głośność opon

Marcin Lewandowski

Opona jak pralka - z etykietką

Opona jak pralka - z etykietką

Już od listopada wszystkie opony sprzedawane w Europie będą musiały posiadać obowiązkowe etykiety opisujące trzy podstawowe parametry. Co na nich znajdziemy?

Czym różnią się klasy A i F | Etykiety

Ponad połowa naszych czytelników uważa, że obowiązkowe etykiety naklejane przez producentów na nowych oponach pomogą w wyborze optymalnej gumy. Przeciwnego zdania jest 4 proc. głosujących, którzy przy zakupie, kierują się wyłącznie opinią sprzedawcy lub ceną

Skoda Superb Combi 2.0 TDI | Test | Nowy wizerunek, stare zalety

Skoda Suberb to samochód tak samo lubiany jak i lekceważony przez klientów. Osobiście znam wiele osób, które zdecydowały się na jego zakup i takich, którzy poszukując samochodu tej klasy nawet nie wybrały się do salonu, żeby poznać Superba. Zdanie jednych i drugich było mi obce aż do teraz

Salon Genewa 2013 | Premiery tuningowe

Salon Genewa 2013 | Premiery tuningowe

każdej stronieNa stoisku Gemballi obaejrzeć będzie można również model Tornado bazujący na Porsche Cayenne z 22 calowymi kołamiKrótki wycinek danych technicznych: 721 KM mocy, 955 Nm maksymalnego momentu obrotowego, 0-100 w 4,1 sekundy Olbrzymi tylne dyfuzor, rury wydechowe ze stali i tylne opony o

Badanie czy przegląd - czym to się różni?

Badanie czy przegląd - czym to się różni?

wydechowego (stan, ewentualnie głośność) - silnika (wycieki oleju, pomiar emisji szkodliwych związków i ich zgodność z obowiązującą go normą) - elementów bezpieczeństwa (obecność i działanie pasów bezpieczeństwa)- sprawdzenie obecności obowiązkowego wyposażenia (trójkąt ostrzegawczy, gaśnica)Od pozytywnego

Dane techniczne

): 8,2 l/100 km głośność we wnętrzu przy 60 km/h: 64 dB 100 km/h: 70 dB 130 km/h: 76 dB

Samochody prawie nieznane Deco Rides

Samochody prawie nieznane Deco Rides

techniczne rozwiązania bazują na sprawdzonych elementach wielkoseryjnych. Zephyr ma niezależne zawieszenie, tarczowe hamulce, wspomaganie układu kierowniczego i hamulcowego i 16 calowe felgi American Racing z oponami o rozmiarze 225/50. Pod maską silnik General Motors - 5.3 litrowy V-8 o mocy 270 KM z

Jeep Grand Cherokee - Amerykanin vs. Europejczyk - test porównawczy

(wszystko to można wyczytać z ośmiu znaków numeru VIN) nie ma ich wiele. Najważniejsze to znacznie mniejszy środkowy tłumik (stąd większa głośność), inne amortyzatory i opony Goodyear Fortera z indeksem prędkości do... 160 km/h. Producent wyszedł z założenia, że w obliczu restrykcyjnych amerykańskich

Skoda Yeti 2.0 TDI (170 KM) 4x4 - test | Za kierownicą

Skoda Yeti 2.0 TDI (170 KM) 4x4 - test | Za kierownicą

, skala regulacji temperatury powietrza co 1 stopień oraz pokrętło głośności na kierownicy. Łatwo zahaczyć o nie dłonią podczas manewrowania. W wersji z trójramienną kierownicą zabrakło ponadto kawałka skóry w dolnej części wolantu.Podróżniczy talent Yeti udowadnia w dziedzinie schowkologii. I w przednich

Dane techniczne

): 8,8 l/100 km głośność we wnętrzu na biegu jałowym: 36,7 dB 1000 obr/min: 40,4 dB 2000 obr/min: 53,6 dB

Citroen DS3 vs. Peugeot RCZ vs. Renault Clio RS Gordini - test porównawczy | Za kierownicą

Citroen DS3 vs. Peugeot RCZ vs. Renault Clio RS Gordini - test porównawczy | Za kierownicą

nic wspólnego. Nie znaczy, że jest źle. Ba, jest naprawdę dobrze. Początkowo drażni mnie trochę dźwięk układu wydechowego. Przypomina nieco rezonującą puszkę. Inżynierowie mogli bardziej zadbać o sportowe doznania akustyczne. Bardziej wrażliwym polecam podkręcenie głośności systemu audio, który nieźle

Jak auto+ testuje samochody

pomiaru innych parametrów - głośności oraz mocy silnika - służą nam inne urządzenia - sonometr i hamownia podwoziowa. Oto, jak to robimy w auto+.Osiągi samochoduBezdotykowego urządzenia firmy Datron-Corrsys używamy do pomiaru parametrów trakcyjnych, czyli przyspieszeń i elastyczności (ich miarą jest czas

Dane techniczne

: 42,0 m zużycie paliwa (w mieście/na trasie/średnie): 4,5/3,7/4,2 l/100 km głośność we wnętrzu na biegu jałowym: 45,8 dB 1000 obr/min

Dane techniczne

zużycie paliwa (w mieście/na trasie/średnie): 5,6/3,9/4,5 l/100 km zasięg: 1044 km * mierzone przy temp. 26°C, na suchej nawierzchni, samochód wyposażony w opony letnie POMIARY TESTOWE * przyspieszenie 0-80 km/h

Dane techniczne

głośność we wnętrzu 60 km/h (III bieg): 65,1 dB 100 km/h (IV bieg): 67,6 dB 100 km/h (V bieg): 65,9 dB 130 km/h (V bieg

OPEL ASTRA ECO4 1.7 DTI

powietrza z Cd = 0,30 do 0,28. Pod spodem kryje się jeszcze zawieszenie z całkowicie aluminiowymi MacPhersonami i amortyzatory z lżejszymi tłokami. Nie zapomniano też o oponach, specjalnie przygotowanych Michelin Energy o nietypowym wymiarze 175/80 R 14 i ciśnieniu 3 bary!Silnik, czterocylindrowy rzędowy

Mazda 6 2.2 MZR-CD Sport - test | Za kierownicą

Mazda 6 2.2 MZR-CD Sport - test | Za kierownicą

można dostrzec, że kokpit Mazdy 6 próbuje nadążyć za designem nadwozia i rozświetla zegary oraz konsolę odcieniami czerwieni i błękitu. Gdy zmieniamy głośność, pokrętło zmysłowo pulsuje to w górę, to w dół. Seryjne audio Bose potrafi zamienić wnętrze w małą salę koncertową, sprawdzając się zarówno w

Renault Grand Scenic 2.0 dCI - wielki przemytnik

pokładowego radia - pokrętło obok szczeliny na płytę CD nie służy do regulowania głośności, ale do przewijania mapy układu nawigacji. Biegiem, biegiem Wsiadanie do auta i jego uruchamianie też było nietypowe - testowy egzemplarz wyposażono bowiem w kartę Hands Free. To bardzo wygodne -wystarczy z kartą w

Honda CR-V i-CTDi

powitaniu. Jakość pracy, wyważenie, poziom głośności, wreszcie parametry nie różnią się istotnie od benzynowego odpowiednika. Tak jest w Accordzie i tego też spodziewałem się, wsiadając do CR-V po liftingu.Pojemny SUVChłodny poranek to dobry moment na pierwszą próbę dla turbodiesla. Uruchamiam silnik przy

Mitsubishi Lancer inaczej

Mitsubishi Lancer inaczej

niezbyt lekkich aut klasy średniej niż usportowionych hatchbacków w stylu Seata Leona czy Hondy Civic. Mimo że w wersji testowej (Intense) zaopatrzone w niskoprofilowe opony 215/45 R18, auto skręca z umiarkowanym entuzjazmem. Układ kierowniczy, choć nieprzesadnie wspomagany (hydraulicznie), ma większą

Wyniki, dane techniczne

mierzone przy temp. -7°C, na mokrej nawierzchni, samochód wyposażony w opony zimowe przyspieszenie 0-80 km/h: 7,5 s 0-100 km/h: 10,9 s; 0-120 km/h: 15,3 s 0-400 m: 17,7 s elastyczność 80

Peugeot Speedfight 2, Motowell Magnet Sport i CPI Aragon GP - co by tu wybrać?

tyły. Na drugim miejscu uplasował się Magnet i gdyby nie gorzej trzymające opony, różnica by była mniejsza. Niestety Aragon się nie popisał, jego spowalniacze były właśnie w tym przypadku tylko spowalniaczami.Jedziemy w miasto, tam gdzie korki, tłok i jak najbardziej kręte ulice. Najwięcej przyjemności

Wyniki, oceny, dane techniczne

) 80-120 km/h: 17,1 s (V bieg) droga hamowania 100-0 km/h: 37,8 m zużycie paliwa (średnie): 7,2 l/100 km głośność we wnętrzu

Fiat Bravo

stronę nadmorskiej Ostii, staram się zapanować nad odruchem omijania studzienek, bo wiem, że to jedyne nierówności, jakie napotkam po drodze. Mimo niskoprofilowych opon komfort jest satysfakcjonujący. Zawieszenie gładko i cicho wygasza drgania. Do wnętrza przenika jedynie stłumiony warkot silnika, a i to

Subaru Forester 2,0 X ('04) vs. 2,0 XL ('06)

. W sam raz na koniec lata. Cena takiego modelu to niemal 27 000 euro, czyli 108 tys. zł plus 1600 za lakier metalik. XL-WP ma jeszcze tempomat, halogeny, automatyczną klimę, boczne airbagi oraz radio 2DIN ze zmieniarką na 6 CD i gałą do regulacji głośności. Niektórzy się ucieszą. Nie dość, że w

Dodge Caliber

uchwyt na odtwarzacz MP3. Płynący z niego sygnał trafia do MusicGatePower - opcjonalnego systemu audio z subwooferem i dziewięcioma głośnikami. Dwa ostatnie umieszczono w tylnej klapie tak, by po otwarciu bagażnika nagłaśniały okolicę. Podkręcam głośność. Gdzie indziej bym się nie ośmielił, ale to Ibiza

Ford Mondeo 2.0 TDCI - ewenement

, opóźnione wygaszanie świateł czy opony przystosowane do jazdy bez powietrza. Ponieważ oboje nieraz nocowali w aucie, doceniliby wyjątkowo przestronne wnętrze. I wielki (540/1460 l) bagażnik na wszelakie łupy.Cokolwiek by powiedzieć o desce rozdzielczej nowego Mondeo, jest dość szykowna i niebanalna

MERCEDES-BENZ A 140 - TEST 30 000 km

licząc wymiany opon z zimowych na letnie i wymiany oleju, ani razu nie musieliśmy odwiedzać warsztatu Mercedesa. Niewielka pseudoawaria zdarzyła się jedynie przy przebiegu 14 930 km. Podczas próby wyjazdu z kopnego śniegu nie dało się odłączyć układu ASR (zapobiegającego ślizganiu się napędzanych kół

Opel Astra III 1.6 Twinport Enjoy

napędowej jest jej dźwięk - raczej mdły i bez charakteru. Ogólny poziom głośności nieco powyżej średniej w tej klasie samochodów. Niestety, układ wybierania biegów nie działa zbyt precyzyjnie. Szybka zmiana przełożenia? Konstruktorom Opla przydałoby się szkolenie u jakiegoś japońskiego

Konfrontacje: Alfa 159 1,9 JTDm/BMW 320d

informujący o ciśnieniu doładowania sprężarki. Widać, że przemyślano wygląd każdego szczegółu. Wreszcie sprzęt audio ma duże przyciski i pokrętło głośności. Kiedyś łatwiej było nawlec igłę, niż w 156 zmienić stacje.Powiew retro dodaje smaku 159, a nachylona w stronę kierowcy deska rozdzielcza nawiązuje do

SEAT TOLEDO 1.9 TDi - TEST 30 000 km

15 000 km) silnik testowanego Seata dotarł się i zużycie paliwa w jeździe miejskiej spadło o litr do 5-6 l/100 km. Przy stałej prędkości 90 km/h silnik zużywa zaledwie 4,4 l, przy 120 km/h spalanie wzrasta do 5,8 l/100 km. Przy niskich obrotach jednostka jest cicha. Do 80 km/h hałasują opony i

TOYOTA COROLLA WAGON/VERSO

do głośności wewnętrznej samochodu. W trakcie spotkań ze stroną japońską europejscy inżynierowie z Toyota Motor Europe, ku swemu zaskoczeniu, wkrótce stwierdzili, że w prototypowych Corollach badano tłumienie częstotliwości tylko do 500 Hz. Okazało się, że język japoński nie wykorzystuje dźwięków

Toyota Avensis Wagon 2.0 D4 High

utrzymuje kierunek na wprost. To w dużej mierze zasługa tylnego zawieszenia z podwójnymi wahaczami, adaptowanego ze sportowego modelu Celica. Przejmując układ, dopasowano jedynie charakterystykę jego pracy do większej masy i przeznaczenia samochodu rodzinnego. Stabilności testowanej Toyocie dodawały opony

Ford Mondeo 1.8 SCi Trend X100

zużycie paliwa (w mieście/na trasie/średnie): 9,8/6,4/8,1 l/100 km głośność we wnętrzu na biegu jałowym: 41,1 dB 1000 obr/min: 46,4 dB

Skoda Superb 1.8 T Elegance

zużycie paliwa (w mieście/na trasie/średnie): 12,1/7,4/9,2 l/100 km głośność we wnętrzu na biegu jałowym: 37 dB 1000 obr/min: 43,1 dB 2000

Konfrontacje: BMW Z4 3.0i/Honda S2000

, niepraktyczne, niewygodne. Za to zrywne, zwinne i zgrabne.Który lepszy? Jednym i drugim najeździłem się wystarczająco dużo, by mieć w tej kwestii jasny pogląd. Ale uznałem, że z werdyktem wstrzymam się do dziś. Powód? BMW testowałem zimą, Hondę latem. Inne warunki, inne opony, inny nastrój, to i wrażenia inne

Smart cdi Pulse

): 3,2/5,0/4,2 l/100 km głośność we wnętrzu . 60 km/h: 68,4 dB (III bieg) 100 km/h: 72,4 dB (IV bieg

Seat Cordoba 1.9 TDI 130 KM Sport

sytuacjach kontrolowanie toru jazdy nie sprawia najmniejszych problemów.Wadą auta, które testowaliśmy w marcu w prawdziwie zimowych warunkach, okazały się zbyt szerokie opony zimowe, które pomimo doskonałej rzeźby bieżnika (Dunlop Wintersport M2) nie zapewniały ani idealnej przyczepności na czystym asfalcie

Re: Wulkanizacja

niekoniecznie w dobrej cenie. Od ponad roku obowiązuje standardowa unijna metoda metkowania opon i z 3 podstawowych parametrów ujętych na metce wynika WSZYSTKO: głośność podczas toczenia, opór toczenia, droga hamowania na mokrym. Podobnie jak na oznaczeniach sprzętu AGD. Nie trzeba się nikogo o nic radzić.

Re: Pojedziemy 30 km/h? Prędkość dobra dla wszyst

co do głośności to bym mocno się zastanawiał co będzie generowało większy hałas 30 km/h i ok 2500-3000 obr/min na 2 biegu czy 50 km/h i ok 2500-3000 obr/min na 3 biegu (przeciętny silnik benzynowy) bo szum opon przy tych prędkościach jest pomijalny Hałas jaki był taki będzie bo prędkość jest

Re: Oj Ty głupi jak but

Oczywiście wiesz jakiego typu słuchawek używam i z jakim poziomem głośności i czego słucham? Bez problemu słyszę szum opon na asfalcie. Swoją drogą moje auto lepiej izoluje dźwięki z zewnątrz niż słuchawki których używam. Aha, i proszę swoje zwyczaje domowej konwersacji pozostawiać rodzinie, nie

Re: czy policja sprawdziła głośność motocykli??

Nie wiem ekspercie, czy wiesz, do czego służy bieżnik? więc podpowiem - do odprowadzania wody spomiędzy opony o nawierzchni. jak nie ma wody - "łyse opony" (czyli slicki) dużo lepiej "trzymają", dotyczy to również samochodów. a co do "głośności" - tak - z pewnością

Re: Strach małego autysty

- ona prosi by zaczekać i idzie do własnego pokoju i np. puszcza sobie muzykę - nie rozumiem po co przełamywać na siłę? Ja tam nie stoję nad młotem pneumatycznym tylko zmykam.... Suszarkę kupiłyśmy z regulacją nawiewu i tym samym głośności - może i dłużej suszyła ale za to w spokoju, boi się balonów (że

Motodziennik: najlepiej zabezpieczone auta

auto będzie wydawać sygnały akustyczne, a opony będą miały taki bieżnik by były bezszelestne (tak ekologicznie) :) czytałem kiedyś o tym normalnie paranoja moto.pl/MotoPL/1,90109,8107455,Opony_jak_pralki.html trzy parametry wśród nich głośność opon...

Re: czy policja sprawdziła głośność motocykli??

Gość portalu: vladi napisał(a): > przy okazji mogliby sprawdzać stan techniczny motocykli czy nie przekraczają no > rm hałasu i czy nie jeżdżą na łysych oponach Podziwiam takich głupich pajaców jak vladi:) Dopuszczalna głośność motocykla to 96 dB, dla takiego młodego wykształconego z

Re: Motodziennik: Rozśpiewany Ford

Zgadzam się z Ore. Jeżeli udałoby się wyrównać głośność byłoby super. Ale i tak wszystko lepsze niż te reklamy michelin :) choć opony fajne, reklama drażniła. Pozdrawiam

Re: Michelin, Goodyear, Dunlop

Kupiłem żonie do Renault Clio II na zimę GY UG7 w rozmiarze 165/65R14 i jestem bardzo zadowolony z tych opon. W kwestiach głośności, reakcji na skręcanie zachowują się jak opony letnie (w lato oczywiście ;-)). Jazda po kopnym jkai ubity śniegu bez większych problemów i co ważne dobre trzymanie

Re: opony letnie Dębica czy Pirelli??

A ja z kolei jeżdżę teraz na Pirelli i największe różnice w porównaniu do tańszych opon sa moim zdaniem w dwóch parametrach: głośności pracy i wibracjach przekazywanych na kierownicę. Z mojego doświadczenia wynika że Pirelli P7 ma zdecydowanie wyższą kulturę pracy niż Dębica. Ale to też pewnie

No tak, dyskusja sobie zasłużyła:

opony faktycznie mają złą opinię jako opony na śnieg: www.opony.com/parametry-opony/goodyear-wrangler-hp-all-weather-215-70r16-100-h Przeleciałem też fora amerykańskie, opinie nie są lepsze jeśli chodzi o warunki zimowe. Natomiast latem ok (pomijając głośność), więc zostaw je sobie na lato, żeby nie

a6 opinia użytkownika

mam audi 3TDI kupiony w Niemczech od firmy sprzedającej roczniaki od pracowników fabryki jeżdzę 4 lata, przebieg 100 tys Podsumowanie? dobre auto ale nie powala pali dużo - ponad 12 i w miescie i w trasie drogi serwis (nie znalazłem alternatywy do autoryzowanych serwisów) - tarcze, klocki, opony

Re: Przed kupnem opon o rade prosze ....

Continental Premium Contact - doskonale się trzyma a szczególną cechą tej opony jest głośność tzn. cichość:)) ale nie pamiętam ceny. Pzdr. -- -------------------------------------------- Życie jest krótkie - trzeba szybko jeździć.

Re: Zaczela sie "walka klasowa" z braku argumento

Y&feature=results_main&playnext=1&list=PL73CB831EDAE498CF Tu widzisz jak słychać zderzenie czołowe i wywrotkę TIRa. porównaj to z głośnością "pisku opon". Tu inny przykład, widać że otwarte jest okno: www.youtube.com/watch?v=sSlThTMMF0Y uderzenie nie jest tak głośne. Tymczasem wypadki takie jak tamte odbywają się

Re: Mercedes mit i rzeczywistość

głośność silnika, opony > niezgodne z danymi podawanymi w publikacjach producenta. Zmierzona przez > serwis głośność silnika wynosiła 84dB (odpowiada to głośności silnika Ursus), > norma polska/unijna podaje 77dB, a w publikacjach Mercedes podaje 71dB dla > silników CDI :DDD

Re: Opony zimowe a opony letnie

Już kilka lat jeżdżę na zimowych przez okrągły rok, zawsze kupuję nowe i zauważyłem że przy normalnej jeżdżie nie ma różnicy.Robię rocznie 10 tkm i po trzech latach są zużyte może w 30%.Wydaje mi się że zimówki lepij wybierają te nasze dziury.Głośność jest porównywalna z letnimi a na peno

Czy ktoś ma opony całoroczne Goodyear VECTOR 5?

Interesuje mnie praktyczna strona użytkowania tych opon. Widziałem gdzieś porównawcze wyniki badań. Wynika z nich że są to najlepsze opony całoroczne. Nic nie piszą natomiast o ich głośności.

yokohama c.drive czy bridgstone turanza er300?

Witajcie, w obu testach (Motor i Autoświat), Turanza wypada bardzo dobrze, ale jej podstawową wadą jest duża głośność i związane z tym duże opory toczenia. W obu testach zabrakło c.drive'a ale na różnych serwisach z opiniami chwalą ją jako oponę, która oferuje co najmniej porównywalne właściwości

Re: Rowerem na badania techniczne. Poseł Mroczek

rowerami nie spełniającymi polskich przepisów. Przypominam ze motocykliści mają obowiazek jazdy na światłach cały rok cały czas! Jak by policjanci zrobili akcje rower i każdemu bez świateł z łysymi oponami sprezentowali 100 PLN mandatu to problem dziury budżetowej znika. Po drugiej stówce tym co wjeżdżają

PODZIĘKOWANIA

w tym wątku pytałem Was o opinię n/t opon navigator, udzieliliście mi wielu cennych rad, dziękuję za nie, wiele skorzystałem Opony założone i trochę kilometrów na nich nabitych i jestem zadowolony. W wodzie opony sprawują się ok, nie są moze jakoś rewelacyjnie przyczepne, ale jak wspominałem

Re: Czy ktoś ma opony całoroczne Goodyear VECTOR

Gość portalu: Mirek napisał(a): > Interesuje mnie praktyczna strona użytkowania tych opon. Widziałem gdzieś > porównawcze wyniki badań. Wynika z nich że są to najlepsze opony całoroczne. > Nic nie piszą natomiast o ich głośności. poszukaj na www.adac.de -> są różne, te Twoje też

Re:

Przeczytałem uważnie wszystkie komentarze i dochodzę do wniosku, że to nic nie wnoszące bicie piany... Kilka przykładów: - Tramwaje Śląskie SP ZOO - hałas przejeżdżającego tramwaju znacznie przewyższa głośność naszych reklam; - Którykolwiek kościół - msze nagłaśniane przez megafony umieszczone na

Re: Potrzebuje cichych opon

Nikt się jakoś nie kwapi, żeby Ci pomóc. Ja też nie bardzo mogę, bo pytasz o konkretne modele. Powiem Ci tylko, że na lato mam opony michelin, a na zimę goodyeary. Te pierwsze są o niebo głośniejsze. Są tak głośne, że mnie to irytuje. Znajomy wulkanizator twierdzi, że klienci generalnie skarżą

Re: Renault Latitude | Ceny

już raz miałem lagune II oto moja historia po kolei dzień po dniu: 1 pażdziernika- w dniu odbioru od dealera przejechałem się przez miasto, nagle zapala się ni z gruchy ni z pietruchy ostrzeżenie o przebitych oponach - wysiadam, patrzę a tu wszystko ok, wracam do sprzedawcy a on na to: ten

Opony w nowym aucie

W wątku o Peugeocie 407, a właściwie o głośności silników disla i benzynowych, ktoś spytał o to czy patrzymy z jakimi oponami kupujemy nowe samochody. No właśnie jak to jest? - Czy dana marka samochodu jest trwle związana z jakąś firmą oponiarską, a może rodzaj opony, nie patrząc na jej

Re: test opon letnich u innych........................

Od razu lepiej się człowiek czuje po takich nowościach.. Czyli Continental PremiumContact w czołówce... Ciekawe czy brali pod uwagę "głośność" opon, bo te akurat (mimo że dobre) są dosyć głośne. PZDR

Re: continental premium contact

Wydaje się, że coś jest nie tak. to przecież model opony, która jest najlepszą w wielu testach. Oceniana jest, również głośność. Łożysko itp można odpuścić skoro na zimówkach było ciszej. Kierunkowość tej opony nie dotyczy, tak jak każdej asymetrycznej, ma tylko stronę wewnętrzną i zewnętrzną na

Re: Opony zimowe Kleberg- co onich myślicie?

Jeżdżę na Kleberach Krisalp już trzeci sezon (po poprzednich dwóch zimach teraz założyłem nowe). opony sa ok, dobrze trzymają drogi na śniegu i na zmrożonym asfalcie. Podobnie z błotem pośniegowym. Dobrze odprowadzają i nie mam zastrzeżeń. Może jedyne do głośności - mocno je słychać, ale każdą

Na podstawie czego...?

ważne czy akurat z winy opony), głośność, porównanie z poprzednią marką (nawet jak był to Michelin) itp.

Re: obrońcy ho łoty: dlaczego milczycie?

właśnie rozwiązania, które przy szerszej oponie nie miało znacznego wpływu na długość hamowania na mokrym (np. opona kierunkowa, której minusem jest jednak głośność). Stąd moje pytania do praktyków, bo u wulkanizatora zgodnie z zasadą, że kazda "pliszka swój ogonek chwali", jego jest

Re: Dlaczego nie warto używać zimowych opon

stosowanie opon letnich w zimie jest niedopuszczalne - nie o to chodzi. Mnie przed kupnem opon Goodyear powstrzymuje jedynie brak wiadomości odnośnie oporów toczenia i głośności tych opon w różnych warunkach. Uważm że przydał by się artykół napisany przez fachowca z branży, który by przedstawił

Re: Michelin Pilot to najlepsze opony.

Zjezdziłem rózne opony. najlepsze wrażenie pozostawił (pozostawia): Kleber Viaxer, Michelin Energy MXT, Continental Premium Contact, Pirelli 3000, Kleber krisalp3, Sava Eskimo3 - tania rewelacja ze Słowenii, Bf Goodrich. Opony które rozczarowały: Continental Summer contact, oraz Eco contact

Re: Czy za dwa lata dojedziemy trolejbusem z Gdyn

w pobliżu torowisk tramwajowych co oni sądzą na temat głośności tramwajów i co jest lepsze, tramwaj czy trolejbus na gumowych oponach? Pozdrawiam

Re: huczące łożysko w kole ?

U mnie wskazuje na łożysko. Może tak bardzo wyraznie nie zwiększa się ten hałas przy skręcaniu, ale ja raczej nie wchodzę w zakręty z prędkością 40km/h. Zazwyczaj przy tej prędkości zaczyna się hałas. Wydaje mi się, że nasila się on przy skręcaniu w lewo( podwyższona głośność łożyska była zauważona

Re: huczące łożysko w kole ?

A jeśli, w moim przypadku, mechanik widząc samochód jakiś czas temu zwrócił uwagę na podwyższoną głośność łożyska? Wtedy ja nic nie słyszałam, a teraz po przejażdżce skojarzył ten dzwięk z wspomnianym łożyskiem. Oczywiście, zanim wymienię łożysko sprawdzę autko na jakiejś bocznej uliczce, czy przy

czy policja sprawdziła głośność motocykli??

przy okazji mogliby sprawdzać stan techniczny motocykli czy nie przekraczają norm hałasu i czy nie jeżdżą na łysych oponach

Re: MJ ostrzega! Zdenerwowaliście mnie!

Skuter używany legalnie i elegancko mi się podoba. A co do mnie, to nie jeździłem na 125cc bez Prawa Jazdy, po chamsku, nie rejestrowałem jej na mniejszą pojemność ani nie rasowałem ponad granice wytrzymałości hamulców, indeksy prędkości opon i normy głośności. I kręciłem 125 do czerwonego pola

Re: test opon letnich u innych........................

Gość portalu: Jerr napisał(a): > Dziwi mnie ze P6000 sa wymieniane gdziekolwiek jako pierwsze. Za poziom halasu > powinny byc dyskfalifikowane na starcie. To są P6, a nie P6000. Nowa generacja. Co do głośności P6000 - mam te opony (wersja Powergy, ponoć trochę cichsza) i moim zdaniem

Re: jakie felgi i opony???

na te rzeczywiście lekkie, a nie te "z nazwy". Najtańsze będą po około 600PLN/szt. Opony - zależy co dla Ciebie jest ważniejsze - zachowanie na mokrym, głośność, ścieralność? Lepsze opony, to też około 600PLN/szt. Ja też zastanawiam się nad letnimi, ale będę kupował w Niemczech, bo jest

Problem ronda Wał Miedzeszyński / Trakt Lubelski -

- polega na tym że kiedyś go /ronda/ nie było a teraz jest /mi to pasuje bo jestem pieszym/ ale są tacy którzy jadąc nie zauważają go /!!!/ i wpadają na krawężnik niszcząc zawieszenie a inni ścigają się na nim jeżdżąc nocą w obie strony z potwornym piskiem opon /i jak Was tu lubić kierowcy ?/ I

Re: Barum czy Klebber??

Na opony nie należy żałować. Michelin, Continental, Nokian, Bridgestone i kilka innych to uznane marki. Poszukaj testów ADAC w danym rozmiarze lub zbliżonym bo często jest tak że na jednym rozmiarze lepsza ta a na innym tamta. Wybór trudny ze względu na różne zachowanie na mokrym/suchym asfalcie

Re: Nie o zimowkach, tylko o oponach w ogole

większej różnicy między choćby polskimi, ale przy zakupie następnych opon na pewno pokieruje się ich głośnością (problem w tym, że ciężko to samemu zbadać).

Re: idzie zima

, łopatki wodne, struktura równoległoboczna) zapewniająca zimą najwyższą przydatność we wszelkich warunkach. "Podwyższone bezpieczeństwo w przypadku wystąpienia zagrożenia aquaplaningu, dzięki optymalnemu odprowadzeniu wody. Podwyższony komfort oraz zmniejszenie głośności opony dzięki kanalikom w

Re: Czy ktoś ma opony całoroczne Goodyear VECTOR

Chciałem kupić w zeszłym roku. Zamówiłem, spec z warsztatu zobaczył ich bieżnik i powiedział Panie to k.. traktor, będą głośnie, nie wytrzyma Pan. I kupiłem Pirelli ale potem czytałem testy, głośność nie odbiega od przeciętnych opon letnich. Żałowałem bo rzeczywiście recenzje jeżeli chodzi o

Re: Czas na letnie opony.... Pomóżcie wybrać !!!

Gość portalu: grzes napisał(a): > Wiosna już niedługo czas pomyśleć o zmianie opon.... Musze kupić komplet > letnich gum 195/60 R15 myślałem o Cointi Premium Contact lub Bridgestone ER20 > ew RE720 W niemieckich testach wypadały podobnie dobrze > CZy macie jakieś doświadczenia z

same pierdoly - jak nie masz gwarancji to nie ASO

montażu) * łożyska kół (sprawdzenie jakości pracy, głośności) * sprawdzenie poprawności funkcjonowania układów wentylacji wnętrza i klimatyzacji, oraz przepustowości filtra pyłkowego. * sprawdzenie mocowania wyposażenia dodatkowego (gaśnica, krata itp.) komora silnika * oświetlenie

bardzo dobre ale Navigator II

. W momencie zakładania miały zaledwie tydzień od wyprodukowania. Co do głośności to jest spora, ktoś pisał że różnica jest zauważalna powyżej 100km/h - ja osobiście zauważam różnicę powyżej 70-80km/h. Jest trochę dłuższa droga hamowania, ale to normalne dla całorocznych opon. Muszę przynzać, że

Re: Punto czy Yaris ?

Nie wiem, co ludzie widzą w tym Yarisie, owszem zawieszenie bardzo dobre, silnik w technologii VVti i....to wszystko !!! Jeżdzę na przemian Lanosem i Yarisem, wiem że nie można tego porównywać, bo to inne klasy aut, ale wyciszenie, głośność silnika - to Toyota może się uczyć od koreańców. W

Re: Najcichszy samochód

jakichś gigantycznych opon, a asfalt nie był specjalnie przygotowany. Co do pomiarów głośności. Faktycznie to nie pamiętam, ile było przy 100, utkwiło mi to, na co zwracam najczęściej uwagę, czyli właśnie 130 (wtedy "S" i "7" i, również cichutkie A8, mają ok. 65-6). Imponujące

Re: Co sądzicie o zimowych oponach DĘBICA FRIGO??

Gość portalu: FUX napisał(a): > Muszę kupić 4 sztuki do autka 175/70 R13... > Te dębice chodzą w cenie 150-160zł za sztukę.... > Czy są warte swojej ceny??? Czy może kupić coś innego (ale równie taniego...) > Co proponujecie??? > > Dzięki Z głośnością to przesada. Nie widzę

Re: Jakie opony zimowe polecacie?

Słuchaj kolego co do głośności to chyba nie trzeba byc kierowcą rajdowym aby usłyszeć różnice... :)

Re: od stronnika, zwolennika Hipa

kierowcom co do szyb a mozna co do okularow i zamykania oczu? > hip: Głośność wydechu reguluje prawo i normy. Nadto jeśli głośniejszy wydech > łączy się z jazdą z niedopuszczalnie dużą prędkością a dodatkowo piskiem opon > to hałas się potęguje. zgadza sie. Dlatego są normy hałasu, a w

Re: Olewam!

. Żadnych żarówek dwuwkłóknowych! -> W naszym klimacie podgrzewane dysze spryskiwaczy. -> Z radością powitam system kategorii "night vision" w moim samochodzie. -> Nie powiem złego słowa na czujniki parkowania. -> Ani na czujnik ciśnienia powietrza w oponach. Jeżeli nie kłamie

Re: Co sądzicie o zimowych oponach DĘBICA FRIGO??

remo29 napisał: > Gość portalu: pepe76 napisał(a): > > > Z tą głośnością to bez przesady. Ojciec użytkuje takie oponki i naprawdę n > ie > ma > > > > na co narzekać. > > Żadna przesada... Zmieniłem michelin na dębice frigo i myślałem przez pierwsze

Re: czy policja sprawdziła głośność motocykli??

Tyle, ze motocykl to NIE jest samochod F1, w ktorym mechanicy w doslownie kilka sekund wymieniaja opony jak tylko zacznie padac deszcz... A jazda motorem z glosnym tlumikiem, to dowod 100% buractwa i zwyklego chamstwa . Ja mam samochod z cichym sportowym tlumikiem, ktory zapewnia doskonale osiagi i

buhaha, sąd grodzki mnie niby ukarze

to, że go nie przyjmę, bo poziom głośności nie został niczym zmierzony i pieprzyć to se mogą. No to ci się wściekli. Zaczęli mi oglądać auto z każdej strony, szukali śladów korozji oświetlenia, potłuczonego klosza, krzywej rejestracji, albo pękniętej szyby i łysych opon. Ni cholery, nie znaleźli

Re: marketing Skody na tym forum zaczyna mnie wpieniać

„Letnie opony w Fabii szumią”; „W której dyskotece gra Bogdan FABIAński?”; „Jak szeroka jest półeczka na łokieć w Fabii?”; „Fabia – Super Promocja”; „A szyby w Fabii odkręca się kręcąc korbą w lewo”; „Opinie o miesieczniku

Re: Ceny Golfa V

które ma Golf,a nie ma konkurencja.No moze za wyjatkiem najmniejszego rozstawu osi oraz nieprawdopodobnie wielkiego profilu opony - no ale to jest na minus. Nie spotkałem się by Golf w pomiarach głośności czymś sie wyróżniał. Przykłady moge mnożyć ale nie o to chodzi. Do momentu kiedy ludzie chetnie

Re: buhaha, sąd grodzki mnie niby ukarze

wyłażą z poloneza. > Zaczynają pieprzyć, że będzie mandat, a ja im na to, że go nie przyjmę, bo > poziom głośności nie został niczym zmierzony i pieprzyć to se mogą. No to ci > się wściekli. Zaczęli mi oglądać auto z każdej strony, szukali śladów korozji > oświetlenia, potłuczonego klosza

Re: Z doświadczenia 4-go kompletu zimówek

dębicy niekierunkowej nie jest chyba lepsza. Jest za to cichuteńka (na suchym, rzecz jasna) i...wiele droższa. Jednak na suchym nie ma praktycznie żadnych szans z choćby BarumemBrilantisem, czyli letnią (oprócz tej głośności; to w ogóle najcichsza opona, jaką znam- w Meganie prawie niesłyszalna). W

Re: od stronnika, zwolennika Hipa

glosniejszy > czesto jest) tlumikiem mi nie przeszkadza. czemu mam komus zabraniac w tym > jezdzic? hip: Głośność wydechu reguluje prawo i normy. Nadto jeśli głośniejszy wydech łączy się z jazdą z niedopuszczalnie dużą prędkością a dodatkowo piskiem opon to hałas się potęguje. Dlatego są normy

Re: Witam wszystkich..

Gość portalu: Jola napisał(a): > Witam, > Radzie, jesli chodzi o te glosnosc, to sobie pomyslalam, ze to moze > jeszcze "wina" zimowych opon..tzn. te opony Dunlopa ogolnie sa naprawde > cichutkie, ale byc moze przy wiekszych predkosciach zaczyna byc je > slychac

Re: COROLLA- 1,4 czy 1,6 ?

zdaje się około 1 litra róznicy, będziesz płacił mniejsze ubezpieczenia to wszystko sa konkretne oszczędności. Co do głośności to czytałem w prasie że silnik 1,6 jest głośniejszy od 1,4. Jeżeli nie jesteś ścigantem i spod każdych świateł nie musisz startować pierwszy to wersja 1,4 w zupełności

Re: Inicjatywa w sprawie S7 w wariancie 2 przezB

taka wstawka? A może agnes111 nie mieszka na Chomiczówce? W zasadzie Tarantula odpisał. Dodam tylko, że 20 metrów to minimalna dopuszczalna odległość trasy od budynków. Całkiem wiec świadomie napisałem, by wszelkich pomiarów głośności trasy dokonywac z takiej odległosci. > > Nie masz racji

Mercedes mit i rzeczywistość

silnika, opony niezgodne z danymi podawanymi w publikacjach producenta. Zmierzona przez serwis głośność silnika wynosiła 84dB (odpowiada to głośności silnika Ursus), norma polska/unijna podaje 77dB, a w publikacjach Mercedes podaje 71dB dla silników CDI. – patrz załączone zdjęcie – wg DCAP

Prawo Jazdy - Kurs Specjalny.

palec, wiązanka słów obelżywych przez otwarte okno. Zajęcia na placu: 1. Orientacja w rozmieszczeniu najważniejszych elementów manipulacyjnych: korbka, pokrętło lub przycisk do odkręcania szyby, regulacja głośności i basów w radioodtwarzaczu, ćwiczenia w trzymaniu łokcia za oknem; 2. Ruszanie

Re: Pojedyncze przypadki "awaryjnosci"

dostaniesz nawet tego. Honda kupiona również poza stolicą została fajnie doposażona przez dilera, włącznie z drugim kompletem alufelg do opon zimowych. Następna sprawa - Civic ma lepszy silnik (trochę mniej pali i jest dynamiczniejszy) i o niebo lepszą skrzynię (w Corolli na jeździe próbnej musiałem

Re: opony letnie Dębica czy Pirelli??

Ja też wcześniej mając Golfa II jeżdziłem na Dębicy, konkretnie Pasio II.Ale uważam ze są one zbyt głośne, nawet przy prędkosciach w granicach setki. Tak się zastanawiam, czy dalej je kupować, tylko ta ich głośność, no i zakładam rozwijać trochę większe prędkości....

Re: Głośność silnika w Oktavi

Nie to nie mozliwe bo mam nowe opony letnie - po 0,5 sezonu na alufelgach Mam wrażenie , że to raczej buczenie od silnika. Czy to mogą być łożyska?

Re: Opony Nokian / Toyo

Jeżdżę na nokianach nrhi, głośność w normie, bardzo dobre prowadzenie na deszczu, wysoka odporność na aquaplaning, duża przyczepnośc na suchym ogólnie w tym przedziale cenowym warte uwagi.

Re: Badlook i polskie przepisy cd

podłożem nie może wystawać, czyli krótko mówiąć bieżnik opony nie może wystawać, a boki opon mogą sobie wystawać. Tak samo z wydechem, producenci dają niby homologację (atest) na wydech, później się ludzie wqrwiają jak im niebiescy zabierają dowód mimo atestu. Głośność nie może przekraczać 94dB dla

Re: Szerokość opon a zużycie benzyny?

Te "wasze rozważania" zakładają, że auto i kierowca są identyczne. Nikt nie powiedział, że spalanie rośnie liniowo - widzisz gdzieś taki tekst? Tak jak z pomiarem głośności: 22 db to wcale NIE jest 10% więcej od 20 dB. Masz skłonność do zbytniego upraszczania. Dodajmy, że błędnego

plaga chamstwa na polskich drogach

napędu i podwozia stwarza podczas jazdy z seryjnym zawieszeniem poważne niebezpieczeństwo. Obecnie tuning powszechnie kojarzy się ze spojlerami, aluminiowymi felgami i szerokimi oponami, atrapami chłodnic, kolorowymi światłami, drewnianymi kierownicami, modyfikowanymi gałkami zmiany biegów oraz

Re: opony zimowe

Dzięki. Chyba wybiorę SnowPro Kormoran. A tak na marginesie to głośność mi w ogóle nie przeszkadza. Jeździłem 6 lat maluchem i dopiero w marcu przesiadłem się na Seata Ibize.

Re: Szerokość opon a zużycie benzyny?

jeden pisze : "Tak jak z pomiarem głośności: 22 db to wcale NIE jest 10% więcej od 20 dB " 1.jak najbardziej jest to o 10% wiecej DECYBELI 2.jezeli masz na mysli pomiar poziomu (natazenie) dzwieku - to nie jest to oczywiscie o 10% wiecej 3. jezeli chodzi o "odbior uchem" to

Re: opony Barum

Przejechałem na Barumach Polaris 60tys i nie mogę złego słowa powiedzieć! Dobrze się jeździ po śniegu i po wodzie. Jeżeli chodzi o głośność to letnie Matadory były znacznie głośniejsze. Wytrzymałość dobra nawet przy katowaniu przy wyższych temperaturach (+10 +15 stopni C). O letnich Barumach mam

Re: Co sądzicie o zimowych oponach DĘBICA FRIGO??

Gość portalu: pepe76 napisał(a): > Z tą głośnością to bez przesady. Ojciec użytkuje takie oponki i naprawdę nie ma > > na co narzekać. Żadna przesada... Zmieniłem michelin na dębice frigo i myślałem przez pierwsze kilkaset metrów, że coś mam z łożyskami.

Re: jakie opony ?

Bridgestone.... Letnie z reguły wszystkie są ciche... te z silikonem "śpiewają" w zakrętach przy większej prędkości na suchej nawierzchni... ale to piękny śpiew.... Co do "głośności", kolega odsprzedał mi świeżo kupione swoje zimowe "głośne" za jakieś "

Re: Co sądzicie o zimowych oponach DĘBICA FRIGO??

Z tą głośnością to bez przesady. Ojciec użytkuje takie oponki i naprawdę nie ma na co narzekać. Minimalnie głośniejsze od letnich Continentali ale praktycznie niezauważalnie. Jeżeli nie masz jakiś wyrafinowanych wymagań tylko zalezy Ci na podniesieniu bezpieczeństwa choć trochę polecam te gumy

Mikrus MR-300

szerokość: 1315 mm wysokość: 1350 mm rozstaw kół: 1025 mm rozstaw osi: 1850 mm pojemność bagażnika: 200 dm? zbiornika paliwa: 27,5 dm? rozmiar opon: 4,40 * 10 masa własna: 450 kg ładowność: 240 kg osiągi: prędkość maksymalna: 90 km/h średnica zawracania: 8 m średnie zużycie paliwa: 5-5,8 (4-6) dm

Mitsubishi Space Star

Głośność na 4 biegu przy 100km/h (dB) bd 68 bd bd bd bd Droga hamowania 100-0 km/h (m) bd 40,6 bd bd bd bd Pojemność zbiornika paliwa (dm^3) 55 55 55 55 55 55 Zużycie paliwa (l) -miasto 9 9,3 9,2 bd 7,2 7,4 Zużycie paliwa (l) - trasa 5,6 6 6,1 bd 4,6 4,5 Zużycie paliwa (l) - cykl mieszany 6,8 7,2 7

Tekst udostępniany na licencji Creative Commons: uznanie autorstwa, na tych samych warunkach, z możliwością obowiązywania dodatkowych ograniczeń. Zobacz szczegółowe informacje o warunkach korzystania.
Zasady zachowania poufności. O Wikipedii. Korzystasz z Wikipedii tylko na własną odpowiedzialność. Materiał pochodzący z Wikipedii został zmodyfikowany poprzez ograniczenie liczby przypisów. Wikipedia® is a registered tradmark of the Wikimedia Foundation.

Zdjęcia - głośność opon