochę za miękkie, a układ kierowniczy z elektrycznym wspomaganiem (niedostępnym w odmianie podstawowej Base) - niezbyt precyzyjny. ABS to element

Niezawodne samochody

dziesięciu lat wyraźnie zmniejszyła się liczba typowych mechanicznych usterek silników, jak zerwanie paska zębatego rozrządu czy awarie głowicy. To efekt coraz lepszych technologii produkcji i postępu w dziedzinie inżynierii materiałowej. Po prostu dzisiejsze samochody już się tak bardzo nie psują. Niektóre

Konfrontacje: Fiat Stilo 1.4 16V Active/Honda Civic 1.4 16V LS High/Peugeot 307 1.4 16V XS

, wysublimowane kształty, powoli odchodzi w zapomnienie. Honda i Peugeot postawiły na nadwozia prawie jednobryłowe. Dwubryłowe Stilo wygląda jak napompowane, zwłaszcza w wersji 5-drzwiowej. Mały autobus? Zresztą, wszystkie są jakby przerośnięte. Pozwoliło to na wyprodukowanie pojazdów o obszernych wnętrzach. Oto

Konfrontacje: BMW Z4 3.0i/Honda S2000

czerwonego pola droga daleka. 6800 - mam wrażenie, że jadę ogromną szlifierką. 7000 - dołącza się wiertarka. Choć wciąż wysoki - odgłos silnika staje się bardziej soczysty i pełny. Zmieniają się fazy rozrządu i skok zaworów. Poprawiają osiągi. Dopiero teraz to auto jeździ tak ostro, jak wygląda, a jego

Jeep Cherokee KJ - test | Pierwsza jazda

tylko wygląda, ale i jeździ lepiej. M.in. dzięki nietypowej konstrukcji nadwozia (samonośne typu Uniframe) jego konstruktorzy zdołali pogodzić dwie sprzeczności: niezły komfort zawieszenia, stosunkowo nisko (jak na "wszędołaza") umiejscowiony środek ciężkości i dość precyzyjny układ

Volkswagen Touran (2002 - 2010) - opinie Moto.pl

własności jezdne i duży wybór zaawansowanych technologicznie jednostek napędowych, ale jednocześnie zmuszono użytkowników do dużej dbałości o techniczną stronę auta.Takie rozwiązania jak wielowahaczowe zawieszenie tylne, bezpośredni wtrysk benzyny, podwójne doładowanie czy dwusprzęgłowa skrzynia biegów

Tour de Pologne - Ford Focus pod lupą

litrów na setkę w nowoczesnym 1,6-litrowym silniku to trochę dużo. Widocznie winne są kilogramy, krótkie przełożenia pięciobiegowej skrzyni i elektronika, która często za kierowcę decyduje o porcji podawanego paliwa. Mimo że prawy pedał trzymamy nieruchomo, da się wyczuć jak układ sam dodaje gazu wraz z

Re: Astra III

> Bo kiedyś typowy napęd układu rozrządu wygladał tak Ej, no błagam cię. Przecież te padające łańcuchy w TSI wyglądały tak jak na pierwszym schemacie. To były zwykłe rzędowe czwórki, a nie jakieś gwiaździste silniki lotnicze. > I tak jak poisalem do tego dochodzi większe obciażenie, Ale

Re: BMW 5 E60/E61 (2003-2010)

też kolektory ssące koszt w ASO 1800zł, zdarzają się przy przebiegach ok 200tyś również awarie koła pasowego koszt na allegro 600-700zł (awaria typowa w większości diesli nie tylko marki bmw). Sumując te koszty nie będzie to nawet połowa tego co należy zapłacić za wymianę napinacza w układzie rozrządu

Powrót "ciekawego" przypadku :((

pzreznaczony do wszystkich bez wyjątku silników i układów zapłonowych:)). Po doprowadzeniu do normy stanu instalacji elektronicznej niestety przyszła kolej na odnalezienie usterek mechanicznych, ponieważ sterowanie pracą silnika na komputerze przebiegało prawidłowo a w realu silnik nie pracował, tzn. po

Z cyklu ciekawe przypadki cz.7

, który dawał sygnał zimnego silnika na gorącym, wymianie niewłaściwych świec zapłonowych, kabli wysokiego napięcia (nowych na jeszcze nowsze) bo oczywiście szajs firmy "Janmor" jest pzreznaczony do wszystkich bez wyjątku silników i układów zapłonowych:)). Po doprowadzeniu do normy stanu

Układ rozrządu

Układ rozrządu umożliwia dostarczenie ładunku (powietrza lub mieszanki paliwowo-powietrznej) do cylindra i odprowadzenie gazów (spalin) do kanałów wylotowych.Układ rozrządu znajduje się w każdym silniku tłokowym. Tłok wykonuje ruch posuwistno-zwrotny zamieniany następnie na ruch obrotowy. W celu

Faza rozrządu

Fazy rozrządu w spalinowych silnikach tłokowych, są to momenty otwarcia i zamknięcia zaworu ssącego i wydechowego w stosunku do górnego martwego położenia i dolnego martwego położenia tłoku wyrażone w stopniach obrotu wału korbowego.

Wałek rozrządu

Wałek rozrządu – wałek krzywkowy używany w czterosuwowych silnikach tłokowych do sterowania zaworami.Krzywka wałka, obracając się wraz z nim, poprzez popychacz otwiera zawór. Wałek rozrządu wykonuje jeden obrót w cyklu pracy silnika, czyli jeden obrót na dwa obroty wału korbowego

Układ rozrządu silnika spalinowego

z tzw. zmiennymi fazami rozrządu. Napęd rozrządu Układ jest mechanizmem napędzanym wałem korbowym silnika najczęściej poprzez pasek zębaty lub łańcuch. Po opanowaniu technologii pasków zębatych przez pewien czas to rozwiązanie dominowało (jako najtańsze i ciche), jednak napęd rozrządu za pomocą

Układ

układ elektropneumatyczny w silnikach układ zasilania układ rozrządu układ rozrządu silnika spalinowego układ smarowania silnika spalinowego układ chłodzenia silnika układ biegu jałowego układ przejściowy układ CRT układ PF układ mono układ nośny układ jezdny układ przeniesienia napędu układ

Tekst udostępniany na licencji Creative Commons: uznanie autorstwa, na tych samych warunkach, z możliwością obowiązywania dodatkowych ograniczeń. Zobacz szczegółowe informacje o warunkach korzystania.
Zasady zachowania poufności. O Wikipedii. Korzystasz z Wikipedii tylko na własną odpowiedzialność. Materiał pochodzący z Wikipedii został zmodyfikowany poprzez ograniczenie liczby przypisów. Wikipedia® is a registered tradmark of the Wikimedia Foundation.