hamowanie w warunkach zimowych

Moto.pl

Opony zimowe | Dlaczego warto je mieć?

Opony zimowe | Dlaczego warto je mieć?

Jazda w zimowych warunkach wymaga od kierowcy większych umiejętności, a także odpowiedniego wyposażenia samochodu w opony, które zapewnią maksymalną możliwą przyczepność. Nieprzerwanie toczy się dyskusja, czy warto używać opon zimowych, czy faktycznie wpływają one na poprawę bezpieczeństwa? Poniżej kilka informacji ułatwiających podjęcie decyzji o ich zakupie

Opony zimowe - konieczność czy fanaberia?

Tuż przed nadejściem zimy, każdego roku powraca dyskusja, czy wymiana opon z letnich na zimowe faktycznie jest niezbędna, czy też w naszej strefie klimatycznej wystarczą opony letnie lub całoroczne. Pomimo, że w Polsce nie ma ustawowego obowiązku stosowania ogumienia typowo zimowego, to i tak już większość kierowców w trosce o bezpieczeństwo i komfort decyduje się na montaż "zimówek".

Czy już czas na opony zimowe? | Eksploatacja

Jeśli chcemy uniknąć kolejek już powinniśmy pomyśleć o wymianie opon. Mamy wrażenie, że wciąż aktualne jest pytanie, czy wymiana opon na zimowe to konieczność, czy to może zwyczaj promowany przez producentów opon

Systemy bezpieczeństwa - ABS | wideo

Systemy bezpieczeństwa - ABS | wideo

Opony zimowe | Azot bieżnik i dobre składowanie

Opony zimowe | Azot bieżnik i dobre składowanie

większe bezpieczeństwo jazdy i na każdym rodzaju nawierzchni jej droga hamowania jest krótsza, niż droga opony letniej w tych samych warunkach. Ważne jest także to, aby opony zimowe montować na wszystkich czterech kołach pojazdu, Zamontowanie tylko dwóch zimowych opon może poważnie tendencję do wpadania w

Wymiana opon - czy to konieczne?

Wymiana opon - czy to konieczne?

. Są one także głębsze, niż w przypadku opon letnich. Taka konstrukcja pozwala zachować oponie przyczepność w warunkach zimowych, ale w warunkach letnich potrafi znacznie obniżyć jej sprawność. Koszt kompletu opon letnich to co najmniej kilkaset złotych. Nic więc dziwnego, że część kierowców

Jak wyjść z poślizgu? | Porady

Jak wyjść z poślizgu? | Porady

trudniejsza niż latem przez zmieniające się warunki. Nawierzchnia może być sucha, mokra, ośnieżona lub oblodzona. Najgorszy jest tzw. czarny lód. Kiedy kierowca ma wrażenie że jedzie po mokrej nawierzchni w rzeczywistości jest ona pokryta cienką warstwą lodu. W takich warunkach konieczność nagłego hamowania

Opony zimowe | Jakie wybrać

Opony zimowe | Jakie wybrać

Narażeni na mało komfortową jazdę, zastanawiamy się, jak bezpiecznie podróżować w trudnych zimowych warunkach. Nie od dziś wiadomo, że za nasze bezpieczeństwo na drodze odpowiadają miedzy innymi dobrze dobrane opony, które zapewniają przyczepność i krótszą drogę hamowania. Warto już teraz poznać

Saariselka - nauka pokory

Saariselka - nauka pokory

najkrótszym czasie, ale na umiejętności poradzenia sobie w każdych warunkach. Sprzęt jakim dysponujemy (napęd na cztery koła, dobre opony zimowe) może znacząco pomóc w jeździe zimą, to nie jest wystarczający. Najważniejszy jest rozsądek i wyobraźnia.

Prędkość zabija

Prędkość zabija

Niedostosowanie prędkości do warunków jazdy to główna przyczyna wypadków spowodowanych przez kierowców. Jak wynika z policyjnych statystyk w ubiegłym roku doprowadziła do 9 179 wypadków, w których zginęły 1 232 osoby, a 12 831 zostało rannych. Wraz ze wzrostem prędkości zmniejsza się kontrola nad

Ciśnienie w oponach | Poradnik

Ciśnienie w oponach | Poradnik

serwisie ASO. Ciśnienie dobieramy do rozmiaru opon i warunków eksploatacji (ilość osób/obciążenie). Co z tego mamy? Prawidłowe ciśnienie ma wpływ na: bezpieczeństwo jazdy, zapewniając większą przyczepność i krótszą drogę hamowania; trwałość opony poprzez wydłużenie czasu jej użytkowania o jeden sezon; oraz

Chińskie opony nadal straszą

Chińskie opony nadal straszą

okrążeń na mokrej nawierzchni, czyli w najlepszych warunkach do sprawdzenia przyczepności, najgorsza z importowanych opon osiągnęła wynik o 28 proc. słabszy od badanej opony produkcji europejskiej.Słabe strony tanich opon azjatyckich widoczne były także przy próbach na suchym. Przy Prędkości 100 km/h

Technika jazdy | na śniegu i lodzie

Technika jazdy | na śniegu i lodzie

przygotowanego do zimy.Okres zimowy jest szczególnie trudny z punktu widzenia kierowcy. Zima udowodniła, że ekstremalne warunki można spotkać nie tylko na arktycznych bezdrożach, ale również w centrum największych polskich miast. W skrajnych warunkach przemieszczanie się po drogach graniczyło z

Zimowa oferta Pirelli

Zimowa oferta Pirelli

, która jest idealnym rozwiązaniem dla pasjonatów jazdy w ekstremalnych warunkach zimowych, zwłaszcza po kopnym - nie ubitym śniegu.Wysokie parametry użytkowe, takie jak skuteczne hamowanie w każdych warunkach zimowych, niskie opory toczenia oraz szeroka gama rozmiarów pozwalają na stosowanie opon Winter

Audi Driving Experience | Lekcja pokory

Audi Driving Experience | Lekcja pokory

celność swoich odruchów. Jednak przy takich warunkach jakie panowały na torze rozsądku nigdy nie można wyłączyć. Dobrze, że padał deszcz, bo w bardzo krótkim okresie czasu można było przekonać się ile taka szkoła jazdy daje. Proces uczenia się u boku profesjonalistów jest błyskawiczny i do tego bezpieczny

Wymiana opon - czy to konieczne?

Wymiana opon - czy to konieczne?

zimowych ma on więcej nacięć, tzw. lamelek. Są one także głębsze, niż w przypadku opon letnich. Taka konstrukcja pozwala zachować oponie przyczepność w warunkach zimowych, ale w warunkach letnich potrafi znacznie obniżyć jej sprawność.Opona jak pralka - z etykietąKoszt kompletu opon letnich to co najmniej

Jesień na drodze - na co uważać

Jesień na drodze - na co uważać

nagromadzony kurz i krople deszczu na szybie. Przed sezonem jesienno-zimowym warto wymienić je na nowe. Jak najlepsza widoczność ma kluczowe znaczenie dla naszego bezpieczeństwa.Światła - Przepisy dopuszczają (w ciągu dnia) jazdę na światłach do jazdy dziennej. Ale gdy zaczyna padać lepiej, dla własnego

ABC opon zimowych

ABC opon zimowych

nieprzewidywalnie. 9. Opona zimowa nie zapewni bezpieczeństwa, jeśli jej bieżnik zużył się do 4 milimetrów. Zgodnie z obowiązującym prawem, minimalna wysokość bieżnika może wynosić 1,6 milimetra, ale należy pamiętać, że w warunkach zimowych taka opona ma znacznie gorszą przyczepność. Najprostszym

Opony zimowe - nowości 2009/2010

Opony zimowe - nowości 2009/2010

prawdziwy teren. Zastosowane lamelki świadczą o tym, że jest to opona przeznaczona na ciężkie zimowe warunki. Bridgestone Blizzak DM-V1 Jak twierdzi producent, nowa opona, która przeznaczona jest do pojazdów 4x4 , gwarantuje lepszą trakcję oraz lepsze hamowanie na śniegu i lodzie od poprzedniego modelu

Bój się wiatru!

Bój się wiatru!

- radzą trenerzy Szkoły Jazdy Renault. - Im większa prędkość samochodu, tym dalej silny podmuch może przesunąć pojazd zanim odzyskamy nad nim kontrolę. W czasie takich warunków atmosferycznych na drodze mogą pojawić się śmieci niesione przez wiatr, gałęzie, a nawet zniszczone drzewa. Należy zwolnić i

Uważaj na gołoledź

Uważaj na gołoledź

kierowców - którzy po okresie jazdy w ekstremalnych warunkach na drogach pokrytych śniegiem, automatycznie zwiększają prędkość, widząc czarną jezdnię - może mieć tragiczne skutki. Najważniejszą zasadą, o której należy pamiętać, jadąc podczas gołoledzi, to zmniejszenie prędkości, hamowanie pulsacyjne i

Kierowanie autem w trudnych warunkach

Kierowanie autem w trudnych warunkach

, gdzie jesteśmy, by podać swoją lokalizację karetce lub pomocy drogowej. W takich warunkach bardzo przydaje się nawigacja satelitarna lub CB radio. Najtrudniejsze warunki Miałem kilka zimowych podróży w życiu, kiedy rozważałem, czy nie zatrzymać się w najbliższym hotelu i nie przeczekać nawałnicy

Największe opony na świecie

Największe opony na świecie

musi przyjmować na siebie coraz większe obciążenia, a przy tym wszystkim coraz lepiej spisywać się w różnych warunkach atmosferycznych. Ba, musi także coraz lepiej hamować. Czasy się zmieniają i już dzisiaj rozmiarem, na który klienci nie reagują ze zdziwieniem jest R19. Są większe? Owszem, ale

Czy warto kupować tanie opony z Azji?

Czy warto kupować tanie opony z Azji?

warunkach do sprawdzenia przyczepności, najgorsza z importowanych opon osiągnęła wynik o 28 procent słabszy od badanej opony produkcji europejskiej. Słabe strony tanich opon azjatyckich widoczne były także przy próbach na suchym asfalcie: przy 100 km/h droga ich hamowania była nawet 5,5 metra dłuższa od

Tylko spokojnie

karetce lub pomocy drogowej. W takich warunkach bardzo przydaje się nawigacja satelitarna lub CB radio.Najtrudniejsze warunki Miałem kilka zimowych podróży w życiu, kiedy rozważałem, czy nie zatrzymać się w najbliższym hotelu i nie przeczekać nawałnicy. Czasem lepiej, taniej i przede wszystkim

Co zwiększa bezpieczeństwo?

. Brak śniegu nie oznacza bowiem, że można jeździć bezpiecznie w chłodny dzień na oponach letnich. Tylko miękkie, odporne na niską temperaturę ogumienie może zapewnić w ziemie odpowiednią drogę hamowania i przyczepność na zakrętach.- Jakie są najważniejsze różnice pomiędzy oponą zimową i letnią? Jest

Jak jeździć we mgle? |Poradnik

samochód, albo koniec karambolu. We mgle mamy mniej - lub nie mamy żadnych - punktów odniesienia, które pozwoliłyby ocenić rzeczywistą prędkość auta (mgła tworzy iluzję zwolnionego tempa). Poza tym, gdy jedziemy w niej przez dłuższy czas, przyzwyczajamy się do panujących warunków, zaczynamy czuć się

Zima poradnik | Przygotuj samochód do zimy

jeepa. Dziś producenci aut stosują napęd 4x4 nawet w niepozornych autach miejskich.Idealnym rozwiązaniem może więc być Suzuki SX4. W mieście, przy dobrych warunkach drogowych, można korzystać z napędu na oś przednią. Jeśli nie czujemy się zbyt pewnie podczas jazdy po nawierzchni o słabszej przyczepności

Winna kursantka czy system szkoleń?

wyrokiem sądu. Pewne jest jednak, że polskie szkoły uczą jak zdać egzamin, a nie jak jeździć samochodem. Szczególnie w trudnych zimowych warunkach. Większy nacisk kładzie się na umiejętności zaparkowania auta co do centymetra, niż umiejętność wyprzedzania, pokonywania zakrętów, czy hamowania. Chętni na

DNA Giulietty | Za kierownicą

nawet opony zimowe czasem tracą grunt dobrze mieć pod ręką pomoc. W Alfie jest to program "A" - All weather (na każdą pogodę). Co to oznacza? Reakcja na gaz jest taka sama jednak bardziej wyczulone są systemy wspierające kierowcę w trudnych warunkach. System VCD ( Electronic Vehicle Dynamic

Bezpieczna zima z Goodyear i Moto.pl

samochodem. Jest wiele pytań, które chciałbym zadać instruktorom, nauczyć się nowych rzeczy, sprawdzić i polepszyć swoje umiejętności jazdy w trudnych warunkach. Z pewnością będę pilnym uczniem :) 3. Ten kurs da mi także niesamowitą przyjemność bo bardzo lubię siedzieć za kółkiem. Myślę, że to może być

O czym trzeba pamiętać zimą? | Poradnik

prostej drodze ściąga w jedną stronę, trudniej skręca i gorzej hamuje, więcej pali. Przed dłuższą trasą warto zatem obejść samochód dookoła i rzucić okiem również na opony. Niskie ciśnienie da się zauważyć od razu. Jeżeli to możliwe, wystarczy dojechać do najbliższej stacji benzynowej i użyć kompresora

Przygotuj auto na zimę | Poradnik

plan, ale wciąż są udoskonalane. Opony zimowe okażą się nieodzowne, jeśli mamy do czynienia z rzadko odśnieżanymi drogami, dużo podróżujemy i nie lubimy być zaskakiwani przez warunki na drodze. Zwłaszcza w Polsce, gdzie co chwila kierowcy muszą zmagać się ze zmianami pogody, śniegiem, błotem, lodem lub

Co możesz samemu sprawdzić w aucie?

. Przyjmuje się jednak, że bieżnik zapewniający bezpieczeństwo w każdych warunkach (także przy ulewnym deszczu lub w głębokich kałużach) powinien mieć głębokość przynajmniej trzech milimetrów. Ważne jest jednak to, by głębokość protektora była jednakowa na całym obwodzie opony. Zbyt zużyte opony są ogromnym

Poczekamy jeszcze na wymianę opon

wymiany. Teraz nie mam wyjścia, są coraz gorsze warunki na drodze szczególnie wtedy, gdy się jedzie rano - opowiadał mi wczoraj jeden z kierowców. Rzeczywiście to chyba ostatnia chwila na wymianę. Według synoptyków w najbliższych dniach regularne opady śniegu jeszcze nam nie grożą. Jednak już w nocy z

Wymiana opon | Zmieniaj nie oponuj

na poziomie 2 mm, a dla opon niskoprofilowych 3 mm (kodeks drogowy dopuszcza 1,6 mm).CiśnienieKto sądzi, że opona letnia z racji warunków, w jakich jest stosowana, ma łatwiejsze zadanie, jest w błędzie. Opona letnia jest lżejsza i ma delikatniejszą budowę. Stąd jej większa wrażliwość na skutki złego

A zima tuż, tuż... (lub już!) - przygotuj auto na zimę

motoryzacyjnych. Niewłaściwe podłączenie przewodów w obu przypadkach grozi uszkodzeniem alternatora. Układ hamulcowy W warunkach zimowych oprócz skuteczności hamulców bardzo ważna jest równomierność działania. Koła tej samej osi muszą być hamowane z podobną siłą, by proces zatrzymywania nie zakończył się

Prosto w błoto - jak wybrać opony terenowe?

pomaga ruszyć nawet w śniegu, ale problemy zaczynają się na zakrętach i podczas hamowania. Samochód traci sterowność, a dystans potrzebny do zatrzymania wzrasta wielokrotnie. Najlepiej więc seryjnych opon wielosezonowych używać latem, aw październiku założyć zimowe. Szybkie SUV-y, jak Touareg czy Q7

Automatyczna skrzynia biegów | jak jeździć automatem

przełożenie i mocniej hamuje silnikiem W (winter) - w niektórych modelach tryb zimowy - w trybie zimowym często skrzynia rusza z drugiego bieguUwaga! Tryb Winter przeznaczony jest do jazdy w niebezpiecznych warunkach, na przykład na śliskiej nawierzchni. Nie używamy go do normalnej jazdy w zimie, ponieważ

Mercedes i GOPR - bezpieczny duet

samochodami typu SUV nawet w najtrudniejszych warunkach zimowych, także przy wysokich prędkościach. Jak pomóc poszkodowanemu? | WideoOd Dernburg-Wagen do 4MaticHistoria napędu obu osi w samochodach Mercedesa sięga początków XX w. Firma ze Stuttgartu będzie świętować niebawem stulecie tego praktycznego

Volkswagen Passat Alltrack - test | Pierwsza jazda

;żeglowania" sprawdza się nieco lepiej.Czas zjechać Passatem z asfaltu. Na początek szutry. W normalnych warunkach 90 proc. momentu wędruje na przednią oś, 10 proc. na tylną. Wystarczy jednak uślizg jednego z kół, by Haldex IV generacji włączył się do akcji. I tu uwaga dla wszystkich amatorów jazdy po

Odśnieżać czy zostawić do wiosny?

do okresowego odśnieżania. Zimowa aura czy poranny pośpiech nie sprzyjają delikatnemu obchodzeniu się z karoserią auta. Niewłaściwa szczotka czy skrobaczka mogą porysować powierzchnie lakieru i szyb (szczególnie, gdy śnieg jest brudny), a środki chemiczne zawarte w odmrażaczach brutalnie usuwają z

Wiosna poradnik | Czas na pożegnanie zimy

komfortowo użytkować auto w zmienionych warunkach drogowych. Wiele osób popełnia błąd, lekceważąc wiosenny przegląd. Nie można jednak wychodzić z założenia, że skoro przygotowaliśmy samochód do zimy, to bez problemu możemy go da-lej eksploatować w ciepłej, przyjemnej pogodzie. Nic bardziej mylnego. Wiosenne

Zima poradnik | Auto na zimę

całoroczne. Ostatnimi laty zeszły one na dalszy plan, ale wciąż są udoskonalane.Opony zimowe okażą się nieodzowne, jeśli mamy do czynienia z rzadko odśnieżanymi drogami, dużo podróżujemy i nie lubimy być zaskakiwani przez warunki na drodze. Zwłaszcza w Polsce, gdzie co chwila kierowcy muszą zmagać się ze

Przygotuj samochód na upalne dni

przewody wentylacyjne. Profesjonalny i pełny przegląd tego typu nie jest możliwy w warunkach domowych, konieczna jest wizyta w specjalistycznej stacji obsługi. Nie należy ona do tanich. Pełny przegląd kosztuje kilkaset złotych, samo uzupełnienie czynnika roboczego od 100 do 200 zł, a sprawdzenie

BMW bez tajemnic

czerwca). Szczegóły i formularz zgłoszeniowy znajdują się na stronie internetowej www.bmw.pl/xDrive. Warto się zapisać.Czeka Was najpierw krótka prezentacja, potem jazdy. Na pierwszy ogień idzie pokaz możliwości systemu xDrive . Na specjalnej rampie symulowane są zimowe warunki kiedy to na przyczepność

BMW bez tajemnic

czerwca). Szczegóły i formularz zgłoszeniowy znajdują się na stronie internetowej www.bmw.pl/xDrive. Warto się zapisać.Czeka Was najpierw krótka prezentacja, potem jazdy. Na pierwszy ogień idzie pokaz możliwości systemu xDrive . Na specjalnej rampie symulowane są zimowe warunki kiedy to na przyczepność

Przewodnik po oponach zimowych

Opony - jak buty - powinny być dostosowane do warunków pogodowych. Gdy temperatura powietrza spada poniżej 6 st. C powyżej zera, letnia opona przestaje już spełniać swoje zadania. Opony wielosezonowe ani tym bardziej letnie nie są w stanie sprostać warunkom pogodowym panującym w czasie zimowych

Autotaniec na lodzie

Jak to jest z tymi wypadkami: czy faktycznie musimy obawiać się poślizgów i zimowych stłuczek? Według statystyk Komendy Głównej Policji najwięcej wypadków przytrafia się wcale nie w grudniu czy styczniu, lecz w czerwcu, lipcu i sierpniu. Tak, wtedy gdy jest pełnia lata i panują najlepsze warunki. W

Opel Meriva

na warunki i znaczną masę pojazdu.Wadą minivana Opla jest jego cena. Meriva kosztuje blisko 10 tys. zł więcej niż Renault Modus. Nawet pojemniejsza Astra Classic II 1.7 CDTI Kombi jest tańsza. Nie wróży to Merivie świetlanej przyszłości.WYNIK MINITESTU jazda

Samochód przed zimą

przy uszkodzonych amortyzatorach nie działa on prawidłowo. Jednocześnie auto nie trzyma się drogi tak jak powinno, co w warunkach zimowych ma pierwszorzędne znaczenie - uważa Włodzimierz Sel, przewodniczący zespołu rzeczoznawców Polskiego Związku Motorowego (PZMot). - Sprawdzenie amortyzatorów za

Honda Civic 1.4i LS High

Civic 1.4 LS High za 59 100 zł wyjechała z salonu, tak jak stała. Wyposażono ją w czołowe i boczne poduszki powietrzne, napinacze pasów bezpieczeństwa, dwa mocowania Isofix na tylnym siedzeniu, zapobiegający blokowaniu kół podczas hamowania układ ABS, wspomaganie układu kierowniczego, centralny zamek

Kupujemy używane auto z automatem

przekładnie Lexusa i Toyoty, Hondy oraz starsze skrzynie Mercedesa.Zagadka, która przekładania jest lepsza, chyba nigdy nie zostanie rozwikłana. Na pewno do wyrażenia opinii warto przejechać się automatem co najmniej kilkadziesiąt kilometrów w mieszanych warunkach i dopiero wydać werdykt. Stare 3- i 4-biegowe

Opony - Jak sobie radzić w trudnych warunkach

pasują na ogumienie: 130x12, 140x13, 135/70x13, 155/80x10, 140/70x12, 130/80x12. Największą popularnością cieszą się sploty o symbolach "50" i "60" do samochodów rodzinnych. Dla dużego Układ łańcuchowy, w trudnych, zimowych warunkach stosowany jest również w samochodach dostawczych i

Spalanie w życiu i w prospekcie

Wielu kierowców domaga się wówczas regulowania silnika. W serwisie ze zdziwieniem słyszą, że z ich autem wszystko jest w porządku. Niewiele osób wie, że dane o zużyciu paliwa podawane w prospektach, to wyniki prób przeprowadzonych w warunkach najbardziej korzystnych dla producenta. Robi się je przy

Hu, hu, ha zima zła - przygotuj samochód

ewentualnej naprawy. Trzeba też pamiętać, że warunkiem zachowania gwarancji na lakier i perforację nadwozia są przeglądy stanu karoserii, niezależne od tych mechanicznych. W Polsce jako jednym z nielicznych krajów na drogi wysypuje się, niestety, tony mieszanki solnej, tzw. soli zroszonej. Tylko zeszłej zimy

Maybach 57/62

w samochodzie mierzy się liczbą elektrycznych przycisków. To bzdura. Liczy się przestrzeń w kabinie, jakość wykończenia, pewność zachowania na drodze, cisza i absolutny brak wysiłku podczas rozpędzania przy dowolnej prędkości. Te warunki bez trudu spełnia produkt Maybach Manufaktur. Wprawdzie nadal

Skoda Octavia II Combi 1.9 TDI Elegance - test | Za kierownicą

hamowania. Wynik 45 m można jednak tłumaczyć niezbyt szczęśliwym połączeniem dwóch czynników: zimowych opon i stosunkowo wysokiej temperatury podczas pomiarów. (68/100 pkt) Funkcjonalność i jakość. Poziom PassataTu można zauważyć największą różnicę w stosunku do poprzednika. Materiały wykończeniowe nowej

Nissan Micra 1.4 Tekna

hamowania (Brake Assist), które są odpowiedzialne za bezpieczeństwo aktywne. Działanie tych wszystkich elektronicznych układów doceniłem w trakcie naszego testu, który odbywał się na śliskich zimowych drogach. Przebój wiosny Nowa Micra to oryginalny i dobrze zaprojektowany samochód. Kosztuje

8 przykazań zimowego kierowcy

wzniesień. - Droga przed piaskarką czy pługiem jest na pewno gorsza niż za nimi - nie warto ich na siłę wyprzedzać. - Sprawdź, czy w zbiorniku spryskiwacza nie masz przypadkiem płynu letniego. Jeśli tak, to szybko wymień go na zimowy. Pamiętaj też o czyszczeniu wszystkich szyb, nie tylko przedniej

Honda IMA

. Kółko się więc zamyka. A może się mylę? Może za parę lat dwie-trzy ustawy proekologiczne sprawią, że nastanie moda na hybrydy? Czas kończyć, bo jeszcze pomyślicie, że wierzę w cuda...Tajemnica oszczędności Hondy IMAdo 25 proc. w warunkach miejskich za sprawą- "idle stop" - wyłączanie silnika

Skoda Octavia Adventure 4x4 - test | Za kierownicą

. Pierwsze dwa przełożenia są stosunkowo krótkie. Po części kompensują brak terenowego reduktora. Napęd 4x4 jest całkowicie bezobsługowy i załącza się automatycznie. W warunkach dobrej przyczepności moc przekazywana jest tylko na przednią oś. Jeśli jednak elektronika wykryje uślizg przednich kół, natychmiast

Mitsubishi Pajero Dakar 3.2 DI-D

zważywszy na warunki, wolę nie ryzykować. Zastanawiam się za to, czy nie przejść w tryb 4HLc. W tym położeniu blokuje się centralny mechanizm różnicowy, a moc jest rozdzielana równomiernie na obie osie. Na szczęście pogoda się poprawia i po paru minutach już nie ma takiej konieczności. W zanadrzu jest

Peugeot 307 HDi 110 KM XT

po prostu dobre. Nie wyróżniają się ani nadmiarem, ani brakiem skuteczności. Pomiary drogi hamowania w warunkach zimowych i na zimowych oponach wykazały, że ABS, wykonując swoje zadanie (nie dopuszczając do poślizgu kół), musi spowodować wydłużenie dystansu niezbędnego do zatrzymania samochodu

MERCEDES-BENZ A 140 - TEST 30 000 km

). Normalnie można go zdezaktywować przy prędkości do 40 km/h. Czuła elektronika właśnie w takich warunkach jest najmniej przydatna, bo non stop hamując koła napędzane, uniemożliwia właściwie ruszenie z miejsca. Z parkingu jakoś wyjechaliśmy, a ASR, który nie dawał się odłączyć jeszcze przez dwa dni, po prostu

Opel Vectra Caravan 3.0 CDTI Cosmo automat

dostaniesz nawet za dopłatą).Pomiary drogi hamowania w trudnych, zimowych warunkach pozwalają przypuszczać, że Vectra kombi z letnim ogumieniem i na suchym asfalcie spisałyby się co najmniej dobrze. W zatrzymaniu pojazdu o sporej masie pomagają wentylowane przednie tarcze hamulcowe o imponującej średnicy 317

Konfrontacje: Ford Mondeo 2,2 TDCi Titanium X/Honda Accord 2,2 i-CTDi Sport

skrzynia biegów, świetne wyciszenie pracy silnika, wyborna pozycja za kierownicą, dobre warunki gwarancji, nienaganne materiały i wykończenie, dyskretny, choć elegancki wygląd, pomysłowa... reklama TVHamulecZawieszenie niezmienione w stosunku do wersji benzynowych, brak VI biegu, stosunkowo wysoka cena

Seat Cordoba 1.9 TDI 130 KM Sport

sytuacjach kontrolowanie toru jazdy nie sprawia najmniejszych problemów.Wadą auta, które testowaliśmy w marcu w prawdziwie zimowych warunkach, okazały się zbyt szerokie opony zimowe, które pomimo doskonałej rzeźby bieżnika (Dunlop Wintersport M2) nie zapewniały ani idealnej przyczepności na czystym asfalcie

Renault Clio Sport 2.0 16V - test | Za kierownicą

przy 6950 obr./min) i elastyczność (245 Nm przy 4500 obrotach na minutę).Pomimo braku turbosprężarki czy kompresora Clio Sport nie ustępuje konkurencji nawet o włos. Ale pod warunkiem, że się nie zagapimy i wskazówka obrotomierza nie spadnie poniżej 4 tys. Producent zapewnia, że Clio rozpędza się w 6,9

Japończycy apelują o bezpieczną jazdę na polskich drogach

pomocą specjalnej miarki lub wskaźnika zużycia znajdującego się na oponie. Nadmieniają też, że chociaż minimalna głębokość  bieżnika wynosi 1,6 mm, to już przy głębokości 3mm (a w oponach zimowych - 4mm) może dojść do wypadku. Pomiarów należy dokonywać w każdym głównym rowku oraz co najmniej dwóch

Toyota Prius II

5,5-6,5 litra na setkę. To nieźle! Poza miastem podobnie, w zależności od ruchu i tempa. Ogólnie udało się zejść poniżej 6 litrów, ale dalsze oszczędności w polskich warunkach wymagałyby poważnych wyrzeczeń. Muskanie pedału gazu, jazda bez nawiewu czy ograniczenie prędkości podróży. To wszystko jest

Smart cdi Pulse

hamulcowy oprócz ABS ma wspomaganie nagłego hamowania oraz system dystrybucji siły hamowania.Wysokoprężny silnik cdi to najsłabszy z oferowanych w Smarcie. Turbodiesel z bezpośrednim wtryskiem paliwa i układem common rail uzyskuje 41 KM z 800 cm3. Ma za to największy moment obrotowy: 100 Nm przy

Re: 1 kpl. vs 2 kpl

bieżnika przetrwa ale guma nie jedna wolę miec młodszą gum ę w oponie. 3. Warunki pogodowe. Bywało tak ż esypnęło śniegiem mówię czas zimówki zapiąć. Zapiąłem pojeździłęm tydzień w temperaturach okolo -5-0 i co? Ociepliło się mamy 20 stopni C - dla zimówek niedobrze a przekładać się nie chce wszak zima

Re: Zima zaskoczyła drogowców

jeździć w zimowych warunkach, to by nie rzucało. > Nie interesują > mnie drogi lokalne (bo w województwie też rządzi koalicja polszewicka), a pisz > ę o krajowych, a konkretnie o DK19. Spadaj PiSszewiku, tu nie wiec. :P -- Gdy milczą politycy, zaczynają rozmawiać narody...

Re: Forsowanie opon sezonowych w polskim klimacie

, > a drugi nie i nierozsądnie nie zwiększy odstępu od poprzedzającego go pojazdu - > ma kolosalne znaczenie przy gwałtownym hamowaniu. "Jak dodaje rzecznik, w Polsce jest duża dynamika zmian warunków atmosferycznych, uniemożliwiająca optymalne dostosowanie do nich pojazdu." 5% to nic

Re: Nowy pomysł osłów.

W tym tescie to sie trudno nawet zorientowac, czy akurat mowia o zimowych czy letnich... > sniegowki wygrywaja tylko na sniegu. > w innych warunkach dostaja lomot nawet od letnich. To chyba inny test czytalismy. Ja zrozumialem, ze w "innych" moga byc troche gorsze, a na sniegu

Za wolno, wolniej, niż pozwalały warunki

No fakt - autostradą w poniedziałek jechałem ok. 80 km/h zamiast 140km/h. A w samym mieście warunki pozwalały na rozpędzenie się do ok. 50-60km/h, przy czym w pełni trzeba było wykorzystywać hamowanie silnikiem. Poza tym mniej pieszych i dużo mniej rowerzystów sprawiły, przy wzmożonej ostrożności

Re: Obowiązkowo OC

Oj znasz sie na jeździe w warunkach zimowych jak wilk na gwiazdach. W sezonie zimowym normalna terenowa opona rowerowa na właściwości opony zimowej w samochodzie - odprowadza wodę i błoto trzymając kontakt z podłożem. Opona zimowa w rowerze na piła łańcuchowa. Wyrywa asfalt, malowanki i lód. Efekt

Re: Jazda zimą do pracy?

ślisko, to polecam hamowanie jednym butem o lód. zonkii: > -w zimę, w trudnych warunkach rower się szybciej dewastuje To akurat prawda. Ale nigdy nie potrafiłem zmierzyć, jaka część tej dewastacji to skutek ,,trudnych warunków'', a jaka soli na jezdni. Sam mróz rowerowi nie szkodzi. Ale częsta

Re: Zima znów zaskoczyła drogowców? Przejazd prze

Czyli uważasz że każdy kto dostosuje prędkość do warunków na drodze i własnych umiejętności jazdy, czyli zwolni do 40 km/h na ograniczeniu do 50 km/h jest zawalidrogą bo używa mózgu za kierownicą? Dla mnie przyczyną paraliżu po pierwszych śniegach fakt że duża cześć kierowców wymienia opony letnie

Re: Zimówki na suchej nawierzchni ...

Opony zimowe latem trzymają się jezdni tak samo jak letnie. To depnij po heblach ale nie delikatnie tylko mocno i próbuj skręcić. Ja też miałem okazję- nieświadomie- jechać samochodem na zimówkach w lato, autostrada pływanie po pasie i ciągła korekta toru jazdy, hamowanie przy zjeździe z górki to

Re: Egzamin zimą - są jakieś plusy

Zdecydowanie przychylam się do opinii, że nauczenie się jazdy w okresie jesienno-zimowym gwarantuje pewniejszą i bardziej bezpieczną jazdę samochodem przez cały rok. Zawsze lepiej uczyć się jazdy, kiedy są gorsze warunki np. dłuższa droga hamowania niż w warunkach lepszych. Ucząc się zimą jeździsz

Re: Czy już czas na opony zimowe? I Eksploatacja

Ja w zeszłym roku po pierwszych październikowych przymrozkach zmieniłem opony na zimowe i okazało się to błędem. Na początku listopada temperatura nagle wzrosła do 15 stopni, a do tego lał deszcz. Niestety, ale przy próbie nagłego hamowania zimówki zawiodły (Sava Eskimo S3, nieprzeterminowane

Re: Kierowco wypasionej fury! Przepuść pieszego.

przed wejściem na pasy. Proponuję włączyć myślenie drodzy piesi - samochód w warunkach zimowych ma wydłużoną drogę hamowania, nawet jadąc 40 km/godz nie ma szansy, żeby kierowca wyhamował przed pieszym, który wtargnął na przejście.

Re: Latem na oponach zimowych

1. Nie należy jeździć latem na oponach zimowych. Opony zimowe w warunkach letnich średnio rzecz biorąc mają dłuższą drogę hamowania i większe opory toczenia od letnich. Należy zwrócić uwagę, że generalnie posiadają niższe indeksy prędkości od letnich. Ogólne przekonanie polskiego społeczeństwa, że

Re: Wyposażenie auta w D, A i IT

przyczepi że nie mamy opon zimowych. jak do tej pory to jedynie piktogram płatka śnieżnego na oponach jest zastrzeżony i kryją się za tym testy i parametry np. hamowania w warunkach zimowych. definicje opon i nie tylko reguluje zarządzenie EU nr. 661/2009 - zarządzenie to nie weszło jeszcze jednak w

Re: Bo zupa była za słona...

kilkudziesięciu stopni. Już nie warunki na zimówki, ale nie ma co dramatyzować. 2. Jechałem wczoraj na zimówkach przed miasto, dwa wiadukty nawet mijałem... i kurde w nic nie przypieprzyłem, choć zapewne chciały mnie moje Ultragripy do piachu posłać, bo było aż 17 stopni na dworze. Podawanie jako przyczyn

Re: Znów potrącenie pieszych na Chrobrego

Azyl to bardzo dobre rozwiązanie dla bezpieczeństwa pieszych,w obecnych zimowych warunkach piesi i kewrowcy musza zachować maksymalną ostrożność, zdarza się ze piesi wchodzą wprost pod pojazd a droga hamowania jest wydłużona.

Re: Kierowco wypasionej fury! Przepuść pieszego.

Szczególnie na przejściach doo > koła ronda na pl. Grunwaldzkim piesi nawet się nie zatrzymują przed wejściem na > pasy. Proponuję włączyć myślenie drodzy piesi - samochód w warunkach zimowych > ma wydłużoną drogę hamowania, nawet jadąc 40 km/godz nie ma szansy, żeby kierow > ca

Re: Zasadność ograniczeń w praktyce

się, że jakby policzyć, to częściej niż z deszczem mamy do czynienia z warunkami suchymi lub... śliskością w warunkach zimowych, kiedy to ograniczenie dostosowane do deszczu jest w jedną lub drugą stronę do niczego :P > Nie przypominam sobie, żebym widział gdzieś ograniczenie na odcinku drogi >

Re: start-stop a (pseudo)ecodriving

zatrzymanie ma wpływać na jego działanie? Gdy jest naładowan > y akumulator za co odpowiedzialny jest alternator, jest osiągnięta odpowie > dnia temp. silnika i zachowane są inne warunki jak np skrzynia biegów musi > być w pozycji "luz" a pedał sprzęgła nie jest wciśnięty to system S-S bę

Mnie w niedzielę...

)...czyli moję życie warte jest 120-40=80 zł.... nie za dużo... ...ślubna wyciągnęła też na letnich. Bo umówiła się z mamusią, a gołoledź, więc ona sama nie pojedzie (kilka lat temu w takich warunkach, ale na zimowych oponach, napadła na nią latarnia - nic większego się nie stało, samochód wyklepaliśmy, ale

Re: Opony zimowe - bezpieczeństwo | wideo

A może jakiś ekspert się wypowie o oponach "ekologicznych", o mniejszych oporach toczenia. Jak one się zachowują w zimowych warunkach? Amerykańskich opon do europejskich bym nie porównywał z kilku względów: 1) nawierzchnię mają z trochę innych mieszanek, dlatego opony też mają z innych

Re: Policja w Ciechanowie nęka emerytów i rencist

inwalidom wszystko WOLNO - dużymi literami ponieważ takie jest ich tempo na ulicy a droga hamowania w zimowych warunkach znacznie się wydłuża. Skoro chcesz być obrońcĄ inwalidów i rencistów, to pouczaj ich o obowiązku przechodzenia po pasach. Ci ludzie nie sĄ ponad prawem. P.S. duża litera Ą na końcu

Re: Azot, bieżnik i dobre składowanie

oczywiscie skandaliczne przytoczenie drogi hamowania - w jakich warunkach?! Drogie moto.pl - prosze wywalic tego, kto to napisal, on godzi w Wasza reputacje solidnego portalu...

Re: bo 2 cm smiegu sie plugiem nie zgarnie.

Z gołoledzią nawet najlepsze zimówki sobie nie poradzą, a właśnie gołoledź się wytworzyła na początku opadów, później warstwa gołoledzi została przykryta warstwą śniegu. Warunki jazdy naprawde mało sympatyczne. Mam roczne zimówki, renomowanej firmy, mimo to kontrolka ESP co chwilę się włączała, a

Re: Wiosenny przegląd auta. Motoryzacja

Jeden z samochodów którymi jeżdżę ma opony wielosezonowe tak więc mam możliwość porównania jazdy na różnych oponach i nie zauważyłem wyraźnej przewagi opon zimowych czy też letnich nad wielosezonowymi. Wyraźnie lepsze opony zimowe są jedynie na nie ubitym śniegu ale takie warunki jazdy zdarzają się

Re: Zaatakowałam kierowcę na przejściu...

niebieskachoinka napisała: > Niezbyt szybko, kiedy wchodziłam na przejście był jakieś 10-15 metrów od niego, > zdecydowanie miał czas i miejsce, żeby się zatrzymać. To środek miasta. Wiesz ile wynosi droga hamowania w warunkach zimowych z prędkości 50km/h (dozwolonej w mieście)? Około 35m

Re: Przebudowa Złotowa

Pewnie nie dostosowali szybkości do warunków jazdy, a bardzo pomocne w takiej sytuacji są opony zimowe, znacznie skuteczniejsze hamowanie.

Re: Kierowco wypasionej fury! Przepuść pieszego.

ronda na pl. Grunwaldzkim piesi nawet się nie zatrzymują przed wejściem na > pasy. Proponuję włączyć myślenie drodzy piesi - samochód w warunkach zimowych > ma wydłużoną drogę hamowania, nawet jadąc 40 km/godz nie ma szansy, żeby kierow > ca wyhamował przed pieszym, który wtargnął na

Re: Opony zimowe - bezpieczeństwo | wideo

? @cubitusss Pomijając fakt zakładania opon na jedną oś, to ZAWSZE należy lepsze opony (czyli te np. bardziej adekwatne do warunków) zakładać na tylną oś To jest bzdura nieziemska, a filmiki z YT pokazują tylko jeden drobny aspekt sprawy - utrzymanie toru jazdy na śliskim. Typowy samochód (czyli FWD) z

Re: kierunek bieżnika przy zakładaniu opony

warunkach zimowych poradzi sobie opona o wyraźnie płytszym bieżniku?!

Test 9 opon całorocznych ...

sens w przypadku dużych, cięzkich i szybkich samochodów użytkowanych w warunkach mieszanych. O warunkach górskich nie wspominając. 4. Osoby preferujące ostrą jazdę lub przykładające dużą wagę do jakości prowadzenia auta (w lecie) powinny również mieć opony letnie, a więc i zimowe. 5. Osoby jeżdżące

Re: Hamowanie silnikiem - robicie tak?? oplaca si

dyfuzor93 napisał: > hamowanie silnikiem jest dobre szczególnie w zimie czym masz większy moment > obrotowy tym lepiej hamuje nie dosyć że dobre to raczej konieczne w warunkach zimowych aby mieć jakiekolwiek szanse nie wpadać często w poślizg .

Re: Każdy temat jest dobry...

; poślizgałam. W warunkach zimowych trzeba jednak brać pod uwagę dłuższą drogę hamowania i jechać wolniutko, bo często piesi wchodzą nagle na przejście nie wiedząc, że auto nie ma szans zahamować. Obserwuję też auta, które jadąc z tył€ uparcie trzymają odległość 2-3 metry. W razie hamowania nie mają szans

Czesi wyjeżdżają z Polski na zimówkach

zimowych opon latem a zimą nie ryzykuję poważnym wypadkiem a co za tym idzie,kosztami. Tak,warunki całą zimę mogą być idealne,ale wystarcza moment kiedy nas złapie fatalna pogoda i wtedy własnie te opony uratują czasami życie mi lub komuś drugiemu.Bajki że w ten dzień można nie jeździć,przeczekać to już

Re: Opony zimowe a opony letnie

Właśnie jeśli chodzi o bezpieczeństwo to ma to znaczenie! Opony zimowe gorzej odprowadzają wodę stąd przy trudnych warunkach atmosferycznych spada nam przyczepność, mało tego wydłuża się nasza droga hamowania nawet przy suchej nawierzchni. Po prostu mieszanka gumy stosowana do jazdy zimą nie

Zasypana Łódź czeka na zamiecie i zawieje

, jeśli masz zimowe opony to nie masz problemu z hamowaniem, debile na letnich nie powinni w takich warunkach wsadzać tyłka do samochodu

Re: dzis się zrobi slizgawka

> rzekłbym ze sa jedne z najdrozszych ;) To znaczy, zes naiwniak. Tylko prawdziwe zimowe gwarantuja 100% przyczepnosci w kazdych warunkach :)))) Konieczna jest rowniez kontrola trakcji, ESP, BAS i inne wazne rzeczy, ktore pozwalaja na wylaczanie mozgu. Swoja droga jestem bardzo mile

Re: Azot, bieżnik i dobre składowanie

śniegu i lodzie charakterystyka wszystkich opon w każdych konkretnych warunkach musi być identyczna, a rozrzut parametrów pomiędzy oponami zimowymi jest jeszcze większy, niż zróżnicowanie cen.

Re: No i gdzie te pługi z Sity panie dyrektorze d

Ludzie.. w jakich kategoriach wy myślicie? gimnazjum?? Nie jest ważne czy ktoś umie czy nie, czy ma letnie czy zimowe - problemem jest odśnieżanie i dbanie o stan dróg w KAŻDYCH warunkach. Źadna zimówka nie pomoże na lodzie. Mam dobre oponki Michelina - i jak myślicie - jak wyglądało hamowanie

Re: Sam naprawiam swój jednoślad

konkretne warunki. Wszędzie indziej traci. Popatrz też na rajdach > jakich "zimówek" oni używają na śniegu. Marketing, marketing. Popieram.Ważne jest zużycie opony, rodzaj napędu, szerokość opony no ale odbiegamy od tematu. Jak gadamy o ogumieniu to lepiej porozmawiajmy o nowych wynalazkach

Ciekawy artykul

nie tylko o oponach ale w ogole o zachowaniu 2 swietnych napedow na lodzie w warunkach scisle kontrolowanych. www.motortrend.com/roadtests/sedans/112_0905_2008_mitsubishi_lancer_evo_vs_2009_subaru_wrx_sti/index.html Strona 2 i 3-cia, zwroc uwage na dystans hamowania na letnich i zimowych (juz nie

Re: jak się zdaje w taką zimę???

robiłam, gdy śniegu nie było, ale dzień przed egzaminem umówiłam się na dodatkową jazdę i to był dobry pomysł, gdyż można sprawdzić jak samochód reaguje na hamowanie czy wchodzenie w zakręty. Dodam, że miałam opory przed pójściem na egzamin w takich zimowych warunkach, ale dziś cieszę się, że nie

Re: ślisko ....strach

, ale przecież w praktycznie dowolnej sytuacji z życia codziennego boimy się. I przez to zachowujemy się zwykle rozsądnie, ostrożnie. I bardzo dobrze. Problem się zaczyna gdy strach nas paraliżuje, gdy nie pozwala na rozsądne zachowanie. Oczywiście, że jazda w zimowych warunkach czy na śliskiej

Zielone autko na prąd. Za ponad 8 mln złotych

Jak na projekt B+R to niewielkie pieniądze. Jest kilka ale: 1. Jak będzie wyglądał zasięg tego wehikułu w warunkach zimowych (np. -20st C) to samo jak włączę klimatyzację (jeżeli przewidziano) 2. Gdzie zatankować to cudo jak się nie ma garażu z gniazdem siłowym. Miałbym wyrzucać przez okno

Re: Opony całoroczne są do bani :-((

wg mnie inwestowanie w opony całoroczne to wyrzucanie pieniędzy w błoto...skoro tworzy się specjalne opony na zimę i lato (czyt. całkowicie inne warunki i nawierzchnie),to chyba jasne, że różnica w długości hamowania zimą a latem będzie różna, tak samo jak i inne parametry będą sie znacznie

Śnieg nie przerwie egzaminów na prawo jazdy

I bardzo dobrze. Tu juz pan instruktor nie nacisnie hamulca,nie przytrzyma kierownicy, wybierze latwiejszej drogi itd. Jazda z egzaminatorem wykaze czy egzaminowany jest predysponowany do samodzielnej jazdy w trudnych warunkach. Pal licho zawali drogi. Tu chodzi o tych,ktorzy potem myslac,ze maja

Re: Dolina Zillertal w kwietniu?

Jaki pesymizm? Ja raczej hamuje Twój hurra optymizm, a to różnica. Nie odzywałby się, gdyby nie to, że z mapy można rzeczywiście "pomyśleć", że to tylko kawałek. W warunkach zimowych, w górach, robi się z tego kawał drogi, ale można pojechać, już o tym pisałem, ale nie w 30 min

Letnie vs zimowe w zimie

Motor zrobił test, gdzie porownali opone letnia i zimowa w warunkach 0 - sucho, 5- mokro i -3.5 śnieg. Wyszło przy 0 sucho: czas przejazdu: 1 % lepsza letnia przyspieszanie: 0.7% lepsza letnia hamowanie: 6.8% lepsza letnia (44m do 41m) 5-mokro (tu sie opieram na różnicach, bo w tabeli są błędy

Re

I co? W dalszym ciągu chcecie pobrykać na rowerach? Oby żaden kierowca nie prosił by w jego imieniu któryś z radnych złożył interpelację o wprowadzenie zakazu organizowania takich wycieczek w trudnym (a jakże ryzykownym z punktu widzenia warunków atmosferycznych na drodze i bezpieczeństwa

Panikę sieją

W obecnych warunkach drogowych opona zimowa jest gorsza o letniej. Chociaż jestem zwolennikiem opon zimowych, to nie widzę nagłego powodu zmiany opon. Wystarczy zobaczyć testy opon zimowych i przekonać się jak jest droga hamowania na mokrej i na suchej nawierzchni opony letniej w porównaniu z oponą

Re: snieg i wielosezonowe

tzw "zimowe" zapewniają odrobinkę lepsze warunki jezdne w bardzo wąskim zakresie warunków zewnętrznych. W kopnym śniegu, jaki w tej chwili zalega uliczki "stolycy" nieźle sobie radzą tylko terenówki. Reszta, niezależnie od opon radzi sobie kiepsko. Zimówka tak samo jak letnia

Re: Niezupelnie mit

jak bym nie jezdzil, to mam wrazenie, ze na zimowych w kazdych warunkach poza sniegiem (takim padającym czy swiezym, nie ubitym w lód) jest gorzej. Gorzej sie rusza i hamuje, na mokrym i na suchym. Dodatkowo zimowki znacznie szybciej sie scieraja, tak samo szybko w zimie jak i w lecie. -- Frell Me

Darmowy bon 20% zniżki na wymianę opon w Lublinie!

granicznych 7 stopni. Opona zimowa powyżej temperatury 7 stopni zaczyna nadmiernie szybko się rozgrzewać, co sprzyja jej szybkiemu zużyciu. Jej miękka mieszanka w warunkach letnich jest również znacznie mniej skuteczna w hamowaniu zarówno na suchej, jak i na mokrej nawierzchni. Chcesz otrzymać bon na maila

Re: Po co ta wojna?

klemens1 napisał: > Tematem są + i - zimówek i uniwersalnych w różnych warunkach. > Pytam czy widzisz jakąś różnicę w drodze wydłużeniu drogi hamowania w nieprzyja > jących warunkach pomiędzy 5m (dla zimówki +18st) i 50m (uniwersalna na śniegu). > Nie moge widzieć takiej różnicy

Ja nie przepuszczam pieszych na pasach!

zimowych warunkach wziąć poprawkę na dłuższą droge hamowania.

Re: A tego jesze nikt nie udowodnil

drodze sa ekstremalne warunki - ubity śnieg, "szklanka" to hamowanie z ABS będzie na dłuższej drodze, w "normalnych" nawet zimowych warunkach - na krótszej

Re: Kursant jak kierowca, za wypadek trafi przed

widoczności odczytać oznaczenia opony? Ilu kursantów odmówi wykonania poleceń instruktora uznając, że stan samochodu, wybór trasy, bądź warunki atmosferyczne nie pozwalają na odbycie jazdy? A sami instruktorzy to osobna para kaloszy. Moją żonę uczył orzeł, który popisywał się wiedzą w stylu "lepiej walić

Re: Wymiana ogumienia

jeszcze za ciepło i za sucho, a hamowanie na asfalcie na zimowych oponach to nic przyjemnego. A prawda jest taka, że temparatura 7 stopni to mit, jak pokazuja testy, porównujące opony zimowe i letnie na suchych i mokrych nawierzchniach w tempearaturach okołozerowych to opony zimowe są gorsze w

Re: Zaatakowałam kierowcę na przejściu...

warunkach zimowych? i nie piszę o oblodzonej jezdni, ale o takiej nawet lekko przysypanej śniegiem, z pozoru "czarnej" i bezpiecznej). Ja też często "nawet nie hamuję", bo grozi to wpadnięciem w poślizg. Nawet jeśli to było 15m przed przejściem, to nie powinnaś była wchodzić, bo kierowca

Re: AWD (4x4) a opony zimowe

. Oczywiście, że w takich warunkach trzeba mieć zimówki. Tylko że chyba najlepsza w tej chwili opona całoroczna Goodyear Vector 4Seasons posiada także klasyfikację opony zimowej (oznaczenie śnieżynką). W porównaniu z innymi zimówkami jest przeciętna. Problem z oponami całorocznymi, jeśli ktoś mieszka np. w

Re: Niezaleznie od lamentow: nie skapowales.

= 70 Co to oznacza ???? Otoz ADAC uznaje tzw " Faustregel " ktora mowi : 100 km/ h = polowe wskazan tacho 50 metrow odstepu a przy zlych warunkach pogodowych zalecaja nawet 100 km/ h = 60 metrow odstepu a w zimowych warunkach 100 km/h = 70 metrow odstepu I dlatego lepsze takie

Re: Bardzo prosze o odpowiedzi-"zimowki" latem

Oprócz tego,co szanowny malken wyjaśnił,opony zimowe mają gorsze właściwości trakcyjne w warunkach letnich-najczęściej gorsze odprowadzanie wody i prawie zawsze dłuższą drogę hamowania. Skoro są miękkie,to mają większe opory toczenia-zwiększone zużycie paliwa. Jedynym

Re: Zanabylem oponki zimowe do Pajero:))

W w-wie jest straszny szlam na jezdni. Dzisiaj przy hamowaniu w niektorych miejscach slizgalem sie prawie jak na lodzie (myslalem, ze nie zdaze skrecic). I stwierdzam, ze znow letnie gumki z bmw w takich warunkach sprawuja sie lepiej niz zimowe w audi -- Frell Me Dead

Re: ostatni AutoŚwiat - zimówki lepsze tylko na ś

habudzik napisał: > A skąd byś wiedział ile powinieneś jechać na zimowych a ile na > letnich ???????? Wyobraź sobie, że podpowiada mi to doświadczenie oraz kodeks drogowy. A Ty jak dobierasz prędkość do warunków? Jakąś inną metodą? Jakoś mnie doświadczenie nie zawodzi, jeśli mam

Re: Opony zimowe - nowości 2009/2010

I zadne nie sa dobre z tych na osobowe samochody. radze sprawdzic wyniki niezaleznych testow. Sam tez mam doswiadczenie z oponami zimowymi w roznych warunkach drogowych (w tym takze w wyscigu na czas). Radze sprawdzic Dunlop WinterSport 3D zamiast sie fascynowac miernymi Blizzakami. Rzetelne

Re: Testy sa do bani :-P

emes-nju napisał: > Nie zrozumiales tego, co napisalem o testach. > > BYS MOZE opony letnie w lecie (cieplo, sucho - nawet mokro, ale > nadal cieplo) hamuja lepiej niz uniwersalne. Tak samo zimowki w > warunkach zimowych. > > Natomiast nie ulega watpliwosci, ze co najmniej pol

Re: Jakie polecacie opony zimowe (mam VW Borę)?

przede mną, czy też nie". > Pytam poważnie, bo to mój > pierwszy samochód, jeździłam tylko latem w super warunkach, no a > teraz sezon zimowy właściwie już w pełni. Dlatego też znakomita większość kierowców nie jeździ w zimie na oponach letnich. Niektórzy nadal jeżdżą na całorocznych

Re: Zima zaskoczyła płockich kierowców

tych samych warunkach obrócić auto o 20-30 stopni. JEST RÓŻNICA Nie pisze już tu o zachowaniu na drodze w płocku (w miarę solidnie odśnieżonej)gdzie na zimówkach jechałem prawie jak po suchym asfalcie a dojeżdżając na letnich ABS kopał mnie w stopę przy hamowaniu. W cieplejsze i suche dni jest

Re: Donieś do Brukseli.

tam byl test drogi hamowania z abs i bez abs z amortyzatorami nowymi i zuzytymi.. Lesze wyniki byly bez ABS. Do tego zuzyte amortyzatory powodowaly zwieksze sie drogi hamowania od 4% bez ABS i 14% z ABS ... to tez tez sponsorowany pewnie ... -- 171Nm@2500, 90kW@5500 jane14: Zimowe opony to nieco

Re: Zebyś nie musiał szukać w podręczniku...

aha .. co do hamowania to juz byl tez z BMW .. to ci nie wystarczy? byly rozne opony .. do wyboru do koloru.. -- 171Nm@2500, 90kW@5500 jane14: Zimowe opony to nieco wieksze zużycie paliwa, hałas, ale jednak zdecydowanie lepsza przyczepność praktycznie w każdych warunkach nawet przy +15.

Re: zmiana opon

nie mierz innnych swoja miara ... niektorzy juz hamowali w roznych warunkach, jezdza autrami RWD, ktore "setke" maja ponizej 10 sekund, kazda wolna chwile spedzaja na zalodzonym parkingu, powygrywali troche zawodow w swoim zyciu i skonczyli takze troche kursow doskonalenia jazdy jak

Re: Jest zloty srodek :-)

ja sie mieszcze w tym ile pisze w instrukcji ;) 9,3/6,3/7,9 (miasto/90/120) ale tez jak najmniej hamowania ;) -- jane14: Zimowe opony to nieco wieksze zużycie paliwa, hałas, ale jednak zdecydowanie lepsza przyczepność praktycznie w każdych warunkach nawet przy +15.

Re: Kupiłam auto i znika mi olej

jane14: Zimowe opony to nieco wieksze zużycie paliwa, hałas, ale jednak zdecydowanie lepsza przyczepność praktycznie w każdych warunkach nawet przy +15. .. aa to cos nowego ,zglos to do ADAC , ja przy +15*C na zimówkach jezdzilbym jak na snowbourdzie - bez mozliwosci sterowania i hamowania

Nie ma świateł, nie ma korków? Co na to ZIKiT?

pytania widząc ten armagedon :czy piesi nie wiedzą ,że wg kodeksu nie wolno wchodzić bezpośrednio po nadjeżdżający samochód? i jaka jest droga hamowania w takich zimowych warunkach? Sama często jestem pieszym w śródmieściu, jeżdżę pół życia autem, "od zawsze" po Krakowie ,ostrożnie, pomału ,mam

Re: Egzamin w zimę

Generalnie, o dziwo, jest łatwiej. Brzmi to dziwnie, wiem, ale zobaczycie. Z czym najwięcej problemów ma początkujący kierowca (kandydat)? Z zaobserwowaniem tego co widzieć powinien. Dlaczego? Bo dla niego dużo rzeczy dzieje się "za szybko". Pomijam co zrobić, ale w warunkach zimowych

na tle innych dróg

żadnych niespodzianek, spokojnie dałoby się uzyskać prędkości autostradowe. Chciałbym zwrócić uwagę, żeby jednak ograniczyć prędkość, wielu kierowców bardzo pewnie czuje się również w takich warunkach. To z jednej strony dobrze, ale rozpędzić auto z nowoczesnym turbodieslem do 60-70 km/h na oponach

Re: hamowanie zimówkami na suchym - koszmar

upowazniaja do szybkiej jazdy ze wzgledu wlasnie na zimowe warunki zima to nie tylko mroz i snieg, to bardziej skoki temperatury w nocy mroz w dzien plus i wlasnie to jest najbardziej niebezpieczne jesli snieg lezy przez dluzszy czas, to i najslabszy kierowca moze dostosowac jazde do warunkow zmienne

Re: Tutaj

będzie np. tak (proste zadanie z rachunku prawdopodobieństwa): Jaka jest wartość oczekiwana drogi hamowania opony zimowej i letniej przy założeniach: przez 98% czasu nie ma śniegu, warunki nie są zimowe, drogi hamowania są 55m i 50m (z, l odpowiednio) a przez 2% czasu jest śnieg i drogi hamowania 50

Re: Opony 185 - nie za wąskie do silnika 110 KM ?

szerokosc opony w malym stopniu wplywa na hamowanie (tu wazniejszy jest sklad mieszanki i biezniek, czyli po prostu wspolczynnik tarcia), ale ma duzy wplyw na trzymanie boczne. Tu jest test BWM 170 KM na coraz szerszych oponach. -- jane14: Zimowe opony to nieco wieksze zużycie paliwa, hałas, ale

Re: Przy 40 km/h?!!!!

ciekawa konkluzja Spiegla ale, o wlasnie i to ale w okresie jesienno zimowym, nigdy nie wiadomo jakie moga byc warunki za kilka godzin czy dni, szczegolnie zmienne w nocy lepiej wiec trzymac wieksza odleglosc na ewentualne hamowanie niz wpasc w "glupi" poslizg na letnich oponach

Re: Wypadek - ocena predkości na podstawie zdjęć

z prędkoscia 50-60 km/h daje juz naprawde spore szkody. -- 171Nm@2500, 90kW@5500 jane14: Zimowe opony to nieco wieksze zużycie paliwa, hałas, ale jednak zdecydowanie lepsza przyczepność praktycznie w każdych warunkach nawet przy +15.

Re: A teraz smieszniej !

.. -- 171Nm@2500, 90kW@5500 jane14: Zimowe opony to nieco wieksze zużycie paliwa, hałas, ale jednak zdecydowanie lepsza przyczepność praktycznie w każdych warunkach nawet przy +15.

Re: Kto zmienił opony na letnie...

> To jeden z przykładów, gdzie trudno wyrokować mając ograniczone możliwości poró > wnawcze. Nieraz można przeczytać wyniki wszechstronnych testów porównawczych ró > żnych opon, wykonane w tych samych warunkach. Czy są sfałszowane? Prywatnie tru > dno taki test wykonać (koszty!) więc

Re: ostatni AutoŚwiat - zimówki lepsze tylko na ś

Przestań wreszcie habudzikować. Jak wspomniano w sąsiednim wątku, w sytuacji temperatury dodatniej, warunków bezśnieżnych, wystarczy jechać na zimówkach trochę wolniej (z 10%) żeby mieć taką samą drogę hamowania jak na oponach letnich/wielosezonowych. Za to jak popada śnieg, różnica między

Re: Jechałem trasę bez zimówek - to był HORROR

> cala stanowczoscia powtorze, jak ktos przy obecnych lagodnych odsyc warunkach > nie daje rady kontrolowac pojazdu przy predkosci powyzej 50km/h na dobrych/ > niezuzytych oponach letnich to nie umie jezdzic i przy ciezkich warunkach > pogodowych zimowki mu niewiele pomoga. Sprawdź

Re: ostatni AutoŚwiat - zimówki lepsze tylko na ś

- wystarczy jechać w warunkach 'niezimowych' te 10% wolniej na > zimówkach. I już. Ale od czego wolniej ? Jedziesz 100km/h masz dłuższa droge hamowania niz na letniej i gorszą trakcje . Jedziesz 50km/h też masz dłuższądroge hamowania itd. -- Moja ulubiona muzyka to : Shakira Isabel Mebarak Ripoll

Re: Opony zimowe w mieście

Nie jestem przekonany o wyzszości opon zimowych w każdych warunkach zimowych. Spotkałem się z porównaniem testów opon zimowych i pozostałych dla hamowania na suchej nawierzchni i opony zimowe zawsze wypadały gorzej. Pytanie jak długo w naszych miastach leży śnieg i błoto pośniegowe na jezdni.

Re: Opony całoroczne czy zimowe

. Byl taki artykul - opony zimowe wielka sciema - . Z reszta sam to potwierdzam. Gdy jezdze na zimowkach i jest sycho to niestety, ale droga hamowania sie wydluza. Nie warto przeplacac. Najlepsze sa opony casloroczne na nasze warunki.

Re: 0-1-1-1-0-0-1-0-1-0

Ad 1. Kazde auto na zimowych hamuje dwa razy szybciej niz na letnich. Z uniwersalnymi nie jest to juz tak jednoznaczne, choc uniwersalne w pewnych warunkach radza sobie gorzej niz zimowe - trzeba wtedy jezdzic ostrozniej. Takiej ostrozniejszej jazdy w warunkach miejskich wypada, dla przecietnego

Re: Opony zimowe w Niemczech

bywa często, że w lutym temperatura sięga 20 stopni. > gumy zimowe, spelniaja warunki bezpiecznego hamowania wlasnie do takiej > temperatury Niezupełnie. Gumy zimowe lepiej od letnich hamują na śniegu. Temperatura jest drugorzędna.

Re: ABS pomoc czy przekleństwo ?

opony to nieco wieksze zużycie paliwa, hałas, ale jednak zdecydowanie lepsza przyczepność praktycznie w każdych warunkach nawet przy +15.

Re: Artykuł sponsoprowanyh przez producentów opon

? > I co Ci wyszło? Pochwal się rezultatami! Kilkakrotnie dłuższa droga hamowania? > Spróbuj zrobić taki test na solidnie mokrej płycie poślizgowej! Plyte poslizgowa robi sie w lato. W lato samochody nie maja zalozonych opon zimowych. Dyskusja jest o oponach zimowych w warunkach zimowych. Czegos

Re: opony zimowe na przednią czy tylna oś?

warukach ciezkich zimowych. Dewulot nadmienia ze miedzy innymi chodzi hamowanie i przyczepnosc na zakretach i oto wlasnie sie cala sprawa rozbija. Sprawowanie opony zimowej w kazdych warunkach zimowych jak snieg mokry,snieg suchy,snieg ubity,snieg swiezy,snieg rostapiajacy sie, odpornosc na wpadanie w

Re: ostatni AutoŚwiat - zimówki lepsze tylko na ś

% - czyli o różnicę między oponą zimową a letnią/wielosezonową w warunkach bezśnieżnych. Tak wynika z rozmaitych testów, nic nie poradzę. > > Poza tym sam jeździsz na zimówkach. > > Tak i uważam że zrobiłem błąd bo zimowe opony są przydatne w tak wąskim > przedziale warunków atm. że są

Re: a tu jeszcze lika artykulow - linki

www.motofakty.pl/artykul/abs_zima.html Warto prześledzić proces działania ABS-u w warunkach zimowych szczególnie, gdy nawierzchnię jezdni pokrywa lód. Wówczas układ zaczyna „pomagać” kierowcy nawet przy bardzo małych prędkościach jazdy i przy relatywnie małej sile nacisku na pedał

Re: Po co ta wojna?

> > O ILE? Link. > Nie czytasz albo nie chcesz zrozumieć co sie do Ciebie pisze wielkimi > literami . Już przy +10 na suchym długość drogi hamowania ( jednej z > najlepszych na rynku )zimowej opony jest dłuższa o 20% od ( nienajlepszej w > tych warunkach ) letniej opony tego

Re: Postęp ?

, 90kW@5500 jane14: Zimowe opony to nieco wieksze zużycie paliwa, hałas, ale jednak zdecydowanie lepsza przyczepność praktycznie w każdych warunkach nawet przy +15.

Re: Tutaj

założenia były błędne to trzeba ci było ten błąd wskazać. założenia wyjściowe były takie że w 2% "zimy" warunkizimowe - temat zaczął się od paru płatków śniegu pod koniec zimy - a więc 2% to chyba aż nadto i gołym okiem widać - prawda ? co do krótszej o kilka m (10%) drogi hamowania opony

Re: ostatni AutoŚwiat - zimówki lepsze tylko na ś

niknejm napisał: > Przestań wreszcie habudzikować. Jak wspomniano w sąsiednim wątku, w sytuacji > temperatury dodatniej, warunków bezśnieżnych, wystarczy jechać na zimówkach > trochę wolniej (z 10%) żeby mieć taką samą drogę hamowania jak na oponach > letnich

spisek antyabsowy!

wyłączenia systemu zwykłym klawiszem . Kierowca mógł decydować, jaką techniką będzie hamował. Jeżeli widzę, że jest ślisko i wiem, że ABS w takich warunkach mi przeszkadza, po prostu mogę go wyłączyć stosując inne bardziej efektywne w danych warunkach techniki hamowania. W tej chwili taki "

Polska na Zimowych Igrzyskach Olimpijskich 1928

Polskę na Zimowych Igrzyskach Olimpijskich 1928 reprezentowało 27 zawodników w 5 dyscyplinach. OpisW II Zimowych Igrzyskach Olimpijskich Polska była reprezentowana w narciarstwie, bobslejach i hokeju na lodzie. W bobslejach reprezentacja zajęła odległe miejsce. W narciarstwie też nie szło

Rumunia na Zimowych Igrzyskach Olimpijskich 1936

Reprezentacja Rumunii na Zimowych Igrzyskach Olimpijskich 1936 w Garmisch-Partenkirchen składała się z 15 zawodników, którzy wystartowali w pięciu dyscyplinach. Na tych igrzyskach olimpijskich po raz pierwszy w historii wystąpiła Rumunka. Po raz pierwszy w historii występów reprezentacji Rumunii

Alpen Cup w skokach narciarskich 2004/2005

Alpen Cup w skokach narciarskich 2004/2005 rozpoczął się 11 września 2004 w Villach, a zakończył 13 marca 2005 w Pragelato. Cykl składał się z 12 konkursów, spośród których cztery zostały rozegrane w warunkach letnich. Jeden z konkursów w Seefeld został odwołany. Najwięcej konkursów (po trzy

Alpen Cup w skokach narciarskich 2000/2001

Alpen Cup w skokach narciarskich 2000/2001 rozpoczął się 8 października 2000 w Velenje, a zakończył 10 marca 2001 w Eisenerz. Cykl składał się z 11 konkursów, spośród których trzy zostały rozegrane w warunkach letnich. Zwycięzcą klasyfikacji generalnej został Niemiec Jörg Ritzerfeld.W pierwszych

Puchar Świata w Biathlonie 2007/2008 - Hochfilzen 2007

SprintRelacjaSprint mężczyzn rozegrany został w dosyć dobrych warunkach, ale to nie oznaczało, iż zawodnicy nie mieli problemów na strzelnicy. Od czasu do czasu podwiewający wiatr powodował niedokładne trafienia zawodników. Tylko ośmiu z nich trafiali bezbłędnie.Wśród 102 uczestników na liście startowej znalazło

Tekst udostępniany na licencji Creative Commons: uznanie autorstwa, na tych samych warunkach, z możliwością obowiązywania dodatkowych ograniczeń. Zobacz szczegółowe informacje o warunkach korzystania.
Zasady zachowania poufności. O Wikipedii. Korzystasz z Wikipedii tylko na własną odpowiedzialność. Materiał pochodzący z Wikipedii został zmodyfikowany poprzez ograniczenie liczby przypisów. Wikipedia® is a registered tradmark of the Wikimedia Foundation.