golf 6 system kontroli trakcji

Piotr Sielicki

Volkswagen Polo R WRC | Test | Być jak Sebastien Ogier

Volkswagen Polo R WRC | Test | Być jak Sebastien Ogier

Każdy z producentów, który podejmuje decyzję o rozpoczęciu rywalizacji na najwyższym szczeblu sportu samochodowego, lubi zaznaczyć ten fakt w postaci miłego akcentu dla klientów. Idąc tym tropem w Wolfsburgu powstało Polo R WRC, czyli najmocniejszy mały hot-hatch w swojej klasie

Hyundai i30 - test | Pierwsza jazda

Z Berlina do Kijowa na jednym baku? Tak zaangażowany w Euro 2012 Hyundai reklamuje swój nowy model. Sprawdziliśmy jak wygląda i jak jeździ "bogatszy" bliźniak Kii Ceed

Seat Leon/Altea - test | Za kierownicą

Zmiany w Leonie i Altei, najstarszych Seatach w gamie, na pierwszy rzut oka są niezauważalne. Jednak zbierając je wszystkie razem dają naprawdę niezły efekt

BMW 1 Coupe - skazane na sukces?

Active Steering (w opcji), który został specjalnie opracowany pod kątem pewnego prowadzenia. DSC i DTC (układ stabilizacji toru jazdy i kontrola trakcji) mają zapewnić jeszcze lepsze prowadzenie w zakrętach przy wyższych prędkościach.Głównymi rywalami 1-ki mają być jeszcze nie zaprezentowane Audi A1 czy

Konfrontacje: Opel Astra 1.7 CDTI 100 KM Enjoy/VW Golf 1.9 TDI 105 KM Trendline

nazywają klasą Golfa. Same za siebie mówią też liczby - prawie 6 mln 780 tys. egzemplarzy czterech generacji wyprodukowano na przestrzeni 30 lat. Jeżeli 120-tysięczne miasto na czas promocji Golfa V przemianowują nagle na Golfsburg, to coś musi być na rzeczy. Volkswagen twierdzi, że piąte pokolenie Golfa

BMW 123d Coupe - test | Pierwsza jazda

BMW 123d Coupe - test | Pierwsza jazda

, ale prawdziwe zalety pokazuje przy szybkim pokonywaniu zakrętów. Wszystko co dzieje się z samochodem jest bardzo łatwo wyczuwalne, dzięki czemu szybko można reagować na ewentualne błędy w doborze prędkości. Oczywiście auto wyposażone jest w system kontroli trakcji DSC wzbogacony także systemem DTC

BMW serii 1

najmocniejszego motoru benzynowego i diesla można wybrać sześciobiegowy automat.Naszpikowany elektronikąStandard wyposażenia pozostaje na razie niewiadomą. Z pewnością seryjnie będą montowane elektroniczne systemy kontroli hamowania i trakcji oraz zestaw czołowych, bocznych i nadokiennych poduszek powietrznych. W

Seat Altea Freetrack - GTI na każdą okazję

tempie ekspresowym. Jest zrywny. Katalogowe 7,5 s do setki to wartość realna, zważywszy że nawet przy brutalnym "strzale" ze sprzęgła praktycznie nie dochodzi do poślizgu kół (niestety, czasem od sprzęgła Haldex szybsza bywa kontrola trakcji), co bywa zmorą mocnych przednionapędowych

VW Passat

sześć poduszek, system kontroli trakcji, doświetlanie zakrętów, elektroniczny "ręczny" w guziku, bezprzeciągowy i dwustrefowy Climatronic rodem z Phaetona, elektryczna roleta na tylnej szybie, parasolka w specjalnym wietrzonym schowku w drzwiach kierowcy, 230-woltowe gniazdko z tyłu. Ale jest

BMW 120i i 120d

wyłącznik systemu kontroli trakcji, przycisk start/stop widziany ostatnio w roadsterze Z8 i w końcu konsola zwrócona w stronę kierowcy (chwalebny powrót do korzeni). Na górze zwieńcza ją 6,5-calowy kolorowy ekran nawigacji, na dole - znany z większych modeli iDrive (jedno i drugie w opcji). Poza tym

Audi A5/S5 - najpiękniejsze dziecko de'Silvy

.) obdarza tył. Do pełni szczęścia zostaje tylko unieszkodliwić system kontroli trakcji. Zadziwiające, jak pewnie S5 prowadzi się na krętej drodze. Na kolejnym zakręcie przekonuję się, że znieczulenie ESP (całkiem wyłączyć się nie da) nieznacznie przesuwa i tak już odległą granicę wolności. W sytuacji

Cena perfekcji - Jaguar XF SV8 vs. Lexus GS 460

XF-a. Lepsza staje się reakcja na gaz, biegi pozwalają silnikowi rozkręcić się do czerwonego pola na obrotomierzu i co najważniejsze dezaktywują się systemy kontroli trakcji. Wystarczy mocniej wcisnąć prawy pedał, "rzucić" tyłem auta by wprowadzić je w piękny uślizg. Z Lexusem ten numer nie

Konfrontacje: BMW 120i, 120d/Alfa Romeo 147 2.0 TS Selespeed Distinctive/Audi A3 2.0 FSI, 2.0 TDI Ambiente

), DSC (Dynamic Stability Control) i ASC+T, czyli systemy dynamicznej kontroli stabilności i trakcji. Oczywiście komplet poduszek powietrznych i kurtyn. Auto ma hamulce tarczowe - z przodu wentylowane (w wersji 120d także z tyłu). Tam gdzie Porsche już dawno katapultowałoby cię w pejzaż, "jedynka

Chevrolet Corvette C6

, dodajesz gazu i czujesz, jak sunie bokiem. Równiutko, jakby wiedzione cyrklem. Nie walczy, nie rzuca, nie szarpie. Następne rondo - to samo. Jest słonecznie, sucho i ciepło. Maksymalna przyczepność, a jakże łatwo pokonać ją minimalnym ruchem stopy! Nawet z włączoną kontrolą trakcji Corvette potrafi

Konfrontacje: Fiat Multipla 1.9 JTD Active/Opel Zafira 2.0 DTi Club/VW Touran1.9 TDI Basis

włoskim autem góruje jedynie standardowo montowanym systemem kontroli trakcji (TC). Warto wiedzieć, że w Oplu jedynie wersja Club ma tak skromne wyposażenie seryjne. W droższej o 5800 zł odmianie Comfort (z takim samym silnikiem) klimatyzacja oraz sterowane elektrycznie przednie szyby montowane są

Konfrontacje: Audi A3 Sportback/BMW 120d

, że moc przerosła przyczepność. System kontroli trakcji wkracza do akcji. Delikatnie, ale stanowczo. Nic nowego na zlanej wodą i przeoranej koleinami "siódemce". Wyprzedzamy? Redukcja, gaz i po kilku sekundach wielka ciężarówka majaczy w lusterku jak robaczek świętojański. Następna? Trudno

Hyundai Elantra - test | Za kierownicą

Hyundai Elantra - test | Za kierownicą

kierowniczy.Może być trudnoCzy w osiągnięciu sukcesu na polskim rynku pomoże cena? Być może. Za 59 900 zł można kupić auto w wersji Classic Plus (6 poduszek powietrznych, ABS, ESC/VSM - systemy kontroli trakcji i stabilizacji pojazdu, klimatyzacja ręczna, el. szyby z przodu, światła przeciwmgielne, komputer

Hyundai Elantra | Test | Nowoczesny... stylistycznie

Hyundai Elantra | Test | Nowoczesny... stylistycznie

dopełnia wystarczająco precyzyjny układ kierowniczy.Może być trudnoCzy w osiągnięciu sukcesu na polskim rynku pomoże cena? Być może. Za 59 900 zł można kupić auto w wersji Classic Plus (6 poduszek powietrznych, ABS, ESC/VSM - systemy kontroli trakcji i stabilizacji pojazdu, klimatyzacja ręczna, el

VW POLO

samochód w tej klasie otrzymał system stabilizacji toru jazdy ESP (standard w wersji od 100 KM), wyposażono go również w ABS oraz system wspomagania nagłego hamowania HBA (Hydraulic Brake Assist) i kontroli trakcji TCS. Polo standardowo ma elektrohydrauliczne wspomaganie układu kierowniczego.Pod maską

Re: Silniki VW umieraja z zimna

standardzie systemy kontroli trakcji w małym samochodzie, a nie tylko w limuzynach. Za nim poszli inni producenci. Teraz z wady konstrukcyjnej robią w zaletę i zachwalają, że A klasa ma ESP nie mówiąc dlaczego.

Corolla/ 307/ Stilo - porownanie

kosztuje 47 500 złotych. Lista wyposażenia podstawowego jest znacznie obszerniejsza od rywali i obejmuje: ABS, EBD, ASR (system kontroli trakcji), MSR (system kontroli przeciwpoślizgowej kół napędzających w trakcie zwalniania), sześć poduszek powietrznych, sterowane elektrycznie i podgrzewane lusterka

System kontroli trakcji

System kontroli trakcjisystem zaliczany do grupy systemów Advanced Vehicle Control Systems (albo Automated Highway Systems), którego głównym zadaniem jest niedopuszczenie do nadmiernego poślizgu kół pojazdu podczas przyspieszania (objawiającego się ich buksowaniem). Pośrednio systemy

Minigolf

Minigolf (lub Mini Golf) – sport uprawiany na specjalnych torach do gry, zwanych inaczej stanowiskami. Polega na umieszczeniu piłki w dołkach na końcu każdego toru, przy pomocy specjalnego kija, który jest niemal identyczny jak kij nazywany putterem, stosowany w golfie klasycznym. Celem

Volkswagen Golf VII

roku na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Genewie została zaprezentowana nowa jednostka napędowa, zasilana sprężonym gazem ziemnym (CNG). Volkswagen Golf wyposażony w taki silnik będzie oznaczony jako 'TGI BlueMotion'. W połowie 2013 roku Volkswagen zaprezentował najbardziej oszczędną wersję tego modelu. Golf 1.6

Volkswagen Golf III

Volkswagen Golf III - trzecia generacja niemieckiego samochodu kompaktowego Volkswagen Golf produkowana w różnych wersjach od 1991 do 2003 roku. Produkcja Golfa III zakończyła się oficjalnie w 1997 roku. W okresie 6 lat wyprodukowano 4 805 900 sztuk tego modelu. Na jego zakup zdecydowało

Mazda 6

. Silniki Benzynowe: 2.0 Skyactiv-G 145 KM i 165 KM 2.5 Skyactiv-G 192 KM Diesla: 2.2 Skyactiv-D 148 KM 2.2 Skyactiv-D 173 KM Wersje wyposażeniowe SkyGO SkyMotion SkyEnergy SkyPassion Standardowo auto wyposażone jest w ABS, EBD, układ kontroli stabilności toru jazdy, układ kontroli trakcji

Tekst udostępniany na licencji Creative Commons: uznanie autorstwa, na tych samych warunkach, z możliwością obowiązywania dodatkowych ograniczeń. Zobacz szczegółowe informacje o warunkach korzystania.
Zasady zachowania poufności. O Wikipedii. Korzystasz z Wikipedii tylko na własną odpowiedzialność. Materiał pochodzący z Wikipedii został zmodyfikowany poprzez ograniczenie liczby przypisów. Wikipedia® is a registered tradmark of the Wikimedia Foundation.