brak sprzęgła audi

4Turbo Motul Cup | Są punkty mimo defektu

4Turbo Motul Cup | Są punkty mimo defektu

Moto.pl Rally Team w cyklu 4Turbo Motul Cup ma za sobą trzy udane starty. Niestety, podczas IV edycji Konkursowej Jazdy Samochodowej naszą załogę opuściło szczęście. Jednak Piotr Sielicki i Andrzej Filipek zawody ukończyli,  zajmując 8 miejsce w klasie II

Land Rover Freelander 2 TD4.e - test | Za kierownicą

Brytyjski SUV udowadnia, że mały nie znaczy niezdarny. Sprawdzamy, czy z 2,2-litrowym dieslem najmniejszy Land Rover jest też oszczędny i ile w tym zasługi systemu start-stop

Volkswagen Tiguan 2.0 TSI DSG - test | Za kierownicą

Mówią o nim: "crossover sukcesu". Ma eleganckie linie, poukładane wnętrze, osiągami zawstydzi niejedno coupe, a do tego sam parkuje. Co kryje się za wymuskanym wizerunkiem Volkswagena Tiguana?

Samochody z zapomnianej bajki | Panhard

Samochody z zapomnianej bajki | Panhard

biegów sterowaną pedałem sprzęgła, silnik i chłodnicę umieszczone z przodu oraz napęd na tylne koła. Tak, wiem, teraz to standard, ale ponad 100 lat temu to był hightech absolutny. Ba, firma zaprojektowała również drążek poprzeczny, który trzyma koła tylnej osi w ryzach, nie pozwalając im na żadne

Audi S3

nowe Audi wykute jest z jednego kawałka. Nie wyczuwa się wibracji w zawieszeniu czy układzie kierowniczym. Wrażenia z pracy hamulców, sprzęgła i skrzyni biegów też mogą uchodzić za wzór. Wchodziłem w kolejne zakręty. Samochód pozostawał niezwykle stabilny i błyskawicznie reagował na polecenia kierowcy

Mitsubishi Lancer Evo X - Kryzys czterdziestolatka

uświadczysz tu strzału ze sprzęgła, jaki towarzyszy ruszaniu BMW M6 z przekładnią SMG. Trudno też nadwerężyć sprzęgło przy zmianie biegów, bo automat niczym zbroja chroni tarcze. Skrzynia TC-SST podobnie jak DSG w WV używa dwóch naprzemiennie pracujących sprzęgieł. Dzięki temu zmiana biegów jest błyskawiczna

Fiat Punto Evo - test | Za kierownicą

Fiat Punto Evo - test | Za kierownicą

przyjdzie za to znany z innych modeli system All Mode 4x4, rozdzielający napęd między osiami za pomocą sprzęgła wiskotycznego. O terenie lepiej jednak zapomnieć. Nissan niczym poduszkowiec woli pochłaniać kilometry autostrad albo wygrzewać się na miejskich bulwarach. Za ten luksus w bazowej wersji trzeba

Nissan Murano 2.5 dCi - test | Pierwsza jazda

Nissan Murano 2.5 dCi - test | Pierwsza jazda

. Na śliskiej lub nieutwardzonej nawierzchni w sukurs kierowcy przyjdzie za to znany z innych modeli system All Mode 4x4, rozdzielający napęd między osiami za pomocą sprzęgła wiskotycznego. O terenie lepiej jednak zapomnieć. Nissan niczym poduszkowiec woli pochłaniać kilometry autostrad albo wygrzewać

BMW serii 1 - Mniej, czyli zgrabniej

biegów ustawimy w pozycji "luz" i zdejmiemy nogę z pedału sprzęgła - auto gaśnie. Nowe hasło BMW brzmi - "Zerowe spalanie przy zerowej szybkości". I faktycznie coś w tym jest. Aby ruszyć, wystarczy nacisnąć sprzęgło, wtedy silnik zaczyna pracować i wszystko wraca do normy.Druga

Samochody z innej bajki | Chery

Samochody z innej bajki | Chery

wciśnięciu sprzęgła ? jakże to rozkosznie oldschoolowe! Pod maską tego modelu pracuje silnik 2,5 l o mocy 170 KM, który podobno spala średnio 9,2 l/100 km. Wszystko pięknie, ale ten model wygląda karygodnie, nic go nie ratuje, sorry.ZOBACZ TAKŻE:Nie zależy Ci na jakości tylko na cenie? Te auta będą idealne

A4 3.2 FSI Quattro - Waleczne nie tylko serce

dyferencjału przed sprzęgło, akumulatora do bagażnika, a przekładni układu wspomagania nieco do tyłu tuż pod kierownicę spowodowały, że krytykowane przez wielu kierowców za podsterowność Audi może ich teraz mile zaskoczyć. Tym bardziej że także zawieszenie jest wA4 zupełnie nowe - niezależne, wielowahaczowe, w

Konfrontacje: Mitsubishi Lancer Evo VIII/Subaru Impreza WRX STi Solberg Edition

prędkościomierza. Żwir, szuter? Wtedy dokazują jak pawiany w małpim gaju - nikt im nie podskoczy. 5 tys. obrotów, puszczasz sprzęgło. Nie ma pisku opon, za to potężna siła wciska cię w fotel. Poślizg czterech napędzanych kół jest niezauważalny. W tylnonapędówkach z miejsca czułbyś swąd palonych gum. Tu co najwyżej

Dobra robota

obrotowy przeniesiony na drogę. Twardo pracuje sprzęgło i hamulec, krótka dźwignia zmiany biegów wymaga silnych, zdecydowanych ruchów. Mocny charakter tego samochodu czuje się na każdym kroku. Prędkości są znacznie wyższe niż przy S5, niesamowite przyśpieszenia skracają odległości między kolejnymi

Volkswagen Touareg V8 - test | Za kierownicą

Volkswagen Touareg V8 - test | Za kierownicą

z możliwością blokady. Sprzęgło wielopłytkowe centralnej blokady mechanizmu różnicowego sterowane jest automatycznie lub manualnie przełącznikiem umieszczonym na tunelu środkowym. Dodatkowo elektroniczny układ EDS czuwa nad skutecznym rozdziałem siły napędowej na poszczególne koła. Dzięki tym

Kupujemy używane auto z automatem

Kupujemy używane auto z automatem

Łomży.Czy należy bać się automatu?Koniec z "wajchowaniem", szarpaniem, dławieniem i gaśnięciem oraz paleniem sprzęgła. Bez wątpienia automat to wygoda, ale także bezpieczeństwo. Kierowca praktycznie nie musi odrywać rąk od kierownicy. Samochód z automatem ma jeszcze jedną zaletę

BMW 123d Coupe - test | Pierwsza jazda

BMW 123d Coupe - test | Pierwsza jazda

innowacji obniżających spalanie. Najbardziej odczuwalny system Auto Start Stop wyłącza silnik, gdy w czasie postoju wrzucimy na luz i puścimy sprzęgło. Gdy tylko wciśniemy z powrotem lewy pedał, auto momentalnie odpala. System działa bez zarzutu, przy okazji oszczędzając pasażerom nieprzyjemnych wibracji

Mercedes GLK - Gwiazdka dla niani?

, tym bardziej że - jakby nie patrzeć - dotyczą auta pięcioosobowego.GM u MercedesaO wszelkich niewygodach zapomnieliśmy jednak w terenie. Tam Mercedes pokazał swoje drugie oblicze. Niby miejski SUV, aproszę, jaki dzielny! Napęd na cztery koła przekazywany za pośrednictwem sprzęgła wiskotycznego

Skoda Octavia Adventure 4x4 - test | Za kierownicą

zwiększa ciśnienie w obudowie sprzęgła wiskotycznego i kieruje odpowiednią część mocy do tyłu. Poznajcie Haldex drugiej generacji. Układ sterujący napędem reaguje, gdy przednie koła wykonają dziesięciostopniowy zaledwie poślizg wzdłużny. Co więcej, w przeciwieństwie do "zwykłego" sprzęgła

Dlaczego Polacy nie lubią Skody?

Dlaczego Polacy nie lubią Skody?

optymistycznie wyskalowany prędkościomierz (do 270 km/h) i logo na kierownicy w miejscu, gdzie zabrakło skóry. Fenomen Skody nie polega jednak na niuansach. Już pierwsze generacje Octavii i Fabii pełniły rolę bezproblemowego środka transportu - miękka praca sprzęgła, precyzyjna skrzynia biegów, przejrzysty

BMW X5

przez poprzednika i Audi Q7. Zapomnij o terenieKonstrukcję najnowszego X5 usztywniono o 15 proc., kompensując większy rozstaw osi i kół. Te ostatnie napędzane są stale na obu osiach poprzez system xDrive. Przy spokojnej jeździe rozkład momentu pomiędzy przodem a tyłem wnosi 40:60. Wielopłytkowe sprzęgło

Nissan 350Z - test | Za kierownicą

, rasowa stylizacja wnętrza, prawidłowo ukształtowana kierownica, stosunkowo atrakcyjna cena, gwarantuje poprawę kondycji (ciężko pracujące sprzęgło, układ kierowniczy i skrzynia biegów) HAMULECniedbałe wykonanie, materiały niskiej jakości, trudna do wykorzystania przestrzeń bagażowa, niska ładowność, brak

Audi Q5 - Emocje czy rozsądek

Audi Q5 - Emocje czy rozsądek

turbosprężarki we wszystkich silnikach już nie dziwią. Za to brak tradycyjnych automatycznych skrzyń biegów? Może. Ich miejsce zajęły coraz bardziej popularne mechaniczne automatyzowane przekładnie z dwoma sprzęgłami DSG (tu nazwane S Tronic). Ale zanim zajrzę pod maskę, wchodzę do środka.Wzór wnętrzaJak zwykle

Ford Mondeo 2.0 TDCI - ewenement

puszczeniem sprzęgła i startować z wyższych obrotów. Na bardzo niskich 140-konnemu TDCI zwyczajnie brakuje mocy. Owszem, można się przyzwyczaić, ale wpierw zirytować. To auto wręcz prosi się o mocne, kulturalne, benzynowe V6. Choć i znany z Focusa ST 220-konny pięciocylindrowy Duratec 2.5 świetnie sobie z nim

Volvo S80, Citroën C6 i Honda Legend

XC90, z którym nie poczyna sobie już tak śmiało. Najwyraźniej dodatkowe 400 kg robi mu różnicę. Ponieważ szwedzcy apologeci przedniego napędu doszli do wniosku, że przednie koła mogłyby sobie nie poradzić z takim tabunem koni, sięgnęli po All Wheel Drive. Elektronicznie sterowane sprzęgło hydrauliczne

Lancia Musa

hałasuje. Właśnie! Wnętrze Musy bardzo skutecznie odizolowano nie tylko od hałasu, ale również od wibracji. Zmiana biegów czy wciśniecie sprzęgła nie kojarzy się z alarmem wibracyjnym w telefonie, a nawet podczas jazdy autostradą nie trzeba wysilać głosu, by swobodnie się porozumiewać. Jak na niespełna

Ford S-Max i Galaxy - test porównawczy | Pierwsza jazda

Wszyscy chcieliby jeździć samochodami klasy premium. Trudno się dziwić, że ostatnio coraz częściej słyszymy od marketingowców, że ich samochody zasługują na to, by konkurować z Audi, BMW czy Mercedesem. Podobnie jest z Fordem. Sprawdziliśmy, czy tak jest w rzeczywistości. Ford mocno odświeżył swoje

Chevrolet Corvette C6

lewą nogę jak Rummenige. Zaraz, czy gdzieś już tego nie przerabiałem? Mocny, szybki i głośny, skrzynia i sprzęgło jak od ciężarówki, a do tego wrodzona łatwość zarzucania tyłem... No tak - Z350. Jak nazwaliśmy Nissana? Japońskim Porsche? No to amerykańskie musi być jeszcze szybsze, mocniejsze i

Konfrontacje: Audi A3 Sportback/BMW 120d

, żeby Pirelli Eufori@ leżała na półce każdego warsztatu oponiarskiego. Na razie, wszystkie cztery wyglądają zdrowo. Można więc śmiało przekręcić kluczyk w stacyjce i... No właśnie. Kluczyka brak. Jest za to mały pilot. Wsuwamy go w szczelinę przy kierownicy, wciskamy sprzęgło, naciskamy guzik Start

Alfa Romeo 147 GTA

wcześniej zaczyna wyć tak, jakby wyparował z nich olej. Wyjeżdżam na dwupasmówkę. Robi się gorąco. Nie wiem, czy bardziej z emocji, czy z wysiłku, jakiego wymaga jazda tym samochodem. Bo wszystko tu chodzi ciężko: biegi, sprzęgło, kierownica, a nawet umieszczone na niej przyciski do sterowania radiem

Alfa Crosswagon (Sportwagon) Q4

, że większość momentu obrotowego kieruje zazwyczaj nie na przednie, ale na tylne koła (podczas przyspieszania nawet 80 proc., wyjątkiem jest silna podsterowność, kiedy to na przód trafia 60 proc. momentu). Przewaga nad takim Haldeksem (stosowane w Volvo i VW sprzęgło lepkościowe angażujące tylną oś

Subaru Legacy 3.OR spec. B

wątpliwości, czy dany bieg wszedł. Ciasno zestopniowana skrzynka daje rewelacyjną elastyczność. Od 80 km/h można z powodzeniem jeździć na szóstce. Do tego bezpośredni układ kierowniczy i zdecydowanie działające sprzęgło. W rękach znakomicie ukształtowana skórzana kierownica Momo, która do złudzenia przypomina

Audi TT

. S tronic? Przecież to nic innego jak znana z innych aut koncernu elektrohydrauliczna skrzynia z dwoma sprzęgłami. Zmieniając nazwę skrzynce na S tronic, Audi chyba chce się odciąć od stosowanego z powodzeniem w Volkswagenach, Seatach i Skodach mechanizmu znanego jako DSG. Wciskanie w fotel (napęd

Toyota RAV4 2.2 D-Cat 180X - test | Za kierownicą

dobrze wygląda i jest przy tym funkcjonalna. Ideał? Prawie. Przyciski regulacji lusterek mógłoby z tunelu środkowego wrócić w okolice klamki drzwi, a szybom pasażerów brak automatycznego domykania i otwierania. Także guzik blokady napędu, tuż obok prawej dłoni kierowcy, to niezbyt trafiona lokalizacja

Landwind 2.4 - test | Za kierownicą

windy.Siedzenia są skrojone dla 12-latków. Chyba nie mogąc odgadnąć, jak długie nogi będzie miał kierowca, konstruktorzy umieścili pedały w dwóch płaszczyznach: sprzęgło i hamulec - blisko, gaz - głęboko. Kolejna wymagająca przyzwyczajenia rzecz. Zapach, pedały, fotele, wykończenie... Ktoś powie, że takie

BMW M5

płytami aerodynamicznymi Skrzynię SMG III wyposażono w rodzaj elektronicznej poziomicy zapobiegającej zmianie biegu na wyższy podczas zjazdu z góry (ułatwia hamowanie silnikiem). Radiator dyferencjału (sprzęgło wielopłytkowe z możliwością 100-procentowej blokady) obniża jego temperaturę o 15 stopni

Re: Niższej klasy "wypas", czy wyższej klasy "gol

zwykle skarbona. Jak już kupować używany, to lepiej 5-6 letni, w którym droższe naprawy zostały już zrobione (turbo, dwumasa, tarcze, coś z układu zasilania, czasem sprzęgło). Wszystkim wydaje się, że zakup samochodu 3-4 letniego to mistrzostwo "wyru...ia systemu" i cwaniactwa, bo taki model

Re: Niższej klasy "wypas", czy wyższej klasy "gol

, tarc > ze, coś z układu zasilania, czasem sprzęgło). Wszystkim wydaje się, że zakup sa > mochodu 3-4 letniego to mistrzostwo "wyru...ia systemu" i cwaniactwa, bo taki m > odel jeszcze w salonach stoi, a my go mamy za pół ceny i możemy sobie nawet nai > wnie wyobrazić, że właśnie

Re: Wybieramy Samochodową Klapę Roku 2010

nudzi, a sprzęgło za 17 tyś to jakiś żart. Honda CR-Z: to miało być małe sportowe autko, a nie zawalidroga i młynek do kawy VW Sharan: niby ok itd; a jednak spalanie od 10 l w górę i mało ciekawszych zmian sprawiły, że to auto jest klepane chyba tylko na siłę. Saab 9-5: nowy Saab itd; a niedopracowany

Chwała za to że jest internet...

samochodu zastępczego brzmi - auto na lawecie i jeżeli serwisowi nie uda się naprawić w ciagu trzech godzin należy się samochód zastępczy. Pojechałem do domu taksówką pomimo tego że była to ewidentna wina serwisu.. Kolejna przygoda z serwisem - audi nowe - naprawa gwarancyjna łapy dociskowej sprzęgła

Re: subaru to alfa wschodu?

nie wiem co powiedziec. > PS. Sbaru z automatem ma naprawdę zubożony napęd AWD: nie ma centralnego dyfere > ncjału z reduktorem i blokadą wiskotyczną, tylko sprzęgło wiskotyczne. I to nie > jest prawdziwe "Symmetrical AWD". zgadza sie. jezdze jednak po suchym lub mokrym asfalcie

Re: Zgadzam się z jeepem

wspólnego. Choć w kilku drobiazgach jest lepsze - ergonomii. Krótszy skok sprzęgła, przyjemniej rozwiązane sterowanie klimatyzacją. Ale fotel w zakrętach będzie trzeszczał.

Re: No lemingi! Wyskakiwać z kaski!

zmienić swoje zachowanie, może się nieźle spocić. Poza tym VAG z oszczędności pewnie nie montuje dodatkowego sprzęgła pomiędzy skrzynią biegów a przednią osią (tak, jak robi to n.p. saab), co z kolei skutkuje brakiem możliwości odłączenia albo zredukowania momentu przenoszonego na przednią oś. Skutkiem

Re: Napęd na 4. Pytanie laika.

?) swoją pompę dociskającą sprzęgła zasilaną bezpośrednio różnicą obrotów między wejściem a wyjściem. www.awd.ee/haldex.html www.haldex-traction.com/default.htm Więc niejako sprzęgło samo się zasila. Tymczasem inni producenci, np. Nissan, konstruują takie sprzęgło przez monitorowanie różnicy obrotów

Re: Audi Q5 czy Volvo XC60

automat) który po 6 msc jest zadowolony ale co to jest 6 msc... Dla mnie A4 z tym silnikiem i automatem to ideał ale brak tego 4x4 w zimie... silnika się nie bój. Chodzi jak zegarek 120 tys km , zero zuzycia oleju miedzy przegladami, srednia z 120 tys ponizej 7 l/100. Porównując volvo z audi moge

Re: Jaka skrzynia porównywalna do DSG?

ręcznych, np. Lexus IS, Mercedes G-Tronic (swoją drogą żeby za nimi "w manualu" nadążyć trzeba machać łapami i kopać sprzęgło jak psychopata). 3. Jeśli chodzi o zużycia paliwa, to auta z 6-biegowymi DSG nigdy w cyklach nie miały niższego spalania niż ich ekwiwalenty ręczne, dopiero 7-biegowe

marketing prawdę Ci powie

chavez6 napisał: > niby ma 2 sprzęgła... a biegi zmienia wolniej niż DSG VW > VW Golf 2.0 TDI DSG, zmiana biegu 0,03-0,04 s; ~100.000zł > Nissan GT-R 0,2-0,5 s; Auto za ~400.000zł Wybacz, ale jesteś dokonałym przykładem tego, że marketing sprawia, iż niektórzy z nas przestają

Re: mylisz się i to bardzo

czekać nie wiadomo ile na przejechanie jadącego z przeciwka. Tymczasem skręcający nie rusza z miejsca natychmiast po jego przejechaniu. On wtedy dopiero wciska sprzęgło i wrzuca jedynkę. Wyprzedzający też może, ale nie musi czekać. Pojazd z przeciwka może jechać po części poboczem (co zresztą nader

Re: Brak wstecznego biegu - audi A6 quattro

Witam, dzisiaj odebrałem samochód. Napiszę bo może się komuś przyda. Okazało się że mam koszyk z wałkiem i sprzęgło do regeneracji. Co do warsztatu to trafiłem do Auto Józefów. Obsługę oceniam na 4+.

Re: Najlepsze napędy 4X4.

W8 3. Mercedes/BMW . . . . . . i jeszcze PRZEPAŚĆ..... . . . . . . . . . . 5. Haldexy - w wielu markach Volvo, VW/Audi . . . . . 6. Zwykłe sprzęgła wiskotyczne w bardzo wielu markach Syncro, obecnie 4Motion w Passacie to Haldex. W Passacie W8 jest Torsen z Audi. w modelu z przed liftingu w

Re: Kupując SUV'a-czym się kierować?

poprzez sprzęgło lepkosciowe - co juz na początku wyjasnia ze nie jest to auto wybitnie terenowe.Jak w większosci SUVów i tutaj również brak jest redukcji do jazdy terenowej. Poza kilkoma mankamentami wszystko jest na naprawde przyzwoitym poziomie.Bardzo obszerne wnetrze, zwłaszcza na tle konkurencji

Re: I znowu....

wyższa jest jednak bardziej niezawodna niż niemi > ecka. > > > to co decyduje ze tak trudno zaistniec im w wyzszych > > klasach? > > Było to już wielokrotnie dyskutowane tutaj. Przyczyny to: > - wspomniany niemierzalny aspekt prestiżu > - brak diesla w ofercie > - brak

Re: I znowu....

co decyduje ze tak trudno zaistniec im w wyzszych > klasach? Było to już wielokrotnie dyskutowane tutaj. Przyczyny to: - wspomniany niemierzalny aspekt prestiżu - brak diesla w ofercie - brak kombi w ofercie - cło na auta z Japonii Lexus GS450h pali dokładnie średnio o litr na setkę więcej od

Re: Coś na sezon ogórkowy - podupadanie Saaba

zdetronizowany przez Scirocco, z 7b DSG o suchym sprzęgle, małym turbo i świetnej stylizacji to najlepszy VW do kupienia). > tyle że przez pewien czas wydawało się, że celują raczej w > Neoplana tymi swoimi autobusikami. Dobre! > Seat jest chyba cały czas na mieliźnie Z Leonem nie. Ale z całą

Jeszcze jeden...

. Samochód jeżdżony na oleju Castrol z ASO . Amortyzatory sprawne w 79% ( na koniec października ) , jest tylko nieprawidłowa emisja spalin ( brak katów ) , Audi idzie 240 km/h - sprawdzone na obwodnicy trójmiejskiej w wyścigu z bejcą 740 mojego brata Autko nie było gazowane , w trasie pali przy

Do Miki

lepszy w prowadzeniu, a usterki ? W A100 360 tysiecy na org. sprzęgle z org. wydechem. Po 5 latach w zimie padł akumulator. Po 200 tys. wymieniłem przednie amortyzatory, bo zaczynał pływać. To wszystko. A6 - przez 3 lata robiłem wyłącznie inspekcje. Usterek brak. Potem zmiana, bo mi autobus dojechał

Re: Automaty-wpływ na bepieczeństwo aktywne

kierownicy przez cały czas i wyrzucenie trzeciego pedału. Dlaczego tacy producenci, jak Ferrari, Aston Martin, Maserati wprowadzają obowiązkowo już skrzynie bez drążka i pedału sprzęgła, a jedynie z "płatkami" przy kierownicy? Chcesz polemizować z działem konstrukcyjnym Ferrari? W Polsce nie ma

Re: audi a3 - to tylko VW

czytałem test popszedniej wersji A3,TRAGEDIA!!po 100000km m.innymi-nadmiernie zużyte zawory tłoki i gładzie cylindrów,korozja w profilach zamkniętych,za szybko zużyte sprzęgło78000KM,awaria pompy wodnej po 38000km,śmieszne oszczędności n.p. brak złącza przewodów elektrycznych między drzwiami a

Re: audi a3 - to tylko VW

Gość portalu: manix napisał(a): > czytałem test popszedniej wersji A3,TRAGEDIA!!po 100000km m.innymi-nadmiernie > zużyte zawory tłoki i gładzie cylindrów,korozja w profilach zamkniętych,za > szybko zużyte sprzęgło78000KM,awaria pompy wodnej po 38000km,śmieszne > oszczędności n

Ciekawe i występuje też w innych markach aut

tarcze w sprzęgle. Róznica razy pięć. Co do marki VW to w Szczecinie jest dziwna sytuacja gdyż jest tylko jeden dealer VW, więc nie miał konkurencji co zreszta było widać po arogancji i braku elastyczności o tego właściciela salonu i serwisu. W Szczecinie jest dwóch przedstawicieli Merca, bodaj

Audi TT

, która charakteryzowała się skróceniem czasu zmiany przełożeń.Na początku 2005 roku, Audi zaprezentowało limitowaną wersję TT Coupe Quattro Sport. W tej wersji wprowadzono kilka zmian mających na celu redukcję wagi, np. lekkie kubełkowe fotele Recaro i brak kanapy z tyłu. W efekcie TT Coupe Quattro Sport ważyło o 75

Audi 80

Audi 80 – model samochodu osobowego segmentu D produkowanego przez Audi AG w latach 1972-1995 (wersja Cabrio do 2001).Pierwsza wersja (B1) zdobyła tytuł Samochodu Roku 1973.W wersji B2 na początku lat 80. do produkcji wprowadzono silnik diesla, a facelifting drugiej generacji (1984) przyniósł

Sprzęgło wychylne

. Im kąt pomiędzy osiami wałów większy, tym pulsacja większa. Przeguby zapewniające brak pulsacji noszą nazwę przegubów homokinetycznych. W przypadku sprzęgła wychylnego pulsacje wału biernego można wyeliminować stosując zdwojone sprzęgło wychylne, gdy tylko geometria napędu na to pozwala. Zależności

Crossover (samochód)

się poza nią ze względu na słaby prześwit i ukształtowanie nadwozia utrudniające atakowanie przeszkód. Inną przyczyną jest brak reduktora powodujący palenie się sprzęgła przy większych oporach ruchu. NadwoziePakiety "off-roadowe" ograniczają się głównie do plastikowych rekwizytów, sugerujących terenową dzielność: matowe

DSG

i Seata. Obecnie oferowana w samochodach osobowych oraz dostawczych koncernu Volkswagen AG. W samochodach Audi skrzynia DSG oferowana jest pod nazwą S-tronic. Zasada działaniaSkrzynia DSG posiada dwa sprzęgła – jedno dla biegów parzystych, drugie dla nieparzystych. Jej praca polega na wykorzystaniu

Tekst udostępniany na licencji Creative Commons: uznanie autorstwa, na tych samych warunkach, z możliwością obowiązywania dodatkowych ograniczeń. Zobacz szczegółowe informacje o warunkach korzystania.
Zasady zachowania poufności. O Wikipedii. Korzystasz z Wikipedii tylko na własną odpowiedzialność. Materiał pochodzący z Wikipedii został zmodyfikowany poprzez ograniczenie liczby przypisów. Wikipedia® is a registered tradmark of the Wikimedia Foundation.