jak redukować biegi

opracował Piotr Sielicki

Oto nowy Ford Mustang | Prezentacja w Barcelonie

Oto nowy Ford Mustang | Prezentacja w Barcelonie

Ford po raz pierwszy zaprezentował nowego Mustanga w Europie. Model oferuje elegancki i sportowy design, zaawansowane technologie i osiągi na światowym poziomie

Alfa Romeo z fabryki Maserati

We wrześniu ruszy jej sprzedaż. To zapowiadany wielki powrót Alfy Romeo. We włoskiej fabryce Maserati ruszyła produkcja modelu 4C

Mitsubishi ASX MY2015 | Zmiany i ceny

Mitsubishi jest bardzo aktywne w 2014 roku. Do sprzedaży w Polsce wprowadziło już zmodyfikowanego Outlandera, model Space Star oraz przywróciło do oferty Pajero Sport. Teraz japońska firma prezentuje crossovera ASX z roku modelowego 2015

Hyundai i10 1.0 Premium | Test | Skośnooki Europejczyk

Hyundai i10 1.0 Premium | Test | Skośnooki Europejczyk

może w mieście przekroczyć 10 l/100 km! Ale to wcale nie oznacza, że 1.0 Kappa to paliwożerny stwór. Delikatne obchodzenie się z pedałem gazu redukuje konsumpcję niemal o połowę. I nie trzeba być do tego mistrzem ecodrivingu. Jak widać ten silnik jest bardzo podatny na styl jazdy. Z naszego testu

Salon Genewa 2013 | Alfa Romeo 4C

Salon Genewa 2013 | Alfa Romeo 4C

rozdzielacz faz rozrządu oraz system kontroli "Scavenging", który redukuje efekt turbodziury.Silnik współpracuje z dwusprzęgłową skrzynią biegów TCT. Skrzynia może pracować w trybie automatycznym, lub sekwencyjnym obsługiwanym za pomocą łopatek umieszczonych pod kierownicą. Debiutujący w Alfie Romeo

"Ja wiem, że jest najlepszy"

"Ja wiem, że jest najlepszy"

niespotykanym: proste, świetnie wyważone, wyposażone w znakomite układy jezdny i kierowniczy, a przy tym z tak pracującą manualną skrzynią biegów, że aż się człowiek cieszy, gdy zaczyna mu brakować mocy i można znów redukować bieg...Volkswagen wybrany Światowym Samochodem Roku 2013Jeśli chodzi o główny konkurs

Obniż zużycie paliwa o 20 proc.

Obniż zużycie paliwa o 20 proc.

(według ecodrive.org).Podstawowe zasady ekojazdy- kontroluj obroty silnika: zmieniaj bieg na wyższy przy 2000 obr./min w silniku wysokoprężnym i przy 2400 obr./min w benzynowym. Redukuj biegi, gdy obroty spadają do ok. 1 000 obr./min;- jedź płynnie - po rozpędzeniu jedź z możliwie stałą prędkością na

500 km - obiad gratis

500 km - obiad gratis

Parking.moto.pl - oceniaj, oglądaj, porównuj samochodySponsorem jest eco-driving - czyli prowadzenie samochodu w sposób płynny i przewidywalny. Plotki głoszą o duszeniu silnika na niskich biegach. Jak to w życiu z niczym nie można przesadzać. Jeśli w rowerze jadąc pod górkę wrzucisz wyższą

Test potwierdził, ekojazda się opłaca

Test potwierdził, ekojazda się opłaca

ważne jest wyczucie odpowiedniego momentu, kiedy należy zmienić bieg na wyższy. Najlepiej samemu dobrać prędkości obrotowe, gdyż to kierowca najlepiej zna swój samochód. Ogólna zasada jest taka, by jak najwcześniej zmieniać bieg na kolejny ale tak, by silnik się nie dławił i nie wpadał w "drgawki

Porsche Cayman S - Test | Żarty się skończyły

Porsche Cayman S - Test | Żarty się skończyły

oczywiście w układzie boxer. Jak już wcześniej wspomniałem, nasz egzemplarz z taśm produkcyjnych zjechał z ręczną skrzynią biegów. Wszyscy wiemy, że dopracowany do granic możliwości dwusprzęgłowy automat PDK (Porsche Doppelkupplung) jest fantastycznym urządzeniem, ale dobrze jest przypomnieć sobie jak

Subaru WRX STI | Pierwsza jazda | Poprawiona ikona

Subaru WRX STI | Pierwsza jazda | Poprawiona ikona

układzie jezdnym, że zapomnieli o stylistyce auta. Odkąd pamiętam, kiedy na rynku pojawiała się nowa generacja Imprezy zawsze można było usłyszeć krytyczne głosy na temat tego jak wygląda. W 2001 roku kontrowersje wywołały okrągłe lampy. Później przód Imprezy podobno przypominał Seata, następnie nie

Honda Civic 1.6 i-DTEC - test | Pierwsza jazda

Honda Civic 1.6 i-DTEC - test | Pierwsza jazda

nawigacji wklepałem "Monte Carlo" i wybrałem drogę biegnącą wzdłuż wybrzeża. I wiecie co? To był strzał w dziesiątkę!Droga ta jest kręta, pełna podjazdów i zjazdów. Co chwilę musiałem to redukować bieg, to naciskać hamulec, a za chwilę gwałtownie przyspieszać, by wdrapać się pod stromy podjazd

Subaru Outback 2.0D Lineartronic Comfort | Test | Indywidualista

Subaru Outback 2.0D Lineartronic Comfort | Test | Indywidualista

nie bał się nawet zderzenia ze ścianą. W 2009 roku na ulice wyjechała już czwarta odsłona Outbacka, który po raz pierwszy stał się osobnym modelem, a nie jedynie wersją Legacy. Przedstawiony egzemplarz to wersja z dwulitrowym silnikiem diesla i nową bezstopniową skrzynią biegów CVT. Jest to kolejna

Toyota Corolla 1.6 Premium | Test | Komfort przede wszystkim

Toyota Corolla 1.6 Premium | Test | Komfort przede wszystkim

redukowanie przełożeń. Nie jest to jednak dokuczliwe, ponieważ drążkiem zmiany biegów operuje się precyzyjnie, a jego drogi prowadzenia są krótkie.Nie oczekujmy jednak spektakularnych osiągów przy korzystaniu nawet z górnego zakresu obrotów. 10 sekund od 0 do 100km/h to maksimum, co potrafi Corolla, a

"Zostawić 175. Pociągiem nie dojadę na uniwersytet"

"Zostawić 175. Pociągiem nie dojadę na uniwersytet"

Plany ZTM dotyczące zamiaru skasowania kolejnych linii autobusowych po podwyżkach cen biletów są działaniem skandalicznym. Miasto zachęca do korzystania z komunikacji miejskiej, a następnie podnosi ceny biletów i redukuje najpopularniejsze linie autobusowe. Szczególnie oburzają mnie plany

Mitsubishi Colt | Długi dystans - ile pali?

Mitsubishi Colt | Długi dystans - ile pali?

s i umożliwia w dogodnych warunkach rozpędzenie się do 180 km/h. Brakuje coraz bardziej modnej turbosprężarki, dlatego przy niskich obrotach trzeba wykazać się cierpliwością lub często redukować biegi i bardziej wkręcać silnik. Ale wtedy zużycie paliwa rośnie. Jak bardzo?Sprawdziliśmy spalanie w

Koenigsegg - najszybszy towar eksportowy Szwecji

Koenigsegg - najszybszy towar eksportowy Szwecji

KM. CC8S rozpędzał się według danych fabrycznych maksymalnie do prędkości 388 km/h i osiągał pierwsze 100 km/h w czasie 3,4 sekundy. Nigdy jednak niezależne źródło nie potwierdziło tych danych. Za przeniesienie napędu na tylne koła odpowiedzialna jest wyprodukowana przez firmę Cima skrzynia biegów

Audi A8L 4.2 TDI | Za kierownicą

Audi A8L 4.2 TDI | Za kierownicą

, czy staramy się być oszczędni i rzadko redukujemy biegi, czy też nie przejmujemy się zużyciem paliwa i depczemy gaz aż do końca miękkiego dywanika. Bo akurat zużycie paliwa jest spore - aż takie, że chyba nie ma sensu kupować diesla. Spalanie 15-17 litrów ON w mieście wobec niższej ceny wersji

Golf VII | Wczoraj przecieki, dzisiaj ceny

Golf VII | Wczoraj przecieki, dzisiaj ceny

dzisiaj możemy jednak zdradzić, że wszystkie silniki benzynowe wykorzystywane w aucie pracują w technologii TSI (z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem). Wszystkie, jak na razie, są czterocylindrowe z czterema zaworami na cylinder i mają moc 85 KM i 140 KM.Najmocniejszy, wyposażony będzie w

Mazda 6 | Pierwsza jazda | Dobre wrażenie

Mazda 6 | Pierwsza jazda | Dobre wrażenie

;< Wszystkie silniki współpracują ze skrzyniami biegów Skyactiv-MT i Skyactiv-Drive, których konstrukcja jest kompaktowa, a przez to lekka. W przypadku skrzyni ręcznej starano się, by zmiana biegów była równie przyjemna, jak w sportowym MX-5. W tym celu m.in. skrócono samą dźwignię. Z kolei

BMW Z8 | Test | Żyje się tylko dwa razy

Powiedzcie, czyż nie jest wspaniały? Mnie się podoba, Moneypenny też. Jego zaleta - nie spotyka się go tak często jak Mercedesa SL czy Jaguara XKR. "Z8" na drodze to prawdziwy rarytas, prawie jak Aston Martin, tylko że za BMW oglądają się częściej. Stylistyka retro tego auta nawiązuje do

24 godziny jak 1 promil

koncentrują na prowadzeniu samochodu. Uchylone okno czy chłodzenie wnętrza pojazdu klimatyzacją orzeźwiają, ale nie redukują zmęczenia. Kierowcy powinni być szczególnie wyczuleni na pojawiające się u nich objawy takie jak: prowadzenie samochodu z nierównomierną prędkością, chociaż warunki na drodze tego nie

Nowe silniki Grand Vitary

Nowe silniki Grand Vitary

wybierane są w zależności od prędkości obrotowej silnika w celu zapewnienia mu optymalnych warunków pracy. Pozwala to podnieść wartość maksymalnego momentu obrotowego, a co za tym idzie obniżyć jednostkowe zużycie paliwa. Dla modelu z ręczną skrzynią biegów zużycie paliwa wynosi (miasto/trasa/kombinowane

BMW Z8 - test | Żyje się tylko dwa razy

Przyznaję się od razu, że nie jestem Bondem. Co gorsza, różniąc się od kolejnych Bondów wyglądem i szczęściem do kobiet, mógłbym uchodzić za najgorszego 007 wszech czasów. Ale mam jego samochód! Wspaniałego roadstera BMW Z8 w stylu retro i mogę się poczuć niemal jak agent w tajnej służbie

Nowe Infiniti M

pojemności 3,7 litra z systemem zmiennych faz rozrządu i zmiennego stopnia otwarcia zaworów. Moc i moment obrotowy są niezmienione - 320 KM i 360 Nm. Standardem w każdym M jest siedmiobiegowa przekładnia automatyczna. Ręczną zmianę biegów ułatwiają magnezowe łopatki przy kierownicy. Jeszcze nie ma informacji

Prius jako taksówka?

. Kiedy kierowca chce przyspieszyć, nie musi redukować biegów, wystarczy wcisnąć gaz jak w zwykłym automacie, a dwa silniki wsparte skrzynią bezstopniową z łatwością rozpędzają auto.- Najważniejsze jest - podkreśla Domenig - że po całym dniu jazdy po zatłoczonym Mediolanie nie wy siadam z Priusa zmęczony

Kupujemy używane auto z automatem

bez gwałtownych szarpnięć, tak samo jak poszczególnych biegów. Sprawdźmy reakcję na kickdown, czyli gwałtowne wciśnięcie pedału gazu, po którym następuje redukcja przełożenia. Sprawna skrzynia redukuje bieg bez niepokojących dźwięków i efektu "ślizgania", podobnego do jazdy samochodem z

Toyota Avensis 2.4 VVT-i Prestige

niewspółmiernie niski do obrotów, informując o tym kierowcę sygnałem dźwiękowym. Do pracy skrzyni można mieć jeszcze jedno zastrzeżenie: w trybie ręcznym redukowanie następuje zna-cznie szybciej niż wybieranie wyższych biegów. Wymienione mankamenty nie wpływają w znaczący sposób na komfort jazdy. Toyota Avensis

Yamaha YZF-R1 - motocykl używany

użytkowych, co dodatkowo potęgowało wrażenie ogromnej mocy i sprawiało sporą przyjemność.Nawet bez redukowania biegów R1 przyspieszała niezwykle sprawnie, bowiem już od 4000 obr/min generowała moment obrotowy, o jakim konkurencja mogła tylko pomarzyć. Mówiono, że "jedynka" przyspiesza zawsze

Mitsubishi Lancer Evo X - Kryzys czterdziestolatka

uświadczysz tu strzału ze sprzęgła, jaki towarzyszy ruszaniu BMW M6 z przekładnią SMG. Trudno też nadwerężyć sprzęgło przy zmianie biegów, bo automat niczym zbroja chroni tarcze. Skrzynia TC-SST podobnie jak DSG w WV używa dwóch naprzemiennie pracujących sprzęgieł. Dzięki temu zmiana biegów jest błyskawiczna

Skoda Fabia RS - test | Pierwsza jazda

poprawiło to wygląd czeskiego malucha. Dodatkowo podczas faceliftingu wszystkie Fabie dostały nowe reflektory. Soczewki są teraz szerzej rozstawione co dodatkowo, ale tylko wizualnie, poszerza sylwetkę. Jednak jak na auto usportowione Fabia jest albo za wysoka, albo zbyt wąska. Przekłada się to na ilość

Jeep Cherokee - test | Za kierownicą

silnika dbając o ekonomię. Reakcja na mocne wciśnięcie pedału gazu jest dość szybka. Jadąc z włączonym tempomatem przydałoby się, by wcześniej niż przy 1500 obr/min. redukowała bieg. A propos  tempomatu. W amerykańskim wydaniu działa on od około 52 km/h, a nie 30 jak to bywa w większości aut. Dobre

Toyota Urban Cruiser - test | Pierwsza jazda

problemów, jednak warto zapomnieć wtedy o dynamicznej jeździe. Kłopotliwe są też długie autostradowe podjazdy. Kilka razy musiałem redukować bieg do piątki, a nawet czwórki.Ekonomice jazdy ma też sprzyjać seryjnie montowany i nieodłączalny system Stop&Start. Wyłącza on silnik podczas postoju, oszczędzając

Mercedes R 350 CDI L 4Matic - test | Za kierownicą

mieście zużywa średnio ok. 13 l/100 km, na drodze ekspresowej zaś 9-10 l/100 km. Sparowana z nim skrzynia 7G-tronic nie pracuje co prawda tak aksamitnie jak konstrukcje BMW, ale z typową dla Mercedesów empatią redukuje bieg już po łagodnym wciśnięciu pedału gazu.Rozstaw osi R-klasy w wersji L wzrasta z

Technika jazdy | na śniegu i lodzie

, że bezwzględnie musimy wyhamowywać pojazd dużo wcześniej niż latem. Przed zakrętem redukujemy bieg, tak, aby pod żadnym pozorem nie wjeżdżać w zakręt na sprzęgle. Dobieramy odpowiedni tor jazdy operując tylko gazem i hamulcem bez gwałtownych ruchów kierownicą. Prędkość zwiększamy dopiero na wyjściu z

Olej, czyli najważniejsza część w aucie | Poradnik

. Przykład? Ford nad swoją wersją oszczędnych silników EcoBoost pracował od kilku lat. Wspólnie z inżynierami Forda, pracowali także spece od "smarowania". Efektem tych badań jest pierwszy zielony olej do silników samochodowych. Zielony, a nie żółty, i to w dosłownym tego słowa znaczeniu. Jak

Chrysler Neon (1994-1999) - opinie Moto.pl

We wnętrzu Neona na pewno będziemy się czuli bardzo przyjemnie, wręcz przytulnie. Drzwi bez ramek, ładna tapicerka (ale niezbyt trwała, łatwo zdrapać wierzchnią warstwę) do tego dwie poduszki powietrzne, klimatyzacja i automatyczna skrzynia biegów (czasem manualna). Bardzo dobre przyspieszenia

MITSUBISHI CARISMA 1.8 GDI

praktyce jednak nie wygląda to tak różowo. Przekładnia została skalibrowana tak, aby silnik pracował w zakresie obrotów, w którym jest najoszczędniejszy. To, niestety, spowodowało jej leniwe reakcje (niechętnie redukuje biegi), a także zbyt wczesną zmianę przełożeń na wyższe. Do bardziej dynamicznej jazdy

Weekend ze Sparkiem | Bobowa

, bo wciśnięcie gazu do oporu bardzo subtelnie wpływa na wskazówkę prędkościomierza. Jeśli chcemy dynamiczniej przyspieszyć trzeba często redukować biegi. Rozwiązanie tego problemu kosztuje 1500 zł. Wtedy pod naszą maską będzie pracował silnik 1,2 o mocy 81 KM, który rozpędzi Sparka do setki nie w 15,5

Honda City - test | Za kierownicą

. Niestety później nie jest już tak różowo. Im szybciej jadę, tym wrażenia z jazdy bardziej powszednieją. Powyżej 60 km/h aby wyprzedzić inne auto muszę redukować biegi, silnik zaczyna wyć, a City do przodu zbiera się dość ociężale. Liczby nie kłamią. Poprzednik sprint do 100 km/h zaliczał w 11,4 s. Nowemu

Peugeot 508 - test | Pierwsza jazda

g CO2 na km.Nowy silnik ma zmniejszoną prędkość obrotową silnika na biegu jałowym (z 820 do 700 obr./min.). Pomaga to dodatkowo obniżyć zużycie paliwa.Kolejna istotna innowacja to wirnik turbosprężarki o zmiennej geometrii. Wykonany z tytanu redukuje bezwładność turbosprężarki i zapewnia większą

Fiat Scudo

długiej liście opcji. Wreszcie wyjeżdżam na drogę krajową i dodaję gazu. Redukuję do trójki i wyprzedzam dwa auta. Z tym silnikiem pod maską nie mogę narzekać na brak dynamiki. Scudo posłusznie reaguje na gaz. Jak poradziłby sobie z pełnym obciążeniem (1,2 tys. kg)? Z pewnością gorzej, ale duży moment

BMW 123d Coupe - test | Pierwsza jazda

moment, świetne przyspieszenie, a przy tych parametrach symboliczne zużycie paliwa. W praktyce coś za coś.Komputer sugeruje zmianę biegu na wyższy już przy 2000 obrotów. Jeśli więc chcemy jeździć jak najbardziej ekologicznie (czytaj: najtaniej), musimy być przygotowani na ciągłe mieszanie lewarkiem. Jak

BMW Z8

Powiedzcie, czyż nie jest wspaniały? Mnie się podoba, Moneypenny też. Jego zaleta - nie spotyka się go tak często jak Mercedesa SL czy Jaguara XKR. "Z8" na drodze to prawdziwy rarytas, prawie jak Aston Martin, tylko że za BMW oglądają się częściej. Stylistyka retro tego auta nawiązuje do

Ferrari F612 Scaglietti - test | Za kierownicą

, podobnie jak herb Ferrari na przednim błotniku.54 proc. masy przypada na tylne koła. Silnik znajduje się pomiędzy przednią osią a kabiną, skrzynię biegów zamontowano z tyłu, w tak lubianym w okolicach Modeny układzie transaxle. Silnik - V12, 5,7 litra, 540 koni, przekładnia - półautomatyczna F1. Już na

Nissan Micra - Stworek

zakresie obrotów. Elastyczność jest przyzwoita - do codziennej niespiesznej jazdy wystarczy 2000 na obrotomierzu. Redukować trzeba tylko do wyprzedzania. Układ kierowniczy ma elektryczne wspomaganie. Siła jego działania jest odpowiednia, ale precyzja pozostawia wiele do życzenia, ale i tak prowadzenie

Audi Q7 - test | Pierwsza jazda

tablicę rejestracyjną jest teraz szersze, przez co tył auta także wydaje się lżejszy. Zadziwiające, że kilka zabiegów stylistycznych sprawiło, że ogromny mastodont wygląda teraz jak nieduże słoniątko. Wnętrze? Cóż, gdyby przed jazdami nie uświadomiono nas, że zaszły tu jakieś zmiany, mogłyby zostać

Mercedes C 320 CDI, C 350 Sport Edition

jest tu moim faworytem. Owszem, mocny, ale wąski zakres użytecznych obrotów wymaga ciągłego żonglowania biegami. Dwójka, trójka, czwórka i znów redukcja. Pozostawiona samej sobie skrzynia sprawia wrażenie nieco zagubionej. Nie widzi zakrętów i jak każdy automat zamiast redukować, podwyższa przed nimi

10 sposobów na oszczędną jazdę

powinniśmy zaraz po uruchomieniu silnika. Każda sekunda bezruchu to strata paliwa. Nie ma też potrzeby grzania silnika na postoju, bo jego temperatura szybciej dojdzie do optymalnej w trakcie jazdy.5. Jak najszybciej na dwójkęPierwszy bieg warto zmienić zaraz po tym, jak samochód zacznie się toczyć

ALFA ROMEO SPORTWAGON 1.8 T.S.

Nm przy 3500 obr./min. Alfa z takim motorem rozpędza się od 0 do 100 km/h w 9,6 s i uzyskuje prędkość maksymalną 210 km/h. Osiągi te w zupełności usatysfakcjonują przeciętnego kierowcę, a jedyna wada tego silnika to zbyt mała elastyczność. Często trzeba sięgać do dźwigni i redukować biegi, mimo to

Acura RL - test

drobiazgami w wyposażeniu. Silnik, skrzynia biegów, zawieszenie, sylwetka i stylizacja wnętrza pozostaną bez zmian. A te, jak się przekonałem, to prawdziwy motoryzacyjny majstersztyk.Acurę odebrałem w Poznaniu i zaraz czekała mnie perspektywa powrotu do Warszawy. Trzystukilometrowa trasa zazwyczaj męczy, bo

Volvo C30 2.0 D - Bezpieczne do bólu

się do pracy już od ok. 1600 obr./min. Turbodołek jest niemal niewyczuwalny. Taki silnik i długa skrzynia biegów tworzą bardzo udany duet. Kiedy jedzie się setką na szóstce, obrotomierz wskazuje jedynie 1600 obr./min. W kompakcie takie przełożenie to rzadkość. Wcale nie trzeba redukować, by

Kamikadze nie noszą kapeluszy

strony, gdy wymaga to wjechania na chodnik, czy pobocze. Ponadto przy wyprzedzaniu nie redukują biegu na niższy - co znacznie wydłuża czas manewru.Kobiety są częściej głównymi bohaterkami abstrakcyjnych sytuacji na drogach. Ostatnio, gdy podążałam do pracy z lekkim spóźnieniem, jadące przede mną Mondeo

Bezpieczna za kółkiem

Wsiadasz do samochoduChowasz wszystkie przedmioty do schowka lub do bagażnika. Telefon komórkowy, torebka, parasol pozostawione luzem w samochodzie w razie nagłego hamowania lub zderzenia działają jak pocisk. Nawet okulary przeciwsłoneczne leżące na desce rozdzielczej stanowią pewne zagrożenie

Jaguar XK Convertible

. Zatrzymuję się na chwilę, by zamknąć dach tak jak u poprzednika wykonany z materiału. 18 sekund później przesuwam dźwignię skrzyni w położenie S. Komputer dostaje sygnał, by później zmieniać biegi i redukować je podczas hamowania. Mocniej chwytam trójramienną kierownicę i skupiam się na drodze. Wypadnięcie

Audi A6 Avant

. Jechaliśmy autostradą położoną w górach i nie musieliśmy redukować biegów nawet wtedy, kiedy trzeba było dynamicznie przyspieszyć. Maksymalny moment obrotowy (450 Nm) dostępny jest już od 1400 obr./min. Silnik kręci się powoli, a mimo to cały czas gotowy jest do akcji. Drażni tylko krótkie przełożenie

ALFA ROMEO 147 1.9 JTD

pod uwagę, że podczas testu Alfa spaliła średnio 7,3 l/100 km, potwierdza się rodzinny charakter tego auta. Motor jest elastyczny i wystarczająco mocny. Nie trzeba zbyt często sięgać do drążka zmiany biegów, na trasie rzadko kiedy redukujemy. Zawieszenie nadal mi się podoba, choć na naszych dziurawych

Transport przyszłości

wykorzystać również do stworzenia "inteligentnych" ubrań, które zwiększą ludzką zdolność do marszu lub biegu, noszenia ciężkich ładunków lub nawet pozwolą ludziom "latać jak ptaki".Dzięki postępowi technologicznemu wiele towarów można będzie wytwarzać lokalnie, co zmniejszy potrzebę

Jaguar XJ6 D Sovereign

przejdzie w Jaguarze. Czyli obie ręce na kierownicy i z dziką radością atakujemy kolejne zakręty.Początkowo redukuję bieg o jedno, dwa przełożenia silnikiem, wspomagając hamowanie przed wejściem w zakręt. Nie jest to zbyt wygodne, jako że Jaguar nie przewiduje manetek do obsługi automatycznej skrzyni biegów

Citroën C2

przełączeniu na tryb automatyczny dobiera kolejne biegi, odgadując intencje kierowcy. Nie podoba mi się jedynie to, że gdy chcesz nagle przyspieszyć, skrzynia niepotrzebnie redukuje biegi aż o dwa przełożenia, np. z czwórki na dwójkę. Zautomatyzowana skrzynia biegów będzie dostępna również w samochodach z

Suzuki Swift 1,3 GS

chcąc wykonać szybkie wyprzedzanie, muszę kilkakrotnie redukować do trójki. Inna sprawa, że silnik dostaje właściwego kopa dopiero po osiągnięciu 4000 obrotów. Połączenie wysokoobrotowej jednostki z długimi przełożeniami ostatnich biegów może i dobrze wpływa na zużycie paliwa przy spokojnej jeździe, ale

Mini Cooper 1.6 Chili

ruszenie spod świateł bez przeciągłego pisku opon nie wchodzi w grę. Po jednostce napędowej Mini nie spodziewaj się dużej elastyczności. Chcąc na piątym biegu przyspieszyć od 80 do 120 km/h, pamiętaj, że potrzeba na to bez mała 500 m. Jeśli trzeba gwałtownie zwiększyć prędkość - bez chwili wahania redukuj

Cadillac XLR

. Dane katalogowe imponujące - ciekawe, czy z papieru przeniosą się na asfalt.Trochę onieśmielony próbuję zająć miejsce za kierownicą - tylko jak... Ktoś ukradł klamki? Są! Schowano je we wgłębieniach drzwi po niewłaściwej, wewnętrznej stronie, na dodatek trudno je nazwać klamkami - to po prostu przycisk

PEUGEOT 307 HDi/TIPTRONIC

, który upływa między przesunięciem dźwigni a zmianą biegu, jest zbyt długi. Jedyna miła rzecz to samoistne redukowanie biegów (w trybie automatycznym) przy hamowaniu, ale w taką funkcję automat Peugeota był wyposażony już od dawna. Automat będzie dostępny w połączeniu z benzynowymi silnikami 1,6 i 2,0

Jaguar X-Type 3.0 SE

nierównościach kot traci zwinność i gubi rytm. Podobnie jak jego zmieniarka płyt CD firmowana przez Alpine'a która potrafi wówczas zgubić ścieżkę. Bezbłędnie działa za to skrzynia biegów. Wystarczy wcisnąć guzik S jak Sport, a jej reakcje stają się wyostrzone. Jadąc z prędkością 100 km/h, możemy bez stresu z

Chrysler 300C SRT

skądinąd (+50 kg) wersji. Przyczyna tkwi, jak sądzę, w oprogramowaniu silnika i skrzyni. Nie ma tu systemu MDS, który w chwilach mniejszego zapotrzebowania na moc odłączał w HEMI 5.7 połowę cylindrów, czyniąc z dziarskiego V8 ekonomiczne V4. Pięciostopniowy automat jest taki sam, ale nie redukuje pochopnie

Mazda MX-5 Open Race

szczelnie strefami buforowymi, które gwarantują, że nie skończysz treningu na słupie. Poza tym MX-5 jest rewelacyjnie wyważone i daje się prowadzić jak po sznurku. Po kilku zakrętach już gazem wybieram tor jazdy. Wprowadzam samochód w poślizg i by zacieśnić zakręt dodaję więcej gazu - niesamowite

MERCEDES-BENZ SLK 32 AMG

mają białe tarcze i chromowane obwódki. Ten sam motyw srebrnych pierścieni powtórzono na konsoli przy pokrętłach nawiewu. Także dźwignia automatycznej skrzyni biegów prowadzona jest w wycięciu w chromowanej blasze. Kierownica wygodnie leży w dłoniach. Dobrze wyprofilowane fotele (podgrzewane) obito

BMW 745i

do otworu, zamiast przekręcić, wciskamy do oporu, po czym uruchamiamy silnik przyciskiem "start-stop". Drążek dźwigni zmiany biegów znajduje się za kolumną kierownicy, niczym w amerykańskim krążowniku szos. Hamulec ręczny uruchamiam przyciskiem. I wreszcie słynny iDriveÓ N komputer

FORD FOCUS 1,8 TDCi GHIA

, robi to tak gwałtownie, że cały samochód wpada w nieprzyjemne drgania. Za pierwszym razem można się nawet przestraszyć. Później już wiadomo, że nie należy do takiej sytuacji dopuszczać. Zresztą nie jest to trudne. Większość kierowców, którzy wcześnie "wysprzęglają" i chętnie redukują biegi

Skoda Fabia Sedan 1.4 16V - test | Za kierownicą

(74 kW). Podczas jazd testowych miałem okazję poznać auto z silnikiem 1.4 16V o mocy 101 KM. Silnik ten wydaje się wystarczająco mocny, ale troszkę denerwuje jego mała elastyczność. Podczas jazdy po krętych, górskich drogach Grecji trzeba było często sięgać do lewarka skrzyni biegów i redukować

Opel Antara

pojawi się słabszy - 127-konny) przy próbach dynamicznej jazdy poza miastem pozostawia lekki niedosyt. A i w mieście zdarzają się sytuacje, gdy trzeba redukować do jedynki (np. przy ciasnych nawrotach), bo dwójka okazuje się za długa. Podobnie jak w Captivie tak i tu nie uświadczysz skrzyni 6-biegowej

Cadillac BLS

przełożenie. Kilkakrotnie przy podjazdach niepotrzebnie redukuje, podnosząc obroty silnika, by zaraz potem znów je obniżyć, wybierając wyższy bieg. W trybie manualnym kierowca całkowicie przejmuje inicjatywę do tego stopnia, że skrzynia pozostaje na wybranym przełożeniu aż do odcięcia zapłonu.Poza stukami

Skoda Octavia - Czeskie rachowanie vol. 2.0: 3 Octavie - 3 paliwa - test porównawczy

, przy dużym obciążeniu auta, trzeba nieco wcześniej redukować biegi na stromych podjazdach. Jazda na gazie jest przyjemna, silnik pracuje cicho i miękko. Dopiero wizyta na stacji benzynowej pozwala wychwycić rozbieżności. Przy zasilaniu benzyną średnie spalanie wynosi ok. 8 l/100 km, przy zasilaniu

Volkswagen Golf GTI

turbodziury. Podobno to zasługa bezpośredniego wtrysku paliwa FSI.Ale Golf GTI ma coś, co robi jeszcze większe wrażenie. To DSG - mechaniczna, zautomatyzowana skrzynia biegów z podwójnym sprzęgłem. Jak pracuje? Świetnie. Mój podziw dla jej konstruktorów rósł z każdym okrążeniem. Po całym dniu zabawy naszła

Jaguar XKR

dźwignię automatu w położenie S i dociskam mocno gaz. Pomarańczowa lampka na desce sugeruje nadwyżki mocy, ale DSC (odpowiednik ESP) sprawnie sobie z nimi radzi. Pozostaje mi kręcić kierownicą i utrzymać się na czarnym. Dwa dwójkowe zakręty przejeżdżam na... dwójce, bo automat sam genialnie redukuje biegi

MERCEDES-BENZ S 430/LEXUS LS 430

przekraczał 4000 obr./min. Przy wciśnięciu pedału gazu do oporu spod maski dobywa się stłumione burczenie, a przekładnia redukuje bieg, co objawia się gwałtownym wzrostem przyspieszenia. W trybie "Winter" (zimowym) skrzynia wybiera wyższe przełożenia i na koła trafia mniejszy moment obrotowy, co

Mercedes SL600

dach momentalnie ląduje w bagażniku. Zresztą chcę posłuchać, jak V12 z dwiema turbosprężarkami budzi się do życia. Elektronika wyczuwa kluczyk w mojej kieszeni, kładę stopę na pedale hamulca i wciskam guzik na szczycie lewarka skrzyni biegów. Z dwóch końcówek wydechu dobywa się coś w rodzaju grzmotu

Hummer H3

, raz po raz muszę redukować do jedynki (to wyjaśnia skąd tak duże przełożenie reduktora - 4:1; mniejsze oznaczałoby kłopoty w terenie). Każdy zakręt utwierdza mnie w przekonaniu, że pod tą kanciastą maskę jak najszybciej powinien trafić diesel z mocnym "dołem". W rodzaju choćby 3.0 CRD V6 z

Skoda Octavia Adventure 4x4 - test | Za kierownicą

początkowo wydaje się wystarczająco mocny, ale już po wrzuceniu trzeciego biegu dostaje zadyszki. Większa masa Octavii 4x4 (prawie półtorej tony) daje znać o sobie. Na stromych podjazdach redukuję do jedynki, żeby nie spaść poniżej minimalnych obrotów dla sprężarki, po to by sekundę później zmienić bieg na

Opel Vectra Caravan 3.0 CDTI Cosmo automat

ochoty korzystać z trybu ręcznego. Biegi redukowane są we właściwym momencie, najpóźniej wtedy, gdy naciskając pedał gazu, pokonasz wyraźny opór wyznaczony przez punkt kick down. Przejście na kolejny bieg odbywa się, gdy silnik ma już wysokie obroty, zatem bez straty dynamiki. I wszystko bez szarpnięć

Mitsubishi Lancer inaczej

, wycie dochodzące spod maski szybko zaczyna męczyć. Skrzynia, która zwłaszcza w trybie Sport zmienia biegi szybko i ładnie redukuje, tylko częściowo rekompensuje akustyczny dyskomfort. W efekcie dużo przyjemniej jeździ się w trybie Normal, podobnym do zwykłego automatu. Poza tym, nagłe wciśnięcie gazu

Volvo XC90 V8

wskazywałyby na to jego gabaryty. Za wielką wodą na pewno się ucieszą. Wciskam gaz do dechy, skrzynia biegów natychmiast redukuje biegi, a silnik wchodzi na wysokie obroty.Auto z łatwością przekracza 200 km/h, a do setki rozpędza się 7,3 s, czyli o 2 s krócej niż turbodoładowany T6. Dodatkowe kilometry wyszły

Peugeot 407 2.0 HDi, 2.2, 3.0 V6

przestrzeni Jak tylko zająłem miejsce za kierownicą, nowy Peugeot ujął mnie kształtem jej wieńca, takim, jaki lubię - dobrze wyprofilowanym, odpowiednio grubym. Za takim kółkiem można poczuć się pewnie. Zachwyciłem się też szerokością wnętrza - między fotelami jest dość miejsca, by siedzący z przodu nie

VW PASSAT 1.9 TDI COMFORTLINE

na wyższych biegach, robi to bez trudu, jakby miał co najmniej dwa razy tyle mocy, ile podano w danych technicznych. Powyżej 70 km/h nie ma potrzeby redukowania, szósty bieg wystarcza w zupełności. No chyba że wyprzedzamy. Dzięki temu silnikowi Passat należy do najoszczędniejszych limuzyn w swojej

Range Rover Sport Supercharged LE

wielu modeli BMW, ale to w Sporcie wyposażony został w funkcję hamowania silnikiem. Przy przesunięciu dźwigni w tryb sportowy i wciśnięciu hamulca skrzynia samodzielnie redukuje biegi, wkręcając silnik na 4000 obrotów. Drugim zaskoczeniem są przegazówki podczas ręcznej redukcji biegu przy wysokich

Lexus IS 250/220d

wymagać nieco większej precyzji. Szkoda, bo koło kierownicy idealnie leży w rękach, a i przełożenie układu jest trafnie dobrane. Sześciostopniowa automatyczna skrzynia biegów byłaby idealna, gdyby szybciej redukowała przełożenia zarówno w trybie automatycznym, jak i "sekwencyjnym". W tym

Konfrontacje: Audi Q7 vs. Volvo XC90

, sześciostopniowy automat redukuje biegi i po kilku sekundach dwutonowe auto kończy wyprzedzanie. Bardzo efektowne, ale okupione rykiem silnika. 315 koni na wysokich obrotach przegania ciszę precz. Decyduj: albo cisza i spokój, albo szybkość i hałas - którego zresztą nie powstydziłby się samochód sportowy. Spalanie

Chrysler 300C Touring V8 5,7 AWD

siedzeniach, a jeszcze lepiej - stojąc za autem. Pięciobiegowy automat pracuje przy tym dość miękko, choć zbyt ospale redukuje biegi. Poza tym przy ręcznej redukcji z III na II bieg zdarza mu się szarpnąć. Lepiej więc pozostawić dźwignię w trybie D. Zaskakująco dobrze działa jakże prosty układ napędu na

Seat Altea 1.9 TDI Stylance

;koleinach. To zasługa funkcji utrzymania kierunku jazdy na wprost zaprogramowanej w sterowniku elektrycznego wspomagania (jak np. w Audi A3). Kiedy siły działające na koła przenoszą się na kierownicę, silnik wspomagania przeciwstawia się im - redukuje efekt wyrywania wieńca z rąk. Gdy

Mitsubishi Pajero Dakar 3.2 DI-D

silnikiem dzięki możliwości ręcznego wybierania przełożeń. Gdy nauczyłem się już odpowiednio wcześniej redukować biegi, nadążenie za ponad tonę lżejszą Skodą nie sprawiało większych trudności. Wymaga jednak trochę lepszego planowania i nieco więcej miejsca na drodze. W połowie drogi do Krakowa w zbiorniku

Foresterem przez Europę

nabywca. Czasem będzie chciał posłuchać innej muzyki. Włoży kompakt i... dostanie po uszach.Na polskich drogach dźwięków silnika mam aż nadto. To dlatego, że wyprzedzając traktory i tiry na jednopasmówkach, muszę redukować biegi do trójki, by wykrzesać całą moc silnika. Kolejny raz przekonuje się, że

TEST 30 000 km - CITROEN XSARA PICASSO 2.0 HDi

dźwignię skrzyni biegów na środkowej konsoli. Takie rozwiązanie pozwala szybko zmieniać przełożenia, chociaż praca mechanizmu mogłaby być bardziej precyzyjna.Z tyłu w Picasso zamontowano trzy indywidualne fotele zarówno z możliwością regulacji pochylenia oparcia, jak i ich złożenia. Środkowy fotel da się

Luxus GS

serpentynami, podziwiamy prowadzenie Lexusa. Przyjemności nie mąci nawet brak na kierownicy (jakże przydatnych w tych okolicznościach) przycisków zmiany biegów (trzeba sięgać do lewarka, który tak jak w Peugeotach redukuje do tyłu, a podwyższa do przodu). Klasyczny napęd, 283 konie, 417 Nm, niezły

redukować bieg....

Główną zasadą przed zakrętem, to redukować biegi !!! Tylko do którego biegu ? Przeważnie "młodzi" kursańci, to po pewnej chwili w ogóle nie wiedzą na którym biegu jadą i co wtedy ? Niestety , to trzeba 'wytrenować' !!! W większości przypadków na zakręcie jedziemy z małą prędkością, a

Re: redukować bieg....

mój instruktor mówi, że po mieście wystarczy na 3 jeździć i nie ma się później problemu z redukcją do 2 przed skrętem...

Re: redukować bieg....

ww "dwójki" jak nie jedziesz "5", bo skrzynię rozwalisz hehehe. Jeśli wiemy ze zblizamy się do skrzyzowania - no problem... zwolnic i powoli sobie redukować, jak musimy skręcić nagle, to postarać się jak najpłynniej wyhamowac no i z "3" też się da, ale trzeba się

Re: redukować bieg....

"Piąteczka" ? Hmmm. A czy ktoś tłumaczył , że "5", to jest "nadbieg"??? Chiiiba , ze jeździsz "SUPER-CORVETTE" :-)

Re: Nauka jazdy | Z międzygazem

Przy redukowaniu biegów używanie międzygazu nie katuje tak sprzęgła jak redukowanie bez gazu w samochodach ciężarowych tak sie właśnie zwalnia praktycznie do zatrzymania chyba ze sytuacja wymaga hamowania

Re: wydluzanie przerw miedzy karmieniami

zanim weźmie się za następną. Poza tym rytm posiłków staje się bardzo przydatny w przypadku starszego dziecka (w czasie rozszerzenia diety), bo z biegiem czasu będziesz redukowała ilość posiłków czysto mlecznych stopniowo zastępując je zupami, drugim daniem czy kaszkami...i w momencie kiedy mm możesz

Re: Chcę zrobić prawo jazdy!!!

Wyjezdzilam 20 godzin (wyjezdzalam na 3 tygodnie, wiec tak to idzie slabo do przodu) i raz jestem bardzo pewna siebie, ze sprawa jest banalna i zaraz zapisuje sie na egzamin a po nastepnej godzinie wrecz przeciwnie i jezdze sztywna jak kij od szczotki, redukowanie biegu jest dla mnie trudne, ze nie

Re: Dziś po raz pierwszy w zyciu

kikimora78 napisała: > A ja nie lubię, nie ufam automatom przy wyprzedzaniu, kiedy trzeba czasem bardz > o przyspieszyć, szczególnie przy wyprzedzaniu długich aut. > Mój automat ma taki guziczek "sport" i wtedy redukuje biegi, więc do wyprzedzania jak znalazł. No i zawsze

Re: Przydałaby sie lista nie awaryjnych silników

1. Dlatego napisalem ze redukuje nawet do 3. biegu przy 90-100... a nie ze zawsze do 3. Jak potrzebuje wiecej dynamiki to bardziej redukuje... ale wyprzedzanie z rozpedu to tylko przy naprawde baaardzo duzej roznicy predkosci na moja korzysc... 2. Nie trzeba wjezdzac komus przed maske, zeby jednak

Re: przesadzacie

Sam to chciałem napisać: to się słyszy i czuje, kiedy zmieniać bieg na wyższy, a kiedy redukować. Gdyby były proste zależności (np. 30km/h zmień na trzeci bieg) to automatyczna skrzynia biegów byłaby równie prosta i tania jak manualna. Ciekawe ja byście sobie poradzili w samochodzie bez "

Re: czas na nowszy

dołożenie turbiny to nic nadzwyczajnego czy wysilającego silnik. A przynajmniej auto jedzie jak mu się wciśnie, bez potrzeby redukowania o 3 biegi w dół (vivat honda). W którymś AŚ robili test długodystansowy 2.0 tsi (passat albo jakaś skoda) - po 100 tys. rozebrali silnik - prawie jak nowy.

Re: "Tempo 30" wychodzi na peryferie. Tam też trz

Przesadzasz. Nie rób z siebie męczennika bo jak Ci kiedy na wakacjach norweska policja strzeli 5000 NOK za przekroczenie prędkości o 10 km/h to się szybciutko biegi nauczysz redukować. -- DEBATA OBYWATELSKA - ste-silesia.org/debata kontakt: hydroxy@o2.pl

Re: Anegdoty, dowcipy i coś więcej:)

Facet lapie stopa, zatrzymuje sie TIR z wieeelka naczepa, facet wsiada, jada........ Po kilkunastu kilometrach TIR zaczyna zwalniac, silnik wyje, kierowca redukuje biegi a samochod traci sile i zatrzymuje sie, kierowca wjmuje spod siedzenia bejsbola wyskakuje z auta i nawala dookola w plandeke

Re: Renault scenic wpadł pedał sprzęgła i nie odp

W uniaku 1,4 zerwana linka. Spokojnie dało się wrzucać wszystkie biegi oprócz 1 i R. Tak samo redukować. Czyli normalna jazda tyle że trzeba było ruszać z 2 :) -- Naprawa komputerów Sosnowiec

Re: Przydałaby sie lista nie awaryjnych silników

przekładnia główna wyrównuje wszystko. Co z tego, że w dieslu osiąga się 3500rmp, skoro przy takich obrotach na max. biegu ma 180 km/h, a nie - jak benzyniak - 120 (hondy pewnie ledwo 100 km/h osiągają)? W dieslu pow. 3500 nic się nie dzieje? To tak jak w benzynie pow. 6500? I co z tego? Nominalna wartość

Re: Do mam kierowczyń c.d.

babunia_wygodka napisała: > > Bujda. Jedynka to bieg jak każdy inny. więc redukuj sobie do jedynki aż rozwalisz skrzynię biegów.

Re: "Tempo 30" wychodzi na peryferie. Tam też trz

gandharwa napisał: > Przesadzasz. Nie rób z siebie męczennika bo jak Ci kiedy na wakacjach norweska > policja strzeli 5000 NOK za przekroczenie prędkości o 10 km/h to się szybciutko > biegi nauczysz redukować. Ależ mieszkaniec ma rację, moje auto też protestuje jadąc 30-stką. Po

Re: POW - Pytaj o Wszystko. Trenerzy biegania

;) Opinie o tym, że dopiero po jakimś-tam czasie faktycznie redukujesz tłuszcz CHYBA są prawdziwe ;) - w pierwszym etapie wysiłku zużywasz głównie zapas glikogenu mięśniowego, dopiero później organizm sięga intensywniej po zapas energetyczny w postaci sadła. Jak wydłużyć dystans? STOPNIOWO i POWOLI. Nie

Re: Turbo dla Velostera

miałem dwa hyundaie (1,3 84km i 1,5) i sobie chwale, na elastyczność nie narzekam, trzeba tylko umieć dodawać gazu(nie dużo) i redukować biegi.

Re: rowerek biegowy

, że to wina przykurczów ścięgien Achillesa i być może związane z tym, że mają zaburzony układ przedsionkowy (zmysł równowagi). Rower biegowy w żaden sposób tego nie redukuje, ale pogłębia. Nie potrafią skoordynować ruchów ręka-oko-noga, na rowerze tradycyjnym jest to znacznie łatwiejsze, bo noga

Re: Kierowcy lepszymi rowerzystami?

mam dokładnie to samo jak jadę wzdłuż ścieżki i skręcam w prawo (często na zielonej strzałce). Tutaj zwalniasz, redukujesz bieg, sprawdzasz czy ktoś nie tnie przez skrzyżowanie, ogarniasz pieszych, wykręcasz łeb w prawo, pilnujesz lewej, a jeszcze przy redukcji odruchowo spoglądam w lusterko, na

Re: czas na nowszy

, gdyby wolnossaki wyciskały 200 KM z 1.4. > Samo dołożenie turbiny to nic nadzwyczajnego czy wysilającego silnik. A przynaj > mniej auto jedzie jak mu się wciśnie, bez potrzeby redukowania o 3 biegi w dół > (vivat honda). > > W którymś AŚ robili test długodystansowy 2.0 tsi (passat albo

Re: Autostradowa Obwodnica Wrocławia od razu ulży

Obiecuję Ci solennie, że w dniu wprowadzenia takiego zakazu na tych odcinkach będę redukował do drugiego biegu, stać mnie na te parę litrów paliwa więcej.

Re: No właśnie, że realia mają bardzo duży wpływ

, przestawienie się Orlenu na ropę z Naftoportu, rozbudowa dalszych łączników gazowych w całej UE, budowa kolejnych gazoportów w UE, systematyczne redukowanie kupowanego gazu z Rosji(nawet jeżeli gaz od nowych dostawców byłby początkowo droższy. Jakaś cena za to absurdalne, idiotyczne uzależnienie się od Rosji

Re: Krowy śpią, mleka ni ma jeszcze...

no właśnie tak robię, albo stponiowo przyhamowuję i redukuję bieg po biegu, albo hamuję mocniej i redukuję na niższy bieg. szymizalogowany, dzięki za odpowiedź :) -- OLA 16.09.2007 ZDJĘCIA OLI

Re: A przyjemność z jazdy?

;benyzne" sie redukuje I trzyma na wyzszych obrotach dla podobnego efektu (I wtedy turbo diesel jest faktycznie ekonomiczniejszy). > Ja z przyjemnością dołożę kilka zł/100km dla lepszej dyna > miki, rzadszego wachlowania biegami i spokoju ducha że nie muszę co chwila regu > lować instalacji, szukać

Re: Przesadzasz.

przykład - widzę typowy 18m zestaw. Mam przed nim jakieś 180-200m pustej drogi (przed zestawem), sam jadę jakieś 30-35m za nim. Teraz - jak jadę 60-konną Astrą (miałem taką kiedyś), to nawet nie myślę o wyprzedzaniu. W 100-konnej Astrze (obecna) redukuję bieg i spokojnie wyprzedzam. Różnica? 40KM i 6

Re: Jaki nowy samochód do 70 tys.?

> więc jakie Skody jakie Koreańce???? Tylko że w skodach/koreańcach mam mocy o 50% więcej + turbina, czyli przy 2tys.obrotów wciska w fotel, podczas gdy w lancerze muszę redukować 2 biegi w dół. Jeżeli jednak kwestie komfortowo-przestrzenne będą dużo lepsze, to oczywiście warto się zastanowić

Re: Jazda na luzie-prawidłowo czy nie???

Nie wolno jeździć na luzie, zawsze powinniśmy jeździć na biegu, nie rozumiem co wygodnego i ekonomicznego może być w dojezdzaniu na luzie a tym bardziej nie rozumiem jakie doświadczenie mze mieć osoba, która podaje do wiadomości publicznej takie bzdury. Kiedy dojezdzamy na obecnym biegu hamowanie

Re: Sąd: kierowcy rzeszowskiego MPK nie są bezkar

dlaczego burak?? a ty też zwalniasz płynny ruch żeby wpuścić autobus?? to jest nieekologiczne bo każdy redukuje, zmienia biegi, potem gazuje i więcej spalin wydostaje się do naszej atmosfery.

Re: skręt z Ranieckiej w lewo w AK

włączasz kierunkowskaz, redukujesz bieg chyba jedziesz na 2 od Pułtuskiej, patrzysz czy z prawej nic nie jedzie, ewentualnie można wrzucić 3 bieg, później 4, dalej jest zakręt w prawo więc znowu 2 bieg, później może być 3 i tak można dojechać na okrągło do Płońskiej

Re: TCT czyli dwa sprzęgła "made In Italy"

@obserwator Co ty czlowieku wygadujesz. Nie ma takiej mozliwosci zeby w trakcie wyprzedzania przy kick down'-ie skrzynia zmienila bieg na wyzszy. A przeczytałeś, co napisałem? Cytuję: "takiej, która przy dodaniu gazu zmienia bieg na wyższy zamiast redukować na niższy nigdy nie spotkałem"

Re: TCT czyli dwa sprzęgła "made In Italy"

"Niepewność przy wyprzedzaniu - jadę na trójce, dodaję gazu. Jedno sprzęgło zmienia bieg na czwórkę, a drugie, które miało trójkę przygotowało już piątkę. " Wieloma skrzyniami automatycznymi i zautomatyzowanymi jeździłem, ale takiej, która przy dodaniu gazu zmienia bieg na wyższy zamiast

Re: Podsumowując:

, po którym pasie jest szansa przejechać płynnie ją utrzymując, uwzględniając jak długo będą blokowane poszczególne pasy na podstawie obserwacji długości kolejek i rodzaju pojazdów > - do skrzyżowania najlepiej dojechać na luzie, a nie hamować silnikiem, redukuj > ąc kolejno biegi Następny co

Re: Motodziennik: Nowa Kia Sportage

Poprawiają się osiągi przy wyższych prędkościach, przyśpieszenia na wyższych biegach, przy wyprzedzaniu. Automat nie potrzebuje często i nisko redukować itd.

A moc to tylko na wyscigi?

w podloge, redukujemy biegi i wykorzystujemy wszystko co jest pod maska. W PL mamy sporo jednopasmowych drog i wyprzedzanie na nich bywa czesto trudne. Im wieksza moca dysponujemy tym szybciej mozemy bezpiecznie wyprzedzic. Jak jedziesz 70 km/h za ciezarowka a wolno 90.... to majac 75KM ile

Re: Technika zmiany biegu w górę

Czesto redukuje biegi w dol przy odjetym gazie i nie szarpie wiec tymbardziej nie wyobrazam sobie by mialo z tego powodu szarpac przy zmianie w gore.

Filtr DPF - kosztowna ekologia

opory ruchu w tej jednej sekundzie) 1 kW = 1 kJ/s i o te kilojule na sekundę chodzi. Po drugie nie da się jechać cały czas na mocy maksymalnej. W czasie rozpędzania obroty rosną po czym redukujemy bieg i rosną kolejny raz od mniejszej wartości. Końcowy efekt czyli o ile przyrosła energia samochodu

Re: Felipe Massę ocalił komputer

Ja wyraźnie slyszalam po kolei redukowane biegi , i tak samo wyswietlające sie lampki obrotomierza na kierownicy

Re: wrzucanie dwojki na... srodku skrzyzowania?

Emilio, dziekuje za odp, ja jednak słyszałam, że w odwrotną stronę tzn. przy zmniejszaniu prędkości nie trzeba redukować biegów po kolei. (Tak twierdził mój instruktor).

Silnik się dusi

redukuję bieg, dodaję gazu i wtedy zaczyna normalnie jechać. Czego można się spodziewać w warsztacie? Kilka razy w przeszlości zdarzyło mi się, że panowie mechanicy próbowali mi wmówić, że jest do zrobienia coś zupełnie innego niż było w rzeczywistości. Samochód to alfa romeo 156, silnik 2.0 benzyna

Re: Obniż zużycie paliwa o 20 proc.

"Redukuj biegi, gdy obroty spadają do ok. 1 000 obr./min;" - ZONK! Komputer uruchamia wtryskiwanie benzyny już przy 1200-1300 obr/min, więc jadąc lekko z górki, nigdy nie zejdziemy do 1000 obr/min.

redukcja biegów

Kiedy własciwie powinnam redukować biegi???Przy jakiej prędkości jaki bieg??Bardzo prosże o podpowiedzi:-)

Re: Zmienne fazy rozrządu - w zmienności siła

@seth Ja na trasie jadac na 5 biegu, chcąc kogos wyprzedzić pełna moca, redukuje na 3 i gaz w deche. Ciagnie tak do 120 km. To brzmienie, ten wcisk w fotel sprawia, ze nie schodzi mi banan z twarzy. Patrze na kierownice,a tam wielka litera H. Wszystko jasne. Honda forever!

Re: BMW 3, który silnik

gorszego wyciszenia poprzednika), o wiele gorzej ciągnie zwłaszcza na wyższych biegach, trzeba częsciej redukować itd. Wyraźnie czuć że to zdławiony silnik. Traktor pełną gębą :) Porównywałem head to head gdyż zaraz przesiadłem się do F30 320d ED. Ogólne porównanie F30 z poprzednią generacją. Duuża

Re: A automat?

No sorry, ale jezeli nie wiesz jak redukuje sie w automacie bieg... -- Forum krytycznie myslacych obywateli

Re: bzdety

Ze skrajności w skrajność... Czy ty naprawdę myślisz, że tylko ty umiesz prowadzić samochód? Wyprzedzać, redukować bieg, itd? Jakoś nie zauważyłem, żeby wszyscy inni urządzali sobie wyścigi spod świateł. Owszem, zdarza się, ale niezbyt często. Tak samo rzadko widzę kierowców piłujących silnik na

Re: Do mam kierowczyń c.d.

umeyo napisał: > babunia_wygodka napisała: > > > > > Bujda. Jedynka to bieg jak każdy inny. > > więc redukuj sobie do jedynki aż rozwalisz skrzynię biegów. Jakoś mi się jeszcze nigdy nie rozwaliła mimo wielu takich redukcji :-) No chyba że sobie wyobrażasz

Re: Technika jazdy

Hamujesz nacizkajac hamulec, kiedy onbroty silnika zaczna sie zblizac do pozomu wolnych obrotw (slychac, widac , czuc) to wciskasz sprzeglo do podlogi. Jak jestes na biegu wysokim to redukujesz, puszczasz sprzeglo i dalej hammujesz hamulcem i silnikiem (lub tylko silnikiem) a jak to byla np. 2-ka

Re: Obniż zużycie paliwa o 20 proc.

pan, który to napisał nie ma pojęcia o ekojeździe... "- kontroluj obroty silnika: zmieniaj bieg na wyższy przy 2000 obr./min w silniku wysokoprężnym i przy 2400 obr./min w benzynowym. Redukuj biegi, gdy obroty spadają do ok. 1 000 obr./min; - kontroluj przyspieszanie - zanim osiąg Przepraszam

Re: E46 320D 150KM ok 2000r +

Jestem na etapie kupna e46, byłem już zdecydowany na 325i, ale po jeździe testowej jestem zupełnie rozczarowany, ta przyjemność z jazdy na benzynie o której wszyscy piszą to 1 i 2 bieg, na wyższych biegach diesle są nie do pobicia. Chcąc jako tako wyprzedzać benzyniakiem trzeba redukować do 3 biegu

Re: Redukcja z gazem?

jaki jest sens redukcji biegu przy zwalnianiu? Do zwalniania jest hamulec a biegi redukuje się po to aby przyspieszać.

Re: Krysztalowa kula

wszystko w porzadku, a mechani > k klamie. > 2. Twoj opis jest mocno nieprecyzyjny, I ku temu bym się skłaniał. Że sobie jaja z nas robi, a sama je wyprodukowała wyżej w ilości hurtowej ;) ... no faktycznie to gigantyczna usterka, że "obroty rosną jak redukuję bieg" ;)))))))))))

Re: Krowy śpią, mleka ni ma jeszcze...

silje78 napisała: > no właśnie tak robię, albo stponiowo przyhamowuję i redukuję bieg po > biegu, albo hamuję mocniej i redukuję na niższy bieg. no to jak wreszcie, pytasz o skutki hamowania silnikiem, a hamujesz hamulcem ? -- * skyddad - Olej polsyntetyczny jest robiony ta samo

Re: Tylko automat

panbagien napisał: > A jak hamować silnikiem, jeśli nie można niższego biegu wrzucić? > Poza tym automaty są dość gejowskie. Kazdy automat przy zdjeciu nogi z gazu redukuje bieg na niższy wraz ze spadkiem prędkości.. Jedynym wyjatkiem o jakim słyszałem ale nie sprawdziłem jest ponoć stary

Tylko krynica nie definiuje jednego...

nazimno napisał: > > www.warminsko-mazurska.policja.gov.pl/index.php?id_category=42 Otóż - czym jest "fotelik ochronny", a czym jest zwykła podkładka? Bo widziałem już foteliki modułowe, redukowane po czasie właściwie do podkładki (przez odjęcie oparcia)... i co wtedy? Powiem

Słowacja: żałoba narodowa po katastrofie na prz...

Czy kierowca zyje ? Tak ! Togo powiesić . Staję i oglądam się a bieg redukuję wczesniej .Wiozę ludzi a nie kartofle .

Re: Współczesny diesel wart polecenia

np. przy wyprzedzaniu redukujesz o jeden w dól lub wcale, benzynę musisz zredukować o jeden lub o dwa biegi w dół, ale wyprzedzisz tak samo szybko jak dieslem. Benzyna za to ciszej pracuje i można zagazować - ten silnik dobrze to znosi. Auto z benzyną jest tez lżejsze o 75 kg (6%) i to też ma wpływ

Re: Jeśli instruktor nie ma racji, ustąp głupiemu

tbernard napisał: > Zżera mnie ciekawość o jaką to sprawę związaną z techniką jazdy chodziło? O zbyt wczesne w jego (a i od razu intuicyjnie mojej) ocenie wrzucanie wyższego biegu, zwłaszcza czwórki, i zbyt późne redukowanie. Oszczędzanie benzyny (wówczas reglamentowanej) kosztem samochodu

Re: Diesel czy benzyna

więcej, więc jego VI można traktować jak V. Oczywiście frajda z momentu obrotowego wynika nie tyle z wartości tego momentu (bo jest on redukowany przez skrzynię biegów w porównaniu do benzyniaka), co z jego przebiegu - to jest jednak zasługa głównie turbiny, która na szczęście coraz częściej w

Re: Do mam kierowczyń c.d.

Jazda na luzie jest niepoprawna, niebezpieczna i nieekonomiczna. Nie twierdzę, że sama nigdy tak nie jeżdżę, ale lepiej jest od razu uczyć się poprawnych zachowań, niż później poprawiać swoje błędy (znam z autopsji). Dlaczego niepoprawna? Należy hamować silnikiem, czyli redukować kolejne biegi w

Re: Eko jazda

- nie chce mi się redukować sekwencyjnie biegów - wystarczy jechać na aktualnym biegu do momentu, kiedy silnik nie zacznie pobierać paliwa przy niskich obrotach) Dzięki punktowi b i c bez problemu mogę zaoszczędzić jakieś 20% paliwa a dzięki punktowi a więcej samochodów przejedzie przez skrzyżowanie.

Re: Biegi na wzniesieniu

wyboru biegu z gory jest prosta - wybierasz ten, na ktorym samochod utrzymuje zamierzona predkosc i nie przyspiesza. Jesli przyspiesza ponad zamiar, redukujesz. Zasada wyboru biegu pod gore jest rownie prosta - wybierasz ten, na ktorym samochod jeszcze nie zwalnia, a silnik nie szarpie i nie dusi sie

Re: Motodziennik: Stratos uziemiony przez Ferrari

Kolega posiadał kiedyś Fiata Uno 1.3 Turbo iE.Jak hamował silnikiem lub redukował biegi to dzwięk z wydechu brzmiał zaj......e.Nie było przechodnia ,który by się nie odwrocił słysząc dzwiek z wydechu.Tak na marginesie niejeden tuningowany Golf czy też Beemka nie miała szans z tym Uniakiem.

Re: Podsumowując:

chcąc je oszczędzić zaniec > h...ę hamowania silnikiem na biegach 1-2 . Niestety żaden geniusz we fabryce nie > pomyślał że poduszki powinny ino amortyzować drgania a nie przenosić większość > momentu napędowego. Nie wiem - samochód mam stary, jeżdżę nim już grubo ponad 7 lat... a poduszek

Re: biegi

Systemu nie mam, trzeba sobie wyrobić nawyk. Jeśli chodzi o jedynkę, to wystarczy, że zawsze po zatrzymaniu wrzucasz 1, pierwsze co robisz, to ten bieg. Jeśli chodzi o pozostałe biegi to już trzeba je zmieniać (redukować) w zależności od sytuacji, np. 1 i 2 w zależności od tego, czy zatrzymasz się

Re: biegi

"jak się zatrzymujesz (hamujesz) to redukuj powoli biegi aż do jedynki. " Do zatrzymania nie potrzeba zmieniać biegu,po prostu hamujesz,stoisz dajesz na luz.Jak trzeba trzymasz nogę na hamulcu,żeby auto nie zjechało.Zawsze ruszasz z jedynki(na egzaminie zwracają na to uwagę).

Re: Przy jakich prędkościach powinno się zmieniać

To odpowiedz.. ? ok... 2 - przy 20, 3 - 30, 4 - 40, 5 - 50, jak chcesz gwaltowniej przyspieszyc to zmieniasz pozniej lub redukujesz bieg na nizszy :P

Re: Spalanie TSI

,5 - 10 > > a dla wiadomosci misiaczka: > > kupilem sobie auto z turbo nie dla szalenstw, choc to pewnie wykracza poza jego > zdolnosci percepcyjne. przydaje mi sie natomiast bardzo, gdy redukuje do 4 alb > o nawet 3 i wlokaca sie 80 ciezarowke wyprzedzam w mgnieniu oka zamiast

Re: Krowy śpią, mleka ni ma jeszcze...

silje78 napisała: > no właśnie tak robię, albo stponiowo przyhamowuję i redukuję bieg po > biegu, albo hamuję mocniej i redukuję na niższy bieg. > szymizalogowany, dzięki za odpowiedź :) i bardzo dobrze i tak trzymaj a koledze powiedz ze to on akurat nie ma pojecia jak sie prawidlowo

Re: Do mam kierowczyń c.d.

Ja też dojeżdzam na wciśniętym sprzęgle i rękę mam na dźwigni biegów. Wrzucenie biegu to wtedy ułamek sekundy. A (dla mnie, osobiście) łatwiej jest wtedy wrzucić ten bieg, który mi jest potrzebny - jeżeli chcę np. przyspieszyć nagle, to mogę wrzucić niższy bieg, niż ten, na którym bym jechała

Re: Nasze postanowienia na Nowy Rok 2013 -Oszczęd

biegiem lat coraz częściej trzeba "redukować" wracające kg, - zaglądanie na forum, spisywanie wydatków - już weszło mi w krew przez te 3 lata różnych perturbacji, - no i najważniejsze - mocno, mocno cieszyć się życiem i ludźmi, którzy mnie otaczają.

Re: prawo jazdy

redukujesz biegi, wciskasz hamulec, zatrzymujesz się, wrzucasz na luz, wyłączasz silnik. potem są dwie opcje: zaciągasz hamulec ręczny lub zostawiasz samochód na którymś biegu (nie wiem, która opcja jest słuszniejsza), wychodzisz, zamykasz samochód, włączasz alarm.

Re: Zaskarżyła Hondę, bo jej Civic za dużo pali

wytrzymuję do kwadransa, a potem wyłączam radyjko, redukuję o dwa biegi i łopata do odcięcia... Pies ganiał spalanie, w niektórych samochodach inaczej się chyba nie da.

Re: 3,5 miliona skrzyń DSG

najwiekszym problemem DSG jest slaba wytrzymalosc na ciezka noge. natomiast kazdy uzytkownik bedzie mial z ta skrzynia problem jak bedzie gwaltownie hamowal. przy przyhamowaniu przy duzych predkosciach skrzynia od razu redukuje na trzeci bieg i to niezaleznie od tego czy nasza predkosc spadla. to

Re: Linki dla Kociaka

Rozpatrywaliśmy wypadek kiedy koło samochodu jest kołem hamowanym czyli występuje siła hamowania. Jedziesz samochodem, redukujesz bieg na luz, nie naciskasz na pedał hamulca, a sam samochód po pewnym czasie zatrzyma się chociaż nie było siły hamowania, nie było poslizgu. Koło stało się tz. kołem

Kia Ceed diesel automat wrażenia

wyśmienicie. Silnik pracuje cicho, od początku ma dobry moment, biegi zmieniane są płynnie, delikatnie, właściwie redukowane - spore zaskoczenie. Zawieszenie - miękkie - moim zdaniem za bardzo, ale bez skandalu. Opony 205/55/16. Ale na dobrych włoskich drogach - było komfortowo. Tylne zawieszenie - chyba

Re: TCT czyli dwa sprzęgła "made In Italy"

@db A ty db kiedys jechales w ogole jakimkolwiek automatem. Jak skrzynia ciagnaca auto na 2 gim biegu (ten twoj ogien) moze jednoczesnie naszykowac trojkie i czworke ? To ile ma w koncu sprzegiel trzy? Jak jedziesz na biegu parzystym to druie sprzeglo moze ci co najzywej przygotowac kolejny bieg

Re: Diesel czy benzyna

zazwyc > zaj ma jeden bieg więcej, więc jego VI można traktować jak V. Zazwyczaj... a jeśli normalny samochód ma 6MT to wtedy 'tak jakby' traktor miał 7? > Oczywiście frajda z momentu obrotowego wynika nie tyle z wartości tego momentu > (bo jest on redukowany przez skrzynię biegów w

widzac z daleka zaniechiwać rozpedzania

redukujemy biegi (anie nie hamujac lecz zwalniajac ) na ogół do 40 tki na 3cim biegu, czasem do 30tki na 2 ce po czym bezstresowo i bez zatrzymania przejeżdżamy -- nawet jeżeli jest Twoja racja, to moja jest mojsza niz twojsza, bo tylko moja racja jest racja najmojsza

Re: depresja a lęki

Bardzo trafna obserwacja, lęk zwiazany jest z cialem. Dlatego zaraz po wstaniu wychodzilem na pol godzinny bieg. Kiedy wracalem bylo od razu super. Kiedy jestes w ruchu, dzialasz wtedy wtedy cialo nie przynosi leku. Twoja aktywnosc w ciagu dnia dziala tak jak moj bieg, rozluznia, redukuje

Re: Utrudnienia dla wszystkich

Oczywiscie jadac 50 redukuje sie na 1 lub 2 bieg... wszyscy kierowcy tak robia...

do daniela

Normalnie przed zakrętem redukujesz bieg na 2 i lekko puszczasz sprzęgło , hamujesz hamulcem.Jedziesz.

Re: Tanio, czyli drogo - współczesne diesle

A ja bym się tak nie spuszczał nad elastycznością diesla. Zakładając że jadę 60 na III biegu i chcę szybko wyprzedzić, w dieslu poprostu wciskam gaz, a w benzynie robie miedzygaz redukuje na II wchodzi mi na 4,5 tyś i tak samo sprawnie wyprzedzam. diesel = auto dla ludzi benzyna = auto dla

Re: Redukcja biegów

zobacz sobie może jak redukują biegi kierowcy ciężarówek czy autobusów z ręczną skrzynią,warte polecenia

Re: Ekologia zabija BMW?

Skoro moc przelicza się na moment i odwrotnie - to właśnie moc będzie decydować o najlepszym możliwym (na odpowiednim biegu) przyspieszeniu. A przebieg mocy (momentu) jest ważny dla nie-lubiących redukować biegów.

Re: prawo jazdy - Krakow - ktory osrodek ??

porządnie parkować, zawracać, ani redukować biegów. TRAGEDIA. W zakręty wchodziłam na biegu nr 3, a moja instruktorka NIC. Poza tym była wiecznie niezadowolona z życia, nigdy nie miała czasu, więc jeździłam max 3 razy w tyg. po 2 godz. Oprócz tego przewrażliwiona na punkcie samochodu. Szkoła, którą mogę

Re: 10 sposobów na oszczędną jazdę

@ciekawski Nic. Silnik jedynie spręża zassane powietrze - w ten sposób hamuje. Obroty się zwiekszają jak zrzucamy biegi hamując silnikiem. Jedziesz 100 km/h na piątym biegu, puszczasz gaz i przy 50 km/h redukujesz na 3 lub 4 to obroty się zwiększą. Redukować należy tak aby komputer nie podał paliwa

Re: Pierwsze km na Hondzie CBF 1000!!!

Biegi trzeba redukować wcześniej (pamiętając o sprzęgle) a nie przed samym zatrzymaniem

Re: Ogolnie, bardzo ogolnie:

na luz dopiero w ostatniej fazie hamowania 3. Płynne redukowanie biegów w miarę wytracania prędkości Pierwszy sposób uważam za niebezpieczny, po wielu dyskusjach udało mi się wyperswadować go żonie. Trzeci sposób moim zdaniem nie ma żadnego uzasadnienia, wpływa na przyspieszone zużycie układów

Re: Co to znaczy "hamowac silnikiem"

W najprostszym tego słowa znaczeniu kiedy na dużej prędkości dojezdzasz np do skrzyzowania redukujesz z czwartego biegu na trzeci i potem kolejno na drugi nie uzywając hamulca

jest to idelany sposób żeby wpaść w poślizg...

> Rozumiem, że wg Ciebie redukcja biegów na śliskim spowoduje wpadnięcie w pośliz > g? > Człowiek uczy się całe życie. ... dodatkowo niebezpieczny bo "samochód nie może nic poprawić po kierowcy melepecie" np. jak w przypadku 99.99% polskich kierowników jeżdżących FWD nie

Re: jazda na 1biegu

źle ci karze redukować. Zakręty pokonuje się na drugim biegu. Dopiero gdy musisz się zatrzymać to stajesz i wrzucasz pierwszy bieg.

Re: automat - jak tym się jeździ?

> a do czego sluzy przycisk overdrive Do włączania nadbiegu. Stare automaty (zwłaszcza amerykańskie) miały 3 biegi do przodu, potem dodawano 4, ale uruchamiany był ręcznie. Takim przyciskiem w wybieraku, który powodował włączenie 4 biegu (przełożenie 1 : 1,05 - 1,15) i redukował obroty do

Racja!!!

Zmiana/redukowanie biegow na zakrecie (przy szybkiej jezdziec - blisko granicy przyczepnosci) latwo sie moze skonczyc zerwaniem kol (operowanie biegami, gazem i sprzeglam moze do tego latwo doprowadzic + tylko jedna reka a kierownicy). Biegi ZAWSZE redukuje sie przed zakretem (w jezdzie sportowej

Re: No i stało się :) - AWARIA !

Sterownik skrzyni biegów NA PEWNO steruje przepustnicą ( czyli obrotami ) bo musi - inaczej przy zmianie biegów nie redukowałby gazu.

usprawnić istniejące

Ulica Bocheńskiego pięknie wyremontowana,ale co z tego jak przejazdy przez tory w fatalnym stanie i wszyscy redukują do pierwszego biegu,żeby je przejechać.Dlatego na tym łączniku robią się korki.