dobry oszczędny silnik benzynowy

Marcin Lewandowski

Suzuki SX4 S-Cross 1.6 DDiS 4WD Elegance | Test długodystansowy cz. VI | Pod maską

Suzuki SX4 S-Cross 1.6 DDiS 4WD Elegance | Test długodystansowy cz. VI | Pod maską

Moto-kardiologia - zaglądamy pod maskę SX4 S-Cross, by przyjrzeć się sercu naszego długodystansowego Suzuki

Peugeot 207 (2006 - 2012) - opinie Moto.pl

Model 207, zgrabne auto miejskie, to większy i wygodniejszy następca popularnej kiedyś "dwieścieszóstki"

Saab 9-3 (1998-2003) - opinie Moto.pl

Stanowił kontynuację modelu 900 i nie różnił się od niego w istotny sposób. Jednak 9-3 zyskał na jakości, wyposażeniu i komforcie

Skoda Octavia II (2004 - 2013) - opinie Moto.pl

Skoda Octavia II (2004 - 2013) - opinie Moto.pl

elektrycznych. Co wybrać ? Pod względem silnikowym, im prościej - tym lepiej. Najbardziej godne polecenia jednostki napędowe to benzynowiec 1.6 (102 KM) i turbodiesel 1.9 TDI (105 KM). Obie propozycje są oszczędne, trwałe i mało awaryjne. Dodatkową zaletę silnika 1.6 stanowi dobra współpraca z autogazem (LPG

Co oferuje rynek w segmencie C?

Co oferuje rynek w segmencie C?

| Pierwsza Jazda Honda Civic 1.6 i-DTEC | Test | Oszczędnie Honda Civic Tourer - Test | Powrót w dobrym stylu Naszym zdaniem: Honda Civic to bardzo dobry, a do tego niezawodny samochód. Doskonałe podwozie usatysfakcjonuje kierowców o sportowej żyłce, niestety silnik 1.8 i-VTEC może nie zaspokoić ich ambicji

BMW 7 (1994-2001) E38 - opinie Moto.pl

BMW 7 (1994-2001) E38 - opinie Moto.pl

z masłem, bowiem podwozie potrafi sprostać osiągom samochodu. Trzeba się jednak liczyć ze sporymi wydatkami na paliwo, oszczędni powinni sięgnąć po jeden z silników wysokoprężnych. Ze sporymi kosztami trzeba się liczyć również w serwisie. Dla dobra auta lepiej korzystać tylko z renomowanych

Skoda Fabia II (2007-2013) - opinie Moto.pl

Skoda Fabia II (2007-2013) - opinie Moto.pl

, podrzędny serwis nie zagwarantuje utrzymania auta w dobrej kondycji bez poważnych awarii. Skoda Fabia RS na Passo dello Stelvio Historia modelu 2007 - premiera modelu, wersja hatchback 5d, silniki benzynowe 1.2 (60 lub 70 KM), 1.4 (86 KM) i 1.6 (105 KM), turbodiesle 1.4 TDI PD (70 KM lub 80 KM) oraz 1.9 TDI

Renault Clio (2005 - 2012) - test | Opinie Moto.pl

Renault Clio (2005 - 2012) - test | Opinie Moto.pl

. Dobrze spisują się też benzynowe silniki 1.4 i 1.6, ale zdarzają się w nich niedomagania układu zapłonowego. Czasami wymiany wymagają poduszki mocujące silnik, czasami trzeba naprawić przepustnicę. Doładowany silnik benzynowy 1.2 TCe, podobnie jak dwulitrowe benzynowce, jest kosztowny w serwisowaniu i

Skoda Rapid Elegance 1.6 TDI | Test | Do bólu poprawny

Skoda Rapid Elegance 1.6 TDI | Test | Do bólu poprawny

i moment obrotowy 250 niutonometrów dostępny od 1500 do 2500 obr/min. Na rozpędzenie Rapida do pierwszej setki potrzebuje 10,4 sekundy. Prędkość maksymalna wynosi 190km/h. Przeciętne osiągi silnik Skody rekompensuje na stacji benzynowej. Przy normalnej jeździe spalanie nie przekroczy 5,5 l/100 km

Volkswagen Golf II (1983 - 1991) - opinie Moto.pl

Volkswagen Golf II (1983 - 1991) - opinie Moto.pl

). Lepsze niż w "jedynce" są materiały wykończeniowe. W podwoziu nie wprowadzano istotnych zmian. Zawieszenia zestrojono dość sztywno, co sprzyja precyzyjnemu prowadzeniu. Warunkiem jest oczywiście dobry stan techniczny elementów podwozia. Mocnym punktem Golfa II jest bogata gama silników

Jednostki hybrydowe Toyoty z Polski?

Jednostki hybrydowe Toyoty z Polski?

hybrydowych. W Polsce mamy bardzo dobrą sytuację - mówi Jacek Pawlak.Według niego najważniejsza jest jednak zmiana systemu podatkowego. Chodzi przede wszystkim o zmianę bardzo wysokiego dziś podatku na auta z silnikami o pojemności przekraczającej 2 litry. Pawlak podkreśla, że odpowiednio dobrane podatki od

Infiniti Q50S Hybrid AWD | Test | Podgryźć Niemców

Infiniti Q50S Hybrid AWD | Test | Podgryźć Niemców

wymagającą niemiecką konkurencją w rezultacie poprawiając statystyki sprzedaży firmy. Hybryda górą Po przejażdżce egzemplarzem z nowym czterocylindrowym silnikiem Diesla (dodajmy, że produkcji Mercedesa!) przeżyliśmy małe rozczarowanie 170-konna jednostka o pojemności 2,1 litra jest oszczędna i zapewnia

Toyota Corolla E 11 (1997-2001) - opinie Moto.pl

Toyota Corolla E 11 (1997-2001) - opinie Moto.pl

stylizacją, ani pełnym szarego plastiku wnętrzem, ani paletą silników, ani własnościami jezdnymi, ani pojemnością bagażnika (hatchback 3d - 280 l, hatchback 5d - 372 l, sedan - 390 l, kombi 308 l).Benzynowe silniki były jednak ciche i oszczędne, wielowahaczowe zawieszenie tylne zapewniało wysoki komfort

Ford Tourneo Connect - Test | Pierwsza jazda | Praktyczny i delikatny

Ford Tourneo Connect - Test | Pierwsza jazda | Praktyczny i delikatny

Connect to dobra propozycja dla wszystkich poszukujących jednego samochodu potrafiącego pogodzić rolę auta rodzinnego i dostawczegoKlienci poszukujący oszczędnego silnika mają szeroki wybór. Co prawda w Tourneo Connect montowany jest jedynie jeden silnik wysokoprężny 1.6 Duatorq TDCi, ale w aż trzech

Alfa Romeo Giulietta | Prezentacja modelu

Alfa Romeo Giulietta | Prezentacja modelu

Speciale oraz Giulietta Sprint Zagato. Pod maską SS i SZ pracował dobrze znany z innych modeli Giulietty silnik 1300 (podkręcony do 100 koni). Jednak w porównaniu z coupe, czy sedanem sportowe wersje odchudzono o niemal 100 kg. 1957 Alfa Romeo Giulietta 750 Sprint Speciale 1960 Alfa Romeo Giulietta Sprint

Mitsubishi Space Star | Następca Colta w salonach

Mitsubishi Space Star | Następca Colta w salonach

niewielkie zużycie paliwa, według danych producenta na poziomie 4-4,5 l/100 km. Oszczędna eksploatacja to zasługa niskiej masy pojazdu (od 845 kg, lżejszy o ok. 120 kg od Colta), dobrych własności aerodynamicznych (Cx 0.27), a także trzycylindrowych, dwunastozaworowych  silników benzynowych z

Chevrolet Trax - test | Pierwsza jazda

Chevrolet Trax - test | Pierwsza jazda

systemy komunikacji, czy jednak silnik. Dla mnie nadal to drugie. W gamie jednostek napędowych Traxa dostępne są: turbodoładowany silnik benzynowy 1,4 l, wolnossący silnik benzynowy 1,6 l oraz turbodoładowany silnik wysokoprężny 1,7 l. We wszystkich wersjach wyposażonych w manualne przekładnie Chevrolet

Renault Laguna III (2007 - 2013) - opinie Moto.pl

Renault Laguna III (2007 - 2013) - opinie Moto.pl

. Części zamienne są szeroko dostępne a ich ceny niewygórowane. Ważną zaletą Laguny III jest również dobra dostępność na rynku wtórnym. Duża liczba używanych egzemplarzy w przystępnych cenach daje możliwość swobodnego wyboru auta.Historia modelu2007 - premiera modelu, nadwozie hatchback 5d, silniki

Opel Meriva FL 1.6 CDTI | Test | Miła niespodzianka

Opel Meriva FL 1.6 CDTI | Test | Miła niespodzianka

oszczędny; dobre prowadzenie; system drzwi FlexDoors Hamulec Konsola centralna naszpikowana przyciskami; smutne wnętrze jak na auto rodzinne   Opel Meriva FL 1.6 CDTI | Kompendium Nadwozie minivan, 5d Silnik R4, turbodiesel, 1598 ccm Moc 136 KM / 3500-4000 obr./min. Moment

Ford Mondeo (2007-2013) - opinie Moto.pl

Ford Mondeo (2007-2013) - opinie Moto.pl

?Podstawowe silniki Mondeo III nie grzeszą wigorem, ale spełniają oczekiwania kierowców jeżdżących spokojnie i oszczędnie. W codziennej eksploatacji, zarówno w mieście jak i na trasie, najlepiej spisują się benzynowy silnik 2.0 (145 KM) i turbodiesel 2.0 TDCi (115 lub 130 KM). Interesujący jest również silnik

Top 10 - auta za średnią krajową

Top 10 - auta za średnią krajową

mu wizualnej finezji. Z Mazdą 323 jest odwrotnie - nie jest ulubienicą polskich kierowców, ale wygląda niemalże fantastycznie. Model z 1996 roku, z 90-konnym silnikiem benzynowym i takimi ekstrasami na pokładzie jak kubełkowe fotele, szyberdach, poduszki i elektryka kosztuje niecałe 4 tys. zł.Mazda

Nissan X-Trail | Pierwsza jazda | Większy Qashqai

Nissan X-Trail | Pierwsza jazda | Większy Qashqai

oferty sprzedaży Początkowo pod maską X-Traila będzie mógł pracować tylko jeden silnik Diesla 1.6 dCi, znany z modeli Renault. Turbodoładowany silnik benzynowy 1.6 DIG-T o mocy 163 KM trafi do oferty dopiero w przyszłym roku. Turbodiesla można wybrać z ręczną lub bezstopniową skrzynią biegów

Nissan Note - test | Pierwsza jazda

Nissan Note - test | Pierwsza jazda

. Czerwony lakier benzynowego Note'a i pakiet Dynamic dobrze pasują do właściwości jezdnych. Mały minivan dobrze trzyma się drogi, a układ kierowniczy jest całkiem precyzyjny. Note samochodem sportowym nigdy nie będzie, ale podwozie w pełni nadąża za możliwościami silnika. Moc 98 KM rozwijana jest

Toyota Auris Touring Sports | Pierwsza jazda | Udany powrót

- bardziej dynamicznie. Wynik imponujący, gdy weźmiemy pod uwagę, że mamy do czynienia z pełnowymiarowym kombi. Używany Auris w cenie... Hybrydowy Auris napędzany jest takim samym silnikowym tandemem, jaki znaleźć można w nowym Priusie. To benzynowe 1.8, wspomagane przez silnik elektryczny. Wspólnie generują

Audi SQ5 | Test | Nie tylko dla pań

dobrze brzmiącego diesla. Zestaw słów, który zupełnie do siebie nie pasuje - diesel i brzmienie - nabiera tu zupełnie nowej formy. Doznania akustyczne są imponujące. Silnik daje o sobie znać rasowym bulgotem znanym z jednostek benzynowych. Jakbyś obcował z poważnym autem sportowym. Co prawda nie

Nissan Maxima (2000-2004) - opinie Moto.pl

wykwalifikowanymi mechanikami. Samochód mimo swojego wieku prezentuje wysoki poziom techniczny i musi być oddawany w ręce ludzi o odpowiedniej wiedzy.Historia modelu2000 - premiera Maximy piątej generacji (fabryczny kod A33), nadwozie sedan 4d, silniki benzynowe 2.0 V6 (140 KM) i 3.0 V6 (200 KM)2003 - premiera

Honda Jazz (2001 - 2008) - opinie Moto.pl

części przegrody czołowej http://vin.hondabg.com/ Dekoder numerów VIN dla samochodów marki HondaCenyHonda Jazz - ogłoszenia Linki http://www.honda-klub.org.pl/ Strona Honda Klub PolskaGazPrzestronne i funkcjonalne wnętrze, duży bagażnik, wysoka jakość montażu, dobry komfort jazdy, oszczędne silniki

Hyundai i30 (2007 - 2012) - opinie Moto.pl

modeli mają ten sam rozstaw osi i tej samej wielkości kufer (340 l).Tym modelem Hyundai pokazuje, co potrafiHyundai i30 nie szokuje jakością, ale prezentuje bardzo dobry poziom wykończenia. Z mankamentów można wymienić zbyt krótkie siedziska foteli oraz głośną pracę podwozia (dudnienie na nierównościach

BMW X3 (2003 - 2010) - opinie Moto.pl

. Jeśli chodzi o silniki to najsłabszy benzynowiec i najsłabszy z turbodiesli nie imponują osiągami, za to są najbardziej oszczędnymi w całej stawce silników. Powinni je wybierać ci, którzy ekonomiczną jazdę cenią batrdziej niż dobrą dynamikę. Inne jednostki napędowe co prawda zużywają sporo więcej paliwa

Skoda Yeti po liftingu - test | Pierwsza jazda | Kosmetyka

wyboru są benzynowe silniki: 1.2 TSI/105 KM, 1.4 TSI/122 KM i 1.8 TSI/160 KM, a także wysokoprężne: 1.6 TDI/105 KM i 2.0 TDI w trzech wariantach mocy - 110, 140 lub 170 KM. Dla oszczędnych nadal oferowane są pakiety GreenTec, dostępne dla jednostek 1.4 TSI i najsłabszych diesli, na które składają się

Nissan Qashqai (2006 - 2013) - opinie Moto.pl

kolei pod koniec 2009 r. pojawił się Qashqai po modernizacji, nieco zmieniony z wyglądu i poprawiony w niektórych punktach.Rekreacyjnym Nissanem jeździ się przyjemnie. Auto gwarantuje dobrą widoczność, zwrotność i komfort. W egzemplarzach sprzed modernizacji trzeba pogodzić się z głośną pracą podwozia

Renault Megane III (2008 - 2012) - opinie Moto.pl

Wysoki komfort jazdy, oszczędne silniki, dobre wyposażenie i wysoki poziom bezpieczeństwa to najkrótsza wizytówka Renault Megane. Aktualna od narodzin tego modelu aż po dzień dzisiejszy, gdy po szosach całej Europy jeździ już trzecia generacja przebojowego, francuskiego kompaktu. Dodatkowym atutem

Downsizing

Idea jest dobrze znana, więc najkrócej jak się da: chodzi o to, by zachowując osiągi auta obniżyć zużycie paliwa. Sposób na to? Zmniejszenie liczby cylindrów, czyli pojemności silnika, przy zachowaniu albo nawet zwiększeniu jego mocy - na tym w uproszczeniu polega istota downsizingu. W naszej

Volkswagen Polo (2001-2009) - opinie Moto.pl

ospały i głośny, a benzynowy 1.4 FSI z bezpośrednim wtryskiem benzyny wymaga sporych nakładów na obsługę. W codziennej eksploatacji dobrze sprawdzają się tradycyjne, czterocylindrowe benzynowce 1.4 o mocy 75, 80 lub 100 KM, 105-konny 1.6. oraz 100-konny turbodiesel 1.9 TDI. Te silniki mają bardzo dobre

Ford Focus 1.6 EcoBoost - test | Za kierownicą

takiego napędu jest postęp technologiczny. Sprawił on, że współczesne silniki benzynowe nie mają nic wspólnego z tym, do czego przywykliśmy.Używany: Ford Focus (1998-2004)W tym temacie inżynierowie Forda odwalili kawał dobrej roboty. Efekt ich pracy ma 1,6 l pojemności i jest wspomagany turbosprężarką

Audi 80 (1986-1995) - opinie Moto.pl

strony użytkowej Audi 80 jest oceniany bardzo wysoko. Dobrze wykończone i wyciszone (choć mało przestronne) wnętrze, wysoki komfort jazdy, spory bagażnik (sedan 425 l, od 1991 r. 430 l, kombi 370/1200 l), dobre wyposażenie (także w zakresie bezpieczeństwa) i szeroka gama silników to mocne punkty modelu

Hyundai ix35 2.0 CRDi A/T Premium | Test | Niekoniecznie z...

ix35 cieszy się dużym powodzeniem, ustępuje co prawda siostrzanej Kii Sportage (6 006 sztuk), ale 4 887 egzemplarzy sprzedanych w 2013 roku to bardzo dobry wynik. Po trzech latach od premiery, koreański producent zdecydował się na poddanie swojego kompaktowego SUV-a liftingowi. Zmiany nie są duże, ale

Opel Zafira Tourer 2.0 BiTurbo CDTI Cosmo | Test | Rodzinny tranSPORT

minivany. No dobrze, mamy już określony rodzaj samochodu. Teraz pozostaje pytanie który model wybrać, żeby nie było to tylko wielkie, rozkołysane akwarium, nie zapewniające przyjemności z jazdy. Wydaje się, że dobrą propozycją może być Ford S-MAX, dostępny z mocnymi silnikami i chwalony za właściwości

Toyota Yaris Hybrid - test | Za kierownicą

Yarisa Hybrid jest małą rewolucją. Zwłaszcza w świecie napędu hybrydowego. To pierwszy model, który jest dostępny z silnikiem benzynowym, wysokoprężnym lub jako tania hybryda. Tak, tak, bo w cenie tego drugiego. Za 65 100 zł możemy się więc cieszyć nowoczesną technologią, korzystać z napędu elektrycznego

Opel Corsa A (1983-1993) - opinie Moto.pl

, że ogromna liczba egzemplarzy pierwszej generacji Corsy to auta mocno wyeksploatowane, sfatygowane, nierzadko po kilku już kolizjach drogowych. Mimo wszystko wciąż jest to dobra propozycja dla osób z mniej zasobnym portfelem, które potrzebują małego i oszczędnego auta by dojeżdżać do pracy czy szkoły

Infiniti Q50 - Test | Pierwsza jazda bez trzymanki

, że najbliższa przyszłość należy do układów hybrydowych. Infiniti idzie swoją drogą, sukcesywnie włączając Diesle do oferty, ale nie rezygnując z napędu hybrydowego. W tym pędzie ku jak najniższej emisji CO2 zapomniano jedynie o tradycyjnym silniku benzynowym. Zapomniano w Europie, bo w USA jednostka

Renault Laguna I (1993-2000) - opinie Moto.pl

duży bagażnik, przestronne wnętrze, wygodne fotele, dobrze wyciszone nadwozie i komfortowa charakterystyka zawieszenia. Dodatkowymi atutami są zwrotność, precyzyjne prowadzenie w zakrętach i dobre wyposażenie w zakresie bezpieczeństwa, a także spory wybór silników. Są wśród nich benzynowe rzędówki dla

Volkswagen Polo (1999-2005) - opinie Moto.pl

. solidne i - jak pokazują wyniki testów zderzeniowych - bezpieczne nadwozie. Kolejny atut to spory wybór silników oszczędnie obchodzących się z paliwem. Wyposażenie seryjne egzemplarzy kupionych w Polsce jest raczej ubogie (dodatkowe elementy były i są dość drogie), pod tym względem znacznie lepiej

Fiat Stilo (2001-2008) - opinie Moto.pl

wysokoprężną. Nawet najsłabsza, 80-konna, zapewnia dobrą dynamikę przy bardzo niskim zużyciu paliwa. Mocne turbodiesle są mniej oszczędne i bardziej awaryjne. Z silników benzynowych najbardziej godny polecenia jest 1.6 16V, konstrukcja znana od wielu lat i wszechstronnie sprawdzona. Łączy dobre osiągi z

Lancia Ypsilon 1.3 MultiJet Platinum - test | Za kierownicą

mu pozazdrościć modele ze znacznie wyższej półki. Miła jest też świadomość, że tak dobre auto produkowane jest w polskich zakładach. Tylko ta cenaGazŚwietne zawieszenie, oszczędny i dynamiczny silnik, mimo niewielkich rozmiarów oferuje dużo miejsca w kabinieHamulecWysoka cena (większość

Skoda Superb 2.0 TSI Laurin & Klement | Test | Luksus bez prestiżu

szybką reakcję na gaz, a auto sprawnie nabiera prędkości. 7,7 s od 0 do 100 km/h, jak na tak duże auto, to dobry wynik. Dwusprzęgłowa przekładnia jest standardem w tej wersji i z tym silnikiem. Biegi zmieniane są w mgnieniu oka, niewyczuwalnie dla kierowcy. Jakieś wady? Tylko w korku, kiedy skrzynia

Wybrano najlepsze silniki roku

od tych najmniejszych.W tej kategorii zwyciężyła turbodoładowana, trzycylindrowa jednostka Forda o pojemności 999 cm3, którą znaleźć można pod maskami między innymi Focusa, Fiesty, B-Maxa czy C-Maxa. Dodatkową przesłanką świadczącą o tym, że jest to naprawdę dobry silnik może być fakt, iż w

Volkswagen Passat B6 (2005-2010) - opinie Moto.pl

Nowoczesne rozwiązania techniczne, dynamiczne silniki, świetne podwozie, nienaganny montaż, bardzo dobre materiały wykończeniowe, obszerne wnętrze, duży bagażnik - oto mocne punkty Passata B6, które czynią z niego samochód niezwykle udany od strony użytkowej. Aluminiowe komponenty podwozia, silniki

Honda Civic Tourer - Test | Pierwsza jazda | Powrót w dobrym stylu

się być bardzo ciekawym i godnym polecenia modelem kombi w segmencie kompaktów. Podstawowym minusem może być brak mocniejszych silników w ofercie.GazOryginalny wygląd, dobre prowadzenie, oszczędny turbodiesel 1.6, wysoka funkcjonalność, bardzo duży bagażnikHamulecTylko dwa silniki do wyboru, brak koła

Chevrolet Cruze 4d 1.8 LPG | Test | Chłodna kalkulacja

częste tankowanie, brak koła zapasowego lub mniejszy bagażnik, zakaz wjazdu do niektórych garaży podziemnych Chevrolet Cruze 4d 1.8 | Kompendium Nadwozie sedan, 4d Silnik benzynowy, R4, 1796 cm3 Moc 141 KM przy 6200 obr./min. Moment obr. 176 Nm przy 3800 obr./min. Skrzynia biegów ręczna, 5

500 km - obiad gratis

benzynowych to nawet 2400 obr./min.- Najlepiej, gdy będziemy się starać utrzymywać stałą prędkość. Przy 50 km/h można już ze spokojem wrzucić "piątkę". Dobrze jest dynamicznie przyspieszać do prędkości 60 km/h. Powyżej dynamiczne przyspieszanie jest niewskazane tłumaczy - wyjaśnia Zbigniew Weseli

Nissan Micra FL - test | Pierwsza jazda

tym zależy.GazDynamiczny i oszczędny silnik 1.2 DIG-SHamulecNiska jakość wykonania samochodu i wykończenia wnętrza, mało precyzyjna dźwignia zmiany biegów, głośna praca zawieszenia na większych nierównościach, nieprzyjemny zapach nowego samochoduNissan Micra 1.2 DIG-S | Kompendium

BMW 3 (1990-1998) E36 - opinie Moto.pl

warsztatów. Jeśli uda znaleźć się egzemplarz w dobrym stanie, to warto się nim bliżej zainteresować, bo od strony użytkowej BMW "3" E36 wypada dobrze. Znakomicie się prowadzi, ma dynamiczne silniki (z wyjątkiem benzynowego 1.6 i wysokoprężnego 1.7 tds), w odmianach sedan i coupé zapewnia

Ford Focus II (2004-2010) - opinie Moto.pl

napędzie rozrządu. By nie mieć kłopotów z paskiem trzeba sięgnąć po dwulitrówkę z łańcuchem rozrządu. W gamie turbodiesli dobrze prezentuje się oszczędny, wystarczająco mocny i spokojnie pracujący 1.6 TDCi. Turbodiesel 2.0 TDCi ma równie dobrą kulturę pracy i jeszcze lepszą dynamikę, ale spala sporo więcej

Ford B-Max 1,6 TDCi - test | Wszystko kiedyś już było

, mięsiście i przewidywalnie. Miło się nim jeździ. Również komfort jazdy można ocenić jako dobry. W punkcie układ jezdny nie ma się do czego doczepić. Pod maską testowego B-Maxa trafił najmocniejszy diesel. Silnik ma 1,6 litra pojemności i 95 KM mocy. Szału nie ma, szczególnie jeśli popatrzymy na osiągi

Fiat 500L 105HP - test | Pierwsza jazda

niskim spalaniem.GazMultijet II-generacji dobrze radzi sobie z 500L i niewiele paliHamulecSpalanie 105-konnego TwinAira trudne do okiełznania, skrzynia mogłaby być bardziej precyzyjna Fiat 500L | Kompendium 0.9 TwinAir (105) 1.6 Multijet II (105) Nadwozie kombi, 5-dr., 5-os. Silnik benzynowy

Porsche Cayman S - Test | Żarty się skończyły

, to z pakietu Chrono Sport na pewno bym na waszym miejscu nie zrezygnował.Summa summarumCayman S jest tak dobry i o tyle lepszy od poprzednika, że jeżeli ktoś będzie próbował Wam wmówić, że to auto nie jest prawdziwym sportowym samochodem to znaczy, że na pewno nim nie jeździł. Nawet na fotelu

Skoda Superb (2001-2008) - opinie Moto.pl

przejęto także większość rozwiązań technicznych i silniki. Można zatem liczyć na nowoczesne, sprawne i oszczędne silniki oraz na podwozie, które pewnie trzyma samochód w ryzach w każdych warunkach drogowych. Zaawansowane technologie wymagają jednak dobrej znajomości tematu, nie ma zatem co liczyć na

Volkswagen Golf V (2003-2008) - opinie Moto.pl

podobną do Passata. Z gamy silników benzynowych najbardziej godne polecenia są silniki TSI, dynamiczne a przy tym oszczędne. Wśród turbodiesli dobrze sprawdza się wystarczająco mocny a przy tym tani w eksploatacji 1.9 TDI o mocy 105 KM. Wersja 90-konna jest nieco za słaba, a ma podobne zużycie paliwa

Nowy Nissan Qashqai | Prezentacja modelu

DIG-T 163 KM (od lata 2014) - najmocniejszym silnikiem benzynowym będzie 1,6 DIG-T, również turbodoładowany. 240 Nm maksymalnego momentu obrotowego ma zapewniać imponującą dynamikę w niskim i średnim zakresie obrotów oraz znakomitą elastyczność na poszczególnych biegach. 1.5 dCi 110 KM - szósta

Toyota Corolla (2001 - 2007) - opinie Moto.pl

jakości zamienniki.Historia modelu2001 - premiera modelu, nadwozia hatchback 3d i 5d, kombi 5d, sedan 4d, minivan Verso 5d, silniki benzynowe 1.3 16V (88 KM), 1.5 16V (110 KM), 1.8 16V (136 lub 190 KM) turbodiesel 2.2 TD (79 KM) 2002 - rozpoczęcie sprzedaży w Europie, silniki benzynowe 1.3 16V (88 KM

Silniki, których nie chciał świat

Jeśli myślicie o silniku, najprawdopodobniej od razu przychodzi Wam na myśl jednostka benzynowa lub wysokoprężna w odpowiednim dla auta rozmiarze. Tylko nie mówcie, że Maluch z benzynowym V10 lub Ferrari z dwucylindrowym turbodieslem to pierwsze, co pojawia się Wam przed oczami, bo w to nie uwierzę

Chevrolet Cruze Kombi - test | Pierwsza jazda

. Pierwsza to, wciąż stosunkowo świeży, diesel o pojemności 1,7 litra, drugi - prawdziwy debiut w gamie - turbodoładowane, benzynowe 1.4. Choć oba silniki powstały z myślą o niskim zużyciu paliwa, z ważącym niecałe 1,5 tony kombi radzą sobie nadspodziewanie dobrze. Do gustu przypadł nam szczególnie mały

Kia Carens - Test | Rodzinny typ

zawartością zbiornika paliwa. Ogólnie rozsądna propozycja dla pięcioosobowej rodziny.Gaz Ciekawa stylistyka, solidne materiały wykończeniowe, oszczędny i mocny silnik DieslaHamulecMało precyzyjny układ kierowniczy, nerwowe zachowanie, ale dopiero przy sporych nierównościach Kia Carens 1.7 CRDi XL | Kompendium

Kia Carens - Test | Rodzinny typ

wyraźnie wyższą jakość. Do tego diesel bardzo rozsądnie obchodzi się z zawartością zbiornika paliwa. Ogólnie rozsądna propozycja dla pięcioosobowej rodziny.Gaz Ciekawa stylistyka, solidne materiały wykończeniowe, oszczędny i mocny silnik DieslaHamulecMało precyzyjny układ kierowniczy, nerwowe zachowanie

Mazda 323 (1998-2003) - opinie Moto.pl

przednimi fotelami i bagażnik pozostawiający wiele do życzenia (hatchback 3d-305 l, hatchback 5d-355 l, sedan 415 l i zawiasy pokrywy wchodzące w przestrzeń bagażową). Nieźle prezentuje się za to strona techniczna samochodu. Silniki benzynowe mają 16-zaworowe głowice, są dynamiczne i stosunkowo oszczędne

Najgorzej sprzedające się auta w Niemczech we wrześniu 2013

coraz bliższe wypuszczenia jego następcy. Mimo to Gallardo dalej sprzedaje się bardzo dobrze. Pięć sztuk w jeden miesiąc to z pewnością dobry wynik. Używane Lambo Lexus LS Lexus LS to chyba pierwsze auto na naszej liście, które tak wyraźnie uległo swojej niemieckiej konkurencji. LS sprzedał się jedynie

TOP 5 | Kabriolety do 30 tys. zł

;. Początkowo klienci mogli wybierać spośród dwóch jednostek benzynowych. Mniejsza (1,4 l) oferowała moc 90 KM, większa (1,8 l) 125 KM. W 2005 r. w gamie dostępnych silników pojawił się także 70-konny turbodiesel o pojemności 1,3 l.Nasza propozycja: Opel Tigra TwinTop 1,4 l, 2006 r. Opel Meriva 1.7 CDTI

TOP 10 | Kombi za 7 tys. zł

wśród (niedrogich) zamienników. Przestronne wnętrze, wygodne fotele, proste i bezawaryjne silniki, odporność na korozję - Passatowi nie brak zalet.Na rynku najczęściej występują benzynowe silniki o pojemności 1,8 i 2 litrów. Bardziej wymagający kierowcy zwrócą się ku wersji 2.8 VR6, a oszczędni - 1.9 TD

Mazda CX-5 - test | Pierwsza jazda | Przełomowy model

benzynowym silnikiem oznaczonym Skyactive-G. Ma on dwa litry pojemności, bezpośredni wtrysk paliwa i obchodzi się bez doładowania. Ale nie jest to silnik taki całkiem zwyczajny. Cechą szczególną jest wyjątkowo wysoki, jak na jednostki z zapłonem iskrowym stopień sprężania. Wynosi on aż 14:1. W normalnych

Saab 9-3 (2002-2011) - opinie Moto.pl

, aluminiowe elementy) i jeszcze lepszymi niż kiedyś silnikami. Zwłaszcza wersje doładowane cieszyły się znakomitą opinią, ze względu na bardzo dobre osiągi i świetną charakterystykę. Można też było sięgnąć po wersję 4x4. Napęd obu osi był wręcz zbawienny dla najmocniejszych wersji. Napęd tylko przednich kół

Walka z drożyzną, czyli jak jeździć oszczędnie

propozycje, które w czasach galopujących cen paliw mogą być receptą na niskie rachunki przy dystrybutorze. Nowoczesne silniki dzięki zaawansowanym technologiom potrafią być niezwykle oszczędne. Są to konstrukcje z nurtu tak zwanego downsizingu, o zmniejszonej pojemności skokowej, ale o dobrych osiągach

Mercedes Citan Kombi - test | Za kierownicą

, rezygnacja z super miękkiego zawieszenia wcale nie skutkuje brakiem komfortu. Podwozie doskonale radzi sobie z nierównościami, a o wygodę dba łaskawy dla pleców i pośladków kierowcy fotel, z którego mamy dobrą widoczność w każdym kierunku.Tak samo oszczędnyNa tylnej klapie widnieje oznaczenie 109 CDI, co

VW Jetta Hybrid - test | Dobrze, czyli drogo

. Zresztą dłuższa trasa także była okupiona znacznie większym wynikiem od fabrycznego 3,9 l/100 km. Długi przejazd autostradą oznaczał ubytek 6,1 litra co każde 100 km.Toyota już wie, że dobra hybryda to taka, po której nie widać że to hybryda. Volkswagen jeszcze się tego nie nauczył. Wnętrze jest

Za co kochamy francuską motoryzację | Renault

prowadzenie w zakrętach i dobre wyposażenie w zakresie bezpieczeństwa, a także spory wybór silników. Są wśród nich benzynowe rzędówki dla tradycjonalistów, diesle dla oszczędnych i bardzo mocne V6 (często z automatem) dla bezkompromisowych. Te wszystkie zalety potrafiły przyćmić kapryśność konstrukcji

Volkswagen Tiguan - test | Pierwsza jazda

nowe silniki, albo ich odświeżone wersje. Wśród nich znalazła się topowa odmiana benzynowego TSI o pojemności 2-litrów i mocy 210 KM, silnik dobrze znany z najmocniejszej odmiany Golfa. Dobra wiadomość czeka również na zwolenników silników wysokoprężnych. Inżynierowie Volkswagena przygotowali kolejną

Skoda Fabia | Karta wozu

, dynamicznym i oszczędnym silnikiem, dysponujący wyposażeniem gwarantującym dobry poziom komfortu. Dopłata za klimatyzację i radioodtwarzacz jest konieczna ze względu na brak tych elementów w podstawowej konfiguracji wersji Classic. Wersja marzeń - Skoda Fabia RS 1.4 TSI - cena 74 300 zł Usportowiona Fabia

TOP 10 | Samochody za 3500 zł

żyłką ucieszy dopracowany układ jezdny. Na dodatek benzynowe silniki o pojemności 2 lub 2,2 litra oferują zadowalające osiągi i dobrze współpracują z instalacją LPG II generacji. Mimo wysokiego przebiegu, we wnętrzu Accorda plastiki nie trzeszczą, a elektrycznie sterowane szyby czy lusterka działają jak

Fiat 500 TwinAir - test | Pierwsza jazda

oszczędną wersji retro-Fiata nie odstraszy kultura pracy nowego silnika. Dwucylindrówki trudno przecież dobrze wyważyć i wyciszyć. Moje obawy okazały się niepotrzebne. Silnik pracuje równo, a jedyne co zdradza pracę dwóch cylindrów to ledwo słyszalny w kabinie charakterystyczny dla takich konstrukcji terkot

Volvo S80 (1998-2006) - opinie Moto.pl

(460 l). Mocną stroną "osiemdziesiątki" są również silniki. Nawet podstawowe jednostki napędowe zapewniają bardzo dobre osiągi. Najmocniejsze (T5 i T6) gwarantują wręcz sportowe emocje. Szwedzkie, rzędowe pięciocylindrowce pracują gładko i cicho, podobne cechy prezentują rzędowe silniki

Peugeot 106 (1991-2004) - opinie Moto.pl

bagażnik (215/530 l) i marnie wyciszoną kabinę. Ale był zwinny i niewiele palił. Takim Peugeot 106 pozostał do dzisiaj. Zarówno w benzynowych, jak i wysokoprężnych wersjach jest przede wszystkim oszczędny. Jeśli ktoś oczekuje dobrej dynamiki, powinien sięgnąć po odmiany usportowione (XSi, S16, Rally

Audi Q3 - test | Pierwsza jazda

. Silnik benzynowy TFSI o poj. 2,0 l. rozwija 170 lub 211 KM. Dzięki bezpośredniemu wtryskowi paliwa ma być oszczędny, a doładowanie odpowiedzialne jest za odpowiednią dynamikę. Co do tej drugiej cechy, to trudno cokolwiek powiedzieć, ale spalanie w warunkach miejskich nie bardzo miało ochotę na wartość

Jeep Grand Cherokee (1998-2009) - opinie Moto.pl

. Późniejszych wydatków, w trakcie codziennej eksploatacji nie można lekceważyć.Historia modelu1995 - rozpoczęcie produkcji w Europie (Graz, Austria) 1998 - druga generacja modelu, silniki benzynowe 4.0 (190 KM) i 4.7 (220 KM), turbodiesel 3.1 TD (140 KM) 2000 - nowa, automatyczna skrzynia biegów o pięciu

TOP 10 | Pierwszy samochód

całkiem oszczędne to jeszcze potrafią dać dużo frajdy z jazdy, a jeśli dobrze o nie zadbać zawiozą na koniec świata i z powrotem. Na polskim rynku najpopularniejsze są auta wyposażone w benzynowe 1.4 o mocy 90 KM. W sam raz na pierwsze auto. Szukający nieco większej dawki emocji mogą poszukać egzemplarzy

Top 10 | Kombi do 20 tys. zł

rynku. Poza tym Logan MCV oferuje ogromny kufer (od 198 do 2350 l), trwałe i oszczędne silniki Renault (benzynowe o mocy 84 lub 105 KM, wysokoprężne o mocy 75 i 90 KM) oraz całkiem atrakcyjne nadwozie. No dobrze, nie jest to może mistrz wymyślnych przetłoczeń, ani tym bardziej finalista konkursu na

BMW 116i | Test | Niemiecka sztuka uwodzenia

hatchback, 4d Silnik R4, benzynowy, turbo, 1598 ccm Moc 136 KM / 4350 obr./min. Moment obr. 220 Nm / 1350 obr./min. Skrzynia biegów 8-stopniowa automatyczna Napęd na tylne koła Wymiary 4324 x 1765 x 1421 mm Rozstaw osi 2690 mm Poj. bagażnika 360 l Śr. zuż. paliwa 5,5 l/100 km* 0-100

Top 5 | Oszczędne i używane

, montując minimalny spojler z tyłu i zabudowując niektóre elementy podwozia. Proste triki, a efekt całkiem dobry. Fabia II Greenline z 2009 roku może być twoja za około 30 tys. zł.ZOBACZ TAKŻE:Nie masz kasy, a potrzebujesz samochodu? 4,5 tys. ofert używańców do 5 tys. złTOP 5 + 2 | Samochody na wakacje do

BMW 3 GT - test | Pierwsza jazda

topowe wersje: wysokoprężne 320d GT i benzynowe 335i GT z pakietem M. Zacznijmy od diesla. Silnik o mocy 184 KM sparowany z ośmiobiegowym automatem wydaje się wystarczająco dynamiczny, zwłaszcza gdy istotna jest oszczędna eksploatacja. Chociaż masa GT wzrosła względem trójki o ok. 60 kg to - biorąc

Mazda 6 (2002-2007) - opinie Moto.pl

, funkcjonalna kabina i kufer, wysoka ogólna niezawodność, dynamiczne i oszczędne silniki, dobrze zestrojone zawieszenie, bogate wyposażenie, mała utrata wartościHAMULEC przeciętnej wielkości fotele, korozja nadwozia, powolny czterostopniowy automat, awaryjność silników 3-litrowych, wersje wysokoprężne są

Citroën C5 (2000-2008) - opinie Moto.pl

dość, że pracują niezwykle spokojnie i cicho, to jeszcze oszczędnie obchodzą się z paliwem. Najlepiej spisują się jednostki 110-konne oraz 2.2 o mocy 136 KM. Wersja 2.2 z dwiema turbosprężarkami (biturbo) jest droga w eksploatacji. Z silników benzynowych korzystnie wyróżnia się 136-konny dwulitrowiec

Citroën Saxo (1996-2003) - opinie Moto.pl

) stosowana do 1998 r. (potem dekoder wmontowano w kluczyk zapłonowy).Panie, które dużo jeżdżą w mieście, powinny poszukać egzemplarza z elektrohydraulicznym wspomaganiem. Oszczędni mogą rozejrzeć się za wersją z silnikiem wysokoprężnym 1.5 D - tych jest sporo na rynku wtórnym. Użytkownikom o sportowych

Skoda Superb (2001 - 2008) - opinie Moto.pl

własnego, oryginalnego stylu. Z Passata przejęto także większość rozwiązań technicznych i silniki. Można zatem liczyć na nowoczesne, sprawne i oszczędne silniki oraz na podwozie, które pewnie trzyma samochód w ryzach w każdych warunkach drogowych. Zaawansowane technologie wymagają jednak dobrej znajomości

BMW X5 (1999-2006) - opinie Moto.pl

), nowy układ napędowy 4x4 (xDrive), silniki benzynowe 3.0i (231 KM) i 4.4i (320 KM), turbodiesel 3.0d (218 KM)2004 - silnik benzynowy 4.8is (360 KM)2006 - premiera drugiej generacji X5 (wersja E70)AwaryjnośćModel X5 nie ma dobrej opinii w zakresie awaryjności. Psuje się w nim sporo rzeczy więc trzeba się

Jesienne premiery w polskich salonach

grupy aut wielofunkcyjnych, przeszedł właśnie modernizację, zyskując kształty dobrze znane z najnowszego Golfa czy Polo. Gama silników wzbogaciła się o dwa bardzo oszczędne turbodiesle serii BlueMotion o mocy 75 i 102 KM. Nie zabraknie jednak dobrze znanych i cenionych silników wysokoprężnych TDI o mocy

Na zimę, ośka czy cztery kółka? | TOP 8

pojazdy mogą być dla niej nie lada wyzwaniem.Egzemplarz z napędem 4Matic napędza znacznie mocniejszy silnik benzynowy V6 o mocy 272 KM. Kusi bogate wyposażenie, nie wszystkim spodoba się jednak przebieg - 181 tys. km. Warto wiedzieć: napęd na cztery koła w Mercedesach rozdzielany jest na stałe w proporcji

Auto za 10 tys. zł | Część II

korozję - Passatowi nie brak zalet. Na rynku najczęściej występują benzynowe silniki o pojemności 1,8 i 2 litrów. Bardziej wymagający kierowcy zwrócą się ku wersji 2.8 VR6, a oszczędni - 1.9 TD lub TDI. W tym przypadku wskazana jest jednak ostrożność. Za 10 tysięcy złotych można również poszukać używanego

VW Golf Cabrio - test | Pierwsza jazda

ramie przedniej szyby. A jeśli i tak nie zdążymy złożyć dachu stojąc na światłach, mechanizm działa do 30 km/h.W bogatej ofercie silników każdy wybierze coś dla siebie. Dla oszczędnych idealnie pasuje 105-konny Diesel. Wystarczy do powolnego "kruzowania" bulwarami czy spokojnej jazdy nie tylko

Top 5 | Auta dla emerytów, cz. II

skutki kolizji, a także o kamerę cofania. Przydatne, gdy zmysły nie są już tak wyostrzone jak za młodu. Najtańszy Accord kosztuje 99,9 tys. zł i wyposażony jest w silnik benzynowy o mocy 156 KM, który zapewnia aż za dobre osiągi (przyspieszenie do setki w 9,3 s, prędkość maksymalna 215 km/h).ZOBACZ

Citroën C3 (2001-2009) - opinie Moto.pl

rozbudowano bagażnik. Ma pojemność aż 305/1310 l, co w tej klasie aut stanowi znakomity wynik.Nabywcy C3 mogą liczyć na wysoki komfort jazdy i oszczędne silniki. Mocną stroną francuskiego auta jest także lekko pracujący układ kierowniczy, dobrze spisujący się podczas jazdy miejskiej i ułatwiający parkowanie

BMW serii 3 vs. Mercedes C-klasa - test porównawczy

ogarniać. Tak było chociażby z manualną funkcją szukania stacji radiowych. Dopiero ktoś, kto się na tym zna, wytłumaczył mi co i jak. Takich problemów nigdy nie miałem z systemem iDrive w BMW. No dobra, może na samym początku w roku 2002, kiedy system pojawił się w BMW 7 i był skomplikowany jak pilot do

Re: auto za 23 tys złotych - ma się nie psuć i je

ok 80 tys Zatem do poważnych napraw - daleko... Pytanie o spalanie w tych autach - wcale nie takich lekkich. I z za małymi najczęściej benzynowymi silnikami. Mam wrażenie, że nie będą oszczędne.. Misiaczka proszę o nie drażnienie interlokutorów - już w pierwszym poście napisałem, że polo nie

Re: 2,78 l/100 km w Skodzie Fabii 1.2 HTP

ta poprzednia fabia faktycznie mniej pali. O silnikach HTP krąży sporo plotek. Faktycznie to całkiem dobre silniki, bezawaryjne, oszczędne. Przyzwyczaić się może trzeba do specyficzneg odgłosu pracy. Wizyta na stacji benzynowej wynagradza minusy.

Motodziennik: Genewskie rozczarowania

@Doc. Idź do salonu Citroena i przejedź się C5 kombi. Odporne na zabrudzenia siedzenia - nie ma takich. Załóż dobre gatunkowo pokrowce i masz spokój. Poza tym cisza, komfort, fajny i oszczędny silnik benzynowy 1.6 turbo od BMW.

Re: Eko jazda

spalasz mniej, ale nie zawsze jest to dobre dla silnika. Warto wiedzieć przy jakich obrotach przypada najwyższy moment obrotowy. Zależy to od rodzaju silnika. Benzynowe lubią wyższe obroty, ale turbodiesle mają tę zaletę, że wysoki moment obrotowy przypada już przy ok. 2000 rpm i z takim wskazaniem na

Re: Brać hybrydę?

szalonymotocyklista napisał: > Szukam oszczędnego samochodu dla siebie i trafiłem na kilka ofert hondy z napęd > em hybrydowym. Są to modele insight, civic i jazz z silnikiem benzynowym 1.3 + > silnik elektryczny (nie wiem dokładnie jak to jest w hondzie zrobione). Cena ta > kiego

Re: Koniec silnika 1.9 TDI. Podziękujmy ekologom!

Tak się składa, że jednak ekologia. Miał swoje zalety, miał i wady. Jedną z nich to normy ekologii, a że one teraz rządzą to ten i inne silniki (również i benzynowe) choć dobre muszą przejść do historii. Nowy 1.6 jaki będzie to okaże się po latach. Będzie popularny ponieważ jest oszczędny, jest

Re: Subaru Forester 2.0 D | Za kierownicą

, że dopiero benzyna jest naprawdę terenowa Terenowa to może przesada, ale Forester z benzynowym silnikiem to naprawdę bardzo sensowny SUV - bo jednocześnie całkiem nieźle radzi sobie w terenie (AWD, prześwit, reduktor), a z drugiej strony na drodze (niski środek ciężkości). Niestety, dobrą opinię

Re: jakie auto do miasta: diesel czy benzyna z ga

. Tanie proste instalacje LPG nie są dużo warte, a to o nich piszą wciąz ci którzy na taką tanią instalcję się skusili i wciąż narzekają na gaz. A najlepiej to sobie pzreliczyć, bo po pierwsze benzyna i ropa kosztują tyle samo, po drugie, diesle w porównaniu z małymi oszczędnymi silnikami benzynowymi nie

Re: Wróciłem z Omis Koszty i przeliczenie kursów

Rozmowy ciąg dalszy... Przejrzałem silniki Toyoty Yaris od 1999 do 2011 i nie znalazłem silnika benzynowego 1,4. Może miał Pan błąd w dokumentach, może masz specyficzny model. Takie znalazłem : Lista silników Toyota Yaris I (od 1999 do 2005) Silnik Raportów Średnie spalanie - Silniki benzynowe 1

Re: BMW X1 xDrive28i | Koniec z tradycją

Spalanie jest tu clue problemu. 7,9 to może tylko laboratoryjnie, ale nie da się też tego wykluczyć. Ostatnio BMW udało się zrobić parę silników, które są faktycznie całkiem oszczędne, i to w realnych testach. Na przykład benzynowy biturbo/turbo 3,0 albo 163-konny diesel 2,0, który w modelu 320d

Re: Liderzy w klasie Premium

tyle dopłacił, gdyby ktoś chciał mi to zabrać. Drugi litr wynikał z trochę przesadnej elastyczności i żwawości silnika. Teraz wstawiane do foresterów silniki 2,0 benzynowe są o litr bardziej oszczędne i podobno równie dobre. Pomijam pseudo-wady takie jak mało bajerancki kokpit, bo uważam, że jest

Re: CLIO czy CORSA ?

,wukład kierowniczy elektrycznie wspomagany pracuje bardzo sztucznie,silnik nie jest oszczędny,wyposażnie jest dziwne(wersja Edition 100-4xpp,ABS,welur,ale nie ma centralnego zamka,a szyberdach jest na korbkę!,w ogóle pokładowej elektryki),nadwozie jest słabo zabezpieczone,wiązka z tylnej klapy do boczka sie

Re: Pytanie o RAV4.

,wnętrze smutne i kiepsko wykończone,jednak solidnie.Generalnie są lepsze auta:) ja szukałbym RAV4 z silnikiem benzynowym 2.0 150KM-dość udany,względnie oszczędny,auto z nim pod maską sprawnie się porusza,choć troszku jest mało elastyczny. Santa Fe odpuściłbym,bo jezdzi tak jak wygląda-po starokoreańsku

Re: Vectra B, Laguna czy Omega?

W Vectrze B tylko dwa silniki benzynowe są naprawdę dobre.To dwulitrowy,136-konny szesnastozaworowiec oraz jednostka 2.5 V6.Biorąc pod uwagę parametry silników jak i samo auto,w którym hasają,to okazuje się,że spalanie też utrzymują na rozsądnym poziomie. 1.6 16V to silnik bardzo przeciętny i

Re: Corsa na miasto...opinia

:) O benzynowych 1,2, a zwłaszcza 1,0 zapomnij. Nie warte miana silnika. 1,2 jest dość awaryjny (zwłaszcza wersja starsza, 45-konna), 1,0 dobry do napędzania kosiarki a nie samochodu. 1,0 występuje też tylko w autkach nowszych niż te, które Ciebie interesują. Diesle: 1,5 - zapomnij. 1,5TD - żwawszy

Re: Fenomen VW

awaryjnością to się dopiero zobaczy - na pewno są mocno wysilone co nie służy długowieczności. A japończycy co jak co ale silniki benzynowe mają doskonałe - zwłaszcza VTEC Hondy, które wciąż wypadają świetnie i są b. oszczędne również dzisiaj (nie pisz o pocz. lat '90 tych bo system VTEC też ewoluował przez

Re: Racjonalne korzystanie z auta

Im więcej wiem na ten temat (tj. oszczędnej jazdy), tym bardziej mnie wiele artykułów razi uproszczeniami, przekłamaniami. Ale to szeroki temat i w praktyce są tu rzeczy sprzeczne z intuicją (wyłaczając te najprostsze: miej napompowane prawidłowo opony, nie woź zbędnych kg, hamuj "silnikiem

Re: Skoda, Vw czy Fiat?

Wynegocjuj dobrą cenę i zastanów się nad Grande Punto albo bliźniaczą Alfą Mito z silnikiem 1.3 Multijet, wersja 90 KM, najlepiej ze skrzynią 6ką (Grande bo Mito ma seryjnie). Ewentualnie nowa Corsa, ale jest chyba droższa od Grande i nieco tańsza od Mito. Grande Punto z tym silnikiem jest

Re: V50 2.0 D czy Golf Variant 1.6 TDI

Hej W Golfie VI z 1.6 TDI pod maską przy prędkości 100 km/h i na 5. biegu obrotek pokazuje ok. 1900 obr./min.Przy 130 zaś obroty rosną do ok. 2400;) Wniosek z tego taki,że ostani bieg jest dobry na autostrady (a w Bluemotion przełożenia jeszcze wydłużono:)).Raczej nie ma co narzekać,że silnik

Re: HDI 2,o Peugeota

, ale do...traktora, a jakie wrażenia mam po rocznym użytkowaniu 2,0HDi ? Wrażenie mam takie, że...prawdopodobnie nie wrócę juz do silników benzynowych. To rewelacyjna konstrukcja bo bardzo oszczędna, cicha, i jak napisałeś "aksamitna". Do 2000 obrotów nic specjalnie sie nie dzieje, ot zwykłe

Szczęki w dół przeczytajcie to

W największym jednak stopniu na nasze wydatki na stacji benzynowej wpływa styl naszej jazdy. Ogólnie rzecz biorąc da się bardzo oszczędnie jeździć mało oszczędnym pojazdem i bardzo nieoszczędnie jeździć motocyklem uchodzącym za ekonomiczny. Obciążenie silnika może być generowane na wiele

Re: Citroen Xara Picasso czy Renault Scenic ?

virusc napisała: > Zdecydowałam się na Scenica ale jak sie okazuje znależć autko w dobrym stanie > to sztuka ;0) A szukam Scenica 1.9 dCi z dobrym wyposażeniem i tanem > technicznym rocznik 2001. > Poradzono mi silnik dCi a nie tDi ale czemu to nie wiem :) Zapewne dlatego, że dCi jest

Re: furka do 25 tysi.

sprzedać - trudno kupić dobry egzemplarz. Z francuskich mi osobiście podoba sie C4 ale ciezko trafić bez FAP który prędzej czy później bedzie kolejnym kosztem eksploatacji. W tej cenie kupisz też nienajstarszego 307. mam ale wrażenia takie sobie . silnik bardzo fajny ale buda troche plastikowa i

Alfa Romeo 147,bądź 156-nołchał,redaguje Michał

.Auto słuzyło do > jazdy po mieście. Przy oszczędnej jeździe w lecie spalanie wynosiło > 11l/100km, w zimie ponad litr wiecej. Tak więc popularność JTd > wydaje się być uzasadniona. Zastanów się czy aby diesel to nie jest > dobry pomysł. jbl25 napisał: > Hey, > > Dzięki za cynk z

Re:

To bardzo fajnie, że ktoś (w tym wypadku VW) postanowił zrobic ciekawy silnik benzynowy. Poczekajmy jak VW zrobi diesla 2.0 czy nawet 1.4 wspomaganego turbina i spręzarką. 170 KM 2.0 TDI to zwykły wyzyłowany diesel więc nie należy spodziewać sie cudów oszczedności. Z drugiej strony nawet ten 2

Re: AbsoLutna FikcjA 159.

niejako nakłania do mniej oszczędnego jeżdżenia, a dopiero 6-sty bieg to nadbieg i jest przez automat rzadko zapinany. Natomiast RAVa może mieć bardziej leniwe i skłaniające do anemicznej jazdy, dłuższe przełożenia ogólnie. Drugi powód może być taki, że silnik tej RAVy to dobra jednostka. Nie chciało mi

Re: SubaruLegacy czy passat?

Z tych dwóch wybrałbym 3 litrowe benzynowe subaru ;-) Tak się złożyło, że mam czasami okazję przejechać się 140 TDI Passata i 2.0 Legacy. Nikt stąd jeszcze pewnie nie jeździł dieslem subaru więc silników nie porównamy. Wnętrze - w subaru japońska nuda, czarno, bez wyrazu i mimo dużego wnętrza

Re: Duster za 40 tys. (4x4-50 tys.)

auta są ok. 15 cm dłuższe. > -motory dCi, niestety nie cieszą się one dobrą opinią, > znane są rozliczne przypadki poważnych problemów z wtryskiwaczami Na Zachodzie dotyczyło to silników z początkowych lat produkcji, natomiast w krajach nieco mniej cywilizowanych zdarza się to obecnie

Re: Benzyna vs. diesel

; - zywotniejeszy silnik, > - nowe TD nie warcza juz jak strae kleloty i maja calkiem, calkiem przyspieszen > ie. > www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C175003 > Oczywiscie dobrego diesla trudno znlaezc, bo samochody te maja nakrecone > kilometrow, ale dobrze mysle? Czy jestem zaslepiony

Re: Nowy VW Passat

mniej niż za VW a mam auto szybsze wygodniejsze i ładniejsze i co kurna ciekawe bezawaryjne oraz jak na wersję benzynową oszczędne. Z silników diesla to tylko Common Raile do mnie przemawiają przynajmniej mają dobrą kulturę pracy zwłaszcza 1,9 dCi z Renault i HDI Peugeota (O BMW 3 l nie wspomnę bo to

Re: Ford Escort

betonowych Opole - Olszyna to myślałem że wstrząsu mózgu dostanę. Naprawy względnie drogie no ale t ozależy gdzie kto serwisuje. Co mogę zaproponować porównywalnego z tego okresu? Może Renault Megane 1,9 dT lub benzynową 1,6 90 KM. Silnik 8 zaworowy więc tańsza wymiana rozrządu cichy i oszczędny.Auto było

jest świetny, mimo że lubię francuzy

- mocny i oszczędny 90 KM wystarcza, a moment 200 Nm z turbo powoduje, że wyprzedzanie to frajda, a stacja benzynowa nie stresuje - w mieście równo 6.0 ltr/100km, w trasie 5, max. 5.5 gdy mocno duszony. - głośny i drgający silnik (coś za coś) - bardzo dłuuuugie prowadzenie lewarka dźwigni zmiany biegów

Sto lat turbodoładowania

publiczności możliwość poznania zalet turbo. 2-litrowy silnik benzynowy z turbodoładowaniem zamontowany w tym aucie umożliwił uzyskanie równie dobrych osiągów, co silnik 3 litrowy z normalnym zasysaniem. Następnie wszedł na rynek oszczędny i oferujący imponujące osiągi Mercedes 300 Turbo Diesel. Po 20 latach

Re: Nowy VW Passat

Renault to bym nie kupił. A tak zapłaciłem mniej niż za VW a mam auto > szybsze wygodniejsze i ładniejsze i co kurna ciekawe bezawaryjne oraz jak na > wersję benzynową oszczędne. > Z silników diesla to tylko Common Raile do mnie przemawiają przynajmniej mają > dobrą kulturę pracy zwłaszcza 1

Re: czy STILO to dobry samachód ??

Witam, Jeździłem przez pewien czas kilkoma fiatami Stilo - samochody firmowe - silniki benzynowe 1.2, 1.6, 1.8. Z moich doświadczeń najlepiej sprawuje się silnik 1.8 - niemniej ograniczeniem jest na pewno cena. Jako autko bardzo mi się podoba choć jak mam jechać alfą 147 czy stilo to wybieram

Re: Duster za 40 tys. (4x4-50 tys.)

napędem 4x4. > > Dla każdego coś miłego (: Kwestia priorytetu. Ewidentnie widać, że poszli w własności terenowe (nieprzydatne 95% użytkowników) niż w ekonomię eksploatacji. To się zemści. > > -spalanie motora benzynowego, średnio 8l/100km > > dla silnika 1.6 trudno uznać, za wynik

Re: "oszczędna"

sprawdź. Może w końcu się nauczysz gugla używać. Juz raz wysylales do google po czym sie okazalo ze sam jednak nie masz pojecia o czym piszesz . I sie zdecyduj, bo raz twierdzisz ze ze hybrydy sa duzo mniej awaryjne od samochodw z silnikiem benzynowym po czym poziniej stweirdzasz ze

Cala prawda (?) o TDI koncernu VW

budowie starego i nowego typu silnika skoncentrowały się głównie na głowicy oraz osprzęcie. Kanały dolotowe silnika zostały ukształtowane tak, by zmniejszyć opory i uzyskać dzięki temu odpowiednią moc, a jednocześnie powietrze było wprowadzone w silny ruch wirowy, ułatwiający dobre wymieszanie z

Nowoczesne silniki wysokoprężne - Nowy Ford Mondeo

-zaworowej. Obie jednostki, znane z cichej i elastycznej pracy, charakteryzują się bardzo dobrym połączeniem osiągów i niskiego zużycia paliwa. Ze względu na cichą pracę silniki te bardziej przypominają silniki benzynowe, ale już wysokie wartości momentu obrotowego (280 Nm przy 1900 obr/min) świadczą, że

Re: polityka w całej EU jest do bani

z n > ich to brak 3-litrowego diesla. Europejczycy nie doceniają hybryd, które palą m > niej niż diesle i to w dodatku mniej kalorycznego paliwa, są Podstawowa zasada marketingu to zaspokajanie potrzeb. Europejczycy mają gdzieś hybrydy, i się temu nie dziwie. Lansujesz tezę o oszczędnych

Re: specjalnie dla Ciebie "tekst"

. Najmilszym zaskoczeniem była dla nas szczególnie ta ostatnia kwestia, zważywszy na fakt, że pod maską testowanego egzemplarza pracowała dwulitrowa jednostka TDI. Silniki te, oprócz oszczędnego obchodzenia się z paliwem, przez lata słynęły również z niezbyt przyjemnej dla ucha pracy. Złośliwcy przykleili im

Re: Mercedes 123 tzw beczka czy Lanos ?

, rzeczowy do bólu, bez polotu. Podstawowy silnik 1,4 litra za słaby. Diesle oszczędne, wolnossące mułowate, wszystkie (jak dla mnie) zbytnio klekotliwe, tak jak stare Mercedesy (ale w MB wyciszenie wnętrze jest cztery klasy lepsze). Żywotność 300-400 tys. km przy starannym serwisie nie sprawia problemu

Re: Volvo 850

:( Dsyć moralizowania, teraz trochę nt. tego auta: - silniki benzynowe są OK, ale bardzo źle znoszą gaz - maja mocno zaawansowane układy emisji spalin i mało które auto jeździ dobrze na gazie. Czasem padają sondy lambda i cewki zapłonowe (palcowe, każdy cylinder ma oddzielną). Przy delikatnej jeździe

podobnie policja

powoduje mniejsze zużycie silnika i umożliwia dłuższa eksploatację pojazdów. W Polsce jest więcej stacji autogazu niż stacji benzynowych. Zbiorniki autogazu są wytrzymalsze i mniej podatne na np. uszkodzenie, zapalenie od zbiorników na benzynę lub olej napędowy. Autogaz jest także mniej niebezpieczny

Re: Rozkład sprzedaży na wersje silnikowe - Passa

przewidzieć, co się stanie. > > No i do takich wniosków zawczasu dochodziliśmy. Dobrzy jesteśmy! Trza by > zacząć > > jakoś spieniężać te forumowe 'intelligence data & tactics'. > > Może w GM na przykład, he he. Tylko będą musieli znowu obciążyć amerykańskich podatników na

Re: Rekordowo oszczędny Ford Focus

Wierzę, że ten Ford może mało palić, ale jedynie na trasie. W mieście silnik pracuje zimny, włącza się wypalanie filtra cząstek stałych, a przy hamowaniu i przyspieszaniu daje znać spora masa samochodu. W mieście będzie palił co najmniej 7 l/100 km latem. Lepiej kupić mały samochód benzynowy np. WV

Re: Co myslicie o Superb?

/h, mieściłem się w 7 dm³/100 km! W mieście Prezes wymagał co najmniej 7,5-8 dm³/100 km. Najnowsze silniki TDI (Euro 4) dla Superbów (1.9 TDI 105 KM i 2.0 TDI 140 KM) nie są już tak oszczędne. Po za tym świetne, progresywnie działające sprzęgło. Przyzwoita skrzynia 5-biegowa. Biegi wchodziły lekko

Re: Mocne, nieawaryjne, oszczędne auto!!

Ja za to polecam zdecydowanie jakies japonskie auto z silnikiem benzynowy. Najlepiej honde (duza moc i stosunkowo male spalanie). Nie bede pisal o zaletach i wadach albo dlaczego moim zdaniem japonska benzyna jest lepsza od niemieckiego diesla, bo nie ma to sensu. Ja smigam civikiem z 96 roku i

Re: jeden benzynowy i jeden diesel

Wystarczy poczytać "specjalistyczne" tygodniki motoryzacyjne, a w nich aż roi się od tekstów typu: "podstawowy silnik jest dobry, ale dopiero ten mocniejszy daje przyjemność z jazdy" albo "słabszy silnik jest wprawdzie oszczędny, ale tylko ten mocniejszy pozwala na

Silnik benzynowy z bezpośrednim wtryskiem

[ograniczenie emisji CO2 i szkodliwych tlenków azotu (NOx)].Koncern Mitsubishi jako pierwszy (1995 r.) seryjnie wprowadził silnik z bezpośrednim wtryskiem paliwa do komory spalania. Twórcy silnika GDI z dumą podkreślają, że łączy on w sobie właściwości dwóch jednostek; dużą moc benzynowej, z niskim zużyciem

Silnik

– pierwowzór silnika elektrycznego Michael Faraday 1834 – silnik elektryczny prądu stałego z komutatorem – Moritz Hermann Jacobi 1860 - dwusuwowy silnik spalinowy - Étienne Lenoir 1876 – czterosuwowy silnik benzynowy – Nikolaus Otto 1888 – silnik indukcyjny – Nikola Tesla

Silnik pięciosuwowy

. Inżynierowie z Ilmor Engineering opracowali silnik 5 suwowy, którego wydajność jest większa o około 20 procent w stosunku do tradycyjnych silników czterosuwowych.Nowy, bardziej wydajny benzynowy silnik Ilmor ma oferować zużycie paliwa na poziomie obecnych silników diesla, a emisja szkodliwych substancji

M20 (silnik)

M-20 to benzynowy silnik czterosuwowy montowany w wielu pojazdach w Polsce i ZSRR do lat 70. XX w. Opis technicznySilnik M-20 był chłodzony cieczą, posiadał tradycyjny gaźnik, cztery cylindry w układzie rzędowym, po 2 zawory na cylinder. Był silnikiem dolnozaworowym. Średnica cylindra 82 mm, skok

Silnik o zapłonie samoczynnym

iskrowego. Przykładowy silnik benzynowy wytrzymuje 400 tys. km a Diesla ponad 600 tys. km i więcej, jak silniki produkcji Mercedesa czy Grupy Audi-VW. Możliwość pracy w ciężkich warunkach, gdzie wilgoć mogłaby unieruchomić silniki benzynowe, w których potrzebna jest iskra od aparatu zapłonowego

Tekst udostępniany na licencji Creative Commons: uznanie autorstwa, na tych samych warunkach, z możliwością obowiązywania dodatkowych ograniczeń. Zobacz szczegółowe informacje o warunkach korzystania.
Zasady zachowania poufności. O Wikipedii. Korzystasz z Wikipedii tylko na własną odpowiedzialność. Materiał pochodzący z Wikipedii został zmodyfikowany poprzez ograniczenie liczby przypisów. Wikipedia® is a registered tradmark of the Wikimedia Foundation.