jak jeździć ze skrzynią dsg

Marcin Lewandowski

Seat Leon Cupra | Pierwsza jazda | Istota hot-hatcha

Seat Leon Cupra | Pierwsza jazda | Istota hot-hatcha

Tor Castelloli położony 55 km na północny zachód od Barcelony to idealne miejsce na prezentację możliwości nowego Leona Cupra, jednego z najszybszych przednionapędowych samochodów seryjnych

Nie kupuj aut z tymi skrzyniami biegów

Już pisaliśmy, których silników należy unikać. Teraz podpowiadamy wam jakie skrzynie biegów najczęściej się psują bądź też ich naprawa będzie kosztowała majątek

3,5 miliona skrzyń DSG

Fabryka Volkswagena w Kassel wyprodukowała dotychczas 3,4 miliona automatycznych, dwusprzęgłowych skrzyń biegów, które montowane są w samochodach marek Audi, Seat, Skoda oraz w autach osobowych i dostawczych Volkswagena. Kolejne 150.000 sztuk skrzyń tego typu zbudowano w fabryce koncernu w chińskim Dalian

Volkswagen Tiguan | Galeria

Volkswagen Tiguan | Galeria

skrzynia ręczna), pakiet BlueMotion - napęd na cztery koła:1.4 TSI 160 KM (6-biegowa skrzynia ręczna)2.0 TSI 180 KM (6-biegowa skrzynia ręczna lub 7-biegowa DSG)2.0 TSI 210 KM (6-biegowa skrzynia ręczna lub 7-biegowa DSG)2.0 TDI 140 KM (6-biegowa skrzynia ręczna lub 7-biegowa DSG)2.0 TDI 140 KM (6-biegowa

Automat fajna sprawa, tylko jaki wybrać? | Poradnik

Automat fajna sprawa, tylko jaki wybrać? | Poradnik

nagle taki pęd ku mnożeniu przełożeń? Powodem jest ekologia. Im więcej biegów mamy do wyboru, tym łatwiej dobrać optymalne obroty silnika do aktualnej prędkości. Automatyczna skrzynia biegów | Jak jeździć automatem? Współczesne skrzynie automatyczne sterowane są za pomocą elektroniki. Dlatego zmiana

Koniec z automatami

Koniec z automatami

8 tys. zł), a po drugie są bardziej skomplikowane od ręcznych przekładni.Mieliśmy okazję jeździć Skodą Octavią z DSG i przekonaliśmy się do trwałości tej skrzyni. Może 50 tys. km nie jest to powalający przebieg, ale po tym przebiegu nie zauważyliśmy najmniejszych śladów zużycia.  Szczepan

Skoda Octavia vRS - Pierwsza jazda | RS6 dla Kowalskiego

Skoda Octavia vRS - Pierwsza jazda | RS6 dla Kowalskiego

220 KM, współpracujący z sześciobiegową skrzynią ręczną lub dwusprzęgłowym DSG. Pod tym samym szyldem - vRS - dostępna jest też wersja wysokoprężna napędzana silnikiem z Golfa GTD. Dla niezorientowanych, jest to jednostka 2.0 TDI osiągająca moc 184 KM. Wszystko w standardowym opakowaniu liftback lub

Czarne usta Seata Ibizy - galeria

Czarne usta Seata Ibizy - galeria

Więcej o nowej odmianie hiszpańskiego hatchbacka możecie przeczytać tutaj. Wiadomo, że - podobnie jak pozostały wysilone wersje Ibizy - otrzyma podwójnie doładowany silnik 1,4 TSI. 180 KM w Bocanegrze, w połączeniu z siedmiostopniową skrzynią DSG, obiecuje całkiem przyjemne doznania. Niestety nie

Focus vs Golf: Król zdetronizowany

Focus vs Golf: Król zdetronizowany

otrzymał aż dwukrotnie więcej głosów, niż Golf.Czytelnicy Moto.pl są jak widać świadomi tego stanu rzeczy, przez co Focus zdobył ponad dwukrotnie więcej głosów wygrywając porównanie. Komentarze były jednak dość wyważone, podkreślając często porównywalny poziom obu aut, np.:Zdarzało mi się jeździć obydwoma

Ibiza SportCoupe już w Polsce

typu coupé ma 4,03 m długości, 1,43 m wysokości.Dodatkową nowością nowa, siedmiobiegowa, automatyczna skrzynia biegów DSG (w modelu 1.6 105 KM). Dzięki skróceniu pierwszego oraz drugiego biegu oraz zmniejszeniu przełożeń, skrzynia wykorzystująca dwutarczowe sprzęgło zapewnia nowej Ibizie lepsze

Seat Ibiza SC - test | Za kierownicą

Seat Ibiza SC - test | Za kierownicą

. Trochę tak jak w dobrym małżeństwie, są plusy i minusy. Trzeba się tylko nauczyć z nimi żyć. Za auto z wolnossącym 1.6 oraz skrzynią DSG trzeba zapłacić co najmniej 54 290 zł. Sporo? A to cena "golasa", bez bajerów i - uwaga - klimatyzacji. Za manualną trzeba dopłacić 3 990 zł, za automatyczną

Seat Leon - test | Pierwsza jazda

Seat Leon - test | Pierwsza jazda

zamówić skrzynię DSG, ale tylko z wybranymi silnikami. Na przykład 1.4 TSI w Leonie dostępny jest jedynie ze skrzynią ręczną.Identycznie jak w Golfie rozwiązano kwestię zawieszenia. W słabszych wersjach tylne koła połączone są belką skrętną, od 150 KM w górę klient może liczyć na układ niezależny. Jest

VW Golf Cabrio GTI - test | Pierwsza jazda

VW Golf Cabrio GTI - test | Pierwsza jazda

. Osiągi? Identyczne. Spalanie? Także.Prawdę mówiąc jest pewna nowość. Wersja GTI, jak przystało na samochód sportowy, będzie oferowana w podstawie z ręczną skrzynią biegów, podczas gdy skrzynia DSG, nie posiadająca żadnej alternatywy w wersji 2.0 TSI, dostępna będzie w opcji.W tym miejscu moglibyśmy

Seat Leon/Altea - test | Za kierownicą

Seat Leon/Altea - test | Za kierownicą

, ale być może na tyle, by przekonać niezdecydowanych. Bardziej komfortowe zawieszenie, pseudoblokada dyferencjału w wersji FR, cichszy diesel 170 KM a przede wszystkim połączenie silnika 1,8 TSI ze skrzynią DSG w Leonie to najważniejsze zmiany. Nie licząc małej kontrolki koło obrotomierza, która

Bestseller polskiego rynku wyceniony

Bestseller polskiego rynku wyceniony

Ambition i 84 050 zł w Elegance. Skrzynia DSG to wydatek 8 tys. zł.Fot. SkodaA co z droższymi wersjami polskiego bestsellera? Wystarczy spojrzeć w cennik, by się przekonać, że za najmocniejszego dwulitrowego diesla o mocy 150 KM trzeba zapłacić przynajmniej 88 tys. zł. Za najmocniejszą benzynę 180 KM 82

Nowy diesel dla Superba

Nowy diesel dla Superba

będzie cichsze i to jest najbardziej odczuwalna zmiana. Oraz nieznacznie oszczędniejsze.Nowy silnik będzie dostępny z 6-stopniową ręczną skrzynią lub DSG. Silnik spełnia normy emisji spalin Euro 5. Cena nie zmienia się. Po Superbie common rail trafi do Octavii. Flagowa Skoda z nowym silnikiem 2.0 TDI

Czas na ekologiczne ściganie

Czas na ekologiczne ściganie

Volkswagen Motorsport, Kris Nissen.Pod maską nowego ekologicznego sportowca Volkswagena znajdzie się doskonale już znany, 2-litrowy silnik TFSI. W tym konkretnym przypadku oferować on będzie moc 223 KM oraz 275 Nm maksymalnego momentu obrotowego, które za pośrednictwem sześciostopniowej skrzyni DSG trafią

Skoda Fabia RS - test | Pierwsza jazda

Skoda Fabia RS - test | Pierwsza jazda

pozycję D i w drogę. Dla siedmiobiegowej skrzyni DSG nie ma w Fabii RS alternatywy. Jedynka, dwójka, trójka. W trybie Sport obroty nie spadają niżej niż 3 tys. obrotów, tam gdzie moment obrotowy (250 Nm) sięga swojego maksimum. Oznajmia to nie tylko wskazówka obrotomierza, ale i donośny dźwięk wydechu

Volkswagen Golf GTI nadjeżdża

to dwulitrowy, czterocylindrowy motor TSI, generujący 210 koni mechanicznych (to o 10 KM więcej, niż miał Golf V w wersji GTI). Również z modelu Scirocco wzięto skrzynie biegów - do wyboru będą 6-biegowy manual lub DSG z podwójnym sprzęgłem. System Adaptative Chassis Control, pozwalający zmieniać

Opel Cascada 1.6 Turbo Cosmo | Test | "Polski" kabriolet

Opel Cascada 1.6 Turbo Cosmo | Test | "Polski" kabriolet

jednak strony, czy tego oczekujemy od kabrioletu? Jednostka za to nieźle brzmi, co w tym przypadku ma szczególne znacznie. Chociaż niektórzy mogą jeździć ze złożonym dachem nawet z silnikiem Diesla...  Między bajki można włożyć zużycie paliwa deklarowane przez producenta. 6,3 l/100 km nie sposób

Skoda Octavia 1.2 TSI DSG - test | Za kierownicą

Skoda Octavia 1.2 TSI DSG - test | Za kierownicą

żonglują, a za cenę wygody nie zwiększają apetytu i nie odbierają silnikowi ikry jak kiedyś. Tyle teorii, ale jak tandem 1.2 TSI z DSG spisuje się w starciu z 1200-kilogramową Octavią? 8-zaworowy silniczek niemal od samego dołu tryska momentem obrotowym, a przekładnia dobiera biegi z gracją pianisty

Volkswagen Golf | Historia klasyka

Volkswagen Golf | Historia klasyka

wszystkimi wariantami, jak kabriolet czy opierająca się na tej samej bazie Jetta, została sprzedana na wszystkich kontynentach w liczbie 6,72 milionów sztuk. Golf okazał się godnym następcą Garbusa. ZOBACZ TAKŻE Volkswagen Golf I po remoncie za 5 tys. zł Drugi Golf to samochód, którym uczyła się jeździć

Za kierownicą: Volkswagen Scirocco 2.0 FSI

. Kilka telefonów i niebieskie coupé z manualną skrzynią udało się zamienić na białe z DSG. Efekt? O niebo lepszy. Czy jak w reklamie, ktoś dodał mu skrzydeł?Pomruk dwulitrowego turbodoładowanego silnika z bezpośrednim wtryskiem nawet wyjazd z garażu potrafi uczynić przygodą. O zaletach DSG nieraz

TOP FIVE | KLASA D PREMIUM

1. Audi A4 Audi punktuje znakomicie niemal w każdej kategorii. Jest świetnie wykończone, ma przyjaźnie dla kierowcy i pasażerów zaprojektowane wnętrze, jest przestronne i komfortowe. Poza tym Audi ma nowoczesne silniki oraz świetną skrzynię dwusprzegłową DSG. Choć można A4 zarzucić brak wyraźnego

Volkswagen Tiguan - test | Pierwsza jazda

odmiana ze 140-konnym dieslem kosztuje nieco ponad 103 tys. zł, a ceny topowego Tiguana z silnikiem pożyczonym od Golfa GTI i siedmiobiegową skrzynią DSG zaczynają się od 128 490 zł. (Więcej o cenach i wersjach wyposażeniowych nowego Tiguana)SUMMA SUMMARUM Jaki jest nowy Tiguan? Bardziej dojrzały. Nie

Małe hot hatche - rozmiar nie ma znaczenia

zdjęciu), centralnie umieszczona końcówka wydechu i 17-calowe felgi robią ogromne wrażenie. Samochód jeździ tak samo, jak wygląda. Świetnie trzyma się drogi, ma precyzyjny układ kierowniczy, a skrzynia DSG szybko zmienia biegi. Jedynym mankamentem Ibizy Cupry jest jej wnętrze. Prowadząc ją najlepiej nie

SUPERBryka dla menedżera

marketingowy, a krytyka wyglądu flagowego modelu zmusiła czeskich stylistów do wysiłku. I oto efekt. Choć sylwetka auta nie olśniewa, trudno oprzeć się wrażeniu, że gdyby maskę nowego Superba zdobiło logo Saaba, Audi czy Volvo, traktowano by go zwiększą atencją. Tak jak w Chinach, gdzie największa ze Škód

Fabrycznie poprawione Audi TTS

pomaga napęd Quattro oraz 350 Nm momentu obrotowego dostępne w szerokim zakresie 2500-5000 obr./min. Sprint do setki można skrócić o 0,2 sekundy kupując dwusprzęgłową, zautomatyzowaną skrzynię biegów S-tronic, czyli nic innego, jak dobrze znaną i lubianą DSG. Direct Shift Gearbox to tak naprawdę dwie

Smart ForTwo - test | Pierwsza jazda

. Podobnie jak dźwięk, który po przekręceniu kluczyka wydobył się z centralnie umieszczonej końcówki wydechu. Niestety, mocny silnik w połączeniu z (taką samą jak w dieslu) niezwykle ospałą skrzynią biegów stanowi równie zgrany tandem, co Antoni Macierewicz z pewnym, dobrze znanym posłem z Lublina. 102 konie

Toyota Verso 1.8 Multitronic S - test | Za kierownicą

stworzone. Ze względu na funkcjonalność bardzo chętnie jednak wybierają je osoby, które na pokład muszą zabrać czwórkę lub więcej pasażerów. I właśnie dlatego Toyota zdecydowała się stworzyć osobny model, tak jak niegdyś Renault uczyniło z Sceniciem. Nie ma już zatem Yarisa Verso, Corolli Verso i Avensisa

Ford S-Max i Galaxy - test porównawczy | Pierwsza jazda

-Maxie wprowadzono przekładnię PowerShift przygotowaną przez firmę Getrag, z podwójnym mokrym sprzęgłem, czyli odpowiednik DSG. Skrzynia przerzuca biegi błyskawicznie i bez najmniejszych szarpnięć. Wszystko byłoby pięknie gdyby Ford nie zapomniał przyozdobić kierownicy łopatkami do zmiany biegów. Niemcy

Dlaczego Polacy nie lubią Skody?

200-konnym silnikiem i skrzynią DSG na pokładzie. Obowiązkowo w niebieskim kolorze.- To przywiązanie Polaków do Skody jest zadziwiające, choć chyba dość łatwe do wytłumaczenia - sentyment do przeszłości (ot taka swojska, z sąsiedniego kraju), technika najlepsza na świecie, czyli VW oraz atrakcyjna

Volkswagen Scirocco - powiało emocjami

Zaproszenie na tę prezentację nie wzbudziło we mnie nadzwyczajnej ciekawości. Miałem już okazję jeździć Golfem GTI, na którym bazuje nowe Scirocco. Zaraz po lądowaniu w Lizbonie (bo tam odbywał się pokaz) musiałem zweryfikować swoją opinię. Okazuje się, że wiejący od morza scirocco podobnie jak

Konfrontacje: Audi A3 Sportback 3.2/Volkswagen Golf R32

;. Do tego taki sam napęd wszystkich kół z elektronicznie sterowanym rozdziałem momentu obrotowego i identyczne zawieszenie z wielowahaczową tylną osią. Na deser przekładnia DSG, czyli zautomatyzowana mechaniczna skrzynia dwusprzęgłowa. Jedna z najlepszych skrzyń świata. Mimo zmęczenia czuję

Citroen C4 - test | Pierwsza jazda

, wsiadam i zatrzaskuję drzwi. Do wnętrza dociera przygłuszony dźwięk znany z dużo droższych samochodów. Rozglądam się po wnętrzu i delektuję jakością. Jeśli Audi i ugościłoby mnie takimi materiałami i spasowaniem elementów jak C4 nie miałbym żadnych zastrzeżeń. To jedno z najciekawszych i najlepiej

Ecobrandy - moda czy biznes?

),- zmieniona charakterystyka silnika (2.0 CDTI),- dłuższe przełożenia skrzyń biegów, - opony o zmniejszonych oporach toczenia, - obniżone zawieszenie. Nazwa dotyczy zarówno silników wysokoprężnych jak i zasilanych gazem ziemnym. Dostępne modele: Corsa (1.3 CDTI), Astra (1.3 CDTI), Insignia (2.0 CDTI), Meriva

Mazda 3 MPS - test | Pierwsza jazda

zaspokoisz swoje "sportowe" aspiracje. Czy tak powinno jeździć i wyglądać usportowione auto, do których niegdyś przylgnęło określenie hot-hatch? Co ze sportowym klimatem? Czerwone szycia, wykończenie tapicerki i wstawki kokpitu w tym samym kolorze oraz aluminiowe nakładki na pedały to wszystko, co

Audi Q5 - Emocje czy rozsądek

turbosprężarki we wszystkich silnikach już nie dziwią. Za to brak tradycyjnych automatycznych skrzyń biegów? Może. Ich miejsce zajęły coraz bardziej popularne mechaniczne automatyzowane przekładnie z dwoma sprzęgłami DSG (tu nazwane S Tronic). Ale zanim zajrzę pod maskę, wchodzę do środka.Wzór wnętrzaJak zwykle

Audi A3 Cabrio vs. BMW 1 Cabrio - test porównawczy

to mocniejszy 2.0 TDI, który, dzięki systemowi common rail pracuje gładko, cicho i świetnie sobie radzi z cięższym nadwoziem kabrioletu. Najlepiej sparować go z mechaniczną zautomatyzowaną skrzynią DSG, która prócz tego, że szybko zmienia biegi, to i doskonale tuszuje niewielki zakres efektywnych

Audi S3

? Nowe S3, którym mieliśmy okazję jeździć, imponuje jakością. Ale nie tylko... Ze skrajności w skrajność Ten dzień zaczął się na dobre, zanim wstało słońce. Już o piątej rano spotkaliśmy się na lotnisku. W Monachium poznałem świetny sposób na przebudzenie. Białe Audi S3. Za jego kierownicą szybko

Fajne maluchy

autka uległy też gwiazdy. Na przykład Madonna uwielbiała nim jeździć na zakupy.Jeśli już mówimy o niecodziennych małych autach, trzeba wspomnieć o Lancii Ypsilon, która w 1996 roku oferowała klientom przyprawiający o zawrót głowy wybór kolorów. Bo jak tu niby zdecydować się na jedną ze 100 (słownie

VW Passat

. Wynalazek, za który koncernowi należy się motoryzacyjny Nobel. DSG ma dwa sprzęgła. Gdy jedno ustaliło przełożenie, drugie już szykuje się do jego zmiany. Efekt? Błyskawiczne przerzucanie biegów i po raz pierwszy w historii motoryzacji szybszy sprint do 100 km/h automatu od wersji ze skrzynią manualną

BMW M3: Doda wysiada

czterodrzwiowej.Jednak prócz karoserii M3 ma niewiele wspólnego ze zwykłą "trójką". W oczy rzuca się karbonowy dach (podobnie jak w M6 oraz starym M3 CSL), a nadęte błotniki otulają szerzej rozstawione koła, kryjąc nowe zawieszenie. Silnik to rewolucja w M3. Po pierwsze, nie jest już rzędowy, jak przez 21 lat

Mercedes SLK 200 Kompressor

lubi sportów ekstremalnych i uznaje kręte drogi za psikus budowlańców. Skrzynia biegów reaguje z opóźnieniem i masz wrażenie, jakby wał napędowy był z gumy. Staram się ponaglać ją, uderzając w łopatki przy kierownicy - trochę pomaga. By jednak dowiedzieć się, jak powinna pracować automatyczna skrzynka

Seat Ibiza ST - test | pierwsza jazda

zwykłej Ibizie, większy 1.4 16V o mocy 85 KM. Najbardziej godny uwagi jest jednak 1.2 TSI, który nie tylko osiąga największą moc, ale jest też najmniej zachłanny na paliwo. Jako jedyny w gamie może być łączony ze skrzynią DSG i jest montowany także w zielonej wersji ecomotive.Miłośnicy silników

Seat Altea

brakuje tylko układu kierowniczego o odpowiedniej charakterystyce. Elektryczne wspomaganie takie jak w innych nowych modelach koncernu VW jest nadmiernie wydatne, a spadek siły działania wraz ze wzrostem prędkości zbyt słaby. Plusy? Od oporu do oporu potrzeba blisko 2,75 obrotu kierownicą, dzięki czemu

Skoda dla Zaleskiego! Już jeździ nowiutkim modelem

Fajnie się jeździ ze skrzynią DSG. Dobry wybór na jazdę po mieście.

Re: tego ci trzeba

Najprzyjemniej jeździ się klasycznym automatem jak w Swift. DSG świetnie się nadaje do dynamicznej jazdy i za to płacisz a Ty akurat tego nie potrzebujesz. Poza tym są drogie w zakupie, więc stac by Cię było tylko na wyeksploatowane egzemplarze, które z kolei są drogie w eksploatacji bo DSG nie

Re: jaki samochód segment B

jakiejś przestarzałej skrzyni, która będzie się psuć, szarpać albo działać z opóźnieniem. Ten Swift podobno ok. DSG najbardziej chwalone; choć VW nie podobają mi się, może się przekonam, są jeszcze seaty ibizy i skody z tymi samymi skrzyniami. Znalazłam kilka ofert, benzynowe z DSG (28-34 tys. zł), np

Re: Zmieniliście już opony?

Pytam z ciekawości, bo ostatnio jeździłem chwilę golfem z tym silnikiem 1.4 i skrzynią dsg i zaskakująco dobrze sobie ten zestaw radził. Myślałem, że powiesz mi coś na temat awaryjności ;) Oby Twój sprawował się bez zmian, jak najdłużej ;)

Re: tego ci trzeba

Mam już niezły mętlik, przeczytałam mnóstwo artykułów, opinii, recenzji i niestety same sprzeczności. Niektórzy radzą trzymać się z dala od DSG, a inni od CVT. A każda skrzynia w końcu padnie, czy to dsg czy cvt. Dochodzę do wniosku, że nie ma większego znaczenia jaki ten automat będzie, ważne

Re: DSG - trwałość , awaryjność itp.

Widzę że jak zwykle niewiele minusów w DSG... A może ktoś powie jak się zachowuje DSG w autach kilku letnich przy rocznych przebiegach 90 tys km? lub jak to się zachowuje skrzynia DSG w taksówkach przy przebiegach rocznych 80 tys. km w mieście? Mam znajomego w Berlinie który jeździ 15 lat na

no nie wiem

accordzie... Audi robi sautomaty takie sobie, mercedes dla emerytów też jest ok, DSG jest przereklamowane - zwłaszcza przy redukcjach. Najlepsze skrzynie automatyczne są moim zdaniem w BMW A w innych markach? Może CVT w lexach i podobno niektórych subaru... Reszta jest może POPRAWNA, ale nie wmawiajcie

Re: Koszt eksploatacji skrzyni biegów DSG

Jeżdziłem octavią ze skrzynią dsg i szczerze mówiąc nie było zadnych problemów. Pod wzgledem ekslopatacji nie mozna nic zarzucic natomiast w tym roku kupilem nowe auto w manualu. Tym razem to Ford Mondeo Krak Motors ze skrzynią Powershift. Narazie jeździ mi się dobrze

Re: Żywotność skrzyń biegów...

jeździć takim, bo wciskają "do dechy", a potem jęczą, że "skrzynia wyje" - jak taki nie umie jeździć, to niech nie narzeka. Najkrótszy żywot statystycznie chyba pseudoautomat, czyli skrzynia manuala z automatycznym sprzęgłem: dużo problemów i bujanie jak na sztormie przy zmianie biegów

Re: DSG - trwałość , awaryjność itp.

miszasty napisał: > mariusz-ef napisał: > > > doskonałe skrzynie biegów! > > moim zdaniem nie ma lepszych skrzyń na obecną chwilę niż dsg, > > ..taaaak........... Skrzynia niezła, ale... > Szczególnie w korku się fajnie jedzie, jak DSG głupieje nie wiedząc czy dać 2

Re: Downsizing to bullshit

zawiera w sobie ołów i nie ma nawet obowiązku informować o tym klientów na opakowaniu. Jak ktoś ma czas, może sobie obejrzeć: www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=mcCJ8rTDUc8 Nie twierdzę, że skrzynie DSG są złe. Osobiście miałem wrażenie, że są efektownie szybkie, ale "

przechodząc do meritum

dwusprzęgłówki rządzą Co dalej? klasyczny automat zostanie tylko w DB i BMW? I to w wyższych modelach... Jak się tym jeździ dziś? Kilka lat temu jechałem dsg w vw i do przodu szło świetnie, gorzej z redukcjami i oprogramowaniem w jednostajnej jeździe na autostradzie. A dsg fiata? Mercedesa? W

Re: ja kończę, papa

automaty klasyczne są mniej usterkowe od ręcznych skrzyni... Poza tym dla mnie automat ma sens w mieście... a podobno DSG średnio taką jazdę (gdzie jego zdolność przewidywania kolejnego przełożenia nie zawsze się sprawdza) lubi... Ot DSG to taka prawie sportowa skrzynia, dla szybkich i wściekłych

Re: Niech już lepiej bierze Paska od Mirka...

jak w RR. Z resztą - co komu po skórze, jak elektryka foteli wariuje i miast chłodzenia w lecie masz grzanie? > Skrzynia biegów? Automat. Najrozsądniejsze wyjście w cytrynie. Tylko do DSG z Paska nawet się nie umywa. > Komfort kierowcy? Skóra, automat i połowę mocnie > jszy silnik to już

misiaczek czemu udajesz , że nie czytałeś

ostatniego Auto Świata? Masz tam test 100 tys km POLO 1,2 DSG Nawet udany test. Tyle, że: auto kosztuje (z tym motorem i DSG) 70.000 zł Spaliło ŚREDNIO w czasie testu: 8.3 litra / 100 km Więcej niż mój accord 2,4 Super wynik, jak na nowoczesny silnik :-) Masakra. Tak - skrzynia super, silnik

Re: Automat fajna sprawa, tylko jaki wybrać? | Po

@ kret @ Veyron Dobrze, kilka faktów. Manualna skrzynia umożliwia: 1.) większe panowanie i kontrolę nad samochodem 2.) możliwość hamowania biegami 3.) umożliwia bezpieczne zjeżdzanie z górskich serpentyn 4.) jest nieporównywalnie tańsza w naprawie niż skrzynia automatyczna (nie mówiąc już o DSG) 5

Re: Jeździłem i automatem i manualem

Powiedz od razu, że nie jeździłeś z DSG. Inna sprawa, że ta amerykańska hydrokinetyka to wiocha i średniowiecze w porównaniu z normalną ręczną skrzynią.

Re: Mondeo EcoBoost także z "manualem"

@mrotom W żadnym teście nie wyczytałem ażeby męczyła kierowcę. Przestań czytać testy i zacznij jeździć. Chyba większość testerów to niespełnieni kierowcy sportowi o dziwnych priorytetach. Dla mnie na przykład DSG jest zdecydowanie gorsze od dobrej skrzyni automatycznej z przekładnią

Re: Po co ręczna skrzynia biegów??

Ja też dużo jeżdżę zawodowo. Niekiedy to już mam dosyć - zmęczony tym. Marzy mi się taka skrzynia DSG jak jest w VW, np. taki Caddy z DSG.

Re: Motodziennik: podobne, ale inne

istnieje skoda superb z benzynowym silnikiem V6 o poj. 3,6 litra (260 KM) z napedem na cztery koła i skrzynia DSG, pomimo że brzydka jak noc listopadowa, na pewno świetnie jeździ ( poniżej siedmiu sekund do setki) .

Re: Kombi-Diesel-Automat -nowe-co proponujecie?

żwawy silnik dzięki niskiej masie; - trzyma cenę, mało z nią problemów. Minusy: - dość mało miejsca na tylnej kanapie; - brak skrzyni dwusprzęgłowej. 2) VW Passat Plusy: - olbrzymia przestrzeń; - świetna skrzynia DSG; - cichy silnik - pozycja marki w Polsce, nie będzie problemów ze sprzedażą. Minusy

Re: Automat fajna sprawa, tylko jaki wybrać? | Po

. Modele, w których można wybrać typ skrzyni można pewnie policzyć na palcach jednej ręki. Jednak mi nadal najlepiej jeździ się klasycznymi automatami z przekładnią hydrokinetyczną. Zdecydowanie lepsza płynność i przewidywalność w porównaniu do skrzyni DSG (które "dławią" się przy niespodziewanej

Re: Impreza WRX STI z automatem

Podniecać może i nie ma czym, ale zamiast takiej zwykłej mogliby dać tak dwuprzęgłową a'la DSG. W takim Golfie R, auto ma lepsze przyśpieszenie z DSG niż z manualem. Angole nie tak dawno testowali jak faktycznie jeździ taki Golf z takimi skrzyniami. Z porównania wyszło, że DSG wart jest wydania

Re: DSG - trwałość , awaryjność itp.

Passata 170KM z DSG i Audi A4 2,5 163KM z multitronicem (prawie nowa skrzynia wymieniona na dobrą wolę producenta:)). Cóż, DSG jest super- miałem kilka aut z automatami tradycyjnymi i to jest inna bajka. Podobnie jeździło mi się tylko Maserati4200, ale tam koni cały tabun:) . Szybkość reakcji jest

Re: Nowy Volkswagen Passat dostanie mocarnego die

Jakieś 2 lata temu miałem przyjemność przejechać się topową ówcześnie wersją Passata B6 tj. R36 3,6 V6 300 KM z napędem na 4 koła i skrzynią DSG. Przyznam szczerze że do dziś pamiętam ten dzień i to auto uznając je za rewelacyjne. Niepozorny sedan klasy D o takich osiągach i prowadzeniu to rodzynek

Re: Automat, SMG,DSG,CVT? Co sądzicie?

Acha, są jeszcze skrzynie tzw. zautomatyzowane, czy półautomaty (jednosprzęgłowe). Tragedia, nie da się tym jeździć. Może do auta typu Smart czy IQ OK bo nimi i tak się nie da jeździć, ale już do Corolli Verso gdzie była zastosowana to kompletny kanał. DSG może byłaby lepsza gdyby była to skrzynia

Re: VW Caravelle - pierwsza jazda

Myślę, że największy plus to opcja skrzyni DSG. Takimi samochodami jeżdżą ludzie co nie robią rocznie 20tyś. tylko nawet kilka razy więcej. DSG w takim przypadki to wręcz zbawienie. Przez pewien czas też sporo dziennie jeździłem. Po czasie zaczęło boleć śródstopie od sprzęgła. Z DSG na pewno nie

Re: Pojedynek używanych | Golf vs Focus

Zdarzało mi się jeździć obydowma autami (golf, focus), subiektywnie focus sprawia wrażenie dużo lepiej prowadzącego się auta, jakkolwiek niedopracowanie pewnych detali we wnętrzu psuje dobre wrażenie. Automatyczne skrzynie forda są marne w porównianiu z dsg vw. Ja bie kupiłbym żadnego z nich, są na

Re: TCT czyli dwa sprzęgła "made In Italy"

Każdy kto jeździł automatem i ma jakiekolwiek pojęcie o DSG Zdaje sobie sprawę z tego że jadąc normalnie na 3, podczas wyprzedzania skrzynia wrzuci 2, sinik wejdzie na 4500rpm i zaczyna się ogień. W między czasie jedno sprzęgło przyszykuje 4 (na wypadek kontynuacji spokojnej jazdy), a drugie 3 (na

Re: prosba o radę - nowy kompakt do miasta z auto

powinna być "delikatniejsza w obejściu" niż DSG, tylko trochę wolniejsza. Ale to teoretycznie, bo nie jeździłem. Skrzynia MM Toyoty dostępna w aurisie przy tych dwóch wysiada - próbowałem. Ibiza ST to znaczy kombi? Mamy ibizę hatchbacka. Mechanicznie (105 KM + DSG) jest ok, ale kabina jest

Re: Opel Astra ecoFLEX Start/Stop

@m Jeżeli chcesz naprawdę jeździć oszczędnie to taki czujnik napewno ci się przyda, propozycja wymienić auto na Nowe Polo Blumotion wtedy będziesz wiedział kiedy dokładnie zmienić biegi, a jak nie to od razu coś ze skrzynią DSG i nie będzie trzeba się przejmować zmianą biegów

Re: Nie uwierzysz, że to JETTA

Mam od 4 miesięcy nowego Polo 1,2 TSI 105 KM z 7 biegową skrzynią DSG. Mówiąc szczerze nie mogę wyjść z podziwu jak to auto fajnie jeździ. Przyspieszenie w niewiele ponad 9 sekund autem z silnikiem 1,2 o wymiarach subkompaktu daje niezłe wyobrażenie o tym co to Polo potrafi. Maksymalny moment

Re: misiaczek czemu udajesz , że nie czytałeś

jeepwdyzlu napisał: > Tyle, że: > auto kosztuje (z tym motorem i DSG) 70.000 zł > Spaliło ŚREDNIO w czasie testu: 8.3 litra / 100 km > > Więcej niż mój accord 2,4 > Super wynik, jak na nowoczesny silnik :-) > Masakra. > Tak - skrzynia super, silnik przyjemny, moc 105 KM

Re: prosba o radę - nowy kompakt do miasta z auto

m.i.j.a napisała: > V6, dlaczego skrzynia MM w aurisie słaba? Przeczytaj sobie rozdział "Stopa do nauki": wysokieobroty.moto.pl/auto/1,48316,3924212.html Od biedy można z tym jeździć, ale w porównaniu z DSG czy (domyślnie) automatem astry, to porażka. Ja bym już wolał manual

Re: A1 TFSI

. testowałem DSG i stwierdziłem, że gra jest niewarta świeczki, ta skrzynia ma denerwujący problem z dozowanie gazu, zwłaszcza jak toczysz się w korku może to być wkurzające, z resztą automatem w B klasie jeżdżą tylko kaleki :P - ja mam manuala, ale tylko V biegów, na autostradzie brakuje wyraźnie VI biegu (w

Automat, SMG,DSG,CVT? Co sądzicie?

Sporo postów nt. DSG (i ogólnie skrzyń dwusprzęgłowych) - jako że jeździłem różnymi to moja opinia jest taka i jest jedna: 1. Numero Uno to jest: - DOBRY - TRWAŁY - DOBRZE "zaprogramowany" czy jako to się tam mówi ZWYKŁY AUTOMAT + dla mnie optymalnie jest 5 lub 6 biegów, bez ściemy

Re: Tylko automat

najlepiej jeździ, to byłyby to: 1. Tradycyjny automat hydro-kinetyczny 2. DSG 3. Manual 4. CVT 5. Skrzynie zautomatyzowane Z tym, że CVT jest skrzynią najbardziej kontrowersyjna i nietypowa i z pewnością w przyszłości będę jeszcze chciał zweryfikować moje wrażenia, bo teoretycznie - ta skrzynia ma

Re: Hyundai IX35 czy VW Tiguan?

Nie znam osobiście skrzyni automatycznej w Hyundaiu ale DSG V-weja to coś fantastycznego. Dla mnie osobiście Hyundai kojarzy sie jeszcze z modelami np. Pony - pamiętam jak były wystawione w Hali Targowej. Zależy tez jak długo masz zamiar jeździć ale bez wątpienia za parę lat jak zechcesz sprzedać

Re: Mondeo EcoBoost także z "manualem"

jestem, mogę jednie polegać na opinii mądrzejszych ode mnie w tym temacie. @ gasoline Da się jeździć, wierz mi. Prawdopodobnie jeździłeś samochodem marki, który na daną chwilę z CVT nie najlepiej sobie radzi. Wszystko jest kwestią dopracowania. Weźmy np wspomniane DSG czyli skrzynię dwu

Gazem do dechy!

Tak na marginesie fajnie prezentuje się ten Sirocco. Ciekawe jak jeździ się autem na gaz, które ma pod maską 300 koni, dodatkowo ma jeszcze skrzynie DSG, rewelacyjnie to mało powiedziane, przynajmniej tak mi się wydaje :-)

Re: Tak, sądząc po tym, co piszesz.

Sorry, nie doczytałem - jakoś z twoich poprzednich postów wywnioskowałem, że nie mieszkasz w Polsce. Jeśli masz codziennie jeździć do pracy 70 km po zapchanych polskich drogach i wyprzedzać tiry, to zapomnij o Easytronicu i każdej innej zautomatyzowanej skrzyni jednosprzęgłowej. DSG będzie

Re: octavia tdi - 1,9 czy 1,6

pod nim, będzie ok. Jeżdżą już wzmocnione TDI z DSG, nie ma narzekań. Prawdopodobnie zmiana oprogramowania skrzyni jest konieczna. Jak zwykle, trzeba to zrobić w dobrej firmie. Nie wiem, czy ta jest dobra, podaję tylko przykład: www.44tuning.pl/najnowsze-wiadomosci/chip-tuning-silniki-audi-seta-skoda-vw-skrzynia

Re: Automat fajna sprawa, tylko jaki wybrać? | Po

Najbardziej zaciekłymi wrogami automatów są zazwyczaj osoby, które nigdy takimi nie jeździły. Kiedyś też wyznawałem teorię istnienia związku pomiędzy preferencjami co do skrzyni i preferencjami seksualnymi. Później pojeździłem automatem, później kupiłem automat. A jeszcze później mi się zepsuł i

78 a 10.02

Uzyskałem odpowiedź na innym forum. www.forum.prawojazdy.com.pl/ W kodzie 78 automatyczna skrzynia biegów jest rozumiana w ten sposób, że samochód nie ma pedału sprzęgła. Czyli może to być np. DSG, w którym można zmieniać biegi samodzielnie albo jakaś inna, która nie zmienia biegów sama, ale

Re: Automat fajna sprawa, tylko jaki wybrać? | Po

zmieniać biegi łopatkami czy selektorem (tylko kto to robi?) 2.) możliwość hamowania biegami Współczesne ASB hamują biegami 3.) umożliwia bezpieczne zjeżdzanie z górskich serpentyn j.w. 4.) jest nieporównywalnie tańsza w naprawie niż skrzynia automatyczna (nie mówiąc już o DSG) Jeśli uwzględnisz koszt

Jeszcze kod 78.

;automatycznej skrzyni biegów". Zgodnie z Dyrektywami KE (vide Tekst linka ) kod 78 oznacza "pojazdy bez pedału sprzęgła". A zatem kod 78 uprawnia do jeżdżenia nie tylko klasycznymi automatami hydrokinetycznymi, ale także pojazdami z DSG, CVT, hybrydowymi etc. Nawet w sytuacji, kiedy można biegi zmieniać

Re: Volkswagen Golf GTI

Juliusz Szalek napisał: Hamulec "... skrzynia DSG wymagająca przyzwyczajenia" Ciekawe stwierdzenie, wydawało mi się (nigdy nie jeździłem z DSG czy SMG), że jest to duży krok w przód w skrzyniach biegów. Inne redakcje są zachwycone tym systemem. Pozdrawiam,

Re: Koniec z automatami

pierdu pierdu, dsg,ble ble ble i inne te wasze automaty gówna,którymi się podniecacie możecie wsadzić sobie w dupe, manualna skrzynia biegów i tak jest najlepsza,ale oczywiście jak nie potraficie jej używać i jeździcie jak baby to cieszcie się cieszcie:D

Re: Ford S-Max 2.0 EcoBoost PowerShift | Za kiero

@Wszyscy. Jeżdżę S-Max'em od 2007 roku. Zrobiłem przez 4 lata 140tys. km wersją z silnikiem 2.5T (R5 - ex-Volvo). Spalanie w miescie 12-13l/100, poza miastem z pełnym ładunkiem (6 osób + bagaż) 9-10l/100km. Od listopada 2011 jeżdżę nowym 240KM EcoBoostem ze skrzynią PowerShift. Spalanie w każdym

DSG jest lepsze

dlatego powtarzam - DSG jest z pewnościa lepsze i tylko niektórym sie wydaje że zmianan manualna jest szybsza lub/i lepsza niz DSG; powtarzanie że ręcznie jest szybciej! to po co w F1 jest rodzaj automatycznej skrzyni? albo dokładniej: dlaczego nie ma tam skrzyni ręcznej? koniec tematu

Re: Ford S-Max 2.0 EcoBoost PowerShift | Za kiero

@ Pan Tadeusz: jeżeli jeździłeś automatem, to powinieneś wiedzieć o co chodzi. Opis redaktora jest następujący: "Nowa skrzynia PowerShift pracuje szybko i sprawnie, znacznie szybciej od większości zwykłych automatów, ale nieco wolniej niż DSG Volkswagena. Irytująca jest jednak zwłoka przy

Re: Volkswagen Jetta od 69 390 zł

, różne są opinie. W tym sporo nieprzychylnych. Daleko im do dwusprzęgłowych choćby takich jak DSG w Jettcie. to jedynki, dwójki, trójki itd. nie trzeba wrzucać - co ma do tego moment obrotowy? co do CVT - jeździłeś czymś z tą skrzynią? pewnie nie - uwierz mi - to przyszłość skrzyń biegów i w Sentrze 2

Multidrive S vs DSG.

. Ale było głośniejsze, więc tu plus dla avensisa. Aha, brat jeździ spokojnie. O DSG tyle już pisano, także na forum, że nie chce mi się powtarzać. Na pewno to lepsza skrzynia dla kogoś, kto ceni sobie dynamikę czy choćby tylko wrażenie dynamiki. Ale do jazdy po mieście w godzinach szczytu lepszy jest

Re: co sadzicie o sam. z autom. skrzynka biegów

Akurat z automatyką w Audi to bywa różnie. Do 2.5 TDI długo stawiali na Multitronic. Multitronic to bezstopniowa przekładnia i jeździ się tym zajebiście, po pewnym okresie przyzwyczajenia (na początku jest dziwne, jak obrotomierz od zera do 100 kmh stoi na 1.500 obrotach i ani drgnie. Tylko problem

Re: Sniper, się trochę nie zgadzam.

Witam! 1. Nie wiedziałem, że to nie VW skonstruował DSG, dzięki za sprostowanie. Na marginesie: tak w ogóle, to skrzynię preselekcyjną wymyślił jakiś Francuz i to jeszcze przed II Wojną Światową. Chodziło jednak o czołgi czy też pojazdy półgąsiennicowe. 2. Wiedziałem natomiast, skąd pochodzą

Re: Toyota Verso 1.8 Multitronic S - test

nikt z was pewnie tym nie jeździł tylko dalej rozsławia plotki i głupoty.. 1.8 awaryjny ? mozliwe ale w twoim VW nie tutaj.... porównaj sobie jeszcze tego Tourana z wyposarzeniem takim jak ma ta toyota (czyli w VW bedziesz musial pewnie jeszcze z opcji wybierac) + skrzynie DSG i dosc stary motor 2

Re: Jasnosc wypowiedzi

Tak z czystej ciekawości i bez złośliwości, lubisz bo masz? W czym te skrzynie według Ciebie są gorsze? Pytam bo moje auta mają zwykłe automaty i nie jeździłem dsg i s-tronikiem. Multitronikiem jeździłem ale nie zrobił na mnie jakiegoś specjalnego wrażenia (fakt, że jeżdże jak dziadek). Zachowywał

Re: Mazda Takeri | Tokio 2011

@metallian zatem kwestia czego ktoś szuka, ja osobiście wybieram auto niezawodne, solidnie wykonane, o dobrych parametrach i "wysokiej frajdzie" z jazdy, co np. Honda może zapewnić... myślę, że Mazda też, nie sprawdziłem, ale zamierzam się przekonać... rezygnuję z ze skrzyni DSG itp. bo

Re: tiptronic i multitronic w audi a4

Troche odbiegajac od tematu... jeździliscie moze audi ze skrzynia DSG ? Miałem okazje ostatnio jechać A3 z DSG i uwazam ze to jest najlepszy automat z jakim jeździłem , a troche ich już było -- ...sa dwa rodzaje motocyklistow: Ci co lezeli i ci co beda lezec...

Re: DSG? nie tak szybko....

> kolego > nie jeździłeś autami z naprawde dobra przekładnią planetarną.. > np mercedesami albo bmw > Mają 7, 8 przełożeń i są prawie równie szybkie. jeździłeś. zgadzam się, że potrafią dużo. weź pod uwagę, że tutaj rozmawialiśmy o porównaniu z insignią. tamta skrzynia nie jest

Re: Skoda Superb Combi - pierwsza jazda

atomatyczna: 1,8 benzyna - rewelacja - niestety skoda nie ma 1,8+DSG do jazdy testowej (voksvagen też nie ma. Jeśli ktoś ma taki zestaw, bardzo proszę o opinię). Jeździłem superb 2,0 diesel + DSG-świetny zestaw. Mondeo, Mercedes C i Avensis wypadły gorzej, jak dla mnie. 3. Cena: jakby poskładać wszystkie

Re: Leon fr tfsi a golf gti

adh napisał: > Cupra jak dla mnie wydaje się zbyt ostra, wolę coś spokojniejszego, 200 km > będzie jak w sam raz. > Jeżdzisz octawią rs? Skrzynia manualna? Nie brakuje dsg? > Pozdrawiam Tak, jeżdżę RS-em. Ciężko powiedzieć czy brakuje DSG, bo nigdy nie jeździłem autem z tą skrzynią

Re: Tak, sądząc po tym, co piszesz.

ligaturka napisała: > , ale czy skrzynia nowa Easytronic dobrze dziala, nie szarpie i nie jest glosna > ? Maz woli abym wziela cos nowego niz przeplacac za Golfa tylko dlatego, ze ma > DSG Mam jezdzic do pracy 70 km dziennie, w duzym ruchu... Jeździłem z tą skrzynią dobre parę lat

Re: Brak naturalnego pelzania DSG

trypel napisał: > jezdzę multitronikiem czyli nie klasycznym automatem. I po 75 tys km mimo > wysłuchania tysiąca opinii na temat jaka to kiepska skrzynia nie zamieniłbym ją > na żadną inną. A to głupienie DSG w korku uważam za powazną wadę. Zgadzam się z Tobą w każdym słowie

Re: miejski automatic dla faceta

. Nie naprawiony. Zaznaczam, że chociaż produkcję tt podjęto jeszcze w latach 90-ych, to automaty (DSG) wprowadzono dopiero w 2003. Z samochodów tańszych (ale już trochę większych niż peugeot 206) mogłyby wchodzić w grę auta koncernu VW ze skrzyniami DSG i silnikami 105 KM (1,6 MPI lub 1,2 TSI), np

Re: BMW kupuje licencje na DSG

Nie jeździłem jeszcze autem z taką skrzynią, ale nie spotkałem się jeszcze ze złą opinią na jej temat. Czytałem w prasie motoryzacyjnej, że Ford pracuje nad taką skrzynią czy też już opracował. Będzie się nazywać DKG i będzie w stanie przenieść większy moment obrotowy niż DSG.

Re: sluzbowe auto klasy sredniej

pewnie będziesz dużo jeździł (a na drogach może tylko gorzej)wybierz auto ze skrzynią automatyczną najlepiej DSG (pasat, octavia, superb) w dizlu opel ładny jednak nowy może to oznaczać że poznasz wielu nowych kolegów w serwisie i innych szczęśliwych posiadaczy tej marki jednak może być inaczej

a jaki przemysł samochodowy mają Belgowie?

.. Dziś auta nie maja ojczyzny. Są globalne koncerny i fabryki - montownie.. Czeskiej myśli w skodach tyle co kot napłakał.. Wymyślili silniki TFSI? Skrzynie dsg? Płyty na których jeżdżą auta? Znaczek przyklejają na aucie w całości wymyślonym przez Niemców.. I dobrze! jeep

Re: CVT i inne... automaty

niereformowalny dinozaur po latach jeżdżenia z tradycyjnym automatem, ale chyba nie jestem jedyny, sądząc po tym, że obecnie standardowo programuje się elektronikę sterującą skrzyniami CVT wyposażając ją w zaprogramowane presety mające emulować realne biegi w tradycyjnych skrzyniach i tym samym zniwelować

Re: Zawodny czy niezawodny? - oto jest pytanie

promień skrętu w okolicach 30m wozidłami. Przez litość nie wspomnę o standardowych automatach, które nie mają nic wspólnego z dynamicznymi skrzyniami typu np. DSG. HOWGH!

Re: Czy pchać się w automat ?

Mnie automat w Civicu kosztował jak do tej pory 2,5 tysiaca złotych (CVT-najbardziej awaryjna skrzynia w Hondach).Zły jestem na siebie trasznie,że kupiłem to auto.Jeśli ktos jeździ 90 proc w miescie to automat jak najbardziej do przemyslenia.Tak samo autostrady:automat + tempomat to wtedy bajka

Re: Legacy/Outback H6 kontra Passat V6

Bez ułamka sekundy zastanowienia brałbym Passata w wersji wyposażenia Sportline. NIe miałem okazji jeździć autem ze skrzynią DSG, ale wszyscy,którzy ją próbowali są zachwyceni. DO tego Passat ma wyrażnie lepsze osiągi.

Re: Jakie auto za 38-43 tys?

Mniej prestiżowa Altea 2.0 TDI DSG 140KM (lub ew.skrzynia manualna) 2005r. Pojemność bagażnika bardzo podobna, części tańsze, z jednej strony dość pojemna, z drugiej na tyle zwarta, że sprawnie się jeździ po zatłoczonych miastach. Kwestia gustu co do tego typu bryły. Na 1 miejscu w Dekrze w

Re: Akordeon kontra mundano, tak ze źródłami

A pod jakim względem? Ma większą listę opcji, sprzedaje się lepiej, ma nowocześniejsze silniki, których nie trzeba kręcić do 5000 i skrzynię DSG. Jest po prostu b. porządnym samochodem. I wygrał kupę testów w swojej klasie. Accord dla odmiany ma (dla mnie) ciekawszą stylistykę, ładniejsze wnętrze

Golfa V 2.0 TDi DSG ??

Jeździłem testowym Golfem 2.0 TDI z 6 biegową skrzynią... 2.0 tdi jak najbardziej tak, ale dlaczego z DSG? Silnik jest elastyczny, spalanie ma w normie, przyspieszenie jak trzeba, chętnie reaguje na chipa. Skrzynia biegów ma 6 przełożeń, nie haczy, daje się szybko przerzucać - po co więc wydawać

Re: Tak, sądząc po tym, co piszesz.

tzw. sportowym zawieszeniem i na niższych oponach. Tu już jest gorzej z komfortem, ale ciągle nie tak źle - na poziomie suzuki swifta, którym też jeździliśmy. O DSG już pisałem, więc wiesz. Dodam tylko, że jazda z tą skrzynia w trybie sport daje naprawdę dużo frajdy. Niestety nie powiem ci, ile pali

Re: automat - ruszanie pod gorę

końcu samochód ze skrzynią automatyczną, to tylko rzecz nabyta. Zawsze można kupić nową skrzynię, jak się stara zepsuje. Volkswagenowska skrzynia DSG kosztuje drobne 30 tys. PLN.

Re: Fenomen VW

pobije tradycyjnych automatów i dlatego nie rezygnuje z nich nie tylko Lexus ale i Mercedes. DSG to nie jest taka rewelacja jak się nam ostatnio wmawia. Choć faktem jest, że skrzynie tego typu to jedyne półautomaty, z którymi w ogóle da się jeździć. Kiedyś jechałem ze skrzynią półautomatyczną (oczywiście

Re: Jak jeździć automatem?

nawet w czasach, kiedy jeździłem Fiatem CC z 30-konnym silniczkiem. 3. Są automaty i automaty. Na codzień jeżdżę Octavią z DSG i szafa gra. Ale miałem niedawno okazje przejechać kilkanaście tysięcy mil "amerykanami" i tam to już była tragedia. Jeden z nich (Chevy Malibu poprzedniej generacji

Re: ruszanie z automatem

Witam! Nie jestem pewien tego zniszczenia skrzyni, ale w jednym masz rację: albo autor to zwyczajny kretyn, albo w życiu nie jechał autem z nowoczesnym automatem. Jedynie skrzynia DSG ma wyraźne opóźnienie przy ruszaniu z miejsca, ale na miłość boską, człowiek to istota myśląca i po tygodniu

Re: Pierwszy samochod - automatic, prosze o pomoc

i wielu testujących jest za słaby. Ale skrzynia jest świetna, 7-biegowa DSG. Nowy i nowoczesny silnik 1,2 tsi + DSG będzie (podobno) dostępny od listopada, tzn. w listopadzie zaczną przyjmować zamówienia. Mam też wątpliwości, czy z przyzwoitym wyposażeniem zmieścisz się w budżecie: ceny jeszcze nie

Re: TOP 5 | Kabriolety do 30 tys. zł

tym jest zakochany (lat 26) architekt -rocznik 1997 przebieg 140 000 km niebieski,skrzynia manualna,brak klimatyzacji,takie auto kosztuje w granicach 20 000,00 zł,jest szybsz od srebrnego syn 22lata student ekonomi.Auto jeszcze jeździ 220 km/h chociaż na cabrio to bez sensu. Jazda tym autem jest

Re: Motodziennik: Atak japońskiej "kostki"

Ralliart? Naprawdę? A czy rzeczywiście jeździliście tym samochodem? Mi przez chyba rok, od czasu jak ten samochód został zapowiedziany, wydawał się optymalnym wyborem i nie mogłem się go doczekać w salonie. A potem się pojawił i się zaczęło... Płaskie siedzenia (zero trzymania bocznego i z

Re: Volkswagen jednak zrobi hybrydy

skrzynię dsg. żeby nie było - szanuję samochód, obojętne czy własny czy służbowy. mechanik w aso powiedział, żeby się nie przejmować, że jeszcze może być parę awarii :D dobra jest też "ekonomika spalania" - zimą w mieście nie ma bata, żebym zszedł poniżej 8 litrów. brat ma "

Troszkę bełkoczesz, makova panenko:

yarisa ze skrzynią MT i ze skrzynią MM (taka sama jak dualogic). I jeszcze na stronie volkswagena porównać golfa z ręczną z takim samym golfem z DSG (zautomatyzowany manual dwusprzęgłowy). W każdym przypadku producent deklaruje MNIEJSZE zużycie paliwa w aucie z automatem, przy czym na szosie są to

Re: DSG - film jak to dziala

bardzo podnoszą koszty i ryzyko awaryjności. Podobno NIE MA W POLSCE serwisu VW, który podejmuje się napraw. Uszkodzone skrzynie są wysyłane do Drezna, a klient jeździ zastępczym albo pekaesem. A jak się skończy gwarancja - to umarł w butach. Naprawa z trasportem do Drezna - 10.000 zł jak w mordę

Sniper, się trochę nie zgadzam.

aspekty jak (...) Ja wziąłbym jednak pod uwagę jeden aspekt: jak to jeździ. Otóż próbowałem mechanicznych zautomatyzowanych jednosprzęgłowych (w corsie i yarisie) i to NIE jeździ. Pomimo, że od jakichś 20 lat (z przerwami) jeżdżę automatami, wolałbym od tego wynalazku skrzynię ręczną. > no i fakt

Hybrid, czyli pułapki jednostronności (2)

Teraz o zautomatyzowanych manualach, które zachwalasz jako korzystną (prostota!) alternatywę DSG. Jeździłem z MultiMode w yarisie 1,3. Do doopy. Ale nie o tym chciałem. Niedawno będąc za granicą przeglądałem forum i znalazłem twój post, w którym zachwalałeś taką właśnie skrzynię Fiata (dualogic

Ha!

produkuje się manuale (pomijam aspekt sportowy). Ostatnio miałem okazję przejechać się VW (zaznaczam, że nie cierpię tego znaczka) z DSG. Wpadłem w osłupienie. To, jak działa ta skrzynia biegów, może docenić tylko ktoś, kto jeździł słabym automatem i ma porównanie. Toż to zmienia biegi lepiej jak ludź

Re: kupilem nowy samochod

Właśnie mnie kiedyś też interesowała skrzynia DSG ,ale po wypuszczeniue Passata 3.2 V6 z DSG,już mniej . Otóż ma on prędkość maksymalną 246 km/h i przyspiesza do 100 km/h w 6.9 s . Dziwne ,bo np. 224 konny diesel Mercedesa przyspiesza do 100 km/h w 6.9 s ,a prędkość maksymalną ma 250 km

Re: Przydatne i nieprzydatne elementy wyposażenia

; Chcesz się przekonać że jest potrzebne? Chyba że twoim rodzinnym miastem są Parzymiechy Dolne z dwucyfrową liczbą mieszkańców. W Warszawie znasz wszystkie ulice i wiesz gdzie i jak w ciemnościach wszędzie trafić? "- automatyczna skrzynia - dla niemot nie potrafiących zmieniać biegów " Sam mam

Re: Sniper, się trochę nie zgadzam.

aspekty jak (...) Ja wziąłbym jednak pod uwagę jeden aspekt: jak to jeździ. Otóż próbowałem mechanicznych zautomatyzowanych jednosprzęgłowych (w corsie i yarisie) i to NIE jeździ. Pomimo, że od jakichś 20 lat (z przerwami) jeżdżę automatami, wolałbym od tego wynalazku skrzynię ręczną. > no i

Re: Ofensywa Volkswagena

co chodzi. Jasnym jest to że auta różnią się stylistycznie design zew + wew itp, natomiast mają wspólne silniki (nie ważne jak obrócone to te same silniki!!!), wspólne płyty podłogowe, skrzynie biegów oraz elementy wyposażenia np.takie jak klimatyzacja. Oczywiście dla takich fanatyków VAGu jak Ty

Re: Czemu mieszacie do tego ideologię?

zbyt wolny. W audi np. tip to jest kibel do kwadratu. W niektórych sytuacjach, zanim ta skrzynia się namyśli co by tu zrobić, to mija cała wieczność. > Mnie nie odpowiada, ale i na to jest sposób - DSG (według mnie przyszłość > skrzyń biegów). Za taką skrzynię, łączącą wodę z ogniem, z

rady kontika

rodzinie.. Moze honda civic? Zwłaszcza z silnikiem 1,8 140 KM (miałem to auto i bardzo sobie chwaliłem) radziłbym tez rzut oka na golfa VI. Zwłaszcza ze skrzynia DSG. Pozdro al

Re: Panowie v-6 i mameja21

zawieszeniem), pod warunkiem, że tym razem francuscy inżynierowie naprawdę wygrają bitwę z multipleksem i paroma innymi rzeczami. Ale gdybym dziś miał kupić sobie auto do 150 tys. to byłby ... vw tiguan z 200-konnym TSI i skrzynią DSG. Chociaż on mi się wcale nie podoba! Uprasza się o oszczędzenie mi

Trochę ogólników.

nabywca ma zrezygnować z jeżdżenia po mieście 5-o metrowym SUV-em czy limuzyną na rzecz czegoś 4-o metrowego, to trzeba mu dać wypas. No i cenę. Oprócz wymienionych przeze mnie aut są przecież inne: alfa mito w przyszłym roku ma dostać fiatowskie DSG. Ta sama skrzynia trafi najpewniej do fiata 500. Są już

Re: Jaka skrzynia porównywalna do DSG?

Cześć Simrze, dobrze Ciebie widzieć. Już się zastanawiałem, czemu od tak dawna nic nie pisałeś i gdzie się podziewałeś. Na początek ciekawy rysunek: forums.vwvortex.com/zerothread?cmd=print&id=3632973 Wynika z niego, że skrzynia w Lexusie IS-F zmienia biegi nawet szybciej niż DSG. Dla

Re: Honda CR-Z na ostro

Tak DSG to świetna skrzynia. Jakby nie było jest to dalej to samo co manual tylko zautomatyzowany i jakby sklejony z dwóch skrzyń. Super zaletą tej skrzyni jest wyeliminowanie sprzegla hydrokinetycznego które jak wiadomo zabiera troszkę mocy powodując tym samym większe spalanie. Zaryzykowałbym

Re: Po co ręczna skrzynia biegów??

pedału gazu w podłogę zamiast redukcji) by > powiedziały, że mają ochotę na powrót do manuala. Widocznie miałeś do czynienia z użytkownikami półautomatów wzoru DSG. Ja jeździłem autem z CVT i powiem krótko nigdy więcej.

DSG

i tuning silnika) cięższa niż porównywalna skrzynia biegów Getrag (75 kg w porównaniu do 47,5kg) ZastosowanieLista modeli aut produkowanych przez Volkswagen AG oferowanych ze skrzynią DSG: AudiPoczątkowe oznaczenie 'DSG' zostało zastąpione nazwą "S tronic". Audi TT Audi A1 Audi A3 Audi S3 Audi A4 (B8

Volkswagen T-Roc

jest na obie osie pojazdu za pośrednictwem układu Haldex piątej generacji, który wspomagany jest 7-biegową dwusprzęgłową półautomatyczną skrzynią biegów DSG. Kierowca ma do wyboru trzy tryby jazdy: Street (uliczny), Offroad (terenowy) oraz Snow (zimowy). W trybie Street napędzającym przednie koła pojazd spala

Volkswagen Scirocco

na nim logiem "White Cat" oraz stalowymi felgami z modelu GT pomalowanymi w kolorze nadwozia. Samochód wyposażony był fabrycznie w przyciemniane szyby. Dostępny był w 3 wersjach silnikowych: 1,6 l zasilany gaźnikiem z 4-biegową skrzynią biegów (wersja 4+E oraz automatyczna dostępne były za dopłatą). 1,8 l

Škoda Superb

Diesla oraz silnik benzynowy 1.4 TSI 125 KM wyposażono w system StartStop oraz wprowadzono połączenie napędu na obie osie z automatyczną skrzynią biegów DSG w silniku Diesla 2.0 TDI 170 KM. Oficjalna premiera auta odbyła się w Szanghaju 19 kwietnia. Produkcja zmodernizowanej odmiany Superba ruszyła 30

Volkswagen Passat

- 1398 cm? o mocy 122 KM; 1.4 TSI EcoFuel - 1398 cm? o mocy 150 KM; 1.6 8V - 1595 cm? o mocy 102 KM; 1.6 FSI – 1598 cm? o mocy 115 KM; skrzynia biegów M6/A6-(Tiptronic) 1.8 TSI - 1798 cm? o mocy 160 KM; skrzynia biegów M6/A6-(DSG) 2.0 FSI – 1984 cm? o mocy 150 KM; skrzynia biegów M6 (napęd

Tekst udostępniany na licencji Creative Commons: uznanie autorstwa, na tych samych warunkach, z możliwością obowiązywania dodatkowych ograniczeń. Zobacz szczegółowe informacje o warunkach korzystania.
Zasady zachowania poufności. O Wikipedii. Korzystasz z Wikipedii tylko na własną odpowiedzialność. Materiał pochodzący z Wikipedii został zmodyfikowany poprzez ograniczenie liczby przypisów. Wikipedia® is a registered tradmark of the Wikimedia Foundation.