auta z regulowana wysokość podwozia

Martin Śliwa

Prototypy nie z tego świata

Prototypy nie z tego świata

Postanowiliśmy w specjalny sposób uczcić 36 rocznicę premiery Gwiezdnych Wojen wybierając trzynaście najbardziej kosmicznych prototypów jakie kiedykolwiek powstały. Auta, które mogłyby równie dobrze powstać na Planecie Śmierci czy w jakieś innej, odległej galaktyce

Top 10 | Najfajniejsze serie limitowane, cz. 2

Tym razem rzucimy okiem na takie smaczki jak zwykły samochód ze złotymi znaczkami (nie chodzi wcale o Lexusa), model z dalekiej przeszłości z niemalże tabletem w wyposażeniu, limuzynę z gwiazdami i malucha, który chwali się tym, że umie pisać.

Samochody prawie nieznane Deco Rides

Amerykańska firma Deco Rides produkuje samochody, które polaryzują. Możesz się nimi zachwycić, albo się z nich śmiać

Nissan Note - test | Pierwsza jazda

Nissan Note - test | Pierwsza jazda

okazało się, że złe wrażenie zostało wywołane - przez przypadek - zdjęciem modelu Versa-Note z rynku amerykańskiego, który w środku wygląda zupełnie inaczej niż jego europejski odpowiednik. Na szczęście wersja "starokontynentalna" została zaprojektowana z większym wyczuciem smaku.Pod względem

Samochody z zapomnianej bajki | Panhard

Samochody z zapomnianej bajki | Panhard

lusterko w osłonie przeciwsłonecznej pasażera, regulowaną kolumnę kierownicy, fotel kierowcy z regulacją wysokości i zaawansowany system ogrzewania. Najważniejsze było to, że ten model był niemoralnie piękny! Delikatny, futurystyczny, z wyższych sfer, zjawiskowy! Z czasem 24 doczekał się przedłużonej, choć

60 lat Toyoty "na czterech łapach"

60 lat Toyoty "na czterech łapach"

benzynowy 4.2 oraz diesel 3.4 l.1982Face-lifting modelu J6. Pod maską debiutuje nowy sześciocylindrowy diesel 4.0. Auto otrzymuje wersję z podwyższonym dachem, 5-biegową skrzynię biegów, elektrycznie sterowany szyberdach, elektrycznie regulowane lusterka. Prezentuje najwyższy poziom luksusu.1984Debiut

Za co kochamy francuską motoryzację?

Za co kochamy francuską motoryzację?

chłodzącego silnik. Dla obniżenia masy drzwi, pokrywy i dach wykonano z aluminium, zaś błotniki z tworzywa sztucznego. Szerokość nadwozia wzrosła do 1,75 m. Po modyfikacjach pojazd z auta miejskiego stał się agresywnym pojazdem o rozbudowanej muskulaturze. Pięciobiegowa skrzynia pochodziła z 16 TX

Opel Corsa 1.3 CDTi ecoFlex - test | Za kierownicą

Opel Corsa 1.3 CDTi ecoFlex - test | Za kierownicą

Opel podzielił facelifting Corsy na dwie fazy. U progu 2010 roku przeprojektowano podwozie, układ kierowniczy i silniki. Za kilka tygodni model zyska również nowe oblicze.Do białej Corsy bardziej od kompletu aluminiowych felg pasowałyby pewnie naklejki jednej z firm usługowych. Zapchany kalendarz

Familijny - Hyundai Getz 1.3 High

Familijny - Hyundai Getz 1.3 High

pasażera, kierownicę regulowaną na wysokość, wspomaganie układu kierowniczego oraz elektrycznie sterowane szyby. Ręczna klimatyzacja kosztuje 3000 zł. Na razie nie można zamówić ani świateł przeciwmgielnych, ani elektrycznie sterowanych lusterek. Mimo że testowane auto miało zainstalowany ABS, komputer

Saleen S7 Twin Turbo

Polsce kierowca uzależnia od aut rywali. Z Clio nie chce się ścigać.W 1150-kilogramowym Saleenie S7R Stańcy silnik miał 764 Nm momentu obrotowego. Zaledwie metrowej wysokości auto rozpędzało się do 100 km/h w 2,9 sekundy. Po 12 sekundach było prawie pół kilometra od miejsca startu. Tak niski pojazd o

SEAT IBIZA

wzrosła aż o 58 mm, natomiast wysokość o 19 mm. Rozstaw osi powiększono o 17 mm, skorzystali na tym pasażerowie tylnej kanapy, gdzie jest sporo miejsca. Ibiza oferuje kierowcy wygodny fotel z dobrze wyprofilowanymi bokami oparcia. Regulowana w dwóch płaszczyznach kierownica ułatwia znalezienie wygodnej i

KWIECIEŃ 2001 - RENAULT CLIO SPORT V6

wykorzystaniem elementów wersji wyścigowej Trophy - opracowały Renault Sport i znana firma TWR (Tom Walkinshaw Racing). Obydwie mają spore doświadczenie w projektowaniu samochodów F1. TWR odpowiada za montaż kompletnych aut z części dostarczonych przez Renault. Każdy egzemplarz jest robiony ręcznie w

Škoda Octavia 2.0 TDI

W Polsce Octavia poprzedniej edycji obok Toyoty Corolli i Forda Focusa jest jednym z najlepiej sprzedających się samochodów w niższej klasie średniej, a czescy specjaliści od marketingu i... nabywcy chętnie widzieliby to auto nawet klasę wyżej. Niedawno z taśmy montażowej zjechał milionowy

Nissan Murano

lakieru Murano. Ognista pomarańcz od razu przykuła mój wzrok. Po wrzuceniu torby do bagażnika z lekko zamykającą się klapą uruchomiłem silnik i włączyłem klimę.Murano to przedstawiciel nowej klasy podniesionych samochodów z napędem 4x4, ale bez aspiracji terenowych. Jednym słowem - Crossover. To auto ma

Renault Megane II 1.6 16V Luxe Privilege

, ABS z korektorem siły hamowania EBD, wspomaganie układu kierowniczego, elektrycznie sterowane szyby i lusterka, fotel kierowcy regulowany na wysokość, 16-calowe obręcze aluminiowe, radioodtwarzacz CD, światła przeciwmgielne, ręczna klimatyzacja oraz centralny zamek. Testowane auto zostało poza tym

Jaguar X-Type 2.0 D Estate High

X-Type ma konkurować z takimi autami, jak Mercedes-Benz Klasa C, BMW seria 3 czy Audi A4. Czy mu się to uda? Cenę skalkulowano dość śmiało. Testowany model 2.0 D Estate w najwyższej wersji wyposażenia High kosztuje 173 400 zł, o niecałe 20 tys. drożej niż w podstawowej

Mercedes Klasy A

Apokalipsy". Super! Wcale nie chce mi się wychodzić z suchego hotelu. Nie mówiąc o jeździe nową A- klasą. Nie dlatego, że uchylam się od obowiązków. Dlatego, że tak źle jeździło mi się jej poprzedniczką. Sorry, M-B. Tamta A-klasa była nieprzyjemna w prowadzeniu: podwozie jak deskorolka - sztywne, z

Wielki mecz Japonia - Niemcy

różnych odmian promocyjnych, które mają m.in. centralny zamek, elektrycznie sterowane przednie szyby, ustawianą wysokość fotela kierowcy, kierownicę regulowaną w dwu płaszczyznach. Atut auta to niski koszt przeglądów wykonywanych co 30 tys. km.Bodajże największa zaleta małej czeszki to zawieszenie

Konfrontacje: Citroën C2 1.4i/Fiat Seicento 1.1/Lancia Ypsilon 1.3 JTD/Nissan Micra 1.2/Toyota Yaris 1.4 D-4D

, kierownica. Ta ostatnia nawet zbyt lekko... Podczas jazdy, zwłaszcza z większą prędkością, zbyt czułe wspomaganie powoduje wrażenie niedostatecznej kontroli nad pojazdem. Inną wadą jest wyraźnie odczuwalne przenoszenie drgań podwozia na kierownicę. Do zalet należy zaliczyć spory jak na małe auto bagażnik

TOYOTA COROLLA WAGON/VERSO

Nowa Corolla powstawała w ścisłej współpracy działów konstrukcyjnych i projektowych z Japonii i Europy. W Kraju Kwitnącej Wiśni obliczono m.in. wytrzymałość struktur wszystkich wersji nadwoziowych, opracowano konstrukcję układu napędowego i podwozia. Na Starym Kontynencie zaprojektowano nadwozie i

BMW 3

, odniosłem wrażenie, jakby podwozie chciało wyprzedzić resztę karoserii. Jakby samochód już jechał. A przecież stoi przede mną. Tu w Ciudad de las Artes y las Ciencas. Miasteczku Sztuki i Nauki w hiszpańskiej Walencji.Przyglądam się "twarzy" auta: to stonowany Bangle z charakterystyczną podwójną

Jeep Cherokee KJ - test | Pierwsza jazda

odchodów. - Co je zostawiło, skąd tu przyszło i w jakim stanie - tłumaczy tropiciel, rozcierając w dłoniach kolejne znaleziska. - Dumps don't lie* - powtarza z namaszczeniem, a ja dziękuję losowi, że ta wiedza nie jest mi potrzebna do życia.Po śniadaniu - zmiana aut. Do usług melduje się teraz rasowy

Kia cee'd

), ten wie, że to duży komplement. Czy zatem Cee'd jeździ porównywalnie do europejskiej szpicy? Nie do końca. Układ kierowniczy z elektrycznym wspomaganiem nie jest tak czuły w pozycji centralnej jak w Focusie, a w podwoziu "zaprogramowano" zachowawczą podsterowność, która wkrada się odrobinę

Chevrolet Corvette C6

potrafi zrobić z człowiekiem.Jako jedyny Polak zaproszony na tę prezentację nie mogę popełnić błędu. Żadnego. Spaliłbym się ze wstydu i podał do dymisji. Wiem o tym, a jednak jadę szybko. Mam wrażenie, że nic złego się nie stanie. To auto uwielbia prowokacje. Nawet na niewinnym rondzie: wjeżdżasz

Konfrontacje: Clio Sport/Ibiza FR 1,8 T

dnia. A jazda Ibizą FR zmusza do tego.Co innego w Clio. Tu srebrnych wstawek jest mniej. Deska jest bardziej miękka, ale całe wnętrze jest jednak ciasne. Nie da się ukryć, że to auto sprzed ośmiu (!) lat.Bardzo zachęcająco wyglądają natomiast fotele wykończone skórą i zamszem z logo Renault Sport. Ale

Mitsubishi Pajero Dakar 3.2 DI-D

trudniejsze. Na szczęście nadwozie nie przechyla się tak bardzo, jak sugerowałaby wysokość samochodu. Trzeba przyznać, że zawieszenie wielowahaczowe z tyłu i niezależne z przodu dobrze spełnia swoje zadanie na asfalcie. Niepotrzebne mu pneumatyczne wspomaganie, by pewnie i wygodnie podróżować po asfaltach

Jeep Grand Cherokee 5,7 V8 HEMI

Każdy z nas jest nieco inny i po prawdzie nie całkiem chyba normalny. Powód, dla którego Lemski uparł się dać mi auto o 2:30 w nocy w pobliżu zakładów unieszkodliwiania odpadów komunalnych (tak oficjalnie określa się wysypisko), na zawsze pozostanie jego tajemnicą.Choć wyobraźnia podsuwała mi

Mercedes klasy B

Prawie dziesięć lat temu Mercedes postanowił zjeść kawałek tortu z napisem: "Niewielkie samochody miejskie droższe niż u konkurencji, ale dobrze wykończone i bezpieczne". Klasa A mimo fatalnego startu (test łosia) była strzałem w dziesiątkę. Na jej wydłużonym podwoziu zbudowano auto

Sprzedam BMW 3 II (E30) 324td Touring

OBD, koło lusterka wstecznego, -antena dachowa, -instalacja radiowa 4 głośniki, -pojemnik na 8 kaset, -regulacja wysokości przednich foteli, -oryginalna apteczna, trójkąt, podnośnik, -centralny zamek, -regulowane elektrycznie lusterka, -dzielona tylna kanapa, -tylne chlapacze, -właściciel osobiście

Polskie auta

, wysuwając z boku samochodu ramię małego wskaźnika. Prześwit, czyli wysokość, na jakiej podwozie znajduje się nad poziomem drogi można było regulować - podobne rozwiązanie upowszechniło się dopiero kilkadziesiąt później. Więcej - siłę tłumienia nierówności drogi także dało się wyregulować, tak żeby wóz

Re:do fanatykow"maciezy"niemieckiej

samochodu ramię małego wskaźnika. Prześwit, czyli wysokość, na jakiej podwozie znajduje się nad poziomem drogi można było regulować - podobne rozwiązanie upowszechniło się dopiero kilkadziesiąt później. Więcej - siłę tłumienia nierówności drogi także dało się wyregulować, tak żeby wóz płynął po szosie

Polskie auta

, wysuwając z boku samochodu ramię małego wskaźnika. Prześwit, czyli wysokość, na jakiej podwozie znajduje się nad poziomem drogi można było regulować - podobne rozwiązanie upowszechniło się dopiero kilkadziesiąt później. Więcej - siłę tłumienia nierówności drogi także dało się wyregulować, tak żeby wóz

Re: Auto brzydsze od Ssangyonga?

Tylko polski "PZInz 405 Lux-Sport" z polskim V-8 pod maską oraz skrzynią biegów przełączana elektronicznie łopatkami (Tip-Tronic) przy kierownicy. Podwozie (regulowana wysokość jak PÓŹNIEJ w Citroenach) z silnikiem do dziś stoi w Muzeum Motoryzacji w Warszawie. Kraj: Polska Rok prod

Audi A6.Wspaniałe auto!!!

Nowe Audi A6 jest wyrazem nieustannego dążenia Audi do ustanawiania nowych standardów obowiązujących w samochodach wyższej klasy. Jeszcze bardziej sportowa i wyrazista sylwetka, elektronika na miarę XXI wieku, zachwycające swoimi parametrami silniki, nowoczesne podwozie oraz wyjątkowo sztywne

Aktywne zawieszenie

Zawieszenie aktywne – konstrukcja wykorzystująca elektroniczne czujniki do kontroli i regulacji pneumatycznych układów zmniejszających drgania z podwozia. Konstrukcja dostosowuje wielkość prześwitu do obciążenia auta.

Peugeot 306

, immobiliser, centralny zamek sterowany pilotem, elektrycznie sterowane szyby, regulowana wysokość kolumny kierownicy i fotela kierowcy, aluminiowe felgi, skórzana tapicerka, klimatyzacja. Wersja XS/XSi standardowo wyposażona były w światła przeciwmgielne przednie, zderzaki w kolorze nadwozia, nakładki progów

Renault Magnum

, 470, 560 KM, w wersji E-Tech o mocach 400, 440 i 480 KM, w wersji DXi o mocach 440, 460, 480 KM oraz w wersji z 2008 roku silniki konstrukcji Volvo o mocach 460 i 500 KM)oraz wystrój kabin, ale kształt pojazdu pozostaje niezmieniony. Auta tej serii mają jedną z największych kabin wśród aut ciężarowych

Przyklęk

Przyklęk - zdolność autobusów/trolejbusów niskopodłogowych do zmiany wysokości podłogi po stronie drzwi tak, aby ułatwić pasażerom wsiadanie. Wysokość jest regulowana poprzez ciśnienie w pneumatycznych miechach zawieszenia. Niwelacja różnicy wysokości między podłogą i krawężnikiem jest znacznym

Dacia Dokker

, klimatyzację oraz w pakiety: praktyczny - fotel kierowcy z regulacją wysokości, kolumna kierownicy regulowana na wysokość, zamykany schowek w desce rozdzielczej przeszklenie tylne - drzwi tylne dwuskrzydłowe dzielone symetrycznie, wycieraczka tylnej szyby, szyba tylna ogrzewana, lusterko wewnętrzne

Tekst udostępniany na licencji Creative Commons: uznanie autorstwa, na tych samych warunkach, z możliwością obowiązywania dodatkowych ograniczeń. Zobacz szczegółowe informacje o warunkach korzystania.
Zasady zachowania poufności. O Wikipedii. Korzystasz z Wikipedii tylko na własną odpowiedzialność. Materiał pochodzący z Wikipedii został zmodyfikowany poprzez ograniczenie liczby przypisów. Wikipedia® is a registered tradmark of the Wikimedia Foundation.