elementy metalowo gumowe zawieszenia

Marcin Lewandowski

Gwarancja | Kto da więcej?

Gwarancja | Kto da więcej?

Czy siedem lat gwarancji to najlepsza oferta na naszym rynku? Przejrzeliśmy najpopularniejsze marki pod kątem ochrony zawieszenia. Okazuje się, że to, co dla jednych znaczy 7, dla innych może wyglądać na 2

Mercedes A W169 (2004 - 2012) - opinie Moto.pl

Drugie wydanie Mercedesa A jest dużo bardziej interesujące od strony użytkowej niż pierwsze. Ale też ma swoje wady i sporo kosztuje

Badanie czy przegląd - czym to się różni?

Wielu kierowców myli badanie techniczne z przeglądem okresowym. Czym różnią się i na czym polegają obie te czynności?

Alfa Romeo 156 (1997-2005) - opinie Moto.pl

Alfa Romeo 156 (1997-2005) - opinie Moto.pl

zawieszenia. Na dodatek zużywaniu się tulei towarzyszą nieprzyjemne dźwięki - piski i skrzypienie. Niezbyt trwałe są również gumowe elementy przedniego stabilizatora. Zapraszamy do obejrzenia reklamyAWARYJNOŚĆAlfa Romeo 156 od początku swojej rynkowej kariery miała problemy z awaryjnością. Początkowo dawały o

Toyota Corolla Verso (2001-2009) - opinie Moto.pl

Toyota Corolla Verso (2001-2009) - opinie Moto.pl

zawieszeń są w większości trwałe, a na dodatek łatwo można wymieniać sworznie wahaczy przednich i tuleje metalowo-gumowe. Najgorzej pod względem trwałości wypadają amortyzatory.SilnikiBenzynowce zaliczają się do konstrukcji wyjątkowo mało awaryjnych, podobnie jak ich osprzęt. W wersji 1.8 pojawia się czasem

Renault Laguna I (1993-2000) - opinie Moto.pl

Renault Laguna I (1993-2000) - opinie Moto.pl

100 tys. km trzeba się liczyć z koniecznością poważnego remontu "automatu".ZawieszenieJeśli z okolic przednich kół dochodzą wyraźne i dźwięczne stuki, mogą świadczyć o wybitych tulejach metalowo-gumowych w wahaczach lub uszkodzeniu łączników przedniego stabilizatora. Jeśli są mocne, ale

Renault Laguna III (2007 - 2013) - opinie Moto.pl

Renault Laguna III (2007 - 2013) - opinie Moto.pl

trwałości niektórych elementów. Laguna III nie jest wyjątkiem. W przednim zawieszeniu szybko zużywają się łączniki stabilizatora i sworznie wahaczy. Wciąż trzeba się liczyć ze zużyciem tulei metalowo-gumowych belki tylnego zawieszenia, ale na szczęście ich trwałość jest sporo lepsza niż w Lagunie

Honda Accord (1993-1998) - opinie Moto.pl

Honda Accord (1993-1998) - opinie Moto.pl

niedomagają, a są dość kosztowne. Wymiana samych tulei metalowo-gumowych nie zawsze się opłaca, bo elementy wymienne przeważnie są słabej jakości. Kierowcy, jeżdżący dynamicznie muszą liczyć się z szybkim zużyciem klocków i tarcz hamulcowych.SilnikSilniki są trwałe i niezawodne, choć hałaśliwe na wysokich

Toyota Camry (1991 - 2001) - opinie Moto.pl

Toyota Camry (1991 - 2001) - opinie Moto.pl

egzemplarz wymaga więc wyjątkowej czujności od kupującego. Podwozie Zawieszenia Camry to konstrukcje, w których część elementów odznacza się wysoką trwałością, a część trzeba wymieniać dość często. Na szczęście słabych punktów jest mało. Należą do nich metalowo-gumowe tuleje wahaczy i gumowe elementy

Chevrolet Lacetti (2003-2008) - opinie Moto.pl

Chevrolet Lacetti (2003-2008) - opinie Moto.pl

zawieszenia. W razie potrzeby można łatwo i tanio wymienić same tuleje metalowo-gumowe i sworznie w przednich wahaczach.SilnikiJednostki napędowe to mocny punkt modelu Lacetti. Są trwałe i niezawodne, osiągają wysokie przebiegi bez większych problemów. Jeśli już pojawiają się problemy to najczęściej dotyczą

Ford Mondeo (1996-2001) - opinie Moto.pl

Ford Mondeo (1996-2001) - opinie Moto.pl

mogą sprostać elementy przedniego zawieszenia. Szczególnie szybko wybijają się metalowo-gumowe tuleje wahaczy, łączniki stabilizatora, końcówki drążków kierowniczych i gniazda kolumn resorująco-tłumiących Układ kierowniczyTypową usterką są luzy w przekładni kierowniczej. NadwozieW starszych

Opel Astra I (1991-2002) - opinie Moto.pl

Opel Astra I (1991-2002) - opinie Moto.pl

, podłużnice przy zbiorniku paliwa i elementy nośne pod silnikiem. Opel Astra III (2004-2011)PodwozieElementy zawieszeń są nadzwyczaj trwałe, nawet na polskich drogach. Wytrzymują ponad 100 tys. km, a przy spokojnej, uważnej jeździe nawet więcej. Jako pierwsze wymiany wymagają zazwyczaj tuleje metalowo-gumowe

Fiat Stilo (2001-2008) - opinie Moto.pl

Fiat Stilo (2001-2008) - opinie Moto.pl

wysokoprężnych awaryjne są dwumasowe koła zamachowe. Można też spodziewać się uszkodzeń turbosprężarki.ZawieszenieEgzemplarze z pierwszych lat produkcji miały problemy z belką tylnego zawieszenia. Nadzwyczaj szybko wybijały się w niej nie wymienne tuleje metalowo-gumowe, wymuszając wymianę kompletnej belki. Tego

Lancia Y (1985-2011) - opinie Moto.pl

Lancia Y (1985-2011) - opinie Moto.pl

jedynie amortyzatory. Gorzej wygląda trwałość tylnego zawieszenia w wersji Y z lat 1995-2003. Łożyska wahaczy są słabo zabezpieczone przed wilgocią. Szybko korodują i wymagają wymiany. Niską żywotność mają również amortyzatory oraz metalowo-gumowe łączniki wahaczy. Przed zakupem trzeba koniecznie

Citroen Xsara Picasso (1999-2008) - opinie Moto.pl

Citroen Xsara Picasso (1999-2008) - opinie Moto.pl

eksploatację na dziurawych polskich drogach. Często trzeba wymieniać łączniki stabilizatora i sworznie przednich wahaczy (stanowią komplet z wahaczami, wymiana jest droga). Niewiele więcej wytrzymują metalowo-gumowe tuleje wahaczy tylnych. Małą trwałość mają oryginalne amortyzatory. Podczas jazdy próbnej

Audi A4 (1994-2004) - opinie Moto.pl

Audi A4 (1994-2004) - opinie Moto.pl

. Z kolei w dieslach słabym punktem są koła zamachowe.ZAWIESZENIEKłopoty z trwałością przedniego zawieszenia to domena egzemplarzy produkowanych do 2000 r. Najsłabszym punktem są metalowo-gumowe tuleje aluminiowych wahaczy, wymiana kompletnych elementów, niestety, sporo kosztuje. Po modernizacji w

Fiat Punto (1993-1999) - opinie Moto.pl

Fiat Punto (1993-1999) - opinie Moto.pl

bagażnika.PodwozieTrwałość elementów przedniego zawieszenia w Punto nie odbiega od przeciętności. Przyśpieszonego zużycia można spodziewać się ze strony metalowo-gumowych tulei przy belce tylnego zawieszenia. Naprawy podwozia są jednak proste i tanie.SilnikiJednostki napędowe mają opinie trwałych i mało awaryjnych. Jeśli

Fiat Punto (1999-2005) - opinie Moto.pl

Fiat Punto (1999-2005) - opinie Moto.pl

po przebiegu 30 tys. km. Podczas oględzin trzeba koniecznie odbyć jazdę próbną. Ślizganie się sprzęgła albo trudności z włączaniem biegów to zapowiedź sporych wydatków.ZawieszenieTuleje metalowo-gumowe w zawieszeniu nie należą do trwałych, a wymiana jest dość kosztowna. Łatwiej (i taniej) można

Opel Astra III (2004-2011) - opinie Moto.pl

Opel Astra III (2004-2011) - opinie Moto.pl

szczególnie kłopotliwe. Elementy podlegające najszybszemu zużyciu osiągają przyzwoite przebiegi a ich wymiana nie jest szczególnie kosztowna. Wystarczy zaopatrzyć się w typowe i niedrogie elementy (łączniki stabilizatora, końcówki drążków kierowniczych, sworznie oraz metalowo-gumowe tuleje przednich wahaczy

Renault Clio (2005 - 2012) - test | Opinie Moto.pl

Renault Clio (2005 - 2012) - test | Opinie Moto.pl

zestrojone i zapewniają bardzo dobry komfort jazdy. Nie są jednak trwałe. Szybko wybijają się górne łożyska kolumn przedniego zawieszenia, metalowo-gumowe tuleje przednich wahaczy i łączniki stabilizatora. Mało trwałe są też łożyska piast kół. Przednie można wymienić tanio, tylne są zespolone z tarczami i

BMW 3 (1990-1998) E36 - opinie Moto.pl

BMW 3 (1990-1998) E36 - opinie Moto.pl

się newralgiczne elementy zawieszeń: metalowo-gumowe tuleje i sworznie wahaczy, przekładnia kierownicza (początkowo są tylko wycieki), amortyzatory (zwłaszcza tylne). Układ hamulcowyWersje z mocniejszymi silnika mi legitymują się bardzo dobrymi osiąga mi. Ich hamulce wystawiane są często na trudną

Renault Scenic II (2003-2010) - opinie Moto.pl

Renault Scenic II (2003-2010) - opinie Moto.pl

przedniego zawieszenia. Delikatne są również sworzenie wahaczy i silentbloki wahaczy. Jednak konstrukcja zawieszeń sprzyja tanim naprawom. Zarówno sworznie jak i tuleje metalowo-gumowe można wymieniać jako pojedyncze części.Instalacja elektrycznaPodobnie jak u poprzednika, może się tu zdarzyć niemal wszystko

TOP 10 | Samochody za 3500 zł

TOP 10 | Samochody za 3500 zł

się na wymianę elementów metalowo-gumowych zawieszenia. Oryginalne części do Mazdy nie należą do tanich, chociaż z pomocą przychodzi szeroka oferta zamienników. Warto uważać na objawy awarii uszczelki pod głowicą i automatycznej skrzyni biegów.Szczegóły ogłoszenia i więcej zdjęć: Ford Probe 2.2 1991

Land Rover Freelander (1997-2006) - opinie Moto.pl

napędowego, psuje się też siłownik w układzie hydraulicznego uruchamiania sprzęgła. Przy okazji wizyty w warsztacie można dokonać oceny również tych elementów. Ich stan trudno ocenić podczas jazdy próbnej.ZawieszenieNiespecjalnie trwałe są tuleje metalowo-gumowe tylnych wahaczy, sworznie przednich wahaczy

Citroen Xsara Picasso (1998-2006) - opinie Moto.pl

latach nadają się do wymiany. Ale nawet po ich wymianie mogą wystąpić problemy. Jeśli pozostawiono stare, zużyte wieszaki gumowe, można spodziewać się ich pękania. Części układu wydechowego pozbawione odpowiedniego podwieszenia dokuczliwie stukają. Jazda próbna pomoże wychwycić taką wadę. Zawieszenie

Citroen C4 - test | Pierwsza jazda

akustyczną, silnik i kabina otrzymały grubsze maty wygłuszające, za-montowano nowe uszczelki drzwi oraz poprawiono elementy metalowo gumowe w zawieszeniu kół i silnika. Szmery, które pozostały można łatwo zagłuszyć sprzętem firmy Denon.Poza tym Citroen daje się łatwo konfigurować. Masz np. do wyboru 4

Fiat Uno (1983-2002) - opinie Moto.pl

automatyczna, bezstopniowa skrzynia przekładniowa w wersji Selecta.ZawieszenieTylne zawieszenie nie sprawia większych problemów, za to przednie wystawia nerwy na ciężką próbę. Szybko wbijają się metalowo-gumowe tuleje wahaczy, końcówki drążków kierowniczych i poduszki górnego mocowania kolumn resorująco

Jeep Grand Cherokee (1998-2009) - opinie Moto.pl

wówczas wadliwy system aktywacji bocznych poduszek powietrznych. Wiosną 2007 r. najpierw eliminowano możliwość przegrzewania się systemu podgrzewania siedzeń, a potem wymieniano elementy przedniego zawieszenia narażone na przyśpieszoną korozję. Latem 2007 r. przeprogramowywano sterownik ABS, by nie

Citroën Saxo (1996-2003) - opinie Moto.pl

kilkaset złotych.ZawieszenieUkład jezdny w Saxo nie lubi polskich dróg. Szybko wybijają się sworznie przednich wahaczy (można wymienić same sworznie) i tuleje metalowo-gumowe (tzw. silentblocki). Ten proces ma jeszcze szybszy przebieg w dieslach ze względu na większą masę silnika. Niezbyt trwałe są również

Citroën C3 (2001-2009) - opinie Moto.pl

próbnej trzeba koniecznie sprawdzić działanie przekładni.ZawieszenieElementy podwozia nie są szczególnie trwałe. Najszybciej zużywają się łączniki stabilizatora, nieco później sworznie i metalowo-gumowe tuleje wahaczy. Amortyzatory mogą wymagać wymiany nawet po 50 tys. km. W egzemplarzach z lat 2002-03

Renault Espace (1991-2002) - opinie Moto.pl

jego osprzętu może pochłonąć ponad 2 tys. zł.ZawieszenieSzczególnie delikatne są elementy przedniego zawieszenia w Espace II generacji. Na polskich drogach szybko wybijają się sworznie wahaczy, tuleje metalowo-gumowe, amortyzatory. W autach III generacji przednie zawieszenie ma znacząco wyższą trwałość

Auto za 5 tys. zł

obejrzeć także podłogę i przygotować się na wymianę elementów metalowo-gumowych zawieszenia. Oryginalne części do Mazdy nie należą do tanich, chociaż z pomocą przychodzi szeroka oferta zamienników. Warto uważać na objawy awarii uszczelki pod głowicą i automatycznej skrzyni biegów.Ford Probe - ogłoszenia

Renault Clio (1990-98) - opinie Moto.pl

któreś z kół nie jest gorące.ZawieszeniePrzednie zawieszenie Clio cieszy się złą sławą. Na dziurawych polskich drogach wymaga częstej wymiany końcówek drążków kierowniczych, tulei metalowo-gumowych i amortyzatorów. Nietrwałe są także łożyska w piastach kół.Instalacja elektrycznaOsprzęt elektryczny jest

Daewoo Nubira (1996-2002) - opinie Moto.pl

łączniki przedniego i tylnego stabilizatora oraz tuleje metalowo-gumowe w przednich wahaczach. Na szczęście nie trzeba już wymieniać kompletnych wahaczy jak dawniej. Z korzyścią dla portfela wymienia się jedynie tuleje. Podczas jazdy próbnej trzeba wychwycić luzy w zawieszeniu (samochód jest niestabilny

Toyota Avensis II (2002-2008) - opinie Moto.pl

metalowo-gumowe tuleje wahaczy poprzecznych tylnej osi. Podczas jazdy próbnej trzeba koniecznie sprawdzić, czy z tyłu nie ma podejrzanych stuków. Z przodu newralgicznym punktem jest przekładnia kierownicza. Co prawda szybkie wybicie przekładni było charakterystyczne dla pierwszych roczników Avensisa II

Volvo S40/V40 (1995-2004) - opinie Moto.pl

zużywają się tuleje metalowo-gumowe przednich wahaczy, łączniki stabilizatora oraz elementy gumowe w punktach mocowania stabilizatora przedniej osi. Ciekawostkę stanowi to, że zmodernizowane w 1998 r. górne mocowania kolumn przedniego zawieszenia są mniej trwałe od stosowanych wcześniej. Wielowahaczowe

Nissan Terrano II (1993-2007) - opinie Moto.pl

elementów zawieszeń nie budzi zastrzeżeń. Częste wypady w teren powodują szybkie zużycie końcówek drążków kierowniczych oraz metalowo-gumowych tulei i sworzni wahaczy. W terenie szybko kończą swój żywot także ograniczniki skrętu. Jazda próbna pozwoli wychwycić ewentualne stuki świadczące o zużyciu elementów

Toyota RAV 4 (1994-2005) - opinie Moto.pl

hamulcowyTrzeba się liczyć z szybkim zużyciem przednich tarcz hamulcowych i współpracujących z nimi klocków hamulcowych.ZawieszenieNajmniej trwałymi elementami zawieszenia przedniego są tuleje metalowo-gumowe. W tylnym zawieszeniu łatwo odkształcić dość delikatne wahacze poprzeczne. Dobrą opinią nie cieszy się

Citroën Xsara (1997-2006) - opinie Moto.pl

z tyłu podatne zawieszenia samosterujące poprawiające własności jezdne auta w pewnych warunkach. Belkę tylnego zawieszenia osadzono w elementach gumowych, umożliwiających samoczynne wychylanie się tylnej osi o niewielki kąt (1-1,5 stopnia). Mówiąc obrazowo, tylne koła skręcane są w tę samą stronę

Renault Laguna I (1993-2000) - opinie Moto.pl

się do specjalisty.ZawieszenieJeśli z okolic przednich kół dochodzą wyraźne i dźwięczne stuki, mogą świadczyć o wybitych tulejach metalowo-gumowych w wahaczach lub uszkodzeniu łączników przedniego stabilizatora. Jeśli są mocne, ale bardziej stłumione i głuche, należy sprawdzić poduszki pod belką

Mercedes klasy C (1993-2000) - opinie Moto.pl

centralny zamek.ZawieszenieNiemiecka solidność na polskich drogach poddana jest srogiej próbie. Wyboje i nierówności nic sobie nie robią z prestiżu Mercedesa. Szybko zużywają się sworznie i metalowo-gumowe tuleje przednich wahaczy, końcówki drążków kierowniczych, tuleje zwrotnic w tylnym zawieszeniu. Luzy w

Ford Fiesta (1995-2001) - opinie Moto.pl

Fiesty trzeba zwrócić uwagę na ogniska korozji. Przede wszystkim pojawiają się one na nadkolach, dolnych krawędziach drzwi oraz na przedniej i tylnej pokrywie.ZawieszeniePodwozie stanowi najsłabszy punkt Fiesty, zwłaszcza na tak dziurawych drogach jak w Polsce. Regularnie trzeba wymieniać metalowo-gumowe

Seat Ibiza (1993-2002) - opinie Moto.pl

pokrywy bagażnika.Układ wydechowyKorozja chętnie atakuje tłumiki wydechu. Przerdzewiałe elementy mogą się urywać.ElektronikaAwaryjne są immobilisery oraz elektronika zarządzająca silnikiem. W 1999 r. zmieniono oprogramowanie, eliminując wiele problemów.ZawieszenieNajmniej trwałe są tuleje metalowo-gumowe

Volkswagen Passat B5 (1996-2005) - opinie Moto.pl

turbodiesli są również turbosprężarki i alternatory. W doładowanych silnikach benzynowych 1.8 szwankuje system smarowania turbiny.ZawieszenieTrudów eksploatacji na polskich drogach nie wytrzymują wahacze przedniego zawieszenia. Szybko wybijają się w nich tuleje metalowo-gumowe. Nietrwałe są również końcówki

Audi A4 (1994-2004) - opinie Moto.pl

sterowniki szyb bocznych oraz alternatory. Początkowo awaryjne były również reflektory ksenonowe (1999 r.).ZawieszenieKłopoty z trwałością przedniego zawieszenia to domena egzemplarzy produkowanych do 2000 r. Najsłabszym punktem są metalowo-gumowe tuleje aluminiowych wahaczy, wymiana kompletnych elementów

Honda Civic (1995-2001) - opinie Moto.pl

; mają bardzo trwałe podwozia. Nawet na polskich drogach ich zawieszenia mogą wytrzymać ponad 150 tys. km. Mniej trwały jest produkowany na Wyspach Brytyjskich fastback. Znacznie wcześniej trzeba w nim wymieniać tuleje metalowo-gumowe wahaczy, końcówki drążków kierowniczych, elementy stabilizatora

Opel Frontera (1991-2004) - opinie Moto.pl

kaprysić. Zaniki napięcia odpowiedzialne są za brak działania tylnych lamp i kierunkowskazów. Zawodzą przewody zapłonowe, elektryczna pompa paliwa, alternator, immobiliser.ZawieszenieNajsłabszymi elementami podwozia są z pewnością metalowo-gumowe tuleje przednich wahaczy. Szczególnie szybko wybijają się

Audi A6 (1994-2004) - opinie Moto.pl

kierownicą, najlepiej podczas jazdy próbnej.PodwozieNajwięcej uwagi trzeba poświęcić metalowo-gumowym tulejom przednich wahaczy i końcówkom drążków kierowniczych. Te elementy najszybciej ulegają zużyciu.AwaryjnośćMimo ekskluzywnego charakteru Audi A6 bardzo odstaje od najlepszych aut rankingów niezawodności

Citroën C4 Picasso vs. Opel Zafira

przechyla się, co nie jest regułą przy wysokich nadwoziach. C4 Picasso jest twardsze, niż można by się spodziewać po francuskim samochodzie. Na naszych dziurawych drogach słychać jednak czasami stuki dobiegające z elementów metalowo-gumowych. Sytuację poprawia dopiero dostępne za dopłatą tylne zawieszenie

Fiat Punto II (1999-2010) - opinie Moto.pl

przeniesienia napędu w Punto jest sprzęgło. Docisk nader często nadaje się do wymiany już po przebiegu 30 tys. km. Podczas oględzin trzeba koniecznie odbyć jazdę próbną. Ślizganie się sprzęgła albo trudności z włączaniem biegów to zapowiedź sporych wydatków.ZawieszenieTuleje metalowo-gumowe w zawieszeniu nie

Citroen Saxo (1995-2004) - opinie Moto.pl

zakrętach) kosztującego kilkaset złotych.ZawieszenieUkład jezdny w Saxo nie lubi polskich dróg. Szybko wybijają się sworznie przednich wahaczy (można wymienić same sworznie) i tuleje metalowo-gumowe (tzw. silentblocki). Ten proces ma jeszcze szybszy przebieg w dieslach ze względu na większą masę silnika

Fiat Bravo/Brava (1995-2001) - opinie Moto.pl

stabilizatora oraz metalowo-gumowe elementy wahaczy. Niektóre warsztaty proponują regenerację zużytych wahaczy, ale naprawa nie jest tutaj przewidziana przez producenta. Wahacze powinny być wymienione w całości. Dariusz Dobosz

Volkswagen Golf III (1991-1999) - opinie Moto.pl

biegów.ZawieszenieNajszybciej zużywają się tuleje metalowo-gumowe oraz sworznie przednich wahaczy, ale koniecznie trzeba zbadać również kondycję łożysk przednich kolumn resorująco-tłumiących. W tylnym zawieszeniu warto przyjrzeć się sworzniom w punktach mocowania belki skrętnej do nadwozia.AwaryjnośćWedług najnowszego rankingu

Seat Altea XL 2,0 TDI - Minivan powiększony

odporna na wzdłużne pofałdowania jezdni -w ogóle się nie buja. Efektem ubocznym jest wyraźnie ograniczony komfort resorowania. Na szczęście trafnie dobrane tuleje metalowo-gumowe sprawiają, że nierówności są amortyzowane cicho, nic nie tłucze (przynajmniej w aucie nowym). Niemniej wstrząsy przedostają się

Alfa Romeo 159 3,2V6 Q4

. Najwyraźniej wprowadzone zmiany w tym lepsze łączniki metalowo-gumowe oraz solidniejsze materiały do budowy samych wahaczy poskutkowały. Jednak dopiero tysiące kilometrów pozwolą zweryfikować czy udało się wreszcie pozbyć bolączek w postaci popiskujących wahaczy albo przedwcześnie zużywających się

Re: Zimowy paraliż. 2 godz. do domu. Będzie kontr

elementy metalowo-gumowe w zawieszeniu (bardziej miękka guma) -zmiana zbieżności kół -wymiana układu kierowniczego na zimowy -wymian skrzyni biegów, mostu aby mieć krótsze biegi -dodatkowo docieploną karoserię -webasto -zwiększoną nagrzewnicę kabinową, lepsze nawiewy -dodatkowo zakonserwowane podwozie i

Re: Podwoziowe obowiązki

Przy naszych drogach przegląd zawieszenia trzeba robić co 10-15 tysięcy kilometrów i zawsze po zimie, gdy drogowcy już w miarę połatają dziury. Przegląd robi się za przysłowiową flaszkę na "trzęsawce" na dowolnej stacji diagnostycznej. Wymiana elementów metalowo-gumowych też kosztuje

Re: stary czy nowy

akcesoriów, nowe amortyzatory, sprężyny, nowe części metalowo-gumowe zawieszenia, nowe tłumiki, nowe filtry, nowe płyny eksploatacyjne, nowe świece zapłonowe, nowe wtryskiwacze - i tak dalej, i tak dalej. Kupując samochód używany musisz liczyć się z tym, że będziesz musiał wymienić te elementy szybciej niż w

Re: Opel Omega A (1986 - 1994)

metalowo-gumowe zawieszenia, itp. To, czy jesteś w stanie wykonać poważniejsze naprawy nie ma znaczenia w 20-letnim trupie, bo koszt takiej naprawy przekracza wartość samochodu, więc jak się taka awaria przytrafia, to wybierają "naprawę" przez zmianę silnika na "nowy" ze złomu, albo

Re: kombi-najlepsze z najtanszych

Miałem siedem lat Peugeota 406 1,8B -wygoda i niezawodność. Tylko po większych przebiegach koniecznie do sprawdzenia stan elementów metalowo-gumowych w zawieszeniu.Popytaj też o diesle (ja nie miałem- to się nie wypowiadam)

Re: Stuki z tyłu przy poprzecznych nierównościach

Nie wiem jaka jest konstrukcja zawieszenia tylniego Almery, ale na mój gust do wymiany kwalifikują się elementy metalowo gumowe w zawieszeniu (silentblocki).

Re: Skoda Greenline II | Pierwsza jazda

Świetne źródło oszczędności na polskich dziurawych drogach. Urwane osłony, wahacze, szybsze zużycie elementów metalowo-gumowych. Oszczędność na całego. > systemy start & stop Tak, rozruszniki, akumulatory. Czysta oszczędność. Za oszczędnością oczywiście idzie ekologia. Każdą wymienioną część trzeba

Re: Jak często naprawiacie zawieszenie w swoich a

Volvo S60 z lutego 2003r 43 tyś km, wymienione po 20 tyś łączniki metalowo gumowe drążka poprzecznego przedniego. Po 40 tyś. wymienione łączniki metalowo gumowe drążka poprzecznego tył. Ten samochód nie jest zaprojektowany na nasze drogi jeśli chodzi o zawieszenie.Posądzam że po 100 tyś to

Re: Mondeo ST220

Gość portalu: hen napisał(a): > Wiem bo przejechałem 30.000km i szczerze polecam. Nie ma problemów z zawieszeniem? Nie padają elementy metalowo-gumowe? Pzdr Niknejm

Citroen Xsara Picasso (1999-2008)

, wymiana jest droga). Niewiele więcej wytrzymują metalowo-gumowe tuleje wahaczy tylnych. Małą trwałość mają oryginalne amortyzatory. " Układ hamulcowy: "Szybko zużywają się przednie klocki hamulcowe, zwłaszcza w wersjach z silnikami wysokoprężnymi. Wymiana może być konieczna już po 20 tys. km

Re: 156 zawieszenie tył

Witam! W bieżącym tygodniu naprawiałem całe tylne zawieszenie 156. Fachura na szarpakach stwierdził do wymiany wszystkie elementy zawieszenia. Po rozkręceniu wszystkiego okazało się, że do wymiany są dwa łączniki stabilizatora ( 75 zł jeden - przepłacony, są po 35 zł - oryginał jest plastikowy

Re: Kilka pytań o Xsara 2.0 Diesel

> Mam pytanie to posiadaczy Citroena Xsara w Dieslu 2.0 90 KM Nie jestem posiadaczem,a Xsara nie występowała w kolorze "Diesel";) Niezły samochód.Ogólnie trwały,nie rdzewieje,a szybko kończą się standardowe dla Citroena części-tarcze hamulcowe,ukł. wydechowy,elementy gumowe/metalowo-gumowe

Re: Jakie auto do 4000zl ekonomiczne.??

Civic 1,3 (D13B1) moj po zagazaowaniu palił ok. 8l LPG na 100km bez znaczenia w jakich warunkach. I prawie całkiem bezawaryjny (nie licząc awarii wywołanych stuknięciem wielkiego kundla :))... przez 200tys. km zepsuł się tylko jeden przegub no i trzeba było wymienić elementy metalowo gumowe w

Wojewoda: przyjrzyjcie się stacjom diagnostycznym

wystepującym w samochodach , starych czy nowych, są uszkodzenia elementów zawieszenia pojazdu , czyli tuleje metalowo gumowe. Zawsze wg. diagnostów są uszkodzone . Klient jedzie do warsztatu , a prawdziwy mechanik stwierdza ,że sa dobre. Diagnoza wynika z badania na tz. szarpakach , szarpie samochodem az

stuki

(np. elementów metalowo-gumowych). Również mechanik podczas oglądania samochodu nie stwierdził jakiś uszkodzeń. Co może być przyczyną stuków? Pozdrawiam Robert.

Re: strucle jednak rzadza

Gość portalu: GrandeProffessore napisał(a): > problemy to moze masz w swojej starej hondzie albo jarisie ale wstyd napisac > ze prawiejaponczyk sie psuje, hehe Jeśli sugerujesz, że w Yarisie jest zawieszenie wielowahaczowe (z licznymi elementami metalowo-gumowymi), to ciutek

Re: Bezawaryjność Toyoty vs. usterkowość Renault

117tys..: - przy ok. 140tys sworzeń wahacza w prawym kole - przy 160 tys wymiana sprzęgła - przy 200 tys wymiana rozrządu (planowana) + amorki + elementy metalowo gumowe zawieszenia i końcówki drążków do 300 tys... NIC.. teraz jeździ kuzynka i nadal NIC ------------------- SuDoKu... wciąga :) Trochę

Re: Opel Astra - pierwsza jazda

dodatkowych elementów, tylne zawieszenie Astry waży i kosztuje mniej niż zawieszenie wielowahaczowe. Ponadto, mniejsza liczba połączeń metalowo-gumowych zapewnia większą trwałość zawieszenia podczas eksploatacji pojazdu na drogach o gorszej nawierzchni. Mniej elementów, mniej problemów.Co do golfa to

Re: objawy uszkodzenia amortyzatora

Witam. Jestem laikiem w tych sprawach (amortyzatory) ale czy te skrzypienia moga pochodzic od np. wachacza lub mocowania tego wachacza. Wiem ze mocowany jest za pomoca elementów metalowo gumowych. Tak wiec czy w rachube moze wchodzic wachacz? I jeszce jedno pytanie - czy np wymiana wachacza musi

Re: HONDA - koszt utrzymania... takie jak inne

Do Hondy również prelude jest masa zamienników które kupujesz w Japan Cars. Kosztują tyle co cześci do innych samochodów.... tylko, że rzadzej bęziesz je wymieniał. mały przegląd kosztuje ok. 500zł z filtrami i olejem. to co może sie dziać z Hondą to problemy z zawieszeniem a właściwie z elementami

Re: Opel Omega 1997

Jeżdziłem takim w wersji kombi.Od 1997 poprawiono mankamenty m.in. wrazliwośc na korozję.Moja ,oprócz pompy wodnej po ok. 90000 km i wymiany elementów zawieszenia / tuleje metalowo - gumowe/ - po ok. 100000 , bez awarii.Silnik nieco za slaby na tę wielkość , ale przy operowaniu biegami radzi

Re: proszę o opinie - honda civic vtec-e

Przy tym przebiegu to silnik hondy dopiero zaczyna się docierać ;)) Gorzej z zawieszeniem... jesli autko jeździło po polskich drogach to czeka cię wymiana amorków (komplet Kayaby to ok. 600zł) i elementów metalowo gumowych. Jesli autko nie było stukane to nie będziesz miał z nim ŻADNYCH problemów

Re: honda sciaga

?. Samochod nie mial zadnego wypadku. A nie grzeje Ci się bardziej prawa felga od lewej (z przodu) - hamulce? Sprawdziłeś ciśnienie w oponach (równe, czy nie)? W ostatniej kolejności sprawdź zawieszenie - wszystkie elementy metalowo-gumowe. Pzdr Niknejm

Re: alfa romeo gtv

. niezwykle trwałe elementy silentbloków wykonane z polimerów. Oferują je nieautoryzowane serwisy. Są zdecydowanie lepsze niż klasyczne metalowo - gumowe. -- rafal.gtv forum.gazeta.pl/forum/71,1.html?f=14687

Re: Opinia o używanych Daewoo - Nubira, Lanos ...

nastoletniego złoma. Opinie o Lanosie są dobre, do Nubiry I są zastrzeżenia co do zawieszenia (nasze "drogi" szybko wykańczają elementy metalowo-gumowe), natomiast II już bez zastrzeżeń. Ale jak dla mnie ta kampania anty DU jest jak najbardziej poztywna: - złodzieje tego nie kradną (bo wstyd) - będę

...i odpowiedź ;-)

zawieszenie tych aut dobrze wytrzymuje nasze drogi? No to zawieszenie masz takie, jak u mnie. :-) Jak dotąd, po 80000km wymieniłem dwie tuleje metalowo-gumowe przednich wahaczy. Koszt w ASO - 300zł z wymianą. Czyli zawieszenie wytrzymuje :-) A przy tym jest to zawieszenie dwuwahaczowe, duża rzadkość w tej

Re: Kierowco, przestań wyć

jest historia z układem zawieszenia pojazdu, amortyzatory, elementy metalowo-gumowe... Wymianiając je na odpowiednio utwardzone, z możliwością regulacji i doboru parametrów ich pracy do nawierzchni, bardzo znacząco poprawia się "trzymanie" samochodu w zakrętach, skraca się droga hamowania

Re: ALFA 156 - proszę o opinie.

. niszczą się szybko elementy metalowo-gumowe w wahaczach, a specyfika jest taka, ze trzeba wymieniać zaraz cały wahacz, a to jest dość drogie. Zwłaszcza, że z przodu masz podwójne wahacze (jak w wyścigówce :)))) ). Za to sprawne zawieszenie działa idealnie: wóż się trzyma drogi jak przyklejony, wydaje

Re: Co kupić za 15 tyś. ?

wypadku! Sprowadzony do Polski w 1996r., od początku serwisowany u p. Mariana Chawryńskiego w Warszawie. Przebieg 205.000km, stan idealny! – w ostatnich dwóch latach wymieniono: komplet hamulców, sprzęgło, komplet tłumików, amortyzatory przednie, elementy metalowo-gumowe przedniego zawieszenia

159 - garść spostrzeżeń :)

miękkie ani za twarde - dla mnie idealna charakterystyka w tej klasie . Oczywiście na warszawskich bezdrożach nie ma bezszelestnej pracy wahaczy , ale chyba twardośc elementów metalowo - gumowych jest dobrze dobrana. Oczywiście o przyszłościowej bezawaryjnosci mowy nie ma :) Maszynka z dieslem , o

Re: Skrzypiące przednie zawieszenie

Proponuje sprawdzić element metalowo-gumowy pomiędzy wachaczem i wózkiem.

Re: ford galaxy?

tyle głosy krytyki w stosunku do awaryjności forda są raczej stonowane. Najczęściej dającymi się we znaki są metalowo-gumowe elementy zawieszenia, które w potyczce z polskimi drogami kapitulują stosunkowo szybko. W pechowych egzemplarzach zdarzyć się mogą usterki skrzyń biegów. Łatwo poddaje się np

Re: zawieszenie

Dziękuję za informacje. Póki co nie ściąga przy hamowaniu, ale czasami stuka. Czy wymiana tych elementów metalowo-gumowych jest kłopotliwa? Pozdrawiam Robert.

Trzypunktowy układ zawieszenia

Trzypunktowy układ zawieszenia (TUZ) – układ dźwigniowy stosowany w ciągnikach rolniczych do agregowania maszyn i urządzeń zawieszanych na hydraulicznym podnośniku. Układ taki umożliwia podnoszenie narzędzi w położenie transportowe i odpowiednie ustawienie go w położeniu roboczym. Narzędzia

Amortyzator

można podzielić na: hydrauliczne, pneumatyczne, hydropneumatyczne, magnetyczne, elektomagnetyczne, cierne, powietrzne, elastomerowe, sprężynowe, gumowe. W pojazdach (samochodach, motocyklach, rowerach) amortyzatory stosuje się w celu zmniejszenia kołysania resorowanego nadwozia, oraz zapobiegania oderwaniu koła

Wahacz

jako element maszyn zwłaszcza w motoryzacji. Jest używany jako element zawieszenia pojazdów od osi najczęściej odizolowany silentblokami (tulejami metalowo-gumowymi) w celu wytłumienia drgań przenoszonych z nawierzchni, po której pojazd się porusza.

Zawieszenie pojazdu

koło – odpowiadają za prowadzenie, skok i geometrię zawieszenia – np. wahacz, drążek poprzeczny (np. drążek Panharda) lub wzdłużny, elementy resorujące (np. resor piórowy lub sprężyna śrubowa), elementy tłumiące (amortyzator). Ze względu na budowę zawieszenie dzielimy na: zależne

Resor

Resor – element resorujący, który najczęściej ma postać sprężyny wielopłytkowej utworzonej z płaskowników stalowych, zwanych piórami.Pióra resoru wykonuje się głównie ze stali sprężynowej oraz poddaje się obróbce cieplnej i niekiedy kulowaniu. Pióra mogą być wykonane również z tworzyw sztucz

Tekst udostępniany na licencji Creative Commons: uznanie autorstwa, na tych samych warunkach, z możliwością obowiązywania dodatkowych ograniczeń. Zobacz szczegółowe informacje o warunkach korzystania.
Zasady zachowania poufności. O Wikipedii. Korzystasz z Wikipedii tylko na własną odpowiedzialność. Materiał pochodzący z Wikipedii został zmodyfikowany poprzez ograniczenie liczby przypisów. Wikipedia® is a registered tradmark of the Wikimedia Foundation.