filtr cząstek stałych

mjl

Kto zapłaci za Euro 5?

Kto zapłaci za Euro 5?

Pierwszego stycznia 2011 roku zacznie obowiązywać Euro 5 - nowa norma czystości spalin. By ją spełnić, w autach konieczny będzie filtr cząstek stałych. Kto za to zapłaci?

Bezdymna Ibiza

Kiedyś producenci samochodów chwalili się, które auto ma więcej koni. Dziś, główną informacją jest to, ile gramów CO2 wydalają ich auta podczas kilometra jazdy. Seat Ibiza Ecomotive z silnikiem 1,4 TDI 80 KM z filtrem cząstek stałych produkuje ich na przykład 98 i potrafi spalić zaledwie 3,7l paliwa na 100 km.

Usportowiona Ibiza z nowym dieslem

Pod maskę Seata Ibizy FR trafił silnik 2.0 TDI o mocy 143 KM z filtrem cząstek stałych DPF. Dzięki temu Ibiza zyskała miano najmocniejszego auta z silnikiem wysokoprężnym w segmencie

Motodziennik: Ekologia razy trzy

Motodziennik: Ekologia razy trzy

Peugeot 206 1.6 HDi Sport

Czystość spalin nie wywołuje takich emocji jak wyśmienite osiągi. Stąd polityka francuskiego koncernu, który zadbał o to, aby "206" z motorem 1.6 HDi dawała - oprócz radości z ekologicznego silnika - przede wszystkim ogromną przyjemność z jazdy. Najnowszy silnik wysokoprężny koncernu PSA z

Spaliny Diesli i GDI odpowiadają za raka płuc

Spaliny Diesli i GDI odpowiadają za raka płuc

Instalacja gazowa | Plusy i minusyNieoczyszczone spaliny wytwarzane przez silniki wysokoprężne zawierają szkodliwe dla zdrowia, rakotwórcze cząsteczki. To w sumie żadna nowość. Producenci samochodów poradzili sobie z tym stosując m.in. filtry cząstek stałych. Ale po drogach jeździ jeszcze sporo

Defender po zmianach

Defender po zmianach

2,2-litrowy turbodiesel, spełniający normę Euro V, zastąpi montowaną dotychczas jednostkę o pojemności 2,4 litra. Wyposażono go w seryjny filtr cząstek stałych i połączono go z 6-stopniową, mechaniczną skrzynią biegów. Nowy silnik generuje moc 122 KM przy 3500 obr./min i maksymalny moment obrotowy

Porsche Panamera Diesel

Porsche Panamera Diesel

, co oznacza średnie zużycie paliwa na poziomie 6,5 l/100 km. Oczywiście silnik wykorzystuje najnowsze rozwiązania, turbosprężarkę z elektrycznie kontrolowana geometrią kierownicy łopatek, filtr cząstek stałych oraz oszczędzający paliwo w mieście system start/stop. Napis diesel na przednich drzwiach i

VW Trends | Nowy numer w sprzedaży

VW Trends | Nowy numer w sprzedaży

PeakMoc ukryta w silniku 1.8 20VT - jak ją wykrzesać i okiełznaćDPF - co robić z filtrem cząstek stałych, by służył niezawodnie jak najdłużejKalendarium VWmaniaka - co, gdzie kiedy w sezonie 2012Nowości, ciekawostki, sport, porady!Wszystko, co miłośnik VW wiedzieć powinien!VW TRENDS 2/2012 od 22 marca w

Filtr DPF - kosztowna ekologia

Filtr DPF - kosztowna ekologia

scenariusz na polskich parkingach będzie się zapewne pojawiał coraz częściej. Filtr cząstek stałych (sadzy) w silnikach wysokoprężnych, zwany w skrócie DPF, to łakomy kąsek dla złodziei. Jego wymiana w autoryzowanych stacjach obsługi kosztuje kilka tysięcy złotych, a w pewnych warunkach wstawienie nowego

Nowe diesle w Fordzie Kuga

Nowe diesle w Fordzie Kuga

także mocniejszego diesla o mocy 163 KM. Także ten silnik moży być łączony ze skrzynią manualną (118 400 zł) lub z Powershiftem (127 400 zł). Oba silniki wyposażone są w filtry cząstek stałych (DPF) i spełniają normę czystości spalin Euro 5. Marcin Lewandowski ZOBACZ TAKŻE:Debiut nowego Forda

Seat wprowadza Economy Parts

Seat wprowadza Economy Parts

hamulcowych na amortyzatorach, układach wydechowych, katalizatorach i filtrach cząstek stałych kończąc.W ten sposób firma pragnie spełnić oczekiwania klientów oraz dać właścicielom aut z półwyspu Iberyjskiego wybór - produkty rzemieślnicze albo powstałe w oparciu o technologię i bogate doświadczenie marki

Bosch i Denso otworzą fabrykę filtrów pod Wrocławiem

uruchomi we Wrocławiu-Mirkowie produkcję filtrów samochodowych.Początki ADIF sięgają listu intencyjnego podpisanego przez oba koncerny jeszcze w październiku ubiegłego roku. Nowa spółka, która dysponuje kapitałem początkowym w wysokości ośmiu milionów euro, zajmie się produkcją filtrów cząstek stałych do

Odszkodowanie za zalane auto? To możliwe

Odszkodowanie za zalane auto? To możliwe

rozdzielacza i cewkę. Należy wymienić wszystkie podtopione moduły odpowiedzialne za systemy bezpieczeństwa, wszystkie płyny eksploatacyjne i filtry. Do wymiany może kwalifikować się także katalizator, filtr cząstek stałych, czy akumulator.Pamiętajmy, że jeśli po pewnym czasie od naprawy (w ramach

BMW X3 (2003 - 2010) - opinie Moto.pl

BMW X3 (2003 - 2010) - opinie Moto.pl

benzynowy 2.0i (150 KM), turbodiesel 3.0d (218 KM)2006 - niewielka modernizacja modelu (nowy pas przedni, nowe lampy tylne, zmiany we wnętrzu, modernizacja silników, wprowadzenie filtrów cząstek stałych do turbodiesli), silniki benzynowe 2.5si (218 KM) oraz 3.0si (272 KM), turbodiesel 3.0sd (286 KM)2007

Chcą zabronić używania silników spalinowych

Chcą zabronić używania silników spalinowych

elektrycznychNajwiększy silnik spalinowy świata ma moc 109 tys. KM i zużywa ponad 278 l oleju napędowego na minutę. Doba pracy to ponad 200 000 litrów spalonego oleju napędowego. Oczywiście nie ma tam żadnych filtrów cząstek stałych. W użyciu jest przynajmniej 25 takich silników. W sumie po morzach i oceanach pływa 100

Focus ECOnetic

Dowodzi tego Focus ze znaczkiem ECOnetic wyposażony w turbodiesla 1,6 (109 KM). Dzięki obniżonemu zawieszeniu, zestawowi aerodynamicznemu, oponom o niskim oporze toczenia i filtrowi cząstek stałych auto spala średnio 4,5 litra i emituje zaledwie 115 g CO2 na kilometr. Zwykły Focus z tym samym

Pierwsza taka Ibiza

Pierwsza taka Ibiza

dla klientów szukających czegoś pomiędzy 80-konnym 1,4 TDI a mocniejszą wersją wysokoprężnego 1,9 TDI o mocy 115 KM. Współpracujący z pięciostopniową skrzynią manualną i wyposażony w filtr cząstek stałych silnik ten spełnia europejskie normy emisji spalin EU5, które zaczną obowiązywać od przyszłego

Citroen C4 (2004 - 2011) - opinie Moto.pl

Citroen C4 (2004 - 2011) - opinie Moto.pl

silniku 1.6 HDI turbina nie grzeszy trwałością. Podczas typowo miejskiej ekploatacji szybko zapychają się filtry cząstek stałych, zmuszając właścicieli C4 do odwiedzenia warsztatu. Podwozie Szczególnie szybko zużywają się tuleje i łączniki stabilizatora, łatwo wybijają się też tuleje przednich wahaczy

Tańsze części bez "drogiego" logo

Tańsze części bez "drogiego" logo

spod znaku Economy, poczynając od piór wycieraczek, akumulatorów, klocków i tarcz hamulcowych na amortyzatorach, układach wydechowych, katalizatorach i filtrach cząstek stałych kończąc. Już teraz klocki hamulcowe i akumulatory do dużej liczby modeli są dostępne.Wraz z ciągłym wzrostem liczby samochodów

Volkswageny do serwisów!

Volkswageny do serwisów!

Passata B6 z silnikiem 2.0 TDI. Wykryto w nich wadę czujnika ciśnienia, zamontowanego przy filtrze cząstek stałych (DPF). Może powodować on nieuzasadnione zapalenie się lampki kontrolnej filtra na desce rozdzielczej. Akcja naprawcza dotyczy egzemplarzy, które zjeżdżały z taśmy między marcem 2008 a marcem

Salon Genewa 2011 | Nowe oblicze Peugeota 308

Salon Genewa 2011 | Nowe oblicze Peugeota 308

163 KM. Wszystkie wyposażone w filtr cząstek stałych, oczywiście. Zwolennicy jednostek benzynowych będą mieli do wyboru dwa silniki wolnossące: 98-konne 1.4 VTi i 120-konne 1.6 VTi albo turbodoładowane 1.6 THP dostępne w wariancie 156- i 200-konnym.Auto trafi do europejskich salonów w marcu, tuż po

Land Cruiser będzie mocniejszy

Land Cruiser będzie mocniejszy

Land Cruiser będzie mocniejszyPod maską Toyoty Land Cruiser pojawi się mocniejszy silnik wysokoprężnyPod maską Toyoty Land Cruiser pojawi się mocniejszy silnik wysokoprężny, który dzięki filtrowi cząstek stałych spełnia normę emisji spalin Euro 5Toyota Land Cruiser (J150) zadebiutowała w zeszłym

Mercedes Citan. Pierwsze zdjęcia

Mercedes Citan. Pierwsze zdjęcia

55 kW (75 KM) do 81 kW (110 KM) oraz doładowany silnik benzynowy o mocy 84 KW (114 KM). Wszystkie jednostki wysokoprężne seryjnie uzbrojono w filtr cząstek stałych. Zależnie od wersji, siła napędowa płynie do przednich kół za pośrednictwem pięcio- lub sześciostopniowej przekładni manualnej.Wersja

Honda Civic (2005 - 2011) - opinie Moto.pl

rozciągnięcie, albo z uwagi na awarię napinacza. Wymiana łańcucha jest skomplikowana i kosztowna. By uniknąć dodatkowych problemów i wydatków lepiej zlecić ją wyspecjalizowanemu warsztatowi z dobrze wyszkoloną kadrą mechaników. Drugi problem to zapychający się filtr cząstek stałych. Mimo swej ultranowoczesności

Gwarancja | Kto da więcej?

naprawy zawieszenia czy układu przeniesienia napędu jest w błędzie. Maksymalny czas gwarancji to 2 lata lub 40 tys. km. Dotyczy to elementów zawieszenia (np. tuleje metalowo-gumowe), układu kierowniczego (np. końcówki drążków), przeniesienia napędu (np. osłony półosi) i wydechowego (z filtrem cząstek

Pierwsze zdjęcia Modusa po liftingu

zaczynać od 14 450 euro za odmianę napędzaną 75-konnym, benzynowym 1.2. Najwięcej (co najmniej 19 250 euro) klienci zapłacą za wersję ze 105-konnym Dieslem i filtrem cząstek stałych. Bartosz Sińczuk ZOBACZ TAKŻE:Megane wstępuje do Policji - ZOBACZ TUTAJ Parking.moto.pl - samochody czekają na Ciebie

Peugeot 207 (2006 - 2012) - opinie Moto.pl

turbosprężarki. By jej uniknąć trzeba dbać o sprawność układu smarowania "turbo", regularnie odwiedzając serwis. Słabym punktem w turbodieslach są filtry cząstek stałych. Lepiej wybierać wersje bez filtra, skorzysta na tym portfel. Przeniesienie napędu Gdy pojawia się problem z włączeniem biegu piątego

CO2, Merkel i wielkie oszustwo

wsiadamy do nowoczesnego samochodu i mimo dużo większej mocy mamy wrażenie, że ono wcale "nie jedzie".Koszty paliwa to nie wszystko. Bardziej restrykcyjne normy emisji to większa komplikacja silników (filtry cząstek stałych, AdBlue itp., doładowanie silników o małych pojemnościach), co znacząco

Genewa 2010 | Volkswagen CrossPolo - witaj przygodo?

(Magma Orange) oraz beżowym (Beige Metallic). CrossPolo otrzymało również podwyższone o 15 mm zawieszenie oraz 17-calowe, pięcioramienne felgi aluminiowe.CrossPolo może być napędzane jednym z sześciu silników. Wyposażony w system wtrysku common rail oraz filtr cząstek stałych turbodiesel ma pojemności

Toyota Yaris Hybrid - test | Za kierownicą

cząstek stałych musieliby od czasu do czasu jechać w trasę i to tylko dlatego, by filtr mógł się oczyścić. W hybrydzie nie ma takiej konieczności. Co więcej, jest ona bardziej oszczędna właśnie w mieście, niż poza nim.Taki sam, ale innyYarisa Hybrid można poznać z daleka. Przedni zderzak ma duży wlot

Renault Megane III (2008 - 2012) - opinie Moto.pl

zależy od warunków eksploatacyjnych i stylu jazdy kierowcy. Kłopotliwe bywają turbodiesle z filtrami cząstek stałych (zapychanie się filtrów). Dotyczy to najczęściej egzemplarzy użytkowanych głównie w mieście. W układzie przeniesienia napędu słabym punktem są linki mechanizmu zmiany biegów. Nie zawsze

Auto po powodzi - okazja czy skarbonka bez dna?

uruchomieniu samochód jeździ bez zarzutu- należy przedmuchać przewody paliwowe, wysuszyć zbiornik paliwa, nasmarować łożyska, wyczyścić kopułkę rozdzielacza i cewkę - dobrze skorzystać z tzw. kontakt-spray'u- do wymiany może kwalifikować się katalizator lub filtr cząstek stałych- w przypadku migania kontrolek

Skoda podała ceny Superba Kombi

-litrowe silniki: 140-konne TDI PD oraz TDI CR z filtrem cząstek stałych o mocy 170 KM.Auto dostępne będzie w czterech wersjach wyposażenia. Oto ile w Czechach trzeba będzie zapłacić za każdą z nich:- Comfort - od 589 900 koron (ok. 97 000 zł)- Ambition - od 674 900 koron (ok. 111 000 zł)- Elegance - od

Ford Mondeo (2007-2013) - opinie Moto.pl

dziennym w 2.0 TDCi są wycieki oleju. Wybierając turbodiesla z filtrem cząstek stałych warto zwrócić uwagę, czy filtr ma konstrukcję bezobsługową. Jeśli nie konieczne będzie stosowanie specjalnego płynu, umożliwiającego dopalenie sadzy zgromadzonej w filtrze.Przeniesienie napęduNiedopuszczalne są wycieki

Opel Astra ecoFLEX Start/Stop

o zmiennej geometrii łopatek. Dodatkowo na układzie wydechowym jest standardowo montowany filtr cząstek stałych (DPF). Silnik 1.3 CDTI ecoFlex został w Astrze zastosowany z 5-stopniową mechaniczną skrzynią biegów, która została zoptymalizowana pod kątem obniżenia zużycia paliwa. Astra 1.3 CDTI

Zmieniona twarz Citroëna C8

litrów pojawi się nowa jednostka wysokoprężna. Jest to znany już z modeli C5 i C6 turbodiesel HDi o pojemności 2.2 litra i mocy 173 KM i maksymalnym momencie wynoszącym 370 Nm już od prędkości obrotowej 1500 obr/min. Tak jak i mniejsze jednostki wysokoprężne wyposażono go w filtr cząstek stałych (FAP

Frankfurt 2009 | Najoszczędniejszy model BMW?

mówi się o Niemczech, Francji, Hiszpanii oraz Włoszech. Jak zapewnia producent 320d EfficientDynamics jest najbardziej oszczędnym i najczystszym modelem w całej dostępnej gamie modelowej. Pod maską pracuje specjalnie zmodyfikowany 2-litrowy turbodiesel z filtrem cząstek stałych, systemem wtrysku

Tanio, czyli drogo - współczesne diesle

kosztów eksploatacji są coraz szerzej stosowane filtry cząstek stałych, dopalające sadzę wtrącaną w procesie spalania oleju napędowego. Wymagają one stosowania dodatkowego, kosztownego płynu i wymiany bardzo drogiego filtra po określonym przebiegu. Na dodatek w pewnych warunkach eksploatacyjnych może

Nissan Qashqai (2006 - 2013) - opinie Moto.pl

Qashqaia by sprawdzić sprężarkę w układzie klimatyzacji. Awaria kompresora mogła spowodować przerwanie pracy silnika. Podczas akcji wymieniano nie tylko sprężarkę ale również pasek napędowy i koło pasowe.Pod koniec 2008 r. stwierdzono możliwość wycieku paliwa przy filtrze cząstek stałych silnika 2.0 dCi i

Renault Laguna III (2007 - 2013) - opinie Moto.pl

. Trzeba też pamiętać o pasku rozrządu w 1.5 dCi, tak jak w benzynowcach. We wszystkich turbodieslach oprócz 1.5 dCi do 2011 r. montowano filtr cząstek stałych FAP. Przy eksploatacji w mieście, gdy przebiegi w trasie są rzadkością, trzeba się liczyć z zapychaniem filtrów. A to wiąże się z wizytą w serwisie

Klimatyzacja - kosztowny komfort

przedziału pasażerskiego. R 134a w postaci gazowej ponownie trafia do sprężarki i cykl się powtarza. Do prawidłowego działania klimatyzacji potrzebny jest jeszcze reduktor ciśnienia, filtr cząstek stałych oraz filtr zwany osuszaczem, wychwytujący cząstki wody i zanieczyszczenia czynnika roboczego. Trzeba

Nowa Alhambra rusza w drogę

obejmuje dwa diesle z common rail i filtrem cząstek stałych: 2.0 TDI CR o mocy 140 lub 170 KM oraz jeden silnik benzynowy 1.4 TSI (150 KM). Model będzie dostępny także w wersji ECOMOTIVE.Nowa Alhambra jest oferowana w wersji wykończenia Reference lub Style. Wersja podstawowa wyposażona jest między innymi w

Skoda Fabia II (2007-2013) - opinie Moto.pl

wszystkim jednak trzeba dobrze zdiagnozować usterkę, bowiem nierówna praca silnika i szarpanie mogą być konsekwencją zupełnie innych niedomagań.Typowych mankamentów nie mają silniki 1.6 TDI CR, ale dla niektórych użytkowników kłopotliwe mogą być zamontowane w nich filtry cząstek stałych. Jeśli zabraknie

Nowy silnik z Polski

Toyota Motor EuropePod koniec sierpnia uruchomiona została produkcja nowej jednostki o pojemności 1,4 litra. Zastosowano w niej nowe piezowtryskiwacze, poprawiony system recyrkulacji spalin (EGR) i filtr cząstek stałych DPF (Diesel Particulate Filter). Dzięki temu udało się obniżyć spalanie i emisję

A5 Sportback - wiemy więcej

maksymalnego momentu obrotowego. Wszystkie silniki wysokoprężne wyposażono w system wtrysku bezpośredniego common-rail oraz filtr cząstek stałych. W Europie, za podstawową wersję z 2-litrowym silnikiem wysokoprężnym trzeba będzie zapłacić 36 050 euro.Mniejszy brat entuzjastycznie przyjętego, koncepcyjnego Audi

Badanie czy przegląd - czym to się różni?

chłodniczego- wymiana płynu hamulcowego- wymiana świec (silniki benzynowe)- uzupełnienie płynu katalitycznego w autach z filtrem cząstek stałych (silniki wysokoprężne)- wymiana rozrządu- sprawdzenie stanu zawieszenia- sprawdzenie stanu układu hamulcowego- sprawdzenie stanu układu kierowniczego- sprawdzenie

Volkswagen Passat B6 (2005-2010) - opinie Moto.pl

dwumasowe koła zamachowe i przepływomierze powietrza. Problematyczne są również turbosprężarki oraz filtry cząstek stałych. Najpoważniejsze zarzuty można postawić najpopularniejszej wersji 2.0 TDI, w której po dłuższych przebiegach występują pęknięcia głowicy i awarie napędu pompy oleju (wyrabia się

Ford Focus C-Max (2003 - 2010) - opinie Moto.pl

cząstek stałych (DPF) są kłopotliwe i potrafią nieźle spustoszyć kieszeń. Lepiej ich unikać i wybierać wersje bez filtra DPF.VINNumer VIN wybito w przedziale pasażerskim, na prawym progu drzwiowym przed prawym przednim fotelem. Można go odczytać również na górnym panelu deski rozdzielczej po lewe stronie

Mazda 6 (2002-2007) - opinie Moto.pl

automatyczną skrzynią biegów Activematic, która zastąpiła 4-biegowy automat. Kolejny krok to modernizacja silników wysokoprężnych, uzbrojonych od teraz w nieszczęsny filtr cząstek stałych (DPF) oraz 6-stopniowe przekładnie mechaniczne. Mocniejszy turbodiesel zaczął generować 143 zamiast 136 KM.Pod koniec 2005

SCR - nowa era czystych diesli

cząstki stałe sadzy. Teraz nadchodzi era AdBlue i eliminacji tlenków azotu. Właśnie na ograniczeniu emisji tlenków azotu i cząstek stałych skupiały się zresztą normy Euro 4 i Euro 5.AdBlue to wodny roztwór mocznika (zaw. 32,5%), otrzymywany z technicznie czystego mocznika (bez dodatku substancji

Mazda 3 (2003-2009) - opinie Moto.pl

PSA i uzbrojony w pompę i wtryski Boscha (Ford - Delphi). Wersja 90-konna przez cały okres produkcji pozbawiona była filtra cząstek stałych FAP, natomiast 109-konna wzbogaciła się o niego kilkanaście miesięcy po uruchomieniu produkcji. Aby upewnić się, czy dany egzemplarz posiada filtr FAP, należy

Najmocniejszy Peugeot w historii

automatyczną skrzynię. Peugeot przyspiesza do setki w 7,7 sekundy. Przyrost momentu obrotowego nie jest oszałamiający, ale ważne jest co innego - dostępny jest już od 1600 obr/min. Co prawda tylko do 3600 obr/min., ale taka to już uroda diesli.Dzięki wyposażeniu w filtr cząstek stałych i bezpośredni wtrysk

Nowe oblicze Citroena C5

węglowych. Pod maską zamontowano dynamiczny 2.7-litrowy silnik V6 HDi z filtrem cząstek stałych (przystosowany do biopaliw), dysponujący mocą 208 KM. Jest on częścią systemu UrbanHybrid, który troszczy się o niskie zużycie paliwa podczas jazdy miejskiej. W praktyce oznacza to, że przy prędkości poniżej 6 km

Opel Corsa po faceliftingu | Prezentacja

zamknięte, pasy bezpieczeństwa - zapięte, silnik - rozgrzany, akumulator - naładowany, a filtr cząstek stałych nie może akurat dokonywać automatycznego oczyszczania. Układ działa w temperaturze do -10 stopni Celsjusza. Można go ręcznie wyłączyć przyciskiem na konsoli środkowej.Ostatni punkt to dodatkowe

Nadal bez pięciu gwiazdek za ekologię (ale jest coraz lepiej)

. Przykładem jest chociażby Opel Zafira 1.7 CDTI Edition (z filtrem cząstek stałych), który w najnowszym badaniu uzyskał notę 3-gwiazdkową, natomiast poprzednik (2.2 DTI Edition) miał tylko jedną gwiazdkę. Podobny "skok" stał się udziałem takich modeli jak Peugeot 308 oraz Citroen C3.Tak jak

Seat Ibiza Cupra i Ecomotive

spalanie i niską emisję dwutlenku węgla, wynoszące zaledwie 99 g CO2 na 1 km. Wszystko głównie dzięki silnikowi 1,4 TDI o mocy 80 KM z filtrem cząstek stałych. Ale to nie wszystko. W aucie przeprogramowano jednostkę sterującą silnikiem, zmieniono przełożenia skrzyni biegów na dłuższe, a także popracowano

Ecobrandy - moda czy biznes?

prądem. Prawdziwej alternatywy dla benzyniaka czy Diesla nadal nie ma. Stąd pomysł na downsizing, pakiety aerodynamiczne, opony o niskich oporach toczenia i kolejne filtry (choć po doświadczeniach z pierwszymi filtrami cząstek stałych przynajmniej niektórzy producenci nie są już takimi optymistami). A

Olej, czyli najważniejsza część w aucie | Poradnik

ilości spalanego paliwa. VW Group idzie w stronę olejów przystosowanych do długich przebiegów (30 000 km) oraz dedykowanych pod konstrukcję układu wtryskowego (pompowtryskiwacz lub common rail). Oleje te często także spełniają wymagania niskopopiołowe, dzięki czemu wydłużają żywotność filtrów cząstek

Instalacje LPG w pięciu odsłonach

elektrozaworem i zostaje wstępnie oczyszczony. Potem odbywa się dokładne czyszczenie w dodatkowym filtrze, dla wyeliminowania jakichkolwiek cząstek stałych. Wprowadzone są dodatkowo czujniki ciśnienia i temperatury LPG. Gaz w fazie lotnej (zyskuje ją w tradycyjnym parowniku) trafia do listwy (lub listew) z

Opel Meriva (2003-2010) - opinie Moto.pl

wyposażone w fitry cząstek stałych (DPF), które w określonych warunkach ekzsploatacyjnych mogą się zapychać (jazda na krótkich dystansach, częste postoje w korkach). Samo serwisowanie filtrów jest dość kosztowne, konieczność wymiany pociąga za sobą wydatki idące w tysiące złotych. Warto zatem dowiedzieć się

Nadjeżdża miejska terenówka Toyoty

portfel kierowcy (i środowisko naturalne), auto wyposażono dodatkowo w system Stop&Start. Drugim silnikiem będzie 1,4-litrowy turbodiesel, dostępny zarówno dla wersji z napędem na przednią, jak i na obie osie. Produkujący moc 90KM oraz 205Nm maksymalnego momentu obrotowego, dzięki filtrowi cząstek stałych

Tajemnicze skrótowce cz. I

układu rozrządu w górnozaworowym silniku czterosuwowym oznaczająca, że w głowicy silnika znajdują się dwa wałki rozrządu DPF (Diesel Particular Filter) - filtr cząstek stałych w silnikach wysokoprężnych DRM (Downshift Rev Matching) - system wspomagający redukcję biegu (Nissan) DSA (Dual Stage Airbag

Pięć razy "eko"

zaraz po zatrzymaniu, np. na światłach. Na trasie C3 nie ma okazji, by korzy stać z tego ostatniego.Dalej mamy Volkswagena Jettę w wersji BlueMotion. To oznacza diesla (1.9l, 105 koni) wspomaganego filtrem cząstek stałych oraz komputerem podpowiadającym, jaki bieg włączyć, by oszczędzać paliwo. Po za

Top 5 | Oszczędne i używane

życie zweryfikuje te ambitne cele, ale nawet jeśli realne zużycie będzie wyższe niż deklarowane, to wciąż będzie naprawdę niewielkie. Jak je osiągnięto? Obniżając zawieszenie o 15 mm, wydłużając przełożenia skrzyni biegów, montując opony o obniżonym oporze toczenia, dodając filtr cząstek stałych

Skoda Superb 1.6 TDI - test | Za kierownicą

sprężania (16,5:1), czterozaworową głowicę, rozrząd napędzany paskiem zębatym, piezoelektryczne wtryskiwacze, filtr cząstek stałych, no i niespodzianka - pozbawiony jest wałka wyrównoważającego. Na rynku występuje w trzech wersjach mocy: 75, 90 i 105 KM. Najmocniejsza z nich w sam raz pasuje do auta

Nowy Golf kombi już w salonach

2,0 TDI-CR DPF 6 bieg. Highline 103/140 90 340 2,0 TDI-CR DPF DSG -6 stop. Highline 103/140 98 640 DPF - filtr cząstek stałych **) Silniki: 1,2 TSI 105KM, 1,6 TDI 90KM i 1,6 TDI 105KM 4MOTION dostępne będą w terminie późniejszym  Kombinacje

Nowa Honda Accord

KM.EkologicznieDla oszczędnych i dbających o środowisko przewidziano diesla, nowej generacji oznaczonego i-DTEC o pojemności 2,2 litra i mocy 150 KM przy 4 000 obr./min. oraz osiąga maksymalny moment obrotowy 350 Nm przy 2 000 obr./min. Silnik ten, wyposażony w filtr cząstek stałych, spełnia normę Euro5, która

Premiera Volkswagena Caddy Maxi w Polsce

mocy 105 KM oraz nowy silnik 2.0 TDI o mocy 140 KM z momentem obrotowym wynoszącym 320 Nm. Obie jednostki są wyposażone w filtr cząstek stałych. W kolejnych latach do oferty włączony zostanie silnik z instalacją CNG, a także napęd na 4 koła.Volkswagen Samochody Użytkowe oferuje Caddy Maxi w trzech

V12 TDI - hipersilnik z Audi Q7

dodatkowe służą do podwyższenia temperatury spalin, co jest niezbędne do regeneracji obu montowanych seryjnie filtrów cząstek stałych.DoładowanieNa zewnątrz silnika umieszczono dwie turbosprężarki, z których każda zasila jeden rząd cylindrów. Dzięki zmiennej geometrii łopatek turbiny są zawsze optymalnie

Mitsubishi Concept-RA

silników Diesla) i NTC (do pochłaniania tlenków azotu NOx) oraz filtr cząstek stałych (DPF). Nowy silnik Diesla zapewni świetne osiągi (wg symulacji - przyspieszenie 0-100 km/h to 7 sekund) przy dużej oszczędności paliwa: 6,3 l./100 km (miasto), 4,6 l./km (autostrada), 5,5 l./km (cykl mieszany).Czy Concept

Raport specjalny: Superdiesle

modelu 607) - zatrzymuje zawarte w spalinach tzw. cząstki stałe, czyli sadze. Gdy w całym filtrze zgromadzi się odpowiednia ich ilość, uruchamiany jest proces wypalania poprzez chwilowe zwiększenie dawki paliwa. Dotychczasowe konstrukcje filtrów wymagały stosowania specjalnych dodatków

Igła! Lepszej okazji nie znajdziecie

Używana Mazda 6 z pierwszych lat produkcji to łakomy kąsek. Nadal wygląda świeżo, ma dobrze zestrojone zawieszenie, a pozbawiony filtra cząstek stałych dwulitrowy turbodiesel (o mocy 121 lub 136 koni) jest dynamiczny i oszczędny. Pomijając rdzę, trudno wskazać jej słaby punkty - w końcu to

Toyota Prius III - test | Za kierownicą

w Priusie mają wpływ jedynie na czas przejazdu. To czyni z Priusa alternatywę dla kompktów napędzanych silnikami Diesla - tańszych w zakupie, ale coraz bardziej kłopotliwych (np. przez filtry cząstek stałych) podczas eksploatacji w warunkach miejskich.Kompendium Marka, model Toyota Prius 1.8 HSD

Skoda Octavia 1.2 TSI DSG - test | Za kierownicą

pozostałymi kosztami? Jak dowiedzieliśmy się w Skodzie, koszty przeglądów obydwu wersji są podobne. W przypadku turbodiesli warto jeszcze wziąć pod uwagę ich wrażliwość na warunki użytkowania (filtry cząstek stałych "nie lubią" jazdy po mieście) i łatwiejszą odsprzedaż.Marcin SobolewskiSkoda Octavia

Mercedes E-Klasa (2002-2009) - opinie Moto.pl

filtrze cząstek stałych. Jesienią 2008 r. dwukrotnie wzywano właścicieli Mercedesów W211. Pierwszym razem na poprawki elektronicznego sterownika silników, nieco później dla wyeliminowania wadliwego czujnika położenia wału korbowegoPodwozieZ tradycyjnymi zawieszeniami W211 nie ma większych problemów

Top 10 | Kombi do 20 tys. zł

rywale.Poza tym jest mnóstwo silników do wyboru (od 90 do 170 KM), a zawieszenie ma regulowaną wysokość (obniża się w czasie szybszej jazdy, można je podnieść w czasie wolniejszej przejażdżki). Awaryjność? Elektryka miewa złe humory, podobnie jak czujniki ciśnienia doładowania. Filtr cząstek stałych bywa

Ford Focus II (2004-2010) - opinie Moto.pl

-3000 zł). Równie kosztowne może być zapchany filtr cząstek stałych DPF. Kto zamierza jeździć głównie w mieście niech szuka wersji bez takiego filtra. Mniej dokuczliwe są awarie przewodu łączącego chłodnicę powietrza doładowującego (intercooler) ze sprężarką albo czujnika położenia wałka rozrządu

Oleje motocyklowe - śliscy przyjaciele

detergentów do oleju dodaje się również substancje dyspergujące. Dzięki nim wszystkie nagary, laki i szlamy rozdzielają się na bardzo małe cząstki tworząc niegroźną dla filtrów i kanałów zawiesinę. Kolejnym problemem podczas eksploatacji silnika jest pojawianie się w oleju wody. A tej

4007 dopiero w marcu 2008

cząstek stałych FAP. Oprócz potężnego zapasu mocy, jednostka napędowa posiada imponujący moment obrotowy 380 Nm, dzięki czemu jest elastyczna i przyjemna w prowadzeniu. Dodatkowo zbiornik paliwa w tym dieslu można wypełnić w 1/3 bio-paliwami. Jednostka napędowa, która emituje 200g CO2/km, sprawia, że 4007

Citroën C5 HDi

ëna C5, potrzebowałem zaledwie kilkunastu minut, by zachować się jak kibic, który ponownie odkrywa we własnej drużynie niesamowitą moc i gotów jest dać się za nią poćwiartować. Nowy silnik wysokoprężny z filtrem cząstek stałych (2,2 l, 173 KM) w ofercie francuskiego producenta to zdecydowanie

Francuskie bliźniaki po raz drugi

mocy 110 KM. Został on wyposażony w filtr cząstek stałych FAP, co sprawia, że nie jest zbyt uciążliwy dla środowiska naturalnego (jak na dzisiejsze standardy). Układ przeniesienia napędu i elementy zawieszenia pochodzą z Peugeota 308 i Citroëna C4 Picasso i to zarówno w wersji osobowej, jak i

Kompakt kompaktowi nierówny

TDCI z filtrem cząstek stałych i mocy 109 KM kosztuje 71 500 zł w wersji Trend. Ma nieznacznie gorsze osiągi, ale jest bardziej oszczędny. Średnie zużycie paliwa jest aż o litr niższe i wynosi 4,3 l/100km.W wyposażeniu standardowym Focusa Trend znajdziemy m.in. dwie poduszki powietrzne, regulowaną

Ekorewolucja? Tu i teraz

więcej, spaliny klekotów są bardziej toksyczne niż te, które pochodzą z silników benzynowych, ale i to się powoli zmienia. Dzięki zastosowaniu filtrów cząstek stałych oraz katalizatorów z mocznikiem (Mercedes, Volkswagen), które eliminują lub przynajmniej wyraźnie ograniczają bardzo szkodliwe tlenki

Kupujemy samochód używany | Poradnik

auta z silnikiem wysokoprężnym niesie za sobą wyższe koszty, do tego nadal nie wszędzie można tankować ropę bez obaw o wrażliwe elementy układu wtryskowego. Coraz popularniejsze filtry cząstek stałych sprawiają, że diesle nie nadają się do miasta, gdzie miewają problemy z usuwaniem sadzy i powodują

Toyota Avensis 2.2 D-4D. Serce z Jelcza

parametry wyznaczone normą Euro 4. Dlaczego to tak ważne? Bo wiele dużych diesli spełnia "tylko" normę Euro 3, więc... zniknie z rynku. Co ciekawe, konkurencyjne jednostki niemieckie TDI i francuskie HDi mają filtry cząstek stałych, a D-CAT Toyoty oczyszcza się sam - dodatkowy wtryskiwacz powoduje

Mercedes ML Bluetec - Graj w zielone

węgla (CO) i niedopalonych węglowodorów (HC) oraz znany filtr cząstek stałych. Wszystko to brzmi dość skomplikowanie. Dla kierowcy oznacza mniejsze spalanie i mniej trujące spaliny. W Stanach jeszcze jedno - ulgi w podatkach za niewielką szkodliwość dla środowiska. Niestety, w Europie, a tym bardziej w

Zoom-zoom pod maską 

silnika oraz pierwszy na świecie filtr cząstek stałych z ceramicznym rdzeniem. Brzmi to nieźle, a jak się sprawdza w czasie jazdy? Napięta do granicNiewielki klekot słychać właściwie tylko przy rozruchu. Silnik szybko nabiera dobrych manier i potem jest już ledwo słyszalny. W czasie jazdy bardziej

Powrót bezołowiówki

wysokoprężnymi, które potrafiły przejechać bez remontu nawet milion kilometrów, to już przeszłość. Dzisiaj praktycznie wszystkie nowoczesne diesle są doładowane, mają paliwo wtryskiwane pod bardzo dużym ciśnieniem, wyposażone są w filtry cząstek stałych i sterowane zaawansowanymi komputerami. Wszystko to

PEUGEOT 307 HDi/TIPTRONIC

Do już sprzedawanych wersji nadwozia trafią nowości, a są to: turbodiesel HDi o mocy 110 KM (81 kW) z filtrem cząstek stałych, automatyczna 4-biegowa przekładnia i system stabilizacji toru jazdy ESP.Nowy motor bazuje na znanym z innych modeli Peugeota silniku HDi. Jest wyposażony w system

Peugeot 307 2.0 HDi 16V

. Instalowany teraz w układzie wydechowym usprawniony filtr cząstek stałych FAP wystarcza na 120 tys. km przebiegu. Auto spełnia normę czystości spalin Euro IV, która wejdzie w życie w 2005 r. Podczas pierwszych jazd okazało się, że silnik dynamicznie i harmonijnie rozpędza samochód już od prędkości obrotowej

Citroën C5 (2000-2008) - opinie Moto.pl

nie tolerują bowiem paliwa złej jakości. Wersje z filtrem cząstek stałych wymagają stosowania specjalnego płynu w systemie dopalania spalin, co podnosi koszty użytkowania. Droga jest również wymiana takiego filtra. Jeśli oferowany egzemplarz ma ponad 120 tys. przebiegu, spytajmy o serwisowy dowód

Opel Vectra Kombi 2.2 Direct Ecotec

wtryskiem paliwa, która zużywa 6% mniej benzyny niż jej zasilana tradycyjnie poprzedniczka - 2.2 Ecotec. Od kwietnia przyszłego roku silniki wysokoprężne 1.9 CDTI 150 KM z bezpośrednim wtryskiem będą wyposażane w bezobsługowy filtr cząstek stałych, dzięki czemu spełnią normę toksyczności spalin Euro IV. Z

Audi Q7 4.2 TDI - test

spalaniu. 12,4 - taką liczbę pokazał komputer na koniec autostradowego - w dużej mierze - testu. Oficjalnie Q7 4,2 TDI spala średnio 11,1 litra (najmniej w klasie), emituje 294 gramy dwutlenku na kilometr, dysponuje dwoma filtrami cząstek stałych i spełnia normy czystości spalin Euro4. Ale spójrzmy

BMW serii 1 - Mniej, czyli zgrabniej

(wersja 116i będzie dostępna jedynie z nadwoziem pięciodrzwiowym) - oraz dwa wysokoprężne z turbinami o zmiennej geometrii łopatek i filtrami cząstek stałych - 118d (143 KM) i 120d (177 KM). Dzięki ulepszeniom zapewniają większą moc przy mniejszym spalaniu - oszczędność zużycia paliwa dla każdej wynosi

Citroen Berlingo - Zaskakująco osobowy

bliski (173 km/h). 110-konny turbodiesel to flagowy silnik w Berlingo. Zapewnia najlepsze osiągi, dba o środowisko (seryjny filtr cząstek stałych), pozwala najwięcej przewieźć dzięki największej ładowności i ma najniższe spalanie wśród pozostałych silników. Wszystkie mają pojemność 1,6 litra i skojarzone

Seat Ibiza - Pocztówka z Ibizy

przyszłym roku ofertę wzbogacą dwa dodatkowe turbodiesle: 80-konne 1.4 oraz 90-konna wersja silnika 1.9 - oba z filtrem cząstek stałych (DPF). Amatorzy mocnych wrażeń w Ibizie będą musieli poczekać na wersje FR oraz Cupra, które pojawią się w przyszłym roku. Przynajmniej jedno z tych aut napędzane będzie

Opel Antara

przyzwoite silniki. Mam na myśli te najmocniejsze: całkiem nowy (common-rail 1600 barów, turbosprężarka ze zmienną geometrią kierownic łopatek, filtr cząstek stałych) 150-konny diesel 2.0 CDTI oraz benzynowe V6 o pojemności 3,2 litra i mocy 227 KM. Możliwości obu miałem przyjemność sprawdzić na greckich

Citroën C5 (2000 - 2008)

, turbodiesle nie tolerują bowiem paliwa złej jakości. Wersje z filtrem cząstek stałych wymagają stosowania specjalnego płynu w systemie dopalania spalin, co podnosi koszty użytkowania. Droga jest również wymiana takiego filtra. Jeśli oferowany egzemplarz ma ponad 120 tys. przebiegu, spytajmy o serwisowy dowód

Używane auto | Co sprawdzić kupując używany samochód

osprzętu. Pamiętaj, że serwisowanie auta z silnikiem wysokoprężnym niesie za sobą wyższe koszty, do tego nadal nie wszędzie można tankować ropę bez obaw o wrażliwe elementy układu wtryskowego. Coraz popularniejsze filtry cząstek stałych sprawiają, że diesle nie nadają się do miasta, gdzie miewają problemy

Usuwanie filtrów cząstek stałych FAP DPF

Usuwanie filtrów cząstek stałych FAP DPF Warszawa

DPF - filtr cząstek stałych

Co sądzicie na temat samochodów z filtrem cząstek stałych? Jakie macie doświadczenia w obsłudze tego urządzenia?

Filtry cząstek stałych??

Mam bmw rocznik 2005 jeszcze bez filtra cząstek stałych i mam zamiar zmienić na 2007-2008 ale mam obawy bo wszystkie modele chyba od 2006 mają filtry cząstek stałych ,a ja śmigam raczej po mieście i podobno lubią się zapychać i jest wydatek dość spory. Pytanie do urzytkowników czy macie problemy z

Re: DPF - filtr cząstek stałych

wypalać można rok, dwa trzy, pięć...a jak już wypalanie nie pomoże i trzeba będzie wymienić filtr DPF a wymiana na nowy kosztuje aż 5-6 tys.zł + turbo 4-5 tys.zł = 10 tysiaków w plecy...bo to Diesel właśnie ;-) Najlepsza jest moja niewysilona benzynka....bez turbo i dpf. -- Tak. To prawda że

Re: DPF - filtr cząstek stałych

jestem użytkownikiem golfa v 1.9 tdi z dpf od kilku lat. jeżdżę sporo po mieście i nic się nie dzieje a to dlatego że od czasu do czasu daję mu w p....dę i wszystko co złe w wydechu się wypala. auto z dpf musi latać w trasy ewent. trzeba czasami pojeździć po mieście z pedałem w podłodze i już.

Re: DPF - filtr cząstek stałych

dobrze napisane wymysł Test VW z filtrem i skody bez. Golf miał 0,53 tam czegoś z filtrem, bez po wycięciu (zrobili to testujący) 0,57!!!!!! czegoś tam, a teraz nalepsze...Skoda bez filtra już seryjnie 0.33!!!!!!!!!! wniosek nasówa się sam. Ktos MUSIAŁ ZAROBIĆ :)

Re: DPF - filtr cząstek stałych

Wymysł francuski, niemiecki, japoński...dla ekologii. Oczyszcza się przy długich trasach przez spalanie sadzy. W Polsce przy jeździe w mieście nie ma takiej możliwości i stąd problemy.

Re: DPF - filtr cząstek stałych

Z tego co wiem to warto je "przepalić" podczas tuningu samochodu. Niby wówczas ma lepsze osiągi z tym, że komputer może się rzucać o nie, że przepalone. -- Innowacyjne urządzenia kosmetyczne: thermolifting, makijaż permanentny.

Re: DPF - filtr cząstek stałych

Dobre rozwiązanie, nie chciałbym tylko jednorazowego filtra, ale są też samoczynnie oczyszczające się z sadzy, tzw. regeneracja pasywna. -- Przedstawiciel Volvo na Forum.

Re: DPF - filtr cząstek stałych

Niestety jak ktoś jeździ krótkie odcinki (tak jeżdżą moje służbowe auta)to z filtrem są kłopoty.Na szczęście (dla mnie i firmy) moje jeszcze nie posiadają dpf-a.Ogólnie żeby to nie były bus-y to jeździłbym benzyniakiem.Osobowy mam benzynkę.

Re: Filtry cząstek stałych??

Popieram. Dyzel tylko nadaje się albo jako wół roboczy albo dupowóz dla przedstawicieli handlowych :) -- www.fachoweremonty.pl

Re: DPF - filtr cząstek stałych

Po co się zastanawiać nad czymś na co nie mamy wpływu? Nie da się kupić diesla bez DPF. Wybierasz diesla, więc musisz się liczyć z tym, że będzie miał DPF. DPF nie sprawdza się na krótkich trasach, ale diesla nie kupuje się do jazdy po mieście.

Re: DPF - filtr cząstek stałych

przebiegami rzedu 300 -500 tys kilmetrow . teraz diesel po 100 tys wymaga sporego wkładu finasowego żeby przejechał kolejne 100 tys. turbiny, filtry dpf, wrażliwe pompy , awaryjne przepływomierze ,delikatne czujniki od wszystkiego i do niczego, koła dwumasowe itd itp. a poszli won z tym badziewiem , he he

Re: DPF - filtr cząstek stałych

Ja na przyklad jestem goracym fanem takiego filtra. Ale jeszcze go nie mam choc bardzo bym chcial -- bele co jesz,bele co gadasz

Re: Filtry cząstek stałych??

Ja akurat robię głównie trasy więc nie mam prpblemów z dpf, ale co mnie zastanawia to niedostępność szczegółowych informacji przy jakich warunkach eksploatacji można doprowadzić do zapchania dpf. Koncerny motoryzacyjne niechętnie dzielą się jakąkolwiek wiedzą z użytkownikami. -- D`oh!

Re: Filtry cząstek stałych??

Jeśli śmigasz głównie po mieście, to diesel w ogóle nie jest najlepszym pomysłem. Silniki wysokoprężne wolniej się rozgrzewają, co na kilkukilometrowych trasach potrafi całe oszczędności zjeść. -- Jorn van der Ar --------------------------- Człowiek bez religii jest jak ryba bez roweru.

Re: DPF - filtr cząstek stałych

Nie zwrocila sie inwestycja. Jak wiele (eko czy nie eko). Ale slabo pasuje do tematu DPF, bo ten slabo zarabia na siebie. Jedynie w dlugim terminie przynosi oszczednosci NFZ. Choc u nas moga byc fakt, watpliwe, bo z refundacjami w onkologii to chyba stoimi niewiele lepiej niz Sierra Leone. Milej ni

Re: DPF - filtr cząstek stałych

To do mnie? Ja nigdy nie kupie diesla. Zwlaszcza do miasta. A po moim miescie nawet nie poruszam sie samochodem. Zanim emitery sadzy zdobeda rynek, mysle ze spokojnie bedzie mnie stac na szybki i zwinny pojazd elektryczny :D -- Derwisz

Re: DPF - filtr cząstek stałych

Po co powtarzac glupoty o ekologii? Jaka ekologia skoro ten patent sie nadaje tylko do..kosza? Ekologia polegajaca na montazu dpf i masowym usuwaniu przez uzytkownikow.. dobry zart. Do tego cena DPF wynoszaca w kraju takim jak Polska czesto rownowartosc 3 srednich pensji.. np. pensji nauczyciela po

Re: DPF - filtr cząstek stałych

Dpf - to jeden z wielu wynalazków (jak wtryski bezpośrednie, dwumasy, zintegrowane częsci itp) który pozwala nieźle zarabiać na częściach samochodowych. Ja mam 12 letni samochód poprzedniej genaracji gdzie w ciągu jego eksploatacji wydałem ok. 2000 na naprawy (nie licząc części eksploatacyjnych). Ob

Re: DPF - filtr cząstek stałych

Byłem niedawno w Barcelonie. Jeździ tam bardzo dużo samochodów nowych, przypuszczam że większość z nich spełnia normy euro5. To co zauważyłem (oprócz ladnych nowych samochodów) to jakość powietrza w mieście, zauważalnie lepsza niż np w Krakowie czy innym dużym mieście w Polsce. Wniosek - im więcej e

Re: DPF - filtr cząstek stałych

Cóż dodac derwisz, może i jestem trolem ale na pewno nie jestem tak bezmyślny jak Ty..A to już nieuleczalne. Skoro uważasz ,że 4 czy 5 tys w Polsce to takie grosze to skąd megakolejki przy pierwszym sniegu po stare opony z niemiec? Te zużyte ( tylko trochę oczywiście) opony po bardziej rozwiniętych

Re: DPF - filtr cząstek stałych

> Byłem niedawno w Barcelonie (...) Alez oczywiscie. Wizyta w dowolnym miejscu swiata, gdzie kontrole emisji nie sa fikcja/farsa otwiera oczy. Ludzie tam juz dawno zrozumieli, ze wycinanie katalizatora (ktos jeszcze takie rzeczy robi ?) czy DPF jest oszukwianiem samych siebie i truciem calej popu

Re: DPF - filtr cząstek stałych

derwisz911 napisał: > Ludzie, ktorzy w glowie oleju maja nieco mniej, zwykle za wszelkie oszczednosci > nabywaja samochod, ktorego serwis i utrzymanie przerasta ich mozliwosci finans > owe. Wazne zeby zagiac szwagra lub sasiada pod kosciolem, a ze nie ma nawet na > rozsadne zamienn

Re: DPF - filtr cząstek stałych

stale. Z olowiem w benzynie sie udalo. (A nikt nie przypuszczal ze silnik bez smarowania olowiem dlugo pociagnie). Nastepne generacje beda z pewnoscia lepsze, bezobslugowe, itd. Ale jak ktos chce juz dzis na mazucie zapodawac, musi sie liczyc z tym, ze wladze w US czy EU beda na nim egzekwowac

Re: DPF - filtr cząstek stałych

Czy Ty gosciu masz problem z czytaniem? Albo nie do mnie pijesz, albo po prostu zkanujesz co trzecie slowo. Pisze wyraznie, ze z punktu widzenia calosci ekosystemu DPF nie ma zadnego uzasadnienia. Ma znaczenie jesli chodzi o twoje zdrowie. To, ze srasz do kibla a nie na trawnik pod chałupą ma (nome

Re: DPF - filtr cząstek stałych

jasiek-23 napisał: > Po co powtarzac glupoty o ekologii? Jaka ekologia skoro ten patent sie nadaje t > ylko do..kosza? Ekologia polegajaca na montazu dpf i masowym usuwaniu przez uzy > tkownikow.. dobry zart. Do tego cena DPF wynoszaca w kraju takim jak Polska cze > sto rownowartosc 3

Re: DPF - filtr cząstek stałych

Co do wtryskow, dwumasow itd. to sie w pelni zgodze. Ale DPF to jednak cos wiecej. DPF jest be? Przecietny dziad borowy z Bieszczad podobne zdanie ma o wynalazku przydomowej oczyszczalni sciekow. Ma wykopana latryne i sra w glebe :) A, ze przy tym truje polozona nizej wioche, to juz nie jego proble

Re: DPF - filtr cząstek stałych

> Takich ludzi w rzeczywistości nie ma, oni istnieją tylko w Twoim zakompleksiony > m > ptasim móżdżku. Tak szokująco prostacki sposób rozumowania świadczy o tym, jak > bardzo musisz być ograniczony i prymitywny. Ja tam moto-kompleksow nie posiadam. A Twoja agresja raczej obnaza, ze m

Re: DPF - filtr cząstek stałych

Ale chyba umknelo Twojej uwadze, ze te uzywane opony sa zakladane do _samochodow_. Nawet starsze, uzywane auto kosztuje rzad (albo kilka)wielkosci wiecej niz dpf czy komplet nowych opon. Raczej wiec bardzo ladnie wytykasz bezmyslnosc nie mnie, lecz niektorym osobnikom, ktorzy do audi A6 szukaja opon

Re: DPF - filtr cząstek stałych

> Ekologia ekologią a zdrowy rozsądek zdrowym rozsądkiem - czy koszt produkcji da > nego systemu jest akceptowalny dla kieszeni przecietnego człowieka (większość P > olaków żyje bardzo biednie). I tu nie chodzi tylko o diesle ale i o nowoczesne > s. benzynowe. Silniki benzynowe nie maj

filtr cząstek stałych??

tak się zastanawiam czy w mojej skodzie octavii tour (2006) 1,9 TDI jest filtr cząstek stałych

Re: Filtr cząstek stałych

nic nie kumasz, to jest po to, zeby ci ktorych stac na drogie auta mieli kolejna ciekawa czesc eksploatacyjna...

Filtr cząstek stałych

Tak, racja, to jest dopiero badziew i głupizna. To g*wno potrafi tak utrudniać eksploatację samochodu... Wprowadzenie tego elementu jest kolejnym przykładem zidiocenia.

Chyba nowe z filtrem cząstek stałych

Stary diesel pojedzie na przepalonym oleju od frytek, nowy common filtro eko bajer zabije gorszej jakości ropa.

filtr cząstek stałych, FAP

Sa artykuly, w internecie, TV, prasie ale czy ktos z forumowiczow osobiscie ma/mial taki przypadek? Prosze opiszcie osobiste doswiadczenia i ew konkluzje. -- " W zasadzie dla Polaków nie ma rzeczy niemożliwych do zrobienia, chyba że... muszą zbudować drogę."

Re: filtr cząstek stałych, FAP

Sa dwa typy (suche i mokre). Generalnie do 120-160k km jest ok, pozniej ludzie masowo je wywalaja, bo wymiana kosztowna.

Re: Kup sobie do auta magiczny sprzet :-)

Kiedyś wycinano katalizator. Najważniejszy argument to był taki: "teraz można lać zwykłą żółtą 94, zamiast bezołowiowej 95". Teraz wrogiem jest filtr cząstek stałych.

Re: filtr cząstek stałych, FAP

Ze tak sie zapytam i są amatorzy naprawy w ASo na gwarancji DPFa za 12k z własnej kieszeni? -- www.myconfinedspace.com/2008/09/29/jump-you-fuckers/

Re: filtr cząstek stałych, FAP

No co Ty? filtr dpf jest przecież b.potrzebny..na czym serwis ma zarabiać? takie subaru bierze drobne 12k. Serwis jakoś sobie zarobi,da pracę ludziom a przeciez dla przeciętnego Polaka 12k to pikuś

Re: filtr cząstek stałych, FAP

fotelach) wreszcie w ostateczności wczesna wymiana filtra (marne 7k zazwyczaj).Generalnie taki filtr to świetna sprawa

Re: filtr cząstek stałych, FAP

. Tunerzy już potrafią wycinać filtry i zmieniać oprogramowanie aby wszytko było ok. Koszt .... z 1000pln :( -- www.myconfinedspace.com/2008/09/29/jump-you-fuckers/

Re: filtr cząstek stałych, FAP

Dobrze by bylo gdyby - dla przestrogi tych co to chca kupic mlode auto 'w dyzlu' - ci ktorzy mieli takie przypadki po krotce opisali. Swiadectwo z pierwszej reki jest najcenniejsze, choc trzeba je zawsze traktowac jako prezypadek szczegolny. -- " W zasadzie dla Polaków nie ma rzeczy niemożli

diesel z filtrem cząstek stałych - ktoś ma?

jak to jest w praktyce? bo ja wczoraj dorwałam gazetę motoryzacyjną w której był atykuł o tej części i dzisiaj jadąc po mieście schizowałam, a potem pojechałam na autostradę, żeby przepalić;)

Re: filtr cząstek stałych, FAP

Dziekuje za wypowiedzi ale, jak napisalem, wiem ze sa w necie dosc obszerne materialy. Nie o teorie mi chodzilo a o spostrzezenia tych co maja / mieli z fapem do czynienia. Wezmy taka teoretyczna sytuacje: Jazda typowo miejska (jeden odcinek max 20 km. W roku max 15 000 km z tego 90 % jazda miejska.

Re: filtr cząstek stałych, FAP

FAP'y zostały zaprojektowane przy założeniu, że samochód będzie 75% czasu jazdy spędzał w trasie... nikt z producentów nie przewiduje aby diesel miał służyć do jazdy po mieście. Dlatego w miejskich warunkach filtr się szybko zapycha i grozi to rozmaitymi komplikacjami. Przede wszystkim auto zaczyna

Re: Może warto wprowadzić model niemiecki?

Poza tym filtr cząstek stałych wcale nie musi być wycięty żeby nie działać.

Re: Filtr cząstek stałych – ekologicznie po

Dobry tekst. I wszystko w tym temacie :) Mam silnik bez tego cholerstwa, ale tak jak napisano w tym artykule - wiem dlaczego, bo zanim kupiłem, trochę w necie pogrzebałem. -- //Statystycznie gdy człowiek wychodzi z psem na spacer to każdy z nich ma po trzy nogi.

Re: Filtr cząstek stałych – ekologicznie po

wujaszek_joe napisał: > W Warszawie zawsze i wszędzie jest taki korek, że nie ma kawałka drogi, którym > przez 15minut jedzie się z miarę stałą prędkością? Tak, chyba się nie da. Może nawet nie przez korki, tylko przez nadmiar świateł: sygnalizator jest tańszy niż flajołwer czy kładka dla

Re: Filtr cząstek stałych – ekologicznie po

Czy to ma byc jakieś szczególny wyczyn? "przez 15 minut bez przerwy jechać z prędkością co najmniej 60 km/h, utrzymując 2 tys. obr./min" W Warszawie zawsze i wszędzie jest taki korek, że nie ma kawałka drogi, którym przez 15minut jedzie się z miarę stałą prędkością? przy 60km/h to

Re: diesel z filtrem cząstek stałych - ktoś ma?

aż spojrzałam: w instrukcji mojego citroena jest napisane o co najmniej 5 minutach - przynajmniej 60 km./h.

Re: diesel z filtrem cząstek stałych - ktoś ma?

Różnie w zależności od trasy. Po prostu jak mam możliwość to jadę jak nie to filtr nie spędza mi snu z powiek.

Re: diesel z filtrem cząstek stałych - ktoś ma?

Ma. Właśnie wczoraj na przeglądzie dowiedziałam sie że ma się dobrze 60% napełnienia. Rundki poza miastem 140/150km/h robię.

Re: diesel z filtrem cząstek stałych - ktoś ma?

Mam, w trasę z większymi prędkościami jeżdżę 1-2 razy w miesiącu, jak dotąd zero problemów. -- " Jak chcesz porządku, to szwajcarski samolot się powinien był rozbić nad Niemcami." (cherry.coke)

Re: diesel z filtrem cząstek stałych - ktoś ma?

Kontrolka zapala mi sie raz na kwartal jakos. Przejezdzam wtedy kilka km ok. 100 km/h i starcza - nie dłuzej niż 5 min. Niekoniecznie po autostradzie, bo zwykła trasa miejska styka, byle nie bylo swiatel. Raz tylko wybralam zla droge podmiejska i wpakowałam sie prosto na drogówke, ale panowie wy

Re: diesel z filtrem cząstek stałych - ktoś ma?

Podobno ok. 15 minut z prędkością powyżej iluś, ale nie pamiętam ilu - no na pewno powyżej 60km/h. -- http://dl3.glitter- graphics.net/pub/124/124973zv9l8g53sa.gif

Re: diesel z filtrem cząstek stałych - ktoś ma?

a jak długo tak jedziesz? bo ja szybko jezdze nawet po miescie - oczywiscie tam gdzie mogę, ale co chwila światła, zwalnianie itp. ten odcinek autostrady mam dość krótki, a nie wiem przez ile powinno się jechać żeby sie przepaliło?

Re: diesel z filtrem cząstek stałych - ktoś ma?

mąz niedawno mi o tym mówił - chyba tą sama gazetke czytał :) Podobno doradzane jest wymontowywanie, jeśli jeździsz głownie po mieście to co - będziesz rekreacyjnie po autostradzie sie wozić dla filtra? -- http://dl3.glitter- graphics.net/pub/124/124973zv9l8g53sa.gif

Re: diesel z filtrem cząstek stałych - ktoś ma?

Na Twoim miejscu poszukałabym jakiegoś magika, który by dpf-a wyp...ł, bo to ustrojstwo nie jest aż tak niezbędne, a sprawia więcej problemów niż pożytku. Mój teść miał dpf w swoim passacie - pozbył się go przy pierwszej nadażającej się okazji. -- "Ja nie zupa pomidorowa, nie każdy musi mni

Re: diesel z filtrem cząstek stałych - ktoś ma?

:))) chyba ta sama gazeta faktycznie, bo też tam było o wymontowywaniu, ale teraz auta są tak nadziane elektronika, ze nie wiem czy to nie bedzie mialo wplywu. maz mowi, ze musimy sie poprostu w serwisie dowiedziec, ale myslalam ze ktos tak zyciowo a nie fachowo...:) dzieki w kazdym razie a co

Re: Buzz Astral

www.disneyshop.pl/index.php?id_product=9&controller=product polecam buzz astral zabawka tam sprawdzić. -- ### ### Polecam filtry dpf instalowane przez filtry cząstek stałych ,filtry fdp do autobusów, busów i samochodow cieżarowych, zielone plakietki.

Ludowozy z filtrem cząstek stałych

współpracująca z sześciobiegową manualną skrzynią biegów jest oferowana w standardzie razem z filtrem cząstek stałych. Filtr cząstek stałych przeznaczony do stosowania ze środkami uszlachetniającymi do paliw umieszczony został z dala od silnika. Obudowa filtra wykonana została ze stali nierdzewnej i zawiera

Filtr cząstek stałych w Dieslu 1,6

się filtr cząstek stałych.Trochę nas uspokoili ale miał ponoć wygrzewać się co ok. 700 km po czym włączał się na kilka minut wentylator.Ale nasz wspaniały filt włączał się nie co 700 km a co 100 km a teraz to nawet częściej.W serwisie powiedziano nam ,ze wszystko jest w porządku i że jesteśmy

Re: Kia Carens III - ma filtr DPF czy nie ma?

Nie rozumiem obaw związanych z filtrami cząstek stałych. Skoro kupujesz diesla, to znaczy, że będziesz go używał zgodnie z przeznaczeniem, czyli większość poza miastem. Fordowskim dielslem z DPF jeździłem 3 lata, teraz VW z DPF jeżdżę już 3 rok. Nigdy nie zaświeciła mi się kontrolka wypalania

Re: Kup sobie do auta magiczny sprzet :-)

No ale wiesz, "żółta" i bezołowiowa kosztowały pi razy drzwi tyle samo, a mieć FAP a go nie mieć - to jednak może być odczuwalne dla kieszeni. Nie żebym był zwolennikiem wycinania filtrów cząstek stałych, ale jednak ma ono - w przeciwieństwie do pozbywania się katalizatorów - solidne

Re: Brać hybrydę?

Od kiedy to w silnikach benzynowych są filtry cząstek stałych?

Re: Ludowozy z filtrem cząstek stałych

nie jest już tak dobra.Na rynku amerykańskim, gdzie w roku 2007 wejdzie w życie norma znacznie ograniczająca dopuszczalne wartości emisji zanieczyszczeń, filtry cząstek stałychdo pojazdów z silnikami ZS staną się nieodzowne. Dlatego firma BOSCH uruchomi w 2005 roku produkcję filtrów cząstek stałych ze

Re: Focus 1.6, 2003r, 100k - warto za 12 tys pln?

matlanika napisała: > W dieslach jest problem z kołem dwumasowym ale w benzyniaku nie będziesz mieć t > akich problemów. O drogiej turbinie, wtryskiwaczach i filtrze cząstek stałych nie wspominając - cytując misiaczka, bo chyba jest na urlopie. ;-)

Auto z filtrem cząstek stałych DPF - opinie ?

Witam. Nurtuje mnie takie oto pytanie. Czy warto kupować auto z DPF czy moze lepiej unikac tego jak ognia? Opinie nt. są sprzeczne, ciekaw jestem doświadczeń użytkowników. Czy czesto zapala sie wam kontrolka typu check engine, a jesli tak to co wtedy? Z gory dzieki za rzeczowe odp.

Re: Walka ze smogiem na całego. Są na to duże pie

filtr cząstek stałych. A diesle rozgrzewają się dłuuugo..

Re: A śmieci?

Dokładnie. Przecież tlenki azotu i siarki to sprawka diesli. Rozumiem dostawczaki skoro muszą, ale posiadanie rakotwórczych diesli w mieście powinno być obciążone dodatkową opłatą. Do tego to wycinanie filtrów cząstek stałych.

focus II 1.6 tdci

kup focusa kombi 1.6 tdci 90 KM, poleasingowy, będziesz mieć całą historię serwisową/stłuczkową itp. w 25 tys. spokojnie kupisz rocznik 2009/2010 spalanie jest bardzo małe, nie ma dwumasy ani żadnych filtrów cząstek stałych

Re: Małe diesle giną...

no giną i to logiczne. małe silniki stosuje się w miejskich jeździdełkach. diesle z obowiązkowymi filtrami cząstek stałych, które trzeba co jakiś czas dopalać na dłuższej trasie nie mają racjonalnej racji bytu w takim miejskim aucie. nikt rozsądny nie kupuje nowego diesla do (głównie) jazdy po

Renault Scenic | wiosenna kolekcja

...i filtr cząstek stałych, znaczy zasmażka do tego... -- parada karzełków

Re: Auto z filtrem cząstek stałych DPF - opinie ?

Od kiedy Ford montuje filtr cząstek ? Wczoraj jechał przede mną Mondziak TDCi - nowy model i kopcił jak cholera. Wyglądał na dobrze wyposażonego.

Re: Dobry mechanik od disla.Kogo polecacie?

Jeżeli coś jest związane z elektroniką ale naprawia i inne usterki to warsztat w Szczecnie 130.Bardzo dobry fachowiec inż elektronik ostatnio byłem u niego z zapchanym filtrem cząstek stałych ,Naprawił w godzinę i wziął 50 złotych.Bardzo dużo samochodów jest u niego naprawianych.Disle przeważnie

Re: Auto z filtrem cząstek stałych DPF - opinie ?

Mondeo i Focusy firmowe, wszystkiego 6 sztuk, rury czarne od środka. Najstarszy ma 2 lata, sredni przebieg ok. 70kkm na sztukę. Fakt, spaliny smierdzą trochę jak z LPG, poza tym filtr zamula auto i podwyższa spalanie. Przestań głupoty wypisywać z czym ma do czynienia, bo temat jest o autach z DPF

Re: Auto z filtrem cząstek stałych DPF - opinie ?

novee napisał: > Moje firmowe auta mają wszystkie rury czarne, żaden diesel czy z DPF czy > czymkolwiek innym jakiego widziałem, nie miał czystej rury. Ale o co Tobie właściwie jeszcze chodzi ? Czy to moja wina, że Twoje auta z DPF-em mają "rury czarne" ?

Re: Auto z filtrem cząstek stałych DPF - opinie ?

Chevrolet Captiva 2,0 VCDi - Common Rail. Otóż rzeczywiście po 30.000km rura wydechowa przy silniku diesla jest jak nowa, czyściutka, żadnego kopcenia. Smród spalin jest bardzo specyficzny, przypominający spaliny gazu. Nie ma problemu z filtrem także przy jeździe z tzw. BOX-em, czyli namiastką

Filtr cząstek stałych

Filtr cząstek stałych (skrót DPF od ang. diesel particulate filter lub FAP od fr. filtre ? particules) - filtr montowany w układach wydechowych silników wysokoprężnych, oczyszczający gazy spalinowe z cząstek sadzy i popiołu. Stosowane od 1980 roku, a w silnikach samochodowych od 1996

Filtr

przegrodowy Filtr szczelinowy Filtr cząstek stałych Wodociągi Filtr powolny Filtr membranowy Filtr pośpieszny Filtr grawitacyjny Filtr ciśnieniowy Filtr wielowarstwowy Filtr otwarty Filtr zamknięty Filtr kontaktowy Filtr suchy Filtr Haberera Filtr DynaSand Filtr bezzaworowy Filtr Dwustrumieniowy

Filtr powietrza (technika)

Filtr powietrza – element instalacji wentylacji oczyszczający powietrze z zanieczyszczeń stałych i ciekłych. Podstawa prawnaW Polsce tematyką związaną z filtrami powietrza zajmują następujące polskie normy: PN-B-76003:1996 Wentylacja i klimatyzacja. Filtry powietrza. Klasy jakości PN-EN

Filtr (mechanika)

zarówno z drobin stałych, zanieczyszczeń, jak i (niekiedy) wytrącenie z niej niektórych zanieczyszczeń chemicznych lub biologicznych filtr do kawy jest w istocie odmianą filtra do wody z gęstej bibuły, ma na celu oddzielenie od naparu kawy drobin zmielonego ziarna.

Filtr informacji

zostały określone mianem dokumentów. Dokument jest tutaj rozumiany bardzo szeroko, jako treść mająca znaczenie dla odbiorcy, którą można mu zaprezentować. Definicja formalna filtru informacyjnego Filtr informacyjny jest to czwórka \{D,P,F,R(P,d_j)\}, gdzie : D - zbiór reprezentacji pewnego strumienia

Tekst udostępniany na licencji Creative Commons: uznanie autorstwa, na tych samych warunkach, z możliwością obowiązywania dodatkowych ograniczeń. Zobacz szczegółowe informacje o warunkach korzystania.
Zasady zachowania poufności. O Wikipedii. Korzystasz z Wikipedii tylko na własną odpowiedzialność. Materiał pochodzący z Wikipedii został zmodyfikowany poprzez ograniczenie liczby przypisów. Wikipedia® is a registered tradmark of the Wikimedia Foundation.

filtr cząstek stałych

Filtr cząstek stałych (Nissan M9R)
Filtr cząstek stałych (skrót DPF od ang. diesel particulate filter lub FAP od fr. filtre ? particules) - filtr montowany w układach wydechowych silników wysokoprężnych, oczyszczający gazy spalinowe z cząstek sadzy. Stosowane od 1980 roku a w silnikach samochodowych od 1996 roku. Ich wprowadzenie pozwoliło wyeliminować emisję czarnego dymu, charakterystycznego

więcej o filtr cząstek stałych na pl.wikipedia.org

Zdjęcia - filtr cząstek stałych