ile kosztuje autostrada warszawa niemcy

sprawdź też:

autostrada

Krzysztof Śmietana

A2 to teraz Autostrada Wolności. Zaczyna się w Konotopie

A2 to teraz Autostrada Wolności. Zaczyna się w Konotopie

Na zachód Europy od środy jeździmy Autostradą Wolności. Tablicę z symboliczną nazwą odsłonili na parkingu w Brwinowie prezydenci Polski i Niemiec.

Pięć inwestycji, które rozwiną Wrocław. Jeśli powstaną

Jeśli te inwestycje powstaną i miasto nie będzie potrafiło z nich skorzystać, będzie to już tylko nasza wina. Dzięki nim Wrocław ma szansę być jednym z najlepiej dostępnych miast w Polsce. Są wśród nich projekty bardzo realne i już rozpoczęte, ale są i takie, o których tylko marzymy.

Firmy z Chin, Azerbejdżanu, Turcji walczą o budowę obwodnicy

Południową obwodnicę Warszawy chcą budować firmy z wielu zakątków świata, w tym m.in. z Chin i Azerbejdżanu. Odcinek od ul. Puławskiej do wylotówki na Lublin może kosztować ok. 6 mld zł.

Wszystko o A2: opłaty, dojazd, słowniczek [INFORMATOR]

Wszystko o A2: opłaty, dojazd, słowniczek [INFORMATOR]

;państwowego" niemal 200-kilometrowego odcinka Warszawa - Konin to teraz 10 zł. Różnica jest więc kolosalna.Ile trzeba zapłacić za przejazd autostradą z Warszawy? Do Łodzi (ok. 100 km) - 0 zł, do Konina (ok. 200 km) - 10 zł, do Poznania (ok. 300 km) - 38 zł, do Świecka, czyli granicy z Niemcami (ok. 470

Czy winietki to aż tak zły pomysł?

Czy winietki to aż tak zły pomysł?

Wszystko o autach - dane techniczne, oceny, opinieJak obliczał niedawno Lech Bojarski z poznańskiej Gazety Wyborczej, w 2012 roku podróż gotową, miejmy nadzieję, autostradą A2 z Warszawy do granicy z Niemcami kosztować będzie 96 zł. I chodzi tu o same opłaty na bramkach. Do tego trzeba będzie

Autostrada A1: już latem łatwiej dojedziemy do Czech

Autostrada A1: już latem łatwiej dojedziemy do Czech

. Gliwicki węzeł, na którym krzyżują się autostrady A4, A1 i droga krajowa nr 44, to plątanina 33 km dróg, które wiją się na trzech poziomach. Najwyżej, bo aż 14 m nad ziemią, biegnie autostrada A1, później droga z Gliwic do Tychów, a najniżej autostrada z Krakowa do granicy z Niemcami. Wszystkie przejazdy

A2 przyspiesza - popatrz z lotu ptaka

A2 przyspiesza - popatrz z lotu ptaka

groszy za kilometr - zapowiada Grabarczyk. Przejazd nowym odcinkiem będzie więc kosztował 21 zł. Podobne stawki zaczną też obowiązywać na jeszcze bezpłatnym odcinku A2 z Konina do Łodzi i budowanej trasie z Łodzi do Warszawy. - W sumie więc podróż A2 z Warszawy do granicy z Niemcami i z powrotem może

Dziwne opłaty, drogi donikąd, czyli polskie absurdy drogowe

Dziwne opłaty, drogi donikąd, czyli polskie absurdy drogowe

prowadzącym od i do granicy zapłacimy całe 17 złotych. Jadąc więc z Konina do Niemiec zostawimy w kasie Autostrady Wielkopolskiej każdorazowo aż 45 złotych za auto osobowe. Nie ma co, fajne to nowe drogi!Za 88 kilometrów autostrady do granicy niemieckiej ?Autostrada Wielkopolska? każe sobie zapłacić 17

Drogi i autostrady, które (nie) powstaną

Drogi i autostrady, które (nie) powstaną

mistrzostwa Euro 2012.Na Euro miała być ukończona autostrada A18 z Krzyżowej do granicy z Niemcami. W styczniu rząd zapowiadał jej ukończenie do końca dekady. Według kwietniowego harmonogramu powstanie w 2023 r.Nie podano w ogóle harmonogramu budowy 122 km autostrady A1 z Piotrkowa Trybunalskiego do Pyrzowic

Zamiast na drogi miliony idą na... ciszę

Zamiast na drogi miliony idą na... ciszę

papieża. Ekranowa paranojaW miastach jest jeszcze gorzej. Ekrany zasłaniają nie tylko drogi, ale całe skrzyżowania. Na przebudowanej niedawno Trasie Toruńskiej w Warszawie zamiast ekranów GDDKiA zdecydowała się postawić stalowo-szklany półtunel akustyczny o długości 1.3 km. Konstrukcja kosztowała 90 mln

Via Baltica na Litwę zamiast obwodnicy przez Ursynów?

Via Baltica na Litwę zamiast obwodnicy przez Ursynów?

drogowców W rzeczywistości domknięcie ekspresowej obwodnicy Warszawy ma kosztować jeszcze więcej, bo minister mówił tylko o jej południowym odcinku - od węzła Puławska na Ursynowie do węzła Lubelska w gminie Wiązowna. Nie wspomniał o wschodnim fragmencie przez Wesołą. A 20 km między węzłem Lubelska a węzłem

Pięciu ministrów otwierało obwodnicę Garwolina

Pięciu ministrów otwierało obwodnicę Garwolina

ruchu. Droga z Warszawy do Lublina ma być już w pełni ekspresową. Ma powstać także m.in. cała autostrada A1 z Gdańska do Czech, a autostrada A2 będzie się ciągnąć od granicy z Niemcami do Warszawy. Nawiązał także do słów lidera PO Donalda Tuska, która kilka dni temu nazwał budujących drogi w Polsce

Wykonawcy chcą 200 mln za 1 km drogi S8

Wykonawcy chcą 200 mln za 1 km drogi S8

wyjaśniło się też, ile będzie kosztować 1 km płatnej autostrady A2 z Nowego Tomyśla do Świecka na granicy z Niemcami. Ministerstwo Transportu uzgodniło ze spółką Autostrada Wielkopolska, która ma koncesję na tę część autostrady, kwotę 9,7 mln euro (36,9 mln zł).

Skąd się biorą (głupie) znaki?

i nerwów.- Sam się o tym przekonałem wracając z Niemiec. Pod względem komfortu jazdy nasze kraje dzieli przepaść. Po pierwsze dlatego, że Niemcy mają 12 tys. km autostrad, a po drugie - na wielu z nich nie ma ograniczeń prędkości. Wszyscy wprowadzili - oni nie. Dlaczego? To wynikało ze strategii

Karny na autostradzie - czy na Euro 2012 pojedziemy nowymi drogami?

innych odcinkach budowy. Do tego spółki zapewne skorzystają z przygotowanych inwestycji, wykupionych gruntów, biur, ludzi i sprzętu GDDKiA. I jeszcze jedno - każda taka spółka kosztuje resort transportu w sumie minimum milion złotych.Drogowy faul WarszawyNajciemniej jest pod stołeczną latarnią. Warszawa

Porsche Panamera Turbo vs. Aston Martin Rapide - test porównawczy

Porsche Panamera Turbo vs. Aston Martin Rapide - test porównawczy

pierwsza limuzyna z Zufenhausen. Plany zbudowania takiego samochodu krążyły gdzieś tam zawsze, jak fama o tym, że Niemcy ustanowią limit prędkości na swoich autostradach. Kończyło się na plotkach i spekulacjach. Auto było długo oczekiwane, premiera co chwilę przesuwała. Organizowano przedpremierowe jazdy

Ostatnia szansa na narty. Za ile ta przyjemność?

przez góry). Wybieramy trasę z Warszawy do Madonna di Campiglio. Wytyczamy trasę przez Wrocław, Pragę, Monachium i Innsbruck. Trasę wyliczamy z pomocą strony www.okolica.pl. W jedną stronę ok. 1400 km, z tego 530 km w Polsce, 330 w Czechach, 300 w Niemczech, 120 w Austrii i 150 we Włoszech. W obie

Fiat Camper - test | Za kierownicą

Fiat Camper - test | Za kierownicą

daleko - w jedną stronę około 2500 km, i to drogami krajowymi. O równych niemieckich autostradach lepiej zapomnieć. Do tego strome górskie podjazdy w Serbii i Czarnogórze, dziurawe drogi w Macedonii i przygody na granicach. Niewielu decyduje się dzisiaj na pokonanie takiej odległości, i to w dodatku

Seat Altea 1.6 CNG - test | Za kierownicą

, podobnie jak LPG, ze względu na małą szkodliwość dla środowiska.Prócz możliwości wjazdu do stref zamkniętych dla zwykłych aut i ulg w opłatach ekologicznych kierowcy decydujący się na instalację CNG mogą liczyć na dopłaty w wysokości nawet 2000 euro. Niemcy zamrozili podwyżkę stawki akcyzowej na CNG do

Obwodnica nas wytrzęsie? Jej kolejny odcinek będzie z betonu

Obwodnica nas wytrzęsie? Jej kolejny odcinek będzie z betonu

wyszedł betonowy odcinek remontowanej "gierkówki" z Rawy Mazowieckiej do Piotrkowa Trybunalskiego. Kierowcy skarżą się, że tam trzęsie, a jazda jest głośna. Doskonałej jakości jest za to betonowy odcinek autostrady A2 zbudowany blisko granicy z Niemcami. Wybór betonu dla południowej obwodnicy

40 lat minęło - historia Fiata 125p

W połowie lat sześćdziesiątych w Fabryce Samochodów Osobowych (FSO) w Warszawie produkowano samochody Syrena 103 oraz Warszawa 203/204. Trwały też badania nad prototypami pojazdów, które w przyszłości miały zastąpić powyższe modele. Były to Syrena 110 i Warszawa 210. Mimo znacznego zaawansowania

Camper: McLouis Glen 430

daleko - w jedną stronę około 2500 km, i to drogami krajowymi. O równych niemieckich autostradach lepiej zapomnieć. Do tego strome górskie podjazdy w Serbii i Czarnogórze, dziurawe drogi w Macedonii i przygody na granicach. Niewielu decyduje się dzisiaj na pokonanie takiej odległości, i to w dodatku

Volkswagen Golf GTI

Cała historia motoryzacji liczy z górą sto lat. Historia tego modelu - aż 30. Niemcom udało się stworzyć auto, które podoba się kilku pokoleniom. Jak to możliwe? A tak, że pierwszy Golf wyprzedził swoje czasy. Jako pierwszy kompakt połączył cechy użytkowego auta z samochodem do zabawy. Pierwsi

Junak ponownie produkowany

organizacjach ziomkowskich z NRF (jak wtedy nazywano Niemcy Zachodnie). Junak zapisał się nie tylko na kartach takich socjalistycznych powieści detektywistycznych. Wszedł też na trwałe do historii polskich wyścigów motocyklowych typu motokros i enduro. Na wyczynowych wersjach junaka polscy krosowcy wygrali np

Najdroższe wypadki w dziejach

km/h: 3,2 sekundy, 0-300 km/h: 29,2 sekundy, V-max 395 km/h.  Mercedes CLK-GTR - południowe Niemcy. Przygoda przytrafiła się angielskim dziennikarzom. Jedyny prasowy egzemplarz CLK-GTR podczas jazd testowych po prostu zapalił się. Warto dodać, że jazdy testowe odbywały się zimą.Inne

Re: Lazurowe Wybrzeże - Saint Tropez

zupełnego zmęczenia odebrałem samochód i w 3 godzinki spokojnie wróciłem do Warszawy. Dzień 1 – wyjazd Około godziny 19.00 wyjeżdżamy z Warszawy. Naszą A2 kierujemy się na Niemcy. Kilka kilometrów przed samą granicą tankujemy na Orlenie do pełna i parę minut po 23 przekraczamy granicę i wjeżdżamy do

Re: Oddaję cześć min. Nowakowi.

"200 mln zł za kilometr – tyle kosztował fragment obwodnicy Warszawy. To chyba najdroższa droga na świecie. O połowę tańsze są autostrady budowane w Alpach oraz na bagnach Florydy. Gdyby nasi urzędnicy byli mniej rozrzutni, a bardziej kompetentni, mielibyśmy znacznie więcej dróg. ak

Re: Ta propaganda sukcesu już nie działa

Pan Polaczek był zdecydowanie lepszym ministrem, prawda. Ileż to kilometrów autostrad wybudowano, torów kolejowych naukładano. Infrastruktura kwitła jak tegoroczne kasztany. Najłatwiej jest przywalić komuś, przecież to noc nie kosztuje. Mój Dziadek oficer w II RP opowiada, że jak jechali z Warszawy

Re: ciekawa trasa do hiszpanii

Niemcy, noclegi planujemy na kempingach we własnych namiotach, co robi bardzo dużo ludzi z całej Europy.Przeważnie jest to w Khel na Renem /1000 km. od Gniezna/ lub w Besanson we Francji- 1300km. od domu. I to jest najdłuższy etap jaki da się przebyć w ciągu jednego dnia.Od granicy francuskiej jedziemy

200 mln zł za kilometr

200 mln zł za kilometr 200 mln zł za kilometr – tyle kosztował fragment obwodnicy Warszawy. To chyba najdroższa droga na świecie. O połowę tańsze są autostrady budowane w Alpach oraz na bagnach Florydy. Gdyby nasi urzędnicy byli mniej rozrzutni, a bardziej kompetentni, mielibyśmy znacznie

Recepta=zlikwidować bramki=winiety

w tym KOLEJ, METRO w Warszawie, LINIE TRAMWAJOWE. Już w tym tygodniu NIEMCY POWIEDIZAŁY basta ILE MOŻNA JESZCZE DOIĆ KIEROWCÓW, CHCE MIEĆ DÓJ SIEBIE!!! NIE MASZ to przestań zachowywać się jak grecy nie wydawaj nie swoich pieniędzy NA SWOJE ZABAWKI.

Re: Wstyd czasem za ten kraj

o parametrach jak obecnie ma linia CMK Kraków - Warszawa która jak zapewne wiesz zapewnia przejazd 300 km z Krakowa czy Ślaska do Warszawy w 2,5 h, wobec takiej oferty ale i przyznaję braku autostrady miedzy Krk czy Katowicami a Warszawą żaden własciciel dostawczaków nie porywa sie na konkurowanie z

Re: !!!!!!!!!Apel dla Warszawy i Warszawiaków !!!

Odnośnie odbudowy to powinno byc również wydane w jezyku niemieckim jako dodatek do niemieckich gazet - niech Niemcy uświadonmia sobie ile kosztowała nas odbudowa znisczonej przez nich stolicy i ile z Warszawy Niemcy ukradli. Gdyby nie trzeba było odbudowywac Warszawy możnaby np zbudowac 3000

Re: Urlop w Czechach (zwiedzanie, samochodem)

nie wiem jak to wyglada z opalta za autostrade w Polsce . Pojedziemy z Drezna > (Niemcy) do Warszawy - gdzie sie to kupuje i ile kosztuje - rowniez dziekuje z > a odpowiedz. Tutaj to jest klasyczny polski bałagan. Nie można było zrobić jednego spójnego sposobu pobierania opłat tylko każdy

Re: Ja pierdziuuuu..

rosapulchra-0 napisała: > Ależ ja to widzę i podziwiam. Np. autostrady, mój mąż bardzo zdziwiony był, że > autostradą wprost do Warszawy dojechał, inna sprawa, że ten przejazd go kosztow > ał prawie 100 zł. e tam nie są drogie. Droższe są np. we Włoszech:) > Ale widzę w tych

Głupota i syf -jedyne polskie towary eksportowe

to byli Niemcy i wkrótce wyjechali.To skąd były te śląskie pieniądze?" Argument mocny jak smród z pyska. Nie słyszałem o technikach geograficznych i zgroza przejmuje na myśl ,że ten geograf to może być magister geografii z polskim wyższym wykształceniem. Pomijam już tego ślązaka i śląsk z małej

Drogie autostrady - ucierpi Opole

obowiązujące w Polsce prawo - podkreśla Hadaj. Do Niemiec jeszcze drożej Kłopot w tym, że to wcale nie koniec problemów kierowców. Gdy tuż przed Euro 2012 zostanie oddany do użytku odcinek autostrady z Nowego Tomyśla do granicy z Niemcami, trzeba będzie zapłacić dodatkowe 18 zł. Przypieczętowaniem

Re: Tusk wizytator

kosztowałoby 40 - 50 miliardów złotych, a istnieje ryzyko że 4 miliardy niewykorzystanych środków z obecnej perspektywy budżetowej UE pójdzie się kochać, bo ich nie umieliśmy wykorzystać. 2) W drogownictwie powstają, poza rzeczywiście budowanymi autostradami A2 do Warszawy i A4, jakieś ogryzki połączeń

Re: To jest ten dzień! Mamy wreszcie zjazd z auto

decyzjami politycznymi. Już Rzymianie wiedzieli jak budować drogi - skąd pochodzi przysłowie: "wszystkie drogi prowadzą do Rzymu". Rzym był centrum, od którego odchodziły drogi we wszystkich ważnych kierunkach. Podobnie Niemcy Pruskie budowały swoją sieć dróg - zaczynając od połączeń pomiędzy

Re: Ciekawe czy Angela zamknie stadiony?!

tylko na poznańskiej Ławicy (oraz dawno temu na Etiudzie w Warszawie), i porównując je do lotnisk w Europie (UK, Francja, Włochy, Hiszpania, Niemcy i Irlandia) na których byłem to jest porażka! Twoich wypocin o wiecznym internaucie oraz kolegi który Tobie odpisał, że jestem wyborcą PiS nie komentuję

nie zgodze sie z panem autorem:)

autostrada Wroclaw-Warszawa (albo chociaz droga ekspresowa), ekspresowa Wrocław- Poznan, a pozniej Gdansk.. i autostrada Niemcy - Wroclaw -Kraków - Ukraina te drogi nigdy nie zrobią nam szkody, to czysty zysk pod kazdym wzgledem no chyba, ze bedą platne i bedą kosztowały jakies chore pieniądze

"podnieśmy dopuszczalną dawkę alkoholu przy której

"podnieśmy dopuszczalną dawkę alkoholu przy której można prowadzić" Wybrane przez nas pOSŁY podniosły nie tak dawno dopuszczalna szybkość na naszych "autostradach" z obowiazujacych w niemal całej Europie 130km/godz do 140 km/godz chyba tylko po to by zachęcić do drogowego

Re: Czasem patriotyzm musi być brutalny

to osiągnąć kupując teren wroga, niż go podbijając. Kiedyś niemcy rozjechały nasz kraj do spółki z Ruskimi, bo nie zgodziliśmy się na eksterytorialną autostradę. Dzisiaj niemcy do spółki z Ruskimi kładą nam pod nosem rurę, mającą na celu możliwość odcięcia dostaw gazu do Polski, Białorusi etc, bez

~tak to widzę:

Europie towarów a jednocześnie przestrzeń taniej wręcz niewolniczej siły roboczej. kiedyś Niemcy wywoływały wojny i produkowali czołgi ,dzisiaj nie wojują karabinem a mercedesami i walutą i elitą polityczną którą mają.Kiedyś Niemcy wywozili Polaków do siebie na roboty,dzisiaj Polacy sami na roboty do

Re: Najgorzej jak się wypowiada pseudoekspert

można jeździć maksymalnie 120km/h. Czy to tez oznacza, że to nie autostrada, bo u nas jest 140 a w Niemczech gdzieniegdzie bez limitu? Zalinkowany przykład z Niemiec pokazał, że na jednej tej samej linii mogą jeździć zarówno konwencjonalne pociągi z prędkościami 140km/h jak i szybkie z prędkościami 300

Re: a to Niemcy właśnie

drogie drogi? No coz......:S Dziennikarzyna nie wylicza ile to w Polsce kosztuje. Otoz przejazd autostrada z Warszawy do granicy niemieckiej W JEDNA STRONE kosztuje "tylko" 20 Euro ( w przeliczeniu). Czyli wycieczka do Niemiec z Warszawy tam i z powrotem - 40 Euro. Za te pieniadze bedzie

W całym kraju likwidują posterunki policji, u n...

. Podsłuchiwanie dziennikarzy przez ABW 8. Zakup samolotów Bryza bez przetargu, 9. Podwyżka podatku VAT, 10. Podwyżka podatku gruntowego, 11. Ceny paliwa w górę,mimo spadku cen ropy na światowych rynkach juz od wielu miesięcy. 12. Gaz w górę, płacimy za ten sam rosyjski gaz więcej niż Niemcy czy Anglicy ( to się

Re: W pułapce wysokich cen mieszkań

> Jak dużo mieszkańców posiada Brema ? co ty w ogóle porównujesz ???????????????????????????? w ciągu paru godzin możesz zjechać setki kilometrów przez niemcy samochodem po 3 lub 4 pasmowych autostradach, superszybkimi pociągami, wygodnymi, w których nie śmierdzi kupą itd, w miescie bezpiecznie

Re: Dlaczego ludzie Buczą na Tuska i grande

złotych. 26. Wzrost bezrobocia do 13%, przez co 3.2 mln dzieci w Polsce żyje na skraju nędzy, 27. Wzrost liczby bezdomnych, 28. Obietnica wybudowania trzech tysięcy km autostrad i dróg ekspresowych 29. Nowo oddana trasa S8 której 1km kosztował 200 mln nadaje się już do generalnego remontu! 30. Wstrzymanie

Re: Takiego budrelu jak teraz nigdy w W-wie nie b

> Obwodnica autostradowa, jak i sama autostrada to inwestycje centralne, rządowe > i > idące poniekąd ze znienawidzonej Warszawy. Potem się mówi, że cały naród buduje > metro w Warszawie, Tyle, że ta cała obwodnica z największym mostem w Polsce będzie kosztować tyle co 1,5 KM metra w

Błąd w rozumowaniu, pomylne pojęcia, itd

), bądź pospołu z komunalnymi (m.in Warszawa, Kraków, miasta GOP). Idźmy dalej - postulujesz likwidację usługi publicznej Ręce opadają! Ale spróbuję wyjaśnić, bo nie na pewno Cię przekonam. Po mieście trzeba się poruszać. Jak to wygląda w sytuacji, w której każdy zainteresowany mieszkaniec zapewnia sobie

Sukcesy PO :(

złotych. 26. Wzrost bezrobocia do 13%, przez co 3.2 mln dzieci w Polsce żyje na skraju nędzy, 27. Wzrost liczby bezdomnych, 28. Obietnica wybudowania trzech tysięcy km autostrad i dróg ekspresowych 29. Nowo oddana trasa S8 której 1km kosztował 200 mln nadaje się już do generalnego remontu! 30. Wstrzymanie

Re: Będą pieniądze unijne na budowę Term Cieplick

budowie obwodnicy południowej. To akurat bardzo dobra wiadomość. Zobaczymy..... A korki? Niemcy, Francuzi, Anglicy mają je nawet na czteropasmowych autostradach. Zatem wszystko przed nami :-)))

Jesteśmy w Polskiej Dupie

, do lekkiego remontu), czas dojazdu do centrum 30 min. (bez korków). Pod Berlinem trochę drożej taka impreza kosztuje ale Niemcy pokazują iz jak ktoś o obywateli dba to i mieszkania sa tanie i przyrost naturalny spory (w 15 lat Berlin urósł z 3 na 5 mln - część to migracja). Może czas pomyśleć o

Re: Sukcesy ...

gruntowego, 11. Ceny paliwa w górę,mimo spadku cen ropy na światowych rynkach juz od wielu miesięcy. 12. Gaz w górę, płacimy za ten sam rosyjski gaz więcej niż Niemcy czy Anglicy ( to się nazywa przyjaźń polsko-rosyjska po 10kwietnia 2010 ) 13. Kredyty w górę,oprocentowanie najwyższe w Europie. 14. Żywność w

Re: To znaczy co?

jaki udalo nam sie "wyczaic" podczas corocznego przemierzania Niemiec w drodze na nartych kosztuje 50 euro za 2-osobowy pokoj. W Polsce mozna spokojnie znalezc za 100zl o tym standardzie. Hotele sredniej klasy w Gdansku to koszt ~ 200 zl. W Niemczech w Dortmundzie nie udalo mi sie znalezc nic

Dlaczego lepsza droga ekspresowa?

Z bardzo prostej przyczyny. Tak biednego kraju jak Polska nie stać po prostu na płatne autostrady!!! Jest to nasze solidarnościowe zidiocenie, polegające na tym, że pozwolono na taki liberalny przeżytek i dewiację, jakimi niewątpliwie sa prywatne autostrady!!! Dlaczego Niemcy tak dobrze się

Re: Lepsza autostrada czy droga ekspresowa?

mld Euro. Kilometr autostrady wybudowany przez Niemców kosztuje średnio 6 mln Euro. Ponieważ polscy robotnicy budowlani są za drodzy i nie potrafią trzymać jakości autostrady powinni wybudować w Polsce Niemcy. Po niemieckich cenach licząc (tu warto zauważyć, że wybudowanie kilometra autostrady w

Re: ile zapłacę za autostrady

myśli opłaty za autostrady Jadąc przez Niemcy i Francję do Hiszpanii - odcinek w 2 strony na Costa Brava (Francja, ESP) kosztuje ok. 100 EUR za auto osobowe. Co do ESP im dalej - tym więcej autostrad bezpłatnych. Pozdrawiam!

Re: logika tornsona

. Nigdzie w Europie nie ma wiekszych kosztów utrzymania mieszkania > (w stosunku do zarobków) niż w Polsce. > Nie wiesz o czym piszesz. U Ciebie w Niemczech litrl mleka kosztuje 1,3 Euro? Nie, 60 centow. I tak jest ze wszystkim we Francji Jedyne co po tej stronie Renu jest tansze niz w niemczech

Re: I gdzie to wielkie wstrzymywanie budów???

) O takiej zależności to w przypadku Warszawy możesz zapomnieć z prostych przyczyn: - ilość sensownych lokalizacji w sensie dojazdu jest niewielka i specjalnie nie wzrośnie bo poza dalekimi obrzeżami przyszłej autostrady pozostałem wyloty z Wa-wy są już nieźle zabudowane (to nie Niemcy czy Francja

Re: polecam:-) fragment o drogach i metrze:-)

, genialną wizję? - To wersja a la Breżniew. Pomysł z czasów moskiewskiej olimpiady w 1980 r. Wtedy ZSRR starał się wmówić Polakom, że Warszawa jest nic nieznaczącą dziurą, którą nie warto się zajmować, i powinna być z boku. Im dalej autostrada będzie od Warszawy, tym mniej tam Polaków, więc Niemcy i

Re: zwolennikom redystrybucji

zupelnie nie nadaza za tym co sie dzieje. autostrad > y i drogi ekspresowe musza byc budowane bo tu sa zaleglosci najwieksze Drogi między miastami - TAK (chociaż unijny White Paper z 2001 roku też nie pozostawia złudzeń takim jak ja miłośnikom podróży samochodami - przyszłość należy do kolei. Zresztą

Re: to walka o ustrój państwa i odpowiedzialność

drobiazgi jak 13,5 procentowe bezrobocie albo trzykrotnie niższe od europejskiej średniej wskaźniki wydajności i konkurencyjności, to pikuś, zwłaszcza, że za to koszt pracy mamy w Europie najwyższy. Miarą naszej pozycji międzynarodowej jest zaś stałe miejsce pod europejskim stołem, u nogi kanclerz Niemiec

Re: Chłoptaś w majteczkach uganiający sie za piłk

przy akompaniamencie usłużnych mediów i owacji ćwierćinteligentów w sposób skrajnie nieudolny ten program wdraża. Tusk obiecał, że na Euro 2012 gotowe będą wszystkie trzy Autostrady : A1 z Gdańska przez Łódź i Śląsk do granicy z Czechami, A2 od granicy z Niemcami przez Poznań, Łódź i Warszawę do

za trzy lata sprawdzimy

linii kolejowych, blisko 450 km autostrad i dróg ekspresowych, a docelowo aż 3 tys. km. Pozostało 2,5 roku by wybudować autostradę z Wrocławia do Poznania, czy z Wrocławia do Warszawy. Znacznej części autostrad i dróg nie ma nawet na papierze. Wirtualne inwestycje Część inwestycji w ogóle nie doczeka

Cjong dalszy nastempuje

tym mieście to cud! Znaleźć takie miejsce bezpłatne to NIEMOŻLIWOŚĆ! Nawet podjechanie w pobliże dworca PKP w Zakopcu kosztuje kilka złotych, więc podróżny musi w biegu wyskakiwać z auta na główną ulicę miasta, by z niej dostać się na dworzec. Coś jakby w Warszawie musiał wyskakiwać przy Alejach

Świętokrzyskie też musi wygrać na Euro 2012

Super, że mamy Euro ale według mnie Kielce nie wyjdą na tym najlepiej. Po pierwsze to maleją szanse na centrum sportowe (lodowisko, basen olimpijski) bo kasa z państwa i z unii będzie szła na nowe stadiony, autostrady itp. Będziemy musieli większość wyłożyć z własnej kasy. Do tego ceny

Re: PODRÓŻ AUTEM DO WŁOCH - CO RADZICIE POCZĄTKUJ

Warszawy bez żadnych problemów i korków po drodze wyjeżdżasz o 1 w nocy i tego samego dnia około 18 jesteś na miejscu (środkowe włochy). We włoszech autostrada kosztuje, płaci się na bramce, w Niemczech za darmo, w Polsce za darmo syfne drogi w Austrii podobno się płaci ale ja nie zauważyłem i

OBWODNICA JEST POTRZEBNA a nie GOSPODARCZY SABOTAŻ

> jakby nie patrzeć autostrady są potrzebne. I autostrada w warszawie też jakby nie patrzeć autostrady są potzebne ale nie w środku miasta i potrzebne są również OBWODNICE - czy ktoś z tych tutaj "nowoczesnych" słyszał już o istnieniu takiego zjawiska gdzieś na świecie? ale

Re: Samochod z USA

jedyny, np na autostradach Niemiec wozy na numerach amerykanskich sa czesto spotykane. Wpisz odpowiednie haslo w google i dostaniesz duzo linkow do firm oferujacych transport. Niedawno na drogach Anglii widzialem dwa wozy z bardzo daleka: Queensland i Western Australia. Transport z Australii jest

Re: głupoty opowiadasz MWM...

. Najpierw specyfikacja napisana w taki sposób, by wykluczyć firmy zagraniczne (czemu np; niemcy czy francuzi nie mogą nam budować autostrad!?) a potem - już po rozstrzygnięciu i wygrniu przetargu zmiana warunków aneksami. I tak - nagle biznesmeni z Autostrady Wlkp. dowiedzieli się, że ich na budowę nie

"Dlaczego Rosja i Niemcy buduja gazociag na dnie

"Dlaczego Rosja i Niemcy buduja gazociag na dnie Baltyku ?" Dlatego ze nie dostali od nas ani odpowiedzi ani gwarancji ze odcinek przebiegajacy przez nasz kraj zostanie na czas zbudowany. Przez 20 nie potrafilismy zbudowac zadnej nowej lini kolejowej, zadnej nowej autostrady, nawet

Forsa musi iść na Euro 2012 dla paru snobów!

drogowe. W wersji minimalistycznej będzie to nas kosztować przynajmniej 25 mld zł. A mamy wybudować i zmodernizować 540 km linii kolejowych, blisko 450 km autostrad i dróg ekspresowych, a docelowo aż 3 tys. km. Pozostało 2,5 roku by wybudować autostradę z Wrocławia do Poznania, czy z Wrocławia do

Re: Autostrady będzie budować państwo - minister

sie nie najechelem, granica 20km po opuszczeniu biura, niemniej jednak woli informacji, roczna winieta na autostrady kosztuje 1100SKK czyli jakies 130PLN, 15-dniowa 250SKK, niecale 30PLN. Slowacja panstwo 8krotnie mniejsze, ale autostrad maja wiecej jak Polska. Wjazd do Austri, winieta na

Re: Zaręba miał wiele dobrych pomysłów

Od 1945 roku nie widac zadnej sensownej polityki morskiej.Niemcy dokonali odsiewu "morskich zapalencow" ktorzy rozumieli znaczenie gospodarki morskiej i kochali morze,tych ktorzy budowali Gdynie. Sprawy morskie zawsze byly o sa odsuwana na drugi plan.Podobnie jak budownictwo drogowe

Re: TGV to kosztowna zabawka

. Na jakiej podstawie tak wnioskujesz ? To sprawa nadzoru. Wiesz, że całym ruchem kolejowym (sygnaliacja i zwrotnice) w Niemczech steruje ledwie pięć nastawni ? Przy dzisiejszym stanie techniki i pięć nastawni jest Niemcom za dużo. Ostaną się tylko trzy, przy czym każda z nich będzie w stanie obsłużyć

Re: obiecanki cacanki

na Półwyspie Iberyjskim budowa tysiąca metrów autostrady kosztuje średnio aż 20 mln euro - tłumaczy Ignacio Gavira, który nadzoruje te inwestycje w Komisji Europejskiej. To nawet pięć razy więcej, niż cena za podobny odcinek w Polsce. We Francji, Wielkiej Brytanii i Włoszech sieć autostrad nie

Re: Wrocławskie inwestycje na Euro prawie według

inwestycji na Euro nie będzie zrobionych: > tramwaj plus do Leśnicy na Psie Pole > -torowisko dla T+ na Hubskiej i na Suchej w tym węzeł przesiadkowy > -obwodnica Leśnicy > -Aleja Stabłowicka > -Oś inkubacji > -Autostrada do Warszawy (dopiero są przetargi na S5) Nie S5 a S8, nie

Re: Przestroga Autokomis AIDIK Miłocin

autostrady, więc zajmuje im to mniej niż godzinę. Zresztą opłaty za diesle są wysokie, więc auto musi na siebie zapracować. Silnik to się gasi, jak się zepsuje. Czyli co, na lawetę i kręconko? REKLAMA Masz Rzadkie Włosy ?Możesz Je Zagęścić w Kilka Sekund. Nie Wierzysz? Zobacz To na Filmie !www

Re: W Monachium korki są nie tylko w szampanach

bedzie pełniła rolę korytarza z kierunku Pribałtka/Warszawa-Praga/Drezno, oraz Kraków/Kijów-Drezno/Berlin. Czyli główne połączenie Europy Wschodniej z Centralną i Południowo-Zachodnią. Tyle że autostrady pod Monachium mają po 5 pasów w jednym kierunku momentami, a ta pod Wrocławiem 2 bez pasa awaryjnego

Rzeczpospolita o autostradach...

W Hiszpanii autostrady buduje się trzy razy szybciej. Od 1990 roku średnio ich sieć wzbogaca się każdego roku o kolejne 453 km. I to mimo znacznie trudniejszych warunków naturalnych. Z powodu gór na Półwyspie Iberyjskim budowa tysiąca metrów autostrady kosztuje średnio aż 20 mln euro - tłumaczy

Dlaczego Hiszpanie są lepsi?

dlatego, że nie ma takiej potrzeby. Francuzi mogą się pochwalić siecią ponad 10 tysięcy kilometrów, a Włosi 6,6 tysiąca. Osobnym przypadkiem są Niemcy, gdzie od kilkunastu lat inwestycje szły przede wszystkim w gruntowną modernizację autostrad w b. NRD. Dlaczego Polska nie potrafi pójść śladami

Spowiedź handlarza

kiedyś w Niemczech? Ludzie tam do pracy jeżdżą po sto km w jedną stronę. Mają autostrady, więc zajmuje im to mniej niż godzinę. Zresztą opłaty za diesle są wysokie, więc auto musi na siebie zapracować. Silnik to się gasi, jak się zepsuje. Czyli co, na lawetę i kręconko? - Że co? Liczniki, rozumiem

lotniko glupota.szybki pociag=przyszlosc

), czyli jedną trzecią ceny zwykłego biletu lotniczego na tej trasie. Podobnie kilometr torów do jazdy z prędkością 300 kilometrów na godzinę kosztuje dwa razy mniej niż kilometr trójpasmowej autostrady. Poza tym tory zajmują pas o szerokości 25 metrów, a na trójpasmową autostradę trzeba aż 75-metrowego

Relacja z Evii 2005

pojechaliśmy w ub. roku do Grecji. Trasa dobrze znana, czyli Warszawa-Kraków-Chyżne(PL/SK)- B.Bystrzyca-Sahy(SK/H)-Budapeszt-Tompa(H/SCG)-Srboran-N.Sad- Belgrad-Nisz-Tabanovce(SCG/MD)-Gevgelija(MD/GR)- i do Grecji. Parę uwag praktycznych: -nie płaciłem za autostradę na Słowacji, jadąc obok Tesko w B

Re: Jestes stary, mozg ci sie zużył i bredzisz em

uprawnienia stron. Nie gryziesz sie faktem,że facet mieszka z facetem,ksiądz z gosposią czy klerykiem,a martwi cię to co jest głównie usankcjonowaniem praw tych ludzi,praw do miłości,praw majatkowych,praw do wspólnej starości.Przemyśl to. Co do oddawania ziemi Niemcom to gdybyś wczytał się uważnie w te

Re: Tak Yodo? :)

> przeczytaj uważnie. to nie ja postuluje s46 jako łącznik z autostradami tylko > Ty ;) zdecyduj się może wreszcie o co Ci chodzi ;) ale wybaczam :D No i nadal podtrzymuję... Bo bez sensu jechać np. do Niemiec, albo Czech z Kielc przez Kraków. Chyba, że postrzegamy, że nadrobienie 100km w tę

Platini:Nie ma takiej siły by odebrano na EURO'201

13 - tego czasem zimą, jest wiosnaSubject: GLOS_W_DYSKUSJI. doc GŁOS W DYSKUSJI warszawa 26.07.08r. Czy Polska i Ukraina mogą stracić EURO'2012 ? Zaniepokojony niedawnymi doniesieniami prasowymi, że Włosi, Francja, a ostatnio i Niemcy zabiorą

Autostradą do Niemiec już nie za darmo!

A co ten artykul robi w lubuskim wydaniu GW ?? To jest wazne info dla Poznania, Lodzi czy Warszawy. Jezeli juz piszecie o tym w ZG, to podajcie ile zaplace jadac z ZG do Poznania lub Berlina i gdzie mam na tą A2 wjechac. TO SA WAZNE informacje dla ZG a nie ile kosztuje odcinek z Nowego Tomysla do

Re: Do Rafisa

dzieci z Niemiec.Pytały ze > zdziwieniem "po co Warszawie śląskie zabytki?" > hmmmm i jak to ludziom wytłumaczyc? Czytając twoje mierne wypowiedzi odnosze wrażenie, że albo jesteś młodym chłopczykiem siejącym zamęt albo jakimś ślązakiem posiadajacym dwa paszporty. Przestań opowiadać

Problem z głową ;)

Europy (Niemcy, Benelux, Poln. Francja i Poludn. Anglia) > A Warszawa da sobie rade i bez polaczenia z Wroclawiem;) Zgadzam sie w 95%. Oby tylko jeszcze nasi decydenci uswiadomili sobie ze we Wroclawiu tez jest lotnisko... :) 5% niezgody na stwierdzenie ze nie ma pieniedzy:) Pieniadze SĄ. Pracuje na

Re: Za miesiąc autostrada A2 połączy Polskę z Nie

Obecnie trasa Warszawa - Niemcy kosztuje 3x13 PLN u Kulczyka oraz 19,91 PLN na panstwowej, czyli razem 59 PLN, poniewaz kilometr ponoc kosztuje okolo 25 gr z VAT to oznacza ze doplacimy jeszcze 25 PLN, czyli lacznie okolo 84 PLN. A jak oddadza jeszcze brakujace 100 kilka kilometrow do warszawy to

Re: Rzad: Chcemy autostrad, szybko, zaraz

miesięc żadnego? Wychodzi na to, że popieram amerykańców i budowaczy? Może tak, może nie. Też chcę autostrad i też nie chcę, by mi śmierdziało i hałasowało. Wystarczy zapytać kilku speców od czteropasmowych dróżek, z Niemiec, z Francji, nawet z USA, to nie powinno wiele kosztować, jak oni to robią

Re: Polska czy Wroclaw

wywłaszczenia NRD-owskich właścicieli) nie ulega wątpliwości, że malutki Dolny Śląsk pozbawiony zaplecza większego kraju i całkowicie zależny od sąsiadów nie potrafiłby by się oprzeć zorganizowanej fali rewindykacji własności przez Niemców (przypominam, że w Niemczech ani w Unii Europejskiej nie obowiązuje

Re: jakby przez łódź nie stryków chyba?

określenie "Y". Dlaczego? Bo linie, które połączą Warszawę z Łodzią, Wrocławiem i Poznaniem tworzą kształt litery "igrek". Inwestycję planuje PKP Polskie Linie Kolejowe, firma Grupy PKP zajmującej się infrastrukturą kolejową. Nie będzie to zwykła modernizacja istniejących linii - jak

GW: Superszybka kolej w Polsce?

? Bo linie, które połączą Warszawę z Łodzią, Wrocławiem i Poznaniem tworzą kształt litery "igrek". Inwestycję planuje PKP Polskie Linie Kolejowe, firma Grupy PKP zajmującej się infrastrukturą kolejową. Nie będzie to zwykła modernizacja istniejących linii - jak się to dzieje na trasie

Re: Nie dziwi mnie to

całym szacunkiem, jakby Ci to powiedzieć, sa 3 prawdy, Twoja jest trzecia. 1. A poważnie: załóżmy sytuację zarabiam 5000zł, mieszkanie kupuje za 300000zł (powiedzmy ze rata kosztuje mnie 1000zł miesiecznie) lub kupuje mieszkanie za 500 000zł (powiedzmy ze rata kosztuje mnie 1800zł). W pierwszym

Re: Na jakiej podstawie to stwierdzasz?

> Polska nigdy w historii nie stała na poziomie krajów Zachodnich, Śmiem wątpić. > więc jakim > cudem "geniuszu" żeś wyliczył że kiedykolwiek dogoniłaby Niemcy? A takim że NRD po upadku komuny wyglądał mniej więcej tak jak PRL, więc Polska w pewnym sensie dogoniła Niemcy

Cena wariantu ursynowskiego obwodnicy.

zmarnujemy miliony euro. W dodatku, gdyby A2 przechodziła w okolicach GK, to trasy w Warszawie musialyby być budowane z kasy stołecznej. Czyli pustej. Autostrady i trasy szybkiego ruchu buduje się tam, gdzie jest taka potrzeba. A taka potrzeba jest własnie w Warszawie, a nie w Górze Kalwarii. Niemcy, czy

GR_Evia_2005

/2namiotu plazowego. Tu spędzamy 3 dni (26.16E/2 noce). Gyros na greckim rynku w Argalasti i w drogę. Szukamy innego kempingu w miejscowości Platanias, ale ludzi mnóstwo (Niemcy, Holendrzy) i ostatecznie decydujemy się jechać na Evię. Mijamy urocze nadmorskie miasteczko Milinę i kierujemy się w stronę

GR-Evia-2005

/2namiotu plazowego. Tu spędzamy 3 dni (26.16E/2 noce). Gyros na greckim rynku w Argalasti i w drogę. Szukamy innego kempingu w miejscowości Platanias, ale ludzi mnóstwo (Niemcy, Holendrzy) i ostatecznie decydujemy się jechać na Evię. Mijamy urocze nadmorskie miasteczko Milinę i kierujemy się w stronę

Re: Erika Steinbach skarży się, że padła ofiarą n

Myślę że tym nie musi się zajmować Kaczynski tzn obliczaniem majątku poniemieckim , to pewnie jak z postu wynika jest już przez Niemców obliczone. To co nie jest obliczone to straty Polaków. Jak zauważyłaś lepiej byłoby gdyby Kaczyński swoją energie skierował na pracę dla Warszawy. Tylko zauważyć

Re: Wrocław-Łódź-Warszawa - info z Łodzi

. Pokazaliśmy, że już dziś z Wrocławia o godzinę krócej jedzie się do stolicy Niemiec niż Polski. I że w 2008 roku do Berlina dostaniemy się samochodem w trzy godziny, a do Warszawy nadal będziemy się tłuc grubo ponad pięć. Wreszcie sami przejechaliśmy tę trasę. Na ponad pół godziny utknęliśmy w korku w

OBIECANKI...Wrocław - Łódź - Warszawa

. Pokazaliśmy, że już dziś z Wrocławia o godzinę krócej jedzie się do stolicy Niemiec niż Polski. I że w 2008 roku do Berlina dostaniemy się samochodem w trzy godziny, a do Warszawy nadal będziemy się tłuc grubo ponad pięć. Wreszcie sami przejechaliśmy tę trasę. Na ponad pół godziny utknęliśmy w korku w

Udało się!

Wrocław - Łódź - Warszawa, powstanie w ciągu pięciu lat, a nie jak do tej pory zakładano po 2013 roku. Ruszyły już prace przygotowawcze. Dziękujemy za pomoc fot. Paweł Relikowski Pełnomocnik rządu ds. budowy autostrad Jan Kurylczyk obiecał podczas wizyty w Łodzi, że S8 będzie przechodzić w pobliżu tego

Re: Polska czy Wroclaw

konstytucyjny skazał za podeptanie integralności Republiki Czeskiej ? > 3. Gdyby pełna landyzacja była takim dobrym pomysłem, to np. Niemcy by się > podzieliły. Temat autonomii pojawia się prędzej czy później wszędzie, gdzie bogate regiony zmuszane są do wspomagania biedniejszych przez dłuższy okres

Czy ktoś tu jeszcze rządzi?

przejmując się zbytnio tym, że rezerwy walutowe w 2007 r., czyli tzw. polskie zaskórniaki albo inaczej zapasy na czarna godzinę spadły aż o blisko 12 mld zł i spadają dalej. Rok 2008 będzie nas i NBP kosztował jeszcze więcej, ale o tym przecież wielokrotnie uprzedzał i pisał Cezary Mech. Tymczasem były

Wróciłem z Livigno - wrażenia

Wróciłem w niedzielę z Livigno. Wrażenia - takie sobie.. .do tej pory jeździłem głównei do ValGardeny i przy niej Livigno wypada dość blado pod względem narciarskim, ale po kolei.. Dotrzeć tam jest dość ciężko - 1380km z Warszawy (jazda przez Czechy, Austrię, Niemcy, Austrię i Szwajcarię), w

Re: Jeszcze raz mike

Zaczne dziciuchu od tylu.System funkcjonuje,tyle ze jego funkcjonowanie pochlania okolo 20% wplywow z poboru winiety na niemieckich autostradach.System Francuski pochlania okolo 4% wplywow do kasy Republiki wplywaja miliardy z podatkow,autostrady sa w lepszym stanie(dzisiaj wedlug danych

Superszybka kolej w Polsce ?

;igrek". Inwestycję planuje PKP Polskie Linie Kolejowe, firma Grupy PKP zajmującej się infrastrukturą kolejową. Nie będzie to zwykła modernizacja istniejących linii - jak się to dzieje na trasie Warszawa-granica z Niemcami czy Wrocław-Katowice. Za sześć lat ruszy budowa zupełnie nowych tras przystosowanych do jazdy

Shinkansen w Polsce?

nazwy, ale już przylgnęło do niej określenie "Y". Dlaczego? Bo linie, które połączą Warszawę z Łodzią, Wrocławiem i Poznaniem tworzą kształt litery "igrek". Inwestycję planuje PKP Polskie Linie Kolejowe, firma Grupy PKP zajmującej się infrastrukturą kolejową. Nie będzie to zwykła

Kupujcie bo będzie drożej (a potem duuuużo taniej)

autostrad, dziurawe drogi itd) że - przy obecnym tempie odbudowy kraju (tak to trzeba nazwać) potrwa to jeszcze 25-50 lat! 8. Wszystko to oznacza dalszy wzrost liczby wyjazdów, nie beda więc potrzebne mieszkania - nikt tego nie będzie kupował. Spowoduje to spadek cen, myśle że do poziomu 500-1000 euro/m2 9

Polskie sposoby zatykania baltyckiej rury

budowie gazociągu rozmaitymi środkami. Inspirowane przez Warszawę protesty ekologów będą kosztować Gazprom setki milionów euro i co najmniej rok opóźnienia. Takich badań jeszcze nikt na świecie nie prowadził. Rosjanie wyznaczyli pas o długości 1200 kilometrów i szerokości dwóch tysięcy metrów, w

Re: samochodem naSycylię???-do Gosi26

na jakie pozwalał nasz samochód. Wyjechaliśmy z Warszawy raniutko tzn. jak nasz synek się wyspał. Jechaliśmy przez sześć godzin (pierwszy dzień podróży) do Jeleniej Góry bo tam był nasz pierwszy nocleg, darmowy u rodziny. Jasiek bawił się, jadł i spał bez problemu. No spał może trochę więcej bo chyba

Re: To ważna inicjatywa! Ile to bedzie kosztować.

Nie wmawiaj tu, że Holendrzy policzyli 400 lat temu ile wydadzą na budowę NY do chwili obecnej i dalej. Barcelonę zaplanowano urbanistycznie ponad 150 lat temu, Niemcy wyznaczyli krajową sieć autostrad w latach dwudziestych XX wieku i jeszcze ją tworzą,... U nas Warszawę budowano tak jak Płock /bez

Re: Co wy jestescie tak ciagle na nie??!!

gwarantuję ci, że tramwaje nr 42 i 47 - jeśli TP o nie zadba - posłużą dłużej, niż osiemsetpiątki. > To co lepiej o nic sie nie starac i trwac w marazmie? I nazekac > ze warszawa znowu dostala kase z uni i budzetu? No bo miala ambitne i > konkretne plany... Wkładasz w cudze usta słowa, które

tekst

Kto nie chce Lublinka? Sobota, 4 października 2003r. Nikt nie ma wątpliwości, że Łodzi potrzebne jest lotnicze połączenie z resztą kraju i zagranicą. Lotnisko na Lublinku musi być rozbudowane. Potrzeba na to tylko 50 milionów złotych, czyli tyle, ile kosztuje siedem cityrunnerów. Tych

Kuczyk wybudował świątynię, a GW/Pń mu liże d...

przytłacza swoim ogromem bardziej niż np. Pałac Kultury w Warszawie- ten stoi jednak na olbrzymim placu. Na urodziny Kulczykowej skorumpowana publiczna telewizja poznańska TVP3 przerwała normalny program, by między godziną 19.10 i 20.00 kosztem innych audycji (w tym "Rozmowy Dnia") transmitować

LISTY DO GW POD CENZURĄ?NL słusznie krytykuje PL

UCIEKA Wybudowanie tak potrzebnego nowego mostu obornickiego kosztowało 13mln zł. Jednak na remont sypiącego się wiaduktu górczyńskiego miasto nie ma pieniędzy. Nie wspominam o o stanie ul.Głogowskiej, będącej zarazem dojazdem do obwodnicy autostrady A2. Za to wkrótce wyjedzie na ulice Poznania 14

Przesłuchanie prez.POznania miało być tajne, ale

zarządu gdy obecną sitwę kierowana udałoby się kiedys odsunąć od koryta- co jest oczywiście niełatwe mając (też na wybory) taką kasę z TBS-ów plus regionalną TVP3 na swoich usługach- np. nie przesłała do Warszawy żadnego materiału o sprawie Kulczykparku, przez co nie było tego w Wiadomościach

PRZESŁUCHANIE prez.POznania miało być tajne, ale

zarządu gdy obecną sitwę kierowana udałoby się kiedys odsunąć od koryta- co jest oczywiście niełatwe mając (też na wybory) taką kasę z TBS-ów plus regionalną TVP3 na swoich usługach- np. nie przesłała do Warszawy żadnego materiału o sprawie Kulczykparku, przez co nie było tego w Wiadomościach

PRZESsłUCHANIE prez.POznania miało być tajne,ale..

zarządu gdy obecną sitwę kierowana udałoby się kiedys odsunąć od koryta- co jest oczywiście niełatwe mając (też na wybory) taką kasę z TBS-ów plus regionalną TVP3 na swoich usługach- np. nie przesłała do Warszawy żadnego materiału o sprawie Kulczykparku, przez co nie było tego w Wiadomościach

PRZESŁUCHANIE prez.Poznania MIAŁO BYĆ TAJNE, ale..

zarządu gdy obecną sitwę kierowana udałoby się kiedys odsunąć od koryta- co jest oczywiście niełatwe mając (też na wybory) taką kasę z TBS-ów plus regionalną TVP3 na swoich usługach- np. nie przesłała do Warszawy żadnego materiału o sprawie Kulczykparku, przez co nie było tego w Wiadomościach

PRZESŁUCHANIE prez.POznania miało byc tajne,ale

funduszy UE darowizny dla miasta, które podarowuje za 1/4 ceny działkę w centrum miasta?!!! A propos ostatniej krytyki ze strony Holandii. Nie możemy liczyć ze strony Holandii na taki Wersal, jak ze strony Niemiec- te w poczuciu winy za wojnę są dla Polski zdecydowanie bardziej miłe,co zresztą

Autostrada A12 (Niemcy)

Niemiecka autostrada A12 (niem. Bundesautobahn 12, BAB 12, Autobahn 12) łączy Berlin z Frankfurtem nad Odrą, gdzie przekracza granicę i łaczy się z polską autostradą A2. Jest częścią szlaku europejskiego E30 (Berlin - Poznań - Warszawa - Mińsk - Moskwa). Odcinek Dreieck Spreeau - Frankfurt otwarty

Warszawa

Warszawa; miasto stołeczne WarszawaUstawa z dnia 15 marca 2002 r. o ustroju miasta stołecznego Warszawy (). (skrót: m.st. Warszawa) – stolica i największe miasto Polski, położone w środkowo-wschodniej części kraju, na Nizinie Środkowomazowieckiej, na Mazowszu, nad Wisłą. Od 2002 r. miasto

Autostrada A15 (Niemcy)

Niemiecka autostrada A15 (niem. Bundesautobahn 15, BAB 15, Autobahn 15) jest częścią autostradowego szlaku Berlin – Wrocław. Biegnie od węzła Spreewald z niemiecką autostradą A13 do Polski, gdzie łączy się z polską drogą krajową nr 18. Ta obecnie jest przebudowywana

Autostrada A17 (Niemcy)

Niemiecka autostrada A17 (niem. Bundesautobahn 17, BAB 17, Autobahn 17, A 17) – stanowi część międzynarodowego szlaku E55. Jest połączeniem autostradowym od Drezna (A4) w kierunku granicy z Czechami i dalej do Pragi (D8). A17 powstała w ramach programu DEGES (Deutsche Einheit

Autostrada A4 (Niemcy)

Niemiecka autostrada A4 (niem. Bundesautobahn 4, BAB 4, Autobahn 4) ma docelowo przecinać Niemcy na osi wschód-zachód. Przebiega od przejścia granicznego z Holandią niedaleko Akwizgranu do granicy z Polską w Jędrzychowicach k. Zgorzelca, gdzie łączy się z polską autostradą A4. Jest częścią drogi

Tekst udostępniany na licencji Creative Commons: uznanie autorstwa, na tych samych warunkach, z możliwością obowiązywania dodatkowych ograniczeń. Zobacz szczegółowe informacje o warunkach korzystania.
Zasady zachowania poufności. O Wikipedii. Korzystasz z Wikipedii tylko na własną odpowiedzialność. Materiał pochodzący z Wikipedii został zmodyfikowany poprzez ograniczenie liczby przypisów. Wikipedia® is a registered tradmark of the Wikimedia Foundation.