2.0 tdi moment obrotowy

Marcin Lewandowski

Nowe modele Audi A4, A5 i A6 Ultra

Nowe modele Audi A4, A5 i A6 Ultra

Audi przygotowało trzy nowe warianty wysokoprężnego silnika 2.0 TDI dla modeli zwanych Ultra. Pozwolą one spełnić normę Euro6 i obniżyć zużycie paliwa

Skoda Octavia 2.0 TDI Combi | Test | Dojrzała konstrukcja

Okres dojrzewania bywa trudny i najeżony błędami. Octavia ma go już za sobą. To dopracowana konstrukcja, której można co nieco zarzucić, nie jest to jednak nic poważnego

Audi rozpoczyna sprzedaż modeli S1 i S1 Sportback

Do salonów sprzedaży Audi powraca model, którego nazwa przywodzi na myśl rajdowe zwycięstwa czterech pierścieni. Najnowsze S1 nie jest jednak samochodem wyczynowym, a sportowym wcieleniem najmniejszego kompaktu Audi - modelu A1. To doskonałe dopełnienie palety modeli Audi typu S

Motor Show Poznań 2014 | Premiery Audi | Relacja

Motor Show Poznań 2014 | Premiery Audi | Relacja

mocy i wysokiej efektywności. Napęd na cztery koła quattro montuje się w nim standardowo. Wyposażony w mocny silnik 2.0 TFSI o mocy moc 221 kW (300 KM) i momencie obrotowym 380 Nm samochód, dostępny jest w dwóch wersjach: z sześciobiegową manualną skrzynią biegów i z przekładnią automatyczną S tronic

Volkswagen Golf VII 4Motion

Volkswagen Golf VII 4Motion

nowy układ przeniesienia napędu działa momentalnie niezależnie od warunków i jest wyjątkowo wydajny.Na początek Golf 4Motion będzie oferowany jedynie z dwoma silnikami wysokoprężnymi. Pierwszy z nich to 1.6 TDI o mocy 105 KM, dysponujący momentem obrotowym o wartości 250 Nm. Z tym silnikiem Golf

Octavia 2.0 TDI teraz z 4x4 i DSG

Octavia 2.0 TDI teraz z 4x4 i DSG

na świecie około 14 000 egzemplarzy modelu.Teraz Octavia 2.0 TDI z napędem 4x4 będzie dostępna także z dwusprzęgłową, 6-biegową przekładnią DSG. Turbodiesel legitymuje się mocą 140 koni przy 4200 obr./min i maksymalnym momentem obrotowym 320 Nm, dostępnym w zakresie 1750-2500 obr./min. Dotychczas

Salon Frankfurt 2013 | Nowe Audi A8

Salon Frankfurt 2013 | Nowe Audi A8

, wszystkie motory spełniają normę emisji spalin Euro 6. Nowe Audi A8 dostępne będzie z dwoma silnikami benzynowymi i dwoma silnikami diesla. Są to: ładowana sprężarką jednostka 3.0 TFSI o mocy 310 KM, 4.0 TFSI V8 biturbo o mocy 435 KM,  3.0 TDI o mocy 258 KM i 4.2 TDI o mocy 385 KM i momencie obrotowym

BMW 120d | Test długodystansowy cz. I | Klasa wyżej

BMW 120d | Test długodystansowy cz. I | Klasa wyżej

momentu obrotowego dostępne jest w stosunkowo wąskim zakresie, pomiędzy  1750 obr./min - 2750 obr./min. Opcjonalna i zamontowana w testówce, 8-biegowa, automatyczna skrzynia Steptronic wydaje się być o wiele lepszym rozwiązaniem niż 6 biegowa ręczna przekładnia. Sprawdź ceny używanych BMW Pakiet

Audi RS5 Cabrio | Wielka galeria

Audi RS5 Cabrio | Wielka galeria

dobrze. Zamiast jakiegoś potrójnie uturbionego silniczka z dopiskiem "eco", inżynierowie wyposażyli sportowe cabrio w dobrze już znane, wolnossące V8 o pojemności 4,2 litra, rozwijające moc 450 KM (przy 8250 obr./min.) i 430 Nm (od 4000 do 6000 obr./min.) maksymalnego momentu obrotowego. Audi

Audi A4 (1994-2004) - opinie Moto.pl

Audi A4 (1994-2004) - opinie Moto.pl

elementów układu kierowniczego. Przed modernizacją w 2004 r. wymieniano jeszcze w niektórych egzemplarzach wadliwe tarcze hamulcowe (2003 r.).ŁYK TECHNIKIWśród wielu technicznych ciekawostek w A4 znajdziemy również nietypowy, ale stosowany przez Audi mechanizm rozdziału momentu obrotowego między przednią i

Omijaj je szerokim łukiem | Nieudane silniki

Omijaj je szerokim łukiem | Nieudane silniki

, Megane, Laguna, Espace Nissan: Primera Mitsubishi: Carisma Volvo: S40/V40 Suzuki: Grand Vitara Żaden silnik nie narobił producentowi tyle "smrodu", co 2.0 TDI Volkswagena. Miał jeszcze o tylę ciężej, że zastąpił słynący z trwałości i bezproblemowej eksploatacji silnik 1.9 TDI. Lista problemów z

Volkswagen Golf Sportsvan | Pierwsza jazda | Czy nazwa kłamie?

Volkswagen Golf Sportsvan | Pierwsza jazda | Czy nazwa kłamie?

jednostek napędowych u Volkswagena tradycyjnie jest bogaty. Na starcie można wybierać spośród czterech silników benzynowych: 1.2 TSI (85 KM), 1.2 TSI (110 KM), 1.4 TSI (125 KM) oraz 1.4 TSI (150 KM); lub dwóch wysokoprężnych: 1.6 TDI (110 KM) oraz 2.0 TDI (150 KM). Do wyboru są skrzynie ręczne i DSG (oprócz

Volkswagen Passat Alltrack - test | Pierwsza jazda

Volkswagen Passat Alltrack - test | Pierwsza jazda

centymetrów nie czuć ani przez chwilę. W kabinie jest chicho i przytulnie na swój, volkswagenowski sposób. Skrzyni DSG wystarcza sześć biegów. Maksymalny moment obrotowy dostępny jest przy 1750 obrotów. To w końcu znana i sprawdzona konstrukcja TDI. Wystarczy jednak, że na sekundę zdejmę nogę z gazu, by

ABT Q5 - charakter w opcji

ABT Q5 - charakter w opcji

170 KM.Najmocniejszy diesel 3.0 TDI może liczyć na największy zastrzyk mocy. Po krótkim zabiegu wzmacniającym 240 koni zwiększa się do imponującej liczby 310. Moment obrotowy wynosi w tym przypadku aż 611 Nm.Za mocą powinny iść zawsze modyfikacje zawieszenia i układu hamulcowego. ABT nie zapomniało o

Awaryjne silniki | Uważaj przy zakupie tych aut [AKTUALIZACJA]

Awaryjne silniki | Uważaj przy zakupie tych aut [AKTUALIZACJA]

Peak Life 5W50 4L Producent Mobil Rodzaj Syntetyczny Pojemność Pojemność 4 L Porównaj ceny tego produktu ? dane dostarcza: Żaden silnik nie narobił producentowi tyle "smrodu", co 2.0 TDI Volkswagena. Miał jeszcze o tylę ciężej, że

Downsizingu ciąg dalszy

, czy wciąż niedopracowanych samochodów elektrycznych. Potwierdzają to słowa szefa działu odpowiedzialnego za rozwój silników Volkswagena:Potencjał silników spalinowych jest jeszcze daleki od wyczerpania Do Polo i Golfa trafi benzynowy turbodoładowany silnik 1,2 TSI o mocy 105 KM i momencie obrotowym

Opel Zafira Tourer 2.0 BiTurbo CDTI Cosmo | Test | Rodzinny tranSPORT

Opel Zafira Tourer 2.0 BiTurbo CDTI Cosmo | Test | Rodzinny tranSPORT

, archaiczny wyświetlacz komputera pokładowego, przeciętnie wyciszona i skrzypiąca kabina   Opel Zafira Tourer 2.0 BiTurbo CDTI Cosmo | Kompendium Nadwozie minivan, 5d, 7-os. Silnik R4, turbodiesel, 1956 ccm Moc 195 KM / 4100 obr./min. Moment obrotowy 400 Nm / 1750-2000 obr

Najlepsze silniki 2011 roku

Najlepsze silniki 2011 roku

może przekroczyć 55 tys. dolarów.Jesienią br. dziennikarze z magazynu Wards AutoWorld przetestowali 38 aut, użytkując je w normalnym ruchu ulicznym na ulicach Detroit. W ocenie silników uwzględniono m.in. moc i moment obrotowy, zaawansowanie technologiczne, kulturę pracy oraz dane porównawcze

Elektryczny Golf

Elektryczny Golf

Współczynnik oporu powietrza Golfa blue-e-motion wynosi 0,295.Volkswagen Golf blue-e-motion dysponuje elektrycznym silnikiem o maksymalnej mocy 115 KM (moc ciągła jednostki to 69 KM), a moment obrotowy wynosi 270 Nm. Energia magazynowana jest w akumulatorach litowo-jonowych o pojemności 26,5 kWh

Scirocco z pieprzem

Scirocco z pieprzem

Po wprowadzeniu do oferty niemieckiego tunera modyfikacji dla wersji 2.0 TFSI czas na diesle. W wypadku 140-konnego TDI modyfikacja softu niesie za sobą przyrost mocy do 180 KM, a maksymalny moment obrotowy wzrasta z 320 do 400 Nm. Dzięki temu Scirocco osiąga "setkę" w 8,4 s (serynie 9,3

Najlepsze silniki 2010 roku

Najlepsze silniki 2010 roku

jego cena nie może przekroczyć 54 tys. dolarów.W październiku i listopadzie sześciu dziennikarzy z magazynu Wards Automotive przetestowało 34 auta od 13 producentów, użytkując je w normalnym ruchu na ulicach Detroit. W ocenie silników uwzględniono m.in. moc i moment obrotowy

Volkswagen Golf Variant - test | Pierwsza jazda

Volkswagen Golf Variant - test | Pierwsza jazda

2635 mm Poj. bagażnika 605 - 1620 l 0-100 km/h 9,7 s Śr. zużycie paliwa 5,3 l/100 km V maks 204 km/h Cena od 76 090 zł Volkswagen Golf Variant 2.0 TDI DSG | Kompendium Nadwozie kombi, 5d Silnik wysokoprężny, R4, 1968 cm3 Moc 150 KM przy 3500 obr./min Moment obr. 320 Nm przy 1750

Skoda Yeti 2.0 TDI (170 KM) 4x4 - test | Za kierownicą

Skoda Yeti 2.0 TDI (170 KM) 4x4 - test | Za kierownicą

ciągnąć większą przyczepę, ale cała reszta niewiele różni go od Yeti. A to wystarczająca rekomendacja, by zajrzeć do salonu Skody.Skoda Yeti 2.0 TDI (170 KM) 4x4 Ambition | Kompendium Nadwozie SUV, 5-drz., 5-os. Silnik turbodiesel R4, 1968 ccm Moc 170 KM przy 4200 obr./min Moment 350 Nm przy 1750

Octavia Scout - czeski harcerz

się niewiele, tyle że teraz zderzaki wyglądają bardziej nowocześnie. Pod maską Skody może znaleźć się jeden z dwóch silników do wyboru. Benzynowy 1.8 TSI o mocy 160 KM lub diesel 2.0 TDI osiągający 140 KM. Napęd przenoszony jest na wszystkie cztery koła za pośrednictwem sześciobiegowej skrzyni ręcznej

Audi A1 Sportback - test | Za kierownicą

- 1.4 TFSI o mocy 140 KM z technologią "Cylinder on demand". Dzięki możliwości odłączenia dwóch cylindrów silnik ma zużywać wg. danych producenta 4,7 l/100 km). Paletę uzupełnia diesel 2.0 TDI 140 KM.Jeździliśmy autem z czterocylindrowym silnikiem benzynowym 1.4 o mocy 122 KM sprzęgniętym z 7

VW Transporter T4 (1990-2003) - opinie Moto.pl

moment obrotowy. Nabywcy z grubszym portfelem powinni szukać wersji 2.5 TDI (88, 102 lub 150 KM). Najmocniejsza jej odmiana pozwala jeździć naprawdę dynamicznie. W kwestii nadwozia trudno cokolwiek doradzić. Każdy musi dopasować jego konfigurację do swoich potrzeb.VINNumer identyfikacyjny VIN wybito na

Audi TT - kolejny sportowy diesel

uwadze własną strategię rozwoju, na salonie w Genewie Audi zaprezentuje model TT wyposażony w silnik 2.0 TDI i napęd "quattro". Sam silnik to znana już z modelu A4 jednostka, ale Audi chcąc utrzymać sportowy charakter TT, musiało podnieść moc. Dlatego w miejsce seryjnej sprężarki wstawiono

Dane techniczne

255 KM (188 kW) przy 6500 obr/min maksymalny moment obrotowy 148 Nm przy 3800 obr/min 225 Nm przy 1950 obr/min 280 Nm przy 1800 obr/min 195 Nm przy 3300 obr/min 330 Nm przy 3250 obr/min

Letnia kolekcja cabrio od ABT

cudownie płaskim przebiegiem momentu obrotowego.   Źródło: ABT, Informacja Mototarget  

Audi A4 (1994-2004) - opinie Moto.pl

) oraz silnik 2.0 16V (150 KM) 2003, wrzesień - wersja S4 Cabrio2004, jesień - modernizacjaŁyk technikiWśród wielu technicznych ciekawostek w A4 znajdziemy również nietypowy, ale stosowany przez Audi mechanizm rozdziału momentu obrotowego między przednią i tylną oś w układzie napędowym 4x4. Chodzi o

VW Golf GTI - test | Za kierownicą

hatchback, 5-dr., 5-os. Silnik R4, turbo, 1984 cm3 Moc 210 KM przy 5300 obr/min Moment obrotowy 280 Nm przy 1700 obr/min

Audi Q5 - Emocje czy rozsądek

chromowanej atrapie chłodnicy, to z pewnością diodowym światłom do jazdy dziennej. Generalnie najnowsze Audi nie zaskakuje wyglądem. Za to rozwiązaniami technicznymi - owszem. Bardzo skuteczny napęd na cztery koła Torsen, który rozdziela moment obrotowy pomiędzy osie w proporcjach 40/60 (przód/tył), czy

Dane techniczne

Seat Altea 1.6 2.0 TDI segment rynku: minivan minivan nadwozie: minivan, 5-drzwiowe

Volkswagen Golf Plus

5,8 l/100 km, mieszane 7,2 l/100 km 1.9 TDI Silnik benzynowy R4, 1896 ccm Moc 105 KM przy 4000 obr./min Moment obrotowy

Premiera Volkswagena Caddy Maxi w Polsce

mocy 105 KM oraz nowy silnik 2.0 TDI o mocy 140 KM z momentem obrotowym wynoszącym 320 Nm. Obie jednostki są wyposażone w filtr cząstek stałych. W kolejnych latach do oferty włączony zostanie silnik z instalacją CNG, a także napęd na 4 koła.Volkswagen Samochody Użytkowe oferuje Caddy Maxi w trzech

Peugeot RCZ - test | Pierwsza jazda

brakuje.Wysokoprężny motor o pojemności 2 litrów ma wystarczająco dużo pary i nie wymaga kręcenia aż po czerwone pole, ponieważ maksymalną moc osiąga jeszcze przed 4 tysiącami obrotów. Maksymalny moment obrotowy 340 Nm dostępny w szerokim zakresie obrotów (2-3 tys.), a już przy 1500 obr./min na przednie koła trafia

Suzuki SX4 2.0 DDiS - test | Za kierownicą

DDiS osiąga 135 KM. Imponujący jest też moment obrotowy 320 Nm dostępny od 1500 obr./min. Brzmi nieźle, a jak sobie radzi z niewielkim crossoverem? Po odpaleniu silnika słychać klekot, który z czasem cichnie, ale nie znika zupełnie. Przy delikatnym obchodzeniu się z pedałem gazu potrafi odwdzięczyć się

Fiat Punto Evo - test | Za kierownicą

wprowadzano system Common Rail do diesli. Według zapewnień Włochów, nowe rozwiązanie zwiększa moc o 10 proc., moment obrotowy w niskim zakresie prędkości obrotowej o 15 proc., a na dodatek zmniejsza zużycie paliwa nawet o 20 proc. Brzmi ekscytująco, ale jak jest w praktyce? Studzimy emocjeOwca w wilczej

Seat Exeo 1.8T - test | Za kierownicą

. Moment obrotowy 250 Nm szczytuje tu w szerokim zakresie 1500-4500 obr./min. Exeo z nowszym motorem chętnie przyspiesza i daje kierowcy do zrozumienia, że dopłata do 200-konnej wersji 2.0 TSI to zbędny wydatek. Przy dystrybutorze zachowuje wstrzemięźliwość godną poprzednika, zużywając w granicach 7-12 l

Nissan Murano 2.5 dCi - test | Pierwsza jazda

europejskiego klienta ogniwo - benzynożerny motor - można wreszcie zastąpić oszczędnym, przynajmniej z definicji, turbodieslem. Czterocylindrowy silnik o pojemności 2,5 litra rozwija moc 190 koni przy 4 000 obr./min i maksymalny moment obrotowy 450 Nm, dostępny przy 2 000 obr./min.Nissanowska jednostka 

Volkswagen Touran 2.0 TDI DSG Highline

. Środkowy po złożeniu oparcia staje się stolikiem. Elementy tapicerki są zamontowane solidnie, a plastiki deski rozdzielczej mają nietuzinkową fakturę i są przyjemne w dotyku. Silnik 2.0 TDI jest dostępny wraz z wersjami Trendline i Highline. Jednostka o mocy 140 KM

Audi A4

przyzwyczaić, bo już po stu kilometrach przesiedliśmy się do mocniejszej sześciocylindrowej wersji 3.2 FSI. Auto prowadziło się jeszcze pewniej, a to za sprawą napędu Quattro. W A4 rozdziałem momentu obrotowego zajmuje się centralny mechanizm różnicowy Thorsena, a nie jak w mniejszym A3 Haldex. Oznacza to, że

Seat Toledo 2.0 TDI DSG Stylance

na swoje wymiary oraz wysoko położony środek ciężkości, zachowaniem na drodze przypomina auto kompaktowe. Największe wrażenie zrobił na mnie turbodiesel 2.0 osiągający 140 KM i maksymalny moment obrotowy 320 Nm dostępny od 1750 do 2500 obr/min.Silnik sprzężono ze zautomatyzowaną skrzynią biegów o

Seat Altea Freetrack - GTI na każdą okazję

elastyczny (przyspieszenie 80-120 km/h na piątce trwa tylko 8,8 s). Podobnie zresztą zawieszenie. Nawet Haldex -uproszczona wersja napędu 4x4 (przekazuje na tył do 50 proc. momentu obrotowego) - sprawuje się bez zarzutu. W aucie tego typu nie trzeba niczego więcej.Na konferencji prasowej dowiaduję się trzech

Audi A3 Cabrio vs. BMW 1 Cabrio - test porównawczy

niebawem wszystkie rodzaje A3 będą tak wyglądać.Co tu wybrać? Przed sobą mam listę testówek. A na niej jedynie wersje turbo: dwie benzynowe (1.8 TFSI, 160 KM; 2.0 TFSI, 200 KM) oraz dwie wysokoprężne (1.9 TDI, 105 KM; 2.0 TDI, 140 KM). Choć 200 KM brzmi kusząco, do testu wybieramy słabszy, ale za to nowszy

Volkswagen Passat B5 (1996-2005) - opinie Moto.pl

wybrać Passata Syncro nazywanego od 1999 r. 4 Motion, z napędem obu osi. Także w tym przypadku sięgnięto po rozwiązania techniczne stosowane przez Audi (rozdział momentu obrotowego sprzęgłem Torsen).AwaryjnośćNiemiecka solidność przypisywana Passatowi nie znajduje potwierdzenia w praktyce. Użytkownicy na

Dane techniczne

. 1.4 SRE 1.6 SRE 2.0 SDI 1.9 TDI segment rynku: kombivan kombivan kombivan kombivan

Audi A6 Avant

2.0 TDI(dostępny dopiero od połowy roku) Silnik Diesla/R4/1968 ccm Moc maks. 140 KM Moment maks. 320 Nm

Seat Altea XL 2,0 TDI - Minivan powiększony

trzeba: mnóstwo schowków, uchwyty na butelki półtoralitrowe, i tak dalej. Nie sposób narzekać.Decybele kontra niutonometryPrzekręcam kluczyk i kabinę ogarnia terkot dwulitrowego silnika TDI. Parametry ma niczego sobie - moc 140 KM, moment 320 Nm. Hamownia pokazałaby pewnie coś w okolicach 150 KM, a może

Skauci górą - Škoda Scout

łatwo ruszyć pod górę bez użycia hamulca ręcznego.Dla Scouta przewidziano dwa silniki: benzynowy 2.0 FSI o mocy 150 KM i turbodoładowany diesel 2.0 TDI o mocy 140 KM. Ten drugi, choć słabszy o 10 KM, do jazd terenowych nadaje się o niebo lepiej - to zasługa większego o 120 Nm niż w odmianie benzynowej

Dane techniczne

Audi A3 2.0 TDI - segment rynku: klasa C nadwozie: hatchback, 3-drzwiowe silnik

Tuning elektroniczny turbodiesli

TDI oraz 2.0 HDi o fabrycznej mocy 90 KM. Można ją bezpiecznie podnieść do 115-118 KM, czyli aż o 30%. Dla wielu kierowców parametrem znacznie ważniejszym niż moc maksymalna jest moment obrotowy. W omawianych jednostkach napędowych rośnie on nawet o 60 Nm, co można porównać ze zwiększeniem pojemności

Skoda Octavia II Combi 1.9 TDI Elegance - test | Za kierownicą

momentu obrotowego. Z drugiej strony - przy obecnych cenach paliw - każdy zaoszczędzony litr jest na wagę złota. Motory TDI spełniają obydwa te kryteria - są mocne i oszczędne. Nawet mniejsza jednostka o mocy 105 KM nie musi się wstydzić swoich osiągów. Zmierzone przez nas przyspieszenie do setki na

Fiat Doblo Panorama - test | Za kierownicą

szansę to zmienić. Podczas jazdy jest w nim cicho, nadwozie zachowuje się stabilnie i zapewnia pasażerom przyzwoity komfort jazdy, a 105-konny silnik Multijet o pojemności 1,6 litra wydaje się dla niego optymalnym źródłem napędu. Wysoka kultura pracy i moment obrotowy 290 Nm dostępny już od 1500 obr./min

BMW X3 xDrive20d - test | Za kierownicą

. momentu obrotowego trafia na przednie, a 60 proc. - na tylne koła. W razie potrzeby na tylną oś może powędrować do 100 proc. siły napędowej, a utratę trakcji na zakręcie ratuje opcja przerzucania momentu między kołami.Po drugie, układ kierowniczy i zawieszenie pokazują swą drugą twarz. I nie chodzi wcale

Audi A4

;maksymalnym momencie obrotowym 450 Nm - znany z flagowej limuzyny A8 oraz z A6. Prócz nich są jeszcze 1.9 TDI (115 KM) i 2.5 TDI V6 (163 KM) oferowane w A4 przed modernizacją.Za przekazywanie mocy na koła odpowiadają ręczne skrzynie biegów o pięciu lub sześciu przełożeniach oraz

60. Międzynarodowy Salon we Frankfurcie - korespondencja

KM, 2.0 TDI 140 KM spełniają standardy ekologiczne normy Euro 4. Wkrótce ich paleta zostanie rozszerzona m.in. o 1.4 FSI 90 KM i 2.0 FSI 150 KM. Nowy Golf jest 24 mm szerszy, 39 mm wyższy i 55 mm dłuższy. Dzięki temu przedział pasażerski zyskał 54 mm długości, w tym 24 mm więcej na nogi pasażerów

Konfrontacje: Seat Toledo 2.0 TDI DSG/Skoda Octavia 2.0 TDI

).Obydwa modele napędza ten sam silnik Diesla 2.0 TDI o mocy 140 KM. To nowoczesny, bardzo elastyczny motor pozwala na przyspieszanie o setki w 10 s i rozpędzenie aut do 200 km/h. Zużycie paliwa na trasie w obydwu autach nie powinno przekroczyć 7 l/ 100 km. Jeśli jedziemy płynnie - spada poniżej 6 l. W

Konfrontacje: Mercedes Klasa A 200 CDI, 200/Ford Focus C-Max 2.0 TDCi, 1.8 16V Duratec/VW Golf V 2.0 TDI, 2.0 FSI

;tym, porównując z VW Golfem V 2.0 TDI/2.0 FSI drugą generację M-B Klasa A i Forda Focusa C-Maxa 2.0 TDCi/1.8 16V. Wybraliśmy trzy 5-drzwiowe, przednio-napędowe kompaktowe auta niemieckie.Klasa A nie ma nic wspólnego z małymi samochodami. W najnowszym wcieleniu jeszcze

Konfrontacje: BMW 120i, 120d/Alfa Romeo 147 2.0 TS Selespeed Distinctive/Audi A3 2.0 FSI, 2.0 TDI Ambiente

wysokoprężny 1995 cm3, rzędowy, 4-cylindrowy, 16-zaworowy, turbodoładowany moc maksymalna: 150 KM (110 kW) przy 6200 obr/min 163 KM (120 kW) przy 4000 obr/min maks. moment obrotowy

Konfrontacje: Peugeot 206 RC 2.0/Škoda Fabia RS 1.9 TDI

inne motory i jeszcze te różnice mocy... Wprawdzie Peugeot ma aż 50 KM więcej niż Škoda, ale to Fabia imponuje maksymalnym momentem obrotowym - ponad 100 Nm więcej niż "206". A skoro w codziennej jeździe liczy się przede wszystkim moment obrotowy, to - według nas - równowaga została

Mazda 5 1.6 MZ-CD - test | Pierwsza jazda

na pokładzie. Już od najniższych obrotów kierowca ma pod prawą stopą sporą porcję momentu obrotowego (zobacz wykres), a w sprincie wskazówka obrotomierza nie boi się zahaczyć o "czwórkę". Auto nabiera prędkości w sposób stonowany, ale subiektywnie zdaje się żwawsze niż sugerują to fabryczne

Mitsubishi Outlander

obrotowego TDI z Volkswagena dostarcza więcej decybeli niż emocji. Podobnie jak w Grandisie i tu silnik o mocy 140 KM okazuje się zbyt słaby - motor 2.0 DI-D wystarcza do jazdy po mieście, ale na autostradzie zwyczajnie się męczy. Na prostej udało mi się wycisnąć ledwie 150 km/h (187 km/h producent

Mitsubishi Grandis

jak dobrze znany z Volkswagena, Skody czy Seata silnik TDI niemieckiego koncernu VAG. Oparty na technologii pompowtryskiwaczy dysponuje mocą 136 KM przy 4000 obr/min i maksymalnym momentem obrotowym 310 Nm już przy 1750 obr/min. Trzeba przy tym zaznaczyć, że rozwiązanie wykorzystujące

Audi A3 2.0 TDI Ambiente

bardziej przyjazny dla kierowcy niż starsze jednostki 1.9 TDI. Oznacza to, że użyteczne wartości momentu obrotowego dostępne są w szerszym zakresie obrotów, a wibracje i poziom hałasu mniejsze. Jednostka bardzo dobrze współpracuje z 6-stopniową skrzynią biegów. Układ kierowniczy nie jest tak bezpośredni

Škoda Octavia II Kombi 1.6 FSI

nie występuje zjawisko nurkowania przodu auta. Razem z nowym przednionapędowym kombi zaprezentowano także odmłodzoną odmianę 4x4. W wersji z napędem na cztery koła auto ma większy prześwit (164 mm), a moment obrotowy trafia na obie osie za pośrednictwem sprzęgła typu Haldex. Ofertę

Seat Toledo, Dodge Caliber - Pojedynek

dolaliśmy w sumie dwa litry oleju. Toledo 2.0 TDI na dystansie 22 330 km zużyło średnio 7 litrów oleju napędowego na 100 km. Przyzwoity wynik jak na spory, wygodny samochód, który mimo wszystko uczy Dodge'a pokory.Dane techniczne Nadwozie 5-drzwiowe, 5

Gwiazdy i gwiazdeczki - 62 IAA we Frankfurcie

siostrą są widoczne już na zewnątrz. Spojler z tyłu, potężne wloty powietrza, które mają zapewnić optymalny dopływ powietrza do 3,6 litrowego boxera, który w tym modelu generuje 530 KM. Co ważne maksymalny moment obrotowy (680 Nm!) dostępny jest w zakresie 2200 - 4500 tys. obrotów. Do setki w 3,7 sekundy

Toyota Avensis 2.2 D-4D. Serce z Jelcza

, że zwiększono okres międzyobsługowy z 15 do 30 tys. w porównaniu z 2.0 D-4D. Ciesząc się silnikiem, pędziłem wesoło, bo 2.2 D-4D ze swoimi 177 KM to najmocniejszy diesel w klasie 1.9-2.2 litrów. Maksymalny moment obrotowy był dostępny dość nisko 2000-2600 obr/min. Spora frajda. Natomiast wersja 150

Volkswagen Passat Variant 2.0 TDI Highline

benzynę 98 miało raczej spory. Na szczęście pod maską testowanego kombiaka znalazł się jeden z ekonomicznych turbodiesli.Silnik auta osiąga maksymalny moment obrotowy (320 Nm) już przy1750 obr/min - dzięki temu nie ma problemów z elastycznością, a kierowca zawsze dysponuje sporym zapasem mocy podczas

Raport specjalny: Superdiesle

: 69,6 x 82,0 mm moc maksymalna: 70 KM (51 kW) przy 4000 obr/min maksymalny moment obrotowy: 180 Nm przy 1750 obr/min liczba zaworów na cylinder

Konfrontacje: Opel Astra 1.7 CDTI 100 KM Enjoy/VW Golf 1.9 TDI 105 KM Trendline

drogi. Pod maską testowanego Golfa V znalazł się znany silnik 1.9 TDI, tym razem w wersji o mocy 105 KM. Sprawdzona jednostka, wykorzystująca technikę pompowtryskiwaczy, pracuje płynnie i rozwija przyzwoity moment obrotowy. Niestety, ma też swoje wady. Silnik jest zdecydowanie za głośny jak na auto

VW Passat 2,0 R4

jest chyba najszczęśliwsze. Między trójką a szóstką różnice są bardzo niewielkie. No dobrze, może i da się superprecyzyjnie dopasować bieg do warunków jazdy, ale czy przy takim silniku jak FSI - który jak na benzynówkę ma stosunkowo płaski przebieg wartości momentu obrotowego - jest to aż tak potrzebne

Honda CR-V vs. Mitsubishi Outlander - Gry i zabawy w terenie

dechy, przednie koła, na które w normalnych warunkach przenoszony jest cały moment obrotowy, wzbijają fontanny kurzu. Wielopłytkowe sprzęgło reaguje dość ospale i po chwili część mocy (mam wrażenie, że zbyt mała) wędruje na tylną oś. Napęd Real Time 4WD jak na SUV-a mógłby być sprawniejszy.Trzeci

Volkswagen Golf V MTM 2.0 TDI

ładowania (o 0,2 bara), w układzie zasilania zoptymalizowano czas i ilość wtryskiwanego paliwa, zmieniono elektronikę. W ten sposób z dwóch litrów pojemności wykrzesano dodatkowe 37 koni, powiększając ich stado do 177. Również maksymalny moment obrotowy zwiększył się z seryjnych 320 Nm do 405 Nm. Co to

Seat Leon 1.6 MPI

silnik: benzynowy 1595 cm3, rzędowy, 4-cylindowy, 8-zaworowy moc maksymalna: 102 KM (75 kW) przy 5600 obr/min maksymalny moment obrotowy: 148 Nm przy 3800 obr/min

Konfrontacje: Alfa Romeo 147 1.6 TS Distinctive/Audi A3 1.6 Ambition/BMW 316ti Compact

Diesla - 1.9 JTD (115 KM i 140 KM). Z ręką na sercu wszystkie wymienione silniki można polecić, zwłaszcza diesle. Audi na razie ma w ofercie dwa silniki wysokoprężne 2.0 TDI (140 KM) i 1.9 TDI (105 KM) i dwa benzynowe - testowany 1.6 oraz 2.0 FSI z bezpośrednim wtryskiem paliwa (150 KM). BMW proponuje

Muflon obłaskawiony: Dodge Avenger

obr./min 170 KM przy 6000 obr./min 188 KM przy 6000 obr./min Moment obrotowy 310 Nm przy 1750 obr./min 190 Nm przy 4500 obr/min 220 Nm przy 4500 obr./min 256 Nm przy 4000

Mercedes klasy B

i 300 Nm momentu obrotowego rozpędzają auto do setki w 9,6 s, o ułamek sekundy szybciej niż trochę cięższy Golf Plus z silnikiem 2.0 TDI. To jednak za mało, by wywołać entuzjazm kierowcy. Oktany i emocjeNazajutrz łapię najsmaczniejszy kąsek w postaci B200 Turbo z automatyczną skrzynią. Czarne

Konfrontacje: Audi A3 Sportback/BMW 120d

. I tak w kółko.Przy trzech tysiącach obrotów pomruk dwulitrowego silnika zamienia się w warkot, który nie wszystkich zachwyci. Podobnie jak nagły spadek mocy tysiąc obrotów później. Pod względem charakterystyki pracy silnik 2.0 TDI przypomina volkswagenowskie 1.9 TDI. Przy około 1800 obrotach

Dane techniczne

segment rynku: klasa Cnadwozie: hatchback, 5-drzwiowesilnik: diesel 1968 cm3, rzędowy, 4-cylindrowy, 16-zaworowy, doładowany moc maksymalna: 140 KM (103 kW) przy 5600 obr/minmaksymalny moment obrotowy: 320 Nm przy 1750-2500 obr/min przyspieszenie 0-100 km/h: 9,6 sprędkość maksymalna: 208 km

Konfrontacje: Audi A4 2.0 TDI/BMW 320d

, a nie komfort podróżowania na środkowym miejscu na kanapie, pod którą biegnie wysoki tunel kryjący wał napędowy. Układ 4x4 - owszem, ale tylko na górskie lub szutrowe drogi.Nasze porównanie wykaże, która z supermarek ma rację.Nowe BMW 320dAudi A4 2.0 TDI

Fabrycznie poprawione Audi TTS

pomaga napęd Quattro oraz 350 Nm momentu obrotowego dostępne w szerokim zakresie 2500-5000 obr./min. Sprint do setki można skrócić o 0,2 sekundy kupując dwusprzęgłową, zautomatyzowaną skrzynię biegów S-tronic, czyli nic innego, jak dobrze znaną i lubianą DSG. Direct Shift Gearbox to tak naprawdę dwie

Re: Nie do końca o to chodziło.

TDI.... takie 140KM (bez chipa, a ten jednak troche auto wzmacnia, nwet jesli nie jest to pelne 180KM...) Silnik 2.0 TDI 140 KM Produkowany: od 2004 do 2008 roku Moc silnika: 140 KM, przy 4000 obr/min Maksymalny moment obrotowy: 320 Nm Prędkość maksymalna: 212 km/h Przyspieszenie (0 do 100km/h): 9

Re: astra 4 za i przeciw

165KM, waga: 1770kg. 0-100km/h : 9,8s (manual) VW touran 2.0 TDI 170 KM, waga: 1550kg. 0-100km/h : 9,0s (manual) Momenty obrotowe identyczne - 350 Nm @ 1750-2500 obr./min. Oczywiście inna sprawa, że zafira jest znacznie większa (dłuższa o ponad 25cm, szersza o niecałe 10cm itp) od tourana. Ale ponad

Re: jak przyjemność to benzyna

zastanawial co wybrac, bo roznica w dynamice i spalaniu jest razaca na niekorzysc osmiozaworowej benzynki... Ale juz jakbym mial wybrac paroletnia Octavie II 2,0 TDI i np. Civica Ufo 1,8 w benzynie to ja w ciemno bralbym Honde... srednio moze i spali 2l/100km wiecej, ale mam pewnosc, ze silnik dojezdzi

Wszystko OK.

galtomone napisał: > A ja mysle, ze odczowalna roznica jest spora: Też tak sądzę. > Czyli 200kg dodatkowo i prawie 2 x wieksza moc (bez chipa) - to ktorym sie lepi > ej wyprzedza? > I nie wierze, ze kierowca ktory choc troche czuje auto nie zauwazy roznicy... A4 waży 1,5t z 2,0TDi

Passat B6 1.9 TDI czy Octavia II 1,9 TDI

silniki 2.0 tdi choć lepiej jezdzą są naj bardziej awaryjne wiec raczej wchodzi w gre 1.9 tdi .Zastanawiam sie nad VW Passatem b6 1,9 tdi lub Skoda Octavia II 1.9 tdi roczniki między 2005-2008 Mi naprawdę nie zależy by koniecznie był to VW tylko o samochód w miare mniej awaryjny.Podobno te samochody

Re: Wszystko OK.

qqbek napisał: > A4 waży 1,5t z 2,0TDi, tak więc 300kg, reszta się zgadza. Polegalem na danych autocentrum (tak na szybko). > Chciałem, tak jak Tiges (który mnie nie zrozumiał i stara się dokładnie to samo > powiedzieć, co i ja sądzę - stąd przykład ze 115-konnym Miriafiori

Re: VW Amarok wywraca kominy

Szkoda tylko że silniki 2,0 BiTDI montowane w Amarokach mają po 163 KM a nie po 182 KM jak w nowym Multivanie. Rozumiem że obniżyli moc zwiększając moment obrotowy ale wolałbym żeby były dwie wersje tej jednostki w Amaroku - do wybrou klienta

Re: Chevrolet Cruze 2.0 VCDi | Za kierownicą

@Franek_golas natomiast przyspieszenie zależy wyłącznie od momentu obrotowego silnika Sam dowodzisz, że w tym kraju ludzie wierzą w takie bzdury. Skoro tak jest, to dlaczego Golf V R32 (250KM, 320Nm) przyspiesza znacznie lepiej od Golfa V 2.0TDI (140KM, 320Nm), mimo że mają identyczne momenty

Re: Auta specjalnie postarzane? - artykul 2

części usportowionych aut - wyższe o połowę (Ford Focus ST), dwie trzecie (Golf GTI) lub nawet dwukrotnie (Audi S4, BMW M3). . Strzeż się tych aut Ale nawet wśród tańszych aut łatwo wdepnąć na minę i wybrać wersję kosztowną w naprawie lub wybitnie awaryjną. Np. Audi A4 B6 2.0 TDI PD Multitronic

Re: Koniec z automatami

Sprostowanie. Transporter 2.0 BiTDI może mieć skrzynię DSG7 i ma 400 Nm. Ale w osobowych nie znalazłem konfiguracji DSG7 z silnikiem z momentem obrotowym wyższym niż 250 Nm.

Re: Dziki Civic na pożegnanie

O Boże rzygac się chce literalnie na te wypowiedzi kretynów,którym nowoczesna era diesla nawbijała banialuków o momencie obrotowym do pustych łbów. Wiecie ile ma F1 2.4? 290 Nm i co-zaraz jakipedzi się odezwie że to przeciez mniej niż jego Octavia 2.0 TDI 140 KM, więc Oktawka szybsza nie

Re: Renault Fluence 2.0 16V | Długi dystans - 410

chodziło o NewtonoMetry - nowy fetysz maniaków ropniaków i turbin. Tak naprawdę jest to pipa i ściema dla ubogich. Jak widać auta rżną mocą a nie momentem skoro w królowej sportów motorowych moment obrotowy jest niższy niż w 1.9 TDI. No ale fani ropniaków wiedza swoję tylko nikomu nie potrafia

Re: Chevrolet Cruze 2.0 VCDi | Za kierownicą

_golas wiecej waży. Akurat Golf 3.2 jest sporo cięższy od Golfa 2.0TDI. @Franek_golas Najlepiej przyspiesza między obrotami momentu maksymalnego a mocy maksymalnej Nie, najlepiej przyspiesza przy obrotach maksymalnej mocy. @Franek_golas zupełnie inne jest 150 koni z 3l pojemności niż z 2l Kolejna legenda...

lancer evo 9

Lancer Evolution IX GT340 2,0 (340 KM i maksymalny moment obrotowy 450 Nm) 2.0 TDI CR 81-147kW 132 kilowatts (179 PS; 177 bhp) @ 4,000 rpm; 400 newton metres (295 ft·lbf) @ 1,500-2,000 rpm — Volkswagen Transporter (T5) GP Biturbo To drugie wziąłem stąd: en.wikipedia

Re: Nowy Volkswagen Passat BlueMotion

brachu: widac, ze nie jezdziles nigdy dobrym dieslem- nigdy paskiem 2.0 nie osiagniesz takiego spalania jak 1.6 tdi cr. Chyba ze gazu nie dotkniesz. Srednie spalanie na poziomie 4.2l to wlasnie takie niedotykanie gazu, jazda jak taxi, ale przy podobnej jezdzie 2.0 spali co najmniej 2 litry wiecej

Re: Dziki Civic na pożegnanie

@sed no widzisz,jestes przygłupkiem. Typowym Polaczkiem o miłosci do pozorów. Do pozorów np.: tragicznych mechanicznie i jakościowo Passatów 2.0 TDI i wielu innych podobnych cyrkowych tworów o"wysokiej jakosci wnętrza".To zupełnie jak miłośc do krzywego, starego fotela który za chwilę sie

Recepta na tańszą jazdę

wolnossące benzyniaki. Bo turbodoładowane np. 2.0 TSI Volkswagena czy 2.0 TFSI Audi mają dużo lepszą elastyczność od diesla tej samej pojemności. Wystarczy porownać zakres momentu obrotowego ! Ponieważ użytkuję i 1.9 TDi (180kM) oraz 2.0 TSI (170kM) wiem o czym piszę. W dodatku zużycie średnie TSI

Re: Passat, Volvo s60 czy Accord?

Jak masz wybierać Passata,to weź 2.0 TDI.Jeździłem Passatem 2.0 FSI i nic specjalnego-za mały moment obrotowy.Pozatym diesel spala o połowę mniej niz benzyniak.

Re: Ford Mondeo 2.2 TDCI GhiaX kombi - test

silnik ma niby większy niż np. Opel Vectra 1.9 tdci, moment obrotowy też Ford ma większy ale już przyspieszenie i maksymalna prędkość jest identyczna. Czyli jak to w Fordzie; cała para idzie w gwizdek :-) Te Abigail nie cwaniakuj; te twoje pancerwageny z 2.0 tdi to na autostradzie objeżdżają

Re: Fenomen diesla.

zwrócić? A jak kupujesz droższego benzyniaka 2.0 16V zamiast 1.4 to kiedy Ci się zwróci? Ja szukając auta miałem do wyboru silniki 1.8 125KM albo 1.9TDI 130/150KM. Wybrałem diesla z uwagi np na sześciobiegową skrzynię, dzięki której mam ciszę w trasie. Jeszcze jedna rzecz - podstawowe wyposażenie takiego

Re: honda civic czy opel astra III

nom73 > Najlepszy byłby silnik, który miałby stałą wartość momentu obrotowego w całym > przedziale obrotów, ale tak to tylko mają silniki elektryczne, no i diesele w > dużym przedziale obrotów Które diesle? Taki VW 2,0 TDI ma "stały" moment od 1800 do 2600 obrotów.

Dlaczego np. 2.0 FSI (150 KM) tak sprawnie przys-

-piesza na każdym biegu ? Prześledziłem wyniki pomiarów elastyczności np. 80- 120 na IV ,dla benzyny 2.0 FSI 150 KM i diesla 2.0 140 KM .Wyszło ,że przyspieszają prawie tak samo . Dlaczego ? Mimo mniejszego momentu obrotowego w silniku 2.0 FSI ? Np. TDI : 8 s FSI : 8.5 s Dane uśrednione

Re: zamiana VW Golf

Moja rada jest taka: Zrezygnuj z diesla i kup Golfa VI z nowoczesnym silnikiem benzymowym TSI powiedzmy 1,4 TSI 122 KM. Dynamika będzie i tak lepsza niż w 2,0 TDI 140 KM, moment obrotowy zblizony a co najważniejsze masz nowe i nowoczesne auto, które przez najbliższe lata będzie na absolutnym

Re: slabo szukales

przykład z autobusem podałem tylko dlatego, że tylko w wolnossącym dieslu da się osiągnąć tak niespotykaną rozpiętość mocy i momentu obrotowego. Nawet świetnego TDI 1,9/2,0 koncernu Volkswagena nie da się tak "wykręcić", żeby wzrósł pokaźnie jedynie moment obrotowy, bez wzrostu mocy, jako "

Filtr DPF - kosztowna ekologia

zaworami na cylinder i ich charakterystyki sądzę, że to bez problemu możliwe. > nie potrafisz jej poprzeć jakimś przykładem Proszę, oto przykład: Golf 2.0 TDI 140 koni www.youtube.com/watch?v=VfIyaADplqU Golf 1.4 TSI 140 koni www.youtube.com/watch?v=qEUi6cOutsg Masa z kierowcą różni się o kilka procent

Re: Spalanie w Superb 2.0 115 KM

To zobacz sobie np. Mazde 6 (duzo lzejsza) z silnikiem 1.8 122KM. Pedal w podlodze i nie idzie - typowa japonska "wiertarka" - maksymalny moment obrotowy przy 6 tys. - powodzenia! W Superbie 2.0 to ok 3.500 i to jest wlasnie "elastycznosc silnika". Wezmy np. Passata 4-motion 1

Re: Do Szymiego

Gość portalu: Szymi napisał(a): 2.0 TFSI 200 KM - 29 000 EUR 2.0 TDI 140 KM - 26 950 EUR roznica tylko 2050 EUR a dostajesz silnik z takim samym > momentem dostepnym od 1800 obr i do tego pozbawionym klekotu i drgan Kłamiesz czy nie potrafisz nawet prawidłowo odczytać danych:z jakim "

Re: Którą generację Audi 80/A4 uważasz za najleps

oferowanym silnikiem na rynku amerykańskim. Kolejną nowością było zaprezentowanie nowego diesla z bezpośrednim wtryskiem paliwa posiadającego moc 90KM - 1.9 TDI. Tradycyjny, benzynowy motor 1.8 oferowany dotychczas w B3 i B2 został wycofany z oferty, zastąpiony został przez jednostkę o pojemności 2.0 litra

Re: SzyBkiE AuTa w cch.... JaKiE??

Kadett był kolegi... z jednym sie zgodze Bety są wolne ze startu jeśli chodzi o 2.0 a Tym kadziem w wyścigu na 1/4 z Fiatem Brava 1.6 16V (10,5 sek do setki kierowca potrafił jezdzić bo często z nim jezdziłem) było 1 do 1 przegrana kadetta była tylko dlatego że z.. kumpel start... 2.0 objeżdża

A może 1.8 TSI?

spokojnie podkręcić do 130-140 KM i wtedy jest już całkiem sympatyczny. Moim zdaniem jednak jest dość głośny. Co do 2.0 - bierze olej i rzeczywiście jest duże opóźnienie turbo, choć wiele nie jeździłem i tylko w Passacie. Teraz jeżdżę 1.8 TSI, to jest ciekawa maszyneria. Moment obrotowy jak w dieslu

Re: Motodziennik: Kłopotliwe diesle

2,2 Isuzu były montowane w 9-3 I generacji. Co do 2.0 TDI to nie jest prawdą, że CR rozwiązał problem. W tych silnikach zastosowany zbyt porowaty stop do głowicy, w efekcie płyn chłodniczy przedostaje się do komory spalania i głowica pęka. Dla mnie to porażka jak zresztą większość turbodoładowanych

Re: Czym jezdzicie Forumowicze...

Skoda Fabia 1.9 TDI + "cip" 199 KM 600 Nm max 267,53 kmh ...i dzieki momentowi obrotowemu jestem w stanie ruszyc z miejsca 20 tonowy kombajn bizon wyladowany przenica i to pod gorke (w polu) -- ___________________________________________________ Xedos6 2.0 V6 - moje motto "

Re: Z pamietnika notmyselfa

podobną moc__. Redline tego 2.0TFSI to 6500rpm a 3.0V6 TDI to 4600rpm. Moc 2.0TFSI to 200hp a TDI to 204hp (najsłabasz wersja) w więc 2% więcej. Maksymalny moment TFSI to 280nm. Maksymalny moment obrotowy TDI to 450nm. Po "znormalizowaniu" TFSI do zakresu obrotów TDI i uwzględnieniu

mało mocy!!!!!!!!!

Tylko,że ten motorek na benzynkę deczko maleńki to tej ciężarówki!!! Optymalna wersja to chyba AMBIENTE 1,9TDI 105 KM. Momentu obrotowego ma sporo. Minimum benzynowe powinno być 1,8 20V od passata.Stary silnik 2,0 115KM lepiej spisywałby się w tej bryczce. Motorki 1,6 trzeba ostro kręcić ponad

Re: VW Passat R36 - 300-konna rakieta B6

novi. DSG w 170-konnym Passacie 2.0 TDI czy w S-Tronic w 2 litrowym, 270-konnym Audi TTS turbo muszą uporać się z tym samym momentem obrotowym w wysokości 350 Nm. > A poza tym rzeczywiście można się założyć, że sprzedaż bliska zer > owej, auto tylko dla najzacieklejszych fanów Passata

Re: No to prostymi słowami.

Gość portalu: Niknejm napisał(a): > Rzecz w tym, że TB z 2.0L pojemności ma w najlepszych seryjnych silnikach > większy moment obrotowy niz TD w najlepszych seryjnych silnikach, przy tej > samej pojemności skokowej silnika. Aha. I dlatego Golf TDI 150KM ma 8.6 s. do 100 km/h a Lancer

Re: BMW 740d/730d

porównać np. silnik 2.0 turbodiesel (niedługo ma być ekstremalny > tuning chipowy do BMW 2.0 TD dający 185KM mocy i nieco ponad 300Nm momentu max > - > firmy AC Schnitzer) z parametrami silnika 2.0 turbo z Mitsubishi Lancer Evo > VII (280KM, coś ponad 370Nm momentu max). 300Nm to ja mam z

ależ to bardzo prosto wywnioskować...

/min 2.0 TDI Moc: 140 KM przy 4000 obr/min Moment: 320 Nm przy 1750 obr/min Jak widać doładowanie diesla zwiększa moc około 2 razy i moment około 2,5 raza Przykładając to do BMW nowy 535d bez doładowania miałby między 100 KM, a 130 KM i około 200 Nm momentu obrotowego, a więc tyle ile stary

Re: Audi wprowadzi dużą turbobenzynę (?)

> Najlepsza ciekawostka, na jaką ostatnio się natknąłem: > Audi S5 0-100: 5,1 sek. > Audi A5 3.0 TDI 0-100: od 5,9 do 6,2 sek., różne źródła różnie mówią. Podaję za AMuS: 0-80/100/120/130/140/160/180 A5 3,0 TDI: 4,2/6,3/8,5/10,1/11,6/15,2/20,1 S5: 3,8/5,3/7

Re: Czy warto mieć mocne auto?

A ja lubie silniki z turbo. Kiedyś jeździłem Peugeotem 605 2,0 turbo benzyna. W nowych silnikach tzw. turbodziura prawie nie "występuje", a większy moment obrotowy jaki posiadają to jest to. Fakt trzeba powiedzmy nauczyć się jeździć taką maszyną. Teraz ma Golfa IV TDI 100 KM, 250 Nm i

Nowe DIESLE to kibel-gdzie ten moment 01boryna?

maja turbine a benzyny nie, jak porownac z turbo benzyna to nawet ten "bezwzgledny" moment juz nie jest atutem diesla: Diesle: VW 1.9TDi: 1896cm3, 130KM, 310Nm/1900 Obr 0-100 9.9s Passat 1418 kg Audi 2.0TDi: 1968cm3, 140KM, 320Nm/1750 Obr 0-100 9.5s A3 1340 kg Renault 1.9DCi

Re: kupilem nowy samochod

Nie napisałem tego złośliwie . Bardzo ta skrzynia mi się spodobała ,bo się przejechałem w wersji 2.0 TDI . Sęk w tym ,że 224 konny diesel Mercedesa z 7G- tronic przyspiesza tak samo i ma większą prędkość maksymalną ,no ale Mercedes C nie ma 4x4 w tej wersji z 7g-tronikiem . Drug przykład to nowa

Re: DIELSOWCY OBCIACHOWCY ...

HE HE!!! Octavia 1.9 TDI 190 km he he he!!! To Volvo s 40 2.0 turbo benzyna jeszcze w 90-tych latach mialo 200 km!!! Maluchy kiedys tez podrasowywano do nawet 50 km i co z tego??? Jezdze na codzien w robocie Passatem 1.9 TDI 130 km i powiem jedno ze to jest straszny mol w rzeczywistosci!!!! A

Re: No tak, mozna się było spodziewać...

terenowych, ani pseudo pucharze > > VW Golfa... > > Pomysl konstrukcyjnie nie jest do konca zly- naped na 4 kola przeniesie tak > wielki moment obrotowy- pytanie tylko po co? Muszą sobie poradzić z zakresem obrotów, kiedy to w ogóle jedzie.... Miałem okazję pojeździć Mondeło 2.0 TDCi

Niestety.... mylisz się :)

tego civica. I w efekcie dostaje on 1.5 sekundy od audi nie ze względu na charakterystykę 2.0tfsi tylko ze względu na błędy Hondy w projekcie. To bzdura jest :) > (dobry przykład :silnik 2.0 FSI 150 KM vw vs silnik 2.0 TDI 140 KM > vw:rewelacyjnie zestopniowana skrzynia 2.0 FSI powoduje ,ze

Re: Paryż 2010 | Nowa twarz Laguny

w 2002 roku, to było coś i chyba nadal sie sprawdza. Żeby nie być posądzonym o chwalenie - przesiadłem się na nią z Xantii 3,0 Activa (to była fura!!), a do porównania jeżdże jeszcze Leonem 2,0 TDI - Seat na miasto, lagusia w trasę. Chyba nie muszę pisać, że nie da się porównać komfortu - po 8

Re: Test elastycznosci - turboetylina i turboropa ;-)

Gość portalu: Krzysiek napisał(a): > Jak się porówna kiepskiego benzyniaka z wyśrubowanym ropolkiem to się ma to co > się chciało. Trzeba było porównać z 2 litrówka z pojazdu WRC - tam jest moc i > moment obrotowy co to ropolek może pozazdroscic Subaru Impreza GT - 2.0 Turbo 211 KM i

Re: Artykuł - diesel kontra benzyna

z Civiciem 2.0 200KM to już w ogóle nie ma porównania - przepaść w osiągach. > Jezeli oba silniki maja taka sama moc, to tym bardziej nie ma roznicy. > Tak naprawde wazny jest wykres procentu maksymalnego momentu obrotowego w > zakresie obrotow uzytkowych. I dlatego wolę silnik, który

Kolejne dziwne pomiary : 407 2.7 HDI vs C320 CDi

Octavii 2.0 TDI DSG : autorevue.cz/automobilka/Ar.asp?ARI=5612&CHID=4&EXPS=&EXPA= Słabszą Oktawką wyprzedza się lepiej niż BMW 320dA ,a niewiele gorzej od 2.7 HDI . To ja już nie rozumim .

Re: Dyzel czy benzyna?

jezdze sluzbowo kilkoma samochodami - renault megane 1,6benzyna, octavia 1,9tdi, renault scienic 2,0beznzyna - prywatnie focusem 1,8tdci - mam wiec porównanie na co dzień co i jak się spisuje... megane 1.6 - pospility i mułowaty samochodzik, dużo pali i ekonomicznie wypada na poziome 2.0

Re: Golf V 2.0 TDI vs 1.4 TSI - diesel się nie op

Poniżej porównanie przebiegu mocy na V/VI b dla dwóch silników zamontowanych w Audi A4: 1. 2.0 TDI 143 KM/4200 rpm ; 320 Nm od 1750 do 2500 rpm. 2. 1.8 TFSI 160 KM/4500 rpm ; moment patrz niżej. Uturbiony silnik benzynowy przyjęty do porównania ma wyjątkową jak na benzynę charakterystykę

Re: Diesel Toyota vs TDi grupy VW

Małe porównanko: VW Passat VW Passat VW Passat 6bieg Toyota Avensis Wersja 1,9 TDi (74 kW) 1,9 TDi (96 kW) 1,9 TDi (96 kW) 2,0 D-4D Poj. 1,9 / 1896 1,9 / 1896 1,9 / 1896 2,0 / 1995 Moc 74(100)/4000 96(130)/4000 96(130)/4000 85(116)/3600 M.obr. 250/1900 285/1750 310/1900 280/2000 V max

Re: Bynajmniej :)

innej kwestii :tego ,ze osiagi pojazdu (przyspieszenia i elastycznosc ) nie wynikaja jedynie z parametrów silnika (uwazam takze ,ze przykłąd silników 2.0 FSI vs 2.0 TDI jest bardzo dobry :gdzie bardzo dobra elastycznosc benzynówki jest zasługa własnie skrzyni a nie momentu obrotowego ) .moc vs

Re: Co za silnik!

juz o koszcie silnika V12. ogolnie nie widze zalet takiego silnika w stosunku do np. 2.0TDi czy 2.2dCI. ja wybralbym jednak diesla (12 cylindrow? pytam po co? przeciez to nic nie daje w stosuku do np. 4 lub nawet 3 cylindrow) pozdrawiam ________________________ Laguna 2.2 dCI GrandTour

Re: Citroen Xara Picasso czy Renault Scenic ?

to rzecz niezbędna. Jakby co to benzynka 2,0 16V jest OK i nie wiem czy warto dopłacać do diesla. Ja bym wszedł w diesla tylko w przypadku dużych przebiegów rocznych i jeżdżąc po Niemczech z dużymi prędkościami.

Z pamietnika notmyselfa

Dzien 1: kupilem benzyniaka, ale moment obrotowy rulez! wywalilem wiec to padlo i wsadzilem 2.0 TDI 100 kW. Dzien 2: Co za przyspieszenie! 300Nm*4 na czwartym biegu (wczesniej bylo tylko hehe 170)! Co prawda musze do 100 km/h 4 razy zmienic przelozenie, ale co mi tam, imprezy na swiatlach dostaja

Re: Bynajmniej :)

jedynie z parametrów silnika Ale parametry silnika na nie bardzo istotnie wpływają. I tutaj kłania się zysk z turbo. Wystarczy nałożyć na siebie dwa wykresy - to bardzo proste :) Kiepskiego silnika przełożeniami nie podciągniesz :) > (uwazam takze ,ze przykłąd silników 2.0 FSI vs 2.0 TDI jest

Re: carfan, czas wreszcie przestać się kompromito

-4-tsi-der-golf-mit-122-ps-turbo-im-test-938587.html Można odnieść wrażenie, że takie fałszowanie wyników jest dla koncernu Volkswagen codzienną praktyką. Popatrzmy np. tu: Volkswagen Golf 6 2.0 TDI-CR Obietnica producenta: 0-100 km/h: 9,3 Sek. Wynik testu: 0-100 km/h: 10,0 Sek. Czy Toyota również

Odpowiadam zbiorczo :-)

szans (patrz wspomniany przykład Laguny td i 2.0T). > - momentach obrotowych (też pewnie o czymś decyduje), Porównywałem kiedyś VW TDI 1.9L 150KM z Lancerem 2.0T, gdzie max moment obrotowy był zbliżony (TDI coś koło 340Nm, 2.0T 383Nm). Różnica w osiągach była miażdżąca na korzyść Lancera (4.6 vs

Re: Mercedes-AMG C30 CDI

- nawet w kategorii silnikow dla plebsu porownaj sobie jak chodzi 1.9 TDI i 2.0 FSI pewnie nawet nie wiesz co to jest kultura pracy silnika bo nie bylo ci dane jechac V6 albo V8 w benzynie

Re: Co byście wybrali: diesel czy benzyna?

ogóle co pisać. Podobnie ma się sprawa gdy porówna się najsilniejszego diesla 1,9 TDI 150 KM i 1,8 T 225 KM.Diesel nie ma tu za wiele do powiedzenia. Jeden z poprzedników pytał jaki benzynowy silnik ma taki moment obrotowy jak - bodajże - 1,9 JTD 280 nM. Bez przesady.Np.Mitshubisi Lancer 2,0 Turbo ma

Re: Dyzel czy benzyna?

Gość portalu: focus 1.8tdci napisał(a): > jezdze sluzbowo kilkoma samochodami - renault megane 1,6benzyna, octavia > 1,9tdi, renault scienic 2,0beznzyna - prywatnie focusem 1,8tdci - mam wiec > porównanie na co dzień co i jak się spisuje... > > megane 1.6 - pospility i mułowaty

Re: Dyzel czy benzyna? A po co turbina w benzynie

od > benzyny? 1. dlatego ze maja maksymalny moment obrotowy w bardzo waskim zakresie (2.0 TDI od 1750 do 2500 obr) 2. Dlatego ze wydaja nieprzyjemny glosny dzwiek - zarowno jak stoja jak i w czasie jazdy 3. Dlatego ze wytwarzaja wibracje w zwiazku z tym nie uwazam wcale ze sa do niczego ale

Re: Golf V 2.0 TDI vs 1.4 TSI - diesel się nie op

porównania. Auto - Passat CC (dla zwykłego nie było kompletnych danych) z ręczną skrzynią , czas przyspieszania na 6 biegu 80-120 km/h : 1.8 TSI 160 KM: 12,5 sek 2.0 TDI 170 KM: 11 sek 2.0 TFSI 200 KM: 10 sek Czyli można stwierdzić, że 160-konna benzyna jest tak samo oddalona od 170-konnego diesla w

Re: Dyzel czy benzyna? A po co turbina w benzynie

> pojemności, na które się uparłeś. Mogę mieć TD 3.0 zamiast B 2.0 - nie > przeszkadza mi to. Nie do końca. Im cięższy silnik (z przodu), tym na ogół gorsze prowadzenie auta. Poza tym po prostu nie robią np. kompaktów z silnikami 3.0TDi, więc jeśli chcesz kupić samochód o dobrej dynamice

Re: Octavia 1.9 TDI 90 KM czy FOCUS 1.8 TDCI 100

% zgody Lepsza kultura pracy - racja Bezawaryjność - absolutnie nie.Ford powoli wycofuje swoje 1,8 TDCI i 2,0TDCI i w ich miejsce wprowadza silniki opracowane wspólnie z PSA ( np.C-Max ). Sam jeżdżę Mondeo TDCI i wiem coś na ten temat. Nie jestem zwolennikiem VW,ale trzeba przyznać,że jego diesle są

było

Gość portalu: ST220 napisał(a): > Witam > Moment obrotowy decyduje o sile samochodu, a moc o tym jak szybko ta siła > zostanie wykorzystana. Więc ciekawe dlaczego Audi A6 2.0 benzyna (130 KM) i 1.9 TDi (130 KM) mają takie same przyspieszenie, mimo że moment tego drugiego jest

Re: Masz rację

. możesz niestety odnieść tylko do siebie. Przeczytaj chociaż link, który zawarłem w poprzednim poście. Jest tam na przykładzie wytłumaczone w miarę łopatologicznie dlaczego to moc ma znaczenie, a nie moment obrotowy. Czy zadałeś sobie trud, żeby odwiedzić linki do parametrów Passata 1.9 TDi i 2.0? Ale

raczej słabszy na DSG

, że DSG nie wpływa znacząco na zużycie paliwa, ani w górę, ani w dół (DSG pojawiały się losowo między manualnymi). Dla 2.0 TDI 140 wynosi ono średnio 6,5 litra na setkę , dla 170 średnio 6,7 . Jakaś część ludzi skarży się na problemy ze skrzyniami DSG, ale chyba nie sposób ustalić, jaki odsetek

Ciche diesle Common Rail to mit

(wersja chyba 110 KM) MERCEDES C 220 CDI 1999 rok RENAULT LAGUNA II 1.9 DCi 2002 rok TOYOTA AVENSIS D4D 2.0 chyba 2000 rok MERCEDES E 270 CDI (jazda probna na Omulewskiej w 2000) MERCEDES S 400 CDI (jazda probna na Omulewskiej w 2000) PEUGOT 406 2.0 HDI wedlug mnie kazdy z nich (oprocz S 400 CDI) pod

Re: specjalnie dla Ciebie "tekst"

drobiazgi, jak siatka w bagażniku wymagają dopłaty (120 zł). Za samochód w pełni przyjaznej użytkownikowi wersji, jaka trafiła do naszej redakcji (2,0 TDI comfortline + DSG) zapłacić musimy co najmniej 100 tys. zł. To więcej niż sporo, mając na uwadze fakt, że podobnie wyposażone pozycjonowane o klasę wyżej

Re: Z pamietnika notmyselfa

tiges_wiz napisał: > Dzien 1: > kupilem benzyniaka, ale moment obrotowy rulez! wywalilem wiec to padlo i > wsadzilem 2.0 TDI 100 kW. > Dzien 2: Co za przyspieszenie! 300Nm*4 na czwartym biegu (wczesniej bylo tylko > hehe 170)! Co prawda musze do 100 km/h 4 razy zmienic przelozenie

Re: Przyspieszenie zalezy od momentu a nie od moc

różne. To przekładnia główna jest różna. Moment TDi to coś ok. 310 Nm a 2.0 niecałe 200Nm. Ale to pewnie bez znaczenia. > Niekoniecznie. To tylko czesc prawdy i chodzi tu o osiagane predkosci maksymaln > e. Na jedno wychodzi. > > Na torze liczy się przyspieszenie, do normalnej jazdy

Re: Diesel vs. Benzyna

dla porównania zamieszczam dane techniczne jednego z poularniejszych pojazdów Audi A4 w dwóch wersjach silnikowych: diesla i benzyny. Wersja 2.0 Liczba cylindrów i pojemność silnika 4/1984 Moc w KM przy obr./min. 130/5700 Maks. moment obr. przy obr./min. 195/3300 Przyśpieszenie 0-100 km/h 9,9s

Re: Wiekopomne zdanie!

przytlaczajace, prawda? > To tak jakbys porównał silnik V8 4.0L o mocy 200KM i silnik > R4 2.0L o mocy 200KM. Pierwszy silnik będzie miał około 400Nm momentu > obrotowego, drugi koło 200Nm. Jeśli załozymy taki sam przebieg krzywej momentu > obrotowego i takie same przełozenia skrzyni oraz taką

Re: Co byście wybrali: diesel czy benzyna?

Ja mogę sobie porównać osiągi służbowej Octavi 1.9 Tdi(chip 140KM) i mojego prywatnego Accord-a 2.0i (135KM)zwykły 16v silnik bez VTEC. 1 Mój silnik ciągnie od samego dołu do 7500 obr./min. Octavia zanim włączy się turbo trochę mija czasu i musi się wkręcić na obroty jak już turbo działa zaraz

Re: Co ważniejsze?Moment obr. czy KM?

; > nie tylko dzieki turbo Zerknij na www.volkswagen.pl Dwulitrowy diesel bez turbo (2.0 SDI dostępny w Golfie) ma wszystko (pompowtryskiwacze itp.) jak 2.0TDI, brak mu tylko turbo. Efekt? Maksymalny moment obrotowy wynosi 140Nm, czyli żenująco mało jak na dwulitrowy silnik. Dla porównania

Re: Przyspieszenie zalezy od momentu a nie od moc

> Weź np. skrzynię CVT. Silnik pracuje na stałych obrotach (moc stała, moment > stały), a pojazd przyspiesza. Nie prawda ze w calym zakresie silnik pracuje na stalych obrotach. To bylo by bzdura gdybys tak twierdzil. > Nie wiem jak Golf, ale Passat 2.0 benzyna przyspiesza tak jak Passat

Re: Diesle atakują

jeszcze dodatkowo turbo do benzynowca, to okaże się, że moment obrotowy w całym zakresie obrotów użytecznych wzrósł. No i wtedy wychodzi nam mniej więcej wspomniane porównanie 1.9 TDI VW z np. 2.0 turbo z Subaru Imprezy STi - gdzie max. moment obrotowy NA SILNIKU jest zbliżony, ale w benzynowcu moment

Re: Dyzel czy benzyna? A po co turbina w benzynie

. Porównajmy zatem Tego Seata 1.9TDI z Imprezą STi, bo mają podobne momenty obrotowe. :-)) Dążę do tego, że jeśli diesle potrzebują wiekszej pojemności i turbo, by dorównać dynamiką benzynowcom bez turbo, to nie stanowią technologii pozwolającej uzyskać najlepszą dynamikę przy danej wielkości silnika

Re: Tuning Passata 1,9 TDi 130 KM

; !:) Spoko, spoko. Jest regula, ze jeden box pasuje do kilku silnikow tego samego producenta - tak na przyklad jest w przypadku mojego HDi (2,0 HDi 90 KM, 2,0 HDi 110 KM, 2,2 HDi 136 KM - ten sam box). Podejrzewam wiec, ze centralka pasujaca do 1,9 TDi 100KM PD powinna pasowac do Twojego autka, ale... tak

Re: I znowu....

kombi w ofercie > - cło na auta z Japonii > > Lexus GS450h pali dokładnie średnio o litr na setkę więcej od Audi A6 3.0 TDI, > ale jest od niego znacznie szybszy (odcina prawie 2 sekundy do setki), zachowuj > ąc tą samą przyjazną charakterystykę momentu obrotowego, jaką posiada diesel

Re: Dyzel czy benzyna? A po co turbina w benzynie

. dlatego ze maja maksymalny moment obrotowy w bardzo waskim zakresie (2.0 TDI > > od 1750 do 2500 obr) Nie przeszkadza im to wcale by samochód w tym wąskim zakresie szybciej przyspieszał np. od 80-120 km/h niz benzyniak o podobnej mocy > 2. Dlatego ze wydaja nieprzyjemny glosny dzwiek - zarowno

Re: Jak się sprawuje Fiat Stilo Multiwagon?

1-silnik pracuje glosno tylko jak jest zimny. Mam na codzien porownianie z 2,0 HDI Peugeota i 1,9 TDI VW i Fiat wcale nie odbiega glosnoscia 2-nie wiem co dla Ciebie znaczy "pelny komfort"...Jest bardzo elastyczny, jak porownasz np moment obrotowy konkurencji, to odpowiedz jest prosta

Re: BMW 740d/730d

Lancerem, kory ma 280 kucykow -inna klasa, nie sadzisz? Nie. Porównujmy podobne silniki. Np. czterocylindrowego, dwulitrowego, doładowanego benzynowca, z czterocylindrowym, dwulitrowym, doładowanym benzyniakiem. Inaczej zabrniemy w nonsensy typu porównanie autek z silnikami R4 2.0L i V8 4.0L

Re: Czy Superb....

(1300 > kg) ciągnie na płaskim terenie 190-195 km/h a przy obciążeniu 190 km/h. Czas chyba uciąć wszelkie spekulacje. Superb 1.9 dyzel 130 KM osiąga205 km/h, nowy Scenic 2.0 195 km/h, a stary 196 km/h. Różnica wynika z większych oporów powietrza. Profesor Boryna01 wykłada wiedzę o silnikach

Re: Porażka diesli V8!

turbodoładowanym benzynowcem o tej samej pojemności. Np. silnik VW 1.9 TDI w najmocniejszej wersji miał max moment obrotowy coś koło 340 Nm, dostępny jednak w wąskim zakresie obrotów silnika (moment obrotowy na silniku był bliski maksymalnemu w zakresie 1500-4000 obr/min). Tymczasem silnik Mitsubishi 2.0T

Re: Przyspieszenie zalezy od momentu a nie od moc

zmienia zależy właśnie od mocy. Proponuję mniej tekstów o pseudofizykach. > na razie benzynowce sa w tym zdecydowanie lepsze od diesli. i dlatego np golf > 100km benzyna bedzie przyspieszal lepiej niz golf 100km diesel do 100km. Dlaczego Passat 2.0 benzyna przyspiesza tak samo jak Passat 1

Re: Ciche diesle Common Rail to mit

> ZE TAK NIE JEST ??? przyklady ktorymi mialem okazje sie przejechac: > > SEAT IBIZA 1.9 TDi 1998 rok (wersja chyba 110 KM) > MERCEDES C 220 CDI 1999 rok > RENAULT LAGUNA II 1.9 DCi 2002 rok > TOYOTA AVENSIS D4D 2.0 chyba 2000 rok > MERCEDES E 270 CDI (jazda probna na

Co wy chcecie od tych diesli?

charakterystyce). Mysle, ze z powodzeniem moga zastapic benzyny do pojemnosci 2.0 i mocy do 120KM - nie widze akurat nic przyjemnego w duszeniu 4 cyl slabeusza - wolalbym diesla. Jezdzac zony focusem 1.8, stwierdzam ze chcialbym zamiast tego diesla - jak wspomnialem taki maly silnik 4 cyindrowy i tak nie

Re: Troche historii... az do common (do Robo)

pojedmnosc skokowa z tej trojki (Ford 2.0l., Peugeot az 2.2l.), wiec akurat nie tylko moment ale i moc jednostkowa VW ma najwieksza (VW - 68,5 KM, Ford - 65,1 KM, Peugeot - 61,0 KM) > TDCi w Mondeo 330 > Nm!! A laguna i temu podobne na poziomie 300 wstyd! Wydaje mi sie, ze jeszcze duzo wody

Re: Renault Fluence 2.0 16V | Długi dystans - 410

nie wiem nic o specyfice jazdy dieslem, więc się nie wypowiadam; proponuje aby posiadacze TDI dali sobie spokój ze stwierdzeniami, że max przy niespełna 4000 to masakra; jazda "wolymssakiem" daje frajdę prawdopodobnie nie mniejszą niż dieslem czy benzyną z turbo, trzeba tylko umieć

Re: Cała prawda o Dieslu

przyspieszenie. > mniej pala i maja calkiem niezle osiagi i to jest argument. Jednak > elastycznosc i dobre osiagi zaleza od konkretnej kontrukcji. jakbym mial do > wybory 1.4 16v 100 KM i 1.9 TDI 100 KM, to bym wzial TDI, ale jak ktos > postawilby kolo tego 2.0 V6 100 KM, to na TDI bym nie spojrzal

Re: Audi wprowadzi dużą turbobenzynę (?)

; > 0-80/100/120/130/140/160/180 > > A5 3,0 TDI: 4,2/6,3/8,5/10,1/11,6/15,2/20,1 > > S5: 3,8/5,3/7,3/8,3/9,5/12,4/15,6 > > 60-100 IV/V: A5: 5,4/8,9; S5: 5,0/6,6 > > 80-120 V/VI: A5: 5,4/7,5; S5: 6,3/8,1 > > Co ciekawe: TDI waży 1747 kg, S5 - 1723 kg Dobre dane

Re: co wy widzicie w tych dieslach?

zastosowanie pewnej technologii przez ok 15 s mamy 360Nm,wazne wlasnie podczas wyprzedzania!/ czy VW 2.0 TDi. cytuje dalej: "To, że Tobie zmiana biegu zajmuje wieki nie znaczy, że innym też :-) Poza tym: 1. Można zredukować bieg przed wyprzedzaniem (i tak POWINNO się robić), a nie w trakcie. Jeśli

Re: Subaru do klopa.

> A teraz trochę poważniej kto wg Ciebie robi lepsze silniki Honda, Mercedes czy > Volvo? Czy lepszy jest silnik z S2000 2.0l i 240KM, czy może 2.6l V6 z E240 i > 224KM, a może z T5 2.3l 250 KM bzdury wypisujesz czlowieku, idac tym tropem to jedne z najlepszych silnikow wychodza z

Re: Nowe diesle

Gość portalu: Sherlock Holmes napisał ) Gość portalu: Sławek napisał(a): ) ) ) ) ) Nie wiem jak jest w TDI 150 KM ale co do diesli to chyba coś ci się pomyli ) ło. ) ) Jechałem kiedyś 2.0 HDI (C5) i w tym samochodzie powyżej zaledwie 2000 ) obr/min ) ) dawno jest juz "po zawodach

Re: Nowe diesle

Gość portalu: Sławek napisał(a): > ) ) Nie wiem jak jest w TDI 150 KM ale co do diesli to chyba coś ci się pomyli > ) ło. > ) ) Jechałem kiedyś 2.0 HDI (C5) i w tym samochodzie powyżej zaledwie 2000 > ) obr/min > ) ) dawno jest juz "po zawodach".Największego spida ten

Re: Nie myślałem, że ......

; > www.chojnacki.com.pl/testy.php > > Octavia TDI 90KM (seria) ma tutaj 84KM. Focus 2.0 130KM ma tu około 120KM > > > (przed tuningiem). Itede itepe. Podpowiem, że Octavia i Focus to nie są > > modele Hond > > i wlasnie o to chodzi gdy inni maja mniej nie robisz krzyku

Re: Zyczenia dla Szymiego...

-- ___________________________________________________ Xedos6 2.0 V6 - "najwiekszy cham i buc forum"

1.9 TDI

zastosowanie filtra cząstek stałych DPF. Stopniowo był wypierany przez nowszą jednostkę 2.0 TDI. Za jego następcę uważa się również silnik 1.6 TDI CR, który ma niższe spalanie i jest cichszy. Najmocniejsza wersja 1.9 TDI była montowana w Seacie Ibiza trzeciej generacji.Większość silników 1.9 TDI posiada

My World 2.0

My World 2.0 - druga część debiutanckiego albumu kanadyjskiego piosenkarza Justina Biebera. Premiera albumu miała miejsce 23 marca 2010. Pierwszy singel z płyty - "Baby" ukazał się 18 stycznia 2010. W wywiadzie dla Z100 wyjaśnił, że ludzie nie chcą czekać na album półtora

Moment siły

Moment siły (moment obrotowy) siły F względem punktu O – iloczyn wektorowy promienia wodzącego r, o początku w punkcie O i końcu w punkcie przyłożenia siły, oraz siły F: \overrightarrow{M_0} = \vec r \times \vec F Wektor momentu siły jest wektorem osiowym (pseudowektorem), zaczepiony

Moment bezwładności

Moment bezwładności – miara bezwładności ciała w ruchu obrotowym względem określonej, ustalonej osi obrotu. Im większy moment, tym trudniej zmienić ruch obrotowy ciała, np. rozkręcić dane ciało lub zmniejszyć jego prędkość kątową. Moment bezwładności odgrywa prawie taką samą rolę w dynamice

Moment pędu

^2\right] = 0 Podobnie jak ma to miejsce w przypadku klasycznym, komutator składowej z hamiltonianem znika \left[\mathbf{L^j}, H\right] = 0 gdy moment pędu jest zachowywany. Konsekwencją tej symetrii jest prawo zachowania momentu pędu i jednoczesna mierzalność energii, kwadratu momentu pędu L

Tekst udostępniany na licencji Creative Commons: uznanie autorstwa, na tych samych warunkach, z możliwością obowiązywania dodatkowych ograniczeń. Zobacz szczegółowe informacje o warunkach korzystania.
Zasady zachowania poufności. O Wikipedii. Korzystasz z Wikipedii tylko na własną odpowiedzialność. Materiał pochodzący z Wikipedii został zmodyfikowany poprzez ograniczenie liczby przypisów. Wikipedia® is a registered tradmark of the Wikimedia Foundation.