honda civic moment obrotowy

Piotr Sielicki

Salon Paryż 2014 | Honda Civic Type R | Na ulicach w przyszłym roku

Salon Paryż 2014 | Honda Civic Type R | Na ulicach w przyszłym roku

Honda zaprezentuje na salonie samochodowym w Paryżu produkcyjną wersję swojego nowego hot-hatcha, czyli Civica Type R. Zapowiedzią tego wydarzenia są zdjęcia drugiej wersji konceptu oraz dane techniczne auta

Salon Paryż 2014 | Odświeżona Honda CR-V

Na salonie samochodowym w Paryżu obok prototypów nowych generacji modeli Jazz i HR-V, Honda zaprezentuje także model CR-V po liftingu

Salon Genewa 2013 | Honda Civic Wagon Concept

W przeddzień rozpoczęcia dni prasowych Salonu Samochodowego w Genewie, Honda opublikowała oficjalne zdjęcia koncepcyjnego Civika Wagon. Oto, jak prezentuje się japoński kompakt w wersji kombi

Honda Civic Tourer - Test | Pierwsza jazda | Powrót w dobrym stylu

Honda Civic Tourer - Test | Pierwsza jazda | Powrót w dobrym stylu

zapasowego, wysoka cena Honda Civic Tourer | Kompendium 1.6 i-DTEC 1.8 i-VTEC Nadwozie 5d, kombi Silnik R4, turbodiesel, 1597 ccm R4, benzynowy, 1798 ccm Moc 120 KM / 4000 obr./min. 142 KM / 6500 obr/min Moment 300 Nm / 2000 obr./min. 174 Nm / 4300 obr./min. Skrzynia 6-biegowa

Nowy diesel w nowym Civiku

Nowy diesel w nowym Civiku

jak dotąd pojemność 2,2 l., ale odznacza się lepszymi parametrami. Zamiast dotychczasowych 140 KM osiąga 150 KM, maksymalny moment obrotowy (350 Nm) jest dostępny w większym zakresie, niż dotąd. Udało się także obniżyć tarcie wewnętrzne w silniku. Na razie brak informacji o spalaniu, wiadomo tylko, że

Nowa Honda Civic | Galeria

Nowa Honda Civic | Galeria

. Jego zespół napędowy stanowi połączenie 1,5-litrowego silnika benzynowego i motoru elektrycznego o łącznej mocy 110 koni. Moment obrotowy trafia do przednich kół za pośrednictwem przekładni CVT, a energia elektryczna magazynowana jest w bateriach litowo-jonowych.Na czele gamy stanie Civic Si, napędzany

Honda Mean Mower | Najszybsza kosiarka świata!

Honda Mean Mower | Najszybsza kosiarka świata!

obrotowego, który współpracuje z sześciostopniową przekładnię z łopatkami do zmiany biegów. Stosunek mocy do masy wynosi 532 KM na 1 tonę. W rezultacie Honda Mean Mower jest w stanie rozpędzić się do ponad 209 km/h! Szacuje się, że pojazd przyspiesza od 0 do 100 km/h w czasie zaledwie 4 sekund! Trawę

Salon Frankfurt 2011 | Nowa Honda Civic

Salon Frankfurt 2011 | Nowa Honda Civic

Nowa Honda CivicTrochę z "jajka", trochę z "UFO" - tak wygląda 9. generacja Hondy Civic.Honda odświeża popularny model Civic. Autu nadano bardziej dynamiczną bryłę, poprawie uległa jakość materiałów wykończeniowych i zwiększono ilość miejsca.Stylizacja nowej Hondy Civic bazuje

Nowy diesel Hondy

Nowy diesel Hondy

Nowy diesel HondyZbudowany w technologii Earth Dreams ma łączyć dynamikę z niskim zużyciem paliwaNowy silnik Hondy zbudowany w technologii Earth Dreams ma pojemność 1,6 l, rozwija moc 120 KM (przy 4000 obr./min.) i oferuje 300 Nm maks. momentu obrotowego"Połączenie dynamiki i niskiego zużycia

Nowe diesle Hondy

Nowe diesle Hondy

, a z emisją poniżej 100 g/km i mocą maksymalną 120 KM (przy 4000 obr/min), a przy tym ma oferowąć najlepszą w klasie relację osiągów do poziomu zużycia paliwa. Bardzo dobre prowadzenie samochodu wyposażonego w nową jednostkę Hondy zapewnia 300 Nm maksymalnego momentu obrotowego, dostępnego przy 2000

Honda Civic z nowym dieslem - polskie ceny

Honda Civic z nowym dieslem - polskie ceny

, którymi będzie musiała kierować się konkurencja - tak nową jednostkę opisuje Tetsuya Miyake, szef projektu silnika 1.6 i-DTEC.Silnik 1.6 i-DTEC rozwija moc 120 koni mechanicznych (przy 4000 obr./min), oferuje kierowcy 300 Nm maksymalnego momentu obrotowego (przy 2000 obr./min), a w cyklu mieszanym na

Salon Nowy Jork 2013 | Kia Koup

Salon Nowy Jork 2013 | Kia Koup

całkiem spore. Świadczy o tym oferta wśród której znajdziemy Hondę Civic Coupe, Sciona tC czy właśnie Kię Koup.Koup powstał w ośrodku badawczym w Kalifornii. Technicznie bazuje na modelu Forte, ma jednak nadwozie typu coupe. Długie drzwi ułatwiają dostęp do przednich foteli i mają bezramkowe szyby

BMW M3 i M4 - tym razem z turbo

BMW M3 i M4 - tym razem z turbo

przez mające nadejść Euro 6 Honda Civic Type-R po raz pierwszy będzie musiała czerpać moc dzięki turbosprężarce. Także powstanie nowej Mazdy 3 MPS stoi pod znakiem zapytania przez konieczność opracowania nowego silnika z doładowaniem. Japońscy producenci nie są osamotnieni w swojej "traumie"

Honda Civic 1.6 i-DTEC - test | Pierwsza jazda

Honda Civic 1.6 i-DTEC - test | Pierwsza jazda

dwóch powodów - po pierwsze, powyżej 4 tys. obr./min. zaczyna być nieprzyjemnie głośny, po drugie, maksymalny moment obrotowy o wartości 300 Nm dostępny jest już przy 2 tys. obr./min., dzięki czemu Civic 1.6 i-DTEC jest nie tylko oszczędny, ale i dynamiczny. Inżynierowie Hondy zadbali też o odpowiedni

Koniec Civica Type R Sedan

Koniec Civica Type R Sedan

japońskiej fabryki Suzuka. Najmocniejszy Civic w wersji sedan napędzany jest wolnossącą, rzędową "czwórką" o pojemności 2 litrów, mocy 222 koni przy 8000 obr./min i maksymalnym momencie obrotowym 215 Nm przy 6100 obr./min. Motor połączono z 6-biegową, ręczną skrzynią. Wersja Type R ma seryjnie

Nissan Pulsar | Pierwsza jazda | Kompakty wracają do łask

Nissan Pulsar | Pierwsza jazda | Kompakty wracają do łask

wersji z manualną klimatyzacją razi staroświecki suwak obiegu powietrza. Nissan nie zamierza od razu konkurować z Volkswagenem Golfem. Przedstawiciele japońskiej marki mówią, że chcą rzucić wyzwanie takim autom jak Toyota Auris, Honda Civic czy Hyundai i30. Pod maską testowanego egzemplarza zamontowano

Honda CR-V 1.6 i-DTEC - test | Pierwsza jazda

Honda CR-V 1.6 i-DTEC - test | Pierwsza jazda

stosunkowo liniowa, a dzięki turbosprężarce o zmiennej geometrii łopatek efekt turbodziury w zasadzie nie występuje. Trzeba jedynie unikać przyspieszania, gdy na obrotomierzu jest mniej, niż 2000 obr/min. Silnik przed osiągnięciem maksymalnej wartości momentu obrotowego (300 Nm) jest dość ospały.Zastrzeżenia

Honda Civic - test | Pierwsza Jazda

Honda Civic - test | Pierwsza Jazda

i jedną już tylko wersją nadwoziową, Civikowi będzie bardzo trudno walczyć w nasyconym segmencie.Kompendium | Honda Civic 1.8 i-VTEC Nadwozie 5-drz., 5-os. Silnik benzynowy R4, 1798 ccm Moc 142 KM przy 6500 obr./min Moment 174 Nm przy 4300 obr./min Skrzynia 6-ręczna Napęd na przednie

Największe premiery Frankfurtu 2013 według Was

Największe premiery Frankfurtu 2013 według Was

momencie może wygenerować 700 KM mocy i 800 Nm momentu obrotowego. Audi sport quattro potrafi przyspieszyć od 0 do 100 km/h w 3,7 sekundy. Prędkość maksymalna to 305 km/h.fot. NewspressAudi Nanuk Concept | Niespodzianka AudiNajnowszą odsłonę francuskiego minivana można już oglądać u polskich dealerów marki

Rajdówki za 10 000 zł | Bądź jak Robert Kubica

Rajdówki za 10 000 zł | Bądź jak Robert Kubica

;amp;amp;amp;amp;amp;amp;amp;lt;/iframeOstatnimi czasy bardzo popularnym autem w amatorskich rajdach stała się Honda Civic. Fakt ten nie powinien nikogo dziwić, bo w ramach klas pojemnościowych w zasadzie każdy Civic oferuje większą ilość koni mechanicznych od swoich konkurentów, a dzięki

Koniec Alfy GT i Civika Type-R

Koniec Alfy GT i Civika Type-R

7 800 tys. obr./min, oraz maksymalnym momencie obrotowym 193 Nm, dostępny przy 5 600 obr./min. Efekt? Japoński kompakt osiąga setkę w 6,6 s i zdolny jest mknąć z prędkością 235 km/h.Najtańsza Honda Civic Type-R kosztuje w Polsce 103 800 zł. Następca ma zadebiutować jeszcze w 2011 roku.W galerii

Gorętszy Type-R zawita do Europy

Gorętszy Type-R zawita do Europy

, gorącej Hondy są raczej szczątkowe. Pewnym jest, że podobnie jak w przypadku dobrze już znanej europejskiej wersji Civic Type-R pod maską pracuje 2-litrowy, wolnossący silnik benzynowy. Subtelne modyfikacje w obrębie wysookobrotowego motoru pozwoliły jednak wycisnąć z niego dodatkową moc. Zamiast 201 KM

Mugen wielkości Atomu

Mugen wielkości Atomu

Atom Mugen powstanie z okazji dziesiątych urodzin Ariela. Z zewnątrz auto będzie można rozpoznać po unikalnym, agresywnym schemacie kolorystycznym nadwozia oraz okolicznościowych tabliczkach, podpisanych przez inżynierów obu firm.Sercem Atoma jest silnik Hondy (K20Z) znany z modelu Civic Type R

240 koni w Civicu

" w 6,6 s. W wersji firmowanej przez Mugena silnik zyska 40 dodatkowych koni i 19 Nm momentu obrotowego. Ostateczny efekt to 240 KM mocy przy 8000 obrotów na minutę i 212 Nm maksymalnego momentu, osiągane przy 6000 obrotów na minutę. To nadal mniej niż Megane RS (250 KM), Mazda 3 MPS (260 KM

Skoda Fabia RS | Test długodystansowy

podczas startu spod świateł z Hondą Civic Type-R daje wyobrażenie o jej możliwościach. Z danych producenta wynika, że RS rozpędza się do setki w czasie 7,3 sekundy i może pojechać 224 km/h, a maksymalny moment obrotowy 250 Nm dostępny jest w zakresie od 2000-4500 obr./min. Pierwszy kontakt Fabią RS zrobił

Honda Insight z każdej strony

Jak można było przypuszczać, Insight otrzymał hybrydowy układ napędowy, który zastosowano w modelu Civic IMA (Integrated Motor Assist). Główną jednostką napędową jest 4-cylindrowy silnik benzynowy o pojemności 1,3 litra, wytwarzający w tym przypadku moc 88KM oraz 123Nm momentu obrotowego. Silnik

Citroen Grand C4 Picasso | Test | Hi-tech po francusku

względy bezpieczeństwa. Z miejscem dla pasażerów pierwszych dwóch rzędów foteli nie ma problemu. Wszystkie fotele są przesuwane pozwalając na optymalizację podziału przestrzeni. Tylne fotele można złożyć jak w Hondach Civic, czy Jazz - podnosząc siedzisko i dosuwając cały fotel do oparcia przednich foteli

Większe hot hatche - wulkany emocji

Type R z turbo?Zobacz również test prawdopodobnie ostatniej Hondy Civic Type R.Pojemność silnika: 2.0Moc: 201 KMMaksymalny moment obrotowy: 193 NmPrzyspieszenie 0-100 km/h: 6,6 sekundyCena: od 102 900 złZOBACZ TAKŻE: Małe hot hatche - rozmiar nie ma znaczenia Najlepszy hot hatch dekady to... Samochody

Rally Fighter na targach SEMA

. Jak deklaruje Local Motors, do budowy pojazdu użyto dostępnych części innych producentów i łączono je lub przerabiano domowymi sposobami. Główny powód? Koszty. Amerykanie wyliczyli, że na przykład projekt tylnych lamp pochłonąłby 2 miliony dolarów i zastosowali te z Hondy Civic Coupe. Do napędu Rally

Samochody, które wkrótce wjadą do polskich salonów

Astra GTC, Honda Civic, Hyundai i40 Sedan, Mercedes SL czy Audi A1 Sportback. Ten ostatni to gustowny, pięciodrzwiowy kompakt (długość 3,95 m) z wyższej półki. Wersja trzydrzwiowa nie porwała tłumów, być może ze względu na małą funkcjonalność. Teraz pewnie się to zmieni. A1 ma wygodne, cztero- lub

Prosty design, prosta nazwa

wyglądzie auta.Patrząc na auto z przodu można doszukać się podobieństwa do głównego konkurenta, jakim ma być Honda Civic Coupe. Z daleka, gdy przetłoczenie na masce nie jest widoczne można by się pomylić. Z bliska widać, że styliści starali się uniknąć podobieństwa do pasa przedniego Civica, poprzez

Golf R tańszy niż myślisz

Wolfsburga dysponuje napędem na 4 koła (Haldex). Pod maską pracuje 2-litrowy silnik TSI o mocy 270 KM. Maksymalny moment obrotowy o wartości 350 Nm osiąga w przedziale 2500-5000 obr./min. W wersji z 6-biegowym manualnem Golf R rozpędzi się do "setki" w ciągu 5,7 s. Gdy na pokładzie zagości skrzynia

Sedanoraptory - Toyota Corolla vs. Honda Civic Sedan

przyciągnąć klientów, zarówno Toyota Corolla, jak i Honda Civic sedan musiały mocno urosnąć. Na tyle, by niemal dorównać swoim starszym braciom i siostrom - Honda Accord jest od Civica sedana tylko o 11 cm dłuższa i o 1 cm szersza. Avensis natomiast jest o 10 cm dłuższy od Corolli i tak samo szeroki

Honda CR-Z - test | Pierwsza jazda

jednego zaworu dolotowego w każdym cylindrze, a elektryczny motor wspomaga jej pracę przy niskich i średnich obrotach. Efekt to moc 124 KM przy 6100 obr./min i maksymalny moment obrotowy 174 Nm, osiągany już w zakresie 1000-1500 obr./min. Nowe dziecko Hondy ma przy tym zużywać średnio 5 litrów benzyny na

Dane techniczne

HONDA CIVIC 1.4Silnik: rzędowy, 4-cylindrowy, 16-zaworowy, o pojemności 1396 cm3Moc maksymalna: 90 KM (66 kW) przy 5600 obr./minMaksymalny moment obrotowy: 130 Nm przy 4300 obr./minNapęd: na koła przednieSkrzynia biegów: 5-stopniowa, ręcznaHamulce: przód - tarcze wentylowane, tył - bębny, ABS

Dane techniczne

TOYOTA COROLLA 1.4Silnik: 4-cylindrowy, 16-zaworowy, ze zmiennymi fazami rozrządu, o pojemności 1398 cm3Moc maksymalna: 97 KM (71 kW) przy 6000 obr./minMaksymalny moment obrotowy: 130 Nm przy 4400 obr./minNapęd: na koła przednieSkrzynia biegów: 5-stopniowa, ręcznaHamulce: tarczowe, ABSOgumienie

Honda Civic Type R - diabelska siła

Podyskutuj o Hondzie Civic Type R i jej cenie Zawsze skupiała na sobie uwagę, kiedy pojawiałem się z nią w towarzystwie. Nie była pięknością, ale miała silną osobowość i nie starała się nikogo udawać. Chyba tym przyciągała do siebie żądnych emocji typów, którzy znudzeni pięknem i

Honda Civic VIII - test | Pierwsza jazda

nie zauważyłem rażącego czerwonym kolorem przycisku start. To już znamy z Hondy 2000. Nie tylko tym przyciskiem Civic nawiązuje do sportowego roadstera. Spoglądam przed siebie i widzę dwa stopnie na kokpicie. Obrazują - jak wytłumaczono - dwa poziomy komunikacji auta z kierowcą. Wyższy - dalej

Honda Civic 1.4i LS High

Wybraliśmy kompaktową Hondę z 5-drzwiowym nadwoziem, napędzaną podstawową benzynową jednostką 1.4 (osiągającą maksymalnie 90 KM) plus najbogatszą odmianę wyposażenia LS High. W tej specyfikacji Civic powinien zapewniać komfort podróżowania nawet podczas wakacyjnych wojaży. Obecnie popularne

Civic Type R, Leon Cupra i Megane Sport F1 w teście

do 6300 obrotów. Ale w tym silniku ważniejszy jest moment obrotowy. 300 Nm czeka w gotowości, kiedy wskazówka znajduje się pomiędzy 2200 a 5500. I to najbardziej różni go od Hondy, w której na pik momentu obrotowego trzeba czekać do 5600 obr./min. W Seacie w przeciwieństwie do Hondy dźwięk wydechu

Mazda 3 - test | Za kierownicą

wykończenia. Wnętrze jest przyjemniejsze niż w Toyocie Auris i przypomina nieco to z Hondy Civic. Żadnych trzasków i pisków. W końcu to made in Japan. Górę deski rozdzielczej pokryto miękkim materiałem, a srebrny plastik nie sprawia wrażenia używanego do produkcji boomboxów. Mazda skrzętnie i sprytnie ukrywa

Wyniki

./minMaksymalny moment obrotowy: 130 Nm przy 4300 obr./minNapęd: na koła przednieSkrzynia biegów: 5-stopniowa, ręcznaHamulce: przód - tarcze wentylowane, tył - bębny, ABSOgumienie: 185/70 R 14Średnica skrętu: 10,4 mMasa własna: 1092 kgWymiary: 4460 x 1715 x 1445 mmRozstaw osi: 2625 mmPojemność bagażnika: 450

Dragstery po polsku

potem... Potężna siła wbiła ciało w fotel. Przez chwilę miałem wrażenie, że wystrzelono mnie z armaty, bo napęd 4x4 przeniósł moment obrotowy bez żadnego poślizgu kół. Ale była to naprawdę krótka chwila. Prędkościomierz pokazał 140 km/h, gdy zaczynamy hamować. Szkoda, że dystans był tak krótki. Gdyby do

Dane techniczne

Dane techniczne Dane techniczne - MINI COOPERS SSilnik: rzędowy, 4-cylindrowy, 16-zaworowy, ze sprężarką, o pojemności 1598 cm3Moc maksymalna: 163 KM (121 kW) przy 6000 obr./minMaksymalny moment obrotowy: 210 Nm przy 4000 obr./minPrędkość maksymalna: 218 km/hPrzyspieszenie 0-100 km/h: 7,4 s

Dane techniczne

Dane techniczne Dane techniczne - FORD MONDEO ST220 SEDANSilnik: widlasty, 6-cylindrowy, 24-zaworowy, o pojemności 2967 cm3Moc maksymalna: 226 KM (167 kW) przy 6150 obr./minMaksymalny moment obrotowy: 280 Nm przy 4900 obr./minPrędkość maksymalna: 243 km/hPrzyspieszenie 0-100 km/h: 7,1 sSkrzynia

Dane techniczne

. Peugeot 307 1.4 16V XS Honda Civic 1.4 16V LS High Fiat Stilo 1.4 16V Active segment rynku: klasa C klasa C klasa C

Honda FR-V

wysokoprężny 2.2 i-CTDi. Polski importer sprowadzi pod koniec roku wersję 2.0. W miarę ekonomiczna i cicha jednostka dostarcza 188 Nm momentu obrotowego przy 3000 obr/min. Od lipca 2005 r. FR-V dostępny będzie także z turbodieslem 2.2 140 KM.opinia auto+ Przyjemność z jazdy, funkcjonalna i innowacyjna

Konfrontacje: Fiat Stilo 1.4 16V Active/Honda Civic 1.4 16V LS High/Peugeot 307 1.4 16V XS

dowód. Stilo jest wyższy o 10 cm od poprzedniego modelu Bravo/Brava, Civic urósł o 12 cm, a "307" przewyższa "306" o 13 cm. Według mnie urodą może pochwalić się Peugeot. Jego linia, choć wzorowana na modelu 206, jest nowoczesna i harmonijna. Wpada w oko. Zarówno Honda, jak i Fiat w

Mazda 3 - test | Pierwsza jazda

wnętrzu. Siadam za kierownicą i przychodzi mi na myśl Honda Civic. Tam też nienagannie wykonana deska rozdzielcza podzielona jest na dwa poziomy komunikacji. Tuż pod przednią szybą, na środku kokpitu mamy ekran nawigacji, wyświetlacz komputera i radia, a tradycyjnie za kierownicą pozostawiono

Honda CRV

. Yoshiyuko Matsumoto wygoniono do Mediolanu. Miał nie wracać bez powalającego na kolana projektu. Udało się - Honda Civic to obecnie najodważniejszy kompakt.Wygląda na to, że podobnie było z człowiekiem odpowiedzialnym za wygląd nowego CR-V. Z tą różnicą, że zamiast do Mediolanu najwyraźniej wysłano go do

Wyniki, dane techniczne

Wyniki, dane techniczne WYNIKIplusy+ wyposażenieminusy- cena- wykończenie klapy bagażnikadane techniczneSilnik: rzędowy, 4-cylindrowy, 16-zaworowy, o pojemności 1769 cm3Moc maksymalna: 114 KM (84 kW) przy 5600 obr./minMaksymalny moment obrotowy: 158 Nm przy 2800 obr./minNapęd: na koła

Wynik, Dane techniczne

rail i turbosprężarką, o pojemności 1910 cm3Moc maksymalna: 115 KM (85 kW) przy 4000 obr./minMaksymalny moment obrotowy: 255 Nm przy 2000 obr./minPrędkość maksymalna: 192 km/hPrzyspieszenie 0-100 km/h: 10,3 s Skrzynia biegów: 5-stopniowa, ręcznaNapęd: na koła przednieWymiary: 4255x1755x1525 mmRozstaw

Skoda Octavia 1.2 TSI DSG - test | Za kierownicą

żonglują, a za cenę wygody nie zwiększają apetytu i nie odbierają silnikowi ikry jak kiedyś. Tyle teorii, ale jak tandem 1.2 TSI z DSG spisuje się w starciu z 1200-kilogramową Octavią? 8-zaworowy silniczek niemal od samego dołu tryska momentem obrotowym, a przekładnia dobiera biegi z gracją pianisty

Honda Civic 1.4 LS 3d

Civic (z ang. obywatelski) to auto w sam raz dla świadomego swych praw obywatela, przedstawiciela klasy średniej. Niezależnie od tego, z jakich przywilejów skorzysta Kowalski, zasiadając w japońskim kompakcie, to odzyska prawo do aktywnego wypoczynku - Honda wróciła do sportowego stylu. W ubiegłym

FORD FOCUS/HONDA CIVIC/PEUGEOT 307

do minivanów. To nic odkrywczego. Są szersze, wyższe i przestronniejsze niż dawniej. Jednym z samochodów, które zapoczątkowały taki trend, jest właśnie Focus, wystarczy spojrzeć na jego wymiary. Ale najnowsi konkurenci wyraźnie go przerośli. Zwłaszcza Honda Civic. Jej rozstaw osi i długość są

Dane techniczne

TOYOTA COROLLA WAGON 1.6 [VERSO 1.8]Silnik: 4-cylindrowy, 16-zaworowy, o pojemności 1598 cm3 [1794 cm3]Moc maksymalna: 110 KM (81 kW) przy 6000 obr./min [135 KM (99 kW) przy 6000 obr./min]Maksymalny moment obrotowy: 150 Nm przy 4800 obr./min [170 Nm przy 4200 obr./min]Napęd: na koła

Konfrontacje: Honda Civic IMA/Toyota Prius

na naszym rynku jest Honda Civic IMA. Ona również zdobyła wiele wyróżnień w światowych konkursach, chociażby kilkukrotnie w konkursie "Engine of the Year" (silnik roku).Toyota Prius. Zielona rewolucjaMieszany układ hybrydowy zastosowany w Priusie można określić jako technikę dnia

Honda IMA

Civic IMA to całkowite przeciwieństwo wersji TypeR. Ten ostatni, choć głośny, niewygodny i męczący, jest też szybki, ostry i gwałtowny. Burzy krew w żyłach i za to ludzie go kochają. Hondę IMA też można polubić, ale za jej... oziębłość. Czy lodówka może wywoływać wypieki na twarzy? Jednym z zadań

Wynik, Dane techniczne

, 4-cylindrowy, turbodiesel z common rail, o pojemności 1753 cm3Moc maksymalna: 115 KM (85 kW) przy 3800 obr./minMaksymalny moment obrotowy: 250 Nm przy 1850 obr./minPrędkość maksymalna: 196 km/hPrzyspieszenie 0-100 km/h: 10,7 sSkrzynia biegów: 5-stopniowa, ręcznaNapęd: na przednie kołaWymiary

Za kierownicą - Nissan Murano 3.5 V6

, że zamiast tradycyjnego paska moment obrotowy przenosi tu łańcuch.To jednak szczegóły. Dla użytkownika liczy się komfort, a ten jest świetny. Murano nie jedzie a płynie. Mniejsze wyboje - jak tory tramwajowe czy studzienki kanalizacyjne - wręcz dla niego nie istnieją. Tylko największe dziury potrafią

Dane techniczne

KONFRONTACJA - ZMIANA WARTYDane techniczne DANE TECHNICZNE TOYOTA COROLLA HONDA CIVIC VOLKSWAGEN GOLF Silnik: rzędowy, 4-cylindrowy, 16-zaworowy, o pojemności 1598 cm3 rzędowy, 4-cylindrowy, 8-zaworowy, o pojemności 1396 cm3 rzędowy, 4-cylindrowy, 8-zaworowy o pojemności 1595 cm3 Moc

Dane techniczne

(85 kW) przy 4000 obr./min]Maksymalny moment obrotowy: 221 Nm przy 3500 obr./min [255 Nm przy 2000 obr./min]Napęd: na koła przednieSkrzynia biegów: 5-stopniowa Selespeed [5-stopniowa, ręczna]Hamulce: przód - tarcze wentylowane, tył - tarczeOgumienie: 205/55 R 16 [195/65 R 15]Średnica skrętu: 11,1 m

Wyniki

obr./minMaksymalny moment obrotowy: 275 Nm przy 2000 obr./minPrędkość maksymalna: 189 km/hPrzyspieszenie 0-100 km/h: 10,5 sSkrzynia biegów: 5-stopniowa, ręcznaNapęd: na koła przednieWymiary: 4170x1730x1440 mmRozstaw osi: 2545 mmMasa własna: 1270 kgPojemność bagażnika: 280/1030 lŁadowność: 520

British International Motor Show - motorelacja

tym razem był jasnozielony. 300-konny silnik, 410 Nm maksymalnego momentu obrotowego, szpera i... jedynie przedni napęd. Na nawierzchniach asfaltowych ma być konkurentem dla japońskich czteronapędówek, jednak ciekawi mnie, jak daleko będzie od nich odstawał w zimie?Aby podkreślić swój dorobek Ford

Toyota RAV4 2.2 D-Cat 180X - test | Za kierownicą

Pamiętacie Toyotę Corollę 4WD albo Hondę Civic Shuttle z końca lat 80.? Kanciaste, podwyższone kombi z napędem na cztery koła potrafiły zabrać więcej i zajechać dalej niż zwykłe kompakty. Mimo to były autami, z których użytek robiło niewielu. Dopiero niecałą dekada później na ich zgliszczach

10 sposobów na oszczędną jazdę

. Nadużywanie jedynki wyraźnie podwyższa zużycie paliwa.6. Optymalnie zmieniaj biegiKiedy zmieniać bieg na wyższy? To najczęstsze pytanie zadawane w kontekście ekonomicznej jazdy. Odpowiedź brzmi: nim silnik osiągnie maksymalny moment. Pomijając wybitnie wysokoobrotowe konstrukcje (np. Honda S2000, Honda Civic

Opel Astra 1.6 Turbo - test | Za kierownicą

. To lepiej niż w Volkswagenie Golfie i Toyocie Auris (obydwa modele mieszczą po 350 l), Citroenie C4 (320 l) i Maździe 3 (340 l), ale gorzej niż w Renault Megane (405 l). 5-drzwiowe kompakty nokautuje Honda Civic z 465-litrowym kufrem, ale to dzięki przeniesieniu zbiornika paliwa pod fotel pasażera.Po

HONDA CIVIC 4d 1.4

- wszystkie masy wibrujące są doskonale wyważone. Z pojemności 1,4 l "wyciśnięto" 90 KM (67 kW), natomiast maksymalny moment obrotowy (130 Nm) osiągany jest bardzo wysoko, bo przy 4300 obr./min. Dlatego też w czasie jazdy, szczególnie przy wyprzedzaniu, gdy niezbędna jest odpowiednia dynamika

TOYOTA COROLLA/HONDA CIVIC/VW GOLF

Auta klasy C należą do podstawowego segmentu europejskiego rynku. Zarówno Toyota z najnowszą Corollą, jak i Honda z całkowicie nowym modelem Civic pragną podbić serca i kieszenie klientów Starego Kontynentu. Aby tego dokonać, japońskie samochody muszą być co najmniej tak dobre jak Volkswagen

Opel Astra OPC - królowa GTI

(100 340 zł), Honda Civic Type R (103 900 zł), Ford Focus ST (105 700 zł), Renault Mégane F1 Team R-26 (110 000 zł), a nawet sprowadzana na życzenie przez firmę Impex z Lublina - Mazda MPS 3 2.3 Turbo (101 900 zł). Opel Astra OPC kompendium

HONDA JAZZ/MERCEDES A 140

Chyba przyjdzie się pogodzić z tym, że coraz więcej samochodów przypomina większe lub mniejsze kopie vanów. Pięciodrzwiowe Stilo czy Civic, jak również kompaktowe auta długości poniżej 4 m coraz częściej przybierają kształt ekspresowych pociągów. Po Mercedesie Klasy A i Audi A2, Honda

ALFA ROMEO 147 1.9 JTD

silnika 2.4 JTD) jednostka ta rozwija moc 110 KM (81 kW) przy 4000 obr./min. Maksymalny moment obrotowy 275 Nm osiąga przy 2000 obr./min. Dzięki takim parametrom uzyskuje prędkość maksymalną 189 km/h i przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 10,5 s. W rodzinnym aucie te osiągi okazują się wystarczające. Biorąc

Konfrontacje: BMW Z4 3.0i/Honda S2000

rekini przód jeszcze gwałtowniej rwie do przodu. I tak aż do 10 000 obrotów. Jak dla mnie zbyt późno i zbyt głośno. S2000 jest kwintesencją dwoistej natury Hondy Civic 2.0i Type-R oraz Toyoty 1.8 TS (Celiki i Corolli). Wszystkie mają więcej koni niż niutonometrów. Ich duża moc bierze się ze zmiennych faz

Nowe Subaru Impreza | Galeria

wersji amerykańskiej trafi 2-litrowy bokser, za pośrednictwem 5-biegowej ręcznej skrzyni lub bezstopniowej skrzyni CVT drugiej generacji przekazujący moment obrotowy do kół obydwu osi. Zajmie on miejsce montowanej dotychczas jednostki o pojemności 2,5 litra. Generuje moc 148 KM i 197 Nm maksymalnego

Wielki mecz Japonia - Niemcy

) przy 6000 obr/min 64 KM (47 kW) przy 5400 obr/min maks. moment obrotowy: 90 Nm przy 4100 obr/min 112 Nm przy 3000 obr/min przyspieszenie 0-100 km/h: 13,6 s

Nowe Subaru Impreza

amerykańskiej trafi 2-litrowy bokser, za pośrednictwem 5-biegowej ręcznej skrzyni lub bezstopniowej skrzyni CVT drugiej generacji przekazujący moment obrotowy do kół obydwu osi. Zajmie on miejsce montowanej dotychczas jednostki o pojemności 2,5 litra. Generuje moc 148 KM i 197 Nm maksymalnego momentu obrotowego

Nissan 350Z - test | Za kierownicą

jak przepełniony odkurzacz i wyglądał na zabiedzonego. W Toyocie Celice nawet nie mogłem wygodnie usiąść. Hondą Civic Type R też się wielu zachwycało. Jej wysoko obrotowy silnik szybciej wywoływał u mnie rozstrój nerwowy niż wybuch adrenaliny. Ale kiedy na żywo zobaczyłem 350Z - lody stopniały. Nissan

RENAULT MEGANE II

2625 mm należy do jednych z największych w segmencie. Większy mają nieliczne auta, np. 5-drzwiowa Honda Civic - aż 2680 mm. Stąd obszerne wnętrze. Duży rozstaw osi sprawia - jak zapewnia producent - że auto zachowuje się stabilnie na drodze. W zawieszeniu przednim wykorzystano kolumny MacPhersona, z

Lexus RX 400h

dysponują maksymalnym momentem obrotowym, od najniższych obrotów znakomicie uzupełniają jednostkę benzynową. Dzięki takiej kombinacji i elektronicznie sterowanej, bezstopniowej skrzyni CVT Lexus RX400h przyspiesza płynnie, od zera aż do prędkości 200 km/h (ogranicznik).Jak każdy Lexus również ten jest

Konfrontacje: Mercedes Klasa A 200 CDI, 200/Ford Focus C-Max 2.0 TDCi, 1.8 16V Duratec/VW Golf V 2.0 TDI, 2.0 FSI

przedstawił go jako pierwszą wersję nadwoziową nowego Focusa! C-Max walczy więc na rynku nie tylko z klasycznymi rodzinnymi minivanami, takimi jak Renault Scenic czy VW Touran, ale także z pojemnymi i dobrze jeżdżącymi dużymi kompaktami, takimi jak Honda Civic, Peugeot 307 czy podobny do C-Maxa

Volkswagen Golf GTI

rasowymi znaczkami na klapach. Wogóle nie przyznaje się do chuligańskiej Hondy Civic Type R i bawarskiego znajomego z konwencjonalnym napędem BMW 1.Wyłącz ESP i wyjedź na tor wyścigowy. Tam GTI potrafi wyżłopać nawet 26 l/100 km. Oszołomiony wysokooktanowym paliwem popisuje się kozackimi wyczynami

Honda FCX Clarity

uzyskuje maksymalny moment obrotowy o wartości 256 Nm. Warto w tym momencie zaznaczyć, że silniki elektryczne mogą pracować od zera obr/min i przy tej wartości uzyskują już swój maks. moment obrotowy.Wodorowa Honda jest samochodem o wymiarach niemal identycznych, co nowy amerykański Accord. FCX mierzy 4,83

Konfrontacje: BMW 120i, 120d/Alfa Romeo 147 2.0 TS Selespeed Distinctive/Audi A3 2.0 FSI, 2.0 TDI Ambiente

Nowe BMW serii 1 zmierzy się z silną grupą rywali z różnych warstw klasy kompaktowej. Stawią mu czoło topowe wersje VW Golfa, w tym sportowa GTi, i eleganckie Audi A3. Nie zabraknie usportowionej, aspirującej do grupy premium Alfy 147, a także podrasowanych rodzinnych kompaktów, np. Hondy Civic

Toyota Prius II

(-) kiepsko = przeciętnie*dane fabryczne[Kompendium] Silnik spalinowy benzynowy, rzędowy 1497 ccm Moc 78 KM przy 5800 obr./min Moment obrotowy

Dane techniczne

1396 cm3, rzędowy, 4-cylindrowy, 16-zaworowy moc maksymalna: 90 KM (66 kW) przy 5600 obr/min maksymalny moment obrotowy: 130 Nm przy 4300 obr/min

Re: Motodziennik: BMW na topie

Wolnossący 2,0 l motor od Hondy Civic TypeR ma 200 KM i przyspiesza minimalnie gorzej od tej 280 konnej Astry, a są to samochody o tej samej klasy jeśli chodzi o wielkość. I gdzie są te przeszczepy od momentu obrotowego?

Re: Opel Ampera | Pierwsza jazda

Bardzo miękkie zawieszenie i, uwaga, TYLKO 9 s do setki. Po pierwsze - jakie tylko - aż. Przecież to słynne silniki elektryczne o magicznym momencie obrotowym. I aż 9 sekund? Jasne, że waży 1700 kg - ale samochód elektryczny to cały samochód, nie tylko silnik. Elektryki są przyszłością - jesli w

Re: No i stalo sie... jezdze honda!

chickenbaby napisał: > Wydaje mi sie, iz granica jest mimo wszystko moment obrotowy. Kazda skrzynia > jest obliczona na dany moment i tak CVT w hondzie civic zdolna jest do > przenoszenia max momentu 144 Nm. Jeśli chodzi o moment to jak zarazie granica jest 350 Nm

Re: Motodziennik: Ranking niezawodnych

Najgorsze w opiniach o Hondzie Civic Type R (i ogólnie o japońskich wysokoobrotowych silnikach) jest to, że... każdy pseudo znawca idzie w zaparte i mówi/pisze, że silnik "TRZEBA KRENCIĆ!!!!!111111111111 BO NIE JEDZIEEEEEEEE!!!111111111". To jest jedna z większych bzdur oparta na

Re: Nowa Civic -opinie.

wiesz nowa honda civic jest autem na wskroś nowoczesnym i awangardowym wygląda rewelacyjnie i z silnikiem 1,8 l. bedzie też sportowa z tą jednostka w technice VTEC czyli rozwijanie momentu obrotowego juz od 2000 tys, obrotów na minute dostarczając wiele przyjemności z jazdy. Jeżeli ne patrrzy

Re: No i stalo sie... jezdze honda!

chickenbaby napisał: > Wydaje mi sie, iz granica jest mimo wszystko moment obrotowy. Kazda skrzynia > jest obliczona na dany moment i tak CVT w hondzie civic zdolna jest do > przenoszenia max momentu 144 Nm. > > > Miszasty: > Zrodlo:www.tas-moto

Re: No i stalo sie... jezdze honda!

Wydaje mi sie, iz granica jest mimo wszystko moment obrotowy. Kazda skrzynia jest obliczona na dany moment i tak CVT w hondzie civic zdolna jest do przenoszenia max momentu 144 Nm. Miszasty: Zrodlo:www.tas-moto.org/opcja.php?kat=leksykon&id=208 Schemat tworzą dwa koła pasowe, które

Re: honda civic czy opel astra III

,8tys obrotow w porownaniu do 4,4 tys > obrotow astry jest wynikiem zdecydowanie lepszym. na papierze różnie może się wydawać. Jazda na autostradzie z większa prędkością to zwryfikuje. Jak dla mnie obydwa silniki do tych aut są za słabe. Moment obrotowy z silnika 1,4 jest za niski do takiej masy

ludzie jaracie po to rocznik 2007, silnik staaary

to nic nie pomoze. Nie mowiac o roznicy w momencie obrotowym i przyspieszeniach. Odkad mam focusa rs (starego) docenilem co to dynamika przy malych predkosciach, w miescie jezdzi sie o niebo przyjemniej niz corolla ts ktora ma charaktertyke podobna do hondy

Re: Wybór 140 KM

chris62 napisał: > Przy jakiej prędkości obrotowej Civic 1,8 ma 140 KM? Na pewno powyżej 6 tys. > a moja dwulitrówka przy 5700 jak ją podkręcę na te obroty co ma 1,8 Civika np > przez zdjęcie ogranicznika elektronicznego to będę miał 180 KM. ...przy założeniu, że wykres momentu

Jeżdżę już długo

. Poprzednią Hondę Civic 90 KM trzeba było kopnąć na tróje. Teraz na 5 biegu nie ma problemów. Może to wiek, ale kiedyś byłem większym kozakiem za kółkiem. Im jestem straszy tym lepsze auto mam i mniej skłonności do szarżowania. W mojej codziennej jeździe, 20 km w jedną stronę, w terenie mieszanym, w górach

Re: Dlaczego 200-konny Accord z automatem przyspi

toczymy się przy obrotach 1200-2000 i jeśli > auto ma mały moment obrotowy ma też mało mocy (moc=moment*obroty) > to aby konkretnie przyspieszyć konieczna jest redukcja. Wszystko się zgadza. Dlatego silniki Hondy ogólnie są fajne do dynamicznej jazdy, ale do dominującej jazdy spokojnej komfortowe

Re: A to Ci dopiero patent!

śrubki i 1 rzepa. Rewelacja. Wymiana żarówki oświetlenia, montaż zestawu głośnomówiącego, naprawa zamka w drzwiach - każde z tych zadań zajmuje ~15 minut. W Renault Clio wymiana żarówki tablicy rozdzielczej wymagała wybebeszenia połowy przodu samochodu. W Hondzie Civic (wersja 5d '01) - płaska podłoga

Re: Powrót bezołowiówki

wrzucałem wykresy momentu obrotowego silników z tych aut. Obecnie część producentów robi jak Honda w w/w modelach, a część stosuje niskociśnieniowe turbodoładowanie (a nawet doładowanie kompresor + turbo jak w 1.4 TSI VW). Efekt: moment płaski jak powierzchnia zamarzniętego jeziora w bardzo szerokim

Nie palcie opon na zakretach prosze?

Wszystkie samochody ktore wymienacie sa przednionapedpowcami. jesli walicie ostro na zakrecie czy skrecacie na skrzyzowaniu to jest to. "przyspiesznie na momencie obrotowym" (nie wiem jaki jest techniczny termin po polsku) czyli opona sie slizga (nie koniecznie obie). Jesli macie

Nowoczesne silniki diesla - Honda

No i jest Honda z common-rail. Znalazlem podstawowe dane nt. silnika 1.7 CTDi, ktory bedzie montowany w modelu Civic, a mianowicie – pojemność 1686 cm3, moc 100 KM (74 kW)/4400 obr., max. moment obrotowy 220 Nm/1800 obr., wtrysk bezpośredni w układzie common-rail. Zrodlo: www.honda

Re: Całkiem zwyczajny Nissan Tiida

a honda > oferuje wysilony silnik 1.8 o mocy 140 KM z momentem obrotowym 174 nm Tak, tylko że ta Honda (civic)1,8 z kompletnym wyposażeniem (wersja executive) m.i. ESP, dwustrefowa klimatyzacja, ksenony, szklany dach, podgrzewane siedzenia, kosztuje 79 tysięcy, a więc trochę mniej niż ok. 92

Re: Całkiem zwyczajny Nissan Tiida

fotele. Nissan ma jeszcze standardoweggo bluetootha. W nissanie za 76000 jest wyposażenie porównywalne do civica, bez ksenonów ale z ESP. Mnie nowy civic zauroczył tylko przez chwilę. Silnik jak dla mnie nazbyt wysilony i ze zbyt małym momentem obrotowym. A i stylistyka nazbyt oryginalna - podoba się

Nowoczesne silniki diesla - Honda Civic

moment obrotowy 220 Nm i jest osiagany juz przy 1800 obr/min. Silnik 1,7 CTDi powstal ze wspolpracy z Isuzu i jest produkowany w polskiej fabryce w Tychach, razem z dieslami do Opli Corsa i Astra. Sam zas model Civic jest produkowany w brytyjskich zakladach Hondy." Zrodlo: AutoMotor i Sport nr 5

Re: Nowoczesne silniki diesla - Honda(Isuzu)

Gość portalu: Bryku napisał(a): > No i jest Honda z common-rail. Znalazlem podstawowe dane nt. silnika 1.7 CTDi, > ktory bedzie montowany w modelu Civic, a mianowicie – pojemność 1686 cm3, > moc > 100 KM (74 kW)/4400 obr., max. moment obrotowy 220 Nm/1800 obr., wtrysk >

Re: Był ktoś zobaczyć tego Aurisa?

Rzeczywiście kanapa tylna jest dość miękka, a kąt położenia jej oparcia można regulować. Siedzenia przednie też są bardziej miękkie od tych jakie mam w Astrze II. Zawieszenie jest bardziej komfortowe od tego w Astrze (a także w Hondzie Civic). Natomiast silnik 1,6 chociaż ma podwójne zmienne

Re: Silniki bez przepustnicy - jeszcze jedno

poniżej 90% maksymalnego momentu obrotowego. Liczy się nie tylko max moment obrotowy, ale jego PRZEBIEG - w topowych silnikach Hondy bardzo płaski. Do tego dodajmy szeroki zakres obrotów użytecznych (o bliskim maksymalnemu momencie obrotowym), krótko zestopniowaną skrzynię, i już wiemy, dlaczego Civic

Re: Szkoda... ale to porażka...

jest to kilka niutonometrów momentu obrotowego, na dodatek mierzonego przy wyższych obrotach silnika. o zadnym "niebie roznicy nie ma mowy. >> Co z tego, nissan 116 koni, Honda ma niby 140 le mierzone przy 6300 obr., a nissan przy 5600. Mniej wysilony silnik = dluzsza zywotnosc

Re: Pytanie -do hondziazy

- można stworzyć silnik o > bardzo płaskiej charakterystyce momentu obrotowego w bardzo szerokim zakresie > obrotów. Nawet mój stary Civic ma do dyspozycji 80%-100% maksymalnego momentu > obrotowego w zakresie 2200-7700obr/min. Rzadko zdarzają się silniki o takich > parametrach. CLS 350

Re: Jeszcze TANSZE instalacje LPG

OK, zapytam z ciekawości, może się skuszę... Jaki rodzaj instalacji proponowałbyś do Hondy Civic 1.8VTi. Dodam, że autko ma 170KM, ale przy 7600obr/min, i max moment obrotowy przy 6300obr/min (VTEC DOHC). "Czerwona strefa" zaczyna się przy ponad 8000obr/min. Wiem, że tego typu silniki

Re: moment obrotowy proszę o pomoc

Około 100 Nm ma silnik Escorta 1.3 (dokładnie to 103) natomiast silnik 1.4 ma około 110 Nm (109). Jesli chodzi o silnik 1.4 to moze on jeszcze jakoś konkurować z silnikiem Hondy.Silnik 1.3 nie może. Inna sprawa,ze poza samym momentem obrotowym powinieneś zainteresować się również mocą (Escort 1

Re: ROTFL -> Moment Skody...

d/vti5d/silniki5D97.html A tu wykres momentu z klasycznego silnika 8V (1.6 VW): www.chojnacki.com.pl/wykresy/167.doc Jak widać, w zaawansowanym silniku Hondy moment obrotowy na silniku sięgający 90% maksymalnego dostępny jest w zakresie 2200-7700obr/min, podczas gdy w silniku 8V produkcji VW

Re: korekta

niki27 napisał: > > jesli chodzi o silnik to jeden i drugi ma 110km wiec nie wiem o co chodzi. > > Megana nie ma 110 tylko 115 i na dodatek wyzszy moment obrotowy (Co jednak ma > znaczenie). Ma znaczenie, ale jakoś w testach porównawczych Honda jest dynamiczniejsza (zarówno

Re: Co wybrać - renault megane czy opel meriva?

No cóż jak już się wdajesz w polemikę: 1. osiągi... miałem hondę civic ktora faktycznie powyżej 4000 pokazywała co potrafi... Megane niestety potrafi niewiele i poza tym że głośniej wyje to moment obrotowy leci mu na pysk i jechac nie chce. 2. zawieszenie - na austostradach faktycznie takich

korekta

> jesli chodzi o silnik to jeden i drugi ma 110km wiec nie wiem o co chodzi. Megana nie ma 110 tylko 115 i na dodatek wyzszy moment obrotowy (Co jednak ma znaczenie). Nie wmówisz mi, że za te 65 tys. dostajesz esp w hondzie. Nie jestem pewien, czy w civic wogole mozna miec esp - a to bardzo

Re: Silniki bez przepustnicy - jeszcze jedno

zakresie > > od 2000 do 8000 obr/min silnik ten nie schodzi poniżej 90% maksymalnego momentu > > obrotowego. Liczy się nie tylko max moment obrotowy, ale jego PRZEBIEG - w > topowych silnikach Hondy bardzo płaski. Ja też o tym wiem i dlatego silnik w moim wozie oddaje 100% momentu w

Re: Pytanie -do hondziazy

zastosowania krótko zestopniowanej przekładni, co zwiększa moment na kołach deydujący o przyspieszeniu. > > Efekt - można stworzyć silnik > > o > > bardzo płaskiej charakterystyce momentu obrotowego w bardzo szerokim zakr > > esie > > obrotów. Nawet mój stary Civic ma do

Re: Silniki bez przepustnicy - jeszcze jedno

Gość portalu: Niknejm napisał(a): > M3 ma tylko zmienne fazy rozrządu. Tymczasem topowe silniki Hondy kręcą się do > 8000obr/min i powyżej bez żadnego pronblemu, Ale ten HAŁAS. zachowując wysoki dla danej > pojemności silnika moment obrotowy. S2000 - 208 Nm przy 7500 obr

Re: Pytanie -do hondziazy

także regulacja wzniosu zaworów, w wersji i-VTEC jest to dwustopniowa regulacja wzniosu i płynna regulacja faz. Mało silników (poza Hondą) ma coś takiego. Efekt - można stworzyć silnik o bardzo płaskiej charakterystyce momentu obrotowego w bardzo szerokim zakresie obrotów. Nawet mój stary Civic ma

Re: Bynajmniej :)

, gdzie stosunek moc/masa jest podobny, to okazuje się że takie porównanie jest niedopuszczalne. Bo civic jest w gorszej pozycji - bo honda nie potrafi zrobić skrzyni biegów, bo civic ciągnie parasol, bo honda nie potrafi zrobić zawieszenia, itp, itd. Ale w żadnym razie nie dlatego, że zwykła fizyka

Re: civic 5D 1,4LS 30th, corolla1,4 terra, fokus

do Civica 3D (choć mniejsze niż w przypadku Civica 5D). Czyli odpowiedz sobie na pytanie, jak dużo miejsca w środku autka potrzebujesz. Dodatkowo weź pod uwagę, że Jazz to auto miejskie (z ośmiozaworowym silnikiem), o nieco innej charakterystyce momentu obrotowego niż Civic - ładnie ciągnie w

Re: Nowa Honda Civic 4d

Gość portalu: A napisał(a): > Czy ktos jezdzil nowa Honda Civic w wersji sedan, szczegolnie z silnikiem 1.6. > Czy jest duza roznica miedzy 1.4 i 1.6? Mogę Ci od razu powiedzieć, że różnica jest bardzo duża, choć nowym 1.6 nie jeździłem, za to mam doświadczenia z poprzedniej palety

Re: Ceny Golfa(sprzedaz juz w listopadzie)

. Accord 2.0: Moc max. 155KM Max moment obrotowy 190Nm Przyspieszenie 0-100km/h 9.2s Prędkość maksymalna 217km/h Rozstaw osi 2670mm Szerokość 1760mm Długość 4665mm Pojemnośc bagażnika 459L Średnie zużycia paliwa 8.0L Golf 2.0L (auto znacznie lżejsze!) Moc max. 115KM Max moment obrotowy 172Nm

Re: To akurat zwiększa MOC nie Moment

link do stronki, gdzie dokładniej to opisano: www.hondapl.org/technika/momobrvsmoc/momobrvsmoc.html Ponadto wyniki z hamowni dowodzą, że np. wydech kompletny Supersprinta do Hondy Civic 1.8VTi (zmniejszający opory wydechu) zwiększa moment i moc w szerokim zakresie obrotów. Co do wartości

Re: Do Kuzyna

obrotów użytecznych do 8500obr/min i bardzo płaski przebieg momentu obrotowego), BMW oferowało silnik 1.6 o mocy bodajże 102KM... Civic ten miał zmienne fazy rozrządu i zmienny skok zaworów zarówno na zaworach dolotowych, jak i wylotowych (VTEC DOHC). Obecnie Honda oferuje np. silnik 2.0L 240KM (wciąż

HONDA CIVIC VIII generacji ?

W/ 5700 obr/min ( maks. moment obrotowy 119 Nm/2800 obr) Z kolei następny 1.8 i-VTEC to już pocisk !!! 103 kW i 174 Nm/4300 obr/min to jest to. Przyśpieszenie od 0-100 km/h w 8,6 s. to świetny wynik. Tyle że jeśli nie będzie to współgrało z sztywniejszą charakterystyką tylnego zawieszenia to auto może

Re: Honda Civic Sedan 1.8 Executive | Pierwsza ja

@do ehg: hałas - tak ale to zależy od wyciszenia auta - w accordzie jest git, spalanie - bardzo porównywalne - generalnie turbo nie zmniejsza spalania, krótki żywot - ehehehe - nie żartuj - wysokoobrotowe silniki hondy są nie do zajechania, moment obrotowy - wystarczy redukcja biegu - oboroty

Re: Bzdura

. silnik 1.8 125KM VW (bez turbo). Tylko, że po przekroczeniu tych 5000obr/min moment obrotowy silnika VW zaczyna spadać, i zaraz trzeba już wrzucic bieg III, który mimo 'słabszego' przełożenia zapewni w VW lepsze przyspieszenie niż na II, przy bardzo wysokich obrotach. Natomiast w Hondzie moment

Re: Ciekawe rozumowanie!

). Jeśli porównamy silnik 1.4 Hondy z obecnej generacji Civica z poprzednim 1.4, to okaże się, że profil krzywek dobrano tak, by samochód był 'elastyczniejszy', tzn. żeby miał lepszy moment obrotowy w dolnym zakresie obrotów, kosztem momentu obrotowego w górnym zakresie obrotów. Dlatego niektórzy

Re: Nie myślałem, że ......

to salby wynik ale chcialbym zebys napisal czy > to byla taka liczba? Mocy już nie pamiętam. Zapadł mi natomiast w pamięć max moment obrotowy - zamiast 163Nm wyszło 130. > > A tutaj masz wyniki testów przeprowadzane u p. Chojnackiego (znany polski > > tuner) przed i po tuningu: >

Re: Dobry pomysł...

baty, nie wazne na ktorym biegu > przyspieszal. Benzynka byla... Honda Civic 1.4 Klekot to TDI PD 100KM. Ale Civic byl chyba slabszy? 90KM? No i chyba nie twierdzisz ze 75 KM w TDI da rade 110 KM benzynie? Nie chce mi sie we wzory wchodzic, ale zakladajac ze w miare sprawny kierowca bedzie trzymal

Re: do Niknejma

Gość portalu: Niknejm napisał(a): A tak swoją drogą jesteś w posiadaniu "rzadkiego przypadku" czyli samochodu o większej mocy niz momencie obrotowym.Kierując się samymi suchymi danymi technicznymi taki samochód nie ma prawa jeździć,a już na pewno nie wcześniej niż przy 6500 obr

Re: Klamstwo gazet? Silnik Fabii 1,4 lepszy od Yarisa

Gość portalu: Niknejm napisał(a): > Gość portalu: Wojtek napisał(a): > > > > A ile konikow ma ten silnik z Hondy, bo Fabia moze ciezsza jest? > > KM wpływają na prędkość maksymalną, nie przyspieszenia. Dla przyspieszeń > ważniejszy jest przebieg momentu obrotowego w

Re: Test nowego Mustanga Cobra

wzmocnione. Przyjedz do ameryki i zobacz ile jest hond civic ze 150,000 mil na liczniku i 1.5l silnikiem w znacznie lepszym stanie technicznym niz mustangi z ta sama liczba mil (zdziwisz sie). I co z twoja teoria. Ciezarowki, ale przyklad, lol. Ciezarowki to diesle z poteznym momentem obrotowym i

Re: statystyka ADAC

silnika) - przyspieszenie - moment obrotowy? - naped przod/tyl 4. funkcjonalnosc - ilosc drzwi - kombi? - wielkosc bagaznika, ilosc schowkow 5. bezpieczenstwo (dla mnie jest wazniejsze aktywne bezpieczenstwo niz pasywne - wole ABS i ESP z dwiema poduszkami zamiast szesciu bez ABS i ESP) - hamulce

Bynajmniej :)

; rózni sie nawet o 3 sekundy, lancia delta integrale, kłowa ,krótka 6 a > grupowego seicento 1.1 :około 100 KM sprawia ,ze osiaga przyspieszenie > do setki w granicach 6 s a moment obrotowy tego silnika > nie ledwo przekracza 100 NM ) i tutaj skrzynia (nie tylko przełozenie > głowne ,ale

Re: Dziki Civic na pożegnanie

Porównywalne Renault Megane RS 265 Trophy ma duuuuużo większy moment niż ten Szczywik bo aż 360. Ta niby super Honda tylko 240 - naprawdę słaby wynik. mój 20 letni mercedes 190 ma prawie 200Nm. Więc nie dziwie się, że niemal nikt tego auta nie chciał kupić.W rzeczywistym świecie liczy się jak

VTi!!!???

świecie, który ma z litra pojemności 120KM - bez turbodoładowania. Najnowszym pomysłem Hondy jest i-VTEC, czyli w uproszczeniu połączenie systemu podobnego do VVTi Toyoty z VTEC Hondy. Nowy Civic TypeR ma silnik 2L i moc max 200KM, a przy tym bardzo korzystny przebieg krzywej momentu obrotowego

Re: Diesel w Hondzie

Hondzie (Civic 1.7 TD z Isuzu > Polska), ani pierwszy w Acordzie (2.0 TD Rovera). To jest po prostu pierwszy > diesel produkcji Hondy. > > Jedynym powodem, dla którego montuje się diesle w samochodach w ogóle jest > ekonomia. Dorabianie do tego filozofii jest żałosne. Przednionapędowy

Re: 95 vs. 98, czyli Honda kłamie!

jednej > hamowni nagle zrobiło się 'samo z siebie' dużo mocniejsze po wstawieniu na > hamownię innej firmy. Jeśli hamownia zaniża albo zawyża moc, to będzie to robić we wszystkich samochodach, a nie tylko Hondach. > Co do silników 16V vs 8V powiem tak - wystarczy spojrzeć na wykres momentu

Re: 95 vs. 98, czyli Honda kłamie!

auto zmierzone na jednej hamowni nagle zrobiło się 'samo z siebie' dużo mocniejsze po wstawieniu na hamownię innej firmy. Co do silników 16V vs 8V powiem tak - wystarczy spojrzeć na wykres momentu obrotowego np. Hondy NSX (niedawno zapodawałem link). Płaski niemal jak od linijki w zakresie 2500

Re: Do Kuzyna

1997. > W 1997r., kiedy wyprodukowano Civica 1.6VTi (1.6L pojemności, 160KM mocy > maksymalnej BEZ TURBO, zakres obrotów użytecznych do 8500obr/min i bardzo > płaski przebieg momentu obrotowego), BMW oferowało silnik 1.6 o mocy bodajże > 102KM... W BMW silnik 1.6 był podstawową

Re: Honda Civic Sedan 1.8 Executive | Pierwsza ja

"momencik" kichnie przez 1500 obrotów i dalej jest doopa blada." dc2: Ale czemu porównujesz nowy silnik benzynowy Hondy z 1.9 TDi sprzed 10-15lat? Ja robię w mojej benzynówce z turbiną stówkę na dwójce. A moment obrotowy 320 nm osiągam w zakresie 1500-5000 obrotów.

Re: Klamstwo gazet? Silnik Fabii 1,4 lepszy od Yarisa

('mocniejszym') przełożeniu. No nie, mój Hondowy przyjacielu? ;-) Wszystko to trochę pobieżne... Na www.hondapl.org i na honda post_forum są niezłe artykuły na ten temat (moment vs moc i podobne). > I jeszcze jedno porównanie. Accord 1,8/136KM ma taką samą Vmax jak Civic Vti > 1,6/160KM, choć - wg

Re: Honda Civic Type-R z turbo?

Żenady ciąg dalszy, najpierw pokazali nowego Civica który wygląda jak jakaś hybryda na noedorozwinięte rynku Ameryki Północnej a teraz jeszcze informacja że poprawili jakość spalin w starym silniku 2,0 poprzez dodanie niskociśnieniowej turbinki. Dobrze chociaż że moment obrotowy na tymm skorzysta

Re: Dziki Civic na pożegnanie

Lubię Hondy (zwłaszcza Prelude III Generacji ) ale te silniki są po prostu bez sensu. Po co tak kręcić, skoro moment jest i tak mały, a ryzyko awarii tylko większe. Silniki średnio-obrotowe są lepsze. A i podpisuje się pod Stańczykiem - obecnie najfajniejszy hothatch - czyli najszybszy i

Re: Honda Civic Sedan 1.8 Executive | Pierwsza ja

Kiedys japonczycy przodowli technicznie. Teraz to padaka i poruta. Beznadziejne silniki benzynowe bez technologii turbo z zalosnymi momentami obrotowymi. Jeden diesel az 2.2 o mocy tylko 150 KM. Wezmy acorda - dziadostwo bez porzadnego silnika i z 5-biegowym przedpotopowym automatem. I jeszcze

Re: Sporting style czyli wersja vRS :-)

> ciagle jak cos zaczne pisac o braku V6 w hondzie to odpisujesz o tym > accordzie > v6 coupe - tylko przemilczasz ze ten samochod ma tyle wspolnego z accordem > sedan co twoj civic - czyli nic > accord coupe to w obecnej wersji niezbyt ladne coupe na ameryke niezwiazany >

Re: Honda i dres

' > elektronicznie z 220 na 200KM (ze względu na przedni napęd). > Natomiast podejrzewam, że TypeR ma bardziej płaski przebieg krzywej momentu > obrotowego, co może dawać mu minimalnie lepszą charakterystykę w dolnym zakresi > e > obrotów. Z drugiej strony S2000 ma świetną 'górę'. >

Re: Do Niknejma

przednim w zastosowaniach sportowych. Dlatego topowe auta sportowe mają napęd na tył lub 4X4. Oczywiście najlepszy jest 4X4, zwłaszcza gdy mamy do czynienia z dużym momentem obrotowym - co widać w wynikach testów. > M5 został stworzony do pożerania autostrad we wspaniałym stylu i ciszy, a > Civic

Re: Do Niknejma

; charakterystykę momentu obrotowego w dolnym zakresie obrotów niż moc > > maksymalną. Żeby poprawić charakterystykę silnika na wysokich obrotach > > należałoby raczej zwiększyć średnicę cylindra. Dlaczego wybrano takie > > rozwiązanie - nie wiem, może ze względów oszczędnościowych, czy jeszcze

Re: niech mnie ktoś oświeci dlaczego:U MNIE Z LIT

tam, gdzie w jednym aucie musisz wrzucic III, w in > > nym > > najlepsza jest II. > > A co grozi przy zrzuceniu w 3.0 do II? Nic. Wejście w zakres obrotów na których moment obrotowy na silniku jest zerowy (wyżej niz punkt odcięcia paliwa) na przykład :-)) > Jakie porównanie

Re: Nowa Honda Civic | Galeria

sprawia ze moment obrotowy bedzie za niski. Hondo - pora na turbo!

Re: Do Niknejma

,72 > 7. BMW M3 -19,79 > 8. BMW Z3 3,0 -19,92 > 9. Opel Speedster -20,07 > 10. Seat León Cupra R -20,14 > 11. Citroen Saxo Cup-Version -20,24 > 11. Audi S3 -20,24 > 13. Honda Civic Type-R -20,31 > 14. BMW M5 -20,34 > 14. Ford Focus ST 170 -20,34 > . > . > . >

Re: Do Niknejma

,72 > 7. BMW M3 -19,79 > 8. BMW Z3 3,0 -19,92 > 9. Opel Speedster -20,07 > 10. Seat León Cupra R -20,14 > 11. Citroen Saxo Cup-Version -20,24 > 11. Audi S3 -20,24 > 13. Honda Civic Type-R -20,31 > 14. BMW M5 -20,34 > 14. Ford Focus ST 170 -20,34 > . > . > . >

Re: GDI , VTEC, VVT-i

silnikiem) pozwala uzyskać bardzo płaską charakterystykę momentu obrotowego w szerokim zakresie obrotów (od 2000 do prawie 8000 obrotów/min). Dzięki temu silnik odznacza się dobrą elastycznością i doskonałą dynamiką. Moc maksymalna wynosi 200KM i rośnie niemal liniowo w szerokim zakresie obrotów (od

Re: TOYOTA COROLLA/HONDA CIVIC/VW GOLF

kosztuje ok. 60kpln. Wg mnie nie KONIE maja znaczenie w testach w wlasnie POJEMNOSC. To jest parametr wyjsciowy i na tym polega test ze wozki o takiej samej pojemnosci maja rozne parametry moc, moment obrotowy. I tym sie charakteryzuje testowanie a nie 110KM kontra 110KM. Znalezienie takich samych

Re: Honda Civic Sedan 1.8 Executive | Pierwsza ja

miszmas - taki z ciebie spec, jak z mojego psa. Po pierwsze żaden kompakt mający 140 KM nie uzyska 8,9 sek od 0-100 km/h. Dość powiedzieć, że taki Opel Astra GTC ma 9 sek ale przy 180 KM. Moment obrotowy to tylko liczba, która jest NICZYM bez obrotów i przełożeń. Nawet F1 ma momen w okolicach 350

Re: Zaskarżyła Hondę, bo jej Civic za dużo pali

spokojnie 15 na trasie. W niemieckiej książce było wyraźnie napisane, że żeby otrzymać tak niski wynik, musisz cały czas jechać z prędkością bezpieczną na niemieckie Autobahny, czyli koło 120km/h. Śmigając koło 1200RPM i wciskając gaz do podłogi, kiedy dosłownie benzyniak NIE MA momentu obrotowego na

Re: niech mnie ktoś oświeci dlaczego:U MNIE Z LIT

sposób można załatwić nawet S600. Wkładasz skrzynię o jakichś dziwnych przełożeniach i cieszysz się, że Accord 2.0 ma lepsze przyspieszenie. > Wejście w zakres obrotów na których moment obrotowy na silniku jest zerowy > (wyżej niz punkt odcięcia paliwa) na przykład :-)) Co za bełkot

Re: Rety...

; moment obrotowy na kołach), ale jednocześnie tak, żeby prędkość maksymalna na > tym biegu (przed odcięciem)pozwoliła na zrobienie testu 0-60mph na biegach > I/II, a nie I/II/III" > > Jak definiujesz "długość" przełożenia? Bo mi się wydaje, że dla ciebie im > mniejsze

Re: DO KR$ i Nikname'a

Gość portalu: bocian napisał(a): > Wyskoczyl jak filip z konopii.... > To co ty sobie porównujesz - Twoja sprawa. Możesz porównywać samochody zielone > z > zielonymi i białe z czarnymi (białe są oczywiście lepsze ;-))) > Nie mozesz porównywac aut o podobnym momencie obrotowym

Re: Do Niknejma

silników), mają duże przebiegi (gruuubo powyżej 100000km) i jakoś silnik nie chce się rozlatywać... W dodatku Honda przewiduje remont kapitalny takiego silnika średnio przy 350000km. Rozumiem Twoje zamiłowanie do aut o dużym momencie obrotowym przy niskich obrotach, komfortowych, z automatem. Ale... ja

Re: Salon Frankfurt 2011 | Nowa Honda Civic

będzie także hybryda, gdzie silnik elektryczny doda ekstra momentu obrotowego, ale raczej w 2013. nie jest nadal wykluczone, że pojawi się jedna benzyna turbo. na początku października będzie można składać zamówienia i bedą znane dokładne ceny w PLN, ale realizacja i tak będzie na koniec Q1 2012

Re: Dziki Civic na pożegnanie

O Boże rzygac się chce literalnie na te wypowiedzi kretynów,którym nowoczesna era diesla nawbijała banialuków o momencie obrotowym do pustych łbów. Wiecie ile ma F1 2.4? 290 Nm i co-zaraz jakipedzi się odezwie że to przeciez mniej niż jego Octavia 2.0 TDI 140 KM, więc Oktawka szybsza nie

Re: Do Niknejma

; jest 4X4, zwłaszcza gdy mamy do czynienia z dużym momentem obrotowym - co widać > > w wynikach testów. W rajdach samochodowych startują czteronapędowce i ośki. Zauważyłeś. Ostatnie tylnonapędowce umarły dawno temu... Przy starcie 4x4 i "tył" są najlepsze, ale w rajdach, na

Re: Honda Civic Sedan 1.8 Executive | Pierwsza ja

Nie ma oczym gadać.Styl stylem ale ide o kazde pieniadze że dopracowaniem mechaniki i odpornością całego auta na wszelkie usterki przez 150 tys. km Honda bije na głowę kazde badziewie typu VW, Citroen, Fiat, Opel itp szajs Jezu jak mnie irytuja fani momentu obrotowego. Ktoś im durnot do głowy

Re: honda civic czy opel astra III

simon_r napisał: > zależy nie tylko od silnika ale również od przełożeń... od mocy zalezy Vmax. moc jest wielkością czysto matematyczną i jest powiązana z momentem obrotowym, który jest wielkością fizyczną. :-) Moc = moment obrotowy * prędkość obrotowa Z kolei moment obrotowy to siła razy

Re: niech mnie ktoś oświeci dlaczego:U MNIE Z LIT

zakres obrotów na których moment obrotowy na silniku jest zerowy > > (wyżej niz punkt odcięcia paliwa) na przykład :-)) > > Co za bełkot. Superpierdzidełko Hondy rozkłada na łopatki cały świat, bo ma > silnik, który kręci się zawsze i wszędzie i w ogóle nie ma ogranicznika Ma. Np. przy

Re: BMW Z4 !!!

Accordach (pod 8000 rpm) - nie mówiąc o S2000 (ponad 9000)? mówi również iż dla przyspieszenia najbardziej liczy się kombinacja prędkości pracy silnika i zastosowanych przełożeń - zgadzam się (znowu punkty dla Hondy - pojemność silnika znacznie mniejsza a co za tym idzie rónież moc i moment obrotowy

Re: Test nowego Mustanga Cobra

Marek, pierdolisz jak struty. Sorry za slowa, ale po prostu nie moge patrzyc jak wkladasz ludziom ciemnote. Cobra ma wiekszy moment obrotowy niz Porsche Turbo (996)? A to ciekawe -Porsche 417 lb-ft@2700rpm, mustang 390 lb-ft@3500 rpm. Jest roznica? Zanim sie wypowiadasz zrob male rozeznanie

Re: mazda 3 sedan 1,6 czy honda civic sedan 1,8 ?

fajny samochód może moment obrotowy i przyspieszenie nie za duże ale coś jest w tym samochodzie co przyciaga:D może sprzedawcy są bardziej ulegli cenowo w okresie października - marzec wyprzedaz "starych" modeli

Re: Nik... pytanko ;-)))

obrotowego i trzeba wrzucić III, zmniejszając moment na kołach dłuższym przełożeniem (przy i tak długich przełożeniach TD). > Jak się to ma do przyspieszeń w zakresie prędkości powyżej 60, 80, 100, czy > 120 > km/h dla porównywalnych silników na różne rodzaje paliwa? Trzebaby porobić pomiary

Re: honda civic czy opel astra III

Jezdzilem, zarowno astra III (dluzej) jak i nowym civikiem (jazda probna). Obydwoma autami jezdzilo mi sie dobrze. W hondzie powalil mnie design i wyposazenie. Poza tym silnik hondy jest o wiele bardziej elastyczny. Wynika to z tego ze max. moment obrotowy honda ma przy 2800 obrotow natomiast

Re: Honda Civic Sport 140km

Lancer osiąga moment > bliski maksymalnemu (nie maksymalny) dopiero przy około 3000obr/min, Civic przy > > około 2000obr/min. Civic ma max. moment obrotowy przy 2000 rpm? To jest zart. Takich civikow nie bylo i nie ma. Chyba ze "kolo" oznacza "dobrze ponad"

Suzuki Grand Vitara 2.0 - test (długie!)

zawracania wynosi niewiarygodne 10.6 m (mniej niż np. Honda Civic 5d!). Linia konserwatywna, ale nie zestarzała się zbytnio. Testowany model był srebrny, choć ciekawiej prezentują się wersje dwubarwne (srebrny dół i niebieska, zielona, wiśniowa lub czarna góra). Krótkie zwisy umożliwiają wjazd na bardzo

Re: honda civic czy opel astra III

nom73 > Najlepszy byłby silnik, który miałby stałą wartość momentu obrotowego w całym > przedziale obrotów, ale tak to tylko mają silniki elektryczne, no i diesele w > dużym przedziale obrotów Które diesle? Taki VW 2,0 TDI ma "stały" moment od 1800 do 2600 obrotów.

Re: Honda Civic Sport 140km

perk napisała: > Civic ma max. moment obrotowy przy 2000 rpm? > To jest zart. Takich civikow nie bylo i nie ma. Chyba ze "kolo" oznacza "dobrze > > ponad" Od 2000 do 7700 ma dostępne ponad 90% momentu max. To chyba dobry wynik, a może znasz jakiś lepszy?

Re: moment obrotowy a przyspieszenie

Pierwszy z brzegu - Honda Civic 1.6 VTEC z 1994. Dokładnie 6500 na V biegu przy 190. -- wrobelek0403 napisała: (...)Jade sobie LEWYM pasem, bo pas zaraz > bedzie do skretu w lewo (moze 1 km do swiatel).(...)

Re: Clio2, P206, Ibiza, Corsa czy Punto2 ???

ponad jedna osoba). Wtedy samochod jest dosc dynamiczny i jazda nim sprawia nadal wiele przyjemnosci. Poza moca liczy sie jeszcze moment obrotowy, ktory decyduje o szybkosci przyspieszania na wyzszych biegach (tak w skrocie). Wiadomo im wiecej mocy i momentu obrotowego tym lepiej. Ale ja uwazam ze

Re: Honda Civic Sport 140km

Mysle ze autor przesiadl sie z diesla lub benzyniaka o duzej pojemnosci. Ja tez jak kupilem mojego Accorda to bylem rozczarowany przyspieszeniem. Mial byc o ponad sekunde szybszy od Pontiaca, ale nie bylo tego czuc. Powod - Pontiac mial o prawie 50% wiekszy moment obrotowy od Hondy przy tej samej

Re: honda civic czy opel astra III

corolla z silnikiem 1,4 całkiem dobrze na trasie się zbierają w zakresie prędkości do 140km/h.... dopiero potem wymiękają. Moc nie jest potrzebna do przyspieszeń.. przyspiesza się momentem obrotowym przekazywanym na koła a on zależy nie tylko od silnika ale również od przełożeń... od mocy zalezy Vmax

Re: honda civic czy opel astra III

simon_r napisał: przyspiesza się momentem obrotowym przekazywanym na koła a on > zależy nie tylko od silnika ale również od przełożeń... od mocy zalezy Vmax. Tak, a moment zależy od pojemności skokowej silnika i stopnia sprężania. Można czarować krótkimi przełożeniami a jakże tylko jak to się

Re: Honda Civic Sport 140km

NIe czuć dla tego, że ma bardzo równomiernie rozłożony moment obrotowy i moc. Passat B6 1.9 TDI 130 PS ( którym jeżdziłem dość sporo w pracy) też nie ma "kopa", ale za to bardzo miło przyspiesza bez charakterystycznego "szarpania" i w ciskania w fotel. Do tego Civica mogli by

Re: honda civic czy opel astra III

elastyczny. Wynika to z tego ze max. moment > > obrotowy honda ma przy 2800 obrotow natomiast astra przy 4400. Niekoniecznie, może to wynikać z przełożeń poza tym moment maksymalny powinien mieć jakąś wartość w Nm i co z tego że masz max np 130 Nm przy 2 800 skoro inny silnik max ma 3750 Nm ale przy

Honda Civic

Honda Civic ? samochód osobowy klasy kompaktowej produkowany przez japoński koncern Honda od 1972 roku. Obecnie produkowana jest dziewiąta generacja modelu. Honda Civic I Honda Civic I zadebiutowała w 1972 roku. W 1976 roku produkcja auta osiągnęła milion egzemplarzy. Japońska prasa nadała mu tytuł

Honda Civic Si

Honda Civic Si - osobowy samochód sportowy zbudowany na platformie Hondy Civic produkowany przez koncern Honda z przerwami od 1984 roku. Honda Civic Si IHonda Civic Si I została zaprezentowana w 1984 roku. Auto produkowano jako hatchback oraz sedan. Wersję sedan oferowano wyłącznie na rodzimym

Honda

pod marką Honda. Był to model Civic. Spełniał on amerykańskie normy czystości spalin bez użycia dodatkowych systemów poprawiających ich jakość oraz uzyskał najniższe spalanie wśród aut sprzedawanych za oceanem. W 1973 syn S?ichir? Hondy założył własne przedsiębiorstwo o nazwie Mugen Motorsports zajmujące

Honda Civic Tour

Honda Civic Tour – to coroczna trasa koncertowa, sponsorowana przez Honda Motor Company, odbywająca się od 2001 roku.

Honda Civic Type R

Honda Civic Type-R - usportowiona wersja japońskiego samochodu osobowego Honda Civic produkowana od 1996 roku. Honda Civic Type-R IHonda Civic Type-R I - sportowe auto kompaktowe produkowane przez japońską firmę Honda. Jest to usportowiona wersja Hondy Civic VI. Samochód otrzymał silnik DOHC VTEC

Tekst udostępniany na licencji Creative Commons: uznanie autorstwa, na tych samych warunkach, z możliwością obowiązywania dodatkowych ograniczeń. Zobacz szczegółowe informacje o warunkach korzystania.
Zasady zachowania poufności. O Wikipedii. Korzystasz z Wikipedii tylko na własną odpowiedzialność. Materiał pochodzący z Wikipedii został zmodyfikowany poprzez ograniczenie liczby przypisów. Wikipedia® is a registered tradmark of the Wikimedia Foundation.