hamowanie silnikiem czy na luzie

mkm

LOTOS optymalna jazda

LOTOS optymalna jazda

LOTOS rozpoczął kampanię, która ma na celu złagodzenie skutków wysokich cen paliw. Pod hasłem LOTOS optymalna jazda użytkownicy samochodów otrzymują rady ekspertów i sugestie, jak zmniejszyć zużycie paliwa dzięki zachowaniu prostych zasad rozsądnej, umiejętnej jazdy

Nauka jazdy | Czego uczą a nie powinni Część V

Lekcja piąta. Wiemy już jak wyprzedzać i jak jeździć po autostradzie. Dziś o tym, jak jeździć oszczędnie

Test potwierdził, ekojazda się opłaca

Powrót z wakacji to często wielogodzinna podróż. Stosując się do zasad ekojazdy można zaoszczędzić nawet 20% paliwa przy niewiele dłuższym czasie przejazdu

Zdradzamy 5 sposobów jak oszczędzać paliwo

Zdradzamy 5 sposobów jak oszczędzać paliwo

z gazu. Możesz w ten sposób zmniejszyć zużycie paliwa o 2%. Umiejętne stosowanie gazu i hamulca to niższe zużycie nawet o 2 proc. 4.    Wyłączaj silnik, gdy stoisz w miejscu Czy stoisz w korku, na czerwonym świetle, czy też po prostu zatrzymujesz się na chwilę - gdy twój samochód

Silnik | Czy docierać nowy silnik?

Silnik | Czy docierać nowy silnik?

jest dopiero po przekroczeniu 30 tys. km lub po 2 latach. Taka informacja z pewnością ucieszy właścicieli samochodów, ale w nas zasiała dziennikarski niepokój. Czy to jednak nie za duży przebieg bez wymiany oleju? Nasz Renault na pod maską wolnossący silnik benzynowy o pojemności 2 litrów, który

Seat Alhambra (1996-2010) - opinie Moto.pl

Seat Alhambra (1996-2010) - opinie Moto.pl

drżenia kierownicy podczas skręcania kół na postoju przy włączonym silniku. W starszych rocznikach dość szybko pojawiają się też luzy w przegubach napędowych, trudne do zdiagnozowania poza warsztatem. Instalacja elektrycznaWarto sprawdzać przede wszystkim oświetlenie pojazdu, bo często są z nim

Czego nie uczą, a powinni

oszczędniejszy od bardziej popularnej jazdy na luzie. Jak to wygląda w praktyce? Gdy tylko widzimy, że trzeba będzie hamować, po prostu zdejmujemy nogę z gazu. Jest też wersja dla ambitnych. Jedziemy 100 km/h na szóstce. W oddali na skrzyżowaniu zapala się czerwone światło. Pomijamy piątkę (spowolniłaby auto

Kompaktowa Kia z systemem Stop&Go

Kompaktowa Kia z systemem Stop&Go

wciścnięty pedał sprzęgła i drążek zmiany biegów w pozycji "luz" silnik wyłącza się. Wrzucenie pierwszego biegu powoduje ponowne uruchomienie silnika. ISG wie też kiedy przestać. Jeśli naładowanie akumulatora spadnie poniżej 75%, system zawiesi działanie. Aby zapewnić wystarczającą ilość energii

Zima poradnik | Pod górkę

Zima poradnik | Pod górkę

;- podczas zjazdu utrzymuj kontrolę nad pojazdem poprzez odpowiedni wybór biegu i delikatny nacisk na pedał hamulca;- nigdy nie zjeżdżaj ze wzniesienia "na luzie" lub z wyłączonym silnikiem.  mjl, źródło: Renault ZOBACZ TAKŻE:Zimówki czy całoroczne, jak odpowiedzieć na nagły atak zimy

Fiat Uno (1983-2002) - opinie Moto.pl

Fiat Uno (1983-2002) - opinie Moto.pl

niezawodności ze względu na zbyt małą liczbę egzemplarzy. Od 1995 do 2002 r. dystrybucja tego modelu obejmowała głównie rynki Europy Centralnej i Wschodniej, wówczas liczba używanych Uno w Europie Zachodniej malała.SilnikNajwięcej troski wymaga silnik 1.4, ze względu na małą trwałość paska zębatego w napędzie

Badanie czy przegląd - czym to się różni?

Badanie czy przegląd - czym to się różni?

ustawienia - regulacja na miejscu) - hamulców (badanie siły i równomierności hamowania, działanie hamulca pomocniczego) - układu kierowniczego (luz, zużycie drążków kierowniczych) - zawieszenia (luzy elementów metalowo-gumowych) - nadwozia (stan szyb i elementów nośnych - ramy, lub progów) - układu

Bezpieczna jazda | Na kursie o tym nie mam mowy

Bezpieczna jazda | Na kursie o tym nie mam mowy

zużycie paliwa bardziej niż jazda na luzie. W dodatku oszczędza hamulce. Jak to wygląda w praktyce? Najprościej, gdy tylko widzimy, że trzeba będzie hamować, zdejmujemy nogę z gazu. Jest też wersja trudniejsza. Np. jedziemy 100 km/godz. na szóstce. W oddali na skrzyżowaniu zapala się czerwone światło

Sprawdź, czy twoja Toyota podlega naprawie

Sprawdź, czy twoja Toyota podlega naprawie

kontrolowany wciskając i przytrzymując pedał hamulca. Nie należy hamować "pulsacyjnie", ponieważ doprowadzi to do spadku podciśnienia zapewniającego wspomaganie hamulców..    Jeśli nie uda się przełączyć biegu na luz, należy wyłączyć silnik. Nie uniemożliwi to kierowania pojazdem ani

Jeep Grand Cherokee (1998-2009) - opinie Moto.pl

Jeep Grand Cherokee (1998-2009) - opinie Moto.pl

dodatkowy problem.Rozmiary, waga i duże pojemności silników Grand Cherokee mają z kolei decydujący wpływ na wysokie zużycie paliwa. Nawet w wersjach z turbodieslem pod maską nie ma co liczyć na małe rachunki przy dystrybutorze. Choćby z tego względu koszty utrzymania są wysokie. Serwis też nie daje taryfy

Niewiarygodne przypadki Toyoty Prius

Niewiarygodne przypadki Toyoty Prius

. Policjanci twierdzili, że czuli swąd palonych hamulców i widzieli, jak kierowca staje na pedałach. Sytuację udało się opanować dopiero wtedy, gdy poradzili kierowcy, by zwolnił, używając hamulca awaryjnego, a potem wyłączył silnik. Wcześniej sugerowali, by wrzucił biegi na luz. Ale Sikes tłumaczył, że nie

Automatyczna skrzynia biegów | jak jeździć automatem

Automatyczna skrzynia biegów | jak jeździć automatem

, jak to niekiedy bywa w przypadku manualnej skrzyni biegów. Na luzie ciśnienie oleju w skrzyni biegów spada do wartości spoczynkowej, co grozi uszkodzeniem jej podzespołów lub w skrajnych sytuacjach zgaśnięciem silnika i odłączeniem wspomagania kierownicy i hamulców.D (drive) - jazda do przodu na

Mercedes ML (1997-2005) - opinie Moto.pl

Mercedes ML (1997-2005) - opinie Moto.pl

. Koncern ze Stuttgartu jako pierwsza europejska firma skonstruował duże luksusowe kombi z napędem 4x4, obszernym nadwoziem, wysokim komfortem jazdy i mocnymi silnikami. Zapotrzebowanie na tego typu auta pojawiło się w USA, a ich sprzedaż rosła tam bardzo dynamicznie, dlatego Mercedes powierzył produkcję ML

Jesteśmy najszybsi

specjalnie na tę okazję z Holandii (nie było łatwo wrócić na czas z Amsterdamu, zadymiona atmosfera tego miasta bardzo wciąga). Pod maską Corvetty drzemie silnik o pojemności, bagatela, 7 litrów i mocy ponad 500 KM. Oba monstra zabraliśmy na stację Shella, aby 100-oktanowym paliwem V-Power Racing dodatkowo

Poznaniacy w rytmie Eco

Poznaniacy w rytmie Eco

wciskając pedał gazu- nie jedź na luzie, jeśli planujesz zwolnić, tocz auto na biegu bez naciskania pedału gazu- uruchamiaj silnik bez dodawania gazu- ruszaj od razu, nie rozgrzewaj samochodu na postoju- gaś silnik, jeśli przewidujesz, że zatrzymanie potrwa dłużej niż 30 sekund- wyłączaj zbędne odbiorniki

Zima poradnik | Przygotuj samochód do zimy

Zima poradnik | Przygotuj samochód do zimy

serwisu lub warsztatu na ich kontrolę. Przy okazji można sprawdzić ewentualne luzy w zawieszeniu, które również mogą negatywnie wpływać na skuteczność hamowania. Hamulce. Zawieszenie to jedno. Dobrze jednak przyjrzeć się samemu układowi hamulcowemu. Podobnie bowiem jak parówki, masło czy mleko, również

10 sposobów na oszczędną jazdę

obrotowego.8. Hamuj silnikiemWciąż bardzo popularne wśród kierowców mylnie uważających tę metodę za najbardziej oszczędną jest dojeżdżanie do skrzyżowania na luzie. Wówczas jednak auto i tak zużywa nieco paliwa. A może nie palić w ogóle. Warunek? Trzeba hamować silnikiem. Dopływ paliwa jest wtedy

Skoda Fabia Greenline - test | Pierwsza jazda

wzniesienia zjeżdżać na biegu, czy lepiej wrzucić na luz? To drugie. Gdyby spadek był większy, korzystniej byłoby jechać na biegu (podczas hamowania silnikiem ten w ogóle nie pobiera paliwa). Na co dzień bezpieczeństwo jest najważniejsze i nawet przez myśl mi nie przejdzie, by wyrzucać na luz, ale w rajdzie

Rekord prędkości

Rekord prędkości

seryjnej Corvetty wszech czasów - Z06. Przywieźliśmy ją specjalnie na tę okazję z Holandii (nie było łatwo wrócić na czas z Amsterdamu, zadymiona atmosfera tego miasta bardzo wciąga). Pod maską Corvetty drzemie silnik o pojemności, bagatela, 7 litrów i mocy ponad 500 KM. Oba monstra zabraliśmy na stację

Przygotuj auto na zimę | Poradnik

serwisu hamulców warto wjechać autem na ścieżkę diagnostyczną i sprawdzić, czy nie ma rozbieżności między siłą hamowania poszczególnych kół. W krytycznej sytuacji na śliskiej nawierzchni może to doprowadzić do poślizgu. Ważny jest także stan linki hamulca ręcznego, którego należy regularnie

Krótki kurs bezpiecznej jazdy

zostawiamy stopę. Auto nie powinno ani przyspieszać, ani zwalniać.Spore oszczędności, zwłaszcza podczas jazdy po mieście lub terenie pagórkowatym, daje hamowanie silnikiem. Wbrew powszechnemu przekonaniu hamowanie silnikiem zmniejsza zużycie paliwa bardziej niż jazda na luzie. W dodatku oszczędza hamulce

Honda Civic (1995-2001) - opinie Moto.pl

egzemplarze Civica produkowane po roku 2001 (a pochodzące z importu indywidualnego, czasami nawet od 2000 r.) mają system OBD współpracujący poprawnie jedynie z instalacjami sekwencyjnego wtrysku LPG. Istotny wpływ na pracę silników Hondy mają luzy zaworowe, szczególnie podczas pracy na wolnych obrotach

Ford Focus - Test długodystansowy

wciśniemy pedał gazu, lepiej spojrzeć na wskazówkę temperatury silnika, czy już dotarła do połowy skali.Niektórych dolegliwości nie da się uniknąć. Ford Focus w naszych rękach przejechał już 30 tys., a do końca testu pozostało mu jeszcze 10 tys. km. Ani razu nie odmówił nam posłuszeństwa - nie trzeba było

Honda IMA

) trzeba na światłach oczekiwać na luzie. Z goła inaczej jest kiedy jedziesz. Jazda na luzie, tak popularna w czasach, gdy benzyna była na kartki, tu zmniejsza oszczędność. Akumlatory się nie ładują, a silnik zużywa wówczas więcej paliwa.A po co to wszystko?Najwięcej korzyści daje IMA w ruchu miejskim

BMW 123d Coupe - test | Pierwsza jazda

innowacji obniżających spalanie. Najbardziej odczuwalny system Auto Start Stop wyłącza silnik, gdy w czasie postoju wrzucimy na luz i puścimy sprzęgło. Gdy tylko wciśniemy z powrotem lewy pedał, auto momentalnie odpala. System działa bez zarzutu, przy okazji oszczędzając pasażerom nieprzyjemnych wibracji

Król golasów: Suzuki B-King

zmniejsza nacisk tarcz sprzęgłowych podczas hamowania silnikiem, lecz także zwiększa go przy oddawaniu mocy na tylne koło. Takie wspomaganie sprężyn sprzęgłowych umożliwiło zmniejszenie siły niezbędnej do włączania sprzęgła.B jak BrutalPierwsze co rzuca się w oczy, gdy zajmie się miejsce w siodle B-Kinga

Zima poradnik | Auto na zimę

;miękki". Przy okazji serwisu hamulców warto wjechać autem na ścieżkę diagnostyczną i sprawdzić, czy nie ma rozbieżności między siłą hamowania poszczególnych kół. W krytycznej sytuacji na śliskiej nawierzchni może to doprowadzić do poślizgu. Ważny jest także stan linki hamulca ręcznego, którego

BMW serii 1 - Mniej, czyli zgrabniej

odsuwania foteli jest tyle innowacyjny, co powolny. Szybka wysiadka na światłach już nie wchodzi w grę. Jednak najważniejsze modyfikacje znajdziemy pod maską.Odświeżono gamę silników. Do wyboru są teraz trzy benzynowe - 118i (bezpośredni wtrysk, 143 KM), 120i (bezpośredni wtrysk, 170 KM) i 265-konna 130i

Nissan Terrano II (1993-2007) - opinie Moto.pl

dużego prześwitu, auto czuje się jak ryba w wodzie, na szosie spisuje się znacznie gorzej. Jest wąskie i wysokie, a przez to mało stabilne, i to nie tylko na zakrętach. Czasami trudno je poskromić ze względu na dużą masę (1640-1750 kg). Słabości układu jezdnego obnaża również gwałtowne hamowanie

Cadillac CTS - Amerykańska alternatywa

spotkać nawet kilka Cayennów. Co zatem hamuje ekspansję Cadillaca wPolsce? Mało agresywny marketing czy rozminięcie się z gustami klientów? Jest szansa, że to auto pozwoli Cadillacowi zaistnieć.Ci, którzy w ogóle kojarzą model CTS, na pewno pamiętają go z filmu "Matrix", wktórym zagrał brawurową

BMW 320d kontra Mercedes C220 CDI - test porównawczy

zawieszenie, w sporej części wykonane z aluminium, wydaje się bardzo zwarte, pozbawione minimalnych choćby luzów. Układ kierowniczy imponuje precyzją. Hamulce daje się idealnie dawkować. Nawet w ciasnych łukach odjęcie lub nagłe dodanie gazu nie wywołuje interwencji DSC. - Tym autem aż chce się jeździć na

Samochód przed zimą

przesądzić o naszym bezpieczeństwie - konkluduje Sel.- Przy przeglądzie podwozia samochodu należy także zwrócić uwagę, czy w zawieszeniu nie pojawiły się nadmierne luzy zmniejszające skuteczność działania tego podzespołu - dodaje Mirosław Zagroba, diagnosta z Białegostoku.By nie stężałoPracownicy

Hu, hu, ha zima zła - przygotuj samochód

zwrócić uwagę na stan tarcz hamulcowych, bębnów i klocków.Zapali czy nie zapaliZimowa jazda po dziurawych drogach owocuje szczególnie szybkim zużyciem amortyzatorów. A stan amortyzatorów ma olbrzymi wpływ na bezpieczeństwo podróżujących. Skutkiem ich zużycia jest wydłużenie drogi hamowania, słabsze

Jeep Grand Cherokee 5,7 V8 HEMI

. Światło sączące się spod progów i deski rozdzielczej czyni je niemal wytwornym. Od razu przypomniał mi się film o handlarzach nieruchomości, którzy manipulując oświetleniem, potrafią uczynić ponętnym mieszkanie w zapuszczonym bloku. Czy to wnętrze olśni mnie także z dnia?Uruchamiam ciepły jeszcze silnik

Konfrontacje: BMW 120i, 120d/Alfa Romeo 147 2.0 TS Selespeed Distinctive/Audi A3 2.0 FSI, 2.0 TDI Ambiente

, stając się faktycznie "No 1"?By sprawdzić, czy oczekiwania względem "serii 1" nie są na wyrost, z terminalu 1D monachijskiego lotniska startujemy za kierownicą nowych BMW 120d i 120i w prestiżowych kolorach quartz-blue i graphite metalic, dobrze obutych w niskoprofilowe opony

BMW 3

pokrywy głowicy silnika użyto kompozytu magnezowego. Lżejszego od aluminium o prawie 30 procent (całość waży 160 kg). 330i ma 258 koni i 300 Nm.Wkrótce trafi pod maski wszystkich modeli BMW od najmniejszej "jedynki" aż po reprezentacyjną "siódemkę".A zatem, czy czekać na nową "

Re: Auto podskakuje

czy to nie drgania silnika przenoszą się na nadwozie? Czy to samo obserwujesz przy hamowaniu (hamowaniu silnikiem oraz hamowaniu "na luzie") i przy rozpędzaniu?

Re: "na luzie" - to działa

A co to za nowość? To było wiadomo od zawsze. O tym kiedy hamować silnikiem, a kiedy jechać na luzie pisałem też kiedyś na blogu: eko-jazda.info/jak-zmniejszyc-spalanie/2/

Re: Stawiam ze to silnik

biegami. Zdeecydowanie. Pamietaj że w motocyklu (poza nielicznymi wyjątkami tyu enfield) nie mozesz wrzucić z VI na II albo na luz i musisz schodzić bieg po biegu hamując silnikiem i żeby zawsze mieć odpowiedni. natomiast w tą stronę raczej nie zablokuje sie trwale koła, najwyzej doprowadzi do

Re: Hamowanie silnikiem c.d.

ja jeżdżę na luzie i nic mi nie ucieka ... Nie uznaję hamowania silnikiem bo to żadna oszczędność paliwa...na luzie dalej zajadę i później muszę wciskać gaz:-)

Re: Auto podskakuje

są odczuwalne w kabinie. Więc moje podejrzenie: hamujesz silnikiem = wysoki bieg, silnik ma obroty bardzo niskie i dzieją się takie cuda. Chyba, że to występuje przy hamowaniu "na luzie" lub ze wciśniętym pedałem sprzęgła. Wtedy raczej bym szukał problemy w hamulcach. Chociaż zwichrowane

Re: Hamowanie silnikiem c.d.

Oszczędność paliwa pomijalna, fakt, ale hamowanie silnikiem: 1) jest bardzo zdrowe dla silnika ze względu na poprawę smarowania, 2) spada zużycie hamulców. Hamuję silnikiem - klocki wymieniam co 80 tysięcy :) A z tym zarzucaniem tyłem to nie rozumiem, o co kaman. Zimą nieumiejętnie hamując

zasady eco-driving i zagrożenia

najszybciej i jak najłagodniej na dostrzeżone przeszkody. 8. Hamuj silnikiem, zdejmując nogę z gazu; nie jedź na luzie. 9. Przynajmniej raz w miesiącu sprawdzaj ciśnienie w oponach i dbaj o sprawność pojazdu. 10. Nie woź niepotrzebnie bagażnika na dachu, ani zbędnych przedmiotów we wnętrzu pojazdu. "

sposób zwalniania to sprawa 3rzędna

? (w wiekszosci było to zmniejsanie sily napedowej, czasem luz a rzadko hamowanie silnikiem ) To jest jednak kwestia 3cio rzędna, bo sednem jest radykalne ograniczanie liczby takich sytuacyj gdy wogóle trzeba tą prędkość zmniejszać -- Akademya Ośwjecenia Pvblicznego

Re: Hamowanie silnikiem c.d.

. Zimą nieumiejętnie hamuj > ąc silnikiem można obrócić auto, to wiem, Majac tylny naped. > ale na luzie...? Na luzie nic. -- MfG C. FABRICATI DIEM, PVNC

Re: Zagrożenie życia

"wynosiło" na przeciwny pas ruchu. oczywiście- w ówczesnych czasach kryzys paliwowy wykluczał zjazd hamując silnikiem, wszyscy wyrzucali na "luz", to i ja:). No i jakoś nic mi przed oczyma nie stanęło, udało się nie dachując wrócić na swój pas i zahaczyć o trawiaste pobocze a zaraz

Re: Podsumowując:

, po którym pasie jest szansa przejechać płynnie ją utrzymując, uwzględniając jak długo będą blokowane poszczególne pasy na podstawie obserwacji długości kolejek i rodzaju pojazdów > - do skrzyżowania najlepiej dojechać na luzie, a nie hamować silnikiem, redukuj > ąc kolejno biegi Następny co

Re: Hamowanie silnikiem? bzdura !

misiaczek1281 napisał: > no dobra...podczas jazdy na luzie silnik spala jakieś tam ilości paliwa a podcz > as hamowania silnikiem nie spala nic....ale gdy jadę z górki z wyłączonym silni > kiem to też nie spalam nic (ZERO) a zajadę dalej bo silnik nie hamuje ;-) > Mam rację? nie

Re: Przegrzewający się Ford

żeby blokujące się hamulce były powodem przegrzewania się silnika to aż trudno mi sobie wyobrazić jak mocno musiały blokować .I jakim cudem tego nie zauważyłaś jeżdżąc, przecież to musiało ostro hamować po każdym wysprzęgleniu lub wrzuceniu na luz? Obawiam się że problem się nie

Hamowanie silnikiem? bzdura !

Podobno podczas hamowania silnikiem odcinany jest dopływ paliwa....ale jadąc na luzie co prawda spalasz śladowe ilości paliwa ale dużo dalej zajedziesz bo pojazd nie hamuje Hehe ;-) Raz się rozpędziłem z górki to zajechałem na luzie 2 kilometry ... a gdybym hamował silnikiem to bym ujechał pół

Hamowanie silnikiem? bzdura !

Podobno podczas hamowania silnikiem odcinany jest dopływ paliwa....ale jadąc na luzie co prawda spalasz śladowe ilości paliwa , za to dużo dalej zajedziesz bo pojazd nie hamuje Hehe ;-) Raz się rozpędziłem z górki to zajechałem na luzie 2 kilometry ... a gdybym hamował silnikiem to bym ujechał pół

Hamowanie silnikiem?

Podobno podczas hamowania silnikiem odcinany jest dopływ paliwa....ale jadąc na luzie co prawda spalasz śladowe ilości paliwa ale dużo dalej zajedziesz bo pojazd nie hamuje Hehe ;-) Raz się rozpędziłem z górki to zajechałem na luzie 2 kilometry ;-)

Re: Mistrzuniu :)

qqbek napisał: > misiaczek1281 napisał: > > > 6,25 to cienko qubusiu...ja spaliłem moim Polo 5.5l/100km (1,4 benzyna).. > . m> > am metodę tylko dla mistrzów: dopompuję powietrza i jak z górki się rozpę > dzę to> > na luzie bez gazu z wyłączonym silnikiem

Re: Eko-jazda - super

Zaden luz, tylko jazda na biegu(hamowanie silnikiem) daje zerowe spalanie. Na luzie samochod pobiera paliwo zeby silnik nie zgasl. Hamowanie silnikiem napedza tloki i samochod toczy sie za darmo. Polecam kursy ecodrivingu

Re: Hamowanie silnikiem? bzdura !

no dobra...podczas jazdy na luzie silnik spala jakieś tam ilości paliwa a podczas hamowania silnikiem nie spala nic....ale gdy jadę z górki z wyłączonym silnikiem to też nie spalam nic (ZERO) a zajadę dalej bo silnik nie hamuje ;-) Mam rację?

Re: Hamowanie silnikiem c.d.

crannmer napisał: > > A z tym zarzucaniem tyłem to nie rozumiem, o co kaman. Zimą nieumiejętnie > hamuj > > ąc silnikiem można obrócić auto, to wiem, > > Majac tylny naped. Też mi to pierwsze przyszło na myśl, ale... to nie do końca tak. Tu raczej chodzi i sam bezwład

Dla pelnej

predkoscia. Po uaktywnieniu (a tak naprawde wylaczeniu) overdrive zapala sie zolta kontrolka O/D OFF i wtedy skrzynia zachowuje sie tak jak manualna. Scigam noge z gazu, auto hamuje silnikiem. +/- bo faktycznie jest to identycznie i troche jeszcze zalezy od predkosci auta i przlozenia. Np. Jak sie toczymy

Re: Jazda na luzie-prawidłowo czy nie???

Ludzie kto takim daje prawo jazdy ???!!! "auto wyhamowywane silnikiem nie spala benzyny" - z tym się można zgodzić ale.... "preferuje dojazdowki na luzie, poniewaz hamuje bez uzycia sprzegla i bez obawy, ze zgasze auto:) " - po pierwsze nigdy nie używamy do hamowania

Re: Jeszcze raz o radarowych zbójcach

twoje rozważania i obliczenia mają sens dla ruchu jednostajnie opóźnionego tzn. gdy samochód wysprzęglisz lub wrzucisz luz samochód, któremu przy zbyt niskich obrotach gaśnie silnik - np. hamowanie podczas jazdy pod górę!, hamuje silnikiem i staje niemal dęba powtarzam pytanie: jesteś teoretykiem

Re: A ja sie prawie nie wypowiadam.

;są" niż ich już "nie ma". To chyba mówi, jak jeżdżę. > Już starożytni mistrzowie zen polecali zatrzymywanie się i ro > zpędzanie jako niezwykle skuteczną walkę ze stresem. Wrzucać na luz (a gość kiedyś pytał się tu o zasadność wyłączania silnika!) i toczyć się na lewy pas też nie jest

Re: Hamowanie silnikiem? bzdura !

Ja natomiast wypowiadałem się w kontekście gaszenia silnika podczas jazdy, bo taki pomysł tutaj padł. A hamowanie silnikiem faktycznie nie ma nic wspólnego z jazdą na luzie. Mamy zamair wytracić prędkość w dłuższym okresie czasu to odpuśćmy gaz. Nasz bohater wrzuci luz i na końcu wciśnie pedał

Re: Hamowanie silnikiem? bzdura !

Proszę o argumenty na jakimś elementarnym poziomie. Ja twierdzę że autor wątku ma rację. Jazda na luzie jest bardziej ekonomiczna od hamowanie silnikiem. Ponieważ silnik zużywa tym mniej energii na opory własne im są wolniejsze jego obroty. Podczas hamowania silnikiem obroty sa zawsze wyzsze od

Re: Hamowanie silnikiem? bzdura !

Gdy jedziesz na luzie z górki przeciętnym autem osobowym z wyłączonym silnikiem, to raczej przyspieszasz. Do momentu gdy nie przekraczasz rozsądnej prędkości ok, lecisz na luzie, ale gdy chcesz zahamować to co robisz? Tylko napisz w odpowiedniej kolejności. Odpalasz silnik? Wrzucasz któryś bieg? A

Re: Hamowanie silnikiem? bzdura !

wymagającej hamowania/dużej redukc > ji prędkości, oszczędzasz bezapelacyjnie. Zarówno jadąc z górki utrzymując niższą prędkość obrotową silnika, jak i na biegu jałowym spalam mało...ale gdy wyłączę silnik z górki to na luzie splam jeszcze mniej bo nie mam ŻADNYCH oporów toczenia a silnik nie pracuje i

Re: To proste.

Raz, ze przy ach jak zalecanej (choc zupelnie niepot > rzebnej) redukcji Czyli na 5 biegu silnik tak samo hamuje jak na 1 ? A w jezdzie na luzie tez nie widze nic zlego...

Re: NIE !

Jest tu mowa o dojechaniu do swiateł wiec spokojnie nie napinaj sie tak koleżanko bo szkoda zrowia. Tu nie chodzi o te bzdurne 5 kropli benzyny ale o SILNIK który kosztuje 50 % ceny auta jadac na luzie silnik jest na tysiacu obrotów czyli tyle co nic na biegu ma 3 tysiace nie dostajac benzyny wiec

Re: Podsumowując:

chcąc je oszczędzić zaniec > h...ę hamowania silnikiem na biegach 1-2 . Niestety żaden geniusz we fabryce nie > pomyślał że poduszki powinny ino amortyzować drgania a nie przenosić większość > momentu napędowego. Nie wiem - samochód mam stary, jeżdżę nim już grubo ponad 7 lat... a poduszek

Re: Jeszcze raz o radarowych zbójcach

bzdura, podczas "klasycznego" (tzn. przy pracującym silniku lub wysprzęglonym samochodzie lub na luzie) hamowania siła hamująca bierze się z tarcia klocków hamulcowych o tarcze hamulcowe, zaś koła (w tym i opony) cały czas się toczą i tarcie opon o drogę jest znikome gdy silnik stanie

10 sposobów na oszczędną jazdę

Pogląd o dużym spalaniu przy jeździe na luzie jest krótkowzroczny - w pewnych warunkach pozwala na oszczędzanie paliwa. Hamowanie silnikiem to zupełnie osobna sprawa i powinno być stosowane w innych przypadkach. Więcej w artykule: eko-jazda.info/jak-zmniejszyc-spalanie/

Re: Niespodzianka diesla

> Jazda na luzie zmniejsza zużycie paliwa ponieważ silnik pracuje na wolnych obro > tach (najniższych możliwych) a na biegu na znacznie wyższych więc zuzywa więcej > energii (kinetycznej samochodu) No właśnie. Na luzie silnik jest napędzany paliwem, przy hamowaniu silnikiem nie potrzebuje

Re: Hamowanie silnikiem? bzdura !

Jedynym argumentem jest to, ze hamowanie silnikiem i jazda, chocby na luzie, to sa dwie zupelnie rozne rzeczy i stosuje je sie w zupelnie innych sytuacjach. Porownanie tych dwoch rzeczy jest absolutnie bzdurne i nie prowadzi do niczego.

Wycofujesz sie rakiem (nie ja stawialem)

To stan teraz na wysokosci i zagrzmij. Bo nie znasz takiej pozycji literaturowej, ktora zalecalaby te technike jazdy. Podstawowe przyczyny nie jezdzenia na luzie: Uklad odcinania paliwa dziala poprawnie przy hamowaniu silnikiem. Twoje uwagi o "katalizatorze" to marginalne zuzyci

Re: To zwykla elektronika.

jadąc na luzie obroty silnika są mniejsze niż na biegu, poza tym na biegu auto hamuje a opory toczenia są większe i w efekcie zajedziesz bliżej niż na luzie czyli wcześniej musisz wciskać pedał gazu a spalanie rośnie a na luzie spalasz śladowe ilości paliwa 0,7 l na 100 km i zajedziesz kilometr

Podsumowując:

1. Zdaniem Rysia: - należy zmienić pas przed skrzyżowaniem na lewy, nawet jeśli jeszcze 500m prawego pozostaje wolne, niezależnie od rozwijanej właśnie prędkości i tego, czy ktoś lewym nie jedzie szybciej. - do skrzyżowania najlepiej dojechać na luzie, a nie hamować silnikiem, redukując kolejno

Re: Czy Polacy mają ciśnienie pod kontrolą?

@m na luzie silnik pali minimalne ilości paliwa ale na luzie nie ma takich dużych oporów toczenia jak na biegu i zajedziesz dalej niż na biegu bo na biegu silnik hamuje ....silnik za 200 metrów wyhamuje i znowu na gaz i spalanie wzrasta tak? ;-) a na luzie przejadę aż kilometr ;-) hehe a od

Re: ekonomiczna jazda samochodem, jak?

Sprawdzić stan techniczny samochodu: 1.Ciśnienie w ogumieniu 2.Zbiezność kół 3.hamulce-czy nie blokują Jazda ekonomiczna polega na unikaniu hamowania i jeżdzeniu na niskich obrotach. Zgórki włączać luz- I tu mnie zaatakują zwolennicy hamowanie silnikiem.

Re: Hamowanie silnikiem? bzdura !

; > > Mam rację? > > > Hamując zaś silnikiem na płaskim, w sytuacji wymagającej hamowania/dużej > redukc > > ji prędkości, oszczędzasz bezapelacyjnie. NA luzie nie mam żadnych oporów toczenia (silnik) i zajadę dalej bez dodawania gazu niż hamując silnikiem ... teraz dotarło?

Re: Hamowanie silnikiem? bzdura !

Autor wątku ma rację i nie ma wątpliwości co do tego. Hamowanie silnikiem jest wskazane bo oszczędza hamulce i paliwo ale wtedy gdy je stosujemy zamiast normalnego hamowania. Natomiast gdy jedziemy z górki to oczywiście najoszczedniej jest jechać na luzie. Dowiedli tego uczestnicy "rajdów na

Re: Technika jazdy

Hamujesz nacizkajac hamulec, kiedy onbroty silnika zaczna sie zblizac do pozomu wolnych obrotw (slychac, widac , czuc) to wciskasz sprzeglo do podlogi. Jak jestes na biegu wysokim to redukujesz, puszczasz sprzeglo i dalej hammujesz hamulcem i silnikiem (lub tylko silnikiem) a jak to byla np. 2-ka

Pasek 1.8T AWT i niebiesko-biały dym okresowo

Witam Pacjent to Pasek B5 2004r 1.8T sedan (ale to nie ma znaczenia akurat) Objawy- okresowo pojawia się za autem biała, może lekko niebieska chmura dymu - naprawdę pokaźna ale po chwili znika. Warunek - silnik musi być gorący. Najcześciej jak sobie jade dłużej, hamuje silnikiem i potem otwieram na

A ja na luzie nie jezdze, bo:

do zjazdu, ewentualnie tak sobie jade na zakrecie bo za 500 m bede mial znak STOP) a co innego dotoczyc sie na luzie do swiatel (czyli jezdziemy w scisku 20km/h widzimy, ze zaraz znow stoimy to z dwojki sie wrzuca luz i juz). 1. Hamowanie silnikiem wspomaga hamowanie hamulcem nożnym. Dzięki temu

Re: Hamowanie silnikiem? bzdura !

competer1 napisał: > Ja natomiast wypowiadałem się w kontekście gaszenia silnika podczas jazdy, bo t > aki pomysł tutaj padł. A hamowanie silnikiem faktycznie nie ma nic wspólnego z > jazdą na luzie. Mamy zamair wytracić prędkość w dłuższym okresie czasu to odpuś > ćmy gaz. Nasz

Re: Hamowanie silnikiem? bzdura !

misiaczek1281 napisał: > no dobra...podczas jazdy na luzie silnik spala jakieś tam ilości paliwa a podcz > as hamowania silnikiem nie spala nic....ale gdy jadę z górki z wyłączonym silni > kiem to też nie spalam nic (ZERO) a zajadę dalej bo silnik nie hamuje ;-) > Mam rację? A

Eksploatacja automatycznej skrzyni.

samochodów to częściej gadżet niż przydatna funkcja. Najbardziej przydaje się do hamowania silnikiem podczas podróżowania w górach. Można ją też wykorzystać do zredukowania biegu przed wyprzedzaniem. Najnowsze skrzynie są bardziej posłuszne skrzynie i potrafią szybciej żonglować przełożeniami. Oprogramowanie

Re: Metoda maksymalizacji zuzycia paliwa

samochodu do pożądanej prędkości, ewentualnie czasem do wspomagania hamowania z górki. Rozpędzając samochód należy jak najbardziej korzystać z obrotów w granicach maksymalnego momentu, ponieważ tak robiąc spalimy najmniej benzyny. Później wyznaczam prędkość z jaką chcę jechać i to silnik "

Re: A ja na luzie nie jezdze, bo:

; Zawsze myślałem, ze to przy hamowaniu silnikem silnik nie dostaje paliwa w ogóle (a kręci się tylko dzięki temu, że jest napędzany z kół), czyli na logikę rzecz biorąc spala mniej paliwa niż na luzie... No ale ja się pewnie nie znam ;-) -- www.cytatybiblijne.pl

Re: kary(srogiej) godny sabotaz fahoffcuf od inrz

rysiekk111 napisał: > > ą, że - primo - jazda na luzie ekonomiczną absolutnie nie jest (w porówna > niu z > > puszczeniem pedału gazu na biegu) > > za duzo naczytałes sie chyba forumowych wypocin na ten temat. > W skrócie : oczywiście że lepiej hamować silnikiem niz

Re: podaj pełen zestaw danych

Co miesiąc piszesz bzdury o kupowaniu używki za 15000 w super stanie. A co do czytania forum to nie chce mi się. Niedawno czytałem na tym forum wypociny osoby, która nie odróżniała jazdy na luzie od hamowania silnikiem. W tym samym wątku czytałem też bzdury o wyłączaniu silnika podczas jazdy z

Re: jak skręcacie na skrzyżowaniach??

Jazda na tzw. luzie to była dobra do oszczedzania paliwa jak ktos jezdził samochodem z silnikiem gaznikowym. Wszystkie silniki z systemem wtrysku paliwa nie ważne czy jedno czy wielopunktowy maja odciecie paliwa przy zdjeciu nogi z gazu i wtedy nastepuje hamowanie silnikiem. Jazda na luzie nie daje

Re: Eko jazda

silnikiem. "Planowanie" zaś wymaga najczęściej zaniechiwania niepotrzebnego rozpędzania.. a niekiedy wrzucenia luzu. -- nawet jeżeli jest Twoja racja, to moja jest mojsza niz twojsza, bo tylko moja racja jest racja najmojsza

To zwykla elektronika.

Rozwazania o zasadzie zachowania energii sa mocno na wyrost i przecietnemu kierowcy niewiele wyjasnia. Uklad odcinania paliwa wszystko zalatwia automatycznie, gdy tylko nastepuje hamowanie silnikiem. Wskaznik chwilowego zuzycia paliwa, jesli jest, pokazuje wowczas 0. Do zauwazenia tego zjawiska

Re: Hamowanie silnikiem? bzdura !

kolejności. Odpalasz silnik? Wrzucasz któryś bieg? A może hamujesz bez > wspomagania? Wystawiasz nogę za drzwi? Kolejny forumowicz nie zrozumiał sensu mojej wypowiedzi...zatem powtórzę: Gdy jadę z górki patrzę czy daleko przede mną nie ma pojazdów...jeśli droga jest pusta to wrzucam na luz, wyłączam

Re: Dym czarny, niebieskawy, czy bialy?

Jeżeli uszczelniacze to obawia się to zwykle dużą chmurą dymu w momencie dodania gazu po wcześniejszym hamowaniu silnikiem. Jak luzy na tłokach to raczej dymi na wysokich obrotach np. przy podjeżdzie pod górkę. Jak ktoś pojedzie za tobą to opowie.

Krótki kurs bezpiecznej jazdy

Bo podczas hamowania silnikiem odcinany jest dopływ paliwa do silnika. A podczas jazdy na luzie - nie. f_e

Re: Hamowanie silnikiem? bzdura !

kontik_71 napisał: > Jedynym argumentem jest to, ze hamowanie silnikiem i jazda, chocby na luzie, t > o sa dwie zupelnie rozne rzeczy i stosuje je sie w zupelnie innych sytuacjach. > Porownanie tych dwoch rzeczy jest absolutnie bzdurne i nie prowadzi do niczego. > No jasne

Re: Eko jazda

Najwieksze chwilowe zuzycie paliwa jest przy gwaltownym przyspieszaniu, wiec lepiej nie scigac sie na ulicy, jesli chce sie byc eko. Po drugie nie gnac, jesli widac z daleka, ze swiatla na skrzyzowaniu wymusza zatrzymanie. Wylaczac silnik na postoju, pilnowac cisnienia w oponach, przy hamowaniu

Jak tankować taniej i jeździć oszczędniej?

bezpieczeństwa na to pozwalają. 6. Nie zmieniaj biegu na luz, dojeżdżając do skrzyżowań. Hamuj silnikiem - redukując bieg jak najpóźniej. Totalna bzdura i klamstwo. Szanowny autorze tekstu doucz sie!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Czy ty kiedykolwiek jechales samochdem?

Re: TAK I NIE

abstrachujac od kwesti zuzycia paliwa jazda z hamowaniem silnikiem (zamiast wrzucania na luz) jest bezpieczniejsza

Re: Przegrzewający się Ford

lidk-a37 napisał(a): Po krótkiej jeździe stwierd > ził, że samochód na luzie i przy wciśniętym sprzęgle powinien się toczyć powoli > a zamiast tego hamuje. Czyli, że trzymają hamulce. Więc wciskam na gaz i pcham > trochę na siłę. Wysłał mnie do dobrego mechanika parę domów dalej

Re: Wycofujesz sie rakiem (nie ja stawialem)

dziala poprawnie przy hamowaniu silnikiem. Nie zawsze. Tzn. dziala poprawnie, ale nie zawsze odcina. Argument juz powyzej obalony. > Twoje uwagi o "katalizatorze" to marginalne zuzyci paliwa, sa nieistotne. Oszczednosc przez hamowanie silnikiem rowniez. > Na biegu jalowym zuzycie

Re: Linki dla Kociaka

kociak40 napisał: > Rozpatrywaliśmy wypadek kiedy koło samochodu jest kołem hamowanym czyli występu > je siła hamowania. Jedziesz samochodem, redukujesz bieg na luz, nie naciskasz n > a pedał hamulca, a sam samochód po pewnym czasie zatrzyma się chociaż nie było > siły hamowania, nie

150 definicji

Zdjac noge z gazu, OK, ale samochod moze byc na luzie. Albo nie zdejmowac nogi tylko ujac gazu. Proponuje zeby za hamowanie silnikiem uznac przeciwienstwo napedzania silnikiem. Albo silnik napedza kola albo kola napedzaja silnik i wtedy jest hamowanie silnikiem.

Re: Zużycie paliwa przy hamowaniu silnikiem

ciekawostka jest ze na luzie spala pewna ilosc benzyny, a podczas hamowania silnikiem nie. (dotyczy i puszek i motocykli:) ) pozdrawiam

Re: Zawada: Trzy osoby nie żyją, 10 rannych

Raczej Cięzarówki i Autobusy na luzie nie powinny jechać, zawsze powinien być bieg, zeby silnikiem hamować.

Re: to nie moze byc prawda!!!kosmos jest za duzy!

doładowywanie tej baterii tak jak akumator się doładowuje w samochodzie gdy hamujemy silnikiem zamiast dać na luz bo to nic nie daje jeszcze się zużywa więcej paliwa niż jak jest na biegu. Wmózgu też jest prąd i te całe sieci neuronowe. I wgrany jest program system operacyjny przez DNA. Czym się różnią ludzie

Re: "Mam wrazenie" to zaden argument.

tbernard napisał: > Mnie też uczono, że luz to przed samym zatrzymaniem a wcześniej to ile się da h > amować silnikiem stopniowo wytracając prędkość. Ale nie dotyczy to raczej awary > jnego hamowania. Przy awaryjnycm hamowaniu w ogóle się nie przejmujesz sprzęgłem czy luzem - ciśniesz

Re: 10 rad mistrza ekonomicznej jazdy

mniejsze są opory ruchu i mniej zwalniasz). Jak zobaczysz korek 500m przed sobą i zaczniesz hamować silnikiem, to przez te 500m nie zużyjesz ani kropli paliwa i zatrzymasz się niemal bez użycia hamulców. Jeśli wrzucisz luz, to przez całą drogę będziesz się toczył zużywając niewielkie ilości paliwa, a na

mam sensowniejsze pytanie...

derff napisał: > Proszę o argumenty na jakimś elementarnym poziomie. Ja też - całe założenie jest idiotyczne z jednej prostej przyczyny. Na luzie sie nie jezdzi - kropka. > Ja twierdzę że autor wątku ma rację. Jazda na luzie jest bardziej ekonomiczna o > d hamowanie silnikiem. A

i jeszcze jedno Stasiu

... "Tu pisaliśmy o hamowaniu silnikiem. " Nie, nikt tu o tym nie pisał! Tu pisano o dojeżdżaniu na luzie. A to chyba nie jest hamowanie silnikiem ( przynajmniej w moim mniemaniu )

Re: Ogolnie, bardzo ogolnie:

PS Nic mi nigdy nie szarpie przy tym sposobie, silnik do momentu wciśnięcia sprzęgła pracuje całkowicie gładko, zresztą to trwa moment i nie dodajesz wtedy gazu tylko przeciwnie - hamujesz więc silnik nie jest obciążony. Tak samo robiłem w Hondzie Civic 1.6 na 5 biegu i też nic nigdy nie szarpało

Re: A nie prościej zrobic zielona falę

Chodzi o hamowanie. Hamując silnikiem zużywasz 0 paliwa, bo odcinasz dopływ. Na luzie dopływ jest minimalny, żeby podtrzymać prace silnika. Proste?

Re: Czy eko driving jest bezpieczny?

ps. Owszem...gdy chamujesz silnikiem to odcina ci dopływ paliwa....ale HAMUJESZ czyli bliżej zajedziesz niż na luzie bo na luzie nie hamujesz !!!...to logiczne...więc myślę że oszczędność jest taka sama czyli żadna:)

No to teraz ekojazda!

CYT: "Wystarczy unikać wrzucania na luz i używania hamulca,(...)". Co innego jest "wrzucanie na luz" i jazda z górki na luzie np. 1 km a co innego HAMOWANIE SILNIKIEM. Przy HAMOWANIU silnikiem - zgoda, samochód nie spala paliwa, ale przy jeździe na luzie spala NA PEWNO mniej

Re: podaj pełen zestaw danych

samspade napisał: > Co miesiąc piszesz bzdury o kupowaniu używki za 15000 w super stanie. > A co do czytania forum to nie chce mi się. Niedawno czytałem na tym forum wypoc > iny osoby, która nie odróżniała jazdy na luzie od hamowania silnikiem. W tym sa > mym wątku czytałem też

Re: A nie prościej zrobic zielona falę

> Chodzi o hamowanie. Hamując silnikiem zużywasz 0 paliwa, bo odcinasz > dopływ. Na luzie dopływ jest minimalny, żeby podtrzymać prace > silnika. Proste? Nie :-). Wytłumacz kiedy zużycie paliwa będzie mniejsze: a) przy v=70 km/h wrzucam luz i po 480 m hamuję przez 20 m; b) z v=70 km

Re: Ecodriving może być ekscytujący! 4.5l wystarc

hamowanie silnikiem nie polega na nie wrzucaniu na luz, dodatkowo nie mozna wcisnac sprzegla. Powinien wlaczyc sie cut off wtryskiwaczy, a silnik napedzac powinny kola.

Re: Czy eko driving jest bezpieczny?

Największa głupota to hamowanie silnikiem i mówienie ludziom że to oszczędne ...jazda na luzie jest bardziej oszczędna bo wtedy nie ma oporów i dalej zajedziesz bez dodawania gazu :)...jeśli z górki hamujesz silnikiem to trwonisz energie kinetyczną a na luzie nie hamujesz i dalej zajedziesz bez

Re: start-stop a (pseudo)ecodriving

czas właśnie po to, by alternator nie obciążał silnika. To m.in. z tego wynika oszczędność paliwa związana z tym systemem. System jest tak ustawiony, że alternator ładuje akumulator właśnie wtedy, gdy zdejmiesz nogę z gazu (czyli hamujesz silnikiem). To nawet ładnie pokazuje odpowiedni wskaźnik na

wydumany problem luzu. Myśleć "energetycznie" !

juz trzeba hamować, a wiec takiej, której należy wogóle unikać m.in. wrzucając odpowiednio wcześniej luz a najlepiej jednostajną jazdę czyli unikanie niepotrzebnego rozpędzania jeszcze prościej: hamowanie silnikiem to chwila spalania mniejszego niż podczas jazdy luzem ale za to więcej energii

Re: Czy eko driving jest bezpieczny?

...a co do hamowania silnikiem to na luzie nie hamujesz i dalej zajedziesz i mniej spalisz...fakt

Re: hamowanie silnikiem - tak czy nie?

a co to takiego hamowanie silnikiem?tzn bieg na luz i hamować?

Re: Jazda "na luzie"

Najlepiej hamować silnikiem, redukując biegi. Jazda na luzie jest niebezpieczna, zużycie paliwa jest również wyższe niż przy hamowaniu silnikiem.

Re: Dlaczego nie lubicie skrzyń "automatycznych"?

Co do pchania czy holowania to trzeba wrzucic luz, także w automacie ;) Da się automatem hamować silnikiem, przynajmniej przy typie skrzyni jaki mam. Mnie się podoba to,że jadę a nie obsługuję samochód. Jak się uczyłam jezdzic to chciałam jezdzic i jedzić a nie machać wajchą, pamietac o

nie rozumiecie ze hamowanie silnikiem tez stratą

energii jest ? > Co do drugiego pytania, nie ma wątpliwości, hamowanie silnikiem jest sensown > iejsze i dokładnie to już ktoś wcześniej wytłumaczył. co jest prawdą tylko wtedy gdy juz występuje konieczność hamowania, a chodzi głównie o to by takiej sytuacji uniknąć. Prosciej : wrzucając

Pardon!

"okrakiem" pomiędzy lewym i środkowym). Jako-tako możesz być na drodze pewien jedynie swoich reakcji :) A burakami nie ma co się przejmować :) Złość piękności szkodzi ;) > A ja napisalem gdzies, ze nie wiesz? Ech - czepiamy się już słówek. Wrzuć na luz :) > Tyle, ze ja chyba wiem

Re: Przegrzewający się Ford

swoim samochodzie potrafi zrobić wszystko sam. Pan sprawdził pracę silnika, czy są płyny i poprosił mnie żebym wsiadła z nim za kierownicę i przejechała się kawałek. Po krótkiej jeździe stwierdził, że samochód na luzie i przy wciśniętym sprzęgle powinien się toczyć powoli a zamiast tego hamuje. Czyli

Wyłącz pogrubienie...

...i zamknij się z łaski swojej, zanim się do końca pogrążysz. Chyba nigdy w górach nie jeździłeś, że nie wiesz, że najgorszym grzechem w górach jest wrzucanie na luz i hamowanie jedynie hamulcami. Pleciesz androny. Gdybyś jeszcze pierniczył o chmurze helu w Smoleńsku, czy o zamachu na życie Lech

W zasadzie miałem ogóle nie pisać

zauważenia konieczności hamowania. a kiedy "zauwazasz" ? gdy już Ci czerwone po oczach wali ? CZłowiek Rozumny nie potrzebuje "zauważać" bo przewiduje > Hamowania też unikamy, hamujemy tyle ile się da silnikiem (a już pod żadnym poz > orem nie wrzucamy na "luz" wcześniej

Miałem coś więcej napisać...

zauważenia konieczności hamowania. Hamowania też unikamy, hamujemy tyle ile się da silnikiem (a już pod żadnym pozorem nie wrzucamy na "luz" wcześniej, niż na chwilę przed zatrzymaniem się i nie jeździmy na rozłączonym sprzęgle). Poza zabudowanym - jazda ekologiczna to jazda płynna. Czyli nie 130

Re: A ja na luzie nie jezdze, bo:

> Nie wierze Crannmer, ze jezdzac w gorach (zjezdzajac dol), zamiast jechac na tr > ojce bez gazu ze stala predkoscia (spadek), wrzucasz na luz i co chwile dohamow > ujesz. Jak jeździ trabantem albo dwusuwem, to pewnie tak robi właśnie ;-) Bo tam przy hamowaniu silnikiem nie ma smarowania

Re: To jeszcze gorzej...

Było długo i na temat, ale czy padły prawdziwe słowa? Czy jeżeli w sytuacji kiedy jadę samochodem i z powodu zdjęcia z gazu nogi wybieg owego samochodu jest mniejszy niż podczas jazdy na luzie to hamuję silnikiem czy nie? Tak długo jak siła hamująca pochodzi od silnika tak długo owa czynność

Re: A ja na luzie nie jezdze, bo:

hamowanie silnikiem, bo nizsze biegi maja inne przelozenia - prawda? Chyba jest oczywistym, ze jadac na biegu (NORMALNIE!!! a nie usilujac udowodnic, ze luz jest lepszy - czyli 5km/h na 6 biegu wieszczac swiatu, ze sie nie da!) wystarczy wcisnac gaz by auto zaczelo przyspieszac. Nie ma tez kwesti wahania

Re: Do mam kierowczyń c.d.

ja pod haslem "jazda na luzie " rozumiem redukcje i wcisniety pedal sprzegla. To daje mozliwosc wysprzeglenia i wyhamowania silnikiem w kazdym momencie. Zreszta umiejetnosc hamowania silnikiem jest bardzo wazna, ja zima prawie w ogole nie uzywam hamulca, latem tez rzadko, bo zwykle

Re: A nie prościej zrobic zielona falę

Gość portalu: ppp napisał(a): > Chodzi o hamowanie. Hamując silnikiem zużywasz 0 paliwa, bo odcinasz dopływ. Na > luzie dopływ jest minimalny, żeby podtrzymać prace silnika. Proste? ----------------- chwila, chwila jak odetniesz dopływ paliwa to silnik zgaśnie.... i co dalej?

Re: A ja na luzie nie jezdze, bo:

luzie jest zdecydowanie najmniejsze, no c > hyba że zgasimy silnik ;)" > Zawsze myślałem, ze to przy hamowaniu silnikem silnik nie dostaje paliwa w ogól > e (a kręci się tylko dzięki temu, że jest napędzany z kół), czyli na logikę rze > cz biorąc spala mniej paliwa niż na luzie... No

Re: "Mam wrazenie" to zaden argument.

) niebezpieczne bo tracisz część manewrowości i b) powoduje większe spalani > e niż jazda na biegu. Mnie też uczono, że luz to przed samym zatrzymaniem a wcześniej to ile się da hamować silnikiem stopniowo wytracając prędkość. Ale nie dotyczy to raczej awaryjnego hamowania.

Koenigsegg Agera

KM (670 kW) przy 6850 obr/min Maksymalny moment obrotowy: 1100 N?m przy 5100 obr/min Pe 25,5 atm Osiągi Przyspieszenie 0-100 km/h: 3,1 s Prędkość maksymalna: 390 km/h Hamowanie od prędkości 300 km/h : 7s. Dane techniczne (Agera R) Silnik V8 5,0 l (5032 cm?), 4 zawory na cylinder, DOHC, 2 x

Yamaha OX99-11

na hamowanie ze 100km/h do 0 samochód potrzebował niespełna 32 metrów. Jako silnika użyto wyczynowej jednostki Yamahy z F1 o zdławionej mocy 400 KM, na potrzeby rynku cywilnego o mniej uciążliwej eksploatacji i o lepszej trwałości mechanizmów. Mimo iż firma Yamaha nie odnosiła sukcesów w Formule 1

Koenigsegg Agera R

s Przyspieszenie 0-200 km/h 7,5 sec Przyspieszenie i Hamowanie 0-200-0 km/h 12.7 sec Hamowanie 100-0 km/h 30.5 m Maksymalne przyspieszenie boczne: 1.6 g Ciekawostki Koenigsegg Agera R sprzedawana jest z bagażnikiem dachowym zaprojektowanym specjalnie dla tego modelu oraz nartami sygnowanymi marką

Mercedes-Benz SLR McLaren

zupełnie pozbawione elektroniki. W zamian wyposażone zostało w układ automatycznego resorowania i regulację poziomu tłumienia amortyzatorów. Dziewiętnastocalowe koła przenoszą moc na asfalt poprzez tylną oś. Hamulce kompozytowo-ceramiczne zapewniają ostre hamowanie. Samochód ze 100 km/h do 0 km/h hamuje

Wolne koło (samochód)

Wolne koło – sprzęgło jednokierunkowe w skrzyni biegów samochodów napędzanych silnikami dwusuwowymi.Jego zadaniem jest odłączenie napędu w sytuacji, w której mogłoby dojść do hamowania silnikiem. Hamowanie silnikiem dwusuwowym mogłoby doprowadzić do jego uszkodzenia, ponieważ w tym stanie

Tekst udostępniany na licencji Creative Commons: uznanie autorstwa, na tych samych warunkach, z możliwością obowiązywania dodatkowych ograniczeń. Zobacz szczegółowe informacje o warunkach korzystania.
Zasady zachowania poufności. O Wikipedii. Korzystasz z Wikipedii tylko na własną odpowiedzialność. Materiał pochodzący z Wikipedii został zmodyfikowany poprzez ograniczenie liczby przypisów. Wikipedia® is a registered tradmark of the Wikimedia Foundation.