hamowanie suchej mokrej nawierzchni

Marcin Lewandowski

Continental | Szkoła projektowania opon zimowych

Continental | Szkoła projektowania opon zimowych

Opony zimowe muszą spełniać sporo sprzecznych funkcji. Continental zorganizował warsztaty na których pokazał jak trudna jest to sztuka. Towarzyszyła im prezentacja dwóch nowych modeli opon zimowych

Mercedes-AMG ponownie wybrał opony Dunlop

CLA 45 AMG to kolejny Mercedes-AMG wyposażony w opony Dunlop Sport Maxx RT lub Sport Maxx Race. Na tej liście są już C63 AMG Coupé Black Series, A45 AMG i SLS AMG GT

Chińskie opony nadal straszą

Leao, Linglong, Goodride, Doofride, Sunny i Gencotire. Czy to marki, o których niebawem będzie głośno? Na razie chińskie, tajwańskie czy koreańskie opony nie podbiły rynku. Przynajmniej europejskiego. Pierwsze testy okazały się dla nich druzgocące

Oblicz, ile możesz zaoszczędzić na letnich oponach

Oblicz, ile możesz zaoszczędzić na letnich oponach

. Kierowcy mogą teraz obliczyć, o ile metrów krótsza będzie droga hamowania na mokrej nawierzchni, jeżeli zdecydują się na zakup wysokowydajnych opon o dobrej przyczepności na mokrej nawierzchni według informacji podanych na etykietach na oponach.Oprogramowanie można pobrać za darmo ze sklepu AppStore

Czy etykiety opon są pomocne?

Czy etykiety opon są pomocne?

porównaniu do testów branżowych, czy przeprowadzanych przez samych producentów, którzy nowe opony badają pod kątem 18 czynników. W przypadku samych opon letnich są to m.in.: hamowanie na suchym, na mokrym, to samo z pełnym obciążeniem, zachowanie w zakręcie na różnych nawierzchniach, aquaplaning, żywotność

Nowa opona letnia Dębica Presto

Nowa opona letnia Dębica Presto

Dębica wprowadza na rynek oponę letnią Dębica Presto, przeznaczoną dla kierowców, ceniących sobie dynamiczną, a równocześnie ekonomiczną jazdę. Zoptymalizowana konstrukcja opony zapewnia bardzo dobre osiągi na mokrej nawierzchni, krótką drogę hamowania, a także wysokie przebiegi.Dębica Presto

Jak wyjść z poślizgu? | Porady

Jak wyjść z poślizgu? | Porady

trudniejsza niż latem przez zmieniające się warunki. Nawierzchnia może być sucha, mokra, ośnieżona lub oblodzona. Najgorszy jest tzw. czarny lód. Kiedy kierowca ma wrażenie że jedzie po mokrej nawierzchni w rzeczywistości jest ona pokryta cienką warstwą lodu. W takich warunkach konieczność nagłego hamowania

Opona, która sama hamuje?

Opona, która sama hamuje?

Na czym to polega? Nowa letnia opona Eagle F1 Asymmetric 2 przeznaczona do aut o bardzo wysokich osiągach zwiększa powierzchnię styku z nawierzchnią w czasie hamowania, co w efekcie zapewnia znacznie krótszą drogę hamowania zarówno na suchej, jak i mokrej nawierzchni. Tyle Marketingowego

Wiosna w oponach. Nowości 2011

Wiosna w oponach. Nowości 2011

drogi hamowania i pewności zachowań na mokrej nawierzchni przy utrzymaniu przystępnej ceny.Dębica PrestoDębica presto przeznaczona jest do samochodów o dobrych osiągach. Udział takich aut w rynku zdecydowanie zwiększył się w ostatnich latach i wciąż wykazuje dużą dynamikę. Dzięki licznym nacięciom

Porsche On Track | Istanbul Park | Produkcja kierowców

Porsche On Track | Istanbul Park | Produkcja kierowców

odległości potrzebnej do wyhamowania z prędkości 100 km/h, zarówno na suchej jak i mokrej nawierzchni, sztukę kontrolowanego poślizgu, odpowiedni tor jazdy w slalomie z mieszaną przyczepnością nawierzchni czy nieco rozluźniające elementy jazdy w terenie. Na koniec przyszedł czas zmierzyć się z głównym

Zielone opony - poprawione bezpieczeństwo, niższe spalanie, niższe koszty

Zielone opony - poprawione bezpieczeństwo, niższe spalanie, niższe koszty

jest osiągana kosztem bezpieczeństwa. W rzeczywistości jest wręcz odwrotnie. Zastosowanie gum klasy high-performance produkowanych przez firmę LANXESS pozwala na uzyskanie znakomitych parametrów hamowania, zarówno na mokrej jak i suchej nawierzchni. W porównaniu do opon niskiej jakości, "zielone

ABS | Pełne bloki czyli jak hamować

ABS | Pełne bloki czyli jak hamować

ABS? Bardzo prosto. Powinniśmy naciskać pedał hamulca z całej siły, niemalże zapierając się o oparcie fotela. I tak aż do zatrzymania auta. I to niezależnie od tego, czy nawierzchnia jest sucha, czy mokra. Tylko w ten sposób zdołamy w pełni wykorzystać możliwości układu hamulcowego i ABS

Wymiana opon - czy to konieczne?

Wymiana opon - czy to konieczne?

pokonywanym łuku, zwłaszcza na mokrej nawierzchni. Jak sprawdzić wiek naszych opon (nie tylko letnich)? Informację tę znajdziemy na jej bocznej, zewnętrznej ściance. Od 2000 roku producenci używają oznaczeń czterocyfrowych. Pierwsze dwie cyfry określają tydzień, a kolejne dwie - rok produkcji opony. Liczba

Czy warto kupować tanie opony z Azji?

Czy warto kupować tanie opony z Azji?

przeznaczona dla kompaktowych i średniej wielkości samochodów.Na mokrych nawierzchniach przy prędkości 50 km/h różnice w drodze hamowania wynosiły nawet 8,5 metra. Podobnie duże różnice występowały w przypadku stabilności przy pokonywaniu zakrętów na mokrych drogach. Samochód wyposażony w opony Continental

Continental najlepszy w testach

Continental najlepszy w testach

magazyny motoryzacyjne porównały ze sobą 67 modeli opon oferowanych przez 17 producentów w 13 najpopularniejszych rozmiarach. Analizowano hamowanie na mokrej i suchej nawierzchni, aquaplaning, opory toczenia, komfort jazdy, trzymanie boczne, jazdę po okręgu, czy slalom.Jak pokazały wyniki testów, najlepszą

Guma nie do... zdarcia

na południe Francji, aby na torze Miravel sprawdzić, czy OpitiGrip jest warty zachodu. Goodyear twierdzi, że po 20 tys. km przebiegu jego nowa opona zapewnia o 7% krótszą drogę hamowania na mokrej nawierzchni, a po kolejnych 10 tys. km dystans ten jest nawet o 20% mniejszy niż w przypadku

Pilot Sport 3 na mokro

Pilot Sport 3 na mokro

nową oponą Michelin, kolejne dwa tym samym autem, ale z gumami konkurencji. Po chwili ponownie dwa okrążenia z Pilot Sport 3. Tylko wtedy można zauważyć różnice. Organizator przewidział trzy próby. Szybki przejazd na mokrym torze, próby hamowania oraz jazdy na suchej nawierzchni. W pierwszej próbie do

Ekologiczne opony Pirelli

Ekologiczne opony Pirelli

nie zawierających olejów aromatycznych, co przekłada się na o 4% wolniejsze zużywanie i zmniejszenie poziomu hałasu o 30%. Opona Cinturato P7 gwarantuje wzrost bezpieczeństwa poprzez skrócenie drogi hamowania na suchej i mokrej nawierzchni, odpowiednio o dwa metry i jeden metr z prędkości . Obniżono

Gumowe nowości na lato 2010

Gumowe nowości na lato 2010

miejskich. Cechuje ją asymetryczna budowa i lepsze, w stosunku do poprzedników, przyczepność, czy zachowanie na suchej i mokrej nawierzchni. Opony dostępne są w rozmiarach 13-15 cali.Michelin Pilot Sport 3Pilot Sport 3 spod znaku Michelina to opony do samochodów o sportowych aspiracjach. Od Opla Corsy OPC

Zielona guma

Zielona guma

specjaliści, wydawałoby się niemożliwego. Przedłużyli oni trwałość opony (rzadsze wymiany - mniej opon do utylizacji = ekologia), zmniejszyli opory toczenia (niższe zużycie paliwa i emisja CO2 = ekologia) i poprawili jednocześnie przyczepność na suchej i mokrej nawierzchni (= niemożliwe).Lemski już na wstępie

Aby mieć kontakt z każdą nawierzchnią

Aby mieć kontakt z każdą nawierzchnią

prawidłowo je zamontować na obręczy. Sztywniejsze opasanie powoduje, że podczas pokonywania zakrętów miękkie bloki bieżnika nie pochylają się tak znacznie, jak w standardowej oponie. Pozwala to na lepsze prowadzenie się auta przy wyższych prędkościach na suchych i mokrych nawierzchniach. Ta cecha w żadnej

Utrzymuj tor jazdy

Utrzymuj tor jazdy

spowodowane ograniczoną widocznością i brakiem możliwości prawidłowej oceny tego co dzieje się za zakrętem, z drugiej strony ma to związek z przyczepnością. Szczególnie jesienią i zimą, kiedy nawierzchnia dróg często jest mokra i śliska, znacznie trudniej utrzymać kontrolę nad pojazdem jadącym po łuku drogi

VW Castrol Cup | Tor Poznań | Relacja: Zwycięski Kupcikas

VW Castrol Cup | Tor Poznań | Relacja: Zwycięski Kupcikas

niemieckim torze Eurospeedway Lausitz. Przed wyścigiem tor niemal całkowicie przeschnął, a pogoda nie zwiastowała nadchodzących kłopotów. Wszystkie samochody ruszyły na oponach przeznaczonych na suchą nawierzchnię. Na wejściu do pierwszego zakrętu Kupcikas był już przed Kisielem. Dobrze wystartował także

Nowy standard opon samochodowych

hamowania. Samochód jadący z prędkością 80 km/h na mokrej nawierzchni, aby się zatrzymać potrzebuje 29.9 metrów zamiast 34 metrów (co stanowi skrócenie drogi hamowania o 11%), natomiast przy prędkości 100 km/h na suchej nawierzchni, długość drogi hamowania wynosi 38 metrów zamiast 40.5 metrów - w porównaniu

Opony zimowe | Jakie wybrać

ważne - chroni nas od stania w kolejkach do punktów serwisowych wymiany opon.Opony zimowe - tajemnica sukcesuOpony zimowe zostały precyzyjnie zaprojektowane po to, by błyskawicznie reagować na nawierzchniach mokrych, pokrytych śniegiem, błotem oraz na nawierzchniach suchych, gdy temperatura zewnętrzna

Wymiana opon - czy to konieczne?

wskaźnika zużycia. Powód to starzejąca się guma. Z wiekiem robi się ona coraz twardsza, mniej elastyczna, przez co zmniejsza się jej przyczepność do nawierzchni. Najłatwiej odczuć to na szybko pokonywanym łuku, zwłaszcza na mokrej nawierzchni.Jak sprawdzić wiek naszych opon (nie tylko letnich)? Informację

Opony | Poradnik dla kupujących

wzdłuż osi opony. Stosunek powierzchni rowków do powierzchni bloków wpływa na całkowitą powierzchnię kontaktu opony z podłożem. Duża liczba rowków oznacza mniejszą przyczepność opony na suchej drodze, lecz zdolność usuwania wody na mokrej nawierzchni. Stopień rowkowania bieżnika zależy zatem od

Co możesz samemu sprawdzić w aucie?

skręcać. Zmiana kierunku świadczy o nierównomiernej sile hamowania kół lewej i prawej strony auta. Takie zjawisko na mokrej nawierzchni grozi poślizgiem i może skończyć się tragicznie. Jeśli hamulce działają nierównomiernie, wizyta w warsztacie jest nieunikniona. Zwróćmy też uwagę, czy pedał nie działa w

Szkoła jazdy: pełne bloki, czyli jak hamować?

? Bardzo prosto. Powinniśmy naciskać pedał hamulca z całej siły, niemalże zapierając się o oparcie fotela. I tak aż do zatrzymania auta. I to niezależnie od tego, czy nawierzchnia jest sucha, czy mokra. Tylko w ten sposób zdołamy w pełni wykorzystać możliwości układu hamulcowego i ABS. Najpoważniejszym

5P i inne opony letnie Continentala

, zmniejszającym powierzchnię styku z nawierzchnią (patrz zdjęcie). Dzięki temu droga hamowania ma być krótsza.Hamujesz... i stajesz w miejscu! Krótka droga hamowania opon ContiSportContact 5P w pełni mnie przekonała! - Roman Fenners, Dyrektor Generalny, Dział Rozwoju i Zakupów AC Schnitzer, oddział Kohl

Absolutny Brak Stresu

skraca drogę hamowania, a 15 proc. tego nie wie. Z kolei 43 proc. badanych sądzi, że ABS lepiej działa na mokrej niż na suchej nawierzchni. Ponad 20 proc. kierowców nie wiedziało natomiast, czy ABS działa lepiej na mokrej, czy na suchej nawierzchni. Bosch a ABS Nie jest tajemnicą, że największy wkład w

BMW K 1600GT/GTL | Kosmiczne dwa w jednym

zawsze daje równy i poziomy snop światła, nawet gdy motocykl jest w głębokim pochyleniu na zakręcie. Całkowite zaskoczenie, czyli dwa w jednymMając do dyspozycji obie wersje K 1600 i pokonując nimi w okolicach Kapsztadu (RPA) po kilkaset kilometrów dziennie, krętymi drogami o wspaniałej nawierzchni

Mercedes i GOPR - bezpieczny duet

zimowych  LM-25 4x4 do wszystkich samochodów Mercedes-Benz  GLK użyczonych GOPR-owi. Dzięki zaawansowanej, lamelowej konstrukcji opony Bridgestone Blizzak LM-25 4x4 oferują dobrze zbilansowane osiągi na suchej, mokrej i zaśnieżonej nawierzchni, a tym samym zapewniają  precyzyjną kontrolę nad

Przygotuj auto na zimę | Poradnik

serwisu hamulców warto wjechać autem na ścieżkę diagnostyczną i sprawdzić, czy nie ma rozbieżności między siłą hamowania poszczególnych kół. W krytycznej sytuacji na śliskiej nawierzchni może to doprowadzić do poślizgu. Ważny jest także stan linki hamulca ręcznego, którego należy regularnie

Honda SW-T400 ABS - test

zauważyłem. Może poza większą o 4 kg masą. Będąc już świadomym podstaw, czyli suchych danych technicznych, zszedłem do garażu dokonać oględzin megaskutera.Sylwetka Hondy jest ciężka, solidna, nabrała teraz większej elegancji. Czarny kolor dobrze współgra za zachodzącymi na boki przezroczystymi kloszami lamp

Przygotuj samochód na upalne dni

oponach letnich, w których ważnym składnikiem jest sadza, polimery i domieszki ograniczające zużycie są dostosowane nie tylko do wysokich temperatur otoczenia, ale również do innego przebiegu eksploatacji. Są np. odporne na gwałtowne wzrosty temperatury przy ostrym hamowaniu na suchym asfalcie, a także

Na wysokich obrotach: KTM 990 Super Duke R

. Na szczęście nie przysparza to żadnych problemów, gdyż skrzynia działa bardzo precyzyjnie.Przy redukcjach biegów trzeba zachować nieco ostrożności. Super Duke nie wyposażono w sprzęgło antyhoppingowe, co w połączeniu z potężnym momentem hamującym sportowego V-twina gwarantuje bardzo dobre hamowania

Ferrari F430 - test | Za kierownicą

. Jest sucho i słonecznie - złota włoska jesień. Rozglądam się, ale intensywna czerwień wygrywa. 430- ka działa jak magnes. Z boku wygląda jak skradająca się puma. Z tyłu hipnotyzuje czterema lampami i wydechami. Tylko przód nie dorównuje reszcie. Za mało w nim agresji, mocy, wyrazu. Trąci Fiatem

Przewodnik po oponach zimowych

decyduje o przyczepności naszego samochodu do drogi, a z nią auto styka się za pomocą opon. Latem, kiedy nawierzchnia jest sucha, z optymalną przyczepnością nie ma zwykle większych problemów. Sytuacja ulega zmianie zimą, gdy śnieg na drodze pełni taką samą funkcję jak warstwa teflonu na kuchennej patelni

BMW 130i

jestem pewien, czy po podobnym zdarzeniu na rodzimych nawierzchniach byłbym w stanie jeszcze cokolwiek napisać. A gdyby do tego asfalt był mokry albo zarzucony błotem wywiezionym z pola na kołach ciągnika? Jedno jest pewne - na kiepskich nawierzchniach w 130i przyda się włączone DSC i duża czujność

Seat Toledo 2.0 TDI DSG Stylance

): 7,4/5,1/6,0 l/100 km zasięg: 916 km OSIĄGI (przy 10°C na suchej nawierzchni) Przyspieszenie (s) 0-60 km/h: 4,8

Suzuki nie tylko na off-road

tryby pracy w zależności od warunków drogowych:- Tryb 2WD przekazuje napęd na koła przednie. Zalecany do poruszania się po drogach suchych i autostradach zapewniając cichą i ekonomiczną jazdę.- 4WD Auto idealnie spisuje się podczas jazdy w deszczu lub na trudnej nawierzchni. Zapewnia pewną trakcję

Jaguar X-Type 3.0 SE

... nie na miejscu. Piśnięcie oponami? Niewskazane. I niewykonalne. Stały napęd na cztery koła skutecznie temu zapobiega, jakby dbając o właściwe zachowanie arystokraty na drodze. Działania systemu Traction4 nie sposób wyczuć na suchej nawierzchni. Po prostu jest. Na mokrym - to co innego. Samochód

BMW 330 XI / SUBARU IMPREZA WRX / VOLVO S60 AWD / VW BORA V6 4MOTION

stwierdziliśmy, że samochód zachowuje się znakomicie i neutralnie na śliskiej nawierzchni. To efekt dobrego zawieszenia i rozkładu mas w połączeniu z najnowszej generacji napędem na cztery koła. O właściwy rozdział momentu obrotowego na osie dba mechanizm szwedzkiej firmy Haldex. Składa się on z mokrego

Uważaj na gołoledź

niższej niż zero stopni. W takich warunkach woda idealnie przylega do powierzchni, tworząc cienką warstwę lodu. Jest ona niewidzialna na czarnej nawierzchni dróg, dlatego często nazywa się ją czarnym lodem. Występuje najczęściej gdy po mroźnych i suchych zimach przychodzi ocieplenie. Uśpiona czujność

Lamborghini Murciélago - test | Za kierownicą

samochodem. Murciélago staje się posłuszne każdemu rozkazowi wydanemu dłońmi i stopami. Jedzie coraz płynniej, coraz pewniej, coraz szybciej. Do tej pory mimo mokrej nawierzchni lampka kontroli trakcji nie zapaliła się ani razu! Potężny układ hamulcowy także budzi ogromne zaufanie. Ośmiotłoczkowe (tak

Opel Speedster Turbo

parkingu Opla. Kraków odbija się w kałużach. Oho, to będzie szkoła przetrwania. Na mokrej nawierzchni wciśnięcie prawego pedału do oporu może zakończyć się obrotem samochodu wokół osi. Procedura startowa: po pierwsze - kierownica ustawiona na wprost, po drugie - pełna gotowość do ratowania się z poślizgu

Chevrolet Corvette Convertible

dziedziny Nawierzchnie Asfaltowe. Błyszczący asfalt, białe pasy na jezdni, koleiny, nie mówiąc już o piasku - to wszystko znaki, że trzeba zachować sporą ostrożność. Na szczęście pogoda nam sprzyjała. Podczas całego testu nie spadła ani jedna kropla deszczu! Mam wrażenie, że na mokrym bez wiedzy profesora

Wielki mecz Japonia - Niemcy

, kurtyny, elektroniczne systemy ABS, TC i ESP, automatyczna klimatyzacja, reflektory ksenonowe oraz elektrycznie sterowane szyby i lusterka.Porsche Boxster SSportowe, piękne, szybkie i... trochę nieprzewidywalne. Auto dla tych, którzy wolą się golić na mokro brzytwą niż na sucho golarką elektryczną. Niby

Ford Shelby GT500 - test | Za kierownicą

biegu. Zakładając najpłynniejszą kontrę w życiu, widzę, jak pani hamuje do zera, jednocześnie uciekając na trawiaste pobocze. Cóż, nie ma tutaj ESP, które sprawiałoby, że nawet zupełny gamoń czułby się mistrzem kierownicy. Ani jakichś wymyślnych hamulców - przy pełnym hamowaniu na mokrej drodze tył auta

Beata Bublewicz przegrała w sądzie ze swą b. as...

Obywatele z Olsztyna. Dlaczego wybieracie p. Bublewicz na posła. Potem ta specjalistka z socjologii chce zrobić z nas potencjalnych morderców każąc nam od listopada do marca jeździć na oponach zimowych. Jak pokazują badania "Motoru" droga hamowania na suchej lub mokrej nawierzchni na

No właśnie.

zimówki na mokrym i na śliskim) i w testach będą miały krótką drogę hamowania na takich nawierzchniach. Ścieranie się, "paliwooszczędność" czyli niskie opory toczenia, zachowanie na suchym czy indeks nośności mnie nie obchodzą (lub obchodzą w bardzo małym stopniu). -- Jednym z najmilszych

Jak widzę nadal równi i równiejsi

głupotę pieszych próbuje się usprawiedliwiać, jak Pan/Pani to czyni. A na koniec: tramwaj, który zabił tę dziewczynę, o której wspomniałam nie jechał szybciej niż 50 km/h. Czy Pan/Pani wie jaka jest długość drogi hamowania samochodu osobowego jadacego 50 km/h na suchej nawierzchni i o ile wzrasta, gdy

Re: Obliczanie drogi hamowania

wyniku 25m poprawna odpowiedz to b) do tego nawierzchnię mokra oblicza się podobnie do wyniku z powierzcni suchej podajesz 50% tego co ci wyszło czyli 25+12 wynik wyjdzie 37 w bazie pytań do predkości 50km/h masz odpowiedzi: a)5-15m b)20-30m c)35-52m i wtedy zaznaczasz odp c natomiast na

Re: Nowy pomysł osłów.

przeciez napisalem na jakich jezdze... omg ale specjalnie dla ciebie jeszcze: Hamowanie na śniegu Na oponach Vredestein zatrzymamy się po 28 m Opony Fulda hamują po 31,3 m, a całoroczne Goodyeary po 32,6 m Na oponach letnich do zatrzymania trzeba aż 66 m! Hamowanie na suchym Podczas gdy na

Re: Epilog

hannni napisał: > wynosilyby jeszcze: > Na suchej nawierzchni - ok. 100 km/h > Na mokrej nawierzchni - ok. 90 km/h. Chyba odwrotnie z tymi nawierzchniami. Tak podejrzewam że droga hamowania nie rośnie tak szybko wraz ze zwiększaniem masy niż wygląda to w przypadku prędkości. Masz jakiś

Re: Kto zmienił opony na letnie...

Latem letnie są lepsze od zimowych? A to dobre. :-) Jeżdżę już wiele lat na zimowych przez okrągły rok. O wiele lepiej spisują się na na suchym i mokrym asfalcie i na nawierzchniach nieutwardzonych. Zwiększonego zużycia opon i paliwa nie zauważyłem. Samochód znacznie lepiej hamuje - czasem trzeba

Re: Nowa opona letnia Dębica Presto

starość już było po nich widać. Passio 2 w tym samym samochodzie ogromna różnica, zwłaszcza na mokrej nawierzchni. Można deptać hamulce na mokrym tak mocno, jak przy Goodyearach tylko na suchym.

Re: Czyli

garym napisał: > tu podają 20 met > rów mniej na suchej nawierzchni. > Na suchym asfalcie. Na mokrym już prawie 70, a na kostce? A na mokrej kostce? Podałem wynik uśredniony. Nawet 44 metry awaryjnego hamowania, to jest odległość +/- 1.5 odstępu pomiędzy latarniami. Dlatego ciągle

Re: Obawy miszcza

predkosci . Nawet obladowana ciezarowka na mokrej nawierzchni ma z 70 km/h znacznie krotsza droge zatrzymania niz samochod osobowy na suchej nawierzchni ze 120 km/h.

Re: Nie zdałem 2 raz.....o_O

Dorzućmy jeszcze do tego fakt, że to "wyjątkowe" pytanie dotyczy najlepszych warunków hamowania (najniższa prędkość - 50 km/h, sucha nawierzchnia) i już mamy problem z głowy. A że lód jest gorszy od mokrej nawierzchni, a mokra od suchej to już jest to oczywista oczywistość. ;-)

Re: Tak!!! Moga z gazu!!!

te sa czesto podawane z doswiadczenia wraz z rodzajem pojazdu: np wyladowana ciezarowka na mokrej nawierzchni 3 m/s2, ciezarowka sucha nawierzchnia - 4,5, samochod osobowy sucha nawierzchnia 6,5, samochod osobowy szczegolnie dobrze przyczepna nawierzchnia 8,0, itd. Mam tabele z przykladowymi

Hola hola.... Niezle kretactwa.

samochodu na suchej nawierzchni (30 m). Teraz doszlismy juz ("40 km w dół w ciągu 3 s") do drogi hamowania obladowanej ciezarowki na mokrej nawierzchni. :) Wzglednie z 20 metrow na poczatku zrobilo sie nam... 50 metrow. Zawsze jak przesadzasz to bierzesz faktor 2,5?

Policjant: 80 proc. mandatów wlepiamy za bzdury

Kretynstwem sa ustanawiane ograniczenia predkosci . Na jednokierunkowym odcinku prostym o podwojnej jezdni stawia sie ograniczenie do 50 km . Takie predkosci obliczane sa dla drogi hamowania zaladowanego TIRa jadacego na mokrej nawierzchni w nocy . To dlaczego maja rowniez obowiazywac dla

Re: "nadmierna prędkość"

Całkowita droga hamowania (obejmująca także czas reakcji kierowcy) zależy od > stanu nawierzchni. Przy prędkości jazdy 50 km/h wynosi ona: > - dla nawierzchni z suchego betonu 28 m > - dla nawierzchni z suchego asfaltu 30 m > - na mokrym asfalcie 42 m > - a na lodzie aż 110 m To

Re: Za duże przekroczenie prędkości utrata prawa

Kiedys przeczytałem, że znaki ograniczenia prędkości sa ustawiane dla następujących warunków: samochód ciężarowy i mokra nawierzchnia. Dlatego na niektórych odcinkach gdy jest sucho jeżdże osobówką dużo szybciej a i tak mam krótsza drogę hamowania niż ciężarówka.

Re: Od rana kilka kolizji. Trudne warunki jazdy,

zachowywały), ledwo mokra nawierzchnia, no i pojechałem, nawet wgnieceń w zderzaku żadne auto nie miało, ale fakt, obydwu autom tablice rejestracyjne się pogięły, więc stłuczka jest... i powiem ci, że sam się nie spodziewałem, że tak długa będzie droga hamowania... normalnie to by nie 2 razy krótsza była

Re: Nie miała baba kłopotu to sobie Multanowę kup

zapominają, że na drogę hamowania ma także wpływ refleks i koncentracja kierowcy, wyposażenie samochodu (ABS, opony), stan nawierzchni (sucho, mokro, lodowato) itp Białe tablice ograniczające do 50tki zazwyczaj powiązane są z najgorszym scenariuszem - ciemno, mokra nawierzchnia, brak ABSu, dość łyse opony i

Re: Kiedy testy ADACu na zimówkach?

: Continental, Dunlop, Fulda, Goodyear, Michelin Nokian, Pirelli oraz Semperit. Najważniejsze właściwości to zachowanie (trakcja) na śniegu, zachowanie się opony oraz hamowanie na mokrej (zjawisko aquaplaningu), suchej oraz ośnieżonej nawierzchni. Wyniki testu prezentują się następująco: 1. Goodyear Ultra Grip

Re: Dwie osoby potrącone przez samochód w centrum

/Policja Kraków/ Samochód osobowy jadący z prędkością 50 km/h poruszający się : - na jezdni suchej zatrzyma się po 26 m, - na jezdni mokrej po 30 m; - podczas intensywnego deszczu, na śliskiej jezdni po 46 m. Pojazd z ABS z idealnymi oponami, na czarnej suchej nawierzchni może osiągnąć

Motory już nie dla nastolatków

widziałem jak szkolenie odbywa się w Norwegi i niema porównania inne zasady nikt nie uczy ósemek i nie 125 albo 250 tylko 600-tkami (moto )a uczą hamowania (na mokrej i suchej nawierzchni ) slalomu jazdy z pasażerem a w Polsce wszystkie przepisy to wielka paranoja . Pozdro i lewa w góre .

Re: Jazda po płocku. Grzechy nasze (kierowców)

udokumentowanym ekspertem w dziedzinie którą opiniujesz - a wiedzy nie masz więc poproszę o wypowiedzi w innym tonie. > Wiadomo, że od 100 km/h (ciekawe kto jeździ ściagaczem 100 km/h - tyle to ja wi > duję jak jeżdżą po Płocku) ścigacz będzie miał krótszą drogę hamowania, ale po > suchej nawierzchni

Hamowanie z ABS-em

Czy droga hamowania samochodu z ABS-em jest dłuższa niż bez ABS-u? Np. na suchej lub na mokrej nawierzchni? Pozdrawiam epi

Re: Kiedy założyć opony zimowe?

norrison napisał: > Poza tym droga hamowania jest o wiele dłuższa. Fascynujace. www.spiegel.de/img/0,1020,530164,00.jpg Porowanie drogi hamowania przy 7 st. C na mokrej (gorne) i na suchej (dolne wykresy) nawierzchni. Zolty slupek to opony letnie. Niebieskie slupki to najlepsze i najgorsze

No to sie naciales na pierwszego...

Opony roznia sie miedzy soba chocby profilem, wytrzymaloscia, komfortem, droga hamowania na mokrej i suchej nawierzchni.... Po to porownuje sie opny maruder.

Test 9 opon całorocznych ...

... w rozmiarze 195/65R15 jest w ostatnim AŚ. Badano je na śniegu, mokrej i suchej nawierzchni. Wyniki zgodne z oczekiwaniami: 1. Tylko dobre całoroczne się sprawdzają. 2. Kupowanie 2 kompletów do małych samochodów jeżdżących po mieście jest bez sensu - całoroczne wystarczą. 3. Ale zaczyna mieć

Re: Szkoda tylko ze znow nie wiesz o czym piszesz

trypel napisał: > No więc piszę że hamowanie trwa 2-3 s i nie jest wcale nieprzyjemne. Tak jak "wcale nieprzyjemne" nie jest ostre hamowanie pusta ciezarowka na suchej nawierzchni wzglednie takie samo hamowanie (ostre) wyladowana ciezarowka na mokrej nawierzchni - za kazdym razem

Re: Obliczanie drogi hamowania

uruchomienia hamulców do zatrzymania pojazdu. Można przyjąć, że z prędkości 100 km/h samochód osobowy zatrzymuje się na około 40 m. Ponieważ droga hamowania jest proporcjonalna do kwadratu prędkości to z 50 km/h droga hamowania będzie wynosiła cztery razy mniej. Oczywiście dotyczy to nawierzchni suchej

Re: Jazda po płocku. Grzechy nasze (kierowców)

miał krótszą drogę hamowania, ale po suchej nawierzchni . Podejrzewam że na mokrej wykorzystanie całkowitych mozliwości hamulcy będzie kosztowac motocyklistę wywrotkę. Nie, nie mam prawa jazdy kat. A - w sumie nie wiem co to ma wspólnego w tym przypadku. Tamta sprawa ciagnie sie nie rok a prawie dwa i

Re: kiedy zmieniać opony na zimowe?

Widziałem testy na DSF i sprawa ma się tak: pierdoły o tych 7 stopniach aż huczy. Przy suchej nawierzchni w temperaturze poniżej 0 zwykła opona hamowała znacznie lepiej niż zimowa. Po lodzie obie tańcowały aż miło. Przy temp. dodatniej np +2C na mokrej nawierzchni jazda na zimówce to samobójstwo bo

Re: Na drodze trzeba koniecznie włączyć myślenie

Tak to prawda... Do wszystkich którzy to czytają 2 sekundy odstępu na suchej nawierzchni i 4 sekundy jak jest mokro! Jak to policzyć? Weźcie sobie jakiś punkt np drzewo, lampę uliczną, nawet dziurę w drodze, gdy samochód jadący przed wami minie ten punkt zaczynacie liczyć do 2 (lub 4) sekund. Jeśli

Re: SUCHO BYŁO

A czy ktoś twierdzi, że przy -30 było mokro? Ale sucho to nie znaczy, zę nei było ślisko. Przy takiej temperaturze masz twarde opony, twardą nawierzchnię, i sól na niej leżącą. Spróbuj na czymś takimi hamować.

Re: rozmiar opon a skuteczność hamulców?

ciekawie) PRZÓD 225/45 R17, TYŁ 225/45 R17 I na suchej i na mokrej nawierzchni 320i na "siedemnastkach" najlepiej zdało egzamin z hamowania. PRZÓD 225/24 R17, TYŁ 245/40 R17 Dłuższe były drogi hamowania i na suchej, i na mokrej nawierzchni. (ciekawe ze nie pisza nic o malej powierzchni styku

Lyse opony powiekszaja bezpieczenstwo

ma100dont napisał: > Opony zimowe na suchej nawierzchni wydłużają droge hamowania. > Równiez w zimie, w czasie której więcej jest dni suchych niz mokrych. Opony z profilem na suchej nawierzchni w porownaniu ze slickami wydluzaja droge hamowania i pogarszaja prowadzenie. Od dzisiaj jezdzimy

Re: Pytanie do opornego ukosa

auto może być na lepszej nawierzchni (kostka przeszła w asfalt) .Możesz jechać bo bardziej mokrej nawierzchni bo obok jest rozchlapywana kałuża. Te 66 m to dla suchej kostki na złej nawierzchni lub mokrym asfalcie a przy współczynniku 0,5 dla gołoledzi droga zatrzymania jest nawet 200 m. Na takiej

Re: Szum podczas hamowania na mokrej nawierzchni

Mechanik coś mówił, że to jakiś kołnierz na szczęce, który odzywa się podczas mokrej nawierzchni na drodze. Że coś jest tam wyżłobione od hamowania i dlatego taki efekt... zadziwia mnie jedno: przy suchej nawierzchni gdyby było to o czym mówi, to moim zdaniem też powinno to być słyszalne, jednak

Re: Opony jak pralki,

ekologie i halas oraz C/D za hamowanie (w sumie nie bardzo rozumiem dlaczego na mokrym, niektore opony sa uzytkowane praktycznie jedynie przy dobrej pogodzie). Opony ktorych uzywam raczej testu nie przejda o ile hamowanie na suchym i wlaciwosci trakcyjne sa doskonale to na mokrej nawierzchni trzeba troche

Re: 185 -> 165

Przejście ze 185/65R15 na 165/80R14 jest dopuszczalne (śr.62.15 i 61.96cm, na suchej nawierzchni samochód będzie się gorzej zachowywał (hamowanie, trzymanie drogi na zakrętach), jest szansa na korzystniejsze zachowanie na mokrym (mniejsza podatność na aquaplaning). Generalnie podstawowa zaleta

Re: Zadanie z fizyki

205/55 R16, TYŁ 205/55 R16 Niewielka powierzchnia przylegania opony do nawierzchni wpływa na wydłużenie drogi hamowania - (tu chyba jeszcze nie wiedzieli co im z testu wyjdzie) PRZÓD 225/45 R17, TYŁ 225/45 R17 I na suchej i na mokrej nawierzchni 320i na "siedemnastkach" najlepiej zdało

A ja wam powiem, że macie nasrane z tymi oponami

Dopóki jest powyżej zera, dopóki jest mokro, dopóki nie ma lodu, dopóki jest suchy asfalt to każda opona zimowa jest 2-3x gorsza od letniej. Zakładanie zimówek przy takiej polskiej pogodzie to czysty debilizm: wydłużona droga hamowania, niestabilność na mokrej nawierzchni i oczywiście 3x szybsze

Re: Kierowcy, przeczytajcie

Zapisalem sie jakis czas temu na kurs doskonalenia techniki jazdy na torze wyscigowym, instruktorzy ucza technik defacto ratujacych zycie m.in. omijania przeszkod na suchej i mokrej nawierzchni, awaryjnego hamowania, hamowania na luku drogi itp. Z dziesieciu kursantow tylko trojka to tzw. zwykli

Re: Jaka jest droga hamowania z 50km/h?

To zależy od wielu czynników: - rodzaju nawierzchni, - stanu nawierzchni (sucha, mokra, etc.) - stanu technicznego pojazdu (ogumienia, stan układu hamulcowego, etc.) - stanu psychicznego i doswiadczenia kierujacego. Oto przyklady orientacyjnej drogi hamowania pojazdow (50km/h) - suchy asfalt (16

Panikę sieją

W obecnych warunkach drogowych opona zimowa jest gorsza o letniej. Chociaż jestem zwolennikiem opon zimowych, to nie widzę nagłego powodu zmiany opon. Wystarczy zobaczyć testy opon zimowych i przekonać się jak jest droga hamowania na mokrej i na suchej nawierzchni opony letniej w porównaniu z oponą

Re: opony zimowe - szerokosc

– nie ma opon na każdy rodzaj i stan nawierzchni. Zakładając opony węższe na zimę wydłużamy swoją drogę hamowania. W przypadku hamowania na zaśnieżonej, oblodzonej, suchej czy nawet mokrej nawierzchni opony węższe są zdecydowanie gorsze od szerszych. Podobnie z utrzymaniem właściwej przyczepności

Re: lansowały?? haha

przeczytales test? PRZÓD 205/55 R16, TYŁ 205/55 R16 wydłużenie drogi hamowania PRZÓD 225/45 R17, TYŁ 225/45 R17 I na suchej i na mokrej nawierzchni 320i na "siedemnastkach" najlepiej zdało egzamin z hamowania PRZÓD 225/24 R17, TYŁ 245/40 R17 Dłuższe były drogi hamowania i na suchej, i

Re: "nadmierna prędkość"

pełni sprawny i przytomny. W ciągu tej 1 sekundy samochód z prędkością 50 km/h przejeżdża 14 m. Całkowita droga hamowania (obejmująca także czas reakcji kierowcy) zależy od stanu nawierzchni. Przy prędkości jazdy 50 km/h wynosi ona: - dla nawierzchni z suchego betonu 28 m - dla nawierzchni z suchego

Darmowy bon 20% zniżki na wymianę opon w Lublinie!

granicznych 7 stopni. Opona zimowa powyżej temperatury 7 stopni zaczyna nadmiernie szybko się rozgrzewać, co sprzyja jej szybkiemu zużyciu. Jej miękka mieszanka w warunkach letnich jest również znacznie mniej skuteczna w hamowaniu zarówno na suchej, jak i na mokrej nawierzchni. Chcesz otrzymać bon na maila

Re: I gdzie sa ci przemadrzali przeciwnicy zimowe

Spytaj habudzika o ile wydłuży się dzisiaj hamowanie na letnich, które poleca ze względu na zmiane klimatu. pewnie Ci powie, że ta zima to tylko parę dni w roku, a na zimówkach to aż panie o 20% wzrasta odległosć hamowania na suchej lub mokrej nawierzchni przy temp. powyżej zera. Ja już raz mu

Re: Jazda po płocku. Grzechy nasze (kierowców)

odwagi poproszę o info z testu hamowania Twojego auta na suchym i mokrym; a swoją drogą dziwę się bardzo że tego nie sptrawdziłeś - jest to kluczowa sprawa przy decydowaniu z jaką prędkością można bezpiecznie podróżować, zwłaszcza jeśli przekracza się prędkości ustalone przepisami.

Re: wytlumaczcie proszę blondynce...pyt. o opłaty

Droga hamowania - że na suchej jest krótsza od mokrej, a na mokrej od oblodzonej - to na pewno wiesz, oczywiste. Co do pytań o konkretną długość drogi hamowania - zauważ że wszędzie jest ten największy dystans, poza jednym pytaniem, w którym masz najlepsze warunki do hamowania (najniższa prędkość

Re: Droga hamowania a predkość pojazdu

Błąd, to się da jak najbardziej obliczyc, wszystkie parametry o których mówisz można albo z łatwością określić (stan opon, asfaltu, temperatura, sucha/mokra nawierzchnia itp), inne z kolei można szacować, całość daje dość dobre przybliżenie prędkości, zazwyczaj zaniżone. Teoretycznie do

Re: Wymiana ogumienia

jeszcze za ciepło i za sucho, a hamowanie na asfalcie na zimowych oponach to nic przyjemnego. A prawda jest taka, że temparatura 7 stopni to mit, jak pokazuja testy, porównujące opony zimowe i letnie na suchych i mokrych nawierzchniach w tempearaturach okołozerowych to opony zimowe są gorsze w

Re: Goodyear Excellence czy Continental ?

, dluga droga hamowania na mokrym) 10. Hankook Ventus Prime K 105, ok. 263;- (opoznione reakcje na ruchy kierownica, lekka tendencja do podsterownosci) 11. Fulda Carat Progresso. ok. 275;- (wydluzona droga hamowania na suchej nawierzchni, kiepskie prowadzenie boczne, podatnosc na aquaplaning) Zeby nikt

Re: lansowały?? haha

tiges_wiz napisał: > przeczytales test? > PRZÓD 205/55 R16, TYŁ 205/55 R16 > wydłużenie drogi hamowania > > PRZÓD 225/45 R17, TYŁ 225/45 R17 > I na suchej i na mokrej nawierzchni 320i na "siedemnastkach" najlepiej zdało > egzamin z hamowania > > PRZÓD 225

Re: Po co ta wojna?

> Test udowadnia że > nawet w rozsądnej temperaturze zimowa opona gorzej hamuje na suchym o > 20% Jak się poszuka, to się znajdzie: www.motoricus.pl/test_opony/zimowe/ams_test_winter.pdf Na mokrej nawierzchni (szerokość 205) ze 100 km/h zimówki hamują na dystansie 47,5 - 51,8m Na suchej

Re: szkola bezpiecznje jazdy

Ja byłem w Kielcach na kursie SJS (Szkoła Jazdy Subaru - nie ma znaczenia czy masz subaru, czy tak jak ja - nie). Podobało mi się, choc oczywiście to byly tylko podstawy, czyli hamowanie na suchej i mokrej nawierzchni, hamowanie na luku, hamowaie z ominieciem przeszkody. Dopiero taka zabawa

Re: Największy syf to Dębica w Pandzie

_____________________________________________________________ drugi rok jezdze na Debica "Navigator II" (caloroczne) kiepsko hamuja na suchej nawierzchni lecz na mokrej sa super. znudzilo mi sie dwa razy w roku kola zmieniac wiec zalozylem caloroczne,przeczytaj opinie z "Alpenland"ów - tam jezdzi sie na tym caly rok i ludzie sobie chwala

poslizgi przy hamowaniu

mam "niebezpi8eczny" problem a autem, otoz czasami jak hamuje wpadam w poslizgi zarowno na suchej jak i mokrej nawierzchni, mysle sobie- czas opony zmieniac, no i kupilam nowe letnie, ale cholera znow to samo, klocki zmieniam regularnie co 30 tys, tarcze nie zmieniane, ale nie ma

opony letnie lepsze od zimowych nawet ponizej 7°C

Na suchej i mokrej nawierzchni opony letnie zachowuja sie duzo lepiej od zimowych rowniez ponizej 7°C. Tak przynajmniej twierdza eksperci cytowani przez Spiegla. Tutaj grafika przedstawiajaca droge hamowania na mokrej (u gory) i na suchej (na dole) drodze przy 7°C. Na zolto przedstawiona

Opony letnie lepsze od zimowych tez ponizej 7°C

Na suchej i mokrej nawierzchni opony letnie zachowuja sie duzo lepiej od zimowych rowniez ponizej 7°C. Tak przynajmniej twierdza eksperci cytowani przez Spiegla. Tutaj grafika przedstawiajaca droge hamowania na mokrej (u gory) i na suchej (na dole) drodze przy 7°C. Na zolto przedstawiona

Re: 205/55?

testowym Contidrom, szczegółowe próby badawcze, które dobitnie pokazały, jak słabymi wynikami, jeżeli chodzi o hamowanie i jazdę po mokrej nawierzchni mogą "poszczycić się" importowane z Azji opony zimowe. Różnice w drodze hamowania na mokrej nawierzchni wyniosły blisko 50%. Takie wyniki muszą

Re: Zmiana zasad egazminowania na prawo jazdy

"U mnie", czyli w Luxie, każdy motocyklista musi przejść kurs w specjalnym centrum, gdzie własnie uczą między innymi zachowania i hamowania na mokrej i śliskiej nawierzchni, ba - uczą nawet jak hamować na śliskim i skręcającym zjeździe. Poza tym hamowania awaryjne na suchym, szybkie

Re: A czy to jest prawnie uregulowane?

/h faktyczna całkowita droga hamowania wynosi: - dla suchej nawierzchni betonowej ok. 28 m - dla suchego asfaltu ok. 30 m - dla mokrego asfaltu już ok. 42 m - a dla oblodzonej nawierzchni nawet 110 m To powinni mieć na uwadze zarówno kierowcy jak i piesi. W Polsce dodatkowym problemem jest co innego

Re: I gdzie sa ci przemadrzali przeciwnicy zimowe

panie o 20% wzrasta odległosć hamowania na suchej lub > mokrej nawierzchni przy temp. powyżej zera. Ja już raz mu zadałem pytanie co ma > ją dzisiaj robić ludzie którzy go posłuchali, ale nie odpowiedział do tej pory. Gdzie i kiedy mnie o to zapytałeś ???? Moge odpowiedzieć . -- Dekombenda .

Re: Opony letnie lepsze od zimowych tez ponizej 7

> Na suchej i mokrej nawierzchni opony letnie zachowuja sie duzo lepiej od > zimowych rowniez ponizej 7°C. Tak przynajmniej twierdza eksperci cytowani > przez Spiegla. Już kilka lat temu czytałem wyniki testów, które to potwierdzały. > Rzeczywiste i bezsprzeczne zalety maja opony

Re: Droga hamowania a predkość pojazdu

> Błąd, to się da jak najbardziej obliczyc, > wszystkie parametry o których mówisz można albo z łatwością określić (stan opon > , asfaltu, temperatura, sucha/mokra nawierzchnia itp), inne z kolei można szaco > wać, całość daje dość dobre przybliżenie prędkości, zazwyczaj zaniżone. No

Re: Opony całoroczne czy zimowe

Widze ze szerokosc masz 185. W tym wypadku jezeli chcesz zaoszczedzic to smialo kup caloroczne. Tych snieznych dni na drogach jest malo, moze tylko z rana do chwili uprzatniecia sniegu, a potem jest czarna. Testy opon wykazaly, ze na suchej lub mokrej nawierzchni zimowki przegrywaja z letnimi

Miales do szkoły pod górkę?

dają. > Opony zimowe kosztują mniej niż jedna potencjalna stłuczka. Warto więc mieć je > nawet w mieście. Opony zimowe na suchej nawierzchni wydłużają droge hamowania. Równiez w zimie, w czasie której więcej jest dni suchych niz mokrych.

Re: ABS

bwv1004 napisał: Pytanie jest zle skonstruowane. Nie wiadomo, czy chodzi o porownywanie skutecznosci hamowania z ABS na roznych nawierzchniach, czy tez o porownywanie, na ktorej nawierzchni ABS najbardziej pomaga w stosunku do nieABS. Teraz jak to czytam to rzeczywiście wygląda,że Tomex pyta

Re: jezdze mercedesem ``automatem``

nie pasuje mi ABS bo > niestety ten system poza suchą i równą nawierzchnią wydłuża drogę hamowania ABS na mokrej nawierzchni nie wydłuża drogi hamowania. Wydłuża tylko gdy droga jest bardzo nierówna (np. na kostce brukowej) albo na piaskowej drodze. Nawet najlepszy kierowca jest w większości

Wyniki opon Bridgestone w niemieckich testach

zakrętach przy mokrej nawierzchni i najkrótszą w swojej klasie drogę hamowania zarówno na mokrej, jak i suchej nawierzchni”. Na łamach innych niemieckich magazynów ukazały się również testy porównujące opony wysokich osiągów, a wśród nich oponę Potenza RE050 A. Dwutygodnik Auto Zeitung (nakład

Re: groźny wypadek Powstańców/Kopernika

, nieuszkodzonej nawierzchni i auta sprawnego technicznie. Jeśli zaś mamy do czynienia z gorszym asflatem, do tego mokrym czyli opóźnienie jest rzędu 4,5m/s2 to drogi hamowania dla prędkości 30, 60 i 90km/h wynoszą odpowiednio 8, 30 i 69m. W przypadku śniegu (3m/s2) drogi hamowania dla tych prędkości wynoszą

Re: ABS

Szybkiego, moze za szybkiego jechania i potrzeby bardzo mocnego wyhamowania przed innym samochodem hamujacym badz przeszkoda, ktora sie pojawila. Udalo mi sie wyhamowac. Bez ABSu niestety nie byloby to mozliwe. Podkresle jednak, ze nawierzchnia byla sucha. Wiem, ze ABS dziala kiepsko jak jest

spisek antyabsowy!

której się hamuje (sucha, mokra, śliska, nierówna. W większości wypadków podczas uaktywnienia się systemu kierowca "walcząc z pedałem hamulca", który przestaje być potulny i zamienia się w wulkan energii, nie wykorzystuje w pełni siły hamowania, odruchowo cofając nogę(...) Ostatnio problem ten

nie/hgw/Evolucja STI

Ad. 1) praw fizyki nikt nie pokona, chociaz to bardziej, nizli skomplikowana sprawa plus jeszcze ten nieszczesny ABS... na papierze mozna wzorki wyprowadzac, ale w realu to hample stopuja i tylko hample. lecz w realu nawierzchnia jest nierowna i zlosliwa. jedyne co Cie hamuje to granica

Re: Jazda po płocku. Grzechy nasze (kierowców)

po 25 m od 100km/h (zakładając że motor ma taką możliwośc). Siła ciążenia go wywali do przodu po prostu. > Jeśli starczy Ci odwagi poproszę o info z testu hamowania Twojego auta na suchy > m i mokrym; a swoją drogą dziwę się bardzo że tego nie sptrawdziłeś - jest to k > luczowa sprawa przy

Re: Pomóżcie

Gość portalu: sknera napisał(a): > Odpuść bo manix naapisze Ci że dziarmolisz. > Ciekawe gdzie są testy porównawcze opon zimowych z letnimi na suche i mokrej > nawierzchni? może w funkcji temperatury. Wszystkie testy jakie ostatnio widziałem w AUTOMOTORSPORT i a AUTOMOTO dotyczyły

Re: zimówki Barum

wyczucia moment uślizgu. Gorzej na suchej albo mokrej nawierzchni, szczególnie podczas hamowania. Cena 200 jest niezłą ceną pod warunkiem że montaż masz gratis. Oponę tą można kupić w necie za 182 złote sztuka (www.opony.com.pl). Jeśli w obu przypadkach musisz płacić za montaż to wychodzi taniej kupić w

Re: Zima zaskoczyła drogowców!!!

> Na suchej lub mokrej twardej nawierzchni ich właściwości trakcyjne są gorsze > niż letnich - Oczywiście że gorsze gdyż przeznaczone są do jazdy na lodzie,śniegu i błocie pośniegowym,suchej nawierzchni to prędko nie zobaczysz :-) > ABS też do końca sprawy nie załatwia, co prawda

Re: Zimowki zmniejszaja bezpieczenstwo na drodze

przed zablokowanymi kołami tworzy się klin ze śniegu lub piasku a koła zarywają aż do asfaltu. 2. na tarce, bruku i itp. abs również może wydłużyć drogę hamowania 3. nie widziałem nigdy testów porównawczych drogi hamowania opon letnich i zimowych na suchej nawierzchni w zależności od tempratury

Re: Jak to jest z ABS-em

Czytałem, że dobrze zestrojony ABS pozwala na piszczenie opon w poczatkowej fazie ostrego hamowania, a reaguje po ułamku sekundy. Chodzi o to, żeby ABS się nie włączał niepotrzebnie. Zrobiłem sobie kiedyś "test" (ostre hamowanie na pustej drodze, na równym i suchym asfalcie) i umnie

Re: jeszcze kilka pytań

843 rzeczywiście, nie zwróciłam uwagi na słowo W CZASIE, dzięki. 464. - no właśnie w nowym podręczniku nei mam podanego zakresu tylko np przy prędkości 100km/h droga hamowania na nawierzchni suchej wynosi76m, mokrej - 92m, oblodzonej - 150m. W starym podręczniku jest zakres i na dodatek bardziej

Re: YOKOHAMA A539- co sadzicie o tych oponach ???

Jeździłem zeszły sezon na tych oponkach, od nowości, na następny jeszcze może starczą:) Mój rozmiar to 195/50/15, oponka nie jest zbyt cicha i niezbyt dobrze spisuję się na mokrym, za to na suchej nawierzchni jest naprawdę nie do pobicia! Podobno A-520 trzyma jeszcze lepiej! Na A-539 pokonywaie

Stukot podczas deszczu!!!!

Witam! Nie bardzo wiem co się dzieje, ale podczas deszczu, czy przy mokrej nawierzchni, podczas pokonywania wybojów czy też hamowania, samochód mój wydaje niepokojący stukot (coś jak werbelek, czyli parę stukotów jeden po drugim0 połaczony z towarzyszącymi mu wibracjami. Czasem aż mam wrażenie, że

Cholerny stukot podczas deszczu!!!!

Witam! Nie bardzo wiem co się dzieje, ale podczas deszczu, czy przy mokrej nawierzchni, podczas pokonywania wybojów czy też hamowania, samochód mój wydaje niepokojący stukot (coś jak werbelek, czyli parę stukotów jeden po drugim0 połaczony z towarzyszącymi mu wibracjami. Czasem aż mam wrażenie, że

Re: A poza tym...

to wyraźnie > zaznaczone i na tym cały szkopuł polego . Zimowe faktycznie mają dobrą droge > hamowania oraz ogółne prowadzenie na suchym ale tylko przy zerz i poniżej Tego nie wiemy. Zwłąszcza, że testowanie na mokrej nawierzchni byłoby trudne do przeprowadzenia poniżej zera C ;-) > Wiec

Re: kilka dni po kilka godzin (3/4)

bledu, drugi raz dla pewnosci jeszcze raz przerobilam wszystkie zestawy i na egzaminie mialam 20/20 :) warto wykuc na pamiec pytania o dlugosci hamowania przy okreslonej predkosci na mokre/suchej/osniezonej nawierzchni bitumicznej :) i podchwytliwe jest pytanie o nawracanie w lewo na swiatlach (nie

Re: zmieniać opony na zimowe czy nie?

mit. Z przeprowadzonych testów wynikało, że w temperaturze 7 stopni, zarówno na suchej jak i na mokrej nawierzchni droga hamowania na oponach letnich byla krótsza niż na zimowych. Zimowe są lepsze tylko na śniegu. Ale gdy pojadę w Alpy na przykład, to mogę wziąć do bagażnika łańcuchy, tańsze to niż

Re: opony letnie - dylematy kupującego

nawiercane Brembo... > ja chce po prostu kupic 4 przyzwoite opony, wazne zeby byly ciche, ciche i > jeszcze raz ciche ... do tego zeby na mokrej nawierzchni dobrze sie > sprawowaly ... W/g strony ADAC bardzo dobrym wyborem (cichość + zachowanie na mokrym) jest Bridgestone Turanza ER300. Na

Re: lansowały?? haha

dedykowany ultragrip, ale za to lepiej zachowuja sie na suchym > (nawet w zimie, mokrym i calkiem niezle na lodzie). mam inne priorytety. > no więc Ci próbuję uświadomić, że od jeżdżenia w dobrych warunkach mam do tego dobre opony i również dobre do jeżdżenia po śniegu i lodzie, a nieznaczna

Re: Ugoda w procesie o najtragiczniejszy w 2003 r

predkości ok. 100 km/h przy mokrej nawierzchni i ok. 40 m ze 100 km/h przy suchej. > > Droga hamowania rośnie nieproporcjonalnie do prędkości. Dlatego w Europie > wszędzie w miastach jest ogólne ograniczenie do 50 km/h.

Re: Po co ta wojna?

klemens1 napisał: > Na mokrej nawierzchni (szerokość 205) ze 100 km/h zimówki hamują na dystansie > 47,5 - 51,8m > Na suchej: 44,3 - 47,5 > Żeby wynik na suchej nawierzchni był gorszy o 20%, na letnich musialby wynosić > (średnio) 38,3m. Bardzo fajny test ale nie dotyczy

Re: a moze

zapewnia optymalne warunki hamowania. Im jest bardziej gładki, tym niebezpieczniej na mokrej nawierzchni, a im bardziej nierówny niebezpieczniej robi się również na suchej. Nie zapominajmy, że samochód osobowy, ważący ok. tony ma powierzchnie styku z drogą poprzez opony mniej więcej taką jaką ma tramwaj z

Re: Jakie opony wybrać ?

producent kładzie nacisk właśnie na przyczepność na mokrym. Oczywiście odbywa się to kosztem np. troszkę dłuższej drogi hamowania na suchym, ale skoro taki właśnie masz priorytet, "deszczówki" na mokrym nie mają sobie równych. Ventury byłyby tu na pewno dobrym wyborem. Pozdrawiam

Re: blad techniczny kierowcy

w moim przekonaniu, po przejechaniu 6k powinienes juz czuc hamulce i posiadac elementarna umiejetnosc modulacji. o ile ekskluzywne hamowanie frontem uwazam za nierozsadne, to hamowanie przodem na sliskiej nawierzchni jest bledem. nawet jesli tyl to kilka do kilkunastu procent efektywnego hamowania

Re: ABS w zimie

Gość portalu: ABS napisał(a): > Ciekawi mnie jak zachowywaliby się wszyscy fachowcy, którym ABS przeszkadza, > gdyby mieli wyhamować z prędkości np: 100km/h przy nawierzchni częściowo > mokrej, potem ze śniegiem lub z lodem i znowu mokrej, dodatkowo jak koła po > lewej i prawej

Re: opony zimowe w lecie

testuje opony zimowe, przy czym dla porównania na tor wjeżdżają także opony letnie. Wyniki są jednoznaczne: chociaż na śniegu profil bieżnika letniego ślizga się prawie dwukrotnie dalej, to na mokrej i suchej nawierzchni hamuje znacznie lepiej niż najlepsze opony zimowe - także przy temperaturze

Re: zimówki Barum

to dość dobra opona. Jeżdżę na niej już 3 sezon > i > sobie chwalę. Jest dobra na śniegu, dobrze zachowuje się na błotnistej śniegowe > j > mazi. Prowadzi się dość pewnie, ma łatwy do wyczucia moment uślizgu. Gorzej na > suchej albo mokrej nawierzchni, szczególnie podczas hamowania

Re: Kto może karać Tramwaj za przekroczenie prędk

> Mi nie chodzi o halas, ale o BEZPIECZENSTWO Mi także. > na Kornickiej swiatel nie ma. I całe szczęście. Tylko by spowalniału ruch tramwajów. > A slyszales o czyms takim jak droga hamowania? Na suchej jezdni samochod jadacy 50-60 kmh ma droge hamowania ok 20-30 metrow. A tramwaj

Re: Stukot podczas deszczu!!!!

arteck napisał: > Witam! Nie bardzo wiem co się dzieje, ale podczas > deszczu, czy przy mokrej nawierzchni, podczas > pokonywania wybojów czy też hamowania, samochód mój > wydaje niepokojący stukot (coś jak werbelek, czyli parę > stukotów jeden po drugim0 połaczony z

System Suchej i Mokrej Dziury

System Suchej i Mokrej Dziury (słow. Systém Mokrej a Suchej diery) – krasowy system jaskiniowy w Tatrach Wysokich na Słowacji, położony w Dolinie Jaworowej nad zachodnim brzegiem Jaworowego Potoku, w pobliżu polany Jaworzynki. Składa się z dwóch części, uznawanych do 2000 roku za osobne

Etykieta opony

samochodów ciężarowych może wynieść nawet 15%. Przyczepność na mokrej nawierzchniHamowanie na mokrej nawierzchni jest kluczową cechą wpływającą na bezpieczeństwo podróży, mierzoną w metrach od momentu rozpoczęcia hamowania do zatrzymania pojazdu. Wyszczególniono oceny od A do G, przy czym nie używa się oceny

Stopień suchości pary

Stopień suchości pary - parametr określający zawartość pary nasyconej w parze mokrej (mieszaninie cieczy nasyconej i pary nasyconej suchej). x = {m_{p} \over m_{p} + m_{c}} gdzie: mp - masa fazy gazowej (pary nasyconej suchej) mc - masa fazy ciekłej (cieczy nasyconej) w parze mokrej.

Pit-stop

się pogoda; jeśli nagle zacznie padać deszcz trzeba porzucić zaplanowaną strategię i nakazać kierowcy zjazd na niezaplanowany wcześniej pit-stop po to, aby wymienić opony na takie, które zapewnią pojazdowi optymalną przyczepność na mokrej nawierzchni. Zwlekanie z tą decyzją może doprowadzić

Ciecz nasycona

pary X = 0.Parametry cieczy nasyconej są istotne szczególnie przy wyznaczaniu własności pary mokrej. Zarówno entalpia jak i entropia pary mokrej jest średnią ważoną entalpii i entropii wody nasyconej i pary nasyconej suchej.Zobacz też: para nasycona

Tekst udostępniany na licencji Creative Commons: uznanie autorstwa, na tych samych warunkach, z możliwością obowiązywania dodatkowych ograniczeń. Zobacz szczegółowe informacje o warunkach korzystania.
Zasady zachowania poufności. O Wikipedii. Korzystasz z Wikipedii tylko na własną odpowiedzialność. Materiał pochodzący z Wikipedii został zmodyfikowany poprzez ograniczenie liczby przypisów. Wikipedia® is a registered tradmark of the Wikimedia Foundation.