auto duże i małe spalanie

sprawdź też:

samochód

Marcin Lewandowski

CO2, Merkel i wielkie oszustwo

CO2, Merkel i wielkie oszustwo

Niemcy blokują głosowanie nad nowymi restrykcjami w emisji CO2, jakie miałyby zacząć obowiązywać w najbliższych latach. Zarzuca im się ochronę własnych producentów. Czy słusznie?

Palący problem | różnice w zużyciu paliwa

Jeśli porównasz zużycie paliwa podawane przez producenta z wynikami uzyskanymi na stacji benzynowej, możesz się niemile zdziwić. Zobacz, w jaki sposób producenci mierzą zużycie paliwa i dlaczego ma ono tak niewiele wspólnego z rzeczywistością

Producenci aut oszukują klientów! Manipulacje podczas testów

Producenci aut okłamują polityków i nabywców zaniżając spalanie. Bruksela wkrótce ograniczy te praktyki. Niewykluczone są kary za manipulacje wynikami

Auto Motor i Sport nr 10/2013

Auto Motor i Sport nr 10/2013

Zmodernizowany Hyundai ix35 otrzymał nowe światła i mocniejszego "benzyniaka"Testy49 Wybór nieoczywisty Nie lubimy przepłacać, ale czasem warto zapłacić więcej, aby cieszyć się znacznie lepszym samochodem. Porównujemy 3 pary aut 56 Ekonomiczny typ Hybrydowa Toyota auris Touring - dużo pomieści i mało

Samochody bez następców

Samochody bez następców

do ich auta. Rynek dla innowacyjnego Peugeota okazał się bezlitosny, o czym świadczy kiepska sprzedaż. Pomysł na 1007 był na pewno bardzo ciekawy i gdyby Peugeot bardziej go dopracował mógł okazać się receptą na sukces, ponieważ wielu klientów chwaliło sobie małego minivana z Francji. Po Lexusie LFA

Peugeot 207 (2006 - 2012) - opinie Moto.pl

Peugeot 207 (2006 - 2012) - opinie Moto.pl

serwis i częściej wymagają ingerencji mechaników. Turbodiesle są co prawda bardzo oszczędne i spalają tańsze paliwo, ale sprawiają więcej problemów eksploatacyjnych. Wersje wysokoprężne można polecić tym, którzy naprawdę dużo jeżdżą i sporo zyskają na kosztach paliwa. Odmiana, którą trzeba zdecydowanie

Peugeot 2008 1,2 Allure | Test | Tylko do miasta

Peugeot 2008 1,2 Allure | Test | Tylko do miasta

2008 ma także swoje przyjemne strony. Dzięki małej kierownicy i stosunkowo bezpośredniemu układowi kierowniczemu mamy wrażenie pełnej kontroli nad autem. Zawieszenie, mimo tego, że przede wszystkim ma za zadanie dobrze amortyzować nierówności, co dobrze mu się udaje, jest w miarę sztywne. Skrzynia

Subaru Outback 2.0D Lineartronic Comfort | Test | Indywidualista

Subaru Outback 2.0D Lineartronic Comfort | Test | Indywidualista

zderzakiem. Oczywiście ktoś może powiedzieć, że każdym SUV-em też tak można. Można, ale Outback jest znacznie niższym autem i w trakcie jazdy szczególnie w trasie, nie działają na niego takie przeciążenia boczne jak na sporo większe SUV-y i auta terenowe. W tym właśnie tkwi tajemnica Outbacka. Jest jak mała

Zaskarżyła Hondę, bo Civic za dużo pali

Zaskarżyła Hondę, bo Civic za dużo pali

Jak pisze portal Motocaina.pl, według użytkowniczki auta Honda zapewniała, że samochód będzie spalał mniej niż 5 litrów benzyny na 100 kilometrów. Powódka argumentowała, że firma dokładnie wiedziała sprzedając jej auto w 2006 roku, że nie będzie ona w stanie osiągnąć zużycia paliwa na poziomie 4,6

Suzuki SX4 1.6 4WD - test | Za kierownicą

Suzuki SX4 1.6 4WD - test | Za kierownicą

jazdy. W trasie brakuje trochę "szóstki". Pozwoliłaby jeszcze odrobinę obniżyć spalanie w cyklu pozamiejskim. Według Suzuki wynosi 5,5 l/100 km i jest w pełni realne. Natomiast nie ma rady na duże zapotrzebowanie na benzynę w mieście. Ten silnik zawsze miał ten problem i firma nie umie sobie z

Salon Genewa 2014 | Audi RS 4 Avant Nogaro selection

Salon Genewa 2014 | Audi RS 4 Avant Nogaro selection

zawieszeniu z Audi S2, będącego techniczną podstawą dla stworzenia Audi RS2. Amortyzatory wyregulowano tak, by były twardsze, a sprężyny skrócono. Porsche dostarczyło 17-calowe koła, duże, wentylowane od środka tarcze hamulcowe i polakierowane na czerwono czterotłoczkowe zaciski. We wnętrzu dominowała

Volkswagen Taigun Concept

Volkswagen Taigun Concept

swojej ofercie dużego SUV-a - Touarega i kompaktowego Tiguana, postanowił dołożyć do portfolio także miejskie auto o zwiększonym prześwicie.Taigun (nazwa to anagram wspomnianego Tiguana), zbudowany na zmodyfikowanej platformie modelu Up!, mierzy 385,9 cm długości, 172,8 cm szerokości i 157 cm wysokości

Mercedes G 350 BlueTEC | Test | Le"G"enda

Mercedes G 350 BlueTEC | Test | Le"G"enda

zdaniem - coś dla ciała i coś dla ducha.Czarny kolor bardzo pasuje do kanciastego nadwozia. Dzięki niemu auto prezentuje się tak samo dobrze pod ekskluzywną restauracją jak i przydrożnym barze, pod który podjedziemy ubłoceni po off-roadowych zabawach. Mercedes G jest autem dużym wśród małych i małym wśród

Pięć aut i pięć dylematów - benzyna czy diesel?

Pięć aut i pięć dylematów - benzyna czy diesel?

model. Ba, to auto z 2008 roku, wyposażone w 75-konny silnik wysokoprężny. Czy warto je mieć?Model benzynowy jest starszy i mniej atrakcyjny wizualnie, a poza tym spala średnio 6,5 l/100 km, podczas gdy nowa Fabia (nowsza, ale czy ładniejsza?) zadowala się średnio 4,8 l/100 km. Osiągi obu modeli są

Mercedes A W169 (2004 - 2012) - opinie Moto.pl

Mercedes A W169 (2004 - 2012) - opinie Moto.pl

dystansach, zazwyczaj w miastach, często są użytkowane jako drugie lub nawet trzecie auto w rodzinie. I to jest spora zaleta tego modelu - stosunkowo niskie zużycie podzepołów mechanicznych. Ale nie znaczy to, że ryzyko awarii jest małe. Mercedes A drugiej generacji, chociaż lepiej dopracowany niż poprzednik

Mercedes-Benz E350 BlueTEC Kabriolet | Test | Odrobina wyobraźni

Mercedes-Benz E350 BlueTEC Kabriolet | Test | Odrobina wyobraźni

, ale Mercedes wykorzystując stylistkę bardziej prestiżowej klasy E nadał jej zupełnie innego charakteru. To widać zarówno z zewnątrz jak i w środku. Auto z gwiazdą na masce jest po prostu dużo bardziej eleganckie, ale nie aż tak duże i ociężałe jak np. sporo większa od BMW serii 4, seria 6.Decydujemy

Suzuki Jimny | Test | Gatunek na wymarciu

Suzuki Jimny | Test | Gatunek na wymarciu

Suzuki SX4 S-Cross - Test | Nowe podejście Japońska motoryzacja ma chyba tak samo dużo zwolenników jak i przeciwników. Nie ukrywam, że mam do niej słabość i po prostu lubię taki klimat. Szczególnie ten z przełomu lat dziewięćdziesiątych. Jej typowym przedstawicielem w klasie aut 4x4 jest Suzuki

Toyota Yaris Hybrid - test | Za kierownicą

Toyota Yaris Hybrid - test | Za kierownicą

tylko jesteście cierpliwi. Cierpliwości wymaga oczekiwanie na zamówiony egzemplarz oraz, kiedy już odbierzemy małą hybrydę, skrzynia bezstopniowa. A reszta? Jak w tradycyjnym Yarisie. Komfort na przyzwoitym poziomie, funkcjonalność (duży kufer) i niezawodność.GazNiskie spalanie - zwłaszcza w mieście

Infiniti FX 3.0d Black and White Edition | Test | Czarno na białym

Infiniti FX 3.0d Black and White Edition | Test | Czarno na białym

- prawie żadnych zastrzeżeń. To auto jest dobrym SUV-em. A dobre SUV-y to ewidentnie najlepsze pojazdy w polskich realiach. Niespodzianka?Duże koła+spory prześwit=niestraszne dziury i krawężniki.Dobra widoczność+mocny silnik=łatwe wyprzedzanie.Dobra widoczność+kamery=łatwe parkowanie.Napęd 4x4+spory

Honda CR-V 1.6 i-DTEC - test | Pierwsza jazda

Honda CR-V 1.6 i-DTEC - test | Pierwsza jazda

szanse na powodzenie. Obawy o zbyt małą moc są bezpodstawne, silnik nie jest za słaby i oferuje przyzwoite osiągi. Ważniejsze jest jednak to, że potrafi być naprawdę oszczędny, wywołując uśmiech u swojego właściciela przy każdym tankowaniu.GazNiskie spalanie, sporo miejsca w środku, duży

Suzuki Splash 1.2 | Długi dystans

Suzuki Splash 1.2 | Długi dystans

Suzuki ma się dobrze. Koncern z siedzibą w japońskim, 800-tysięcznym mieście Hamamatsu jest światowym liderem w segmencie małych samochodów. W roku 2011/12 wyprodukowano 2,8 mln aut ze znaczkiem Suzuki. Firma zatrudnia 51 503 pracowników i rozprowadza swoje produkty do 196 krajów świata. Suzuki

Walka z drożyzną, czyli jak jeździć oszczędnie

Walka z drożyzną, czyli jak jeździć oszczędnie

20 proc. Dlatego ci, którzy chcą oszczędzać, muszą korzystać z niej bardzo rozważnie. Problem najmocniej daje znać o sobie w modelach z małymi i słabymi silnikami. W takich autach napęd sprężarki w systemie klimatyzacji wiąże się z największymi stratami. Gdy nie ma potrzeby, koniecznie wyłączajmy

Chevrolet Trax - test | Pierwsza jazda

Chevrolet Trax - test | Pierwsza jazda

wyrosła i ma niewiele wspólnego z małym figlarnym autem do zatłoczonego miasta. Nissan jednak zaryzykował i jak na razie Juke wygrywa. Niewielu wróżyło mu sukces, a rzeczywistość przerosła najśmielsze oczekiwania producenta.Trax ma podzielić los Nissana. Choć sprawia wrażenie nieco napompowanego, w

Ford Focus 1.6 EcoBoost - test | Za kierownicą

sobie z niemałym kombi, a jeśli tylko chcemy, spalanie pozostanie w ryzach. Jesteśmy ciekawi jak będzie się spisywać silnik 1.0 EcoBoost. Jeśli tak, jak jego większy brat, to może się okazać ciekawą alternatywą.GazDynamiczny i oszczędny silnik, komfortowe zawieszenie, solidny montażHamulecZachowawcza

TOP 10 | Volkswageny TDI do 10 tys. zł

? Te auta najczęściej znikają z naszych ulicPassat Variant za mały, za słaby i za stary? To może Sharan z tym samym silnikiem, ale o mocy 110 KM, na dodatek o dwa lat młodszy? Ba, jest jeszcze praktyczniejszy, bo ma dwa dodatkowe fotele w bagażniku, i bardzo modny, bo zapewnia wysoką pozycję za

Wlałem złe paliwo! Co robić?!

. Dzięki nim elektronika dostosowuje jednostkę napędową do gorszego paliwa. Jedyna konsekwencja to wyraźny spadek mocy, wzrost zużycia benzyny i ewentualnie nieco inne brzmienie silnika.     Małe ABC - cokolwiek źle wlejecie pytajcie personel stacji. Oni mają z takimi pomyłkami bardzo duże

Downsizing

grupie mamy samochody z silnikami dwu-, trzy i czterocylindrowymi. Poza jedynym turbodieslem w tym zestawieniu (250 Bluetec Mercedesa), cztery benzynowce są nieduże, turbodoładowane i skonstruowane zgodnie ze wszystkimi zasadami "pomniejszania" silników. Aut z podobnymi jednostkami jest

Najbrzydsze auta świata

szyby przedniej - właściwie dwóch szyb.» Szukasz ładniejszych aut? Tu znajdziesz ich mnóstwo, w niskich cenach «Podobny problem jak w Micrze - tył jest duży, koła są za małe, a całości brak lekkości i wyrafinowania kojarzonego z autami bez dachu.» Szukasz ładniejszych aut? Tu

Fiat Doblo 1.6 Multijet - test | Za kierownicą

Zacznijmy od tego, że nowe Doblo nie ma nic wspólnego ze swoim pierwowzorem sprzed kilku lat. Jeśli jeździliście takim Fiatem pierwszej generacji to całkowicie zapomnijcie o wrażeniach z jazdy. Przede wszystkim auto jest większe. Doblo jest teraz naprawdę duże. Czuć to niemal wszędzie: nad głową

Fiat 500L 105HP - test | Pierwsza jazda

mieszkania, czy przedmioty jakimi się otaczasz także mają znaczenie. Każdy detal przecież składa się na obraz całości. Na Twój wizerunek. Tak, jeśli mieszkasz w dużym mieście, gdzie coraz trudniej o miejsce do zaparkowania Fiat 500 z pewnością jest dla Ciebie. Mały, stylowy, dający wiele możliwości

Subaru Impreza WRX STI x 3 | Test | 20 lat ikony

kolejnym zakrętem. Różnica w konstrukcji układu hamulcowego i różnica w odczuciach płynących z jego pracy nie są między niebieskim STI z 2004 roku, a najnowszą specyfikacją tak duże jak po przesiadce z STI Version V. GVB prowadzi się bardzo pewnie.Przełączam DCCD w tryb AUTO [-]. Na mokrej szutrowej

Mitsubishi Outlander 2.2 D-ID | Test | Nie na pokaz

, miał jakiś charakter. Poza tym był sporych rozmiarów i w atrakcyjnej cenie, ciesząc się dużo większym zainteresowaniem, niż bliźniacze modele Citroena i Peugeota. Taka mieszanka spodobała się także polskim kierowcom. Polska była piątym rynkiem zbytu tego auta w Europie. W przypadku trzeciej odsłony

Chevrolet Camaro Hot Wheels Edition | Test | Powrót do korzeni

materiały, nie tylko w Camaro, ale w ogóle w amerykańskich autach biorą się głównie z masowej produkcji tych samochodów i zastosowania się do odpowiednich norm dotyczących recyklingu. To auto zostało stworzone do tego żeby regularnie, chociaż raz czy dwa razy w miesiącu odjechać z dymem spod świateł Detale

Seat Ibiza Cupra - Test | Hiszpańskie Cafe Italiano

, podkreślają indywidualność. Fantastycznie wyglądają także przednie duże czerwone zaciski hamulcowe z logo Seat Sport. Oczywiście ich główną rolą nie jest dobry wygląd a odpowiednie wytracanie prędkości małej Cupry, ale o tym później.O ile za wrażenie zewnętrzne można Ibizie przyznać jedną z najwyższych not, o

Toyota Auris | Pierwsza jazda

ostro, zadziornie i dynamicznie. I tak jest. Czy nie za bardzo, jak dla statecznego klienta marki? Jak dla mnie auto jest przerysowane. Szczególnie z tyłu. Kanciaste i wysoko umocowane lampy otoczone dużymi połaciami blachy i plastiku do mnie nie przemawiają. A jestem w "targacie" nowego

Suzuki Liana (2001-2007) - opinie Moto.pl

Suzuki zaprezentowało model Liana (Life In A New Age) w 2001 roku jako następcę kompaktowego modelu Baleno. Auto zaprojektowane według mody z przełomu wieków, miało wysokie nadwozie (153-155 cm) i występowało jako czterodrzwiowy sedan lub pięciodrzwiowy hatchback. Na rynku wypełniało lukę pomiędzy

Toyota Corolla 1.6 Premium | Test | Komfort przede wszystkim

przypadnie do gustu tym, którzy cenią spokojną i komfortową jazdę. Wtedy wiele wad tego auta traci na znaczeniu. To duży i wygodny samochód, na który zawsze możemy liczyć, będący tańszą alternatywą Avensisa dla mniej wymagających.GazDużo miejsca w środku, wysoki komfort jazdyHamulecSłabe silniki w ofercie

Paryż 2010 | Cztery cylindry w S-klasie

kiedykolwiek zamontowano w klasie S.Pomysł jest jednak bardzo dobry. Szczególnie, że średnie spalanie "eski" to zaledwie 5,7 l/100 km. Może rzeczywiście nie montowano nigdy tak małego silnika, jednak moc około 200 KM nawet jak na tak duże auto wydaje się wystarczająca.Przyspieszenie od 0 do 100 km/h

Clio, 208, Yaris, Fabia i Polo | Konfrontacja

nad małą kierownicą. Renault pokazało najnowsze Clio najpóźniej. Targi w Paryżu dedykowane były w zasadzie tylko temu modelowi. To dowód, że Renault wiąże z nim naprawdę spore nadzieje. Są ku temu powody. Auto zrywa z dotychczasową stylizacją, poprawiono w nim jakość wykończenia i materiały. W Europie

Toyota Auris Touring Sports | Pierwsza jazda | Udany powrót

niemałym przecież autem. Jedna uwaga dla osób, które po tak pozytywnym opisie zaczęły poważnie zastanawiać się nad kupnem Aurisa Touring Sports. Wersja z dwulitrowym dieslem, benzynowym 1.6 oraz odmiana hybrydowa wyposażone są w niezależne tylne zawieszenie. W kombi z benzynowym 1.33 i mniejszym dieslem o

Skoda Rapid - test | Nie szkoda że to Rapid

 Nie da się ukryć, że nowy Rapid już od momentu prezentacji samego konceptu budził moje obawy. Konstrukcję oparto na zmodyfikowanej płycie Polo, co oznacza że mamy do czynienia z wyrośniętym autem segmentu B. Ma on zastąpić w ofercie lubianą i cenioną tańszą wersję Octavii nazywaną Tour

Top 10 - fascynujące limuzyny z przeszłości

auta Top 10 | Samochodowe gwiazdy małego i dużego ekranuDaimler to najstarszy producent samochodów w Wielkiej Brytanii (powstał w 1896 roku), który woził wyspiarskich monarchów (zaczęło się od Edvarda VII w 1898 roku, teraz Daimler jest tylko nieoficjalnym autem królewskim, musiał ustąpić miejsca

Tanio, czyli drogo - współczesne diesle

się źródłem napędu, które wkroczyło nawet do aut sportowych.Tak ogromny postęp technologiczny został jednak okupiony zatraceniem cech, które kiedyś stanowiły najmocniejsze punkty diesli. Wysokoobrotowy charakter i lepsza dynamika sprawiły, że w wielu przypadkach nie ma mowy o dużej oszczędności

Silniki, których nie chciał świat

!" i doszło do wniosku, że Niemcy przygotowują małe auto z wielkim, trzylitrowym silnikiem. Uznali, że tak nie może być i wzięli Clio, po czym wymontowali mu tylną kanapę i zamontowali tam silnik V6 (początkowo o mocy 230, a potem 255 KM). Okazało się jednak, że Volkswagen myślał o oszczędnej

Olej, czyli najważniejsza część w aucie | Poradnik

olej, FSI - inny, auto na gaz - inny. Dlaczego? Paweł Mastalerek - Jest to spowodowane wymaganiami producentów silników, którzy rozwijają swoje silniki w różny sposób, np. Ford, Volvo i Toyota kładą duży nacisk na oleje energooszczędne. Dzięki temu olej silnikowy przyczynia się do zmniejszenia

Ford Fiesta 1.6 TDCi Econetic - test | Za kierownicą

niższe spalanie zostanie okupione kiepską dynamiką. Naładowany emocjami czym prędzej zająłem miejsce za kierownicą, by wszystko sprawdzić w praktyce. Na pozór auto niczym nie różni się od zwykłej odmiany Fiesty. Trzeba przyjrzeć się niezwykle uważnie by wychwycić obniżone zawieszenie i 14-calowe obręcze

Motoryzacyjne rekordy Guinnessa

Najmniejsza bryka świata, która jest dopuszczona do ruchu, powstała w 2009 roku w Wielkiej Brytanii, nazywa się Wind Up i mierzy 132,08 cm długości, 104,14 cm wysokości i 66,04 cm szerokości. Wind Up rozpędza się do nieco ponad 55 km/h, spala średnio 4 l/100 km i wygląda jak auto listonosza Pata po

Volkswagen Passat Alltrack - test | Pierwsza jazda

z tych rzeczy. Ich zdaniem, klienci, którzy szukają tego typu aut, nie lubią się afiszować. Auto ma być bardziej uniwersalne, a nie wyglądać na bardziej uniwersalne. Dlatego Alltrack jest czymś między SUV-em - dużym, głośnym, gorzej prowadzącym się i paliwożernym autem, a zwyczajnym kombi

Lexus GS - test | Pierwsza jazda

, najlepsze przyspieszenie, najniższe spalanie i co ciekawe największy bagażnik w klasie. A te w hybrydach bywają bardzo małe z uwagi na spore i ciężkie akumulatory. Niestety w zestawieniu przygotowanym przez Lexusa zabrakło hybrydowego Infiniti M 35h, które choć więcej pali, pod względem przyspieszenia nie

Suzuki SX4 S-Cross | Pierwsza jazda | Test | Nowe podejście

charakterystyczne dwukolorowe 17-calowe felgi. Ogólnie S-Cross wygląda dosyć świeżo i może się podobać.W środku nie jest już tak nowocześnie jak na zewnątrz. Jeżeli wcześniej mieliście okazję jeździć innym Suzuki z ostatniego okresu produkcji, to we wnętrzu S-Crossa znajdziecie wiele wspólnych elementów. Duża ich

Renault 19 | 25 lat poprzednika Megane

drogowe testy kilkudziesięciu prototypów. Od okolic koła podbiegunowego w Finlandii do afrykańskiej sawanny i pustyń Maroka auta przejechały łącznie aż 7,5 miliona kilometrów. Kilkanaście prototypów wykorzystano także do testów zderzeniowych w Centre Technique Lardy oraz do badań laboratoryjnych w ośrodku

Suzuki Swift 1.2 VVT | Za kierownicą

wyposażenie, świetne hamulceHamulec: Duży promień skrętu, mały bagażnik, szare kolory wnętrzaSumma summarum: Nowy Swift to bez dwóch zdań auto warte uwagi. Inżynierowie Suzuki odrobili pracę domową i poprawili większość mankamentów, na które skarżyli się właściciele poprzedniej generacji japońskiego malucha

Ford Fusion (2002 - 2011)

przynajmniej bardzo niskim spalaniem. Do bardziej dynamicznej jazdy, albo w eksploatacji przy której w grę wchodzi często duże obciążenie, lepiej wybrać turbodiesla 1.6 TDCi.VINNumer VIN wybito na podłodze przedziału pasażerskiego, między prawym przednim fotelem a progiem drzwiowym. Numer VIN umieszczono

Suzuki Splash 1.2 VVT | Długi dystans

poprzednika, czyli pudełkowatego Wagona R+, auto prezentuje się dużo bardziej... europejsko. Jednak skoro od premiery modelu w Wiśle trochę wody zdążyło już upłynąć, producent postanowił subtelnie malucha odświeżyć.Co nowego?Co się zmieniło? Nowy jest m.in. przedni zderzak z jednoczęściowym grillem i

Suzuki SX4 2.0 DDiS - test | Za kierownicą

kanapie jest wystarczająco dużo miejsca zarówno nad głową, jak i na nogi. W kwestii obszerności rozczarowujący jest jedynie bagażnik, który ma wyjątkowo małą, jak na tę klasę auta pojemność 270 l. Dodatkowo tylne oparcie, dzielone w proporcjach 60:40, po złożeniu nie tworzy równej powierzchni z podłogą

BMW 116i | Test | Niemiecka sztuka uwodzenia

; stworzona jest tak żeby jej środowiskiem naturalnym były duże miasta. W tej wersji wyposażenia wlot powietrza ma chromowane obramowanie, przód również ma chromowane wykończenia, a boki grilla są w kolorze białym. 17-calowe obręcze kół mogą być lakierowane na biało. Na życzenie i bez dopłaty dostępne są

Kia Sportage 2.0 CRDi L 4WD | Test | Mocarz bez apetytu

czuje się pod nogą i czerpie się z tego ogromną przyjemność z jazdy. Tym większą, że dzieje się to wszystko przy dużo mniejszym zapotrzebowaniu na paliwo. Przy porównywalnym, spokojnym stylu jazdy mocniejsza wersja okazuje się nawet o 3 l/100 km oszczędniejsza, osiągając wynik w okolicach 7 l/100 km

Kia Sportage 2.0 CRDi L 4WD | Za kierownicą | Mocarz bez apetytu

Nissan Note - test | Pierwsza jazdaPierwszy kontakt z Kia Sportage trzeciej generacji podczas polskiej premiery modelu był wielce obiecujący. Rekreacyjne auto z koreańskim rodowodem a produkowane w słowackiej Żylinie okazało się samochodem bardzo ciekawym od strony wizualnej, dobrze wykonanym i

Genewa 2010 | Audi A8 Hybrid

litowo-jonowym bateriom, będzie w stanie przejechać pewien dystans wyłącznie na silniku elektrycznym. Zważywszy na dużą masę własną auta (1883 kg) i małą moc silnika elektrycznego jest to dobry wynik. Nasza euforia trwała bardzo krótko. Po chwili doszukaliśmy się zasięgu, który wynosi wtedy maksymalnie 2

Mercedes CLS 350 AMG | Test

bagażnika nie jest już tak jednolita.Wyraźnie odcięta linia maski przy przedniej szybie sprawia, że nowy CLS nie wyróżnia się już tak mocno na tle konkurencji jak poprzednik. Ale czy to wada? Raczej nie, bo auto wygląda na większe i bardziej dynamiczne z tyłem mocno nawiązującym do poprzednika. W z

Hyundai i20 1.2 Comfort - test | Za kierownicą

wyższych obrotach generuje silnik no i spalaniem. Przy tak małej pojemności, by korzystać ze wszystkich oferowanych koni, silnik zażąda w mieście aż 10 litrów co każde 100 km. To sporo, by nie powiedzieć skandalicznie dużo. Sporo większych i mocniejszych konkurentów zużywa mniej paliwa.Po małych autkach

Ford Kuga vs. Toyota Rav4 - test | Konfrontacja

przepastną. Podobnie bagażnik, choć do rekordu klasowego jeszcze mu daleko, zmieści niemały bagaż (547 litrów).Ford też wydłużył platformę dla nowej Kugi, ale ta już nie powala przestrzenią na kolana. Dosłownie i w przenośni. Miejsca w środku jest wystarczająco, ale nie tak dużo jak w Toyocie i to mimo

Audi TT/TTS - test | Pierwsza jazda

Podstawowym modelem TT będzie nadal silnik 1.8 TFSI. Z nim auto rozpędza się do pierwszej setki w 7,2 s. Jest szybsze od mocniejszego diesla (7,5 s) i 1.8 T z pierwszej generacji (7,4 s). Chyba właśnie dlatego uznano, że nie należy go zmieniać. Nowością jest za to 2-litrowe TFSI o mocy 211 KM

Seat Ibiza SC - test | Za kierownicą

Czym wyróżnia się trzydrzwiowy Seat Ibiza? W zasadzie niczym szczególnym, choć trzeba przyznać, że dynamiczna stylizacja i ładne proporcje przyciągają oko. Można jednak w prosty sposób dokonać małej metamorfozy i nadać niepozornemu autu zupełnie nowy sznyt. Zabieg nie jest specjalnie skomplikowany

Mini Cooper S Bayswater - test | Liczy się uśmiech

na wzajem się pozdrawiają. Ot tak, po prostu. Jedziesz Mini tzn. należysz do klubu ludzi pozytywnie zakręconych. Cooper ma faktycznie taką, jakby to nazwać... dobrą aurę. Widzisz go, siadasz w nim,  jedziesz i zaczynasz mieć dobry nastrój. To auto pozytywnie wpływa na ciebie. Mini jest jak mały

Volvo V60 Plug-in Hybrid - Test | Za kierownicą

- galeria Inni czerpią prąd z zewnątrz, co wymaga podłączenia auta do prądu. Tutaj Toyota także ma spory wkład. Prius Plug-in od dawna kusi klientów, głównie jednak w Stanach i Japonii, podobnie z resztą jak Opel Ampera/Chevrolet Volt. Volvo bliskie jest tej drugiej koncepcji. V60 Plug-in Hybrid jeździ i

Chevrolet Cruze 4d 1.8 LPG | Test | Chłodna kalkulacja

Chevrolet Cruze Kombi - test | Pierwsza jazda Duży popyt na jazdę na autogazie już dawno temu zauważyli importerzy nowych samochodów i zaczęli oferować swoje modele z fabrycznymi lub montowanymi w ASO instalacjami gazowymi. W tym kierunku poszedł również Chevrolet, proponując Aveo Classic, Sparka

Chevrolet Aveo - test | Pierwsza jazda

szwajcarskich drogach zawieszenie Aveo spisywało się wyśmienicie. Przedstawiciele Chevroleta zarzekają się, że jest to niezwykle nowoczesna konstrukcja, a dzięki sztywniejszej platformie jazda małym autem to czysta przyjemność. I rzeczywiście, przy małych prędkościach Aveo bardzo pozytywnie zaskakuje i sprawia

Chevrolet Captiva 2.0D LT - test | Za kierownicą

wózek dziecięcy lub duże zakupy. Oczywiście większy prześwit pozwala zaatakować wysokie krawężniki, a napęd na cztery koła pokonać kałuże. Najważniejsze jednak, że właściciel ma świadomość, że gdyby akurat zapałali miłością do spływów kajakowych jego auto byłoby w stanie przewieźć dwie dżonki i bez obaw

Peugeot 208 - test | Pierwsza jazda

lat temu. Przed dekadą, o tytuł bestsellera segmentu B walczyło 17 modeli, dziś jest ich już 28. Co więcej, konkurencja jest nie tylko bardziej liczna, ale i mocniejsza. Dziś nawet auta o koreańskich korzeniach potrafią pozytywnie zaskoczyć jakością wykonania, świetnymi materiałami czy świetnie

Renault Clio 0.9 Expression - test | Za kierownicą

;mieszczucha" z Francji i dobrze skalkulowana cena stawiają go obecnie w czołówce segmentu aut miejskich. Gaz Interesująca estetyka nadwozia, bardzo dobre materiały wykończeniowe i ciekawy projekt wnętrza, niezły komfort jazdy, duży bagażnik, precyzyjny układ kierowniczy, poprawne prowadzenie, lekka

Infiniti FX 30d S - test | Pierwsza jazda

wszystkich nowych modelach. Taki mały trik, mający wzmocnić wizerunek marki poprawiając jego rozpoznawalność. Coś jak trapezoidalna atrapa Audi czy charakterystyczne "nerki" BMW.Przy okazji liftingu duży crossover otrzymał też dwa nowe kolory lakieru (Iridium Blue i Graphite Shadow) oraz nowy wzór

Hyundai i20 FL - test | Pierwsza jazda

i20.Summa SummarumHyundai popracował nad wyglądem i wykończeniem, przez co małe i20 zyskało na atrakcyjności wizualnej. Silniki dopracowano pod kątem zużycia paliwa, co też jest dużym plusem. Jeśli przyjmiemy do wiadomości, że mały i20 nie ma aspiracji sportowych, jego eksploatacja powinna być co

Mercedes S 250 CDI - test | Nauka o samym sobie

powinna mieć duży silnik. Synonim luksusu na czterech kołach - Mercedes klasy S - tym bardziej. Osiem, dwanaście, no może ewentualnie jakieś mocne sześć cylindrów, ale na pewno nie mniej.Mercedes SL | 60 lat legendyNajwiększa limuzyna Mercedesa to luksus, cisza, klasa i elegancja. A tu, od jakiegoś

TOP 10 | Najlepsze silniki

proste do usunięcia, a koszt napraw jest niski.Najważniejsze zalety przytaczane przez Motor: - małe koszty użytkowania,- dobra współpraca z LPG,- prosta konstrukcja.Modele, w których znalazł się ten silnik: Volvo C30, S40, V50, S60, V70, S70, 850 i Renault Safrane.Wolnossąca 2.4-litrowa jednostka została

Michelin Challenge Bibendum

polepszenia wyników aerodynamicznych, co pomaga zredukować pobór energii (mniejsza styczność z powierzchnią) (zdjęcie). Koncepcja małej oponyMichelin skonstruował małą, 10-calową oponę 175/70 R10 (zdjęcie), przeznaczoną do aut miejskich. Z założenia ma ona mieć takie same własności (przyczepność i zdolność

Fiat Qubo - Road to Hel

duże lusterka, a na koniec rozsuwane drzwi tylne, i to po obu stronach. Wszystko jak w większych Doblo i Scudo. Jeśli komuś taka stylizacja nie przeszkadza, warto zajrzeć do środka. Nie można Qubo odmówić funkcjonalności. Auto mierzy niespełna 4 m długości (3,92 m), 1,71 m szerokości i 1,73 m wysokości

Mazda 3 MPS - test | Za kierownicą

;trójka" bez problemu wam to umożliwi. Do 220 km/h samochód rozpędza się w zasadzie bez widocznych oznak zmęczenia, by osiągnąć maksymalne 250 km/h, trzeba już chwilkę poczekać. Na sam koniec kwestia spalania - średnio auto zadowalało się 12 litrami benzyny. Jak na taką moc i fakt, że 3 MPS i eco

Toyota Verso-S 1.33 VVT-i - test | Pierwsza jazda

Wrócić, bo to właśnie japońska firma w 1999 roku pokazała model Yaris Verso. Małe, funkcjonale i tanie (na rynku japońskim) auto, wyśmiewane niestety z powodu groteskowego wyglądu. Być może dlatego na rynku przetrwało zaledwie sześć lat. Tym razem ma być znacznie lepiej.Nowe Verso-S wygląda

Fiat 500 TwinAir - test | Pierwsza jazda

jednego powodu pasuje do pięćsetki. Nadaje temu autu dodatkowego charakteru, charakteru lat 60-tych. Wszystko za sprawą dźwięku silnika dwucylindrowego. Przecież Fiat 500 z 1957 r. też miał silnik R2. W normalnym trybie i bez przestrzegania zasad ekodrivingu wynik spalania w mieście przyprawił mnie o

Omijaj je szerokim łukiem | Nieudane silniki

, Jetta, Passat, CC, Sharan Silniki wysokoprężne mają opinie wytrzymałych i długowiecznych. Mały Diesel Renault pokazuje, że może być zupełnie inaczej. Zaprezentowany w 2001 roku 1.5 dCi (K9K) znalazł zastosowanie w większości niedużych modeli Renault, Dacii, ale też w kilku modelach Nissana

Chevrolet Malibu LTZ 2.0D | Pierwsza jazda

amerykańskim apetytem". Bo komfortu i przestronności Malibu odmówić nie można. Miejsca jest naprawdę po dodstatkiem. Fotele są duże i wygodne. Do tego sporo schowków (łącznie z tym, w panelu środkowych, za ekranem nawigacji - to pomysł Chevroleta stosowany w Cruze i Orlando), a całość wykończona, typowym

Audi A1 Sportback - test | Za kierownicą

Audi A1 w wersji "hardcore" Audi ma już doświadczenie z małymi pięciodrzwiowymi autami. Pamiętacie A2? Pierwszy maluch klasy premium wykonany w całości z aluminium nie podbił serc polskich kierowców z jednego powodu - ceny. W Europie było nieco lepiej, ale i tak produkcję modelu

Eko driving | czy jest bezpieczny

. Przyspieszając powoli, a nawet bardzo powoli, tamujemy ruch w terenie zabudowanym. Mniej aut przejedzie podczas jednej zmiany świateł, a wiecznie spóźnieni kierowcy przypomną o sobie trąbieniem. Rozwiązaniem jest kompromis. Polega on na przyspieszaniu "na 3/4" gazu i utrzymywanie niskich obrotów

Honda Civic Tourer - Test | Pierwsza jazda | Powrót w dobrym stylu

myślą o Europie i był produkowany w angielskich zakładach koncernu w Swindon. Samochód nie grzeszył urodą, nie cieszył się też zbyt dużą popularnością i w rezultacie stał się egzotykiem, szczególnie na polskich drogach. Wraz z pojawieniem się następcy w 2001 roku ten wariant definitywnie wycofano z

BMW Z4 sDrive28i vs. Porsche Boxster S | Test porównawczy

konstrukcje podyktowane są dwoma punktami: klientem, który chce jednego auta do wszystkiego i firmą, która nie chce w tym segmencie inwestować w coupe i kabriolet, tylko w kolejne wersje czterodrzwiowego coupe czy małego SUV.Wróćmy do przyjemnych tematów. Wsiadam do Z4. Wrażenie jest takie jakbyś szorował

Bezpieczna jazda | Na kursie o tym nie mam mowy

zderzeniem czołowym, kolizją z wyprzedzanym autem, wypadnięciem z drogi.Najczęściej do wyprzedzania zabieramy się, jadąc tuż za pojazdem, który chcemy wyprzedzić. To trudne z dwóch powodów: małej widoczności i niemal zerowej różnicy prędkości między nami i wyprzedzanym. Dużo łatwiej jest wyprzedzać "z

Audi Q3 - test | Pierwsza jazda

dużo przyjemności. Co więcej, chociaż z bliska auto niektórym przedstawicielkom płci pięknej może wydawać się całkiem spore, to zza kierownicy mały crossover jest w pełni "do ogarnięcia". Poruszanie się po wąskich uliczkach, czy parkowanie pomiędzy ciasno ustawionymi autami nawet bez

Opel Meriva 1.7 CDTI - test | Za kierownicą

. Na ubezpieczenie i kilkadziesiąt baków paliwa spokojnie wystarczy.Gaz:Doskonała widoczność, spora ilość miejsca, dużo schowków i półek, nieszablonowy wygląd Hamulec:Słaba jakość wykonania wnętrza, kiepska dynamika silnika, wysokie spalanie, wysoka cena Summa Summarum:Nowa Meriva ładnie wygląda oraz

BMW 335i xDrive - test | Za kierownicą

w rodzinie. Co innego tyczy się coupe i spokrewnionego z nim coupe-cabrio. To czteroosobowe auta, gdzie liczą się głównie pasażerowie przednich foteli. Tu nikt nie martwi się słabym dostępem do tylnej kanapy, czy małym kufrem. Auto ma świetnie jeździć i dobrze wyglądać.No właśnie. Facelifting coupe

Wojna w segmencie miejskich aut trwa

l/100 km. Mały Chevrolet może się jednak pochwalić najniższą ceną wersji bazowej - 26 990 zł.ZOBACZ TAKŻE:Fiat Panda - test | Pierwsza jazdaKia Picanto - test | Pierwsza jazdaCitroen C1 - ogłoszeniaPrzedstawiciel japońsko-francuskiej trójki identycznych aut skonstruowanych przez Toyotę i

Mitsubishi Colt | Długi dystans - podsumowanie

Przed tym, jak trafił do naszej redakcji, marudziliśmy, że mały, wolny, niekomfortowy. Szybko zmieniliśmy zdanie. W porównaniu z innymi autami w klasie, Colt wypada przyzwoicie. Na plus zaskoczyło nas zawieszenie, układ kierowniczy i silnik. Brakuje mu jedynie szóstego biegu.Gaz Przestronne wnętrze

Fiat 600 Multipla | Automobilista

w obydwu samochodach maksymalnie dużej ilości tych samych zespołów, części i elementów wyposażenia. Dotyczyło to głównie tych najdroższych, do wytwarzania których wystarczyłyby te same linie produkcyjne silników i zespołów napędowych. W rezultacie, w pierwszej fazie wytwarzania, oba auta posiadały

Mazda 3 w Londynie | Prezentacja

już wiemy?Nadwozie Mazdy 3 jest bardzo opływowe. Współczynnik Cw wynosi jedynie 0,275.Stylistykę każdy musi ocenić sam. Jednym się podoba, inni przejdą nad nią obojętnie. Nam spodobały się m.in.: długa maska, ostre przetłoczenia błotników, duży, nowocześnie narysowany grill i smukły tył z mocno

Mazda 6 - test | Pierwsza jazda

. Niestety czasem HBC działa za wolno i przez chwilę oślepia auto jadące przed nami. Bez zastrzeżeń sprawuje się za to aktywny tempomat, dostosowujący się do prędkości samochodu jadącego przed nami. Jeszcze jakieś minusy? Mały wyświetlacz nawigacji. Nie dość, że TomTom dostępny jest za dopłatą, niezależnie

Awaryjne silniki | Uważaj przy zakupie tych aut [AKTUALIZACJA]

. EurotaxGlass   ELF MOTO 2 DX RATIO 30 1 L 0 opinii Podstawowe informacje o ELF MOTO 2 DX RATIO 30 1 L Producent Elf Sprawdź cenę tego produktu ? dane dostarcza: Silniki wysokoprężne mają opinie wytrzymałych i długowiecznych. Mały

Samochody z zapomnianej bajki | Panhard

tej firmy?ZOBACZ TAKŻE:Samochody z zapomnianej bajki | Sterling Samochody z innej bajki | Volkswagen w Brazylii i w USA Samochody - ogłoszeniaDyna X to taki przodek Audi A2. Oba autamałe, lekkie i wykonane z aluminium. O ile jednak A2 korzysta z lekkich materiałów przede wszystkim po to, by

Suzuki Vitara 3d 2.4 | Test | Frajda x2

Suzuki Celerio | Następca Alto Trzydrzwiowe wersje dużych aut terenowych traktowane były na naszym rynku trochę po macoszemu. Trudno się temu dziwić. Ich cena jest niższa o 10-12 %, ale funkcjonalność nieporównywalnie gorsza. W czasach, gdy kupowany w Polsce samochód z założenia musiał być rodzinny

Toyota Verso S 1.33 - test | Za kierownicą

Ich broń to podniesiony dach, spory rozstaw osi i zatrzęsienie schowków. Czy to wystarczy? Wyrosłe z małych podwozi, mirkovany próbują oczarować dotychczasowych nabywców aut kompaktowych. Najnowszej w tym gronie Toyocie Verso-S nie brakuje konkurentów, a różnice między poszczególnymi autami

Mini Cooper Works vs. Alfa Romeo Mito - test porównawczy

i wnętrza, perfekcyjne wykończenieMito: Dobra dynamika, precyzyjny układ kierowniczy, duża funkcjonalność nadwozia, dobrze wykończonewnętrze, atrakcyjna cena HamulecMini: Wysoka cena, spore spalanie, mniej przestronne wnętrze, mały bagażnikMito: Wysokie zużycie paliwa, nieco za mała elastyczność

Re: Małe diesle giną...

Jeśli wydarzenia sprzed 25 lat są "niedawno" to wymiękam. Poza tym te litrowe silniczki miały tylko jedną zaletę - spalanie. Poza tym awaryjne, słabe nawet jak na takie małe auto, a same auta z korozją lubieją się bardziej niż Ople. Nie oszukujmy się, te małe uturbione benzyny które dziś

Re: Uwaga na bagażniki na klapę!

Witam Właśnie wróciłem z pierwszej małej wyprawy (łącznie około 1400 kilometrów) z nowym bagażnikiem - Atera Strada Sport. Do bagażnika dokupiłem "dostawkę" i przewoziłem łącznie dwa duże i dwa małe (20 cali) rowery. Platforma sprawdziła się doskonale. Na zwykłych drogach bez problemu, na

Re: ile wam pali przy prędkości 180 km/h?

Vw caddy 1.2 tsi 105KM Chwilowe spalanie przy 170km/h - ~17litrów/100km.... Więcej nie da rady (miałem jakieś 300kg bagażu wtedy), czyli pedał wciśnięty w podłogę. Strasznie dużo pali przy takich prędkościach niestety - tutaj pojawia się problem małej pojemności silnika i sporej wysokości auta w

Re: Czyli chciałaś od początku zaspamować?

, to jest konstrukcja peugeota, bardzo dobry silnik, wiem coś o tym bo mam takie auto prywatnie a kilka lat temu jeździłem taką służbówką. Na trasie spala tak niewiarygodnie małe ilości paliwa że szok. W mieście tez jest ok. Nie ma dwumasy ani filtra cząstek, to dobry wybór ale na Boga nie od handlarza

To ja dam dwa przykłady

i małe bagażniki (s40/v50 są duże na zewnątrz ale wnętrza są niewielkie - auta mają bardzo grube drzwi i ogromne fotele), ponadto ogromna średnica zawracania. Dość dziwna i wymagająca przyzwyczajenia jest duża kierownica. S40 nie miał żadnych napraw - wyłącznie przeglądy. V50 miał robione

Re: Spalanie a4 2.6 v6

Witam wszystkich, Kolego co piszesz, że 11 litrów to można se wsadzić. Podejrzewam, że nawet nie siedziałeś w takim aucie z takim silnikiem już nie wspomnę o jeździe. Tak przy normalnej jeździe trochę miasta trochę trasy spalanie latem 9-9,5 l benzyny a zima wychodzi 10 max 11 tak, że jak większość

C. Gutowski o 335d xDrive - zgadzacie sie?

... mógłbym z niego nie wysiadać, ale życie nie składa się wyłącznie z jazdy Aparycja Na koniec najważniejsze. W końcu to nowa trójka i duże zmiany Tu mam najbardziej mieszane uczucia. Bardzo podoba mi się długa maska, szczególnie że widać ją także zza kierownicy. To zawsze dodaje autu powagi i podbija ego

Re: fantastyczny 1.2 TSI

jazdy (szczególnie jeśli kierowca jest świadomy pojemności swojego silnika). Reasumując, opiszę sprawę tak: Gdybym miał kupować kolejnego małego dostawczaka dla siebie - kupiłbym takiego samego VW caddy 1.2 tsi - ze względu na całkiem dużą radość z jazdy oraz teoretycznie rozsądne spalanie (biorąc pod

Re: Salon Genewa 2012 | Hyundai i20 po liftingu

Przejechałem I20 już 3 tys. kilometrów. To jest rewelacyjne auto, nie mam żadnych krytycznych uwag poza spalaniem, za duże. Do tej pory miałem 10 aut, w tym m.in..4 Toyoty, nissana , fiata( Uno - to była zgroza]. Nadciąga wielka ofensywa Hyundaia.Za małe pieniądze taki mały,fajny samochód

Re: Małe diesle giną...

. ---------------------------------------------------- To ja jestem nierozsądny dpf, dwumasa, egr, kgp, nkwd. całe zło tego świata siedzi w moim aucie. Nawet zima się go wystraszyła i nie nadchodzi. Za to mam 150 KM ponad 300 Nm duża przestrzeń 4WD i mam w d.. nieco niższe spalanie bo uważam że jak mam czymś jeździć za karę czyli ciasnym mułowaty

Re: seat ibiza 1.2 tsi

Mam A3 z silnikiem 1.2 TFSI, przebieg niestety na razie bardzo mały bo zaledwie 4500km, więc o trwałości się nie wypowiadam (na wszelki wypadek wykupiłem gwarancję na 5lat). Jeśli chodzi o spalanie to przy jeździe w trasie (nie autostrada) z prędkością ok 90-100km/h auto spala ok 5.3l. W mieście

Re: Jakie Auto

ltr, w jakichś szczególnych warunkach typu duże korki, potężne mrozy spalanie doszło maksymalnie do 9,5-10ltr. Średnie spalanie z ostatnich 80 tys km to 7,2 ltr. Reasumując, domyślam się, że jesteś z Pruszcza Gdańskiego, więc proponuję zalogować się na www.honda.gda.pl (www.h3m.pl), znaleźć gdzie

Re: auto, na poważnie

Jeżdżę citroenem c1-od dwóch tygodni. Za cenę, którą podajesz możesz mieć auto z 2007 roku. Mnie to autko zawsze się podobało, mąż mnie wyśmiewał, a teraz mi podbiera, bo się zachwycił. Zwłaszcza spalaniem...I mocą w porównaniu do naszego rodzinnego auta. W środku , o dziwo dość dużo miejsca

dr,hayd - następny specjalista ... ech

Chłopie co ty pierniczysz ? Gdzie w mieście potrzebujesz czegoś więcej niż te 70 kucy w SDI. Duży moment, małe auto, niskie spalanie, czego więcej trzeba do szczęścia ? Gdyby jeszcze chodziło ciszej niż czołg było rewelacją. Moja koleżanka ma 1,9 SDI w swoim polo. Teoretycznie dużo mocniejsze

Gumball - rajd o kropelce?

deszczu? czy biją rekordy spalania? czy po prostu pierdołka a nie rajd -- Lepszy mały ale własny i z przodu niż duży ale cudzy i z tyłu...

Auto o wartości do 28 tys- proszę o pomoc

max 3 lat.Interesowało by mnie ekonomiczne spalaniem, mała awaryjność i niski spadek wartości auta przez ten okres. Fajnie jak by było przestronne i z dużym bagażnikiem. Do tej pory zawsze użytkowałem diesele. Zastanawiałem nad wyborem auta między: opel astra III, skoda octavia II, seat altea, renault

Re: Civic 1.8, Hyundai i30 , Focus, czy citroen C

( auto nie posiada koła zapasowego tylko zestaw naprawczy), jest zdecydowanie lepiej wyciszony a plastiki w środku są dużo lepszej jakości, spasowanie i wykonanie na wysokim poziomie. Spalanie w mieście to około 7,5- 8,5l a w trasie bez szaleństw 6 litrów. Na drugim miejscu postawiłbym Focusa albo i

Tak, ale!

trzeba zwrócić uwagę na racjonalne podejście do samej jazdy, z podkreśleniem, że ilość spalin wiąże się również z ilością spalanego paliwa, czyli tym "ile auto pali". Dla porównania (wartości chwilowe): - pojazd jadący z prędkością na poziomie 30-40 km/h albo będzie miał obroty grubo powyżej 2

małe oszczędne auto poszukiwane...

jak w temacie:) na małe autko na podroże wyłącznie po mieście (mamy drugie większe auto) dla mnie i 2 latka zamierzam przeznaczyc 15tys. Auto ma slużyć wyłącznie na dojazdy do pracy i "stanie w korkach". Z racji tego że większe auto ma już parę lat chciałabym żeby to nowe miało 3-4 lata

Re: internet o legionowskiej drogówce...

prawdziwy_jankiel napisał: > Spalanie twojego auta nie ma najmniejszego związku z legionowską drogówką, ale > mandaty już tak, dlatego zwróciłem uwagę na to że policja cię zatrzymywała ale > czym jechałeś to już jakby mniej mnie obchodziło. Dużo się wypowiadasz na forum > , a wielu

Re: Salon Genewa 2012 | Odświeżony Smart

Miejsca jest sporo jak na takie małe auto, bagażnik duży nie jest ale do auta miejskiego może być. Co do spalania to niestety w mieście 5 litrów to conajwyżej diesel bo najmocniejsza benzyna pali 8 litrów, ale wtedy faktycznie jest dość dynamiczna (znów, jak na miejskie auto) bo ma bodaj 10,8 do

Old vs New - kolejna runda 2

w ciągu 25 lat o pół tony. Płonące auto roku To, że auta psują się częściej, wynika też z trendów rynkowych, strategii marketingowej i - paradoksalnie - dużej konkurencji między samymi producentami, którzy np. sukcesywnie wydłużają listę (w większości płatnych ekstra) dodatków. + Bogate

Re: małe oszczędne auto poszukiwane...

konewka15 napisała: > jak w temacie:) na małe autko na podroże wyłącznie po mieście (mamy drugie więk > sze auto) dla mnie i 2 latka zamierzam przeznaczyc 15tys. Auto ma slużyć wyłącz > nie na dojazdy do pracy i "stanie w korkach". Z racji tego że większe auto ma j > uż

Re: Auta specjalnie postarzane? - artykul 2

kosztowne, gdy w końcu zawiedzie. Ponieważ kolejne modele są coraz bardziej skomplikowane, wysilone i przesycone elektroniką - mają jedną-dwie turbiny, małe silniki o dużej mocy (downsizing), system start-stop, zawór EGR, filtr cząstek stałych DPF/FAP, koło dwumasowe, a do tego kamery, czujniki, komputery

Clio.

Nikt nie pisze nic o Clio, bo trudno coś napisać o Clio III. Clio III to klasa sama w sobie - samochód trochę większy niż reszta jego segmentu, dużo wygodniejszy i zdecydowanie godny polecenia. Jedyny problem - 1,0l to trochę mało, 1,2 i 1,4 też. 1,6 to dużo na tak mały samochód (chodzi bardziej o

Re: TOP 10 | "Szybcy i wściekli" z Polski

Prawie sami skodziarze i mondeowcy tu się wypowiadają. :/ Grunt to duży bagażnik i małe spalanie ...ropy oczywiście, a i auto w wersji kombi tylko, no nie?!? :P

Re: Szukam auta

len_y napisał: > Czytając pierwszy post autorki i ten, co kolega proponuje Hondę Civic z mocniej > szym silnikiem, to jak by jedno gryzło się z drugim. Auto dość drogie w eksploa > tacji, ogólne koszty utrzymania spore, spalanie w mieście duże. W miarę tania w > utrzymaniu będzie

Re: Buick Riviera | W czerni jej do twarzy

parkowany gadasz bzdury. W latach 80-tych czy 90-tych to naprawdę cudów nie było. Ale już ostatnio jest coraz więcej fajnych wozów z niższej półki (Chevrolet, Dodge, Ford). Coraz więcej sprzedaje się tam małych samochodów. Ba nawet te ich duże silniki mają ok spalanie. Zobaczysz jak amerykanie i

Re: samochód do 4 tys.

opinie kierowców i relacje spalania praktycznie każdego auta, jest tam dużo tych raportów, więc te dane mają większą wartość niż pojedyncze relacje np. sąsiadów, bo np. oceny spalania i usterkowości są uśredniane z setek raportów.

Old vs New - kolejna runda 1

złotych. Uważajcie na ten model". Mała stajnia, dużo koni Kolejną reakcją producentów na coraz ostrzejsze normy emisji CO2 jest... Downsizing, czyli zastępowanie dużych silników mniejszymi. Do połowy poprzedniej dekady było tak: nowe modele musiały być coraz mocniejsze, ergo - mieć większy silnik

Re: salon czy uzywane !!!!!!! max 50 tyś

Tak jak radzi wicehrabia.julian - przemyśl sobie, co jest dla ciebie priorytetem - np. małe spalanie, konkretne wyposażenie, trwałość, duży bagażnik itp. Inaczej dużo się nachodzisz po salonach, a i tak nie wybierzesz auta. Np. octavię tour a forda fiestę dzieli przepaść jeśli chodzi o gabaryty

Re: czym polacy beda jezdzic ?

W pełni się zgadzam z kolegą, mały silnik mniej spala kiedy stoimy w korku, do tego ubezpieczenie takiego auta jest dużo tańsze, więc całościowe ujęcie eksploatacji nie jest aż tak kosztowne.

Re: a jezdzij se długasem..póki możesz

> To akurat prawda, bo różnice w długości pojazdów nie są duże. To akurat gów.no prawda. Przyznam się nieskromnie, że potrafię znakomicie parkować, szczególnie tzw. "zatoczki". Czterometrowym autem bez większego problemu wcisnę się w lukę o długości 5m, zostawiając pół metra z każdej

Re: byłbym zapomniał

> Dlatego musi byc jakims usrednieniem systuacji... > Chyba, ze chcesz ustalac wszekie ograniczenia przy zalozeniu zerowego ruchu....? Nie może być uśrednieniem sytuacji, bo samochodów może być bardzo dużo i kierowca i tak musi dostosować prędkość do nowej sytuacji. A skoro i tak musi to

Re: jak skręcacie na skrzyżowaniach??

niestety dużo jeździłem autami w których hamowanie silnikiem powodowało podciśnienie w gaźniku i znacznie większe spalania niż w czasie normalnej jazy więc ciężko mając auto z odcięciem paliwa przy hamowaniu przestawić się. Z ciekawych rzeczy nauczyłem się naciskać 1 nogą hamulec i gaz jednocześnie więc

Re: A6 3.0TDI Usunięcie DPF.Mniejsze spalanie - m

generalnie problem leży w tym, ze auto nie jest wykorzystywane zgodnie ze swoim przeznaczeniem. Tego typu samochód został stworzony do szybkiej jazdy po niemieckiej autostadzie ,a nie na krótkie dystanse do miasta. Pomroczańskie podejście, jakież typowe. A koleżanka niech se zakupi małe, benzynowe

Re: Nissan Leaf | Pierwsza jazda

benzynowe w trasy (małe spalanie w trasie, moc i wygoda), małe auto elektryczne do miasta i KORKÓW, czyli tam gdzie benzynowe odpowiedniki są nieekonomiczne, bo dużo palą, emitują zanieczyszczenia i hałasują. Ale jak ktoś już wspomniał, najpierw należy dopracować akumulatory.

Nowy samochód rodzinny 40-50 tys.

Witajcie, może mi pomożecie dokonać wyboru? Chciałbym kupić nowy samochód: duży, rodzinny, cena 40-50 tys. Bagażnik powinien być na tyle duży, by zmieścił się wózek dziecięcy i dużo bagażu. Ważne, by był ekonomiczny w spalaniu i dość niezawodny. Nie musi być piękny ani prestiżowy. Co do ceny, to po

Re: Oszczędne auto -jakie?

przy takim przebiegu - 600 km/msc zuzycie paliwa nie ma znaczenia a gaz jest w ogole pomyłką. To czy bedzie spalał 6 czy 8/100 bedzie oznaczało róznice w kosztach miesięcznych na poziomie 70 pln. Przy kosztach zakupu, ubezpieczenia taka kwota nie ma zadnego znaczenia, wazne zeby kupić auto w

Re: Motodziennik: Bardzo duże Maserati

BMW c1 to świetna alternatywa dla małych miejskich aut. Gdybym mieszkał i pracował w dużej aglomeracji poważnie zastanawiał bym się nad zakupem takiego skutera. Niestety posiada też wady drogie części i wymaga posiadania prawo jazdy przynajmniej A1 w przypadku 125 i A przy 200, ale wynagradza to

Re: rodzinne auto

Jest jeszcze Espace - wygląda pięknie ale to jeden z "królów" awaryjności. Generalnie duże vany są znacznie bardziej awaryjne niż osobówki a ich naprawy kosztują więcej - ze względu na skomlikowanie ale też i to, że te auta są produkowane w dość małych seriach. Są też ciężkie i mają dużą

Re: ford focus II czy scenic II

głową nie mam. Po prostu wyżej i bardziej prosto siedzę. Nie bez znaczenia jest też dużo lepsza widoczność. Zwłaszcza w mieście na polskich krajowych duktach. A spalanie... Po moim ostatnim aucie to 1.8 to pryszcz. Zresztą to ostatni tak mały silnik w moim garażu. I nie chodzi o osiągi bo te jeszcze

Re: 2616 kilometrów na jednym baku!

@blablub dokładnie taka sytuacja mi się przydarzyła w zeszłym roku. audi a4 z silnikiem 2.0 tdi 2005 rok - koszmar. nie wiem jak z tym napędem pompy oleju w nowszych modelach. mam teraz benzynę, ale zastanawiam się nad powrotem do diesla, bo benzyniak strasznie mnie wkurza - dużo spala, słabo się

Re: Salon Genewa 2012 | Nowości Lancii

Obie omawiane tu Lancie to super samochody, jedyny minus to duży litraż, i pewnie nie małe spalanie, ale cóż w stanach paliwo w stosunku do nas jest prawie za darmo. Tam byle przeciętniak za 1 dzień pracy tankuje do pełna. u nas ten sam musi na to pracować tydzień. Wracając do tematu tych 2 aut to

Re: Rowerzyści zbulwersowani po tekście w "DGP".

; wolą tramwaj - dobrze im tak, sami wybierali! Piesi poruszją się dużo wolniej od rowerów! > - nakażmy produkcję aut tylko w kolorze żółtym i czerwonym. szary zlewa się z a > sfaltem a czarny jest niewidoczny w nocy Jak rowery będą obowiązkowo wyposarzone w światła mijania, a nie śmieszne

Re: wasze wakacyjne rekordy

Seat Ibiza 1.2 TDI spala mi średnio 4.4l, z czego pół po mieście, drugie pół po autostradzie przy ok. 160/170km/h ---------- eeee jasne - jazda - TYM autem z TYm silnikiem 170km/h to czysta rozkosz... cisza i spokój... dwa - dizle odkręcone na maksa raz że palą dużo, dwa - padają a więc drogi

Re: EcoBoost | Mały nie znaczy słaby

mnie śmieszne odkrywać na nowo to co już kiedyś było odkryte. Fakt mała pojemność w dużym aucie oznacza że trzeba będzie kręcić. W Charade silnik ten był w aucie o masie ok 700 kg i tam był bardzo sprawną maszynką (8sek do setki, spalanie średnio ok 8l/100). Podobnie później był w Charade wypuszczony

Re: Chevrolet Lacetti (2003-2008)

Kombi 2004 rok 1,6 lpg- to bardzo niedoceniany samochód a przez to tani w zakupie. Części tanie bardzo a i tak potrzeba tylko to co się wymienia w innych. Nic się nie psuje, auto bardzo ciche wygodne a co najważniejsze sporo tańsze od konkurencji. Spala ok 9l lpg + 1 l benzyny na 100 w małym

Re: oszczędny diesel na dojazdy do pracy

> w kwestii komfortu obecny samochód w stu procentach spełnia swoje funkcje - jeż > dzę sam + laptop + aktówka Nie w tym rzecz. Prowadzenie malego samochodu nawet na 200-km trasie bardziej męczy, bo trzęsie, hałasuje i dynamika słabsza. No i małe auto jest potencjalnie mniej bezpieczne od

Re: utrzymanie samochodu - ile to kosztuje

chwilkę małym i BARDZO EKONOMICZNYM samochodzikiem, spalanie tak niewielkie, że 2x liczyłam, czy na pewno, ponieważ mały, to i ubezpieczenie nieduże (stosunkowo) napraw zero, bo w mierę nowy, i bardzo zadbany. i co z tego, dobry wyłącznie w mieście, i do dojechania do pracy/biura. a poza tym porażka

Re: Jak mozna lubić jazdę małym autkiem?

owszem róznica w spalaniu jest miedzy tym "pierdziółkiem", a samochodem z silnikiem pow. 2 litrow. Tyle, ze ty dla małego auta bierzesz srdnie spalanie w korku, a dla duzego na autostradzie z programatorem predkosci jazdy. To tak, zeby tobie sie zgadzało, ale tak na prawde to sie nie

Re: Porsche Panamera Diesel

dużym silnikiem benzynowym aby zaraz założyć do tego auta gaz. Jak widać posiadanie dużych czy małych pieniędzy ma się nijak do posiadania lub nie dobrego gustu. Jak jeszcze nie rozumiesz po pomyśl o 911 z silnikiem diesla. Przecież dlaczego nie? ;-/ BTW zmienię zdanie jak Ferrari zaprezentuje auto z

Takie podsumowanie po latach :)

przeglądami i wymianą opon, żarówek i wycieraczek oraz ok. 120 funtów podatku rocznie oraz płynem do spryskiwaczy nie poniosłem żadnych kosztów. 3. Spalanie - tu akurat sytuacja jest prosta, bo głównie jeżdże po mieście, a czasem w trasę, ale że auto jest wysokie, to ponad 100 km/h dużo pali (ale jak był

Re: Mercedes S-klasa - kolejny etap downsize`ingu

A ja tam nic nie mam do S w wersji ze śmiesznym dizelkiem, bo zasadniczo jej obecność nie zmniejsza drastycznie jakości odbioru auta, jako limuzyny pełnym ryjem. Of koz śmiesznie to wygląda na tle dobrze widzianej w tym towarzystwie fałdwunastki, ale chyba dalej można zamówić duże diesle, V8, V12

Re: Jak oszczędzić na samochód?

miejskim. nie pomyśl sobie, że życzę Tobie źle, ale piszesz, że masz problem z odłożeniem 1500zł/mies. Nie wiem ile jeździsz, ale spalanie w tym aucie małe nie jest, żeby potem płaczu nie było, że drogo. samochód to także jego utrzymanie: opony raczej ma duże, droższe są. standardowy komplet 4 szt

Re: Przyczyną zatorów jest niepłyność a nie zawol

często mniej niżbym ja sam wydał na komunikację miejską z przesiadkami. A w aucie jadę ja, żona z małym dzieckiem w foteliku, w bagażniku duży wózek głęboki i sporo miejsca na zakupy.

Re: duże rodzinne auto, bezawaryjne i niewiele pa

Polecam Citroena Xsara Picasso, mój był z rocznika 2000 i do 2006r żadnych awarii, dobrze się prowadziło, niedużo spalało i było dość dynamiczne. Bardzo lubiłam to auto ale było za małe jak dla dużej rodziny więc sprzedałam.

2161,5 km na jednym baku

a ja biedny czytam te komentarze i się zamartwiam; mam już 14-te auto w życiu, parę było starych, parę nowych, małe i duże,diesle i benzyniaki, szwabskie, francuskie i inne.Jeżdżę ponad 20 lat, z rzadka bardzo szybko, zazwyczaj płynnie, cementu nie wożę i często przejeżdżam tracy rzędu 1000-1500km

Fiat Panda 1.2 Dynamic

Rzeczywiście w praktyce to Panda jest bardziej awaryjna, a spalanie tak małego silnika i auta uważam za stanowczo za duże.

Re: dla analfabetów matematycznych-do Picasso

również nowe Mazdy 6 i Mazdy 2 . Mazdą CX7 jeżdziliśmy kilka dni ,benzyną i dieslem wiec mi nie pitol o spalaniu 13 litrów,nam przy normalnej jezdzi spalała po miescie 15-16 litrów przy jak piszesz depataniu 20 litrów nie było jej obce . Teraz największa porażka tego auta -MAZDA CX7 BENZYNA NIE TRZYMA

Re: Citroën C5 2.0 HDI 160 | Za kierownicą

na częściach. Dodatkowo każdy nowy ich silnik to jakaś eksperymentalna technologia, która ma zmniejszyć spalanie przy zachowaniu dynamiki, a w praktyce auto siada po paru latach. Nowe Passaty obrosły legendą jeśli chodzi o awaryjność, a Audi używa podzespołów VW więc przenoszą się błędy. Co do Toyoty

Re: Kia Rio we wrześniu

. Spalanie przy spokojnej jezdzie - podejrzewam że 8 duże miasto, 5 poza. Tyle tez palą i20 z 1,4 100. A silnik 1,2 85 fakt - jak w i20 1,2 78 może spalić np. z 7,5 duże miasto, 4,5 poza. Klasa B ale nie taki mały bo 4,05 m (focus I miał 4,17). Z układu i20/ix20/i30/rio/venga/ceed - rio najnowsza i

Re: TOP 10 | Samochody za jedną pensję

stać żeby jeżdzić na benzynie nawet przy małym spalaniu" Odpowiadam wtedy : "ROPA JEST DO TRAKTORA A GAZ DO ZAPALNICZKI"Śmiesza mnie też goście którzy w trasie jadąc dieslami myślą że dadzą radę mnie wyprzedić swoim traktorem z na pisem tdi na klapie.Twój zakichany mondeo też by nie dał

Re: Turbomaluch, czyli 1.2 TSI w Polo

Jeździłem miesiąc polówką 1,2 ale poprzednia wersja - auto praktycznie nowe z wypożyczalni. Spalanie po prostu wyszło tragicznie. Fakt nie oszczędzałem auta ale na trasie z Poznania do Wawy ( w tym 200 km autostrada ) , trochę po Wawie i powrót palił ok. 7,5-8 litrów. Jak na takie małe auto to

Re: Ceny biletów MZK - z cyklu absurdy Zaleskiego

tego jest samochód. Wtedy nie szkodzisz środowisku, jedziesz wygodnie, dużym autem, z dziewczyną czy żoną, może z dziećmi. W Polsce w dużych autach montujesz LPG - a żeby się oplacało, to musisz dużo jeździć... Tak robią w taxi. Albo kupujesz małe, stare auto i na E95. To jest mniej więcej koszty

Re: cherokee 95 - 98

temu to było) i bez problemu to auto spalało 7,5l. Oczywiście można osiągać wielkie spalanie, ale jak się chce to można jeździć sprawnie i osiągać rozsądne cyfry. Nie rozsądnie to palą małe benzyny typu 1.4 bez turbo zamknięte w ciężkich i wysokich kompaktach - ja nigdy nie mogłem się nadziwić jak

Re: Auto dostawcze

tym silnikiem. Oczywiście byłem zachwycony - ale to zupełnie inna klasa auta. O wielkości i wadze jako takiej nie wspominając. Martwiłem się spalaniem. Mała benzyna z turbo w aucie dostawczym - to nie wróżyło zbyt dobrze. Ale zaryzykowałem... Zamówiłem więc takiego właśnie dostawczego caddy'ego z

Re: Mitsubishi Colt - ile pali?

pali stanowczo za dużo ja kna swoją małą wagę i badziewny napędzik. "Trasa" to czysta fantazja bo to spalanie polega na podaniu przez redaktora chwilowego zużycia z komputera przy stałej prędkości np. 90 km/h na wysokim biegu 5-6.Ma się to nijak to prawdziwej trasy gdzie się zwalnia i

Re: Zakynthos - na jak długo wypożyczyc autko?

, spalanie jest większe. Duże auto miało słabą moc, pod górkę szedł ociężale i na pierwszym biegu. Plusem była dwustrefowa klimatyzacja. Potem rozdzieliliśmy się i lepiej zwiedzało nam się wyspę małym zwinnym autkiem (kia picanto). Mało spalił, wszędzie dojechał. No właśnie. Dojechał w jedno z

Re: LPG tańsze od komunikacji zbiorowej

> W mieście spalają wcale nie mało, tyle co małe auto benzynowe, a > cena diesla prawie zrównała się z ceną benzyny. Mój samochód w wersji benzynowej z pojemnością mniejszą o 0,2 l od mojego diesla pali jakieś 15 l/100 km. W wersji 2,2 l diesel schodzi poniżej 10. > Zaś koszty

Re: są tacy ktorym malo. i to NIC nie znaczy !

został on zaprezentowany handlowcom peugeota (tak, trochę znajomości odrobinę ułatwia życie, a na pewno dodaje mu smaku). W samochodzie zakochałem się. Dosłownie. Genialne auto z przegenialnym momentem obrotowym i... to co lubię - diesel! Tak, Francuzi wsadzili do hybrydy diesla! Spalanie mnie nie

LPG tańsze od komunikacji zbiorowej

mieście spalają wcale nie mało, tyle co małe auto benzynowe, a cena diesla prawie zrównała się z ceną benzyny. Zaś koszty serwisowania diesla są na tyle duże, że zjadają niewielkie oszczędności. Piszę to z doświadczenia własnego i aut firmowych. Dobra instalacja LPG, to 3 do 4 tys. zł i jest w zasadzie

Re: Podwyżka cen biletów krzywdząca? Ucierpią prz

cene rynkowa, a wiec jeszcze wiecej niz podajesz. Auta na gaz to nadal zdecydowana mniejszosc, koszty uzytkowania samochodu sa zdecydowanie wieksze (zakup, ubezpieczenia, przeglady, naprawy itp itp) , a odleglosci pokonywane w Warszawie spore, zatem spalanie duze. W zwiazku z tym nie prognozuje masowej

Re: Nissan Almera N16 (2000-2006) - Japończyk z b

Witam, kupiłem Almere miesiąc temu jest to model z listopada 2002, pięciodrzwiowy hatchback z silnikiem 1,5. Potrzebowałem małego i dobrego - za niezbyt duże pieniądze, auta rodzinnego. Jestem w pełni zadowolony, przestronny, pojemny, bardzo dobrze się prowadzi, super zawieszenie, rewelacyjnie

Re: Motodziennik: Ford kontra młodzież

: głośny, szkodliwy dla środowiska, mała moc z dużej pojemności, turbosprężarki mało żywotne, trzeba uważać na jakość tankowanej ropy, zimą pamiętać o świecach żarowych i tankować lepsze paliwo... dużo by wymieniać... A jeśli już o spalaniu mowa to faktycznie, mam w pracy VW Transportera z 2008 roku ze

yamaha wr 125x

, plac Zawiszy i aleje Jerozolimskie. Jest fajnie. Zalety: * Duża zwrotność, * Lekki jest ten motocykl, * Wysoko się siedzi, dość wygodnie, pozycja wyprostowana * Moto jest wąskie, więc czasami ja mieszczę się między autami, a gość za mną na "dorosłym" motocyklu stoi i czeka aż auta mu się

Re: Znów staniemy w korkach na ulicy Lotniczej

niestety auta w korku > spalają mnóstwo paliwa - ponieważ cały czas ruszają i się zatrzymują. Nie byłbym tego taki pewien. Spadek oporów toczenia przy małej prędkości oraz poprawienie spalania na dużych przełożeniach radykalnie zmniejsz zużycie paliwa. Stanie na światłach i jazda w mieście

Re: zmiana auta

, wygodnie się jeździ ma dużą przestrzen w środku. Co do spalania to wiadomo że żaden większy samochód nie spali tyle co np małe polo. Nie mam przekonania co do aut na gaz... moj szwagier wszystkie auta przerabia na gaz i jeździ nimi max do 2 lat potem cos się sypało. -- Moje prace, Moja pasja www.ana-art.pl

Premier zarzuca nadużycia w autach z kratką

Auto z kratką to wymysł bezmózgowia, człowieka który musiał mieć w tym interes i to nie mały. Dlaczego muszę mieć samochód ciężarowy do przewiezienia 20 kg części które wykorzystuję do produkcji. Dlaczego nie mogę do tych celów użyć mojego samochodu osobowego który spala 5,00L/100km, tylko muszę

Re: Skoda Fabia RS - karty odkryte

tylko nie stoję w ostrym korku, to spalanie poniżej 10, a jak jest mały ruch, to schodzę do 8. Przy małych przebiegach diesla i tak nie opłaca się kupować. Dlatego też tak, moim zdaniem to fajne auto na miasto. A na autostradę? Jakbyśmy jakieś mieli, to najchętniej jakiś diesel. Ze względów

Re: Chevrolet Aveo | Za kierownicą

Tragedia. 55k za takiego woła? Za 73.2k można mieć nowego Focusa 3. gen z silnikiem 1.6 EcoBoost 150KM. Osiągi bez porównania i podejrzewam, że też oszczędniejszy od tego małego jeździdełka Aveo. Nie wiem co to za oszczędność te małe samochodziki? Spala takie coś minimalnie mniej od kompaktu

Re: TOP 10 | Samochody za 1500 zł

Za takie pieniądze można kupić Malucha w bardzo przyzwoitym stanie. Zadbane egzemplarze z niewielkim przebiegiem rzadko kiedy się psują (mam już trzeciego, więc wiem co mówię). A nawet jak coś trzeba zrobić to jeszcze nigdy nie płaciłem w warsztacie więcej jak 300zł. Spalanie i opłaty to też duży

Re: 530d vs 545i

Pomyśl jak prawdziwy znawca giełdowy: kupuje dyzla, to tanio jeżdżę, wleje panie za 100zł to 500km zrobię, a e60 wygląda że ho ho! ;) A prawda jest taka, że rynek na używane, 6 letnie auta z dużym benzynowym silnikiem jest dość mały. Mały popyt, to są auta nie przymierzając w cenie octavii w dyzlu

Re: Niezla wtopa z nowoczesnymi dieslami :-(

Masz bardzo dużo racji. Więcej - to praktycznie 100% racji. Widzę to w praktyce: przyjeżdżają do nas auta, które mają przebeigu ok. 5 tys.km rocznie, albo auta jeźdźone głównie po mieście, albo jeszcze auta jeżdżone bardzo delikatnie. W większości z nich po jakimś czasie (gdy jest to diesel

Re: tajne dane techniczne

Spalanie? Znajdziesz na www.motofakty.pl/testy_i_porownania/dane_techniczne/ a co do wymagań - Duży bagaznik w małym aucie? (a co to jest małe auto - bo dla mnie Astra II jest mała). Honda Jazz - 3,8 m - 350 l. Nissan Note - 4,1 m - 280/420 l.(przesuwana kanapa) Dacia sandero 4 m. - 320 l. Skoda

Re: Honda HR-V (1998-2006)

). Samochód jest całkiem żwawy, ale trzeba nacisnąć na gaz, co się kończy 10-11 litrami w mieście (wersja 124 KM). Na trasie jeżeli nie przekracza się często 130 km/h to spala około 9 l, a gdy się ciśnie to i 12 można spalić, ale przy dosyć wysoko zawieszonym samochodzie opory są duże. Jak na tak mały silnik

Re: Auto dostawcze

przejechałem kiedyś spory odcinek po płaskim - prawie puste auto, 55 km/h, V bieg, sporo poniżej 2 kobr/min: 5,4 l/100km). > przy normalnej autostradowej jeździe (nie przekraczając jednak 120km/h!!) średn > io spala około 6 litrów. Dla mnei to wynik absolutnie akceptowalny - ze spalani > a jestem

Re: Zmiana paliwa z 95 na 98-zmiana ustawień komp

motocykle. Czujnik spalania stukowego stale przekazuje (chyba jak w aucie) sygnały o tym czy wystąpiło czy nie, jesli nie wystąpiło to przyspiesza zaplon do momentu kiedy nie wystąpi (zbierajac jeszcze milion roznych danych), jak wystąpi to opoznia. Przy stopniu sprężania rzędu 13:1 tak to wyglada

Re: Ogólny koszt wakacji w chorwacji samochodem

Potwierdzam, jest szansa, że wyrobicie się w 5 tysiącach. Dużo zależy od tego, kiedy pojedziecie i do jakiej miejscowości. Sam dojazd to 1500-2000 zł w zależności skąd jedziecie, jakie spalanie ma wasz samochód, o jakiej porze dnia lub nocy będziecie jechać, czy w korkach czy też nie, czy dużo

Re: jaki miejski lekko sportowy samochód?

Przecież Mini jest raczej w Twoim zasięgu. Naprawdę nie wiem, czy można kupić coś bardziej zajebistego od tego auta. Of koz na dobrego Coopera S może nie wystarczyć, z kolei wersje One są powolne, ale Cooper powinien być w porządku. Dynamika jest niezła, a cała reszta wiadomo:) Spalanie w

Re: BMW 5 na nowy sezon

ale nie zestawiajmy 1.4 TFS/TSI które audi ładuje chyba tylko do małych aut A1 i A3... a poza tym jesteś pewny, że 1.4 TFSI to to samo co 1.4 TSI? nie znam tych silników z autopsji, ale wydaje mi się, że ten od VW to "1,4 FSI twincharger z turbosprężarką i kompresorem." a od Audi ma

Drogie paliwo czyli dlaczego rząd zarobi mniej

mniej się spala. Ludzie przesiadają się w większej niż zwykle ilości na skutery itp. Ja zaczynam jeździć więcej autem mniejszym - żeby nie było, że to większe mam jakieś stare czy paliwożerne. To nowa Toyota z silnikiem co prawda benzynowym, ale o niebo trwalszym i - realnie - często mniej spalającym

Zachcianka - min. 200 KM i ze 3 litry poj.

jakiego focusa czy 307-ke może by se kupić coś, co ma silnik pod maską i fajne osiągi. A więc spalanie schodzi na drugi plan, więc raczej benzyna (zresztą szkoda diesla na takie małe przebiegi). Na razie nie mam koncepcji jakie to ma być auto - sedan, terenowy, SUV, kombi, VAN czy furgonetka. Są jakieś

rozglądam się cz.2

(do spółki z 19-calowymi felgami), byłoby wręcz wygodnie podróżować. I wtedy przyszedł czas na test bagażnika. Najpierw wrzuciłem do swojego auta taki standardowy zestaw: duża walizka, dwie torby podróżne, mała walizka plus skrzynka. W XC70 wszystko gładko zmieściło się pod roletęi jeszcze zostało

Re: O wychowywaniu społeczeństwa

ulicach prawie żaden O innych aspektach jazdy też trąbią i też bez efektu. Dlaczego z ekodrivingiem miałoby być inaczej? > O tym ze większy silnik to na ogół większe spalanie tez na ogół słyszeli, niemn > iej często wybierają większe i droższe. Oczywiście. Ja tak zrobiłem. Mogłem kupić auto z

Re: Honda CR-V vs. Subaru Forester - test wideo

Miałem do wyboru: CR-V Forester Grand Vitara RAV-4 Kuga Outlander Kupiłem CR-V, mimo, że nie brałem pod uwagę w ogóle tego auta. Priorytetem był duży bagażnik, ciekawy wygląd i wykończenie w środku. Reszta dla mnie bez znaczenia, auto kupiłem na 3 lata, więc praktycznie wszystkie są w tym czasie

Re: Luźno związane z oszczędzaniem...

"niewygody" z powodu jazdy jednym autem): Auto S1 spala 7litrów LPG/100km, auto S2 spala 10litrów benzyny/100km. Co daje w przybliżeniu: A1: 15groszy/1km A2: 42groszy/1km Parze A nie opłaca się dołączyć do pary B i płacić połowy kosztów paliwa auta S2, bo taniej ich wyjdzie jechać własnym

Re: Prośba do znawców o pomoc w zakupie.

letnie co niesie z sobą większą awaryjność (dobre pytanie czy Merc w wieku 20 lat jest mniej awaryjny niż 10 letnie Suzuki), nie wiem czy serwis Merca nie będzie droższy. A poza wszystkim omawiane modele Toyoty i Merca mają duże silniki co w połączeniu z wiekiem gwarantują niemałe spalanie.

transit i T4 to rózne klasy

Transit należy do kaegorii dużych aut dostawczych , a T4 to mały samochód dostawczy. Stąd podane wcześniej różnice w spalaniu czy jeździe.

Re: Citroën C5 2.0 HDI 160 | Za kierownicą

przebiegi ponad 200 tys. km po 3 latach i zero problemu spalanie poniżej 4 l/100. C3 1,1, C2 1,4. Moi przedstawiciele korzystali również ze Skody Fabia 1,2 benz+gaz i to tez były super auta zrobiły na tych małych silnikach i gazie po 300 tys. km bez większych problemów. Samochód jeśli jest nowy lub używany

Spalanie stukowe

przyczyn spalania stukowego wyróżnić można: zbyt wysoki stopień sprężania, za wczesny zapłon, za mała liczba oktanowa paliwa, przegrzanie silnika, za małe zawirowanie mieszanki w komorze spalania, duże napełnianie cylindra.Świątek, Lech "Tuning wyczynowy VI. Głowica", AUTO TUNING ŚWIAT nr 12, grudzień

Koleje Małe i Duże

Koleje Małe i Duże – polski ilustrowany magazyn historyczno-modelarski wydawany w Katowicach, o tematyce kolejowej. Jest wydawany nieregularnie od 2000 roku. Zawiera informacje dot. historii linii i węzłów kolejowych, opisy taboru kolejowego, dział modelarski oraz wycinanki modelu kartonowego

Wszystkie stworzenia duże i małe

Wszystkie stworzenia duże i małe – pierwszy album Andrzeja Zauchy (1983) Wszystkie stworzenia duże i małe (All Creatures Great and Small) – cykl 9 powieści Jamesa Herriota Wszystkie stworzenia duże i małe (All Creatures Great and Small) – film fabularny (1974

Wszystkie stworzenia duże i małe (album)

Wszystkie stworzenia duże i małe – pierwszy album Andrzeja Zauchy nagrany z udziałem muzyków zespołu Grupa Doctora Q wydany w 1983 przez Polskie Nagrania "Muza". Lista utworów strona A "Spocznij Kapturku – zaraz cię zjem, czyli marzenia głodnego wilka" (muz. T. Klimonda, sł

Rezerwat przyrody Jeziora Małe i Duże Sitno

Rezerwat przyrody Jeziora Małe i Duże Sitno (kaszb. Jezoro Môłé i Wiôldżé Sëtno) – wodno-torfowiskowo-leśny rezerwat na Pojezierzu Bytowskim (o powierzchni 40,66 ha) w kompleksie leśnym Parku Krajobrazowego Dolina Słupi. Rezerwat składa się z trzech części obejmujących dwa jeziora, okoliczne

Tekst udostępniany na licencji Creative Commons: uznanie autorstwa, na tych samych warunkach, z możliwością obowiązywania dodatkowych ograniczeń. Zobacz szczegółowe informacje o warunkach korzystania.
Zasady zachowania poufności. O Wikipedii. Korzystasz z Wikipedii tylko na własną odpowiedzialność. Materiał pochodzący z Wikipedii został zmodyfikowany poprzez ograniczenie liczby przypisów. Wikipedia® is a registered tradmark of the Wikimedia Foundation.