common rail benzyna

Krzysztof Słomski

Nowe wersje Mini | One First i Cooper SD

Nowe wersje Mini | One First i Cooper SD

Gama nowego Mini w wersji trzydrzwiowej już niedługo powiększy się o dwie kolejne wersję napędowe, z podstawowym silnikiem benzynowym i najmocniejszym Dieslem

Fiat Stilo (2001-2008) - opinie Moto.pl

Stilo nie sprawdził się w roli rynkowego pogromcy Golfa, lecz mimo to jest autem godnym zainteresowania

Volkswagen Passat B6 (2005-2010) - opinie Moto.pl

Passat szóstej generacji zaczął swoją przygodę z rynkiem wtórnym. Ze względu na korzystniejszą cenę i liczne zalety cieszy się dużym powodzeniem

Gaz w dieslu? Czemu nie!

Gaz w dieslu? Czemu nie!

ciśnienia dla silników z turbodoładowaniem i elektromagnetyczny zawór odcinający dopływ gazu ze zbiornika. Taki podwójny system zasilania pozwala uzyskać obniżenie emisji toksyn i sadzy. O ile nawet przy najnowocześniejszych systemach zasilania common-rail typu jednopaliwowego aż 20-25 proc. oleju

Mercedes klasy A (1997-2004) - opinie Moto.pl

Mercedes klasy A (1997-2004) - opinie Moto.pl

(102 KM), 1.7 TD (common rail, 60 lub 90 KM) 1997, listopad - wstrzymanie produkcji 1998, luty - ponowne rozpoczęcie sprzedaży (wersja po poprawkach podwozia) 1999, kwiecień - silnik 1.9 (125 KM) 2001, marzec - wersja Lang (rozstaw osi i długość nadwozia większe o 17 cm). Silniki 1.7 CDI (common rail

Mercedes A (1998-2004)

Mercedes A (1998-2004)

trzeszczeniem elementów oraz kłopotami z częściami ruchomymi (mogą się nie domykać lub skrzypieć).Zapraszamy do obejrzenia reklamy Mercedesa klasy AHISTORIA MODELU1996, grudzień - premiera prototypu1997, październik - premiera wersji produkcyjnej. Silniki 1.4 (82 KM), 1.6 (102 KM), 1.7 TD (common rail, 60 lub

Citroën C5 (2000-2008) - opinie Moto.pl

Citroën C5 (2000-2008) - opinie Moto.pl

HDI (turbodiesel, common rail, 110 KM), 2.2 HDI (turbodiesel, common rail, 136 KM); 2001, wiosna - wersja kombi, nowy silnik 1.8 16V (116 KM); 2002, jesień - nowy silnik 2.0 HDI (turbodiesel, common rail, 90 KM), rezygnacja z silnika 2.0 16V HPI; 2004, jesień - modernizacja nadwozia (nowe

Octavia RS - pazur pozostał

Octavia RS - pazur pozostał

znajdziemy dwa warianty napędu: 200-konny silnik TSI zużywa średnio 7,5 l benzyny na 100 km (emisja CO2 175 g/km), a 170-konny turbodiesel zasilany w technologii common-rail pali jedyne 5,7 l/100 km w cyklu mieszanym (emisja CO2 150 g/km). Obydwie jednostki współpracują z 6-stopniową skrzynią DSG o dwóch

Frankfurt 2009 | Fiat Punto Evo

Frankfurt 2009 | Fiat Punto Evo

(Nuovo Fire) z technologią MultiAir oraz diesel 1,3 litra z systemem common-rail spełniają normy Euro5. Będą one wyposażane w system  Start&Stop, wyłączający silnik podczas postoju. Ofertę jednostek napędowych Fiata uzupełnią jednostki dwupaliwowe, zasilane metanem i benzyną lub gazem LPG i

Top 4 - najlepsze używane turbodiesle

Top 4 - najlepsze używane turbodiesle

jest w czym wybierać! Stać Cię nawet na MercedesaTOP 5 | Oszczędne i używaneTOP 5 | Samochody dla emerytówWysokoprężny silnik 1.8 TDCi z wysokociśnieniowym układem zasilania typu common-rail pojawił się pod maską Focusa pierwszej generacji wiosną 2001 roku i z miejsca stał się sensacją. Pracował

Subaru Forester 2.0 D - test | Za kierownicą

Subaru Forester 2.0 D - test | Za kierownicą

. Poprawiono również precyzję działania systemu common-rail, chłodzenie, zastosowano lżejsze korbowody, sprawniejszą turbosprężarkę i mniejszy alternator. Podczas jazdy wrażenie jest takie jakby silnik pracował bardziej gładko, a dzięki temu samochód jest bardziej relaksujący w prowadzeniu. Nawet nie trzeba

Citroën C5 (2000 - 2008)

(bezpośredni wtrysk benzyny, 140 KM), 3.0 V6 (207 KM), 2.0 HDI (turbodiesel, common rail, 110 KM), 2.2 HDI (turbodiesel, common rail, 136 KM);2001, wiosna - wersja kombi, nowy silnik 1.8 16V (116 KM);2002, jesień - nowy silnik 2.0 HDI (turbodiesel, common rail, 90 KM), rezygnacja z silnika 2.0 16V HPI;2004

Tanio, czyli drogo - współczesne diesle

Tanio, czyli drogo - współczesne diesle

perturbacjami podczas rozruchu w mroźne dni.Dzisiaj nikomu nie przychodzi nawet do głowy, by przyprawiać ośmieszające etykietki dieslom. Na przestrzeni lat zaczęto powszechnie stosować w nich turbodoładowanie, bezpośredni wtrysk a w końcu również wysokociśnieniowe zasilanie typu common rail. Współczesne silniki

Chevrolet Malibu LTZ 2.0D | Pierwsza jazda

Chevrolet Malibu LTZ 2.0D | Pierwsza jazda

jeszcze "lepiej".Chevrolet Lacetti | Samochód używanyProdukowany w Kaiserslautern w Niemczech silnik z układem wtryskowym Common Rail i turbosprężarką o zmiennej geometrii z intercoolerem ma jeszcze jeden kłopotliwy problem. Hałas, jaki generuje. Można, by o nim zapomnieć trzaskając drzwiami

Mitsubishi Pajero (1999-2006) - opinie Moto.pl

silnika 2.8 TD (125 KM)2002 - silnik 3.2 16V DI-D (common rail, 160 KM)2003 - modernizacja, seryjnie montowany system ESP i system kontroli trakcji na stromych zjazdach. Silnik 3.8 V6 24V (218 KM)2004 - silnik 3.5 V6 24V GDI (200 lub 220 KM)2005 - silnik 3.5 V6 24V (202 KM)ZNAKI IDENTYFIKACYJNETabliczka

Mercdes klasy A (1997-2004)

Mercdes klasy A (1997-2004)

, grudzień - premiera prototypu1997, październik - premiera wersji produkcyjnej. Silniki 1.4 (82 KM), 1.6 (102 KM), 1.7 TD (common rail, 60 lub 90 KM)1997, listopad - wstrzymanie produkcji1998, luty - ponowne rozpoczęcie sprzedaży (wersja po poprawkach podwozia) 1999, kwiecień - silnik 1.9 (125 KM)2001

Alfa Romeo 156 (1997-2005) - opinie Moto.pl

Alfa Romeo 156 (1997-2005) - opinie Moto.pl

nowoczesne diesle z układem zasilania typu Common Rail. Elegancki sedan równie dobrze sprawdzał się w roli szybkiego i prestiżowego pojazdu dla młodych ludzi ze sportowym zacięciem, dynamicznego, rodzinnego auta wygodnie przewożącego pięć osób (nieco za słaby jest jedynie silnik 1.6 16V). W tym drugim

Kroki milowe Fiata

Kroki milowe Fiata

dodatek po raz pierwszy produkowane na w pełni zrobotyzowanej linii montażowej).Używane Fiaty - dla każdego coś miłegoDlaczego Croma? Bo to pierwszy seryjnie produkowany samochód osobowy z silnikiem wysokoprężnym z bezpośrednim wtryskiem Common Rail. Model oznaczony jako TD i.d. (obecnie JTD) miał serce o

Toyota Avensis II (2002-2008) - opinie Moto.pl

(turbodiesel, common-rail, 116 KM);2003, jesień - nowy silnik 2.4 (bezpośredni wtrysk benzyny, 163 KM);2004, jesień - nowy silnik 2.2 D-4D (turbodiesel, common-rail, 150 i 177 KM);2006, wiosna - niewielka modernizacja nadwozia (nowe reflektory, osłona chłodnicy, przedni zderzak, kierunkowskazy w lusterkach

Awaryjne silniki | Uważaj przy zakupie tych aut [AKTUALIZACJA]

Awaryjne silniki | Uważaj przy zakupie tych aut [AKTUALIZACJA]

dwumasowego. Problemy skończyły się wraz z wprowadzeniem wersji 2.0 TDI CR, czyli z układem Common-Rail w 2007 roku. Ten silnik nie znajduje się już na czarnej liście. Okres występowania problemów: 2003 - 2007. Modele w których montowany był silnik 2.0 TDI: Volkswagen: Golf, Jetta, Passat, Touran, Sharan Audi

Skoda Fabia | Karta wozu

Skoda Fabia | Karta wozu

osiągi i elastyczność przy zachowaniu niskiego zużycia paliwa. Atutem technicznym są również turbodiesle TDI CR, wyposażone w wysokociśnieniowy układ zasilania typu common-rail. W porównaniu z montowanymi do niedawna turbodieslami z pompowtryskiwaczami pracują one dużo ciszej i spokojniej, co znacząco

Hyundai ix35 - test | Za kierownicą

Hyundai ix35 - test | Za kierownicą

;benzynę", serce z kolei obstaje przy wyraźnie droższym dieslu.Kompendium Dane techniczne Hyundai ix35 2.0 MPI Hyundai ix35 2.0 CRDi Silnik R4 benzynowy R4 diesel common-rail, doładowanie Pojemność (cm3) 1998 1995 Moc (KM) 163/6200 obr./min 136/4000 obr./min Moment (Nm) 194/4600 obr./min

Volkswagen Golf | Historia klasyka

Volkswagen Golf | Historia klasyka

pompowtryskiwaczy na system Common Rail zwiększyło dynamikę przy jednoczesnej redukcji zużycia paliwa. Na czoło wysunął się w tej dziedzinie drugi Golf BlueMotion ze średnim zużyciem paliwa tylko 3,8 litra i emisją 99 g/km CO 2 . Nowe systemy wspierające kierowcę, jak automatyczne sterowanie światłami Light Assist

Ekorewolucja? Tu i teraz

, pionierem jest Mitsubishi), podwójne doładowanie (m.in. Saab) czy coraz bardziej wyrafinowane i efektywne systemy common rail sprawiają, że klekoty przeżywają drugą młodość. Silniki na ropę są droższe w zakupie i tańsze w eksploatacji dopiero przy wyższych przebie- gach, o czym wielu klientów zapomina. Co

Renault Kangoo (1998-2003) - opinie Moto.pl

, lato niewielka modernizacja nadwozia, nowy silnik 1.6 16V (95 KM), wersja z napędem 4 x 4 2002, wiosna nowe silniki 1.2 16V (75 KM), 1.5 dCi (turbodiesel, common-rail, 65 KM), 1.9 dCi (turbodiesel, common-rail, 80 KM

Toyota Avensis I (1997-2003) - opinie Moto.pl

silnik 2.0 D-4D (turbodiesel, common-rail, 112 KM); 2000, jesień modernizacja (znak firmowy na osłonie chłodnicy). Silniki 1.6 16V (zmienne fazy rozrządu VVT-i, 110 KM), 1.8 16V (129 KM), 2.0 16V (bezpośredni wtrysk benzyny, zmienne fazy rozrządu

Peugeot 406 (1995-2004) - opinie Moto.pl

2.2 16V (158 KM) i 2.2 16V HDI (Common Rail, 133 KM) 2001, jesień nowy silnik 2.0 16V (140 KM) z bezpośrednim wtryskiem benzyny 2004, wiosna premiera następcy (Peugeot 407

Volvo S40/V40 (1995-2004) - opinie Moto.pl

wtryskowy i układ prowadzenia paska klinowego. W nowszych, z zasilaniem typu common rail, często pęka przewód łączący silnik z intercoolerem.Instalacja elektrycznaNajczęściej zawodzą immobiliser i centralny zamek, ale trzeba też liczyć się z awariami kontrolek na desce rozdzielczej. Alternatory najczęściej

O silniku diesla, czyli wpływ orzeszków ziemnych na kurs dolara

technikę common rail (1993 r.). Ewolucję od wolnych, kopcących i siermiężnych silników diesla do cichych i dynamicznych jednostek napędowych, których działanie wciąż opiera się na patencie niemieckiego wynalazcy, doskonale obrazuje reklama Hondy - hate something - change something (nienawidzisz czegoś

Tajemnicze oznaczenia Mercedesa

wtryskiem bezpośrednim), D (Diesel), TD (kombi z silnikiem diesla), CDI (diesel z wtryskiem Common Rail), NGT (wersja napędzana benzyną i gazem ziemnym), 4MATIC (napęd na 4 koła).Nietrudno natknąć się jednak na inną klasyfikację Mercedesów, opierającą się na trzycyfrowych symbolach, przyporządkowanych

Mitsubishi Space Star (1999-2005) - opinie Moto.pl

r. To nowoczesna konstrukcja Renault wyposażona w układ zasilania typu common-rail, polecana także z uwagi na dobrą dynamikę.SilnikWszystkie silniki Space Stara mają pasek zębaty w napędzie rozrządu. Jeśli nie ma dokumentacji technicznej o aktualnym przebiegu paska, lepiej od razu wymienić go na

Ford Mondeo (2000-2007) - opinie Moto.pl

24V (170 KM), 2.0 16V DI (diesel, wtrysk bezpośredni, 90 lub 115 KM);2001, lipiec - zakończenie produkcji wersji 2.0 16V DI;2001, sierpień - silnik 2.0 16V TDCi (turbodiesel, common rail, 115 KM);2001, listopad - silnik 2.0 16V TDCi (turbodiesel, common rail, 130 KM);2002, kwiecień - sportowa wersja

Mazda 6 2.2 MZR-CD Sport - test | Za kierownicą

bezpośredni i 16-zaworową głowicę, w 2002 common rail, a w 2005 roku filtr DPF. W najnowszym wydaniu, rozwiercony do pojemności 2184 ccm, osiąga 185 koni i 400 Nm. W szranki staje m.in. z podobnym motorem 2.2 TDCi/HDI o mocy 175 koni stosowanym w Fordach i Citroenach, 177-konnym D-Catem Toyoty oraz 2-litrowym

Superb? Super. Tylko jaki?

warto dołożyć trzy tysiące złotych do najnowszego silnika common- rail? Nie dość że ma 170 koni, to jeszcze nieco mniej pali. Na 100 km wystarcza mu około 6 litrów oleju napędowego, a to wszystko przy zapasie mocy wystarczającym do dynamicznej jazdy nie tylko po mieście. Także i w tym przypadku można

Toyota Land Cruiser - test | Za kierownicą

tańsze niż u nas.W Europie natomiast, gdzie Toyota planuje sprzedaż 1/5 produkcji, Land Cruisera wprawiać ma w ruch inny, całkiem nowy silnik. To 4,5-litrowy turbodiesel - pierwsza wysokoprężna "ósemka" Toyoty wyposażona w układ bezpośredniego wtrysku Common Rail (ciśnienie do 180 MPa). Silnik

Citroën Xsara (1997-2006) - opinie Moto.pl

(komora wstępna, 90 KM)1998, wiosna - wersja kombi1999 - silnik 1.6 w wersji 88 lub 90 KM, silnik 2.0 16V o mniejszej mocy (132 KM), silnik 1.9 D o wyższej mocy (71 KM)2000, wiosna - silnik 2.0 16V (wersja VTS, 163 KM), silnik 2.0 HDI (common rail, 90 KM)2000, jesień - modernizacja (nowe reflektory

MITSUBISHI CARISMA DI-D

115 KM (85 kW), oznaczony DI-D, to własna konstrukcja Mitsubishi. Wyposażono go w sprężarkę o zmiennej geometrii, intercooler i bezpośredni wtrysk paliwa typu common rail. Uzyskano bardzo zadowalający efekt N dynamiczną jednostkę napędową zużywającą niedużo paliwa. Maksymalny moment obrotowy 265 Nm

Hyundai Santa Fe 2.2 CRDI - dobry, choć obły

nadwozia 467,5/189/179,5 cm Rozstaw osi 270 cm Silnik turbodiesel, Common Rail, R4, 2188 ccm Skrzynia automat 5-bieg

Citroën Xantia (1992-2001) - opinie Moto.pl

wnętrzu, pirotechniczne napinacze pasów bezpieczeństwa, nowe materiały wykończeniowe, lepsze wyposażenie;1998, jesień - silnik 2.0 HDI (turbodiesel, common-rail, 90 i 109 KM);2000, jesień - premiera następcy (model C5);2001, jesień -wstrzymanie produkcji Xantii we Francji, dalsza produkcja w

Golf VI - najsłynniejszy kompakt świata w nowej odsłonie

bagażnik nie urósł i nadal liczy 350 litrów pojemności.Cała reszta nie budzi w Golfie zastrzeżeń. Zwłaszcza napęd. Irytująco głośne turbodiesle na wtryskach ustąpiły miejsca znacznie kulturalniejszym z szyną common-rail i dwoma wałkami stabilizującymi. Wreszcie w Golfie można zapomnieć na jakim paliwie się

Renault Laguna II (2001-2007) - opinie Moto.pl

(210 KM), 1.9 dCi (turbodiesel, common-rail, 110 lub 120 KM);2001, jesień - silnik 2.0 16V IDE (bezpośredni wtrysk benzyny, 140 KM) oraz 1.9 dCi (100 KM); 2002, styczeń - silnik 2.2 dCi (150 KM);2002, jesień - silniki 2.0 16V (135 KM) z automatyczną skrzynią biegów oraz 1.6 16V LPG;2003, styczeń

Fiat Bravo

Bravo FIRE 1.4 16V MPI Multijet 1.9 8V DI Common-Rail Multijet 1.9 16V DI Common-Rail Poj. silnika 1368 cm3 1910 cm3 1910 cm3 Moc

Mitsubishi Pajero (1999-2006) - opinie Moto.pl

silnika 2.8 TD (125 KM)2002 - silnik 3.2 16V DI-D (common rail, 160 KM)2003 - modernizacja, seryjnie montowany system ESP i system kontroli trakcji na stromych zjazdach. Silnik 3.8 V6 24V (218 KM)2004 - silnik 3.5 V6 24V GDI (200 lub 220 KM)2005 - silnik 3.5 V6 24V (202 KM)AwaryjnośćPajero plasuje się w

Toyota Land Cruiser - Rączy mastodont

5-drzwiowe na ramie Silnik wysokoprężny R4, 2982 cm3, Common-rail benzynowy R8, 4664 cm3 Moc 173 KM przy 3400 obr./min 288 KM przy 5400 obr./min

Subaru diesel - test | Za kierownicą

techniczne Silnik Subaru Diesel Silnik 4-cylindrowy diesel boxer z turbiną o zmiennej geometrii, 1998 cm3 System zasilania Common Rail II generacji, (ciśnienie do 180 MPa

Ford Ka - test | Za kierownicą

bezołowiowa, sekwencyjny wtrysk wielopunktowy  Olej napędowy, bezpośredni wtrysk common-rail  Spełniane normy  Euro4  Euro4  Skrzynia biegów

Peugeot 307 HDi 110 KM XT

się nim posłużyć) regulator temperatury, któremu wyznaczyłbym raczej drugoplanową rolę. Pod maską Peugeota 307 XT (a także XT Premium i usportowionego XSI) znajduje się dobrze znany motor HDi w mocniejszej, 110-konnej wersji, wyposażony w turbosprężarkę, bezpośredni wtrysk common rail, a także w

Jeep Grand Cherokee 5,7 V8 HEMI

V8 benzynowy 5,7 V8 HEMI diesel Common Rail 3,0 V6 benzynowy 4,7 Pojemność (ccm) 5654 2987 4700 Liczba zaworów 16

Jeep Grand Cherokee WK - test | Pierwsza jazda

Rodzaj: diesel Common Rail 3,0 V6 benzynowy 4,7 V8 benzynowy 5,7 V8 HEMI Pojemność (ccm): 2987 4700 5654 Liczba zaworów

RENAULT LAGUNA II

zmienne fazy rozrządu. Laguna II oferowana będzie także z dieslem dCi o pojemności 1,9 l i mocy 120 KM. Jednostka z bezpośrednim wtryskiem paliwa, układem paliwowym common rail oraz turbosprężarką o zmiennej geometrii wykazuje się równą, cichą pracą i nadaje autu sporą dynamikę. Moment dCi jest niemal

Volvo XC70 D5 AWD

manewrów (mocno skręcona kierownica nie odkręca się sama)KOMPENDIUM: Silnik common-rail, R5/20, 2401ccm Moc 163 KM przy 4000 obr./min Maks moment obrotowy

Lexus IS 250/220d

. Turbodiesel ma nieco mniej i koni i... zalet. Ten sam silnik co w Toyocie Avensis (common rail drugiej generacji) tu robi nieco gorsze wrażenie. Czyżby była to wyłącznie kwestia oprawy? W każdym razie mam wrażenie, że jego "przekładka" do modelu IS przebiegła nie tyle pośpiesznie, ile niezbyt dużym

Elegancja pret-a-porter - Mazda 2 1.6 Core+

produkowany wspólnie przez PSA i Forda - z zasilaniem common rail, o pojemności 1,4 l i mocy 68 KM.Testowaliśmy Mazdę z najmocniejszym silnikiem - 1.6 100 KM, którego na razie nie ma w polskiej ofercie. Trafiła do nas środkowa z trzech wersji wyposażenia, czyli Core+ (podstawowa to Core, najbogatsza - Sport

Silnikowy zawrót głowy

Przeglądając ofertę niektórych dealerów może rozboleć głowa: silniki 8 lub 16 zaworowe, turbo, wolnossące, z kompresorem, diesle zwykłe, turbodoładowane, Common Rail i to wszystko w ramach jednego modelu. Ale nie wszędzie. Po części związane jest to z... filozofią technologiczną danego producenta

Subaru Diesel - nowy styl imprezowania

trafiły ciężkie wałki wyważające, które poprawiają komfort, niestety, kosztem osiągów. Turbosprężarka o zmiennej geometrii łopatek jest dziełem IHI, zaś wtrysk to popularny obecnie common rail. W efekcie dwulitrowa czterocylindrówka ma 150 koni mocy i 350 niutonometrów momentu. Ale co ważniejsze, powinna

Opel Agila 1.3 CDTI Njoy

motorem w segmencie mikrovanów. To najmniejszy czterocylindrowy diesel z systemem wtrysku bezpośredniego common rail (70 KM, 51 kW). Charakterystyczny, przyjemny dla ucha dźwięk nawet na chwilę nie pozwala zapomnieć, że mamy do czynienia z dieslem. Także podczas jazdy sprawuje się znakomicie. Wprawdzie na

Re: Pomieszałeam olej silnikowy z napędowym

Jeszcze zależy jaki silnik (diesel z pompą rozdzielaczową czy common rail), ale generalnie nic się nie powinno stać. Możesz jeździć. Ogólnie do baku diesli, szczególnie tych starszych, można lać przeróżne specyfiki bez ryzyka awarii. W zimie np. niektórzy zalecają dolewkę 5l benzyny na bak w celu

Re: Volkswagen Passat (2005-2010)

"Aluminiowe komponenty podwozia, silniki z pojedynczym albo podwójnym doładowaniem, bezpośredni wtrysk benzyny, zasilanie typu common-rail, napęd 4x4 to elementy, które decydują o technologicznym zaawansowaniu"... chyba o awaryjności a nie zaawansowaniu...

Re: Forester z oszczędniejszym dieslem

Benzyna to przerzytek, obecnie liczy się juz wyłącznie diesel. potwierdzają to silniki VW - wszystkie benzynowe TSI tak naprawdę zrobione są identycznie jak common-rail i po jakimś czasie ludzie będą je masowo przerabiać na diesle.

Re: Zużycie paliwa - KIA Ceed Kombi 1,6 diesel 90

trasy najlepiej kupić autko na LPG z II generacją. Ja przełączam na LPG zaraz po odpaleniu, czyli po 100-200m, nawet w zimie. ;-) Do pracy mam 15km, benzyny spala mi ok. 0,5l na 100km, a gazu 8,5l/100km. Silnik 1.4/60KM. Powinnaś poszukać dobrego specjalisty od common rail, bo na niemieckiej stronie

Problemy to mogą mieć nowe samochody

Jak samochód nie ma pompowtrysków ani common rail to może spokojnie jeździćna 100% oleju rzepakowym, problemem jest wówczas zapalanie na zimnym silniku, ale jak sierozgrzeje to pracuje bez problemu, jak komuś siechce to może zrobić osobny układ paliwowy z małym zbiorniczkiem na zwykłe paliwo do

Re: Co robić, by olej napędowy nie zamarzł

Niestety ten który napisał ze nie wolno dolewać benzyny do silników Common Rail(CR;CRI;CRE;CRS) miał racje.Nie wolno również do silników z pompo wtryskami.To nie wszystko.Nie wolno dolewać ZADNYH dodatków.Żadnych polepszaczy ulepszaczy.ADAC twierdzi ze po dodaniu jakiegoś adittiv jeśli układ

Re: World Car of the Year - znamy finalistów

Lancia Delta i Alfa Giulietta !!! tylko Włosi, zawieszenie sky-hook = włosi, system DNA=włosi, tylko Włosi, nic więcej. Najlepsze auta (i niemieckie też) projektują Włosi. Silniki - niezwyciężone FERRARI. Common Rail - Włosi. Multi-Air w benzynach - Włosi. Tylko Włosi, niemieckie pudełka są dla

Re: 8-godzinny strajk we wszystkich fabrykach Fia

Gość portalu: Dr.Feelgood napisał(a): > Common rail to nie patent Fiata - ta opinia jest równie powszechna, co błędna, Powszechnie to ty kłamiesz. Silniki fiata czy to benzyna czy diesel otrzymują pierwsze miejsca w rankingach i są produkowane sprzedawane do dziesiątków marek. Common rail

Re: VW 1.4TSI pytanie techniczne

mechanik1234 napisał: > Taki silnik wykorzystuje bezpośredni wtrysk paliwa do komory > spalania lecz jest to funkcjonalnie zupełnie coś innego niż common > rail. Wtrysk benzyny jest realizowany przy o wiele niższym ciśnieniu > niż olej napędowy. Na tyle to sie znam ze wtrysk

Re: ON Bipoaliwa i DPF

;czyszczenia wtryskiwaczy", np. STP. Widzę ten preparat grubo ponad 20 lat. Teraz policzmy, ile mają najstarsze silniki Common Rail (wejście do seryjnej produkcji systemu wtryskowego bardzo wysokiego ciśnienia: FIAT-LANCIA rok 1997). Wychodzi mi jak byk, że jeszcze te silniki nie istniały, a STP jak najbardziej. Czyli

Re: Forester z oszczędniejszym dieslem

Benzyna to przerzytek, obecnie liczy się juz wyłącznie diesel. potwierdzają to silniki VW - wszystkie benzynowe TSI tak naprawdę zrobione są identycznie jak common-rail i po jakimś czasie ludzie będą je masowo przerabiać na diesle. ....ehhe lubie spotkac takich jak ty rememba ropa NIGDY nie byla

Re: VW 1.4TSI pytanie techniczne

roney03 napisał: > Jeszcze raz. > Chodzi o silniki 1.4TSI benzynowe i o sytem common rail > Bez obrazy ale jesli ktos twierdzi ze "benzyna nie ma CR" to nie jest osoba > kompetentna do udzielenia odpowiedzi. bez obrazy, ale podaj pare linkow do powaznych:-) stron ( nie

Re: VW 1.4TSI pytanie techniczne

Taki silnik wykorzystuje bezpośredni wtrysk paliwa do komory spalania lecz jest to funkcjonalnie zupełnie coś innego niż common rail. Wtrysk benzyny jest realizowany przy o wiele niższym ciśnieniu niż olej napędowy.

Re: Pochwalę się, a co?!

Zgadza się, auto jest super i grzech nie kupić. Też ujeżdżam 2003 rocznik, tyle że 1,6 benzyna. Uważaj tylko na common rail w tym silniku, lubi płatać figle i na dwumasę. Choć wersje 100 konne uchodzą za trwalsze od 115 km. Mam znakomitego mechanika od Fordów, info na priv.

Re: VW 1.4TSI pytanie techniczne

Jeszcze raz. Chodzi o silniki 1.4TSI benzynowe i o sytem common rail Bez obrazy ale jesli ktos twierdzi ze "benzyna nie ma CR" to nie jest osoba kompetentna do udzielenia odpowiedzi.

Re: w polsce rynek suv to nieporozumienie

też szrot alez skad. to bylo wspaniale auto w teren. mialem wrazenie, ze nic mnie nie zatrzyma. sprawiala mi wiele frajdy. ale na asfalcie byla jednak nieporozumieniem. >:-P 3 litrowy diesel z toyoty pa > mięta króla ćwieczka, na pewno? 16v dohc z lekkich stopow z ukladem common-rail to woz

Re: 3 cm?

technologie TSI ale nadal sprzedaje benzynki bez TSI np. 1,4 85 KM lub 1,2...podobnie inne marki... Za to czas dobrych solidnych Diesli które robiły przebiegi 500 000 km bez awarii się już dawno skończył....teraz produkują tylko skomplikowane i wrażliwe Diesle w technologii Common rail z filtrami DPF których

Re: Przesiadka z Hondy Civic '98 na większe/nowsz

Co do częstej zmiany biegów, to jest wręcz odwrotnie niż Ci się wydaje. Diesle są bardziej elestyczne i nie trzeba tak mieszać lewarkiem, jak w przypadku benzynowych. Teraz przesiadłem się z nowoczesnego turbodiesla common rail na benzynę o podobnej mocy i właśnie wkurza mnie to, że konieczne

Re: Motodziennik: Pobaw się z CR-Z

Kolms Zauważ że diesle common rail nie brzmią jak traktory owszem wolę benzynę, ale sam jeżdżę dieslem z powodów finansowych poza tym diesle są robione w fabryce a przeróbka na gaz to rzadkość w autach seryjnych zaniża moc, a z wydechu wydziela się smród poza tym potrafi zarżnąć nie i zniszczyć

Pomoc przy wyborze samochodu - na firmę

elektronicznej bazie danych chyba 2 lata temu jest już ponad 170 tysięcy. Pytanie, czy warto poświęcić czas żeby jechać tu i tam te 300-400 kilometrów i oglądać te wszystkie auta? Drugim wyborem w tym budżecie miał być VW Passat, na przykład taki: moto.gratka.pl/tresc/volkswagen-passat-highline-bi-xenony-sk-ra-common-rail

Re: Pochwalę się, a co?!

lobuzek1 napisał: > Zgadza się, auto jest super i grzech nie kupić. Też ujeżdżam 2003 rocznik, tyle > że 1,6 benzyna. Uważaj tylko na common rail w tym silniku, lubi płatać figle i > na dwumasę. Choć wersje 100 konne uchodzą za trwalsze od 115 km. Mam znakomiteg > o > mechanika od

Re: Dlaczego beznynka jest lepsza? ;-)

> Owszem. Nowe Diesle są ciche...bo mają common rail...ale koszty napraw są du > żo wyższe od niewysilonej benzynówki bo taki nowoczesny Diesel ma DPF, (wymiana > 4-6 tys.zł), Turbo (wymiana 5 tys.zł) , dwumasa i wtryski (wymiana 4-6 tys.zł) > . Dziękuję, postoję Jak ktoś jeździ jak

Samochód zimą - najpierw odpalić, później odśni...

nowoczesnych diesli. Nowoczesny system wtryskowy common rail (i jego różne odmiany) są tak czułe na jakość i rodzaj paliwa, że nawet niewielka ilość daneturatu czy benzyny w paliwie może spowodować uszkodzenie systemu (mechaniczne jak i elektryczne). Jeśli stosować, to tylko dodatki, które są do tego

octavia tdi - 1,9 czy 1,6

hej, co sądzicie? oba silniki maja ta sama moc (105KM), 1,6TDI jest na Common Rail i posiada filtr cząsteczek stałych, zaś 1,9 TDI to stara (sprawdzona) konstrukcja... 1,6TDi teoretycznie troszkę mniej pali, jest jednak trochę droższy... czy filtr cząsteczek stałych oznacza kłopoty? Z tego

Re: LPG - fakty i mity

wymienialem swiece i raz przewody. Wiecej konkretów proszę.... Przeliczalem kiedys i spalanie w mojej vectrze wychodzi kosztowo podobnie jak bardzo oszczednego dieasla w focusie 90KM (1,6 common rail). Pozdro.

Co ty z tym ....

year." Lexus cos tam probuje z wejść do UE z trupami typu IS220d czy ostatnio CT200h, ale chyba nie zavrdzo mu zależy. I dobrze. Nie chciał bym żeby Lexus zaczął produkować GS, SC, LS z dyzlami common rail, ręcznymi skrzyniami i welurową tapicerką, to jakość premium made in EU. Lexus powinien

Re: Co zrobić z benzyną?

Masz racje,ale tylko w przypadku silnika z systemem Common Rail. Inne postukaja i im przejdzie (zalezne od stosunku ON-benzyna). Zostaje przy palacych sie gaciach. Pozdrowienia.

Re: Volvo S60 | Za kierownicą

silników beznzynowych. Tutaj już nie da się zaoszczędzić coś więcej na gorszym paliwie czy oleju. Rychło odbija się to na kosztach napraw, a wtryski i pompy czy do benzyny czy traktorka kosztują teraz poważne kwoty i są nie do regeneracji. Tak jest z każdym common railem niestety. Potem słyszy się

Re: VW Tiguan czy Honda CR-V

> hmm no tak porównałem i wychodzi mi, że są 2 silniki dostępne w tiguanie (1,4 T > FSI, 2,0 TDI) vs 2,0 benzyna i 2,2 diesel w cr-v. W najblizszym czasie (podobno w I kwartale) wchodza jeszcze 3 silniki VW: 2 l. Diesel 170 KM (Common Rail) i 2l. benzynowy z turbo (170 i 200KM)

Re: jakie auto do miasta: diesel czy benzyna z ga

To zależy, czy chcesz kupić w miarę nowy samochód, czy starszy. Nowe diesle to masa nowoczesnych wynalazków i zaawansowanych technologii: common rail, dwumasa, FAP, które poprawiają kulturę pracy, spalanie i ekologię, ale nie lubią miejskiej jazdy na krótkich odcinkach, a ich naprawa kosztuje

Re: Diesel

Niech ci będzie Audi, choć to trochę inna technologia, nie Common Rail. Silnik 3.0 TDI ma 176 kW (240 KM) i zużywa 7,2 do 7,5 litra paliwa na 100 km. Moment obrotowy 450 Nm, no i w Audi A6 allroad quattro będzie to 7,2 sek. do setki. Mało? Dziesięciocylindrowy RS V10 Biturbo (benzyna) ma 4

Małe a ciche. Co polecacie?

? Diesel zawsze głośniejszy niż benzyna? Ilość cylindrów, turbo, common rail - wpływają na poziom hałasu? Dziękuję za cierpliwość przy ewentualnym odpowiadaniu i pozdrawiam, Grzesiek.

Re: Jakośc paliwa na stacji Olkop.

W "Olkopie" tankowałem wszystko prócz ON TIR. Bo jeżdżę kilkoma samochodami w firmie. Diesel, benzyna, benzyna na gaz. Common rail, pompowtryskiwacz, gaźnik (tak, tak), mono i wielopunkt. Słowem - czym można zasilać silnik, ja to tam tankowałem. Nigdy, ale to przenigdy, nie miałem

Jeden problem!

się nie stanie. Jako, że pytasz o groszową sprawę (czyli 45 litrów E95) to zakładam, że i tak samochód jest stary. Stary diesel zniesie każde paliwo (nawet olej słonecznikowy)... nowoczesny TDI czy Common Rail nie wybaczy niczego. -- Forum użytkowników aut marki BMW

Re: Diesel

, Jaguar) "ładują się w diesla". Przecież dla nabywców tych samochodów nie ma znaczenia cena paliwa. Ktoś, kto kupuje Jaguara centów nie liczy. To wam powiem, bo mam nowoczesnego diesla. Chodzi o przebieg momentu obrotowego, o to, że w silniku diesla (ale tym nowoczesnym, Common Rail) silnik

Re: Amerykańską motoryzację uratują diesle

zastosowania turbosprężarki. Nawet najlepsze diesle z najnowszymi common rail bez turbo nie miałyby szans na konkurowanie z benzyną (jedynie na polu zużycia paliwa) Tyle że turbo jest wprost stworzone do pracy z dieslem ponieważ nie ma prawie żadnych wad - ewentualnie poza turbo dziurą, z którą producenci

Re: Przeszlo 2 tony w 2 dni przez 2 tys. km

Stary Trooper, ale ostatni ze statku w 2002 roku kiedy japonska fabryke sprzedali. W Europie 3-litrowy diesel z common-rail byl w tym czasie, podobno jeden z najlepszych. U nas niestety 3,5-litrowa benzyna (tylko 215 koni, ale z dobrym momentem); bardzo lubie i zazynac jeszcze nie planuje

Re: benzyna czy diesel :):):) - jazda i komfort

jeszcze zaczekać. Podsumowując, dziś diesla bym nie kupił, gdyż : -------------------------------------------------------- "nie robię takich przebiegów" (max. 15tkm) CR (common rail) wrażliwy na jakość oleju problemy z filtrami DPF podczas jazdy w mieście, ale nie tylko możliwe problemy z

Re: Paliwo w J-L.

Zachodzie kierowcy jeżdżący mało już dawno wyleczyli się z diesli, podobnie jak girardengo zaczynając prawidłowo wnioskować. Co do pompowtryskiwaczy, podobnie jak silniki common rail - tę technologię wymyślili Włosi, rzeczywiście są wrażliwe na jakość paliwa, w przeciwieństwie do wersji 1.9 90 i 110 KM

Re: Co z nowych małych autek?? Panda, Dacia... ??

mam wrażenie że wujaszek najadł się jakiegoś szaleju. kierując się twoimi radami to na pewno wybór padnie na logana. chłopie nowoczesny diesel, to bezobsługowy silnik do 400 tys km. osiągi porównywalne do benzyn, a najnoweszej generacji common rail 3 ma moment lepszy od niejednej beznzyny. a w tym

Re: Tu-154 nad Jelczem

wtrysk bezpośredni. W ogóle Włosi robią doskonałe, trwałe silniki wysokoprężne, w końcu pierwszym autem, w którym zastosowano wtrysk common rail, była Alfa 156 w 1997 roku. Był to 1.9 JTD 8V 105 KM. Od 2003 roku Włosi postawili na małe turbodiesle 1.3 Multijet dla małych aut i się okazało, że mimo

Re: wtrysk bezposredni - pytanie:)

mają wyższe ciśnienie, czyli układ musi być droższy (i bardziej wrażliwy na jakośc paliwa). Co prawda nie jak CommonRail, ale różnica musi być. Do tego silnik z DI ma pewnie więcej czujników, zaworków, nastawników itp. - i każdy z nich ma prawo się zepsuć. Technologia MPI jst od kilkunastu lat i jest

Re: Dlaczego beznynka jest lepsza? ;-)

klemens1 napisał: > > 1. Nie klekocze mi w uszach KLE KLE - jest cicha > > Nowe diesle tak nie klekoczą - a podczas normalnej jazdy są nawet cichsze - maj > ą niższe obroty od benzyniaków. Owszem. Nowe Diesle są ciche...bo mają common rail...ale koszty napraw są dużo wyższe od

Re: Wieloma takimi mitami karmi się naiwnych

jbl25 napisał: > Benzyna po za tym nie brzmi jak rachityczny traktor :) Ano nie, chociaż czterycylindrowe diesle z wtryskiem opartym o szynę common rail brzmią już akceptowalnie, zwłaszcza na wyższych obrotach. Przy silnikach z większą ilością cylindrów różnice na korzyść benzyn potęgują się

Re: Toyota Corolla Diesel -opinie

ze ten slinik 1,9 całkiem niezle sobie radzil w pegotach czy cytrynach i wykręcal takie przebiegi że ho ho. 75KM mi wystarczy a przynajmniej nie jest tak wrażliwy na paliwo jak common-rail (choć nie powiem że bym takiego nie chciał :)) Więc jak jest z tymi dieslami w Corolli E11?

Re: pękło 3500 km swoim autem po Turcji

Ceny Diesla za 1 Litr: Turcja: 2,40-2,50 YTL (około 5,00 PLN). Ale są dwa rodzaje dizla i nazywają się Kirsal Motorin i Motorin. Kirsal Motorin jest tańszy ale lepiej go nie lać do silników CommonRail… mi od razu zapaliła się lampka od silnika na desce rozdzielczej, a zgasła po wypaleniu

Re: A S T R A II 1.7 dti - proszę o wpisy !!

1.7 dti- silnik isuzu, zmodyfikowany. Raczej nie dorasta do piet konstrukcjom vw i innym common rail. Dosc glosny. Ja bym chyba poszukal jednak golfa tdi ew. astre benzyna. Pozdr. -- www.pajacyk.pl/ <--- klikajcie tu bo naprawde warto! To nic nie kosztuje, a pomozecie innym.

Re: Ford Mondeo (od 2000r.) opinie użytkowników

> Jak Ford, to generalnie lepiej benzyna. Jak chcesz koniecznie diesla, to pomysl > > raczej o VW. Na podstawie czego piszesz takie rzeczy? VW i diesel? Pompowtryskiwacz? Juz nawt sam VW przyznal, ze to zabytkowa technika i bedzie przechodzil na Common Rail. Mam staz na dieslach obu marek

Re: BMW 3 Touring 2005

Tak tak to materiał BMW Press - na pewno dźwięki są oryginalne szczególnie to buczenie w czasie jazdy - przecież wiadomo nie od dziś iż dzięki common rail czterocylindrowy dyzel ma dźwięk jak poprzednie M5 z 5.0 V8 w benzynie.

Re: opinie alfa 156 2,4 jtd

Jedno jest pewne , dźwięku diesla nie można porównywać z dźwiękiem TS-a. Jednak obecnie oferowane diesle typu common rail po prostu zabijają uzyskiwaną mocą, momentem obrotowym (to już tradycyjnie, benzyna sie chowa) i oczywiście oszczędnością.....oraz trwałością i prostotą serwisu przy porównaniu

Czy moze mi ktos powiedziec dlaczego grupa VW...

ciagle stosuje te przestarzale klekoty tdi ? Pakuja toto nawet do Audi. Glosne jak cholera o przecietnych osiagach, choc oszczedne, to fakt. Ale to dzisiaj zadna rewelacja, przecietny silnik common rail co najmniej dorownuje tdi a bardzo czesto przewyzsza i dynamika i kultura pracy. Kupowanie tdi

Re: ford focus

TDDI sa do kitu, wychwalane bywają TDCI. Ogólnie Focus to fajne małoawaryjne autko. Na polskim ON wtryski beda padac nie tylko w tym Fordzie ale każdym common-rail. Z kolei benzyna to wyzsze spalanie i nawet zalozenie instalacji LPG moze byc ślepa uliczką bo niedługo gaz ma tak zdrożeć by sie

Re: Czym grozi zatankowanie benzyny do diesla?

Na Twoje pytanie nie mozna udzielic jednoznacznej odpowiedzi poniewaz nie napisales: -jaki to silnik (w przypadku wtrysku Common-Rail,silnik po paru kilometrach nadaje sie do wymiany) -jaki byl stosunek benzyna-olej napedowy (w starszych samochodach z silnikami diesla instrukcje

Re: Japończycy i zmienne fazy rozrządu.

-Jet - to oni zdaje się zastosowali po raz pierwszy zasilanie "common rail" w silnikach diesla - Alfy mają ciekawy napęd na cztery koła z samoblokującym się dyfrem torsen - wymyślili Multiplę, auto sześcioosobowe z tylko dwoma rzędami siedzień, z poduszką powietrzną dla dwóch, a nie jednego

Re: Śmieszą mnie miłośnicy diesli.

warkoczace diesle... i tak bylo dopoki nie kupilem zeszlej wiosny nowego samochodu. niemal przypadkiem wybor padl na... diesla. turbo-doladowany common rail 16v, 150km. i wiecie co? o ile chodzi o codzienny srodek transportu, pewnie nie kupie juz standardowej benzyny a pozostane przy dieslach. w nowych

Najcichszy diesle jakim jezdziliscie - jaki?

wedlug mnie 530d (E60) - kultura pracy silnika na poziomie dobrej 4 cylindrowej benzyny - wedlug mnie lepsza niz S400CDI te z klasy sredniej (TDI, CDI, DTI, HDI itd...) sie nie licza - dzwiek taki sam jak w dieslach sprzed 10 lat nie wazne czy maja common rail czy nie sa jakies cichsze niz 3.0D

Re: Fiat najmniej awaryjny

pierwszy producent samochodow osobowych silnikow diesla z systemem common rail.Pozniej odsprzedal patent firmie Bosch .Dziesiejsze systemy wtrysku roznia sie znacnzie od tego co skonstruowal Fiat Idac twoim potluczonym rozumowaniem wytlumacz co ma Fiat wspolnego z Mercedesem z silnikiem

Re: Ekstrawagancja na prąd

przedsiewziecia. Ale fajnie sie jezdzi nowym dieslem z common rail - jak benzyna a nawet lepiej bo elestycznosc wieksza. HOnda miala wejsc z dieslem juz rok temu, ale cicho o tym. Auta sa tansze - o tyle o ile, ale tutaj auto nie jest luksusem tylko smutna wrecz koniecznoscia (radosne codzienne stanie w korku

przyspieszenie tdi a benzyna

o co tu chodzi dla przykladu 1.6 110Km ok.150Nm benzyna 11.3s 2.0 110Km 250Nm common rail 11.5s a trzeba sie niezle napocic aby do wyprzedzic ma ktos teorie na ten temat

Re: Jesli juz disel to jaki?

podobne jak w benzynie, moze dlatego iz jest to common rail, a nie niemieckie pompowtryskiwacze, ktore faktycznie glosno klepią. Nagrzewa sie nieco dluzej, ale nie jest to powod do zgryzoty, osoba która demonizuje ten problem nie jezdzila nigdy benzynowym Polonezem, ja jezdzilem...trzema. W kabinie dzwiek

Re: Turbobenzyna BMW.

cos takiego jeszcze dynamika i handling o czym mercedes i audi moze pomarzyc w tej samej klasie. Pewno zaraz wyskoczysz z silnikiem V10 Lambo. Jeszcze niedawno to Audi nie wiedzialonic o Common Rail, o biturbo w dieslu i benzynie - i do dzisiaj nie wie. Zaraz wspomnisz o Le Mans ale to nie o

Re: Alfa 159 vs Mazda 6

Wlasnie, wydaja Ci sie byc lepsze. Zapominasz, ze to makaronom zawdzieczamy bezposredni wtrysk w dieslach na szeroka skale, a o common rail nawet nie wspominajac... 2.4 bije te 2.2 na leb na szyje pod kazdym wzgledem. Inna sprawa to fakt stawiania za wzor firmy ktora na sile zbudowla pierwszego w

Re: to może inaczej...

A ja mam inne podejście do diesla: po pierwsze kupno używanego wiąże się ze znacznie większym ryzykiem - pompa wtryskowa, wtryski, osprzęt są znacznie droższe niż do benzyny (wtryskiwacz do silnika z common rail to kwota od 1000 do 2000zł :( ). Do tego nowe diesle maja zawsze turbosprężarkę, a tę

Re: Renault Scenic 1.9 dci 2000r Kupić?

innnych markach z common rail też się to zdarza. Zwróć uwagę czy auto ma z tyłu hamulce bębnowe czy tarczowe bo różne wersje bywają.

Re: silnik 1,6 czy 2,0 litra

A myślałeś o 1,8 benzyna 115KM ? Rewelacja ! To chyba dobry kompromis między 1,6 a 2,0 chyba że w kombi nie montują. 1,8 TDi odradzam (zyżycie paliwa, kłopoty z turbinką, dziura mocy, niska kultura pracy).Polecam TDCi z common rail, ale ta cena ?!!! 1,6 za słaby !

Re: Środek do czyszczenia wtrysku

zastosowaniem nie było wielkich problemów :) PS2. Wtryski w dieslu (Common Rail) bardzo nie lubią zanieczyszczeń i szlag je traia, a śrdoki do czyszczenia mogą im tylko pomóc w wyzionieciu ducha ale to już zupełnie inna rozmowa ;) Znam gościa, który w Mercedesie 190D dolewał setkę Mixolu na pełny bak i po 220

nie bierz focusa tdci!!!!

przestrzegam!pisałam o tym co nieco przy wątku "corsa diesel czy benzyna?".zajrzyj!Focusy mają bardzo wrażliwe silniki turbo diesel common rail! nieodporne totalnie na nasze rodzime paliwko!miałam same kłopoty z niespełna 2,5 letnim samochodem już po gwarancji..:( Uważaj bo to niezły

A6 2.0TFSI VS 520d BMW ulubiony przyklad

Audi A6 2.0 TFSI Leistung 125 kW (170 PS) Höchstgeschwindigkeit 227 km/h 0-100 km/h 8.9 s Test-Verbrauch 10.9 L/100 km Cena od:ok.145-150 BMW Pojemność silnika: 1995ccm (Common Rail turbo diesel) Moc: 163KM przy 4000obr./min Moment obr.: 340Nm przy 2000obr./min 0-100km/h: 8.6sek. Vmaks: 223

Re: Fakty i mity o dieslach

trochę 90KM dieselem i bez porównania z benzyną. Co do jakości paliwa w Polsce a silnikami Common Rail - na razie tankuje na renomowanych stacjach i nie mam najmniejszych problemów. Koszty przeglądów podobne. Jedyna różnica to wymiana rozrządu. Benzyna co 45-60 tyś. a diesel 150 tyś

Re: P307 2.0 HDI 110KM ???

Ja swojego dieselka (common rail jak w HDI) odpalalem juz przy -25C... ZERO problemow!!!!! Pali za pierwszym razem, jak benzyna. Musisz tylko pilnowac aby tankowac zimowy ON. Zawsze pytaj na stacji do jakiej temperatury maja ON. Na dobrych stacjach granica temperatury jest zawsze obnizona w

Re: VW Golf GT 1.4 -140PS

podwojnego bi- turbo szeregowego oraz trzech sprezazrek o zmiennej geometrii lopatek oraz systemu common rail. Ktora benzyna potrafi wycisnac seryjnie az 90 KM z 1 litra nawet przy uzyciu podwojengo hiper turbo szergowego turbodoladnowania, trzech sprezarek itd. ? -- Boryna01: "philpue patek

Re: Dyzel czy benzyna?

Nie wydaje mi sie ze diesle sa dla biednych bo olej napedowy jest tanszy. Sam jestem posiadaczem rocznego Mercedesa E320 CDI (Common Rail Diesel). Moglem za mniejsza kase miec E320 benzyna, ale sam wiekszy moment obrotowy, wieksze przyspieszenie i wieksza predkosc maksymalna sklonila mnie do

co byscie kupili za 120 tys PLN - rozwazam auta

ma byc cichy. Testowalem juz nowe diesle - common rail - i tez biore je pod uwage. Nie jestem fanem wyscigow samochodowych wiec wystarczy jak samochod bedzie przyspieszal do 100 w 10 sek i bedzie w miare elastyczny na wyzszych biegach. Auto musi sie przyjemnie prowadzic i byc w miare niezawodne

Re: Subaru boxer diesel!

In my proper opinion...przesadzasz. Nawet przy "tak wyżyłowanych" dieslach pewnie sam znasz przypadki takich samochodów z przebiegami wielosettysiecznymi bez specjalnych problemów. Podaj mi statystykę ktora powie ze silnik diesla na common rail'u średnio pada szybciej niż przeciętna

Re: Toyota Prius III | Za kierownicą

bezpośredniego, potem układu common rail oraz kolejnych usprawnień silnika wysokoprężnego, dzięki którym niektóre obecne wielkoseryjne konstrukcje osiągają ponad 100 KM z litra pojemności, silnik diesla zaczął być traktowany jako równorzędna lub nawet doskonalsza konstrukcja niż silnik o zapłonie iskrowym

Re: Toyota Prius III | Za kierownicą

bezpośredniego, potem układu common rail oraz kolejnych usprawnień silnika wysokoprężnego, dzięki którym niektóre obecne wielkoseryjne konstrukcje osiągają ponad 100 KM z litra pojemności, silnik diesla zaczął być traktowany jako równorzędna lub nawet doskonalsza konstrukcja niż silnik o zapłonie iskrowym

Re: Toyota Prius III | Za kierownicą

bezpośredniego, potem układu common rail oraz kolejnych usprawnień silnika wysokoprężnego, dzięki którym niektóre obecne wielkoseryjne konstrukcje osiągają ponad 100 KM z litra pojemności, silnik diesla zaczął być traktowany jako równorzędna lub nawet doskonalsza konstrukcja niż silnik o zapłonie iskrowym

Re: avensis 2.0 D4-D 01-02

nie carina, ale autem jezdzi sie bardzo przyjemnie, silnik bierze olej, jak to common rail ma w zwyczaju, ale okolo 2 litrow na 15tys nie jest zadnym wielkim koszetm. Jak malo jezdzisz i musisz duzo doplacic to nie bierz diesla, ale raczej auta w tych rocznikach wielekiej roznicy w cenie miedzy

Re: Czy 2.0 130 KM Duratorq-TDCI w Mondeo jest ci

mam możliwość porównania raz na jakiś czas. Fordowski TDCi (130 KM) ma common rail'a (w przeciwieństwie do jednostek 90 i 115 KM), więc jest w miarę cichy. Pozdr

Re: Suzuki Liana DDiS - ceny w Niemczech

.398 Kubikzentimeter große Triebwerk gehört zu den modernsten seiner Art. Mehrventiltechnik (16V), Common-Rail-Einspritztechnik, variable Turboaufladung, 200 Newtonmeter Drehmoment (ab 1.750 U/min) und 90 PS bzw. 66 kW sorgen für ausgezeichnete Spurtwerte schon bei niedrigen Drehzahlen und eine hohe

Re: FOCUS TDDI - WRAŻENIA Z EKSPLOATACJI

Weekend JTD - Common rail za trochę mniejsze pieniążki i podobno cichszy niż benzyna.

Re: Diesel czy Benzyna (5 letni samochod) co wybr

rekompensata wyższej ceny zakupu? ;-P jeżeli > kupisz np. audi a4 tdi na pompowtryskiwaczach to będzie głośniejszy, ale jak > kupisz z silnikiem z systemem common rail to już rarytas. cicha praca ogromna > moc. Common rail potrafi swoje "spożyć". To nie jest spalanie na poziome citroena

Re: Absolut - Audi Q7

xtrack napisał: > common rail nie przeciwdziala kopceniu. A co do filtra... jakos nadal nowe > auta przy ruszaniu przy wyprzedzaniu kopca. Jedna uwaga - obecnie wciąż można sprzedawać diesle bez filtrów. Dlatego to co widzisz na ulicach to są w zdecydowanej większości diesle bez filtrów

Re: Cee'd SW 2.0 CRDI - wrażenia, usterki. Pomocy

dlaczego jak jeździłem zastępczą popierdułką Hyundaiem Getzem z silniczkiem 1.1 w benzynie, to fakt, na autostradzie wył, ale na luzie i niskich obrotach było cichutko w porównaniu z superhipernowoczesnym dieslem Common Rail w moim Ceedzie? Są jakieś obiektywne, wymierne normy hałasu w nowych autach

Greenblack nie śmiej się z niego :)

auto- szmata argumentami o momencie obrotowym, kosztach eksploatacji i technologii common-rail. Jakoś Formuła 1 dalej jeździ na benzynie. Widać AutoSzmaty nie czytają, ignoranci.. Również pozdrawiam. Ps. Jak można uzyskać 1000KM i tylko 1Nm to możliwe ? Czy to tak teoretycznie zapytałeś?

Re: Bzdury, wystarczy tankować na markowych stacj

Gość portalu: Piotr napisał(a): > A wtryskiwaczy > te samochody nie posiadają, bo to common rail! ;-)) Nader śmiała hipoteza :-) Sugerujesz, że paliwo dostarczane jest ze wspólnej szyny w sposób ciągły i nie jest rozpylane? LOL > Jedynie VW ma jeszcze starą > technologię

Re: Najcichszy diesle jakim jezdziliscie - jaki?

wazne czy maja common rail czy nie > > sa jakies cichsze niz 3.0D z BMW? A niedawno ćwoku twierdziłeś w innym watku,że 3.0 BMW chodzi jak silnik żuka,hehehe,skąd ta nagła zmiana zdania?

Re: Opel ekstradiesel

turbosprężarki o maksymalnym ciśnieniu doładowania 3 bar sprawiają, że ECOTEC 1,9 CDTI common rail odznacza się tak płynną pracą jak silnik wolnossący o dużo większej pojemności" co maja k... turbiny do plynnej pracy? to takie "pier...enie o szopenie" z cyklu "jak to nowe diesle sa ciche i

Re: opinie alfa 156 2,4 jtd

maciej46 napisał: > Jedno jest pewne , dźwięku diesla nie można porównywać z dźwiękiem TS-a. Jednak > obecnie oferowane diesle typu common rail po prostu zabijają uzyskiwaną mocą, > momentem obrotowym (to już tradycyjnie, benzyna sie chowa) i oczywiście > oszczędnością

Re: Jak awaryjny jest silnik Diesla

Post jest prowokacyjny, ale nie wszedzie mija sie z prawda. ON jest prawie tak drogi jak Pb. Do tego wysoka cena zakupu auta. W efekcie trzeba naprawde wiele kkm przejezdzac corocznie, aby sie oplacalo. Awaryjnosc nowoczesnych diesli jest duza - zbyt wiele nowinek w common rail. Silniki TDCi z

Re: Silnik rzędowy 8 zaworó czy 16V

> dzięki serdeczne dzięki wam dużo już się nauczyłem Tak? Zróbmy test. 1. Czy wysoki moment obrotowy w nowoczesnych dyzlach to zasługa: a) dyzla jako dyzla bo dyzel ma moment b) turbosprężarki c) szyny common rail 2. Czy nowoszesne dyzle wydaja dźwięk a) jak rasowe benzynowe V8 b) podobny

Re: "Pneumatyczny" samochód

wlasciwosciami. Wyobrazcie > sobie dzisiejsze diesle z common rail, ktore sa wrazliwe na paliwo kiepskiej > jakosci, zasilane biopaliwem. Aktualne procesy (np. Carbo-V plus Fischer-Trops z obejsciem przez stopien gazu syntezowego)) daja z dowolnej biomasy produkty petrochemiczne o 100 % stalych

Re: "Pneumatyczny" samochód

. Biopaliwa, w zaleznosci od pochodzenia i metod przerobki, moga sie roznic wlasciwosciami. Wyobrazcie sobie dzisiejsze diesle z common rail, ktore sa wrazliwe na paliwo kiepskiej jakosci, zasilane biopaliwem.

Re: diesel- dzielo szatana?

Wez pod uwage, ze mial duzo przejechane w krotkim czasie (w koncu ile lat tluka Scenica?) - czyli dlugie trasy, ktore sa wrecz stworzone dla diesli - bez gwaltownego przyspieszania, w miare stale i umiarkowane obroty. W dodatku pewnie to byl jeszcze taki "starej daty" - tzn. nie z common

Re: Czy 2.0 130 KM Duratorq-TDCI w Mondeo jest ci

Gość portalu: Lew napisał(a): > Ja mam podobny problem - zstanawiam się nad silnikiem 115 km TDCI a 125 km w > benzynie. Wersja 115 KM nie ma common rail, a zwykłą pompę rozdzielaczową. Disel jest droższy o jakieś 6 tys zł, ale zwraca się po ok. 35 tys. > km. > Ponieważ nie

Common-rail wedlug Ford'a

"FORD WPROWADZA UKŁADY WTRYSKOWE common-rail DRUGIEJ GENERACJI KOLONIA, 23 lutego, 2001 - Najnowsze rozwiązania w zakresie układów wtryskowych silników wysokoprężnych już wkrótce wejdą do seryjnej produkcji w modelach wytwarzanych przez europejską filię koncernu Ford. Ford Focus będzie

Re: opinie o Alfie 147 prosze!

) ferrari, maserati, lamborgini do Polski nie wjezdzaja Formula 1 ... no coz? Fiat inwestuje w ferrari a Mercedes BMW od lat na torze nie ma szans kierowca lepszy czy technika? inne wloskie marki sa nad wisla nie znane konstrukcje wloskie takie jak np. common rail w toyotach pochodzi od fiata.... nowy

Re: 1.8 T 270 KM 390 Nm - diesel killer

bijace diesle na glowe > > > > Tego chyba też nie... ty nie ale multum ludzi to podwazalo ze wymienie tylko nicki Jarek, Klemens01 itd. niektorzy pierniczyli nawet ze cyt: "w 530d nie ma turbiny tylko common rail" - niezle nie? hehehe latwo zreszta to udowodnic - wystarczy

Re: opinie alfa 156 2,4 jtd

drugi i trzeci) raz nim pojechałem po prostu szczęka wypadła mi na podłogę. Prawie 2 tony masy użytkowej, w sumie moc nie porażająca ale kiedy przekraczało sie 2,5 tys rpm po prostu wgniata w fotel (300 Nm momentu). Uważam że silniki Common Rail (w alfach są już drugiej generacji) to świetna rzecz

Raczysz fantazjowac

kilkadziesiat procent benzyny w paliwie, bo inaczej silnik by wogole nie ruszyl. No i w koncu po czwarte jedynym zespolem, ktory mogl zostac w takim wypadku uszkodzony lub nadmiernie zuzyty, jest pompa wtryskowa (lub pompa wysokiego cisnienia w common rail) i wtryskiwacze. Albowiem te elementy smarowane sa

Common rail

Common rail (w wolnym tłumaczeniu: wspólna szyna) – wersja systemu wtrysku paliwa w silnikach Diesla. Zasada działaniaW tradycyjnym układzie wtrysku paliwa w silnikach Diesla, dla poszczególnych cylindrów, pompa sekcyjna wytwarza w określonych momentach ciśnienie. Otwiera ono wtryskiwacz

Common-Rail Direct Injection

Common-Rail Direct Injection (CDI) – silnik firmy Daimler-Benz.Osobliwością nowych silników CDI jest tak zwany wtrysk pilotowy. Następuje on na ułamek sekundy przed właściwym wtryskiem głównym, a jego zadaniem jest wstępne nagrzanie przestrzeni spalania. Dzięki temu następuje szybszy zapłon

HDI

Wskaźnik rozwoju społecznego Common rail – sposób wtrysku paliwa

CDI

CDI - Common-Rail Direct Injection - silnik firmy Daimler-Benz. CDI - Capacitor Discharge Ignition - typ zapłonu silnika spalinowego. CdI - Coll?ge des Ingénieurs - francusko-niemiecka uczelnia biznesowa.

TDCi

TDCi ? zastrzeżony znak towarowy koncernu Ford Motor Company; dieslowska wysokoprężna turbodoładowana jednostka silnikowa, zasilana bezpośrednim wtryskiem do komory spalania (common rail), stosowana w samochodach należących do Koncernu Forda.

Tekst udostępniany na licencji Creative Commons: uznanie autorstwa, na tych samych warunkach, z możliwością obowiązywania dodatkowych ograniczeń. Zobacz szczegółowe informacje o warunkach korzystania.
Zasady zachowania poufności. O Wikipedii. Korzystasz z Wikipedii tylko na własną odpowiedzialność. Materiał pochodzący z Wikipedii został zmodyfikowany poprzez ograniczenie liczby przypisów. Wikipedia® is a registered tradmark of the Wikimedia Foundation.