bmw zmienna faza rozrządu

Dariusz Dobosz

Zmienne fazy rozrządu - w zmienności siła

Zmienne fazy rozrządu - w zmienności siła

Mechanizmy sterujące rozrządem to urządzenia niezwykle pożyteczne. Muszą jednak działać niezawodnie, a to nie jest regułą

BMW 7 (1994-2001) E38 - opinie Moto.pl

Mimo upływu lat "siódemka" wciąż jest ekskluzywną limuzyną, której nie brakuje elegancji i sportowego sznytu

BMW X1 xDrive28i | Koniec z tradycją

Rzędowa, trzylitrowa "szóstka" idzie na emeryturę. Następca debiutuje w X1 xDrive28i

Mini Countryman S | Mini Paceman JCW | Pierwsza Jazda | Mini x 2

Mini Countryman S | Mini Paceman JCW | Pierwsza Jazda | Mini x 2

układu wydechowego po włączeniu trybu "Sport", szczególnie wyraźny w odmianie JCW. Sprawdź ceny używanych Mini Do napędu obydwu Mini posłużył czterocylindrowy silnik 1.6 wspomagany przez turbosprężarkę typu twin-scroll. Nie zabrakło też systemu zmiennych faz rozrządu. Zmodyfikowane jednostki

Peugeot 207 (2006 - 2012) - opinie Moto.pl

Peugeot 207 (2006 - 2012) - opinie Moto.pl

BMW, co stanowi dobrą rekomendację. Realia są jednak nieubłagane - układ zmiennych faz rozrządu (VTi) niekiedy zawodzi. Z kolei w silniku 1.6 THP słabym punktem jest rozrząd, a dokładniej łańcuch rozrządu i jego napinacz. Dodajmy, że silniki THP ze względu na bezpośredni wtrysk benzyny są wyjątkowo

IAA Frankfurt - Wielkie premiery | lata 80-te

IAA Frankfurt - Wielkie premiery | lata 80-te

Civicu IV. W ofercie pojawił się silnik VTEC ze zmiennymi fazami rozrządu. W 1992 roku na rynku pojawiła się trzecia generacja CRX-a o nazwie del Sol. Auto z nadwoziem typu targa było znacznie cięższe i zupełnie odbiegało od wcześniejszych wersji modelu. Fot. Honda Frankfurt 1987 był wyjątkowy dla

Tajemnicze skrótowce cz. II

Tajemnicze skrótowce cz. II

trójdrożny TWI (Tread Wear Indicator) - wskaźnik dopuszczalnego zużycia bieżnika opony TWIN SPARK - system zapłonu z dwiema świecami (Alfa)V-ZValvetronic - układ sterowania zmiennym skokiem zaworów ssących (BMW) VANOS - system zmiennych faz rozrządu (BMW) VarioCam - system regulacji faz otwarcia zaworów

Alfa Romeo 147 (2000-2004) - opinie Moto.pl

Alfa Romeo 147 (2000-2004) - opinie Moto.pl

nadwozia. Nie zabrakło również podobieństw technicznych. Najważniejszym były benzynowe silniki z układem dwóch świec zapłonowych w każdym cylindrze i systemem zmiennych faz rozrządu oraz wysokoprężne jednostki napędowe JTD z nowoczesnym układem zasilania typu common rail. Alfa Romeo 147 to samochód, w

Downsizing

Downsizing

wszystko zgodnie ze współczesną doktryną: mniej cylindrów, turbodoładowanie, system zmiennych faz rozrządu i wysoki moment obrotowy w szerokim zakresie obrotów. Dużym kawałem techniki są dwa oddzielne układy chłodzące - osobno dla bloku silnika i głowicy - pozwalające skrócić czas nagrzewania silnika

Wybrano najlepsze silniki roku

Wybrano najlepsze silniki roku

zwycięstwa. Najlepszym silnikiem o pojemności od 2,5 do 3 litrów uznano bowiem boksera znanego z modeli Cayman i Boxster.Jest mocny i elastyczny, a przy tym zużywa całkiem rozsądne ilości paliwa. Dzięki systemom rekuperacji i stop/start oraz systemowi zmiennych faz rozrządu, Boxster napędzany tym silnikiem

Infiniti G37 Convertible - europejska premiera

Infiniti G37 Convertible - europejska premiera

Pod maską G37 Convertible pracuje taki sam silnik, jak w przypadku wersji Coupe. Jest to 320-konne V6 o pojemności 3,7 litra i mocy 320KM, w którym zastosowano system zmiennych faz rozrządu i zmiennego stopnia otwarcia zaworów (VVEL). Umieszczony z centralnie z przodu silnik, przesunięto możliwie

Najlepszy sportowy samochód z USA

Najlepszy sportowy samochód z USA

wersji coupe i 5,4 sekundy w wersji kabriolet. Odmiana z przekładnią automatyczną posiada funkcję aktywnego zarządzania paliwem (Active Fuel Management) oraz układ zmiennych faz rozrządu (VVT). Camaro z nowego rocznika modelowego jest standardowo wyposażone w system bezkluczykowy. W modelu z

Tajemnicze skrótowce cz. I

Tajemnicze skrótowce cz. I

, Toyota) CVTC (Continuous Variable Timing Control) - system bezstopniowej zmiany faz rozrządu (Nissan)D-ED-4D - Diesel z bezpośrednim wtryskiem paliwa (Toyota) D5 - pięciocylindrowy silnik wysokoprężny z bezpośrednim wtryskiem paliwa i systemem common rail (Volvo) DAC (Downhill Assist Control

Kolejny uśmiech w palecie Mazdy

Kolejny uśmiech w palecie Mazdy

benzynowy silnik 3.7 V6 ze zmiennymi fazami rozrządu. Maksymalną moc 201 kW (273 KM) osiąga przy 6250 obr./min, maksymalny moment obrotowy 366 Nm przy 250 obr./min, przy czym 339 Nm dostępne jest w zakresie od 3000 do 6000 obr./min. Siła napędowa przenoszona jest na przednie koła za pośrednictwem 6

BMW M3 vs. Lexus IS-F. Banzai!

8300, a Lexusa jedynie przy 6600 obrotów. Obydwie "ósemki" mają cztery zawory w każdym cylindrze, zmienne fazy rozrządu zaworów ssących i wydechowych. BMW ma osiem pojedynczych przepustnic, a Lexus dwa wtryskiwacze na cylinder. Próbę przyspieszenia nieznacznie wygrywa BMW, ale już w

Citroën C4 - mezalians?

niskiego poziomu zużycia paliwa i emisji CO2". A w praktyce? Bezpośredni wtrysk paliwa, turbokompresor Twin-Scroll oraz zmienne fazy rozrządu sprawiają, że silnik budzi się do życia już przy 1400 obr./min. To bardzo dobry wynik, tym bardziej, że nie jest tylko suchym zapisem na papierze. Wystarczy

Ekorewolucja? Tu i teraz

Ekorewolucja? Tu i teraz

niewyobrażalną metamorfozę. Kiedyś nadawały się wyłącznie do maszyn rolniczych, a teraz napędzają nawet samochody sportowe (Audi R8), nie wspominając już o luksusowych limuzynach (od BMW po Jaguara). Zmniejszenie ich pojemności, poprawa efektywności pracy (na przykład dzięki zastosowaniu zmiennych faz rozrządu

Za co kochamy japońską motoryzację

Za co kochamy japońską motoryzację

zmiennymi fazami rozrządu o mocy 241 KM był produkowany przez 10 lat (1999-2009). NA rok przed zakończeniem produkcji wyprodukowano 110 000 egzemplarzy roadstera z czego 65 000 trafiło na rynek USA.Za co go kochamy: jeden z najbardziej męskich roadsterów. Na rynku pojawiły się dwie generacje modelu Dach

Wymiana oleju szkodzi silnikowi?

Wymiana oleju szkodzi silnikowi?

stopniowo. Jeszcze gorzej jest w przypadku zmiennych faz rozrządu, które z czasem całkiem przestają działać. Jeśli zamiast wymienić olej po 30 tys. km zrobię to po 60 tys. km, to Rozbierałem takie silniki. Są zużyte tak, jakby przejechały nie 60, ale 150 tys. km. Czyli zużywają się trzy- -cztery razy

BMW 325 ti COMPACT

stylistyczne nie spodobają się wszystkim, ot, chociażby tylne światła zespolone pod bezbarwnym kloszem niczym w Lexusie IS200. Ogólnie jednak małe BMW lepiej się prezentuje w rzeczywistości niż na zdjęciach, szczególnie z 17-calowymi aluminiowymi obręczami. Następna nowość to silnik z rozrządem o zmiennych

Ford S-Max i Galaxy - test porównawczy | Pierwsza jazda

Ford S-Max i Galaxy - test porównawczy | Pierwsza jazda

również odzwierciedlenie w silnikach. Najważniejszą nowością jest silnik EcoBoost. To dwulitrowy benzyniak z wysokociśnieniowym wtryskiem bezpośrednim, turbosprężarką o obniżonej bezwładności i zmiennymi fazami rozrządu regulowanymi niezależnie dla obu wałków. Okazuje się, że drogą którą podąża od kilku

Ecobrandy - moda czy biznes?

Ecobrandy - moda czy biznes?

najlżejszy na rynku,- Valvematic: system zmiennych faz rozrządu zaworów dolotowych i wylotowych i system kontroli skoku zaworów dolotowych,- wtryskiwacze piezoelektryczne (silniki diesla),- D-CAT: katalizator DPNR (Diesel Particulate NOx Reduction) redukujący tlenki azotu i cząstki stałe w silnikach

Nissan 370Z - test | Wideo

Nissan 370Z - test | Wideo

wzrosła dwukrotnie. Pokaźne stadko 331 koni generuje sześciocylindrowa V-ka - znana z poprzednika, ale poważnie zmodyfikowana. Rozwiercony silnik otrzymał 35 proc. nowych części i układ zmiennych faz rozrządu. Ma wyśmienitą kulturę pracy i jednocześnie brutalny charakter. Brzmi nierealnie? A jednak. A na

Peugeot RCZ - test | Pierwsza jazda

lub odjęciu gazu wygina się w rytm obrotów silnika."Masz charakterek, a to jeszcze nie charakter" - cytatem Wolfa z "Pulp Fiction" można podsumować diesla po przesiadce do benzynowej wersji o mocy 200 KM. Silnik z bezpośrednim wtryskiem, zmiennymi fazami rozrządu i turbiną twin

Mitsubishi Lancer Evo X - Kryzys czterdziestolatka

pracuje oczywiście rzędowa, czterocylindrowa dwulitrówka ze zmiennymi fazami rozrządu i turbosprężarką o mocy 295 KM (oznaczona symbolem 4B11). Na papierze wypada nieco lepiej od poprzednika (4G63). Ma o 10 Nm większy moment (366 Nm), o 12 kg niższą masę (aluminiowy blok) i centymetr bliżej do ziemi

Lexus LS 460 - kraina łagodności

system ESP (tutaj VSC).Z 4,6 litra pojemności wyskakuje stado 380 niezwykle kulturalnych koni. Każdy silnik jest w fabryce dokładnie sprawdzany, nie tylko przez komputer, ale i człowieka. A jest co kontrolować: 32 zawory, podwójny układ zmiennych faz rozrządu z elektrycznym napędem, bezpośredni wtrysk z

Audi RS4 Cabriolet

guzika Start Engine rozległ się chrypliwy odgłos pracy widlastej ósemki. Tak, V8 i to bez doładowania! Miłośnicy nagłych kopniaków z turbiny (a najlepiej dwóch) mogą czuć się oszukani, ale nie zawiedzeni. 4.2 litra pojemności, bezpośredni wtrysk paliwa, zmienne fazy rozrządu, 100 KM i ponad 100 Nm z

Konfrontacje: BMW Z4 3.0i/Honda S2000

czerwonego pola droga daleka. 6800 - mam wrażenie, że jadę ogromną szlifierką. 7000 - dołącza się wiertarka. Choć wciąż wysoki - odgłos silnika staje się bardziej soczysty i pełny. Zmieniają się fazy rozrządu i skok zaworów. Poprawiają osiągi. Dopiero teraz to auto jeździ tak ostro, jak wygląda, a jego

Pojedynek gniewnych maluchów: VW Polo GTI vs. Peugeot 207 GT vs. Suzuki Swift Sport

zmiennych faz rozrządu. Maksymalny moment obrotowy osiąga dopiero przy 4800 obr./min, a maksymalną moc 125 KM przy 6800 obrotów. Twarde zawieszenie czuję na każdej nierówności. Na szczęście nikt nie wpadł na pomysł montowania opon o niskim profilu - to jedyne w naszym zestawieniu auto, które ma gumy 195/50

Cadillac SRX

oferuje tylko automatyczną skrzynię biegów. Większy masz wybór silników - 3.6 V6 albo Northstar 4.6 V8. Oba ze zmiennymi fazami rozrządu VVT.Do testu wybraliśmy samochód z większą jednostką, która ma pojemność... najmniejszego small-blocka dostępnego w USA, a montowanego w pojazdach uchodzących za te

Volvo S80

zastosowano układ zmiennych faz rozrządu VCT (Variable Cam Timing) i układ zmiany profilu ustawienia wałka rozrządu CPS (Cam Profile Switching) po stronie dolotowej. To znaczy, że wałek rozrządu steruje zaworami dolotowymi na dwa sposoby - unosi je na różne wysokości w zależności od prędkości obrotowej oraz

Cadillac SRV

oferuje tylko automatyczną skrzynię biegów. Większy masz wybór silników - 3.6 V6 albo Northstar 4.6 V8. Oba ze zmiennymi fazami rozrządu VVT.Do testu wybraliśmy samochód z większą jednostką, która ma pojemność... najmniejszego small-blocka dostępnego w USA, a montowanego w pojazdach uchodzących za te

Volvo S80, Citroën C6 i Honda Legend

, że jadąc po mieście, trzeba się liczyć ze spalaniem na poziomie 18 l.Druga w kolejce czeka Honda. Wydaje się, że od Volvo dzieli ją więcej niż 20 KM. Gwałtowne ruchy pedałem gazu kwituje umiarkowanym entuzjazmem. Mimo układu ze zmiennymi fazami rozrządu i zmiennym skokiem zaworów dolotowych (VTEC

BMW M5

przesuniętych o 17 mm. Kadłub odlewamy jest tam, gdzie silniki Formuły 1, czyli w niemieckim Landshut. Przeciążenia wzdłużne rzędu 1,3 G do jakich zdolne jest M5 wymusiły zastosowanie aż czterech pomp olejowych. Zastosowano technikę zmiennych faz rozrządu (Bi-Vanos) oraz układ dolotowy zmiennej długości.Moduł

Alfa Romeo 159 3,2V6 Q4

benzynówek. Wszystkie (także rzędowe 1,9 oraz 2,2) mają bezpośredni wtrysk benzyny oraz zmienne fazy rozrządu na wałkach dolotowych i wydechowych. Teraz wariatory mają być ponoć znacznie trwalsze i skuteczniejsze niż stosowane w Twin Sparkach.Pierwsze, co zaskoczyło mnie po uruchomieniu najmocniejszego

BMW 330 XI / SUBARU IMPREZA WRX / VOLVO S60 AWD / VW BORA V6 4MOTION

światłami, podwójną rurą wydechową, 16-calowymi aluminiowymi obręczami i napisem: "V6 4Motion". Pod karoserią drzemie o wiele więcej.To przede wszystkim silnik: 2,8-litrowy V-6 ze zmiennymi fazami rozrządu i 24 zaworami. Jego akustyka i elastyczność są na najwyższym poziomie. Idealnie pasuje do

Audi RS4

doskonale zbalansowana, dopracowana i wykonana.[Źródło mocy]Silnik RS4 już przy 2000 obr/min ma 375 Nm. Zdaniem konstruktorów zawdzięcza to technice bezpośredniego wtrysku. Jeśli tak, to musieli mocno ją udoskonalić, bo pierwsze silniki FSI nie imponowały elastycznością. Zmienne fazy rozrządu zaworów

BMW M6

olejowych. Zastosowano technikę zmiennych faz rozrządu (Bi-Vanos) oraz układ dolotowy zmiennej długości.Moduł sterowania silnikiem MS S65 został zapożyczony z bolidu F1 zaprojektowanego we współpracy z Williamsem. Tworzą go trzy 32-bitowe procesory wykonujące 200 mln operacji na sekundę (ośmiokrotny postęp

Lamborghini Murciélago - test | Za kierownicą

zawory na cylinder, zmienne fazy rozrządu po stronie dolotu i wydechu, kolektor dolotowy o zmiennej objętości i suchą miskę olejową. Czując drżenie całego nadwozia, mam wrażenie, że jest ono tylko opakowaniem, dużo mniej istotnym od mechanicznego meritum. Wyciszenie? O tym, że istnieje, przekonuje mnie

Honda Accord 2.4 Executive

tej pojemności i mocy dwa cylindry więcej. Konstruktorzy Hondy, stosując nowoczesne rozwiązania techniczne, starali się uzyskać jak najlepszą kulturę pracy silnika. Accord otrzymał silnik VTEC nowej generacji - z dwoma wałkami rozrządu w głowicy, zmiennym wzniosem zaworów ssących i wydechowych oraz

Nowe Infiniti M

pojemności 3,7 litra z systemem zmiennych faz rozrządu i zmiennego stopnia otwarcia zaworów. Moc i moment obrotowy są niezmienione - 320 KM i 360 Nm. Standardem w każdym M jest siedmiobiegowa przekładnia automatyczna. Ręczną zmianę biegów ułatwiają magnezowe łopatki przy kierownicy. Jeszcze nie ma informacji

Re: Silnik TCE 90

lepszy od 3-cylindrowego 0,9 TCe od Renault, fordowskiego 1,0 Ecoboost i od Toyoty 1,0 VVTi ? Nie wiem. Wiem tylko, że LEKKIE Aygo (i bliźniaczy C1 i 107) z trzycylindrowym 1,0 VVTi pali naprawdę mało, ale to silnik wolnossący ze zmiennymi fazami rozrządu.

Re: Peugeot 208 czy Citroen C3?

, że 1.4 VTi także był wolnossący, tyle, że miał 4 cylindry i nie miał wtrysku bezpośredniego (chyba). Miał natomiast łańcuch rozrządu i chyba też, ale pewności nie mam, zmienne fazy rozrządu. Technicznie nie różnił się niczym od jednostki 1.6 VTi 120 KM stosowanej w autach koncernu PSA do dzisiaj. Oba

Re: Volkswagen wyłączy cylindry

Tak jak ten start/stop, oszczędza tyle co nic, a niszczy silnik, rozrusznik, akumulator. W lato nie działa klima, w zimę ogrzewanie. Nie lepiej rozwijać zmienne fazy rozrządu które są wydajniejsze, ma je honda i bmw.

Re: Motodziennik: Parada nowości

o niskiej bezwładności, zmienne fazy rozrządu, wysoki stopień kompresji, jedne z wyższych stopni wydajności (czyli moc oraz moment obrotowy z 1 lita pojemności)... konkurencja premium (mam tu na myśli Audi i Merca coraz bardziej odstaje)...

Re: Dlaczego samochody "rosną" do góry ?

Lublinem)... ale to chyba nie o to chodziło projektantom tego samochodu. Ach- zapomniałem o spalaniu. Astra ma "hipernowoczesny", 16-zaworowy silnik ze zmiennymi fazami rozrządu, hiper-duper oszczędzaczami itepe itede... i rzeczywiście pali czasami litr mniej na sto w mieście. BMW ma "

Re: Volkswagen wyłączy cylindry

lepiej rozwijać zmienne fazy rozrządu które są wydajniejsze, ma je honda i bmw. Przecież 1.4 TSI ma zmienne fazy rozrządu.

Re: Fenomen VW

Poczytaj sobie zatem tu misiu, jeśli jeszcze nie dotarło, bo Valvematic to nie tylko zmienne fazy rozrządu (VVT-i), ale także zmienny skok zaworów. Jak już pisałem, u BMW nazywa się to Valvetronic, Honda też kończy prace nad swoim AVTEC. No, ale rozumiem, że VW jest już dużo dalej i nie zawraca

Re: Najgorsi kierowcy jeżdżą...

Subaru Impreza RS 2.0 ' 150 KM. -Dwa wałki rozrządu w głowicy (DOHC) i system zmiennych faz rozrządu zwiększają moment obrotowy w niskim i średnim zakresie obrotów. Równocześnie przeciwsobny układ tłoków w naturalny sposób zapobiega wibracjom. Od wolnossącego układu dolotowego, po układ wydechowy

Re: Nie wolą

> Zmienny skok zaworów, czy zmienne fazy rozrządu? zmienne fazy rozrządu... Honda nic nowego nie wymyśliła, wszystko to jest tylko rozwinięcie juz wcześniej wymyślonych patentów... > A co do tego, jaki system zastosowało BMW w M3 - to jest to doppel vanos, czyli > > system

Re: Boski kompakt Citroena

zmiennych faz rozrządu, czy iny wynalazek, skoro produkcja tego i tak syfi środowisko...Trochę się ta motoryzacja pogubiła ideologicznie. ps: A ja wolę klasyczki. Nie chodzi o gabaryty. Raczej o duszę. Tudzież auta z duszą...sportową;)

Re: Do Niknejma

greenblack napisał: > Na razie mamy zmienne fazy rozrządu. Wynalazek ważny, ale nie aż tak > rewolucyjny. BMW ma zmiennne fazy i wznios zaworów oraz brak przepustnicy. Tak, tylko że ponad 10 lat po Japończykach, he he. Ponadto wynalazek BMW nie nadaje się do silników o charakterze

Re: Czy aluminiowy silnik to powód do chwały czy

spalanie (np. silnik 1.5 114KM na ubogą mieszankę). System Valvetronic BMW (zmienny wznios zaworów) nadaje się tylko do minimalizowania spalania, nie działa on dobrze na bardzo wysokich obrotach, dlatego w silnikach BMW o wysokich osiągach stosuje się tylko zmienne fazy rozrządu (vanos) - zresztą z

Zmienne fazy rozrządu

Witam! Mam pytanko odnośnie zmiennych faz rozrządu. Jak poznać że moduł za nie odpowiedzialny nie działa prawidłowo. Mam nissana 2.0 z 1994 roku i mechanik powiedział, że słyszalny lekki stukot silnika może byc tym spowodowany, ale pewności nie ma... Inne rzeczy mogące powodować taki hałas

Re: wiertarka marki honda ?

simon_r napisał: > nie rób z siebie idioty kolego... w tej chwili zmienne fazy rozrządu stosuje > każdy producent włączając w to BMW... w Hondzie to się akurat Vtec nazywa. > A silniki wolnossące i wysokoobrotowe dają naprawdę dużo więcej frajdy z jazdy > niż zaturbione dizle... No

Re: BMW Walbrzyska Grupa

By the way - słyszałeś może o czymś takim jak vanos w BMW??? masz już odpowiedź na zmienne fazy rozrządu. Nie powiem - tak jak i Honda ma swoje słabsze modele tak samo BMW - jednak słabsza beemka to już porównywalnie dość mocna Honda. Zwróć też uwagę, jaka jest kultura pracy silnika BMW i jego

Re: Wielka wtopa Volkswagena z silnikami FSI

240 koni w Civicu? Ło żesz ty... To będzie fruwał chyba. Honda turbo nie robi w benzyniakach, ale tłumaczą się, że wolą zmienne fazy rozrządu - gdzieś na forum było porównanie S2000 do BMW 3 na korzyść H. Zresztą SDOHC małpują teraz następni.

Motodziennik: Z miłości do aut

lat mają taki wtrysk.Oczywiscie jeszcze jak to jest ze zmiennymi fazami rozrządu i gazem np vvti.Jakie marki i jakie silniki mijać szerokim łukiem przy instalacjach gazowych.Takie pytania mam prawie codziennie od klientów w warsztacie.Zdziwi się pan jakie jest zainteresowanie.Większość obecnych

Re: Nie będzie nowej Hondy NSX

.... żadna marka nie dogoniła zmiennych faz rozrządu Hondy :D do dziś jest the best

Re: Silniki bez przepustnicy

greenblack napisał: > Bo BMW ma całkowicie bezstopniowo regulowane zawory i brak przepustnicy - > Valvetronic, czyli rozwiązanie stojące ponad Hondą. ...tyle, że tylko na zaworach dolotowych. Na wylotowych są tylko zmienne fazy rozrządu :-) A Honda ma dwustopniowe sterowanie skokiem

Re: wiertarka marki honda ?

nie rób z siebie idioty kolego... w tej chwili zmienne fazy rozrządu stosuje każdy producent włączając w to BMW... w Hondzie to się akurat Vtec nazywa. A silniki wolnossące i wysokoobrotowe dają naprawdę dużo więcej frajdy z jazdy niż zaturbione dizle... gdy dizel zaczyna jechać bo mu się trubo

Re: badanie na hamowni

Gość portalu: / napisał(a): > Niki nie opowiadaj.... > > fiat ma te same rozwiązania od podobnego czasu co honda, i połowa ludzi nawet > nie wie że ma to pod maską, vide silniki 1,8 ok 130 kucy, 2,4 175 kucy, od > dawna zmienne fazy ma też rover, bmw 320iS z '87 ma 96,5km z

Re: badanie na hamowni

niknejm napisał: > Nie. VTEC Hondy (zmienne fazy rozrządu + zmienny wznios zaworów) zastosowała > Honda w końcu lat 80-tych. Podobne rozwiązania inni producenci zaoferowali albo > > pod koniec lat 90-tych, albo wręcz w ostatnich 4 latach. Niki nie opowiadaj.... fiat ma te same

Re: Do Niknejma

Gość portalu: Niknejm napisał(a): > Patrz powyżej. Przecież dopiero co napisałem? Na razie mamy zmienne fazy rozrządu. Wynalazek ważny, ale nie aż tak rewolucyjny. BMW ma zmiennne fazy i wznios zaworów oraz brak przepustnicy. Czy to nie trochę więcej? A gdzie poduszki powietrzne, ABS, ESP

Re: Nie wolą

faz rozrządu i zmiennego skoku zaworów. Który z europejskich producentów wdrożył taki system przed Hondą? Odpowiedź - żaden. > hmm...doprawdy?:-) zarówno Honda jak i BMW startują w F1, tylko z tego co > wiem > to właśnie silniki BMW szczycą się największą mocą spośród wszystkich >

Re: BMW M5

znacznie gorszy niż u poprzednika :-( Warto zauważyc, że nie ma tu valvetronica - czyli nadal nie udało się BMW zaimplementować tego systemu do silników wysokoobrotowych. Są tylko zmienne fazy rozrządu, nie ma zmiennego wzniosu zaworów. Pzdr Niknejm

Re: Nie wolą

jest to doppel vanos, czyli system zmiennych faz rozrządu na zaworach dolotowych i wylotowych - brak jest systemu zmiennego skoku zaworów. Dlatego też silniki BMW nie uzyskuja takich mocy jednostkowych, jak silniki Hondy. W nowych silnikach Hondy oprócz VTECa (czyli dwustopniowej regulacji wzniosu

Re: wiertarka marki honda ?

simon_r napisał: > nie rób z siebie idioty kolego... w tej chwili zmienne fazy rozrządu stosuje > każdy producent włączając w to BMW... w Hondzie to się akurat Vtec nazywa. Nie do końca. VTEC to zarówno zmienne fazy, jak i wznios zaworu. BMW też to ma, ale ich rozwiązanie nie nadaje się

Re: Zmienne fazy rozrządu - w zmienności siła

Z tego wynika, że silniki VTi skonstruowane przez PSA i BMW są zrobione w tym prostszym układzie?

Re: zbieram opine - ford focus

Jedne z lepszych w klasie? w której gazecie to przeczytałeś? Benzynowce nawet zmiennych faz rozrządu nie posiadają jak np Honda, Toyota, Alfa, BMW i Renault, moment obrotowy cieniutki, a z praktyki wiem że więcej palą od konkurencyjnych aut. TDCi są dobrymi silnikami ale konkurencja też oferuje

Re: MegaTEST: Lexus RX 300 - Latający dywan

dyletantem i mylisz podstawowe pojęcia. Nadwozie to innymi słowy karoseria. Im sztywniejsza, tym lepiej. Podwozie to inaczej zawieszenie. > Poza tym, od kiedy rzędowy silnik R6 BMW ma lepszą kulturę pracy od widlastego > silnika V6 ze zmiennymi fazami rozrządu Lexusa? Od zawsze. To wynika z

VVTi, magiczny skrót i klient jest nasz !

. Toyota, śladem BMW i Hondy, wprowadziła w silnikach benzynowych układ zmiennych faz rozrządu, nazwała go na potrzeby własne VVTi i reklamuje w każdym możliwym miejscu, od folderów w salonach przez maskę pojazdu (srebrne logo z boku samochodu) aż do pokrywy silnika. Rezultat? Skrót ten powtarzają

Re: Gdzie to Cuore Sportivo?

międzynarodowym jury. Pierwszy w historii producenta silnik dziesięciocylindrowy o mocy maksymalnej 507 KM wykorzystuje technikę zmiennych faz rozrządu Bi-VANOS oraz elektronikę sterującą zapożyczoną z bolidu F1, zaprojektowanego przez BMW wespół z Wiliamsem. Pomimo swej imponującej pojemności blisko pięciu

Re: Czy dieslowcy kiedyś zrozumieją?

. zmienne fazy rozrządu po obu stonach, płynna(!) zmiana geometri kanałów dolotowch, sterowanie wzniosem zaworów i kupa innych pierdół. i po co? żeby być nadal przed benzyną. wielbiciele tych silników najwięcej zawdzięczają rozwojowi diesla w europie. porządny europejski silnik benzynowy na pewno nie

Re: MegaTEST: Lexus RX 300 - Latający dywan

widlastego silnika V6 ze zmiennymi fazami rozrządu Lexusa? I jeszcze jedno: jazda w terenie. Najpierw przejedź się w terenie obydwoma autami (ML-em i Lexusem), a dopiero potem możemy porozmawiać. Poza tym, przytaczam komentarz niektórych osób, które kupiły ML-a (które znam): "kupiłem ML-a i po pół

Re: Wielka wtopa Volkswagena z silnikami FSI

modeli 'M' stosują tylko zmienne fazy rozrządu, brak zmiennego skoku zaworów. > bezposredni wtrysk Jak widać z doświadczeń Mitsu i VW technologia średnio przydatna. > fascynacji silnikami Hondy, np. ze silnik w S2000 ma 120KM/litr. Czy BMW nie > jest w stanie skonstruowac takiego silnika? A

Re: Silniki bez przepustnicy

zmienne fazy > rozrządu :-) I co z tego? BMW nie robi silniczków w rodzaju 240 KM z 2 litrów, bo nie musi - jego klienci by tego nigdy nie kupili. A wiesz może jak to wygląda w przypadku silnika z Legend - 3.5 V6 i tylko 208 KM? A Honda ma dwustopniowe sterowanie skokiem zaworów zarówno na >

Re: 1.6 czy 2.0 ?

i uzyskałem ok 6l/100. Ta sama trasa dynamicznie i 8l/100. Moc to jedno a moment to drugie. Mam jeszcze zmienne fazy rozrządu czego nie ma w Fordach. Najlepsze 2 litrówki (bez Turbo)podobno to BMW i Honda. W BMW oprócz faz rozrządu regulowany jest również wznios krzywek wałka rozrządu

Re: Pytanie -do hondziazy

wszystkich kół - dzieki czemu do dziś Civic 3 gen. prowadzi się lepiej bez żadnych elektronicznych wynalazków niż większość współczesnych kompaktów z ESP i innym gównem.. 2. silnik VTi DOHC wolnossący ze zmiennymi fazami rozrządu 160KM - cos takiego w tamtych czasach było nie do pomyslenia w pancerwagonach

Re: niezawodność

. Poczytaj o silniku z modelu serii 7 760 lub silniku S600 biturbo. Aktualnie wiekszość lepszych konstrukcji ma zmienne fazy rozrządu i inne podobne nowinki. Wiem powiesz że to górna półka i w klasie kompaktów aż tak wyrafinowanych konstrukcji nie ma na pewno jest itakowych mniej... Pozdrawiam ARAFAT

Re: Do Kuzyna

obrotów użytecznych do 8500obr/min i bardzo płaski przebieg momentu obrotowego), BMW oferowało silnik 1.6 o mocy bodajże 102KM... Civic ten miał zmienne fazy rozrządu i zmienny skok zaworów zarówno na zaworach dolotowych, jak i wylotowych (VTEC DOHC). Obecnie Honda oferuje np. silnik 2.0L 240KM (wciąż

Re: Czy aluminiowy silnik to powód do chwały czy

częściej stosuje się pokrywy zaworów z jeszcze lżejszego stopu magnezu (nowe R6 3.0 BMW ma prawie cały blok z tego stopu). Aluminium wchodzi nawet do diesli: 2,2 Hondy, czy nowy silnik 2,2 Toyoty. Reasumując: aluminiowy silnik powodem do chwały w XXI wieku już nie jest, podobnie jak różne odmiany zmiennych

Re: zdjęcia Hondy Civic 2006

. Dzięki i-VTECowi masz lepszy przebieg momentu obrotowego (technika zmiennego wzniosu zaworów + płynna regulacja faz rozrządu). Tu masz linka, który to pokazuje (patrz wykres 'Torque dyno', nie 'wheel hp dyno'). www.comptechusa.com/images/dyno/03si-h-e.pdf Co prawda wynik z hamowni podwoziowej, nie

Drapieżnik nadchodzi: BMW M5!

;drapieżnika"? Zaczniemy od najciekawszego, czyli od serca samochodu. Cała komora jest szczelnie wypełniona nową jednostką V10 o pojemności 5 litrów. Dzięki zastosowaniu systemu bi-VANOS (zmienne fazy rozrządu), uzyskano niebagatelną moc 507KM oraz moment obrotowy wynoszący 520 NM. Dodatkowo silnik "kręci się

Re: Silniki bez przepustnicy - jeszcze jedno

zmienne fazy > rozrządu :-) A Honda ma dwustopniowe sterowanie skokiem zaworów zarówno na > zaworach dolotowych, jak i wylotowych oraz płynnie regulowane fazy rozrządu. Dodatkowo, Valvetronic nie da się zastosować w obecnej postaci do modeli sportowych, topowych tej marki, jak M3, bo, cytuję za

Re: Czy warto kupic samochod rover 214

wspomnianych wersji silnikowych dostępny był także turbodoładowany diesel serii L o pojemności 2 litrów oraz topowy benzynowy model Vi, o zmiennych fazach rozrządu (1.8l).Vi to próba zaistnienia Rovera na rynku samochodów GTi, lecz w przeciwieństwie do konkurencji, pozostał on bez zmian wizualnych, nie licząc

Re: Co wybrac : BMW 325i czy Hondę Accord 2.4 ?

Gość portalu: honda napisał(a): > Honda jest wieksza bardziej komfortowa Hehe szczególnie brzęczenie R4 dodaje jej komfortu i sprawia, że masz wrażenie jazdy luksusowym samochodem (tak tak, wiem że R4 ale z VTEC, zmiennym wzniosem zaworów, zmiennymi fazami rozrządu itd - wszystko to mnie

żaden Fenomen VW

pracuje (Mitsubishi testowało to ponad 10 lat w rajdach, wtedy kiedy Lancer wygrywał rajdy do spóły z Imprezą) lub świeżo wdraża (dotąd tylko w benzynie, teraz również w dieslu), w Toyocie to teraz weszło jako Valuecośtam, Honda ma to od lat jako V-TEC. Są to zmienne fazy rozrządy ze zmiennymi stopniami

Czy aluminiowy silnik to powód do chwały czy lipa?

interesowałem, myślałem, że to normalne, że silniki są z aluminium. Czy silniki BMW np z 320i są aluminiowe? Alfa to dla mnie złom, ale cenię Hondę - jak to jest u Hondy? Dróga sprawa to zmienne fazy rozrządu. Mój samochód też je ma pod nazwą VRIS. Czy naprawdę system VVTi i VTEC są tak unikalne że aż

Re: Zmienne fazy rozrządu - w zmienności siła

Charakterystyczne jest że wiadomo to z wielu opinii, testó i z powyższego artykułu że większość prymitywnych "wariatorów" produkcji zwłaszcza europejskiej jest kompletnie do niczego... Natomiast działają jak nalezy zmienne fazy dwóch firm: bmw i hondy. Poddaję pod rozwagę fanów FFF

Re: Zmienne fazy rozrządu - w zmienności siła

Do sterowania rozrządem za pomocą elektrozaworów przymierzało się parę firm, najdalej chyba zaszło BMW. Obiecywali wprowadzić takie rozwiązanie wraz z przejściem na elektrykę o napięciu 42V, ale jakoś wszystko ucichło.

Re: Do Kuzyna

jednostką bieda-wersji i był łączony z automatem. Honda też miała wtedy silniki 1.5 90 KM i 2.0 115 KM. Civic ten miał zmienne fazy rozrządu i zmienny skok zaworów zarówno na > > zaworach dolotowych, jak i wylotowych (VTEC DOHC). Znowu się licytujesz, i znowu z BMW. > Obecnie Honda oferuje

Re: Silniki bez przepustnicy - jeszcze jedno

greenblack napisał: > Gość portalu: Niknejm napisał(a): > > > M3 ma tylko zmienne fazy rozrządu. Tymczasem topowe silniki Hondy kręcą si > ę > do > > 8000obr/min i powyżej bez żadnego pronblemu, > > Ale ten HAŁAS. Coś za coś. Cichy wolnoobrotowiec, albo

Re: Cudów nie ma (test Audi A6 3,0 TFSI)

obecnie jeden z sensowniejszych wolnossących V6 w okolicy 3,5 litra, wyposażony w mieszany wtrysk paliwa i zmienne fazy rozrządu na obydwu kolektorach silnik Toyoty. Niedawno Edmunds zestawił wyposażonego w ten silnik Lexusa z Hyundai'em Genesis, bardzo mocną propozycją Koreańczyków z pogranicza klasy

Re: Mój Merc osiągnął 500.000 km przebiegu

) W dodatku mają one tylko zmienne fazy rozrządu, a nie mają zmiennego wzniosu zaworów. Ma to valvetronik BMW, ale nie nadaje się on do silników wysokoobrotowych, jego głównym zadaniem jest oszczędność paliwa. M3 tego nie ma, tylko vanos (zmienne fazy rozrządu). > Honda upodobała sobie tego

Re: niezawodność

częściej, choć bardziej zaawansowana nie jest... > Choziaż silniki MB czy BMW nie są proste w konstrukcji. Poczytaj o silniku z > modelu serii 7 760 lub silniku S600 biturbo. Aktualnie wiekszość lepszych > konstrukcji ma zmienne fazy rozrządu i inne podobne nowinki. Wiem powiesz że > to >

Re: Saabaru ?

;) Płaski w zakresie 2000-9000 obr/min (co determinuje przełozenia skrzyni)? Nie sądzę. Vanos to tylko zmienne fazy rozrządu, nie zmienny wznios zaworów. Dla porównania - silnik 1.8 Toyoty ze zmiennymi fazami rozrządu ma 140KM. Ze zmiennymi fazami rozrządu i zmiennym wzniosem zaworów - 192KM i znacznie

Koło zmiennych faz rozrządu - zmora Renault 1.6

Wpisz tę frazę w googlach - włos jeży się na głowie. Z przedziału cenowego, w którym operujesz to poleciłbym jeszcze C4 Picasso. Naprawdę fajne autko. Silnik benzynowy to konstrukcja BMW.

Re: Ford Focus jest be?

świetnego prowadzenia. Ogólnie Focus jest dość głośnym samochodem, ale cóż, sporo osób montuje matę wygłuszającą silnik, szczególnie użytkowników silnika 1,6 ze zmiennymi fazami rozrządu, który rzeczywiście jest głośny. Jeśli chodzi o deskę, to II (w tym też po lifcie) to krok w tył w porównaniu z I

Re: Alfa 155 vs BMW 3 vs ... XEDOS 6 !!!

z Aluminium razem z głowicami i system zmiennych faz rozrządu to jebiesz coś o pojemności. BMW 2.0 R6 też jest małe - najmniejsza R6 jakś widziałem no i ku.. co z tego? Mazda miała silniki serii K 1.8 V6, 2.0 V6 i 2.5 V6 - ten 2.0 V6 jest w Xedosie, wszystkie są identyczne oprócz pojemności i

Re: Skoda Octavia

.cóz poradzić ? najprościej powiedzieć - prasa kłamie. Toyota ma z tym problem, bo jej zmienne fazy rozrządu tez coś mocno dokuczją w Corollach.nie wiem jak tam Yarisy ? może trochę jednak zbyt wyżyłowane te jednostki do masy pojazdu ? przeleciała ci taka myśl przez głowę ? a ja tesknię, za czasami gdy

Re: Płocki Portal Motoryzacyjny

została przeprogramowana elektronika sterująca wtryskiem jak i układem Vanos (zmienne fazy rozrządu) oraz został zdjęty ogranicznik prędkości. Te modyfikacje plus parę innych takich jak zwiększenie stopnia sprężania,zmiany geometrii na wale korbowym, wymiana sprzęgła na sportowe Sachs oraz tarczy na

Re: Zmienne fazy rozrządu - w zmienności siła

"Honda ma podobne rozwiązanie, ale z płynną zmianą parametrów rozrządu (i-VTEC). To właśnie płynne zmiany faz rozrządu są najbardziej pożądane i dają najlepsze efekty. Takie systemy są bardziej skomplikowane, ale w codziennej eksploatacji lepiej się sprawdzają". Ale "

Re: Coś na sezon ogórkowy - podupadanie Saaba

> z Fiatem przy okazji płyt podłogowych, które będą wspólne w Mini i Grande Punto > ... Efekt jak się wydaje nie gorszy, a ryzyko mniejsze. Nawet o tej płycie nie wiedziałem, tylko o silnikach ze zmiennymi fazami rozrządu. BMW taka współpraca jest, wbrew pozorom, bardzo potrzebna, bo nie mają

Re: Silnik wszechczasow - wasze typy...HONDA

czerwonym polu. żeby nie trzeba było go deptać do > podłogi w celu wyduszenia osiągów. czyli w sumie dochodzimy do nieszczęsnego > momentu obrotowego... S2000 i CTR mają bardzo spłaszczony przebieg momentiu obrotowego (dzięki zmiennym fazom rozrządu, zmiennemu skokowi zaworów i zmuiennej geometrii

Re: Pytanie -do hondziazy

habudzik napisał: > > niknejm napisał: > > VTEC to nie tylko zmienne fazy rozrządu. To także regulacja wzniosu zawor > > ów, > > To taka inna przepustnica , inne rozwiązanie . Mylisz z valvetroniciem BMW, i nowym rozwiązaniem (dość specyficznym) z silnika 1.8 Hondy

Re: najlepsze silniki - Honda / BMW

dlatego znalazłem Ci partnera do porównań dla prawdziwej elastyczności accorda. z tym mondkiem 2.0, konstrukcją juz paroletnią, bez nawet zmiennych faz rozrządu itd., accord nieznacznie ale wygrywa przy gazie do deski. właśnie o to chodzi, nie ma problemu. ale na pewno nie o pisanie przy omawianiu

Re: Honda Accord 2003

greenblack napisał: > Moc można wyżyłować do 212 z 2.2 pojemności, ale momentu nie oszukasz. 220Nm > z > takiej pojemności bez turbo to maksimum. Ja wolę 210KM ale z 3.0 litra i z > 285Nm. Zmienne fazy rozrządu też tu są, a elastyczność jest proporcjonalnie > lepsza. Nie lubię

Re: Do Niknejma

- nawiasem mówiąc zmienny skok > zaworów, to dość rzadko stosowana rzecz, ma to np. VTEC Hondy, VVTL-i Toyoty - > nie mylić z VVTi!, nowy system Porsche - a daje to dużo lepsze rezultaty niż > same zmienne fazy rozrządu). > Co do 'znoszenia piłowania' silniki Hondy są do tego odpowiednio

Re: Widze, że zdania uczonych są podzielone

nastepnego samochodu z 16v ze zmiennymi fazami rozrządu (ma je zapewne wspomniana przez Ciebie bejca) gwarantuję ze będziesz zadowolony. Polecam jazdę próbną zabawkami fiata: punto 1,8 16v i barcceta z tym samym silnikiem. Punto jest bardziej jadowite :-), a oba spodobałyby Ci się ze względu na

Re: Honda Accord 2003

' obrotów kosztem 'góry'. Moc można wyżyłować do 212 z 2.2 pojemności, ale momentu nie oszukasz. 220Nm z takiej pojemności bez turbo to maksimum. Ja wolę 210KM ale z 3.0 litra i z 285Nm. Zmienne fazy rozrządu też tu są, a elastyczność jest proporcjonalnie lepsza. Nie lubię takich kręcących się do 9000

Re: najlepsze silniki - Honda / BMW

; koło tego szybciej w konkurencji 80-120 ? świetnie. właśnie dlatego znalazłem > Ci partnera do porównań dla prawdziwej elastyczności accorda. z tym mondkiem > 2.0, konstrukcją juz paroletnią, bez nawet zmiennych faz rozrządu itd., > accord nieznacznie ale wygrywa przy gazie do deski

Re: W SPRAWIE AWARII NOWEJ LAGUNY - OD NINY

denka tłoka natryskiem oleju itd. itp. System podobny do VTEC (zmienne fazy rozrządu + zmienny skok zaworów) Porsche zaczęło wprowadzać dopiero niedawno, Honda zaczęła wprowadzać tę technologię już w 1989r. Zauważcie, że wartości zbliżone do 100KM z 1L pojemności (bez turbo) marki takie jak Porsche

Re: BMW M3 CRT najszybszym M-Powerem

elektronicznego bez zmiennych faz rozrządu ,bez elektronicznego aparatu zapłonowego, bez czujników spalania bez automatycznej skrzyni bez napędu na dwie osie z podziałem mocy kończąc na Launch Control , i wyszło mi stare niemieckie auto folcwagena hehe

Zaklad, pomozcie, bmw i zmienne fazy rozrzadu.

Założyłem się z kumplem że betkach 3kach po face-liftingu silnik miał już zmienny rozrząd. Kumpel upiera się, że nie. Chodzi o silnik n42 czy coś takiego, w każdym razie 42. Ktoś z was się orientuej jak to jest, albo zna stronkę gdzie jest to napisane ??? Zawsz 50 zeta piechotą nie chodzi ;)

Re: najlepsze silniki - Honda / BMW

Gość portalu: asd napisał(a): > jak tojka taka dobra to czemu kupili od hondy sytem zmiennych faz rozrządu? Nie kupili. Rozwinęli swój system. Pzdr Niknejm

Re: Co lepsze - duzy czy maly silnik ?

; jeszcze wody w (chyba nie w Wisle;-)upłynie, zanim Amerykanie wymyslą cos takie > go > jak common rail, czy bezpośredni wtrysk benzyny, zmienne fazy rozrządu ect, > ect.Bodajze jedyną ich zaletą (wyłaczając fantastyczne brzmienie)są faktycznie > duze przebiegi.Ale co z tego, jak cała reszta

Re: najlepsze silniki - Honda / BMW

cytat : Dobre silniki robi Toyota dosc oszczedne a przedewszystkim trwale i elastyczne jak tojka taka dobra to czemu kupili od hondy sytem zmiennych faz rozrządu? w kwestii osiągnięcia dużej mocy z pojemności przy zachowaniu umiarkowanego apetytu na paliwo długo jeszcze nikt hondy niedogoni

Re: Nm to pic na wode !! Test 530i i 530d BMW !!

chodzi jak traktor, bo znowu wysiadł układ zmiennych faz rozrządu ;-))) Pzdr Niknejm

Re: Zakazana reklama elektrycznego BMW

, kompresor, intercooler, zmienne fazy rozrządu, elektronika, katalizatory, filtry, etc...), dłużej tego się nie da ciągnąć bo i tak te wysilone cuda technologii wytrzymują 150 000 katowania w mieście i zaczynają się kosmiczne koszty naprawy. Dobrze zaprojektowany silnik elektryczny ma sprawność 90-95%, to

Re: Alfa 155 vs BMW 3 vs ... XEDOS 6 !!!

w AlfaRomeo to coś niesłychanego. Dodatkow nie wiem jak z Sralfie, ale w Xedosie aluminiowe są też głowice a nie tylko blok. Masz tu link dla "znawcy" oficjalny dokument Mazdy o silnikach serii K: www.mazdaxedos6.de/downloads/sae920677.zip Poza tym silnik ma zmienne fazy rozrządu VRIS

Re: najlepsze silniki - Honda / BMW

chętnie przyspiesza przy tych samych obrotach. o dziwo nawet chyba nie ma zmiennych faz rozrządu". Otóż zakres 80-120 na V 'robi się' poniżej 4500 obr. A Mondeo przyspiesza gorzej niz Accord w tym zakresie obrotów. Więc jak Accord może być "słabszy"? > czy przypadkiem > pomijasz

Re: najlepsze silniki - Honda / BMW

; zapukać, żeby je obudzić. > > To samo można powiedzieć o ST220. Różnica kilkunastu %. A podejrzewam, > że przebieg momentu może być w Accordzie lepszy dzięki i-VTECowi (w ST220 nie > ma nawet zmiennych faz rozrządu). Choć nie mogę znaleźc wykresu z hamowni dla > ST220. :-( > >

Re: najlepsze silniki - Honda / BMW

. obr. i musisz tam do nich > zapukać, żeby je obudzić. To samo można powiedzieć o ST220. Różnica kilkunastu %. A podejrzewam, że przebieg momentu może być w Accordzie lepszy dzięki i-VTECowi (w ST220 nie ma nawet zmiennych faz rozrządu). Choć nie mogę znaleźc wykresu z hamowni dla ST220

Faza rozrządu

Fazy rozrządu w spalinowych silnikach tłokowych, są to momenty otwarcia i zamknięcia zaworu ssącego i wydechowego w stosunku do górnego martwego położenia i dolnego martwego położenia tłoku wyrażone w stopniach obrotu wału korbowego.

Faza

faza termodynamiczna, jako rozszerzenie pojęcia stan skupienia materii Faza jako miejsce (etap) w zdarzeniu okresowym: faza drgań faza fali (fizyka) faza (elektryczność) faza (astronomia) faza rozrządu Faza mielenia Faza międzymetaliczna Faza procesora Faza rozwojowa drzewostanu Faza wejścia

BMW 328

BMW 328 – sportowy samochód osobowy produkowany przez niemiecką firmę BMW w latach 1936-1940. Następca modelu 319/1. Dostępny jako 2-drzwiowy roadster. Do napędu użyto silnika OHV R6 o pojemności dwóch litrów i mocy 80 KM. W wersji wyścigowej w silniku zastosowano głowicę cylindrów ze stopów

BMW 315

BMW 315 to samochód osobowy klasy średniej produkowany w latach 1934-1937 przez Bayerische Motoren-Werke AG. Samochód ten zastąpił produkowanego do 1934 r. BMW 303. Łączna produkcja tego samochodu osiągnęła nakład 9535 egzemplarzy. Historia Modelu "Samochód dla ludu"W Europie w latach 20. XX wieku

Valvetronic

zaworu wynosi od 0,25 mm do 9,8 mm. W ten sposób zawory ssące przejmują funkcję przepustnicy, która wprawdzie nadal jest montowana, lecz jest stosowana tylko w szczególnych przypadkach.Ustawianie skoku zaworu ssącego jest uzupełnieniem układu płynnej regulacji faz rozrządu, zwanego przez BMW jako system

Tekst udostępniany na licencji Creative Commons: uznanie autorstwa, na tych samych warunkach, z możliwością obowiązywania dodatkowych ograniczeń. Zobacz szczegółowe informacje o warunkach korzystania.
Zasady zachowania poufności. O Wikipedii. Korzystasz z Wikipedii tylko na własną odpowiedzialność. Materiał pochodzący z Wikipedii został zmodyfikowany poprzez ograniczenie liczby przypisów. Wikipedia® is a registered tradmark of the Wikimedia Foundation.